quote:
Die wedstrijd tegen Duitsland ook niet. En alsof de voorronde wedstrijden van Advocaat wel "mooi" waren.
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:16 schreef SCH het volgende:Toch werd er in die wedstrijden nog altijd overtuigender, inspirerender en met samenhang gevoetbald dan afgelopen zaterdag en in de wedstrijd tegen Macedonie en andere voorronde wedstrijden onder Van Basten. Het valt slechts de echt objectieve mensen op hoe ontzettend slecht er gespeeld wordt, hoe er gemazzeld wordt waardoor de resultaten het niveau verbloemen. De selectie is zo warrig, het peil zo laag, geen enkele andere coach zou er mee weg komen.
O ja? De uitwedstrijd tegen Schotland bedoel je? En zo waren er vele ergere drama partijen van het NLs elftal toen in de voorrondes. En slechtere resulaten.
Het is trouwens een enorme drogreden: "Het valt slechts de echt objectieve mensen op hoe ontzettend slecht er gespeeld wordt". Ik kan evengoed beweren dat "Het valt slechts de echt objectieve mensen dat er beter gespeeld wordt dan in iedere andere voorronde".
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:16 schreef SCH het volgende:Hieruit blijkt je verblindheid door Van Basten. Die naam doet bij veel mensen meteen de luikjes van kritiek dicht. Erg onrealistisch omdat het een coach is met weinig ervaring die totaal geen staat heeft om zich op te beroepen. Het is pure luchtfietserij. Maar op Advocaat en Van Gaal was de kritiek oorverdovend en nu word je voor gek versleten als je kanttekeningen durft te plaatsen.
Een woord: resultaten ...
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:16 schreef SCH het volgende:Het gebruik van hoofdletters maakt mij altijd argwanend, dat doet de Prive ook om de lezers te overtuigen. Maar mag ik je vragen wat ik met de bondscoaches van andere landen te maken heb? Of coaches van vroeger? Volgens mij gaat het om Van Basten en de kritiek is zeer realistisch, zeer onderbouwd. De repliek daarentegen komt niet verder dan dat "het vroegah ook errug was".
Het gaat om het volgende. Als iemand zegt dat-ie lang is omdat hij 2 meter 10 lang is kan je wel beweren dat-ie helemaal niet groot is omdat hij geen 2 meter 50 is. Dan is namelijk niemand lang. Zo voldoet er ook geen enkele coach aan jou kriterium. De vergelijking geef ik om aan te geven dat je norm niet realistisch is en je die blijkbaar alleen voor Marco van Basten stelt maar voor niemand anders. Dat vind ik wonderlijk en geeft aan hoe obsessief je bent in het neerhalen van Van Basten.
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:16 schreef SCH het volgende:Als jij het niet realistisch en wenselijk vindt dat Nederland behoorlijk stevig te keer gaat tegen een veredeld amateurelftal, dat het team zelvertrouwen en inspiratie uitstraalt en dat er creatief en inspirerend gevoetbald wordt.... Ik vind dat geen ideaalbeeld maar eigenlijk het minste dat je mag verwachten.
Iedereen -inclussief Van Basten zelf- vond de wedstrijd tegen Armenië beneden peil. In die wedstrijd werd geprutst. De vooruitgang is echter dat itt eerdere voorrondes onder andere coaches die ook dergelik wedstrijden speelden nu in dergelijke wedstrijden dan wel uiteindelijk wel gewonnen wordt.
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:16 schreef SCH het volgende:Dat klopt dus gewoon niet want de resultaten zijn toch helemaal niet zo denderend. We staan met veel gewaggel bovenaan maar er is eigenlijk nog geen 1 wedstrijd echt gedomineerd of overtuigend gewonnen.
Het blijkt wederom dat je je blind staart op de naam Van Basten en iemand op basis van die naam krediet geeft. De resultaten zijn niet zo geweldig of je moet echt een rondendansje hebben gemaakt na een 0-1 overwinning op Armenie.
De kritiek op Van Basten is zeer terecht en goed onderbouwd. HIj selecteert warrig, is niet eerlijk tegenover spelers en tegenover de media, hij zorgt geenszins voor attractief voetbal en hij is tot een basisformatie gekomen die een prutwedstrijd afleverde. Zoals er bij Advocaat om verjonging werd geschreeuwd, zou er nu om 'verouwing' moeten worden geschreeuwd maar ja, dat mag niet. Want het is immers Marco.
![]()
Ik vind het jammer dat we lijdzaam toezien bij dat gepruts terwijl we zuke geweldige voetballers hebben en in Duitsland echt een kans zouden maken. Maar dan hebben we wel een bondscoach nodig die eerlijk en open en realistisch is en er niet een speeltuin van maakt. Hilarisch wat een andere user zegt over zijn omgang met de pers. Dat ie daar niet doorheen prikt. Marco is kampioen verhullend taalgebruik en goedkoop afwimpelen van kritiek.
Als hij echt resultaten haalt, ben ik de eerste. Maar de slechte wedstrijd tegen Tsjechie die onterecht werd gewonnen, het beschamde gelijkspel tegen Mac. en de penibele overwinninkjes zijn voor mij vooralsnog geen resultaten om een blijmoedig en verzekerd gevoel van te krijgen.
AMEN
We hebben bij mijn weten minder verliespunten dan welk ander land ook en we doen beter dan welke voorronde NL eerder gespeeld heeft. Je kritiek is onrealistisch omdat je de prestaties van Van Basten weigert te vergelijken met prestaties van andere coaches in vergelijkbare situaties: je beweert alleen dat er alle wedstrijden slecht gespeeld is - iets waar ik het bijvoorbeeld niet mee eens bent- maar dat is niet bepaald "onderboude kritiek". Je kan pas beweren dat Marco van Basten het slecht doet als de meeste andere coaches het beter zouden doen - en dat lijkt me moeilijk stand te houden. Anders is je definitie van "slecht" onrealistisch.
Men (incl ik) roept trouwens ook om Davids en Van Bommel (en Seedorf?). Maar dat-ie een pruts coach zou zijn omdat-ie die niet selecteert: denk het niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door Doc op 07-09-2005 11:32:42 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool -
JFT 96 -
Never forgotten