Zet er maar 999 hier..quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:34 schreef timmeeeh het volgende:
hier kan ik wel 1000 nummers neerzetten die allemaal even slecht zijn (en dan zijn er nog meer die iets minder slecht zijn) maar ik begin er niet aan.
He da;s anders wel effe een keigaaf nummer he?!?!?!quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:35 schreef Off-ShoRe het volgende:
Walking on Sunshine van Katrina & The Waves
Gadverdamme wat heb ik een stronthekel aan dat nummer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"It's time to feel g0000d"
HOW ABOUT NO
![]()
quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:40 schreef Developersrus het volgende:
SCHNAPPI
Inderdaad zeg, wat een prutsnummer.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:51 schreef renz0r het volgende:
En ook Led Zepping- Starway to heaven....Bannen dat nr
wacht op kritiek
Als je dat nummer bagger vindt dan snap je er gewoon niks van.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:49 schreef LSS het volgende:
Was hier niet al een topic over? Anywayz, ook in dit topic het volgende nummer; Child in Time van Deep Purple.
kom maar op met die kritiek mensen!
Tuurlijk....jouw smaak is superieurquote:Maar goed, jouw gehoor is waarschijnlijk al dermate aangetast door house-, hardcore- en andere stamp - en beukherrie
Wat is er mis met Watskeburt? Hey lullo.......heb je al gen....?quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:55 schreef got.rice het volgende:
Hollback girl en Watskeburt
Dragostea din tei is 't. En dat is een prachtig nummer!quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:33 schreef Rufus-Seal het volgende:
Welke liedje(s)vind jij het slechtste/kut/irritant etc.
Ik begin!:
O-Zone - Dragost tin teiIk weet het mensen, tis een verschrikkelijk lied
![]()
Vergeet gabberzooi enzo niet. Dus maak daar maar ruim 10 jaar van ofzoquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:53 schreef Frits het volgende:
De top 40 van afgelopen 5 jaar.
Dat nummer is niet gechreven door René Klijn. Het is een Yazoo cover.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat nummer van die aids patient vond ik "iets" te depressief en zielig. Mr blue - here to stay with you.
Owwww.....maar dan nog. Ik vond het toen gewoon ....soft. Misschien wel toepasselijk in die tijd? Maar echt uitflippen en iets ermee doen is niet mogelijk. Je kunt er naar luisteren en verder zegt de muziek weinig tot niets. Zeg maar niets.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:06 schreef Dimmie het volgende:
[..]
Dat nummer is niet gechreven door René Klijn. Het is een Yazoo cover.
Nee, het is precies omgekeerd. De extreem slechte periode is van begin jaren 90 tot nuquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:04 schreef TC03 het volgende:
De tegenwoordige muziekkwaliteit mag dan niet al te hoog zijn, de absolute dieptepunten komen toch echt uit de jaren 80 en begin jaren 90.
Mja zo dacht ik er ook altijd over totdat ik er laatst achterkwam dat California Love ook deels gecovered wasquote:
Toch vrij innovatief IMHO, het eerste minimale hiphop nummer dat ik ooit hoorde.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:10 schreef Guyver2 het volgende:
SNOOP DOGG (f/ Pharrell Williams) - Drop It Like It's Hot
Inderdaad. Ik hoop dus dat die groep een eendagsvlieg is. Hoewel ik het nummer pas hoogstens 2 keer gehoord heb, is dat al genoeg om mijn irritatie op te wekken. Snap niet dat bepaalde "artiesten" zulke muziek in de wereld willen helpen.quote:
Goh wat een lekker domme, simpele, nergens-op-slaande, kort-door-de-bochte reactie die ook niet eens is wat de TS vraagt. Iets voor een topic over de allerslechtste post.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:53 schreef Frits het volgende:
De top 40 van afgelopen 5 jaar.
Love Comes again was ik nog vergeten jaquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:16 schreef thiamat het volgende:
de hele parade of the athletes van tiesto en traffic en love comes again.. voor de rest is z'n muziek erg goed te pruimen..
Ja van Led Zepping.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:51 schreef renz0r het volgende:
wacht op kritiek
quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:49 schreef LSS het volgende:
Was hier niet al een topic over? Anywayz, ook in dit topic het volgende nummer; Child in Time van Deep Purple.
kom maar op met die kritiek mensen!
quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Linkin Park zijn ook huilies.
Sorry maar ik vind dat dus echt softe muziek. Ze zeuren alleen maar. En zetten een "harde" beat erbij. Wat voor muziek is dat uberhaupt? Oude wijven muziek.
Muziek waar in gezeurd wordt op een negatieve manier is kut met de klep dicht. Je kunt zeuren maar doe het dan met agressie en pit.
Heb de neiging om alles van linkin park van mijn harde schijf te flikkeren. Ik heb teveel zooi erop staan.
als die neger aan een brandend kruis zou hangen, zou ik hem nog uitlachen ookquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:51 schreef TC03 het volgende:
Dat nummer van die kikker, waarbij het Beverly Hills Copy melodietjes nog maar eens uit de kast getrokken is, verdient ook wel een nominatie. Allemachtig wat slecht. Net zoals dat nummer van die negert "I'm so loneloy".
met hollabackgirl ben ik het volledig met je eens.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:55 schreef got.rice het volgende:
Hollback girl en Watskeburt
Hollaback girl is juist ook vrij minimaalquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:17 schreef P.bertens het volgende:
[..]
met hollabackgirl ben ik het volledig met je eens.
this beat is bananas B-AN-AN-AS
repeat
repeat.
Kom met goeie teksten of houd je klep blonde sloerie.
Maar watskeburt vind ik dan weer supergaafeen keer een grappige-die-niet-te-serieus-genomen-moet-worden verfrissing i.p.v. die baas b en lange frans met moppie, yes-r met stel je voor en nog meer van die crap.
Bijna alles dat door de neptunes geproduceerd is, steekt muziekaal gezien gewoon zwaar goed in elkaar. Jammer dat mensen zich vaak door hun eigen smaak laten leiden om te bepalen of iets goed of slecht isquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:29 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Hollaback girl is juist ook vrij minimaalwel een goed nummer daardoor juist
quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:12 schreef Hexagon het volgende:
MIchael Bolton - How am I supposed to live without you
Juist, erg leuk.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:00 schreef m021 het volgende:
Dragostea din tei is 't. En dat is een prachtig nummer!
Vrei sa pleci dar numa numa iei, numa numa iei, numa numa numa iei!
Van 2Pac bedoel je?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:09 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Mja zo dacht ik er ook altijd over totdat ik er laatst achterkwam dat California Love ook deels gecovered was![]()
Neptunes zijn al jaren heel erg goedquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:49 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Bijna alles dat door de neptunes geproduceerd is, steekt muziekaal gezien gewoon zwaar goed in elkaar. Jammer dat mensen zich vaak door hun eigen smaak laten leiden om te bepalen of iets goed of slecht is
Maar om dat nou het slechtste liedje ooit te noemen. Ik vind m best vet vooral de beat.quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:17 schreef P.bertens het volgende:
[..]
met hollabackgirl ben ik het volledig met je eens.
this beat is bananas B-AN-AN-AS
repeat
repeat.
Kom met goeie teksten of houd je klep blonde sloerie.
toch jammer dat je zo'n dichtgetikte blik hebt en dan ook nog eens van dit soort trieste uitspraken gaat doen om een manier die de TS niet eens heeft gevraagt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:47 schreef PekingDuck het volgende:
hiphop, dance, trance.
Dat kan je niet menen!quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:51 schreef renz0r het volgende:
wacht op kritiek
Nou, ik ben al lang genoeg met muziek bezig om een redelijk ontwikkelde smaak te hebben, hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
toch jammer dat je zo'n dichtgetikte blik hebt en dan ook nog eens van dit soort trieste uitspraken gaat doen om een manier die de TS niet eens heeft gevraagt.
Ik weet zeker dat je nog nooit enigszins serieus iets van die stijlen hebt beluisterd.
Dat jij alleen maar met de oppervlakkige laat 'dansmuziek' in aanraking komt zegt meer over jouw eigen ontwikkeling op het gebied van muziek dan over de muziekstroming zelfquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:47 schreef PekingDuck het volgende:
Alles wat ook maar enigszins met r&b, hiphop, dance, trance enzovoorts te maken heeft... en natuurlijk al die vreselijke schlagers...
Ik vind t gewoon niet mooi, dus luister er niet naar. Ik luister veel rock en dergelijke (U2 enz)...quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:05 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat jij alleen maar met de oppervlakkige laat 'dansmuziek' in aanraking komt zegt meer over jouw eigen ontwikkeling op het gebied van muziek dan over de muziekstroming zelf
Er is genoeg electronische muziek die technisch gezien superieur is aan instrumentale muziek...
shallowness is a bitch
Ik ken mensen die na 20 jaar nog steeds geen ontwikkelde smaak hebben maar dat even terzijde. Ik denk dat je toch bar weinig dance (trance is daar een substijl van) en hiphop hebt geluisterd. Wat een Orbital, Massive Attack, Rollo Armstrong, Future Sound of London, Leftfield, Masters At Work, Deep Dish, Laurent Garnier, The Roots, Roots Manuva, Stetsasonic allemaal hebben geproduceerd daar valt immers niets over gebrek aan kwaliteit aan te verwijten.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:57 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Nou, ik ben al lang genoeg met muziek bezig om een redelijk ontwikkelde smaak te hebben, hoor.
Het principe van muziek is een mooie melodie en een goed ritme (en dat zijn niet alleen mijn woorden). Zoals Sir George Martin al zei: de melodie brengt de mens in verroering. Dance en trance vind ik veel te weinig melodie hebben om ervan onder de indruk te zijn. Bovendien staan die walgelijke klanken mij niet aan...
Jij ook laat je leiden door je persoonlijke smaak om iets te beoordelen, er is genoeg muziek wat ik persoonlijk geen drol aan vind, maar gewoon niet als slecht kan betitelen omdat het technisch gezien erg goed is, of erg vooruitstrevend is.quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:07 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ik vind t gewoon niet mooi, dus luister er niet naar. Ik luister veel rock en dergelijke (U2 enz)...
Precies, het gaat er om hoe je er mee bezig bentquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ken mensen die na 20 jaar nog steeds geen ontwikkelde smaak hebben maar dat even terzijde.
Dat liedje had zo'n insprirende tekst!quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:12 schreef ArtfulDodger het volgende:
Cheeky girls of zo iets..2 jaar geleden toch een bescheiden hit....Nou voor mij een hit in mn hart...BAH!!!![]()
persoonlijk snap ik niet hoe een tekst een nummer goed maaktquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En melodie is niet het enige wat muziek goed kan maken. Ritme of effecten zijn bijvoorbeeld ook zoiets of vet bedachte teksten..
Ik snap dat verschil heel goed, maar ik kan in hiphop gewoon uberhaupt absoluut geen technische hoogstandjes vinden. Probeer zoiets maar eens muzikaal te analyseren, het stelt niks voor: intro-couplet-refrein-couplet-refrein-outro. Bij dance kan ik uberhaupt geen logische techniek vinden, dat is (voor zover ik erover kan oordelen) een opeenstapeling van geluidjes.quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Jij ook laat je leiden door je persoonlijke smaak om iets te beoordelen, er is genoeg muziek wat ik persoonlijk geen drol aan vind, maar gewoon niet als slecht kan betitelen omdat het technisch gezien erg goed is, of erg vooruitstrevend is.
Dat is het verschil.
Dat komt omdat je alleen maar met erg oppervlakkige 'Dance' in aanraking komt, luisters bijvoorbeeld voor de gein eens naar Autechre - Tri Repetae, een prachtige abstract meesterwerk vol met diepe soundscapes die technisch gezien verschrikkelijk vooruitstrevend en experimenteel is. Door jouw gebrek aan kennis over een bepaalde muziekstroming denk jij dat muziek slechts uit couplet-refrein-couplet-refrein-outro of een opeenstapeling van geluidjes is.... ga maar na, voor een leek klink de gemiddelde rockmuziek ook als een paar simpele powerchords en een schreeuwende kerel.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:03 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ik snap dat verschil heel goed, maar ik kan in hiphop gewoon uberhaupt absoluut geen technische hoogstandjes vinden. Probeer zoiets maar eens muzikaal te analyseren, het stelt niks voor: intro-couplet-refrein-couplet-refrein-outro. Bij dance kan ik uberhaupt geen logische techniek vinden, dat is (voor zover ik erover kan oordelen) een opeenstapeling van geluidjes.
Hiphop is in veel gevallen muziektechnisch niet erg technisch hoogdravend. Maar dat is de essentie ook helemaal niet. Het zijn ritmische vertellingen over een herhalende beat. Die ligt bij Hiphop meer bij de teksten. En dan heb ik het niet over die gangstaprutsers maar over de echte kwaliteitsrappers. Luister eens naar de teksten die bijvoorbeeld Eminem schrijft. Daar kan de gemiddelde rockband niet tegenop. Er is trouwens ook Hiphop die minder minimaal is qua muziek. Een groep als Outkast bijvoorbeeld of Cypress Hill besteed ook veel aandacht aan het muzikale aspect. En een beat moet het niet van melodische dingen hebben maar meer van zijn minimale power. Scratsh en beattechnieken zijn nog niet zo simpel als ze lijken.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:03 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ik snap dat verschil heel goed, maar ik kan in hiphop gewoon uberhaupt absoluut geen technische hoogstandjes vinden. Probeer zoiets maar eens muzikaal te analyseren, het stelt niks voor: intro-couplet-refrein-couplet-refrein-outro. Bij dance kan ik uberhaupt geen logische techniek vinden, dat is (voor zover ik erover kan oordelen) een opeenstapeling van geluidjes.
