quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:49 schreef LSS het volgende:
Was hier niet al een topic over? Anywayz, ook in dit topic het volgende nummer; Child in Time van Deep Purple.
kom maar op met die kritiek mensen!
quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Linkin Park zijn ook huilies.
Sorry maar ik vind dat dus echt softe muziek. Ze zeuren alleen maar. En zetten een "harde" beat erbij. Wat voor muziek is dat uberhaupt? Oude wijven muziek.
Muziek waar in gezeurd wordt op een negatieve manier is kut met de klep dicht. Je kunt zeuren maar doe het dan met agressie en pit.
Heb de neiging om alles van linkin park van mijn harde schijf te flikkeren. Ik heb teveel zooi erop staan.
als die neger aan een brandend kruis zou hangen, zou ik hem nog uitlachen ookquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:51 schreef TC03 het volgende:
Dat nummer van die kikker, waarbij het Beverly Hills Copy melodietjes nog maar eens uit de kast getrokken is, verdient ook wel een nominatie. Allemachtig wat slecht. Net zoals dat nummer van die negert "I'm so loneloy".
met hollabackgirl ben ik het volledig met je eens.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:55 schreef got.rice het volgende:
Hollback girl en Watskeburt
Hollaback girl is juist ook vrij minimaalquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:17 schreef P.bertens het volgende:
[..]
met hollabackgirl ben ik het volledig met je eens.
this beat is bananas B-AN-AN-AS
repeat
repeat.
Kom met goeie teksten of houd je klep blonde sloerie.
Maar watskeburt vind ik dan weer supergaafeen keer een grappige-die-niet-te-serieus-genomen-moet-worden verfrissing i.p.v. die baas b en lange frans met moppie, yes-r met stel je voor en nog meer van die crap.
Bijna alles dat door de neptunes geproduceerd is, steekt muziekaal gezien gewoon zwaar goed in elkaar. Jammer dat mensen zich vaak door hun eigen smaak laten leiden om te bepalen of iets goed of slecht isquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:29 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Hollaback girl is juist ook vrij minimaalwel een goed nummer daardoor juist
quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:12 schreef Hexagon het volgende:
MIchael Bolton - How am I supposed to live without you
Juist, erg leuk.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:00 schreef m021 het volgende:
Dragostea din tei is 't. En dat is een prachtig nummer!
Vrei sa pleci dar numa numa iei, numa numa iei, numa numa numa iei!
Van 2Pac bedoel je?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:09 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Mja zo dacht ik er ook altijd over totdat ik er laatst achterkwam dat California Love ook deels gecovered was![]()
Neptunes zijn al jaren heel erg goedquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:49 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Bijna alles dat door de neptunes geproduceerd is, steekt muziekaal gezien gewoon zwaar goed in elkaar. Jammer dat mensen zich vaak door hun eigen smaak laten leiden om te bepalen of iets goed of slecht is
Maar om dat nou het slechtste liedje ooit te noemen. Ik vind m best vet vooral de beat.quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:17 schreef P.bertens het volgende:
[..]
met hollabackgirl ben ik het volledig met je eens.
this beat is bananas B-AN-AN-AS
repeat
repeat.
Kom met goeie teksten of houd je klep blonde sloerie.
toch jammer dat je zo'n dichtgetikte blik hebt en dan ook nog eens van dit soort trieste uitspraken gaat doen om een manier die de TS niet eens heeft gevraagt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:47 schreef PekingDuck het volgende:
hiphop, dance, trance.
Dat kan je niet menen!quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:51 schreef renz0r het volgende:
En ook Led Zepping- Starway to heaven....Bannen dat nr
wacht op kritiek
Nou, ik ben al lang genoeg met muziek bezig om een redelijk ontwikkelde smaak te hebben, hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
toch jammer dat je zo'n dichtgetikte blik hebt en dan ook nog eens van dit soort trieste uitspraken gaat doen om een manier die de TS niet eens heeft gevraagt.
Ik weet zeker dat je nog nooit enigszins serieus iets van die stijlen hebt beluisterd.
Dat jij alleen maar met de oppervlakkige laat 'dansmuziek' in aanraking komt zegt meer over jouw eigen ontwikkeling op het gebied van muziek dan over de muziekstroming zelfquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:47 schreef PekingDuck het volgende:
Alles wat ook maar enigszins met r&b, hiphop, dance, trance enzovoorts te maken heeft... en natuurlijk al die vreselijke schlagers...
Ik vind t gewoon niet mooi, dus luister er niet naar. Ik luister veel rock en dergelijke (U2 enz)...quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:05 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat jij alleen maar met de oppervlakkige laat 'dansmuziek' in aanraking komt zegt meer over jouw eigen ontwikkeling op het gebied van muziek dan over de muziekstroming zelf
Er is genoeg electronische muziek die technisch gezien superieur is aan instrumentale muziek...
shallowness is a bitch
Ik ken mensen die na 20 jaar nog steeds geen ontwikkelde smaak hebben maar dat even terzijde. Ik denk dat je toch bar weinig dance (trance is daar een substijl van) en hiphop hebt geluisterd. Wat een Orbital, Massive Attack, Rollo Armstrong, Future Sound of London, Leftfield, Masters At Work, Deep Dish, Laurent Garnier, The Roots, Roots Manuva, Stetsasonic allemaal hebben geproduceerd daar valt immers niets over gebrek aan kwaliteit aan te verwijten.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:57 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Nou, ik ben al lang genoeg met muziek bezig om een redelijk ontwikkelde smaak te hebben, hoor.
Het principe van muziek is een mooie melodie en een goed ritme (en dat zijn niet alleen mijn woorden). Zoals Sir George Martin al zei: de melodie brengt de mens in verroering. Dance en trance vind ik veel te weinig melodie hebben om ervan onder de indruk te zijn. Bovendien staan die walgelijke klanken mij niet aan...
Jij ook laat je leiden door je persoonlijke smaak om iets te beoordelen, er is genoeg muziek wat ik persoonlijk geen drol aan vind, maar gewoon niet als slecht kan betitelen omdat het technisch gezien erg goed is, of erg vooruitstrevend is.quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:07 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ik vind t gewoon niet mooi, dus luister er niet naar. Ik luister veel rock en dergelijke (U2 enz)...
Precies, het gaat er om hoe je er mee bezig bentquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ken mensen die na 20 jaar nog steeds geen ontwikkelde smaak hebben maar dat even terzijde.
Dat liedje had zo'n insprirende tekst!quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:12 schreef ArtfulDodger het volgende:
Cheeky girls of zo iets..2 jaar geleden toch een bescheiden hit....Nou voor mij een hit in mn hart...BAH!!!![]()
persoonlijk snap ik niet hoe een tekst een nummer goed maaktquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En melodie is niet het enige wat muziek goed kan maken. Ritme of effecten zijn bijvoorbeeld ook zoiets of vet bedachte teksten..
Ik snap dat verschil heel goed, maar ik kan in hiphop gewoon uberhaupt absoluut geen technische hoogstandjes vinden. Probeer zoiets maar eens muzikaal te analyseren, het stelt niks voor: intro-couplet-refrein-couplet-refrein-outro. Bij dance kan ik uberhaupt geen logische techniek vinden, dat is (voor zover ik erover kan oordelen) een opeenstapeling van geluidjes.quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Jij ook laat je leiden door je persoonlijke smaak om iets te beoordelen, er is genoeg muziek wat ik persoonlijk geen drol aan vind, maar gewoon niet als slecht kan betitelen omdat het technisch gezien erg goed is, of erg vooruitstrevend is.
Dat is het verschil.
Dat komt omdat je alleen maar met erg oppervlakkige 'Dance' in aanraking komt, luisters bijvoorbeeld voor de gein eens naar Autechre - Tri Repetae, een prachtige abstract meesterwerk vol met diepe soundscapes die technisch gezien verschrikkelijk vooruitstrevend en experimenteel is. Door jouw gebrek aan kennis over een bepaalde muziekstroming denk jij dat muziek slechts uit couplet-refrein-couplet-refrein-outro of een opeenstapeling van geluidjes is.... ga maar na, voor een leek klink de gemiddelde rockmuziek ook als een paar simpele powerchords en een schreeuwende kerel.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:03 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ik snap dat verschil heel goed, maar ik kan in hiphop gewoon uberhaupt absoluut geen technische hoogstandjes vinden. Probeer zoiets maar eens muzikaal te analyseren, het stelt niks voor: intro-couplet-refrein-couplet-refrein-outro. Bij dance kan ik uberhaupt geen logische techniek vinden, dat is (voor zover ik erover kan oordelen) een opeenstapeling van geluidjes.
Hiphop is in veel gevallen muziektechnisch niet erg technisch hoogdravend. Maar dat is de essentie ook helemaal niet. Het zijn ritmische vertellingen over een herhalende beat. Die ligt bij Hiphop meer bij de teksten. En dan heb ik het niet over die gangstaprutsers maar over de echte kwaliteitsrappers. Luister eens naar de teksten die bijvoorbeeld Eminem schrijft. Daar kan de gemiddelde rockband niet tegenop. Er is trouwens ook Hiphop die minder minimaal is qua muziek. Een groep als Outkast bijvoorbeeld of Cypress Hill besteed ook veel aandacht aan het muzikale aspect. En een beat moet het niet van melodische dingen hebben maar meer van zijn minimale power. Scratsh en beattechnieken zijn nog niet zo simpel als ze lijken.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:03 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ik snap dat verschil heel goed, maar ik kan in hiphop gewoon uberhaupt absoluut geen technische hoogstandjes vinden. Probeer zoiets maar eens muzikaal te analyseren, het stelt niks voor: intro-couplet-refrein-couplet-refrein-outro. Bij dance kan ik uberhaupt geen logische techniek vinden, dat is (voor zover ik erover kan oordelen) een opeenstapeling van geluidjes.
Dat heeft niks met slecht te maken, dat is gewoon je smaak niet... de opbouw van Hotel California en Wind of Changes is redelijk muzikaal hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:57 schreef Bartjaah het volgende:
Ik haat hotel California van The Eagles...al een oud nummer maarre van mij mogen ze het diep in het stof laten liggen en nooit meer draaien...andere slechte nummers? Annie Lennox heeft er wel een aantal op haar repertoire enne wat dachten we van the Scorpions met Wind of change...zo heb ik toch mijn best gedaan om in het rock/poprepertoire wat bagger te zoeken... hehe
Ja, maar muzikaal is het niet. En volgens mij is dat wat bepaalt of een nummer goed of slecht is.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hiphop is in veel gevallen muziektechnisch niet erg technisch hoogdravend. Maar dat is de essentie ook helemaal niet. Het zijn ritmische vertellingen over een herhalende beat. Die ligt bij Hiphop meer bij de teksten. En dan heb ik het niet over die gangstaprutsers maar over de echte kwaliteitsrappers. Luister eens naar de teksten die bijvoorbeeld Eminem schrijft. Daar kan de gemiddelde rockband niet tegenop. Er is trouwens ook Hiphop die minder minimaal is qua muziek. Een groep als Outkast bijvoorbeeld of Cypress Hill besteed ook veel aandacht aan het muzikale aspect. En een beat moet het niet van melodische dingen hebben maar meer van zijn minimale power. Scratsh en beattechnieken zijn nog niet zo simpel als ze lijken.
En wat je over dance verteld is al helemaal onzin natuurlijk. Ik weet niet wat je allemaal al hebt geluisterd maar er is genoeg wat zeker meer in zich heeft dan een onlogische opeenstapeling van geluidjes. Probeer eens wat van Orbital, BT, Masters at Work, Aphex Twin, Laurent Garnier, The Prodigy, The Chemical Brothers, Audio Bullys, Speedy J. Way out West en Kerri Chandler.Want volgens mij heb je van deze namen uberhaupt nog nooit iets gehoord en baseer je je mening puur op wat platen die wel eens in de skihut voorbij komen.
Je moet niet ale muziek als een rocknummer willen benaderen om de kwaliteit ervan in te zien. Dance en Hiphop zijn gewoon anders en hebben hun sterke kanten ergens anders liggen.
En waarom is het niet muzikaal? Waaraan moet muziek volgens jou voldoen zodat men het als 'muzikaal' kan bestempelen? Definieer het woord 'muzikaal' eens voor ons met je geweldige, en vooral brede kijk op muziek.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:04 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ja, maar muzikaal is het niet. En volgens mij is dat wat bepaalt of een nummer goed of slecht is.
Hehe ach ja misschien is het wel redelijk muzikaal maar bij mij gaat de radio af als het erop is...maar da's wellicht mijn smaak...maar smaak is toch alles waar 't om draait bij muziek? Ik bedoel er schijnen zelfs fans te zijn van Hepie en Hepie en Vanilla Ice hehe...dus het draait echt niet altijd om de kwaliteitquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:02 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Dat heeft niks met slecht te maken, dat is gewoon je smaak niet... de opbouw van Hotel California en Wind of Changes is redelijk muzikaal hoor![]()
Pffffff ga eens terug naar je holletje der totale kortzichtigheid.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:04 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ja, maar muzikaal is het niet. En volgens mij is dat wat bepaalt of een nummer goed of slecht is.
Je zegt het net zelf: bij hiphop draait het om de tekst. Tekst heeft niks met de muziek te maken. Het is geen kritiek, het is een conclusie.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:07 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
En waarom is het niet muzikaal? Waaraan moet muziek volgens jou voldoen zodat men het als 'muzikaal' kan bestempelen? Definieer het woord 'muzikaal' eens voor ons met je geweldige, en vooral brede kijk op muziek.
Ik zal het je sterker vertellen, vooruitstrevende en experimentele electronica is heel wat muzikaler dan een U2 die al jaren lang dezelfde voorgekauwde shit uitbrengt.... en geef ze is ongelijk, de grijze massa, mensen zoals jij slikken het keer op keer
Dus een a capella gezongen nummer is geen muziek puur omdat het geen instrumentale ondersteunig heeft?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:26 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Je zegt het net zelf: bij hiphop draait het om de tekst. Tekst heeft niks met de muziek te maken. Het is geen kritiek, het is een conclusie.
en in alle rock wemelt het van de melodieenquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:07 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ik vind t gewoon niet mooi, dus luister er niet naar. Ik luister veel rock en dergelijke (U2 enz)...
Dat zeg ik toch niet?! Bij a capella zingen kan het ook om de melodie draaien!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dus een a capella gezongen nummer is geen muziek puur omdat het geen instrumentale ondersteunig heeft?
Muziek bestaat uit klanken, en of die nou voortgebracht zijn door stembanden, een synthesizer, gitaar of een pollepel op een pan, dat is gewoon niet relevant.
Wie heeft dat gezegd?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:28 schreef D.Rose het volgende:
[..]
en in alle rock wemelt het van de melodieen
Dus als een rapper z'n texten zingt is het wel muziek, maar zodra hij z'n texten rapt is het geen muziek meer...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:29 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?! Bij a capella zingen kan het ook om de melodie draaien!
Dan heeft hij de melodie, een van de drie belangrijkste onderdelen eruit gelaten... dus dan is het wat mij betreft ook maar 2/3de van wat het zou kunnen zijn...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:32 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dus als een rapper z'n texten zingt is het wel muziek, maar zodra hij z'n texten rapt is het geen muziek meer...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |