quote:ReCreator - zondag 9 maart 2003 @ 18:24
Ik weet niet waneer ik erachter kwam, maar heel vroeger toen ik klein was snapte ik niet dat buschauffeuren de deuren open en dicht deden. Dus ik dacht dat de deuren automatisch dicht gingen na een bepaalde tijd. Dus ik was altijd bang dat de bus weg zou rijden als ik er nog in stond en m'n ouders er al uit waren. (ik altijd zo snel mogelijk eruit rennen...)
ZOWIEE - zaterdag 8 mei 2004 @ 18:03
Vroeger zag je wel eens busjes van de bloedbank rondrijden.
Ik dacht dan altijd dat die busjes helemaal vol met bloed zaten, dus tot het dak toe... Het heeft m'n moeder nog veel moeite gekost dat uit mn hoofd te praten..
Incantrix - vrijdag 28 mei 2004 @ 23:54
Ik begreep nooit dat mensen die na mij jarig waren toch nog ouder konden zijn dan ik.
Daarnaast heb ik ooit, toen ik heel klein was, meegedaan aan een teken-wedstrijd van de Fabeltjeskrant (de gebroeders Bever moesten een ontwerp hebben voor een voertuig dat zowel op land als in het water vooruit kwam). Ik heb nooit begrepen waarom mijn geniale duikboot op wielen niet won.. Tot ik bekend werd met het fenomeen 'herhaling'.
Isabeau (Moderator) - zaterdag 4 december 2004 @ 17:13
Ik kom er net achter dat dat plusje of minnetje tussen je posticon en je naam in aangeeft of iemand online is of niet !
san-dy - maandag 31 januari 2005 @ 21:54
Ik begreep jaren later pas dat wanneer er in een rouwadvertentie stond: 'overleden is onze moeder, onze oma en mijn zus', sprake was van 1 overleden persoon en niet 3... Erg he?
Hahaha.. als ik later ooooit kinderen krijgquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:48 schreef daeri het volgende:
Mijn moeder zei vroeger altijd dat ik moest bukken als we met de auto onder een brug door gingen omdat je anders je hoofd zou stoten, en ik deed dat al braaf jaaaren.. tot ik er toen ik een jaar of 7 was achter kwam dat dat helemaal niet kon
quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:54 schreef rameijer het volgende:
Ik begrijp nu pas dat een lastpost eigenlijk een Last Post is![]()
![]()
Ehm?quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:48 schreef nicket84 het volgende:
Ik snap sinds gisteren hoe je een douche moet gebruiken.... (heb 2 acteurs het eergisteren op tv zien gebruiken)
Maar het doel snap ik nog steeds niet van..
quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:57 schreef sindell het volgende:
Ik heb onlangs bij het college medisch exacte wetenschappen gehoord dat een os dus niks anders is dan een gecastreerde stier...![]()
![]()
Eigenlijk kom ik daar nu pas achterquote:Op dinsdag 28 juni 2005 9:42 schreef kepler het volgende:
er staat bij de geld-automaat altijd: Uw geld wordt geteld. Vroeger dacht ik altijd dat ze daar mijn saldo mee bedoelden, en ik hoopte dus elke keer dat er maar genoeg opstaat. Maar ze tellen natuurlijk het geld wat ze uitgeven
so am iquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:11 schreef Verstreujem het volgende:
[..]
Eigenlijk kom ik daar nu pas achter![]()
Ja, dat staat er echt, hoor.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:14 schreef BaggerUser het volgende:
staat dat er dan dat het geld wordt geteld?... nooit op gelet
quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:57 schreef sindell het volgende:
Ik heb onlangs bij het college medisch exacte wetenschappen gehoord dat een os dus niks anders is dan een gecastreerde stier...![]()
![]()
Wist ik ook niet, maar om je daar nou voor te schamen...quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:57 schreef sindell het volgende:
![]()
Ik ookquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:11 schreef Verstreujem het volgende:
[..]
Toen je in klas 1 zat?quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:13 schreef Bot13 het volgende:
Ohja; een krul die ze op de basischool zetten heet niet een 'groep3-krul' maar gewoon een krul
Ik kan het die trut niet vergeven die dat me heeft aangeleerd
Mag je raden wanneer
quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:13 schreef Bot13 het volgende:
Ohja; een krul die ze op de basischool zetten heet niet een 'groep3-krul' maar gewoon een krul
Ik kan het die trut niet vergeven die dat me heeft aangeleerd
Mag je raden wanneer
herkenbaar!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:10 schreef Brittey het volgende:
Ik dacht altijd dat het woordje 'Aftershave' gewoon verzonnen was. Ook toen ik engels leerde en wist wat After en Shave betekende, viel het kwartje nog niet helemaal. Pas een paar jaar geleden viel het opeens op een plek dat er dus een hele gedachte achter het woordje 'Aftershave' zat.
wat ik zou willen begrijpen, is hoe jij aan jouw naam bent gekomen, silmarwen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:13 schreef Silmarwen het volgende:
Wij hebben onze katten gehaald uit Katwijk. Nu woon ik er al jaren vlakbij, dus voor mij was het gewoon een plaatsnaam.
Toen Knut zei "Wat grappig, katten uit Katwijk" begreep ik hem dus niet tot ineens het kwartje viel. Kat-wijk.
Ik ben gek van Tolkien en met name elven. Ik heb dus mijn echte naam in een elvish name-generator gegooid en dit kwam eruit. Het betekend zee-elf. Silmar = blauw Arwen = vrouw (als ik het goed heb) samen slaat dat op de zee.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:21 schreef PM-girl het volgende:
[..]
wat ik zou willen begrijpen, is hoe jij aan jouw naam bent gekomen, silmarwen.
ik vind het een mooie username
(ik heet namelijk arwen van mijn voornaam)
Dus vrouwtjesossen bestaan niet...quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:57 schreef sindell het volgende:
![]()
dankje! mooie redenatie ook achter jouw naam.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:23 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik ben gek van Tolkien en met name elven. Ik heb dus mijn echte naam in een elvish name-generator gegooid en dit kwam eruit. Het betekend zee-elf. Silmar = blauw Arwen = vrouw (als ik het goed heb) samen slaat dat op de zee.
Arwen wat een geweldige naam zeg
is dat een plant?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:59 schreef Nihil het volgende:
Ik kwam er gister achter dat er een maggi plant bestaat. Ik dacht eigenlijk dat Maggi een merknaam was en dat dat zoute spul een kruidenmelange was....
Ik geloof het eigenlijk nog niet helemaal....
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:35 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kom er dus net pas achter hoe je spoilers moet lezen... Ik deed dat altijd door op het quote-knopje te drukken en dan te lezen wat er tussen de tags stond
Ik kom er dus net pas achter hoe je spoilers moet lezen... Ik deed dat altijd door op het quote-knopje te drukken en dan te lezen wat er tussen de tags stond
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:31 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vroeg me ook altijd al af hoe je dan toch een spoiler kon lezen als het topic gesloten was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de magiplant smaakt wel naar Maggi volgens mij? Iig kan je de blaadjes voor ongeveer net zulke dingen gebruiken als het goedje. Als is het niet zo vloeibaarquote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:35 schreef alwaysthebest het volgende:
mag·gi (de ~ (m.))
1 aroma van groente- en vleesextracten in vloeibare of blokjesvorm
mag·gi·plant (de ~)
1 schermbloemige plant met gele bloemen en zeer aromatische bladeren
linkje
het is het allebei
De maggi zal dan ook wel van de maggiplant komen lijkt me.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:52 schreef Dagobert het volgende:
[..]
Maar de magiplant smaakt wel naar Maggi volgens mij? Iig kan je de blaadjes voor ongeveer net zulke dingen gebruiken als het goedje. Als is het niet zo vloeibaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
Wij hadden vroeger maggi planten in de tuin.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:59 schreef Nihil het volgende:
Ik kwam er gister achter dat er een maggi plant bestaat. Ik dacht eigenlijk dat Maggi een merknaam was en dat dat zoute spul een kruidenmelange was....
Ben ik ook een week geleden achtergekomen!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:35 schreef ChrisJX het volgende:
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:32 schreef rotskibo het volgende:
Toen ik 10 jaar was ofzo had ik teletekst ontdekt, pagina 601 altijd met het laatste sportnieuws.
Dus ik dacht zo, wtf, is dit het allerlaatste sportnieuws en stopt het er daarna mee ofzo
Maar een paar dagen later had ik het wel door toen er nog steeds het laatste sportnieuws was
Dat komt doordat je die dingen nu nog steeds niet begrepen hebt.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:03 schreef Salvad0R het volgende:
ik vat dit topic echt niet, ik had nooit van die dingen, ik doe ff met supermuffin mee iets bedenken...
quote:Op zondag 3 juli 2005 11:04 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat komt doordat je die dingen nu nog steeds niet begrepen hebt.
haha, ja probably ..quote:Op zondag 3 juli 2005 11:04 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat komt doordat je die dingen nu nog steeds niet begrepen hebt.
quote:Op zondag 3 juli 2005 06:25 schreef Prego het volgende:
ik dacht toen ik heel klein was dat alle honden in frankrijk 'ici' heetten
quote:Op zondag 3 juli 2005 13:20 schreef BloodyLotte het volgende:
*kuch*
2 Jaar geleden liep ik met mijn ouders en een vriendinnetje in de tuin van Hotel Nacional in Havana, en daar liepen wat dieren door de tuin. Op een gegeven moment loopt er een vogelachtig beest voorbij die ik dacht te herkennen van de film ice Age, dus ik zeg tegen mijn moeder: "Kijk mam, een dodo!!" Waarop mijn gezelschap in de lach schiet en minstens een kwartier blijft lachen. Ik wist dus echt niet dat die beesten zijn uitgestorven. Maar die hele scene van ice Age snap ik nu wel een stuk beter, dat ze allemaal doodgaan als ze achter die meloenen aanrennen enzo.
Ik weet trouwens tot op de dag van vandaag niet welk beest nou wel voorbij rende daar.
Struisvogel?quote:Op zondag 3 juli 2005 13:20 schreef BloodyLotte het volgende:
*kuch*
2 Jaar geleden liep ik met mijn ouders en een vriendinnetje in de tuin van Hotel Nacional in Havana, en daar liepen wat dieren door de tuin. Op een gegeven moment loopt er een vogelachtig beest voorbij die ik dacht te herkennen van de film ice Age, dus ik zeg tegen mijn moeder: "Kijk mam, een dodo!!" Waarop mijn gezelschap in de lach schiet en minstens een kwartier blijft lachen. Ik wist dus echt niet dat die beesten zijn uitgestorven. Maar die hele scene van ice Age snap ik nu wel een stuk beter, dat ze allemaal doodgaan als ze achter die meloenen aanrennen enzo.
Ik weet trouwens tot op de dag van vandaag niet welk beest nou wel voorbij rende daar.
quote:Op maandag 4 juli 2005 12:23 schreef Scootmobiel het volgende:
Vorige week nog een leuke meegemaakt...
Rij ik langs een rijtje huizen in Capelle a/d IJssel, zie ik daar zo'n opgehangen tekst achter het raam hangen:
[afbeelding]
'Hoerenjong??', denk ik bij mezelf, 'Wie hangt er nou zo'n woord voor z'n raam...'
Ineens dringt het tot me door: 'Oh, wacht even... er staat natuurlijk 'HOERA EEN JONGEN' !!'![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik m'n digicam bij me had gehad, had ik er een foto van gemaakt, het was zo hilarisch om te zien...
Het was trouwens vlak bij het huis van ons aller J-Peetje Balkenende, maar of dat er nou iets mee te maken had laat ik maar in het midden...![]()
quote:Op maandag 4 juli 2005 13:28 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik ben er na jaren achtergekomen, dat het witte in het SBS 6-logo een zes voorstelt
Precies, ik zou zeggen dat dat wel het eerste is wat je doet nadat je iets voor het raam gehangen hebt, haha... Ik zie het al voor me, belt er straks nog iemand aan bij hen: 'Zeg ehhh, die tekst hier voor het raam, hè... Hebt u die eigenlijk weleens goed van buiten bekeken?'quote:Op maandag 4 juli 2005 13:23 schreef alwaysthebest het volgende:
dat ze dan niet heel even buiten kijken hoe het eruit ziet.
Dacht ik het logo nu te kennen, haal ik de kleuren door elkaarquote:Op maandag 4 juli 2005 13:57 schreef Biancavia het volgende:
[..]
[afbeelding]
Volgens mij stelt dat witte gewoon de letters SBS voor.![]()
Is dat zo??quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
aquaplaning.
Ik dacht tot een half jaar geleden dat je planing uitsprak netzoals plane van vliegtuig.
Op een dag hoorde ik iemand van de ANWB op de radio praten over aquaplaaning (op z'n nederlands) ik een beetje lachen en tegen m'n vriendin zeggen, wat een sukkel hij kan geeneens engels. Maar ze zeggen het bij de ANWB allemaal zo, dus het zal wel geen planing van vliegtuig zijn maar plaaning op z'n nederlands.
Dat was van de week op 3FM Aquaplaaaaaningquote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Op een dag hoorde ik iemand van de ANWB op de radio praten over aquaplaaning (op z'n nederlands) ik een beetje lachen en tegen m'n vriendin zeggen, wat een sukkel hij kan geeneens engels. Maar ze zeggen het bij de ANWB allemaal zo, dus het zal wel geen planing van vliegtuig zijn maar plaaning op z'n nederlands.
Zeker en vast!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:51 schreef ChrisJX het volgende:
Allez, misschien was het een Belg op de radio
Die plant wordt ook wel lavas genoemd en ja, het is echt zo. Ik vertelde het laatst toevallig nog aan een vriendin en haar vriend, die keken me ook al zo raar aan.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:59 schreef Nihil het volgende:
Had het eerder gepost. Ik woon daar redelijk dicht in de buurt namelijkquote:Op maandag 4 juli 2005 12:23 schreef Scootmobiel het volgende:
Vorige week nog een leuke meegemaakt...
Rij ik langs een rijtje huizen in Capelle a/d IJssel, zie ik daar zo'n opgehangen tekst achter het raam hangen:
[afbeelding]
'Hoerenjong??', denk ik bij mezelf, 'Wie hangt er nou zo'n woord voor z'n raam...'
Ineens dringt het tot me door: 'Oh, wacht even... er staat natuurlijk 'HOERA EEN JONGEN' !!'![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik m'n digicam bij me had gehad, had ik er een foto van gemaakt, het was zo hilarisch om te zien...
Het was trouwens vlak bij het huis van ons aller J-Peetje Balkenende, maar of dat er nou iets mee te maken had laat ik maar in het midden...![]()
steekt hand opquote:Op zondag 3 juli 2005 06:18 schreef BlueEyed het volgende:
Dat het "Transformers, robots in disguise" is, en niet "robots in the sky"
Nog nooit van gehoord...interessant.quote:Op woensdag 6 juli 2005 02:22 schreef Jesuz het volgende:
Waarom veel mensen liever de stekker bovenin een stopcontact steken...
In veel huizen zit bovenin de wanddoos de groene stroom aanlsuiting en onderin de zogenaamde grijze stroom...
Hier kom ik nu pas achterquote:Isabeau (Moderator) - zaterdag 4 december 2004 @ 17:13
Ik kom er net achter dat dat plusje of minnetje tussen je posticon en je naam in aangeeft of iemand online is of niet !
-never mind-quote:Op woensdag 6 juli 2005 04:13 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben er nu eindelijk achter dat je zo'n ding waar je je bord opzet aan tafel als pleesmet ipv pleesmeet noemt.. Ik dacht altijd, tot gister, dat dat ding een 'mate' (dus maatje) voor je bord was zeg maar...
schaamt zich nu best diep
Ik zou je docent eens op z'n flikker geven.quote:Op woensdag 6 juli 2005 04:58 schreef ma_jojo het volgende:
Nog iets.. ben er pas achter dat het woord 'onderwijl' helemaal niet bestaat
Had een samenvoeging van 'ondertussen' en 'terwijl' gemaakt... Heeft me heel wat punten gekost bij Nederlandse betogen
Het is dat die beste man al uit zichzelf ontslag heeft genomen..quote:Op woensdag 6 juli 2005 04:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou je docent eens op z'n flikker geven.
Ben je op school net zo lief als hier dan?quote:Op woensdag 6 juli 2005 05:02 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Het is dat die beste man al uit zichzelf ontslag heeft genomen..
Je moest 'ns weten...quote:Op woensdag 6 juli 2005 05:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ben je op school net zo lief als hier dan?![]()
Ik weet alles al. Da's handig joh.quote:
Zelfoverschattingquote:
hmm, dan zijn ze bij de ANWB dus gek.quote:
quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:30 schreef Kajalevi het volgende:
Mijn schoonzusje dacht dat je alleen maar zwanger kon worden als je ongesteld was.
Is nu al een jaar of 15 geleden nu hoor.
Toen heb ik haar maar even uitgelegd van de cyclus enzo.........
Ze was zeer opgelucht...............
Ze vond het al zo'n gore bedoeling![]()
Dat dat nog bestaat joh..quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:58 schreef Silenus het volgende:
Ik werk op de helpdesk van 12move en er zijn nog steeds mensen die totaal niet doorhebben dat je het uitspreekt als one-two move.
Dus k krijg wel eens telefoontjes van mensen als
-'hallo met jansen, ik heb een abonnement van twaalf move en....'
of
-'hallo met jansen, ik heb een abonnement van één twee moo-vee..'..![]()
Alsof het een rijmpje is haha.
bedoeningquote:Op woensdag 6 juli 2005 08:30 schreef Kajalevi het volgende:
Mijn schoonzusje dacht dat je alleen maar zwanger kon worden als je ongesteld was.
Is nu al een jaar of 15 geleden nu hoor.
Toen heb ik haar maar even uitgelegd van de cyclus enzo.........
Ze was zeer opgelucht...............
Ze vond het al zo'n gore bedoeling![]()
In werkelijkheid is het plaaaaaaning (in het Nederlands), maar taalkundig gezien is het plane.....ing. Plane uitgesproken als het Engelse woord voor vliegtuig. In het Engels zijn beide mogelijkheden correct.quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:40 schreef PM-girl het volgende:
over aquaplaning, op 3fm vroeg van de week de dj aan de anwb hoe je het moest zeggen. anwbman erkende de lastigheid ervan, maar gaf aan dat het wel plaaaaaning was.
Kan nu toch ook? Ik noem een 'rinkeldekinkel'quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:18 schreef Scootmobiel het volgende:
En als radioman kan je toch juist handig gebruik van zo'n naam maken lijkt mij, qua woordspelingen enzo...![]()
Klopt... Gelukkig dondert hij nu op bij Veronica, zijn we eindelijk verlost van zijn mega flauwe "grapjes"quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:34 schreef Scootmobiel het volgende:
Dat wel, maar met 'donder' kan je zoveel meer kanten uit, lijkt me...
iig meer dan alleen met 'van Inkel', dacht ik zo.![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:16 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Op de mini Hamkas zakjes chips stond eerst "twee smaken 1 zoutje'', ik heb als kind dus echt meerdere chipszakjes afgezocht naar waar dat zoutje dan was, ik dacht dat er een nootje bij in de chips zakjes zat![]()
Familie?quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:18 schreef Scootmobiel het volgende:
Dat Jeroen van Inkel in het echt 'Jeroen Donderwinkel' heet...![]()
Nou, als BN'er zou ik zo'n naam toch echt gehouden hebben hoor, in plaats van zo'n 'alledaags' pseudoniem te nemen... Veel komischer en opvallender!
En als radioman kan je toch juist handig gebruik van zo'n naam maken lijkt mij, qua woordspelingen enzo...![]()
Hij is trouwens jarig vandaag.
Dat is misschien de oplossing!quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:11 schreef Alcatraz het volgende:
Ik wist trouwens vroeger ook het verschil niet tussen TBS en TBC.. Ik dacht dat die gevangenen als ouderwetse straf ofso echt tuberculose kregen toegediend. Het was niet al te vaak in het nieuws en stond er dus ook niet echt bij stil. Totdat ik na een aantal keer toch doorkreeg dat TBS toch echt iets anders is..
Is dat niet zo dan ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:18 schreef Ravage het volgende:
Ik heb heel lang gedacht dat 'overburen' de mensen waren die 2 huizen verderop woonden (zeg maar de buren van de buren). Net zoals overmorgen 2 dagen verder is.
Nope.. later is mij door diverse mensen verteld dat overburen de mensen zijn die tegenover je wonen..quote:
Wist je zeker ook niet dat Ruud Gullit eigenlijk Ruud Dil heet. Robert Long eigenlijk Jan Gerrit Bob Arend Leverman heet en Klazien uut Zalk eigenlijk Klaasje Rotstein van der Brink heettequote:Op donderdag 7 juli 2005 10:18 schreef Scootmobiel het volgende:
Dat Jeroen van Inkel in het echt 'Jeroen Donderwinkel' heet...![]()
Nou, als BN'er zou ik zo'n naam toch echt gehouden hebben hoor, in plaats van zo'n 'alledaags' pseudoniem te nemen... Veel komischer en opvallender!
Hij is trouwens jarig vandaag.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:39 schreef BloodyLotte het volgende:
Dit gaat niet over mij, maar ik moest er gisteren tijdens een film opeens weer aan denken. Een klasgenote van mijn vorige opleiding kwam eens met het verhaal dat ze pas sinds kort wist dat draken fictieve dieren zijn. Ze dacht altijd dat draken echt bestonden, of bestaan hadden.
Tja.
Dacht het niet, nee...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:48 schreef DaveMasteR het volgende:
Familie?
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:15 schreef Biancavia het volgende:
Dat Dommelsch uit Dommelen komt.
Toch wel, vroeger weleens ergens gelezen ja.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:41 schreef Tichelaar het volgende:
Wist je zeker ook niet dat Ruud Gullit eigenlijk Ruud Dil heet. Robert Long eigenlijk Jan Gerrit Bob Arend Leverman heet en Klazien uut Zalk eigenlijk Klaasje Rotstein van der Brink heette![]()
Nee:quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:41 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Wist je zeker ook niet dat Ruud Gullit eigenlijk Ruud Dil heet. Robert Long eigenlijk Jan Gerrit Bob Arend Leverman heet en Klazien uut Zalk eigenlijk Klaasje Rotstein van der Brink heette![]()
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.whozoo.org/Intro2003/AmandaWill/ALW_KomodoDragon.htm
daar had ik t laatst met bloodylotte dus over. Zelfde slogan. Ik begreep dat in eerste instantie niet dus ging werd mijn kinderlogica in gang gezet. Ik en mn broer kwamen overeen dat in die zak twee hamkassen moesten zitten waar écht ham en kaas in zat. Een verdwaalde Hamkas waar iets teveel smaakstoffen overheen zaten bevestigden die mening: dat waren die met echte ham en kaas. Wel lastig, want soms leken er dat meer dan twee.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:16 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Op de mini Hamkas zakjes chips stond eerst "twee smaken 1 zoutje'', ik heb als kind dus echt meerdere chipszakjes afgezocht naar waar dat zoutje dan was, ik dacht dat er een nootje bij in de chips zakjes zat![]()
Ik denk nu komt het, ze denkt dat Ausfahrt uitvaart betekend, en denkt dat er in heel Duitsland begrafenissen zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:54 schreef ma_jojo het volgende:
Vroeger, of eigenlijk tot een jaar of 2 geleden, als we door Duitsland reden, zag ik altijd van die bordjes "Ausfahrt" langs de weg staan.. Ipv denken dat het afrit betekent, dacht ik dat dat gewoon
quote:een hele grote stad door Duitsland was.. :$
Dat wist ik niet eensquote:Op zondag 10 juli 2005 18:51 schreef Scootmobiel het volgende:
Bij mij heeft het (als kind) echt jaaaaren geduurd voordat ik erachter was dat (Karel) de Grote, (Willem) de Zwijger, (Filips) de Goede enz. géén achternamen zijn...![]()
En ook bij namen uit de bijbel had ik dat (ik kom nl. uit een nogal christelijk milieu). (Johannes) de Doper, (Judas) Iskariot enz.
(Ik zag het al voor me: postbode komt aan de deur met een brief gericht aan de heer J. Iskariot...![]()
Zo'n rare naam blijft je altijd bij...! )![]()
Maar dan heb je een Nederlandse evangelist (1866-1961) die Johannes de Heer heet... Het heeft wel ff geduurd voordat ik doorhad hoe ik hem nu in het plaatje moest passenquote:Op zondag 10 juli 2005 18:51 schreef Scootmobiel het volgende:
Bij mij heeft het (als kind) echt jaaaaren geduurd voordat ik erachter was dat (Karel) de Grote, (Willem) de Zwijger, (Filips) de Goede enz. géén achternamen zijn...![]()
En ook bij namen uit de bijbel had ik dat (ik kom nl. uit een nogal christelijk milieu). (Johannes) de Doper, (Judas) Iskariot enz.
(Ik zag het al voor me: postbode komt aan de deur met een brief gericht aan de heer J. Iskariot...![]()
Zo'n rare naam blijft je altijd bij...! )![]()
same here...vind het nog steeds logischer op deze manier. Hoe zou je dan eigenlijk de buren naast je buren noemen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:18 schreef Ravage het volgende:
Ik heb heel lang gedacht dat 'overburen' de mensen waren die 2 huizen verderop woonden (zeg maar de buren van de buren). Net zoals overmorgen 2 dagen verder is.
Zo heb je ook een grote stad in Duitsland die heet Muldeponie, die heeft ook veel uitritten, en in een plaats die daar ergens in de buurt moet liggen ben ik mijn auto kwijtgeraakt, en ik had de naam van de straat nog opgeschreven waar ik parkeerde. Dat was de Einbahnstraßequote:Op zondag 10 juli 2005 19:00 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik denk nu komt het, ze denkt dat Ausfahrt uitvaart betekend, en denkt dat er in heel Duitsland begrafenissen zijn.
Maar nee:
[..]
Dat wijf van 2 huizen verder?quote:Op zondag 10 juli 2005 19:44 schreef octopussy het volgende:
[..]
same here...vind het nog steeds logischer op deze manier. Hoe zou je dan eigenlijk de buren naast je buren noemen?
Ik vind dat helemaal niet logisch. De overburen wonen namelijk aan de overkant.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:44 schreef octopussy het volgende:
same here...vind het nog steeds logischer op deze manier. Hoe zou je dan eigenlijk de buren naast je buren noemen?
precies tzelfde gehadquote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:54 schreef ma_jojo het volgende:
Vroeger, of eigenlijk tot een jaar of 2 geleden, als we door Duitsland reden, zag ik altijd van die bordjes "Ausfahrt" langs de weg staan.. Ipv denken dat het afrit betekent, dacht ik dat dat gewoon een hele grote stad door Duitsland was.. :$
Serieus?quote:Op zondag 10 juli 2005 23:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat standje 69 op de vorm van het getal sloeg, en niet dat er nog minstens 68 andere waren
Die draken zoals op die pics die jij post kunnen ook best bestaan, we hebben nog maar zo'n klein stukje verkend van alles.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:06 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Nee:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die jij laat zien mag dan wel draak heten, maar 't is gewoon een uit de kluiten gewassen leguaan. Zij dacht dat deze soort draken echt bestonden.
En dan zegt je moeder op een dag dat je morgen jarig bentquote:Op maandag 11 juli 2005 02:38 schreef Tedkees het volgende:
Ik heb m'n ouders echt bijna tot waanzin gedreven met mijn vragen vroeger. Ik was een echt 'waarom' kind (net als van die reclame).
Zo heb ik heel veel moeite gehad met het begrip 'morgen'. Vroeg ik aan m'n ma:
- "mam, wanneer is 't morgen?"
+ "nog 1 nachtje slapen"
Volgende dag:
- "is 't nu morgen?"
+ "nee, da's nog 1 nachtje slapen"
Best moeilijk voor een kind
ja dat heeft best lang geduurt voor ik daar achter kwam.quote:
maaw hoe deeeed ze dat danquote:Op maandag 11 juli 2005 20:09 schreef BoomSmurf het volgende:
Toen ik een jaar of vier was haalden mijn ouders een meesterlijke truc uit (die ik later zeker m'n kinderen ook aan ga doen) die mij deed geloven dat mijn moeder melk ton toveren (nee ze is geen). Werkelijk waar, op elk gegeven moment kon ze overal in het huis flessen melk laten verschijnen.
Maar toen ik een jaar of 8 was, kwam de zondag dat mijn moeder klaagde dat de melk op was....
De rest kun je wel raden denk ik
gras, groener enz...quote:Op maandag 11 juli 2005 22:57 schreef octopussy het volgende:
pffffff, melk. Als ze nou koekjes kon toveren (zoals op de peuterschool) dan was het tenminste nog interessant geweest![]()
Komt het ook.. Heb zelf in dommelen gewoond... Daar staat de brouwerijquote:
leuk om te wetenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:37 schreef nicket84 het volgende:
Ikke gisteren toevallig zoiets gehad....
Het tv programma gammo! Ik vond het altijd al zo'n achterlijke naam. En zag het gisteren toevallig weer een keer.. En op het einde stond er gammo.. en onder in kleine letters your weekly game ammo.....
gammo staat voor game ammo
Hij heeft ook ten dele ongelijkquote:
Iig al veel te lang... echt een bout-programma is dat...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:46 schreef SolidArt het volgende:
[..]
leuk om te wetenMaar gammo draait volgens mij nog geen jaaaaren
Weer wat bijgeleerd vandaag.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:33 schreef Modwire het volgende:
Het is 'Sieg Heil' niet 'Sie Heil'
2 jaarquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:46 schreef SolidArt het volgende:
[..]
leuk om te wetenMaar gammo draait volgens mij nog geen jaaaaren
Leuk hè, dat dat weer herhaald wordt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:05 schreef ChrisJX het volgende:
Dat Ltn Gruber uit 'Allo 'Allo homo is. Wist ik veel
Dat ze elkaar wel kunnen verstaan, maar dat ze spelen dat ze elkaar niet verstaan.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:05 schreef ChrisJX het volgende:
Dat Ltn Gruber uit 'Allo 'Allo homo is. Wist ik veel
Ik heb jarenlang gedacht dat dat betekende dat je er dertig meter mee onder water kon zonder problemen, maar 30 m., 50 m., 100 m. etc. bleek gewoon een gradatie te zijn voor waterbestendigheid, die niets te maken heeft met 'meters onder water'.quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:52 schreef DutchErrorist het volgende:
vooruit dan ook maar wat ik vroeger niet begreep:
Dat als er op een horloge staat dat hij tot 30 meter waterbestendig is, dat dat niet betekent dat hij om de 30 meter zwemmen even uit het water moet en er dan weer in mag...
En dat er in een gemeentehuis geen mensen woonden die gemeen waren (gemeen-tehuis).![]()
Andersom is ook leuk, bijvoorbeeld 0900-tuig dan krijg je de politie aan de lijn.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:28 schreef Asmodean het volgende:
Dat je bijvoorbeeld bij de bios het tel.nr af kunt leiden van 0900 - cinestar. Dat die letters dus op je telefoon staan, en daardoor het nummer kunt weten.
daar kwam ik dus 5 minuten geleden achter
Zeg je nu precies hetzelfde als DutchErrorist of juist precies het tegenovergestelde?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang gedacht dat dat betekende dat je er dertig meter mee onder water kon zonder problemen, maar 30 m., 50 m., 100 m. etc. bleek gewoon een gradatie te zijn voor waterbestendigheid, die niets te maken heeft met 'meters onder water'.
Hij heeft het over dertig meter zwemmen, dat is weer iets anders dan dertig meter onder water. Hoe dan ook is beiden niet correct, en hebben we dat beiden jaren later pas begrepen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zeg je nu precies hetzelfde als DutchErrorist of juist precies het tegenovergestelde?![]()
Ik kwam er vorig jaar achter dat dat ding geen placematch heettequote:Op woensdag 6 juli 2005 04:13 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben er nu eindelijk achter dat je zo'n ding waar je je bord opzet aan tafel als pleesmet ipv pleesmeet noemt.. Ik dacht altijd, tot gister, dat dat ding een 'mate' (dus maatje) voor je bord was zeg maar...
