abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:26:30 #51
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28808162
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:49 schreef LSS het volgende:
Was hier niet al een topic over? Anywayz, ook in dit topic het volgende nummer; Child in Time van Deep Purple.

kom maar op met die kritiek mensen!
Dat nummer is niet voor niks een klassieker man.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:29:13 #52
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28808217
Linkin Park zijn ook huilies.

Sorry maar ik vind dat dus echt softe muziek. Ze zeuren alleen maar. En zetten een "harde" beat erbij. Wat voor muziek is dat uberhaupt? Oude wijven muziek.

Muziek waar in gezeurd wordt op een negatieve manier is kut met de klep dicht. Je kunt zeuren maar doe het dan met agressie en pit.

Heb de neiging om alles van linkin park van mijn harde schijf te flikkeren. Ik heb teveel zooi erop staan.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:36:02 #53
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28808328
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Linkin Park zijn ook huilies.

Sorry maar ik vind dat dus echt softe muziek. Ze zeuren alleen maar. En zetten een "harde" beat erbij. Wat voor muziek is dat uberhaupt? Oude wijven muziek.

Muziek waar in gezeurd wordt op een negatieve manier is kut met de klep dicht. Je kunt zeuren maar doe het dan met agressie en pit.

Heb de neiging om alles van linkin park van mijn harde schijf te flikkeren. Ik heb teveel zooi erop staan.
  Donald Duck held donderdag 14 juli 2005 @ 18:38:47 #54
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_28808379
Ketchup Song. Bah
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_28808470
Oh.. en als je Gunther niet kent
http://www.gunthernet.com/ecard/
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:45:45 #56
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28808512
http://www.mit.edu/people/patil/yatta.html

Ik wil dit ook graag noteren.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:51:55 #57
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_28808630
Dat nummer van die kikker, waarbij het Beverly Hills Copy melodietjes nog maar eens uit de kast getrokken is, verdient ook wel een nominatie. Allemachtig wat slecht. Net zoals dat nummer van die negert "I'm so loneloy".
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_28808868
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:51 schreef TC03 het volgende:
Dat nummer van die kikker, waarbij het Beverly Hills Copy melodietjes nog maar eens uit de kast getrokken is, verdient ook wel een nominatie. Allemachtig wat slecht. Net zoals dat nummer van die negert "I'm so loneloy".
als die neger aan een brandend kruis zou hangen, zou ik hem nog uitlachen ook

godverdomme, zonder hem gezien te hebben, heeft ie mn humeur alweer verpest

radbraken die schijtneger
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:03:29 #59
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_28808870
dj booziewoozie met al zijn 'hits"
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:11:34 #60
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_28809040
Alles van shaggy. Wat zou ik die vent graag een keer onder zijn zak willen lichten zodat hij met een normale stem zingt i.p.v. die hete-aardappel-in-zijn-keel-stem.

Verder kan ik er zoals vele hier nog veel indeviduele nummers neerzetten waardoor ik meteen een andere zender aanslinger, maar dan ben ik nog wel ff bezig. Als je puur naar artiesten kijkt die al lang in de business zitten dan spant shaggy bij mij de kroon.

Eikel
trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:17:01 #61
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_28809181
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:55 schreef got.rice het volgende:
Hollback girl en Watskeburt
met hollabackgirl ben ik het volledig met je eens.

this beat is bananas B-AN-AN-AS
repeat
repeat.

Kom met goeie teksten of houd je klep blonde sloerie.

Maar watskeburt vind ik dan weer supergaaf een keer een grappige-die-niet-te-serieus-genomen-moet-worden verfrissing i.p.v. die baas b en lange frans met moppie, yes-r met stel je voor en nog meer van die crap.
trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
pi_28809459
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:17 schreef P.bertens het volgende:

[..]

repeat
repeat.

Maar watskeburt vind ik dan weer supergaaf een keer een grappige-die-niet-te-serieus-genomen-moet-worden verfrissing i.p.v. die baas b en lange frans met moppie, yes-r met stel je voor en nog meer van die crap.
Hollaback girl is juist ook vrij minimaal wel een goed nummer daardoor juist
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:49:25 #63
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28809864
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:29 schreef T1andonly het volgende:

[..]

Hollaback girl is juist ook vrij minimaal wel een goed nummer daardoor juist
Bijna alles dat door de neptunes geproduceerd is, steekt muziekaal gezien gewoon zwaar goed in elkaar. Jammer dat mensen zich vaak door hun eigen smaak laten leiden om te bepalen of iets goed of slecht is
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juli 2005 @ 19:57:12 #64
862 Arcee
Look closer
pi_28810054
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:12 schreef Hexagon het volgende:
MIchael Bolton - How am I supposed to live without you
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juli 2005 @ 19:58:25 #65
862 Arcee
Look closer
pi_28810093
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:00 schreef m021 het volgende:
Dragostea din tei is 't. En dat is een prachtig nummer!

Vrei sa pleci dar numa numa iei, numa numa iei, numa numa numa iei!
Juist, erg leuk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_28810437
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:09 schreef Off-ShoRe het volgende:

[..]

Mja zo dacht ik er ook altijd over totdat ik er laatst achterkwam dat California Love ook deels gecovered was
Van 2Pac bedoel je?
Maar covers verneuken het origineel zo vaak, neem een Eric Prydz met Call On Me, het origineel van Steve Winwood, Valerie, is zo'n mooi nummer en dat wordt dan even verneukt door iemand die even een hitje wil scoren...
pi_28810675
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:49 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Bijna alles dat door de neptunes geproduceerd is, steekt muziekaal gezien gewoon zwaar goed in elkaar. Jammer dat mensen zich vaak door hun eigen smaak laten leiden om te bepalen of iets goed of slecht is
Neptunes zijn al jaren heel erg goed en zeker nu ze bekender geworden zijn produceren ze wat of voor alles en iedereen.
Ik sta open voor elke soort muziek, maar sommige nummers kunnen me gewoon niet raken dus.
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:38:32 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_28812585
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:17 schreef P.bertens het volgende:

[..]

repeat
repeat.

Maar om dat nou het slechtste liedje ooit te noemen. Ik vind m best vet vooral de beat.

Of wou je het hele ouevre van Michael Bolton, Grad Damen, Jody Bernal, Dries Roelvink, DJ Boozywoozy en Anneke Gronloh soms beter noemen dan dit.
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:47:28 #69
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28812895
Alles wat ook maar enigszins met r&b, hiphop, dance, trance enzovoorts te maken heeft... en natuurlijk al die vreselijke schlagers...
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:53:20 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_28813078
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:47 schreef PekingDuck het volgende:
hiphop, dance, trance.
toch jammer dat je zo'n dichtgetikte blik hebt en dan ook nog eens van dit soort trieste uitspraken gaat doen om een manier die de TS niet eens heeft gevraagt.

Ik weet zeker dat je nog nooit enigszins serieus iets van die stijlen hebt beluisterd.
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:53:48 #71
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28813093
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:51 schreef renz0r het volgende:
En ook Led Zepping- Starway to heaven....Bannen dat nr

wacht op kritiek
Dat kan je niet menen!
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:57:45 #72
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28813234
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

toch jammer dat je zo'n dichtgetikte blik hebt en dan ook nog eens van dit soort trieste uitspraken gaat doen om een manier die de TS niet eens heeft gevraagt.

Ik weet zeker dat je nog nooit enigszins serieus iets van die stijlen hebt beluisterd.
Nou, ik ben al lang genoeg met muziek bezig om een redelijk ontwikkelde smaak te hebben, hoor.
Het principe van muziek is een mooie melodie en een goed ritme (en dat zijn niet alleen mijn woorden). Zoals Sir George Martin al zei: de melodie brengt de mens in verroering. Dance en trance vind ik veel te weinig melodie hebben om ervan onder de indruk te zijn. Bovendien staan die walgelijke klanken mij niet aan...
pi_28813358
Jop - Jij bent de zon
Eamon - Fuck it

Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:05:21 #74
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28813465
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:47 schreef PekingDuck het volgende:
Alles wat ook maar enigszins met r&b, hiphop, dance, trance enzovoorts te maken heeft... en natuurlijk al die vreselijke schlagers...
Dat jij alleen maar met de oppervlakkige laat 'dansmuziek' in aanraking komt zegt meer over jouw eigen ontwikkeling op het gebied van muziek dan over de muziekstroming zelf
Er is genoeg electronische muziek die technisch gezien superieur is aan instrumentale muziek...

shallowness is a bitch
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:07:05 #75
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28813518
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:05 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat jij alleen maar met de oppervlakkige laat 'dansmuziek' in aanraking komt zegt meer over jouw eigen ontwikkeling op het gebied van muziek dan over de muziekstroming zelf
Er is genoeg electronische muziek die technisch gezien superieur is aan instrumentale muziek...

shallowness is a bitch
Ik vind t gewoon niet mooi, dus luister er niet naar. Ik luister veel rock en dergelijke (U2 enz)...
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:09:06 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_28813576
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:57 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Nou, ik ben al lang genoeg met muziek bezig om een redelijk ontwikkelde smaak te hebben, hoor.
Het principe van muziek is een mooie melodie en een goed ritme (en dat zijn niet alleen mijn woorden). Zoals Sir George Martin al zei: de melodie brengt de mens in verroering. Dance en trance vind ik veel te weinig melodie hebben om ervan onder de indruk te zijn. Bovendien staan die walgelijke klanken mij niet aan...
Ik ken mensen die na 20 jaar nog steeds geen ontwikkelde smaak hebben maar dat even terzijde. Ik denk dat je toch bar weinig dance (trance is daar een substijl van) en hiphop hebt geluisterd. Wat een Orbital, Massive Attack, Rollo Armstrong, Future Sound of London, Leftfield, Masters At Work, Deep Dish, Laurent Garnier, The Roots, Roots Manuva, Stetsasonic allemaal hebben geproduceerd daar valt immers niets over gebrek aan kwaliteit aan te verwijten.

En melodie is niet het enige wat muziek goed kan maken. Ritme of effecten zijn bijvoorbeeld ook zoiets of vet bedachte teksten..

En ja mischien is het je smaak allemaal niet. Maarom alles wat niet jouw smaak is maar direct hier als slecht af te branden dat vind ik uiterst disrespectvol en kortzichtig. Ik ga hier ook niet lopen zeiken op Queen wiens muziek ik persoonlijk gigantisch lelijk vind maar waar ik wel van inzie dat het gewoon topkwaliteit is. Ik ben het bijvoorbeeld ook met je eens dat Led Zeppelin hier niet dient te worden afgezeken (afgezien het ook mijn smaak niet is). Dus wanneer jij daar verontwaardigt over doet mag ik dat ook bij dingen waar jij imo onterecht op zeikt.
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:09:17 #77
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28813582
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:07 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Ik vind t gewoon niet mooi, dus luister er niet naar. Ik luister veel rock en dergelijke (U2 enz)...
Jij ook laat je leiden door je persoonlijke smaak om iets te beoordelen, er is genoeg muziek wat ik persoonlijk geen drol aan vind, maar gewoon niet als slecht kan betitelen omdat het technisch gezien erg goed is, of erg vooruitstrevend is.
Dat is het verschil.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:11:34 #78
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28813656
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ken mensen die na 20 jaar nog steeds geen ontwikkelde smaak hebben maar dat even terzijde.
Precies, het gaat er om hoe je er mee bezig bent

Het valt me ook vaak op dat (de wat meer obscure en alternatieve) electronicaluisteraars echt veel meer ontwikkeld en ruimdenkend zijn op het gebied van muziek itt rockliefhebbers.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_28813687
Cheeky girls of zo iets..2 jaar geleden toch een bescheiden hit....Nou voor mij een hit in mn hart...BAH!!!
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:45:43 #80
124600 Dleg
Met nadruk, juist ja...
pi_28814717
watskeburt
pi_28827701
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:12 schreef ArtfulDodger het volgende:
Cheeky girls of zo iets..2 jaar geleden toch een bescheiden hit....Nou voor mij een hit in mn hart...BAH!!!
Dat liedje had zo'n insprirende tekst!
  vrijdag 15 juli 2005 @ 12:55:47 #82
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_28827837
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En melodie is niet het enige wat muziek goed kan maken. Ritme of effecten zijn bijvoorbeeld ook zoiets of vet bedachte teksten..
persoonlijk snap ik niet hoe een tekst een nummer goed maakt
een kutlied met een vette tekst is nog steeds een kutlied...

ritme en effecten kan muziek goed maken (als je er van houdt) maar het is zoveel makkekijker om een vette beat te maken door middel van effecten en ritmes dan het maken van een mooie melodie
en dan heb ik het niet over "leuke deuntjes"

melodie is alles (najah, ongeveer 82 %)
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:03:06 #83
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28828021
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Jij ook laat je leiden door je persoonlijke smaak om iets te beoordelen, er is genoeg muziek wat ik persoonlijk geen drol aan vind, maar gewoon niet als slecht kan betitelen omdat het technisch gezien erg goed is, of erg vooruitstrevend is.
Dat is het verschil.
Ik snap dat verschil heel goed, maar ik kan in hiphop gewoon uberhaupt absoluut geen technische hoogstandjes vinden. Probeer zoiets maar eens muzikaal te analyseren, het stelt niks voor: intro-couplet-refrein-couplet-refrein-outro. Bij dance kan ik uberhaupt geen logische techniek vinden, dat is (voor zover ik erover kan oordelen) een opeenstapeling van geluidjes.
Ik maak voor mezelf een onderscheid tussen muziek die ik goed vind, muziek die ik mooi vind, muziek die ik niet mooi vind en muziek die ik slecht vind. Van Iron Maiden bijvoorbeeld snap ik dat het goed is, maar vind ik het gewoon niet mooi.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:12:13 #84
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28828244
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:03 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Ik snap dat verschil heel goed, maar ik kan in hiphop gewoon uberhaupt absoluut geen technische hoogstandjes vinden. Probeer zoiets maar eens muzikaal te analyseren, het stelt niks voor: intro-couplet-refrein-couplet-refrein-outro. Bij dance kan ik uberhaupt geen logische techniek vinden, dat is (voor zover ik erover kan oordelen) een opeenstapeling van geluidjes.
Dat komt omdat je alleen maar met erg oppervlakkige 'Dance' in aanraking komt, luisters bijvoorbeeld voor de gein eens naar Autechre - Tri Repetae, een prachtige abstract meesterwerk vol met diepe soundscapes die technisch gezien verschrikkelijk vooruitstrevend en experimenteel is. Door jouw gebrek aan kennis over een bepaalde muziekstroming denk jij dat muziek slechts uit couplet-refrein-couplet-refrein-outro of een opeenstapeling van geluidjes is.... ga maar na, voor een leek klink de gemiddelde rockmuziek ook als een paar simpele powerchords en een schreeuwende kerel.
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:15:33 #85
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28828342
Je moet hiphop gewoon op anderssoortige criteria beoordelen dan rock. Over smaak valt niet te twisten, maar tekstueel gezien zit veel hiphop (en dan heb ik het niet over de 'nigger.. bitch.. ho' 50 cent-variant) een stuk beter in elkaar dan veel rockmuziek. Het mooie aan hiphop vind ik ook de productietechnieken waarbij met geluiden van tientallen verschillende bronnen (samples) weer iets heel nieuws wordt gemaakt.

Als je alleen 'technische hoogstandjes' wil horen, dan kun je beter al je rockplaten ook de deur uitdoen en voortaan alleen nog abstracte 20e eeuwse klassieke muziek luisteren of zo.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:18:31 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_28828432
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:03 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Hiphop is in veel gevallen muziektechnisch niet erg technisch hoogdravend. Maar dat is de essentie ook helemaal niet. Het zijn ritmische vertellingen over een herhalende beat. Die ligt bij Hiphop meer bij de teksten. En dan heb ik het niet over die gangstaprutsers maar over de echte kwaliteitsrappers. Luister eens naar de teksten die bijvoorbeeld Eminem schrijft. Daar kan de gemiddelde rockband niet tegenop. Er is trouwens ook Hiphop die minder minimaal is qua muziek. Een groep als Outkast bijvoorbeeld of Cypress Hill besteed ook veel aandacht aan het muzikale aspect. En een beat moet het niet van melodische dingen hebben maar meer van zijn minimale power. Scratsh en beattechnieken zijn nog niet zo simpel als ze lijken.

En wat je over dance verteld is al helemaal onzin natuurlijk. Ik weet niet wat je allemaal al hebt geluisterd maar er is genoeg wat zeker meer in zich heeft dan een onlogische opeenstapeling van geluidjes. Probeer eens wat van Orbital, BT, Masters at Work, Aphex Twin, Laurent Garnier, The Prodigy, The Chemical Brothers, Audio Bullys, Speedy J. Way out West en Kerri Chandler.Want volgens mij heb je van deze namen uberhaupt nog nooit iets gehoord en baseer je je mening puur op wat platen die wel eens in de skihut voorbij komen.

Je moet niet ale muziek als een rocknummer willen benaderen om de kwaliteit ervan in te zien. Dance en Hiphop zijn gewoon anders en hebben hun sterke kanten ergens anders liggen.
pi_28831502
Ik haat hotel California van The Eagles...al een oud nummer maarre van mij mogen ze het diep in het stof laten liggen en nooit meer draaien...andere slechte nummers? Annie Lennox heeft er wel een aantal op haar repertoire enne wat dachten we van the Scorpions met Wind of change...zo heb ik toch mijn best gedaan om in het rock/poprepertoire wat bagger te zoeken... hehe
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:02:58 #88
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28831657
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:57 schreef Bartjaah het volgende:
Ik haat hotel California van The Eagles...al een oud nummer maarre van mij mogen ze het diep in het stof laten liggen en nooit meer draaien...andere slechte nummers? Annie Lennox heeft er wel een aantal op haar repertoire enne wat dachten we van the Scorpions met Wind of change...zo heb ik toch mijn best gedaan om in het rock/poprepertoire wat bagger te zoeken... hehe
Dat heeft niks met slecht te maken, dat is gewoon je smaak niet... de opbouw van Hotel California en Wind of Changes is redelijk muzikaal hoor
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:04:29 #89
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28831701
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hiphop is in veel gevallen muziektechnisch niet erg technisch hoogdravend. Maar dat is de essentie ook helemaal niet. Het zijn ritmische vertellingen over een herhalende beat. Die ligt bij Hiphop meer bij de teksten. En dan heb ik het niet over die gangstaprutsers maar over de echte kwaliteitsrappers. Luister eens naar de teksten die bijvoorbeeld Eminem schrijft. Daar kan de gemiddelde rockband niet tegenop. Er is trouwens ook Hiphop die minder minimaal is qua muziek. Een groep als Outkast bijvoorbeeld of Cypress Hill besteed ook veel aandacht aan het muzikale aspect. En een beat moet het niet van melodische dingen hebben maar meer van zijn minimale power. Scratsh en beattechnieken zijn nog niet zo simpel als ze lijken.

En wat je over dance verteld is al helemaal onzin natuurlijk. Ik weet niet wat je allemaal al hebt geluisterd maar er is genoeg wat zeker meer in zich heeft dan een onlogische opeenstapeling van geluidjes. Probeer eens wat van Orbital, BT, Masters at Work, Aphex Twin, Laurent Garnier, The Prodigy, The Chemical Brothers, Audio Bullys, Speedy J. Way out West en Kerri Chandler.Want volgens mij heb je van deze namen uberhaupt nog nooit iets gehoord en baseer je je mening puur op wat platen die wel eens in de skihut voorbij komen.

Je moet niet ale muziek als een rocknummer willen benaderen om de kwaliteit ervan in te zien. Dance en Hiphop zijn gewoon anders en hebben hun sterke kanten ergens anders liggen.
Ja, maar muzikaal is het niet. En volgens mij is dat wat bepaalt of een nummer goed of slecht is.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:07:03 #90
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28831785
Die nieuwe muzieksite van je zal wel een groot succes worden met zo'n kortzichtige visie.

Wind of change vind ik ook een zeiknummer, inderdaad.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:07:29 #91
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28831800
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:04 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Ja, maar muzikaal is het niet. En volgens mij is dat wat bepaalt of een nummer goed of slecht is.
En waarom is het niet muzikaal? Waaraan moet muziek volgens jou voldoen zodat men het als 'muzikaal' kan bestempelen? Definieer het woord 'muzikaal' eens voor ons met je geweldige, en vooral brede kijk op muziek.
Ik zal het je sterker vertellen, vooruitstrevende en experimentele electronica is heel wat muzikaler dan een U2 die al jaren lang dezelfde voorgekauwde shit uitbrengt.... en geef ze is ongelijk, de grijze massa, mensen zoals jij slikken het keer op keer
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_28832054
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:02 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Dat heeft niks met slecht te maken, dat is gewoon je smaak niet... de opbouw van Hotel California en Wind of Changes is redelijk muzikaal hoor
Hehe ach ja misschien is het wel redelijk muzikaal maar bij mij gaat de radio af als het erop is...maar da's wellicht mijn smaak...maar smaak is toch alles waar 't om draait bij muziek? Ik bedoel er schijnen zelfs fans te zijn van Hepie en Hepie en Vanilla Ice hehe...dus het draait echt niet altijd om de kwaliteit
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
pi_28832123
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:04 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Pffffff ga eens terug naar je holletje der totale kortzichtigheid.
underground forever baby
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:26:12 #94
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28832465
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:07 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

En waarom is het niet muzikaal? Waaraan moet muziek volgens jou voldoen zodat men het als 'muzikaal' kan bestempelen? Definieer het woord 'muzikaal' eens voor ons met je geweldige, en vooral brede kijk op muziek.
Ik zal het je sterker vertellen, vooruitstrevende en experimentele electronica is heel wat muzikaler dan een U2 die al jaren lang dezelfde voorgekauwde shit uitbrengt.... en geef ze is ongelijk, de grijze massa, mensen zoals jij slikken het keer op keer
Je zegt het net zelf: bij hiphop draait het om de tekst. Tekst heeft niks met de muziek te maken. Het is geen kritiek, het is een conclusie.
Ik houd je dan ook niet tegen als je zegt dat je hiphop of dance leuk vindt, zolang je maar niet gaat beweren dat zoiets een muzikale voorsprong heeft... verricht eens een analyse en je zult zien dat dat niet zoveel voorstelt, vergeleken met bands als U2...
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:27:03 #95
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28832505
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:26 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Je zegt het net zelf: bij hiphop draait het om de tekst. Tekst heeft niks met de muziek te maken. Het is geen kritiek, het is een conclusie.
Dus een a capella gezongen nummer is geen muziek puur omdat het geen instrumentale ondersteunig heeft?
Muziek bestaat uit klanken, en of die nou voortgebracht zijn door stembanden, een synthesizer, gitaar of een pollepel op een pan, dat is gewoon niet relevant.
Cop killer
Kill them, cop killer
  Moderator vrijdag 15 juli 2005 @ 15:28:49 #96
18653 crew  D.
pi_28832574
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:07 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

en in alle rock wemelt het van de melodieen
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:29:09 #97
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28832582
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:27 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dus een a capella gezongen nummer is geen muziek puur omdat het geen instrumentale ondersteunig heeft?
Muziek bestaat uit klanken, en of die nou voortgebracht zijn door stembanden, een synthesizer, gitaar of een pollepel op een pan, dat is gewoon niet relevant.
Dat zeg ik toch niet?! Bij a capella zingen kan het ook om de melodie draaien!
Over die klanken ben ik het met je eens, maar een enkele klank is niks: het gaat over de combinatie van verschillende klanken. Dance is mij veel te eentonig...
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:29:49 #98
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28832615
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:28 schreef D.Rose het volgende:

[..]

en in alle rock wemelt het van de melodieen
Wie heeft dat gezegd?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:32:03 #99
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28832699
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:29 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet?! Bij a capella zingen kan het ook om de melodie draaien!
Dus als een rapper z'n texten zingt is het wel muziek, maar zodra hij z'n texten rapt is het geen muziek meer...
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:33:38 #100
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_28832763
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:32 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dus als een rapper z'n texten zingt is het wel muziek, maar zodra hij z'n texten rapt is het geen muziek meer...
Dan heeft hij de melodie, een van de drie belangrijkste onderdelen eruit gelaten... dus dan is het wat mij betreft ook maar 2/3de van wat het zou kunnen zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')