abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30051053
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:49 schreef GewoneMan het volgende:
ik denk dat Harry de 6e horcruxes draagt daarom had hij van beide huizen ook iets in zich(sorting hat), daarom spreekt hij parsel. en daarom overleefde Harry de curse!!!

immers moet je het menen echt pijn willen veroorzaken, dat wilde Voldemort wel bij Harry maar misschien had hij door dat er iets mis ging (stukje ziel in harry) en overleefde Harry het daarom?

de horcrux is dan overduidelijk zijn scar en dat kan hersteld worden maar hoe? en door wie? (misschien wel Neville )
ik denk 't niet..waarom zou Voldemort anders zoveel moeite hebben gedaan om Harry proberen te doden?.. met name in boek 5 op het eind...dan zou hij een van zijn horcruxen kwijt zijn.
Als jullie zo gaan denken zou Dumbledore ook een horcrux geweest kunnen zijn.
pi_30075016
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 10:39 schreef Smittend het volgende:

ik denk 't niet..waarom zou Voldemort anders zoveel moeite hebben gedaan om Harry proberen te doden?.. met name in boek 5 op het eind...dan zou hij een van zijn horcruxen kwijt zijn.
Voldemort heeft in deel 4 bloed van Harry getapt om weer op volle sterkte te komen. Is dan zijn eventuele horcrux-zijn niet over?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 29 augustus 2005 @ 21:15:41 #183
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30076718
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:49 schreef GewoneMan het volgende:
ik denk dat Harry de 6e horcruxes draagt daarom had hij van beide huizen ook iets in zich(sorting hat), daarom spreekt hij parsel. en daarom overleefde Harry de curse!!!

immers moet je het menen echt pijn willen veroorzaken, dat wilde Voldemort wel bij Harry maar misschien had hij door dat er iets mis ging (stukje ziel in harry) en overleefde Harry het daarom?

de horcrux is dan overduidelijk zijn scar en dat kan hersteld worden maar hoe? en door wie? (misschien wel Neville )
Beter lezen. Harry overleefde de Avada Kedavra als baby omdat zijn moeder een soort bescherming afgaf door haar liefde door voor hem te sterven.

Hij kreeg bij de aanval van Voldemort zijn scar, maar ook een stukje van de krachten van Voldemort. Waardoor hij dus parsel kan spreken.
pi_30077138
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 21:15 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Beter lezen. Harry overleefde de Avada Kedavra als baby omdat zijn moeder een soort bescherming afgaf door haar liefde door voor hem te sterven.
ja dat weet ik maar dat is wat ze dachten kan ernaast zitten hoor, maar dan hoor ik het wel
quote:
Hij kreeg bij de aanval van Voldemort zijn scar, maar ook een stukje van de krachten van Voldemort. Waardoor hij dus parsel kan spreken.
yep klopt, maar er zou meer kunnen zijn wat we nog niet weten...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_30077166
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 10:39 schreef Smittend het volgende:

[..]

good point
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:17:41 #186
74126 Frank79
Life is good!
pi_30158214
Vannacht uitgelezen.. Wauw... Leuk om jullie bijdragen te lezen, zo gaat het verhaal nog wat meer leven!
  donderdag 1 september 2005 @ 10:22:17 #187
74126 Frank79
Life is good!
pi_30158304
Wat ik me trouwens zat af te vragen toen Dumbledore en Harry die grot ingingen; die vloeistof kon alleen met een beker er uit gehaald worden. Oke, prima. Maar waarom moest hij dat spul dan ook opdrinken? Hij kon het toch ook gewoon weggooien??
  donderdag 1 september 2005 @ 10:46:29 #188
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30158911
Dat heeft DD toch ook geprobeerd? Maar dan kwam het net zo hard weer terug.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 1 september 2005 @ 10:52:03 #189
74126 Frank79
Life is good!
pi_30159066
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:46 schreef Lod het volgende:
Dat heeft DD toch ook geprobeerd? Maar dan kwam het net zo hard weer terug.
Volgens mij niet. Ze konden het niet aanraken, alleen met die beker. Maar ze hebben toch niet geprobeerd om dat spul gewoon in dat meer te lozen (daarmee die doden te vergiftigen, kan nooit kwaad lijkt me ) en vervolgens zo door te gaan totdat het spul op is?
pi_30160839
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:52 schreef Frank79 het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Ze konden het niet aanraken, alleen met die beker. Maar ze hebben toch niet geprobeerd om dat spul gewoon in dat meer te lozen (daarmee die doden te vergiftigen, kan nooit kwaad lijkt me ) en vervolgens zo door te gaan totdat het spul op is?
Dacht ik ook al toen ik het las, beetje onbevredigend. Maarja aan de andere kant blijft het een kinderboek waarin magische gebeurtenissen plaatstvinden in een fictieve wereld, sommige dingen moet je maar gewoon accepteren.
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.
  donderdag 1 september 2005 @ 11:54:01 #191
74126 Frank79
Life is good!
pi_30161000
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:49 schreef Monticola het volgende:

[..]

Dacht ik ook al toen ik het las, beetje onbevredigend. Maarja aan de andere kant blijft het een kinderboek waarin magische gebeurtenissen plaatstvinden in een fictieve wereld, sommige dingen moet je maar gewoon accepteren.
Fictieve wereld???

Zoals Rowling het beschrijft, wil ik er echt wel in geloven dat deze wereld bestaat! Houdt me jong.. ahum...
pi_30172099
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:22 schreef Frank79 het volgende:
Wat ik me trouwens zat af te vragen toen Dumbledore en Harry die grot ingingen; die vloeistof kon alleen met een beker er uit gehaald worden. Oke, prima. Maar waarom moest hij dat spul dan ook opdrinken? Hij kon het toch ook gewoon weggooien??
Viel mij ook al op ja, dat ze zoiets niet probeerden. Maar misschien wist Dumbledore dat dat niet zou helpen. En was de enige manier opdrinken.

Wie zal het zeggen?
pi_30172513
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:22 schreef Frank79 het volgende:
Wat ik me ook al afvraag sinds ik het boek uit heb ( ) is wat Dumbledore zag/hoorde/voelde toen hij dat spul opdronk. Ze zullen er vast wel achter komen wat voor goedje het was hoop ik, want het was toch overduidelijk dat Dumbledore een fout van zichzelf zag gebeuren en er spijt van had ofzo? Vage shit iig.
pi_30179613
hij heeft niet geprobeerd het weg te gooien, maar het is wel duidelijk dat Dumbledore ervan overtuigd is dat hij het moet drinken.
quote:
I can only conclude that this potion is supposed te be drunk.
iets later zegt hij nog iets wat wel aangeeft dat hij twijfelt over de werking maar hij wel zeker is van zijn zaak, en dat het dus gedronken moet worden.
quote:
`Undoubtedly,` he said finally, `this potion must act in a way that will prevent me taking the Horcrux. It might paralyse me, cause me to forgetwhat I am here for, create so much pain I am distracted, or render me incapable in some other way.
ik denk dus dat hij wel wist wat hij deed al was hij niet helemaal zeker van de werking, ik neem dus aan dat hij het onnodig vond om het op een andere manier kwijt te raken.`
  donderdag 1 september 2005 @ 22:06:44 #195
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30181508
Als zijn dood inderdaad een deel van zijn plan was dan had hij het niet erg gevonden zich zo te verzwakken alvorens door Snape gedood te worden

Misschien is het vergezocht, maar het feit dat Snape iets niet wilde doen voor DD, wat volgens hem cruciaal was wel te doen overtuigt mij ervan dat Dumbledore misschien door Snape gedood WILDE worden, om welke reden dan ook
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_30192524
Misschien is ie wel gewoon echt dood, maar dat als het gebeurde er bepaalde afspraken zouden gaan gelden, die hij van tevoren afgesproken heeft.
Dus niet dat ie nog terug komt of iets dergelijks, maar dat er wel iets in werking wordt gezet.
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:53:14 #197
74126 Frank79
Life is good!
pi_30192723
quote:
Op donderdag 1 september 2005 21:17 schreef GewoneMan het volgende:
hij heeft niet geprobeerd het weg te gooien, maar het is wel duidelijk dat Dumbledore ervan overtuigd is dat hij het moet drinken.
[..]

iets later zegt hij nog iets wat wel aangeeft dat hij twijfelt over de werking maar hij wel zeker is van zijn zaak, en dat het dus gedronken moet worden.
[..]

ik denk dus dat hij wel wist wat hij deed al was hij niet helemaal zeker van de werking, ik neem dus aan dat hij het onnodig vond om het op een andere manier kwijt te raken.`
En toch ben ik daar niet overtuigd van. Het zou best zo'n onschuldige en naieve vraag van Harry hebben mogen zijn.

Wat ik ook wel opmerkelijk vind, blijft de manier van communiceren. In die wereld heeft men de telefoon gewoon nog niet uitgevonden ofzo. Of het is een te muggle-achtig iets voor hen...
pi_30280541
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:26 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Voldemort heeft in deel 4 bloed van Harry getapt om weer op volle sterkte te komen. Is dan zijn eventuele horcrux-zijn niet over?
Tsja..dat zou dan een horcrux minder zijn.. maar zou Dumbledore dat dan niet al bedacht hebben?
pi_30334353
Er zit trouwens nu wel een vertaal fout in het boek. in het nederlands heet tom riddle, asmdon toch? nu is de rede dat tom zijn naam veranderde omdat de barman ook tom hete. Omdat het maar een gewone naam was. Dit kan niet meer in het nederlands omdat ze nu allebij anders heten.
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:49:35 #200
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30334738
wtf?

Hij heet Marten Asmodom Vilijn...misschien kun je het nog een keer uitleggen?
pi_30334870
De barman van dat cafe bij de weg-is-weg heet van zijn voornaam Tom.
Tom riddle besluit zijn naam te veranderen in voldemort als hij hoort dat de barman ook Tom heet. Hij vind het dan niet meer speciaal. Alleen heet Tom riddle in het nederlands Marten Asmodom Vilijn en de barman gewoon Tom. Dat wordt moeilijk met het vertalen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:01:36 #202
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30335180
Oooh bedoel je dat...goed opgemerkt van je, dat was me nog niet opgevallen, maar de vertaler weet natuurlijk niet van tevoren dat die barman verhaaltechnisch Tom heet omdat Voldemorts echte naam ook zo is...

Ik opende daar laatst een topic over dat niet echt vruchtbaar was, maar dat is net zo'n kwestie Hoeveel weet een vertaler?
pi_30335564
nee, ik snap het ook wel, de vertaler weet even veel als de lezer. Dus hij kan het niet weten. Maar het viel me op.
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:54:04 #204
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30337175
Sowieso beetje raar eigenlijk dat Tom wordt vertaald naar Marten. is daar een logische reden voor? Dat ze 'ingewikkelde' engelse namen vertalen kan ik me nog wat bij voorstellen, maar Tom is in het nederlands toch ook een gewone naam...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:12:46 #205
88233 Steve
Still the best.
pi_30337943
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:54 schreef texelonia het volgende:
Sowieso beetje raar eigenlijk dat Tom wordt vertaald naar Marten. is daar een logische reden voor? Dat ze 'ingewikkelde' engelse namen vertalen kan ik me nog wat bij voorstellen, maar Tom is in het nederlands toch ook een gewone naam...
Hij moest een fatsoenlijke naam verzinnen om Mijn naam is Voldemort te laten passen
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_30338045
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:12 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hij moest een fatsoenlijke naam verzinnen om Mijn naam is Voldemort te laten passen
Wat die gene boven mij zegt.
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:15:52 #207
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30338083
Owja dat is wel een logische verklaring..

Maar dat had ie dan dus maar anders moeten oplossen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_30338171
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:54 schreef texelonia het volgende:
Dat is omdat Tom Marvolo Riddle een anagram is van 'I am Lord Voldemort' en aangezien ze die zin ook moesten vertalen, hebben ze Tom's naam veranderd om ervoor te zorgen dat het in het Nederlands ook klopt als anagram.
pi_30338238
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:17 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Dat is omdat Tom Marvolo Riddle een anagram is van 'I am Lord Voldemort' en aangezien ze die zin ook moesten vertalen, hebben ze Tom's naam veranderd om ervoor te zorgen dat het in het Nederlands ook klopt als anagram.
je was me voor

de rest ook, maar jouw uitleg was het compleetst. en ik was nog wel speciaal aan het googlen om het nederlandse stuk kloppend te krijgen omdat ik die niet heb gelezen
pi_30338277
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:15 schreef texelonia het volgende:
Owja dat is wel een logische verklaring..

Maar dat had ie dan dus maar anders moeten oplossen
* GewoneMan pakt hamer af van texelonia... daar krijg je koppijn van
  woensdag 7 september 2005 @ 00:27:51 #211
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_30340690
Overigens vind ik Marten Asmodon Vilijn een leukere naam dan Tom Marvolo Riddle. Dreigender, Vilijn klinkt een beetje als venijn ofzo. Vind HP sowieso waanzinnig goed vertaald altijd!

En ik denk dat de vertaler wel meer weet hoor. Net als met dat nummer in de telefoon voor het ministerie, dat is in het engels 62442 ('magic') en in het Nederlands 62423 (magie)...lijkt me niet waarschijnlijk dat de vertaler dat zelf uitgevogeld heeft. Hoewel het natuurlijk wel kán.
...as always
pi_30341207
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:27 schreef Anyanka het volgende:
Overigens vind ik Marten Asmodon Vilijn een leukere naam dan Tom Marvolo Riddle. Dreigender, Vilijn klinkt een beetje als venijn ofzo. Vind HP sowieso waanzinnig goed vertaald altijd!

En ik denk dat de vertaler wel meer weet hoor. Net als met dat nummer in de telefoon voor het ministerie, dat is in het engels 62442 ('magic') en in het Nederlands 62423 (magie)...lijkt me niet waarschijnlijk dat de vertaler dat zelf uitgevogeld heeft. Hoewel het natuurlijk wel kán.
Nou ja, dat nummer gaf niets weg over de volgende boeken en was dus gewoon een feitje van dat boek. Misschien dat de vertalers een lijst van dingen krijgen waarop ze moeten letten als ze die boeken schrijven? Overigens vind ik dat de Nederlandse boeken toch iets missen. Een beetje magie ofzo . In het Engels is het toch spannender en raadselachtiger.
  woensdag 7 september 2005 @ 08:53:53 #213
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_30344302
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:53 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nou ja, dat nummer gaf niets weg over de volgende boeken en was dus gewoon een feitje van dat boek. Misschien dat de vertalers een lijst van dingen krijgen waarop ze moeten letten als ze die boeken schrijven? Overigens vind ik dat de Nederlandse boeken toch iets missen. Een beetje magie ofzo . In het Engels is het toch spannender en raadselachtiger.
Ja maar ik kan me niet voorstellen dat ze dan nix zeggen over R.A.B.
Het zou toch sowieso ráár zijn als het doodleuk met R.A.B. wordt vertaald en dan blijkt het wel de broer van Sirius te zijn? Probeer je daar in boek 7 maar uit te lullen als vertaler...
...as always
pi_30351986
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:53 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ja maar ik kan me niet voorstellen dat ze dan nix zeggen over R.A.B.
Het zou toch sowieso ráár zijn als het doodleuk met R.A.B. wordt vertaald en dan blijkt het wel de broer van Sirius te zijn? Probeer je daar in boek 7 maar uit te lullen als vertaler...
Rowling heeft toch al toegegeven dat het de broer van Sirius is dus dat zal toch wel gewoon goed vertaald worden? .
pi_30352256
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:25 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Rowling heeft toch al toegegeven dat het de broer van Sirius is dus dat zal toch wel gewoon goed vertaald worden? .
En al zou ze het niet toegegeven hebben, de vertaler krijgt dat echt wel te weten (net zoals voor die anagram van Voldemort).
We sure are cute for two ugly people.
pi_30361050
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:34 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

En al zou ze het niet toegegeven hebben, de vertaler krijgt dat echt wel te weten (net zoals voor die anagram van Voldemort).
De vertaler weet even veel als de lezer zelf. Vandaar ook die vertaalfouten zoals ik al zei. Daarom vraag ik me ook af hoe ze R.A.B gaan vertalen. Misschein maakt J.K. dit keer een uitzondering.
pi_30368321
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:34 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

De vertaler weet even veel als de lezer zelf. Vandaar ook die vertaalfouten zoals ik al zei. Daarom vraag ik me ook af hoe ze R.A.B gaan vertalen. Misschein maakt J.K. dit keer een uitzondering.
van het interview met Rowling:

MA: R.A.B.
JKR: Ohhh, good.
[All laugh.]
JKR: No, I'm glad! Yes?
MA: Can we figure out who he is, from what we know so far?
[Note: JKR has adopted slightly evil look here]
JKR: Do you have a theory?
MA: We've come up with Regulus Black.
JKR: Have you now?
MA: Uh-oh.
[Laughter.]
JKR: Well, I think that would be, um, a fine guess.

Dus het is gewoon al zeker . Dus de vertaling zal wel R.A.Z. worden ofzo.
  woensdag 7 september 2005 @ 21:48:05 #218
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30368443
Die Rowling is gewoon een kutwijf, een beetje het laatste hoofdstuk al 5 jaar in haar kluis hebben liggen

Dit wil niets zeggen imo
pi_30368593
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:48 schreef Molluck het volgende:
Die Rowling is gewoon een kutwijf, een beetje het laatste hoofdstuk al 5 jaar in haar kluis hebben liggen

Dit wil niets zeggen imo
idd het is zeer zeker geen keiharde bevestiging. slechts een leuke gok
  woensdag 7 september 2005 @ 22:00:29 #220
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30369051
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

idd het is zeer zeker geen keiharde bevestiging. slechts een leuke gok
Ja, waarschijnlijk zat zij na dat interview thuis keihard te lachen "hahaha, de hele internet community denkt nu dat het de broer van Sirius is!"
pi_30370395
Je moet toegeven dat het mens ERG goed is in gewoon helemaal niets weggeven over de volgende boeken. Irritant is dat ja.
  woensdag 7 september 2005 @ 22:30:34 #222
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30370588
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Je moet toegeven dat het mens ERG goed is in gewoon helemaal niets weggeven over de volgende boeken. Irritant is dat ja.
Ja dat is ook knap, maar dit is de enige serie die ik lees zo gauw die uitkomt, dus moet ik telkens wachten op het volgende deel en ik heb wel eens minder in spanning gezeten (voor deel 5 bijvoorbeeld) maar ik wil nu echt het einde weten!
pi_30370691
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:30 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ja dat is ook knap, maar dit is de enige serie die ik lees zo gauw die uitkomt, dus moet ik telkens wachten op het volgende deel en ik heb wel eens minder in spanning gezeten (voor deel 5 bijvoorbeeld) maar ik wil nu echt het einde weten!
jij en de rest van de wereld

het is wel bevestigd dat het eindigd met het woord scar.

zullen we mogelijke eindzinnen gaan posten
  woensdag 7 september 2005 @ 22:48:20 #224
88233 Steve
Still the best.
pi_30371373
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
En goed in zoveel weggeven dat je eigenlijk nog niets weet, maar je wel nog nieuwsgieriger wordt.
pi_30373097
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

En goed in zoveel weggeven dat je eigenlijk nog niets weet, maar je wel nog nieuwsgieriger wordt.
Inderdaad. De trut.
pi_30373519
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

mee eens

nog 1 jaar en 10 maanden ofzo
pi_30378432
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:39 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

mee eens

nog 1 jaar en 10 maanden ofzo
Das lang.....
Maar goed dat er nog films tussen door komen enzo.
pi_30380918
En we kunnen eerdere delen lezen, op zoek naar dingen die je nu anders interpreteert (door je nieuwe kennis)
pi_30704678
Was de Nederlandse cover al gepost?

Wat vinden jullie ervan?

Ik vind hem wel mooi, maar niet zo heel spectaculair. En wat is dat ding in het rondje tussen de naam van J.K. Rowling?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 18 september 2005 @ 20:09:00 #230
88233 Steve
Still the best.
pi_30705797
Harry Potter and the Half Blood Prince #7

Daar was ie al gepost.

Ik vind hem wel mooi .
Iig beter dan de Engelse, Amerikaanse en Duitse kaft .
pi_30706376
quote:
Op zondag 18 september 2005 19:34 schreef Biancavia het volgende:
Was de Nederlandse cover al gepost?

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?

Ik vind hem wel mooi, maar niet zo heel spectaculair. En wat is dat ding in het rondje tussen de naam van J.K. Rowling?
Een huiself .
pi_30709901
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:45 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

van het interview met Rowling:

MA: R.A.B.
JKR: Ohhh, good.
[All laugh.]
JKR: No, I'm glad! Yes?
MA: Can we figure out who he is, from what we know so far?
[Note: JKR has adopted slightly evil look here]
JKR: Do you have a theory?
MA: We've come up with Regulus Black.
JKR: Have you now?
MA: Uh-oh.
[Laughter.]
JKR: Well, I think that would be, um, a fine guess.

Dus het is gewoon al zeker . Dus de vertaling zal wel R.A.Z. worden ofzo.
Waar haal je dit interview vandaan

Ik zat trouwens te denken, het laatste woord van het laatste hoofdstuk is scar. Als harry zijn scar nu een horcrux is zal het in het laaste boek en de laaste zin verdwijnen. Of misschien dat voldemort dan dood gaat en de scar verwijnt..

Ik zit maar wat te raden inderdaad. andere theorieen over de laatste zin?
  zondag 18 september 2005 @ 21:57:47 #233
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30709907
Het is niet zo heel lang geleden dat ik dat boek gelezen heb, maar welke scene stelt de cover voor?
  zondag 18 september 2005 @ 22:07:48 #234
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_30710261
quote:
Op zondag 18 september 2005 21:57 schreef Molluck het volgende:
Het is niet zo heel lang geleden dat ik dat boek gelezen heb, maar welke scene stelt de cover voor?
Ik denk de totale chaos aan het einde als de Death Eaters binnen zijn gekomen?

De Duitse kaften zijn nog steeds mooier. Ze zijn dikker maar de bladzijden zelf zijn dunner waardoor de boeken gewoon beter lezen. Die Nederlandse softcovers en die prutkwaliteit papier zijn echt turbo kut.
  zondag 18 september 2005 @ 22:21:03 #235
88233 Steve
Still the best.
pi_30710722
quote:
Op zondag 18 september 2005 21:57 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

Waar haal je dit interview vandaan
staat o.a. hier
quote:
Op zondag 18 september 2005 21:57 schreef Molluck het volgende:
Het gevecht aan de trap met de death eaters.
pi_30717994
Ik vind het goed van de nederlandse kaft dat je geen gezichten van personages ziet. Iedereen maakt zich toch een andere voorstelling van een persoon in het boek. Op deze manier laten ze je in die waan en verpesten je beeld niet. Vink wel goed.
  maandag 19 september 2005 @ 10:24:24 #237
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_30719944
quote:
Op maandag 19 september 2005 08:06 schreef Smittend het volgende:
Ik vind het goed van de nederlandse kaft dat je geen gezichten van personages ziet. Iedereen maakt zich toch een andere voorstelling van een persoon in het boek. Op deze manier laten ze je in die waan en verpesten je beeld niet. Vink wel goed.
Vind ik ook ja Het heeft sowieso iets mysterieus wat goed bij de boeken past.
...as always
pi_32207829
Ik ben ervan overtuigd dat Snape Voldemort gaat vermoorden. Beetje het anti-held gevoel . Wat ik verwacht is dat in heel boek 7 het lijkt of Snape werkelijk is overgelopen, en dan als Harry het tegen Voldemort wil opnemen en geen schijn van kans maakt, en op het moment dat Voldemort Avada Kedavra wil uitspreken Snape hem van achteren aanvalt. Overigens geloof ik niet dat Dumbledore nog leeft. De Deatheaters hebben hem tenslotte ook uit het raam gegooid. Maar zo denk ik dus dat boek 7 zal gaan.
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:53:47 #239
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32212614
Ik dacht dat die prophecy betekende dat óf Voldemort Harry moest vermoorden óf dat Harry Voldemort moest vermoorden...

Ik denk dat we wel aan kunnen nemen dat dat laatste het geval is, maar ik geloof niet dat Snape Voldemort zal doden...
pi_32212690
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:53 schreef Molluck het volgende:
Ik dacht dat die prophecy betekende dat óf Voldemort Harry moest vermoorden óf dat Harry Voldemort moest vermoorden...

Ik denk dat we wel aan kunnen nemen dat dat laatste het geval is, maar ik geloof niet dat Snape Voldemort zal doden...
Nou ja, de prophecy is enkel wat Voldemort ervan gemaakt heeft. Omdat ie Harry heeft gekozen zal de prophecy dan waarschijnlijk ook vervuld worden, one way or another. Anders was er niets gebeurd. Wat wel kan natuurlijk is dat Harry lekker dood gaat, en dan Snape Voldemort alsnog doodt, al betwijfel ik dat evenzeer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')