abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2005 @ 00:47:21 #1
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30247199
Hier verder over Van Basten!
Hup, aan het werk!
  zondag 4 september 2005 @ 01:13:40 #2
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_30247841
Zijn VoH wissel was wel geniaal

Voor de rest was het bagger, maar kon Marco niks aan doen
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  zondag 4 september 2005 @ 01:16:25 #3
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30247899
VOH was beslissend idd
Hup, aan het werk!
  zondag 4 september 2005 @ 01:26:27 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_30248124
Marco SCHijnt er toch verSCHtand van te hebben.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 september 2005 @ 01:27:42 #5
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30248148
Meer dan sommige mensen hier gelukkig.
Hup, aan het werk!
pi_30248176
Thuis tegen Andorra en Macedonië als ik me niet vergis. Die worden sowieso wel gewonnen, dan is er nog de wedstrijd tegen Tsjechië. Die boeit dan niet eens meer.

Dan moet Van Basten gewoon nog éénmaal de oude garde van stal halen. Reiziger, Davids, Kluivert, Seedorf, Zenden, Ricksen, etc... Gewoon om te laten zien dat het met die jongens helemaal niets is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30248679
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Thuis tegen Andorra en Macedonië als ik me niet vergis. Die worden sowieso wel gewonnen, dan is er nog de wedstrijd tegen Tsjechië. Die boeit dan niet eens meer.

Dan moet Van Basten gewoon nog éénmaal de oude garde van stal halen. Reiziger, Davids, Kluivert, Seedorf, Zenden, Ricksen, etc... Gewoon om te laten zien dat het met die jongens helemaal niets is.
Dat zou wel een pracht idee zijn. Dat die met 5-0 de boot ingaan.
pi_30248822
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Als Roemenie al van Tsjechie wint, kan Marco net zo goed het eerste van BV Veendam selecteren natuurlijk
Big dick.
pi_30252012
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Davids is natuurlijk gewoon een must, dat zag je gisteren ook weer. En ik denk zelfs dat Seedorf gisteren van pas had gekomen, maargoed.. ik denk dat Davids in vorm nog wel geselecteerd gaat worden.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_30252017
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:54 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Als Roemenie al van Tsjechie wint, kan Marco net zo goed het eerste van BV Veendam selecteren natuurlijk
Gewoon jong Oranje.. zou een goede 'generale' zijn
  zondag 4 september 2005 @ 10:19:47 #11
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_30252292
Ik win liever met slecht voetbal ipv verliezen na een van de beste wedstrijden ooit. De omstandigheden speelden ook mee.. Maar het is echt nooit goed. Plaatsing is nu wel een feit, nu is het werken aan de vorm en een beetje regelmaat in het elftal gooien. Nederland speelt vaak het mooiste voetbal, maar een titel winnen? Ho maar Die mentaliteit is niets, daar win je geen oorlogen mee..
pi_30252307
quote:
Op zondag 4 september 2005 10:19 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik win liever met slecht voetbal ipv verliezen na een van de beste wedstrijden ooit. De omstandigheden speelden ook mee.. Maar het is echt nooit goed. Plaatsing is nu wel een feit, nu is het werken aan de vorm en een beetje regelmaat in het elftal gooien. Nederland speelt vaak het mooiste voetbal, maar een titel winnen? Ho maar Die mentaliteit is niets, daar win je geen oorlogen mee..
pcies! Beste kwalificatie ooit, beste kwalificatie van alle europese ploegen. Ook ik heb heus wel wat puntjes van kritiek, amar Marco heeft mijn zegen (en ook gelijk zolang hij wint). Volgend jaar gewoon een flashback van 88
pi_30253079
We waren in een ander topic bezig
pi_30253136
Hoezo die VOH wissel was geniaal. Dat zag m'n Oma nog wel dat die erin moest. Het was zelfs een slechte wissel, want hij haalde Kromkamp eruit terwijl Opdam eruit had gemoeten.

Daarnaast wisselde hij nog een keer slecht met Sneijder voor Landzaat. Dat was gewoon een domme wissel.

De enige die goed was gister was Boulahrouz, verdedigend prima (maar dat mag ook wel tegen zo'n flutploeg) en vrijwel de enige met goede dieptepasses. De rest was redelijk flut, behalve dan misschien vd Sar die niet de kans kreeg om zich te bewijzen in zo'n wedstrijd.
pi_30253463
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:17 schreef SCH het volgende:
We waren in een ander topic bezig
Deze werd een tiende van een seconde eerder geopend blijkt...
pi_30254867
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:20 schreef DIJK het volgende:
Hoezo die VOH wissel was geniaal. Dat zag m'n Oma nog wel dat die erin moest. Het was zelfs een slechte wissel, want hij haalde Kromkamp eruit terwijl Opdam eruit had gemoeten.

Daarnaast wisselde hij nog een keer slecht met Sneijder voor Landzaat. Dat was gewoon een domme wissel.

De enige die goed was gister was Boulahrouz, verdedigend prima (maar dat mag ook wel tegen zo'n flutploeg) en vrijwel de enige met goede dieptepasses. De rest was redelijk flut, behalve dan misschien vd Sar die niet de kans kreeg om zich te bewijzen in zo'n wedstrijd.
Ja Opdam eruit halen, briljant idee om een verdedigend zwakke speler als Kromkamp centraal achterin te zetten.

Een domme wissel van Sneijder voor Landzaat? van Basten wilde meer diepgang naar voren en Landzaat is en blijft een controlerende middenvelder, terwijl Sneijder meer dreiging naar voren heeft.
pi_30259046
quote:
Op zondag 4 september 2005 12:38 schreef Mr.Mills het volgende:
Ja Opdam eruit halen, briljant idee om een verdedigend zwakke speler als Kromkamp centraal achterin te zetten.
Wat is dat voor kul. Boulahrouz kon het centraal makkelijk in zijn eentje af, Opdam liep daar alleen maar in de weg. Waarom zou kromkamp dan ineens de plaats van Opdam over moeten nemen.
quote:
Een domme wissel van Sneijder voor Landzaat? van Basten wilde meer diepgang naar voren en Landzaat is en blijft een controlerende middenvelder, terwijl Sneijder meer dreiging naar voren heeft.
Zeker een domme wissel.
1. Sneijder is uit vorm
2. Sneijder is fysiek matig, terwijl dat juist het verschil kon maken tegen die kleine armeentjes
3. Als hij toch een controlerende middenvelder eruit wilde halen voor Sneijder had hij beter voor Maduro kunnen kiezen. Die gister niet verder kwam dan het bekende "tikkie terug" terwijl Landzaat tenminste nog een poging deed om wat diepgang in het spel te brengen. Weliswaar ongelukkig, maar dat was niet alleen bij Landzaat zo.

Als hij toch zo had willen wisselen had hij bijvoorbeeld beter van der Vaart (die beter in vorm is en qua postuur wat beter is dan Sneijder) voor maduro kunnen brengen.
pi_30261457
Brengt Marco ons, ondanks al zijn rare beslissingen, wel vrij geruisloos op het WK. Verrassend.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30261509
quote:

[..]

Sneyder is behoorlijk uit vorm, al mag gezegd worden dat Landzaat in Oranje meestal ook waardeloos is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30264312
Marco heeft het geluk aan zijn pik hangen, dat komt ook goed uit natuurlijk.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_30264425
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:10 schreef Suijk het volgende:
Marco heeft het geluk aan zijn pik hangen, dat komt ook goed uit natuurlijk.
Dat is dan weer een voordeel van een homo als coach
  zondag 4 september 2005 @ 18:16:35 #22
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_30264439
quote:
Op zondag 4 september 2005 16:45 schreef methodmich het volgende:
Brengt Marco ons, ondanks al zijn rare beslissingen, wel vrij geruisloos op het WK. Verrassend.
Idd. Ik heb vrij veel kritiek, maar hij brengt ons er aardig makkelijk. Dat is dan wel weer ok.
pi_30264458
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:16 schreef Noca het volgende:

[..]

Idd. Ik heb vrij veel kritiek, maar hij brengt ons er aardig makkelijk. Dat is dan wel weer ok.
Het is meer ondanks dan dankzij Marco natuurlijk
  zondag 4 september 2005 @ 18:18:12 #24
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30264476
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Want?
Hup, aan het werk!
pi_30264558
Ben nog altijd niet echt gelukkig met van Basten maar het gaat wel elke keer goed.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Trouwste user 2022 zondag 4 september 2005 @ 18:23:39 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_30264631
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja in het buitenland lachen ze ook schamper. Die weten inmiddels na 13 ongeslagen wedstrijden met af en toe hoogstaand voetbal tegen gerenomeerde tegenstanders dat dit nooit goed kan gaan.

Al het kruid wordt nu al verschoten. Waarom niet zoals vroeger dat je je gewoon de allerlaatste wedstrijd of in een play off plaatst. Of nog liever dat je je helemaal nioet plaatst zodat je tijdens het toernooi kunt zeggen dat we op onze sloffen wereldkampioen waren geworden. Nee ik verlang net zoals SCH terug naar de tijden van Beenhakker en Advocaat. Van Basten ook met z'n geweldige persconferenties waar ie iedere kritiek met een geniale kwinkslag en opmerking weerlegt. Zo zijn we niet getrouwd. Chagrijnige in de verdediging schietende omhoog gevallen amateurtrainers willen we. Zo is de lol er snel van af.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30264650
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:18 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Want?
Iemand die zo op zijn macht zit en zo weinig visie uitstraalt en telkens een ander warrig verhaal ophangt, het moet voor de spelers ook om gek van te worden zijn, dat zie je ook terug op het veld. Iedereen denkt: ik moet me aan mijn opdracht houden maar waar slaat die opdracht in vredesnaam op???
pi_30264691
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja in het buitenland lachen ze ook schamper. Die weten inmiddels na 13 ongeslagen wedstrijden met af en toe hoogstaand voetbal tegen gerenomeerde tegenstanders dat dit nooit goed kan gaan.

Al het kruid wordt nu al verschoten. Waarom niet zoals vroeger dat je je gewoon de allerlaatste wedstrijd of in een play off plaatst. Of nog liever dat je je helemaal nioet plaatst zodat je tijdens het toernooi kunt zeggen dat we op onze sloffen wereldkampioen waren geworden. Nee ik verlang net zoals SCH terug naar de tijden van Beenhakker en Advocaat. Van Basten ook met z'n geweldige persconferenties waar ie iedere kritiek met een geniale kwinkslag en opmerking weerlegt. Zo zijn we niet getrouwd. Chagrijnige in de verdediging schietende omhoog gevallen amateurtrainers willen we. Zo is de lol er snel van af.

Van Basten is op persconferenties arrogant en vervelend en erg warrig. Geniale kwinkslagen, my ass - hij lult alles in zijn eigen straatje en als er kritiek is zegt hij: zo zie jij dat.

In het buitenland vragen ze zich af waarom Nederland zo slecht speelt inderdaad.
  zondag 4 september 2005 @ 18:26:08 #29
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30264692
Je hebt er echt geen verstand van SCH. Ik sluit me aan bij de woorden van Tong80.
Hup, aan het werk!
pi_30264713
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:26 schreef Ciurlizza het volgende:
Je hebt er echt geen verstand van SCH. Ik sluit me aan bij de woorden van Tong80.
Tong80 is lief maar een beetje verblind door Van Basten, beetje boel zelfs. Geeft niet hoor maar daar komt geen objectief woord uit als het om Marco gaat.
  zondag 4 september 2005 @ 18:27:58 #31
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30264743
Jij bent een beetje verblind door je Van Basten-obsessie/frustratie. Er komt niet echt een objectief woord uit bij jou, ook geen zinnig woord trouwens.
Hup, aan het werk!
  Trouwste user 2022 zondag 4 september 2005 @ 18:29:18 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_30264779
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:26 schreef SCH het volgende:

In het buitenland vragen ze zich af waarom Nederland zo slecht speelt inderdaad.
Friesland is idd het buitenland.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30264781
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Echt hoogstaand heb ik nog niet veel gezien eigenlijk .
  zondag 4 september 2005 @ 18:30:09 #34
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30264799
Wie speelt er dan wel oogstrelend?
Hup, aan het werk!
  Trouwste user 2022 zondag 4 september 2005 @ 18:33:05 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_30264864
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:30 schreef Ciurlizza het volgende:
Wie speelt er dan wel oogstrelend?
Frankrijk is een puinhoop momenteel. De moffen rennen en rennen en rennen. Italië haalt met mazzel een puntje van Schotland. De Engelsen verliezen met 4-2 van Denemarken. Finland speelt gelijk tegen Andorra, Bulgarije staat laatste in de poule. In België komen ze er net achter dat Buffel en Sonck samen niet het droomkoppel is, Nigeria haalt het WK niet net als Algerije, Liechtenstein haalt wel 5 punten in hun poule misschien bedoelt SCH die ?

pi_30264899
Brazilie speelt zo af en toe oogstrelend voetbal, bijvoorbeeld tegen Argentinie.
  zondag 4 september 2005 @ 18:35:05 #37
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30264928
Af en toe, Nederland ook af en toe. Brazilië speelt ook heel veel wedstrijden die gewoon kut met peren zijn.
Hup, aan het werk!
pi_30264948
Dat andere landen niet goed spelen is een reden dat Nederland ook slecht mag spelen?

Van Basten is toch zo goed, boezemt toch zo'n angst in?

Armenie sidderde hoor
pi_30264983
Nederland af en toe? Eén helftje tegen een middelmatig Duitsland, en dan kunnen we nog niet winnen...
pi_30264989
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Frankrijk is een puinhoop momenteel. De moffen rennen en rennen en rennen. Italië haalt met mazzel een puntje van Schotland. De Engelsen verliezen met 4-2 van Denemarken. Finland speelt gelijk tegen Andorra, Bulgarije staat laatste in de poule. In België komen ze er net achter dat Buffel en Sonck samen niet het droomkoppel is, Nigeria haalt het WK niet net als Algerije, Liechtenstein haalt wel 5 punten in hun poule misschien bedoelt SCH die ?

Er zijn ook landen die het heel goed doen (Oekraine bv.) maar volgens mij gaat het hier om Van Basten. Of is de kracht van Van Basten dat het in Frankrijk een puinhoop is?
  Trouwste user 2022 zondag 4 september 2005 @ 18:38:34 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_30265064
Nee de kracht van van Basten is dat ie ook met een mindere wedstrijd punten pakt. Dat zijn de grootsten.Of verwacht je dat Nederland iedere wedstrijd de beste is en hemelhoog schitterend voetbal laat zien ? Dan ben je een nog grotere romanticus dan Tong.

zondag 4 september 2005 @ 18:40:45 #42
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30265135
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zijn ook landen die het heel goed doen (Oekraine bv.) maar volgens mij gaat het hier om Van Basten. Of is de kracht van Van Basten dat het in Frankrijk een puinhoop is?
Kletsmajoor dat je bent. Oekraine won 1-2 tegen Kazachstan, thuis met 2-0 van Georgië, uit met 0-2 van Albanië, thuis met 2-0 tegen Kazachstan en gisteren 1-1 tegen Georgië. Allemaal ploegen die je met minimaal 3 goals verschil moet oprollen en dan ook nog met oogstrelend voetbal. Aldus jouw woorden. Je kletst ongelooflijk uit je nek, da's nu wel duidelijk.
Hup, aan het werk!
pi_30265163
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:38 schreef tong80 het volgende:
Nee de kracht van van Basten is dat ie ook met een mindere wedstrijd punten pakt. Dat zijn de grootsten.Of verwacht je dat Nederland iedere wedstrijd de beste is en hemelhoog schitterend voetbal laat zien ? Dan ben je een nog grotere romanticus dan Tong.

Hoe vaak masturbeer jij nou op Van Basten?
  zondag 4 september 2005 @ 18:41:59 #44
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30265171
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Begrijpend lezen valt niet mee. Wie speelt er wel oogstrelend voetbal en wint alles met ruime cijfers?
Hup, aan het werk!
pi_30265200
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach gut, hij is weer eens uitgeluld en komt weer met de gebruikelijke crap.
  Trouwste user 2022 zondag 4 september 2005 @ 18:43:16 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_30265207
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo heb je vergelijkings materiaal nodig ?

Trouwste user 2022 zondag 4 september 2005 @ 18:51:48 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_30265473
Verslaggever bij Ivoorkust-Kameroen :

'Natuurlijk kun je geen goed voetbal verwachten nu de balangen zo groot zijn, weinig spelers komen tot hun gebruikelijke niveau.'

Snap je het nu ?

pi_30265495
Wat zal SCH zich aan het ergeren zijn voor de TV zeg.
pi_30265711
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoezo heb je vergelijkings materiaal nodig ?

Op mij is het 2 maal daags, dat weet ik
pi_30265728
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:51 schreef tong80 het volgende:
Verslaggever bij Ivoorkust-Kameroen :

'Natuurlijk kun je geen goed voetbal verwachten nu de balangen zo groot zijn, weinig spelers komen tot hun gebruikelijke niveau.'

Snap je het nu ?

Frank Kramer?
pi_30266318
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Van Basten is op persconferenties arrogant en vervelend en erg warrig. Geniale kwinkslagen, my ass - hij lult alles in zijn eigen straatje en als er kritiek is zegt hij: zo zie jij dat.

Duitse pers was hartstikke lovend over de eerste helft van Oranje tegen Duitsland.

Verder boeit het me geen flikker wat ze in het buitenland van ons spel vinden. Die landen hebben zelf genoeg problemen, of doen Engeland, Duitsland, Frankrijk en Italie het zo fantastisch?
pi_30266684
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Verder boeit het me geen flikker wat ze in het buitenland van ons spel vinden. Die landen hebben zelf genoeg problemen, of doen Engeland, Duitsland, Frankrijk en Italie het zo fantastisch?
Heeeeeeeey, hallo, moet je niet bij mij zijn. Jouw mede Van Basten fans begonnen over de bewondering door het buitenland. Mij intersseert het geen ruk, wij hebben last van hem, zij niet.
  Trouwste user 2022 zondag 4 september 2005 @ 19:40:12 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_30266927
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Heeeeeeeey, hallo, moet je niet bij mij zijn. Jouw mede Van Basten fans begonnen over de bewondering door het buitenland. Mij intersseert het geen ruk, wij hebben last van hem, zij niet.
Wij

pi_30267076
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wij

Oh nee sorry, jij hebt genoten gisteravond
pi_30267122
SCH, je bent intussen wel uitgeluld. Blijf je aan het kloten?
pi_30267156
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh nee sorry, jij hebt genoten gisteravond
We hebben gewonnen. Get over it.
pi_30267162
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
SCH, je bent intussen wel uitgeluld. Blijf je aan het kloten?
Zeg je dat ook tegen de Van Basten masturbanten, inclusief jezelf?
pi_30267167
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:46 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

We hebben gewonnen. Get over it.
Als je daar al tevreden mee bent
pi_30267183
Jij bent uitgeluld. Open anders in KLB een janktopic waar je je frustratie kunt botvieren...
  zondag 4 september 2005 @ 19:48:24 #60
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30267215
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:40 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Kletsmajoor dat je bent. Oekraine won 1-2 tegen Kazachstan, thuis met 2-0 van Georgië, uit met 0-2 van Albanië, thuis met 2-0 tegen Kazachstan en gisteren 1-1 tegen Georgië. Allemaal ploegen die je met minimaal 3 goals verschil moet oprollen en dan ook nog met oogstrelend voetbal. Aldus jouw woorden. Je kletst ongelooflijk uit je nek, da's nu wel duidelijk.
Ga je hier nog op reageren, SCH?
Hup, aan het werk!
  zondag 4 september 2005 @ 19:53:01 #61
67174 Dos37
Come on Twente
pi_30267351
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jij bent uitgeluld. Open anders in KLB een janktopic waar je je frustratie kunt botvieren...
veent rustig
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 4 september 2005 @ 19:54:01 #62
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30267390
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:41 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Begrijpend lezen valt niet mee. Wie speelt er wel oogstrelend voetbal en wint alles met ruime cijfers?
Of op deze?
Hup, aan het werk!
pi_30267469
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:48 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Ga je hier nog op reageren, SCH?
Nee
pi_30267525
Van Basten heeft gisteren vrijwe alles fout gedaan wat ie maar kon.

Behalve de posities van Bouhlarouz, van der Sar en Cocu stond er niemand goed of stonden er niet de goede mensen of waren ze verlamd door hun opdracht.

En nog moet ik blij met die man zijn vanwege 1 armetierig goaltje tegen Armenie
  zondag 4 september 2005 @ 20:02:10 #65
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30267664
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee
Omdat je ongelijk hebt en uit je nek kletst.
Hup, aan het werk!
pi_30267934
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:02 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Onjuist
  zondag 4 september 2005 @ 20:12:14 #67
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_30268038
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:02 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Wat hebben jou opmerkingen eigenlijk te maken met het feit dat het NL elftal zeer bagger speelde? Wat een andere ploeg doet zal mij een zorg zijn...
Had van Basten trouwens niet in zijn contract opgenomen dat hij aantrekkelijk voetbal moet spelen? Contractbreuk zou ik zeggen
  zondag 4 september 2005 @ 20:14:37 #68
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30268124
Ik reageer op het geblaat van SCH over bijvoorbeeld Oekraïne. Gelul dat kant noch wal raakt, zo blijkt.
Hup, aan het werk!
  zondag 4 september 2005 @ 20:34:11 #69
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_30268737
Ik vraag me af wat de hollandse voetbal fan liever heeft.. Of goed spelen en misschien niet het WK winnen maar wel geweldig voetbal laten zien. Of met gigaleluk voetbal het WK winnen.

Na afgelopen EK had ik voor het eerst door hoe speciaal het Nederlands elftal kan spelen. Na de wedstrijd tegen Portugal had ik helemaal geen kut-gevoel wat ik na normale wedstrijden wel heb als we uitgeschakeld worden. We speelden gewoon slecht.

Ik heb dus liever het mooie voetbal dan geen kampioen worden dan met leluk voetbal kampioen worden. En van Basten heeft mij nog niet vaak laten genieten.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 4 september 2005 @ 20:36:43 #70
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_30268831
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:34 schreef jojomen4 het volgende:

Ik heb dus liever het mooie voetbal dan geen kampioen worden dan met leluk voetbal kampioen worden. En van Basten heeft mij nog niet vaak laten genieten.
Kan jij dan beter niet stoppen met het "supporten" van een team als dat je instelling is?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 4 september 2005 @ 21:11:05 #71
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_30269857
Neej. M'n favo team kan het namelijk wel allebei. En het geld meer voor Oranje.. dat ik tijdens zo'n toernooi helemaal het Oranje gevoel krijg.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_30269945
Cadiz kan het allebei?
  zondag 4 september 2005 @ 21:17:06 #73
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_30270054
Cádiz kan het niet allebei.. tenminste geen kampioen worden in Primera (Segunda hebben ze bewezen van wel ). Van Cádiz verwacht ik dus attractief voetbal maar geen titel. Ze verwarmen wel harten

Had het over Real.
pi_30270260
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:34 schreef jojomen4 het volgende:
Ik vraag me af wat de hollandse voetbal fan liever heeft.. Of goed spelen en misschien niet het WK winnen maar wel geweldig voetbal laten zien. Of met gigaleluk voetbal het WK winnen.

Na afgelopen EK had ik voor het eerst door hoe speciaal het Nederlands elftal kan spelen. Na de wedstrijd tegen Portugal had ik helemaal geen kut-gevoel wat ik na normale wedstrijden wel heb als we uitgeschakeld worden. We speelden gewoon slecht.

Niks mooi voetbal. Winnen winnen winnen!!!
pi_30270467
ik snap wel een beetje SCH's frustratie hoor. Op een groot toernooi kan ik overigens wel makkelijker omschakelen als het Nederlands Elftal slecht speelt en toch wint, er is geen grotere euforie dan steeds verder te komen in een dergelijk toernooi. Als het kan met mooi voetbal natuurlijk, maar doorgaan vind ik belangrijker. Dat vier je gewoon.

Met deze kwalificatiewedstrijden heb ik amper plezier beleefd aan het spel tot nu toe. Ik snap ook wel dat eerst deze kwalificatierondes overleefd moeten worden en dat je zonder dat te doen niet eens KUNT starten op een WK, maar toch is het jammer aangezien ik gewoon naar slaapverwekkende wedstrijden zit te kijken of wedstrijden waar het uiteindelijk toch weer veprutst wordt (Duitsland).

Als er 'vroeger' een wedstrijd kwam dan leefde ik er eigenlijk altijd wel naar toe, maar tegenwoordig doet het me steeds minder... Ik wil weer eens wedstrijden hebben waar je uit je dak kon gaan, zoals toentertijd de met 6-0 gewonnen wedstrijd tegen Schotland! Dat was leuk om naar te kijken, toen spatte het er gewoon vanaf. En ik snap ook wel dat dat voor Armenie uit misschien niet echt realistisch is, maar het percentage balbezit doet toch anders vermoeden: daar hadden gewoon veel meer kansen uit kunnen komen.

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ik vind het jammer dat de wedstrijden niet sprankelend zijn, ja het zijn overwinningen, ja ik ben er blij mee, nee het geeft me geen voldaan gevoel. Afgelopen avond met wat maten zitten kijken, maar het was zo slaapverwekkend saai dat de hele sfeer gewoon doodsloeg.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 4 september 2005 @ 21:36:36 #76
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30270631
Vroeger was het ook nooit echt briljant allemaal. Af en toe eens, zoals bijvoorbeeld tegen Schotland. De wedstrijd daarvoor tegen Schotland was bijvoorbeeld rampzalig...
Hup, aan het werk!
  zondag 4 september 2005 @ 21:49:57 #77
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_30271020
quote:
Op zondag 4 september 2005 21:31 schreef LuNaTiC het volgende:
verhaal
Goed verwoord
  zondag 4 september 2005 @ 22:39:26 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_30272745
Ik heb nog steeds echt geen flauw idee of van Basten een goede coach is of niet. Alles spreekt in z'n nadeel, behalve de uitslag. Maar dat doet het al wel 13 wedstrijden lang.

De spelers spelen als een dweil, we hebben geen enkele keer overtuigend gewonnen, een aantal keer zelfs onterecht, en werkelijk alle wissels op VoH na zijn dramatisch. Gisteren ook weer, van der Vaart? Sneyder? Meestal zet je halverwege de tweede helft mensen in om de snelheid in het spel weer wat op te pikken. In plaats daarvan speelden we alleen maar langzamer en nog minder creatief.

Sowieso is het middenveld eigenlijk een ramp. Niemand neemt de leiding, goed uitgespeelde strategieen zijn in dertien wedstrijden op een hand te tellen. Eigenlijk winnen we vooral doordat we hele goede mandekkers achterin hebben, Robben in vorm is en voor de rest Kuijt maar de hele tijd met de bal het hele veld overrent.

Maar toch winnen we elke keer. Misschien is Marco gewoon een ontzettend goede motivator die ervoor zorgt dat de spelers in zichzelf blijven geloven tot aan het einde van de wedstrijd. Ookal laten ze het in het spel niet zien. We winnen wel op z'n Duits.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30273158
Hehe, een paar medestanders
  zondag 4 september 2005 @ 23:32:08 #80
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30274595
25 punten uit 9 wedstrijden.

21 doelpunten voor, 3 tegen.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30274979
Zat hij maar gewoon bij Ajax.
Klik dan als je durft
pi_30274986
Heel lelijk toch van Heerenveen winnen, mooi is dat.
Klik dan als je durft
pi_30280821
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:44 schreef Suijk het volgende:
Zat hij maar gewoon bij Ajax.
pi_30280827
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:45 schreef Suijk het volgende:
Heel lelijk toch van Heerenveen winnen, mooi is dat.
pi_30281104
Vergeleken met de periodes Advocaat en Van Gaal vind ik dit Oranje (ondanks de matige wedstrijd van zaterdag) nog steeds een verademing om te zien. Jongens als Kuijt en Landzaat, Boulahrouz en Kromkamp, die nog echt laten zien het een eer te vinden voor Oranje te spelen. Dat van Basten soms onbegrijpelijke keuzes maakt, neem ik dan voor lief. Als ik terugdenk aan Advocaat krijg ik alweer nachtmerries. Een volgevreten selectie die werkelijk NOOIT met plezier heeft gevoetbald, tenenkrommende persconferenties en gewoon ronduit dramatisch voetbal (op Schotland-thuis na).
pi_30281322
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:43 schreef MaxPower het volgende:
Vergeleken met de periodes Advocaat en Van Gaal vind ik dit Oranje (ondanks de matige wedstrijd van zaterdag) nog steeds een verademing om te zien. Jongens als Kuijt en Landzaat, Boulahrouz en Kromkamp, die nog echt laten zien het een eer te vinden voor Oranje te spelen. Dat van Basten soms onbegrijpelijke keuzes maakt, neem ik dan voor lief. Als ik terugdenk aan Advocaat krijg ik alweer nachtmerries. Een volgevreten selectie die werkelijk NOOIT met plezier heeft gevoetbald, tenenkrommende persconferenties en gewoon ronduit dramatisch voetbal (op Schotland-thuis na).
idd
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 september 2005 @ 10:00:19 #87
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30281355
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee
Da's best treurig dan. Oekraïne als voorbeeld noemen van hoe het moet - en er dan achterkomen dat ze beroerder voetbal brengen dan het NLs elftal ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_30281497
quote:
ik snap wel een beetje SCH's frustratie hoor.
Die is wel duidelijk. Er staat een Ajacied aan het roer.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_30281540
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:07 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Die is wel duidelijk. Er staat een Ajacied aan het roer.
Doet hij dat werk dan als Ajacied??? Dan begrijp ik jullie kritiekloze houding meteen wat beter.
pi_30281567
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:00 schreef Doc het volgende:

[..]

Da's best treurig dan. Oekraïne als voorbeeld noemen van hoe het moet - en er dan achterkomen dat ze beroerder voetbal brengen dan het NLs elftal ...
Huh? Oekraine is voor het eerst geplaatst, hebben een sterke en gevreesde ploeg en dan moet ik ze onder uit gaan schoffelen? Ik noem Oekraine niet als voorbeeld van hoe het moet, mij werd gevraagd om voorbeelden van landen die een sterke voorronde spelen. Daar is Oekraine er 1 van.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 september 2005 @ 10:11:12 #91
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30281568
quote:
Als er 'vroeger' een wedstrijd kwam dan leefde ik er eigenlijk altijd wel naar toe, maar tegenwoordig doet het me steeds minder... Ik wil weer eens wedstrijden hebben waar je uit je dak kon gaan, zoals toentertijd de met 6-0 gewonnen wedstrijd tegen Schotland! Dat was leuk om naar te kijken, toen spatte het er gewoon vanaf. En ik snap ook wel dat dat voor Armenie uit misschien niet echt realistisch is, maar het percentage balbezit doet toch anders vermoeden: daar hadden gewoon veel meer kansen uit kunnen komen.
Eens in de 4 jaar speelt NL zo'n wedstrijd als tegen Schotland (de wedstrijd voor die wedstrijd was die sublieme partij tegen Joegoslavie). Maar daar staat dan tegenover die extreem dramatische laatste oefenwedstrijd voor Euro04 waar na een verloren wedstrijd de hele ploeg naar de middencirkel moest om uitgefloten/uitgezwaaid moest worden.

Zaterdag werd er gewoon extreem slordig gespeeld. Punten pakken en wegwezen.
pi_30281589
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:43 schreef MaxPower het volgende:
Een volgevreten selectie die werkelijk NOOIT met plezier heeft gevoetbald, tenenkrommende persconferenties en gewoon ronduit dramatisch voetbal (op Schotland-thuis na).
Tegen Tsjechie op het EK vergeet je. Ik vind dat je een beetje karikatuur schetst hoor, van zowel het plezier nu als het volgevretene destijds.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 september 2005 @ 10:13:49 #93
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30281619
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Huh? Oekraine is voor het eerst geplaatst, hebben een sterke en gevreesde ploeg en dan moet ik ze onder uit gaan schoffelen? Ik noem Oekraine niet als voorbeeld van hoe het moet, mij werd gevraagd om voorbeelden van landen die een sterke voorronde spelen. Daar is Oekraine er 1 van.
Als je vind dat Oekraine een goede kwalificatie speelt dan moet je dat ook wel van NL vinden ...
pi_30281679
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:13 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je vind dat Oekraine een goede kwalificatie speelt dan moet je dat ook wel van NL vinden ...
Oekraine plaatst zich voor het eerst met een indrukwekkende reeks, als je dat geen goede kwalificatie vindt? Of is de maatstaf voor de Oekraine hetzelfde als voor Nederland?
Heeft de Oekraine ook een coach die zo hoog van de toren blies en zij afgerekend te willen worden op aantrekkelijk voetbal?
pi_30281929
wat was het vertoonde spel weer slecht
pi_30282066
ik heb kaartjes voor de aankomende wedstrijd gekregen maar die heb ik weer weg gedaan. zonde om daar 3-4 uur kwijt aan te zijn.
pi_30282134
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Oekraine plaatst zich voor het eerst met een indrukwekkende reeks, als je dat geen goede kwalificatie vindt? Of is de maatstaf voor de Oekraine hetzelfde als voor Nederland?
Voor beiden is de nummer 1 maatstaf plaatsing voor Duitsland.....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_30282146
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:39 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Voor beiden is de nummer 1 maatstaf plaatsing voor Duitsland.....
Onzin natuurlijk.
pi_30282176
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk.
Que??
pi_30282217
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Tegen Tsjechie op het EK vergeet je. Ik vind dat je een beetje karikatuur schetst hoor, van zowel het plezier nu als het volgevretene destijds.
Tsjechie was inderdaad een goede wedstrijd. Maar die werd vakkundig door Advocaat om zeep geholpen, dus wat is je punt? Advocaat wilde Robben al in de rust wisselen en dat is door de ploeg geweigerd... Dus of Advocaat het dan als coach beter voor elkaar had?

Het is zowieso triest dat je in de reeks van Advocaat zo de twee topwedstrijden eruit kan plukken. Dat bewijst dat de rest van de serie gewoon dramatisch was.

Van Basten is nog niet echt getest. In de wedstrijd tegen Tsjechie had de ploeg veel geluk, maar zat hij in de opbouw. De lastige wedstrijden tegen Roemenie heb ik helaas niet gezien, maar het resultaat was optimaal, zeker als je het verlies van Tsjechie nu ziet. De wedstrijd tegen Duitsland was erg goed, zeker de eerste helft. Toen hij de tweede helft ging experimenteren met de wissels ging het fout, maar dat is een leermomentje. Zoiets zal hij op het WK dus niet meer doen, daar was het dus ook een oefenwedstrijd voor.

Ik krijg steeds meer vertrouwen in Van Basten.
pi_30282270
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:41 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Que??
Landen hebben een verschillende doelstelling en verwachtingspatroon en een andere maatstaf dus. Frankrijk wil beter spelen dan Finland, Nederland wil hopenlijk beter zijn dan de Oekraine, of plaatsen we ons nu op hun niveau?
  maandag 5 september 2005 @ 10:58:15 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_30282537
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:43 schreef MaxPower het volgende:
Toen hij de tweede helft ging experimenteren met de wissels ging het fout, maar dat is een leermomentje. Zoiets zal hij op het WK dus niet meer doen, daar was het dus ook een oefenwedstrijd voor.

Ik krijg steeds meer vertrouwen in Van Basten.
Ik heb er ook wel aardig wat vertrouwen in, maar ik baseer de merites van een trainer vaak op de wissels die hij maakt. Dan geef je namelijk blijk van dat je doorhebt hoe het strategische spel in elkaar zit, waar de knelpunten zitten en een precieze kennis van de kwaliteiten van je bankzitters om die knelpunten aan te pakken zonder een andere verzwakking in te brengen.

Van Basten's wissels pakten echter allemaal verkeerd uit. Of dat komt omdat hij het spel niet doorheeft, of omdat hij eigenlijk alleen de kwaliteiten van z'n jong Ajax spelers kent (en die er dus elke keer inzet ookal zijn ze uit vorm), weet ik niet. Maar het doet me wel twee keer denken of hij een toptrainer is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30282672
In oefenwedstrijden wil hij gewoon zien of die jongens iets toevoegen. En de wissel van Vennegoor was zo slecht nog niet.
pi_30282768
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:58 schreef speknek het volgende:
Van Basten's wissels pakten echter allemaal verkeerd uit.
Ja... wat pakte die wissel van VOH verkeerd uit zeg...
pi_30283850
quote:
'Zo, die hebben we ook afgeslacht'
Bondscoach Marco van Basten over de moeizame 1-0 zege op Armenië (de volkskrant)
pi_30283878
Grappig zeg
pi_30283911
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
Grappig zeg
Nee, Advocaat en Van Gaal waren de leukste thuis.
pi_30283913
Humor.
That's all folks!
pi_30283928
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:57 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee, Advocaat en Van Gaal waren de leukste thuis.
Waarom die er toch steeds weer bijgehaald?
pi_30283978
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom die er toch steeds weer bijgehaald?
als referentiemateriaal
pi_30284099
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:00 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

als referentiemateriaal
exact.
pi_30284330
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:04 schreef MaxPower het volgende:

[..]

exact.
Niet anderen napraten
pi_30284375
Refereer liever aan Rijkaard of Michels.
pi_30284504
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:12 schreef SCH het volgende:
Rijkaard vond ik inderdaad ook goed. Wel een beetje zweverig af en toe. Onder Michels was het voetbal ook grotendeels drama. Alleen hij maakte het wel af op het toernooi. En mijn gevoel zegt dat Van Basten datzelfde in zich heeft. Over de periode 74 kan ik uiteraard niet oordelen.
pi_30284546
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:12 schreef SCH het volgende:
Michels stond niet echt bekend om zijn stand-up talent, maar kwam af en toe wel grappig uit de hoek. Hij was niet zo serieus/ streng meer.

Rijkaard was niet grappig. Ik heb echter nog steeds veel respect voor Rijkaard's coaching talent.

Marco is de king of comedy
pi_30284629
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:17 schreef ScienceFriction het volgende:
Marco is de king of comedy
pi_30284662
quote:
Nederland beter in moeilijke wedstrijden
5 september 2005

Het komende WK begint steeds meer vorm te krijgen. Nu hebben Oekraïne en de Verenigde Staten zich gekwalificeerd, terwijl er een wonder moet gebeuren wil Nederland geen eerste in de poule eindigen. Want als er het afgelopen weekeinde één ding duidelijk is geworden, dan is het wel hoe belangrijk de zes punten zijn geweest die we tegen zowel Roemenië als Finland hebben gepakt. Uit en thuis van dit soort ploegen winnen is toch een bijzondere prestatie geweest.

Ja, ook tegen Finland. De Finnen mogen dan met de 0-0 tegen Andorra een geweldige flater hebben geslagen, tegen teams van het kaliber Roemenië, Tsjechië en Nederland zijn ze altijd heel link om tegen te spelen. Als je zo'n ploeg zowel uit als thuis verslaat, dan heb je gewoon goede zaken gedaan. En dat geldt helemaal voor de dubbele overwinning op Roemenië.

Het lijkt er ook een beetje op dat het Nederlands elftal met moeilijke wedstrijden beter uit de voeten kan dan met de makkelijke potjes. Daarom wordt de komende interland tegen Andorra best wel interessant. Dat er woensdag in Eindhoven gewonnen gaat worden is geen punt van discussie, wel de manier waarop. Want de kunst in wedstrijden als tegen Armenië en Andorra is om het jezelf zo snel mogelijk heel makkelijk te maken.

Had Nederland tegen Armenië voor de pauze met 2-0 of 3-0 voorgestaan, dan had de ploeg veel meer gedoseerd de rest van de wedstrijd kunnen uitspelen. Nu moest de inzet verdubbeld worden om de boel alsnog recht te trekken. Een onnodige krachtverspilling, waar het team van moet leren.

Want juist tijdens lange en zware toernooien als het WK is het belangrijk dat je niet te vroeg met je krachten smijt. Essentieel is daarom dat je niet alleen goed voetbalt, maar dat ook effectief doet. Dat vereist een heel specifieke kwaliteit bij iedere voetballer. Vooral in mentaal opzicht. Als coach kan je ook daaraan zien hoe ver een speler is.

Daarom moet Armenië-Nederland voor Marco van Basten en John van 't Schip heel leerzaam zijn geweest. Er was sprake van veel slechte passes, veel balverlies en er moest fysiek te veel gecompenseerd worden. In dat opzicht kan tegen Andorra bekeken worden welke speler zich weer iets heeft verbeterd.

Het mooie van deze discussie is natuurlijk dat je bezig bent details te verbeteren. Omdat de resultaten er zijn en het team op de drempel van het WK staat. Dat is een geweldige verdienste van de spelers en de coaches. Laten we vooral dat niet uit het oog verliezen.

© Johan Cruijff
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_30284737
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
Grappig zeg
Ik ben blij dat er vlak boven je een Fries is die wel humor heeft anders had ik hier weer een standaard humorloze Friezen antwoor moeten zetten.. jou anti-Marco houding gaat zo ver dat je dit niet eens grappig vind?

ps: jij blijft volgend jaar wel lekker thuis neem ik aan als wij op woonboten staan te dansen neem ik aan toch?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 september 2005 @ 12:26:33 #119
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30284807
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Heeft de Oekraine ook een coach die zo hoog van de toren blies en zij afgerekend te willen worden op aantrekkelijk voetbal?
Weet jij welke uitspraken er allemaal gedaan zijn door de coach van Oekraïne? Ik niet hoor. Ze hebben een spits waarvan er maar een paar op de wereld rondlopen (en beter is dan wat NL in de spits heeft) en het is voor de rest een heel degelijke ploeg. Daarnaast is het ook zo dat itt NL waar landen zich voor ingraven dat minder gebeurt tegen landen als de Oekraïne.

En waarom zou de maatstaf voor NL zo heel anders moeten zijn dan voor Oekraïne? Omdat we toevallig twee spelers hebben die bij ManU spelen?
pi_30284848
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:24 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Ik ben blij dat er vlak boven je een Fries is die wel humor heeft anders had ik hier weer een standaard humorloze Friezen antwoor moeten zetten.. jou anti-Marco houding gaat zo ver dat je dit niet eens grappig vind?
Ik had het van niemand grappig gevonden. MaxPower is een groninger trouwens.
quote:
ps: jij blijft volgend jaar wel lekker thuis neem ik aan als wij op woonboten staan te dansen neem ik aan toch?
Dat sowieso.
pi_30284882
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:26 schreef Doc het volgende:
En waarom zou de maatstaf voor NL zo heel anders moeten zijn dan voor Oekraïne? Omdat we toevallig twee spelers hebben die bij ManU spelen?
De Oekraine haalt voor het eerst een WK, Nederland stond er tweemaal in de finale.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 september 2005 @ 12:31:33 #122
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30284944
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Landen hebben een verschillende doelstelling en verwachtingspatroon en een andere maatstaf dus. Frankrijk wil beter spelen dan Finland, Nederland wil hopenlijk beter zijn dan de Oekraine, of plaatsen we ons nu op hun niveau?
Tsja, met welke landen wil jij NL kwalitatief vergelijken. Oekraïne dus niet, maar waar wel mee? Frankrijk, dat het slechter doet? Portugal, dat het tegen lichtere tegenstanders slechter doet? Italië dat het slechter doet? Duitsland, waarvan de algemene opnie is dat het een slecht resultaat is dat NL daar niet simpel van gewonnen heeft? Spanje, dat het slechter doet?

Met welk land wil jij NL vergelijken dan?
pi_30284954
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:28 schreef SCH het volgende:
Ik had het van niemand grappig gevonden. MaxPower is een groninger trouwens.
Dat verklaard een hoop
quote:
Dat sowieso.
En sowieso niet blij zijn als er met dit voetbal gewonnen wordt natuurlijk Ik wil dan wel een brief in de VI zien van je met als titel "Wereld Kampioen van de armoe" of iets dergelijks
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 september 2005 @ 12:33:43 #124
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30285004
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:29 schreef SCH het volgende:

[..]

De Oekraine haalt voor het eerst een WK, Nederland stond er tweemaal in de finale.
Ja - meer dan 25 jaar geleden toen Oekraïne ook nog niet eens als apart land mee deed ...

Griekenland won Euro04 - en die staan nu 4e in hun poule.
  maandag 5 september 2005 @ 12:38:40 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_30285123
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:09 schreef ScienceFriction het volgende:
Ja... wat pakte die wissel van VOH verkeerd uit zeg...
Jahoor, van de pak em beet 35 wissels de laatste 13 wedstrijden, pakte er eentje goed uit. Ik moet m'n mening herzien, van Basten is briljant .
pi_30285311
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Jahoor, van de pak em beet 35 wissels de laatste 13 wedstrijden, pakte er eentje goed uit. Ik moet m'n mening herzien, van Basten is briljant .
Wat is er verkeerd uitgepakt dan?
Volgens mij staan we 4 punten los.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_30285492
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Okay, geef me maar een analyse van de wissels en vertel maar wat er volgens jou verkeerd is uitgepakt. Verder zou ik het wel interessant vinden om te horen wie jij had gewisseld en waarom en wat je denkt dat het resultaat was geweest.

Uiteindelijk is er genoeg gewisseld om de wedstrijden te winnen.

Ik heb het idee dat jij puur naar de wedstrijd tegen Duitsland kijkt (een oefeninterland) en daarop je mening over het gehele wisselbeleid baseert...
pi_30285553
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Frankrijk wil beter spelen dan Finland en Nederland beter dan Oekraine, maar hun eerste, primaire doelstelling is kwalificatie zeker stellen. Op welke manier dan ook. De secundaire doelstelling is goed voetbal en dat moeten we nu maar eens gaan laten zien.

Dus stellen dat kwalificatie met lelijk voetbal ons op een gelijk niveau zet als Oekraine is onzin; dat wordt bepaald door de resultaten. Kijk eens naar het voetbal van Italie in het verleden, die hebben zich nog nooit met mooi voetbal gekwalificeerd en zijn toch een topland.
  maandag 5 september 2005 @ 12:55:53 #129
8369 speknek
Another day another slay
pi_30285567
Welnee, de wissels van van der Vaart en Sneyder brachten gisteren ook niks. In het eerste geval haalde hij zelfs creativiteit en aanvallende impulsen (die heel erg node gemist werden) uit de wedstrijd. Duitsland was een uitstekend voorbeeld inderdaad, waarbij we na de wissels ineens ons goede spel kwijtraakten. Maar ook daarvoor was het me iets dat al opgevallen was. Je hebt trainers die een wedstrijd kunnen keren door de juiste wissels, Co Adriaanse is zo iemand bijvoorbeeld, Van Basten is dat totnutoe nog totaal niet.
  maandag 5 september 2005 @ 12:56:55 #130
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30285590
Laat Marco maar lekker zijn gang gaan, de spelers hebben weer plezier en we winnen weer. Én we gaan naar het WK!

Wat willen we nog meer...
pi_30285738
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:55 schreef speknek het volgende:
Welnee, de wissels van van der Vaart en Sneyder brachten gisteren ook niks. In het eerste geval haalde hij zelfs creativiteit en aanvallende impulsen (die heel erg node gemist werden) uit de wedstrijd. Duitsland was een uitstekend voorbeeld inderdaad, waarbij we na de wissels ineens ons goede spel kwijtraakten. Maar ook daarvoor was het me iets dat al opgevallen was. Je hebt trainers die een wedstrijd kunnen keren door de juiste wissels, Co Adriaanse is zo iemand bijvoorbeeld, Van Basten is dat totnutoe nog totaal niet.
Je hebt het over ongeveer 35 wissels en je kunt alleen Duitsland (oefeninterland waarbij sowieso veel gewisseld én geëxperimenteerd wordt) en Armenië opnoemen qua "foute wissels"? Ik heb het idee dat het gehele wisselbeleid wordt bekritiseerd op basis van 2 wedstrijden en dat de rest van de wedstrijden al collectief gewist zijn.

VdV en Sneyder deden het weinig minder dan hun voorgangers hoor. Het hele team speelde lethargisch en ongeïnteresseerd. Creativiteit hoef je tegen zulke ploegen ook niet te verwachten.

74% balbezit en nauwelijks kansen creëeren... dan heeft het niet meer met wissels te maken maar met de algehele scherpte van een ploeg.
pi_30285866
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:56 schreef Zwansen het volgende:
Wat willen we nog meer...
slettebak [@] gmail.com
  maandag 5 september 2005 @ 13:08:03 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_30285875
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:03 schreef ScienceFriction het volgende:
en dat de rest van de wedstrijden al collectief gewist zijn.
En volkomen terecht ook! .
pi_30286115
Ik heb me onder van Basten maar een half uurtje echt kunnen vermaken. De rest was weinig soeps .
pi_30286192
Ik vermaak me alleen al om dit topic! Tnx, Marco!
Klik dan als je durft
  maandag 5 september 2005 @ 13:36:45 #136
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_30286524
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:22 schreef Suijk het volgende:
idd,de meeste zijn opeens allemaal een soort van ajaxsupporters geworden,eerst goed spel en daarna pas het resultaat.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_30286565
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:22 schreef Suijk het volgende:
Dan ben ik vanaf nu Marco-fan.

HUP MARCO - NOG MEER OPDAMMEN
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 september 2005 @ 13:52:47 #138
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30286883
SCH ...
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:31 schreef Doc het volgende:

[..]

Tsja, met welke landen wil jij NL kwalitatief vergelijken. Oekraïne dus niet, maar waar wel mee? Frankrijk, dat het slechter doet? Portugal, dat het tegen lichtere tegenstanders slechter doet? Italië dat het slechter doet? Duitsland, waarvan de algemene opnie is dat het een slecht resultaat is dat NL daar niet simpel van gewonnen heeft? Spanje, dat het slechter doet?

Met welk land wil jij NL vergelijken dan?
pi_30286972
En weer een overwinning voor San Marco, we hebben het WK al bijna gehaald
pi_30286981
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:07 schreef JaWi het volgende:

[..]

[afbeelding]
Die Braziliaanse handen zullen ook volgend jaar weer met de Cup staan, weinig kans dat er 1 ploeg te vinden is die Ronaldo, Ronaldinho, Adriano en Robinho allemaal aan banden kan leggen

Als je die ploeg zag tijdens de Confedarations Cup.. als het er echt om gaat staan ze er, in dat geval pas in de finale maar wat een finale was het. Mooiste wedstrijd die ik ooit gezien heb.
Big dick.
pi_30287010
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:52 schreef Doc het volgende:
SCH ...
Met Nederland natuurlijk.
Voor een land dat graag goed voetbal wil spelen, en een bondscoach die dat predikt, gaat het uitermate beroerd met tot nu toe 1 aardige helft in al die wedstrijden.
pi_30287411
Brazilie piekt te vroeg.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 maandag 5 september 2005 @ 18:12:41 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_30294225
SCH is verbolgen dat Foppe geen bondscoach is.

pi_30294276
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:12 schreef tong80 het volgende:
SCH is verbolgen dat Foppe geen bondscoach is.

Is ie wel, alleen niet van het grote Oranje
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
  Trouwste user 2022 maandag 5 september 2005 @ 18:19:03 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_30294399
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:14 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]

Is ie wel, alleen niet van het grote Oranje
Foppe faalde als bondscoach van Jong Oranje. Zelfs in eigen land wist ie niet verder te komen dan de halve finale. Ze speelden één leuke wedstrijd dankzij Quincy. Met spelers zoals Vlaar en Maduro wist ie niks meer te brengen dan middelmatige wedstrijden. Het geluk bij de loting bracht hem naar de halve finale. Maar niemand zal dit tournooi herinneren als de grote doorbraak van talenten. Daar waar in 82 Been van 't Schip en van Basten de harten stal van het Mexicaanse publiek, was het nu onNederlands hoe er werd gespeeld. Met deze groep had ie historie kunnen schrijven maar helaas de KNVB stalde een onderwijzer voor deze groep.

pi_30295094
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:29 schreef SCH het volgende:

[..]

In 1978 bestond Oekraïne nog niet eens.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 09:19:17 #147
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30311525
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Met Nederland natuurlijk.
Voor een land dat graag goed voetbal wil spelen, en een bondscoach die dat predikt, gaat het uitermate beroerd met tot nu toe 1 aardige helft in al die wedstrijden.
Zelfs als je NL alleen met NL wil vergelijken dan komt dit elftal vooralsnog als best goed uit de bus: wanneer heeft NL voor het laatst zo'n redelijke voorronde gespeeld?

En zoals gezegd - met alle andere "grote namen" doet NL het ook niet slecht. Als "grote naam" doe je het in voorrondes zelden of nooit goed genoeg ...
pi_30321140
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 09:19 schreef Doc het volgende:

[..]

Zelfs als je NL alleen met NL wil vergelijken dan komt dit elftal vooralsnog als best goed uit de bus: wanneer heeft NL voor het laatst zo'n redelijke voorronde gespeeld?

En zoals gezegd - met alle andere "grote namen" doet NL het ook niet slecht. Als "grote naam" doe je het in voorrondes zelden of nooit goed genoeg ...
Nederland speelt een hele slechte voorronde. Er is nog nauwelijks op redelijk niveu gevoetbald en dat mag wel verwacht worden zeker gezien de hoge toon van de nieuwe coach.
pi_30321981
Nee Van Basten zei dat dat de doelstelling was. Daar werkt ie dus naartoe wat moet resulteren in een eindtoernooi met briljant voetbal en de wereldbeker.
pi_30322062
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:22 schreef MaxPower het volgende:
Nee Van Basten zei dat dat de doelstelling was. Daar werkt ie dus naartoe wat moet resulteren in een eindtoernooi met briljant voetbal en de wereldbeker.
Zou toch wel iets van zichtbaar mogen zijn nu?
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:28:06 #151
68638 Zwansen
pi_30322138
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou toch wel iets van zichtbaar mogen zijn nu?
Kun je niet gewoon blij zijn dat we voor het eerst sinds 8 jaar straks weer op een WK zijn?
pi_30322154
Is het toch ook? Duitsland eerste helft. Armenie was slecht maar dat kan gebeuren.
pi_30322210
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:28 schreef MaxPower het volgende:
Is het toch ook? Duitsland eerste helft. Armenie was slecht maar dat kan gebeuren.
Dertien wedstrijden, 1 helftje redelijk met een matig resultaat?
pi_30322259
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gezien van de kwalificatie (jij wel??) maar er zaten echt wel meer goede wedstrijden bij. Finland uit vond ik bijvoorbeeld ook redelijk tot goed.
pi_30322313
Op het WK wordt het wel weer leuk, die aanlooppotjes zijn vaak matig. Ook al is de wil meestal wel aanwezig.
That's all folks!
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:35:08 #156
68638 Zwansen
pi_30322396
Ach dat gezeik over het slechte voetbal... Als ze maar naar het WK gaan vind ik alles best. Typisch Nederlands om altijd te zeiken...
pi_30322469
Typisch Nederlands om een al dan niet terechte kritische noot af te doen als "Typisch Nederlands om altijd te zeiken..."
pi_30322529
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:22 schreef MaxPower het volgende:
Een wereldbeker? Dat zie ik echt niet gebeuren. Nederland is nog nauwelijks getest en de matige overwinningen en gelijke spelen tegen de mindere goden doen mij niet vermoeden dat Nederlandse handen de wereldbeker zullen vasthouden (Of Theo Maassen moet 'm jatten hehe). Van Basten is warrig in zijn selectiebeleid...vooral het niet selecteren van Van Bommel is ongelooflijk. Dat hij zegt dat Van Bommel zich eerst maar moet bewijzen? Bij PSV was ie de gevierde man in een superieur team voor Nederland en een van de beste Europese teams van vorig seizoen. Dit werd door de kenners en collega's gewaardeerd: hij won de gouden schoen in Nederland en Europees zat hij bij de beste vijf middenvelders (als enige Nederlander). Dus Van Bommel heeft zich bewezen. Opstellen die jongen zou ik zeggen. Aan zijn wedstrijdmentaliteit valt ook niks op te merken want hij is altijd bereid voor te gaan in de strijd. Dat dan types als bankzitter Heitinga wel geselecteerd worden, is eigenlijk niet eens goed te praten. De uitleg rammelt aan alle kanten. Dadelijk op het WK zal Nederland, in deze vorm en samenstelling, overlopen worden door de eerste de beste redelijke tegenstander. Het hoeft van mij echt geen oogstrelend voetbal te zijn...ondanks dat hij van ajax komt, waar dat blijkbaar moet...maar ik 't al seizoenen lang niet gezien heb. Gewoon goed spel en laten zien wat Nederland kan. De spelers zijn er, gebruik ze!
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
pi_30322572
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:37 schreef DIJK het volgende:
Typisch Nederlands om een al dan niet terechte kritische noot af te doen als "Typisch Nederlands om altijd te zeiken..."
Typisch Nederlands om 'typisch Nederlands' te roepen als iemand 'typisch Nederlands' roept als iemand een al dan niet terechte kritische noot uit.
pi_30322647
dat wel natuurlijk...
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:44:16 #161
68638 Zwansen
pi_30322690
quote:
Toch is het wel waar denk ik. Overal vinden ze Nederland een geweldig elftal hebben behalve hier...
pi_30322727
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:40 schreef Flap13 het volgende:

[..]

Typisch Nederlands om 'typisch Nederlands' te roepen als iemand 'typisch Nederlands' roept als iemand een al dan niet terechte kritische noot uit.

Dat v. Bommel verhaal is nu wel uitgekauwd trouwens.
Klik dan als je durft
pi_30322791
quote:
pi_30323098
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:44 schreef Zwansen het volgende:
Toch is het wel waar denk ik. Overal vinden ze Nederland een geweldig elftal hebben behalve hier...
Op papier hebben we ook een geweldig elftal. Zoals gewoonlijk. Dan is de teleurstelling daarom ook des te groter als het spel wederom niet navenant is. Bovendien zien ze "overal" meestal alleen maar een korte samenvatting of alleen de doelpunten. (denk aan de schitterende goal van ruud tegen armenie in een abominabele wedstrijd) En last but not least zijn ze in veel andere landen (bijvoorbeeld Duitsland) altijd goed in het groter maken van de tegenstander. Dat geeft meer glans aan een overwinning en is minder pijnlijk in het geval van een nederlaag.
pi_30323220
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:57 schreef DIJK het volgende:

-knip-
Het lijkt me anders vrij pijnlijk voor een groot voetballand als Duitsland als je kleine broertje stukken beter is. De analyse van Netzer was overigens briljant. En hij maakte Nederland inderdaad wat groter dan het in werkelijkheid was. Maar ik geloof dat het nog steeds wel pijnlijk was.
pi_30323635
quote:
Overal vinden ze Nederland een geweldig elftal
Denk je dat echt? Waar baseren ze dat dan op?
pi_30323784
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk je dat echt? Waar baseren ze dat dan op?
Omdat we steeds winnen, in Nederland moeten we mooi winnen. Dat is het verschil.
pi_30323850
Zo hebben we ook een geweldig elftal:
quote:
------van Nistelrooij--------------------
------------------Kluivert----------------
---Robben------------------Persie-----
-------------------------------------------
---------Cocu-----van Bommmel------
--Davids------------------Kromkamp--
-------Boularouz----Mathijssen-------
-------------------------------------------
-------------Van de Sar----------------
pi_30323909
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:19 schreef vanBoeschoten het volgende:
Zo hebben we ook een geweldig elftal:
[..]
Kluivert

Laat die er eerst maar eens een paar bij Valencia inleggen. Voor de rest is het wel een leuk elftal ja
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 17:13:23 #170
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30325762
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nederland speelt een hele slechte voorronde. Er is nog nauwelijks op redelijk niveu gevoetbald en dat mag wel verwacht worden zeker gezien de hoge toon van de nieuwe coach.
Wanneer speelde NL een betere voorronde?

(en die "hoge toon" is het uitspreken van een intentie, niet meer ... )
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:15:20 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_30325814
Ik zou Kluivert met Kuyt verwisselen en Matthijsen met Vlaar.

Oh en van Nistelrooij er sowieso niet inzetten, nouja dan lijkt het er ook niet meer op.
pi_30325835
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:13 schreef Doc het volgende:

[..]

Wanneer speelde NL een betere voorronde?
Ik zeg niet dat het eerder beter was, het gaat over nu. Maar zulk slecht spel als nu is toch wel zorgwekkend.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 17:16:17 #173
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30325849
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vond dat er de periode onder Van Basten leuker gevoetbald is in de voorrondes dan in de meest voorrondes die ik me kan herinneren ...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 17:17:23 #174
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30325879
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het eerder beter was, het gaat over nu. Maar zulk slecht spel als nu is toch wel zorgwekkend.
Zoals ik al zei: het is niet slechter dan een welke voorronde vroeger die ik me kan herinneren - eerder beter.
pi_30325919
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:17 schreef Doc het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: het is niet slechter dan een welke voorronde vroeger die ik me kan herinneren - eerder beter.
Zo slecht speelden we niet altijd.
Dan nog is het dramatisch slecht.
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:20:37 #176
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30325952
sch wil altijd feiten, nu zijn ze er eindelijk (25-9) is het weer niet goed
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 17:20:48 #177
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30325961
quote:

[..]

In het buitenland kennen ze de meeste spelers in het elftal niet eens

Over het selectie beleid van Marco: prima - al zou ik graag Davids en Van Bommel erbij zien en zou Heitinga wel thuisgelaten mogen worden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 17:23:29 #178
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30326041
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo slecht speelden we niet altijd.
Dan nog is het dramatisch slecht.
We speelden slechter in vroegere voorrondes.

Ik wil nu van jou eens horen welke voorrondes goed gespeeld werd ...

Het is een beetje het euvel van voorrondes - geen enkel Europees land speelt ooit echt mooie en goede voorrondes.
pi_30326086
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:23 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is een beetje het euvel van voorrondes - geen enkel Europees land speelt ooit echt mooie en goede voorrondes.
We spelen nu slecht Doc. Met een bondscoach die met veel tamtam beloofde een geweldig elftal neer te zetten - nou dat hebben we gezien zaterdag.

Waarom neem je het zo dwangmatig op voor Van Basten? Iedere andere bondscoach zou zijn afgebrand maar omdat het Van Basten is, is kritiek ineens uit den boze. Dat begint een beetje hilarisch te worden.
pi_30326099
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:23 schreef Doc het volgende:

[..]

Precies.. en gelukkig maar... tzou toch wat zijn als al de toplanden pieken in de voorrondes en een kut toernooi spelen

[ Bericht 1% gewijzigd door Stefkuh op 06-09-2005 17:41:51 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 17:33:54 #181
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30326351
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:25 schreef SCH het volgende:

[..]

We spelen nu slecht Doc. Met een bondscoach die met veel tamtam beloofde een geweldig elftal neer te zetten - nou dat hebben we gezien zaterdag.

Waarom neem je het zo dwangmatig op voor Van Basten? Iedere andere bondscoach zou zijn afgebrand maar omdat het Van Basten is, is kritiek ineens uit den boze. Dat begint een beetje hilarisch te worden.
We hebben één echt slechte partij gespeeld en die was afgelopen zaterdag en die werd gewonnen - vergelijk dat met vroegere voorrondes waar veel slechter gespeeld werd qua spel en qua resultaat slechtere wedstrijden dan tegen Armenië.

Ik neem het helemaal niet zo voor Van Basten op hoor. Ik vind dat geklooi met bijvoorbeeld Van Bommel suf. Maar als jij beweerd dat het allemaal zo slecht is dan moet je dat wel vergelijken met andere landen of andere voorrondes van NL en dan zie je dat het helemaal niet zo slecht is. Als je het vergelijkt met een onrealistisch ideaal dan voldoet geen enkel land en is iedere bondscoach een prutser, en niet speciaal Marco.

Als je kritiek op Van Basten wil hebben kan je hem alleen vergelijken met het spel en de resulaten van andere coaches in voorrondes - dan zie je dat-ie het beter doet dan de meeste andere. Als hij niet goed genoeg is mag je zeggen welke bondscoach van welk vergelijkbaar Europees land het dan beter gedaan heeft in een voorronde. Sterker nog - je zou gezien je idee dat Marco extreem slecht is er minstens 20 op kunnen noemen: ik ben alleen nieuwsgierig wie ...
pi_30326489
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:33 schreef Doc het volgende:

[..]

We hebben één echt slechte partij gespeeld en die was afgelopen zaterdag en die werd gewonnen - vergelijk dat met vroegere voorrondes waar veel slechter gespeeld werd qua spel en qua resultaat slechtere wedstrijden dan tegen Armenië.
1 slechte partij? Nou sorry hoor, ik houd het op 1 halve goede partij.
Veel slechter dan tegen Armenie heeft Oranje volgens mij zelden gespeeld trouwens.
quote:
Ik neem het helemaal niet zo voor Van Basten op hoor. Ik vind dat geklooi met bijvoorbeeld Van Bommel suf. Maar als jij beweerd dat het allemaal zo slecht is dan moet je dat wel vergelijken met andere landen of andere voorrondes van NL en dan zie je dat het helemaal niet zo slecht is. Als je het vergelijkt met een onrealistisch ideaal dan voldoet geen enkel land en is iedere bondscoach een prutser, en niet speciaal Marco.
Da's echt onzin. Oranje hoort met deze spelers goed te spelen en dat wordt gewoon niet waar gemaakt.
quote:
Als je kritiek op Van Basten wil hebben kan je hem alleen vergelijken met het spel en de resulaten van andere coaches in voorrondes - dan zie je dat-ie het beter doet dan de meeste andere. Als hij niet goed genoeg is mag je zeggen welke bondscoach van welk vergelijkbaar Europees land het dan beter gedaan heeft in een voorronde. Sterker nog - je zou gezien je idee dat Marco extreem slecht is er minstens 20 op kunnen noemen: ik ben alleen nieuwsgierig wie ...
Waarom die dwangmatige vergelijking? Ik heb het over nu en er wordt nu bar en boos gespeeld met een bondscoach die voortdurend wordt geprezen.

De andere keren dat er zo slecht werd gespeeld, lag de bondscoach wel altijd onder vuur maar Van Basten heeft blijjkbaar heel veel krediet. En ik wil graag weten waar dat op gebaseerd is.

Er is een soort naief vertrouwen dat het in Duitsland allemaal wel goed komt, omdat het Marco is. Ik ben niet zo naief dat ik daar blind in mee ga.
pi_30326874
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:38 schreef SCH het volgende:
De andere keren dat er zo slecht werd gespeeld, lag de bondscoach wel altijd onder vuur maar Van Basten heeft blijjkbaar heel veel krediet. En ik wil graag weten waar dat op gebaseerd is.
Dat is gewoon onzin, de andere voorrondes werd er ook vrij weinig goed voetbal gespeeld, maar verspeelde we ook vaak de punten. Daarom kregen de bondscoaches kritiek.
Nu worden de punten wel gehaald (met soms slecht voetbal) en daar draait het om in de voetballerij.
Ik ben wel met je eens dat van Basten iets meer krediet heeft bij de meesten, maar dat komt denk ik ook door zijn (losse) houding tenopzichte van de media.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 18:23:25 #184
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30327532
quote:

[..]

1 slechte partij? Nou sorry hoor, ik houd het op 1 halve goede partij.
Veel slechter dan tegen Armenie heeft Oranje volgens mij zelden gespeeld trouwens.
Een van de allerergste partijen was de uitzwaai partij voor Euro 2004 ... HET dieptepunt! Ook uit tegen Schotland was ook extreem dramatisch hoor - en tegen Portugal was het ook ellende: dit uit de recente historie - ik ben de voorronde partijen van Advocaat al vergeten zo weinig stelde dat voor. De periode Van Gaal was ook janken en de gelijkspelletjes parade van Rijkaard in de voorbereiding tot Euro2000 was ook niet leuk gevoetbald. En dat de de afgelopen 5 jaar ...

Dan waren de wedstrijden tegen Roemenië het Finland zeker het aankijken waard
quote:

Da's echt onzin. Oranje hoort met deze spelers goed te spelen en dat wordt gewoon niet waar gemaakt.
[..]

Waarom die dwangmatige vergelijking? Ik heb het over nu en er wordt nu bar en boos gespeeld met een bondscoach die voortdurend wordt geprezen.
Dat is niet een "dwangmatige" vergelijking, maar om duidelijk te maken dat je kritiek NIET realistisch is. Het is meer een hetze tegen Van Basten dan een onderbouwd betoog. Als je zegt dat Van Basten het slecht doet dan kan je zeggen dat IEDERE coach van een vergelijkbaar land het in de voorbereiding slecht doet. En dat is het niet kritiek tegen Van Basten maar is het kritiek die jij op IEDERE coach hebt.

Als je zegt dat iemand slecht is dan kan-ie slecht zijn als je het tegen een ideaal beeld afzet - maar als je ziet dat geen enkele coach dat ideaal beeld haalt dan kan je misschien dat je normen niet realistisch zijn.
quote:

Er is een soort naief vertrouwen dat het in Duitsland allemaal wel goed komt, omdat het Marco is. Ik ben niet zo naief dat ik daar blind in mee ga.
Het is gebaseerd op de resultaten. Zodra Marco punten verliest komt de kritiek net als bij iedere andere coach. Er is in NL geen enkele bondscoach geweest die qua resultaten zo gedebuteerd is - en dan verdien je dus krediet.
pi_30328426
quote:
De vergelijking is nodig als jij vindt dat Van Basten het extreem slecht doet. Als iets namelijk extreem slecht is dan moet het dus vergeleken worden met iets anders. Jij baseert je mening namel9ijk ergens op.

Je kunt wel een onrealistisch beeld in je hoofd gaan halen a la de Harlem Globetrotters (maar dan voetbal), maar da's niet realistisch.

Als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, dan kun je ook niet zeggen of iets extreem slecht is.
pi_30329021
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:23 schreef Doc het volgende:

[..]

Een van de allerergste partijen was de uitzwaai partij voor Euro 2004 ... HET dieptepunt!
Maar dat ging nergens over duh...
quote:
Ook uit tegen Schotland was ook extreem dramatisch hoor - en tegen Portugal was het ook ellende: dit uit de recente historie
Toch werd er in die wedstrijden nog altijd overtuigender, inspirerender en met samenhang gevoetbald dan afgelopen zaterdag en in de wedstrijd tegen Macedonie en andere voorronde wedstrijden onder Van Basten. Het valt slechts de echt objectieve mensen op hoe ontzettend slecht er gespeeld wordt, hoe er gemazzeld wordt waardoor de resultaten het niveau verbloemen. De selectie is zo warrig, het peil zo laag, geen enkele andere coach zou er mee weg komen.
quote:
- ik ben de voorronde partijen van Advocaat al vergeten zo weinig stelde dat voor. De periode Van Gaal was ook janken en de gelijkspelletjes parade van Rijkaard in de voorbereiding tot Euro2000 was ook niet leuk gevoetbald. En dat de de afgelopen 5 jaar ...
Hieruit blijkt je verblindheid door Van Basten. Die naam doet bij veel mensen meteen de luikjes van kritiek dicht. Erg onrealistisch omdat het een coach is met weinig ervaring die totaal geen staat heeft om zich op te beroepen. Het is pure luchtfietserij. Maar op Advocaat en Van Gaal was de kritiek oorverdovend en nu word je voor gek versleten als je kanttekeningen durft te plaatsen.
quote:
Dan waren de wedstrijden tegen Roemenië het Finland zeker het aankijken waard
Een kinderhand is gauw gevuld
quote:
Dat is niet een "dwangmatige" vergelijking, maar om duidelijk te maken dat je kritiek NIET realistisch is. Het is meer een hetze tegen Van Basten dan een onderbouwd betoog. Als je zegt dat Van Basten het slecht doet dan kan je zeggen dat IEDERE coach van een vergelijkbaar land het in de voorbereiding slecht doet. En dat is het niet kritiek tegen Van Basten maar is het kritiek die jij op IEDERE coach hebt.
Het gebruik van hoofdletters maakt mij altijd argwanend, dat doet de Prive ook om de lezers te overtuigen. Maar mag ik je vragen wat ik met de bondscoaches van andere landen te maken heb? Of coaches van vroeger? Volgens mij gaat het om Van Basten en de kritiek is zeer realistisch, zeer onderbouwd. De repliek daarentegen komt niet verder dan dat "het vroegah ook errug was".
quote:
Als je zegt dat iemand slecht is dan kan-ie slecht zijn als je het tegen een ideaal beeld afzet - maar als je ziet dat geen enkele coach dat ideaal beeld haalt dan kan je misschien dat je normen niet realistisch zijn.
Als jij het niet realistisch en wenselijk vindt dat Nederland behoorlijk stevig te keer gaat tegen een veredeld amateurelftal, dat het team zelvertrouwen en inspiratie uitstraalt en dat er creatief en inspirerend gevoetbald wordt.... Ik vind dat geen ideaalbeeld maar eigenlijk het minste dat je mag verwachten.
quote:
Het is gebaseerd op de resultaten. Zodra Marco punten verliest komt de kritiek net als bij iedere andere coach. Er is in NL geen enkele bondscoach geweest die qua resultaten zo gedebuteerd is - en dan verdien je dus krediet.
Dat klopt dus gewoon niet want de resultaten zijn toch helemaal niet zo denderend. We staan met veel gewaggel bovenaan maar er is eigenlijk nog geen 1 wedstrijd echt gedomineerd of overtuigend gewonnen.

Het blijkt wederom dat je je blind staart op de naam Van Basten en iemand op basis van die naam krediet geeft. De resultaten zijn niet zo geweldig of je moet echt een rondendansje hebben gemaakt na een 0-1 overwinning op Armenie.

De kritiek op Van Basten is zeer terecht en goed onderbouwd. HIj selecteert warrig, is niet eerlijk tegenover spelers en tegenover de media, hij zorgt geenszins voor attractief voetbal en hij is tot een basisformatie gekomen die een prutwedstrijd afleverde. Zoals er bij Advocaat om verjonging werd geschreeuwd, zou er nu om 'verouwing' moeten worden geschreeuwd maar ja, dat mag niet. Want het is immers Marco.

Ik vind het jammer dat we lijdzaam toezien bij dat gepruts terwijl we zuke geweldige voetballers hebben en in Duitsland echt een kans zouden maken. Maar dan hebben we wel een bondscoach nodig die eerlijk en open en realistisch is en er niet een speeltuin van maakt. Hilarisch wat een andere user zegt over zijn omgang met de pers. Dat ie daar niet doorheen prikt. Marco is kampioen verhullend taalgebruik en goedkoop afwimpelen van kritiek.

Als hij echt resultaten haalt, ben ik de eerste. Maar de slechte wedstrijd tegen Tsjechie die onterecht werd gewonnen, het beschamde gelijkspel tegen Mac. en de penibele overwinninkjes zijn voor mij vooralsnog geen resultaten om een blijmoedig en verzekerd gevoel van te krijgen.

AMEN
pi_30329232
Jezus SCH.
Je zit gewoon te zeiken om het zeiken. .
Hij heeft nog niets verloren, stick to the facts. Resultaat is heilig.
-
pi_30329332
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
Jezus SCH.
quote:
quote:
pi_30329451
Wat een betoog, je maakt je er echt druk om he?
Klik dan als je durft
pi_30329484
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:28 schreef Suijk het volgende:
Slaat nergens op.
Als ze met prachtig voetbal 3de hadden gestaan had ie ook lopen zeuren.
Marcofoob .
-
pi_30329497
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
Jezus SCH.
Ik snap je reactie trouwens echt niet, alsof jij zo had gereageerd bij een coach zonder Ajax-verleden. Kom op zeg, beetje schijnheilig dokter.
pi_30329514
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:28 schreef Suijk het volgende:
Ja, ik heb me er vanaf het begin druk over gemaakt, bovendien schrijf ik graag.
pi_30329515
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik snap je reactie trouwens echt niet, alsof jij zo had gereageerd bij een coach zonder Ajax-verleden. Kom op zeg, beetje schijnheilig dokter.
Wat ben jij een triest en obsessief mannetje zeg.
pi_30329560
quote:

[..]

Niets schijnheiligs aan.
Bij elke andere coach had ik ook zo gereageerd. Ze staan toch eerste, wat wil je nou nog meer?
Het zijn maar voorrondes hoor. .
-
pi_30329580
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Slaat nergens op.
Als ze met prachtig voetbal 3de hadden gestaan had ie ook lopen zeuren.
Marcofoob .
Dat is wel heel gemakkelijk en echt kolder. Waarom zou ik Marcofoob zijn? Ik vond hem een fantastische voetballer, helaas met een James Dean einde. Maar ik begrijp niet waarom hij zo snel bondscoach is geworden en zijn werk tot nu toe steunt me in die scepsis.
pi_30329595
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
wat wil je nou nog meer?
Voetbal misschien?
pi_30329676
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Voetbal misschien?
Dat bewaren ze voor het WK, en terecht .
-
pi_30329693
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:33 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat bewaren ze voor het WK, en terecht .
Naiefje
pi_30329850
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Naiefje
Zeikbeer .
-
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:39:45 #200
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30329922
Dit gaat nu 12 topics al zo, je kan net zo goed al je posts knippen en plakken sch.

Zeiksnol.
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:39:47 #201
68638 Zwansen
pi_30329924
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:16 schreef SCH het volgende:

Hieruit blijkt je verblindheid door Van Basten. Die naam doet bij veel mensen meteen de luikjes van kritiek dicht. Erg onrealistisch omdat het een coach is met weinig ervaring die totaal geen staat heeft om zich op te beroepen. Het is pure luchtfietserij. Maar op Advocaat en Van Gaal was de kritiek oorverdovend en nu word je voor gek versleten als je kanttekeningen durft te plaatsen.
[..]
Uiteraard was er kritiek op Van Gaal! Omdat we niet naar het WK gingen... En uiteraard was er kritiek op Advocaat omdat we met de hakken over de sloot naar het EK gingen waar we met geluk door de voorrondes kwamen...

En nu met Marco met minstens net zo goed (of zo slecht) voetbal zijn we 3 rondes voor het einde al gekwalificeerd. Dus geen reden tot klagen...
pi_30330184
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:39 schreef popolon het volgende:
Dit gaat nu 12 topics al zo, je kan net zo goed al je posts knippen en plakken sch.

Zeiksnol.
Ik vind ze steeds beter worden eigenlijk
pi_30330289
dl

[ Bericht 96% gewijzigd door SCH op 06-09-2005 19:51:33 ]
pi_30331174
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:49 schreef SCH het volgende:
dl
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_30338220
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:15 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]

[afbeelding]
En dat zegt een Brabander?
pi_30338761
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:19 schreef SCH het volgende:

[..]

En dat zegt een vries?
Pratend kunnen we jullie niet verstaan, schrijvend helaas wel.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:41:32 #207
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_30339125
Nederland speelt kloten, Van Basten selectiebleid is onbegrijpelijk en Van Bommel hoort in Oranje.

Maar hoe kut dat ook is, liever dat Oranje wereldkampioen wordt dan bovenstaande puntjes en geen wereldkampioen.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 11:25:06 #208
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30348148
quote:
Maar dat ging nergens over duh...
Die wedstrijd tegen Duitsland ook niet. En alsof de voorronde wedstrijden van Advocaat wel "mooi" waren.
quote:
Toch werd er in die wedstrijden nog altijd overtuigender, inspirerender en met samenhang gevoetbald dan afgelopen zaterdag en in de wedstrijd tegen Macedonie en andere voorronde wedstrijden onder Van Basten. Het valt slechts de echt objectieve mensen op hoe ontzettend slecht er gespeeld wordt, hoe er gemazzeld wordt waardoor de resultaten het niveau verbloemen. De selectie is zo warrig, het peil zo laag, geen enkele andere coach zou er mee weg komen.
O ja? De uitwedstrijd tegen Schotland bedoel je? En zo waren er vele ergere drama partijen van het NLs elftal toen in de voorrondes. En slechtere resulaten.

Het is trouwens een enorme drogreden: "Het valt slechts de echt objectieve mensen op hoe ontzettend slecht er gespeeld wordt". Ik kan evengoed beweren dat "Het valt slechts de echt objectieve mensen dat er beter gespeeld wordt dan in iedere andere voorronde".
quote:
Een woord: resultaten ...
quote:

Het gebruik van hoofdletters maakt mij altijd argwanend, dat doet de Prive ook om de lezers te overtuigen. Maar mag ik je vragen wat ik met de bondscoaches van andere landen te maken heb? Of coaches van vroeger? Volgens mij gaat het om Van Basten en de kritiek is zeer realistisch, zeer onderbouwd. De repliek daarentegen komt niet verder dan dat "het vroegah ook errug was".
Het gaat om het volgende. Als iemand zegt dat-ie lang is omdat hij 2 meter 10 lang is kan je wel beweren dat-ie helemaal niet groot is omdat hij geen 2 meter 50 is. Dan is namelijk niemand lang. Zo voldoet er ook geen enkele coach aan jou kriterium. De vergelijking geef ik om aan te geven dat je norm niet realistisch is en je die blijkbaar alleen voor Marco van Basten stelt maar voor niemand anders. Dat vind ik wonderlijk en geeft aan hoe obsessief je bent in het neerhalen van Van Basten.
quote:
Als jij het niet realistisch en wenselijk vindt dat Nederland behoorlijk stevig te keer gaat tegen een veredeld amateurelftal, dat het team zelvertrouwen en inspiratie uitstraalt en dat er creatief en inspirerend gevoetbald wordt.... Ik vind dat geen ideaalbeeld maar eigenlijk het minste dat je mag verwachten.
Iedereen -inclussief Van Basten zelf- vond de wedstrijd tegen Armenië beneden peil. In die wedstrijd werd geprutst. De vooruitgang is echter dat itt eerdere voorrondes onder andere coaches die ook dergelik wedstrijden speelden nu in dergelijke wedstrijden dan wel uiteindelijk wel gewonnen wordt.
quote:
Dat klopt dus gewoon niet want de resultaten zijn toch helemaal niet zo denderend. We staan met veel gewaggel bovenaan maar er is eigenlijk nog geen 1 wedstrijd echt gedomineerd of overtuigend gewonnen.

Het blijkt wederom dat je je blind staart op de naam Van Basten en iemand op basis van die naam krediet geeft. De resultaten zijn niet zo geweldig of je moet echt een rondendansje hebben gemaakt na een 0-1 overwinning op Armenie.

De kritiek op Van Basten is zeer terecht en goed onderbouwd. HIj selecteert warrig, is niet eerlijk tegenover spelers en tegenover de media, hij zorgt geenszins voor attractief voetbal en hij is tot een basisformatie gekomen die een prutwedstrijd afleverde. Zoals er bij Advocaat om verjonging werd geschreeuwd, zou er nu om 'verouwing' moeten worden geschreeuwd maar ja, dat mag niet. Want het is immers Marco.

Ik vind het jammer dat we lijdzaam toezien bij dat gepruts terwijl we zuke geweldige voetballers hebben en in Duitsland echt een kans zouden maken. Maar dan hebben we wel een bondscoach nodig die eerlijk en open en realistisch is en er niet een speeltuin van maakt. Hilarisch wat een andere user zegt over zijn omgang met de pers. Dat ie daar niet doorheen prikt. Marco is kampioen verhullend taalgebruik en goedkoop afwimpelen van kritiek.

Als hij echt resultaten haalt, ben ik de eerste. Maar de slechte wedstrijd tegen Tsjechie die onterecht werd gewonnen, het beschamde gelijkspel tegen Mac. en de penibele overwinninkjes zijn voor mij vooralsnog geen resultaten om een blijmoedig en verzekerd gevoel van te krijgen.

AMEN
We hebben bij mijn weten minder verliespunten dan welk ander land ook en we doen beter dan welke voorronde NL eerder gespeeld heeft. Je kritiek is onrealistisch omdat je de prestaties van Van Basten weigert te vergelijken met prestaties van andere coaches in vergelijkbare situaties: je beweert alleen dat er alle wedstrijden slecht gespeeld is - iets waar ik het bijvoorbeeld niet mee eens bent- maar dat is niet bepaald "onderboude kritiek". Je kan pas beweren dat Marco van Basten het slecht doet als de meeste andere coaches het beter zouden doen - en dat lijkt me moeilijk stand te houden. Anders is je definitie van "slecht" onrealistisch.

Men (incl ik) roept trouwens ook om Davids en Van Bommel (en Seedorf?). Maar dat-ie een pruts coach zou zijn omdat-ie die niet selecteert: denk het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doc op 07-09-2005 11:32:42 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 11:27:10 #209
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30348222
quote:

[..]

Rijkaard en Van Gaal waren ook coaches met een Ajax verleden - en daar is ook gewoon kritiek op ...
pi_30350568
Waarom roepen mensen nu weer om Van Bommel en Davids? Hebben die niet keer op keer bewezen dat ze niet (meer) goed genoeg zijn?

Wat een Muppets zijn Nederlanders toch zeg... Er zit geen enkele nuance in onze aard blijkbaar... het is óf goed, óf slecht... Eerst allemaal klagen dat Davids en Van Bommel eruit moeten, en als het daarna even niet zo florisant gaat, dan maar weer klagen dat ze erin moeten...

De media is al net zo...
pi_30351219
De discussie gaat gewoon om het verwachtingspatroon. Bij iedere oranje fan is dit anders... ~gelukkig maar~..

Cijfers (lees resultaten) zijn er voor de statistieken en de lijstjes (o.a UEFA-ranking, Nederland staat 4-de). Over mooi voetbal kan tot in de eeuwigheid worden geouwehoerd... echter de kille cijfers geven voeding aan het subjectieve beeld van mooi voetbal. Want mooi voetbal hoeft geen goed voetbal te zijn.
Niets is zo complex als de eenvoud
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 14:17:32 #212
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30353357
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:41 schreef ScienceFriction het volgende:
Waarom roepen mensen nu weer om Van Bommel en Davids? Hebben die niet keer op keer bewezen dat ze niet (meer) goed genoeg zijn?

Wat een Muppets zijn Nederlanders toch zeg... Er zit geen enkele nuance in onze aard blijkbaar... het is óf goed, óf slecht... Eerst allemaal klagen dat Davids en Van Bommel eruit moeten, en als het daarna even niet zo florisant gaat, dan maar weer klagen dat ze erin moeten...
Is het wel eens tot je door gedrongen dat er andere mensen zijn die klagen als Van Bommel wel opgenomen wordt dan dat er klagen als-ie niet opgenomen wordt?

Naar mijn mening zijn Van Bommel en Davids spelers die het NLs elftal goed kan gebruiken. Het zijn vechters met voetbalkwaliteiten. Ik zie liever een van bovenstaande mannen dan bijvoorbeeld Sneijder.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 14:22:32 #213
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30353490
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:00 schreef Le-proffesseur het volgende:
De discussie gaat gewoon om het verwachtingspatroon. Bij iedere oranje fan is dit anders... ~gelukkig maar~..

Cijfers (lees resultaten) zijn er voor de statistieken en de lijstjes (o.a UEFA-ranking, Nederland staat 4-de). Over mooi voetbal kan tot in de eeuwigheid worden geouwehoerd... echter de kille cijfers geven voeding aan het subjectieve beeld van mooi voetbal. Want mooi voetbal hoeft geen goed voetbal te zijn.
Uiteraard is er het probleem van wat nou "mooi voetbal" is, maar daarnaast ook over hoe vaak er nou mooi voetbal gespeeld wordt in voorrondes. Zelfs al zouden SCH en ik het eens zijn over het eerste - dat NL in de voorrondes niet echt "mooi voetbal" speelde (in mijn ogen echter wel heel redelijke en verantwoord resultaatgericht), dan gaat het er om hoe Marco van Basten het doet in vergelijking met anderen om zijn prestatie in te kunnen schatten. Als niemand "mooi voetbal" speelt in voorrondes is het niet een wanprestatie van Marco van Basten als hij ook geen "mooi voetbal" speelt.
pi_30355131
Ik wacht op de selectie van Alfred Schreuder. Die had je vanavond goed kunnen gebruiken.
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 15:30:44 #215
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30355448
quote:
Op woensdag 7 september 2005 15:21 schreef methodmich het volgende:
Ik wacht op de selectie van Alfred Schreuder. Die had je vanavond goed kunnen gebruiken.
mm, heb jij een overzicht van de kwalificatiewedstrijden die NL speelde de afgelopen 20 jaar - alleen kwalificatiewedstrijden WK06, EK04, WK02, WK98, EK96, WK94, EK92, WK90, EK88 ? (geen EK00 want geen kwalificatiewedstrijden nodig)
pi_30355596
Ik zal even zoeken voor je, moment.
www.thuisuiteten.nl
pi_30355782
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:22 schreef Doc het volgende:

[..]

.....dan gaat het er om hoe Marco van Basten het doet in vergelijking met anderen om zijn prestatie in te kunnen schatten. Als niemand "mooi voetbal" speelt in voorrondes is het niet een wanprestatie van Marco van Basten als hij ook geen "mooi voetbal" speelt.
Mocht je het al eens willen worden, dan moet je vooraf wel weten waarover je het eens wil worden. Het vergelijksmateriaal en de criteria moeten bij jullie beiden (en de rest van de lurkers) bekend zijn. En juist vastellen van de criteria lijkt me errug lastig. Om er maar eentje uit te pikken.. het wisselbeleid.. JVoH valt in..kopt de eerste beste bal voor de voeten van RvN en hupsakee 1-0. Gouden Wissel?? Marco heeft spelinzicht en zag dat Nederland een breekijzer nodig had. JVoH is het beste breekijzer wat op dat moment voor handen was...(en wellicht zijn enige mogelijkheid). Had een andere b-coach een andere keuze voor een speler gemaakt als hij ook op de gedachte van een breekijzer was gekomen of was die er nooit opgekomen... ~zucht~ lastig hoor vergelijken!!
pi_30355841
Mwa, Advocaat heeft de slechtste wissel in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal gedaan, dus die vergelijking is redelijk simpel.
pi_30355963
of zou Marco ook die wissel hebben gedaan....Louis vond de wissel overigens logisch en verklaarbaar vanuit de wijze waarop oranje wilden spelen..
pi_30356129
Komt ie:.

EK 88

U Hongarije 0-1
T Polen 0-0
U Cyprus 0-2
T Griekenland 1-1
T Hongarije 2-0
U Polen 0-2
T Cyprus 4-0 (na de ongeldig verklaarde 8-0, bom)
U Griekenland 0-3

WK 90

T Wales 1-0
U West-Duitsland 0-0
T West-Duitsland 1-1
U Finland 0-1
U Wales 1-2
T Finland 3-0

EK 92

U Portugal 1-0
T Griekenland 2-0
U Malta 0-8
T Malta 1-0
T Finland 2-0
U Finland 1-1
T Portugal 1-0
U Griekenland 0-2

WK 94

U Noorwegen 2-1
T Polen 2-2
U Turkije 1-3
T Turkije 3-1
T San Marino 6-0
U Engeland 2-2
T Noorwegen 0-0
U San Marino 0-7
T Engeland 2-0
U Polen 1-3

EK 96

U Luxemburg 0-4
U Noorwegen 1-1
T Tsjechië 0-0
T Luxemburg 5-0
T Malta 4-0
U Tsjechië 3-1
U Wit-Rusland 1-0
T Wit-Rusland 1-0
U Malta 0-4
T Noorwegen 3-0
N Ierland 0-2 (play-off)

WK 98:

U Wales 1-3
T Wales 7-1
U België 0-3
T San Marino 4-0
U Turkije 1-0
U San Marino 0-6
T België 3-1
T Turkije 0-0

WK 02:

T Ierland 2-2
U Cyprus 0-4
T Portugal 0-2
U Andorra 0-5
U Portugal 2-2
T Cyprus 4-0
U Estland 2-4
U Ierland 1-0
T Estland 5-0
T Andorra 4-0

EK 04:

T Wit-Rusland 3-0
U Oostenrijk 0-3
T Tsjechië 1-1
U Moldavië 1-2
U Wit-Rusland 0-2
T Oostenrijk 3-1
U Tsjechië 3-1
T Moldavië 5-0
U Schotland 1-0 (play-off)
T Schotland 6-0 (play-off)

WK 06:

T Tsjechië 2-0
U Macedonië 2-2
T Finland 3-1
U Andorra 0-3
U Roemenië 0-2
T Armenië 2-0
T Roemenië 2-0
U Finland 0-4
U Armenië 0-1
T Andorra ?
U Tsjechië ?
T Macedonië ?
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 16:17:29 #221
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30356790
Muchos Gracias!
  woensdag 7 september 2005 @ 16:41:59 #222
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_30357523
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:17 schreef Doc het volgende:
Muchos Gracias!
Muchas Gracias!

pi_30359004
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:17 schreef Doc het volgende:

[..]

Is het wel eens tot je door gedrongen dat er andere mensen zijn die klagen als Van Bommel wel opgenomen wordt dan dat er klagen als-ie niet opgenomen wordt?

Naar mijn mening zijn Van Bommel en Davids spelers die het NLs elftal goed kan gebruiken. Het zijn vechters met voetbalkwaliteiten. Ik zie liever een van bovenstaande mannen dan bijvoorbeeld Sneijder.
Het is me juist opgevallen dat het vaak dezelfde mensen zijn... en op tv helemaal...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 18:39:57 #224
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30361199
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:24 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Het is me juist opgevallen dat het vaak dezelfde mensen zijn... en op tv helemaal...
Op dit forum vind het wel meevallen. Het is hier over het algemeen ook vrij voorspelbaar: Ajax-fans hebben er geen moeite mee dat Bommel er niet bij is, PSV-ers willen van Bommel absoluut en F'noord supporters zal heel het NLs elftal het aan de reet roesten
pi_30362652
Overigens zien we dat we in 1990 en 1998 dus ook vrij eenvoudig door de kwalificatie heen kwamen, al werd dat in 1990 overschaduwd door de rel rond Libregts.
www.thuisuiteten.nl
pi_30363820
Joepie het begint zo weer - ik stel me al weer in op innige tevredenheid met 1-0 of 2-0 tegen het altijd lastige Andorra. Het gaat immers om het resultaat
pi_30363842
Verdwaald schotje van Kuijt, SCH?
www.thuisuiteten.nl
pi_30363886
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:58 schreef methodmich het volgende:
Verdwaald schotje van Kuijt, SCH?
Marco heeft het zo gewild,

Brengt hij VoH in die per ongeluk de bal op zijn hoofd krijgt, dan bejubel ik dat als een perfecte wissel
pi_30364472
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Marco heeft het zo gewild,

Brengt hij VoH in die per ongeluk de bal op zijn hoofd krijgt, dan bejubel ik dat als een perfecte wissel
Goed zo.
Klik dan als je durft
pi_30364538
Als het gelijk wordt, is het eigenlijk nog best knap?

Toch?

We hebben wel eens eerder gelijk gespeeld tegen een klein land, en daar moet je het mee vergelijken
pi_30364734
Als we gelijkspelen, dan doet Marco dat om toch de scherpte te bewaren voor de laatste wedstrijden natuurlijk.
Klik dan als je durft
pi_30364845
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:21 schreef Suijk het volgende:
Als we gelijkspelen, dan doet Marco dat om toch de scherpte te bewaren voor de laatste wedstrijden natuurlijk.
Briljant
pi_30364865
Voor alles is een uitleg.
Klik dan als je durft
pi_30364867
Ik hoop op een kutwedstrijd.
pi_30364899
Wellicht dat de tips van Foppe hebben geholpen
pi_30364925
Foppe
pi_30364951
Ja, da's tenminste wel een coach
pi_30364966
Dat fossiel snapt er niets van.
  Trouwste user 2022 woensdag 7 september 2005 @ 20:29:12 #239
7889 tong80
Spleenheup
pi_30365036
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:25 schreef SCH het volgende:
Wellicht dat de tips van Foppe hebben geholpen
Ik nam je een tijdje serieus. Maar dit is de laatste keer dat ik op je reageer.

pi_30365106
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik nam je een tijdje serieus. Maar dit is de laatste keer dat ik op je reageer.

Trouwste user 2022 woensdag 7 september 2005 @ 20:32:59 #241
7889 tong80
Spleenheup
pi_30365200
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou nog één keer dan

woensdag 7 september 2005 @ 21:00:43 #242
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30366241
Het staat 2 - 0 inmiddels.
Hup, aan het werk!
pi_30367361
Pffft, wat een gepruts.

"It is nog fair, it is not fair"

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 21:34:19 #244
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30367801
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:24 schreef SCH het volgende:
Pffft, wat een gepruts.

"It is nog fair, it is not fair"
NLs elftal speelt geinspireerd met mooie combinaties en een absolute wil om goed te winnen, ondanks overtredingen waar die Spartaan 150 uur straf voor gekregen heeft. En jij zegt gepruts ...

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG SCH!!!
pi_30368130
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:34 schreef Doc het volgende:

[..]

NLs elftal speelt geinspireerd met mooie combinaties en een absolute wil om goed te winnen, ondanks overtredingen waar die Spartaan 150 uur straf voor gekregen heeft. En jij zegt gepruts ...

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG SCH!!!
Dit topic gaat over Van Basten toch? Een coach die zo calimero achtig loopt te bleren terwijl je voorstaat
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 21:48:22 #246
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30368456
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit topic gaat over Van Basten toch? Een coach die zo calimero achtig loopt te bleren terwijl je voorstaat
Je wilt toch dat NL mooi speelt - dat wil Marco ook. Als je zo'n tegenstander krijgt doe je er van alles aan om dat ondanks zo'n tegenstander voor elkaar te krijgen. Dus du moment Marco z'n best doet om ook zo mooi voetbal te krijgen zodat jij niet naar een stel tijdrekkende schoppers hoeft te kijken zit jij weer te zeuren. Je weet ook niet wat je wilt ...
pi_30368497
"Best startende bondscoach ooit"

Marco
pi_30368572
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:48 schreef Doc het volgende:

[..]

Je wilt toch dat NL mooi speelt - dat wil Marco ook. Als je zo'n tegenstander krijgt doe je er van alles aan om dat ondanks zo'n tegenstander voor elkaar te krijgen. Dus du moment Marco z'n best doet om ook zo mooi voetbal te krijgen zodat jij niet naar een stel tijdrekkende schoppers hoeft te kijken zit jij weer te zeuren. Je weet ook niet wat je wilt ...
Een coach hoort op de bank te zitten en niet zijn spelers op te hitsen tegen de scheids. Die schreeuwende coaches zijn een schande voor het hedendaagse voetbal. Maar je liefde voor Marco begint een beetje ziekelijke vormen aan te nemen. Sorry dat ik wat kritiek heb op je held hoor, je bent echt verblind en dat discussieert lastig, je lult echt alles recht wat krom is maar dat moet je verder zelf weten.

Een coach die tegen zo'n B-landje zo gaat lopen bleren, ongelooflijk
pi_30368783
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Een coach die tegen zo'n B-landje zo gaat lopen bleren, ongelooflijk
Gaat toch ook over teamgevoel en band. Cocu die tegen zo'n b-landje een debiele duw uitduwt en een opstootje veroorzaakt, is toch ook ongelooflijk. Maar het schept wel teamgevoel en voor elkaar opkomen. Ook in dit soort wedstrijden.

En ik kan precies hetzelfde zeggen over jou wat jij over Doc zegt, alleen dan andersom. Jij zoekt alles op om ook maar af te geven op Van Basten.
pi_30369063
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:55 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Gaat toch ook over teamgevoel en band. Cocu die tegen zo'n b-landje een debiele duw uitduwt en een opstootje veroorzaakt, is toch ook ongelooflijk. Maar het schept wel teamgevoel en voor elkaar opkomen. Ook in dit soort wedstrijden.
Sorry hoor, dit vind ik zo ontzettend dom gezwets, dat kan je toch niet menen? Als je hierdoor een teamgevoel moet kweken...........
quote:
En ik kan precies hetzelfde zeggen over jou wat jij over Doc zegt, alleen dan andersom. Jij zoekt alles op om ook maar af te geven op Van Basten.
Echt onzin, dat is altijd jouw argument. Beetje armoedig. Zeg je ook bij Talpa. Ik discussieer op basis van argumenten. Als Van Basten mij overtuigt en logische beslissingen gaat nemen dan ben ik de eerste om hem te loven en te prijzen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 22:04:50 #251
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30369270
quote:

[..]

Een coach hoort op de bank te zitten en niet zijn spelers op te hitsen tegen de scheids. Die schreeuwende coaches zijn een schande voor het hedendaagse voetbal.
O ja joh, is dat zo? Daar ben ik het niet mee eens. Een coach kan zo z'n team aansporen tot grotere daden.
quote:
Maar je liefde voor Marco begint een beetje ziekelijke vormen aan te nemen. Sorry dat ik wat kritiek heb op je held hoor, je bent echt verblind en dat discussieert lastig, je lult echt alles recht wat krom is maar dat moet je verder zelf weten.
Als er iemand verblind is door een Marco-obsessie ben jij het wel. Ik maak mij kritiek punten op Marco van Basten wel duidelijk - ik zie jouw neregsn iets goeds zeggen over Van Basten. Ik laat twee kanten van de zaak zien - jij slechts een. En wanneer ik vraag om je kritiek eens te onderbouwen door bijvoorbeeld aan te geven wie het beter doet of gedaan heeft in voorrondes geef je niet thuis. Slecht drogredenen kan ik verwachten. Triest - diep triest.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 22:08:13 #252
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30369455
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, dit vind ik zo ontzettend dom gezwets, dat kan je toch niet menen? Als je hierdoor een teamgevoel moet kweken...........
- beledigingen door je mede discussiant persoonlijk neer te halen en geen tegen argument -
quote:

[..]

[..]

Echt onzin, dat is altijd jouw argument. Beetje armoedig. Zeg je ook bij Talpa. Ik discussieer op basis van argumenten. Als Van Basten mij overtuigt en logische beslissingen gaat nemen dan ben ik de eerste om hem te loven en te prijzen
- geen arguiment te bekennen - alleen een niet onderbouwde stelling en een zelfophemelende niet onderbouwde bewering -

Noem je dat discussieren op basis van argumenten?
pi_30370626
quote:

[..]

Als ie er als een zoutzak bij zit, spring jij weer op de banken dat ie het niet opneemt voor z'n spelers. Het is juist goed wat ie doet, laten zien dat je dit soort wedstrijden ook serieus moet nemen.
quote:
[..]

Het is niet altijd mijn argument. Maar het is gewoon zo. Er zijn genoeg mensen die dat hebben, zolang je het toegeeft is dat geen probleem hoor. Ik het hetzelfde met Van Bommel en nog wat spelers. Die kunnen in mijn ogen ook niets goed doen. Ik weet dat ik daar alleen maar over kan zeiken, dus ik ga niet lopen zeiken in een topic over Van Bommel.

Van Basten is gewoon nog steeds ongeslagen en plaatst zich voor het WK. Doel behaald, nu bouwen aan het team dat in Duitsland kampioen gaat worden.
pi_30370773
Ik vind dat eigenlijk altijd wel mooi, een beetje meeleven, opkomen voor je team als ze overal neergeschopt worden.

Eejmoosie!
Klik dan als je durft
pi_30371023
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:04 schreef Doc het volgende:

[..]

O ja joh, is dat zo? Daar ben ik het niet mee eens. Een coach kan zo z'n team aansporen tot grotere daden.
Ik vind dat een coach stijlvol moet zijn en de rust moet bewaren en niet moet gaan schreeuwen tegen de scheids, dat is erg zwak.
quote:
Als er iemand verblind is door een Marco-obsessie ben jij het wel. Ik maak mij kritiek punten op Marco van Basten wel duidelijk - ik zie jouw neregsn iets goeds zeggen over Van Basten. Ik laat twee kanten van de zaak zien - jij slechts een. En wanneer ik vraag om je kritiek eens te onderbouwen door bijvoorbeeld aan te geven wie het beter doet of gedaan heeft in voorrondes geef je niet thuis. Slecht drogredenen kan ik verwachten. Triest - diep triest.
Jammer van die rare kwalificaties. Je hebt het wel erg met jezelf getroffen maar jij hebt de moderatie hier mee natuurlijk.

Ik heb je voortdurend argumenten gegeven. Het matige optreden van Oranje vanavond onderstreept mijn theorie weer eens. JIj blijft monomaan op vergelijken, je doet alsof dat HET criterium is maar dat is het niet.

Van Basten kan worden beoordeeld op het spel en de prestaties van Oranje en die zijn gewoon vrij matig, dat kan je gewoon niet ontkennen en als je dat wel doet.

Ik ben bloedserieus over Van Basten en heb daar al die topics door serieuze argumenten voor gegeven en die staan nog steeds. Ik ben niet overtuigd door jouw statistiekjes, die vind ik niet zo interssant, daarin verschillen we van elkaar. Ik vind die vergelijkingen nogal drog eigenlijk, het gaat om het hier ern het nu. Vorige bondscoaches hebben we destijds beoordeeld op hun prestaties, ik snap niet waarom je daar telkens op terug blijft grijpen.
pi_30371106
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:35 schreef Suijk het volgende:
Ik vind dat eigenlijk altijd wel mooi, een beetje meeleven, opkomen voor je team als ze overal neergeschopt worden.

Eejmoosie!
Emotie is prachtig maar dat was dit natuurlijk niet. Coaches moeten zich niet bemoeien met de beslissingen van de scheids, ze hitsen daarmee spelers en publiek op en zijn er dan mede-verantwoordelijk voor als het uit de hand loopt. Dat opgeblazen baasjes als Verbeek, Booy of Sturing dat doen, is al triest genoeg maar de bondscoach hoort dat niet te doen.
pi_30371305
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Emotie is prachtig maar dat was dit natuurlijk niet. Coaches moeten zich niet bemoeien met de beslissingen van de scheids, ze hitsen daarmee spelers en publiek op en zijn er dan mede-verantwoordelijk voor als het uit de hand loopt. Dat opgeblazen baasjes als Verbeek, Booy of Sturing dat doen, is al triest genoeg maar de bondscoach hoort dat niet te doen.
Ik vind het een beetje de omgekeerde wereld om de coach dan de schuld te geven van het opstootje. In zo'n vol, lawaaierig stadion moet je ook niet doen alsof je spelers dat allemaal horen. Een beetje vuur in het spel brengen kan geen kwaad, de spelers zijn natuurlijk zelf verantwoordelijk voor hun gedrag, het zijn volwassen mannen hoor.
Er werd de spelers onrecht aangedaan, dan reageer je daar op. Ik had het onbegrijpelijk gevonden als hij als een zoutzak was blijven zitten.
Klik dan als je durft
pi_30371652
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:46 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje de omgekeerde wereld om de coach dan de schuld te geven van het opstootje.
Dat is ook niet wat ik zeg hoor maar ik stoor me de laatste tijd wel steeds vaker aan coaches die zich met de scheidsrechter bemoeien.
quote:
In zo'n vol, lawaaierig stadion moet je ook niet doen alsof je spelers dat allemaal horen.
En de scheids wel?
quote:
Een beetje vuur in het spel brengen kan geen kwaad, de spelers zijn natuurlijk zelf verantwoordelijk voor hun gedrag, het zijn volwassen mannen hoor.
Nou, de coach heeft wel invloed - op spelers en publiek, en ik vind dat de coach het goede voorbeeld moet geven - zeker nu met al die discussies over verruwing.
quote:
Er werd de spelers onrecht aangedaan, dan reageer je daar op. Ik had het onbegrijpelijk gevonden als hij als een zoutzak was blijven zitten.
Ach, een coach vindt altijd dat zijn spelers onrecht wordt aangedaan. Een coach moet imo eerder een sussende rol spelen dan olie op het vuur gooien.

Laten we nou niet doen alsof het gedrag van Van Basten zo erg was, het was niet vergelijkbaar met eerder dat van Sturing bijvoorbeeld. Maar een bondscoach heeft nog net iets extra's. Een coach moet positieve input geven, als hij wil kankeren doet hij dat maar in de rust of schrijft later een brief aan de kNVB over scheids.
  woensdag 7 september 2005 @ 22:55:46 #259
68638 Zwansen
pi_30371672
We gaan naar Duitsland toe!

marco bedankt!
pi_30371743
Oef, ik dacht dat je al weg was.

Hij heeft zeker een voorbeeldfunctie, maar ik ken eigenlijk geen enkele coach die hier niet op gereageerd had door minimaal op te staan, de armen te spreiden en iets te roepen dat het oneerlijk was.
Klik dan als je durft
pi_30371765
Haha die topictitel kan gewoon blijven staan
pi_30372795
Robert Eenhoorn is ook niet moeders mooiste trouwens
pi_30373077
WE GAAN NAAR MOFRIKA!

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 09:55:51 #264
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30379421
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:40 schreef SCH het volgende:

Ik vind dat een coach stijlvol moet zijn en de rust moet bewaren en niet moet gaan schreeuwen tegen de scheids, dat is erg zwak.
Hij zei het vrij rustig en emotioneel onder controle.
quote:

Jammer van die rare kwalificaties. Je hebt het wel erg met jezelf getroffen maar jij hebt de moderatie hier mee natuurlijk.
Heb ik het met mezelf getroffen? Ik beweer tenminste niet uit het niets dat ik een goede discussiant zou zijn. En vind je het zelf niet een beetje vreemd dat iemand die voor de trouwerij van een mod hier wordt uigenodigd gaat klagen dat iemand anders de moderatie mee heeft?
quote:

Ik heb je voortdurend argumenten gegeven. Het matige optreden van Oranje vanavond onderstreept mijn theorie weer eens. JIj blijft monomaan op vergelijken, je doet alsof dat HET criterium is maar dat is het niet.

Van Basten kan worden beoordeeld op het spel en de prestaties van Oranje en die zijn gewoon vrij matig, dat kan je gewoon niet ontkennen en als je dat wel doet.

Ik ben bloedserieus over Van Basten en heb daar al die topics door serieuze argumenten voor gegeven en die staan nog steeds. Ik ben niet overtuigd door jouw statistiekjes, die vind ik niet zo interssant, daarin verschillen we van elkaar. Ik vind die vergelijkingen nogal drog eigenlijk, het gaat om het hier ern het nu. Vorige bondscoaches hebben we destijds beoordeeld op hun prestaties, ik snap niet waarom je daar telkens op terug blijft grijpen.
Ik heb geen argument gezien waarom Marco van Basten een slechte coach is. Het halsstarrig weigeren te zeggen wie het beter doet vind ik opvallend. Namelijk, om te zeggen dat iemand slecht is moet je ook kunnen zeggen wie het in een vergelijkbare situatie beter doet of beter gedaan heeft - anders is de opmerking dat Marco van Basten een slechte coach is vergelijkbaar met de opmerking dat iemand van 2 meter 10 klein is omdat-ie geen 2 meter 50 is. Goed en slecht zijn per definitie relatieve begrippen, net als groot en klein: er is een eikpunt nodig waar je een prestatie of een lengte mee vergelijkt.

Daarnaast kan je van een coach die de meeste punten gehaald heeft van alle coaches in alle poules en die de beste debuterende bondscoach van NL is moeilijk serieus te beweren dat de resultaten tegen vallen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 09:58:46 #265
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30379475
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je het verschil ziet tussen de optredens van Verbeek, Booy of Sturing. Daarnaast waren die uitspraken van Van Basten tegen de 4e official. Hij hield zijn spelers juist weg bij de scheids.
pi_30379493
Sch, zeg gewoon dat je van Basten een enorme eikel / klootzak / lul etc. vind en dat hij , wat hij ook doet, nooit iets goed bij je kan doen, dan is die zinloze discussie misschien een keer ten einde.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 09:59:49 #267
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30379497
Een korte samenvatting.

SCH komt met een zooitje stellingen:

1) Marco van Basten krijgt geen kritiek omdat-ie een Ajax verleden heeft.
2) Doc is verblind door een voorkeur voor Marco van Basten
3) Doc heeft geen kritiek op Van Basten, omdat hij een voorkeur voor Van Basten heeft
4) Marco van Basten is een slechte coach

Geen van deze stellingen is daadwerkelijk beargumenteerd en waarneer ze beargumenteerd zijn, dan zijn die argumenten simpel te weerleggen.

1) Onjuist: Rijkaard en Van Gaal kregen met hun Ajax verleden ook kritiek. Het gebrek aan kritiek hangt samen met de redelijk goede resultaten - geen enkele NLse coach heeft qua resultaten zo goed gepresteerd en zodoende is het logisch dat er niet vrachtladingen vol met kritiek zijn. Wanneer de resultaten slecht worden zal de kritiek niet van de lucht zijn, zoals bij iedere coach.
2) Onjuist: ik heb persoonlijk een grotere voorkeur voor Rijkaard - op wie ik ook gewoon kritiek heb als coach. Van Basten is geenszins mijn favoriete voetballer en ook niet mijn favoriete coach.
3) Onjuist: ik heb wel degelijk kritiek op van Basten en heb die ook geuit (de non-selectie van Van Bommel bijvoorbeeld). Ik moet ook zeggen dat ik ook niet helemaal gerust ben op de laatste twee wedstrijden - is Marco van Basten met zijn techinische staf van ook onervaren trainers goed genoeg om de druk van die werstrijden aan te kunnen? Ik zou me zekerder voelen met een ervaren trainer aan het roer. Maar vooralsnog (belangrijk woord in deze) heeft Marco de resultaten gebracht die gewenst zijn, en zodoende kan in vooralsnog niets anders dan er vertrouwen in hebben.
4) Onjuist: om te zeggen dat iemand slecht is moet je ook kunnen zeggen wie het in een vergelijkbare situatie beter doet of beter gedaan heeft - anders is de opmerking dat Marco van Basten een slechte coach is vergelijkbaar met de opmerking dat iemand van 2 meter 10 klein is omdat-ie geen 2 meter 50 is.

In plaats van op die weerleggingen in te gaan doet SCH denigrerend tegen medediscussianten, herthaalt zijn stellingen en stroioit met drogreden. En vervolgens beweert hij dat hij discussieert op basis van argumenten.

Kortom: al SCH's onbeargumenteerde stellingen zijn onderuit gehaald - en SCH stapt over op persoonlijke beledigingen. Dat hij denkt dat hij een goed discussiant is gaat me dan de pet te boven.
pi_30379688
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:55 schreef Doc het volgende:

[..]

Hij zei het vrij rustig en emotioneel onder controle.
Daar denken we dan verschillend over.
quote:
Heb ik het met mezelf getroffen? Ik beweer tenminste niet uit het niets dat ik een goede discussiant zou zijn.
JIj houdt steeds vast aan je eigen insteek en zegt dat je daarmee argumenten aandraagt, dat komt inderdaad zo over.
quote:
En vind je het zelf niet een beetje vreemd dat iemand die voor de trouwerij van een mod hier wordt uigenodigd gaat klagen dat iemand anders de moderatie mee heeft?
Nee dat vind ik niet vreemd en je opmerking is volstrekt relevant. Ik baseer me op de on-topic opmerkingen van de mod in FB.
quote:
Ik heb geen argument gezien waarom Marco van Basten een slechte coach is.
Dat vind ik heel erg raar. Ik geef bij voortduring argumenten die gaan over het vertoonde spel en de selectie, zijn keuzes en zijn omang met conflicten.
quote:
Het halsstarrig weigeren te zeggen wie het beter doet vind ik opvallend. Namelijk, om te zeggen dat iemand slecht is moet je ook kunnen zeggen wie het in een vergelijkbare situatie beter doet of beter gedaan heeft - anders is de opmerking dat Marco van Basten een slechte coach is vergelijkbaar met de opmerking dat iemand van 2 meter 10 klein is omdat-ie geen 2 meter 50 is. Goed en slecht zijn per definitie relatieve begrippen, net als groot en klein: er is een eikpunt nodig waar je een prestatie of een lengte mee vergelijkt.
Jammer, maar dat is een drogredenering. Ik ga er niet meer op in. Onze criteria verschillen. Tot nu toe kan Van Basten niet zeggen dat hij de halve finale van een EK heeft gehaald als coach, domweg omdat hij nog geen EK heeft gespeeld. Bovendien zijn die vergelijkingen met het verleden voor mij niet relevant. Ik vind dat jij er halsstarrig aan vast houdt.
quote:
Daarnaast kan je van een coach die de meeste punten gehaald heeft van alle coaches in alle poules en die de beste debuterende bondscoach van NL is moeilijk serieus te beweren dat de resultaten tegen vallen.
Dat vind ik dus niet. De meeste wedstrijden zijn tegengevallen, ook de wedstrijd van gisteren weer - die krijgt ook een vrij slechte pers. Niet alles is uit de resultaten af te lezen, het spel, de tactiek, de selectie, het speelt allemaal een rol en het is heel goed mogelijk om op basis daarvan een voorlopig oordeel over deze coach te hebben. Jij legt de lat louter bij resultaat, ik noem dat een schamele overwinning. Voor beide valt wat te zeggen.
pi_30379790
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:59 schreef Doc het volgende:
Een korte samenvatting.

SCH komt met een zooitje stellingen:

1) Marco van Basten krijgt geen kritiek omdat-ie een Ajax verleden heeft.
2) Doc is verblind door een voorkeur voor Marco van Basten
3) Doc heeft geen kritiek op Van Basten, omdat hij een voorkeur voor Van Basten heeft
4) Marco van Basten is een slechte coach

Geen van deze stellingen is daadwerkelijk beargumenteerd en waarneer ze beargumenteerd zijn, dan zijn die argumenten simpel te weerleggen.

1) Onjuist: Rijkaard en Van Gaal kregen met hun Ajax verleden ook kritiek. Het gebrek aan kritiek hangt samen met de redelijk goede resultaten - geen enkele NLse coach heeft qua resultaten zo goed gepresteerd en zodoende is het logisch dat er niet vrachtladingen vol met kritiek zijn. Wanneer de resultaten slecht worden zal de kritiek niet van de lucht zijn, zoals bij iedere coach.
2) Onjuist: ik heb persoonlijk een grotere voorkeur voor Rijkaard - op wie ik ook gewoon kritiek heb als coach. Van Basten is geenszins mijn favoriete voetballer en ook niet mijn favoriete coach.
3) Onjuist: ik heb wel degelijk kritiek op van Basten en heb die ook geuit (de non-selectie van Van Bommel bijvoorbeeld). Ik moet ook zeggen dat ik ook niet helemaal gerust ben op de laatste twee wedstrijden - is Marco van Basten met zijn techinische staf van ook onervaren trainers goed genoeg om de druk van die werstrijden aan te kunnen? Ik zou me zekerder voelen met een ervaren trainer aan het roer. Maar vooralsnog (belangrijk woord in deze) heeft Marco de resultaten gebracht die gewenst zijn, en zodoende kan in vooralsnog niets anders dan er vertrouwen in hebben.
4) Onjuist: om te zeggen dat iemand slecht is moet je ook kunnen zeggen wie het in een vergelijkbare situatie beter doet of beter gedaan heeft - anders is de opmerking dat Marco van Basten een slechte coach is vergelijkbaar met de opmerking dat iemand van 2 meter 10 klein is omdat-ie geen 2 meter 50 is.

In plaats van op die weerleggingen in te gaan doet SCH denigrerend tegen medediscussianten, herthaalt zijn stellingen en stroioit met drogreden. En vervolgens beweert hij dat hij discussieert op basis van argumenten.

Kortom: al SCH's onbeargumenteerde stellingen zijn onderuit gehaald - en SCH stapt over op persoonlijke beledigingen. Dat hij denkt dat hij een goed discussiant is gaat me dan de pet te boven.
Punt 4 is essentieel en daar heb ik een goed verhaal en jij blijft halsstarrig en nogal eigenwijs vasthouden aan je eigen ding. Dat begint irritant te worden en ook nogal beweterig.

Je geeft met bovenstaande post aan jezelf een goede discussiant te vinden. Ik vind dat meaar ten dele en de manier waarop je mij affakkelt vind ik vrij armoedig en niet zo interessant. Het staaft alleen maar mijn beweringen eigenlijk. De kritiek die je zegt te hebben op Van Basten die houd je dan vrij goed onder de pet. Ik kan net zo goed zeggen dat ik veel bewondering heb voor Van Basten, wat ook zo is, maar dat ik erg veel twijfels heb over zijn bondscoachschap en zijn manier van handelen. Daar heb ik vanaf het moment dat hij werd uitverkozen argumenten voor gegeven en er is tot nu toe helaas weinig reden om daar op terug te komen. Dat ik geen argumenten zou leveren is gewoon pertinent onjuist en ik zou je vriendelijk willen verzoeken daarmee te stoppen en ook op te houden met die totaal irrelevante vergelijking met de meneer van 2 meter 10.

Jammer dat je nu zo op de persoon gaat spelen - dat verheldert de discussie niet.
pi_30379804
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:58 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je het verschil ziet tussen de optredens van Verbeek, Booy of Sturing. Daarnaast waren die uitspraken van Van Basten tegen de 4e official. Hij hield zijn spelers juist weg bij de scheids.
Ik zei toch ook dat ik het verschil zag? Maar ik vind dit soort gedrag tegen de 4e official ook niet koosjer.
pi_30379832
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:59 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
Sch, zeg gewoon dat je van Basten een enorme eikel / klootzak / lul etc. vind en dat hij , wat hij ook doet, nooit iets goed bij je kan doen, dan is die zinloze discussie misschien een keer ten einde.
Ik vind hem geen eikel, klootzak, lul etc. Als je het echt wil weten - ik had vroeger posters van Marco hangen en echt niet vanwege zijn uiterlijk. Is het nou echt zo moeilijjk gewoon op basis van argumenten kritisch over de bondscoach te kunnen discussieren?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 10:25:43 #272
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30380005
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:09 schreef SCH het volgende:

Jammer, maar dat is een drogredenering. Ik ga er niet meer op in. Onze criteria verschillen. Tot nu toe kan Van Basten niet zeggen dat hij de halve finale van een EK heeft gehaald als coach, domweg omdat hij nog geen EK heeft gespeeld. Bovendien zijn die vergelijkingen met het verleden voor mij niet relevant. Ik vind dat jij er halsstarrig aan vast houdt.
Het is geen drog redenering. Er is namelijk geen absolute norm over wat goed en slecht is - goed en slecht is relatief. Je kan het alleen maar vergelijken met wat anderen doen in vergelijkbare omstandigheden.

Zoals ik al zei: je kan blijven beweren dat iemand die 2 meter 10 klein is omdat-ie geen 2 meter 50 is (zoals jij beweert dat Marco van Basten slecht is omdat-ie niet je ideaalbeeld van voetbal op de mat legt) maar als je ziet dat niemand 2 meter 50 is en in vergelijking met veruit de meeste andere mensen 2 meter 10 toch verdomde lang is, dan noem ik iemand lang (zoals ik zie dat geen enkele coach in de voorrondes voldoet of voldeed aan jouw eisen van goed voetbal).

Als jij stelt dat er een absolute norm is voor goed voetbal in kwalificatie wedstrijden en niemand haalt die mag je kijken hoe realistisch die norm is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 10:35:04 #273
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30380225
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:14 schreef SCH het volgende:
ook op te houden met die totaal irrelevante vergelijking met de meneer van 2 meter 10.
Jammer dat je de relevantie daar niet van inziet en je dus blijkbaar in een absolute norm gelooft en die niet wil bijstellen aan wat je in de realiteit van voorronde wedstrijden gezien wordt.
pi_30380344
De norm is helder: plaatsing voor het WK. We doen weer mee ...
Marco regeert
pi_30380365
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:35 schreef Doc het volgende:

[..]

Jammer dat je de relevantie daar niet van inziet en je dus blijkbaar in een absolute norm gelooft en die niet wil bijstellen aan wat je in de realiteit van voorronde wedstrijden gezien wordt.
Het is geen kwestie van geloven of daarin gelijk hebben van jouw of mijn kant. Je kan het vergelijken met de baas van een bedrijf. Er komt een nieuwe baas en je vindt het na een half jaar niet zo'n goede baas omdat hij vrijwel onzichtbaar is en ruzie maakt en de sfeer in het bdrijf heel gespannen is door zijn optreden. Maar de omzet is wel met enkele procenten gestegen. De vraag is of het dan een goede baas of dat je het een goede baas vindt. Dat kan je toch echt op verschillende niveaus beoordelen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 10:41:19 #276
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30380385
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:09 schreef SCH het volgende:

Dat vind ik dus niet. De meeste wedstrijden zijn tegengevallen, ook de wedstrijd van gisteren weer - die krijgt ook een vrij slechte pers. Niet alles is uit de resultaten af te lezen, het spel, de tactiek, de selectie, het speelt allemaal een rol en het is heel goed mogelijk om op basis daarvan een voorlopig oordeel over deze coach te hebben. Jij legt de lat louter bij resultaat, ik noem dat een schamele overwinning. Voor beide valt wat te zeggen.
Het spel: was heel redelijk - mooie acties, passing was niet slecht, wat terughoudend rondtikken, maar als er 11 verdedigers staan en je daar met 9 tegenover kan staan is het soms wat lastiger de vrije man te vinden. Er zat in iedere geval genoeg (te veel eerder gezegd) vuur en passie is. Ik zie hier niet wat er slecht aan was.

De selectie: op de selectie van Sneijder boven Van Bommel na heel begrijpelijk. Ik zie niet wat er slecht aan was.

En in voorrondes zijn schamele overwinningen voldoende. Ik heb me de wedstrijd goed vermaakt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 10:44:08 #277
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30380452
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van geloven of daarin gelijk hebben van jouw of mijn kant. Je kan het vergelijken met de baas van een bedrijf. Er komt een nieuwe baas en je vindt het na een half jaar niet zo'n goede baas omdat hij vrijwel onzichtbaar is en ruzie maakt en de sfeer in het bdrijf heel gespannen is door zijn optreden. Maar de omzet is wel met enkele procenten gestegen. De vraag is of het dan een goede baas of dat je het een goede baas vindt. Dat kan je toch echt op verschillende niveaus beoordelen.
Het gaat er echter om of een andere baas het beter gedaan zou hebben of een baas het beter gedaan heeft in vergelijkbare omstandigheden op al die criteria die je noemt om te zeggen dat de huidige baas slecht is.
pi_30380511
Tijdens het commentaar van Van Gaal gisteren over het feit dat van Basten rustig moest blijven zitten en geen emotie moest tonen vloog toch steeds "de karatakick" van Louietje door mn hoofd..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_30380560
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:46 schreef Cheiron het volgende:
Tijdens het commentaar van Van Gaal gisteren over het feit dat van Basten rustig moest blijven zitten en geen emotie moest tonen vloog toch steeds "de karatakick" van Louietje door mn hoofd..
Hehe, idd. Die werd ook genoemd door v. Breukelen en v. Gaal zei daarop dat niet alles dat hij ooit heeft gedaan goed was.
Klik dan als je durft
pi_30380660
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:48 schreef Suijk het volgende:

[..]

Hehe, idd. Die werd ook genoemd door v. Breukelen en v. Gaal zei daarop dat niet alles dat hij ooit heeft gedaan goed was.
Toen was ik al in slaap gevallen volgens mij. Wat weten ze dat toch allemaal te rekken zeg bij "de 3e helft".
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_30380699
Je kan zeiken wat je wil, maar door deze aanscherping van het ongeslagen record gisteren gaan we wel weer ff slinks Argentinie voorbij op de Fifa-ranglijst. Die verloren zaterdag van Paraguay, terwijl wij 2 punten achter ze stonden en winnen van Armenie en Andorra. We staan sinds eerst in lange lange tijd weer op plek 2 van de wereld, alleen de kanaries staan voor ons. 14 september komt de nieuwe ranglijst uit.

Interlandvoetbal is zelden mooi vergeleken met clubvoetbal. De tegenstander moet meewerken om een wedstrijd te maken, en de automatismen zijn vele malen minder dan op clubniveau. Kroatie laat zich nekken door Malta, Tsjechie verliest in Roemenie, Engeland stelt voor de zoveelste keer teleur en verliest, Spanje komt niet verder dan een gelijkspel. Het gebeurt overal, en ook daar wordt zelden mooi voetbal gespeeld. Wij doen het gewoon goed omdat we een oerdegelijke veldorganisatie hebben staan waar wellicht niemand aan kan tippen.

Qua voetbal moet je gewoon geduld hebben, op het toernooi heeft ie de spelers met alle hype en aandacht zo scherp, en een maand tot zijn beschikking. Iedereen is topgemotiveerd en gebrand, waardoor dat stukje extra-klasse bij NL bij komt drijven, en we wel dat snelle goeie combinatievoetbal moeten kunnen tonen.

Ik zat laatst op de site van Holland Sport te surfen op vorige uitzendingen en stuitte op een interview van Marco, van afgelopen december. Geweldig interview voor de haters. Ik vind dat dat interview standaard gelinkt moet worden in de OP. En mijn vermoeden dat het spel dat ie speelt met van Bommel gebaseerd is op Cruijff-psychologie (afbranden en tergen tot het bot om het beste eruit te halen) wordt daarin bevestigt.

50 minuten Bassie.
http://www.vpro.nl/programma/hollandsport/afleveringen/19615733/
pi_30380916
Straks eens even kijken dat interview. Heb hem geloof ik al wel gezien.
Voor de rest kan ik me (voor het eerst) wel vinden in een post van je .
slettebak [@] gmail.com
pi_30381122
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:44 schreef Doc het volgende:

[..]

Het gaat er echter om of een andere baas het beter gedaan zou hebben of een baas het beter gedaan heeft in vergelijkbare omstandigheden op al die criteria die je noemt om te zeggen dat de huidige baas slecht is.
Het is ook de vraag of een andere baas het beter gedaan zou hebben. Maar daarom kun je deze baas toch nog wel bekritiseren? Zelfs al zou deze baas het beter doen dan al zijn voorgangers, dan kan het nog steeds een slechte baas zijn.
pi_30381144
quote:
Straks eens even kijken dat interview. Heb hem geloof ik al wel gezien.
Voor de rest kan ik me (voor het eerst) wel vinden in een post van je
Het is wel een typisch HS-interview, niet puur over voetbal maar ook over het leven. Daarin blijkt het gewoon een heel intelligente vent te zijn. Daarom zei ik vooral voor de 'haters', want hij komt erg sympathiek en relaxed over erin en zegt zinnige dingen, terwijl het tevens een ander licht werpt op het grootste kritiekpunt (zijn selectiebeleid rondom bepaalde spelers).

Overal in de media wordt gesuggerereerd dat ie van Bommel totaal niet mag, maar ik denk dat dit gewoon niet klopt en dat dit allemaal tactiek is om het beste eruit te halen. Een test. Schreef men ook dat Cruijff Bassie en Rijkaard niet mocht toen ie die beide voordurend afkraakte op de training en met ze bezig was, tot huilens aan toe ? Wellicht wel, maar achteraf blijkt daar weinig van waar te zijn, het is een manier om een speler die zich gedraagt als arrive (Bommel had wel die houding ene beetje) nog scherper te krijgen en nog meer uit zichzelf te laten halen. De manier waarop is bij Bassie zelfs nog subtieler.
pi_30381342
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:41 schreef Doc het volgende:

[..]

Het spel: was heel redelijk - mooie acties, passing was niet slecht, wat terughoudend rondtikken, maar als er 11 verdedigers staan en je daar met 9 tegenover kan staan is het soms wat lastiger de vrije man te vinden. Er zat in iedere geval genoeg (te veel eerder gezegd) vuur en passie is. Ik zie hier niet wat er slecht aan was.
De kranten hebben het over onder andere een onprofessioneel (Volkskrant) maar ook onevenwichtig (Trouw) Oranje. Dan negeer ik ong maar even de wat sterkere kwalificaties maar in ieder geval wordt jouw mening dus niet door iedereen gedeeld.
quote:
De selectie: op de selectie van Sneijder boven Van Bommel na heel begrijpelijk. Ik zie niet wat er slecht aan was.
Dat is wederom jouw mening, ik vind er heel wat op af te dingen en dan niet zozeer op alleen deze hele selectie maar de richting die de selectie al maanden op gaat. Van Basten wil naar een vast team en ik heb grote twijfels bij het huidige vaste team.
quote:
En in voorrondes zijn schamele overwinningen voldoende. Ik heb me de wedstrijd goed vermaakt.
Ik vind het onvoldoende en heb me maar een half uurtje vermaakt.
pi_30382230
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:51 schreef SCH het volgende:
Zo, weer een nieuwe dag om Van Basten te bashen.

Van Bashen
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 8 september 2005 @ 11:49:55 #287
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_30382375
toch blijft het resultaat voor mij het zwaarste wegen !

liever met saai voetbal naar de WK finale dan alweer (zie WK 94/98) met prachtig voetbal voortijdig stranden.

Kijk even naar de sprakelende overwinning van onze zuiderburen van gisteren tegen San Marino, maar het WK is bijna niet meer te bereiken voor ze.
Nee, doe mij maar San Marco !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_30382619
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:15 schreef SCH het volgende:
De kranten hebben het over onder andere een onprofessioneel (Volkskrant) maar ook onevenwichtig (Trouw) Oranje. Dan negeer ik ong maar even de wat sterkere kwalificaties maar in ieder geval wordt jouw mening dus niet door iedereen gedeeld.
Trouw is vrijwel altijd sceptisch en negatief. Dat toontje valt me al jaren op. Verder een goede krant, maar bij sport wordt het allemaal zo vaak zo negatief belicht. Jammer... Bovendien is de sportberichtgeving vrij dun bij Trouw...
pi_30382655
quote:
De intenties van het Nederlands elftal leverden een merkwaardige wedstrijd op. Zo gemotiveerd, zo eensgezind, maar vooral ook zo gepassioneerd en strijdbaar als met name in de eerste helft vertoont Oranje zich zelden. Op het WK van 1998 zag het er af en toe zo uit, maar daarna eigenlijk nooit meer.
Het AD.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 12:26:18 #290
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30383233
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is ook de vraag of een andere baas het beter gedaan zou hebben. Maar daarom kun je deze baas toch nog wel bekritiseren? Zelfs al zou deze baas het beter doen dan al zijn voorgangers, dan kan het nog steeds een slechte baas zijn.
Je kan je alleen afvragen of die kritiek terecht is. Als vrijwel alle bazen in het verleden en op vergelijkbare plekken dergelijk gedrag vertonen dan is het wellicht onrealistisch om ander gedrag te verwachten. Dan is het niet zozeer de eigenschap van de baas in kwestie maar eerder van werkplek/situatie waar die baas zich in bevind en de omstandigheden, eisen die gesteld worden en taken binnen die baan. Kritiek op de baas is dan niet zo zeer realitisch en minder terecht. Je kan bijvoorbeeld kritiek hebben op de bondscoach van Andorra dat-ie het WK niet haalt, maar die eis zou ook te hoog zijn en kritiek zodoende niet terecht zijn. Door als absolute norm te stellen dat het WK gehaald moet worden zal geen enkele coach van Andorra voldoen, maar dat ligt dan niet aan die coach.
pi_30383315
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:54 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
50 minuten Bassie.
Mooi die is voor het archief.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 12:37:26 #292
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30383459
quote:

[..]

De vraag is of dat de schuld van Van Basten is, of van de acties van routiniers als Cocu (die meer interland ervaring heeft dan Van Basten) en Van Nistelrooy. In diezelfde kranten wordt dat gedrag Van Basten dan ook niet zozeer aangerekend als wel die twee voetballers.

Jouw mening dat het aan Van Basten ligt wordt dus niet door iedereen gedeeld.

goh, vetgedrukte woorden, wat een "Privé-stijltje"
quote:
Dat is wederom jouw mening, ik vind er heel wat op af te dingen en dan niet zozeer op alleen deze hele selectie maar de richting die de selectie al maanden op gaat. Van Basten wil naar een vast team en ik heb grote twijfels bij het huidige vaste team.
Ik heb minder twijfels bij dat vaste team op en paar (2 of 3) uitzonderingen na. Dan verschillen blijkbaar van mening. Dat jij er overigens een andere mening op na houdt maakt MvB geen slechte coach overigens. Ik heb het idee dat MvB iets meer verstand van voetbal heeft dan jij. Als jij redenen hebt om aan te nemen dat dat niet zo is hoor ik die graag.

Wie zou jij graag uit de selectie weghalen en wie zou je er voor in de plaats willen zetten?
quote:
Ik vind het onvoldoende en heb me maar een half uurtje vermaakt.
Ik heb de eigenlijk de hele wedstrijd wel vermaakt - het was een vermakelijke partij waarin vrij veel gebeurde. Als ik het vergelijk met andere wedstrijden was het een 8.
pi_30383470
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:59 schreef FrikandelSpecialist het volgende:

[..]

Het AD.
Amen.
slettebak [@] gmail.com
pi_30383604
Kan iemand die scheids voor de rest van z'n leven van de voetbalvelden weren? Wat een wanvertoning. Alles, maar dan ook alles wat er op het veld gebeurde was een direct gevolg van zijn manier van fluiten. Het leek wel alsof hij medelijden had met Andorra dat zomaar tegen het grote Nederland aan moest treden........
Te traag wisselen, rood, opzettelijk hands, geel, bal wegtrappen na fluitsignaal, geel, iemand z'n enkel kapot schoppen, rood, iemand z'n benen afzagen, rood, tijdrekken, geel, schwalbe (4x), geel, vragen om een kaart, geel, tegenstander provoceren, geel (gek dat hij dat wel van Ruudje ziet, en niet van Lima).

Dit soort teams moeten gewoon 20 jaar gediskwalificeerd worden......leer eerst maar eens voetballen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30384361
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:37 schreef Doc het volgende:

[..]

De vraag is of dat de schuld van Van Basten is, of van de acties van routiniers als Cocu (die meer interland ervaring heeft dan Van Basten) en Van Nistelrooy. In diezelfde kranten wordt dat gedrag Van Basten dan ook niet zozeer aangerekend als wel die twee voetballers.

Jouw mening dat het aan Van Basten ligt wordt dus niet door iedereen gedeeld.
Ik mijn ogen aan zowel die internationals als Van Basten. Ruud is uiteraard iemand die zich kan laten provoceren, dat is niet de eerste keer dat hij daarvoor een kaart scoort. De actie van Cocu was meer onbezonnen en op het randje, wat dat betreft zou ik daar nog begrip voor kunnen hebben, gezien dat gestrekte been en optreden van de scheids. De kaart van Sneijder was onprofessioneel, maar goed je kan je wat hem betreft afvragen of hij al wel in (het oude) Oranje thuis hoort. Sneijder wordt nu eenmaal groot geschopt door Van Basten.

De bondscoach zelf is natuurlijk altijd speler gebleven. Ik durf er dan ook onder te verwedden dat hij het gedrag als van Van Nistelrooij en Cocu -net als menig voetballer hier- niet zal afkeuren. Op zich is dat jammer, omdat je dat in een eindtoernooi opbreekt. Iedereen weet dat andere landen meer getruct zijn als het hier op aan komt (al hebben Van der Sar en Kluivert ook wel eens een succesvol toneelstukje uitgevoerd) Gezien de nederlaag van Tsjechie van het weekend kon het deze week natuurlijk ook, dus de kaarten zijn overtollig. Er wordt geen les uit getrokken enkel "want ik ben de vedette"
quote:
Ik heb minder twijfels bij dat vaste team op en paar (2 of 3) uitzonderingen na. Dan verschillen blijkbaar van mening. Dat jij er overigens een andere mening op na houdt maakt MvB geen slechte coach overigens. Ik heb het idee dat MvB iets meer verstand van voetbal heeft dan jij. Als jij redenen hebt om aan te nemen dat dat niet zo is hoor ik die graag.
Ik mis even hierin dat Van Basten geassisteerd moet worden, maar misschien dat dat voor jou niets uitmaakt.
quote:
Ik heb de eigenlijk de hele wedstrijd wel vermaakt - het was een vermakelijke partij waarin vrij veel gebeurde. Als ik het vergelijk met andere wedstrijden was het een 8.
In een wedstrijd tegen een 100X zwakkere tegenstander wordt het alleen vervelend als je de eerste helft niet scoort. Het Nederlands publiek is daarbij zo weinig verwend dat een bal op de keeper schieten al een traktatie is. Mag ik je even herinneren dat het de professie is van de spelers om een technische actie goed uit te voeren. Dat zij er zelfs een bonus voor krijgen indien zij zich plaatsen. Robben knalt vrijstaand op de keeper, geeft geen bal op de juiste hoogte af en mag toch een uur blijven staan. Hoe ruim is de selectie dan eigenlijk?

Ik heb tijden lang gekeken naar verschillen tussen het hockey- en het voetbal Oranje. Het is gewoonweg afschrikwekkend. Marco heeft een kleuterklasje onder zijn hoede. De teams hebben verder enkel gemeen dat ze zich snel het hoofd op hol laten brengen door de arbitrage. Dat zegt mogelijk wat over de psyche in de Nederlands sportcultuur.
  donderdag 8 september 2005 @ 13:21:52 #296
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_30384629
Ik denk dat een hoop mensen zich vergissen in het feit dat de spelers van oranje behalve prof ook nog gewoon mens zijn !

Als iemand je 90 minuten lang loopt te zieken kan ik me de emotie (RvN) wel voorstellen.
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_30384668
De psyche van de Nederlandse sportcultuur Okee6? Reageren we in Nederland zo anders? En vind je de hockeyheren nou vergelijkbaar met het Nederlands voetbalelftal of niet?
That's all folks!
pi_30384729
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:54 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
50 minuten Bassie.
pi_30384784
Ruud is de man... ik heb me kapot gelachen...
  donderdag 8 september 2005 @ 13:30:31 #300
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_30384868
Ik denk dat normaal gesproken menig ander mens die gozer van Andorra, die RvN zo uitlachte, allang een klap had verkocht. Ik vond het prachtig zoals tie nahet 4de doelpunt deed.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_30384880
Hockey is idd ook zo goed te vergelijken met voetbal qua sfeer en entourage. En termen als 100x zwakkere tegenstander, wat moet je daar nou mee. Dat is nergens aan af te meten, want elf houthakkers die al jarenlang hetzelfde afbraakvoetbal spelen en een muur optrekken maken samen gewoon een sterk collectief waar kwaliteit niet meer ter zake doet. Je kan met je vleugels nog wel 230 keer erlangs komen, die briljante voorzet komt evengoed tussen 7 blauwe spelers die alles makkelijk wegkoppen. Dat is geen voetbal meer, die landen moeten lekker naar de Faroer en Malta gestuurd worden voor een onderlinge strijd tussen met als inzet een ticket voor het WK voor Achterlijken.

Men moet die kwalificatie eens met de CL-allure benaderen en gewoon de zwakke broeders die laag genoteerd staan op de fifa-ranglijsten uberhauipt niet de kans geven tegen de groten te spelen. Opgerot met dat anti-voetbaltuig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')