Dat heeft niks met slecht te maken, dat is gewoon je smaak niet... de opbouw van Hotel California en Wind of Changes is redelijk muzikaal hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:57 schreef Bartjaah het volgende:
Ik haat hotel California van The Eagles...al een oud nummer maarre van mij mogen ze het diep in het stof laten liggen en nooit meer draaien...andere slechte nummers? Annie Lennox heeft er wel een aantal op haar repertoire enne wat dachten we van the Scorpions met Wind of change...zo heb ik toch mijn best gedaan om in het rock/poprepertoire wat bagger te zoeken... hehe
Ja, maar muzikaal is het niet. En volgens mij is dat wat bepaalt of een nummer goed of slecht is.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hiphop is in veel gevallen muziektechnisch niet erg technisch hoogdravend. Maar dat is de essentie ook helemaal niet. Het zijn ritmische vertellingen over een herhalende beat. Die ligt bij Hiphop meer bij de teksten. En dan heb ik het niet over die gangstaprutsers maar over de echte kwaliteitsrappers. Luister eens naar de teksten die bijvoorbeeld Eminem schrijft. Daar kan de gemiddelde rockband niet tegenop. Er is trouwens ook Hiphop die minder minimaal is qua muziek. Een groep als Outkast bijvoorbeeld of Cypress Hill besteed ook veel aandacht aan het muzikale aspect. En een beat moet het niet van melodische dingen hebben maar meer van zijn minimale power. Scratsh en beattechnieken zijn nog niet zo simpel als ze lijken.
En wat je over dance verteld is al helemaal onzin natuurlijk. Ik weet niet wat je allemaal al hebt geluisterd maar er is genoeg wat zeker meer in zich heeft dan een onlogische opeenstapeling van geluidjes. Probeer eens wat van Orbital, BT, Masters at Work, Aphex Twin, Laurent Garnier, The Prodigy, The Chemical Brothers, Audio Bullys, Speedy J. Way out West en Kerri Chandler.Want volgens mij heb je van deze namen uberhaupt nog nooit iets gehoord en baseer je je mening puur op wat platen die wel eens in de skihut voorbij komen.
Je moet niet ale muziek als een rocknummer willen benaderen om de kwaliteit ervan in te zien. Dance en Hiphop zijn gewoon anders en hebben hun sterke kanten ergens anders liggen.
En waarom is het niet muzikaal? Waaraan moet muziek volgens jou voldoen zodat men het als 'muzikaal' kan bestempelen? Definieer het woord 'muzikaal' eens voor ons met je geweldige, en vooral brede kijk op muziek.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:04 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ja, maar muzikaal is het niet. En volgens mij is dat wat bepaalt of een nummer goed of slecht is.
Hehe ach ja misschien is het wel redelijk muzikaal maar bij mij gaat de radio af als het erop is...maar da's wellicht mijn smaak...maar smaak is toch alles waar 't om draait bij muziek? Ik bedoel er schijnen zelfs fans te zijn van Hepie en Hepie en Vanilla Ice hehe...dus het draait echt niet altijd om de kwaliteitquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:02 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Dat heeft niks met slecht te maken, dat is gewoon je smaak niet... de opbouw van Hotel California en Wind of Changes is redelijk muzikaal hoor![]()
Pffffff ga eens terug naar je holletje der totale kortzichtigheid.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:04 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ja, maar muzikaal is het niet. En volgens mij is dat wat bepaalt of een nummer goed of slecht is.
Je zegt het net zelf: bij hiphop draait het om de tekst. Tekst heeft niks met de muziek te maken. Het is geen kritiek, het is een conclusie.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:07 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
En waarom is het niet muzikaal? Waaraan moet muziek volgens jou voldoen zodat men het als 'muzikaal' kan bestempelen? Definieer het woord 'muzikaal' eens voor ons met je geweldige, en vooral brede kijk op muziek.
Ik zal het je sterker vertellen, vooruitstrevende en experimentele electronica is heel wat muzikaler dan een U2 die al jaren lang dezelfde voorgekauwde shit uitbrengt.... en geef ze is ongelijk, de grijze massa, mensen zoals jij slikken het keer op keer
Dus een a capella gezongen nummer is geen muziek puur omdat het geen instrumentale ondersteunig heeft?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:26 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Je zegt het net zelf: bij hiphop draait het om de tekst. Tekst heeft niks met de muziek te maken. Het is geen kritiek, het is een conclusie.
en in alle rock wemelt het van de melodieenquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:07 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ik vind t gewoon niet mooi, dus luister er niet naar. Ik luister veel rock en dergelijke (U2 enz)...
Dat zeg ik toch niet?! Bij a capella zingen kan het ook om de melodie draaien!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dus een a capella gezongen nummer is geen muziek puur omdat het geen instrumentale ondersteunig heeft?
Muziek bestaat uit klanken, en of die nou voortgebracht zijn door stembanden, een synthesizer, gitaar of een pollepel op een pan, dat is gewoon niet relevant.
Wie heeft dat gezegd?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:28 schreef D.Rose het volgende:
[..]
en in alle rock wemelt het van de melodieen
Dus als een rapper z'n texten zingt is het wel muziek, maar zodra hij z'n texten rapt is het geen muziek meer...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:29 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?! Bij a capella zingen kan het ook om de melodie draaien!
Dan heeft hij de melodie, een van de drie belangrijkste onderdelen eruit gelaten... dus dan is het wat mij betreft ook maar 2/3de van wat het zou kunnen zijn...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:32 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dus als een rapper z'n texten zingt is het wel muziek, maar zodra hij z'n texten rapt is het geen muziek meer...
Dat jij het over de term 'Dance' hebt zegt voor mij persoonlijk al genoeg. De hele electronische muziek bestaat uit zoveel meer dan alleen dansmuziek.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:29 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?! Bij a capella zingen kan het ook om de melodie draaien!
Over die klanken ben ik het met je eens, maar een enkele klank is niks: het gaat over de combinatie van verschillende klanken. Dance is mij veel te eentonig...
Je weet simpelweg niet waar je over praat. Jammer. je mist de spannendste muziek sinds klassiek..quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:29 schreef PekingDuck het volgende:
Dance is mij veel te eentonig...
Ik ga hier niet meer op reageren, het is immers jouw probleem dat jij jezelf verschrikkelijk tekort doet vanwege je achterlijk kortzichtige visie op muziek.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:33 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Dan heeft hij de melodie, een van de drie belangrijkste onderdelen eruit gelaten... dus dan is het wat mij betreft ook maar 2/3de van wat het zou kunnen zijn...
Ik heb het toch ook niet over elektronische muziek, ik heb het over dancequote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:34 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat jij het over de term 'Dance' hebt zegt voor mij persoonlijk al genoeg. De hele electronische muziek bestaat uit zoveel meer dan alleen dansmuziek.
En nog een essentieel verschil: is het weleens in je opgekomen dat er veel mensen zijn waarbij het veel meer om het ritme in de muziek gaat dan om de melodien?
Dat denk jij ook, maar je leest niet eens wat ik zeg, je probeert alles wat ik zeg te veranderen. Ik zeg dat het bij muziek VOOR MIJ draait om melodie, en ik denk dat ik daar redelijk verstand van heb. Ik zeg niet dat ik beter ben dan jij ofzo, ik heb gewoon een andere mening. Dat het jou om het ritme gaat moet je zelf weten, kan ook mooi zijn. Het is alleen mijn stijl niet, en dat is wat ik probeer te zeggen...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:35 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik ga hier niet meer op reageren, het is immers jouw probleem dat jij jezelf verschrikkelijk tekort doet vanwege je achterlijk kortzichtige visie op muziek.
Het enige wat ik wel jammer vind is dat je nog werkelijk denkt er verstand van meent te hebben ook
Veel plezier in je kleine, oppervlakkige muziekwereldje
Je gaf als reden op dat je Rock luisterde omdat daar, in tegenstelling tot Dance en Hip Hop wel een melodie inzatquote:
Wel de rock in de band die ik aanhaalde, ja...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:41 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Je gaf als reden op dat je Rock luisterde omdat daar, in tegenstelling tot Dance en Hip Hop wel een melodie inzat
En dat vind ik dus een kortzichtige uitspraak...quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:11 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Het valt me ook vaak op dat (de wat meer obscure en alternatieve) electronicaluisteraars echt veel meer ontwikkeld en ruimdenkend zijn op het gebied van muziek itt rockliefhebbers.
Hoezo? Je bent het bewijs.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:48 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
En dat vind ik dus een kortzichtige uitspraak...
Hoe vaak heb ik nou al gezegd dat mijn visie op muziek slechts een mening is?! Ik houd niet van dance, dus luister er niet naar. Als jij niet van rock/jazz/klassiek/blues houdt, dan luister je dat toch ook niet? Er zullen gerust dance-nummers bestaan die wel een technisch hoogstandje zijn, ik heb ze alleen nog niet gehoord. Niks kortzichtig, ik probeer alle soorten muziek die ik hoor eerlijk te beoordelen (ik luister wel St. Germain), maar mijn hart ligt het meest bij muziek die jou toevallig minder aanstaat. Ik had niet moeten zeggen dat hiphop niet muzikaal is, het is namelijk wel het meest ritmische dat ik me voor kan stellen. Maar ja, helemaal in het begin van mijn reacties schreef ik al dat ik persoonlijk het meest naar melodie luister. U2 was daarbij slechts een voorbeeld...quote:
Nee man, die is zo 1993!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:26 schreef Laton het volgende:
Probeer dit maar eens als goede instap:
Underworld - Dubnobasswithmyheadman.
Begin jij nou godverdomme niet ook. .quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:35 schreef THE_WRETCHED het volgende:
[..]
Nee man, die is zo 1993!Volgens mij is "Second Toughest In The Infants" beter.
quote:
Je bent wel eigenwijs zegquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:40 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Dat denk jij ook, maar je leest niet eens wat ik zeg, je probeert alles wat ik zeg te veranderen. Ik zeg dat het bij muziek VOOR MIJ draait om melodie, en ik denk dat ik daar redelijk verstand van heb. Ik zeg niet dat ik beter ben dan jij ofzo, ik heb gewoon een andere mening. Dat het jou om het ritme gaat moet je zelf weten, kan ook mooi zijn. Het is alleen mijn stijl niet, en dat is wat ik probeer te zeggen...
Overigens zie ik nog steeds het idee van muziek in hoor: mensen vermaken. En dat lijkt me niet kortzichtig.
Als jij denkt dat ik de verkeerde dance-stijl in mijn hoofd heb, vertel mij dan maar eens wat ik wel zou moeten luisteren voor een goed beeld op dance-muziek...
Goed, ik geef me over, een beetje te kortzichtig geweest over dance. Komt vooral door mijn buren, die de hele dag van die achterlijke beukmuziek draaien, dat dan ook weer onder het kopje dance valt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bent wel eigenwijs zeg
Maare probeer eens
BT- Ima
Way out West - Intensify
Orbital - The Brown album
Underworld - Dubnobasswithmyheadman
Leftfield - Leftism
Faithless - Reverence
Chemical Brothers - Come with us
Deep Dish - Junk Science
Sasha - Airdrawndagger
Als daar geen melodieen in zitten weet ik het ook niet meer. En iig is het topkwaliteit dance. En je zegt zelf al wat van St Germain te hebben. Dat is ook dance.
En heeft U2 in de 90's niet ook experimenten met dance en Hiphop gedaan?
jij bent ook kut en je post is baggerquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:38 schreef Bog het volgende:
jongee
dance is gewoon kut
hiphop is ook gewoon kut
rock is ook je reinste bagger
de enige goeie muziek is alternative
nah
als muziek goed is is het alternative
Alternative is rockquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:38 schreef Bog het volgende:
jongee
dance is gewoon kut
hiphop is ook gewoon kut
rock is ook je reinste bagger
de enige goeie muziek is alternative
nah
als muziek goed is is het alternative
Nouja hopen dat je er wat leuks tussen vindquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:56 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Goed, ik geef me over, een beetje te kortzichtig geweest over dance. Komt vooral door mijn buren, die de hele dag van die achterlijke beukmuziek draaien, dat dan ook weer onder het kopje dance valt.
Maarja, voor mijn lol zou ik er nog steeds niet voor gaan luisteren, niet helemaal mijn stijl...
het is een kloon, serieus op ingaan heeft geen zinquote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
jij bent ook kut en je post is bagger![]()
Rotterdam Terror Squad, ik heb nog samengewerkt met de maker, een beetje vreemde figuur, maar kon je wel mee lachen, en hardstikke aardige gast altijd ... volgens mij heeft dat nummer een zeker autobiografisch aspectquote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:41 schreef BabeWatcher het volgende:
poing
ik weet niet eens meer van wie dat was.
het is niet dat ik het totaal eens ben met jouw mening over gasolina , maar je irritatie over dat nummer past perfect hier thuis dunkt mij.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 02:54 schreef MarkzMan_X het volgende:
Djezus, m'n topic werd gewoon gesloten door PaRoDiUzZ (echt, wie is dat...).
Jammer, ik had graag veel medestanders gehad. Nu voel ik me zo alleenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 02:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
het is niet dat ik het niet totaal eens ben met jouw mening over gasolina , maar je irritatie over dat nummer past perfect hier thuis dunkt mij.
het is dat ik de 2de x po "niet" intypede , want ik ben het overigens wel eens met jouw mening over die plaatquote:Op zaterdag 16 juli 2005 02:59 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Jammer, ik had graag veel medestanders gehad. Nu voel ik me zo alleen.
Yés! Da's één.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 03:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
het is dat ik de 2de x po "niet" intypede , want ik ben het overigens wel eens met jouw mening over die plaat
ach er zijn zoveel platen die ritueel verbrand dienen te worden , waarom maak je je zo druk om zo'n plaat eilk , je kan de radio ook uit zetten.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 03:10 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Yés! Da's één.
Heren, dames, het gaat dus over Daddy Yankee - Gasonlina! Spui je gal, en gooi benzine over die plaat. niet vergeten een vuurtje bij te houden...
quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:33 schreef Elbert het volgende:
Shout van Tears for Fears
Rotterdam Termination Sourcequote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Rotterdam Terror Squad, ik heb nog samengewerkt met de maker, een beetje vreemde figuur, maar kon je wel mee lachen, en hardstikke aardige gast altijd ... volgens mij heeft dat nummer een zeker autobiografisch aspect
Sommige mensen (waaronder ik) vinden er gewoon niets aan. Dat kan toch.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:34 schreef Laton het volgende:
[..]
Je weet simpelweg niet waar je over praat. Jammer. je mist de spannendste muziek sinds klassiek..
dat is een van de weinige hiphop nummers die ik leuk vindquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:10 schreef Guyver2 het volgende:
SNOOP DOGG (f/ Pharrell Williams) - Drop It Like It's Hot
Dit zal pijn doen bij sommige mensen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Luister eens naar de teksten die bijvoorbeeld Eminem schrijft. Daar kan de gemiddelde rockband niet tegenop. Er is trouwens ook Hiphop die minder minimaal is qua muziek.
bij mensen die hun favoriete rockband gemiddeld vinden?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:21 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Dit zal pijn doen bij sommige mensen.
BWAHAHAHAHAHAAAAAA!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:34 schreef Rikoko het volgende:
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH Praat me dr niet van! Vieze KUT crazy frog!
Stond ik laatst in 'de beste discotheek van het noorden' toen werd er spontaan in één zaal die crazy frog gedraaid....
Hoe vreselijk fokkin triest is dat wel niet?! Al die lui nog uit hun dak gaan ook! Kan ook niet tgen apres ski muziek
Ik hoor die crap nummers ook alleen maar in de kroeg. Daar heb ik geen invloed op de muziekquote:Op zaterdag 16 juli 2005 03:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ach er zijn zoveel platen die ritueel verbrand dienen te worden , waarom maak je je zo druk om zo'n plaat eilk , je kan de radio ook uit zetten.
ooooh jawel hoor.quote:Op zondag 17 juli 2005 10:44 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Watskeburt Dat kan je nou echt GEEN muziek meer noemen.. ik dacht toch dat we hier in Nederland na Ali B niet dieper konden zinken, maar helaas
Welnee, dat is een ontiegelijk goed nummer... misschien je stijl niet, maar zeker geniaal bedachtquote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:36 schreef Treinhomo het volgende:
Komt-ie weer: 'Hotel California' van The eagles...
Niks ervan. Zouteloos, uitgekouwd kutnummer...quote:Op zondag 17 juli 2005 21:33 schreef PekingDuck het volgende:
Welnee, dat is een ontiegelijk goed nummer... misschien je stijl niet, maar zeker geniaal bedacht![]()
*zucht* al vindt je het nog zo lelijk (ik luister het zelf ook al jaren niet meer), het is en blijft goed... 't is tenminste niet zo standaard als al die popliedjes van nu...quote:Op zondag 17 juli 2005 21:54 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Niks ervan. Zouteloos, uitgekouwd kutnummer...![]()
't wordt immers niet voor niets op saai radio gedraaid.
Dubnobasswithmyheadman van underworld al "gehaald"quote:Op zondag 17 juli 2005 21:57 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
*zucht* al vindt je het nog zo lelijk (ik luister het zelf ook al jaren niet meer), het is en blijft goed... 't is tenminste niet zo standaard als al die popliedjes van nu...
quote:Op maandag 18 juli 2005 00:54 schreef dilliebillie het volgende:
Stayin' Alive van de Bee Gees![]()
Van dat nummer walg ik echt, kan ik echt niet aanhoren. Dat is niet overdreven ofzo, ik krijg echt een heel naar gevoel van binnen.Wat een kutnummer...
Ik vind de top 40 echt treurig tegenwoordig ... lijkt wel of de echte muziek geboycot word ofzoquote:Op maandag 18 juli 2005 01:38 schreef tanarchy het volgende:
Akon - Lonely
De Jeugd Van Tegenwoordig - Waskeburt
K3 - kuma he
crazy frog - axel f
ff uit de top 40 gehaald
de muziek van tegenwoordig![]()
''En toch pak ik nog gewoon de tram.''quote:Op maandag 18 juli 2005 14:16 schreef DrMarten het volgende:
Als je je nummer begint met "Ik ben gezegend met een mooie stem" dan houdt toch echt op voor mij
Zover kom ik niet eens in dat nummer, dan is het al weggezapt.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
''En toch pak ik nog gewoon de tram.''.
met jou kan ik pratenquote:Op maandag 18 juli 2005 08:52 schreef Robar het volgende:
Een zekere mate van objectiviteit is hier in dit topic echt niet te vinden.
Het is erg makkelijk om een nummer af te zeiken dat niet in jouw genre ligt, maar van enige redenatie is hier bij niemand iets te vinden.
Ik zou weleens willen weten waarom iemand Hotel California dan zo slecht vind?
Naar mijn mening is dat een van de beste nummers ooit.
Vooral de Live versie is briljant, goede intro, lekker ritme, subliem gitaarspel.
Wat is dan wel KUT, een nummer waar weinig originaliteit in zit, een eentonig ritme en eentonige melodie. Zoiets als dat nieuwe nummer van Nelly. Alhoewel ik het melodietje leuk vind, is het goedkoop en eentonig. Het is een simpel loopje wat zich drie minuten lang alleen maar om de 15 seconden herhaalt. Helaas geld dit voor veel R&B nummers van de laatste tijd. R&B is niet meer wat het vroeger geweest is.
Prima melodietje, maar Spandau Ballet deed daar toch echt interessantere dingen mee wat mij betreft. Alhoewel als je toch in de samplehoek wil blijven PM Dawn's Set adrift on memory bliss ook nog wel te overwegen valtquote:Op maandag 18 juli 2005 08:52 schreef Robar het volgende:
Zoiets als dat nieuwe nummer van Nelly. Alhoewel ik het melodietje leuk vind, is het goedkoop en eentonig. Het is een simpel loopje wat zich drie minuten lang alleen maar om de 15 seconden herhaalt. Helaas geld dit voor veel R&B nummers van de laatste tijd. R&B is niet meer wat het vroeger geweest is.
Niet alleen zee Germans.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:42 schreef Nickthedick het volgende:
Looking for Freedom - David Hasselhoff![]()
![]()
![]()
Zee Germans love it!!!![]()
JIJ OOK?!?quote:
fortjoenatelie not onlie zee Germansquote:Op maandag 18 juli 2005 14:42 schreef Nickthedick het volgende:
Looking for Freedom - David Hasselhoff![]()
![]()
![]()
Zee Germans love it!!!![]()
Leuke kloon heb je.quote:
Komt inderdaad in de buurt bij slechtste nummer ooit.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:44 schreef Ole het volgende:
Sick and tired van Anastacia..
De titel zegt het al!
Avatar bekijkt, tekstje er boven leest.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:51 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Komt inderdaad in de buurt bij slechtste nummer ooit.
Maar dat is zoooo makkelijk en als het puur voor de lol van het afkraken was, waarom zet je zo een topic dan niet in onzin of voor mijn part in de klaagbaak? Nu opent TS een topic in muziek en dan verwachten mensen een onderbouwing van een stelling. Jouw stelling is dat Hotel California een slecht nummer is. Mijn vraag is dan, waarom vind jij dat een slecht nummer? Ik kan goed onderbouwen waarom ik een nummer slecht vind. Degenen die tot nu toe Hotel California aan het afkraken waren konden alleen maar zeggen dat het een zouteloos nummer was, nee dat zegt heel erg veel, het is me duidelijk. Maar als het zo moet als jij zegt, dan lijkt me een enkeltje onzin het beste . . . .quote:Op maandag 18 juli 2005 16:27 schreef Bartjaah het volgende:
Heerlijk topic! Tuurlijk is het niet objectief...alles wat met smaak te maken heeft is toch subjectief? Ik sluit me bijvoorbeeld graag aan bij de mensen hier die Hotel California haten, vind het één van de meest zouteloze nummers ooit gemaakt. Zo misselijk gezongen en een gitaarsolo erin waarbij ik geen twee noten wakker kan blijven. Ja nu ben ik subjectief hehe, niet erg toch?
Nou naast de technische kwaliteiten van een nummer, komen er nog wel andere zaken kijken om iets een goed nummer te noemen. Ik hang de stelling niet aan: een liedje is goed als het technisch goed in elkaar zit, als elke noot zuiver is. Technisch zal het allemaal wel kloppen met Hotel California, maar wat maakt het voor mij nou geen goed nummer? Het doet me niks. Dat is geen argument zul jij misschien zeggen, maar muziek moet toch een bepaalde emotie oproepen? Een goed nummer geeft een bepaald gevoel. En dit nummer geeft mij geen gevoel, het is veel te schoon en emotieloos wat mij betreft. Ik ben het er meteen mee eens, dat dit een hele persoonlijke mening is...over smaak valt niet te twisten misschien...Aan welke criteria moet een goed nummer dan voldoen?quote:Op maandag 18 juli 2005 16:33 schreef Robar het volgende:
[..]
Jouw stelling is dat Hotel California een slecht nummer is. Mijn vraag is dan, waarom vind jij dat een slecht nummer? Ik kan goed onderbouwen waarom ik een nummer slecht vind. Degenen die tot nu toe Hotel California aan het afkraken waren konden alleen maar zeggen dat het een zouteloos nummer was, nee dat zegt heel erg veel, het is me duidelijk. Maar als het zo moet als jij zegt, dan lijkt me een enkeltje onzin het beste . . . .
Afschuwelijk is ook dat tering RnB nummer met die chipmunk hoer sampel...werkelijk zeg dat mensen die gruwelijkheid aan kunnen horen.quote:Op maandag 18 juli 2005 16:48 schreef Rufus-Seal het volgende:
Ahh weetje wat ook zoooooooo verrot is..
Dat ene dance liedje waarin gefloten word.
De stem is onwijs lelijk, lelijke uitspraak en een kut deuntje!!!
RnB?quote:Op maandag 18 juli 2005 16:53 schreef Laton het volgende:
[..]
Afschuwelijk is ook dat tering RnB nummer met die chipmunk hoer sampel...werkelijk zeg dat mensen die gruwelijkheid aan kunnen horen.![]()
Weet ik het... LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONEEEEEELY.....IM SOOOOOOOOOOO LOOOOOOOOOOONELY... zo gaat die grafherrie.quote:
quote:Op maandag 18 juli 2005 17:00 schreef DeaconPete het volgende:
gelul van een dronken aardbei
Die's mooi!!!!!!!!quote:
Van Fuel bedoel je?quote:Op maandag 18 juli 2005 17:51 schreef DrDentz het volgende:
verdomme, ik heb nu ook een hekel aan you had a bad day, lalala omg
het is niet het slechtste nummer ooit, niet erg om 1x te horen, maar niet de hele dag door argh
ik had eigenlijk helemaal geen bad day.. wapperirritant nummer
Nu weet ik eindelijk weer uit welk lied dat dreinerige refreintje komt dat de laatste tijd zo nu en dan in me opkomt.quote:
Ik vind het nummer de ultieme (middel)matigheid.quote:Op maandag 18 juli 2005 08:52 schreef Robar het volgende:
Ik zou weleens willen weten waarom iemand Hotel California dan zo slecht vindt ?
Naar mijn mening is dat één van de beste nummers ooit.
Vooral de live versie is briljant; goede intro, lekker ritme, subliem gitaarspel.
Nuut!quote:
Ja, en je kunt blijkbaar een meisje ontmoeten zonder dat zij je ziet.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:10 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Nuut!
Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag
Tuurlijk kan dat, en dat is ook het schattige aan het nummer. Hij heeft haar een keer gezien, weet niet of zij hem zag staan en hij is helemaal weg van d'r.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, en je kunt blijkbaar een meisje ontmoeten zonder dat zij je ziet..
Nee, je kunt iemand zien en zelf niet gezien worden, maar je kunt niet iemand ontmoeten zonder zelf gezien te worden. Het is een geval van dwang, want iets moest rijmen op ''doet''.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:16 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, en dat is ook het schattige aan het nummer. Hij heeft haar een keer gezien, weet niet of zij hem zag staan en hij is helemaal weg van d'r.
Soundtrack van "het 14e kippetje", nog zo'n Nederlands kassuccesquote:
Jawelquote:
Heb je de film ook in de bios gezien?quote:Op maandag 18 juli 2005 19:28 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Jawel![]()
Té schattig nummertje. Anthonie Kamerling die z'n best doet te zingen en een superlieve tekst!
Guus Meeuwis heeft ook een poging gewaagd geloof ikquote:Op maandag 18 juli 2005 19:32 schreef Johan_de_With het volgende:
Is dat ANTONIE KAMERLING die dat zegt?! Nog een reden waarom het zo'n onuitstaanbare blonde fluim is.
Gelukkig niet. Alleen maar slechte kritieken. Maar het liedje isquote:Op maandag 18 juli 2005 19:30 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Heb je de film ook in de bios gezien?
Straks ga je ook nog vertellen dat je hem een goede acteur vindtquote:Op maandag 18 juli 2005 19:28 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Jawel![]()
Té schattig nummertje. Anthonie Kamerling die z'n best doet te zingen en een superlieve tekst!
Ik wel, leuke film. Peer Mascini speelt de sterren van het doek met zijn grapjesquote:Op maandag 18 juli 2005 19:37 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Alleen maar slechte kritieken. Maar het liedje is
En NIET de Guus Meeuwis versie
De kleine blonde dood, Anthoniequote:Op maandag 18 juli 2005 19:38 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Straks ga je ook nog vertellen dat je hem een goede acteur vindt
*bevestigt.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:00 schreef DrMarten het volgende:
[..]
*checkt profiel*
1988, jong en naïef
Dat wist ik al. Maar ik draai geen Hero.quote:
Ik word altijd een beetje zenuwachtig van dat getututu in dat nummer.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:24 schreef HV het volgende:
Ann Lee - Two times![]()
Uiteraard zijn er meer, maar dit vind ik toch wel de slechtste.
Ik ook niet. Soms komt 'ie eens langs en dan luister ik 'm.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat wist ik al. Maar ik draai geen Hero.
Ten eerste ben ik gek op het geluid van een akoestische gitaar.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ik vind het nummer de ultieme (middel)matigheid.
De zang, de tekst, het gitaarspel; ik vind het allemaal maar geneuzel in de marge. 13 in een dozijn.
Het nummer onderscheidt zich, mijns inziens, in werkelijk he-le-maal niks van de rest van de grijze, grauwe middenmoot. Alsof het nummer is geschreven door een automatische piloot
Maar mag ik de vraag eens omdraaien ?
Wat vind jij nou zo goed aan HC ?
Nu opeens terugkrabbelen hequote:Op maandag 18 juli 2005 20:05 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Ik ook niet. Soms komt 'ie eens langs en dan luister ik 'm.
En er is niks mis met Anthonie, behalve dat 'ie niet kan zingen.
Nee hoor, blijf erbij dat het een lief nummer isquote:
Ain't that true! Brrr Starship! Daar sluit ik me graag bij aan. Verder heb ik nog wel wat toevoegingen. Gene Simmons met zijn cover van Firestarter en de verschrikkelijke cover van Everlasting love van ehhh weet niet eens hoe die gozer heet...quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:58 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Een ander nummer waar ik van walg is We Built This City van Starship. Zeker als je weet wat voor een werk de band als Jefferson Airplane in het verleden heeft gemaakt.
We built this city on rock and roll is wel een leuk liedjequote:Op woensdag 20 juli 2005 11:58 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Ik zal het eens proberen duidelijk te maken:
Net als bij films en boeken, is er ook binnen de muziek onderscheid te maken tussen GOEDE / SLECHTE muziek aan de ene kant en MOOIE / NIET MOOIE muziek aan de andere kant. Of iets mooi danwel niet mooi is heeft te maken met smaak en is subjectief. In het land der blinden is vaak de eenoog koning, dus dit kun je mensen niet aanrekenen. Of iets goed of slecht is, is aan de hand van een aantal aspecten vast te stellen. Je kunt aan de volgende aspecten denken:
- instrumentbeheersing
- orininaliteit (geplaatst in de tijd waarin het nummer uitkwam)
- samenspel
- productie
- authenciteit
- zang
- teksten
- enthousiasme
Uiteraard zijn er nog veel meer aspecten, dit zijn de eerste die me te binnen schieten.
Daarom is Hotel California bijvoorbeeld een goed nummer, terwijl iemand het niet mooi hoeft te vinden. Je moet alleen wel open staan voor het feit dat sommige nummers die buiten je smaak vallen best goed kunnen zijn. Vele jazz- of death metal stukken zijn bijvoorbeeld erg goed maar worden door de ontoegangkelijkheid door veel mensen als ' herrie ' en daarom als niet mooi gewaardeerd.
Ik vind persoonlijk een nummer als Paradise by the Dashboard Light een nummer dat goed in elkaar steekt, maar ik krijg er zelf bijna kotsneigingen van.
Een ander nummer waar ik van walg is We Built This City van Starship. Zeker als je weet wat voor een werk de band als Jefferson Airplane in het verleden heeft gemaakt.
quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:47 schreef Rufus-Seal het volgende:
[..]
We built this city on rock and roll is wel een leuk liedje![]()
Ik had het er toevallig vandaag nog over wat voor een afschuwelijk dom liedje dat isquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:06 schreef PiperMaru het volgende:
De twee nummers die spontaan bij mij opkomen:
John Miles - Music
Inderdaad, die's ook gruwelijkquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:14 schreef Erwtensoep het volgende:
Een liedje waar ik echter heus ziek van word is Falling van Alicia Keys
Fall dood bitch!
Fallinquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:14 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ik had het er toevallig vandaag nog over wat voor een afschuwelijk dom liedje dat is
Een liedje waar ik echter heus ziek van word is Falling van Alicia Keys
Fall dood bitch!
Ik snap ook niet wat daar mis mee isquote:
Voor mij het gospelkoor op de achtergrond. Ik zou dat nummer met liefde in een wat minder vol arrangement horenquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:13 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat daar mis mee is![]()
Sorry dat ik nog zo laat reageer, maar het moet eventjes, want ik word hier door iemand aangezien voor 1 of andere hakgabber. Ik VIND (mening!) Child in Time een KUTlied door dat vreselijke geschreeuw telkens, dat werkt me echt onwijs op mijn zenuwen. Dat jij het een muzikaal meesterwerk is zal me een biet zijn, ik vind het dus een buttnummer. Ik luister nooit naar electronische takkeherrie zoals hardcore en ander gebeuk wat jij denkt te kunnen concluderen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:53 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Als je dat nummer bagger vindt dan snap je er gewoon niks van.
Het is een muzikaal hoogstandje. Maar goed, jouw gehoor is waarschijnlijk al dermate aangetast door house-, hardcore- en andere stamp - en beukherrie
En dat AFSCHUWELIJKE KUTNUMMER:Hij was maar een clown.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:34 schreef ma_jojo het volgende:
Anton aus Tirol mag wat mij betreft ook wel een vermelding krijgen hier.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:34 schreef ma_jojo het volgende:
Anton aus Tirol mag wat mij betreft ook wel een vermelding krijgen hier.
My pleasure.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:57 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!
En ik maar jaren meditatie training doen om dat nummer uit m,n hoofd te bannen, en HOPPA 1 vermelding en ,t zit weer in me kop.
Je wordt bedankt!!!![]()
Ja hoor. Vandaag nog in Eminem stopt NIET met rappen....quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Litpho, ik lees ze doorgaans met genoegen, maar is er een bericht van jouw hand waar geen zonnebril boven staat?
Terecht.quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja hoor. Vandaag nog in Eminem stopt NIET met rappen....
Dat is wat ik een paar pagina's geleden ook al probeerde uit te leggen...quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:58 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Ik zal het eens proberen duidelijk te maken:
Net als bij films en boeken, is er ook binnen de muziek onderscheid te maken tussen GOEDE / SLECHTE muziek aan de ene kant en MOOIE / NIET MOOIE muziek aan de andere kant. Of iets mooi danwel niet mooi is heeft te maken met smaak en is subjectief. In het land der blinden is vaak de eenoog koning, dus dit kun je mensen niet aanrekenen. Of iets goed of slecht is, is aan de hand van een aantal aspecten vast te stellen. Je kunt aan de volgende aspecten denken:
- instrumentbeheersing
- orininaliteit (geplaatst in de tijd waarin het nummer uitkwam)
- samenspel
- productie
- authenciteit
- zang
- teksten
- enthousiasme
Uiteraard zijn er nog veel meer aspecten, dit zijn de eerste die me te binnen schieten.
Daarom is Hotel California bijvoorbeeld een goed nummer, terwijl iemand het niet mooi hoeft te vinden. Je moet alleen wel open staan voor het feit dat sommige nummers die buiten je smaak vallen best goed kunnen zijn. Vele jazz- of death metal stukken zijn bijvoorbeeld erg goed maar worden door de ontoegangkelijkheid door veel mensen als ' herrie ' en daarom als niet mooi gewaardeerd.
Ik vind persoonlijk een nummer als Paradise by the Dashboard Light een nummer dat goed in elkaar steekt, maar ik krijg er zelf bijna kotsneigingen van.
Het nummer ís van Guus Meeuwisquote:Op maandag 18 juli 2005 19:36 schreef JDude het volgende:
Guus Meeuwis heeft ook een poging gewaagd geloof ik
En daar bedanken wij hem voor.quote:
Nee mallequote:Op donderdag 21 juli 2005 21:08 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
De Guus-versie is zooooooooveel mooier
HE! PUB is een ander subforum.quote:
quote:
Alsof je dat serieus moet nemen zegquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:16 schreef Rhanna het volgende:
[afbeelding]
Gunther met Ding ding dong - Touch me of tiny winy string bikini.
"oeeeh you touch my tralalala"
met duits Zweeds accent verkrijgbaar!
"The four main things in Günthers life are Champagne, Glamour, Sex and Respect!"
Mee eens! Om er een paar te noemenquote:
Alle covers vind ik wel heel erg kort door de bocht.quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:00 schreef nweenink het volgende:
[..]
Mee eens! Om er een paar te noemen
Madhouse - Like a prayer"
Nu in de top 40 - Give a little bit (cover van Supertramp)
En ga nog maar ff door.
Ik ken er veel, maar van de meeste (okay, je hebt gelijk 'alle' is kort door de bocht) vind ik het origineel stukken beter dan de cover. En covers zijn naar mijn idee een beetje te veel gemaakt om even snel naamsbekendheid te krijgen of een hitje te scoren. Covers voegen weinig toe aan datgene wat al bestaat.quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:04 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat jij van de helft van alle covers niet eens weet dat het covers zijn.
Ik ben het met je eens dat een groot deel van de covers echt bagger is, maar er zitten een aantal goede bij, zoals: Killing me soflty van de fu-gees![]()
Dat hangt van de cover af. Sommige covers zijn inderdaad niet veel meer dan een opnieuw ingezongen liedje met een wat meer benadrukte beat en als het echt smakeloos moet, een rapper zonder iets te vertellen in het midden. Dat zijn wel de "cheap scoren" covers. Soms zitten er alleen covers tussen waar voldoende veranderd is aan het arrangement om het nummer zo te laten klinken als de oorspronkelijk artiest nooit bedoeld/gekund had. Dat zijn potentiëel de interessante covers, alhoewel ook daar natuurlijk meer dan voldoende mislukte experimenten tussen te vinden zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:12 schreef nweenink het volgende:
[..]
Ik ken er veel, maar van de meeste (okay, je hebt gelijk 'alle' is kort door de bocht) vind ik het origineel stukken beter dan de cover. En covers zijn naar mijn idee een beetje te veel gemaakt om even snel naamsbekendheid te krijgen of een hitje te scoren. Covers voegen weinig toe aan datgene wat al bestaat.
DJ Boozywoozyquote:Op donderdag 28 juli 2005 09:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Soms zitten er alleen covers tussen waar voldoende veranderd is aan het arrangement om het nummer zo te laten klinken als de oorspronkelijk artiest nooit bedoeld/gekund had. Dat zijn potentiëel de interessante covers, alhoewel ook daar natuurlijk meer dan voldoende mislukte experimenten tussen te vinden zijn.
BWAAAH ! Ik ben net op mijn werk hardop in lachen uitgebarsten bij de gedachte aan dat liedje. Wát een poepnummer was dat, maar wát een schooldiscoherinneringen !quote:Op maandag 18 juli 2005 19:24 schreef HV het volgende:
Ann Lee - Two times![]()
Uiteraard zijn er meer, maar dit vind ik toch wel de slechtste.
He Dimitri wie hebbn oek un hoesplatje gemoakt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:28 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mijn nominatie is Alles naar de klote ! van Euromasters. Werkelijk tenenkrommende hardstyle. Het nummer begint met een boer die tegen hardstyledj DJ Dimitri roept "Hee Dimi-tri ! Ik hettun nummertje gemoakt, willien ut re-mixen ?". (Je zou het eigenlijk even moeten luisteren omdat dat accent NIET na te doen is.) Vervolgens keiharde hardhousebeat, en dan ergens halverwege: "Hee Mien ! Hoal de koei'n van stal !" gevolgd door een opgevoerde sample van koeiengeluiden. En dan op het einde: " Wij doen niet mee aan de mo-duh, mo-duh" op een manier waarop er bij een voetbalwedstrijd "Jo-den ! Jo-den !" zou worden geroepen.
Werkelijk, je raakt spontaan aan de dunne bij het luisteren maar helaas is het in mijn vriendenkring niet meer uit te roeien. Deze winter werd er bij mijn studentenvereniging een jongen lid die Dimitri heet. Het arme schaap wordt nu nogsteeds alleen maar begroet met een dolenthousiast "Hee, Dimitri !". En het "mo-duh, mo-duh" idem.. Maargoed: WAT EEN POEPNUMMER !
When I think of u,quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:43 schreef djenneke het volgende:
In een ver verleden had je ook zo'n grietje onder de artiesten naam whigfield. En volgens mij bestaat ze trouwens nog steeds, en maakt ze nog altijd floppende (naar alle waarschijnlijkheid kut-)muziek...
Man wat was dat erg!
Saturday night...
Maar dat is wel vaker zo met dat soort liedjes. Ik heb bijvoorbeeld samen mijn moeder gillend in een deuk gelegen om Toeter op m'n waterscooter. Omdat het ZO hilarisch slecht is. (Dat toetergeluidje alleen al.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:45 schreef Robar het volgende:
[..]
He Dimitri wie hebbn oek un hoesplatje gemoakt.
Je vin t vas goe en je wil he vast op den radioe draihen.
Ik zag de humor er wel van in . . . .
Maar goed is anders ja
Je kent het?quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:46 schreef Robar het volgende:
[..]
When I think of u,
I feel like flying.
Like a dream come true
Ja vroeger luisterde ik hier naar . . .
Ook erg jaquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:03 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dat ik hier niet eerder aan gedacht heb:
Jessica Simpson - These Boots Are Made For Walking.
(Met extra minpunten voor de werkelijk onder te braken videoclip.)
In die periode werd er toch heel veel van dat soort muziek gemaakt, overigens nu nog steeds.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:01 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je kent het?![]()
Je werd er ook wel echt mee doodgegooid, ik ben bang dat ik moet erkennen dat ik het helaas ook wel kan meejengelen....
+quote:Op maandag 18 juli 2005 17:02 schreef marciemarcs het volgende:
Akon - Lonely
Alles van Special D/ Boozywoozy/ Dj Jean
Watskeburt
Alles van 50 cent
Ach, als je hier zo kijkt in de topics dan is vooral menig beïnvloedbaar puberjochie het er niet mee eens en hebben de mannen vooral medelijden met Willie Nelson.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:06 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ook erg ja
(al ik menig man het met dat laatste zeker niet eens)
ik vond het 10 jaar geleden kut, ik vind het nu kut, de kans is groot dat ik het over 10 jaar nog steeds kut vindquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:26 schreef Robar het volgende:
[..]
In die periode werd er toch heel veel van dat soort muziek gemaakt, overigens nu nog steeds.
Ach iedere periode heeft zijn stijl he.
Nu vind je het slecht, misschien vond je het 10 jaar geleden minder erg en misschien vind je het over 10 jaar wel weer leuk . . . Dan is de muziek misschien zo slecht dat je terugverlangd naar de jaren van whigfield
quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:43 schreef djenneke het volgende:
[..]
ik vond het 10 jaar geleden kut, ik vind het nu kut, de kans is groot dat ik het over 10 jaar nog steeds kut vind![]()
Die's geniaalquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:36 schreef StarGazer het volgende:
The Lawyer - I , I wanna mmm I
Hehe, ik denk dat het einde dan zoek is . . . .quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:29 schreef AudreyHepburn het volgende:
Zou het trouwens niet leuk zijn om hier een tournooi van te maken ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |