abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29322075
als je aan een andere spreuk denkt, wellicht wel, of misschien dat de AK spreuk dan niet goed uitgevoerd wordt, omdat we weten dat je een onvergeeflijke spreuk moet menen en geconcentreerd moet uitvoeren..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_29322494
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:24 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Maar is het ook mogelijk een spreuk niet uit te voeren die je hardop uitspreekt?
Zoals ik al zei, die spreuk werkt alleen als Snape hem echt dood wil hebben. Dus stel dat het een plan van hun is, en Snape hem dus niet echt dood wil hebben. Dan zal de spreuk niet werken, het lijkt alleen zo omdat Snape ondertussen met behulp van zijn gedachtes een andere spreuk doet.
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:24:19 #53
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29323543
Heb ondertussen de voorgaande delen opnieuw gelezen en ik zit nu eigenlijk met 1 vraag: waarom was Dumbledore in deel 4 (GoF) blij toen hij hoorde dat Voldemort het bloed van Harry heeft gebruikt om weer 'levend' te worden?
GNU Terry Pratchett
pi_29324352
Als dumbledore niet dood was kwam dat schilderij er ook niet bij
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:51:36 #55
88233 Steve
Still the best.
pi_29324353
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef Lod het volgende:
Heb ondertussen de voorgaande delen opnieuw gelezen en ik zit nu eigenlijk met 1 vraag: waarom was Dumbledore in deel 4 (GoF) blij toen hij hoorde dat Voldemort het bloed van Harry heeft gebruikt om weer 'levend' te worden?
Er staat dat er een "gleam of something like triumph" in Dumbledore's ogen te zien was. Dus niet dat hij blij was. Er zou meer achter kunnen zitten, maar ik denk eerlijk gezegd dat Dumbledore gewoon zijn theorie weer eens bevestigd zag worden. Of dat Dumbledore gewoon gelijk had dat Harry beschermd werd door zijn moeders liefde, en dat Voldemort dat toen bevestigd heeft.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:56:09 #56
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29324499
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:51 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Er staat dat er een "gleam of something like triumph" in Dumbledore's ogen te zien was. Dus niet dat hij blij was. Er zou meer achter kunnen zitten, maar ik denk eerlijk gezegd dat Dumbledore gewoon zijn theorie weer eens bevestigd zag worden. Of dat Dumbledore gewoon gelijk had dat Harry beschermd werd door zijn moeders liefde, en dat Voldemort dat toen bevestigd heeft.
Ik heb het nogal vrij vertaald
Maar uit de context kon ik niet halen dat Dumbledore iets bevestigd zag worden. Ik denk dat het antwoord in boek 7 zal zitten. Maar goed, nog maar 1jaar, 11 maanden wachten
GNU Terry Pratchett
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:35:36 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_29325732
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:51 schreef tonks het volgende:
Als dumbledore niet dood was kwam dat schilderij er ook niet bij
Als het echt een plan was om niet dood te gaan, zal ie daar ook wel een oplossing voor hebben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:50:23 #58
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29326195
Wanneer is gezegd dan dat alleen dode wizards een schilderij krijgen, of dat alleen dode headmasters in een schilderij in dat kantoor komen? Misschien komen alle vorige headmasters daar wel te hangen, dus ook degenen die met pensioen zijn of om wat voor reden dan ook niet meer daar headmaster zijn?

Maar áls Dumbledore wel echt dood is, denk ik dat dat schilderij nog wel een rol gaat spelen Zat aan het einde van het boek al steeds te wachten tot de Dumbledore in dat schilderij eens iets zou gaan zeggen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29327175
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:50 schreef texelonia het volgende:
Wanneer is gezegd dan dat alleen dode wizards een schilderij krijgen, of dat alleen dode headmasters in een schilderij in dat kantoor komen? Misschien komen alle vorige headmasters daar wel te hangen, dus ook degenen die met pensioen zijn of om wat voor reden dan ook niet meer daar headmaster zijn?

Maar áls Dumbledore wel echt dood is, denk ik dat dat schilderij nog wel een rol gaat spelen Zat aan het einde van het boek al steeds te wachten tot de Dumbledore in dat schilderij eens iets zou gaan zeggen
Lijkt me niet dat je als levende ook in een schilderij zit.. is nog niet voorgekomen iig.
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:30:12 #60
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_29327466
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:21 schreef tonks het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat je als levende ook in een schilderij zit.. is nog niet voorgekomen iig.
Je kan toch wel een schilderij maken van een levende tovenaar?

Maar dan zou Umbridge er ook bij moeten hangen en daar hoor je ook niets van!

Ik geloof iig niet dat Dumbledore dood is, danwel blijft! It's just to fishy!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_29327559
We zullen zien Ik denk zelf dat perkie gewoon dood is .
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:34:13 #62
88233 Steve
Still the best.
pi_29327588
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:30 schreef SicSicSics het volgende:
Maar dan zou Umbridge er ook bij moeten hangen en daar hoor je ook niets van!
Ja maar die kon ook niet het kantoor binnenkomen toen ze het hoofd was, dus werd op een of andere manier "geweigerd".
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:36:31 #63
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29327655
En er is ook nergens gezegd dat er géén schilderij van umbridge is
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29327681
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:36 schreef texelonia het volgende:
En er is ook nergens gezegd dat er géén schilderij van umbridge is
Zo kan je overal wel wat achter zoeken.
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:39:28 #65
116015 SicSicSics
pi_29327737
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:34 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Ja maar die kon ook niet het kantoor binnenkomen toen ze het hoofd was, dus werd op een of andere manier "geweigerd".
Iig nooit erkend, door de school, dus dat verklaard ook idd waarom ze geen schilderij zou krijgen, maar ik vond Perkie's (zoals tonks hem noemt) dood veels te gemakkelijk gaan! Dat kan nooit echt zijn!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_29329828
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Iig nooit erkend, door de school, dus dat verklaard ook idd waarom ze geen schilderij zou krijgen, maar ik vond Perkie's (zoals tonks hem noemt) dood veels te gemakkelijk gaan! Dat kan nooit echt zijn!
En er zijn gewoon zoveel dingen vreemd, die niet verklaard zijn, of blijkbaar zonder reden gebeurden. Ik denk dat het nog niet afgelopen is, en dat we Dumbledore op 1 of andere manier nog terug zien.

Zal ook wel moeten, als je naar die hexnogwat keek die al vernietigt was. No way dat Harry dat allemaal zelf had weten uit te vinden, daarvoor heeft hij nog veelste weinig kennis.
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:06:48 #67
62254 Niobium
Domme vragen bestaan niet
pi_29334509
Even een rare gedachten kronkel...Dumbledore houdt toch ook van Harry, als een opa ofzo...zou hij misschien met zijn dood/opoffering een extra bescherming voor Harry hebben gecreeërd? Zoiets als z'n moeder heeft gedaan, maar dan minder sterk?
pi_29340248
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:06 schreef Niobium het volgende:
Even een rare gedachten kronkel...Dumbledore houdt toch ook van Harry, als een opa ofzo...zou hij misschien met zijn dood/opoffering een extra bescherming voor Harry hebben gecreeërd? Zoiets als z'n moeder heeft gedaan, maar dan minder sterk?
hmm ik denk dat daar een bloedband voor nodig is
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:12:38 #69
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_29346814
Volgens mij is Dumbie gewoon echt dood. Vind het allemaal iets te ver gezoch
Zn lijk ligt ook nog even een uur in het grasveld buiten de toren, schilderij dat er bij komt etc etc. Dood dood dood.

Ik hoop dat Harry verschrikkelijk gaat oefenen in deel 7, dark magic dan en daarmee Snape nog even gruwelijk terugpakt. Hij is namelijk geen enkele match voor hem, en dat vind ik nogal jammer

Die laatste 60 blz gingen echt snel zeg, poehee.
Wallahjeweettog
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:50:33 #70
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_29347702
OK

Vorige post had ik meteen geplaatst nadat ik hem uit had Iets te voorbarig denk ik.

Nu even rustig alles gelezen in deze topics en er zitten indd nog aardig wat haken en ogen aan

Ben erg benieuwd.
Wallahjeweettog
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 08:46:19 #71
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29350198
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:06 schreef Niobium het volgende:
Volgens mij heeft Dumbledore er meer voor gezorgd dat Harry nog meer als een dolle stier op Voldemort gaat afstuiven
GNU Terry Pratchett
pi_29361728
Ik ga het boek gewoon nog een keer lezen.

Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:16:14 #73
88233 Steve
Still the best.
pi_29362141
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:02 schreef Biancavia het volgende:
Ik ga het boek gewoon nog een keer lezen.

Ik heb hem net ook weer voor de 2e keer uit
De eerste keer mis je toch een hoop dingen.
pi_29362676
ik heb em ook al 2 keer uit .
pi_29363331
Ik moet het boek ook nog eens door, ben de laatste hoofdstukken wel erg snel doorgegaan. Wilde het gewoon eens uit hebben. Maar er zitten veel langdradige stukken in, die kan ik nu mooi overslaan.
pi_29368274
Yep ikke is ook het boek voor de tweede keer aan het lezen..nu op mijn gemakkie
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 20:26:38 #77
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_29369379
Die schilderijen kunnen toch praten?
Waarom zegt dat schilderij van Dumbledore eigenlijk niets?
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_29369424
Ik denk dat dumbie wel echt dood is, maar dat Snape niet fout is. Ik hang de theorie aan dat Dumbledore Snape smeekte om hem te vermoorden, en dat daar ook de conversatie op duidde die Harry hoorde tussen dumbledore en snape (dat snape vond dat er teveel van hem werd gevraagd).

Het is van onschatbare waarde om een spion tussen de Death Eaters te hebben, en ik denk dat het van cruciaal belang is dat Harry denkt dat Snape een verrader is, omdat hij anders de boel verraadt. Zijn emoties zitten nogal vooraan, zal ik maar zeggen.

Misschien dat dat gedoe met die Feniks duidt op een opstandig, dat zou kunnen, maar dat was volgens mij vooral voor het tearjerker-gehalte. Aan de andere kant, de opmerking van Snape dat Harry beter moest leren om de spreuken "stil" uit te voeren zou wel een hint kunnen zijn dat hij een andere spreuk heeft gebruikt dan de AK.

Dat Harry de 7e horscrux (sp?) is vind ik een leuke theorie, volgens mij was het onduidelijk wat nou de 7e was, dus zou het heel goed Harry kunnen zijn, maar ik zal daar bij tweede lezing extra op letten.

[ Bericht 0% gewijzigd door phileine op 02-08-2005 22:34:55 ]
mooi he, alles
pi_29373846
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 20:27 schreef phileine het volgende:
Ik denk dat dumbie wel echt dood is, maar dat Snape niet fout is. Ik hang de theorie aan dat Dumbledore Snape smeekte om hem te vermoorden, en dat daar ook de conversatie op duidde die Harry hoorde tussen dumbledore en snape (dat snape vond dat er teveel van hem werd gevraagd).

Het is van onschatbare waarde om een spion tussen de Death Eaters te hebben, en ik denk dat het van cruciaal belang is dat Harry denkt dat Snape een verrader is, omdat hij anders de boel verraad. Zijn emoties zitten nogal vooraan, zal ik maar zeggen.

Misschien dat dat gedoe met die Feniks duidt op een opstandig, dat zou kunnen, maar dat was volgens mij vooral voor het tearjerker-gehalte. Aan de andere kant, de opmerking van Snape dat Harry beter moest leren om de spreuken "stil" uit te voeren zou wel een hint kunnen zijn dat hij een andere spreuk heeft gebruikt dan de AK.

Dat Harry de 7e horscrux (sp?) is vind ik een leuke theorie, volgens mij was het onduidelijk wat nou de 7e was, dus zou het heel goed Harry kunnen zijn, maar ik zal daar bij tweede lezing extra op letten.
Akkoord
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:16:19 #80
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29375704
quote:
De 7e was iets van Ravenclaw of Griffindor (aldus Albus en Harry).
GNU Terry Pratchett
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:10:39 #81
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29378023
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:16 schreef Lod het volgende:

[..]

De 7e was iets van Ravenclaw of Griffindor (aldus Albus en Harry).
En wat Dumbledore zegt is meestal waar. Is het ooit gebleken dat Dumbledore ergens naast zat? Irritant zeg, een man die de beste tovenaar ter wereld is en die altijd een beetje wijs aan het doen is en daarin ook nog eens altijd gelijk heeft.

Ideale schoonzoon.

,

!
pi_29379224
quote:
Aan de andere kant, de opmerking van Snape dat Harry beter moest leren om de spreuken "stil" uit te voeren zou wel een hint kunnen zijn dat hij een andere spreuk heeft gebruikt dan de AK.
Ik had meer het idee dat Snape dat zei omdat hij zodra Harry een spreuk riep, hij hem kon pareren.
Als Harry het stil deed zou Snape (of wie dan ook) hem niet kunnen pareren omdat je dan niet weet dat er een spreuk wordt uitgesproken. En dat zou dan weer een hintje zijn naar de goeie kant van Snape, als les voor Harry dus. Maar we zullen wel zien
Over een maandje ofzo maar weer eens lezen.
Screw them.
We're going home.
pi_29383159
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:50 schreef CarOnline het volgende:
Ik had meer het idee dat Snape dat zei omdat hij zodra Harry een spreuk riep, hij hem kon pareren.
Als Harry het stil deed zou Snape (of wie dan ook) hem niet kunnen pareren omdat je dan niet weet dat er een spreuk wordt uitgesproken. En dat zou dan weer een hintje zijn naar de goeie kant van Snape, als les voor Harry dus. Maar we zullen wel zien
Over een maandje ofzo maar weer eens lezen.
Maar Snape is een hele goede Occlumens, dus zelfs als Harry het stil deed, dan kon Snape het nog weten waarschijnlijk
©Dumbo
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:24:25 #84
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29384707
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:10 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

En wat Dumbledore zegt is meestal waar. Is het ooit gebleken dat Dumbledore ergens naast zat? Irritant zeg, een man die de beste tovenaar ter wereld is en die altijd een beetje wijs aan het doen is en daarin ook nog eens altijd gelijk heeft.

Ideale schoonzoon.

,

!
Je weet dat de boeken fictie zijn hè?
GNU Terry Pratchett
pi_29384951
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 08:29 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar Snape is een hele goede Occlumens, dus zelfs als Harry het stil deed, dan kon Snape het nog weten waarschijnlijk
Ja, daarom zeg ik ook, als les voor Harry.
Maar ik denk dat het te snel gaat om in een gevecht occlumdinges uit te oefenen.
Screw them.
We're going home.
pi_29385726
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:36 schreef CarOnline het volgende:
Ja, daarom zeg ik ook, als les voor Harry.
Maar ik denk dat het te snel gaat om in een gevecht occlumdinges uit te oefenen.
Maar als je er goed in bent (zoals Snape) misschien niet? Uitspreken gaat ook erg snel, dus dan moet je ook meteen reageren. Moet je eigenlijk weten welke spreuk er gezegd gaat worden om hem tegen te kunnen houden?
©Dumbo
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:48:28 #87
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_29388447
Ik vind het feit dat Voldemort Harry's bloed nodig heeft om weer mens te worden toch wel een aanwijzing voor het feit dat Harry zelf 1 van de Horcruxes kan zijn.
Ik ga het eind van GoF er eens op nalezen wat daar voor verklaring gegeven wordt.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_29388600
Van dumbledoreisnotdead.com:
quote:
5. Don't Point That At Me Unless You Mean It

In Order of the Phoenix, we learn something interesting and important when Harry tries to curse Bellatrix:

Hatred rose in Harry such that he had never known before. He flung himself out from behind the fountain and bellowed "Crucio!" Bellatrix screamed. The spell had knocked her off her feet, but she did not writhe or shriek with pain as Neville had -- she was already on her feet again ... "Never used an Unforgivable Curse before, have you, boy?" she yelled. "You need to mean them, Potter! You need to really want to cause pain -- to enjoy it ..." (OotP pg 810/715)

If Snape was really working on Dumbledore's orders to make it look to the world as if Snape had killed him, even if he had used the real Avada Kedavra, if he had not really meant it, if he really didn't want to kill Dumbledore, then isn't possible that the curse didn't kill Dumbledore, but only injured him badly?
Oftewel, als Snape het niet meent, kan hij hem niet doden. Nah, ik kan heel veel teksten van die site gaan aanhalen, maar je moet het gewoon op je gemak helemaal doorlezen. Daarna heb je weer hoop .
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:58:25 #89
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29388764
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:53 schreef CySt het volgende:
Van dumbledoreisnotdead.com:
[..]

Oftewel, als Snape het niet meent, kan hij hem niet doden. Nah, ik kan heel veel teksten van die site gaan aanhalen, maar je moet het gewoon op je gemak helemaal doorlezen. Daarna heb je weer hoop .
Er is een verschil tussen menen en willen. Snape kan wel degelijk menen dat Dumbledore dood moet (om wat voor reden dan ook), dat wil niet zeggen dat hij het ook wil.
GNU Terry Pratchett
pi_29391154
Hoe zou Harry zelf een horcrux kunnen zijn? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat Voldemort een deel van zijn ziel naar de baby Harry heeft overgezet als hij toch van plan was hem te vermoorden. Bovendien verloor hij na zijn poging om Harry te vermoorden het grootste gedeelte van zijn krachten en heeft hij daarna geen echt belangrijke moorden meer gepleegd, zeker niet met Harry in de buurt (als we aannemen dat het niet mogelijk is om een object op afstand in een horcrux te veranderen). Toen hij Cedric vermoordde was hij volgens mij veel te druk bezig met zijn plan om zijn lichaam terug te krijgen en hij had toen van Nagini al zijn laatste (?) horcrux gemaakt, dus het lijkt me ook niet zo waarschijnlijk dat hij op dat moment iets met Harry heeft gedaan.

Ik kan natuurlijk iets over het hoofd hebben gezien, maar volgens mij kan Harry zelf geen horcrux zijn en staan de horcruxen en de voorspelling dat Harry en Voldemort elkaar moeten vermoorden helemaal los van elkaar
pi_29391558
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:12 schreef Nepthys het volgende:

Ik kan natuurlijk iets over het hoofd hebben gezien, maar volgens mij kan Harry zelf geen horcrux zijn en staan de horcruxen en de voorspelling dat Harry en Voldemort elkaar moeten vermoorden helemaal los van elkaar
Dat denk ik nou ook.. we zullen moeten afwachten..nog zo'n 23 maanden
  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:57:59 #92
116015 SicSicSics
pi_29392552
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:12 schreef Nepthys het volgende:
Hoe zou Harry zelf een horcrux kunnen zijn? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat Voldemort een deel van zijn ziel naar de baby Harry heeft overgezet als hij toch van plan was hem te vermoorden. Bovendien verloor hij na zijn poging om Harry te vermoorden het grootste gedeelte van zijn krachten en heeft hij daarna geen echt belangrijke moorden meer gepleegd, zeker niet met Harry in de buurt (als we aannemen dat het niet mogelijk is om een object op afstand in een horcrux te veranderen). Toen hij Cedric vermoordde was hij volgens mij veel te druk bezig met zijn plan om zijn lichaam terug te krijgen en hij had toen van Nagini al zijn laatste (?) horcrux gemaakt, dus het lijkt me ook niet zo waarschijnlijk dat hij op dat moment iets met Harry heeft gedaan.

Het bleek niet Hagini te zijn volgens Dumbledore en er ging iets mis bij het "vermoorden van" Harry waardoor misschien niet de beoogde Horcrux is gemaakt maar waardoor de Spell in Harry terecht kwam, it's just a hunge we moeten toch echt wachten tot we het zeker weten...
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:44:31 #93
88233 Steve
Still the best.
pi_29394216
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:48 schreef zeeuwse het volgende:
Ik vind het feit dat Voldemort Harry's bloed nodig heeft om weer mens te worden toch wel een aanwijzing voor het feit dat Harry zelf 1 van de Horcruxes kan zijn.
Ik ga het eind van GoF er eens op nalezen wat daar voor verklaring gegeven wordt.
Hij had niet per se het bloed van Harry nodig, maar het zou hem sterker maken omdta het een grotere vijand is dan iemand anders.
pi_29412046
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:44 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hij had niet per se het bloed van Harry nodig, maar het zou hem sterker maken omdta het een grotere vijand is dan iemand anders.
En ook omdat het de bescherming van zijn moeder angedaan maakt.
Voordat ie zijn bloed had gebruikt, kon hij Harry niet aanraken zonder pijn te lijden, zoals professor Quirrel dus.
pi_29428591
Leuke site die dumbledoreisnotdead.com, ga hem eens doorlezen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 4 augustus 2005 @ 21:53:49 #96
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29430974
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:04 schreef tonks het volgende:
Weetje wat ik me afvraag Hoe ze R.A.B gaan vertalen? tenzij de nederlandse vertaler weet wie het is .
Ik las zojuist op een nieuwsgroep de suggestie dat het Borgin of Burkes zou kunnen zijn. Zeker omdat één van de twee van het bestaan van het locket op de hoogte is. Dus het is nog lang niet zeker dat het om Black gaat
GNU Terry Pratchett
pi_29430992
hmm we weten van hen de voornaam niet he?
  donderdag 4 augustus 2005 @ 22:06:30 #98
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29431201
Van Black weten we Regulus.

edit: in dezelfde nieuwsgroep gaf ook iemand de suggestie dat de A. voor and staat. Dat het dus 2 personen zouden zijn.
Helaas is echter het briefje bij de Locket vrij specifiek.
Het zegt:
quote:
I know I will be dead long before you read this
Het gaat dus om maar 1 persoon.

[ Bericht 49% gewijzigd door Lod op 04-08-2005 22:14:27 ]
GNU Terry Pratchett
pi_29431407
Ik snap even niet wat er bedoelt wordt met R.A.B.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 4 augustus 2005 @ 22:20:36 #100
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29431464
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:17 schreef Cerbie het volgende:
Ik snap even niet wat er bedoelt wordt met R.A.B.
Harry en Dumbledore gaan op jacht naar een Locket, een medaillon. Dit zou één van de zeven horcruxes zijn. Ze vinden het met veel pijn (voor Dumbledore voornamelijk) en moeite. Als Harry eenmaal gaat kijken naar het medaillon blijkt daar een briefje bij te zitten waarin staat dat iemand ze voor is geweest. Dit briefje is ondertekend met R.A.B.

edit:
En nu wil iedereen natuurlijk weten wie R.A.B. is.
De meerderheid denkt aan Regulus A. Black, de broer van Sirius.
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')