abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:31:14 #1
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29203688
[spoiler]Harry Potter and the Half Blood Prince spoilertopic
quote:
Dat neem je wel erg snel aan. Ik kan me niet voorstellen dat Dumbledore vermoorden zomaar even een testje voor Draco en een partijtje Death Eaters is. Het is puur de samenloop van omstandigheden dat Dumbledore het loodje legt. In het vorige boek rolt Dumbledore zo een zooitje Death Eaters op en speelt hij met Voldemort.

Overigens, in de Harry Potter films is de nieuwe Dumbledore vooral grijs en paars. Dat klopt toch niet met hoe hij beschreven wordt in het boek.
Snape zei dat Voldemort boos was en daarom Malfoy die opdracht gaf, omdat ie wist dat ie dat toch nooit zou redden. Als soort wraak dus. En Malfoy heeft er steeds over dat hij "iets" moet doen en dat niemand hem kan helpen. Eén van die death eaters zei ook dat malfoy het moest doen toen een ander het klusje wilde klaren. Is wel heel toevallig dan allemaal als dat allemaal niet in opdracht was van Voldemort maar iemand anders en dat malfoy dus ook nog iets anders moest doen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:32:23 #2
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29203732
Oeps, dubbel. Gebruik deze maar.
pi_29203911
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:32 schreef MeneerTim het volgende:
Oeps, dubbel. Gebruik deze maar.
oke
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:40:20 #4
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29204007
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:31 schreef texelonia het volgende:
[spoiler]Harry Potter and the Half Blood Prince spoilertopic
[..]

Snape zei dat Voldemort boos was en daarom Malfoy die opdracht gaf, omdat ie wist dat ie dat toch nooit zou redden. Als soort wraak dus. En Malfoy heeft er steeds over dat hij "iets" moet doen en dat niemand hem kan helpen. Eén van die death eaters zei ook dat malfoy het moest doen toen een ander het klusje wilde klaren. Is wel heel toevallig dan allemaal als dat allemaal niet in opdracht was van Voldemort maar iemand anders en dat malfoy dus ook nog iets anders moest doen.
Voldemort zal wel twijfelen aan de vermogens en loyaliteiten van de familie Malfoy en daarom Draco de opdracht hebben gegeven om een manier te vinden de Death Eaters Hogwarts binnen te smokkelen. Maar met welke reden? Werkelijk alleen om Dumbledore te vermoorden? Het valt ook wel op dat behalve de weerwolf er geen bekende Death Eaters mee waren. Dus misschien heb je gelijk. Voldemort stuurde Draco eigenlijk de dood in en daarom was zijn moeder zo bang voor zijn leven. Het was vast goed gekomen met Dumbledore als ze niet eerst een Horcrux waren gaan veroveren.

Toch snap ik niet dat Dumbledore Draco niet gewoon ontwapende of bevroor toen ze voetstappen hoorden. Misschien was het belangrijk dat Harry het gesprek tussen Draco en Dumbledore mee kreeg. Wel opvallend dat Draco hem niet kon vermoorden. Of is er nog iets anders gezegd wat van belang voor later kan zijn?
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:44:24 #5
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29204140
Volgens mij wist Dumbledore toen nog niet dat er ook nog death Eaters bij waren, toen hij Malfoy zag. Hij had immer net ervoor gezegd tegen harry dat ie Snape moest gaan halen. Als ie wist dat die Death Eaters daar waren zou ie dat niet doen natuurlijk. Ik denk dat Dumbledore dacht dat Malfoy hem nooit echt zou durven vermoorden, en wellicht Harry bevroor omdat hij bang was dat Harry Malfoy zou aanvallen (was toch ook al gebeurd in die toiletten toen).
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29204591
oh nee, gaat dumbledore dood?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:22:23 #7
88233 Steve
Still the best.
pi_29205315
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:58 schreef Deetch het volgende:
oh nee, gaat dumbledore dood?
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:41:05 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_29205802
Kom hier straks op terug, moet weg (tvp dus)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:38:24 #10
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29208818
quote:
Hmm zitten wel wat interessante punten bij *weer beetje hoop krijgt*

Is er ook zo'n site over Sirius Black?
©Dumbo
pi_29213444
Hehe, eindelijk heb ik ook het boek uit. Zat me al dagen te verheugen om het feit dat ik eindelijk de spoilertopics kon gaan lezen.

Ga ik nu even dus.
pi_29215260
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:06 schreef Iemand het volgende:
De prophecy zegt dat toch wel? Either must die at the hand of the other... The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... - lijkt er toch wel op dat er maar 1 is met die kracht.

the prophecy: The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches ... Born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies ... And the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not ... And either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives ... The one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies...
Dumbledore heeft zelf verteld dat de prophecy is wat er van gemaakt wordt.
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:22:32 #13
71919 wonderer
pi_29217836
Ik vraag me af waar Harry die spiegel heeft uit boek 5...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_29219078
hmm ik vind het wel een interessante site.. moet er nog even over nadenken
pi_29220747
De site heeft ontzettend sterke punten. Ik kan er geeneen vinden waar ik vraagtekens bij zet, ze lijken allemaal goed mogelijk.
pi_29231157
dat bedoel ik

ik las de hp boeken trouwens niet als mogelijke speurtocht
toch maar ff wel doen >> dan heb ik ze na twee jaar wel uit
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:36:55 #17
88233 Steve
Still the best.
pi_29235057
J.K. Rowling heeft altijd gezegd dat ook in de magische wereld dood gewoon echt dood is. Aangezien Dumbledore al zwak was en niemand de avada kedavra vloek kan overleven, met daarbij dat Snape best een krachtig tovenaar is, lijkt het mij zelf sterk dat Dumbledore toch nog leeft.

Maar goed, die site heeft idd. wel een paar discussiepunten, dus helemaal uitsluiten kan ik het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steve op 30-07-2005 13:23:39 ]
pi_29245602
Uiteraard moet je het ook menen opdat avada kedavra zou werken..
Maar misschien had Snape daar iets op gevonden 14.gif
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:04:13 #19
88233 Steve
Still the best.
pi_29251455
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:19 schreef Paltos het volgende:
Uiteraard moet je het ook menen opdat avada kedavra zou werken..
Maar misschien had Snape daar iets op gevonden 14.gif
Aangezien Dumbledore al zeer zwak was hoeft de avada kedavra vloek lijkt me ook niet zeer sterk te zijn. Of Snape er iets op gevonden heeft, dat zou natuurlijk kunnen .
pi_29255053
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:44 schreef texelonia het volgende:
Volgens mij wist Dumbledore toen nog niet dat er ook nog death Eaters bij waren, toen hij Malfoy zag. Hij had immer net ervoor gezegd tegen harry dat ie Snape moest gaan halen. Als ie wist dat die Death Eaters daar waren zou ie dat niet doen natuurlijk. Ik denk dat Dumbledore dacht dat Malfoy hem nooit echt zou durven vermoorden, en wellicht Harry bevroor omdat hij bang was dat Harry Malfoy zou aanvallen (was toch ook al gebeurd in die toiletten toen).
Hoe kan het dan dat in de vorige boeken elke keer als er iets gebeurde met Harry dat Dumbledore een paar seconde later aankomt lopen. Of als er al iets ergs gebeurd was? Denk dat Dumbledore heel goed wist dat er DE waren en dat er een hele theorie achter zit, waar Snape een grote rol in speelt. Dat die op het eind van deel 7 een belangrijke rol gaat spelen.
I'd rather die like a man than live like a coward
pi_29263093
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 00:33 schreef ViVe het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat in de vorige boeken elke keer als er iets gebeurde met Harry dat Dumbledore een paar seconde later aankomt lopen. Of als er al iets ergs gebeurd was? Denk dat Dumbledore heel goed wist dat er DE waren en dat er een hele theorie achter zit, waar Snape een grote rol in speelt. Dat die op het eind van deel 7 een belangrijke rol gaat spelen.
Daar zullen we helaas nog twee jaar op moeten wachten. Hopelijk is het einde van de serie boeken wel bevredigend..ik hou absoluut niet van open eindes of ongelukkige eindes....
  zaterdag 30 juli 2005 @ 12:54:50 #22
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29263434
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:36 schreef alwaysthebest het volgende:
J.K. Rowling heeft altijd gezegd dat ook in de magishe wereld dood gewoon echt dood is.
Nou ja wij denken dat hij met opzet dood is. Of helemaal niet dood is. Kan best ja toch.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 20:29:16 #23
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29274685
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:02:49 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_29278949
hmm ik denk dat Snape er idd wat opgevonden kan hebben. Hij heeft toch al vaker zelf spreuken bedacht
pi_29281062
Ik denk ook dat Dumbledore dood is. Maar ik weiger te geloven dat Snape echt slecht is. .
Sirius Black is ook gewoon dood lijkt me...
pi_29281780
pfff in feite is het natuurlijk allemaal mogelijk >> het genre he

maar laten we hopen dat het een beetje redelijk blijft

dus dood=dood hoe jammer dat ook is.
pi_29282414
Zeker waar. Maar erover discussiëren is wel okay! [14.gif]
pi_29283697
tuurlijk en zo komen we de twee jaar wel door

hup Rowling ga eens flink schrijven, mag je daarna weer met je kiddo's spelen.
pi_29287851
Ik vraag mij trouwens af hoe ze U Noo Poo zullen gaan vertalen in het nederlands ?
Je weet wel - Je scheet wel (ofzo) ?
Iemand nog suggesties?
pi_29287925
Weetje wat ik me afvraag Hoe ze R.A.B gaan vertalen? tenzij de nederlandse vertaler weet wie het is .
pi_29288652
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:04 schreef tonks het volgende:
Weetje wat ik me afvraag Hoe ze R.A.B gaan vertalen? tenzij de nederlandse vertaler weet wie het is .
Dat vroeg ik me ook al af. Zouden de vertalers voor dat soort dingen contact kunnen opnemen met haar of de uitgeverij ofzo?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 31 juli 2005 @ 12:10:13 #32
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29289164

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:02:49 ]
Zerg schreef:
  zondag 31 juli 2005 @ 13:28:15 #33
88233 Steve
Still the best.
pi_29290920
Hm ja. Mischien dat ze uit voorzorg alvast R.A.Z ofzo neerzetten, zodat ze in een noodgeval een naam moeten bedenken die begint met een Z.
  zondag 31 juli 2005 @ 16:08:34 #34
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29295896
quote:
Zeg je loopt wel een beetje achter de feiten aan. We hadden al lang besloten dat we bij de uitgave van de Nederlandse versie konden bevestigen of het Regulus is. Dan wordt het immers R.A.Z. Wel even de vorige topiques lezen.

Iets anders. Hoe zit het precies met die herinnering van Slughorn? Dumbledore's hand is zwart sinds het begin van het boek. Volgens hem zelf is die hand overleden (of zwart geblakerd) tijdens het vernietigen van een horcrux. Dus Dumbledore wist van het bestaan van die horcruxen af voordat Harry achter de herinnering van Slughorn aan ging. Die moest Dumbledore bevestigen dat er zoiets als horcruxen zijn, maar dat wist hij blijkbaar al. Hij had er immers zelf al een gevonden. Waarom was die herinnering van Slughorn dan zo belangrijk?
pi_29296046
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:08 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Zeg je loopt wel een beetje achter de feiten aan. We hadden al lang besloten dat we bij de uitgave van de Nederlandse versie konden bevestigen of het Regulus is. Dan wordt het immers R.A.Z. Wel even de vorige topiques lezen.

Iets anders. Hoe zit het precies met die herinnering van Slughorn? Dumbledore's hand is zwart sinds het begin van het boek. Volgens hem zelf is die hand overleden (of zwart geblakerd) tijdens het vernietigen van een horcrux. Dus Dumbledore wist van het bestaan van die horcruxen af voordat Harry achter de herinnering van Slughorn aan ging. Die moest Dumbledore bevestigen dat er zoiets als horcruxen zijn, maar dat wist hij blijkbaar al. Hij had er immers zelf al een gevonden. Waarom was die herinnering van Slughorn dan zo belangrijk?
Dus het is wel sowieso Regulus? want dan heb ik dat gemist in de vorige topics.

Over dat horcruxes, misschien omdat hij moest weten hoeveel er zijn?
  zondag 31 juli 2005 @ 16:15:58 #36
71919 wonderer
pi_29296126
Die herinnering was ook belangrijk voor Harry om te weten. Dumbledore weet uit ervaring dat Harry niet zomaar dingen aanneemt van wat hij vertelt dus laat hij het zelf zien en doen. Is ook goed voor zijn zelfvertrouwen enzo.
  zondag 31 juli 2005 @ 16:21:03 #37
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29296291
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:08 schreef MeneerTim het volgende:
Waarom was die herinnering van Slughorn dan zo belangrijk?
Dumbledore had zelf al enigszins uitgevogeld hoe het zat, en deze herinnering is het bewijs dat ie op het juiste spoor zat. Dat vertelt ie aan Harry nadat ze de volledige herinnering hebben gezien.
©Dumbo
  zondag 31 juli 2005 @ 16:23:25 #38
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29296359
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:13 schreef tonks het volgende:
Dus het is wel sowieso Regulus? want dan heb ik dat gemist in de vorige topics.
Nee, dat denken we, .

Misschien is het wel Sirius, maar dan zijn meisjesnaam. Tof, Sirius zat gewoon verstopt onder dat gordijn en is stiekem zelf alles aan het rechtzetten. Samen met Sneep, die hem de informatie over de Horcruxes geeft. Voldemort vertrouwt Sneep immers 100% sinds hij Dumbledore vermoord heeft en in wekelijkse onderonsjes wordt Sneep precies op de hoogte gehouden door Voldemort. Precies volgens plan, ja toch.

Tering ik hoef dat hele zevende boek al niet meer te lezen.

.
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:21 schreef texelonia het volgende:

[..]

Dumbledore had zelf al enigszins uitgevogeld hoe het zat, en deze herinnering is het bewijs dat ie op het juiste spoor zat. Dat vertelt ie aan Harry nadat ze de volledige herinnering hebben gezien.
Maar is het niet een beetje rare volgorde om eerst Horcruxes te gaan vernielen voordat je zeker weet waar ze voor dienen? Klinkt ondumbledoriaans.
  zondag 31 juli 2005 @ 16:28:38 #39
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29296514
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:23 schreef MeneerTim het volgende:
Maar is het niet een beetje rare volgorde om eerst Horcruxes te gaan vernielen voordat je zeker weet waar ze voor dienen? Klinkt ondumbledoriaans.
Ik neem aan dat Dumbledore wel wist wat Horcruxes waren, maar hij wist niet zeker of Voldemort dat ook wel wist. En misschien ook dat ie wilde weten hoeveel er zouden zijn, en aangezien Voldemort aan Slughorn vroeg of het niet beter zou zijn om er meer te hebben, bijvoorbeeld het magische getal 7....
©Dumbo
pi_29296518
Ik denk toch dat mijn 7 idee het is.
  zondag 31 juli 2005 @ 19:25:14 #42
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29301115

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:02:49 ]
Zerg schreef:
  zondag 31 juli 2005 @ 19:25:38 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29301126
Ben nu halverwege en heb echt het idee dat de 'leuke' dingen nog moeten komen..

Ik vergeet alleen steeds namen.. Weet bijv. nu al niet meer wiens herrinnering het was waarbij Harry en Dumbledore bij Voldemort z'n opa waren (als ik 't later weer in 't boek tegenkom weet ik wel weer hoor.. Dit heb ik trouwens altijd bij boeken en films )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29302688
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:25 schreef E.T. het volgende:
Ben nu halverwege en heb echt het idee dat de 'leuke' dingen nog moeten komen..

Ik vergeet alleen steeds namen.. Weet bijv. nu al niet meer wiens herrinnering het was waarbij Harry en Dumbledore bij Voldemort z'n opa waren (als ik 't later weer in 't boek tegenkom weet ik wel weer hoor.. Dit heb ik trouwens altijd bij boeken en films )
Wat doe je dan in het spoiler topic
pi_29303219
Inderdaad, dat is durven hoor!
  maandag 1 augustus 2005 @ 11:52:24 #46
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_29319122
Ik wist ook alles al van te voren, internet...

Collega kwam wel met een leuke theorie,

Harry is de laatste Horcruxces!
Dumbledore gaf de voorzetjes:
1. Horcrux kan een levend iets zijn (de slang van Voldemort)
2. Hij maakte ze alleen bij belangrijke moorden (de dood van Harry zou de kroon op ze werk moeten zijn!)
3. Harry heeft bepaalde dingen van Voldemort overgenomen, parsletongue en hij deelde emoties van Voldemort!
4. Niemand mag Harry vermoorden behalve Voldemort zelf, dit is omdat er een gedeelte van Voldy nog steeds in Harry zit of dat was alleen een smoes van Snape voor onderstaande bewering!

Dumbledore is niet dood!
Snape en hij deden alsof (wat best goed gelukt is) om Voldemort op het verkeerde been te zetten en niemand mocht/mag ervan weten ivm verraders!
Dumbledore vertrouwde hem tenslotte (ook al kwam er de opmerking dat een fout van Dumbledore desastreus zou zijn) volledig! En daar had hij zo zijn redenen voor, Snape is sowieso al die tijd een onderdeel van twijfel geweest, ik denk niet dat dat nu is afgelopen!

[ Bericht 26% gewijzigd door SicSicSics op 01-08-2005 12:07:13 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_29321351
Dit staat al in het hele topic hoor =)
pi_29321551
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:36 schreef alwaysthebest het volgende:
J.K. Rowling heeft altijd gezegd dat ook in de magische wereld dood gewoon echt dood is. Aangezien Dumbledore al zwak was en niemand de avada kedavra vloek kan overleven, met daarbij dat Snape best een krachtig tovenaar is, lijkt het mij zelf sterk dat Dumbledore toch nog leeft.

Maar goed, die site heeft idd. wel een paar discussiepunten, dus helemaal uitsluiten kan ik het niet.
Die vloek werkt alleen als je iemand echt dood wilt hebben. Dat word gezegt aan het einde van boek 5, door Van Detta geloof ik.

En misschien zei Snape de spreuk wel, maar het is ook mogelijk een spreuk af te vuren waar je aan denkt. Daar word tenminste wel opvallend veel aandacht aan besteed in het boek.

Dus wie weet wat er nog komen gaat .
pi_29321646
klopt, dat uitvoeren van een spreuk zonder hem uit te spreken zou er wel wat mee te maken kunnen hebben.. Ben benieuwd of dumbledore echt dood is, of dat ie nog terugkomt (wellicht als spook? )
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:24:00 #50
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29321832
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:15 schreef Unstoppable het volgende:
En misschien zei Snape de spreuk wel, maar het is ook mogelijk een spreuk af te vuren waar je aan denkt. Daar word tenminste wel opvallend veel aandacht aan besteed in het boek.
Maar is het ook mogelijk een spreuk niet uit te voeren die je hardop uitspreekt?
pi_29322075
als je aan een andere spreuk denkt, wellicht wel, of misschien dat de AK spreuk dan niet goed uitgevoerd wordt, omdat we weten dat je een onvergeeflijke spreuk moet menen en geconcentreerd moet uitvoeren..
pi_29322494
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:24 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Maar is het ook mogelijk een spreuk niet uit te voeren die je hardop uitspreekt?
Zoals ik al zei, die spreuk werkt alleen als Snape hem echt dood wil hebben. Dus stel dat het een plan van hun is, en Snape hem dus niet echt dood wil hebben. Dan zal de spreuk niet werken, het lijkt alleen zo omdat Snape ondertussen met behulp van zijn gedachtes een andere spreuk doet.
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:24:19 #53
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29323543
Heb ondertussen de voorgaande delen opnieuw gelezen en ik zit nu eigenlijk met 1 vraag: waarom was Dumbledore in deel 4 (GoF) blij toen hij hoorde dat Voldemort het bloed van Harry heeft gebruikt om weer 'levend' te worden?
GNU Terry Pratchett
pi_29324352
Als dumbledore niet dood was kwam dat schilderij er ook niet bij
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:51:36 #55
88233 Steve
Still the best.
pi_29324353
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef Lod het volgende:
Heb ondertussen de voorgaande delen opnieuw gelezen en ik zit nu eigenlijk met 1 vraag: waarom was Dumbledore in deel 4 (GoF) blij toen hij hoorde dat Voldemort het bloed van Harry heeft gebruikt om weer 'levend' te worden?
Er staat dat er een "gleam of something like triumph" in Dumbledore's ogen te zien was. Dus niet dat hij blij was. Er zou meer achter kunnen zitten, maar ik denk eerlijk gezegd dat Dumbledore gewoon zijn theorie weer eens bevestigd zag worden. Of dat Dumbledore gewoon gelijk had dat Harry beschermd werd door zijn moeders liefde, en dat Voldemort dat toen bevestigd heeft.
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:56:09 #56
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29324499
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:51 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Er staat dat er een "gleam of something like triumph" in Dumbledore's ogen te zien was. Dus niet dat hij blij was. Er zou meer achter kunnen zitten, maar ik denk eerlijk gezegd dat Dumbledore gewoon zijn theorie weer eens bevestigd zag worden. Of dat Dumbledore gewoon gelijk had dat Harry beschermd werd door zijn moeders liefde, en dat Voldemort dat toen bevestigd heeft.
Ik heb het nogal vrij vertaald
Maar uit de context kon ik niet halen dat Dumbledore iets bevestigd zag worden. Ik denk dat het antwoord in boek 7 zal zitten. Maar goed, nog maar 1jaar, 11 maanden wachten
GNU Terry Pratchett
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:35:36 #57
71919 wonderer
pi_29325732
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:51 schreef tonks het volgende:
Als dumbledore niet dood was kwam dat schilderij er ook niet bij
Als het echt een plan was om niet dood te gaan, zal ie daar ook wel een oplossing voor hebben.
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:50:23 #58
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29326195
Wanneer is gezegd dan dat alleen dode wizards een schilderij krijgen, of dat alleen dode headmasters in een schilderij in dat kantoor komen? Misschien komen alle vorige headmasters daar wel te hangen, dus ook degenen die met pensioen zijn of om wat voor reden dan ook niet meer daar headmaster zijn?

Maar áls Dumbledore wel echt dood is, denk ik dat dat schilderij nog wel een rol gaat spelen Zat aan het einde van het boek al steeds te wachten tot de Dumbledore in dat schilderij eens iets zou gaan zeggen
©Dumbo
pi_29327175
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:50 schreef texelonia het volgende:
Wanneer is gezegd dan dat alleen dode wizards een schilderij krijgen, of dat alleen dode headmasters in een schilderij in dat kantoor komen? Misschien komen alle vorige headmasters daar wel te hangen, dus ook degenen die met pensioen zijn of om wat voor reden dan ook niet meer daar headmaster zijn?

Maar áls Dumbledore wel echt dood is, denk ik dat dat schilderij nog wel een rol gaat spelen Zat aan het einde van het boek al steeds te wachten tot de Dumbledore in dat schilderij eens iets zou gaan zeggen
Lijkt me niet dat je als levende ook in een schilderij zit.. is nog niet voorgekomen iig.
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:30:12 #60
116015 SicSicSics
pi_29327466
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:21 schreef tonks het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat je als levende ook in een schilderij zit.. is nog niet voorgekomen iig.
Je kan toch wel een schilderij maken van een levende tovenaar?

Maar dan zou Umbridge er ook bij moeten hangen en daar hoor je ook niets van!

Ik geloof iig niet dat Dumbledore dood is, danwel blijft! It's just to fishy!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_29327559
We zullen zien Ik denk zelf dat perkie gewoon dood is .
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:34:13 #62
88233 Steve
Still the best.
pi_29327588
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:30 schreef SicSicSics het volgende:
Maar dan zou Umbridge er ook bij moeten hangen en daar hoor je ook niets van!
Ja maar die kon ook niet het kantoor binnenkomen toen ze het hoofd was, dus werd op een of andere manier "geweigerd".
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:36:31 #63
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29327655
En er is ook nergens gezegd dat er géén schilderij van umbridge is
©Dumbo
pi_29327681
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:36 schreef texelonia het volgende:
En er is ook nergens gezegd dat er géén schilderij van umbridge is
Zo kan je overal wel wat achter zoeken.
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:39:28 #65
116015 SicSicSics
pi_29327737
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:34 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Ja maar die kon ook niet het kantoor binnenkomen toen ze het hoofd was, dus werd op een of andere manier "geweigerd".
Iig nooit erkend, door de school, dus dat verklaard ook idd waarom ze geen schilderij zou krijgen, maar ik vond Perkie's (zoals tonks hem noemt) dood veels te gemakkelijk gaan! Dat kan nooit echt zijn!
Fine, fuck you then!
pi_29329828
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Iig nooit erkend, door de school, dus dat verklaard ook idd waarom ze geen schilderij zou krijgen, maar ik vond Perkie's (zoals tonks hem noemt) dood veels te gemakkelijk gaan! Dat kan nooit echt zijn!
En er zijn gewoon zoveel dingen vreemd, die niet verklaard zijn, of blijkbaar zonder reden gebeurden. Ik denk dat het nog niet afgelopen is, en dat we Dumbledore op 1 of andere manier nog terug zien.

Zal ook wel moeten, als je naar die hexnogwat keek die al vernietigt was. No way dat Harry dat allemaal zelf had weten uit te vinden, daarvoor heeft hij nog veelste weinig kennis.
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:06:48 #67
62254 Niobium
Domme vragen bestaan niet
pi_29334509
Even een rare gedachten kronkel...Dumbledore houdt toch ook van Harry, als een opa ofzo...zou hij misschien met zijn dood/opoffering een extra bescherming voor Harry hebben gecreeërd? Zoiets als z'n moeder heeft gedaan, maar dan minder sterk?
pi_29340248
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:06 schreef Niobium het volgende:
Even een rare gedachten kronkel...Dumbledore houdt toch ook van Harry, als een opa ofzo...zou hij misschien met zijn dood/opoffering een extra bescherming voor Harry hebben gecreeërd? Zoiets als z'n moeder heeft gedaan, maar dan minder sterk?
hmm ik denk dat daar een bloedband voor nodig is
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:12:38 #69
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_29346814
Volgens mij is Dumbie gewoon echt dood. Vind het allemaal iets te ver gezoch
Zn lijk ligt ook nog even een uur in het grasveld buiten de toren, schilderij dat er bij komt etc etc. Dood dood dood.

Ik hoop dat Harry verschrikkelijk gaat oefenen in deel 7, dark magic dan en daarmee Snape nog even gruwelijk terugpakt. Hij is namelijk geen enkele match voor hem, en dat vind ik nogal jammer

Die laatste 60 blz gingen echt snel zeg, poehee.
Wallahjeweettog
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:50:33 #70
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_29347702
OK

Vorige post had ik meteen geplaatst nadat ik hem uit had Iets te voorbarig denk ik.

Nu even rustig alles gelezen in deze topics en er zitten indd nog aardig wat haken en ogen aan

Ben erg benieuwd.
Wallahjeweettog
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 08:46:19 #71
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29350198
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:06 schreef Niobium het volgende:
Volgens mij heeft Dumbledore er meer voor gezorgd dat Harry nog meer als een dolle stier op Voldemort gaat afstuiven
GNU Terry Pratchett
pi_29361728
Ik ga het boek gewoon nog een keer lezen.

dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:16:14 #73
88233 Steve
Still the best.
pi_29362141
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:02 schreef Biancavia het volgende:
Ik ga het boek gewoon nog een keer lezen.

Ik heb hem net ook weer voor de 2e keer uit
De eerste keer mis je toch een hoop dingen.
pi_29362676
ik heb em ook al 2 keer uit .
pi_29363331
Ik moet het boek ook nog eens door, ben de laatste hoofdstukken wel erg snel doorgegaan. Wilde het gewoon eens uit hebben. Maar er zitten veel langdradige stukken in, die kan ik nu mooi overslaan.
pi_29368274
Yep ikke is ook het boek voor de tweede keer aan het lezen..nu op mijn gemakkie
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 20:26:38 #77
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_29369379
Die schilderijen kunnen toch praten?
Waarom zegt dat schilderij van Dumbledore eigenlijk niets?
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_29369424
Ik denk dat dumbie wel echt dood is, maar dat Snape niet fout is. Ik hang de theorie aan dat Dumbledore Snape smeekte om hem te vermoorden, en dat daar ook de conversatie op duidde die Harry hoorde tussen dumbledore en snape (dat snape vond dat er teveel van hem werd gevraagd).

Het is van onschatbare waarde om een spion tussen de Death Eaters te hebben, en ik denk dat het van cruciaal belang is dat Harry denkt dat Snape een verrader is, omdat hij anders de boel verraadt. Zijn emoties zitten nogal vooraan, zal ik maar zeggen.

Misschien dat dat gedoe met die Feniks duidt op een opstandig, dat zou kunnen, maar dat was volgens mij vooral voor het tearjerker-gehalte. Aan de andere kant, de opmerking van Snape dat Harry beter moest leren om de spreuken "stil" uit te voeren zou wel een hint kunnen zijn dat hij een andere spreuk heeft gebruikt dan de AK.

Dat Harry de 7e horscrux (sp?) is vind ik een leuke theorie, volgens mij was het onduidelijk wat nou de 7e was, dus zou het heel goed Harry kunnen zijn, maar ik zal daar bij tweede lezing extra op letten.