Als je met meters onder water de diepte bedoelt...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang gedacht dat dat betekende dat je er dertig meter mee onder water kon zonder problemen, maar 30 m., 50 m., 100 m. etc. bleek gewoon een gradatie te zijn voor waterbestendigheid, die niets te maken heeft met 'meters onder water'.
Net zoals dat een levenslange garantie geen levenslange garantie is. Verneukeratieve namen eigenlijk.
In hetzelfde rijtje: toen mij verteld werd dat ik voor m'n zwemdiploma B, 7 meter onder water moest zwemmen, dacht ik dat ik 7 meter naar beneden moest (dus 7 meter diep zwemmen)quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:52 schreef DutchErrorist het volgende:
vooruit dan ook maar wat ik vroeger niet begreep:
Dat als er op een horloge staat dat hij tot 30 meter waterbestendig is, dat dat niet betekent dat hij om de 30 meter zwemmen even uit het water moet en er dan weer in mag...
En dat er in een gemeentehuis geen mensen woonden die gemeen waren (gemeen-tehuis).![]()
Je mist het punt. Ik ben er dus achter gekomen dat die '30 m.' etc. niet slaan op meters, maar gewoon getallen zijn, als gradatie is van waterbestendigheid.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:38 schreef octopussy het volgende:
[..]
Als je met meters onder water de diepte bedoelt...
Horloges worden wel degelijk getest op verschillende 'dieptes'. De omgevingsdruk neemt met elke 10 meter diepte met 1 bar toe, dus de druk op het horloge (waar lucht in zit) neemt ook toe. Bij een hogere druk dan het glas van het horloge aankan zal deze gaan lekken of barsten. De horloges worden bij het testen blootgesteld aan een omgevingsdruk die gelijk staat aan de omgevingsdruk op bijvoorbeeld 30 meter. Een horloge zal natuurlijk niet precies op 31 meter diepte kapot gaan als de waterbestendigheid 30 meter is, maar het is wel een veilige maatgeving over het algemeen.
Waar staat die m voor dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je mist het punt. Ik ben er dus achter gekomen dat die '30 m.' etc. niet slaan op meters, maar gewoon getallen zijn, als gradatie is van waterbestendigheid.
Ohquote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
quote:– Water resistant - 200 meter:
Bestand tegen water bij recreatieduiken (niet dieper dan 40 meter)
En 30 meter vind ik ook geen accidental splashes (zie de post van D.Rose).quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:02 schreef Ravage het volgende:
Maar het zijn inderdaad rare meters
Okquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef D.Rose het volgende:
1. Water resistance or 3ATM / 30m = accidental splashes
2. 5Atm / 50m = swimming
3. 10ATM/100m & 15ATM/150m & 20ATM/ 200 = swimming, snorkelling water sports
Op mijn digitale horloge staat: 'Water Resistant 50 m'.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef D.Rose het volgende:
2. 5Atm / 50m = swimming
Idd. M is de afkorting voor meter en aangezien dat qua context best kan vind ik het nogal vreemd dat er dus iets anders bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:12 schreef alwaysthebest het volgende:
Wat misleidend eigenlijk.
MB is een meterbyte?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Idd. M is de afkorting voor meter en aangezien dat qua context best kan vind ik het nogal vreemd dat er dus iets anders bedoeld wordt.
Maar aan het begin van de zin wordt dat een hoofdletterquote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:52 schreef Modwire het volgende:
De kleine m staat voor meter.
M betekent:quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Idd. M is de afkorting voor meter en aangezien dat qua context best kan vind ik het nogal vreemd dat er dus iets anders bedoeld wordt.
En aan het begin van de zin zet je een hoofdletterquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:53 schreef Tichelaar het volgende:
M betekent:
Man
Mega
1000
m betekent:
meter
mili
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:55 schreef ChrisJX het volgende:
Ik snap sinds een half uur de filmtitel 'The English Patient' pas. Omdat 'be patient' 'wees geduldig' betekent, maakte ik altijd de link naar geduld. Dus 'de Engelse geduldige' of 'het Engelse geduld' ofzo. Maar het slaat gewoon op patiënt
Nee dus...dan zou het "patience" moeten zijn...quote:
Aan het eind een punt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En aan het begin van de zin zet je een hoofdletter
Gelukkig staan die er ook.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:14 schreef Tichelaar het volgende:
Aan het eind een punt.
Hoe meer je hier post, hoe meer ik het idee krijg dat je een IQ van een soepstengel hebtquote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:55 schreef ChrisJX het volgende:
Ik snap sinds een half uur de filmtitel 'The English Patient' pas. Omdat 'be patient' 'wees geduldig' betekent, maakte ik altijd de link naar geduld. Dus 'de Engelse geduldige' of 'het Engelse geduld' ofzo. Maar het slaat gewoon op patiënt
Onthou ff dat je dit dacht, dan mag je over een aantal jaar posten dat je erachter kwam dat het niet zo wasquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:37 schreef D.Rose het volgende:
Hoe meer je hier post, hoe meer ik het idee krijg dat je een IQ van een soepstengel hebt
Nee.quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En aan het begin van de zin zet je een hoofdletter
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:59 schreef Darkhelmet76 het volgende:
kwam er laatst pas achter waar de naam "Whiskas" [kattevoer dus] vandaan komt:
Van "whiskers" [engels voor snorharen], maar dan een beetje fonetisch geschreven...
Tenminste, dat denk ik dat t daarvandaan komt....
It's a-meezing!quote:Op zondag 17 juli 2005 14:17 schreef Scootmobiel het volgende:
Als tiener kwam ik in folders van speelgoedzaken vaak een 'meezing-recorder' (met plastic microfoon) tegen. Ik had geen flauw idee waar zo'n ding voor diende, dacht dat het Engels was en sprak het in gedachten dus uit als 'miezing'....![]()
Totdat (veel later) ineens het kwartje viel: Verrek, het is natuurlijk een recorder om mee méé te zingen, een mee-zing-recorder dus!!![]()
![]()
![]()
Ja, 't was ook wel een 'a-meezing discovery' voor mij inderdaad...!quote:
ja ik ook...dacht altijd zoiets van: hoezo mijn geld tellen? ik weet toch dat ik genoeg heb om te kunnen pinnenquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:11 schreef Verstreujem het volgende:
[..]
verrek eigk nooit afgevraagd hoe ze op horeca kwamenquote:Op zondag 17 juli 2005 17:52 schreef vencodark het volgende:
overigens, mn pa kwam er enkele maanden geleden pas achter dat Horeca een afkorting is van Hotel Restaurant Cafe![]()
(wist ff geen eigen "mistake")
Ik ook niet, en ik heb het dan ook nooit geweten. En ik kom nota bene uit een typische horecafamilie.quote:Op zondag 17 juli 2005 17:54 schreef Ra-z het volgende:
[..]
verrek eigk nooit afgevraagd hoe ze op horeca kwamen
OMGquote:Op maandag 18 juli 2005 15:55 schreef SuperFruitig het volgende:
Ik dacht altijd dat het begande grond was.
Totdat ik op de uni rond trimster 3 een keer mn vinger op stak in een TE volle collegezaal en volmondig vroeg:
Euh! Moet t niet beganDe grond zijn ipv begane grond ?
Net goed.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:55 schreef SuperFruitig het volgende:
Totdat ik op de uni rond trimster 3 een keer mn vinger op stak in een TE volle collegezaal en volmondig vroeg:
Een meter... je bedoelt peet-tante...quote:Op maandag 11 juli 2005 02:38 schreef Tedkees het volgende:
En probeer maar eens als ouder uit te leggen aan een mannetje van 5 wat nou precies een meter is. Niet aangeven hoe lang, maar WAT is een meter?
quote:Op maandag 18 juli 2005 16:46 schreef OnaNia het volgende:
[..]
Net goed.
* bloedhekel heeft aan betwetertjes die altijd maar hun vinger opsteken tijdens colleges
Omdat die drukbewering wel degenlijk kloptquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:25 schreef heiden6 het volgende:
Die m. staat blijkbaar helemaal nergens logisch voor. Dat bedoel ik dus met verneukeratief, want je neemt al gauw aan dat het gaat om meters, en dan onder water. Ik kan er verder zo gauw geen info over vinden.
quote:Op maandag 18 juli 2005 15:55 schreef SuperFruitig het volgende:
quote:Op zondag 3 juli 2005 06:18 schreef BlueEyed het volgende:
Dat het "Transformers, robots in disguise" is, en niet "robots in the sky"
Let-ter-gre-penquote:Op maandag 18 juli 2005 17:21 schreef SuperFruitig het volgende:
Ja begaande dan, is he dan ook begaane ?
Ik snap er geen hol meer van
Be-ga-ne. Ga is een open lettergreep. Hoe spreek je ga uit?quote:Op maandag 18 juli 2005 17:21 schreef SuperFruitig het volgende:
Ja begaande dan, is he dan ook begaane ?
Ik snap er geen hol meer van
Niet???quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:32 schreef SeLang het volgende:
De Duitse politieserie Tatort; ik heb jaren lang gedacht dat die vent Tatort heette, net zoals in 'Derrick'
quote:Op maandag 18 juli 2005 16:46 schreef OnaNia het volgende:
* bloedhekel heeft aan betwetertjes die altijd maar hun vinger opsteken tijdens colleges
Dan hoop ik dat je nu begrijpt dat het "begane" is...quote:Op maandag 18 juli 2005 19:10 schreef SuperFruitig het volgende:
Vroeger dacht ik dat het begande grond was ipv begaande grond
Ik woon op steenworpafstand van Sittard. Ik kan aan de naam niks Fries ontdekken.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:22 schreef Kiki het volgende:
Ben er niet al te lang geleden achter gekomen dat Sittard in het zuiden van Nederland ligt. Ik heb altijd gedacht dat het een plaats in het noorden was, het klonk zo 'Fries'.
Pas toen ik zakelijk iemand sprak uit Sittard en ik mijn verbazing voor de zachte 'g' uitte, werd mijn vergissing pijnlijk zichtbaar...
Sittard, Bolswardquote:Op maandag 18 juli 2005 20:47 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik woon op steenworpafstand van Sittard. Ik kan aan de naam niks Fries ontdekken.
Gek zeg...misschien komt dat wel omdat je er op een steenworpafstand vanaf woont?quote:Op maandag 18 juli 2005 20:47 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Ik woon op steenworpafstand van Sittard. Ik kan aan de naam niks Fries ontdekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |