Owja, die ogen, hangt in een klaslokaal bij ons.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:13 schreef blieblie het volgende:
Ik kan zo snel het origineel niet vinden. Maar de linker:
[afbeelding]
Echt een enorm mooie foto... Toen ik em voor het eerst zag heb ik er een half uur naar zitten staren. Heel maf.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:13 schreef blieblie het volgende:
[afbeelding]
owja, die gast met 2 horloges omquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:11 schreef Elocyp het volgende:
[afbeelding]
Dit heb ik ook altijd wel een mooie foto gevonden.
Er is een documentaire over, over hoe de fotograaf 15 jaar later naar Afghanistan reist om haar terug te vinden. Heel leuk om te zien.quote:
Vind 'm ook erg mooi, ik blijf ook maar staren...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:13 schreef blieblie het volgende:
[afbeelding]
Echt een enorm mooie foto... Toen ik em voor het eerst zag heb ik er een half uur naar zitten staren. Heel maf.
Maar die is wel in scene gezet he.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:11 schreef Elocyp het volgende:
[afbeelding]
Anders voeg je gewoon het topic toe aan je AT via dat foldertje naast TT.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:25 schreef 19_William_78 het volgende:
TVP...
en ik geef het toe.. Ik lurk graag..
Ja, een analoog gesoepte foto.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:11 schreef Elocyp het volgende:
[afbeelding]
Ik weet t maar vind dat TVP nou eenmaal wel grappig..quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Anders voeg je gewoon het topic toe aan je AT via dat foldertje naast TT.
Die word er ook niet knapper van.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:04 schreef PankPinther het volgende:
niet de mooiste foto ooit maar vond em wel heel indrukwekkend
[afbeelding]
copyright Thomas McMullan
begeleidende tekst:
this young woman was the victim of a belfast girl gang.
Die zou ik best op kunnen hangen, prachtige ogen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:13 schreef blieblie het volgende:
[afbeelding]
dat heb ik gezien toen, erg mooie foto iddquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:17 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.npr.org/programs/morning/features/2002/mar/girl/
Deze?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:34 schreef TrenTs het volgende:
Iemand een idee?
Ja dat is 'm.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:38 schreef Offy het volgende:
[..]
Deze?
World Press Photo of the Year: 1968. 'Mooi' is niet helemaal het juiste woord geloof ik, heftige foto, wel indrukwekkend.
Volgens mij kreeg je het koud als je daar boven stond en uitkeek over wat er nog over is van de stad...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:11 schreef Elocyp het volgende:
[afbeelding]
Spreekt mij ook wel aan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:46 schreef UFOtje het volgende:
[afbeelding]
Deze zelfgeschoten foto uit parijs heb ik altijd mooi gevonden.
Bijzonder is de foto helemaal niet.... maar toch "doet" het mij iets ofzo.
Geen idee.
ik vraag me dan weer af hoe het de schutter vergaan is... istie daar voor gestraft ofzo?quote:Saigon, South Vietnam, 1 February 1968. South Vietnam national police chief Nguyen Ngoc Loan executes a suspected Viet Cong member.
Volgens mij kan deze foto sowieso door als 1 van de bekendste foto's ooit!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:33 schreef Bastard het volgende:
[afbeelding]
Dit is de eerste foto die ik ken vlgs mij, ik weet nog dat ik heel gefascineerd bleef kijken.. en nog. Geen idee waarom, vind het een prachtige foto.
Die foto heeft hier aan de muur gehangen, maar is kapotgescheurdquote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:22 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Die zou ik best op kunnen hangen, prachtige ogen.
Goed idee, heeft iemand die foto in Hi-res?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:53 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Die foto heeft hier aan de muur gehangen, maar is kapotgescheurd. Moet hem 's uitprinten op fotopapier. Tis dan ook 1 van mijn favoriete foto's.
Zonde! Want hij is gaaf. Doet me denken aan de portretten uit Baldur's Gate e.d.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:53 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Die foto heeft hier aan de muur gehangen, maar is kapotgescheurd. Moet hem 's uitprinten op fotopapier. Tis dan ook 1 van mijn favoriete foto's.
Vaak staat er de naam van een site doorheen als je zoiets op hi-res vindt.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:55 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Goed idee, heeft iemand die foto in Hi-res?
Ja die blijft ook prachtig.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:29 schreef Dagonet het volgende:
[[url=http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/9701/pillars3_hst.jpg]afbeelding][/url]
A star is born
Zo wordt deze foto ook wel genoemd, gemaakt met de Hubble telescoop.
De kleuren, de schaal, het hele idee (de Eagle Nebula is 6500 lichtjaar verderop, de linker pilaar is 4 lichtjaar van boven tot beneden).
Vertel 'ns meer? Linkerpilaar 4 lichtjaar? Huh?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:29 schreef Dagonet het volgende:
[[url=http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/9701/pillars3_hst.jpg]afbeelding][/url]
A star is born
Zo wordt deze foto ook wel genoemd, gemaakt met de Hubble telescoop.
De kleuren, de schaal, het hele idee (de Eagle Nebula is 6500 lichtjaar verderop, de linker pilaar is 4 lichtjaar van boven tot beneden).
ze is gepwn3d!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Die word er ook niet knapper van.
Misschien is deze foto duidelijker, ook mooi maar minder vind ik persoonlijk dan de eerste die ik plaatste, de close-up van het midden.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Vertel 'ns meer? Linkerpilaar 4 lichtjaar? Huh?.
Bizarre foto... net een animatie.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Misschien is deze foto duidelijker, ook mooi maar minder vind ik persoonlijk dan de eerste die ik plaatste, de close-up van het midden.
[afbeelding]
hele zooi foto's
Ik ben blij dat je hem mooi vindt, maar zou je hem willen linken vanaf de plek waar hij oorspronkelijk stond: http://ronald.nb.nu/users/ronaldv/fotografie/klein063.jpg en de imageshack versie verwijderen? Alvast bedanktquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:29 schreef Salvad0R het volgende:
afbeelding
Gemaakt door een fokker, erggggg mooi .
Die is ook prachtig ja! En de CD is ook gaaf.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:00 schreef Shark.Bait het volgende:
Er zijn veel mooie foto's....
Deze vind ik nog steeds erg fascinerend...
[afbeelding]
Eigenlijk is het spul om kippenvel van te krijgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Misschien is deze foto duidelijker, ook mooi maar minder vind ik persoonlijk dan de eerste die ik plaatste, de close-up van het midden.
[afbeelding]
hele zooi foto's
Nu welquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:19 schreef irule25 het volgende:
mmm, link werkt niet...........
Whatever floats ya boat...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je hem mooi vindt, maar zou je hem willen linken vanaf de plek waar hij oorspronkelijk stond: http://ronald.nb.nu/users/ronaldv/fotografie/klein063.jpg en de imageshack versie verwijderen? Alvast bedankt
Helemaal als je de onversneden foto ook kent.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:36 schreef Ireth het volgende:
Dit heb ik altijd een erg indrukwekkende foto gevonden...
[afbeelding]
Kim Phuc, center, flees her Vietnam village following a napalm attack on June 8, 1972.
Ik denk dat jij de regelgeving mbt copyright nog maar eens moet gaan doornemenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Whatever floats ya boat...
het is publiek goed eh, je post op een openbaar forum .
99% hier kent die niet dus als je wat post moet je niet zeuren als het ineens van andere bronnen komt, dat risico ken je en dat loop je. Zeuren over een regelgeving heeft totaal geen zin.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de regelgeving mbt copyright nog maar eens moet gaan doornemen
"Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen"quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:54 schreef TrenTs het volgende:
[..]
99% hier kent die niet dus als je wat post moet je niet zeuren als het ineens van andere bronnen komt, dat risico ken je en dat loop je. Zeuren over een regelgeving heeft totaal geen zin.
Lees mss de FAQ eerstquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:54 schreef TrenTs het volgende:
[..]
99% hier kent die niet dus als je wat post moet je niet zeuren als het ineens van andere bronnen komt, dat risico ken je en dat loop je. Zeuren over een regelgeving heeft totaal geen zin.
Oh jij kent de hele rits dikke boeken die daar over geschreven zjin? Inderdaad, nee.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
"Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen"
Zie ook de policy trouwens.
Eveneens bollocks, je kan op je fikken natellen dat niet iedereen die leest. En nou niet gaan zeuren dat dat wel hoort, dat gebeurt niet, calculeer dat maar in.quote:
Nu je het weet, doe je gewoon wat de eigenaar van de foto vraagt. Daar is gewoon geen gezeur over.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 17:04 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Oh jij kent de hele rits dikke boeken die daar over geschreven zjin? Inderdaad, nee.
[..]
Eveneens bollocks, je kan op je fikken natellen dat niet iedereen die leest. En nou niet gaan zeuren dat dat wel hoort, dat gebeurt niet, calculeer dat maar in.
En gaan we hier nou een zeurtopic van maken?
Nee. Dit is noch de tijd noch de plaats voor dit soort discussies.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 17:04 schreef TrenTs het volgende:
En gaan we hier nou een zeurtopic van maken?
kostte me 10 seconden zoektijd.quote:Hou bij het posten van fotowerk dat niet van jou is wel rekening met copyrights en zo. Het veiligst zit je met een simpel weblinkje.
Hoe weet je zo zeker dat ze dat is? Ik weet zelf nog wel dat die foto op de voorpagina van de krant stond dus dan kan ze nooit zo oud zijn. In welke oorlog is ie genomen dan?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:42 schreef Ireth het volgende:
Dit is Kim Phuc trouwens nu, met haar zoontje
[afbeelding]
8 juni '72, bij Trang Bang in Vietnam.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:49 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat ze dat is? Ik weet zelf nog wel dat die foto op de voorpagina van de krant stond dus dan kan ze nooit zo oud zijn. In welke oorlog is ie genomen dan?
aan eten heeft ze geen tekort gehad..quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:42 schreef Ireth het volgende:
[afbeelding]
Wat Kim dus nu 33 maakt.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
8 juni '72, bij Trang Bang in Vietnam.
Je berekening klopt niet.quote:
ten tijde van die foto was ze al 9quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat Kim dus nu 33 maakt.
Ze is jarenlang als propaganda-tool gebruikt door de Vietnamese regering. Uiteindelijk vluchtte ze het land uit, en vroeg asiel aan in Canada. Meer over haar kun je lezen op http://www.kimfoundation.com
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:01 schreef RonaldV het volgende:
Je hebt gelijkIk was vergeten dat ze al 9 was..
Hebben we nu verkering?quote:
Is hij de eigenaar dan?? Ik dacht toch echt de NASAquote:Op donderdag 18 augustus 2005 17:09 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Nu je het weet, doe je gewoon wat de eigenaar van de foto vraagt. Daar is gewoon geen gezeur over.
yup. Toen deed men aan doordrukken, terughouden, retoucheren en airbrushen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:23 schreef littledrummergirl het volgende:
ben ik nou uit het tijdperk dat meteen denkt dat die ogen van dat meisje gesoept zijn?
Hek ook lang gedacht, omdat ze gewoon onwerkelijk mooi zijn. Heb echter de docu erover gezien en ze zijn echt (mooi om de volwassen versie van het meisje te zien ook trouwens). Noem me een zwever, maar ik moest en moet bij die foto denken aan hoeveel moois er eigenlijk verborgen en verwoest wordt door die burqa's en vooral de manier waarop die vrouwen behandeld zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:23 schreef littledrummergirl het volgende:
ben ik nou uit het tijdperk dat meteen denkt dat die ogen van dat meisje gesoept zijn?
Wat me opviel is hoeveel ouder die vrouw uiterlijk is geworden sinds die foto. Ze heeft wel nog steeds die ogen. Om koude rillingen van te krijgen, zo mooi.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hek ook lang gedacht, omdat ze gewoon onwerkelijk mooi zijn. Heb echter de docu erover gezien en ze zijn echt (mooi om de volwassen versie van het meisje te zien ook trouwens). Noem me een zwever, maar ik moest en moet bij die foto denken aan hoeveel moois er eigenlijk verborgen en verwoest wordt door die burqa's en vooral de manier waarop die vrouwen behandeld zijn.
Oeh, ben ik nou hypocriet?.
Mooie foto ja, ook met de bedoelingen van de monnik in gedachtenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:00 schreef Shark.Bait het volgende:
Er zijn veel mooie foto's....
Deze vind ik nog steeds erg fascinerend...
[afbeelding]
Zeker indrukwekkend zeg.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:48 schreef Even het volgende:
Foto
ik zag net deze en vind em ook behoorlijk indrukwekkend
Holy shit, die dude z'n pink is dikker dan dast joch z'n armquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:48 schreef Even het volgende:
Foto
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 00:26 schreef Mute_Me het volgende:
kan je er niet: het onbekende mooie foto topic van maken? ik ken vrijwel alle foto's wel...
Die zocht ik dus om hier te plaatsen. Was de eerste foto die in mijn hoofd kwam met dit topic. Heel indrukwekkend, is me altijd bijgebleven...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:36 schreef Ireth het volgende:
Dit heb ik altijd een erg indrukwekkende foto gevonden...
[afbeelding]
Kim Phuc, center, flees her Vietnam village following a napalm attack on June 8, 1972.
Ze is nog lelijk verbrand ook.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:42 schreef Ireth het volgende:
[afbeelding]
Verhaal bij de foto http://www.steam-training.com/paris-wreck-story.htmquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:33 schreef Bastard het volgende:
[afbeelding]
Dit is de eerste foto die ik ken vlgs mij, ik weet nog dat ik heel gefascineerd bleef kijken.. en nog. Geen idee waarom, vind het een prachtige foto.
Er is geposeerd voor deze foto las ik laatst, dat maakt hem wat minder interessant. Maar het blijft een mooie foto!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:11 schreef Elocyp het volgende:
[afbeelding]
was dit niet worldpressfoto van vorig jaar ofzo? ( desalniettemin, supermooie foto )quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[afbeelding]
Dit vind ik ook een mooie foto. Een Iraakse gevangene met z'n zoontje.
Ja, van 2004quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
was dit niet worldpressfoto van vorig jaar ofzo? ( desalniettemin, supermooie foto )
quote:World Press Photo 2004
Winnende foto is van Jean-Marc Bouju, Frankrijk. Een Iraakse man troost zijn zoon in een kamp voor krijgsgevangenen. Foto genomen in Najaf, Irak, op
31 maart 2003 voor The Associated Press.
quote:World Press Photo 2005
Winnende foto is van Arko Datta uit India, gemaakt voor Reuters.
Een vrouw treurt om een familielid, die omgekomen is tijdens de tsunami. Gefotografeerd in Cuddalore, India, Tamil Nadu, 28 december 2004.
Die is idd mooi. Onwerkelijk bijna, haar gezicht.quote:
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:34 schreef TrenTs het volgende:
Oeh, hier kan ik wel iets vragen wat ik allang wil weten.
Tijdens een oorlog in Azië (ik weet niet exact welke, heb wel een idee maar daar heb je weinig aan) is er een foto geschoten van een man die een pistool tegen het hoofd van iemand anders aanzet, in zwart/wit. Er is ook een filmopname van, daar zie je dat de man gewoon een headshot krijgt en dood in elkaar zakt. Vrij gruwelijk, maar de foto is -zoals ik 'm in gedachten heb- vrij 'sfeervol', in de ruimste zin des woords dus.
Iemand een idee?
yeah...das echt logisch, iedereen die in het leger zit, neemt namelijk altijd zn hele familie mee naar de frontliniequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Salvador, die foto heeft wel een verhaal.
Die man die die man doodschiet heeft net te horen gekregen dat die kerel ik geloof zijn familie had vermoord. Dus daarom schiet hij dus.
