abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29432045
Owja, daar stond dat onder. Dat detail had ik niet onthouden, bedankt.

Regulus A. Black klinkt wel logisch ja
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_29432436
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:53 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik las zojuist op een nieuwsgroep de suggestie dat het Borgin of Burkes zou kunnen zijn. Zeker omdat één van de twee van het bestaan van het locket op de hoogte is. Dus het is nog lang niet zeker dat het om Black gaat
wie zijn dat dan
pi_29433762
Ik geloof ook dat ik heb gelezen dat Rowling in een interview zei dat het Regulus was.
Maar zou niet meer weten waar...
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:14:07 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_29433924
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:50 schreef Cerbie het volgende:
Owja, daar stond dat onder. Dat detail had ik niet onthouden, bedankt.

Regulus A. Black klinkt wel logisch ja
Beetje TE logisch...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 06:31:56 #105
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29438895
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:10 schreef Nepthys het volgende:

wie zijn dat dan
De eigenaren van de winkel "Borgin en Burkes".......
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:54:58 #106
94162 Biff-Tannen
"Think, McFly!"
pi_29453569
Covers van de kids-versies:

Covers van de grote-mensen-versies:

vrijdag 5 augustus 2005 @ 23:06:38 #107
71919 wonderer
pi_29453890
Ik vind beide series wel wat hebben als cover... jammer alleen dat de auteursnaam niet consistent is geplaats.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_29460784
hehehe ik vind de volwassen cover eigenlijk mooier maar ja boeiend het gaat om het verhaaaaaaaal
pi_29461871
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 23:06 schreef wonderer het volgende:
Ik vind beide series wel wat hebben als cover... jammer alleen dat de auteursnaam niet consistent is geplaats.
Ja ..dat vind ik ook niet mooi..ook het verschil in de groot afgedrukte tekst is irritant..de ene keer Harry Potter groot en de andere keer een gedeelte van de titel groot..errug vervelend....
Maar qua afbeeldingen op de cover vind ik de volwassen versie mooier.
pi_29462723
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 10:57 schreef Smittend het volgende:

zaterdag 6 augustus 2005 @ 12:16:15 #111
77755 polly_rulez
interessante boodschap >>
pi_29463548
harry kan volgens mij de horcrux niet zijn:

waarom zou Voldemort eerst een horcrux van Harry maken en hem vervolgens meteen proberen te doden??

doesn't make any sense...
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 13:41:01 #112
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_29465199
Dunno.. Ik denk ook niet dat Harry een horcrux kan zijn, Voldemort's stukje ziel kan toch niet in Harry zitten, veel te veel liefde toch? En anders zou Harry eerst zichzelf moeten vermoorden en daarna Voldy (wat al onmogelijk is), lijkt me een beetje drastisch voor een kinderboek.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 13:41:18 #113
94162 Biff-Tannen
"Think, McFly!"
pi_29465205
quote:

[..]

Ja ..dat vind ik ook niet mooi..ook het verschil in de groot afgedrukte tekst is irritant..de ene keer Harry Potter groot en de andere keer een gedeelte van de titel groot..errug vervelend....
Hier ben ik het volledig mee eens
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:27:27 #114
126522 Samsonneke
pi_29467912
quote:

[..]

*eensch is* De afbeeldingen van de volwassenversie zien er een stuk mooier uit
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:23:33 #115
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_29468905
Ik denk eerlijk gezegd dat Dumbledore wel degelijk dood is, maar dat het wel een onderdeel is van een master plan van Dumbledore.

Ergens aan het begin noemt Hagrid dat hij een gesprek tussen Snape en Dumbledore heeft gehoord en dat Snape iets weigeren maar Dumbledore erop stond dat hij het ging doen. Dit is denk ik significant. Bij de dood van Dumbledore wil Rowling iedereen op het verkeerde been zetten denk ik, en dat doet ze dan ook verdomde goed. Verder wijst er niets significants op dat Dumbledore nog leeft.

Die DumbledoreIsNotDead site is wel aardig. Zitten wel een paar kul argumenten tussen, maar het overzicht is wel aardig.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:25:30 #116
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_29468927
Wat is overigens het verschil tussen de volwassenversie en de kinderversie?
pi_29469047
De kaft
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:18:21 #118
126522 Samsonneke
pi_29469927
Jep, de inhoud is voor de rest gewoon hetzelfde.
pi_29503063
Ik heb ook het gevoel dat Dumbledore niet dood is en dit een heel groot uitgezet plan is om Voldemort in het ootje te nemen. Misschien hoop ik dat wel gewoon, want ik ben er nog steeds kapot van ...
Maar de argumeneten op die site zijn zeker niet slecht en hebben mij enigzins overtuigd dat hij niet dood is. Het hele boek draait om non verbal spells en dan zal juist de half blood prince Dumbledore ombrengen met een verbal spell? Iets te opvallend en te gemakkelijk voor een machtige tovenaar als Dumbledore (ondanks dat hij verzwakt was). Hij komt terug en zal Voldie eens flink een poepie laten ruiken
We sure are cute for two ugly people.
  maandag 8 augustus 2005 @ 15:08:11 #120
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29503150
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 14:59 schreef Neoktheone het volgende:
Ik heb ook het gevoel dat Dumbledore niet dood is en dit een heel groot uitgezet plan is om Voldemort in het ootje te nemen. Misschien hoop ik dat wel gewoon, want ik ben er nog steeds kapot van ...
Maar de argumeneten op die site zijn zeker niet slecht en hebben mij enigzins overtuigd dat hij niet dood is. Het hele boek draait om non verbal spells en dan zal juist de half blood prince Dumbledore ombrengen met een verbal spell? Iets te opvallend en te gemakkelijk voor een machtige tovenaar als Dumbledore (ondanks dat hij verzwakt was). Hij komt terug en zal Voldie eens flink een poepie laten ruiken
Er wordt in het boek ook vermeld dat niet alle spreuken non-verbal gedaan kunnen worden. Waarschijnlijk is de Aveda daar eentje van, zeker omdat in de boeken iedereen die spreuk hardop zegt.
Het moge duidelijk zijn dat het Harry is die Voldie een poepje moet laten ruiken, waarom zou Dumbledore dan nog terug moeten komen?
GNU Terry Pratchett
  maandag 8 augustus 2005 @ 15:12:15 #121
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29503201
Wel grappig trouwens, geen enkele (amateur) goochelaar kan nu nog met goed fatsoen abada cadabra zeggen bij zijn goochel act
GNU Terry Pratchett
  maandag 8 augustus 2005 @ 15:28:58 #122
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_29503386
ik heb deel 1 en deel 3 nog in een andere uitvoering. Met zwart wit foto's op de kaft. Vrij strak.
Ik vind ze niet zo mooi trouwens, maar ik heb ze allebei gekregen. dus vandaar.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_29504079
Weet je wat het is met al die theoriën?
Ze klinken allemaal zo aannemelijk!!
Nou weet ik het helemaal niet meer
pi_29539482
Uit!

Heerlijk geschreven. Netwerker Slughorn is een heerlijke aanwinst. Echt genoten van zijn feestjes. Heel herkenbaar allemaal

Ook Snape blijft een mooi character, mijn favoriet. Ik dacht het hele boek dat Voldemort de Half Blood Prince zou zijn. Dat Dumbledore dood zou gaan dacht ik toen ik het boek kreeg en de kaft zag. Hij is ook wel echt dood net als dat Snape ook echt wel goed is. Eigenlijk.

Wel wat rare verhaallijnen en zaken die zomaar ophielden of niet werden verklaard. Het hele schaduwen van Draco door de house elfs kwam maar 1 keer terug. Wat deed Tonks nou echt boven toen ze Harry tegenkwam. Wat deed Malfoy nu precies gedurende het boek? Waarom zag ie er zo slecht uit. Hij hoefde toch niet meer te doen dan te regelen dat de DE's naar binnen konden?

En zoals eerder gepost: HP is maar een matige wizard t.o.v. zijn imago. Tenenkrommend is toch wel dat hij zuigt 'at occlumency'

Maar.. desalniettemin bovenstaand klinkt te negatief: het is een HEERLIJK boek. BInnenkort weer eens lezen, misschien weer eens beginnen bij deel 1
'Boy, it's like a sauna in here'
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:18:47 #125
88233 Steve
Still the best.
pi_29539817
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:45 schreef Staps.nl het volgende:

Waarom zag ie er zo slecht uit. Hij hoefde toch niet meer te doen dan te regelen dat de DE's naar binnen konden?
Hij moest er voor zorgen dat Dumbledore dood ging. Daarom die ketting, en daarna die fles met gif erin.
quote:
En zoals eerder gepost: HP is maar een matige wizard t.o.v. zijn imago. Tenenkrommend is toch wel dat hij zuigt 'at occlumency'
Vind ik eigenlijk niet echt zwak. Om echt goed in Occlumency te zijn moet je je gedachten en emoties uit kunnen schakelen. Harry kan zijn emoties niet goed verbergen. Dat kan soms irritant zijn, maar ik vind dat toch een mooi iets.
En Rowlings bedoeling is nou dat Harry gewoon een gewone, normale tovernaar is.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:22:03 #126
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29543537
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:45 schreef Staps.nl het volgende:
Wat me wel altijd al heeft verbaasd is dat hij niet begonnen is met het worden van een animagus. Leek mij voor de hand liggend dat hij dat ging doen naar evenbeeld van zijn vader.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:55:18 #127
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29544401
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:20 schreef Lod het volgende:
De meerderheid denkt aan Regulus A. Black, de broer van Sirius.
Ahnee, dude, ik gok nog steeds op Ron Anton Brandsteder.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 21:29:53 #128
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_29546647
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 19:55 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Ahnee, dude, ik gok nog steeds op Ron Anton Brandsteder.
Ik zat eigenlijk aan Richard Anton Brockdin te denken.
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_29548364
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:12 schreef Lod het volgende:
Wel grappig trouwens, geen enkele (amateur) goochelaar kan nu nog met goed fatsoen abada cadabra zeggen bij zijn goochel act
Misschien omdat die altijd abracadabra zeggen?
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 07:38:06 #130
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29553467
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:45 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Misschien omdat die altijd abracadabra zeggen?
Ik ben dan ook geen amateur goochelaar Maar goed, het klinkt nog steeds akelig als die ene..
GNU Terry Pratchett
pi_29554122
Toen werd aangekondingd dat in deel 5 iemand dood zou gaan, werd dat een hele hype enzow en zat Rowling helemaal dramatisch te doen dat ze het zo erg vond dat ze hem dood moest laten gaan. En dat was dan Sirius, die nou ook weer niet zó'n belangrijke rol had gespeeld eigenlijk...

En nu met boek 6 werd even tussen neus en lippen door vermeld dat er weer iemand dood zou gaan (of ik heb de hele hype gemist ), en dat zou dan Dumbledore zijn, die juist een veel grotere en belangrijkere rol had!! En dat doet haar dan veel minder? Of ze laat het niet merken natuurlijk...

Maar goed, ik vond het wel opvallend

En Dumbledore was wel al oud enzow, als ie in boek 7 was dood gegaan had ik het veel minder erg gevonden. Maar als ie nu echt dood is, en dan nog een heel boek zonder Dumbledore... Wat is Hogwarts nou zonder Dumbledore?!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 11:15:17 #132
62254 Niobium
Domme vragen bestaan niet
pi_29556352
Ja, maar aan de andere kant wat was deel 6 geweest zonder zijn dood....bloedje saai denk ik...
pi_29557226
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:15 schreef Niobium het volgende:
Ja, maar aan de andere kant wat was deel 6 geweest zonder zijn dood....bloedje saai denk ik...
Waarom? Dat Draco niet in staat was de door hem verachte Dumbledore te vermoorden is al een mooie wending an sich. Nu komt er ook nog eens diepe rouw bij. Misschien is dat goed voor de spanning in het verhaal, maar zonder zijn dood was deel 6 ook nog heel erg spannend.
pi_29602427
Ben ik de enige die vindt dat harry en ginny een beetje incest gevoel geeft.

het is namelijk zo in een hoekje gepropt met stuk of 7 mensen waar het in de school over gaat.
ik von het veel leuker toen harry achter Cho aan zat zoals de 2 oude boeken. op die manier was er een gevoel dat er buiten hun ook nog andere leerlingen met hun school bezig waren.

Ook vin ik het jammer dat DA niet meer een grote rol had was namelijk heel erg leuk.
pi_29602453
Ik hoorde vandaag dat veel mensen denken dat het litteken van harry een horcrux is
pi_29603181
zou wel een flinke verrassing zijn..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:10:42 #137
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29603420
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:12 schreef Trigga1986 het volgende:
het is namelijk zo in een hoekje gepropt met stuk of 7 mensen waar het in de school over gaat.
ik von het veel leuker toen harry achter Cho aan zat zoals de 2 oude boeken. op die manier was er een gevoel dat er buiten hun ook nog andere leerlingen met hun school bezig waren.
Dat is wel waar. Ron en Hermione, Fleur en Bill, Harry en Ginny. Iedereen binnen het clubje hoofdrolspelers vindt elkaar. Dat is wel een beetje nep. Aan de andere kant, ik sprong wel een gat in de lucht toen Harry met Ginny zoende.

.
pi_29607564
Weten jullie nog in deel 5, dat Harry samen met de Wemels het huis van de familie Zwarts schoon moest maken?
Ik zit dat boek nu toevallig weer te lezen, en op een gegeven moment moeten ze vitrinekasten leeghalen. Dan wordt er een zooitje dingen opgenoemd die ze tegenkomen, waaronder 'een groot medaillon dat niemand open kreeg'. Dus misschien...
En misschien ook niet.

Maar misschien is dit al genoemd door iemand en heb ik dat over het hoofd gezien :-)
pi_29649186
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:18 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hij moest er voor zorgen dat Dumbledore dood ging. Daarom die ketting, en daarna die fles met gif erin.
[..]
Oh ja dat is ook zo
'Boy, it's like a sauna in here'
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:06:59 #140
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29787161
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:12 schreef Love_My_Baby het volgende:
Weten jullie nog in deel 5, dat Harry samen met de Wemels het huis van de familie Zwarts schoon moest maken?
Ik zit dat boek nu toevallig weer te lezen, en op een gegeven moment moeten ze vitrinekasten leeghalen. Dan wordt er een zooitje dingen opgenoemd die ze tegenkomen, waaronder 'een groot medaillon dat niemand open kreeg'. Dus misschien...
En misschien ook niet.

Maar misschien is dit al genoemd door iemand en heb ik dat over het hoofd gezien :-)
Na het schrijven van dit topic, ben ik toch maar eens hier langs gegaan. Ik denk dat mijn bewering in dat topic hier al heel lang bekend is (hij is uiteraard niet door mijzelf verzonnen) maar dat je dit opmerkt vindt ik wel heel erg treffend bewijs voor deze verklaring. Ik bedoel, als het daadwerkelijk Sirius' broer is die de Horcruxen verzameld heeft dan zou die heel goed verborgen kunnen zijn in het Black House. MAAR, bedenk ik me op het moment van schrijven, waarom heeft hij hem dan niet meteen vernietigd?

Iemand zei dat Snape iets weigerde voor Dumbledore te doen en die Unbreakable Vow zou voorkomen dat Snape het achteraf niet zou durven (ik vond het toen al heel opvallend dat Snape zo snel instemde) Ik las op internet dat Dumbledore's dood een deel van het plan was en nu bedacht ik daar zelf bij dat die zwarte hand van Dumbledore misschien ook een Horcrux was? Maar aan de andere kant slaat het dan nergens op dat Dumbledore doet moet, net zoals dat Voldemort Harry dood wil hebben als zijn litteken een Horcrux is (maar dat vind ik eerlijk gezegd een van de slechtere verklaringen die ik op internet heb gelezen)

"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:02:49 #141
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29807288
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:06 schreef Molluck het volgende:
Ik bedoel, als het daadwerkelijk Sirius' broer is die de Horcruxen verzameld heeft dan zou die heel goed verborgen kunnen zijn in het Black House. MAAR, bedenk ik me op het moment van schrijven, waarom heeft hij hem dan niet meteen vernietigd?
R.A.B. schrijft:
quote:
To the Dark Lord
I know I will be dead long before you read this but I want you to know that it was I who discovered your secret. I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can.
I face death in the hope that when you meet your match you will be mortal once more.

R.A.B.
Het gaat dus om de bewuste Horcrux waar Harry en Dumbledore naar op zoek gaan. Stel dat die werkelijk bewaard was in Grimmauld Place 12 omdat Regulus hem gevonden heeft dan kan die natuurlijk net zo goed nog volledig intact zijn. Regulus was immers van plan de Horcrux te vernietigen toen hij dat briefje schreef maar dat kan misschien nog niet gelukt zijn, bijvoorbeeld doordat hij zelf het loodje legde. Waar de ketting inmiddels gebleven is, is natuurlijk ook niet helemaal duidelijk.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:33:02 #142
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29807902
Hmnn, ik had eigenlijk gehoopt dat Harry een nieuwe mentor zou krijgen. Hij heeft nog veel te leren, hoe spoort hij die Horcruxen op, hoe vernietigt hij ze? En zoveel dodelijke spreuken kent Harry nou ook weer niet als hij het tegen Voldemort op moet nemen...

Maar Regulus was trouwens een Death Eater las ik op internet (hoewel dat natuurlijk niets hoeft te zeggen) en is dood (niet verdwenen, maar er wordt echt gezegd dat hij dood is) Dat briefje wijst er echter weer op dat hij nog best in leven kan zijn...Maar hoe vindt Harry hem dan?
Ik vraag me echt af hoe dik dit boek moet gaan worden. Hoeveel Horcruxes moet Harry nog vernietigen? De hanger is waarschijnlijk vernietigd (of ligt in Grimmauld Place) en de slang leeft zeker nog. Als R.A.B. de hanger te pakken kon krijgen hebben anderen misschien ook Horcruxen gevonden (of hij heeft er meerdere)

Ik ben heel benieuwd naar deel 7 iig
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:40:13 #143
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29808074
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:33 schreef Molluck het volgende:
Hmnn, ik had eigenlijk gehoopt dat Harry een nieuwe mentor zou krijgen. Hij heeft nog veel te leren, hoe spoort hij die Horcruxen op, hoe vernietigt hij ze? En zoveel dodelijke spreuken kent Harry nou ook weer niet als hij het tegen Voldemort op moet nemen...
Als we dat zouden weten dan hoefde we boek 7 ook niet meer te lezen
quote:
Maar Regulus was trouwens een Death Eater las ik op internet (hoewel dat natuurlijk niets hoeft te zeggen) en is dood (niet verdwenen, maar er wordt echt gezegd dat hij dood is) Dat briefje wijst er echter weer op dat hij nog best in leven kan zijn...Maar hoe vindt Harry hem dan?
Dat Regulus een Death Eater was en niet meer leeft wordt in de boeken vermeld volgens mij.
Het briefje wijst er alleen op dat hij in leven was toen hij het medaillong ging ophalen er staat echter geen datum op dus het kan ook jaren daarvoor gedaan zijn.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:48:28 #144
71919 wonderer
pi_29811324
Ik heb ineens het vage vermoeden dat Snape Harry's mentor wordt...
pi_29819974
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:48 schreef wonderer het volgende:
NEEEEEEEE
pi_29824480
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:48 schreef wonderer het volgende:
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:52:27 #147
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29825107
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:40 schreef Lod het volgende:

[..]

Dat Regulus een Death Eater was en niet meer leeft wordt in de boeken vermeld volgens mij.
Het briefje wijst er alleen op dat hij in leven was toen hij het medaillong ging ophalen er staat echter geen datum op dus het kan ook jaren daarvoor gedaan zijn.
Ja, en dat is dan ook allemaal alleen ALS R.A.B. Regulus Black is

OT: die quote uit je sig, is dat uit Digital Fortress?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:02:49 #148
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29825334
Die komt inderdaad uit Digital Fortress
Niet dat ik de schrijver zo geweldig vind, maar de quote stond me wel aan.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:04:27 #149
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29825381
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:02 schreef Lod het volgende:
Die komt inderdaad uit Digital Fortress
Niet dat ik de schrijver zo geweldig vind, maar de quote stond me wel aan.
Ik vond 'so dark the con of man' eigenlijk beter
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:50:06 #150
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29826799
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:02:51 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_29834003
Ik denk dat die R.A.B al wel meer van die Horcruxen heeft verzamelt, het lijkt me onwaarschijnlijk dat Harry in het boek nog al die Horcruxen gaat zoeken. Als je kijkt hoelang ze er al over deden om die Horcrux in the cave te bemachtigen. Toen was die nog met Dumbledore, moet je nagaan hoelang het had geduurt als Harry hem zelf had moeten opzoeken...
pi_29840628
Regulus was een death-eater, waarom zou hij dan de horcruxes willen vernietigen? daar helpt hij voldemort niet mee lijkt me
Now she's left, cleaning up the mess he made
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:14:29 #153
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29841330
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:49 schreef Kowalabeertjuh het volgende:
Regulus was een death-eater, waarom zou hij dan de horcruxes willen vernietigen? daar helpt hij voldemort niet mee lijkt me
Er zijn genoeg Death Eaters die niet teruggekeerd zijn naar the Dark Lord, dus zo vreemd is dat niet.
Volgens vele bronnen op internet staat Snape toch aan de goede kant (dus bij Harry) en hij is zelfs de vertrouweling van Voldemort...

Ik hoop trouwens niet dat áls Dumbledores dood een deel van het masterplan was, het net zoiets als Obi-Wan Kenobi gaat worden. (Die liet zich door Darth Vader neerslaan zodat hij Luke vanuit de dood kon gidsen, in deel IV was dat dus)

Trouwens, ik zag op internet dat de Death Eaters in de film een soort KKK kappen op krijgen, maar dan in het zwart. Aan de ene kant wel goed gevonden, maar aan de andere kant een beetje onorigineel
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:44:57 #154
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29842251
Ik denk niet dat Snape Harry's mentor gaat worden. Die occlumency lessen waren nou ook niet echt een denderend succes, en zelfs als Snape een rete goeie verklaring voor het vermoorden van Dumbledore heeft en toch eigenlijk wel goed blijkt te zijn, dan nog hebben Harry en Snape een hekel aan elkaar. Die occlumency lessen met Snape deed Harry alleen maar vanwege Dumbledore, denk dat ie nu niet zomaar meer naar Snape zal gaan luisteren...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29878811
Kom op zeg, Snape die nu toch nog aan de goeie kant blijkt te staan is wel heeeeeeeel erg vergezocht.
Nee het lijkt me nu toch wel overduidelijk dat Snape een foute jongen is.
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.
pi_29879356
R.A.B. staat denk ik voor meerdere personen (weet niet of hier al eerder of gespeculeerd is, heb nog niet echt de rest gelezen). Het kan haast niet anders omdat Dumbledore zei dat je de horcrux (of wat er ook maar lag) alleen kon bemachtigen als je met z'n 2en was.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:07:33 #157
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29879452
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:02 schreef Monticola het volgende:
R.A.B. staat denk ik voor meerdere personen (weet niet of hier al eerder of gespeculeerd is, heb nog niet echt de rest gelezen). Het kan haast niet anders omdat Dumbledore zei dat je de horcrux (of wat er ook maar lag) alleen kon bemachtigen als je met z'n 2en was.
Nee, het kunnen niet meerdere personen zjin.
Zoals MeneerTim al eerder aangaf was dit de tekst van het briefje:
quote:
To the Dark Lord
I know I will be dead long before you read this but I want you to know that it was I who discovered your secret. I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can.
I face death in the hope that when you meet your match you will be mortal once more.

R.A.B.
Daar wordt toch echt gesproken in eerste persoon enkelvoud. Een Ik-figuur dus.
GNU Terry Pratchett
pi_29879666
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:07 schreef Lod het volgende:

[..]

Nee, het kunnen niet meerdere personen zjin.
Zoals MeneerTim al eerder aangaf was dit de tekst van het briefje:
[..]

Daar wordt toch echt gesproken in eerste persoon enkelvoud. Een Ik-figuur dus.
Maar zoals de reactie van Dumbledore op het opdrinken liet zien is het onmogelijk om het in je eentje op te drinken.
Tsja of er blijkt ineens toch nog een andere manier te zijn.
pi_29879716
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:18 schreef Monticola het volgende:

[..]

Maar zoals de reactie van Dumbledore op het opdrinken liet zien is het onmogelijk om het in je eentje op te drinken.
Tsja of er blijkt ineens toch nog een andere manier te zijn.
Hij had vast een house-elf bij zich die alles op moest drinken van zijn 'master'
pi_29882248
Dat Dumbledore dood zou gaan dacht ik al vanaf het begin; de hint was dat er een belangrijk iemand dood zou gaan, en de belangrijkste persoon voor Harry was Dumbledore. Ik vond het al een seniele oude vent aan het worden, dus ik vond het niet echt erg

Anyway Snape gaat een belangrijke rol spelen in deel 7. De enige reden dat hij Dumbledore heeft vermoord is omdat Draco het niet kon, en als Draco het niet zou doen, zou Draco vermoord worden door Voldemort. Snape heeft in het begin een "unbreakable vow" om Draco te beschermen afgelegd, dus als hij Dumbledore niet had vermoord, dan was hij doodgegaan; hij had geen keus.

Overigens ben ik ook van mening dat Harry de laatste Horcrux is. Tenslotte was hij zo verbonden met Voldemort, kon zelfs voelen wat Voldemort voelde, dat het wel moet. Harry zal zichzelf opofferen in het laatste boek om Voldemort te moeten doden. Overigens dacht ik dat al vanaf boek 1, of in ieder geval vanaf dat Rowling zei dat de boeken dramatischer zouden worden. (I.e. mensen dood zouden gaan)

Nou maar afwachten om te kijken hoe het daadwerkelijk gaat; you never know....
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:59:23 #161
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29882419
De een kan niet leven zolang de andere leeft oid was de profetie toch? Dat zal toch niet betekenen dat ze allebei dood moeten, ik denk dat ze dan echt problemen krijgt met de (jongere) fans
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:51:57 #162
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29888134
Ze heeft wel een keer gezegd in een interview op de vraag waarom er maar 7 boeken kwamen, omdat we toch ook wilden weten hoe het na Hogwarts met Harry zou gaan: "Wie zegt dat ie dan nog leeft?"

Dus ja het zou kunnen dat Harry dood gaat, maar ik zou dat toch écht niet leuk vinden
©Dumbo
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:59:03 #163
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29893815
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:51 schreef texelonia het volgende:
Ze heeft wel een keer gezegd in een interview op de vraag waarom er maar 7 boeken kwamen, omdat we toch ook wilden weten hoe het na Hogwarts met Harry zou gaan: "Wie zegt dat ie dan nog leeft?"

Dus ja het zou kunnen dat Harry dood gaat, maar ik zou dat toch écht niet leuk vinden
Ik geloof nooit dat ZIJ dat gezegd kan hebben?
Weet je dat heel zeker dat zij dat zelf was? In dat geval weet ik iig zeker dat Harry NIET sterft aan het einde van het boek
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:27:53 #164
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29894608
Volgens mij was de vraag wat Harry zou doen na zijn zevende jaar Hogwarts. Het antwoord luidde " wie zegt dat hij Hogswart gaat afmaken"

Meen ik mij ter herinneren hoor.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:29:58 #165
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29894673
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:27 schreef Lod het volgende:
Volgens mij was de vraag wat Harry zou doen na zijn zevende jaar Hogwarts. Het antwoord luidde " wie zegt dat hij Hogswart gaat afmaken"

Nu je het zegt, kan ik me daar vaag iets van herinneren ja, ik denk dat het zoiets geweest is dan.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:49:02 #166
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29895236
Het was een interview die op één van de dvd's staat van de film. Deel 1 of 2 dat weet ik niet meer precies. Zal eens kijken binnenkort. Zoals ik zei is zoals ik het mij herinner (en het is zo'n beetje het enige van dat interview wat ik me herinner, omdat ik het echt een kutopmerking van haar vond ) maar het is alweer een tijd geleden dat ik het heb gezien.
©Dumbo
pi_29895369
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:27 schreef Lod het volgende:

Dat klinkt alweer veel logischer. Hij gaat naar alle waarschijnlijkheid in deel 7 ook niet naar Hogwarts, maar met Ron en Hermione op zoek naar de Horcruxes.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:48:19 #168
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29898988
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:53 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

Dat klinkt alweer veel logischer. Hij gaat naar alle waarschijnlijkheid in deel 7 ook niet naar Hogwarts, maar met Ron en Hermione op zoek naar de Horcruxes.
Het zit er iig dik in dat die twee weer meegaan ja, maar als Ron meegaat dan kan ik me voorstellen dat zijn ouders ook meedoen en dat er dan misschien een rol voor de hele Order of the Phoenix is weggelegd?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:01:07 #169
88233 Steve
Still the best.
pi_29899392
Lijkt me wel dat de Order of the Phoenix zich ermee gaan bemoeien. Een beetje steun heeft Harry wel nodig.

Trouwens, ik hoop wel op een goed einde. Niet zo'n afgezaagd en ze leefden nog lang en gelukkig einde.
btw, het laatste woord van het boek wordt scar
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_29900348
Hmm, over hulp van de Order. Volgens mij zei Dumbledore dat Harry het alleen aan Ron & Hermelien mocht vertellen en Harry wil zich hier graag aan houden zo lijkt het.
Hij vertelde het immers ook niet aan Lupin of McGonnal, die er zelfs om vroeg.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:29:05 #171
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29900433
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:26 schreef Monticola het volgende:
Hmm, over hulp van de Order. Volgens mij zei Dumbledore dat Harry het alleen aan Ron & Hermelien mocht vertellen en Harry wil zich hier graag aan houden zo lijkt het.
Hij vertelde het immers ook niet aan Lupin of McGonnal, die er zelfs om vroeg.
Hmnn, nu je het zegt. Toch hoop ik eerlijk gezegd op een grotere rol van Remus Lupin. Ik vond hem sinds ik PoA heb gelezen een van de sterkste en boeiendste karakters, maar hij is na zijn optreden als Harry persoonlijke Defence Against the Dark Arts leraar een beetje naar de achtergrond verplaatst...
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:53:14 #172
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29906249
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:51 schreef texelonia het volgende:

Nou heb ik net nog eens dat interview op die dvd terug gekeken en wordt er helemaal niks over gezegd! Dan was het vast een keer op tv ofzow dat ik het heb gezien. Kan dus alleen niet meer nakijken wat er nou letterlijk werd gezegd....
©Dumbo
pi_29912435
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:01 schreef alwaysthebest het volgende:
Lijkt me wel dat de Order of the Phoenix zich ermee gaan bemoeien. Een beetje steun heeft Harry wel nodig.

Trouwens, ik hoop wel op een goed einde. Niet zo'n afgezaagd en ze leefden nog lang en gelukkig einde.
btw, het laatste woord van het boek wordt scar
Harry and Ginny married and were very happy. A few years after their marriage their first daughter was born. They named her Lily, after Harry's mother. She was really beautiful, but on her forehead there was this huge lightning-shaped scar...

The End

ontopic: Ik denk dat de Order Harry alleen indirect zal helpen. Niemand weet van die Horcruxes. Alleen Harry, Ron en Hermione. De Order bestrijdt zoals gewoonlijk alles wat met Voldemort te maken heeft en zal op die manier dus Harry bijstaan. Maar in zijn zoektocht zal hij toch alleen staan (met Ron en Hermoine dan natuurlijk).
pi_29995589
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 10:06 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

Harry and Ginny married and were very happy. A few years after their marriage their first daughter was born. They named her Lily, after Harry's mother. She was really beautiful, but on her forehead there was this huge lightning-shaped scar...

The End
Enig.... kijk hier eens: http://geocities.yahoo.com.br/diariofics/icons
Ik ben er wel van overtuigd dat het een goed einde wordt, kan haast niet anders.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:43:24 #175
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29996147
Weet nog steeds niet wat ik van de actrice moet vinden die Ginny speelt. Het is geen alledaagse schoonheid maar ergens heeft ze wel wat.
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:02:30 #176
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29996796
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:43 schreef Lod het volgende:
Weet nog steeds niet wat ik van de actrice moet vinden die Ginny speelt. Het is geen alledaagse schoonheid maar ergens heeft ze wel wat.
Bonnie Wright, mja, ik vind haar ook niet echt bijzonder...
Maar er spelen sowieso weinig schoonheden in de HP films...
Ze hebben wel allemaal potentie, maar zonder make-up en in die gewaden zien ze er gewoon niet echt sexy uit
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:45:07 #177
71919 wonderer
pi_29998508
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:02 schreef Molluck het volgende:

[..]

Bonnie Wright, mja, ik vind haar ook niet echt bijzonder...
Maar er spelen sowieso weinig schoonheden in de HP films...
Ze hebben wel allemaal potentie, maar zonder make-up en in die gewaden zien ze er gewoon niet echt sexy uit
Dat is ook echt het punt van die films, zoveel mogelijk hunks en babes erin stoppen
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:49:29 #178
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29998716
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is ook echt het punt van die films, zoveel mogelijk hunks en babes erin stoppen
Als dat volgens jou het punt van de film is dan hadden ze wel wat beter hun best mogen doen
pi_30019131
ik denk dat Harry de 6e horcruxes draagt daarom had hij van beide huizen ook iets in zich(sorting hat), daarom spreekt hij parsel. en daarom overleefde Harry de curse!!!

immers moet je het menen echt pijn willen veroorzaken, dat wilde Voldemort wel bij Harry maar misschien had hij door dat er iets mis ging (stukje ziel in harry) en overleefde Harry het daarom?

de horcrux is dan overduidelijk zijn scar en dat kan hersteld worden maar hoe? en door wie? (misschien wel Neville )
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:42:14 #180
71919 wonderer
pi_30040012
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:49 schreef Molluck het volgende:

[..]

Als dat volgens jou het punt van de film is dan hadden ze wel wat beter hun best mogen doen
Note the sarcasm.
pi_30051053
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:49 schreef GewoneMan het volgende:
ik denk dat Harry de 6e horcruxes draagt daarom had hij van beide huizen ook iets in zich(sorting hat), daarom spreekt hij parsel. en daarom overleefde Harry de curse!!!

immers moet je het menen echt pijn willen veroorzaken, dat wilde Voldemort wel bij Harry maar misschien had hij door dat er iets mis ging (stukje ziel in harry) en overleefde Harry het daarom?

de horcrux is dan overduidelijk zijn scar en dat kan hersteld worden maar hoe? en door wie? (misschien wel Neville )
ik denk 't niet..waarom zou Voldemort anders zoveel moeite hebben gedaan om Harry proberen te doden?.. met name in boek 5 op het eind...dan zou hij een van zijn horcruxen kwijt zijn.
Als jullie zo gaan denken zou Dumbledore ook een horcrux geweest kunnen zijn.
pi_30075016
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 10:39 schreef Smittend het volgende:

ik denk 't niet..waarom zou Voldemort anders zoveel moeite hebben gedaan om Harry proberen te doden?.. met name in boek 5 op het eind...dan zou hij een van zijn horcruxen kwijt zijn.
Voldemort heeft in deel 4 bloed van Harry getapt om weer op volle sterkte te komen. Is dan zijn eventuele horcrux-zijn niet over?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 29 augustus 2005 @ 21:15:41 #183
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30076718
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:49 schreef GewoneMan het volgende:

Beter lezen. Harry overleefde de Avada Kedavra als baby omdat zijn moeder een soort bescherming afgaf door haar liefde door voor hem te sterven.

Hij kreeg bij de aanval van Voldemort zijn scar, maar ook een stukje van de krachten van Voldemort. Waardoor hij dus parsel kan spreken.
pi_30077138
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 21:15 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Beter lezen. Harry overleefde de Avada Kedavra als baby omdat zijn moeder een soort bescherming afgaf door haar liefde door voor hem te sterven.
ja dat weet ik maar dat is wat ze dachten kan ernaast zitten hoor, maar dan hoor ik het wel
quote:
Hij kreeg bij de aanval van Voldemort zijn scar, maar ook een stukje van de krachten van Voldemort. Waardoor hij dus parsel kan spreken.
yep klopt, maar er zou meer kunnen zijn wat we nog niet weten...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_30077166
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 10:39 schreef Smittend het volgende:

[..]

good point
  donderdag 1 september 2005 @ 10:17:41 #186
74126 Frank79
Life is good!
pi_30158214
Vannacht uitgelezen.. Wauw... Leuk om jullie bijdragen te lezen, zo gaat het verhaal nog wat meer leven!
  donderdag 1 september 2005 @ 10:22:17 #187
74126 Frank79
Life is good!
pi_30158304
Wat ik me trouwens zat af te vragen toen Dumbledore en Harry die grot ingingen; die vloeistof kon alleen met een beker er uit gehaald worden. Oke, prima. Maar waarom moest hij dat spul dan ook opdrinken? Hij kon het toch ook gewoon weggooien??
  donderdag 1 september 2005 @ 10:46:29 #188
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30158911
Dat heeft DD toch ook geprobeerd? Maar dan kwam het net zo hard weer terug.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 1 september 2005 @ 10:52:03 #189
74126 Frank79
Life is good!
pi_30159066
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:46 schreef Lod het volgende:
Dat heeft DD toch ook geprobeerd? Maar dan kwam het net zo hard weer terug.
Volgens mij niet. Ze konden het niet aanraken, alleen met die beker. Maar ze hebben toch niet geprobeerd om dat spul gewoon in dat meer te lozen (daarmee die doden te vergiftigen, kan nooit kwaad lijkt me ) en vervolgens zo door te gaan totdat het spul op is?
pi_30160839
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:52 schreef Frank79 het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Ze konden het niet aanraken, alleen met die beker. Maar ze hebben toch niet geprobeerd om dat spul gewoon in dat meer te lozen (daarmee die doden te vergiftigen, kan nooit kwaad lijkt me ) en vervolgens zo door te gaan totdat het spul op is?
Dacht ik ook al toen ik het las, beetje onbevredigend. Maarja aan de andere kant blijft het een kinderboek waarin magische gebeurtenissen plaatstvinden in een fictieve wereld, sommige dingen moet je maar gewoon accepteren.
  donderdag 1 september 2005 @ 11:54:01 #191
74126 Frank79
Life is good!
pi_30161000
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:49 schreef Monticola het volgende:

[..]

Dacht ik ook al toen ik het las, beetje onbevredigend. Maarja aan de andere kant blijft het een kinderboek waarin magische gebeurtenissen plaatstvinden in een fictieve wereld, sommige dingen moet je maar gewoon accepteren.
Fictieve wereld???

Zoals Rowling het beschrijft, wil ik er echt wel in geloven dat deze wereld bestaat! Houdt me jong.. ahum...
pi_30172099
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:22 schreef Frank79 het volgende:
Wat ik me trouwens zat af te vragen toen Dumbledore en Harry die grot ingingen; die vloeistof kon alleen met een beker er uit gehaald worden. Oke, prima. Maar waarom moest hij dat spul dan ook opdrinken? Hij kon het toch ook gewoon weggooien??
Viel mij ook al op ja, dat ze zoiets niet probeerden. Maar misschien wist Dumbledore dat dat niet zou helpen. En was de enige manier opdrinken.

Wie zal het zeggen?
pi_30172513
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:22 schreef Frank79 het volgende:
Wat ik me ook al afvraag sinds ik het boek uit heb ( ) is wat Dumbledore zag/hoorde/voelde toen hij dat spul opdronk. Ze zullen er vast wel achter komen wat voor goedje het was hoop ik, want het was toch overduidelijk dat Dumbledore een fout van zichzelf zag gebeuren en er spijt van had ofzo? Vage shit iig.
pi_30179613
hij heeft niet geprobeerd het weg te gooien, maar het is wel duidelijk dat Dumbledore ervan overtuigd is dat hij het moet drinken.
quote:
I can only conclude that this potion is supposed te be drunk.
iets later zegt hij nog iets wat wel aangeeft dat hij twijfelt over de werking maar hij wel zeker is van zijn zaak, en dat het dus gedronken moet worden.
quote:
`Undoubtedly,` he said finally, `this potion must act in a way that will prevent me taking the Horcrux. It might paralyse me, cause me to forgetwhat I am here for, create so much pain I am distracted, or render me incapable in some other way.
ik denk dus dat hij wel wist wat hij deed al was hij niet helemaal zeker van de werking, ik neem dus aan dat hij het onnodig vond om het op een andere manier kwijt te raken.`
  donderdag 1 september 2005 @ 22:06:44 #195
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30181508
Als zijn dood inderdaad een deel van zijn plan was dan had hij het niet erg gevonden zich zo te verzwakken alvorens door Snape gedood te worden

Misschien is het vergezocht, maar het feit dat Snape iets niet wilde doen voor DD, wat volgens hem cruciaal was wel te doen overtuigt mij ervan dat Dumbledore misschien door Snape gedood WILDE worden, om welke reden dan ook
pi_30192524
Misschien is ie wel gewoon echt dood, maar dat als het gebeurde er bepaalde afspraken zouden gaan gelden, die hij van tevoren afgesproken heeft.
Dus niet dat ie nog terug komt of iets dergelijks, maar dat er wel iets in werking wordt gezet.
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:53:14 #197
74126 Frank79
Life is good!
pi_30192723
quote:
Op donderdag 1 september 2005 21:17 schreef GewoneMan het volgende:
hij heeft niet geprobeerd het weg te gooien, maar het is wel duidelijk dat Dumbledore ervan overtuigd is dat hij het moet drinken.
[..]

iets later zegt hij nog iets wat wel aangeeft dat hij twijfelt over de werking maar hij wel zeker is van zijn zaak, en dat het dus gedronken moet worden.
[..]

ik denk dus dat hij wel wist wat hij deed al was hij niet helemaal zeker van de werking, ik neem dus aan dat hij het onnodig vond om het op een andere manier kwijt te raken.`
En toch ben ik daar niet overtuigd van. Het zou best zo'n onschuldige en naieve vraag van Harry hebben mogen zijn.

Wat ik ook wel opmerkelijk vind, blijft de manier van communiceren. In die wereld heeft men de telefoon gewoon nog niet uitgevonden ofzo. Of het is een te muggle-achtig iets voor hen...
pi_30280541
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:26 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Voldemort heeft in deel 4 bloed van Harry getapt om weer op volle sterkte te komen. Is dan zijn eventuele horcrux-zijn niet over?
Tsja..dat zou dan een horcrux minder zijn.. maar zou Dumbledore dat dan niet al bedacht hebben?
pi_30334353
Er zit trouwens nu wel een vertaal fout in het boek. in het nederlands heet tom riddle, asmdon toch? nu is de rede dat tom zijn naam veranderde omdat de barman ook tom hete. Omdat het maar een gewone naam was. Dit kan niet meer in het nederlands omdat ze nu allebij anders heten.
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:49:35 #200
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30334738
wtf?

Hij heet Marten Asmodom Vilijn...misschien kun je het nog een keer uitleggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')