[ Bericht 0% gewijzigd door phileine op 02-08-2005 22:34:55 ]
mooi he, alles
pi_29373846
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 20:27 schreef phileine het volgende:
Ik denk dat dumbie wel echt dood is, maar dat Snape niet fout is. Ik hang de theorie aan dat Dumbledore Snape smeekte om hem te vermoorden, en dat daar ook de conversatie op duidde die Harry hoorde tussen dumbledore en snape (dat snape vond dat er teveel van hem werd gevraagd).

Het is van onschatbare waarde om een spion tussen de Death Eaters te hebben, en ik denk dat het van cruciaal belang is dat Harry denkt dat Snape een verrader is, omdat hij anders de boel verraad. Zijn emoties zitten nogal vooraan, zal ik maar zeggen.

Misschien dat dat gedoe met die Feniks duidt op een opstandig, dat zou kunnen, maar dat was volgens mij vooral voor het tearjerker-gehalte. Aan de andere kant, de opmerking van Snape dat Harry beter moest leren om de spreuken "stil" uit te voeren zou wel een hint kunnen zijn dat hij een andere spreuk heeft gebruikt dan de AK.

Dat Harry de 7e horscrux (sp?) is vind ik een leuke theorie, volgens mij was het onduidelijk wat nou de 7e was, dus zou het heel goed Harry kunnen zijn, maar ik zal daar bij tweede lezing extra op letten.
Akkoord
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:16:19 #80
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29375704
quote:
De 7e was iets van Ravenclaw of Griffindor (aldus Albus en Harry).
GNU Terry Pratchett
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:10:39 #81
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29378023
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:16 schreef Lod het volgende:

[..]

De 7e was iets van Ravenclaw of Griffindor (aldus Albus en Harry).
En wat Dumbledore zegt is meestal waar. Is het ooit gebleken dat Dumbledore ergens naast zat? Irritant zeg, een man die de beste tovenaar ter wereld is en die altijd een beetje wijs aan het doen is en daarin ook nog eens altijd gelijk heeft.

Ideale schoonzoon.

,

!
pi_29379224
quote:
Aan de andere kant, de opmerking van Snape dat Harry beter moest leren om de spreuken "stil" uit te voeren zou wel een hint kunnen zijn dat hij een andere spreuk heeft gebruikt dan de AK.
Ik had meer het idee dat Snape dat zei omdat hij zodra Harry een spreuk riep, hij hem kon pareren.
Als Harry het stil deed zou Snape (of wie dan ook) hem niet kunnen pareren omdat je dan niet weet dat er een spreuk wordt uitgesproken. En dat zou dan weer een hintje zijn naar de goeie kant van Snape, als les voor Harry dus. Maar we zullen wel zien
Over een maandje ofzo maar weer eens lezen.
Screw them.
We're going home.
pi_29383159
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:50 schreef CarOnline het volgende:
Ik had meer het idee dat Snape dat zei omdat hij zodra Harry een spreuk riep, hij hem kon pareren.
Als Harry het stil deed zou Snape (of wie dan ook) hem niet kunnen pareren omdat je dan niet weet dat er een spreuk wordt uitgesproken. En dat zou dan weer een hintje zijn naar de goeie kant van Snape, als les voor Harry dus. Maar we zullen wel zien
Over een maandje ofzo maar weer eens lezen.
Maar Snape is een hele goede Occlumens, dus zelfs als Harry het stil deed, dan kon Snape het nog weten waarschijnlijk
©Dumbo
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:24:25 #84
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29384707
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:10 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

En wat Dumbledore zegt is meestal waar. Is het ooit gebleken dat Dumbledore ergens naast zat? Irritant zeg, een man die de beste tovenaar ter wereld is en die altijd een beetje wijs aan het doen is en daarin ook nog eens altijd gelijk heeft.

Ideale schoonzoon.

,

!
Je weet dat de boeken fictie zijn hè?
GNU Terry Pratchett
pi_29384951
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 08:29 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar Snape is een hele goede Occlumens, dus zelfs als Harry het stil deed, dan kon Snape het nog weten waarschijnlijk
Ja, daarom zeg ik ook, als les voor Harry.
Maar ik denk dat het te snel gaat om in een gevecht occlumdinges uit te oefenen.
Screw them.
We're going home.
pi_29385726
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:36 schreef CarOnline het volgende:
Ja, daarom zeg ik ook, als les voor Harry.
Maar ik denk dat het te snel gaat om in een gevecht occlumdinges uit te oefenen.
Maar als je er goed in bent (zoals Snape) misschien niet? Uitspreken gaat ook erg snel, dus dan moet je ook meteen reageren. Moet je eigenlijk weten welke spreuk er gezegd gaat worden om hem tegen te kunnen houden?
©Dumbo
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:48:28 #87
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_29388447
Ik vind het feit dat Voldemort Harry's bloed nodig heeft om weer mens te worden toch wel een aanwijzing voor het feit dat Harry zelf 1 van de Horcruxes kan zijn.
Ik ga het eind van GoF er eens op nalezen wat daar voor verklaring gegeven wordt.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_29388600
Van dumbledoreisnotdead.com:
quote:
5. Don't Point That At Me Unless You Mean It

In Order of the Phoenix, we learn something interesting and important when Harry tries to curse Bellatrix:

Hatred rose in Harry such that he had never known before. He flung himself out from behind the fountain and bellowed "Crucio!" Bellatrix screamed. The spell had knocked her off her feet, but she did not writhe or shriek with pain as Neville had -- she was already on her feet again ... "Never used an Unforgivable Curse before, have you, boy?" she yelled. "You need to mean them, Potter! You need to really want to cause pain -- to enjoy it ..." (OotP pg 810/715)

If Snape was really working on Dumbledore's orders to make it look to the world as if Snape had killed him, even if he had used the real Avada Kedavra, if he had not really meant it, if he really didn't want to kill Dumbledore, then isn't possible that the curse didn't kill Dumbledore, but only injured him badly?
Oftewel, als Snape het niet meent, kan hij hem niet doden. Nah, ik kan heel veel teksten van die site gaan aanhalen, maar je moet het gewoon op je gemak helemaal doorlezen. Daarna heb je weer hoop .
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:58:25 #89
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29388764
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:53 schreef CySt het volgende:
Van dumbledoreisnotdead.com:
[..]

Oftewel, als Snape het niet meent, kan hij hem niet doden. Nah, ik kan heel veel teksten van die site gaan aanhalen, maar je moet het gewoon op je gemak helemaal doorlezen. Daarna heb je weer hoop .
Er is een verschil tussen menen en willen. Snape kan wel degelijk menen dat Dumbledore dood moet (om wat voor reden dan ook), dat wil niet zeggen dat hij het ook wil.
GNU Terry Pratchett
pi_29391154
Hoe zou Harry zelf een horcrux kunnen zijn? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat Voldemort een deel van zijn ziel naar de baby Harry heeft overgezet als hij toch van plan was hem te vermoorden. Bovendien verloor hij na zijn poging om Harry te vermoorden het grootste gedeelte van zijn krachten en heeft hij daarna geen echt belangrijke moorden meer gepleegd, zeker niet met Harry in de buurt (als we aannemen dat het niet mogelijk is om een object op afstand in een horcrux te veranderen). Toen hij Cedric vermoordde was hij volgens mij veel te druk bezig met zijn plan om zijn lichaam terug te krijgen en hij had toen van Nagini al zijn laatste (?) horcrux gemaakt, dus het lijkt me ook niet zo waarschijnlijk dat hij op dat moment iets met Harry heeft gedaan.

Ik kan natuurlijk iets over het hoofd hebben gezien, maar volgens mij kan Harry zelf geen horcrux zijn en staan de horcruxen en de voorspelling dat Harry en Voldemort elkaar moeten vermoorden helemaal los van elkaar
pi_29391558
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:12 schreef Nepthys het volgende:

Ik kan natuurlijk iets over het hoofd hebben gezien, maar volgens mij kan Harry zelf geen horcrux zijn en staan de horcruxen en de voorspelling dat Harry en Voldemort elkaar moeten vermoorden helemaal los van elkaar
Dat denk ik nou ook.. we zullen moeten afwachten..nog zo'n 23 maanden
  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:57:59 #92
116015 SicSicSics
pi_29392552
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:12 schreef Nepthys het volgende:
Hoe zou Harry zelf een horcrux kunnen zijn? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat Voldemort een deel van zijn ziel naar de baby Harry heeft overgezet als hij toch van plan was hem te vermoorden. Bovendien verloor hij na zijn poging om Harry te vermoorden het grootste gedeelte van zijn krachten en heeft hij daarna geen echt belangrijke moorden meer gepleegd, zeker niet met Harry in de buurt (als we aannemen dat het niet mogelijk is om een object op afstand in een horcrux te veranderen). Toen hij Cedric vermoordde was hij volgens mij veel te druk bezig met zijn plan om zijn lichaam terug te krijgen en hij had toen van Nagini al zijn laatste (?) horcrux gemaakt, dus het lijkt me ook niet zo waarschijnlijk dat hij op dat moment iets met Harry heeft gedaan.

Het bleek niet Hagini te zijn volgens Dumbledore en er ging iets mis bij het "vermoorden van" Harry waardoor misschien niet de beoogde Horcrux is gemaakt maar waardoor de Spell in Harry terecht kwam, it's just a hunge we moeten toch echt wachten tot we het zeker weten...
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:44:31 #93
88233 Steve
Still the best.
pi_29394216
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:48 schreef zeeuwse het volgende:
Ik vind het feit dat Voldemort Harry's bloed nodig heeft om weer mens te worden toch wel een aanwijzing voor het feit dat Harry zelf 1 van de Horcruxes kan zijn.
Ik ga het eind van GoF er eens op nalezen wat daar voor verklaring gegeven wordt.
Hij had niet per se het bloed van Harry nodig, maar het zou hem sterker maken omdta het een grotere vijand is dan iemand anders.
pi_29412046
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:44 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hij had niet per se het bloed van Harry nodig, maar het zou hem sterker maken omdta het een grotere vijand is dan iemand anders.
En ook omdat het de bescherming van zijn moeder angedaan maakt.
Voordat ie zijn bloed had gebruikt, kon hij Harry niet aanraken zonder pijn te lijden, zoals professor Quirrel dus.
pi_29428591
Leuke site die dumbledoreisnotdead.com, ga hem eens doorlezen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 4 augustus 2005 @ 21:53:49 #96
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29430974
quote:
Ik las zojuist op een nieuwsgroep de suggestie dat het Borgin of Burkes zou kunnen zijn. Zeker omdat één van de twee van het bestaan van het locket op de hoogte is. Dus het is nog lang niet zeker dat het om Black gaat
GNU Terry Pratchett
pi_29430992
hmm we weten van hen de voornaam niet he?
  donderdag 4 augustus 2005 @ 22:06:30 #98
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29431201
Van Black weten we Regulus.

edit: in dezelfde nieuwsgroep gaf ook iemand de suggestie dat de A. voor and staat. Dat het dus 2 personen zouden zijn.
Helaas is echter het briefje bij de Locket vrij specifiek.
Het zegt:
quote:
I know I will be dead long before you read this
Het gaat dus om maar 1 persoon.

[ Bericht 49% gewijzigd door Lod op 04-08-2005 22:14:27 ]
GNU Terry Pratchett
pi_29431407
Ik snap even niet wat er bedoelt wordt met R.A.B.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 22:20:36 #100
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29431464
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:17 schreef Cerbie het volgende:
Ik snap even niet wat er bedoelt wordt met R.A.B.
Harry en Dumbledore gaan op jacht naar een Locket, een medaillon. Dit zou één van de zeven horcruxes zijn. Ze vinden het met veel pijn (voor Dumbledore voornamelijk) en moeite. Als Harry eenmaal gaat kijken naar het medaillon blijkt daar een briefje bij te zitten waarin staat dat iemand ze voor is geweest. Dit briefje is ondertekend met R.A.B.

edit:
En nu wil iedereen natuurlijk weten wie R.A.B. is.
De meerderheid denkt aan Regulus A. Black, de broer van Sirius.
GNU Terry Pratchett
pi_29432045
Owja, daar stond dat onder. Dat detail had ik niet onthouden, bedankt.

Regulus A. Black klinkt wel logisch ja
pi_29432436
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:53 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik las zojuist op een nieuwsgroep de suggestie dat het Borgin of Burkes zou kunnen zijn. Zeker omdat één van de twee van het bestaan van het locket op de hoogte is. Dus het is nog lang niet zeker dat het om Black gaat
wie zijn dat dan
pi_29433762
Ik geloof ook dat ik heb gelezen dat Rowling in een interview zei dat het Regulus was.
Maar zou niet meer weten waar...
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:14:07 #104
71919 wonderer
pi_29433924
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:50 schreef Cerbie het volgende:
Owja, daar stond dat onder. Dat detail had ik niet onthouden, bedankt.

Regulus A. Black klinkt wel logisch ja
Beetje TE logisch...
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 06:31:56 #105
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29438895
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:10 schreef Nepthys het volgende:

wie zijn dat dan
De eigenaren van de winkel "Borgin en Burkes".......
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:54:58 #106
94162 Biff-Tannen
"Think, McFly!"
pi_29453569
Covers van de kids-versies:

Covers van de grote-mensen-versies:

vrijdag 5 augustus 2005 @ 23:06:38 #107
71919 wonderer
pi_29453890
Ik vind beide series wel wat hebben als cover... jammer alleen dat de auteursnaam niet consistent is geplaats.
pi_29460784
hehehe ik vind de volwassen cover eigenlijk mooier maar ja boeiend het gaat om het verhaaaaaaaal
pi_29461871
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 23:06 schreef wonderer het volgende:
Ik vind beide series wel wat hebben als cover... jammer alleen dat de auteursnaam niet consistent is geplaats.
Ja ..dat vind ik ook niet mooi..ook het verschil in de groot afgedrukte tekst is irritant..de ene keer Harry Potter groot en de andere keer een gedeelte van de titel groot..errug vervelend....
Maar qua afbeeldingen op de cover vind ik de volwassen versie mooier.
pi_29462723
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 10:57 schreef Smittend het volgende:

zaterdag 6 augustus 2005 @ 12:16:15 #111
77755 polly_rulez
interessante boodschap >>
pi_29463548
harry kan volgens mij de horcrux niet zijn:

waarom zou Voldemort eerst een horcrux van Harry maken en hem vervolgens meteen proberen te doden??

doesn't make any sense...
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 13:41:01 #112
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_29465199
Dunno.. Ik denk ook niet dat Harry een horcrux kan zijn, Voldemort's stukje ziel kan toch niet in Harry zitten, veel te veel liefde toch? En anders zou Harry eerst zichzelf moeten vermoorden en daarna Voldy (wat al onmogelijk is), lijkt me een beetje drastisch voor een kinderboek.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 13:41:18 #113
94162 Biff-Tannen
"Think, McFly!"
pi_29465205
quote:

[..]

Ja ..dat vind ik ook niet mooi..ook het verschil in de groot afgedrukte tekst is irritant..de ene keer Harry Potter groot en de andere keer een gedeelte van de titel groot..errug vervelend....
Hier ben ik het volledig mee eens
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:27:27 #114
126522 Samsonneke
pi_29467912
quote:

[..]

*eensch is* De afbeeldingen van de volwassenversie zien er een stuk mooier uit
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:23:33 #115
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_29468905
Ik denk eerlijk gezegd dat Dumbledore wel degelijk dood is, maar dat het wel een onderdeel is van een master plan van Dumbledore.

Ergens aan het begin noemt Hagrid dat hij een gesprek tussen Snape en Dumbledore heeft gehoord en dat Snape iets weigeren maar Dumbledore erop stond dat hij het ging doen. Dit is denk ik significant. Bij de dood van Dumbledore wil Rowling iedereen op het verkeerde been zetten denk ik, en dat doet ze dan ook verdomde goed. Verder wijst er niets significants op dat Dumbledore nog leeft.

Die DumbledoreIsNotDead site is wel aardig. Zitten wel een paar kul argumenten tussen, maar het overzicht is wel aardig.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:25:30 #116
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_29468927
Wat is overigens het verschil tussen de volwassenversie en de kinderversie?
pi_29469047
De kaft
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:18:21 #118
126522 Samsonneke
pi_29469927
Jep, de inhoud is voor de rest gewoon hetzelfde.
pi_29503063
Ik heb ook het gevoel dat Dumbledore niet dood is en dit een heel groot uitgezet plan is om Voldemort in het ootje te nemen. Misschien hoop ik dat wel gewoon, want ik ben er nog steeds kapot van ...
Maar de argumeneten op die site zijn zeker niet slecht en hebben mij enigzins overtuigd dat hij niet dood is. Het hele boek draait om non verbal spells en dan zal juist de half blood prince Dumbledore ombrengen met een verbal spell? Iets te opvallend en te gemakkelijk voor een machtige tovenaar als Dumbledore (ondanks dat hij verzwakt was). Hij komt terug en zal Voldie eens flink een poepie laten ruiken
We sure are cute for two ugly people.
  maandag 8 augustus 2005 @ 15:08:11 #120
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29503150
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 14:59 schreef Neoktheone het volgende:
Ik heb ook het gevoel dat Dumbledore niet dood is en dit een heel groot uitgezet plan is om Voldemort in het ootje te nemen. Misschien hoop ik dat wel gewoon, want ik ben er nog steeds kapot van ...
Maar de argumeneten op die site zijn zeker niet slecht en hebben mij enigzins overtuigd dat hij niet dood is. Het hele boek draait om non verbal spells en dan zal juist de half blood prince Dumbledore ombrengen met een verbal spell? Iets te opvallend en te gemakkelijk voor een machtige tovenaar als Dumbledore (ondanks dat hij verzwakt was). Hij komt terug en zal Voldie eens flink een poepie laten ruiken
Er wordt in het boek ook vermeld dat niet alle spreuken non-verbal gedaan kunnen worden. Waarschijnlijk is de Aveda daar eentje van, zeker omdat in de boeken iedereen die spreuk hardop zegt.
Het moge duidelijk zijn dat het Harry is die Voldie een poepje moet laten ruiken, waarom zou Dumbledore dan nog terug moeten komen?
GNU Terry Pratchett
  maandag 8 augustus 2005 @ 15:12:15 #121
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29503201
Wel grappig trouwens, geen enkele (amateur) goochelaar kan nu nog met goed fatsoen abada cadabra zeggen bij zijn goochel act
GNU Terry Pratchett
  maandag 8 augustus 2005 @ 15:28:58 #122
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_29503386
ik heb deel 1 en deel 3 nog in een andere uitvoering. Met zwart wit foto's op de kaft. Vrij strak.
Ik vind ze niet zo mooi trouwens, maar ik heb ze allebei gekregen. dus vandaar.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_29504079
Weet je wat het is met al die theoriën?
Ze klinken allemaal zo aannemelijk!!
Nou weet ik het helemaal niet meer
pi_29539482
Uit!

Heerlijk geschreven. Netwerker Slughorn is een heerlijke aanwinst. Echt genoten van zijn feestjes. Heel herkenbaar allemaal

Ook Snape blijft een mooi character, mijn favoriet. Ik dacht het hele boek dat Voldemort de Half Blood Prince zou zijn. Dat Dumbledore dood zou gaan dacht ik toen ik het boek kreeg en de kaft zag. Hij is ook wel echt dood net als dat Snape ook echt wel goed is. Eigenlijk.

Wel wat rare verhaallijnen en zaken die zomaar ophielden of niet werden verklaard. Het hele schaduwen van Draco door de house elfs kwam maar 1 keer terug. Wat deed Tonks nou echt boven toen ze Harry tegenkwam. Wat deed Malfoy nu precies gedurende het boek? Waarom zag ie er zo slecht uit. Hij hoefde toch niet meer te doen dan te regelen dat de DE's naar binnen konden?

En zoals eerder gepost: HP is maar een matige wizard t.o.v. zijn imago. Tenenkrommend is toch wel dat hij zuigt 'at occlumency'

Maar.. desalniettemin bovenstaand klinkt te negatief: het is een HEERLIJK boek. BInnenkort weer eens lezen, misschien weer eens beginnen bij deel 1
'Boy, it's like a sauna in here'
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:18:47 #125
88233 Steve
Still the best.
pi_29539817
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:45 schreef Staps.nl het volgende:

Waarom zag ie er zo slecht uit. Hij hoefde toch niet meer te doen dan te regelen dat de DE's naar binnen konden?
Hij moest er voor zorgen dat Dumbledore dood ging. Daarom die ketting, en daarna die fles met gif erin.
quote:
En zoals eerder gepost: HP is maar een matige wizard t.o.v. zijn imago. Tenenkrommend is toch wel dat hij zuigt 'at occlumency'
Vind ik eigenlijk niet echt zwak. Om echt goed in Occlumency te zijn moet je je gedachten en emoties uit kunnen schakelen. Harry kan zijn emoties niet goed verbergen. Dat kan soms irritant zijn, maar ik vind dat toch een mooi iets.
En Rowlings bedoeling is nou dat Harry gewoon een gewone, normale tovernaar is.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:22:03 #126
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29543537
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:45 schreef Staps.nl het volgende:
Wat me wel altijd al heeft verbaasd is dat hij niet begonnen is met het worden van een animagus. Leek mij voor de hand liggend dat hij dat ging doen naar evenbeeld van zijn vader.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:55:18 #127
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29544401
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:20 schreef Lod het volgende:
De meerderheid denkt aan Regulus A. Black, de broer van Sirius.
Ahnee, dude, ik gok nog steeds op Ron Anton Brandsteder.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 21:29:53 #128
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_29546647
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 19:55 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Ahnee, dude, ik gok nog steeds op Ron Anton Brandsteder.
Ik zat eigenlijk aan Richard Anton Brockdin te denken.
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_29548364
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:12 schreef Lod het volgende:
Wel grappig trouwens, geen enkele (amateur) goochelaar kan nu nog met goed fatsoen abada cadabra zeggen bij zijn goochel act
Misschien omdat die altijd abracadabra zeggen?
  donderdag 11 augustus 2005 @ 07:38:06 #130
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29553467
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:45 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Misschien omdat die altijd abracadabra zeggen?
Ik ben dan ook geen amateur goochelaar Maar goed, het klinkt nog steeds akelig als die ene..
GNU Terry Pratchett
pi_29554122
Toen werd aangekondingd dat in deel 5 iemand dood zou gaan, werd dat een hele hype enzow en zat Rowling helemaal dramatisch te doen dat ze het zo erg vond dat ze hem dood moest laten gaan. En dat was dan Sirius, die nou ook weer niet zó'n belangrijke rol had gespeeld eigenlijk...

En nu met boek 6 werd even tussen neus en lippen door vermeld dat er weer iemand dood zou gaan (of ik heb de hele hype gemist ), en dat zou dan Dumbledore zijn, die juist een veel grotere en belangrijkere rol had!! En dat doet haar dan veel minder? Of ze laat het niet merken natuurlijk...

Maar goed, ik vond het wel opvallend

En Dumbledore was wel al oud enzow, als ie in boek 7 was dood gegaan had ik het veel minder erg gevonden. Maar als ie nu echt dood is, en dan nog een heel boek zonder Dumbledore... Wat is Hogwarts nou zonder Dumbledore?!
©Dumbo
  donderdag 11 augustus 2005 @ 11:15:17 #132
62254 Niobium
Domme vragen bestaan niet
pi_29556352
Ja, maar aan de andere kant wat was deel 6 geweest zonder zijn dood....bloedje saai denk ik...
pi_29557226
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:15 schreef Niobium het volgende:
Ja, maar aan de andere kant wat was deel 6 geweest zonder zijn dood....bloedje saai denk ik...
Waarom? Dat Draco niet in staat was de door hem verachte Dumbledore te vermoorden is al een mooie wending an sich. Nu komt er ook nog eens diepe rouw bij. Misschien is dat goed voor de spanning in het verhaal, maar zonder zijn dood was deel 6 ook nog heel erg spannend.
pi_29602427
Ben ik de enige die vindt dat harry en ginny een beetje incest gevoel geeft.

het is namelijk zo in een hoekje gepropt met stuk of 7 mensen waar het in de school over gaat.
ik von het veel leuker toen harry achter Cho aan zat zoals de 2 oude boeken. op die manier was er een gevoel dat er buiten hun ook nog andere leerlingen met hun school bezig waren.

Ook vin ik het jammer dat DA niet meer een grote rol had was namelijk heel erg leuk.
pi_29602453
Ik hoorde vandaag dat veel mensen denken dat het litteken van harry een horcrux is
pi_29603181
zou wel een flinke verrassing zijn..
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:10:42 #137
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29603420
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:12 schreef Trigga1986 het volgende:
het is namelijk zo in een hoekje gepropt met stuk of 7 mensen waar het in de school over gaat.
ik von het veel leuker toen harry achter Cho aan zat zoals de 2 oude boeken. op die manier was er een gevoel dat er buiten hun ook nog andere leerlingen met hun school bezig waren.
Dat is wel waar. Ron en Hermione, Fleur en Bill, Harry en Ginny. Iedereen binnen het clubje hoofdrolspelers vindt elkaar. Dat is wel een beetje nep. Aan de andere kant, ik sprong wel een gat in de lucht toen Harry met Ginny zoende.

.
pi_29607564
Weten jullie nog in deel 5, dat Harry samen met de Wemels het huis van de familie Zwarts schoon moest maken?
Ik zit dat boek nu toevallig weer te lezen, en op een gegeven moment moeten ze vitrinekasten leeghalen. Dan wordt er een zooitje dingen opgenoemd die ze tegenkomen, waaronder 'een groot medaillon dat niemand open kreeg'. Dus misschien...
En misschien ook niet.

Maar misschien is dit al genoemd door iemand en heb ik dat over het hoofd gezien :-)
pi_29649186
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:18 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hij moest er voor zorgen dat Dumbledore dood ging. Daarom die ketting, en daarna die fles met gif erin.
[..]
Oh ja dat is ook zo
'Boy, it's like a sauna in here'
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:06:59 #140
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29787161
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:12 schreef Love_My_Baby het volgende:
Weten jullie nog in deel 5, dat Harry samen met de Wemels het huis van de familie Zwarts schoon moest maken?
Ik zit dat boek nu toevallig weer te lezen, en op een gegeven moment moeten ze vitrinekasten leeghalen. Dan wordt er een zooitje dingen opgenoemd die ze tegenkomen, waaronder 'een groot medaillon dat niemand open kreeg'. Dus misschien...
En misschien ook niet.

Maar misschien is dit al genoemd door iemand en heb ik dat over het hoofd gezien :-)
Na het schrijven van dit topic, ben ik toch maar eens hier langs gegaan. Ik denk dat mijn bewering in dat topic hier al heel lang bekend is (hij is uiteraard niet door mijzelf verzonnen) maar dat je dit opmerkt vindt ik wel heel erg treffend bewijs voor deze verklaring. Ik bedoel, als het daadwerkelijk Sirius' broer is die de Horcruxen verzameld heeft dan zou die heel goed verborgen kunnen zijn in het Black House. MAAR, bedenk ik me op het moment van schrijven, waarom heeft hij hem dan niet meteen vernietigd?

Iemand zei dat Snape iets weigerde voor Dumbledore te doen en die Unbreakable Vow zou voorkomen dat Snape het achteraf niet zou durven (ik vond het toen al heel opvallend dat Snape zo snel instemde) Ik las op internet dat Dumbledore's dood een deel van het plan was en nu bedacht ik daar zelf bij dat die zwarte hand van Dumbledore misschien ook een Horcrux was? Maar aan de andere kant slaat het dan nergens op dat Dumbledore doet moet, net zoals dat Voldemort Harry dood wil hebben als zijn litteken een Horcrux is (maar dat vind ik eerlijk gezegd een van de slechtere verklaringen die ik op internet heb gelezen)

"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:02:49 #141
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29807288
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:06 schreef Molluck het volgende:
Ik bedoel, als het daadwerkelijk Sirius' broer is die de Horcruxen verzameld heeft dan zou die heel goed verborgen kunnen zijn in het Black House. MAAR, bedenk ik me op het moment van schrijven, waarom heeft hij hem dan niet meteen vernietigd?
R.A.B. schrijft:
quote:
To the Dark Lord
I know I will be dead long before you read this but I want you to know that it was I who discovered your secret. I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can.
I face death in the hope that when you meet your match you will be mortal once more.

R.A.B.
Het gaat dus om de bewuste Horcrux waar Harry en Dumbledore naar op zoek gaan. Stel dat die werkelijk bewaard was in Grimmauld Place 12 omdat Regulus hem gevonden heeft dan kan die natuurlijk net zo goed nog volledig intact zijn. Regulus was immers van plan de Horcrux te vernietigen toen hij dat briefje schreef maar dat kan misschien nog niet gelukt zijn, bijvoorbeeld doordat hij zelf het loodje legde. Waar de ketting inmiddels gebleven is, is natuurlijk ook niet helemaal duidelijk.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:33:02 #142
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29807902
Hmnn, ik had eigenlijk gehoopt dat Harry een nieuwe mentor zou krijgen. Hij heeft nog veel te leren, hoe spoort hij die Horcruxen op, hoe vernietigt hij ze? En zoveel dodelijke spreuken kent Harry nou ook weer niet als hij het tegen Voldemort op moet nemen...

Maar Regulus was trouwens een Death Eater las ik op internet (hoewel dat natuurlijk niets hoeft te zeggen) en is dood (niet verdwenen, maar er wordt echt gezegd dat hij dood is) Dat briefje wijst er echter weer op dat hij nog best in leven kan zijn...Maar hoe vindt Harry hem dan?
Ik vraag me echt af hoe dik dit boek moet gaan worden. Hoeveel Horcruxes moet Harry nog vernietigen? De hanger is waarschijnlijk vernietigd (of ligt in Grimmauld Place) en de slang leeft zeker nog. Als R.A.B. de hanger te pakken kon krijgen hebben anderen misschien ook Horcruxen gevonden (of hij heeft er meerdere)

Ik ben heel benieuwd naar deel 7 iig
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:40:13 #143
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29808074
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:33 schreef Molluck het volgende:
Hmnn, ik had eigenlijk gehoopt dat Harry een nieuwe mentor zou krijgen. Hij heeft nog veel te leren, hoe spoort hij die Horcruxen op, hoe vernietigt hij ze? En zoveel dodelijke spreuken kent Harry nou ook weer niet als hij het tegen Voldemort op moet nemen...
Als we dat zouden weten dan hoefde we boek 7 ook niet meer te lezen
quote:
Maar Regulus was trouwens een Death Eater las ik op internet (hoewel dat natuurlijk niets hoeft te zeggen) en is dood (niet verdwenen, maar er wordt echt gezegd dat hij dood is) Dat briefje wijst er echter weer op dat hij nog best in leven kan zijn...Maar hoe vindt Harry hem dan?
Dat Regulus een Death Eater was en niet meer leeft wordt in de boeken vermeld volgens mij.
Het briefje wijst er alleen op dat hij in leven was toen hij het medaillong ging ophalen er staat echter geen datum op dus het kan ook jaren daarvoor gedaan zijn.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:48:28 #144
71919 wonderer
pi_29811324
Ik heb ineens het vage vermoeden dat Snape Harry's mentor wordt...
pi_29819974
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:48 schreef wonderer het volgende:
NEEEEEEEE
pi_29824480
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:48 schreef wonderer het volgende:
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:52:27 #147
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29825107
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:40 schreef Lod het volgende:

[..]

Dat Regulus een Death Eater was en niet meer leeft wordt in de boeken vermeld volgens mij.
Het briefje wijst er alleen op dat hij in leven was toen hij het medaillong ging ophalen er staat echter geen datum op dus het kan ook jaren daarvoor gedaan zijn.
Ja, en dat is dan ook allemaal alleen ALS R.A.B. Regulus Black is

OT: die quote uit je sig, is dat uit Digital Fortress?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:02:49 #148
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29825334
Die komt inderdaad uit Digital Fortress
Niet dat ik de schrijver zo geweldig vind, maar de quote stond me wel aan.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:04:27 #149
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29825381
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:02 schreef Lod het volgende:
Die komt inderdaad uit Digital Fortress
Niet dat ik de schrijver zo geweldig vind, maar de quote stond me wel aan.
Ik vond 'so dark the con of man' eigenlijk beter
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:50:06 #150
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29826799

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:02:51 ]
Zerg schreef:
pi_29834003
Ik denk dat die R.A.B al wel meer van die Horcruxen heeft verzamelt, het lijkt me onwaarschijnlijk dat Harry in het boek nog al die Horcruxen gaat zoeken. Als je kijkt hoelang ze er al over deden om die Horcrux in the cave te bemachtigen. Toen was die nog met Dumbledore, moet je nagaan hoelang het had geduurt als Harry hem zelf had moeten opzoeken...
pi_29840628
Regulus was een death-eater, waarom zou hij dan de horcruxes willen vernietigen? daar helpt hij voldemort niet mee lijkt me
Now she's left, cleaning up the mess he made
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:14:29 #153
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29841330
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:49 schreef Kowalabeertjuh het volgende:
Regulus was een death-eater, waarom zou hij dan de horcruxes willen vernietigen? daar helpt hij voldemort niet mee lijkt me
Er zijn genoeg Death Eaters die niet teruggekeerd zijn naar the Dark Lord, dus zo vreemd is dat niet.
Volgens vele bronnen op internet staat Snape toch aan de goede kant (dus bij Harry) en hij is zelfs de vertrouweling van Voldemort...

Ik hoop trouwens niet dat áls Dumbledores dood een deel van het masterplan was, het net zoiets als Obi-Wan Kenobi gaat worden. (Die liet zich door Darth Vader neerslaan zodat hij Luke vanuit de dood kon gidsen, in deel IV was dat dus)

Trouwens, ik zag op internet dat de Death Eaters in de film een soort KKK kappen op krijgen, maar dan in het zwart. Aan de ene kant wel goed gevonden, maar aan de andere kant een beetje onorigineel
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:44:57 #154
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29842251
Ik denk niet dat Snape Harry's mentor gaat worden. Die occlumency lessen waren nou ook niet echt een denderend succes, en zelfs als Snape een rete goeie verklaring voor het vermoorden van Dumbledore heeft en toch eigenlijk wel goed blijkt te zijn, dan nog hebben Harry en Snape een hekel aan elkaar. Die occlumency lessen met Snape deed Harry alleen maar vanwege Dumbledore, denk dat ie nu niet zomaar meer naar Snape zal gaan luisteren...
©Dumbo
pi_29878811
Kom op zeg, Snape die nu toch nog aan de goeie kant blijkt te staan is wel heeeeeeeel erg vergezocht.
Nee het lijkt me nu toch wel overduidelijk dat Snape een foute jongen is.
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.
pi_29879356
R.A.B. staat denk ik voor meerdere personen (weet niet of hier al eerder of gespeculeerd is, heb nog niet echt de rest gelezen). Het kan haast niet anders omdat Dumbledore zei dat je de horcrux (of wat er ook maar lag) alleen kon bemachtigen als je met z'n 2en was.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:07:33 #157
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29879452
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:02 schreef Monticola het volgende:
R.A.B. staat denk ik voor meerdere personen (weet niet of hier al eerder of gespeculeerd is, heb nog niet echt de rest gelezen). Het kan haast niet anders omdat Dumbledore zei dat je de horcrux (of wat er ook maar lag) alleen kon bemachtigen als je met z'n 2en was.
Nee, het kunnen niet meerdere personen zjin.
Zoals MeneerTim al eerder aangaf was dit de tekst van het briefje:
quote:
To the Dark Lord
I know I will be dead long before you read this but I want you to know that it was I who discovered your secret. I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can.
I face death in the hope that when you meet your match you will be mortal once more.

R.A.B.
Daar wordt toch echt gesproken in eerste persoon enkelvoud. Een Ik-figuur dus.
GNU Terry Pratchett
pi_29879666
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:07 schreef Lod het volgende:

[..]

Nee, het kunnen niet meerdere personen zjin.
Zoals MeneerTim al eerder aangaf was dit de tekst van het briefje:
[..]

Daar wordt toch echt gesproken in eerste persoon enkelvoud. Een Ik-figuur dus.
Maar zoals de reactie van Dumbledore op het opdrinken liet zien is het onmogelijk om het in je eentje op te drinken.
Tsja of er blijkt ineens toch nog een andere manier te zijn.
pi_29879716
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:18 schreef Monticola het volgende:

[..]

Maar zoals de reactie van Dumbledore op het opdrinken liet zien is het onmogelijk om het in je eentje op te drinken.
Tsja of er blijkt ineens toch nog een andere manier te zijn.
Hij had vast een house-elf bij zich die alles op moest drinken van zijn 'master'
pi_29882248
Dat Dumbledore dood zou gaan dacht ik al vanaf het begin; de hint was dat er een belangrijk iemand dood zou gaan, en de belangrijkste persoon voor Harry was Dumbledore. Ik vond het al een seniele oude vent aan het worden, dus ik vond het niet echt erg

Anyway Snape gaat een belangrijke rol spelen in deel 7. De enige reden dat hij Dumbledore heeft vermoord is omdat Draco het niet kon, en als Draco het niet zou doen, zou Draco vermoord worden door Voldemort. Snape heeft in het begin een "unbreakable vow" om Draco te beschermen afgelegd, dus als hij Dumbledore niet had vermoord, dan was hij doodgegaan; hij had geen keus.

Overigens ben ik ook van mening dat Harry de laatste Horcrux is. Tenslotte was hij zo verbonden met Voldemort, kon zelfs voelen wat Voldemort voelde, dat het wel moet. Harry zal zichzelf opofferen in het laatste boek om Voldemort te moeten doden. Overigens dacht ik dat al vanaf boek 1, of in ieder geval vanaf dat Rowling zei dat de boeken dramatischer zouden worden. (I.e. mensen dood zouden gaan)

Nou maar afwachten om te kijken hoe het daadwerkelijk gaat; you never know....
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:59:23 #161
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29882419
De een kan niet leven zolang de andere leeft oid was de profetie toch? Dat zal toch niet betekenen dat ze allebei dood moeten, ik denk dat ze dan echt problemen krijgt met de (jongere) fans
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:51:57 #162
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29888134
Ze heeft wel een keer gezegd in een interview op de vraag waarom er maar 7 boeken kwamen, omdat we toch ook wilden weten hoe het na Hogwarts met Harry zou gaan: "Wie zegt dat ie dan nog leeft?"

Dus ja het zou kunnen dat Harry dood gaat, maar ik zou dat toch écht niet leuk vinden
©Dumbo
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:59:03 #163
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29893815
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:51 schreef texelonia het volgende:
Ze heeft wel een keer gezegd in een interview op de vraag waarom er maar 7 boeken kwamen, omdat we toch ook wilden weten hoe het na Hogwarts met Harry zou gaan: "Wie zegt dat ie dan nog leeft?"

Dus ja het zou kunnen dat Harry dood gaat, maar ik zou dat toch écht niet leuk vinden
Ik geloof nooit dat ZIJ dat gezegd kan hebben?
Weet je dat heel zeker dat zij dat zelf was? In dat geval weet ik iig zeker dat Harry NIET sterft aan het einde van het boek
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:27:53 #164
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29894608
Volgens mij was de vraag wat Harry zou doen na zijn zevende jaar Hogwarts. Het antwoord luidde " wie zegt dat hij Hogswart gaat afmaken"

Meen ik mij ter herinneren hoor.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:29:58 #165
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29894673
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:27 schreef Lod het volgende:
Volgens mij was de vraag wat Harry zou doen na zijn zevende jaar Hogwarts. Het antwoord luidde " wie zegt dat hij Hogswart gaat afmaken"

Nu je het zegt, kan ik me daar vaag iets van herinneren ja, ik denk dat het zoiets geweest is dan.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:49:02 #166
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29895236
Het was een interview die op één van de dvd's staat van de film. Deel 1 of 2 dat weet ik niet meer precies. Zal eens kijken binnenkort. Zoals ik zei is zoals ik het mij herinner (en het is zo'n beetje het enige van dat interview wat ik me herinner, omdat ik het echt een kutopmerking van haar vond ) maar het is alweer een tijd geleden dat ik het heb gezien.
©Dumbo
pi_29895369
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:27 schreef Lod het volgende:

Dat klinkt alweer veel logischer. Hij gaat naar alle waarschijnlijkheid in deel 7 ook niet naar Hogwarts, maar met Ron en Hermione op zoek naar de Horcruxes.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:48:19 #168
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29898988
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:53 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

Dat klinkt alweer veel logischer. Hij gaat naar alle waarschijnlijkheid in deel 7 ook niet naar Hogwarts, maar met Ron en Hermione op zoek naar de Horcruxes.
Het zit er iig dik in dat die twee weer meegaan ja, maar als Ron meegaat dan kan ik me voorstellen dat zijn ouders ook meedoen en dat er dan misschien een rol voor de hele Order of the Phoenix is weggelegd?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:01:07 #169
88233 Steve
Still the best.
pi_29899392
Lijkt me wel dat de Order of the Phoenix zich ermee gaan bemoeien. Een beetje steun heeft Harry wel nodig.

Trouwens, ik hoop wel op een goed einde. Niet zo'n afgezaagd en ze leefden nog lang en gelukkig einde.
btw, het laatste woord van het boek wordt scar
pi_29900348
Hmm, over hulp van de Order. Volgens mij zei Dumbledore dat Harry het alleen aan Ron & Hermelien mocht vertellen en Harry wil zich hier graag aan houden zo lijkt het.
Hij vertelde het immers ook niet aan Lupin of McGonnal, die er zelfs om vroeg.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:29:05 #171
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29900433
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:26 schreef Monticola het volgende:
Hmm, over hulp van de Order. Volgens mij zei Dumbledore dat Harry het alleen aan Ron & Hermelien mocht vertellen en Harry wil zich hier graag aan houden zo lijkt het.
Hij vertelde het immers ook niet aan Lupin of McGonnal, die er zelfs om vroeg.
Hmnn, nu je het zegt. Toch hoop ik eerlijk gezegd op een grotere rol van Remus Lupin. Ik vond hem sinds ik PoA heb gelezen een van de sterkste en boeiendste karakters, maar hij is na zijn optreden als Harry persoonlijke Defence Against the Dark Arts leraar een beetje naar de achtergrond verplaatst...
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:53:14 #172
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29906249
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:51 schreef texelonia het volgende:

Nou heb ik net nog eens dat interview op die dvd terug gekeken en wordt er helemaal niks over gezegd! Dan was het vast een keer op tv ofzow dat ik het heb gezien. Kan dus alleen niet meer nakijken wat er nou letterlijk werd gezegd....
©Dumbo
pi_29912435
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:01 schreef alwaysthebest het volgende:
Lijkt me wel dat de Order of the Phoenix zich ermee gaan bemoeien. Een beetje steun heeft Harry wel nodig.

Trouwens, ik hoop wel op een goed einde. Niet zo'n afgezaagd en ze leefden nog lang en gelukkig einde.
btw, het laatste woord van het boek wordt scar
Harry and Ginny married and were very happy. A few years after their marriage their first daughter was born. They named her Lily, after Harry's mother. She was really beautiful, but on her forehead there was this huge lightning-shaped scar...

The End

ontopic: Ik denk dat de Order Harry alleen indirect zal helpen. Niemand weet van die Horcruxes. Alleen Harry, Ron en Hermione. De Order bestrijdt zoals gewoonlijk alles wat met Voldemort te maken heeft en zal op die manier dus Harry bijstaan. Maar in zijn zoektocht zal hij toch alleen staan (met Ron en Hermoine dan natuurlijk).
pi_29995589
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 10:06 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

Harry and Ginny married and were very happy. A few years after their marriage their first daughter was born. They named her Lily, after Harry's mother. She was really beautiful, but on her forehead there was this huge lightning-shaped scar...

The End
Enig.... kijk hier eens: http://geocities.yahoo.com.br/diariofics/icons
Ik ben er wel van overtuigd dat het een goed einde wordt, kan haast niet anders.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:43:24 #175
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29996147
Weet nog steeds niet wat ik van de actrice moet vinden die Ginny speelt. Het is geen alledaagse schoonheid maar ergens heeft ze wel wat.
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:02:30 #176
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29996796
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:43 schreef Lod het volgende:
Weet nog steeds niet wat ik van de actrice moet vinden die Ginny speelt. Het is geen alledaagse schoonheid maar ergens heeft ze wel wat.
Bonnie Wright, mja, ik vind haar ook niet echt bijzonder...
Maar er spelen sowieso weinig schoonheden in de HP films...
Ze hebben wel allemaal potentie, maar zonder make-up en in die gewaden zien ze er gewoon niet echt sexy uit
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:45:07 #177
71919 wonderer
pi_29998508
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:02 schreef Molluck het volgende:

[..]

Bonnie Wright, mja, ik vind haar ook niet echt bijzonder...
Maar er spelen sowieso weinig schoonheden in de HP films...
Ze hebben wel allemaal potentie, maar zonder make-up en in die gewaden zien ze er gewoon niet echt sexy uit
Dat is ook echt het punt van die films, zoveel mogelijk hunks en babes erin stoppen
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:49:29 #178
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29998716
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is ook echt het punt van die films, zoveel mogelijk hunks en babes erin stoppen
Als dat volgens jou het punt van de film is dan hadden ze wel wat beter hun best mogen doen
pi_30019131
ik denk dat Harry de 6e horcruxes draagt daarom had hij van beide huizen ook iets in zich(sorting hat), daarom spreekt hij parsel. en daarom overleefde Harry de curse!!!

immers moet je het menen echt pijn willen veroorzaken, dat wilde Voldemort wel bij Harry maar misschien had hij door dat er iets mis ging (stukje ziel in harry) en overleefde Harry het daarom?

de horcrux is dan overduidelijk zijn scar en dat kan hersteld worden maar hoe? en door wie? (misschien wel Neville )
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:42:14 #180
71919 wonderer
pi_30040012
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:49 schreef Molluck het volgende:

[..]

Als dat volgens jou het punt van de film is dan hadden ze wel wat beter hun best mogen doen
Note the sarcasm.
pi_30051053
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:49 schreef GewoneMan het volgende:
ik denk dat Harry de 6e horcruxes draagt daarom had hij van beide huizen ook iets in zich(sorting hat), daarom spreekt hij parsel. en daarom overleefde Harry de curse!!!

immers moet je het menen echt pijn willen veroorzaken, dat wilde Voldemort wel bij Harry maar misschien had hij door dat er iets mis ging (stukje ziel in harry) en overleefde Harry het daarom?

de horcrux is dan overduidelijk zijn scar en dat kan hersteld worden maar hoe? en door wie? (misschien wel Neville )
ik denk 't niet..waarom zou Voldemort anders zoveel moeite hebben gedaan om Harry proberen te doden?.. met name in boek 5 op het eind...dan zou hij een van zijn horcruxen kwijt zijn.
Als jullie zo gaan denken zou Dumbledore ook een horcrux geweest kunnen zijn.
pi_30075016
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 10:39 schreef Smittend het volgende:

ik denk 't niet..waarom zou Voldemort anders zoveel moeite hebben gedaan om Harry proberen te doden?.. met name in boek 5 op het eind...dan zou hij een van zijn horcruxen kwijt zijn.
Voldemort heeft in deel 4 bloed van Harry getapt om weer op volle sterkte te komen. Is dan zijn eventuele horcrux-zijn niet over?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 29 augustus 2005 @ 21:15:41 #183
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30076718
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:49 schreef GewoneMan het volgende:

Beter lezen. Harry overleefde de Avada Kedavra als baby omdat zijn moeder een soort bescherming afgaf door haar liefde door voor hem te sterven.

Hij kreeg bij de aanval van Voldemort zijn scar, maar ook een stukje van de krachten van Voldemort. Waardoor hij dus parsel kan spreken.
pi_30077138
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 21:15 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Beter lezen. Harry overleefde de Avada Kedavra als baby omdat zijn moeder een soort bescherming afgaf door haar liefde door voor hem te sterven.
ja dat weet ik maar dat is wat ze dachten kan ernaast zitten hoor, maar dan hoor ik het wel
quote:
Hij kreeg bij de aanval van Voldemort zijn scar, maar ook een stukje van de krachten van Voldemort. Waardoor hij dus parsel kan spreken.
yep klopt, maar er zou meer kunnen zijn wat we nog niet weten...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_30077166
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 10:39 schreef Smittend het volgende:

[..]

good point
  donderdag 1 september 2005 @ 10:17:41 #186
74126 Frank79
Life is good!
pi_30158214
Vannacht uitgelezen.. Wauw... Leuk om jullie bijdragen te lezen, zo gaat het verhaal nog wat meer leven!
  donderdag 1 september 2005 @ 10:22:17 #187
74126 Frank79
Life is good!
pi_30158304
Wat ik me trouwens zat af te vragen toen Dumbledore en Harry die grot ingingen; die vloeistof kon alleen met een beker er uit gehaald worden. Oke, prima. Maar waarom moest hij dat spul dan ook opdrinken? Hij kon het toch ook gewoon weggooien??
  donderdag 1 september 2005 @ 10:46:29 #188
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30158911
Dat heeft DD toch ook geprobeerd? Maar dan kwam het net zo hard weer terug.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 1 september 2005 @ 10:52:03 #189
74126 Frank79
Life is good!
pi_30159066
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:46 schreef Lod het volgende:
Dat heeft DD toch ook geprobeerd? Maar dan kwam het net zo hard weer terug.
Volgens mij niet. Ze konden het niet aanraken, alleen met die beker. Maar ze hebben toch niet geprobeerd om dat spul gewoon in dat meer te lozen (daarmee die doden te vergiftigen, kan nooit kwaad lijkt me ) en vervolgens zo door te gaan totdat het spul op is?
pi_30160839
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:52 schreef Frank79 het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Ze konden het niet aanraken, alleen met die beker. Maar ze hebben toch niet geprobeerd om dat spul gewoon in dat meer te lozen (daarmee die doden te vergiftigen, kan nooit kwaad lijkt me ) en vervolgens zo door te gaan totdat het spul op is?
Dacht ik ook al toen ik het las, beetje onbevredigend. Maarja aan de andere kant blijft het een kinderboek waarin magische gebeurtenissen plaatstvinden in een fictieve wereld, sommige dingen moet je maar gewoon accepteren.
  donderdag 1 september 2005 @ 11:54:01 #191
74126 Frank79
Life is good!
pi_30161000
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:49 schreef Monticola het volgende:

[..]

Dacht ik ook al toen ik het las, beetje onbevredigend. Maarja aan de andere kant blijft het een kinderboek waarin magische gebeurtenissen plaatstvinden in een fictieve wereld, sommige dingen moet je maar gewoon accepteren.
Fictieve wereld???

Zoals Rowling het beschrijft, wil ik er echt wel in geloven dat deze wereld bestaat! Houdt me jong.. ahum...
pi_30172099
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:22 schreef Frank79 het volgende:
Wat ik me trouwens zat af te vragen toen Dumbledore en Harry die grot ingingen; die vloeistof kon alleen met een beker er uit gehaald worden. Oke, prima. Maar waarom moest hij dat spul dan ook opdrinken? Hij kon het toch ook gewoon weggooien??
Viel mij ook al op ja, dat ze zoiets niet probeerden. Maar misschien wist Dumbledore dat dat niet zou helpen. En was de enige manier opdrinken.

Wie zal het zeggen?
pi_30172513
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:22 schreef Frank79 het volgende:
Wat ik me ook al afvraag sinds ik het boek uit heb ( ) is wat Dumbledore zag/hoorde/voelde toen hij dat spul opdronk. Ze zullen er vast wel achter komen wat voor goedje het was hoop ik, want het was toch overduidelijk dat Dumbledore een fout van zichzelf zag gebeuren en er spijt van had ofzo? Vage shit iig.
pi_30179613
hij heeft niet geprobeerd het weg te gooien, maar het is wel duidelijk dat Dumbledore ervan overtuigd is dat hij het moet drinken.
quote:
I can only conclude that this potion is supposed te be drunk.
iets later zegt hij nog iets wat wel aangeeft dat hij twijfelt over de werking maar hij wel zeker is van zijn zaak, en dat het dus gedronken moet worden.
quote:
`Undoubtedly,` he said finally, `this potion must act in a way that will prevent me taking the Horcrux. It might paralyse me, cause me to forgetwhat I am here for, create so much pain I am distracted, or render me incapable in some other way.
ik denk dus dat hij wel wist wat hij deed al was hij niet helemaal zeker van de werking, ik neem dus aan dat hij het onnodig vond om het op een andere manier kwijt te raken.`
  donderdag 1 september 2005 @ 22:06:44 #195
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30181508
Als zijn dood inderdaad een deel van zijn plan was dan had hij het niet erg gevonden zich zo te verzwakken alvorens door Snape gedood te worden

Misschien is het vergezocht, maar het feit dat Snape iets niet wilde doen voor DD, wat volgens hem cruciaal was wel te doen overtuigt mij ervan dat Dumbledore misschien door Snape gedood WILDE worden, om welke reden dan ook
pi_30192524
Misschien is ie wel gewoon echt dood, maar dat als het gebeurde er bepaalde afspraken zouden gaan gelden, die hij van tevoren afgesproken heeft.
Dus niet dat ie nog terug komt of iets dergelijks, maar dat er wel iets in werking wordt gezet.
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:53:14 #197
74126 Frank79
Life is good!
pi_30192723
quote:
Op donderdag 1 september 2005 21:17 schreef GewoneMan het volgende:
hij heeft niet geprobeerd het weg te gooien, maar het is wel duidelijk dat Dumbledore ervan overtuigd is dat hij het moet drinken.
[..]

iets later zegt hij nog iets wat wel aangeeft dat hij twijfelt over de werking maar hij wel zeker is van zijn zaak, en dat het dus gedronken moet worden.
[..]

ik denk dus dat hij wel wist wat hij deed al was hij niet helemaal zeker van de werking, ik neem dus aan dat hij het onnodig vond om het op een andere manier kwijt te raken.`
En toch ben ik daar niet overtuigd van. Het zou best zo'n onschuldige en naieve vraag van Harry hebben mogen zijn.

Wat ik ook wel opmerkelijk vind, blijft de manier van communiceren. In die wereld heeft men de telefoon gewoon nog niet uitgevonden ofzo. Of het is een te muggle-achtig iets voor hen...
pi_30280541
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:26 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Voldemort heeft in deel 4 bloed van Harry getapt om weer op volle sterkte te komen. Is dan zijn eventuele horcrux-zijn niet over?
Tsja..dat zou dan een horcrux minder zijn.. maar zou Dumbledore dat dan niet al bedacht hebben?
pi_30334353
Er zit trouwens nu wel een vertaal fout in het boek. in het nederlands heet tom riddle, asmdon toch? nu is de rede dat tom zijn naam veranderde omdat de barman ook tom hete. Omdat het maar een gewone naam was. Dit kan niet meer in het nederlands omdat ze nu allebij anders heten.
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:49:35 #200
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30334738
wtf?

Hij heet Marten Asmodom Vilijn...misschien kun je het nog een keer uitleggen?
pi_30334870
De barman van dat cafe bij de weg-is-weg heet van zijn voornaam Tom.
Tom riddle besluit zijn naam te veranderen in voldemort als hij hoort dat de barman ook Tom heet. Hij vind het dan niet meer speciaal. Alleen heet Tom riddle in het nederlands Marten Asmodom Vilijn en de barman gewoon Tom. Dat wordt moeilijk met het vertalen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:01:36 #202
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30335180
Oooh bedoel je dat...goed opgemerkt van je, dat was me nog niet opgevallen, maar de vertaler weet natuurlijk niet van tevoren dat die barman verhaaltechnisch Tom heet omdat Voldemorts echte naam ook zo is...

Ik opende daar laatst een topic over dat niet echt vruchtbaar was, maar dat is net zo'n kwestie Hoeveel weet een vertaler?
pi_30335564
nee, ik snap het ook wel, de vertaler weet even veel als de lezer. Dus hij kan het niet weten. Maar het viel me op.
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:54:04 #204
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30337175
Sowieso beetje raar eigenlijk dat Tom wordt vertaald naar Marten. is daar een logische reden voor? Dat ze 'ingewikkelde' engelse namen vertalen kan ik me nog wat bij voorstellen, maar Tom is in het nederlands toch ook een gewone naam...
©Dumbo
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:12:46 #205
88233 Steve
Still the best.
pi_30337943
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:54 schreef texelonia het volgende:
Sowieso beetje raar eigenlijk dat Tom wordt vertaald naar Marten. is daar een logische reden voor? Dat ze 'ingewikkelde' engelse namen vertalen kan ik me nog wat bij voorstellen, maar Tom is in het nederlands toch ook een gewone naam...
Hij moest een fatsoenlijke naam verzinnen om Mijn naam is Voldemort te laten passen
pi_30338045
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:12 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hij moest een fatsoenlijke naam verzinnen om Mijn naam is Voldemort te laten passen
Wat die gene boven mij zegt.
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:15:52 #207
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30338083
Owja dat is wel een logische verklaring..

Maar dat had ie dan dus maar anders moeten oplossen
©Dumbo
pi_30338171
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:54 schreef texelonia het volgende:
Dat is omdat Tom Marvolo Riddle een anagram is van 'I am Lord Voldemort' en aangezien ze die zin ook moesten vertalen, hebben ze Tom's naam veranderd om ervoor te zorgen dat het in het Nederlands ook klopt als anagram.
pi_30338238
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:17 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Dat is omdat Tom Marvolo Riddle een anagram is van 'I am Lord Voldemort' en aangezien ze die zin ook moesten vertalen, hebben ze Tom's naam veranderd om ervoor te zorgen dat het in het Nederlands ook klopt als anagram.
je was me voor

de rest ook, maar jouw uitleg was het compleetst. en ik was nog wel speciaal aan het googlen om het nederlandse stuk kloppend te krijgen omdat ik die niet heb gelezen
pi_30338277
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:15 schreef texelonia het volgende:
Owja dat is wel een logische verklaring..

Maar dat had ie dan dus maar anders moeten oplossen
* GewoneMan pakt hamer af van texelonia... daar krijg je koppijn van
  woensdag 7 september 2005 @ 00:27:51 #211
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_30340690
Overigens vind ik Marten Asmodon Vilijn een leukere naam dan Tom Marvolo Riddle. Dreigender, Vilijn klinkt een beetje als venijn ofzo. Vind HP sowieso waanzinnig goed vertaald altijd!

En ik denk dat de vertaler wel meer weet hoor. Net als met dat nummer in de telefoon voor het ministerie, dat is in het engels 62442 ('magic') en in het Nederlands 62423 (magie)...lijkt me niet waarschijnlijk dat de vertaler dat zelf uitgevogeld heeft. Hoewel het natuurlijk wel kán.
...as always
pi_30341207
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:27 schreef Anyanka het volgende:
Overigens vind ik Marten Asmodon Vilijn een leukere naam dan Tom Marvolo Riddle. Dreigender, Vilijn klinkt een beetje als venijn ofzo. Vind HP sowieso waanzinnig goed vertaald altijd!

En ik denk dat de vertaler wel meer weet hoor. Net als met dat nummer in de telefoon voor het ministerie, dat is in het engels 62442 ('magic') en in het Nederlands 62423 (magie)...lijkt me niet waarschijnlijk dat de vertaler dat zelf uitgevogeld heeft. Hoewel het natuurlijk wel kán.
Nou ja, dat nummer gaf niets weg over de volgende boeken en was dus gewoon een feitje van dat boek. Misschien dat de vertalers een lijst van dingen krijgen waarop ze moeten letten als ze die boeken schrijven? Overigens vind ik dat de Nederlandse boeken toch iets missen. Een beetje magie ofzo . In het Engels is het toch spannender en raadselachtiger.
  woensdag 7 september 2005 @ 08:53:53 #213
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_30344302
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:53 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nou ja, dat nummer gaf niets weg over de volgende boeken en was dus gewoon een feitje van dat boek. Misschien dat de vertalers een lijst van dingen krijgen waarop ze moeten letten als ze die boeken schrijven? Overigens vind ik dat de Nederlandse boeken toch iets missen. Een beetje magie ofzo . In het Engels is het toch spannender en raadselachtiger.
Ja maar ik kan me niet voorstellen dat ze dan nix zeggen over R.A.B.
Het zou toch sowieso ráár zijn als het doodleuk met R.A.B. wordt vertaald en dan blijkt het wel de broer van Sirius te zijn? Probeer je daar in boek 7 maar uit te lullen als vertaler...
...as always
pi_30351986
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:53 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ja maar ik kan me niet voorstellen dat ze dan nix zeggen over R.A.B.
Het zou toch sowieso ráár zijn als het doodleuk met R.A.B. wordt vertaald en dan blijkt het wel de broer van Sirius te zijn? Probeer je daar in boek 7 maar uit te lullen als vertaler...
Rowling heeft toch al toegegeven dat het de broer van Sirius is dus dat zal toch wel gewoon goed vertaald worden? .
pi_30352256
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:25 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Rowling heeft toch al toegegeven dat het de broer van Sirius is dus dat zal toch wel gewoon goed vertaald worden? .
En al zou ze het niet toegegeven hebben, de vertaler krijgt dat echt wel te weten (net zoals voor die anagram van Voldemort).
pi_30361050
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:34 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

En al zou ze het niet toegegeven hebben, de vertaler krijgt dat echt wel te weten (net zoals voor die anagram van Voldemort).
De vertaler weet even veel als de lezer zelf. Vandaar ook die vertaalfouten zoals ik al zei. Daarom vraag ik me ook af hoe ze R.A.B gaan vertalen. Misschein maakt J.K. dit keer een uitzondering.
pi_30368321
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:34 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

De vertaler weet even veel als de lezer zelf. Vandaar ook die vertaalfouten zoals ik al zei. Daarom vraag ik me ook af hoe ze R.A.B gaan vertalen. Misschein maakt J.K. dit keer een uitzondering.
van het interview met Rowling:

MA: R.A.B.
JKR: Ohhh, good.
[All laugh.]
JKR: No, I'm glad! Yes?
MA: Can we figure out who he is, from what we know so far?
[Note: JKR has adopted slightly evil look here]
JKR: Do you have a theory?
MA: We've come up with Regulus Black.
JKR: Have you now?
MA: Uh-oh.
[Laughter.]
JKR: Well, I think that would be, um, a fine guess.

Dus het is gewoon al zeker . Dus de vertaling zal wel R.A.Z. worden ofzo.
  woensdag 7 september 2005 @ 21:48:05 #218
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30368443
Die Rowling is gewoon een kutwijf, een beetje het laatste hoofdstuk al 5 jaar in haar kluis hebben liggen

Dit wil niets zeggen imo
pi_30368593
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:48 schreef Molluck het volgende:
Die Rowling is gewoon een kutwijf, een beetje het laatste hoofdstuk al 5 jaar in haar kluis hebben liggen

Dit wil niets zeggen imo
idd het is zeer zeker geen keiharde bevestiging. slechts een leuke gok
  woensdag 7 september 2005 @ 22:00:29 #220
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30369051
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

idd het is zeer zeker geen keiharde bevestiging. slechts een leuke gok
Ja, waarschijnlijk zat zij na dat interview thuis keihard te lachen "hahaha, de hele internet community denkt nu dat het de broer van Sirius is!"
pi_30370395
Je moet toegeven dat het mens ERG goed is in gewoon helemaal niets weggeven over de volgende boeken. Irritant is dat ja.
  woensdag 7 september 2005 @ 22:30:34 #222
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30370588
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Je moet toegeven dat het mens ERG goed is in gewoon helemaal niets weggeven over de volgende boeken. Irritant is dat ja.
Ja dat is ook knap, maar dit is de enige serie die ik lees zo gauw die uitkomt, dus moet ik telkens wachten op het volgende deel en ik heb wel eens minder in spanning gezeten (voor deel 5 bijvoorbeeld) maar ik wil nu echt het einde weten!
pi_30370691
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:30 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ja dat is ook knap, maar dit is de enige serie die ik lees zo gauw die uitkomt, dus moet ik telkens wachten op het volgende deel en ik heb wel eens minder in spanning gezeten (voor deel 5 bijvoorbeeld) maar ik wil nu echt het einde weten!
jij en de rest van de wereld

het is wel bevestigd dat het eindigd met het woord scar.

zullen we mogelijke eindzinnen gaan posten
  woensdag 7 september 2005 @ 22:48:20 #224
88233 Steve
Still the best.
pi_30371373
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
En goed in zoveel weggeven dat je eigenlijk nog niets weet, maar je wel nog nieuwsgieriger wordt.
pi_30373097
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

En goed in zoveel weggeven dat je eigenlijk nog niets weet, maar je wel nog nieuwsgieriger wordt.
Inderdaad. De trut.
pi_30373519
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

mee eens

nog 1 jaar en 10 maanden ofzo
pi_30378432
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:39 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

mee eens

nog 1 jaar en 10 maanden ofzo
Das lang.....
Maar goed dat er nog films tussen door komen enzo.
pi_30380918
En we kunnen eerdere delen lezen, op zoek naar dingen die je nu anders interpreteert (door je nieuwe kennis)
pi_30704678
Was de Nederlandse cover al gepost?

Wat vinden jullie ervan?

Ik vind hem wel mooi, maar niet zo heel spectaculair. En wat is dat ding in het rondje tussen de naam van J.K. Rowling?
  zondag 18 september 2005 @ 20:09:00 #230
88233 Steve
Still the best.
pi_30705797
Harry Potter and the Half Blood Prince #7

Daar was ie al gepost.

Ik vind hem wel mooi .
Iig beter dan de Engelse, Amerikaanse en Duitse kaft .
pi_30706376
quote:
Op zondag 18 september 2005 19:34 schreef Biancavia het volgende:
Was de Nederlandse cover al gepost?

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?

Ik vind hem wel mooi, maar niet zo heel spectaculair. En wat is dat ding in het rondje tussen de naam van J.K. Rowling?
Een huiself .
pi_30709901
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:45 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

van het interview met Rowling:

MA: R.A.B.
JKR: Ohhh, good.
[All laugh.]
JKR: No, I'm glad! Yes?
MA: Can we figure out who he is, from what we know so far?
[Note: JKR has adopted slightly evil look here]
JKR: Do you have a theory?
MA: We've come up with Regulus Black.
JKR: Have you now?
MA: Uh-oh.
[Laughter.]
JKR: Well, I think that would be, um, a fine guess.

Dus het is gewoon al zeker . Dus de vertaling zal wel R.A.Z. worden ofzo.
Waar haal je dit interview vandaan

Ik zat trouwens te denken, het laatste woord van het laatste hoofdstuk is scar. Als harry zijn scar nu een horcrux is zal het in het laaste boek en de laaste zin verdwijnen. Of misschien dat voldemort dan dood gaat en de scar verwijnt..

Ik zit maar wat te raden inderdaad. andere theorieen over de laatste zin?
  zondag 18 september 2005 @ 21:57:47 #233
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30709907
Het is niet zo heel lang geleden dat ik dat boek gelezen heb, maar welke scene stelt de cover voor?
  zondag 18 september 2005 @ 22:07:48 #234
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_30710261
quote:
Op zondag 18 september 2005 21:57 schreef Molluck het volgende:
Het is niet zo heel lang geleden dat ik dat boek gelezen heb, maar welke scene stelt de cover voor?
Ik denk de totale chaos aan het einde als de Death Eaters binnen zijn gekomen?

De Duitse kaften zijn nog steeds mooier. Ze zijn dikker maar de bladzijden zelf zijn dunner waardoor de boeken gewoon beter lezen. Die Nederlandse softcovers en die prutkwaliteit papier zijn echt turbo kut.
  zondag 18 september 2005 @ 22:21:03 #235
88233 Steve
Still the best.
pi_30710722
quote:
Op zondag 18 september 2005 21:57 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

Waar haal je dit interview vandaan
staat o.a. hier
quote:
Op zondag 18 september 2005 21:57 schreef Molluck het volgende:
Het gevecht aan de trap met de death eaters.
pi_30717994
Ik vind het goed van de nederlandse kaft dat je geen gezichten van personages ziet. Iedereen maakt zich toch een andere voorstelling van een persoon in het boek. Op deze manier laten ze je in die waan en verpesten je beeld niet. Vink wel goed.
  maandag 19 september 2005 @ 10:24:24 #237
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_30719944
quote:
Op maandag 19 september 2005 08:06 schreef Smittend het volgende:
Ik vind het goed van de nederlandse kaft dat je geen gezichten van personages ziet. Iedereen maakt zich toch een andere voorstelling van een persoon in het boek. Op deze manier laten ze je in die waan en verpesten je beeld niet. Vink wel goed.
Vind ik ook ja Het heeft sowieso iets mysterieus wat goed bij de boeken past.
...as always
pi_32207829
Ik ben ervan overtuigd dat Snape Voldemort gaat vermoorden. Beetje het anti-held gevoel . Wat ik verwacht is dat in heel boek 7 het lijkt of Snape werkelijk is overgelopen, en dan als Harry het tegen Voldemort wil opnemen en geen schijn van kans maakt, en op het moment dat Voldemort Avada Kedavra wil uitspreken Snape hem van achteren aanvalt. Overigens geloof ik niet dat Dumbledore nog leeft. De Deatheaters hebben hem tenslotte ook uit het raam gegooid. Maar zo denk ik dus dat boek 7 zal gaan.
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:53:47 #239
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32212614
Ik dacht dat die prophecy betekende dat óf Voldemort Harry moest vermoorden óf dat Harry Voldemort moest vermoorden...

Ik denk dat we wel aan kunnen nemen dat dat laatste het geval is, maar ik geloof niet dat Snape Voldemort zal doden...
pi_32212690
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:53 schreef Molluck het volgende:
Ik dacht dat die prophecy betekende dat óf Voldemort Harry moest vermoorden óf dat Harry Voldemort moest vermoorden...

Ik denk dat we wel aan kunnen nemen dat dat laatste het geval is, maar ik geloof niet dat Snape Voldemort zal doden...
Nou ja, de prophecy is enkel wat Voldemort ervan gemaakt heeft. Omdat ie Harry heeft gekozen zal de prophecy dan waarschijnlijk ook vervuld worden, one way or another. Anders was er niets gebeurd. Wat wel kan natuurlijk is dat Harry lekker dood gaat, en dan Snape Voldemort alsnog doodt, al betwijfel ik dat evenzeer.
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:56:16 #241
88233 Steve
Still the best.
pi_32212710
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:53 schreef Molluck het volgende:

Het is maar wat je er zelf van maakt. Je kunt de prophecy ook negeren. Maar Harry heeft zichzelf nu de taak gegeven Voldemort af te maken, dus ik denk echt wel dat Harry hem vermoord.
En als Snape het zou doen, zou ik het een kutstreek vinden, het boek gaat over Harry Potter, die moet Voldemort gewoon vermoorden.
Maar ja, Rowling zit vol verrassingen....
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:00:21 #242
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32212833
Ja, het zou nogal een anti-climax zijn als Harry in deel 7 al die horcruxen opspoort en vernietigd (voor zover dat nog niet gebeurd is, ik denk namelijk dat ze niet allemaal meer intact zijn) en dat Snape of iemand anders Voldemort vervolgens vermoordt...

Ik zie het eerder andersom gebeuren, dat the Order die horcruxen vernietigt bijvoorbeeld en dat Harry dan Voldemort doodt.
pi_32213060
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 20:00 schreef Molluck het volgende:
Ja, het zou nogal een anti-climax zijn als Harry in deel 7 al die horcruxen opspoort en vernietigd (voor zover dat nog niet gebeurd is, ik denk namelijk dat ze niet allemaal meer intact zijn) en dat Snape of iemand anders Voldemort vervolgens vermoordt...

Ik zie het eerder andersom gebeuren, dat the Order die horcruxen vernietigt bijvoorbeeld en dat Harry dan Voldemort doodt.
Nou, er zijn in ieder geval al 2 horcruxes vernietigd voor zover ik me herinner.

[ Bericht 0% gewijzigd door Paltos op 12-11-2005 20:08:13 (typo) ]
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:09:12 #244
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32219498
Haha, ja mooie anticlimax. Ergens onderaan bladzijde 212 "Hermelien zwaait met de Daily Prophet. Hey, moet je nou lezen, Sneep heeft Voldemort vermoord. Harry beseft dat de Horcruxen nep waren en laat van verbijstering zijn smekkie in alle smaken uit zijn mond vallen".
pi_32219595
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:09 schreef MeneerTim het volgende:
Haha, ja mooie anticlimax. Ergens onderaan bladzijde 212 "Hermelien zwaait met de Daily Prophet. Hey, moet je nou lezen, Sneep heeft Voldemort vermoord. Harry beseft dat de Horcruxen nep waren en laat van verbijstering zijn smekkie in alle smaken uit zijn mond vallen".
"En Harry was vanaf dan een normale jongen. (en ivm met laatste woord) Oja, Harry heeft nadien nooit meer last gehad van zijn scar..."
pi_32266291
Hehe, laten we eerlijk zijn. Hoe realistisch komt het over dat een (dan) 17 jarige tovenaar die niet eens zoveel talent heeft de grootste duistere tovenaar verslaat? Ik zou het wel een heel slap einde vinden. Zo van, nou, en toen was Harry nét ietsje sneller dan Voldemort draaide hem de strot om. Nee, het zou veel leuker zijn als iemand anders het deed. En aangezien Dumbledore dood is, en iedereen nu denkt dat Snape overgelopen is, zou ik dat best leuk vinden.
pi_32267342
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:21 schreef LedZep het volgende:
Hehe, laten we eerlijk zijn. Hoe realistisch komt het over dat een (dan) 17 jarige tovenaar die niet eens zoveel talent heeft de grootste duistere tovenaar verslaat? Ik zou het wel een heel slap einde vinden. Zo van, nou, en toen was Harry nét ietsje sneller dan Voldemort draaide hem de strot om. Nee, het zou veel leuker zijn als iemand anders het deed. En aangezien Dumbledore dood is, en iedereen nu denkt dat Snape overgelopen is, zou ik dat best leuk vinden.
Of Harry wordt gedood, Voldemort neemt het ministerie over en enkele tientallen jaren van pure darkness komen opzetten!
pi_32272159
Ik gok erop dat 1 van Harry's vrienden Voldemort vermoordt, of dat ze het met z'n allen doen. De jongeren bedoel ik dan hè, Hermione, Ron, Neville en Luna.
  maandag 14 november 2005 @ 22:57:06 #249
71919 wonderer
pi_32273256
Ik denk dat uiteindelijk Dumbledore Voldemort naar een andere wereld helpt. Of Sirius. Dat ligt het minst voor de hand
pi_32285487
ik ga voor de coalitie: de DA samen met snape
ennuh hoe heet die gast ook alweer hmm hmm je weet wel die blonde naja die loopt gewoon weer zo ontzettend te kutten dat ie voldermort verzwakt

Vervolgens kan voldermort dan mee in de zak met en

*sorry ik vind die sint en piet smileys gewoon echt gaaf *
pi_32291223
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:04 schreef IrisVrede het volgende:

ennuh hoe heet die gast ook alweer hmm hmm je weet wel die blonde naja die loopt gewoon weer zo ontzettend te kutten dat ie voldermort verzwakt
je bedoelt Malfoy....Draco Malfoy of in het nederlands Draco Malfidus..
pi_32364363
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:24 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik gok erop dat 1 van Harry's vrienden Voldemort vermoordt, of dat ze het met z'n allen doen. De jongeren bedoel ik dan hè, Hermione, Ron, Neville en Luna.
Dat is nog wel de beste gok, denk ik. Ik gok zelf op een ouderwetse sidekick-opoffering van Ron.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_32367608
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:04 schreef IrisVrede het volgende:
dat ie voldermort verzwakt

Vervolgens kan voldermort dan mee

Het is Voldemort.

pi_32371601
Vannacht ga ik 'm in het nederlands halen !
De Bruna hier gaat speciaal van 24:00 tot 01:00 open!
pi_32376021
ik heb de nederlandse al binnen, ik dacht dat ie gewoon verkoch werd. in bilhoven in utrecht lag het boek gewoon bij de plus te koop voor 12.50
pi_32379325
Kan iemand met de Nederlandse versie misschien even kijken of die brief over de horcruxen ook met R.A.B ondertekend is of met andere initialen (R.A.Z?) ?
pi_32382325
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:22 schreef Lu_uK het volgende:
ik heb de nederlandse al binnen, ik dacht dat ie gewoon verkoch werd. in bilhoven in utrecht lag het boek gewoon bij de plus te koop voor 12.50
WAT.... en voor maar 12,50 ?
Hij kost 19,50 en de gebonden versie 23,50.
Weet je zeker dat 't de goede is?
  zaterdag 19 november 2005 @ 08:14:23 #258
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32392316
De vraag die iedereen bezighoud... Hoe wordt RAB vertaald???
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
pi_32393784
Ik weetut ik weetut
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Screw them.
We're going home.
pi_32393848
RAZ?! ! eindelijk
pi_32393850
Ik zie het ja!
pi_32393871
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:55 schreef tonks het volgende:
RAZ?! ! eindelijk
Nu worden de kansen op Remulus A. Zwart wel groter!
pi_32393883
Horcrux is Gruzielement
Screw them.
We're going home.
pi_32393917
Ik kan me niet voorstellen dat het Regulus A Black níet is.
Tenzij het verkeerd vertaald is...
Screw them.
We're going home.
pi_32393937
Gruzielement
Oh gawd!
pi_32393969
En Tonks is Tops
Screw them.
We're going home.
pi_32394011
Dat was ook al in boek 5
pi_32394050
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:03 schreef tonks het volgende:
Dat was ook al in boek 5
Joh!
Screw them.
We're going home.
  zaterdag 19 november 2005 @ 11:10:28 #269
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32394129
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:55 schreef tonks het volgende:
RAZ?! ! eindelijk
En bedankt
GNU Terry Pratchett
pi_32394173
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:10 schreef Lod het volgende:

[..]

En bedankt
SPOILER topic
pi_32394177
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:10 schreef Lod het volgende:

[..]

En bedankt
Uhm..dit is wel het spoilertopic hoor..dus niet klagen als je een spoiler leest
pi_32394255
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:56 schreef CarOnline het volgende:
Horcrux is Gruzielement
Hoe moet je dat uitspreken...
pi_32394264
Weet iemand hoe Slughorn heet?
pi_32394315
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:17 schreef Paltos het volgende:
Weet iemand hoe Slughorn heet?
Slakhoorn
Screw them.
We're going home.
pi_32394339
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:22 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Slakhoorn
Logisch eigenlijk. Maar het klinkt zo stom!
pi_32394373
Ja, ik vind het zowiezo gek nu. Eerst las ik altijd eerst de NL versie en daarna de ENG.
Nu dus andersom en nou vind ik die nederlandse namen zo vreemd!
Screw them.
We're going home.
pi_32395164
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:06 schreef Smittend het volgende:

[..]

WAT.... en voor maar 12,50 ?
Hij kost 19,50 en de gebonden versie 23,50.
Weet je zeker dat 't de goede is?
jaja 100% dat het de goede is. misschien wilden ze de engelse in de aanbieding doen maar hebben ze perongelijk alle nederlandse gedaan.
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:16:46 #278
88233 Steve
Still the best.
pi_32397073
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:56 schreef CarOnline het volgende:
Horcrux is Gruzielement
Hm, dat klinkt niet echt geweldig. Hoewel ik me er wel iets bij kan voorstellen, de ziel ligt aan gruzelementen nu.

En Slughorn (nieuwe leraar)? Staat hierboven al.

Nu is dat RAZ natuurlijk nog niet 100% zeker, kan altijd nog een andere naam komen te staan, maar het wijst wel heel erg die kant op.
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:56:29 #279
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32398053
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:13 schreef tonks het volgende:

[..]

SPOILER topic
Spoiler voor HP and the Half Blood Prince. De engelse dus
GNU Terry Pratchett
pi_32399183
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:16 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hm, dat klinkt niet echt geweldig. Hoewel ik me er wel iets bij kan voorstellen, de ziel ligt aan gruzelementen nu.
En het is een element.

zaterdag 19 november 2005 @ 16:59:33 #281
88233 Steve
Still the best.
pi_32401484
Rufus Schobbejak. Echt een naam uit een Dagobert Duck boekje.
Necroot klinkt daarentegen wel weer goed.

[ Bericht 16% gewijzigd door Steve op 19-11-2005 17:12:40 ]
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:56:24 #282
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32402978
Schobbejak komt ook in vijf al voor. Lees maar eens dat stukje voor de hoorzitting, op het Schouwer-kantoor. Daar wordt Dhr. Schobbejak al voorgesteld.

Wel een kutvertaling, ben ik het helemaal mee eens.
pi_32403312
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:59 schreef alwaysthebest het volgende:
Rufus Schobbejak. Echt een naam uit een Dagobert Duck boekje.
Necroot klinkt daarentegen wel weer goed.
Necroot?
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:08:59 #284
88233 Steve
Still the best.
pi_32403349
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:07 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Necroot?
Inferi.

necro- = lijk
pi_32403455
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:08 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Inferi.
Ah.
En hoe is Phlegm vertaald?
En Pygmy Puff, daar ben ik ook benieuwd naar.

zaterdag 19 november 2005 @ 18:15:54 #286
88233 Steve
Still the best.
pi_32403525
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:13 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ah.
En hoe is Phlegm vertaald?
Zeur.
quote:
En Pygmy Puff, daar ben ik ook benieuwd naar.

Ukkepulk.
pi_32403550
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:15 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Zeur.
[..]

Ukkepulk.
Ok.
Even wennen. Dus.
pi_32404651
het is wel even wennen met die vertaling zeg, engels is dan toch beter. Maar misschien komt dat omdat ik het nu pas voor het eerst in het engels had gelezen.
pi_32405137
Sinds ik begonnen ben in het Engels (bij de release van Order of the Phoenix) vind ik de Nederlandse vertaling (ook) niks meer. Ga deze dan ook niet kopen (zeker na het horen van sommige vertalingen zoals 'Zeur' en 'Gruzielement' )
pi_32405230
Ik heb de nederlandse gekocht voor de collectie hoor . misschien lees ik hem misschien niet
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:21:46 #291
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32405289
Nou ja, nu we weten dat RAB als RAZ vertaald wordt zijn we nog geen steek verder. Het maakt vrij weinig uit of het Regulus Black is of een totaal nieuw personage. Of misschien wel een groep? Of een zinnetje. Read After your Breakfast!

.
pi_32405353
Ja maar het is wel erg leuk om nu weer verder te discuseren.
quote:
As many of you know, in Harry Potter and the Half-Blood Prince, we learned of a character called R.A.B. that played a key role involving a locket and Voldemort's Horcrux. There has been a great deal of speculation and reports about the possible identity of that character. Yesterday, the Dutch version of Harry Potter and the Half-Blood Prince was released, and the identity of the character is translated as "R.A.Z." The name Sirius Black is translated as Sirius "Zwarts", with a 'Z.' Please note: While this is NOT positive confirmation of who the character is ( most are speculating Regulus Black), it certainly is intriguing. Let the discussions begin again! Thanks to the many readers who wrote in.

Update: This apparently is the same situation in the Norwegian edition of Half-Blood Prince, where his last name is translated as 'Svaart'.
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:29:36 #293
88233 Steve
Still the best.
pi_32405555
Ach, de vertaler wil ook niet uisluiten dat het een Zwarts is. Een naam met een Z verzinnen als het heel iemand anders is is nog wel te doen.

Over 2 jaar weten we het.
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:36:57 #294
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32405805
Rufus Schobbejak, Rufus Scrimgeour?
Dat vond ik nou juist een van de mooiste nieuwe namen uit HP6
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:49:58 #295
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32406223
Jij schobbejak
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:30:09 #296
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32411422
En toch wordt hij al genoemd, lees het maar terug.

Wat mij er aa opviel was dat negatieve personages meestal ook een slechte naam hebben (Malfidus betekend De Slechte). En positieve mensen hebben een positieve naam. Nou is Schobbejak niet echt een positieve naam, maar hij speelt wel een positieve rol.

Wie is het hier niet mee eens?
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:36:11 #297
88233 Steve
Still the best.
pi_32411598
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:30 schreef SSID het volgende:
En toch wordt hij al genoemd, lees het maar terug.
Ik ga even kijken. Edit: ik kan het zo snel niet zien in het stuk wat jij noemt.
quote:
Wat mij er aa opviel was dat negatieve personages meestal ook een slechte naam hebben (Malfidus betekend De Slechte). En positieve mensen hebben een positieve naam. Nou is Schobbejak niet echt een positieve naam, maar hij speelt wel een positieve rol.

Wie is het hier niet mee eens?
Nou ja, hij probeert Harry er wel in te luizen om voor hem te werken. Maar echt een slechte vent is het niet nee.

[ Bericht 6% gewijzigd door Steve op 19-11-2005 22:43:04 ]
  zaterdag 19 november 2005 @ 23:00:14 #298
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32412205
Op een gegeven moment lopen ze van de lift naar Arthurs kantoor. Voor ze daar komen worden ze aangehouden door Romeo Wolkenveld, over "huurwapens". Arthus verbetert m (Vuurwapens). Als ze dan verder lopen wordt Schobbejak tusdsen neus en lippen door genoemd.

En dat er in luizen probeerde Droebel ook, terwijl dat ook geen slechte vent was. Hij wilde alleen de waarheid niet onder ogen zien. Hij wordt in het begin van 6 ook neergezet als een soort van oud-bodybuilder die in 5 jaar 30 kilo is aangekomen.

Nog meer namen:
Voldemort (Vol de Mort: Vlucht van de dood (frans))
Vilijn (heel scherpe, smerige naam)
Tom Riddle (Riddle=raadsel=tom in zn jonge jaren, hij wist nooit wat hij met zichzelf aanmoest)
Zwarts (nou niet echt de meest kleurvolle naam, zwart is duister, is duistere magie)
Sneep (als er iets geniepig klinkt is het wel Sneep)

Wolkenveld (Niets zo mak en lief als wolkjes in de lucht)
Tops (het woord top)

Ik zeg niet dat de naam alles zegt in het boek, maar kleine hints zitten er al wel in. Mad-eye Moody was ook een sikkeneurige oude man. Daarom ben ik heel benieuwd wat voor (duistere) rol ze Schobbejak nog gaan geven
  zaterdag 19 november 2005 @ 23:09:52 #299
88233 Steve
Still the best.
pi_32412398
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:00 schreef SSID het volgende:
Op een gegeven moment lopen ze van de lift naar Arthurs kantoor. Voor ze daar komen worden ze aangehouden door Romeo Wolkenveld, over "huurwapens". Arthus verbetert m (Vuurwapens). Als ze dan verder lopen wordt Schobbejak tusdsen neus en lippen door genoemd.
Ik zal wel blind zijn, maar na 4 keer lezen zie ik het nog niet, in de nederlandse en engelse versie niet.
  zondag 20 november 2005 @ 00:02:55 #300
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32413918
Ik heb het net ook nog een keer gelezen. Daar staat het in ieder geval niet. Ik ga het voor je opzoeken. Morgen heb ik het.
  zondag 20 november 2005 @ 08:23:46 #301
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32418995
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:09 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Ik zal wel blind zijn, maar na 4 keer lezen zie ik het nog niet, in de nederlandse en engelse versie niet.
Hij bedoelt waarschijnlijk de scene in Arthurs kantoor vlak voor Harry's trial. Order of the Phoenix, hoofdstuk 7, iets over de helft. In het engelse boek (niet adult-versie) op pagina 121 onderaan. Kingsley Shacklebolt heeft het daar over firelegs i.p.v. firearms. Ze hebben het overigens niet over Scrimgeour.

Dit topic zit vol, ik heb een nieuwe aangemaakt: HP and the Half Blood Prince Spoilertopic #3

[ Bericht 6% gewijzigd door Lod op 20-11-2005 09:15:23 ]
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')