quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:05 schreef Mittnick het volgende:
Ok; en even voor de goede orde (want ik lees die boeken niet) wie gaat er dood in het boek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ben ik het helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:32 schreef stevengerrard het volgende:
Kan Mevr. Rowling ff opschieten met deel 7, want dit hou ik geen 2 jaar lang vol hoor!!!
quote:Op zondag 17 juli 2005 00:23 schreef Antagonist het volgende:
Bah sentimentele kinderboeken en homo's die er om gaan huilen.
Lees dan eens iets met inhoud, zoals Dune van Frank Herbert bijvoorbeeld.
Harry Potter
Ik vind het wel een mooi geschreven passage, hoe Snape zo koelbloeding en vastberaden op Dumbledore afstapt en hem doodt. Nou was het uit de andere boeken wel duidelijk dat Snape niet echt heel erg op Dumbledore gesteld was maar dat hij zoveel haat voor hem voelde.. Het plaatst een hoop gebeurtenissen uit Order of the Phoenix ook in een ander daglicht. De Occlumency lessen: Snape probeerde Harry waarschijnlijk daarbij toch niet te helpen. Maar waarom hij aan het eind van boek 5 de Order toch inlicht en Umbridge nep-Veritaserum geeft snap ik dan niet..quote:Op zondag 17 juli 2005 00:11 schreef merry77 het volgende:
Ik vond het niet geheel onverwacht dat Dumbledore gedood is door Snape. In het laatste deel moet Harry dus het voortouw gaan nemen en samen met zijn vrienden Ron en Hermione, Ginny, Neville en Luna. Dus ik verwachtte niet dat een van hen gedood zou worden.
Waarom reageer je dan hier? Niets is zo makkelijk om niet op de knop Invoeren/Reageer te drukkenquote:Op zondag 17 juli 2005 00:23 schreef Antagonist het volgende:
Bah sentimentele kinderboeken en homo's die er om gaan huilen.
Lees dan eens iets met inhoud, zoals Dune van Frank Herbert bijvoorbeeld.
Harry Potter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar door het laatste hoofdstuk kan ik haast niet wachten op deel 7
Nog wel een 'fout' ontdekt:
Met de speciale lessen van Dumbledore beleven ze via de Pensieve de herinneringen van anderen. Waarbij dus die andere altijd in beeld moet zijn (het zijn zijn herinneringen namelijk).
Echter in hoofdstuk 20 gaan ze de herinneringen van huiself Hokey bekijken die echter af en toe de kamer verlaat. Maar dat kan dus helemaal niet.GNU Terry Pratchett
quote:Op zondag 17 juli 2005 01:02 schreef Lod het volgende:Dat is wel jammer inderdaad. Maar het laat wel zien dat Harry nu begrijpt hoe Voldemort te werk gaat. Ik denk dat Harry en Ginny uiteindelijk wel bij elkaar komen. Zolang Harry maar niet met Luna gaat :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Order of the Phoenix als Harry in Snape's herinnering zit kan hij toch ook een eindje weg van Snape kan lopen naar zijn vader en Sirius die bij het water zitten. Volgens mij is het bij de Pensieve dat je redelijk in de buurt van de persoon met de herinnering moet blijven. Maar helemaal duidelijk is dat niet...quote:Nog wel een 'fout' ontdekt:
Met de speciale lessen van Dumbledore beleven ze via de Pensieve de herinneringen van anderen. Waarbij dus die andere altijd in beeld moet zijn (het zijn zijn herinneringen namelijk).
Echter in hoofdstuk 20 gaan ze de herinneringen van huiself Hokey bekijken die echter af en toe de kamer verlaat. Maar dat kan dus helemaal niet.
maybe dat snape op dat moment nog twijfelde wiens zijde te kiezen.. tijdens the order was voldemort nog niet zo nadrukkelijk aanwezig als tijdens prince, ik bedoel, voldemort heeft nu openlijk de steun van zijn death eaters, de dementors, weerwolven en de giants.. daartegenover merk je dat dé grote steun en toeverlaat van de goodguys, dumbledore, in prince veel kwetsbaarder is geworden dan in de overige delen.. daar was het altijd dumbledore die ervoor zorgde dat uiteindelijk alles weer min of meer in orde kwam.. aan het einde van phoenix toont hij echter aan harry al aan dat ook hij fouten maakt/tekenen van zwakte vertoont, en in prince is hij ook fysiek niet helemaal meer 100%.. denk dat o.a. deze omstandigheden voor snape genoeg aanleiding gaven om uiteindelijk toch voldemort zijn kant te kiezen, en de unbreakable vow te sluiten welke leidde tot dumbledore's einde..quote:Op zondag 17 juli 2005 00:56 schreef Marinus het volgende:Het plaatst een hoop gebeurtenissen uit Order of the Phoenix ook in een ander daglicht. De Occlumency lessen: Snape probeerde Harry waarschijnlijk daarbij toch niet te helpen. Maar waarom hij aan het eind van boek 5 de Order toch inlicht en Umbridge nep-Veritaserum geeft snap ik dan niet..
had dat ook wel beetje gehoopt, dat hij zichzelf uiteindelijk zou opofferen om dumbledore te redden.. als hij die death eaters en draco uit had geschakeld, zou hij zijn omgekomen aangezien hij zijn unbreakable vow verbrak.. maar dan had je én een hoofdpersonage dood (wat rowling aangekondigd had), en je had geweten dat dumbledore altijd gelijk had wat betreft snape, dat hij uiteindelijk toch de kant van de order had gekozen, en uiteindelijk een 'mooie' dood had door zichzelf op te offeren voor dumbledore..quote:Op zondag 17 juli 2005 02:06 schreef wonderer het volgende:
Ik voelde me eigenlijk behoorlijk genaaid... vijf boeken lang hoop je gewoon dat Dumbledore een goede reden had om Snape te vertrouwen, en dan gebeurt dit... Al vanaf hoofdstuk twee had ik zo'n gevoel "dit gaat niet meer goedkomen" en Snape was toch wel een van mijn favo karakters, juist omdat je ondanks alles hoopte dat hij de goeie kant zou kiezen.
je moest sowieso een tovenaar zijn om een geest te worden, maar dan ook de dood 'niet accepteren' ofzo.. nearly-headless nick vertelde dat hij te bang was om dood te gaan geloof ik, en daarom een soort van zwakke impressie van zichzelf achterliet/zijn geest.. denk wel dat dumbledore 'gewoon' dood is gegaan, hij gaf al meerdere keren aan dat het niet zijn leven was dat belangrijk was, maar dat van harry, en dat hij daardoor (min of meer) bereid was om dood te gaan zolang harry niets overkwam.. wat ook het geval was, hij gebruikte zijn laatste spreuk om harry uit het gevecht te houden, anders denk ik niet dat snape enige kans had gehad om hem te doden..quote:Ik heb trouwens het idee dat Dumbledore misschien als geest terugkomt, net als Nearly Headless Nick en zijn collega's. Ben alleen de condities voor een geest vergeten.
Ik denk dat de DA komend boek een belangrijke rol gaat spelen. Harry kan nog wel wat hulp gebruiken met zijn wraak op de moordenaars van zijn ouders, vrienden en Dumbledore, en wie beter dan Dumbledore's Army....quote:Op zondag 17 juli 2005 10:07 schreef stevengerrard het volgende:
Ik vond de order trouwens weinig voorkomen en ik had gehoopt dat de DA doorging.
Gebeurt niet, zie Jkrowling.comquote:En over al die partners: ik zie ook nog wel wat gebeuren met Luna en Neville.
Wie zegt dat Snape niet te vertrouwen is? In de afgelopen boeken hebben we een aantal manieren om mensen met toverspreuken dingen te laten doen die ze niet wilden. En er bestaat nog zoiets als Polyjuice potion...quote:Op zondag 17 juli 2005 10:28 schreef Afrodite het volgende:
sneep is gewoon een eikel; Ik ben nu zeer benieuwd naar de reden van dumbledore: waarom vertrouwde hij Snape?!?!
Vind ik een hele goede suggestie.quote:Oh, en R.A.B is naar mijn idee Regulus Black. Maar jeetje, wat verschrikkelijk kut gewoon: al die moeite om dat ding te vinden, dumbledore verzwakt, komt er zo'n lullig briefje uit!![]()
dan zou je weer een situatie krijgen als met mad-eye moody bedoel je.. imo is het toch echt snape zelf die definitief is overgelopen, zou zijn karakter ook wel een beetje tekort doen om straks in deel 7 te roepen dat snape niet zichzelf was, dat hij eigenlijk toch een goodguy is blahblahblah.. snape is toch altijd wel een van de meer boeiende characters geweest, en zeker nadat bekend werd dat hij een (voormalige) death eater was vond ik hem altijd erg boeiend om te volgen.. hij zat toch altijd in een bepaalde dubbelrol, door zowel bij de death eaters als bij de order te horen..quote:Op zondag 17 juli 2005 10:34 schreef Lod het volgende:Wie zegt dat Snape niet te vertrouwen is? In de afgelopen boeken hebben we een aantal manieren om mensen met toverspreuken dingen te laten doen die ze niet wilden. En er bestaat nog zoiets als Polyjuice potion...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. nou dood?!![]()
Vink toch n beetje jammer van de 'serie'... Wat gebeurd er nog meer voor schokkends? Ik heb het boek namelijk nog niet![]()
![]()
quote:Op zondag 17 juli 2005 10:20 schreef stevengerrard het volgende:
Zou Harry trouwens straks echt in Grimbaud gaan wonen en die stomme huiself meenemen?
Pff zoveel vragen en dan nog zolang moeten wachten op de antwoorden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |