abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:53:37 #1
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_28870316
Om het plezier voor de mensen die het boek nog niet gelezen of niet uit hebben niet te bederven hier een apart topic om het nieuwste deel van de Harry Potter serie te bespreken.

Het einde is best schokkend. Dumbledore verraden door Snape. Ben benieuwd welke reden hiervoor aangevoerd gaat worden in boek 7. Het lijkt mij afgaande op wat Snape in het begin van het boek zegt een puur opertunistische zet om terug te keren aan de zijde van Voldemort.

En wie is R.A.B.? Ik denk misschien de broer van Sirius: Regulus (A.) Black?
pi_28870611
Ok; en even voor de goede orde (want ik lees die boeken niet) wie gaat er dood in het boek?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:06:05 #3
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_28870639
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:05 schreef Mittnick het volgende:
Ok; en even voor de goede orde (want ik lees die boeken niet) wie gaat er dood in het boek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:25:02 #4
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_28871152
Ik heb 'm ook uit. En schokkend idd . Ik had echt absoluut niet verwacht dat ze Dumbledore zou laten doodgaan. Hij speelt een te grote rol in het verhaal. Net zoals dat ik niet verwacht dat Ron, Hermione of Harry doodgaat. Maar het gebeurt toch. Schokkend hoor . En die horcruxes.. En dat Harry niet zegt terug te gaan naar school volgend jaar. Ja. Ik ben erg benieuwd naar deel 7!
pi_28871262
Vriendin van Stevengerrard: omfg ik kan het niet geloven ik heb hem zojuist uit en heb geen idee wat ik hier van moet denken.. ik vertrouwde snape nooit maar wat kan dumbledore gedaan hebben dat snape hem genoeg haatte om hem te doden.. ik heb vanaf het moment dat ik door had dat hij degene was die dood ging liggen huilen tijdens het lezen..
Harry heeft het echt niet makkelijk.. iedereen die hem probeert te beschermen moet dat met zijn leven bekopen...
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_28871315
Ik neem aan dat snape zich de half-blood prince noemt om meerdere redenen dan alleen de achternaam van zijn moeder.. en waarom zou hij er trots op zijn dat hij een halfbloed is? Dat past absoluut niet bij zijn gedachtegang...
En Harry had draco vanaf het eerste jaar de nek om moeten draaien.
Kan Mevr. Rowling ff opschieten met deel 7, want dit hou ik geen 2 jaar lang vol hoor!!!
You'll never walk alone.
pi_28872252
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:32 schreef stevengerrard het volgende:
Kan Mevr. Rowling ff opschieten met deel 7, want dit hou ik geen 2 jaar lang vol hoor!!!
Daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik vond het niet geheel onverwacht dat Dumbledore gedood is door Snape. In het laatste deel moet Harry dus het voortouw gaan nemen en samen met zijn vrienden Ron en Hermione, Ginny, Neville en Luna. Dus ik verwachtte niet dat een van hen gedood zou worden.

Ben benieuwd hoeveel hoofdstukken ervoor nodig zijn om die horcruxes te vinden. Dus dan eigenlijk wel logisch dat er geen 7e Hogwarts jaar is. Anders heeft Harry veel te weinig tijd om die allemaal te vinden en ook nog eens de final battle te doen.
En natuurlijk wie RAB is.

Ik had Snape pas het volgend jaar als DADA leraar verwacht. En ben benieuwd of Harry nog iets met dat Potions boek gaat doen. Denk van niet. Ben wel benieuwd of Dumbledore's Army nog terugkomt volgende deel.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_28872699
Je hebt de laatste boeken obviously niet gelezen anders had je wel een ander oordeel. En wat je zegt ben jezelf: huilie
Wat doe je hier in dit topic eigenlijk als het je niet trekt. Ga ergens anders buiten spelen.

Dune is ook niet alles. Wordt op een gegeven moment ook een eindeloos verhaal.
Dan kan je beter Jack Vance lezen. Is kwalitatief stukken beter.

En af en toe ff lekker een boek doorkunnen lezen is ook leuk.
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:23 schreef Antagonist het volgende:
Bah sentimentele kinderboeken en homo's die er om gaan huilen.
Lees dan eens iets met inhoud, zoals Dune van Frank Herbert bijvoorbeeld.
Harry Potter
  zondag 17 juli 2005 @ 00:56:51 #9
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_28873283
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:11 schreef merry77 het volgende:
Ik vond het niet geheel onverwacht dat Dumbledore gedood is door Snape. In het laatste deel moet Harry dus het voortouw gaan nemen en samen met zijn vrienden Ron en Hermione, Ginny, Neville en Luna. Dus ik verwachtte niet dat een van hen gedood zou worden.
Ik vind het wel een mooi geschreven passage, hoe Snape zo koelbloeding en vastberaden op Dumbledore afstapt en hem doodt. Nou was het uit de andere boeken wel duidelijk dat Snape niet echt heel erg op Dumbledore gesteld was maar dat hij zoveel haat voor hem voelde.. Het plaatst een hoop gebeurtenissen uit Order of the Phoenix ook in een ander daglicht. De Occlumency lessen: Snape probeerde Harry waarschijnlijk daarbij toch niet te helpen. Maar waarom hij aan het eind van boek 5 de Order toch inlicht en Umbridge nep-Veritaserum geeft snap ik dan niet..
  zondag 17 juli 2005 @ 01:02:00 #10
13250 Lod
Sapere aude!
pi_28873376
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:23 schreef Antagonist het volgende:
Bah sentimentele kinderboeken en homo's die er om gaan huilen.
Lees dan eens iets met inhoud, zoals Dune van Frank Herbert bijvoorbeeld.
Harry Potter
Waarom reageer je dan hier? Niets is zo makkelijk om niet op de knop Invoeren/Reageer te drukken . En nu blijft dit topic 300 reacties lang je "My Active Topics" vervuilen.

Maar goed. Ik heb hem in 1 ruk uitgelezen, vond hem goed. Beter leesbaar dan deel 4 en 5 in ieder geval.
En waar ik nog de meeste moeite mee heb:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar door het laatste hoofdstuk kan ik haast niet wachten op deel 7

Nog wel een 'fout' ontdekt:

Met de speciale lessen van Dumbledore beleven ze via de Pensieve de herinneringen van anderen. Waarbij dus die andere altijd in beeld moet zijn (het zijn zijn herinneringen namelijk).
Echter in hoofdstuk 20 gaan ze de herinneringen van huiself Hokey bekijken die echter af en toe de kamer verlaat. Maar dat kan dus helemaal niet.
GNU Terry Pratchett
  zondag 17 juli 2005 @ 01:05:20 #11
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_28873437
quote:
Op zondag 17 juli 2005 01:02 schreef Lod het volgende:
SPOILER
Dat is wel jammer inderdaad. Maar het laat wel zien dat Harry nu begrijpt hoe Voldemort te werk gaat. Ik denk dat Harry en Ginny uiteindelijk wel bij elkaar komen. Zolang Harry maar niet met Luna gaat :p
quote:
Nog wel een 'fout' ontdekt:

Met de speciale lessen van Dumbledore beleven ze via de Pensieve de herinneringen van anderen. Waarbij dus die andere altijd in beeld moet zijn (het zijn zijn herinneringen namelijk).
Echter in hoofdstuk 20 gaan ze de herinneringen van huiself Hokey bekijken die echter af en toe de kamer verlaat. Maar dat kan dus helemaal niet.
In Order of the Phoenix als Harry in Snape's herinnering zit kan hij toch ook een eindje weg van Snape kan lopen naar zijn vader en Sirius die bij het water zitten. Volgens mij is het bij de Pensieve dat je redelijk in de buurt van de persoon met de herinnering moet blijven. Maar helemaal duidelijk is dat niet...
pi_28873613
lijkt me cool boek... ik moet die andere delen ook es gaan lezen
pi_28874079
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:56 schreef Marinus het volgende:Het plaatst een hoop gebeurtenissen uit Order of the Phoenix ook in een ander daglicht. De Occlumency lessen: Snape probeerde Harry waarschijnlijk daarbij toch niet te helpen. Maar waarom hij aan het eind van boek 5 de Order toch inlicht en Umbridge nep-Veritaserum geeft snap ik dan niet..
maybe dat snape op dat moment nog twijfelde wiens zijde te kiezen.. tijdens the order was voldemort nog niet zo nadrukkelijk aanwezig als tijdens prince, ik bedoel, voldemort heeft nu openlijk de steun van zijn death eaters, de dementors, weerwolven en de giants.. daartegenover merk je dat dé grote steun en toeverlaat van de goodguys, dumbledore, in prince veel kwetsbaarder is geworden dan in de overige delen.. daar was het altijd dumbledore die ervoor zorgde dat uiteindelijk alles weer min of meer in orde kwam.. aan het einde van phoenix toont hij echter aan harry al aan dat ook hij fouten maakt/tekenen van zwakte vertoont, en in prince is hij ook fysiek niet helemaal meer 100%.. denk dat o.a. deze omstandigheden voor snape genoeg aanleiding gaven om uiteindelijk toch voldemort zijn kant te kiezen, en de unbreakable vow te sluiten welke leidde tot dumbledore's einde..

had alleen niet verwacht dat hij de half-blood prince zou zijn, ben ook wel benieuwd welke rol hij nog gaat spelen in het vervolg.. harry is op dit moment nog duidelijk geen partij voor hem, en misschien vormt hij uiteindelijk nog wel een groter gevaar voor harry dan voldemort zelf, tegen wie harry toch geen bijzonder slechte resultaten heeft geboekt tot nu toe..
What became of that kingdom...? None remain who know.
The memory of the kingdom vanished, but its legend survived on the wind's breath.
  zondag 17 juli 2005 @ 02:06:56 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_28874501
Ik voelde me eigenlijk behoorlijk genaaid... vijf boeken lang hoop je gewoon dat Dumbledore een goede reden had om Snape te vertrouwen, en dan gebeurt dit... Al vanaf hoofdstuk twee had ik zo'n gevoel "dit gaat niet meer goedkomen" en Snape was toch wel een van mijn favo karakters, juist omdat je ondanks alles hoopte dat hij de goeie kant zou kiezen.

En dat gebeurt dus niet. Dus nou ben ik alle hoop verloren dat Snape toch nog de goeie kant kiest, dat KAN gewoon niet meer. En dat vind ik jammer. Want uiteindelijk blijkt het kwaad gewoon kwaad en het goed gewoon goed...

Beetje een gevoel nou ...

Ik heb trouwens het idee dat Dumbledore misschien als geest terugkomt, net als Nearly Headless Nick en zijn collega's. Ben alleen de condities voor een geest vergeten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 17 juli 2005 @ 02:34:50 #15
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_28874913
TVP wil het nu nog niet lezen, maar morgen heb ik m wel uit
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_28876706
quote:
Op zondag 17 juli 2005 02:06 schreef wonderer het volgende:
Ik voelde me eigenlijk behoorlijk genaaid... vijf boeken lang hoop je gewoon dat Dumbledore een goede reden had om Snape te vertrouwen, en dan gebeurt dit... Al vanaf hoofdstuk twee had ik zo'n gevoel "dit gaat niet meer goedkomen" en Snape was toch wel een van mijn favo karakters, juist omdat je ondanks alles hoopte dat hij de goeie kant zou kiezen.
had dat ook wel beetje gehoopt, dat hij zichzelf uiteindelijk zou opofferen om dumbledore te redden.. als hij die death eaters en draco uit had geschakeld, zou hij zijn omgekomen aangezien hij zijn unbreakable vow verbrak.. maar dan had je én een hoofdpersonage dood (wat rowling aangekondigd had), en je had geweten dat dumbledore altijd gelijk had wat betreft snape, dat hij uiteindelijk toch de kant van de order had gekozen, en uiteindelijk een 'mooie' dood had door zichzelf op te offeren voor dumbledore..
quote:
Ik heb trouwens het idee dat Dumbledore misschien als geest terugkomt, net als Nearly Headless Nick en zijn collega's. Ben alleen de condities voor een geest vergeten.
je moest sowieso een tovenaar zijn om een geest te worden, maar dan ook de dood 'niet accepteren' ofzo.. nearly-headless nick vertelde dat hij te bang was om dood te gaan geloof ik, en daarom een soort van zwakke impressie van zichzelf achterliet/zijn geest.. denk wel dat dumbledore 'gewoon' dood is gegaan, hij gaf al meerdere keren aan dat het niet zijn leven was dat belangrijk was, maar dat van harry, en dat hij daardoor (min of meer) bereid was om dood te gaan zolang harry niets overkwam.. wat ook het geval was, hij gebruikte zijn laatste spreuk om harry uit het gevecht te houden, anders denk ik niet dat snape enige kans had gehad om hem te doden..

maar denk wel dat we dumbledore nog terugzien, hij hangt nu namelijk als portret naast zijn oude collega's in zijn oude kantoor he.. de vorige hoofdmeesters laten zich toch nog regelmatig horen, en alhoewel harry niet van plan is terug naar school te gaan, denk ik wel dat veel van de andere belangrijke characters in deel 7 hun school nog niet helemaal de rug toekeren..
The memory of the kingdom vanished, but its legend survived on the wind's breath.
  zondag 17 juli 2005 @ 10:07:12 #17
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_28876740
Een geest kan dus kiezen voor de dood en niet meer terugkeren. Maar kan ook kiezen zoals peeves en nick om een print van zichzelf achter te laten. Dit is zoals ik begreep een vrije keuze..

Ik heb trouwens Snape altijd een klootzak gevonden. Wat me nu nog het meest dwars zit is het feit dat Snape Lily een mudblood noemt, maar zelf hetzelfde is! Hij leeft met de naam van zijn vader, maar gebruikt als 'nickname' zijn moedersnaam. Hieruit maak ik op dat hij zich niet eens echt schaamt voor zijn halfbloed zijn.

Ik denk trouwens ook dat Ginny en Harry weer bij elkaar komen. Ik vond de order trouwens weinig voorkomen en ik had gehoopt dat de DA doorging. En Tonks en Lupin mijn god? Wil Rowling aan het einde deel 7 iedereen getrouwd zien? Ron en Hermoine beginnen ook al closer te worden. Dit uit de openlijk jaloerse gedrag van Hermoine, en Ron heeft haar altijd al leuk gevonden. Er zijn geloof ik nog maar weinig hoofdrolspelers zonder partner.

Ben ik trouwens de enige die dacht dat Dumbledore en minerva iets samen hadden?
You'll never walk alone.
  zondag 17 juli 2005 @ 10:20:12 #18
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_28876867
Zou Harry trouwens straks echt in Grimbaud gaan wonen en die stomme huiself meenemen?
Pff zoveel vragen en dan nog zolang moeten wachten op de antwoorden!
You'll never walk alone.
  zondag 17 juli 2005 @ 10:24:26 #19
13250 Lod
Sapere aude!
pi_28876922
quote:
Op zondag 17 juli 2005 10:07 schreef stevengerrard het volgende:
Ik vond de order trouwens weinig voorkomen en ik had gehoopt dat de DA doorging.
Ik denk dat de DA komend boek een belangrijke rol gaat spelen. Harry kan nog wel wat hulp gebruiken met zijn wraak op de moordenaars van zijn ouders, vrienden en Dumbledore, en wie beter dan Dumbledore's Army....

En over al die partners: ik zie ook nog wel wat gebeuren met Luna en Neville.
GNU Terry Pratchett
pi_28876956
*o* Ginny / Harry, Hermione/Ron, Lupin/Tonks

sneep is gewoon een eikel; Ik ben nu zeer benieuwd naar de reden van dumbledore: waarom vertrouwde hij Snape?!?!
Waar ik me echt aan ergerde was dat niemand Harry geloofde, terwijl hij toch al die tijd gelijk had..

Oh, en R.A.B is naar mijn idee Regulus Black. Maar jeetje, wat verschrikkelijk kut gewoon: al die moeite om dat ding te vinden, dumbledore verzwakt, komt er zo'n lullig briefje uit!

HalfBloodPrince gedoe vond ik een beetje onsamenhangend moet ik zeggen, als het er niet was geweest had ik het niet gemist, maar misschien wordt dat in boek 7 nog belangrijker.

EDIT:
quote:
En over al die partners: ik zie ook nog wel wat gebeuren met Luna en Neville.
Gebeurt niet, zie Jkrowling.com
  zondag 17 juli 2005 @ 10:34:02 #21
13250 Lod
Sapere aude!
pi_28877007
quote:
Op zondag 17 juli 2005 10:28 schreef Afrodite het volgende:
sneep is gewoon een eikel; Ik ben nu zeer benieuwd naar de reden van dumbledore: waarom vertrouwde hij Snape?!?!
Wie zegt dat Snape niet te vertrouwen is? In de afgelopen boeken hebben we een aantal manieren om mensen met toverspreuken dingen te laten doen die ze niet wilden. En er bestaat nog zoiets als Polyjuice potion...

edit: persoonlijk vind ik Snape één van de leukste karakters, maar dat komt ook door Alan Rickman.
quote:
Oh, en R.A.B is naar mijn idee Regulus Black. Maar jeetje, wat verschrikkelijk kut gewoon: al die moeite om dat ding te vinden, dumbledore verzwakt, komt er zo'n lullig briefje uit!
Vind ik een hele goede suggestie.
GNU Terry Pratchett
  zondag 17 juli 2005 @ 10:36:20 #22
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_28877032
hmm we shall see, we shall see!
You'll never walk alone.
pi_28877177
quote:
Op zondag 17 juli 2005 10:34 schreef Lod het volgende:Wie zegt dat Snape niet te vertrouwen is? In de afgelopen boeken hebben we een aantal manieren om mensen met toverspreuken dingen te laten doen die ze niet wilden. En er bestaat nog zoiets als Polyjuice potion...
dan zou je weer een situatie krijgen als met mad-eye moody bedoel je.. imo is het toch echt snape zelf die definitief is overgelopen, zou zijn karakter ook wel een beetje tekort doen om straks in deel 7 te roepen dat snape niet zichzelf was, dat hij eigenlijk toch een goodguy is blahblahblah.. snape is toch altijd wel een van de meer boeiende characters geweest, en zeker nadat bekend werd dat hij een (voormalige) death eater was vond ik hem altijd erg boeiend om te volgen.. hij zat toch altijd in een bepaalde dubbelrol, door zowel bij de death eaters als bij de order te horen..

vraag me ook wel af in hoeverre james en sirius uiteindelijk hebben bijgedragen aan wie snape uiteindelijk is geworden, en of het feit dat harry zijn herinneringen heeft gezien ook een rol speelt bij zijn uiteindelijke keuze.. in hoeverre hij niet alleen de keuze voor voldemort maakt op basis van rationele overwegingen (voldemort die toch steeds sterker wordt), maar ook op basis van zijn (wraak)gevoelens tegenover met name james en harry..
  zondag 17 juli 2005 @ 11:32:13 #24
47102 Elvi
miemkwien
pi_28877820
Nou ja! Waarom gaat
SPOILER
nou dood?!
Vink toch n beetje jammer van de 'serie'... Wat gebeurd er nog meer voor schokkends? Ik heb het boek namelijk nog niet
pi_28878888
Dat zou best kunnen. Dan denk ik dat Harry Dobby als huiself neemt en niet Kreacher. Die wil toch niet.
quote:
Op zondag 17 juli 2005 10:20 schreef stevengerrard het volgende:
Zou Harry trouwens straks echt in Grimbaud gaan wonen en die stomme huiself meenemen?
Pff zoveel vragen en dan nog zolang moeten wachten op de antwoorden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')