Ja, waarschijnlijk heeftie wat GI's vermoord... en krijgt ie gewoon een kogel .quote:Het is in Vietnam. Ik geloof dat de kerel die wordt neergeschoten van de Vietconq was.
Ik kan alleen evenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
een foto van het leidse stadhuis, na d egrote brand van 1929. maar kan er geen foto van vinden op het internet.
neen, die bedoel ik nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kan alleen even
http://odin.let.rug.nl/CB/pics/lei_sta1.jpg
vinden, maar die bedoel je denk ik niet?
dan nog, het gaat er bij mij echt niet in dat die vietnamees "de familie" van de shooter heeft vermoord... hoogstens een paar collega's ofzo .quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kan alleen even
http://odin.let.rug.nl/CB/pics/lei_sta1.jpg
vinden, maar die bedoel je denk ik niet?
En Sal, best lastig als de frontlinie een heel land kan zijn
Heb ik een tijdje terug eens gelezen. Ik ga het opzoeken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:27 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
dan nog, het gaat er bij mij echt niet in dat die vietnamees "de familie" van de shooter heeft vermoord... hoogstens een paar collega's ofzo .
bedoel je de foto op het midden van deze pagina ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
neen, die bedoel ik niet
het is een foto van de voorgevel, met wat spuitgasten. het vroor die dag verschrikkelijk, dus het stadhuis is tot 1 groot ijspaleis verworden.
prachtige foto
nee, maar het komt wel in de buurt..quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:56 schreef xXx-Fenneke-xXx het volgende:
[..]
bedoel je de foto op het midden van deze pagina ?
http://members.fortunecity.com/genealogie/nawoord.html
weet je goddomme wel waar je over lult idiootquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:06 schreef Salvad0R het volgende:
ziet er niet echt hygienisch uit voor een douche
Ja .quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:08 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
weet je goddomme wel waar je over lult idioot![]()
over auschwitz mak je geen grapjesquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja .
Ik herken een hygienische douche altijd in 1 oogopslag, en die op de foto van jou ziet er gewoon niet echt fris uit ..
damn, ik maak maar een grapje joh.
Lezen is ook een vak dat niet aan jouw besteed was op schoolquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:05 schreef Salvad0R het volgende:.
[[url=http://img382.imageshack.us/img382/1921/vietnamshooting1at.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ehmmmm... Wat lul jij poep dan ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:59 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Lezen is ook een vak dat niet aan jouw besteed was op school
de post van Offy
Relativeren is het key-word hier.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
over auschwitz mak je geen grapjes![]()
![]()
![]()
O wacht, ik zie het al.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:08 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ehmmmm... Wat lul jij poep dan ?
sorrrrrrryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy danquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:38 schreef _evenstar_ het volgende:
nog geen reden om er grapjes over te maken![]()
![]()
![]()
Overal mag je grappen over maken. Ook over Auschwitz.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:38 schreef _evenstar_ het volgende:
nog geen reden om er grapjes over te maken![]()
![]()
![]()
Toch zijn er momenten in het leven dat je een stuk verstandiger zou kunnen overkomen door gewoon niet te reageren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:20 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Relativeren is het key-word hier.
Dat er 6 miljoen joden zijn gedeporteerd en vermoord is Fucking erg.... Maar er is zo vaak massamoord gepleegd... Zoals Mao Zedong, die heeft er 80 miljoen vermoord .
Of Stalin, die 25 miljoen roemenen heeft gedeporteerd en vermoord. Minstens. De holocaust was fuckin erg, maar absoluut geen reden om maar even al mn vrolijkheid en blijheid die ik NU voel te negeren en quasi-ge-emotioneerd te doen alsof ik echt geraakt wordt door een foto van een of andere gaskamer.
Het is ook nog eens een kutfoto, btw. Lelijke flits en scheve horizon...
Ik snap dat het emoties in je losmaakt die geen enkele andere foto kan losmaken.... maar dat is gewoon persoonlijk .
Op film is het nog leuker, dan zie je de voorste tank steeds om heen proberen te sturen waarnaar hij er toch weer voor gaat staan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:51 schreef Salvad0R het volgende:
wat Zwansen zegt, dus.
en btw, zwansie... die foto die je postte is mijn inziens 1 van de waardevolste beelden, ooit gemaakt op aarde
maar liever niet als ariër tegen een jodenkind.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Overal mag je grappen over maken. Ook over Auschwitz.
Prachtig en zielig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:11 schreef Salvad0R het volgende:
[[url=http://img373.imageshack.us/img373/5026/brandje7yx.th.jpg]afbeelding][/URL]
owwquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:30 schreef Dagonet het volgende:meer foto's! We gaan nu wel heel erg offtopic, dat kan, als het moet toch wel in een slowchattopic? Ahhhh? toe?
Voor de vaste FOTters, is het niet een ideetje om een volgende meet nieuwsfoto's te repliceren?
[afbeelding]
Het mooie van deze world press photo vind ik dat het zo'n gelijkenis vertoont met een Piëta, hoewel het laatste meer berustend is en dit emotioneel.
Jij gaat natuurlijk meedoenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:30 schreef Dagonet het volgende:meer foto's! We gaan nu wel heel erg offtopic, dat kan, als het moet toch wel in een slowchattopic? Ahhhh? toe?
Voor de vaste FOTters, is het niet een ideetje om een volgende meet nieuwsfoto's te repliceren?
De Grote Depressie in de VSquote:
Tank man, Tienanmen Plein.quote:
Die is inderdaad zo enorm mooi. Zo sprekend. Ik krijg er altijd rillingen van over mijn rug.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:13 schreef blieblie het volgende:
[afbeelding]
Vind ik ook. Een mooie, lieve, grappige foto kan net zo goed rillingen over je rug laten lopen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:27 schreef Salvad0R het volgende:
vind het trouwens zonde dat de world press photos elke keer over "leed" gaan... het is goed dat er aandacht aan besteed wordt, maar het is net of het er met de worldpressphoto om gaat welke foto het grootste gevoel van afgrijzen opwekt, ipv het gevoel dat je echt een foto met Schoonheid aan het bekijken bent.
Maar is dan vaak niet nieuwswaardig genoeg om de een of andere reden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vind ik ook. Een mooie, lieve, grappige foto kan net zo goed rillingen over je rug laten lopen.
Vuurwerkramp?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:04 schreef Salvad0R het volgende:
[[url=http://img380.imageshack.us/img380/3099/boom5ln.th.png]afbeelding][/URL]
Deze vind ik echt wel superquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:59 schreef Foo_niks het volgende:
[afbeelding]
de rust en van zelfsprekendheid die beide uitstralen.
Yeah danku, ik had 'm al gezien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:05 schreef Salvad0R het volgende:
[..].
[[url=http://img382.imageshack.us/img382/1921/vietnamshooting1at.th.jpg]afbeelding][/URL]
Die schepen liggen wel heel erg dichtbij....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:11 schreef Locusta het volgende:
Ook deze vind ik erg indrukwekkend:
[afbeelding]
Second Atomic Bomb Test at Bikini Lagoon, Baker Day, 24 July 1946 "Sweeping out in all directions, this haze of water, steam, spray and radio active substances obscured all but wxtreme outer fronges of the Crossroads target fleet a few minutes after the Baker Day blast. This photograph was taken by an automatic camera mounted in one of the photograhic towers on a nearby island. This is the fifth atomic bomb to be exploded."
(Atomic Bomb Collection, Box 8, Photo #218712-023-12)
en
[afbeelding]
Baker Day at Bikini Atoll, 25 July 1946 (Atomic Bomb Collection, Box 8, Photo #34318 A.C.)
Er is ook nog een foto van een atoombom waarbij je de bomen helemaal ziet wegwaaien van de klap, maar die kon ik zo snel niet vinden.
Nja, inderdaad.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar is dan vaak niet nieuwswaardig genoeg om de een of andere reden.
Die gaven in de weken daarna licht in het donkerquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die schepen liggen wel heel erg dichtbij....
Het is alleen jammer dat die foto in scene is gezet. De Russen veroverde de Rijkstag 's nachts, maar omdat er toen geen goeie foto gemaakt kon worden is het 's morgens overgedaan voor de foto. (alleen de vlag plaatsen hoor, niet de bestormingquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:11 schreef Elocyp het volgende:
[afbeelding]
Dat waren afdankertjes zodat ze konden zien wat er met een schip gebeurde als die op een specifieke afstand van ground zero was, en de richting die het schip opwees.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:36 schreef Zwansen het volgende:
[...]
Die schepen liggen wel heel erg dichtbij....
Wat meer info:quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:57 schreef Simulacrum het volgende:
[afbeelding]
Zou in scene gezet zijn. Maar maakt niet uit,het blijft een mooie foto.
Raising the 2nd flag on Mt. Suribachi, Iwo Jima
2 februari 1945
Iwo Jima is een eilandje van Japan...
Stalen zenuwen...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:31 schreef ChrisJX het volgende:
[afbeelding]
Ik meende trouwens ergens gehoord te hebben dat dit een trucagefoto was, maar na wat gegoogled te hebben kom ik tot de conclusie dat dit (gelukkig) toch een originele foto isDoor Charles Ebbet in 1932 gemaakt, bij de bouw van het Rockefeller Center.
http://www.nytimes.com/ny(...)struction/index.htmlquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:31 schreef ChrisJX het volgende:
[afbeelding]
Ik meende trouwens ergens gehoord te hebben dat dit een trucagefoto was, maar na wat gegoogled te hebben kom ik tot de conclusie dat dit (gelukkig) toch een originele foto isDoor Charles Ebbet in 1932 gemaakt, bij de bouw van het Rockefeller Center.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:48 schreef Even het volgende:
Foto
grappig, was onlangs by walibi world. daar hangt deze foto aan de muur bij een american cafe vlak bij de ingang.... maar hij is dd wel mooi heb hem daar ook zitten bewonderen op echtheidquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:31 schreef ChrisJX het volgende:
[afbeelding]
Die foto hangt ongeveer overal aan de muurquote:Op zondag 21 augustus 2005 19:38 schreef Annelientje het volgende:
grappig, was onlangs by walibi world. daar hangt deze foto aan de muur bij een american cafe vlak bij de ingang.... maar hij is dd wel mooi heb hem daar ook zitten bewonderen op echtheid
Het beste uit Lifequote:Met een minachtende zwaai van haar arm identificeerd een vrouw een verklikster aan de Gestapo, die probeerde onder gevangenen te mengen en zo bijna een ontslagbewijs had ontvangen
Bron: Het beste uit Lifequote:Teder baat een japanse moeder haar 17-jarige dochter. Het meisje is blind en misvormd geboren als gevolg van het kwik-afval van een chemische fabriek dat het water rond het dorp Minamata had vergiftigd.
The humanityquote:
Geweldige foto idd... ook één van mijn favorieten..quote:
'slechts' 90MB maar toch.. Thnx.. heb nu weer een aardige verzameling wallpapers.quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:30 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Geweldige foto idd... ook één van mijn favorieten..
Hier staan nog veel meer geweldige foto's van National Geographic... pas op, het is meteen wel zo'n 133 MB...
Dat klopt. Ik heb eens een boek over wolkenkrabbersbouwers gelezen, en die bouwvakkers lopen fluitend met de handen in de zakken over die stalen profielen... Het schijnt dat fotografen bagger schijten als ze een reportage moeten maken op dergelijke werkplekken..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:31 schreef ChrisJX het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:29 schreef Auticia het volgende:
Ik heb ooit op een tentoonstelling een machtig mooie foto gezien van Koos Breukel. Ik kan het betreffende plaatje op internet niet vinden helaas, maar ik meen dat het een vrouw met brandwonden (?) was die een sigaret rookte.
Weet iemand welke ik bedoel?.
Heeft iemand deze toevallig in een hogere res?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:42 schreef Salvad0R het volgende:
[[url=http://img292.imageshack.us/img292/4287/brandje6mm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ontroerend die foto van die moeder die haar dochter wastquote:Op zondag 21 augustus 2005 20:23 schreef mien-moeke het volgende:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:11 schreef Locusta het volgende:
Ook deze vind ik erg indrukwekkend:
Second Atomic Bomb Test at Bikini Lagoon, Baker Day, 24 July 1946 "Sweeping out in all directions, this haze of water, steam, spray and radio active substances obscured all but wxtreme outer fronges of the Crossroads target fleet a few minutes after the Baker Day blast. This photograph was taken by an automatic camera mounted in one of the photograhic towers on a nearby island. This is the fifth atomic bomb to be exploded."
(Atomic Bomb Collection, Box 8, Photo #218712-023-12)
en
Baker Day at Bikini Atoll, 25 July 1946 (Atomic Bomb Collection, Box 8, Photo #34318 A.C.)
Er is ook nog een foto van een atoombom waarbij je de bomen helemaal ziet wegwaaien van de klap, maar die kon ik zo snel niet vinden.
Voor het eerst dat ik iemand zie excuseren voor kwaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2005 03:42 schreef yok het volgende:
[afbeelding]
mijn nichtje, foto die ik heb gemaakt toen ze in de fatboy lag.
sorry voor de grote kwaliteit
Nou ok, dan heb ik mijn geplaatste foto niet zelf gemaakt en vind ik het de mooiste foto die ik ooit heb gezien.quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
ff voor de duidelijkheid.
Dit topic is voor de mooiste foto die je al zag. Het is erg egocentrisch te denken dat jou foto, de mooiste foto is die je al ooit zag. Hoe leuk die foto van dat huisdier/persoon/landschap ook is, ik kan me moeilijk voorstellen dat dat de mooiste foto is die je zag.
Voor je eigen mooiste foto zijn er voldoende topics, post hier dan ook geen eigen foto's, maar gebruik daar de andere voor:
Foto's van vogels deeltje 3
Macrofotografie deeltje 4
[Centraal] Beoordeel mijn foto, deel 22!
Onweer
Portretfotografie #4
Post hier je meest indrukwekkende vakantiefoto!
Nachtfotografie
enz...
Vanmiddag dus gewesest. Heel mooie tentoonstelling. Honderen foto's gezien. Degene die de meeste indruk maakte was die van een 'paddestoel' na het ontploffen van een atoombom. Ding was ook gewoon 3 bij 3 meter ofzo.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:25 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ga komende week naar de 'Family Of Man', een van de grootste fototentoonstelling die er zou zijn. Misschien zit daar de mooiste ooit wel tussen.
Dan heb je volgens mij niet veel foto's gezien in je leven.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:53 schreef juiced het volgende:
[..]
Nou ok, dan heb ik mijn geplaatste foto niet zelf gemaakt en vind ik het de mooiste foto die ik ooit heb gezien.
Staat er al eerder in..., maar het blijft een indrukwekkende foto idd.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:10 schreef portier het volgende:
Geen mooie foto, maar wel een hele indrukwekkende vind ik;
[afbeelding]
Says who? Ik vind bijvoorbeeld alle foto's waarquote:Op zondag 28 augustus 2005 17:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
ff voor de duidelijkheid.
Dit topic is voor de mooiste foto die je al zag. Het is erg egocentrisch te denken dat jou foto, de mooiste foto is die je al ooit zag. Hoe leuk die foto van dat huisdier/persoon/landschap ook is, ik kan me moeilijk voorstellen dat dat de mooiste foto is die je zag.
Eens langs de slegte gaan dan!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Voor mensen die graag de verhalen achter al deze foto's beter willen leren kennen: ik vond laatst bij de Slegte dit boek (ook te koop bij amazon)
[afbeelding]
Van bijna alle wereldberoemde foto's die ik hier tegenkom staan de namen en achtergrondverhalen er in en ook hoe het later verlopen is met de personen op de foto's
helemaal mee eens!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:42 schreef Parabola het volgende:
[..]
Says who? Ik vind bijvoorbeeld alle foto's waarbaby-Bola
op staat de mooiste. Wie ben jij om te bepalen welke foto iemand anders het mooiste vindt?
vreest niet, ik zal niet alle foto's vanbaby-Bola
hier dumpen. Zelfs niet eens eentje.
![]()
Lijkt wel een schilderij....quote:Op donderdag 1 september 2005 22:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[afbeelding]
blijft een heel indrukwekkende foto!![]()
Late reactie, Verhaal klopt wel hoor, ondanks wat de foto voor beeld geeft. De man wordt nu (en toen) ook als held gezien. Is overleden aan kanker.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
yeah...das echt logisch, iedereen die in het leger zit, neemt namelijk altijd zn hele familie mee naar de frontlinie
[..]
Ja, waarschijnlijk heeftie wat GI's vermoord... en krijgt ie gewoon een kogel .
wow....quote:
quote:Op donderdag 1 september 2005 22:58 schreef Bijltje het volgende:
Bleef zelf trouwens erg lang kijken naar deze foto:
[afbeelding]
Van James Nachtwey
Maar hou toch gewoon het meest van reportage's. Echt een mooiste foto heb ik niet.
Heerlijk om die foto's door te bladeren.
Mooie sites met reportage's:
http://www.carldekeyzer.com/
http://www.jamesnachtwey.com/
http://www.stephanvanfleteren.com/portfolio.htm
Wat is het eigenlijk?quote:Op donderdag 1 september 2005 22:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[afbeelding]
blijft een heel indrukwekkende foto!![]()
De fotograaf, Winston Link, had opdracht gekregen om ter gelegenheid van de afschaffing van de stoomlocomotieven een serie foto`s te maken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's inderdaad een mooie ( -surrealistische- ) foto...
Onheilspellend en vrolijk tegelijk...
quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:32 schreef Nory het volgende:
Deze foto gemaakt door Howard Schatz vind ik ook erg mooi. Ze staan ook in de nieuwe Quest.
[afbeelding]
Het zijn dus allemaal mensen.
En ik moest bijna huilen toen ik naar deze foto keek met Yanni chariots of fire op!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:04 schreef _evenstar_ het volgende:
[afbeelding]
ik ben er geweest.. en nog als ik een foto ervan zie ervaar ik het zelfde gevoel... onwerkelijk en onbeschrijfbaar...
a.k.a. onweerswolkquote:Op maandag 5 september 2005 17:04 schreef -XX- het volgende:
Wow echt mooi!Lijkt net een vloedgolf in de lucht ofzo!
Ik heb die docu over haar gezien jah, heel apartquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:02 schreef Ivatje het volgende:
Ik vind deze vrouw Alison Lapper zo cool!
Zij is zo geboren, maar zij schaamt zicht niet voor haar lichaam, echt moedig van haar...
Op deze site zijn meer foto`s van haar (en haar zoon) te vinden!
http://www.britart.co.uk/artist/Alison_Lapper_all.aspx
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry, vind het redelijk tegenvallen zelfs.quote:Op zondag 18 september 2005 00:43 schreef Ivatje het volgende:
Deze foto`s zijn cool!!![]()
Sting, 53
[afbeelding]
Angelina Jolie, 30
[afbeelding]
Jack Nicholson, 68
[afbeelding]
Colin Farell, 29
[afbeelding]
Lance Armstrong, 33
[afbeelding]
Prince, 47
[afbeelding]
Marylin Manson, 36
[afbeelding]
Iggy Pop, 58
[afbeelding]
Jim Carey, 43
[afbeelding]
Bill Clinton, 58
[afbeelding]
Andre Agassi, 35
[afbeelding]
vertel vertel...quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:24 schreef buachaille het volgende:
Stop u maar met zoeken:
[afbeelding]
Overigens pas nadat je weet hoe de foto is gemaakt en waar je naar zit te kijken krijg je een "religieus gevoel".
Nou achteruit dan maar. Excuses als het niet in dit Topic past... Hubbels "diepe veld" opnamen laten zeeeeeer ver weg gelegen sterrenstelsels zien. Op de foto die gemaakt is door de sluiter van de Hubble een paar dagen open te laten staan ziet u er een zooitje. Het licht van sommige heeft er bijna 15 miljard jaar over gedaan om de Hubble te bereiken. Toevalligerwijs zijn er ook bijna 15 miljard van dit soort sterrenstelsels in ons Universum. Ons eigen sterrenstelsel (de melkweg) bevat ongeveer 100.000.000.000 sterren.quote:Vertel Vertel
[..]
Vertel dan
Coole foto.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:30 schreef ScienceFriction het volgende:
Zeker de mooiste sportfoto ooit. Muhammed Ali tegen Sonny Liston. De kracht spat werkelijk van deze foto af. The greatest ever, zeker op deze foto.
[afbeelding]
verdomme faux, ik wou net james nachtwey noemenquote:
Mooie vrouwquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:02 schreef Ivatje het volgende:
Ik vind deze vrouw Alison Lapper zo cool!
Zij is zo geboren, maar zij schaamt zicht niet voor haar lichaam, echt moedig van haar...
Op deze site zijn meer foto`s van haar (en haar zoon) te vinden!
http://www.britart.co.uk/artist/Alison_Lapper_all.aspx
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Van mij mag je!quote:Op donderdag 29 september 2005 19:49 schreef LSS het volgende:
Dit heb ik altijd een mooie gevonden, het is 1 van de vele foto's gemaakt tijdens de landing van de Amerikanen op Omaha Beach. Zo kan ik er nog tig anderen posten die net zo indrukwekkend zijn.
[afbeelding]
waren toch erg veel mislukt van de actie omdat een of andere idioot de ontwikkeling van de rolletjes niet goed deedquote:Op donderdag 29 september 2005 19:49 schreef LSS het volgende:
Dit heb ik altijd een mooie gevonden, het is 1 van de vele weinige foto's gemaakt tijdens de landing van de Amerikanen op Omaha Beach. Zo kan ik er nog tig anderen posten die net zo indrukwekkend zijn.
[afbeelding]
Nou dat valt mij inderdaad ook op, en ook de meeste foto's die hier gepost zijn, tonen ellende. Die foto's zijn wel aangrijpender, tonen meer emotie, dan een foto van een zonnige lentedag in mei, en blijkbaar wordt dat als een belangrijk criterium voor 'mooi' gezien.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:23 schreef Steve.Porter het volgende:
waarom hebben al die World Press foto's betrekking tot de naarheid in deze wereld?
Jezus, wat een leuk (en vooral veilig) moment om een foto te makenquote:Op donderdag 29 september 2005 19:49 schreef LSS het volgende:
Dit heb ik altijd een mooie gevonden, het is 1 van de vele foto's gemaakt tijdens de landing van de Amerikanen op Omaha Beach. Zo kan ik er nog tig anderen posten die net zo indrukwekkend zijn.
[afbeelding]
Volgens mij (kan het ook fout hebben) is die foto van Robert Capa. De eerste echte oorlogsfotograaf. In het veld gestorven. Bekenste foto is die van een vallende spaanse soldaat die net door een kogel getroffen is. Moment van treffen en afdrukken waren nagenoeg gelijktijdig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:01 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Jezus, wat een leuk (en vooral veilig) moment om een foto te maken![]()
Ik neem aan dat dat kind dood is?quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:10 schreef portier het volgende:
Geen mooie foto, maar wel een hele indrukwekkende vind ik;
[afbeelding]
quote:
Ik vrees van niet...quote:Karamoja district, Uganda, April 1980. Starving boy and a missionary.
Alhoewel je grote kans hebt dat je gelijk hebt, er waren niet alleen maar Nederlanders daar. Er liepen ook nog ten minste 3 britse SAS militairen en een Scandinavier. Die laatste had de bijnaam Schwartsenegger. Wil je misschien ook even met hem alleen zijn?quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
[afbeelding]
Geschreven door een (helaas) onbekende Nederlandse blauwhelm op
een muur van één van de barrakken in Potocari (Srebrenica, 1994/1995)
..en nog steeds voel ik een ongekende woede als ik deze tekst lees.
Ik zou er echt alles voor overhebben om maar even met de schrijver alleen te zijn.
Dit is de "mooiste" voor mij, als je kijkt naar wat voor gevoelens het bij me oproept.
Al noemden ze hem Mike Tyson.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Alhoewel je grote kans hebt dat je gelijk hebt, er waren niet alleen maar Nederlanders daar. Er liepen ook nog ten minste 3 britse SAS militairen en een Scandinavier. Die laatste had de bijnaam Schwartsenegger. Wil je misschien ook even met hem alleen zijn?![]()
Als het waar is dan is het waar, ik was er niet bij.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
[afbeelding]
Ik zou er echt alles voor overhebben om maar even met de schrijver alleen te zijn.
[
Zal vast wel een enorme zielige mongool zijn als je smel met een L schrijft.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
[afbeelding]
Dit is de "mooiste" voor mij, als je kijkt naar wat voor gevoelens het bij me oproept.
zo mooiquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:11 schreef Elocyp het volgende:
[afbeelding]
is dat niet Utah beach?quote:Op donderdag 29 september 2005 19:49 schreef LSS het volgende:
[afbeelding]
De foto is eigenlijk mislukt. Capa viel tijdens de landing in het water met zijn camera. Na terugkomst in Engeland ontwikkelde hij de film, en dit was een van de weinige nog ietwat toonbare platen. De vegen in het scherm voegen een hoop drama toe aan de plaat, en dus werd besloten om hem alsnog te plaatsen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:33 schreef mwvdlee het volgende:
Deze vind ik persoonlijk bijzonder:
[afbeelding]
Een bekende (de meest bekende?) foto van Robert Capa.
Op 't eerste gezicht niet bijzonder, tot je weet dat deze foto tijdens D-Day gemaakt temidden van de rondvliegende kogels, mortieren en stervende mensen.
Heb onlangs een documentaire over Capa gezien, en het blijkt dat hij nogal het een en ander in scene heeft gezet, waaronder zijn bekendste foto hieronder:quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De foto is eigenlijk mislukt. Capa viel tijdens de landing in het water met zijn camera. Na terugkomst in Engeland ontwikkelde hij de film, en dit was een van de weinige nog ietwat toonbare platen. De vegen in het scherm voegen een hoop drama toe aan de plaat, en dus werd besloten om hem alsnog te plaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |