was dit niet worldpressfoto van vorig jaar ofzo? ( desalniettemin, supermooie foto )quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[afbeelding]
Dit vind ik ook een mooie foto. Een Iraakse gevangene met z'n zoontje.
Ja, van 2004quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
was dit niet worldpressfoto van vorig jaar ofzo? ( desalniettemin, supermooie foto )
quote:World Press Photo 2004
Winnende foto is van Jean-Marc Bouju, Frankrijk. Een Iraakse man troost zijn zoon in een kamp voor krijgsgevangenen. Foto genomen in Najaf, Irak, op
31 maart 2003 voor The Associated Press.
quote:World Press Photo 2005
Winnende foto is van Arko Datta uit India, gemaakt voor Reuters.
Een vrouw treurt om een familielid, die omgekomen is tijdens de tsunami. Gefotografeerd in Cuddalore, India, Tamil Nadu, 28 december 2004.
Die is idd mooi. Onwerkelijk bijna, haar gezicht.quote:
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:34 schreef TrenTs het volgende:
Oeh, hier kan ik wel iets vragen wat ik allang wil weten.
Tijdens een oorlog in Azië (ik weet niet exact welke, heb wel een idee maar daar heb je weinig aan) is er een foto geschoten van een man die een pistool tegen het hoofd van iemand anders aanzet, in zwart/wit. Er is ook een filmopname van, daar zie je dat de man gewoon een headshot krijgt en dood in elkaar zakt. Vrij gruwelijk, maar de foto is -zoals ik 'm in gedachten heb- vrij 'sfeervol', in de ruimste zin des woords dus.
Iemand een idee?
yeah...das echt logisch, iedereen die in het leger zit, neemt namelijk altijd zn hele familie mee naar de frontliniequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Salvador, die foto heeft wel een verhaal.
Die man die die man doodschiet heeft net te horen gekregen dat die kerel ik geloof zijn familie had vermoord. Dus daarom schiet hij dus.
Ja, waarschijnlijk heeftie wat GI's vermoord... en krijgt ie gewoon een kogel .quote:Het is in Vietnam. Ik geloof dat de kerel die wordt neergeschoten van de Vietconq was.
Ik kan alleen evenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
een foto van het leidse stadhuis, na d egrote brand van 1929. maar kan er geen foto van vinden op het internet.
neen, die bedoel ik nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kan alleen even
http://odin.let.rug.nl/CB/pics/lei_sta1.jpg
vinden, maar die bedoel je denk ik niet?
dan nog, het gaat er bij mij echt niet in dat die vietnamees "de familie" van de shooter heeft vermoord... hoogstens een paar collega's ofzo .quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kan alleen even
http://odin.let.rug.nl/CB/pics/lei_sta1.jpg
vinden, maar die bedoel je denk ik niet?
En Sal, best lastig als de frontlinie een heel land kan zijn
Heb ik een tijdje terug eens gelezen. Ik ga het opzoeken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:27 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
dan nog, het gaat er bij mij echt niet in dat die vietnamees "de familie" van de shooter heeft vermoord... hoogstens een paar collega's ofzo .
bedoel je de foto op het midden van deze pagina ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
neen, die bedoel ik niet
het is een foto van de voorgevel, met wat spuitgasten. het vroor die dag verschrikkelijk, dus het stadhuis is tot 1 groot ijspaleis verworden.
prachtige foto
nee, maar het komt wel in de buurt..quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:56 schreef xXx-Fenneke-xXx het volgende:
[..]
bedoel je de foto op het midden van deze pagina ?
http://members.fortunecity.com/genealogie/nawoord.html
weet je goddomme wel waar je over lult idiootquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:06 schreef Salvad0R het volgende:
ziet er niet echt hygienisch uit voor een douche
Ja .quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:08 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
weet je goddomme wel waar je over lult idioot![]()
over auschwitz mak je geen grapjesquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja .
Ik herken een hygienische douche altijd in 1 oogopslag, en die op de foto van jou ziet er gewoon niet echt fris uit ..
damn, ik maak maar een grapje joh.
Lezen is ook een vak dat niet aan jouw besteed was op schoolquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:05 schreef Salvad0R het volgende:.
[[url=http://img382.imageshack.us/img382/1921/vietnamshooting1at.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ehmmmm... Wat lul jij poep dan ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:59 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Lezen is ook een vak dat niet aan jouw besteed was op school
de post van Offy
Relativeren is het key-word hier.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
over auschwitz mak je geen grapjes![]()
![]()
![]()
O wacht, ik zie het al.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:08 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ehmmmm... Wat lul jij poep dan ?
sorrrrrrryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy danquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:38 schreef _evenstar_ het volgende:
nog geen reden om er grapjes over te maken![]()
![]()
![]()
Overal mag je grappen over maken. Ook over Auschwitz.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:38 schreef _evenstar_ het volgende:
nog geen reden om er grapjes over te maken![]()
![]()
![]()
Toch zijn er momenten in het leven dat je een stuk verstandiger zou kunnen overkomen door gewoon niet te reageren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:20 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Relativeren is het key-word hier.
Dat er 6 miljoen joden zijn gedeporteerd en vermoord is Fucking erg.... Maar er is zo vaak massamoord gepleegd... Zoals Mao Zedong, die heeft er 80 miljoen vermoord .
Of Stalin, die 25 miljoen roemenen heeft gedeporteerd en vermoord. Minstens. De holocaust was fuckin erg, maar absoluut geen reden om maar even al mn vrolijkheid en blijheid die ik NU voel te negeren en quasi-ge-emotioneerd te doen alsof ik echt geraakt wordt door een foto van een of andere gaskamer.
Het is ook nog eens een kutfoto, btw. Lelijke flits en scheve horizon...
Ik snap dat het emoties in je losmaakt die geen enkele andere foto kan losmaken.... maar dat is gewoon persoonlijk .
Op film is het nog leuker, dan zie je de voorste tank steeds om heen proberen te sturen waarnaar hij er toch weer voor gaat staan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:51 schreef Salvad0R het volgende:
wat Zwansen zegt, dus.
en btw, zwansie... die foto die je postte is mijn inziens 1 van de waardevolste beelden, ooit gemaakt op aarde
maar liever niet als ariër tegen een jodenkind.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Overal mag je grappen over maken. Ook over Auschwitz.
Prachtig en zielig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:11 schreef Salvad0R het volgende:
[[url=http://img373.imageshack.us/img373/5026/brandje7yx.th.jpg]afbeelding][/URL]
owwquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:30 schreef Dagonet het volgende:meer foto's! We gaan nu wel heel erg offtopic, dat kan, als het moet toch wel in een slowchattopic? Ahhhh? toe?
Voor de vaste FOTters, is het niet een ideetje om een volgende meet nieuwsfoto's te repliceren?
[afbeelding]
Het mooie van deze world press photo vind ik dat het zo'n gelijkenis vertoont met een Piëta, hoewel het laatste meer berustend is en dit emotioneel.
Jij gaat natuurlijk meedoenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:30 schreef Dagonet het volgende:meer foto's! We gaan nu wel heel erg offtopic, dat kan, als het moet toch wel in een slowchattopic? Ahhhh? toe?
Voor de vaste FOTters, is het niet een ideetje om een volgende meet nieuwsfoto's te repliceren?
De Grote Depressie in de VSquote:
Tank man, Tienanmen Plein.quote:
Die is inderdaad zo enorm mooi. Zo sprekend. Ik krijg er altijd rillingen van over mijn rug.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:13 schreef blieblie het volgende:
Ik kan zo snel het origineel niet vinden. Maar de linker:
[afbeelding]
Echt een enorm mooie foto... Toen ik em voor het eerst zag heb ik er een half uur naar zitten staren. Heel maf.
Vind ik ook. Een mooie, lieve, grappige foto kan net zo goed rillingen over je rug laten lopen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:27 schreef Salvad0R het volgende:
vind het trouwens zonde dat de world press photos elke keer over "leed" gaan... het is goed dat er aandacht aan besteed wordt, maar het is net of het er met de worldpressphoto om gaat welke foto het grootste gevoel van afgrijzen opwekt, ipv het gevoel dat je echt een foto met Schoonheid aan het bekijken bent.
Maar is dan vaak niet nieuwswaardig genoeg om de een of andere reden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vind ik ook. Een mooie, lieve, grappige foto kan net zo goed rillingen over je rug laten lopen.
Vuurwerkramp?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:04 schreef Salvad0R het volgende:
[[url=http://img380.imageshack.us/img380/3099/boom5ln.th.png]afbeelding][/URL]
Deze vind ik echt wel superquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:59 schreef Foo_niks het volgende:
[afbeelding]
de rust en van zelfsprekendheid die beide uitstralen.
Yeah danku, ik had 'm al gezien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:05 schreef Salvad0R het volgende:
[..].
[[url=http://img382.imageshack.us/img382/1921/vietnamshooting1at.th.jpg]afbeelding][/URL]
Die schepen liggen wel heel erg dichtbij....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:11 schreef Locusta het volgende:
Ook deze vind ik erg indrukwekkend:
[afbeelding]
Second Atomic Bomb Test at Bikini Lagoon, Baker Day, 24 July 1946 "Sweeping out in all directions, this haze of water, steam, spray and radio active substances obscured all but wxtreme outer fronges of the Crossroads target fleet a few minutes after the Baker Day blast. This photograph was taken by an automatic camera mounted in one of the photograhic towers on a nearby island. This is the fifth atomic bomb to be exploded."
(Atomic Bomb Collection, Box 8, Photo #218712-023-12)
en
[afbeelding]
Baker Day at Bikini Atoll, 25 July 1946 (Atomic Bomb Collection, Box 8, Photo #34318 A.C.)
Er is ook nog een foto van een atoombom waarbij je de bomen helemaal ziet wegwaaien van de klap, maar die kon ik zo snel niet vinden.
Nja, inderdaad.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar is dan vaak niet nieuwswaardig genoeg om de een of andere reden.
Die gaven in de weken daarna licht in het donkerquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die schepen liggen wel heel erg dichtbij....
Het is alleen jammer dat die foto in scene is gezet. De Russen veroverde de Rijkstag 's nachts, maar omdat er toen geen goeie foto gemaakt kon worden is het 's morgens overgedaan voor de foto. (alleen de vlag plaatsen hoor, niet de bestormingquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:11 schreef Elocyp het volgende:
[afbeelding]
Dit heb ik ook altijd wel een mooie foto gevonden.
Dat waren afdankertjes zodat ze konden zien wat er met een schip gebeurde als die op een specifieke afstand van ground zero was, en de richting die het schip opwees.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:36 schreef Zwansen het volgende:
[...]
Die schepen liggen wel heel erg dichtbij....
Wat meer info:quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:57 schreef Simulacrum het volgende:
[afbeelding]
Zou in scene gezet zijn. Maar maakt niet uit,het blijft een mooie foto.
Raising the 2nd flag on Mt. Suribachi, Iwo Jima
2 februari 1945
Iwo Jima is een eilandje van Japan...
Stalen zenuwen...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:31 schreef ChrisJX het volgende:
[afbeelding]
Ik meende trouwens ergens gehoord te hebben dat dit een trucagefoto was, maar na wat gegoogled te hebben kom ik tot de conclusie dat dit (gelukkig) toch een originele foto isDoor Charles Ebbet in 1932 gemaakt, bij de bouw van het Rockefeller Center.
http://www.nytimes.com/ny(...)struction/index.htmlquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:31 schreef ChrisJX het volgende:
[afbeelding]
Ik meende trouwens ergens gehoord te hebben dat dit een trucagefoto was, maar na wat gegoogled te hebben kom ik tot de conclusie dat dit (gelukkig) toch een originele foto isDoor Charles Ebbet in 1932 gemaakt, bij de bouw van het Rockefeller Center.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:48 schreef Even het volgende:
Foto
ik zag net deze en vind em ook behoorlijk indrukwekkend
grappig, was onlangs by walibi world. daar hangt deze foto aan de muur bij een american cafe vlak bij de ingang.... maar hij is dd wel mooi heb hem daar ook zitten bewonderen op echtheidquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:31 schreef ChrisJX het volgende:
[afbeelding]
Die foto hangt ongeveer overal aan de muurquote:Op zondag 21 augustus 2005 19:38 schreef Annelientje het volgende:
grappig, was onlangs by walibi world. daar hangt deze foto aan de muur bij een american cafe vlak bij de ingang.... maar hij is dd wel mooi heb hem daar ook zitten bewonderen op echtheid
Het beste uit Lifequote:Met een minachtende zwaai van haar arm identificeerd een vrouw een verklikster aan de Gestapo, die probeerde onder gevangenen te mengen en zo bijna een ontslagbewijs had ontvangen
Bron: Het beste uit Lifequote:Teder baat een japanse moeder haar 17-jarige dochter. Het meisje is blind en misvormd geboren als gevolg van het kwik-afval van een chemische fabriek dat het water rond het dorp Minamata had vergiftigd.
The humanityquote:
Geweldige foto idd... ook één van mijn favorieten..quote:
'slechts' 90MB maar toch.. Thnx.. heb nu weer een aardige verzameling wallpapers.quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:30 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Geweldige foto idd... ook één van mijn favorieten..
Hier staan nog veel meer geweldige foto's van National Geographic... pas op, het is meteen wel zo'n 133 MB...
Dat klopt. Ik heb eens een boek over wolkenkrabbersbouwers gelezen, en die bouwvakkers lopen fluitend met de handen in de zakken over die stalen profielen... Het schijnt dat fotografen bagger schijten als ze een reportage moeten maken op dergelijke werkplekken..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:31 schreef ChrisJX het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:29 schreef Auticia het volgende:
Ik heb ooit op een tentoonstelling een machtig mooie foto gezien van Koos Breukel. Ik kan het betreffende plaatje op internet niet vinden helaas, maar ik meen dat het een vrouw met brandwonden (?) was die een sigaret rookte.
Weet iemand welke ik bedoel?.
Heeft iemand deze toevallig in een hogere res?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:42 schreef Salvad0R het volgende:
[[url=http://img292.imageshack.us/img292/4287/brandje6mm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |