abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30282270
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:41 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Que??
Landen hebben een verschillende doelstelling en verwachtingspatroon en een andere maatstaf dus. Frankrijk wil beter spelen dan Finland, Nederland wil hopenlijk beter zijn dan de Oekraine, of plaatsen we ons nu op hun niveau?
  maandag 5 september 2005 @ 10:58:15 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_30282537
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:43 schreef MaxPower het volgende:
Toen hij de tweede helft ging experimenteren met de wissels ging het fout, maar dat is een leermomentje. Zoiets zal hij op het WK dus niet meer doen, daar was het dus ook een oefenwedstrijd voor.

Ik krijg steeds meer vertrouwen in Van Basten.
Ik heb er ook wel aardig wat vertrouwen in, maar ik baseer de merites van een trainer vaak op de wissels die hij maakt. Dan geef je namelijk blijk van dat je doorhebt hoe het strategische spel in elkaar zit, waar de knelpunten zitten en een precieze kennis van de kwaliteiten van je bankzitters om die knelpunten aan te pakken zonder een andere verzwakking in te brengen.

Van Basten's wissels pakten echter allemaal verkeerd uit. Of dat komt omdat hij het spel niet doorheeft, of omdat hij eigenlijk alleen de kwaliteiten van z'n jong Ajax spelers kent (en die er dus elke keer inzet ookal zijn ze uit vorm), weet ik niet. Maar het doet me wel twee keer denken of hij een toptrainer is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30282672
In oefenwedstrijden wil hij gewoon zien of die jongens iets toevoegen. En de wissel van Vennegoor was zo slecht nog niet.
pi_30282768
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:58 schreef speknek het volgende:
Van Basten's wissels pakten echter allemaal verkeerd uit.
Ja... wat pakte die wissel van VOH verkeerd uit zeg...
pi_30283850
quote:
'Zo, die hebben we ook afgeslacht'
Bondscoach Marco van Basten over de moeizame 1-0 zege op Armenië (de volkskrant)
pi_30283878
Grappig zeg
pi_30283911
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
Grappig zeg
Nee, Advocaat en Van Gaal waren de leukste thuis.
pi_30283913
Humor.
That's all folks!
pi_30283928
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:57 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee, Advocaat en Van Gaal waren de leukste thuis.
Waarom die er toch steeds weer bijgehaald?
pi_30283978
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom die er toch steeds weer bijgehaald?
als referentiemateriaal
pi_30284099
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:00 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

als referentiemateriaal
exact.
pi_30284330
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:04 schreef MaxPower het volgende:

[..]

exact.
Niet anderen napraten
pi_30284375
Refereer liever aan Rijkaard of Michels.
pi_30284504
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:12 schreef SCH het volgende:
Rijkaard vond ik inderdaad ook goed. Wel een beetje zweverig af en toe. Onder Michels was het voetbal ook grotendeels drama. Alleen hij maakte het wel af op het toernooi. En mijn gevoel zegt dat Van Basten datzelfde in zich heeft. Over de periode 74 kan ik uiteraard niet oordelen.
pi_30284546
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:12 schreef SCH het volgende:
Michels stond niet echt bekend om zijn stand-up talent, maar kwam af en toe wel grappig uit de hoek. Hij was niet zo serieus/ streng meer.

Rijkaard was niet grappig. Ik heb echter nog steeds veel respect voor Rijkaard's coaching talent.

Marco is de king of comedy
pi_30284629
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:17 schreef ScienceFriction het volgende:
Marco is de king of comedy
pi_30284662
quote:
Nederland beter in moeilijke wedstrijden
5 september 2005

Het komende WK begint steeds meer vorm te krijgen. Nu hebben Oekraïne en de Verenigde Staten zich gekwalificeerd, terwijl er een wonder moet gebeuren wil Nederland geen eerste in de poule eindigen. Want als er het afgelopen weekeinde één ding duidelijk is geworden, dan is het wel hoe belangrijk de zes punten zijn geweest die we tegen zowel Roemenië als Finland hebben gepakt. Uit en thuis van dit soort ploegen winnen is toch een bijzondere prestatie geweest.

Ja, ook tegen Finland. De Finnen mogen dan met de 0-0 tegen Andorra een geweldige flater hebben geslagen, tegen teams van het kaliber Roemenië, Tsjechië en Nederland zijn ze altijd heel link om tegen te spelen. Als je zo'n ploeg zowel uit als thuis verslaat, dan heb je gewoon goede zaken gedaan. En dat geldt helemaal voor de dubbele overwinning op Roemenië.

Het lijkt er ook een beetje op dat het Nederlands elftal met moeilijke wedstrijden beter uit de voeten kan dan met de makkelijke potjes. Daarom wordt de komende interland tegen Andorra best wel interessant. Dat er woensdag in Eindhoven gewonnen gaat worden is geen punt van discussie, wel de manier waarop. Want de kunst in wedstrijden als tegen Armenië en Andorra is om het jezelf zo snel mogelijk heel makkelijk te maken.

Had Nederland tegen Armenië voor de pauze met 2-0 of 3-0 voorgestaan, dan had de ploeg veel meer gedoseerd de rest van de wedstrijd kunnen uitspelen. Nu moest de inzet verdubbeld worden om de boel alsnog recht te trekken. Een onnodige krachtverspilling, waar het team van moet leren.

Want juist tijdens lange en zware toernooien als het WK is het belangrijk dat je niet te vroeg met je krachten smijt. Essentieel is daarom dat je niet alleen goed voetbalt, maar dat ook effectief doet. Dat vereist een heel specifieke kwaliteit bij iedere voetballer. Vooral in mentaal opzicht. Als coach kan je ook daaraan zien hoe ver een speler is.

Daarom moet Armenië-Nederland voor Marco van Basten en John van 't Schip heel leerzaam zijn geweest. Er was sprake van veel slechte passes, veel balverlies en er moest fysiek te veel gecompenseerd worden. In dat opzicht kan tegen Andorra bekeken worden welke speler zich weer iets heeft verbeterd.

Het mooie van deze discussie is natuurlijk dat je bezig bent details te verbeteren. Omdat de resultaten er zijn en het team op de drempel van het WK staat. Dat is een geweldige verdienste van de spelers en de coaches. Laten we vooral dat niet uit het oog verliezen.

© Johan Cruijff
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_30284737
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
Grappig zeg
Ik ben blij dat er vlak boven je een Fries is die wel humor heeft anders had ik hier weer een standaard humorloze Friezen antwoor moeten zetten.. jou anti-Marco houding gaat zo ver dat je dit niet eens grappig vind?

ps: jij blijft volgend jaar wel lekker thuis neem ik aan als wij op woonboten staan te dansen neem ik aan toch?
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 september 2005 @ 12:26:33 #119
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30284807
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Oekraine plaatst zich voor het eerst met een indrukwekkende reeks, als je dat geen goede kwalificatie vindt? Of is de maatstaf voor de Oekraine hetzelfde als voor Nederland?
Heeft de Oekraine ook een coach die zo hoog van de toren blies en zij afgerekend te willen worden op aantrekkelijk voetbal?
Weet jij welke uitspraken er allemaal gedaan zijn door de coach van Oekraïne? Ik niet hoor. Ze hebben een spits waarvan er maar een paar op de wereld rondlopen (en beter is dan wat NL in de spits heeft) en het is voor de rest een heel degelijke ploeg. Daarnaast is het ook zo dat itt NL waar landen zich voor ingraven dat minder gebeurt tegen landen als de Oekraïne.

En waarom zou de maatstaf voor NL zo heel anders moeten zijn dan voor Oekraïne? Omdat we toevallig twee spelers hebben die bij ManU spelen?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_30284848
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:24 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Ik ben blij dat er vlak boven je een Fries is die wel humor heeft anders had ik hier weer een standaard humorloze Friezen antwoor moeten zetten.. jou anti-Marco houding gaat zo ver dat je dit niet eens grappig vind?
Ik had het van niemand grappig gevonden. MaxPower is een groninger trouwens.
quote:
ps: jij blijft volgend jaar wel lekker thuis neem ik aan als wij op woonboten staan te dansen neem ik aan toch?
Dat sowieso.
pi_30284882
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:26 schreef Doc het volgende:
En waarom zou de maatstaf voor NL zo heel anders moeten zijn dan voor Oekraïne? Omdat we toevallig twee spelers hebben die bij ManU spelen?
De Oekraine haalt voor het eerst een WK, Nederland stond er tweemaal in de finale.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 september 2005 @ 12:31:33 #122
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30284944
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Landen hebben een verschillende doelstelling en verwachtingspatroon en een andere maatstaf dus. Frankrijk wil beter spelen dan Finland, Nederland wil hopenlijk beter zijn dan de Oekraine, of plaatsen we ons nu op hun niveau?
Tsja, met welke landen wil jij NL kwalitatief vergelijken. Oekraïne dus niet, maar waar wel mee? Frankrijk, dat het slechter doet? Portugal, dat het tegen lichtere tegenstanders slechter doet? Italië dat het slechter doet? Duitsland, waarvan de algemene opnie is dat het een slecht resultaat is dat NL daar niet simpel van gewonnen heeft? Spanje, dat het slechter doet?

Met welk land wil jij NL vergelijken dan?
pi_30284954
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:28 schreef SCH het volgende:
Ik had het van niemand grappig gevonden. MaxPower is een groninger trouwens.
Dat verklaard een hoop
quote:
Dat sowieso.
En sowieso niet blij zijn als er met dit voetbal gewonnen wordt natuurlijk Ik wil dan wel een brief in de VI zien van je met als titel "Wereld Kampioen van de armoe" of iets dergelijks
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 september 2005 @ 12:33:43 #124
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30285004
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:29 schreef SCH het volgende:

[..]

De Oekraine haalt voor het eerst een WK, Nederland stond er tweemaal in de finale.
Ja - meer dan 25 jaar geleden toen Oekraïne ook nog niet eens als apart land mee deed ...

Griekenland won Euro04 - en die staan nu 4e in hun poule.
  maandag 5 september 2005 @ 12:38:40 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_30285123
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:09 schreef ScienceFriction het volgende:
Ja... wat pakte die wissel van VOH verkeerd uit zeg...
Jahoor, van de pak em beet 35 wissels de laatste 13 wedstrijden, pakte er eentje goed uit. Ik moet m'n mening herzien, van Basten is briljant .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')