Meest gevraagde Plugins:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Ja een complete regio bouwen duurt idd erg lang.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:05 schreef Drakul het volgende:
En weer nummertje 21! Ben weer overnieuw begonnen met m'n regio. Was vergeten hoe langzaam je alles opbouwd
Maar wel leukquote:Op woensdag 7 september 2005 20:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja een complete regio bouwen duurt idd erg lang.
Ik heb er zelf een topic over gemaakt en die kan je hier vinden.quote:Op donderdag 8 september 2005 08:37 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hebben jullie al gehoord van een nieuwe city simulator genaamd 'City Life'?
Trailer
Ziet er best mooi uit, maar of dit Simcity gaat overtreffen?
Als je een zone aanlegt, gebruik je "shift" toets om de wegen weg te halenquote:Op donderdag 8 september 2005 12:32 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb gisteren sim city 4 geinstalleerd en ik ben nu al verslaafd.
Een paar vraagjes:
Hoe kan residential en commercial zones bouwen, zonder al die wegen erbij? Ik wil graag vaak een groot stuk in een keer bouwen en synchroon/symmetrisch aan de vorige stuk residential en dan zitten die wegen, ... in de weg.
Men rijker inwoners lokken door lagere belastingen te heffen op deze mensen?
Ah ha. Nog een vraagje; wat is het precieuze verschil tussen het aanleggen van low, medium, en high residential zones??quote:Op donderdag 8 september 2005 12:34 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Als je een zone aanlegt, gebruik je "shift" toets om de wegen weg te halen
Low = Kleine huisjesquote:Op donderdag 8 september 2005 12:39 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ah ha. Nog een vraagje; wat is het precieuze verschil tussen het aanleggen van low, medium, en high residential zones??
Je moet de stationnetjes wel goed neerzetten. (de sims willen ergens heen wat sneller is met de auto. Dus probeer een stationnetje te plaatsen waar het druk is. (verkeer)quote:Op donderdag 8 september 2005 15:52 schreef Bijsmaak het volgende:
Misschien (weer) een stomme vraag, hoe moet men precies die treinstelsel bouwen?? Ik heb station gebouwd met een rails erlangs richting een andere station, maar er rijdt niets?
Dat heb ik gemerkt, ik krijg die sims maar niet in de metro, bussen, of treinen. En de wegen proppen zich maar vol.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:57 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Je moet de stationnetjes wel goed neerzetten. (de sims willen ergens heen wat sneller is met de auto. Dus probeer een stationnetje te plaatsen waar het druk is. (verkeer)
Gewoon een goed stelsel aanleggen. Wat ik altijd doe is zoiets aanleggenquote:Op vrijdag 9 september 2005 10:42 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Dat heb ik gemerkt, ik krijg die sims maar niet in de metro, bussen, of treinen. En de wegen proppen zich maar vol.![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | |+| | | | | | | |-| | | | | | | |+| |
Mooi weer in de vakantie, woon je wel in Nederland?quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:03 schreef Atreidez het volgende:Mijn stad staat stil.. De vakantie bleek uiteindelijk meer een tijd om niet te SC'en, door t mooie weer enzo..
Klinkt als een videokaartdriver die dat veroorzaakt.. Ik ken de symptonen, alleen niet in combinatie met SC4.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:48 schreef Harmen1984 het volgende:
Vraagje:
Ik heb 'm zojuist opnieuw geinstalleerd (+ Rush Hour), maar de muiscursor gedraagt zich in het spel ontzettend irritant (knipperen, tijdelijk onzichtbaar e.d.). De menu's zijn amper te bedienen. Weet een van jullie hier misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Ge-update, werkt!quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:50 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Klinkt als een videokaartdriver die dat veroorzaakt.. Ik ken de symptonen, alleen niet in combinatie met SC4.
Wat denk je van gelijkquote:Op vrijdag 9 september 2005 17:13 schreef Georges het volgende:
Rond welk inwoneraantal kan je met watervoorzieningen beginnen?
Pijplijn of zo'n waterton?
En als je aan je 7e watertoren begint moet je hem slopen voor een waterpomp. Kost evenveel per maand, maar levert wel meer water.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:13 schreef Georges het volgende:
Rond welk inwoneraantal kan je met watervoorzieningen beginnen?
Pijplijn of zo'n waterton?
Alsin? Teveel door elkaar? Teveel verlies?quote:Op zondag 11 september 2005 19:13 schreef Conflict het volgende:
Ik ben weer aan het spelen maar het wordt altijd zo'n puinhoop![]()
Nee ik verlies nooit eigenlijk, speel het al zo lang. Heb alleen weinig geduld, speel altijd op de hoogste snelheid. Ik wil zoveel mogelijk hoge gebouwen en doe weinig aan de stad mooi maken.quote:Op zondag 11 september 2005 19:33 schreef Drakul het volgende:
[..]
Alsin? Teveel door elkaar? Teveel verlies?
Is twee tunnels noodzakelijk??quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:38 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Gewoon een goed stelsel aanleggen. Wat ik altijd doe is zoiets aanleggen
[ code verwijderd ]
| is een weg
+ is een bushalte
- is een metro station.
Ik dacht dat de streepjes de tunnels moesten voorstellen.quote:Op maandag 12 september 2005 13:24 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Hoe kom je nou aan twee tunnels?
Kijk goed naar de legende!quote:Op maandag 12 september 2005 13:36 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ik dacht dat de streepjes de tunnels moesten voorstellen.
Wordt weer is tijd dat ik ga spelen. Tijd geledenquote:Op dinsdag 13 september 2005 11:55 schreef Dezz het volgende:
Ik ga weer even spelen, zal straks ook nog wat pics posten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |