Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
quote:About2Break:
Miss een domme vraagmaar als jullie een nieuwe versterker gaan uitzoeken in de winkel nemen jullie dan ook je eigen gitaar mee?
quote:Hammet:
Ik heb een epiphone les paul, en die hangt er altijd wel, dus voor mij hoeft dat eigenlijk niet .
Even iets anders, ik heb weer mijn eeuwige muziek-schrijf-probleem. Continu als ik een riff heb, waarvan ik denk 'hey dat klinkt best oke', dan weet ik dus niet hoe ik het verder uit zou moeten werken :s. Dit is echt heel frustrerend omdat mijn eigen opgenomen frutseltjes dan nooit langer worden dan 20 sec ofzo .
Dat probleem heb ik nu dus weer. Ik heb een stukje opgenomen maar weet nu dus niet hoe ik er verder mee moet :/. Iemand ideeën?
Oh btw, de akkoorden zijn | Em | D | C | G/B D |
Jah mooi, zie niks behalve fortunecity logo.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:27 schreef Svyatagor het volgende:
Bij gebrek aan een nuttige bijdrage:
[afbeelding]
![]()
Ja, sorry, zit op mijn werk, en hoewel fokken makkelijk gaat, wordt eigengemaakte muziek luisteren een beetje lastigquote:Op woensdag 6 juli 2005 15:41 schreef Hammet het volgende:
jullie zouden kunnen reageren op de dingen in de OP
Je stukje klinkt een beetje vals volgens mij, helemaal als die toetsen er later inkomen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:41 schreef Hammet het volgende:
jullie zouden kunnen reageren op de dingen in de OP
Het zou goed kunnen dat het ietwat vals is, ik had mijn gitaar gestemd op gehoor en als de lage E niet helemaal zuiver is dan is de rest ook niet goed. En mijn muzikaal gehoor is niet al te bestquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je stukje klinkt een beetje vals volgens mij, helemaal als die toetsen er later inkomen.
Maar je kan dat stuk best wat langer door laten gaan, als er zang over komt.
Ja idd, maar daar ligt het probleem juistquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Man, je kan zoveel kanten op met zo'n stukje!
Hou het aanvankelijk simpel, je hebt er nu al een dubbelstemmig stukje in. Ben zelf net ook bezig met iets, had vrij veel lagen over elkaar, maar dat klinkt uiteindelijk niet echt super. Zo'n stukje moet een beetje ruimte hebben om te kunnen ademenquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ja idd, maar daar ligt het probleem juist![]()
Ja ik zou het idd het best bij wat simpele akkoorden kunnen houden, maar dat is so sufquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hou het aanvankelijk simpel, je hebt er nu al een dubbelstemmig stukje in. Ben zelf net ook bezig met iets, had vrij veel lagen over elkaar, maar dat klinkt uiteindelijk niet echt super. Zo'n stukje moet een beetje ruimte hebben om te kunnen ademen
Dat ben ik ja. Wist je niet hehquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:59 schreef UncleScorp het volgende:
Hammet ? Kirk Hammet ? Leerling van Satriani ?
Het was meer de bedoeling er een soort van ballad van te maken, maar volgens mij wordt het nu zo'n clichématige 13-in-een-dozijn tranentrekkerquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:14 schreef BUG80 het volgende:
Klinkt goed Hammet! Maar een stemapparaatje zal geen overbodige luxe zijn inderdaad![]()
Ik weet dat het lastig is om verder te gaan als je eenmaal een thema hebt. Het beste is om het even een tijdje te laten rusten (een paar dagen tot een week) en er dan weer eens naar te luisteren. De eerste keer dat je het dan weer luistert moet je gelijk proberen een nieuw thema er achteraan te neurieën (ter plekke verzinnen dus). Dit trucje werkt bij mij echt minstens 8 van de 10 keer.
Ik weet natuurlijk niet wat je wilt met dit nummer (zoals Metallica misschien?), maar ik zou denk ik nu een flink heftig stuk beginnen om daarna weer terug te vallen in het rustige. Maar ja, het is jouw song!
Pas op voor cliché's zou ik zeggen, hoewel dat bij sommige metal juist de bedoeling is natuurlijk.
Wat dan? De volledige lijst van websites en dergelijke? Die staat er al 2 of 3 topics niet meer in. Ik heb geprobeerd m uit een oud topic te vissen maar dat gaat niet meer als die al gesloten is.quote:
Jawel hoor, heel erg grote zaakquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:03 schreef Gitarist het volgende:
[Pimp modus]
* Gitarist gaat vrijdag naar Musik-Produktiv.
Is het een beetje de moeite waard om er een dik uur voor te rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |