ElmarO | woensdag 7 september 2005 @ 18:04 | |
![]() ![]() Handige links: [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic Officiele site Officiele Rush Hour site Simtropolis, voor al je plugins Simcity Central Official Pegasus Productions (PEG) site Full Strategy Guide Tips/Hints: Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen: - Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart; - Rechtermuisklik, eigenschappen; - Bij doel het volgende neerzetten: C:Program FilesMaxisSimCity 4 DeluxeAppsSimCity 4.exe" -intro:off Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true. property noPartialBackingStoreCopies false Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt. Vorige delen: | 01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 quote:Meest gevraagde Plugins: Voetpaden ![]() Download hier de witte versie en hier de asfalt versie Hole Diggin Lot Uitleg: Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg ![]() ![]() Download hier Tutorials Waterval aanleggen? Kijk dan op deze link voor een tutorial. Stroom aanleggen zonder PowerLines? Kán dat ![]() Deze OP is hier te vinden [ Bericht 12% gewijzigd door speknek op 27-09-2005 11:25:12 ] | ||
Drakul | woensdag 7 september 2005 @ 18:05 | |
En weer nummertje 21! Ben weer overnieuw begonnen met m'n regio. Was vergeten hoe langzaam je alles opbouwd ![]() | ||
Cerbie | woensdag 7 september 2005 @ 18:31 | |
Jullie posten te snel, die laatste pagina was zo vol ![]() | ||
_moder8or_ | woensdag 7 september 2005 @ 19:16 | |
Zo deel 21 ![]() Tip: Wij hebben speciaal een [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic gemaakt. Waar ElmarO en ik de beste plugins in plaatsen. Misschien wel leuk om het bij te houden | ||
The_Emotion | woensdag 7 september 2005 @ 19:25 | |
deel 21 alweer ![]() | ||
_moder8or_ | woensdag 7 september 2005 @ 19:49 | |
ElmarO. Kan je als je terug bent van werk even een Stadje voor mij uploaden, oversturen via MSN? Dan ga ik het even proberen | ||
Martijn_77 | woensdag 7 september 2005 @ 20:58 | |
quote:Ja een complete regio bouwen duurt idd erg lang. | ||
Drakul | woensdag 7 september 2005 @ 21:23 | |
quote:Maar wel leuk ![]() | ||
_moder8or_ | woensdag 7 september 2005 @ 22:38 | |
Dank ElmarO. Ik ga gelijk aan de slag ![]() | ||
Orcaman1984 | donderdag 8 september 2005 @ 08:15 | |
Tvp ![]() | ||
Orcaman1984 | donderdag 8 september 2005 @ 08:37 | |
Hebben jullie al gehoord van een nieuwe city simulator genaamd 'City Life'? Trailer Ziet er best mooi uit, maar of dit Simcity gaat overtreffen? ![]() | ||
Dezz | donderdag 8 september 2005 @ 10:55 | |
Ik vind het er echt totaal niet mooi uitzien! Ontzettend weinig variatie in gebouwen en alles ziet er blauwig uit ![]() | ||
HMaster-II | donderdag 8 september 2005 @ 11:32 | |
TVP ![]() | ||
_moder8or_ | donderdag 8 september 2005 @ 11:42 | |
quote:Ik heb er zelf een topic over gemaakt en die kan je hier vinden. | ||
Bijsmaak | donderdag 8 september 2005 @ 12:32 | |
Ik heb gisteren sim city 4 geinstalleerd en ik ben nu al verslaafd. Een paar vraagjes: Hoe kan residential en commercial zones bouwen, zonder al die wegen erbij? Ik wil graag vaak een groot stuk in een keer bouwen en synchroon/symmetrisch aan de vorige stuk residential en dan zitten die wegen, ... in de weg. Men kan rijkere inwoners lokken door lagere belastingen te heffen op deze mensen? [ Bericht 0% gewijzigd door Bijsmaak op 08-09-2005 12:38:58 ] | ||
_moder8or_ | donderdag 8 september 2005 @ 12:34 | |
quote:Als je een zone aanlegt, gebruik je "shift" toets om de wegen weg te halen | ||
Bijsmaak | donderdag 8 september 2005 @ 12:39 | |
quote:Ah ha. Nog een vraagje; wat is het precieuze verschil tussen het aanleggen van low, medium, en high residential zones?? | ||
Dezz | donderdag 8 september 2005 @ 12:43 | |
quote:Low = Kleine huisjes Medium = Appartementen en kleine flats High = Grote flats | ||
_moder8or_ | donderdag 8 september 2005 @ 12:51 | |
Verdorie. Er is nog steeds niets te lezen over een opvolger ![]() Misschien is het wel een verrassing en staat er op de officiele site "Sim City 5 in stores tomorrow!" ![]() | ||
Bijsmaak | donderdag 8 september 2005 @ 15:52 | |
Misschien (weer) een stomme vraag, hoe moet men precies die treinstelsel bouwen?? Ik heb station gebouwd met een rails erlangs richting een andere station, maar er rijdt niets? | ||
Broodbeleg | donderdag 8 september 2005 @ 17:17 | |
tvp | ||
_moder8or_ | donderdag 8 september 2005 @ 17:57 | |
quote:Je moet de stationnetjes wel goed neerzetten. (de sims willen ergens heen wat sneller is met de auto. Dus probeer een stationnetje te plaatsen waar het druk is. (verkeer) | ||
Georges | vrijdag 9 september 2005 @ 10:03 | |
Mijn oude versie doet het niet meer dus ik ga binnenkort maar eens een nieuwe kopen. Het is lang geleden dat ik het gespeeld heb, mijn vraag: voegt Rush Hour zo veel toe dat ik die versie zal kopen of is Sim City 4 uitgebreid genoeg? | ||
Bijsmaak | vrijdag 9 september 2005 @ 10:42 | |
quote:Dat heb ik gemerkt, ik krijg die sims maar niet in de metro, bussen, of treinen. En de wegen proppen zich maar vol. ![]() | ||
Atreidez | vrijdag 9 september 2005 @ 11:03 | |
![]() | ||
Bijsmaak | vrijdag 9 september 2005 @ 11:09 | |
Is het verstandig om veel landbouw te bouwen?? Ik had een stad met constant veel demand voor landbouw, dus ik bouw een omringende stad er veel mee, maak een verbinding naar een grotere stad, maar ze blijven doorzeuren. | ||
Harmen1984 | vrijdag 9 september 2005 @ 11:34 | |
Vraagje: kun je een snelweg onder het water door bouwen (in een tunnel dus..)? In SC3000 kon dat alleen met normale wegen... | ||
_moder8or_ | vrijdag 9 september 2005 @ 11:38 | |
quote:Gewoon een goed stelsel aanleggen. Wat ik altijd doe is zoiets aanleggen
| is een weg + is een bushalte - is een metro station. | ||
Georges | vrijdag 9 september 2005 @ 15:49 | |
Heb Deluxe gekocht, maar nu heb ik een irritant probleem: ik kan niet saven. Kan wel gewoon spelen, maar saven lukt dus niet. Iedere keer als ik dat probeer dan zie ik een zandloper maar er gebeurt verder niets. Die zandloper blijft er staan. Heb wel eens een paar minuten gewacht maar gebeurt niets. pc is 2600 amd, 1024ram en 9600pro dus daar zou het niet aan moeten liggen. | ||
Broodbeleg | vrijdag 9 september 2005 @ 16:29 | |
probleem heb ik ook gehad, was maar eenmalig, daarna ging het goed. Dus eerste keer was ik de stad kwijt. | ||
Cerbie | vrijdag 9 september 2005 @ 16:33 | |
quote:Mooi weer in de vakantie, woon je wel in Nederland? ![]() | ||
Harmen1984 | vrijdag 9 september 2005 @ 16:48 | |
Vraagje: Ik heb 'm zojuist opnieuw geinstalleerd (+ Rush Hour), maar de muiscursor gedraagt zich in het spel ontzettend irritant (knipperen, tijdelijk onzichtbaar e.d.). De menu's zijn amper te bedienen. Weet een van jullie hier misschien een oplossing voor? Alvast bedankt! | ||
Atreidez | vrijdag 9 september 2005 @ 16:50 | |
quote:Klinkt als een videokaartdriver die dat veroorzaakt.. Ik ken de symptonen, alleen niet in combinatie met SC4. | ||
Harmen1984 | vrijdag 9 september 2005 @ 17:01 | |
quote:Ge-update, werkt! ![]() | ||
_moder8or_ | vrijdag 9 september 2005 @ 17:05 | |
Jaha!!!! wat een stad zeg ![]() | ||
Georges | vrijdag 9 september 2005 @ 17:13 | |
Rond welk inwoneraantal kan je met watervoorzieningen beginnen? Pijplijn of zo'n waterton? | ||
_moder8or_ | vrijdag 9 september 2005 @ 17:14 | |
quote:Wat denk je van gelijk ![]() Ze hebben water nodig om te kunnen overleven ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 9 september 2005 @ 17:19 | |
quote:En als je aan je 7e watertoren begint moet je hem slopen voor een waterpomp. Kost evenveel per maand, maar levert wel meer water. | ||
Conflict | zondag 11 september 2005 @ 19:13 | |
Ik ben weer aan het spelen maar het wordt altijd zo'n puinhoop ![]() | ||
Drakul | zondag 11 september 2005 @ 19:33 | |
quote:Alsin? Teveel door elkaar? Teveel verlies? | ||
Conflict | zondag 11 september 2005 @ 20:52 | |
quote:Nee ik verlies nooit eigenlijk, speel het al zo lang. Heb alleen weinig geduld, speel altijd op de hoogste snelheid. Ik wil zoveel mogelijk hoge gebouwen en doe weinig aan de stad mooi maken. | ||
_moder8or_ | zondag 11 september 2005 @ 21:58 | |
Hmm. Je weet dan nu wat je de volgende keer moet doen conflict ![]() | ||
Bijsmaak | maandag 12 september 2005 @ 13:08 | |
quote:Is twee tunnels noodzakelijk?? | ||
_moder8or_ | maandag 12 september 2005 @ 13:24 | |
quote:Hoe kom je nou aan twee tunnels? ![]() | ||
ElmarO | maandag 12 september 2005 @ 13:24 | |
quote:Is niet noodzakelijk. Kan soms wel handig zijn om de commute time omlaag te krijgen. | ||
Bijsmaak | maandag 12 september 2005 @ 13:36 | |
quote:Ik dacht dat de streepjes de tunnels moesten voorstellen. | ||
_moder8or_ | maandag 12 september 2005 @ 13:49 | |
quote:Kijk goed naar de legende! ![]() | ||
Bijsmaak | dinsdag 13 september 2005 @ 11:47 | |
Doen gebouwen als City Hall nog iets bijzonders dan alleen een positieve effect op commercial / residential gebouwen??? Want het is wel redelijk prijzig. | ||
Dezz | dinsdag 13 september 2005 @ 11:55 | |
Ik ga weer even spelen, zal straks ook nog wat pics posten ![]() | ||
_moder8or_ | dinsdag 13 september 2005 @ 12:33 | |
quote:Wordt weer is tijd dat ik ga spelen. Tijd geleden ![]() | ||
Dezz | dinsdag 13 september 2005 @ 14:22 | |
quote:Slecht, ik speel zoveel als ik kan ![]() Nou ik heb even snel 2 plaatjes geschoten van het stadsdeel Bellymore in de stad Port Donaldson waarvan al meer plaatjes te zien waren in de oudere topics ![]() ![]() Het grootste knooppunt van de stad is gelegen in het stadsdeel Bellymore, het is hier altijd erg druk ![]() Het dorpje Ellington werd in 1923 geannexeerd door Port Donaldson, het ligt nu tussen de andere bebouwing van Bellymore Binnenkort zal ik eens een stuk of 30 plaatjes uploaden, ben benieuwd wat jullie daarvan vinden ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 13 september 2005 @ 14:45 | |
quote:Ik speel op moment dat ik ook ideeën heb. Anders wil ik het nog weleens afraffelen en dat is ook zonde. ![]() Ik ben ook benieuwd. ![]() | ||
_moder8or_ | dinsdag 13 september 2005 @ 15:52 | |
quote:Nou. Laat jouw fijne creaties maar eens zien ![]() | ||
MrX1982 | dinsdag 13 september 2005 @ 19:15 | |
Als ik deze thread zie word ik altijd weer enthousiast ![]() *start simcity ![]() | ||
mschol | dinsdag 13 september 2005 @ 19:47 | |
quote:ik ben een beetje out of sc momenteel m;n sc rush heb ik weere effies gehad voor een paar maandjes ![]() | ||
MrX1982 | dinsdag 13 september 2005 @ 19:54 | |
quote:Ik heb het ook alweer een tijdje niet gespeeld maar als ik deze thread lees kriebelt het weer ![]() | ||
Dezz | dinsdag 13 september 2005 @ 19:56 | |
Gewoon veel mods en bats dowloaden dan blijft het interessant ![]() | ||
Nieuwschierig | dinsdag 13 september 2005 @ 21:17 | |
Een vraag: Ik heb zeg maar zo'n "groot vierkant" van een region vrijwel volledig volgebouwd, en de omliggende steden zijn min of meer in ontwikkeling. Ik heb nu ca 160.000 inwoners en draai daarmee een omzet van 35.000$ per maand, met een 1000$ per maand aan winst. Soms meer, soms minder, afhankelijk van het rendement van de utillties. Zijn dit normale getallen of is er veel meer uit een stad te halen? Bijvoorbeeld 250.000 inwoners en 5000$ winst per maand. | ||
_moder8or_ | dinsdag 13 september 2005 @ 21:34 | |
quote:Ik dacht al eerst. Ben je ziek ofzo ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 13 september 2005 @ 21:38 | |
Nog een plaatje ![]() ![]() quote:Ik heb bij een stad van 592.000 inwoners zo'n $64.000 winst. Dus je kan er redelijk wat uitpersen. | ||
Nieuwschierig | dinsdag 13 september 2005 @ 22:35 | |
ElmarO, hoe krijg je zo'n strakke kade? Heb je daarvoor extra dingen moeten downloaden? | ||
_moder8or_ | dinsdag 13 september 2005 @ 23:36 | |
quote:Wat je gewoon doet is van je erase terrain gebruik te maken ![]() | ||
mschol | woensdag 14 september 2005 @ 07:35 | |
quote:ik moet de volgende keer dat ik ga spelen echt eens de handleiding doornemen ![]() | ||
Orcaman1984 | woensdag 14 september 2005 @ 08:03 | |
quote:Ja, het ligt aan verschillende factoren he? Is het een klein, medium, grote gebied? Is er veel water of bergen waar je niet op kunt bouwen? Bouw je alles op elkaar of maak je juist veel groene gebieden? Gebruik je lichte, medium of dichtgebouwde gebieden? Sommige personen (zoals ik ![]() ![]() | ||
Orcaman1984 | woensdag 14 september 2005 @ 08:04 | |
Ik zag trouwens een keer een plaatje van een stad met 12 miljoen inwoner op een gebied ![]() | ||
_moder8or_ | woensdag 14 september 2005 @ 12:21 | |
quote: ![]() ![]() | ||
ElmarO | woensdag 14 september 2005 @ 14:51 | |
quote:En het ligt er ook aan of je ze makkelijk in het OV kan schoppen. Het meerendeel van die winst haal ik daaruit. quote:En met stukjes road/street werken om het mooi egaal te krijgen. quote:Ik wist het eerst ook niet hoor. Las het ook stom toevallig op Simtropolis. ![]() | ||
kultivate | woensdag 14 september 2005 @ 15:25 | |
Vanavond ff de tips uit de oude topics gebruiken. Het lukte me nooit om ook maar een beetje winst te maken | ||
MrTorture | woensdag 14 september 2005 @ 15:40 | |
Owja, Sim City ![]() ![]() ![]() | ||
MrX1982 | woensdag 14 september 2005 @ 15:46 | |
quote:Mij ook niet maar dat is toch ook helemaal niet belangrijk met de simtropolis bank ![]() | ||
Pieterastic | woensdag 14 september 2005 @ 15:58 | |
Ik krijg op Simtropolis bij de Lots, Bats etc te zien dat ze op dit moment bezig zijn met maintenance. Is dat al lang het geval? | ||
ElmarO | woensdag 14 september 2005 @ 16:09 | |
quote:Volgens mij sinds gisteravond. | ||
mschol | woensdag 14 september 2005 @ 16:37 | |
dubbel ![]() | ||
mschol | woensdag 14 september 2005 @ 16:37 | |
quote: ![]() ![]() | ||
kultivate | woensdag 14 september 2005 @ 18:00 | |
quote:waar download je die?? | ||
ElmarO | woensdag 14 september 2005 @ 18:20 | |
quote:Staat normaal gesproken op de STEX van Simtopolis. Maar aangezien die tijdelijk offline is heb ik hem online gezet. Klik | ||
kultivate | woensdag 14 september 2005 @ 18:25 | |
Tnx en die moet je bij de plugins zetten in je mijn documenten? | ||
ElmarO | woensdag 14 september 2005 @ 18:29 | |
quote:Klopt. En dan verschijnt hij, dacht ik, in je monumentenmenu. ![]() | ||
kultivate | woensdag 14 september 2005 @ 18:31 | |
Ok dan tnx en dan heb je dus opbeperkt geld?? | ||
ElmarO | woensdag 14 september 2005 @ 18:35 | |
quote:Je hebt op zich onbeperkt geld. Als je hem neerzet moet je eerst met je '?' erop klikken. Dan krijg je informatie over de bank en die klik je weg. Dan krijg je een venster te zien waarin je een geld bedrag kan kiezen. En dat vensters blijft in je nieuwsticker zichbaar onder de naam "The Ultimate Budget Control Menu". Via dat bericht kan je je budget nog meer verhogen. | ||
ILCILA | woensdag 14 september 2005 @ 18:54 | |
hij doet het niet ![]() | ||
ElmarO | woensdag 14 september 2005 @ 18:58 | |
quote:Je moet inderdaad op het gewenste bedrag klikken en dan moet het erbij komen. ![]() | ||
_moder8or_ | woensdag 14 september 2005 @ 19:07 | |
quote:Yup. Dan zie je onderin je geld increasen ![]() | ||
ILCILA | woensdag 14 september 2005 @ 19:17 | |
double ![]() | ||
ILCILA | woensdag 14 september 2005 @ 19:17 | |
ja maar dat doet iej dus niet ![]() | ||
ElmarO | woensdag 14 september 2005 @ 19:18 | |
quote:Dan zal het daar denk ik door komen. Veel van die plugins gaan uit van Rush Hour. | ||
_moder8or_ | woensdag 14 september 2005 @ 19:22 | |
quote:je hebt rush hour dus wel nodig ![]() | ||
ILCILA | woensdag 14 september 2005 @ 20:03 | |
oke ![]() | ||
ElmarO | woensdag 14 september 2005 @ 22:04 | |
En ik ben weer bezig geweest met mijn stad. ![]() ![]() ![]() | ||
Pieterastic | donderdag 15 september 2005 @ 20:19 | |
quote:Geweldig! Dank je wel! ![]() | ||
Leatherneck | vrijdag 16 september 2005 @ 09:41 | |
Ik ben gisteren begonnen met Sim City 4 spelen en het gaat opzich wel oké, maar ik bak er nog niet zoveel van. Hoe worden trouwens je gebouwen hoger? Ik heb vrij veel van dat High Residence (of zo) neergezet, maar het blijven allemaal normale huizen. En ElmarO; speel jij met bepaalde updates? Want veel dingen die ik zie op jou screenshots heb ik volgens mij niet eens. | ||
_moder8or_ | vrijdag 16 september 2005 @ 12:12 | |
quote:Dit klopt. ![]() Heel veel users hier downloaden plugins voor het spel. Dit zijn bestanden waarmee je nieuwe gebouwe, parken, utilities, centrales, mappen, wegen etc. toevoegen aan het spel. En het downloaden doe je gewoon via www.simtropolis.com ![]() ![]() | ||
appelsientje | vrijdag 16 september 2005 @ 12:16 | |
Ik moet ook maar weer verder met mijn stad... alleen heb ik nu weinig tijd omdat ik moet werken.. ga wel verder in de laatste week voordat ik weg ga ![]() | ||
SpeedyRich | vrijdag 16 september 2005 @ 12:29 | |
kan iemand mij helpen voor verdeipt aanleggen vande snelweg plugin en de muren langs de verdiepte snelweg ![]() | ||
_moder8or_ | vrijdag 16 september 2005 @ 12:37 | |
quote:Hole Diggin Lot en die andere kan ik even niet meer vinden. | ||
SpeedyRich | vrijdag 16 september 2005 @ 15:06 | |
wie iemand het dan | ||
Leatherneck | vrijdag 16 september 2005 @ 16:43 | |
quote:Thanks! ![]() | ||
Leatherneck | vrijdag 16 september 2005 @ 16:49 | |
Trouwens; welke plugins raden jullie mij aan om te downloaden als beginner? | ||
_moder8or_ | vrijdag 16 september 2005 @ 16:54 | |
quote:Daar hebben wij ook iets voor ![]() [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic | ||
Leatherneck | vrijdag 16 september 2005 @ 18:20 | |
Ha, oké dan, bedankt he! ![]() | ||
MrX1982 | vrijdag 16 september 2005 @ 18:48 | |
Zo, een stad met een landelijke uitstraling ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 16 september 2005 @ 19:16 | |
quote:Ziet er leuk uit. Alleen zou ik wel je grond goed vlak maken als je die vijver aanlegt. Nu zie je allemaal stukjes grond door het water heen. | ||
MrX1982 | vrijdag 16 september 2005 @ 19:40 | |
quote:Ja klopt is niet helemaal goed gelukt. Volgende keer doe ik dat beter. Die stad is nu al helemaal vol dus laat het gewoon zo. Stad verfraaien is erg leuk maar kost wel veel tijd maar dat weet jij vast ook wel als ik je screenshots zie ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 16 september 2005 @ 20:25 | |
quote:Weet ik inderdaad maar al te goed. ![]() ![]() | ||
Cerbie | vrijdag 16 september 2005 @ 21:48 | |
Die stenen 'wanden' bij de hoogteverschillen, staan die in het plugin topic? Ik ben een beetje bang om het spel te starten, dat ik weer uren bezig ben ![]() | ||
Pieterastic | vrijdag 16 september 2005 @ 22:13 | |
Hel en verdoemenis; heb ik een pracht van een stad gemaakt; is er bij het opslaan blijkbaar een bitje omgevallen, nou kan ik hem niet meer openen; hij knalt helemaal terug naar mijn desktop. ![]() ![]() iemand een tippie heeft?? ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 16 september 2005 @ 22:25 | |
quote:Ik neem aan dat je die stenen wanden bij mijn brug bedoeld? Weet zo niet uit mijn hoofd of ze daar staan. Maar hier staan ze in ieder geval. ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 16 september 2005 @ 23:12 | |
En nog wat pics uit mijn 8.800 zielen tellende dorp Saint Pierre. ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
_moder8or_ | vrijdag 16 september 2005 @ 23:21 | |
Wat is dat gele nou? ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 16 september 2005 @ 23:43 | |
quote:Is eigenlijk hetzelfde als die watervallen die je links en rechts ziet. Alleen zitten er daar planten voor. En dat het geel is komt door het licht. | ||
_moder8or_ | vrijdag 16 september 2005 @ 23:53 | |
Het ziet er in ieder geval strak uit. En met die wand, misschien iets voor het plugin-topic? | ||
SpeedyRich | zaterdag 17 september 2005 @ 00:38 | |
Moder8or heb je die andere plug in al | ||
_moder8or_ | zaterdag 17 september 2005 @ 01:12 | |
quote:Nee, misschien dat ElmarO je kan helpen. ElmarO, weet jij dat misschien nog die plugin voor je snelweg, met die borden en prachtige walls? Die ik ook vroeger gebruikte ![]() | ||
Drakul | zaterdag 17 september 2005 @ 12:20 | |
quote:Die eerste pic. De sfeer straalt er gewoon vanaf. Ik begin zelf ook denk ik aan een dorpje ipv al die dichtbewoonde steden. | ||
Ontopic | zaterdag 17 september 2005 @ 12:58 | |
quote:Hoe kom je aan die prachtige wegen met bomen er naast? | ||
_moder8or_ | zaterdag 17 september 2005 @ 13:08 | |
quote:Klik en klik | ||
ElmarO | zaterdag 17 september 2005 @ 13:40 | |
quote:Deze bedoelde je, toch? | ||
_moder8or_ | zaterdag 17 september 2005 @ 13:41 | |
quote:Juist ![]() ![]() | ||
SpeedyRich | zaterdag 17 september 2005 @ 14:29 | |
quote:thnx | ||
SpeedyRich | zaterdag 17 september 2005 @ 14:42 | |
_moder8or_ de verdiept aan leggen plug in werkt niet | ||
MrX1982 | zaterdag 17 september 2005 @ 15:19 | |
quote:Je maakt er echt een kunstwerk van. Erg mooi ![]() Bouw je nooit verpauperde steden? ![]() | ||
_moder8or_ | zaterdag 17 september 2005 @ 15:34 | |
Sorry ElmarO. Maar ik kan nu niet meer komen ![]() ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 17 september 2005 @ 15:41 | |
quote:Niet echt. Wijken zoals onderstaande vind ik veel leuker om te maken. ![]() ![]() | ||
MrX1982 | zaterdag 17 september 2005 @ 15:46 | |
quote:De voldoening bij mooie wijken is wel groter. Maar als je volume wilt bouwen kom je al snel bij het maken van pauperwijken ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 17 september 2005 @ 15:52 | |
quote:Als je zoveel mogelijk inwoners wilt hebben wel. Je hebt zelfs R$ torens van zo'n 8000 sims ![]() | ||
MrX1982 | zaterdag 17 september 2005 @ 15:54 | |
quote:wow 8000 sims dat tikt lekker aan. Ik houd toch ook wel meer van het bouwen van mooie wijken en een mooi centrum. Dat zijn mijn specialiteiten ![]() In sc3000 waren pauperwijken bouwen mijn specialiteit ![]() | ||
_moder8or_ | zaterdag 17 september 2005 @ 15:57 | |
quote:RTFM | ||
mschol | zaterdag 17 september 2005 @ 22:15 | |
quote:in SC3000 & SC4 i9s mijn specialiteit het aan leggen van pauperwijken ongeacht of ik het noui wil of niet ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 17 september 2005 @ 22:31 | |
quote:Tikt inderdaad behoorlijk aan. Maar mooie wijken bouwen is inderdaad veel leuker. In sc3000 had ik ook amper last van pauperwijken. ![]() quote: ![]() En ik had er vandaag zin an. ![]() Landbrug met plaza. ![]() ![]() Nachtclub met op de achtergrond een kanaal. ![]() ![]() De watervallen die uiteindelijk in het kanaal stromen die je achter de nachtclub ziet. ![]() ![]() | ||
SpeedyRich | zondag 18 september 2005 @ 00:44 | |
quote: ![]() | ||
_moder8or_ | zondag 18 september 2005 @ 00:59 | |
quote:N00b ![]() Read The Fucking Manual. | ||
ElmarO | dinsdag 20 september 2005 @ 17:27 | |
Heb weer een nieuw gedeelte in mijn stad aangelegd. Wonen nu zo'n 25.500 mensen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Dezz | dinsdag 20 september 2005 @ 17:37 | |
quote:Ziet er leuk uit, maar een vraagje; waarom gebruik je geen busstations die gewoon op de weg staan ipv ernaast?? | ||
_moder8or_ | dinsdag 20 september 2005 @ 17:44 | |
quote:Heb je die dan ![]() En elmaro. Schitterend ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 20 september 2005 @ 18:30 | |
quote:Wist geeneens dat je die had, maar ik vind deze bushaltes ook wel leuk. Dus heb er verder ook niet echt naar gezocht. | ||
Dezz | dinsdag 20 september 2005 @ 19:11 | |
quote:Het is veel makkelijker namelijk, dan verlies je geen ruimte met busstations die veel te groot zijn ![]() Linkie: http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?mode=files&filetype=Lot&Str=malty%20ht%20bus%20stop%20series | ||
SpeedyRich | woensdag 21 september 2005 @ 22:54 | |
quote: ![]() ![]() | ||
Belthazor | zondag 25 september 2005 @ 15:48 | |
ik zag bij media markt simcity deluxe alleen ik weet niet of het een nederlandse is ![]() | ||
ElmarO | zondag 25 september 2005 @ 16:24 | |
quote:Zitten bij de installatie behoorlijk wat talen bij. Dus ik neem aan dat Nederlands er wel bij zal zitten. En wat pics van het planetarium in mijn stad. ![]() ![]() Hier trouwens een tutorial over hoe je stroom kan doorgeven zonder gebruik te maken van powerlines. ![]() Je pakt light residental. Dan houd je 'Ctrl' in en dan trek je het langs het stuk waar nog geen stoep ligt. ![]() Vervolgens trek je de residental over de weg heen. En zoals je ziet verdwijnen de residental zones dan, maar de prijs blijft zichtbaar. ![]() Dan laat je het aanleggen. En dan wordt er stoep aangelegd en op deze manier krijgt de watertoren nu stroom. ![]() ![]() | ||
_moder8or_ | zondag 25 september 2005 @ 16:58 | |
Mooie tutorial ElmarO. En Nederlands zit er zeker bij ![]() | ||
Realzm | zondag 25 september 2005 @ 19:43 | |
Ik heb het spel ook sinds gisteren, maar ik krijg er maar geen goed begin mee. Ik doe ongeveer hetzelfde als wat er in de OP staat. Zelfde manier van bouwen en de hele handel, maar toch krijg ik niet genoeg geld binnen om break even te draaien. Ik zit onveer op 2000 inkomst en 3000 uitgave bij een stad van 2000 personen ![]() Zodadelijk nog maar eens proberen of het beter gaat ![]() | ||
Nieuwschierig | zondag 25 september 2005 @ 19:49 | |
quote:In het begin moet je met name energie, onderwijs en gezondheid continu afstemmen op het aantal gebruikers. Dat doe je door met het vraagteken op bijv. een school te klikken en de schuifregelaar zover terug te zetten dat jemaar net boven het aantal leerlingen zit. Tegen de tijd dat ze weer geld tekort komen beginnen ze wel te klagen. | ||
mschol | zondag 25 september 2005 @ 21:27 | |
uhm elmar tis misschien een idee om naar die tutorial te linken (of meer van dit soort tutorials te creeren en dan in apart topic/apart te vermelden in OP??? die power tweak is wel super handig ![]() | ||
_moder8or_ | zondag 25 september 2005 @ 21:29 | |
quote:Had ik ook al met Elmar over. Maar ik weet niet of de mods dit goed vinden. Vanavond/morgen praat ik wel óf met speknek óf met tain | ||
mschol | zondag 25 september 2005 @ 21:39 | |
quote:anders maken we ergens gewoon een webpaginaatje ![]() waar we naar toe linke ? | ||
_moder8or_ | zondag 25 september 2005 @ 23:26 | |
quote:Ik krijg over een paar dagen te horen of het kan. Dus nu even wachten aub ![]() | ||
BabeWatcher | maandag 26 september 2005 @ 20:01 | |
![]() ![]() vanaaf installeren, volgende week pix van mij. | ||
Cerbie | maandag 26 september 2005 @ 22:34 | |
Ik heb per ongeluk een plugin ergens staan die het bereik van een stroomcentrale tot over de hele map verspreid, dat zorgt er ook voor dat je geen stroommasten meer nodig hebt. Al zet ik ze nog steeds neer op sommige plaatsen omdat dat mooier/realistischer is ![]() | ||
kultivate | maandag 26 september 2005 @ 23:11 | |
quote:Dat is wel super handig kan je hier een linkje neerzetten waar je dat download? tnx alvast | ||
_moder8or_ | maandag 26 september 2005 @ 23:14 | |
quote:Wat vind jij dan van de tutorial die ElmarO heeft gemaakt? ![]() | ||
Cerbie | maandag 26 september 2005 @ 23:39 | |
Erg duidelijk en goed bedacht, maar ik zou het zelf niet overal toepassen ![]() quote:Het probleem is dus dat ik niet meer weet welke plugin het is, maar het kwam iig van simtropolis af. Ik zal eens kijken of ik hem kan terugvinden | ||
_moder8or_ | maandag 26 september 2005 @ 23:41 | |
Ik wil hierbij ElmarO erg bedanken met de plugin CD die hij voor mij heeft gemaakt! Een hele cd vol ![]() | ||
Realzm | dinsdag 27 september 2005 @ 15:11 | |
Is er trouwens ergens een 'undo' knoppie? Ik maak soms nog wel eens een kostbaar foutje etc. Is er ook een manier hoe je een nog te plaatsen gebouw kan ronddraaien zonder dat je al weg hebt liggen bv? En als de mensen maar blijven vragen om agrarische grond, moet je dat dan gewoon blijven geven? bvd, wellicht de volgende keer weer meer vraagjes ![]() | ||
_moder8or_ | dinsdag 27 september 2005 @ 15:13 | |
quote:1 Er is geen undo knopje ![]() 2 Je kan een gebouw laten draaien door je 'end' en 'home' toets 3 Ik maak nooit agrarisch gebied ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 27 september 2005 @ 15:16 | |
quote:Ze blijven altijd zeuren om agrarische gebieden. Maak het eigenlijk nooit. En het levert ook amper banen op. Is alleen leuk als je een plattelands stadje/dorp wil gaan maken. | ||
Cerbie | dinsdag 27 september 2005 @ 15:39 | |
Gewoon de belasting voor agrarische gebieden omhoog gooien, naar 12,0% ofzo, dan is de vraag zo omgekeerd ![]() Wat ik irritant vind is dat ik de uitrit van huizen per sé naar een bepaalde weg gericht wil hebben, maar at niet altijd gaat omdat het spel dan automatisch zelf een weg kiest. En dat is voor zover ik weet niet met home/end te draaien (ik bedoel dus zones en ga dit inet opnieuw typen omdat deze pc een typsnelheid heeft van een 286 ![]() | ||
MrTorture | dinsdag 27 september 2005 @ 15:43 | |
Heel makkelijk op te lossen ![]() ![]() | ||
Cerbie | dinsdag 27 september 2005 @ 15:47 | |
Ik werk allang niet meer met dambordpatroontjes, maar als je een weg op een hoofdweg aansluit entot aan de hoofdweg huizen aanlegt, wil het spel de laatste huizen nog wel eens op de hoofdweg aan laten sluiten ipv de kleinere weg. Niet heel vaak dat dat gebeurt, maar toch irritant. En nu ga ik eerst naar m'n eigen pc toe en wat plugins downloa. Trouwens, die steden zoals ElmarO ze maakt, is dat mogelijk zonder die cheatbank, want dat is me nog niet gelukt terwijl ik normaal geen moeite heb met genoeg geld verdienen. | ||
ElmarO | dinsdag 27 september 2005 @ 15:55 | |
quote:Geen idee eigenlijk. Heb het nooit echt zonder geprobeerd aangezien ik nooit zin had om op de maandelijkse winstuitkeringen te wachten ![]() Al maak ik bij zo goed als al mijn steden wel winst. Het duurt op deze manier alleen wat langer eer dat je break-even speelt. | ||
MrTorture | dinsdag 27 september 2005 @ 16:52 | |
quote:Dat klopt, maar als je er voor zorgt dat er altijd maar 1 aansluitweg is, heb je altijd ruimte er om heen voor parkjes, bushokjes, groenstrook, etc... Als je je dorp/kleine stad een beetje realistisch maakt, heb je dat probleem dus niet. Als je een grote stad maakt, boeit het niet, want da's toch een grote chaos ![]() | ||
Atreidez | dinsdag 27 september 2005 @ 17:19 | |
Als je ALT gebruikt wijzen de vakjes de andere kant op, je kan het zelf helemaal manipuleren hoe je de vakjes aanlegt hoor ![]() | ||
_moder8or_ | dinsdag 27 september 2005 @ 17:32 | |
Man Atreidez, lang niet meer gezien ![]() | ||
MrX1982 | dinsdag 27 september 2005 @ 17:34 | |
Toch blijft dat automatisch toewijzen van de zones richting de weg vervelend. Dat moeten ze verbeteren in een nieuwe sc ![]() Hoewel ik die ALT functie niet kende, eens proberen. | ||
Cerbie | dinsdag 27 september 2005 @ 17:34 | |
Ooh natuurlijk, zo had ik dan die dingen aangelegd. Ik had in m'n eerste steden soms hele grote vlakken met zone, maar die leken niet zo goed te werken als grote vlakken die de pc aanlegt. Bedankt | ||
_moder8or_ | dinsdag 27 september 2005 @ 17:35 | |
quote:Volgens mij komt er helaas geen niuewe SC ![]() Maargoed, dit blijft verukkelijk! | ||
MrX1982 | dinsdag 27 september 2005 @ 17:40 | |
quote:Waarom geen nieuwe SC ![]() Hoewel je jezelf kunt afvragen wat er te verbeteren valt, simtropolis is een onuitputtelijke bron van nieuwe dingen. | ||
mschol | dinsdag 27 september 2005 @ 17:48 | |
quote:jewel komt er wel duurt alleen langer.. een spel is nooit perfect... ![]() | ||
mschol | dinsdag 27 september 2005 @ 17:50 | |
quote:pirate bay zodat iedereen mee kan genieten?? ![]() | ||
_moder8or_ | dinsdag 27 september 2005 @ 18:01 | |
quote:Moet je niet bij mij zijn ![]() | ||
Cerbie | dinsdag 27 september 2005 @ 19:32 | |
Ik zit nu op de ~500 pluginbestanden en heb er als ik klaar ben nog wel een paar honderd bij, bij elkaar goed voor ~400MB gok ik. Merk je dan tijdens het spelen of opstarten dat het spel trager wordt of valt dat wel mee? En die geldbank, werkt dat een beetje, hoe ongeveer? (de cheatende bedoel ik) Edit: Ohja, en de trailerpark met die voetpaden staat twee keer in het plugintopic [ Bericht 8% gewijzigd door Cerbie op 27-09-2005 19:38:11 ] | ||
Cerbie | dinsdag 27 september 2005 @ 19:40 | |
Ik zit nu alleen wel met één ding ![]() Ik heb altijd alleen growable plugins geplaatst, en daarna de zipjes weer weggegooid. Ik heb geen flauw idee welke plugins ik inmiddels allemaal heb, maar omdat het allemaal growables zijn tot nu toe is het nogal lastig om een hele stad zelf te ploppen zoals een aantal hier doen. Ik zit er aan te denken mijn huidige regio en plugins op een CD te branden of ergens op te laten verdwijnen in m'n bewaren directory, en helemaal opnieuw te beginnen met een schone regio. Dat gaat me wel een heleboel tijd kosten met het opnieuw downloaden van plugins, dan zou het wel handig zijn als de CD van ElmarO online kwam. Wat zouden jullie doen? | ||
ElmarO | dinsdag 27 september 2005 @ 21:20 | |
quote: ![]() ![]() Het opstarten duurt overigens wel een paar minuten. ![]() Als je hem eenmaal hebt neergezet er met je '?' op klikken en dan krijg je een infomenu. Dan klik je op 'OK' en dan krijg je 'The Ultimate Budget Control Menu' te zien. Dan klik je op het gewenste bedrag en dan verdwijnt hij weer. Maar hij blijft wel beschikbaar in de balk waar ook je nieuwsberichten staan. Staat er volgens mij gewoon 1 keer in. Er zijn wel 2 versies van. Eentje met steentjes en eentje met asfalt. | ||
Cerbie | dinsdag 27 september 2005 @ 21:49 | |
Ik ben ze allemaal even afgeweest omdat ik er een aantal niet had, en heb meerdere dubbel gezien. Als het forum wat sneller is morgen zal ik eens kijken. Ik heb nu maar een nieuwe regio aangemaakt en ga daar eens vers beginnen. Moet jij trouwens niet een vreselijk lang menu hebben bij monumenten en bij parken? | ||
ElmarO | dinsdag 27 september 2005 @ 21:54 | |
quote:Zijn aardig lang menu's. Als ik hem voor het eerst open moet hij zelfs even laden. ![]() | ||
Atreidez | dinsdag 27 september 2005 @ 21:59 | |
quote:Volledig 3D en real time traffic zou ik toch nog wel willen zien in een toekomst versie ![]() | ||
Cerbie | dinsdag 27 september 2005 @ 23:36 | |
Ik heb echt te lang niet meer gespeeld en ben het een beetje verleerd denk ik. Dit is mijjn probeersel van een halfuurtje, beetje nieuwe plugins testen enzo, alleen ben ik er niet echt tevreden mee; deze zal wel richting prullenbak gaan. ![]() | ||
_moder8or_ | dinsdag 27 september 2005 @ 23:37 | |
Vannacht ga ik weer beginnen met SC4 ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 30 september 2005 @ 21:15 | |
En nog wat pics van het commerciële gedeelte van Saint Pierre. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En ik ben op het moment bezig met een nieuw stadje genaamd Port-au-Paix. | ||
#ANONIEM | vrijdag 30 september 2005 @ 21:43 | |
ik heb een stad met 128.000 inwoners:) | ||
Nieuwschierig | vrijdag 30 september 2005 @ 22:25 | |
Ik heb nu een stad met 185000 inwoners. De winst is 3 a 4000 dollar per maand. Om aan de energiebehoefte te voldoen heb ik 6 zonne-energie centrales draaien. Eigenlijk zou ik daarmee moeten kunnen overschakelen op kernenergie, maar de optie komt nog steeds niet beschikbaar. What to do? | ||
ElmarO | vrijdag 30 september 2005 @ 22:40 | |
quote:Ik neem aan dat er meer dan 25.000 Kwh wordt verbruikt? Anders is het wel raar. Maar ik heb ook weleens gehad dat ik de grote basisschool niet kreeg. Dus toen heb ik maar even gecheat en hem op die manier neergezet. En toen ik 'Quit to region with save' had gedaan en daarna de stad opnieuw laadde had ik hem wel. Dus misschien kan je dat proberen. | ||
_moder8or_ | vrijdag 30 september 2005 @ 22:48 | |
quote:Kortom, eerst je stad saven, terug gaan naar de regio en je stad opnieuw laden. Dan krijg je hem. EA heeft al eens duidelijk gemaakt dat dit een bug was ![]() | ||
Cerbie | vrijdag 30 september 2005 @ 23:51 | |
quote:Ziet er allemaal mooi uit ![]() Had een paar vragen, je hebt wel allemaal mooie steden, maar doe je die compleet ploppen of leg je zones aan en laat je het vervolgens zelf groeien? En kun je een screenshot van je regio posten, ben wel benieuwd daarnaar. Ohja, en die stoplichten/onderbroken streep op straat, welke mods zijn dat? Ik zag ze niet in het plugintopic Zelf ben ik het een beetje verleerd denk ik, het wil niet echt meer lukken ![]() | ||
_moder8or_ | vrijdag 30 september 2005 @ 23:52 | |
quote:Jij niet alleen lees ik nu ![]() | ||
Cerbie | zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:28 | |
Ik heb trouwens m'n watermod er maar eens uitgegooid. Stond nogal raar met sommige plugins en op de regiokaart kreeg ik steeds strepen met een andere kleur water tussen de steden in | ||
Nieuwschierig | zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:50 | |
quote:Klopt, dat was de oplossing, bedankt. ![]() | ||
_moder8or_ | zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:58 | |
quote:Dat is juist de bedoeling ![]() | ||
Arjan | zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:25 | |
Wat ik nou irritant vind is dat steden van > 500.000 inwoners zo retentraag worden. Ik speel meestal SC op een laptop (P4@2GHz/1GB mem), wat is de vertraging van grote steden; de hoeveelheid geheugen, of de processorkracht? | ||
Cerbie | zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:29 | |
quote: ![]() @Arjan, het kan ook nog de engine van het spel zelf zijn, ik had hetzelfde probleem op m'n oude pc, maar heb nu nog geen hele grote steden geprobeerd. Al zat daar wel een trage videokaart in, misschien is dat het | ||
mschol | zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:01 | |
quote:ik dnk dat je dan meer naar de grafishe rekenkracht gaat kijken bij zulke enorme steden zal ik altijkd zovber mogelijk zijn ingezoemd wanneer ik ga scrollen... anders trekt me videokaart het niet (1.92ghz/1,25GB ram) | ||
_moder8or_ | zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:02 | |
quote:Dat bedoel ik Cerbie ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 1 oktober 2005 @ 09:11 | |
ik heb een trainer waarmee je je geld kan uitzetten:D | ||
mschol | zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:02 | |
quote: ![]() ![]() | ||
_moder8or_ | zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:31 | |
quote:Idd. En wij willen nu alleen maar geld ![]() | ||
Drakul | zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:34 | |
Zowiezo vind ik cheaten om extra geld te krijgen, zoals die bankplugins, totaal geen uitdaging meer om een mooie grote regio op te zetten. Enige "cheat" plugin die ik gebruik is die Garbage Chute. | ||
_moder8or_ | zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:41 | |
quote:Ach. Die is wel makkelijk. Alle rommel 'hop' van je map weg ![]() | ||
mschol | zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:47 | |
quote:idd maar je moet er wel genoeg neerzetten anders zit je nog steeds met een vuil overschot ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:50 | |
quote:Die flats (zijn eigenlijk hotels) zijn inderdaad een plugin. Art Deco Hotel Ik leg zones aan en laat het dan groeien. Dus het is soms een beetje mazzel hebben. En als ik het er goed uit vind zien maak ik ze monumentaal. Zal ik doen. ![]() Kan je aanwijzen op welke precies doelt ![]() | ||
_moder8or_ | zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:53 | |
quote:Daarom heb ik een veel betere vuilverbrander... ElmarO, wat was de naam. Ik kom er nu namelijk niet op ![]() | ||
Arjan | zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:55 | |
quote:Ik heb zo'n geocoignic ingestor oid. Flikkert de boel rechtsreeks in de kern van de aarde ![]() | ||
mschol | zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:55 | |
quote: ![]() ik ben nu me documenten aan het vbackuppen en kom tot de ontdekking dat me simcity 4 folder maar 700mb is (dus inclusief regio's en steden enzo ![]() | ||
mschol | zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:55 | |
quote:ik vind het leuker om het over het randje heen te kieperen ![]() | ||
Arjan | zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:56 | |
quote:Ik ook, die staat er dan ook naast voor de 'sier' ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:01 | |
quote:Kijk maar eens in de OP van het Plugintopic ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:29 | |
Hier trouwens nog de regioviews waar Cerbie om vroeg. ![]() ![]() | ||
Cerbie | zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:39 | |
Heel mooie regio, ik was bang dat je die verhogingen in het landschap als watervallen enzo op zouden vallen in de regio, maar dat zie je gelukkig niet. Welke watermod heb je trouwens gebruikt? En als ik dalijk op m'n eigen pc zit, zal ik even een op een screenshot aanwijzen wat ik bedoelde ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:48 | |
quote:Soms hoefde ik alleen maar wat heuvels vlakker te maken om zo die watervallen te kunnen aanleggen. Dus dat maakt het al wat makkelijker om het in het landschap te kunnen verwerken. Ik gebruik Hawaiian Holiday. | ||
Cerbie | zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:06 | |
![]() De strepen om links en rechts op de weg uit elkaar te houden, die zijn standaard in het spel doorgetrokken, maar bij jou onderbroken? Welke mod is dat. En stoplichten waren die van het spel zelf, was me gewoon nooit opgevallen ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:00 | |
quote:Zijn de Euro Road Textures Mod en de Asphalt Highway Texture Mod. | ||
Cerbie | zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:53 | |
Bedankt, die neem ik mee ![]() Editje: maar je hebt geen zebrapaden of de standaard gele strepen ![]() Ik heb al wel de mod gevonden om zebrapaden donkerder te maken, maar niet om ze compleet te verwijderen [ Bericht 57% gewijzigd door Cerbie op 01-10-2005 23:55:36 ] | ||
Cerbie | zondag 2 oktober 2005 @ 18:31 | |
quote:Ik bedoel dus niet de stadsgrenzen ![]() [verkapte topickick, post straks wel screenshots van de stad die ik nu ga proberen ![]() | ||
_moder8or_ | zondag 2 oktober 2005 @ 18:35 | |
![]() Oke. Ga vannacht ook maar weer is proberen. En nu hoop ik niet weer dat ik het vergeet. | ||
Cerbie | zondag 2 oktober 2005 @ 18:37 | |
Hoezo vannacht, moet je dan niet slapen? ![]() | ||
ElmarO | zondag 2 oktober 2005 @ 18:46 | |
quote:Ik heb gewoon zebrapaden hoor. Je ziet ze alleen toevallig niet op die screenshots. ![]() ![]() En zoals je op dit onderstaande plaatje kan zien heb ik een brug over land kunnen maken. Iets dat normaal gesproken niet standaard kan via het spel kan. Via onderstaande link kan je zien het moet en welke plugins je er voor nodig hebt. ![]() Tutorial Landbrug En 2 screenshots uit mijn nieuwe stadje. ![]() ![]() | ||
Cerbie | zondag 2 oktober 2005 @ 19:37 | |
Die landbrug ![]() Ik heb zojuist m'n stad gedecimeerd, maar begin de plugins nu wel onder de knie te krijgen. Zonder die bank is het heel moeilijk om dit lang vol te houden. Leuke rotonde trouwens op die screenshot | ||
Cerbie | zondag 2 oktober 2005 @ 21:02 | |
Screenshot ![]() Ik begin weer een beetje in het spel te komen, het is veel te verslavend ![]() ![]() De werkelooshuisjes komen omdat ik de industrieregio ernaast nog wat door moet laten ontwikkelen | ||
MrX1982 | zondag 2 oktober 2005 @ 21:13 | |
SimCity in het Nederlands. Het blijft een rare combinatie ![]() | ||
Atreidez | zondag 2 oktober 2005 @ 21:29 | |
quote:Ziet er goed uit hoor ![]() ![]() Nog een tipje trouwens, met Home en End kan je je blokjes draaien. Dan kan je met die schuine stukjes langs je weg alle boompjes de zelfde kant op zetten zodat ze aan beide kanten gelijk zijn ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Atreidez op 02-10-2005 21:39:07 ] | ||
Cerbie | zondag 2 oktober 2005 @ 21:46 | |
Heb ik dat ergens gemist dan, ik dacht dat ik ze allemaal wel goed gedraaid had. Commercial had ik al gezien ja, ik heb hem gewoon een jaartje laten draaien om te kijken hoe het zou worden. In de industrieregio ernaast zat ook commercieel, maar dat ga ik gewoon bij deze in doen of in een andere stad. Edit, nog een screenshotje van dezelfde stad. Nu snap ik alleen één ding even niet. Er is heel veel vraag naar woningen, en die kunnen gebouwd worden. Er is helemaal geen vraag naar commercie of industrie volgens de WCI (al een aantal spelmaanden zo). Toch verschijnen er werkeloosicoontjes ![]() Misschien nog meer woongebieden aanleggen, al zou dat de werkeloosheid alleen maar vergroten lijkt me. Industrie en commerciele gebieden zijn er ook nog voldoende om op te bouwen trouwens ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door Cerbie op 02-10-2005 23:50:33 ] | ||
ROG | maandag 3 oktober 2005 @ 16:48 | |
Er gaat geen trein rijden, zelfs al heb ik twee stations? | ||
ElmarO | maandag 3 oktober 2005 @ 16:57 | |
quote:Ik zou gewoon proberen om Residental zones aan te leggen. Misschien dat op die manier de vraag naar commercie en industrie wel weer stijgt. quote:Worden ze wel gebruikt? Want als ze zo goed als niet gebruikt worden zie je inderdaad niks. | ||
Cerbie | maandag 3 oktober 2005 @ 17:08 | |
omg ik moet echt eerder gaan slapen ![]() Ze konden niet bij de commerciele delen komen omdat ik de weg was vergeten ![]() | ||
_moder8or_ | maandag 3 oktober 2005 @ 17:10 | |
quote: ![]() | ||
Atreidez | maandag 3 oktober 2005 @ 17:17 | |
klassieke fout ![]() | ||
ElmarO | maandag 3 oktober 2005 @ 17:21 | |
quote:Heb ik af en toe nog weleens met de metro. Dan vergeet ik nog weleens de buizen aan te leggen. ![]() | ||
_moder8or_ | maandag 3 oktober 2005 @ 17:33 | |
Verdomme. ben ik weer Sim City vergeten te spelen. Nu maar wel doen. | ||
mschol | maandag 3 oktober 2005 @ 17:37 | |
heb gewoon geen tijd meer op SC te spelen heb het nu veels te druk met BG&E en Transport giant":P | ||
_moder8or_ | maandag 3 oktober 2005 @ 17:45 | |
quote:Overloper ![]() | ||
Cerbie | maandag 3 oktober 2005 @ 18:41 | |
Ik heb trouwens ook geen last meer van allerlei grafische problemen sinds ik een nieuwe proc/moederbord heb, het speelt nu beter. Is het mogelijk een brug te maken over een verzonken snelweg? | ||
ElmarO | maandag 3 oktober 2005 @ 18:46 | |
quote:Moet met die NAM puzzelstukje wel lukken. Maar een echte brug kan als het goed is niet. | ||
mschol | maandag 3 oktober 2005 @ 20:33 | |
quote:dit gewoon in een SC4 dip ![]() | ||
Cerbie | maandag 3 oktober 2005 @ 20:55 | |
Is wel jammer dat een brug niet kan eigenlijk, zou wel mooi staan ![]() Deze stad is irritant, of het komt omdat er te weinig omliggende steden zijn, maar er is nooit vraag naar commercie, maar om de zoveel tijd verschijnt er boven elk rijk huis een werkeloos icoontje, dus dan leg ik weer commercie aan, gaat het even goed, zeuren ze weer.. Maar de WCI meter blijft gelijk. Ik leg wel wat commercie in m'n industriestad ernaast. Wat screenshots trouwens ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:13 | |
En nog wat pics.![]() ![]() De parkeerplaats die je aan het eind van de street ziet (2e plaatje) kan je hier vinden. | ||
Cerbie | dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:15 | |
Leuk, die linker lijkt wel een beetje op het park dat ik vanmiddag probeerde. Wat trouwens niet goed voor je stad is, teruggaan naar godmode en op de knop verzachten klikken. (Wilde bomen hebben, vernielde hele stad) Edit: Zojuist de 1000 pluginbestanden gepasseerd ![]() | ||
daantje14 | vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:44 | |
Ken iemand mij helpe? Als ik bij Simtropolis een regio wil downloade kan ik all1 krijg op op de 1 of andre manier alleen een .jpg-afbeelding! | ||
Cerbie | vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:43 | |
Je hoort ook alleen een .jpg en eventueel config.bmp te krijgen. In de guide daar staat ook hoe je ze moet gebruiken; Maak in mijn documenten/simcity 4/regions een nieuwe map met hoe de regio gaat heten. Daar kopieer je de .jpg en .bmp in. Vervolgens open je het spel, open je die regio (je zal een groen vlak land krijgen). Dan doe je ctrl/r/alt/shift tegelijk inhouden, selecteer je de .jpg in de map van de regio en is ie ~20min bezig met steden maken. Niet onderbreken of een screensaver oid, dan mislukt het. | ||
mschol | zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:47 | |
quote:hoe deel je dat in?? of flikkerje ze gewoon direct in je plugin map??? | ||
Cerbie | zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:57 | |
Slecht. De plugins via een setup.exe kiezen meestal hun eigen map, databestanden zoals extra ordinances en vliegtuigen komen in de root, gebouwenplugins allemaal bij elkaar in de map buildings. En nog wat losse mappen met gebouwen zodat ik ze makkelijk kan verwijderen. Voor jezelf is het handig, maar voor het spel maakt het niet veel uit denk ik. Had beter mappen kunnen maken, een enkel gebouw wissen is kut. | ||
mschol | zaterdag 8 oktober 2005 @ 09:54 | |
quote:je kan idd gewoon mappen (en submappen) maar je zit nog steeds idd met die setups | ||
De_Ananas | zaterdag 8 oktober 2005 @ 14:53 | |
Heeft iemand misschien link van alle plugins? (pakket) Ik ga weer overnieuw beinnen ![]() | ||
Orcaman1984 | zondag 9 oktober 2005 @ 11:56 | |
quote:Hoe krijg jij die kade zo mooi?! Die wil ik ook, maar ik krijg ze niet mooi recht ![]() | ||
_moder8or_ | zondag 9 oktober 2005 @ 11:59 | |
quote:Een kwestie van erasen ![]() | ||
ElmarO | zondag 9 oktober 2005 @ 18:54 | |
quote:Veel werken met de Godtools. Is een aardig werkje. Dus als je vind dat het er goed uit ziet moet je het gelijk saven. Eventueel kan je ook met losse stukjes road/street werken om het mooi egaal te krijgen. | ||
Cerbie | zondag 9 oktober 2005 @ 23:23 | |
De egaliseertool op z'n kleinst zetten werkt ook goed. Als ik heuvels maak in een stad doe ik een stukje met de verhoogtool (waar je een weg overheen moet leggen), en de rest met de egaliseertool | ||
ElmarO | dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:03 | |
Nog wat pics van Port-au-Piax. Wonen nu zo'n 27.500 mensen. ![]() ![]() Stadsgedeelte met z'n eigen diner. ![]() ![]() ![]() ![]() Het centrum. ![]() ![]() | ||
mschol | zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:50 | |
* mschol is erg benieuwd hoe SC4 gaat draaien op een amd64 3000+, 1.5GB ram en een 6800GT 256MB PCI-E pctje ![]() | ||
Cerbie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:43 | |
Soepel, een Athlon64 3000+ doet het beter dan een XP2400+ ![]() Nieuwe pc gehaald? ![]() | ||
mschol | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:18 | |
quote:nog niet ben wel van plan die opstelling te halen weet alleen nog niet wanneer... tis allemaal nog wat prijzig ![]() | ||
Wokkel1982 | zondag 16 oktober 2005 @ 17:55 | |
Mensen, ik heb even een vraagje: Hoe laat je, als je wilt zonen (Gebieden toewijzen) het pijltje draaien naar welke straatkant het gebouw gericht moet zijn? Iemand op GoT zei dat je de home/end key kunt gebruiken, maar als ik dat doe dan gebeurd er niets. Alvast bedankt. | ||
ElmarO | zondag 16 oktober 2005 @ 17:58 | |
quote:Met zones moet je dan ALT gebruiken. Home/End gebruik je bij bijvoorbeeld een bushalte of een energiecentrale. | ||
Wokkel1982 | zondag 16 oktober 2005 @ 18:14 | |
quote:tHX. ![]() Nu heb ik weer al een probleempje. Ik heb dmv. plugins een golfbaan gebouwd, maar daar zitten van die mooie paden bij. Ik heb ooit wel eens zo'n overgangsstukje, van zo'n paadje naar een gewone weg gezien, deze kan ik nu niet meer vinden. Weten jullie misschien welke plugin dit exact is? Of waar dit verbindingsstukje hoort te staan in de SC4 menu's? | ||
ElmarO | zondag 16 oktober 2005 @ 18:35 | |
quote:Bedoel je de paadjes die in de OP staan? Als je die bedoelt dan staan daar ook de links. | ||
leolinedance | zondag 16 oktober 2005 @ 20:03 | |
Even een vraagje. Zou SimCity 4 lekker draaien op mijn pc? De meeste spellen werken nog wel, maar toch even voor de zekerheid ![]() AMD Thunderbird 1400 Mhz 512 MB Geforce 3 Ti500 64 MB (overgeclocked) | ||
Cerbie | zondag 16 oktober 2005 @ 20:43 | |
Minimumsysteemeisen volgens het doosje zijn 500MHz of hoger, 128MB RAM en een 32MB Direct3D kaart. Dat heb je makkelijk, alleen de processor zal het misschien moeilijk krijgen bij hele grote mappen met een NAMmod. Die NAM mod zorgt ervoor dat het verkeer veel logischer en efficienter verloopt, maar vreet nogal wat processorkracht. Maar het moet wel lukken lijkt me. Grote mappen kosten trouwens ook heel wat grafische rekenkracht, maar medium en small kun je wel doen | ||
mschol | zondag 16 oktober 2005 @ 20:43 | |
quote:mits je grafisch niet op 1280x1024 met alles high wilt zal het allemaal wel ok draaien op 1024x768 op medium denk ik zo... | ||
mschol | zondag 16 oktober 2005 @ 20:45 | |
quote:bij de grote mappen voor de helft volgebouwd gaat me amd2600+ bijna op z'n gat ![]() | ||
ElmarO | zondag 16 oktober 2005 @ 20:50 | |
Qua videokaart is het wel te doen. 1024×768 moet inderdaad wel te doen zijn. Dat redde mijn GeForce 3 Ti200 ook wel als ik het me nog goed herriner. Maar als je iets omlaag gaat schroeven zou ik als eerste de schaduwen doen. Dat vreet het meeste. En zoals Cerbie al zegt. Bij de hele grote steden zal je processor en hoeveelheid geheugen wel een bottleneck vormen. Maar medium mappen moeten wel te doen zijn. quote:Mijn Athlon 64 3000+ begint dan ook behoorlijk te zweten. Maar dan had ik ook al behoorlijk wat inwoners. | ||
_Fonz | woensdag 19 oktober 2005 @ 11:05 | |
Zeg, er zijn Forested streets, maar op een plaatje heb ik ook Forested roads gezien. Echter ik kan hem gewoon niet vinden in de STEX of als mod op Simtropolis. Iemand een idee? | ||
mschol | woensdag 19 oktober 2005 @ 20:41 | |
ben sim city 4 maar weer eens aan het installeren ![]() straks me oude data dir terug zetten en ik kan knallen ![]() | ||
ElmarO | woensdag 19 oktober 2005 @ 21:07 | |
![]() ![]() ![]() | ||
_moder8or_ | woensdag 19 oktober 2005 @ 21:51 | |
quote:Hij is echt super gemaakt! Je hele stad is echt subliem ingericht ! | ||
kzieniks | donderdag 20 oktober 2005 @ 22:56 | |
Beste mensen, Vandaag ben ik naar de bart smit gegaan voor de deluxe versie , misschien beetje laat, maar beter laat dan nooit ![]() nu heb ik het idee dat ik niet de deluxe versie heb meegekregen maar alleen simcity zelf ( het was net voor sluitingstijd) ik denk dit omdat ik nergens iets van rushhour tegenkom en er ook nergens deluxe staat , behalve op het bonnetje... Ben ik nu gewoon genaaid of zie ik iets over het hoofd ![]() | ||
_moder8or_ | donderdag 20 oktober 2005 @ 22:57 | |
quote:Kan jij een foto van de cd maken? Dan kan ik het zien. Ik heb zelf beide cd's (SC4 en RH) | ||
kzieniks | donderdag 20 oktober 2005 @ 23:03 | |
quote:digicam heb ik uitgeleend op dit moment Ik heb een rode cd (CD 1) waar simcity 4 op staat... en ik heb een gele disc (CD 2) waar ook simcity 4 opstaat.......... | ||
_moder8or_ | donderdag 20 oktober 2005 @ 23:08 | |
quote:Genaaid ![]() | ||
kzieniks | donderdag 20 oktober 2005 @ 23:12 | |
quote:Fuckzooi, op de fiets had ik al zoiets dat het niet helemaal klopte ![]() in de readme hebben ze het ook over versie 1.0 Splashscreen zegt ook geen rushhour erbij ........ | ||
_moder8or_ | donderdag 20 oktober 2005 @ 23:13 | |
quote:Succes voor morgen ![]() ![]() | ||
kzieniks | donderdag 20 oktober 2005 @ 23:15 | |
dank u Ga ik jullie vanaf volgende week spammen met hoop ik mooie steden ![]() | ||
_moder8or_ | donderdag 20 oktober 2005 @ 23:18 | |
quote:Dat horen wij graag ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:19 | |
Wat plaatjes uit mijn nieuwe stadje Tours.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Dezz | maandag 31 oktober 2005 @ 10:11 | |
quote:Zou je niet wat meer bebouwing in je stad plaatsen? Het ziet er nu zo 'kil' en kaal uit vind ik ![]() | ||
_moder8or_ | maandag 31 oktober 2005 @ 10:12 | |
quote:Dit is juist het leuke. Mooie open landschappen met prachtige parken. En ElmarO is daar de nr.1 in ![]() | ||
mschol | maandag 31 oktober 2005 @ 10:38 | |
quote:en niet te vergeten: nog steeds hoge inwonders aantallen hebben... | ||
Dezz | maandag 31 oktober 2005 @ 12:53 | |
quote:mmm oke ![]() Maar ja ik houd het liever realistisch ![]() | ||
Atreidez | maandag 31 oktober 2005 @ 13:44 | |
zijn er in jou omgeving geen parken, Dezz? ![]() | ||
_moder8or_ | maandag 31 oktober 2005 @ 16:34 | |
quote:Inderdaad. Respect! | ||
_Fonz | maandag 31 oktober 2005 @ 17:30 | |
Road Top Mass Transit blijft de bomb. Ik zie hier veel mensen die een bushalte/metro lot AAN de weg hebben in plaats van OP de weg. Als je hem OP de weg bouwt, kun je het stukje (1x1) dat vrijkomt ZEER nuttig gebruiken voor iets anders. Stel je hebt een 6x6 gezoned, MAAR er moet een bushalte in en een metro als het ff kan. Zo kun je nooit lekker zonen ... | ||
Nieuwschierig | maandag 31 oktober 2005 @ 18:12 | |
Valt wel mee. Je kunt prachtige avenues met aan weerszijde bomen aanleggen, ala de Champ Elysees. Met hier en daar een bushalte, een metrostation of een fonteintje. De bebouwing staat dan met de voorgevel naar de zijstraten maar dat maakt voor de looks niet uit. | ||
_Fonz | maandag 31 oktober 2005 @ 18:20 | |
Que? Volgens mij snap je het niet helemaal. Ik heb het hier over het optimaal benutten van zone's. Als je een bushalte OP de weg plaats, zou je de ruimte die vrijkomt (in jouw geval bomen ofzo) kunnen benutten voor iets anders (in mijn geval zonering). | ||
_Fonz | maandag 31 oktober 2005 @ 18:43 | |
Sjek ook eens die Atlantic Plaza on your right en de subtiele GADO bus bij de rode pijl ![]() Deze stad is door mijn vriendin gemaakt. Er wonen 300.000 mensen in deze stad. Waarom ze industrie erbij heeft gebouwd is me een raadsel. Alles is growable, niets is plopable (Hell, als ik iets down, wil ik altijd de growable versie). Deze stad is gebouwd op een map 1/4 van de grootte van de grootste map. Plopable is neppe shit en je krijgt nooit voldoening. Als er iets groeit en het is een stage 8, dan pas heb je voldoening. Ik down en test en zij mag er mee spelen. NAM moet ik nog installeren, evenals ANT en ik wacht met smart op nieuwe road textures. Ook heb ik een verzoek ingediend, om de bomen niet seizoensgeboden te laten bloeien, maar de bomen altijd permanent Autumn te laten wezen. Ben benieuwd. Forested Streets heb ik al, evenals brick texture voor streets (ziet er wreed uit), maar ik heb dus ook eventjes met Ardecila gesproken over Forested Roads. Ben evenzeer benieuwd hiernaar. Oppie vertelde me op msn dat ik iLive moest gebruiken als ik ALLE bussen in het spel GADO bussen van wil maken. Nu zie ik regelmatig die blauw/gele bus. Helaas heb ik geen ervaring met iLive .. iemand anders die dit voor elkaar kan krijgen? Waar het hier om ging, is toch de road top bushalte en metro ingang (avenue) geintergreerd op de stoep. Ook heb je de keuze uit alleen bus, alleen metro en de keus voor deze 3 op een one way, road, street of dus avenue. Bij nacht is alles verlicht. Zelfs de telefooncellen. Ik heb gekozen voor deze haltes en metro ingang (van RalphaelNinja), maar ze zijn er in tig andere soorten en maten. Ook kun je ervoor kiezen of je nou wel of niet signs op de weg wilt hebben. Zoals bijvoorbeeld: Bus Stop of Sub Way. ps: deze screen stelt nog geen hol voor ![]() Ik doe altijd aan ruimteoptimalisatie (in tegenstelling tot ElmarO, wat overigens ook geniaal is). Ik probeer zo veel mogelijk mensen te huisvesten op een zo klein mogelijk gebied. Als mijn vriendin in dit tempo doorgaat, kan ze al minimaal 3 miljoen mensen kwijt op een grote map. En omdat ik ruimteoptimalisatie prefereer, gebruik ik de road top mass transit V3, omdat elk stukje ruimte meetelt. [ Bericht 34% gewijzigd door _Fonz op 31-10-2005 19:50:04 ] | ||
_moder8or_ | maandag 31 oktober 2005 @ 18:50 | |
quote:Nice screenshot ![]() | ||
Dezz | maandag 31 oktober 2005 @ 22:46 | |
quote:Natuurlijk wel ![]() | ||
mschol | maandag 31 oktober 2005 @ 22:48 | |
quote:dan hoop ik voor je vriendin dattie een hele rappe pc heeft want een gropte map met 3 miljoen inwonders vinden maar heelk weinig pc's leuk... | ||
FritsFlits | dinsdag 1 november 2005 @ 00:51 | |
quote:Nice pics! Waar heb jij die theming van de parken vandaan? | ||
ElmarO | dinsdag 1 november 2005 @ 15:26 | |
quote:Ik wou deze stad een 'wonen in het park' -gevoel meegeven. Dus vandaar dat ik de bebouwing enigszins binnen de perken probeer te houden. Al speelt het ook mee dat ik de luchtvervuiling zo laag mogelijk wil houden. quote:Ziet er goed uit. Wel leuk om die tegenstelling te zien tussen mijn stad en deze. ![]() quote:De links voor de looppaden staan in de OP. Hier kan je het gras en het gras met hek vinden. | ||
Nieuwschierig | dinsdag 1 november 2005 @ 17:45 | |
quote:Je hebt het in je bericht over "lekker zoneren". Voor de een is dat zo veel mogelijk hoogbouw per vierkante meter maar voor een ander is lekker zoneren een stad bouwen die alle facetten laat zien, zoals sloppenwijken, zonnedaelwijken, geannexeerde dorpen of stadsparken. Wat ik dus bedoel is dat je ook lekker kunt zoneren zonder alles maximaal vol te proppen. | ||
ElmarO | zaterdag 5 november 2005 @ 23:24 | |
![]() ![]() En nog wat shots van Tours by night. ![]() ![]() ![]() | ||
Drakul | zondag 6 november 2005 @ 11:10 | |
Wat een prachtige steden heb je toch altijd. Ik moet ook maar weer eens verder gaan met me regio. Alleen het probleem is dat er de laatste tijd teveel leuke games zijn uitgekomen ![]() | ||
Boefjetim | zondag 6 november 2005 @ 16:03 | |
Ik kan geen plug ins van Simptropolis downloaden ![]() Nu heb ik me dus geregistreerd op Simptropolis, maar ik wacht al enkele weken op een bevestegingsmail. Wat moet ik doen? | ||
_moder8or_ | zondag 6 november 2005 @ 16:07 | |
quote:Verkeerde mail ingevuld? Ik zou zeggen, mail die gasten dan maar (engels) of maak een nieuw account aan. | ||
mschol | zondag 6 november 2005 @ 16:14 | |
wat me opvalt is dat simcity 4 geen echt seizoens verschillen heeft.. dit valt me nu pas op omdat ik net de Snes versie simcity heb zitten spelen.. ik vind dat eigenlijk wel jammer, lijkt me wel cool als het heel erg hard gaat sneeuwen en daardoor ook meer verkeersproblemen erbij komen (sneeuwschuivers enzo ![]() | ||
Yankee_One | zondag 6 november 2005 @ 17:42 | |
Ik dat zo iets ook superveel van je PC vraagt en dat het mss een toevoeging zal zijn bij een volgende SC | ||
graaff01 | maandag 7 november 2005 @ 08:14 | |
Ik probeeereen een stad te bouwen waar industrie in een apparte area zit. Helaas gaan de kosten dramatisch omhoog door de vele pompen die ik nodig heb om pollution tegen te gaan. Volgens mij doe ik iets dramatisch fout, alleen ik kan de juiste manier niet achterhalen. [ Bericht 0% gewijzigd door graaff01 op 07-11-2005 08:19:51 ] | ||
Wokkel1982 | maandag 7 november 2005 @ 17:49 | |
quote:Voor industrie is schoon drinkwater toch niet belangrijk? | ||
Cerbie | maandag 7 november 2005 @ 18:19 | |
Je fout is dat je het milieu goed probeert te houden in een industriestad ![]() Het beste kun je die steden niet aan het water leggen, dat staat zo lelijk op de regiokaart. Gewoon via een spoortje naar een zeehaven in een aangrenzende stad | ||
graaff01 | dinsdag 8 november 2005 @ 00:44 | |
quote:Maar het water wordt dan niet meer rondgepomp (die pompen raken dan verstopt of iets dergelijks). Begrijp ik het goed dat dat dus niet uitmaakt? | ||
mschol | dinsdag 8 november 2005 @ 18:20 | |
quote:als je wilt dat het water in je industrie stad niet vervuiold raakt zet een water treatment plant neer... en verstoipt rakaen van pompen?? nog nooit gehad... | ||
ElmarO | dinsdag 8 november 2005 @ 18:24 | |
quote:Als je heel veel vervuiling hebt raken je pompen verstopt. Dus misschien is het een idee om water vanuit een andere stad te importeren. Dan heb je ook geen last van pompen die verstopt raken door de overmatige vervuiling. | ||
_moder8or_ | dinsdag 8 november 2005 @ 18:25 | |
Hey mensen. Imageshack is (zoals jullie al gezien hadden) dood ![]() Upload al de screenshots naar www.xs.to | ||
_moder8or_ | dinsdag 8 november 2005 @ 18:26 | |
Ik heb vandaag 1024MB DDR geheugen gekocht en heb nu 1500MB in toaal. Dit betekent dat ik weer even ga genieten van Sim City ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 8 november 2005 @ 18:33 | |
Vol ![]() Het grote SimCity 4 topic: deel 22 |