Weer wat bijgeleerd vandaag.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:33 schreef Modwire het volgende:
Het is 'Sieg Heil' niet 'Sie Heil'
2 jaarquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:46 schreef SolidArt het volgende:
[..]
leuk om te wetenMaar gammo draait volgens mij nog geen jaaaaren
Leuk hè, dat dat weer herhaald wordt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:05 schreef ChrisJX het volgende:
Dat Ltn Gruber uit 'Allo 'Allo homo is. Wist ik veel
Dat ze elkaar wel kunnen verstaan, maar dat ze spelen dat ze elkaar niet verstaan.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:05 schreef ChrisJX het volgende:
Dat Ltn Gruber uit 'Allo 'Allo homo is. Wist ik veel
Ik heb jarenlang gedacht dat dat betekende dat je er dertig meter mee onder water kon zonder problemen, maar 30 m., 50 m., 100 m. etc. bleek gewoon een gradatie te zijn voor waterbestendigheid, die niets te maken heeft met 'meters onder water'.quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:52 schreef DutchErrorist het volgende:
vooruit dan ook maar wat ik vroeger niet begreep:
Dat als er op een horloge staat dat hij tot 30 meter waterbestendig is, dat dat niet betekent dat hij om de 30 meter zwemmen even uit het water moet en er dan weer in mag...
En dat er in een gemeentehuis geen mensen woonden die gemeen waren (gemeen-tehuis).![]()
Andersom is ook leuk, bijvoorbeeld 0900-tuig dan krijg je de politie aan de lijn.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:28 schreef Asmodean het volgende:
Dat je bijvoorbeeld bij de bios het tel.nr af kunt leiden van 0900 - cinestar. Dat die letters dus op je telefoon staan, en daardoor het nummer kunt weten.
daar kwam ik dus 5 minuten geleden achter
Zeg je nu precies hetzelfde als DutchErrorist of juist precies het tegenovergestelde?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang gedacht dat dat betekende dat je er dertig meter mee onder water kon zonder problemen, maar 30 m., 50 m., 100 m. etc. bleek gewoon een gradatie te zijn voor waterbestendigheid, die niets te maken heeft met 'meters onder water'.
Hij heeft het over dertig meter zwemmen, dat is weer iets anders dan dertig meter onder water. Hoe dan ook is beiden niet correct, en hebben we dat beiden jaren later pas begrepen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zeg je nu precies hetzelfde als DutchErrorist of juist precies het tegenovergestelde?![]()
Ik kwam er vorig jaar achter dat dat ding geen placematch heettequote:Op woensdag 6 juli 2005 04:13 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben er nu eindelijk achter dat je zo'n ding waar je je bord opzet aan tafel als pleesmet ipv pleesmeet noemt.. Ik dacht altijd, tot gister, dat dat ding een 'mate' (dus maatje) voor je bord was zeg maar...
Als je met meters onder water de diepte bedoelt...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang gedacht dat dat betekende dat je er dertig meter mee onder water kon zonder problemen, maar 30 m., 50 m., 100 m. etc. bleek gewoon een gradatie te zijn voor waterbestendigheid, die niets te maken heeft met 'meters onder water'.
Net zoals dat een levenslange garantie geen levenslange garantie is. Verneukeratieve namen eigenlijk.
In hetzelfde rijtje: toen mij verteld werd dat ik voor m'n zwemdiploma B, 7 meter onder water moest zwemmen, dacht ik dat ik 7 meter naar beneden moest (dus 7 meter diep zwemmen)quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:52 schreef DutchErrorist het volgende:
vooruit dan ook maar wat ik vroeger niet begreep:
Dat als er op een horloge staat dat hij tot 30 meter waterbestendig is, dat dat niet betekent dat hij om de 30 meter zwemmen even uit het water moet en er dan weer in mag...
En dat er in een gemeentehuis geen mensen woonden die gemeen waren (gemeen-tehuis).![]()
Je mist het punt. Ik ben er dus achter gekomen dat die '30 m.' etc. niet slaan op meters, maar gewoon getallen zijn, als gradatie is van waterbestendigheid.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:38 schreef octopussy het volgende:
[..]
Als je met meters onder water de diepte bedoelt...
Horloges worden wel degelijk getest op verschillende 'dieptes'. De omgevingsdruk neemt met elke 10 meter diepte met 1 bar toe, dus de druk op het horloge (waar lucht in zit) neemt ook toe. Bij een hogere druk dan het glas van het horloge aankan zal deze gaan lekken of barsten. De horloges worden bij het testen blootgesteld aan een omgevingsdruk die gelijk staat aan de omgevingsdruk op bijvoorbeeld 30 meter. Een horloge zal natuurlijk niet precies op 31 meter diepte kapot gaan als de waterbestendigheid 30 meter is, maar het is wel een veilige maatgeving over het algemeen.
Waar staat die m voor dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je mist het punt. Ik ben er dus achter gekomen dat die '30 m.' etc. niet slaan op meters, maar gewoon getallen zijn, als gradatie is van waterbestendigheid.
Ohquote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
quote:– Water resistant - 200 meter:
Bestand tegen water bij recreatieduiken (niet dieper dan 40 meter)
En 30 meter vind ik ook geen accidental splashes (zie de post van D.Rose).quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:02 schreef Ravage het volgende:
Maar het zijn inderdaad rare meters
Okquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef D.Rose het volgende:
1. Water resistance or 3ATM / 30m = accidental splashes
2. 5Atm / 50m = swimming
3. 10ATM/100m & 15ATM/150m & 20ATM/ 200 = swimming, snorkelling water sports
Op mijn digitale horloge staat: 'Water Resistant 50 m'.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef D.Rose het volgende:
2. 5Atm / 50m = swimming
Idd. M is de afkorting voor meter en aangezien dat qua context best kan vind ik het nogal vreemd dat er dus iets anders bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:12 schreef alwaysthebest het volgende:
Wat misleidend eigenlijk.
MB is een meterbyte?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Idd. M is de afkorting voor meter en aangezien dat qua context best kan vind ik het nogal vreemd dat er dus iets anders bedoeld wordt.
Maar aan het begin van de zin wordt dat een hoofdletterquote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:52 schreef Modwire het volgende:
De kleine m staat voor meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |