Meest gevraagde Plugins:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Ja een complete regio bouwen duurt idd erg lang.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:05 schreef Drakul het volgende:
En weer nummertje 21! Ben weer overnieuw begonnen met m'n regio. Was vergeten hoe langzaam je alles opbouwd
Maar wel leukquote:Op woensdag 7 september 2005 20:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja een complete regio bouwen duurt idd erg lang.
Ik heb er zelf een topic over gemaakt en die kan je hier vinden.quote:Op donderdag 8 september 2005 08:37 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hebben jullie al gehoord van een nieuwe city simulator genaamd 'City Life'?
Trailer
Ziet er best mooi uit, maar of dit Simcity gaat overtreffen?
Als je een zone aanlegt, gebruik je "shift" toets om de wegen weg te halenquote:Op donderdag 8 september 2005 12:32 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb gisteren sim city 4 geinstalleerd en ik ben nu al verslaafd.
Een paar vraagjes:
Hoe kan residential en commercial zones bouwen, zonder al die wegen erbij? Ik wil graag vaak een groot stuk in een keer bouwen en synchroon/symmetrisch aan de vorige stuk residential en dan zitten die wegen, ... in de weg.
Men rijker inwoners lokken door lagere belastingen te heffen op deze mensen?
Ah ha. Nog een vraagje; wat is het precieuze verschil tussen het aanleggen van low, medium, en high residential zones??quote:Op donderdag 8 september 2005 12:34 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Als je een zone aanlegt, gebruik je "shift" toets om de wegen weg te halen
Low = Kleine huisjesquote:Op donderdag 8 september 2005 12:39 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ah ha. Nog een vraagje; wat is het precieuze verschil tussen het aanleggen van low, medium, en high residential zones??
Je moet de stationnetjes wel goed neerzetten. (de sims willen ergens heen wat sneller is met de auto. Dus probeer een stationnetje te plaatsen waar het druk is. (verkeer)quote:Op donderdag 8 september 2005 15:52 schreef Bijsmaak het volgende:
Misschien (weer) een stomme vraag, hoe moet men precies die treinstelsel bouwen?? Ik heb station gebouwd met een rails erlangs richting een andere station, maar er rijdt niets?
Dat heb ik gemerkt, ik krijg die sims maar niet in de metro, bussen, of treinen. En de wegen proppen zich maar vol.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:57 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Je moet de stationnetjes wel goed neerzetten. (de sims willen ergens heen wat sneller is met de auto. Dus probeer een stationnetje te plaatsen waar het druk is. (verkeer)
Gewoon een goed stelsel aanleggen. Wat ik altijd doe is zoiets aanleggenquote:Op vrijdag 9 september 2005 10:42 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Dat heb ik gemerkt, ik krijg die sims maar niet in de metro, bussen, of treinen. En de wegen proppen zich maar vol.![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | |+| | | | | | | |-| | | | | | | |+| |
Mooi weer in de vakantie, woon je wel in Nederland?quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:03 schreef Atreidez het volgende:Mijn stad staat stil.. De vakantie bleek uiteindelijk meer een tijd om niet te SC'en, door t mooie weer enzo..
Klinkt als een videokaartdriver die dat veroorzaakt.. Ik ken de symptonen, alleen niet in combinatie met SC4.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:48 schreef Harmen1984 het volgende:
Vraagje:
Ik heb 'm zojuist opnieuw geinstalleerd (+ Rush Hour), maar de muiscursor gedraagt zich in het spel ontzettend irritant (knipperen, tijdelijk onzichtbaar e.d.). De menu's zijn amper te bedienen. Weet een van jullie hier misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Ge-update, werkt!quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:50 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Klinkt als een videokaartdriver die dat veroorzaakt.. Ik ken de symptonen, alleen niet in combinatie met SC4.
Wat denk je van gelijkquote:Op vrijdag 9 september 2005 17:13 schreef Georges het volgende:
Rond welk inwoneraantal kan je met watervoorzieningen beginnen?
Pijplijn of zo'n waterton?
En als je aan je 7e watertoren begint moet je hem slopen voor een waterpomp. Kost evenveel per maand, maar levert wel meer water.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:13 schreef Georges het volgende:
Rond welk inwoneraantal kan je met watervoorzieningen beginnen?
Pijplijn of zo'n waterton?
Alsin? Teveel door elkaar? Teveel verlies?quote:Op zondag 11 september 2005 19:13 schreef Conflict het volgende:
Ik ben weer aan het spelen maar het wordt altijd zo'n puinhoop![]()
Nee ik verlies nooit eigenlijk, speel het al zo lang. Heb alleen weinig geduld, speel altijd op de hoogste snelheid. Ik wil zoveel mogelijk hoge gebouwen en doe weinig aan de stad mooi maken.quote:Op zondag 11 september 2005 19:33 schreef Drakul het volgende:
[..]
Alsin? Teveel door elkaar? Teveel verlies?
Is twee tunnels noodzakelijk??quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:38 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Gewoon een goed stelsel aanleggen. Wat ik altijd doe is zoiets aanleggen
[ code verwijderd ]
| is een weg
+ is een bushalte
- is een metro station.
Ik dacht dat de streepjes de tunnels moesten voorstellen.quote:Op maandag 12 september 2005 13:24 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Hoe kom je nou aan twee tunnels?
Kijk goed naar de legende!quote:Op maandag 12 september 2005 13:36 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ik dacht dat de streepjes de tunnels moesten voorstellen.
Wordt weer is tijd dat ik ga spelen. Tijd geledenquote:Op dinsdag 13 september 2005 11:55 schreef Dezz het volgende:
Ik ga weer even spelen, zal straks ook nog wat pics posten
Slecht, ik speel zoveel als ik kanquote:Op dinsdag 13 september 2005 12:33 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Wordt weer is tijd dat ik ga spelen. Tijd geleden
Ik speel op moment dat ik ook ideeën heb. Anders wil ik het nog weleens afraffelen en dat is ook zonde.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:22 schreef Dezz het volgende:
[..]
Slecht, ik speel zoveel als ik kan
Binnenkort zal ik eens een stuk of 30 plaatjes uploaden, ben benieuwd wat jullie daarvan vinden![]()
Nou. Laat jouw fijne creaties maar eens zienquote:Op dinsdag 13 september 2005 14:45 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik speel op moment dat ik ook ideeën heb. Anders wil ik het nog weleens afraffelen en dat is ook zonde.
Ik ben ook benieuwd.Zal later vanmiddag ook nog een plaatje posten.
ik ben een beetje out of sc momenteelquote:Op dinsdag 13 september 2005 19:15 schreef MrX1982 het volgende:
Als ik deze thread zie word ik altijd weer enthousiast
*start simcity
Ik heb het ook alweer een tijdje niet gespeeld maar als ik deze thread lees kriebelt het weerquote:Op dinsdag 13 september 2005 19:47 schreef mschol het volgende:
ik ben een beetje out of sc momenteel
m;n sc rush heb ik weere effies gehad voor een paar maandjes
Ik dacht al eerst. Ben je ziek ofzoquote:Op dinsdag 13 september 2005 19:47 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben een beetje out of sc momenteel
m;n sc rush heb ik weere effies gehad voor een paar maandjes
Ik heb bij een stad van 592.000 inwoners zo'n $64.000 winst. Dus je kan er redelijk wat uitpersen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een vraag:
Ik heb zeg maar zo'n "groot vierkant" van een region vrijwel volledig volgebouwd, en de omliggende steden zijn min of meer in ontwikkeling.
Ik heb nu ca 160.000 inwoners en draai daarmee een omzet van 35.000$ per maand, met een 1000$ per maand aan winst. Soms meer, soms minder, afhankelijk van het rendement van de utillties.
Zijn dit normale getallen of is er veel meer uit een stad te halen?
Bijvoorbeeld 250.000 inwoners en 5000$ winst per maand.
Wat je gewoon doet is van je erase terrain gebruik te makenquote:Op dinsdag 13 september 2005 22:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
ElmarO, hoe krijg je zo'n strakke kade? Heb je daarvoor extra dingen moeten downloaden?
ik moet de volgende keer dat ik ga spelen echt eens de handleiding doornemenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:36 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Wat je gewoon doet is van je erase terrain gebruik te makenJe moet voordat je begint linker shift inhouden en tegelijkertijd 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 of 0 indrukken. 1 is het kleinste oppervlak (voor nauwkeurig werk) en 0 het grootste (voor grote oppervlakte)
Ja, het ligt aan verschillende factoren he? Is het een klein, medium, grote gebied? Is er veel water of bergen waar je niet op kunt bouwen? Bouw je alles op elkaar of maak je juist veel groene gebieden? Gebruik je lichte, medium of dichtgebouwde gebieden? Sommige personen (zoals ikquote:Op dinsdag 13 september 2005 21:38 schreef ElmarO het volgende:
Nog een plaatje
[[url=http://img229.imageshack.us/img229/4729/sc237portauprince7my.th.jpg]afbeelding][/URL]
[..]
Ik heb bij een stad van 592.000 inwoners zo'n $64.000 winst. Dus je kan er redelijk wat uitpersen.
quote:Op woensdag 14 september 2005 07:35 schreef mschol het volgende:
[..]
ik moet de volgende keer dat ik ga spelen echt eens de handleiding doornemen
En het ligt er ook aan of je ze makkelijk in het OV kan schoppen. Het meerendeel van die winst haal ik daaruit.quote:Op woensdag 14 september 2005 08:03 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Ja, het ligt aan verschillende factoren he? Is het een klein, medium, grote gebied? Is er veel water of bergen waar je niet op kunt bouwen? Bouw je alles op elkaar of maak je juist veel groene gebieden? Gebruik je lichte, medium of dichtgebouwde gebieden? Sommige personen (zoals ik) vinden (te veel) hoge gebouwen niet eens zo mooi!
![]()
En met stukjes road/street werken om het mooi egaal te krijgen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:36 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Wat je gewoon doet is van je erase terrain gebruik te makenJe moet voordat je begint linker shift inhouden en tegelijkertijd 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 of 0 indrukken. 1 is het kleinste oppervlak (voor nauwkeurig werk) en 0 het grootste (voor grote oppervlakte)
Ik wist het eerst ook niet hoor. Las het ook stom toevallig op Simtropolis.quote:Op woensdag 14 september 2005 07:35 schreef mschol het volgende:
[..]
ik moet de volgende keer dat ik ga spelen echt eens de handleiding doornemen
Mij ook niet maar dat is toch ook helemaal niet belangrijk met de simtropolis bankquote:Op woensdag 14 september 2005 15:25 schreef kultivate het volgende:
Vanavond ff de tips uit de oude topics gebruiken. Het lukte me nooit om ook maar een beetje winst te maken
Volgens mij sinds gisteravond.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:58 schreef Pieterastic het volgende:
Ik krijg op Simtropolis bij de Lots, Bats etc te zien dat ze op dit moment bezig zijn met maintenance. Is dat al lang het geval?
quote:Op woensdag 14 september 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mij ook niet maar dat is toch ook helemaal niet belangrijk met de simtropolis bank
waar download je die??quote:Op woensdag 14 september 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mij ook niet maar dat is toch ook helemaal niet belangrijk met de simtropolis bank
Staat normaal gesproken op de STEX van Simtopolis. Maar aangezien die tijdelijk offline is heb ik hem online gezet.quote:
Klopt. En dan verschijnt hij, dacht ik, in je monumentenmenu.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:25 schreef kultivate het volgende:
Tnx en die moet je bij de plugins zetten in je mijn documenten?
Je hebt op zich onbeperkt geld.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:31 schreef kultivate het volgende:
Ok dan tnx en dan heb je dus opbeperkt geld??
Je moet inderdaad op het gewenste bedrag klikken en dan moet het erbij komen.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:54 schreef ILCILA het volgende:
hij doet het nietalles doet het tot dat je geld mag kiezen in dat menutje, dan moet ik er toch gewoon op klikken (op dat +50.000.000 of niet
Yup. Dan zie je onderin je geld increasenquote:Op woensdag 14 september 2005 18:54 schreef ILCILA het volgende:
hij doet het nietalles doet het tot dat je geld mag kiezen in dat menutje, dan moet ik er toch gewoon op klikken (op dat +50.000.000 of niet
Dan zal het daar denk ik door komen. Veel van die plugins gaan uit van Rush Hour.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:17 schreef ILCILA het volgende:
ja maar dat doet iej dus nietps. ik heb geen rush hour?
je hebt rush hour dus wel nodigquote:Op woensdag 14 september 2005 19:17 schreef ILCILA het volgende:
ja maar dat doet iej dus nietps. ik heb geen rush hour?
Geweldig! Dank je wel!quote:Op woensdag 14 september 2005 18:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Staat normaal gesproken op de STEX van Simtopolis. Maar aangezien die tijdelijk offline is heb ik hem online gezet.
Klik
Dit klopt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 09:41 schreef Leatherneck het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met Sim City 4 spelen en het gaat opzich wel oké, maar ik bak er nog niet zoveel van. Hoe worden trouwens je gebouwen hoger? Ik heb vrij veel van dat High Residence (of zo) neergezet, maar het blijven allemaal normale huizen.
En ElmarO; speel jij met bepaalde updates? Want veel dingen die ik zie op jou screenshots heb ik volgens mij niet eens.
Hole Diggin Lot en die andere kan ik even niet meer vinden.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:29 schreef SpeedyRich het volgende:
kan iemand mij helpen voor verdeipt aanleggen vande snelweg plugin en de muren langs de verdiepte snelweg
Thanks!quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:12 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dit klopt.
Heel veel users hier downloaden plugins voor het spel. Dit zijn bestanden waarmee je nieuwe gebouwe, parken, utilities, centrales, mappen, wegen etc. toevoegen aan het spel.
En het downloaden doe je gewoon via www.simtropolis.comJe moet je wel registreren om te kunnen downloaden, maar dit is helemaal gratis.
Daar hebben wij ook iets voorquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:49 schreef Leatherneck het volgende:
Trouwens; welke plugins raden jullie mij aan om te downloaden als beginner?
Ziet er leuk uit. Alleen zou ik wel je grond goed vlak maken als je die vijver aanlegt. Nu zie je allemaal stukjes grond door het water heen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:48 schreef MrX1982 het volgende:
Zo, een stad met een landelijke uitstraling
[[url=http://img267.imageshack.us/img267/5520/London_Waterval.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img267.imageshack.us/img267/2913/London_sunken_highway.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img267.imageshack.us/img267/1549/London_centrum.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img267.imageshack.us/img267/9052/London_Boulevard.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ja klopt is niet helemaal goed gelukt. Volgende keer doe ik dat beter. Die stad is nu al helemaal vol dus laat het gewoon zo.quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:16 schreef ElmarO het volgende:
Ziet er leuk uit. Alleen zou ik wel je grond goed vlak maken als je die vijver aanlegt. Nu zie je allemaal stukjes grond door het water heen.
Weet ik inderdaad maar al te goed.quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja klopt is niet helemaal goed gelukt. Volgende keer doe ik dat beter. Die stad is nu al helemaal vol dus laat het gewoon zo.
Stad verfraaien is erg leuk maar kost wel veel tijd maar dat weet jij vast ook wel als ik je screenshots zie
Ik neem aan dat je die stenen wanden bij mijn brug bedoeld?quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:48 schreef Cerbie het volgende:
Die stenen 'wanden' bij de hoogteverschillen, staan die in het plugin topic?
Ik ben een beetje bang om het spel te starten, dat ik weer uren bezig ben'
Is eigenlijk hetzelfde als die watervallen die je links en rechts ziet. Alleen zitten er daar planten voor. En dat het geel is komt door het licht.quote:
Nee, misschien dat ElmarO je kan helpen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:38 schreef SpeedyRich het volgende:
Moder8or
heb je die andere plug in al
Die eerste pic. De sfeer straalt er gewoon vanaf. Ik begin zelf ook denk ik aan een dorpje ipv al die dichtbewoonde steden.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:12 schreef ElmarO het volgende:
En nog wat pics uit mijn 8.800 zielen tellende dorp Saint Pierre.
[[url=http://img271.imageshack.us/img271/7537/sc242saintpierre1dp.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img271.imageshack.us/img271/7418/sc243saintpierre8os.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img271.imageshack.us/img271/1446/sc241saintpierre2mh.th.jpg]afbeelding][/URL]
Hoe kom je aan die prachtige wegen met bomen er naast?quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:12 schreef ElmarO het volgende:
En nog wat pics uit mijn 8.800 zielen tellende dorp Saint Pierre.
[[url=http://img271.imageshack.us/img271/7537/sc242saintpierre1dp.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img271.imageshack.us/img271/7418/sc243saintpierre8os.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img271.imageshack.us/img271/1446/sc241saintpierre2mh.th.jpg]afbeelding][/URL]
Klik en klikquote:Op zaterdag 17 september 2005 12:58 schreef Ontopic het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die prachtige wegen met bomen er naast?
Deze bedoelde je, toch?quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:12 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Nee, misschien dat ElmarO je kan helpen.
ElmarO, weet jij dat misschien nog die plugin voor je snelweg, met die borden en prachtige walls? Die ik ook vroeger gebruikte
thnxquote:
Je maakt er echt een kunstwerk van. Erg mooiquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:12 schreef ElmarO het volgende:
En nog wat pics uit mijn 8.800 zielen tellende dorp Saint Pierre.
[[url=http://img271.imageshack.us/img271/7537/sc242saintpierre1dp.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img271.imageshack.us/img271/7418/sc243saintpierre8os.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img271.imageshack.us/img271/1446/sc241saintpierre2mh.th.jpg]afbeelding][/URL]
Niet echt. Wijken zoals onderstaande vind ik veel leuker om te maken.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je maakt er echt een kunstwerk van. Erg mooi
Bouw je nooit verpauperde steden?
De voldoening bij mooie wijken is wel groter. Maar als je volume wilt bouwen kom je al snel bij het maken van pauperwijkenquote:Op zaterdag 17 september 2005 15:41 schreef ElmarO het volgende:
Niet echt. Wijken zoals onderstaande vind ik veel leuker om te maken.
[[url=http://img370.imageshack.us/img370/8364/sc244saintpierre0wp.th.jpg]afbeelding][/URL]
Als je zoveel mogelijk inwoners wilt hebben wel. Je hebt zelfs R$ torens van zo'n 8000 simsquote:Op zaterdag 17 september 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De voldoening bij mooie wijken is wel groter. Maar als je volume wilt bouwen kom je al snel bij het maken van pauperwijken
wow 8000 sims dat tikt lekker aan.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:52 schreef ElmarO het volgende:
Als je zoveel mogelijk inwoners wilt hebben wel. Je hebt zelfs R$ torens van zo'n 8000 simsNadeel daarvan is wel dat je scholen en ziekenhuizen zo snel vol zitten.
RTFMquote:Op zaterdag 17 september 2005 14:42 schreef SpeedyRich het volgende:
_moder8or_
de verdiept aan leggen plug in werkt niet
in SC3000 & SC4 i9s mijn specialiteit het aan leggen van pauperwijken ongeacht of ik het noui wil of nietquote:Op zaterdag 17 september 2005 15:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
wow 8000 sims dat tikt lekker aan.
Ik houd toch ook wel meer van het bouwen van mooie wijken en een mooi centrum. Dat zijn mijn specialiteiten
In sc3000 waren pauperwijken bouwen mijn specialiteit![]()
Tikt inderdaad behoorlijk aan. Maar mooie wijken bouwen is inderdaad veel leuker.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
wow 8000 sims dat tikt lekker aan.
Ik houd toch ook wel meer van het bouwen van mooie wijken en een mooi centrum. Dat zijn mijn specialiteiten
In sc3000 waren pauperwijken bouwen mijn specialiteit![]()
quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:15 schreef mschol het volgende:
[..]
in SC3000 & SC4 i9s mijn specialiteit het aan leggen van pauperwijken ongeacht of ik het noui wil of niet
quote:
Ziet er leuk uit, maar een vraagje; waarom gebruik je geen busstations die gewoon op de weg staan ipv ernaast??quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:27 schreef ElmarO het volgende:
Heb weer een nieuw gedeelte in mijn stad aangelegd. Wonen nu zo'n 25.500 mensen.
[[url=http://img221.imageshack.us/img221/2939/sc251saintpierre6hq.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img221.imageshack.us/img221/1815/sc252saintpierre0ht.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img221.imageshack.us/img221/671/sc253saintpierre1wy.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img221.imageshack.us/img221/2088/sc254saintpierre1oe.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img221.imageshack.us/img221/7392/sc255saintpierre6ob.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img221.imageshack.us/img221/4493/sc256saintpierre5xb.th.jpg]afbeelding][/URL]
Heb je die danquote:Op dinsdag 20 september 2005 17:37 schreef Dezz het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, maar een vraagje; waarom gebruik je geen busstations die gewoon op de weg staan ipv ernaast??
Wist geeneens dat je die had, maar ik vind deze bushaltes ook wel leuk. Dus heb er verder ook niet echt naar gezocht.quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:37 schreef Dezz het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, maar een vraagje; waarom gebruik je geen busstations die gewoon op de weg staan ipv ernaast??
Het is veel makkelijker namelijk, dan verlies je geen ruimte met busstations die veel te groot zijnquote:Op dinsdag 20 september 2005 18:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Wist geeneens dat je die had, maar ik vind deze bushaltes ook wel leuk. Dus heb er verder ook niet echt naar gezocht.
quote:
Zitten bij de installatie behoorlijk wat talen bij. Dus ik neem aan dat Nederlands er wel bij zal zitten.quote:Op zondag 25 september 2005 15:48 schreef Belthazor het volgende:
ik zag bij media markt simcity deluxe alleen ik weet niet of het een nederlandse iswant de doos is Engels. Weet iemand dit?
In het begin moet je met name energie, onderwijs en gezondheid continu afstemmen op het aantal gebruikers.quote:Op zondag 25 september 2005 19:43 schreef Realzm het volgende:
Ik heb het spel ook sinds gisteren, maar ik krijg er maar geen goed begin mee. Ik doe ongeveer hetzelfde als wat er in de OP staat. Zelfde manier van bouwen en de hele handel, maar toch krijg ik niet genoeg geld binnen om break even te draaien. Ik zit onveer op 2000 inkomst en 3000 uitgave bij een stad van 2000 personen
Zodadelijk nog maar eens proberen of het beter gaat
Had ik ook al met Elmar over. Maar ik weet niet of de mods dit goed vinden. Vanavond/morgen praat ik wel óf met speknek óf met tainquote:Op zondag 25 september 2005 21:27 schreef mschol het volgende:
uhm elmar tis misschien een idee om naar die tutorial te linken (of meer van dit soort tutorials te creeren en dan in apart topic/apart te vermelden in OP???
die power tweak is wel super handig
anders maken we ergens gewoon een webpaginaatjequote:Op zondag 25 september 2005 21:29 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Had ik ook al met Elmar over. Maar ik weet niet of de mods dit goed vinden. Vanavond/morgen praat ik wel óf met speknek óf met tain
Ik krijg over een paar dagen te horen of het kan. Dus nu even wachten aubquote:Op zondag 25 september 2005 21:39 schreef mschol het volgende:
[..]
anders maken we ergens gewoon een webpaginaatje
waar we naar toe linke ?
Dat is wel super handig kan je hier een linkje neerzetten waar je dat download?quote:Op maandag 26 september 2005 22:34 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb per ongeluk een plugin ergens staan die het bereik van een stroomcentrale tot over de hele map verspreid, dat zorgt er ook voor dat je geen stroommasten meer nodig hebt.
Al zet ik ze nog steeds neer op sommige plaatsen omdat dat mooier/realistischer is
Wat vind jij dan van de tutorial die ElmarO heeft gemaakt?quote:Op maandag 26 september 2005 22:34 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb per ongeluk een plugin ergens staan die het bereik van een stroomcentrale tot over de hele map verspreid, dat zorgt er ook voor dat je geen stroommasten meer nodig hebt.
Al zet ik ze nog steeds neer op sommige plaatsen omdat dat mooier/realistischer is
Het probleem is dus dat ik niet meer weet welke plugin het is, maar het kwam iig van simtropolis af. Ik zal eens kijken of ik hem kan terugvindenquote:Op maandag 26 september 2005 23:11 schreef kultivate het volgende:
[..]
Dat is wel super handig kan je hier een linkje neerzetten waar je dat download?
tnx alvast
1 Er is geen undo knopjequote:Op dinsdag 27 september 2005 15:11 schreef Realzm het volgende:
Is er trouwens ergens een 'undo' knoppie? Ik maak soms nog wel eens een kostbaar foutje etc.
Is er ook een manier hoe je een nog te plaatsen gebouw kan ronddraaien zonder dat je al weg hebt liggen bv?
En als de mensen maar blijven vragen om agrarische grond, moet je dat dan gewoon blijven geven?
bvd, wellicht de volgende keer weer meer vraagjes
Ze blijven altijd zeuren om agrarische gebieden. Maak het eigenlijk nooit. En het levert ook amper banen op. Is alleen leuk als je een plattelands stadje/dorp wil gaan maken.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:11 schreef Realzm het volgende:
Is er trouwens ergens een 'undo' knoppie? Ik maak soms nog wel eens een kostbaar foutje etc.
Is er ook een manier hoe je een nog te plaatsen gebouw kan ronddraaien zonder dat je al weg hebt liggen bv?
En als de mensen maar blijven vragen om agrarische grond, moet je dat dan gewoon blijven geven?
bvd, wellicht de volgende keer weer meer vraagjes
Geen idee eigenlijk. Heb het nooit echt zonder geprobeerd aangezien ik nooit zin had om op de maandelijkse winstuitkeringen te wachtenquote:Op dinsdag 27 september 2005 15:47 schreef Cerbie het volgende:
Ik werk allang niet meer met dambordpatroontjes, maar als je een weg op een hoofdweg aansluit entot aan de hoofdweg huizen aanlegt, wil het spel de laatste huizen nog wel eens op de hoofdweg aan laten sluiten ipv de kleinere weg. Niet heel vaak dat dat gebeurt, maar toch irritant.
En nu ga ik eerst naar m'n eigen pc toe en wat plugins downloa. Trouwens, die steden zoals ElmarO ze maakt, is dat mogelijk zonder die cheatbank, want dat is me nog niet gelukt terwijl ik normaal geen moeite heb met genoeg geld verdienen.
Dat klopt, maar als je er voor zorgt dat er altijd maar 1 aansluitweg is, heb je altijd ruimte er om heen voor parkjes, bushokjes, groenstrook, etc... Als je je dorp/kleine stad een beetje realistisch maakt, heb je dat probleem dus niet. Als je een grote stad maakt, boeit het niet, want da's toch een grote chaosquote:Op dinsdag 27 september 2005 15:47 schreef Cerbie het volgende:
Ik werk allang niet meer met dambordpatroontjes, maar als je een weg op een hoofdweg aansluit entot aan de hoofdweg huizen aanlegt, wil het spel de laatste huizen nog wel eens op de hoofdweg aan laten sluiten ipv de kleinere weg. Niet heel vaak dat dat gebeurt, maar toch irritant.
Volgens mij komt er helaas geen niuewe SCquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:34 schreef MrX1982 het volgende:
Toch blijft dat automatisch toewijzen van de zones richting de weg vervelend.
Dat moeten ze verbeteren in een nieuwe sc
Hoewel ik die ALT functie niet kende, eens proberen.
Waarom geen nieuwe SCquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:35 schreef _moder8or_ het volgende:
Volgens mij komt er helaas geen niuewe SC
Maargoed, dit blijft verukkelijk!
jewel komt er wel duurt alleen langer..quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:35 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Volgens mij komt er helaas geen niuewe SC
Maargoed, dit blijft verukkelijk!
pirate bay zodat iedereen mee kan genieten??quote:Op maandag 26 september 2005 23:41 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik wil hierbij ElmarO erg bedanken met de plugin CD die hij voor mij heeft gemaakt! Een hele cd volEn op die cd zitten bijna alle plugins te vinden die ook in het plugin topic staan !
Moet je niet bij mij zijnquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:50 schreef mschol het volgende:
[..]
pirate bay zodat iedereen mee kan genieten??
quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:32 schreef Cerbie het volgende:
Ik zit nu op de ~500 pluginbestanden en heb er als ik klaar ben nog wel een paar honderd bij, bij elkaar goed voor ~400MB gok ik. Merk je dan tijdens het spelen of opstarten dat het spel trager wordt of valt dat wel mee?
En die geldbank, werkt dat een beetje, hoe ongeveer? (de cheatende bedoel ik)
Edit: Ohja, en de trailerpark met die voetpaden staat twee keer in het plugintopic
Zijn aardig lang menu's. Als ik hem voor het eerst open moet hij zelfs even laden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:49 schreef Cerbie het volgende:
Ik ben ze allemaal even afgeweest omdat ik er een aantal niet had, en heb meerdere dubbel gezien. Als het forum wat sneller is morgen zal ik eens kijken.
Ik heb nu maar een nieuwe regio aangemaakt en ga daar eens vers beginnen. Moet jij trouwens niet een vreselijk lang menu hebben bij monumenten en bij parken?
Volledig 3D en real time traffic zou ik toch nog wel willen zien in een toekomst versiequote:Op dinsdag 27 september 2005 17:40 schreef MrX1982 het volgende:
Hoewel je jezelf kunt afvragen wat er te verbeteren valt, simtropolis is een onuitputtelijke bron van nieuwe dingen.
Ik neem aan dat er meer dan 25.000 Kwh wordt verbruikt? Anders is het wel raar. Maar ik heb ook weleens gehad dat ik de grote basisschool niet kreeg. Dus toen heb ik maar even gecheat en hem op die manier neergezet. En toen ik 'Quit to region with save' had gedaan en daarna de stad opnieuw laadde had ik hem wel. Dus misschien kan je dat proberen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb nu een stad met 185000 inwoners. De winst is 3 a 4000 dollar per maand.
Om aan de energiebehoefte te voldoen heb ik 6 zonne-energie centrales draaien. Eigenlijk zou ik daarmee moeten kunnen overschakelen op kernenergie, maar de optie komt nog steeds niet beschikbaar.
What to do?
Kortom, eerst je stad saven, terug gaan naar de regio en je stad opnieuw laden. Dan krijg je hem. EA heeft al eens duidelijk gemaakt dat dit een bug wasquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er meer dan 25.000 Kwh wordt verbruikt? Anders is het wel raar. Maar ik heb ook weleens gehad dat ik de grote basisschool niet kreeg. Dus toen heb ik maar even gecheat en hem op die manier neergezet. En toen ik 'Quit to region with save' had gedaan en daarna de stad opnieuw laadde had ik hem wel. Dus misschien kan je dat proberen.
Ziet er allemaal mooi uitquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:15 schreef ElmarO het volgende:
En nog wat pics van het commerciële gedeelte van Saint Pierre.
[[url=http://img207.imageshack.us/img207/4442/sc261saintpierre3gb.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img207.imageshack.us/img207/1883/sc262saintpierre8rk.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img207.imageshack.us/img207/6558/sc263saintpierre9in.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img207.imageshack.us/img207/695/sc264saintpierre4at.th.jpg]afbeelding][/URL]
En ik ben op het moment bezig met een nieuw stadje genaamd Port-au-Paix.
Jij niet alleen lees ik nuquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:51 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zelf ben ik het een beetje verleerd denk ik, het wil niet echt meer lukken![]()
Klopt, dat was de oplossing, bedankt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er meer dan 25.000 Kwh wordt verbruikt? Anders is het wel raar. Maar ik heb ook weleens gehad dat ik de grote basisschool niet kreeg. Dus toen heb ik maar even gecheat en hem op die manier neergezet. En toen ik 'Quit to region with save' had gedaan en daarna de stad opnieuw laadde had ik hem wel. Dus misschien kan je dat proberen.
Dat is juist de bedoelingquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:28 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb trouwens m'n watermod er maar eens uitgegooid. Stond nogal raar met sommige plugins en op de regiokaart kreeg ik steeds strepen met een andere kleur water tussen de steden in
quote:
ik dnk dat je dan meer naar de grafishe rekenkracht gaat kijkenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:25 schreef Arjan het volgende:
Wat ik nou irritant vind is dat steden van > 500.000 inwoners zo retentraag worden.
Ik speel meestal SC op een laptop (P4@2GHz/1GB mem), wat is de vertraging van grote steden; de hoeveelheid geheugen, of de processorkracht?
Dat bedoel ik Cerbiequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:29 schreef Cerbie het volgende:
[..]Ik bedoel dat de lijnen tussen de steden niet de nieuwe kleur krijgen en dat is nogal lelijk
@Arjan, het kan ook nog de engine van het spel zelf zijn, ik had hetzelfde probleem op m'n oude pc, maar heb nu nog geen hele grote steden geprobeerd. Al zat daar wel een trage videokaart in, misschien is dat het
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 09:11 schreef Burning_Eye het volgende:
ik heb een trainer waarmee je je geld kan uitzetten:D
Idd. En wij willen nu alleen maar geldquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]dat vind ik niet leuk meer, zeker als je al die plugins hebt
Ach. Die is wel makkelijk. Alle rommel 'hop' van je map wegquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:34 schreef Drakul het volgende:
Zowiezo vind ik cheaten om extra geld te krijgen, zoals die bankplugins, totaal geen uitdaging meer om een mooie grote regio op te zetten. Enige "cheat" plugin die ik gebruik is die Garbage Chute.
iddquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:41 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ach. Die is wel makkelijk. Alle rommel 'hop' van je map weg
Die flats (zijn eigenlijk hotels) zijn inderdaad een plugin. Art Deco Hotelquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:51 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ziet er allemaal mooi uitDie flats met verlichte voorkanten (ook een plugin?) zijn ook leuk
Had een paar vragen, je hebt wel allemaal mooie steden, maar doe je die compleet ploppen of leg je zones aan en laat je het vervolgens zelf groeien?
En kun je een screenshot van je regio posten, ben wel benieuwd daarnaar.
Ohja, en die stoplichten/onderbroken streep op straat, welke mods zijn dat? Ik zag ze niet in het plugintopic
Zelf ben ik het een beetje verleerd denk ik, het wil niet echt meer lukken![]()
Daarom heb ik een veel betere vuilverbrander... ElmarO, wat was de naam. Ik kom er nu namelijk niet opquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:47 schreef mschol het volgende:
[..]
idd
maar je moet er wel genoeg neerzetten anders zit je nog steeds met een vuil overschot
Ik heb zo'n geocoignic ingestor oid. Flikkert de boel rechtsreeks in de kern van de aardequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:53 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Daarom heb ik een veel betere vuilverbrander... ElmarO, wat was de naam. Ik kom er nu namelijk niet op
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:53 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Daarom heb ik een veel betere vuilverbrander... ElmarO, wat was de naam. Ik kom er nu namelijk niet op
ik vind het leuker om het over het randje heen te kieperenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:55 schreef Arjan het volgende:
[..]
Ik heb zo'n geocoignic ingestor oid. Flikkert de boel rechtsreeks in de kern van de aarde
Ik ook, die staat er dan ook naast voor de 'sier'quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:55 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind het leuker om het over het randje heen te kieperen
Kijk maar eens in de OP van het Plugintopicquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:53 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Daarom heb ik een veel betere vuilverbrander... ElmarO, wat was de naam. Ik kom er nu namelijk niet op
Soms hoefde ik alleen maar wat heuvels vlakker te maken om zo die watervallen te kunnen aanleggen. Dus dat maakt het al wat makkelijker om het in het landschap te kunnen verwerken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:39 schreef Cerbie het volgende:
Heel mooie regio, ik was bang dat je die verhogingen in het landschap als watervallen enzo op zouden vallen in de regio, maar dat zie je gelukkig niet. Welke watermod heb je trouwens gebruikt?
En als ik dalijk op m'n eigen pc zit, zal ik even een op een screenshot aanwijzen wat ik bedoelde
Zijn de Euro Road Textures Mod en de Asphalt Highway Texture Mod.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:06 schreef Cerbie het volgende:
[[url=http://img246.imageshack.us/img246/5060/sc261saintpierre3gb1jj.th.jpg]afbeelding][/URL]
De strepen om links en rechts op de weg uit elkaar te houden, die zijn standaard in het spel doorgetrokken, maar bij jou onderbroken? Welke mod is dat.
En stoplichten waren die van het spel zelf, was me gewoon nooit opgevallen
Ik bedoel dus niet de stadsgrenzenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 02:02 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dat bedoel ik CerbieDat hoort zo!
Ik heb gewoon zebrapaden hoor. Je ziet ze alleen toevallig niet op die screenshots.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:53 schreef Cerbie het volgende:
Bedankt, die neem ik mee
Editje: maar je hebt geen zebrapaden of de standaard gele strepen
Ik heb al wel de mod gevonden om zebrapaden donkerder te maken, maar niet om ze compleet te verwijderen
Ziet er goed uit hoorquote:Op zondag 2 oktober 2005 21:02 schreef Cerbie het volgende:
De werkelooshuisjes komen omdat ik de industrieregio ernaast nog wat door moet laten ontwikkelen
Ik zou gewoon proberen om Residental zones aan te leggen. Misschien dat op die manier de vraag naar commercie en industrie wel weer stijgt.quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:46 schreef Cerbie het volgende:
Nu snap ik alleen één ding even niet. Er is heel veel vraag naar woningen, en die kunnen gebouwd worden. Er is helemaal geen vraag naar commercie of industrie volgens de WCI (al een aantal spelmaanden zo). Toch verschijnen er werkeloosicoontjes
Misschien nog meer woongebieden aanleggen, al zou dat de werkeloosheid alleen maar vergroten lijkt me. Industrie en commerciele gebieden zijn er ook nog voldoende om op te bouwen trouwens
[[url=http://img346.imageshack.us/img346/1041/bla25pj.th.jpg]afbeelding][/URL]
Worden ze wel gebruikt? Want als ze zo goed als niet gebruikt worden zie je inderdaad niks.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:48 schreef ROG het volgende:
Er gaat geen trein rijden, zelfs al heb ik twee stations?
quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:08 schreef Cerbie het volgende:
omg ik moet echt eerder gaan slapen
Ze konden niet bij de commerciele delen komen omdat ik de weg was vergeten
Heb ik af en toe nog weleens met de metro. Dan vergeet ik nog weleens de buizen aan te leggen.quote:
Overloperquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:37 schreef mschol het volgende:
heb gewoon geen tijd meer op SC te spelen heb het nu veels te druk met BG&E en Transport giant":P
Moet met die NAM puzzelstukje wel lukken. Maar een echte brug kan als het goed is niet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:41 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb trouwens ook geen last meer van allerlei grafische problemen sinds ik een nieuwe proc/moederbord heb, het speelt nu beter.
Is het mogelijk een brug te maken over een verzonken snelweg?
hoe deel je dat in??quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:15 schreef Cerbie het volgende:
Leuk, die linker lijkt wel een beetje op het park dat ik vanmiddag probeerde. Wat trouwens niet goed voor je stad is, teruggaan naar godmode en op de knop verzachten klikken. (Wilde bomen hebben, vernielde hele stad)
Edit: Zojuist de 1000 pluginbestanden gepasseerdGoed voor een kleine 400MB
je kan idd gewoon mappen (en submappen) maar je zit nog steeds idd met die setupsquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:57 schreef Cerbie het volgende:
Slecht. De plugins via een setup.exe kiezen meestal hun eigen map, databestanden zoals extra ordinances en vliegtuigen komen in de root, gebouwenplugins allemaal bij elkaar in de map buildings. En nog wat losse mappen met gebouwen zodat ik ze makkelijk kan verwijderen.
Voor jezelf is het handig, maar voor het spel maakt het niet veel uit denk ik. Had beter mappen kunnen maken, een enkel gebouw wissen is kut.
Hoe krijg jij die kade zo mooi?! Die wil ik ook, maar ik krijg ze niet mooi rechtquote:Op zondag 2 oktober 2005 18:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
...
En 2 screenshots uit mijn nieuwe stadje.
[[url=http://img140.imageshack.us/img140/6956/sc265portaupaix6ui.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img140.imageshack.us/img140/9195/sc266portaupaix6se.th.jpg]afbeelding][/URL]
Een kwestie van erasenquote:Op zondag 9 oktober 2005 11:56 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Hoe krijg jij die kade zo mooi?! Die wil ik ook, maar ik krijg ze niet mooi recht![]()
Veel werken met de Godtools. Is een aardig werkje. Dus als je vind dat het er goed uit ziet moet je het gelijk saven. Eventueel kan je ook met losse stukjes road/street werken om het mooi egaal te krijgen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:56 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Hoe krijg jij die kade zo mooi?! Die wil ik ook, maar ik krijg ze niet mooi recht![]()
nog niet ben wel van plan die opstelling te halen weet alleen nog niet wanneer... tis allemaal nog wat prijzigquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:43 schreef Cerbie het volgende:
Soepel, een Athlon64 3000+ doet het beter dan een XP2400+
Nieuwe pc gehaald?
Met zones moet je dan ALT gebruiken. Home/End gebruik je bij bijvoorbeeld een bushalte of een energiecentrale.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:55 schreef Wokkel1982 het volgende:
Mensen, ik heb even een vraagje:
Hoe laat je, als je wilt zonen (Gebieden toewijzen) het pijltje draaien naar welke straatkant het gebouw gericht moet zijn? Iemand op GoT zei dat je de home/end key kunt gebruiken, maar als ik dat doe dan gebeurd er niets.
Alvast bedankt.
tHX.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Met zones moet je dan ALT gebruiken. Home/End gebruik je bij bijvoorbeeld een bushalte of een energiecentrale.
Bedoel je de paadjes die in de OP staan? Als je die bedoelt dan staan daar ook de links.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:14 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
tHX.![]()
Nu heb ik weer al een probleempje. Ik heb dmv. plugins een golfbaan gebouwd, maar daar zitten van die mooie paden bij. Ik heb ooit wel eens zo'n overgangsstukje, van zo'n paadje naar een gewone weg gezien, deze kan ik nu niet meer vinden. Weten jullie misschien welke plugin dit exact is? Of waar dit verbindingsstukje hoort te staan in de SC4 menu's?
mits je grafisch niet op 1280x1024 met alles high wiltquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:03 schreef leolinedance het volgende:
Even een vraagje.
Zou SimCity 4 lekker draaien op mijn pc? De meeste spellen werken nog wel, maar toch even voor de zekerheid
AMD Thunderbird 1400 Mhz
512 MB
Geforce 3 Ti500 64 MB (overgeclocked)
bij de grote mappen voor de helft volgebouwd gaat me amd2600+ bijna op z'n gatquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:43 schreef Cerbie het volgende:
Minimumsysteemeisen volgens het doosje zijn
500MHz of hoger, 128MB RAM en een 32MB Direct3D kaart.
Dat heb je makkelijk, alleen de processor zal het misschien moeilijk krijgen bij hele grote mappen met een NAMmod. Die NAM mod zorgt ervoor dat het verkeer veel logischer en efficienter verloopt, maar vreet nogal wat processorkracht.
Maar het moet wel lukken lijkt me. Grote mappen kosten trouwens ook heel wat grafische rekenkracht, maar medium en small kun je wel doen
Mijn Athlon 64 3000+ begint dan ook behoorlijk te zweten. Maar dan had ik ook al behoorlijk wat inwoners.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:45 schreef mschol het volgende:
[..]
bij de grote mappen voor de helft volgebouwd gaat me amd2600+ bijna op z'n gat
Hij is echt super gemaakt! Je hele stad is echt subliem ingericht !quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:07 schreef ElmarO het volgende:
[[url=http://img178.imageshack.us/img178/4577/sc278portaupaix5ee.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img178.imageshack.us/img178/5499/sc279portaupaix4lt.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img178.imageshack.us/img178/1746/sc277portaupaix7xe.th.jpg]afbeelding][/URL]
Kan jij een foto van de cd maken? Dan kan ik het zien. Ik heb zelf beide cd's (SC4 en RH)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:56 schreef kzieniks het volgende:
Beste mensen,
Vandaag ben ik naar de bart smit gegaan voor de deluxe versie , misschien beetje laat, maar beter laat dan nooit
nu heb ik het idee dat ik niet de deluxe versie heb meegekregen maar alleen simcity zelf ( het was net voor sluitingstijd)
ik denk dit omdat ik nergens iets van rushhour tegenkom en er ook nergens deluxe staat , behalve op het bonnetje...
Ben ik nu gewoon genaaid of zie ik iets over het hoofd
digicam heb ik uitgeleend op dit momentquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:57 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Kan jij een foto van de cd maken? Dan kan ik het zien. Ik heb zelf beide cd's (SC4 en RH)
Genaaidquote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:03 schreef kzieniks het volgende:
[..]
digicam heb ik uitgeleend op dit moment
Ik heb een rode cd (CD 1) waar simcity 4 op staat... en ik heb een gele disc (CD 2) waar ook simcity 4 opstaat..........
Fuckzooi, op de fiets had ik al zoiets dat het niet helemaal kloptequote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:08 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
GenaaidMorgen terug gaan. Die 2 die je nu hebt is alleen SC4.
Succes voor morgenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:12 schreef kzieniks het volgende:
[..]
Fuckzooi, op de fiets had ik al zoiets dat het niet helemaal klopte
in de readme hebben ze het ook over versie 1.0
Splashscreen zegt ook geen rushhour erbij ........
Dat horen wij graagquote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:15 schreef kzieniks het volgende:
dank u
Ga ik jullie vanaf volgende week spammen met hoop ik mooie steden
Zou je niet wat meer bebouwing in je stad plaatsen? Het ziet er nu zo 'kil' en kaal uit vind ikquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:19 schreef ElmarO het volgende:
Wat plaatjes uit mijn nieuwe stadje Tours.
[[url=http://img491.imageshack.us/img491/1791/sc280tours5dt.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img491.imageshack.us/img491/7610/sc281tours8fz.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img491.imageshack.us/img491/5267/sc282tours1wy.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img491.imageshack.us/img491/6725/sc283tours9gp.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img433.imageshack.us/img433/3410/sc284tours9fx.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dit is juist het leuke. Mooie open landschappen met prachtige parken. En ElmarO is daar de nr.1 inquote:Op maandag 31 oktober 2005 10:11 schreef Dezz het volgende:
[..]
Zou je niet wat meer bebouwing in je stad plaatsen? Het ziet er nu zo 'kil' en kaal uit vind ik
en niet te vergeten:quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:12 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dit is juist het leuke. Mooie open landschappen met prachtige parken. En ElmarO is daar de nr.1 in
mmm okequote:Op maandag 31 oktober 2005 10:12 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dit is juist het leuke. Mooie open landschappen met prachtige parken. En ElmarO is daar de nr.1 in
Inderdaad. Respect!quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:38 schreef mschol het volgende:
[..]
en niet te vergeten:
nog steeds hoge inwonders aantallen hebben...
Nice screenshotquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:43 schreef _Fonz het volgende:
[afbeelding]
Sjek ook eens die Atlantic Plaza om your right en de subtiele GADO busZucht .. die goede oude GADO tijd ..
Natuurlijk welquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:44 schreef Atreidez het volgende:
zijn er in jou omgeving geen parken, Dezz?
dan hoop ik voor je vriendin dattie een hele rappe pc heeft want een gropte map met 3 miljoen inwonders vinden maar heelk weinig pc's leuk...quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:43 schreef _Fonz het volgende:
[afbeelding]
Sjek ook eens die Atlantic Plaza on your right en de subtiele GADO bus bij de rode pijlZucht .. die goede oude GADO tijd ..
Deze stad is door mijn vriendin gemaakt. Er wonen 300.000 mensen in deze stad. Waarom ze industrie erbij heeft gebouwd is me een raadsel. Alles is growable, niets is plopable (Hell, als ik iets down, wil ik altijd de growable versie). Deze stad is gebouwd op een map 1/4 van de grootte van de grootste map. Plopable is neppe shit en je krijgt nooit voldoening. Als er iets groeit en het is een stage 8, dan pas heb je voldoening.
Ik down en test en zij mag er mee spelen. NAM moet ik nog installeren, evenals ANT en ik wacht met smart op nieuwe road textures. Ook heb ik een verzoek ingediend, om de bomen niet seizoensgeboden te laten bloeien, maar de bomen altijd permanent Autumn te laten wezen. Ben benieuwd. Forested Streets heb ik al, evenals brick texture voor streets (ziet er wreed uit), maar ik heb dus ook eventjes met Ardecila gesproken over Forested Roads. Ben evenzeer benieuwd hiernaar. Oppie vertelde me op msn dat ik iLive moest gebruiken als ik ALLE bussen in het spel GADO bussen van wil maken. Nu zie ik regelmatig die blauw/gele bus. Helaas heb ik geen ervaring met iLive .. iemand anders die dit voor elkaar kan krijgen?
Waar het hier om ging, is toch de road top bushalte en metro ingang (avenue) geintergreerd op de stoep. Ook heb je de keuze uit alleen bus, alleen metro en de keus voor deze 3 op een one way, road, street of dus avenue. Bij nacht is alles verlicht. Zelfs de telefooncellen. Ik heb gekozen voor deze haltes en metro ingang (van RalphaelNinja), maar ze zijn er in tig andere soorten en maten. Ook kun je ervoor kiezen of je nou wel of niet signs op de weg wilt hebben. Zoals bijvoorbeeld: Bus Stop of Sub Way.
ps: deze screen stelt nog geen hol voor
Ik doe altijd aan ruimteoptimalisatie (in tegenstelling tot ElmarO, wat overigens ook geniaal is). Ik probeer zo veel mogelijk mensen te huisvesten op een zo klein mogelijk gebied. Als mijn vriendin in dit tempo doorgaat, kan ze al minimaal 3 miljoen mensen kwijt op een grote map. En omdat ik ruimteoptimalisatie prefereer, gebruik ik de road top mass transit V3, omdat elk stukje ruimte meetelt.
Nice pics! Waar heb jij die theming van de parken vandaan?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:19 schreef ElmarO het volgende:
Wat plaatjes uit mijn nieuwe stadje Tours.
[[url=http://img491.imageshack.us/img491/1791/sc280tours5dt.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img491.imageshack.us/img491/7610/sc281tours8fz.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img491.imageshack.us/img491/5267/sc282tours1wy.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img491.imageshack.us/img491/6725/sc283tours9gp.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img433.imageshack.us/img433/3410/sc284tours9fx.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik wou deze stad een 'wonen in het park' -gevoel meegeven. Dus vandaar dat ik de bebouwing enigszins binnen de perken probeer te houden. Al speelt het ook mee dat ik de luchtvervuiling zo laag mogelijk wil houden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:11 schreef Dezz het volgende:
[..]
Zou je niet wat meer bebouwing in je stad plaatsen? Het ziet er nu zo 'kil' en kaal uit vind ik
Ziet er goed uit. Wel leuk om die tegenstelling te zien tussen mijn stad en deze.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:43 schreef _Fonz het volgende:
[afbeelding]
[..]
ps: deze screen stelt nog geen hol voor
Ik doe altijd aan ruimteoptimalisatie (in tegenstelling tot ElmarO, wat overigens ook geniaal is). Ik probeer zo veel mogelijk mensen te huisvesten op een zo klein mogelijk gebied. Als mijn vriendin in dit tempo doorgaat, kan ze al minimaal 3 miljoen mensen kwijt op een grote map. En omdat ik ruimteoptimalisatie prefereer, gebruik ik de road top mass transit V3, omdat elk stukje ruimte meetelt.
De links voor de looppaden staan in de OP. Hier kan je het gras en het gras met hek vinden.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:51 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Nice pics! Waar heb jij die theming van de parken vandaan?
Je hebt het in je bericht over "lekker zoneren". Voor de een is dat zo veel mogelijk hoogbouw per vierkante meter maar voor een ander is lekker zoneren een stad bouwen die alle facetten laat zien, zoals sloppenwijken, zonnedaelwijken, geannexeerde dorpen of stadsparken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:20 schreef _Fonz het volgende:
Que? Volgens mij snap je het niet helemaal. Ik heb het hier over het optimaal benutten van zone's. Als je een bushalte OP de weg plaats, zou je de ruimte die vrijkomt (in jouw geval bomen ofzo) kunnen benutten voor iets anders (in mijn geval zonering).
Verkeerde mail ingevuld? Ik zou zeggen, mail die gasten dan maar (engels) of maak een nieuw account aan.quote:Op zondag 6 november 2005 16:03 schreef Boefjetim het volgende:
Ik kan geen plug ins van Simptropolis downloaden![]()
Nu heb ik me dus geregistreerd op Simptropolis, maar ik wacht al enkele weken op een bevestegingsmail. Wat moet ik doen?
Voor industrie is schoon drinkwater toch niet belangrijk?quote:Op maandag 7 november 2005 08:14 schreef graaff01 het volgende:
Ik probeeereen een stad te bouwen waar industrie in een apparte area zit. Helaas gaan de kosten dramatisch omhoog door de vele pompen die ik nodig heb om pollution tegen te gaan.
Volgens mij doe ik iets dramatisch fout, alleen ik kan de juiste manier niet achterhalen.
Maar het water wordt dan niet meer rondgepomp (die pompen raken dan verstopt of iets dergelijks).quote:Op maandag 7 november 2005 18:19 schreef Cerbie het volgende:
Je fout is dat je het milieu goed probeert te houden in een industriestad
Het beste kun je die steden niet aan het water leggen, dat staat zo lelijk op de regiokaart. Gewoon via een spoortje naar een zeehaven in een aangrenzende stad
als je wilt dat het water in je industrie stad niet vervuiold raakt zet een water treatment plant neer...quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:44 schreef graaff01 het volgende:
[..]
Maar het water wordt dan niet meer rondgepomp (die pompen raken dan verstopt of iets dergelijks).
Begrijp ik het goed dat dat dus niet uitmaakt?
Als je heel veel vervuiling hebt raken je pompen verstopt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:20 schreef mschol het volgende:
[..]
als je wilt dat het water in je industrie stad niet vervuiold raakt zet een water treatment plant neer...
en verstoipt rakaen van pompen?? nog nooit gehad...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |