MrX1982 | maandag 27 juni 2005 @ 15:22 |
Hier verder.quote:bron: formule1.info Ik ben benieuwd wat er voor straffen uitkomen. De FIA lijkt het wel keihard te spelen vooral de tekst richting Paul Stoddart is niet niets. Jammer dat het modder gegooi de sport zo weinig goed doet. Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af en kunnen we gewoon weer gaan racen. Dat is uiteindelijk toch het doel van Formule 1. Plezier voor iedereen. Maar een breuk tussen de FIA en de autofabrikanten lijkt wel steeds duidelijker te worden. Ik zou een opsplitsing echt eeuwig zonde vinden | |
Walter_Sobchak | maandag 27 juni 2005 @ 15:31 |
Stoddart is vanwege zijn karakter een aanwinst voor de Formule maar hij was wel aardig aan het happen naar de hap die hem voedt. Als hij zelf ook voet-bij-stuk had gehouden en niet was gaan racen dan had ik zijn opmerkingen beter kunnen begrijpen. Hij krijgt volgend jaar aardig wat doekoes van de FIA vanwege de WK-punten die Minardi in de VS heeft gehaald. Dat zal toch zeker in zijn achterhoofd hebben meegespeeld buiten zijn opmerking 'Jordan ging, dus ik ging ook'. Ik neem ook aan dat Mosley bedoelde dat er 'met de FIA gesold werd' ipv met zijn eigen persoontje. | |
buitenbeentje | maandag 27 juni 2005 @ 15:38 |
Als hij punten af gaat pakken van teams en die worden vervolgens kansloos voor de titel heb je kans dat ze gaan testen voor het volgende seizoen en en er de rest van dit seizoen niet zo zwaar aan tillen dat ze een keer niet winnen. [ Bericht 0% gewijzigd door buitenbeentje op 27-06-2005 23:59:57 ] | |
Atreidez | maandag 27 juni 2005 @ 16:23 |
Grappig dat nog steeds blind dat 2004 mee wordt gekopieerd ![]() En die punten lijken me eerlijk verdient, die kan je toch niet zomaar afpakken.. De helft van het gehaalde aantal punten van de volgende races afhalen lijkt me eerlijker. | |
Chepke | maandag 27 juni 2005 @ 18:11 |
tvp | |
MonoSynth | maandag 27 juni 2005 @ 23:00 |
Persberichtje van Michelin: http://www.grandprix.com/ns/ns15111.html quote:Het komt er dus op neer dat ze bocht 13 (met nieuwe asfaltlaag die afgeschraapt is tbv de grip, en dus niet te vergelijken was met die van vorig jaar) helemaal verkeerd hebben ingeschat, maar ook dat ze geen mogelijkheid hebben gehad om er te testen, terwijl al van de Indy 500 bekend was dat die bocht erg extreem was voor de banden. Daarnaast heeft Bridgestone/Firestone tijdens de Indy 500 en de voorafgaande kwalificaties enorm veel data kunnen verzamelen (in totaal meer dan 10000 ronden), en heeft zelfs aanpassingen laten maken aan de asfaltlaag om deze beter bij hun banden aan te laten sluiten! Ik vind Michelin dus niet 100% schuldig in deze zaak, en zonder de Indy 500 had Bridgestone ook problemen gehad. | |
erikh | dinsdag 28 juni 2005 @ 07:42 |
quote:Vind het maar een zwak excuus van Michelin, Indianapolis is 1 van de beroemdste circuits ter wereld en dan kunnen zij een bocht niet goed inschatten? michelin heeft gewoon zwaar geblunderd en probeert zichzelf zo een beetje los te maken van alle kritiek. En het feit dat tijdens de indy 500 firestone banden het circuit al hebben bereden lijkt me ook al niet van toepassing vanwege de fundamentele verschillen tussen formule1 en indycar. De wagens zijn heel anders en ook het circuit waar ze op rijden is anders. Daar komt nog bij, voorgaande jaren deden ze het wel dus waarom dan nu niet? michelin heeft geblunderd en zwaar ook. | |
MonoSynth | dinsdag 28 juni 2005 @ 08:19 |
quote:Je kunt mijn reactie bijvoorbeeld ook lezen. De asfaltlaag is compleet veranderd, bleek te glad te zijn (Firestone heeft zich er in April tijdens de kwalificaties voor de Indy 500 ook op verkeken wat erg zware ongelukken opleverde), is opgeruwd, en was qua asfaltlaag dus een compleet andere bocht. Niets 'beroemdste ter wereld', het ging technisch gezien om een nieuwe bocht. quote:Als een auto met 350+ door die bocht jakkert dan is echt wel te meten hoeveel druk er op de bandjes komt te staan, en waarschijnlijk had Bridgestone echt wel een replica van een stukje asfalt liggen of in ieder geval genoeg data voor een fatsoenlijke computersimulatie. De verschillen tussen een Indycar en een F1-auto zijn groot, maar de overeenkomsten zijn imo genoeg om de testresultaten van de één te laten dienen voor de ontwikkeling van de banden van de ander. | |
erikh | dinsdag 28 juni 2005 @ 10:13 |
quote:Dan nog kun je mij echt niet wijsmaken dat een bedrijf als Michelin dat zelfs de banden voor vliegtuigen levert geen band zou hebben kunnen maken die het uit zou houden in die bocht. quote:Bridgestone heeft kennelijk de data wel gehad want de band hield het uit, er zijn nog meer circuits waar het nodige is aangepast wat dit jaar voor het eerst is maar daar rijdt Michelin toch ook gewoon. | |
Atreidez | dinsdag 28 juni 2005 @ 10:23 |
Kheb gister de F1 race van vorig jaar nog eens zitten kijken en toen ook was het bocht 13 waar de klappen vielen, en toen ook waren het alleen michelinrijders.. Alonso die op t rechte stuk na de bocht de muur in vloog met een lekke band en natuurlijk Ralf ze ongeluk. Bridgestone mag dan wel meer feedback over de track hebben gehad, ik vind t nog steeds Michelin's eigen schuld dat ze geen tweede optie band hadden die hard genoeg geweest zou zijn voor wat voor circuit dan ook. Overigens gaan we nu naar Magny Cours waar Michelin een stuk meer feedback van heeft dan Bridgestone ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 28 juni 2005 @ 12:02 |
Zwak excuus van Michelin ![]() Het is niet de eerste keer dat Michelin banden problemenen veroorzaken. Vorig jaar op Indy waren er immers ook al falende Michelin banden. Dat men niet op Indy kan testen is ook een zwak excuus er zijn meerdere circuits waarop men niet kan testen. Michelin heeft teveel op het randje gewerkt en in Indy komt dat blijkbaar naar boven omdat Turn13 extreem veel vraagt van de banden. Michelin had gewoon een extra veilige set mee moeten nemen. Ik ben benieuwd hoe de rest van het seizoen verloopt voor de Michelin teams. Ik zou als coureur de banden iig niet meer 100% vertrouwen. | |
Walter_Sobchak | dinsdag 28 juni 2005 @ 12:37 |
Aan de andere kant overkwam het MS in Barcelona ook en daar hebben ze volgens mij al miljoenen kilometers gereden. Gelukkig heeft Bridgestone de laatste jaren ook in Magny Cours gewonnen; niet echt de mooiste race vh seizoen imho. Ik ben benieuwd hoe het begin van het seizoen voor Michelin gaat verlopen met de evt. sancties in het verschiet. | |
Dos37 | dinsdag 28 juni 2005 @ 12:40 |
ik hoop niet dat ze teams gaan schorsen zeg. Dat word het helemaal een prut | |
buitenbeentje | dinsdag 28 juni 2005 @ 12:57 |
quote:Dan starten de Michelin-teams weer niet en wordt de race weer zo'n aanfluiting. ![]() | |
-Hans- | dinsdag 28 juni 2005 @ 15:38 |
(Ik plaats het hier maar even, want ik weet zo 1, 2, 3 geen beter topic voor het onderstaande) Arme David Coulthard, hij had wereldkampioen kunnen worden.... ( ![]() quote:Altijd maar dat gejank van die gast, als... als.... 9 jaar bij McLaren, en als je dan het artikel op RTL Grandprix leest begrijp ik niet waarom hij zolang bij McLaren is gebleven. Schijnbaar was het geld toch wel aantrekkelijk, of had hij de stille hoop dat hij wereldkampioen had kunnen worden? maybe in his dreams.. | |
twi | dinsdag 28 juni 2005 @ 16:06 |
quote:Het feit dat 'ie geen ruggegraat heeft bedoelt 'ie? Nee hoor, dat was al lang te zien al die jaren dat 'ie niet in durfde te halen. Noch concurrenten, noch achterblijvers, met als klap op de vuurpijl Bernoldi in Monaco ![]() | |
ElmarO | dinsdag 28 juni 2005 @ 16:36 |
En bij Red Bull Racing zijn ze erg positief over Frankrijk ![]() quote:F1Racing | |
Atreidez | dinsdag 28 juni 2005 @ 16:52 |
Ik zie dit verhaal elk jaar weer terugkomen, het schijnt een erg saaie bedoeling te zijn rond het circuit van Magny Cours. | |
Walter_Sobchak | dinsdag 28 juni 2005 @ 17:22 |
Tis al dinsdag; zijn Hunter en/of JPM alweer een mooie post voor Magny Cours aan het maken? ![]() DC is inderdaad het typische net-niet-geval; jammer want hij was in 1995 absoluut goed bezig in die Williams. Niet voor niks kreeg ie de voorkeur na het seizoen 1994. Hing toen ook een mooi spandoek in Frankrijk (volgens mij) ' Nige..we love ya, but give the keys to Coulthard ' . | |
MrX1982 | dinsdag 28 juni 2005 @ 17:32 |
quote:DC is een van de meest tragische Formule 1 coureurs in het veld. Dit soort uitspraken bevestigen alleen maar mijn stelling dat hij een grote mond heeft buiten de baan maar op de baan nooit echt prestaties levert. Een typische what if coureur. Hij past in het rijtje van Rubens Barrichello en Eddie Irvine. Veel woorden weinig daden. | |
Walter_Sobchak | dinsdag 28 juni 2005 @ 18:04 |
quote:Montoya gaat aardig dezelfde kant op imo. | |
vipergts | dinsdag 28 juni 2005 @ 18:32 |
Hopelijk punten mindering voor de teams en de rijders van de michelin teams een puntje of 25 lijkt mij wel o.k. En waarom de rijders ook, die testen die banden ze zijn een hele belangrijke schakel voor de bandenleverancier. En als het dan fout afloopt blijft het hele zooitje lekker zitten en begint achteraf te kakelen dat ze alles geprobeerd hebben en er niets meer aan kunnen doen. [ Bericht 56% gewijzigd door vipergts op 28-06-2005 18:45:19 ] | |
MrX1982 | dinsdag 28 juni 2005 @ 20:46 |
quote:Daar heb je gelijk in. Als hij niet oppast belandt hij in hetzelfde rijtje. Sorry JPM01 ![]() | |
TimoBasso | dinsdag 28 juni 2005 @ 21:40 |
Mwa.. Monty komt er nog wel,ik zie hem dit jaar nog wel vlammen ![]() Mocht het niet zo zijn.. Enne Villeneuve is na 2006 toch transfer vrij (richting McLaren?) ![]() | |
JPM01 | dinsdag 28 juni 2005 @ 22:10 |
quote:op een ander forum riep ik dit al omdat ik dat op ITV gezien had dat ze een nieuw stuk afaltlaag anders dan 2004 reden. dat asfalt laag was soort geribbelt net als je wel eens op de openbare weg ziet dat ze de toplaag er afgeschraapt hebben. | |
Walter_Sobchak | dinsdag 28 juni 2005 @ 23:57 |
Tja...Monty kwam de F1 in als meer dan een aardig talent. Tot op heden, hoe lullig het ook klinkt, is ie niet veel beter gebleken dan Ralf Schumacher bij Williams en krijgt ie ongelooflijk op zijn ballen van Raikkonen. Ben een fan van die man (geen grote) maar ik hoop dat ie zijn talent snel tot uitdrukking laat komen in resultaten. | |
JPM01 | woensdag 29 juni 2005 @ 00:02 |
quote:laat maar | |
Walter_Sobchak | woensdag 29 juni 2005 @ 00:26 |
quote:Je kunt het toch bijna niet ontkennen JPM? Zijn talent is al jaren duidelijk maar de vervulling daarvan is toch vrij laag. | |
Atreidez | woensdag 29 juni 2005 @ 00:28 |
Montoya mag dan nog niet gepresteerd hebben wat eigenlijk van m verwacht werd, toch zag ik een duidelijk verschil in hem en Ralf. Ook in het rijtje Coulthard vind ik m niet thuispassen, ik zie JPM nl. never nooit met teamorders aan de kant gaan voor een teamgenoot ![]() | |
MrX1982 | woensdag 29 juni 2005 @ 00:33 |
Het voordeel wat Montoya heeft tov een David en Rubens is dat hij zich nog kan bewijzen. David zit in de nadagen van zijn carriere en Rubens zal ook wel niet heel lang meer bij Ferrari blijven. Maar wat Walter_Sobchak zegt klopt wel. Het potentieel is er maar hij moet dat eens in daden om zetten tot nu toe was dat vrij mager. Anders wordt het toch echt een what-if coureur over een paar jaar ![]() | |
Walter_Sobchak | woensdag 29 juni 2005 @ 00:33 |
Omgekeerd gaan zijn teamgenoten ook niet voor hem opzij, ook al wil dat team (Williams Frankrijk 2002) dat zijn teamgenoten dat doen. Zelfs een achterligger (Jos!) gaan niet voor hem opzij ![]() Hij mag wellicht een groter talent hebben dan die twee, het moet nog altijd wel in resultaten tot tot uiting komen; dan laat JPM het aardig afweten. [ Bericht 7% gewijzigd door Walter_Sobchak op 29-06-2005 00:36:21 (alcoholische typfouten) ] | |
MrX1982 | woensdag 29 juni 2005 @ 00:40 |
Het is idd de kunst om talent om te zetten in prestaties. Dat lijkt eenvoudig maar is toch moeilijker dan je zou denken heb ik het idee. Ik heb weleens gehoord/gelezen dat Heinz-Harald Frentzen in de basis meer talent had dan Michael maar dat is toch nooit tot uitdrukking gekomen in de f1. Zo zullen er vast wel meer voorbeelden zijn. Wellicht onze eigen Jos ![]() | |
Walter_Sobchak | woensdag 29 juni 2005 @ 00:56 |
HHF werd inderdaad geroemd om zijn grotere talent dan MS, o.a. vanwege zijn prestaties in de Mercedes, tesamen met MS en Wendlinger; met die laatste is het sinds Monaco 1994 niet meer goed gekomen en zelfs HHF heeft, behalve 1999, niet echt kunnen imponeren. En dat terwijl HHF in 1994 in Estoril nog riep dat de oude garde plaats moest maken voor de nieuwe garde (waar hij zichzelf dus bij schaarde). Jos blijft toch mijn enige Nederlandse F1-held; no-nonsense attitude tot het bittere end. Het bracht hem vaak niks maar als het hem wat bracht was het altijd geweldig om te zien ![]() | |
MrX1982 | woensdag 29 juni 2005 @ 01:05 |
Van een no-nonsense attitude zou ik Jos niet willen betichten. De laatste jaren klaagde hij toch steen en been. Ik mis hem derhalve ook niet echt. Of is dit vloeken in de kerk ![]() | |
Walter_Sobchak | woensdag 29 juni 2005 @ 01:10 |
AtlasF1 had een aantal jaren geleden nog een prachtartikel, waarin ze Jos' do-or-die manoeuvre in Maleisie op Hakkinen vergeleken met de do-or-die manoeuvre van Alesi op Senna in Amerika 1991; zeg toch redelijk wat. Ik vond Jos altijd wel wat hebben; zijn auto's waren zelden maar sub-optimaal dus reden tot klagen had ie genoeg. Zeker in vergelijking met andere hedendaagse Nederlandse coureurs, F1 of ander klasse, vond ik hem iets hebben (talent? uitstraling?) wat andere NL coureurs niet hadden. | |
MrX1982 | woensdag 29 juni 2005 @ 01:17 |
Jos heeft zeker mooie acties geleverd en best af en toe goede prestaties in een minderwaardige auto. Zeker in de regen steeg hij boven zichzelf uit. Maar ik vind hem persoonlijk geen groot coureur. Komt wellicht vanwege zijn karakter ofzo en zijn gezeik altijd. Het verliep de laatste jaren altijd hetzelfde. Aan het begin van het seizoen was hij enthousiast maar naarmate het seizoen vorderde begon het gezeur. En die praatjes na het seizoen van voornamelijk zijn manager dat ze verschillende opties hadden maar uiteindelijk kwam er nooit wat spectaculairs uit. Last but not least die hele show omtrent Trust. Nee ik mis hem niet ![]() | |
sooty | woensdag 29 juni 2005 @ 01:25 |
quote:U slaat den spijker volledig op zijn kop; Onze Joske werd op het laatst volledig uitgekotst door zijn team. Letterlijke quote over de teamradio bij zijn laatste race: "He drove like a fucking wanker". | |
MrX1982 | woensdag 29 juni 2005 @ 01:29 |
quote:Was dat Stoddart himself. Hij gebruikt het woord fuck graag ![]() Maar zo tragisch verliep het seizoen voor Jos wel de laatste jaren. Vandaar dat hij bij mij alle geloofwaardigheid heeft verloren. | |
Laton | woensdag 29 juni 2005 @ 01:41 |
JUNE 28, 2005 Michelin to refund US GP tickets United States GP 2005© The Cahier Archive Michelin has announced that it is to contribute to the costs incurred by spectators at the United States Grand Prix by offering to refund their tickets. The company will also buy 20,000 tickets for next year's race and will give them to spectators who were present at this year's race. "This is an important decision, since Michelin is not at all legally bound to do this," the company said in a statement. "Michelin deeply regrets that the public was deprived of an exciting race and therefore wishes to be the first, among the different groups involved in the Indianapolis race, to make a strong gesture towards the spectators. Michelin also offers to buy 20,000 tickets for the 2006 US Grand Prix to be given to spectators who were present at the Indianapolis race in 2005. We are offering this to promote further Formula 1 interest in the United States. We would also like to take this opportunity to underline the fact that it is unacceptable that our partner teams have been accused by the FIA of having boycotted the Indianapolis Grand Prix." The statement went on to say that Michelin and its partners did "everything possible to assure that the race could take place in total safety". "We are extremely disappointed that the proposals made with all our teams were not accepted," Michelin went on. "These proposals, including a chicane, were technically viable and totally met all safety requirements. On Sunday morning, June 19, the sporting authority had all the means necessary to preserve the interest of the race. And yet, the sporting authority rejected the proposed solutions. Why? In our view this is totally incomprehensible and reflects a lack of respect for the spectators. It is the spirit of respect for the spectators that brought us, with our partners, to propose solutions to allow the race to take place in total safety. It is this same spirit that leads us today to make this gesture." ![]() | |
sooty | woensdag 29 juni 2005 @ 01:43 |
quote:Ehm, nee. Dit waren zijn Orange-vriendjes bij zij laatste optreden in Aidelaide. (De renstal van de voormalige eigenaar van TVR, Tom Walkinshaw). | |
Scrutinizer | woensdag 29 juni 2005 @ 01:46 |
quote:Ehm, volgens mij was of is Tom Walkinshaw eigenaar van TWR, Tom Walkinshaw Racing | |
sooty | woensdag 29 juni 2005 @ 01:48 |
quote:Geen bronvermelding. Onzinverhaal. Morgen komt men tesamen met Max Mosley van de FIA. Laten we daar maar even op wachten. ![]() ![]() | |
sooty | woensdag 29 juni 2005 @ 01:52 |
quote:Wat jij denkt of vindt zal mij worst wezen. ![]() | |
MrX1982 | woensdag 29 juni 2005 @ 01:52 |
quote:Ah ok daar begon idd zijn teloorgang ![]() Hoe zou het eigenlijk zijn met die cowboy Tom Walkinshaw ![]() | |
sooty | woensdag 29 juni 2005 @ 01:58 |
quote:Met slechte mensen gaat het altijd goed; Ik vermoed dat Tom hierop geen uitzondering maakt, ![]() | |
MrX1982 | woensdag 29 juni 2005 @ 02:02 |
quote:Met zijn bedrijf ging het anders niet zo goed dacht ik. Maar ja hij zal zijn kalfjes wel op het droge hebben staan. We zullen de cowboy iig niet missen ![]() | |
Walter_Sobchak | woensdag 29 juni 2005 @ 09:06 |
quote:Inmiddels met bron; http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4629819.stm | |
MonoSynth | woensdag 29 juni 2005 @ 09:59 |
Mwhahaha moet je zien waar de FIA de teams van wil beschuldigen: Boycotten uit rebellerende motieven. Alsof ook maar *iemand* belang had bij het boycotten van *deze* race: http://www.grandprix.com/ns/ns15121.html quote:Anders hebben ze natuurlijk geen poot om op te staan... | |
Laton | woensdag 29 juni 2005 @ 10:04 |
quote:http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=90931 http://www.grandprix.com/ns/ns15120.html Zeur niet. | |
Klonk | woensdag 29 juni 2005 @ 11:06 |
vond ik net op de telegraaf site, zal ws al wel bekend zijn:quote:bron | |
Radegast | woensdag 29 juni 2005 @ 11:32 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
JPM01 | woensdag 29 juni 2005 @ 12:08 |
quote:daar ging het niet over ![]() ![]() | |
MonoSynth | woensdag 29 juni 2005 @ 13:30 |
http://www.grandprix.com/ns/ns15122.htmlquote: | |
JPM01 | woensdag 29 juni 2005 @ 15:14 |
ik ben benieuwd, maar heb geen hoop op ![]() | |
ElmarO | woensdag 29 juni 2005 @ 15:28 |
quote:BBC Sport | |
buitenbeentje | woensdag 29 juni 2005 @ 15:35 |
quote:Het zal dus wel een zware straf zijn. Leuk racen, met zo'n zwaard van Damocles boven je hoofd. Het zou me niet verbazen als een of meer teams zich voor de rest van het seizoen terug zouden trekken om geld te sparen. | |
MonoSynth | woensdag 29 juni 2005 @ 15:35 |
Deel dan nú straffen uit ![]() | |
Klonk | woensdag 29 juni 2005 @ 15:36 |
kortom daar word nog wat gerotzooid en straf na de laatste race bekend gemaakt.... | |
ElmarO | woensdag 29 juni 2005 @ 15:45 |
quote:De FIA zegt dat het hierom is: quote:Maar in hoeverre ik hier wat van moet geloven. | |
Laton | woensdag 29 juni 2005 @ 15:51 |
quote:zeg maar dag seizoen. ..of gewoon dag sport. ![]() | |
Radegast | woensdag 29 juni 2005 @ 16:01 |
![]() GPWC Olé olé ![]() | |
Laton | woensdag 29 juni 2005 @ 16:03 |
quote:Inderdaad. ![]() | |
Laton | woensdag 29 juni 2005 @ 16:04 |
quote:En veel plezier Ferrari ![]() | |
JPM01 | woensdag 29 juni 2005 @ 16:26 |
quote:bron ![]() ![]() wat een bulshit van de FIA ze kijken 14 september hoe ver Ferrari achter staat in het kampioenschap en gaan dan de straf geven om Ferrari alsnog kampioen te maken ![]() laat de GPWC maar komen | |
Laton | woensdag 29 juni 2005 @ 16:28 |
quote:En het lompste is dat Jean todt op dat fia board zit he...om de belangen van de constructeurs te behartigen. ![]() | |
ElmarO | woensdag 29 juni 2005 @ 16:30 |
quote:Niet echt. De teams zijn naar mijn mening al genoeg gestraft. [conspiracy modus] Dan zorgen ze er voor dat de andere teams op z'n minst 55 punten achterstaan, zodat ze het in de drie laatste GP's ook niet meer kunnen inhalen. [/conspiracy modus] | |
Remco | woensdag 29 juni 2005 @ 20:00 |
Topic titel veranderd ![]() | |
mbn | woensdag 29 juni 2005 @ 20:06 |
Ecclestone is alle macht schijnbaar kwijt aan de FIA en de FIA (Mosley) wil zich wel erg hardmaken. GPWC mag van mij volgend seizoen al wel komen op deze manier. | |
MrX1982 | donderdag 30 juni 2005 @ 13:25 |
Ik ben blij dat er geen schorsingen uitgekomen zijn. Maar het is sws niet goed voor de relatie tussen de autofabrikanten en de FIA. Op deze manier lijkt er wel een breuk te komen. We wachten af. Ik wil komend weekend iig een leuk f1 weekend ![]() | |
sooty | donderdag 30 juni 2005 @ 21:10 |
Het politieke gechicaneer heeft nu zijn langste tijd wel gehad. De uitspraak van de FIA: The teams, who all use Michelin tyres, were found guilty of failing to ensure they had suitable tyres and wrongfully refusing to start the race. Die uitspraak is een gotspe natuurlijk; de laatste ademtocht van een ten dode opgeschreven organisatie. Auf Wiederschnitzel Max ! (Mosley, red.). | |
McCarthy | donderdag 30 juni 2005 @ 21:36 |
Het feit dat ze niet konden rijden is toch al de straf. | |
sooty | donderdag 30 juni 2005 @ 22:18 |
quote:Natuurlijk. Maar Ferrari/FIA willen die makkelijk verdiende puntjes wel houden natuurlijk. ![]() En het is natuurlijk een gotspe. Die bocht ligt daar al bijna honderd jaar. ![]() | |
MrX1982 | donderdag 30 juni 2005 @ 22:22 |
De FIA wil laten zien wie de baas is. Het is natuurlijk een politiek spelletje waarvan de sport de dupe kan worden. Zoals op Indy al is gebleken. De sport is te groot geworden en de macht heeft de sport gecorrumpeerd. | |
Atreidez | donderdag 30 juni 2005 @ 22:31 |
Het lijkt wel of de FIA ze gezicht niet wil verliezen voor de amerikanen door extra hard op te treden, maar uiteindelijk heeft de sport daar niks aan en de FIA al helemaal niet. Zeker nu Michelin al heeft laten blijken de Indyfans tegemoet te komen door of geld of kaartjes voor volgend jaar. De andere teams hebben een voordeel gehad, dus de michelin team benadelen is eigenlijk nergens meer voor nodig ![]() | |
sooty | donderdag 30 juni 2005 @ 22:45 |
quote:En wat iedereen vergeet is natuurlijk Joe Consumer; Geen enkele Amerikaan koopt die franse tyre nog. Geen idee trouwens wat de penetratiemarkt van Michelin in de USA was ? | |
-Hans- | zondag 3 juli 2005 @ 17:11 |
quote:Dat zou wel gaaf zijn zeg! ![]() | |
-Hans- | zondag 3 juli 2005 @ 17:13 |
quote:Dus de Michelin teams zullen wat anders moeten gaan bedenken om alsnog onder de straffen uit te komen. | |
ElmarO | zondag 3 juli 2005 @ 17:17 |
quote:Zou inderdaad leuk zijn. Al heb ik toch wel een wat dubbel gevoel bij. De Minardi is nou niet echt snel te noemen. Dus dan zou die beter bij Jordan kunnen blijven. Maar goed, we wachten af ![]() | |
MrX1982 | zondag 3 juli 2005 @ 17:18 |
Robert Doornbos op de zondag ![]() Dat zou zeker cool zijn hoewel Minardi natuurlijk niet top is maar ja kan hij iig de ass kicken van Albers ![]() | |
Joene | zondag 3 juli 2005 @ 17:21 |
Doornbos tegen Albers ![]() ![]() | |
Remco | zondag 3 juli 2005 @ 17:25 |
Ik denk alleen dat Jordan daar niet zo heel blij mee zal zijn. Al heeft Jordan natuurlijk allang alle kans gehad om die Kartikeyan de laan uit te schoppen. | |
Joene | zondag 3 juli 2005 @ 17:26 |
quote:Ik denk dat jordan er niet wakker van ligt gezien er genoeg rijders zijn die er geld voor over hebben om 3e rijder te mogen zijn , en anders niemand houd ze tegen een mooi tegenbod te doen! ![]() | |
kriele | maandag 4 juli 2005 @ 15:02 |
quote:Maar dat zal niet zo snel gebeuren(ass-kicken Albers), want Albers kent de auto door en door en heeft het team helemaal naar zijn hand gezet. Wat blijft er dan nog over voor Doornbos? Achteraan eenzaam zijn rondjes rijden en aan de kant gaan voor snellere auto's. Ook zullen de jordan's verder weglopen van minardi met hun B specificatie. Dit moet Robert NIET doen. Er is meer meee te verliezen dan te winnen. Valt me wel op hoeveel mensen Albers onderschatten. Ik had er ook niet zoveel vertrouwen in aan het begin van dit seizoen, maar hij is duidelijk bezig om een heel goed seizoen neer te zetten. Die jongen verdient gewoon meer krediet. | |
Atreidez | maandag 4 juli 2005 @ 15:19 |
quote:Race ervaring is wel wat anders als je rondjes rijden op vrijdag hoor.. Ik ben van mening dat hij er juist zichzelf mee ontwikkelt, of je nou bij Minardi of elders rijdt; als ie genoeg talent heeft komt ie er wel.. oh, en een redelijke manager ![]() | |
kevin6188 | maandag 4 juli 2005 @ 19:58 |
het is een beetje dubbel natuurlijk of hij het wel of niet moet doen. Aan de ene kant kan hij alleen maar winnen als hij zich sneller toont dan Albers. Aan de andere kant is het nog maar de vraag of het hem gaat lukken. Albers doet het zeker niet slecht dit seizoen (terwijl ik het helemaal niet zo heb op de man) en als hij Doornbos dan ook wegblaast kan hij in Nederland niet meer stuk natuurlijk. Bovendien weten we allemaal hoe het met Justin Wilson is afgelopen nadat hij halverwege het seizoen een team inwisselde... | |
DeltaHF | maandag 4 juli 2005 @ 20:02 |
quote:En wát precies is er dan zo goed aan zijn seizoen? Die paar puntjes die hij cadeau kreeg in Amerika? ![]() | |
ShaoliN | maandag 4 juli 2005 @ 20:03 |
Wat is nu eigenlijk de GPWC precies? | |
kevin6188 | maandag 4 juli 2005 @ 20:08 |
quote:Achter bijna alle Formule 1-teams staan grote fabrikanten. in het geval van de GPWC zijn dit Williams-BMW (nu nog?), McLaren-Mercedes, BAR-Honda, Renault-Renault Sauber-BMW (sindskort) en Toyota-Toyota. Naast deze teams/fabrikanten maakt ook Jordan deel uit van de teams die zich in het GPWC verenigd hebben. Wat Minardi wil is onduidelijk, evenals Red Bull dat neigt naar de kant van de FIA. Deze teams hebben niet al te veel vertrouwen in Max Mosley met zijn regels en Bernie Ecclestone, die het vele geld naar zich toetrekt. Daarom willen ze buiten de FIA (lees: Mosley en Ecclestone) om een nieuw kampioenschap opstarten waarin de teams meer geld krijgen, dat is de achterliggende gedachte. Ferrari wil hier niks van hebben, met als gevolgd dat het politieke spel op dit moment meer hoogtij lijkt te vieren dan de gevechten op de baan | |
ShaoliN | maandag 4 juli 2005 @ 20:11 |
quote:Aha, thanks. Dat is een duidelijke uitleg. Met dit soort gelazer zal de FIA ook steeds meer zieltjes verliezen denk ik. | |
kevin6188 | maandag 4 juli 2005 @ 20:13 |
ligt eraan, als puntje bij paaltje komt hebben de teams Ecclestone net zo hard nodig als dat Ecclestone de teams nodig heeft. in 2008 gaan we gewoon verder met één kampioenschap. Dat is - als je het mag geloven - nog wel steeds de bedoeling... | |
Giem | maandag 4 juli 2005 @ 20:16 |
Nou als je blieft niet. Laat die IJkerlstone maar mooi oprotten met dat vriendje van hem. Rare regels, allemaal geld naar zich te trekken. enz enz. En Ferrari is gewoon vriendjes van.. daarom betalen de teams nu nog steeds Ferrari geld om mee te doen met de F1.. stom gedoe. | |
MonoSynth | maandag 4 juli 2005 @ 20:42 |
Zo lang heeft die Ecclestone niet meer, en als hij met pensioen gaat, door een gefrustreerde fan doodgeschoten wordt of gewoon een hartaanval of enge ouderdomsziekte krijgt dan zal Max ook wel met pensioen gaan. GPWC of niet, ik weet zeker dat over een paar jaar het tijdperk Schumacher/Ferrari/Mosley/Ecclestone over is. | |
kriele | maandag 4 juli 2005 @ 22:44 |
quote:Nee, niet die punten. Hij heeft veel vooruitgang geboekt in de kwalificaties. De laatste tijd(behalve afgelopen zondag) heeft ie gewoon knappe kwali-ronden neergezet en in de race zet hij ook fatsoenlijke tijden op de klok, voor minardi begrippen. Ook is hij bijna altijd sneller dan Friesacher. Friesachre is zeker geen toekomstig wereldkampioen, maar hij is nu ook weer geen Pedro Diniz ofzo. Hij heeft verdienstelijk gepresteerd in de F3000. Albers laat vooruitgang zien, maar hij moet nog zeker een stukje beter. Maar ik realiseer me ook dat sommige mensen iets tegen hem hebben en hij zal het in hun ogen nooit goed kunnen doen. Hoor jij daar ook bij? | |
MonoSynth | maandag 4 juli 2005 @ 23:00 |
ik begin idd ook steeds meer respect voor Albers te krijgen...... | |
Giem | maandag 4 juli 2005 @ 23:05 |
quote:Mmm ik niet.. vind hem een beetje wazig.. vreemd.. niet arrogant maar wel raar.. Doorbos vind ik veel "Normaler" | |
Kanjer | maandag 4 juli 2005 @ 23:05 |
Mijn idee is toch ook wel dat Albers goed gaat, zeker gezien de mogelijkheden bij Minardi. Zie nog wel een toekomst voor hem bij een beter team. En nee, ben geen fanatiek fan ofzo, maarja, Nederlanders he? die volg je toch een beetje extra. | |
Kanjer | maandag 4 juli 2005 @ 23:08 |
quote:Albers valt bij mij in de catagorie "balletje", net als KImi bijvoorbeeld. Schumi valt bij mij in de catagorie "rebel" en dat is dan precies de reden dat ik daar fan van ben. Doornbos lijkt me ook wel een "rebel" type, evenals Alonso, dus als het Schumi niet lukt dit jaar, dan maar Alonso. | |
kriele | maandag 4 juli 2005 @ 23:38 |
quote:Schumi een rebel? ![]() | |
Kanjer | maandag 4 juli 2005 @ 23:45 |
quote:Hoe Schumi thuis is zal mij persoonlijk worst wezen. Gaat erom hoe hij (en Ferrari) omgaan met de regels, altijd op het randje, niet zo strak statisch, hoe leg je zo'n gevoel uit? Villeneuve vond ik in het begin ook wel een rebel, vind het nu een beetje over het paard getild balletje geworden, maar goe dat is mijn idee. | |
MonoSynth | dinsdag 5 juli 2005 @ 08:48 |
quote:Ik zeg ook niet dat het een absolute topcoureur is en dat ik hem als persoon mag, maar het verbaast me wel dat hij de laatste tijd vaak sneller is dan zijn teammaat, iets wat ik aan het begin van het jaar niet verwacht had. | |
kevin6188 | dinsdag 5 juli 2005 @ 16:00 |
David Coulthard heeft bijgetekend bij Red Bull voor 2006 ![]() | |
Atreidez | dinsdag 5 juli 2005 @ 16:42 |
Laat me raden, hij zegt dat hij volgend jaar kampioen gaat worden? ![]() | |
Walter_Sobchak | dinsdag 5 juli 2005 @ 17:27 |
Nope..hij zegt dat de nieuwe regels F1 een beetje verpest hebben en krijgt een tik op zijn vingers van Ome Max. | |
DeltaHF | dinsdag 5 juli 2005 @ 17:47 |
quote:Ja. Maar dat heeft ie wel compleet aan zich zelf te danken ![]() Al zou ie ooit nog wereldkampioen worden dan zou ik hem zeker wel een goede coureur, maar nog steeds een kwal vinden. Dan heb ik liever een Doornbos ![]() | |
dazzle123 | dinsdag 5 juli 2005 @ 21:43 |
quote:Ferrari heeft ook een bak met geld gehad van de om in de F1 te blijven. Daarnaast zijn ze van oudsher eigenlijk al close met de FIA. Aan de ene kant zou het slecht zijn voor de F1 als er een splitsing kwam. Aan de andere kant is het wel een mooie gelegenheid om Bernie en Mosley d'r eindelijk eens uit te werken. | |
Tommeh | dinsdag 5 juli 2005 @ 23:09 |
Er komen een HOOP nieuwe regels aan MISSCHIEN : http://fia1.greencathedra(...)0__04_07_2005_F1.pdf Vooral pag 5 tm 8. Dingen zoals koppeling met pedaal en mechanisme, schakelen ook met mechanisme, 1 bandenmerk met slicks ( mechanische grip verhogen, downforce verlagen. ), Fia ECU ( gecontroleerde electronica ) . E.d. Erg interessant om te lezen dit, het zal misschien weer een rijders sport worden ![]() | |
Giem | dinsdag 5 juli 2005 @ 23:21 |
quote:Jij bedoelt de HELE F1 in een klap helemaal verneukt.. Zoals ik al vaker zeg. Alles in ons leven gaat vooruit.. Pc worden sneller... auto's zuiniger... enz enz enz.. Maar nee hoor... niet de f1.. die gaan weer terug naar de jaren 70.. of 60.. ![]() ![]() Wat een belachelijk gedoe... echt dom dom dom... Het is dan ook geen uitdaging meer om een motor te maken... de helft komt van de fia... Nou 1 banden leveransier... dat wordt bridgestone... fia en michelin hebben elkaar al nooit gemogen.. Zelf schakelen met koppelen doen we in onze eigen auto's ook al bijna niet meer... (nieuwe auto's.. of automaat of selespeed) F1 moet het neusje van de zalm wezen qua snelheid en techniek... nou zo niet meer dus.. jaren 70 auto's.. ![]() Echt als het door gaat kijk ik geen F1 meer.. maak als je blieft een GPWC | |
MonoSynth | woensdag 6 juli 2005 @ 09:39 |
Ik denk dat bij de nieuwe regels in de F1 niet echt wordt gedacht aan de sponsors. Nu de tabaksindustrie niet meer kan adverteren zie je dat, naast de alcoholische industrie, ook de technologie-sector veel geld investeert in de F1. Zie Ferrari met Acer en AMD, Williams/HP, Toyota/Panasonic+Intel, enzovoorts. Als de technologie zo ver wordt teruggebracht (standaard elektronica) dan wordt de F1 geen prestigeobject meer voor deze fabrikanten, en waar wordt het sponsorgeld dan vandaan gehaald? | |
Tommeh | woensdag 6 juli 2005 @ 10:18 |
Nee klopt zeker MonoSynth. Ik weet dat F1 op dit moment kut is, wat maakt iedereen kiezen voor GPWC? | |
Giem | woensdag 6 juli 2005 @ 12:01 |
quote:Nou dat bedoel ik maart. ik vind het zo'n stop gedoe.. we gaan echt terug naar de jaren 70.. alleen dan wel alleen de negative dingen er van.. | |
Chepke | woensdag 6 juli 2005 @ 12:22 |
Ik vind wel dat de coureur belangrijker moet worden. Zoals bijvoorbeeld in de ChamCar. En het slipstreamen moet mogelijk worden, zodat er meer close-racing komt. | |
kriele | woensdag 6 juli 2005 @ 14:08 |
quote:Ok, dat is een eerlijk antwoord. | |
JPM01 | donderdag 14 juli 2005 @ 18:28 |
onze grote indiaanse vriend heeft weer iets van zich laten horenquote:bron: formule1.info | |
-Xerxes- | donderdag 14 juli 2005 @ 18:31 |
quote:Whahahaha, lamlul; hij is bijna elke training sneller dan Karthikeyan zelf ![]() | |
JPM01 | donderdag 14 juli 2005 @ 18:39 |
quote:en die portugees is sinds monaco ook elke keer sneller.... nee die kartikyan wordt een 3e schumi de eerste 2 zijn arogant en daar komt hij bij. ![]() | |
MrX1982 | vrijdag 15 juli 2005 @ 00:16 |
Karthikeyan is toch wel hét lachertje van de F1. Zeker nu hij ook zo'n grote mond heeft. Hij moet weer terug naar India en gaan racen op koeien ![]() ![]() | |
Giem | maandag 18 juli 2005 @ 08:24 |
Ha ha ha. en het allermooiste is dat die Jordan nooit zal rijden... ![]() ![]() | |
appelsientje | maandag 18 juli 2005 @ 08:29 |
quote:whaha de grappenmaker ![]() | |
ElmarO | maandag 18 juli 2005 @ 13:07 |
quote:Bron Ik ben benieuwd of Doornbos het word. | |
MrX1982 | maandag 18 juli 2005 @ 13:19 |
Spannend. Zou stoer zijn als Doornbos plaats mag nemen in een Minardi. Minardi is een begin. Hij kan beter bij Minardi instappen dan eeuwig wachten bij Jordan. | |
Giem | maandag 18 juli 2005 @ 13:20 |
Zou wel lachen zijn... 2 nederlanders in de F1.. | |
ElmarO | maandag 18 juli 2005 @ 13:24 |
quote:Inderdaad. En van dat debacle met de motorkoeling op het nieuwe chassis zal hij ook wel niet vrolijker worden. | |
MrX1982 | maandag 18 juli 2005 @ 13:25 |
quote:Dat hele Jordan is natuurlijk een groot lachertje. Ze houden hem aan het lijntje en volgens mij gaat dat helemaal niets worden met Midland. Onbetrouwbare Rus ![]() | |
ElmarO | maandag 18 juli 2005 @ 16:14 |
quote:Bron | |
ShaoliN | maandag 18 juli 2005 @ 18:45 |
Ik vraag me af of het wel verstandig is voor Button om te gaan rijden bij Wiliams. Beide teams presteren dit seizoen beneden de maat. Maar bij Honda lijkt er weer een stijgende lijn in te zitten. | |
ElmarO | dinsdag 19 juli 2005 @ 11:11 |
quote:Bron Klinkt veelbelovend. Go Doornbos ![]() quote:Bron | |
vosss | dinsdag 19 juli 2005 @ 15:05 |
Ik las het ook al ja; ik houd het nieuws in de gaten vanmiddag ![]() Is voor het laatst in 1962 geweest dat er 2 nederlanders aan de start stonden. Mocht het puur op geld aankomen dan zou ik als balkenende zijnde gewoon zeggen: "Wat? Heeft die stomme hongaar 2 miljoen meer dan onze Robert? Dikke lul, hier Robbie; hebbie 3 mil! ![]() Maarja, dat zal toch wel niet denk ik ![]() | |
ElmarO | dinsdag 19 juli 2005 @ 16:37 |
quote:Bron ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
JPM01 | dinsdag 19 juli 2005 @ 16:42 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ShaoliN | dinsdag 19 juli 2005 @ 17:40 |
Yessss. ![]() ![]() Dat ie Albers maar compleet zoek mag rijden. ![]() | |
Zwansen | dinsdag 19 juli 2005 @ 17:43 |
Yeah! Weer Nederlander die achteraan rijdt... ![]() | |
ShaoliN | dinsdag 19 juli 2005 @ 17:44 |
quote:Hij rijd iig. Alonso is ook bij Minardi begonnen. | |
Zwansen | dinsdag 19 juli 2005 @ 17:49 |
ja maar zie je Albers of Doornbos ooit zover komen? Sinds Verstappen geloof ik nergens meer in.. | |
ShaoliN | dinsdag 19 juli 2005 @ 17:50 |
quote:Albers niet. Doornbos weet ik niet. Die krijgt nu de kans om te bewijzen dat hij wel kan rijden. | |
gitaarsnaar | dinsdag 19 juli 2005 @ 17:56 |
![]() [alleen nu tweemaal zoveel kans dat een nederlander achteraan rijdt ![]() | |
-Vaduz- | dinsdag 19 juli 2005 @ 18:02 |
Leuk voor Robert, ik had het niet meer verwacht dit seizoen. | |
HPoi | dinsdag 19 juli 2005 @ 18:05 |
![]() | |
Walter_Sobchak | dinsdag 19 juli 2005 @ 18:15 |
quote:Sterker nog, Schumacher is ook bij Jordan begonnen ![]() Ik kijk nu nog meer uit naar komend GP-weekend ![]() | |
Scrutinizer | dinsdag 19 juli 2005 @ 18:20 |
Ik vind dat ze die Minardi maar rood-wit-blauw of oranje moeten spuiten | |
twi | dinsdag 19 juli 2005 @ 18:46 |
Een reden om weer wat actiever F1 te volgen ![]() ![]() Nu nog Jan Lammers die zich ermee gaat bemoeien en de eerste stap naar een Racing For Holland team is gezet ![]() | |
-Hans- | dinsdag 19 juli 2005 @ 18:50 |
Leuk voor Doornbos! en Newey blijft een jaar langer bij McLaren Mercedes, yes! ![]() | |
vosss | dinsdag 19 juli 2005 @ 19:01 |
En het mooiste van alles is misschien wel dattie het aanbod om in 2006 bij midland te racen gewoon open mag houden van minardi en midland heeft al gezegd dat ze dat aanbod zeker niet in zullen trekken ![]() De bron kan ik ff niet meer vinden tussen al het doornbos nieuws; de sites stromen er over van ![]() | |
Laton | woensdag 20 juli 2005 @ 02:49 |
Yes doornbos! en dat ie albers maar over mag rijden..God wat haat ik die albers toch..wat een maloot.. ![]() | |
Giem | woensdag 20 juli 2005 @ 08:04 |
quote:Ja ik vind het ook zo klein stom patsertje... met zijn half nederlands/engels... man hij kan amper normaal praten... ![]() | |
MonoSynth | woensdag 20 juli 2005 @ 12:50 |
Interessant. Eerst lees ik op grandprix.com dat Jordan weer te koop staat en dat Hyundai en Samsung interesse hebben, nu lees ik dat deze bedrijven zelfs van plan zijn om Williams te kopen. Op zich wel logisch, want Williams is en blijft een topteam, maar nu ze hun motorleverancier kwijt zijn en er massaontslagen dreigen bij de hoofdsponsor is de beste keuze om het team in de verkoop te doen. En oh ja, die nieuwe teambaas doet het ook niet zo goed, gelukkig is er nog ene Dave Richards beschikbaar:quote:br0n | |
kriele | woensdag 20 juli 2005 @ 13:03 |
quote:Dat is ook het gevoel wat bij mij overheerst. Er valt domweg niets te halen bij -ardi behalve kilometers en een lekkere hap eten. Voor de mensen die Albers niets vinden; ga er maar niet zomaar vanuit dat Doornbos Albers zomaar verslaat. Voor mij doet Albers het gewoon onverwacht goed en heeft hij het team naar zijn hand gezet. | |
MonoSynth | woensdag 20 juli 2005 @ 21:46 |
En Kiesa gaat (voorlopig) Doornbos' plek invullen bij Jordan:quote:br0n | |
Klonk | donderdag 21 juli 2005 @ 00:36 |
wacht ff, dus Friesacher word bij Minardi weggestuurd omdat ie z'n geld zaken niet op orde had, en dan gaat ie met Jordan in onderhandeling ![]() | |
JPM01 | dinsdag 26 juli 2005 @ 20:46 |
Vorig week reed niemand minder dan David Coulthard zijn Red Bull bolide over de Turkse Bosporus-brug tijdens een promotie-evenement voor de aanstaande race in Turkije op 21 augustus. Maar zelfs meervoudig Grand Prix-winnaars moeten tol betalen, zo blijkt nu. Op het moment dat Coulthard met zijn bolide over de brug scheurde werd hij door het automatische surveillance-systeem van de brug opmerkt en wegens het niet betalen van de noodzakelijke tolheffing werd David een boete opgelegd van twintig euro, aldus een Turks persbureau. Coulthard hoeft overigens niet bang te zijn dat hij vanwege zijn gratis ritje zijn spaarcentjes aan moet spreken. De boete werd namelijk betaald door lokale vertegenwoordigers van Red Bull. In Turkije is alleen de president vrijgesteld van tolheffing, afgezien van de noodzakelijke hulpdiensten en verkeerspolitie. ![]() ![]() | |
Giem | dinsdag 26 juli 2005 @ 21:52 |
quote: ![]() ![]() | |
Atreidez | woensdag 27 juli 2005 @ 00:11 |
Ik heb de beelden gezien, via barracuda ![]() | |
JPM01 | woensdag 27 juli 2005 @ 15:51 |
Een kok in dienst van McLaren Mercedes is vanochtend in de Hongaarse hoofdstad Budapest op een tragische wijze om het leven gekomen. De 29-jarige medewerker van het cateringsbedrijf Absolute Taste viel van een dakterras, dat was gesitueerd op de achtste verdieping van het Marriott hotel. "De exacte omstandigheden zullen moeten worden onderzocht door de autoriteiten", verklaart een woordvoerder van McLaren. "Hij was een hooggewaardeerde collega en we willen ons medeleven tonen aan zijn familie, vrienden en collega's." | |
Walter_Sobchak | woensdag 27 juli 2005 @ 20:20 |
Williams rijdt volgend jaar waarschijnlijk met Cosworth motoren | |
TheGHunter | woensdag 27 juli 2005 @ 20:23 |
Als dat zo is hunnen ze hun auto's net zo goed meteen achteraan op de grid zetten ![]() | |
Klonk | woensdag 27 juli 2005 @ 20:25 |
van topteam naar flopteam | |
Walter_Sobchak | woensdag 27 juli 2005 @ 20:30 |
Williams is toch eigenlijk nog steeds de enige 'privateer', nu Sauber door BMW en Jordan door Midland wordenovergenomen? Inderdaad heel jammer, want elke deal die Williams in het verleden is aangegaan met een grote motorleverancier leverde toch vaak een aantal jaren dominantie op. | |
JPM01 | woensdag 27 juli 2005 @ 22:57 |
midland vind ik ook een beetje een prive team. | |
sportfreak | woensdag 27 juli 2005 @ 23:03 |
quote:Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan. ![]() | |
Radegast | woensdag 27 juli 2005 @ 23:24 |
quote:Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik. | |
Vitalogy | woensdag 27 juli 2005 @ 23:25 |
quote:Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft. | |
Radegast | woensdag 27 juli 2005 @ 23:30 |
quote:Precies, Cosworth was toch ook de eerste die klaar was met z'n v8's voor volgend seizoen? quote:GrandPrix.com | |
Walter_Sobchak | woensdag 27 juli 2005 @ 23:57 |
Aha...dat maakt de keuze voor Cosworth toch niet zo vreemd als ik dacht. Thanks voor die info ![]() En Minardi; is dat nog wel een privateer? Jordan heeft/had Eddie J, Sauber heeft/had Peter S maar wat heeft Giancarlo Minardi nog in de pap te brokkelen? Heeft Stoddart geen bedrijf oid achter zich? | |
TheGHunter | donderdag 28 juli 2005 @ 00:37 |
quote:Minardi is gewoon een privateer team, Stoddart mag dan geld van zn eigen bedrijf in Minardi stoppen (European Aviation), hij hoeft geen verantwoording af te leggen aan iemand mbt het F1 team. En over Cosworth voor komend seizoen, het bedrijf heeft nooit problemen gehad om een hoge topsnelheid uit hun motoren te krijgen, maar op een of andere manier lukte het nooit om een echte topmotor te fabriceren. Dat ze hun motor op 20.000 toeren laten draaien zegt ook niet veel, want je weet niet wat de andere teams op dit moment met hun eigen V8 halen. Feit blijft dat dit weer zon onzinnige onnodige geldverslindende regel is. Juist wanneer de FIA zegt dat ze de sport goedkoper willen maken, komen ze weer met zoiets totaal onzinnigs. Een nieuwe motor ontwikkelen kost gruwelijk veel geld en dat past totaal niet in het plaatje dat ze zelf voor ogen hebben. | |
TheGHunter | donderdag 28 juli 2005 @ 00:46 |
quote:En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10? Reglement zegt V8, dan mag je niet met teruggeschroefde V10's gaan rijden. | |
Radegast | donderdag 28 juli 2005 @ 01:01 |
quote: quote:Meer over Minardi en de 'teruggeschroefde v10' http://www.f1total.com/news/05050306.shtml Hier trouwens een filmpje van de Cosworth v8 http://www.cosworth.com/downloads/cosworthV8_movie5_medium.mpg | |
DatMeenJeNiet | donderdag 28 juli 2005 @ 08:56 |
De Minardis doen ook altijd mee met de hoogste snelheid met hun cosworth motoren. | |
ElmarO | donderdag 28 juli 2005 @ 10:09 |
quote:Ben ik geheel met je eens. En het geld dat eventueel bespaart wordt gebruiken de teams dan wel weer voor andere dingen. Dus uiteindelijk levert het niks op. | |
Atreidez | donderdag 28 juli 2005 @ 10:31 |
En tis om de power te verminderen, maar vervolgens draaien de nieuwe motoren met meer toeren waardoor ze alsnog even hard gaan ![]() | |
ElmarO | donderdag 28 juli 2005 @ 11:31 |
quote:Bron | |
Atreidez | donderdag 28 juli 2005 @ 11:35 |
Dat zou dikke pret zijn ![]() | |
Vitalogy | donderdag 28 juli 2005 @ 11:41 |
Ik zou het een enorme stunt vinden. Aan de andere kant is het gewoon een schande dat Sato nog in de F1 zit. Ja ik weet het. Hij heeft zich populair gemaakt met zijn kamikaze rijstijl maar het slaat werkelijk waar nergens meer op. | |
ElmarO | zondag 31 juli 2005 @ 17:20 |
quote:Bron | |
Giem | zondag 31 juli 2005 @ 17:39 |
quote:Hopelijk blijven ze gewoon bij michelin. Ze waren ook een van die eersten die er naar over stapten.. | |
-Hans- | zondag 31 juli 2005 @ 18:07 |
Bijna officieel, maar nog niet helemaal. quote:Rubens => BAR (nieuwe impuls, en dat is wel goed voor hem) Massa => Ferrari (goede coureur, en een nieuw slaafje voor Schumacher..) | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:25 |
quote:Nu wel officieel. | |
Walter_Sobchak | dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:52 |
yup | |
Joene | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:02 |
Stoer Massa is okay! , jammer dat ook hij weer zoek gereden gaat worden door schumi. | |
mitt | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:05 |
Massa zal allang blij zijn dat hij naar Ferrari mag, dus ze kunnen alles op de boeg Schumacher blijven gooien. | |
Joene | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:16 |
quote:Klopt ![]() ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:20 |
Werd ook wel tijd Barrichello zit in de nadagen van zijn carriere. Het is niets en zal nooit iets worden. Voor Massa zie ik ook weinig mogelijkheden zolang Michael nog bij Ferrari is ![]() | |
Walter_Sobchak | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:21 |
Massa heeft een jaartje getest bij Ferrari en blijkbaar is dat beide partijen prima bevallen. Massa rijdt naast Villeneuve toch zeer degelijke races imo. Doornbos naar Sauber volgend jaar ![]() ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:23 |
quote: ![]() Ik acht de kans klein ![]() | |
Radegast | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:24 |
Volgend jaar bestaat Sauber niet meer. Bij BMW dus waarschijnlijk Villeneuve & Heidfeld. Ook leuk. | |
MrX1982 | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:25 |
Villeneuve lijkt me ook niet. Die kerel rijdt echt geen deuk in een pakje botor. | |
Radegast | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:29 |
quote:Toch schijnt hij goede kans te maken als het aan BMW ligt, bovendien hebben ze geen zin om z'n contract af te kopen... | |
MrX1982 | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:38 |
quote:Hmm dan kunnen ze beter Doornbos nemen voor minder ![]() Maar ja we zien het wel ![]() | |
ElmarO | dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:38 |
En de kans dat Sato weggaat lijkt ook wat groter.quote:Bron | |
TheGHunter | woensdag 3 augustus 2005 @ 23:38 |
quote:Zeker weten dat Rossi binnen een paar jaar bij Ferrari zit. | |
mitt | woensdag 3 augustus 2005 @ 23:39 |
Rossi wil toch zelf helemaal niet? of zegt hij dat voor de schijn. | |
TheGHunter | woensdag 3 augustus 2005 @ 23:40 |
quote:Rossi heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij t ooit nog wel ns op 4 wielen wil gaan proberen. | |
Joene | donderdag 4 augustus 2005 @ 08:53 |
quote:Echter heeft hij een halfjaartje terug gezegt dat wanneer hij stopt met motogp , zeker geen F1 zal gaan rijden. | |
ElmarO | donderdag 4 augustus 2005 @ 12:57 |
quote:Bron | |
BIiebIie | vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:35 |
![]() | |
-Hans- | maandag 15 augustus 2005 @ 14:06 |
quote:Nou Button, ik zou nu helemaal bij BAR blijven. ![]() Naja, misschien pakt de ervaring die Cosworth met de V8-motoren heeft wel goed uit. ![]() | |
HPoi | maandag 15 augustus 2005 @ 14:10 |
quote:Leuke combi!! ![]() | |
HPoi | maandag 15 augustus 2005 @ 14:16 |
Williams heeft nu door Cosworth motoren te nemen lekker veel voorsprong!! Cosworth is al heel lang bezig met deze V8 en noteerde op de testbank al 20.000 toeren. ![]() ![]() | |
MrX1982 | maandag 15 augustus 2005 @ 14:19 |
Hmm ik denk eerlijk gezegd dat Williams volgend jaar weinig progressie boekt. Ik heb persoonlijk weinig vertrouwen in Cosworth. Waarom komt er niet een nieuwe autofabrikant bij. VAG ![]() | |
-Hans- | maandag 15 augustus 2005 @ 14:44 |
Cosworth Williams, dat is even wennen. ![]() Williams zal nou ook eens moeten zorgen dat hun aërodynamica pakket in orde is, want anders hebben ze straks een goede motor en weer een slecht aërodynamica pakket. Ik ben wel benieuwd of Williams gaat overstappen op Bridgestone banden, die geruchten doen ook nog altijd de ronde. Cosworth is in het verleden al erg succesvol gebleken met de V8-motoren, terwijl Toyota, Honda, BMW, Ferrari, Renault en Mercedes pas sinds kort testen met V8-motoren. Natuurlijk moet Cosworth een hele nieuwe Formule1 V8-motor ontwerpen, maar de ervaring die ze al hebben met de V8-motoren (+ software) is wel een voordeel. Om eerlijk te zijn had ik deze stap van Williams niet verwacht. Ik had verwacht dat Williams nog één jaar (ondanks de slechte onderlinge verhouding) met BMW door zou gaan, en na dat jaar op zoek zou gaan naar een nieuwe motorenleverancier. | |
ElmarO | maandag 15 augustus 2005 @ 15:43 |
quote:Ik denk dat ze een vermoeden hebben dat ze bij BMW op het tweede plan zouden komen te staan, omdat die zich veel meer zullen gaan focussen op hun eigen team. | |
smvs | maandag 15 augustus 2005 @ 16:11 |
Is Cosworth een op zichzelf staand bedrijf? Het was toch van Ford, of heeft het hier niks meer mee te maken? laat maar wikipedia biedt uitkomst. | |
kevin6188 | maandag 15 augustus 2005 @ 19:18 |
dit is misschien wel het beste wat Williams dit seizoen is overkomen, tezamen met de aanstelling van Nick Heidfeld | |
ElmarO | dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:07 |
quote:Bron | |
Joene | dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:19 |
Beter hoor , had het ook al gelezen op f1racing. | |
-Hans- | dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:18 |
Goh, en wie zal dus moeten moven bij BAR? Zelf verwacht ik dat Button blijft, en dan zou Sato dus een stapje terug moeten doen. Davidson kan bij Midland F1 terecht, dus Sato zou de rol als testrijder van Davidson over kunnen nemen. | |
ShaoliN | dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:12 |
quote:Niet benieuwd wie die rode rammelbak gaat besturen?? | |
HPoi | dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:15 |
quote:Als je de 2de Ferrari bedoeld dan is dat Felipe MAssa is tijdje terug al vastgelegd. | |
-Hans- | dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:41 |
quote:Dat zal (zoals HPoi al schreef) Massa worden. ![]() Ferrari: Schumacher & Massa als tweede viool. | |
Joene | dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:04 |
quote:Beter 2e viool bij ferrari dan bij sauber rijden toch. | |
-Hans- | dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:16 |
quote:Dan liever bij McLaren.. ![]() Maaruh Sauber heeft de beschikking over een ultra moderne windtunnel waar ze op dit moment nog niet optimaal gebruik van kunnen maken. (beperkt budget) Maar met de komst van BMW zal daar verandering in komen, dus voor het komende seizoen verwacht ik absoluut een sterker Sauber. BMW zal nu al geld pompen in de ontwikkeling van de nieuwe Sauber, dus ik ben erg benieuwd waar Sauber het nieuwe seizoen staat. (jaja op de grid, dat is vrij zeker.. ![]() | |
-Hans- | dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:17 |
quote:Dat is duidelijke taal! ![]() | |
ElmarO | dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:44 |
quote:Toch wel jammer dan dat die deal met Cosworth is doorgegaan. Had ze wel willen zien duwen. Kijken of ze dan de Minardi's en Jordans voor kunnen blijven ![]() | |
HPoi | dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:11 |
quote:Goeie reclame voor BMW! ![]() ![]() | |
-Hans- | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:29 |
^^ eens is met bovenstaande reacties. ![]() Mogelijke drivers line-up (Jordan) Midland F1 - A. Davidson - Christijan Albers Albers in gesprek met Midland quote:Ik zie Doornbos nog wel een jaartje bij Minardi rijden.. | |
HPoi | zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:59 |
quote:Die Alex van Midland zet geloof ik iedereen onder contract, dus of er nou wat van waar is.... | |
-Hans- | zondag 21 augustus 2005 @ 00:25 |
quote:We zien het wel. ![]() Ik vind de overstap naar Midland niet echt geweldig, maar goed ik weet ook niet hoe dat team er volgend jaar uit komt te zien (qua budget, banden, motoren etc.) Met een beetje geluk zijn we straks wel van die Indiër af, dus dat is wel positief. | |
-Hans- | zondag 21 augustus 2005 @ 12:26 |
Massa mag niet meer testen voor Michelin! quote:Is wel te begrijpen denk ik zo. ![]() | |
ElmarO | maandag 22 augustus 2005 @ 12:49 |
En weer een nieuw gerucht al is de geloofwaardig niet al te hoog aangezien het uit Bild komt. quote:Bron | |
MrX1982 | maandag 22 augustus 2005 @ 13:26 |
Dat zou wel vet zijn ![]() Alleen geloof ik het niet echt | |
Radegast | maandag 22 augustus 2005 @ 14:17 |
Het zou wel een stunt zijn als Kimi na 2006 naar Ferrari gaat, en McLaren dan opeens Michael Schumacher uit de hoge hoed tovert voor 2007 ![]() | |
MrX1982 | maandag 22 augustus 2005 @ 14:41 |
Nee Kimi moet sws blijven. Montoya naar Ferrari ![]() | |
sexbierum | maandag 22 augustus 2005 @ 15:23 |
"Albers beter dan Doornbos"quote:Zal Doornbos blij mee zijn.... [ Bericht 8% gewijzigd door sexbierum op 22-08-2005 15:48:23 ] | |
Walter_Sobchak | maandag 22 augustus 2005 @ 16:02 |
Tja..Doornbos heeft pas 3 GPs achter zijn naam. Albers heeft een kwalificatie voordeel maar in de race maakt Doornbos gezien zijn beperkte ervaring een geweldige indruk. Ik val dus zeker niet onder die everyone. Albers doet het prima, maar ik schat Robert veel hoger in. En als Herbert 's ff het F3000 seizoen van Albers erbij neemt, zal ie zijn mening ook zeker moeten bijstellen. En toen CA hoorde dat ie wellicht naar Formule 1 kon, liet ie ook zijn prestaties in DTM vieren en verloor ie het DTM kampioenschap. Kan Herbert ook gelijk ff de motivatie van CA beoordelen. | |
-Hans- | maandag 22 augustus 2005 @ 17:28 |
BMW rijdt in 2006 op Michelin | |
-Hans- | maandag 22 augustus 2005 @ 17:31 |
quote: quote:Laat Schumi maar mooi bij Ferrari blijven. ![]() | |
HPoi | woensdag 24 augustus 2005 @ 12:14 |
Gesignaleerd tijdens de GP van Turkije![]() | |
ElmarO | donderdag 25 augustus 2005 @ 10:27 |
En Bild is weer lekker op dreef.quote:Bron | |
Klonk | donderdag 25 augustus 2005 @ 10:34 |
eerst zien dan geloven, in vergelijking met de bild is de telegraaf erg betrouwbaar ![]() | |
Giem | donderdag 25 augustus 2005 @ 11:34 |
quote:Mmm ik geloof dat niet zo.. ik vind kimi helemaal niet de persoon om bij ferrari te rijden.. Alonso veel eerder... die past zo bij die arogantie lui.. dat zie ik veel eerder gebeuren | |
Walter_Sobchak | donderdag 25 augustus 2005 @ 17:21 |
quote:McLaren kan een behoorlijk woordje meepraten over arrogantie. Sterker nog, McLaren was het eerste team dat het waagde uitsmijters voor de pits neer te zetten. Wee je gebeente als je daar iets te dicht bij in de buurt kwam zonder toestemming. En dat is eerlijk gezegd nog niet eens zo lang geleden. | |
HPoi | donderdag 25 augustus 2005 @ 19:31 |
Testen te Monza: Dag 3 Aantal ronden: 1 Juan-Pablo Montoya McLaren-Mercedes 1:19.814 120 2 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:20.074 72 3 Giancarlo Fisichella Renault (geen gegevens) 147 4 Mark Webber BMW-Williams 1:20.947 120 5 Michael Schumacher Ferrari 1:21.070 96 ![]() 6 Fernando Alonso Renault 1:21.095 131 7 Jenson Button BAR-Honda 1:21.235 119 8 Takuma Sato BAR-Honda 1:21.440 96 9 Luca Badoer Ferrari 1:21.501 78 10 David Coulthard Red Bull Racing 1:21.714 88 11 Nick Heidfeld BMW-Williams 1:21.821 61 12 Christian Klien Red Bull Racing 1:21.901 91 13 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas 1:21.915 120 14 Ralf Schumacher Toyota 1:22.148 108 15 Robert Doornbos Minardi 1:22.258 80 16 Tiago Monteiro Jordan 1:23.385 51 17 Nicolas Kiesa Jordan 1:24.802 58 18 Adam Carroll BAR-Honda 1:25.084 37 19 Olivier Panis Toyota (V8) 1:30.079 30 20 Ricardo Zonta Toyota geen tijd, wel 5 ronden gereden Eerste testdag voor B.A.R en Minardi. Alle teams kwamen in actie. | |
HPoi | donderdag 25 augustus 2005 @ 21:47 |
3de Testdag MONZA Juan Pablo Montoya zette niet alleen de snelste tijd neer op de derde testdag in Monza, maar haalde ook nog de hoogste topsnelheid ooit gehaald op het Italiaanse circuit, met 367 kilometer per uur. De derde testdag verliep redelijk rustig. Alleen Luca Badoer had een probleem, toen op het rechte stuk zijn band klapte. Hopelijk heeft Bridgestone geen problemen op Monza,.................. | |
ElmarO | donderdag 25 augustus 2005 @ 21:54 |
quote:En hier staan weer andere tijden voor Dag 3 ![]() | |
HPoi | donderdag 25 augustus 2005 @ 22:02 |
quote:Die kloppen niet, ander zou F1-Live.com het ook fout hebben.. "Juan Pablo set the fastest lap of the day with a time of 1m19.814, whilst Kimi was second on the timesheets, with a 1m20.074." "Robert Doornbos, best lap: 1 min 24.796 secs, total laps: 79" Michael completed 96 laps, the quickest in 1’21’’067. Luca did 78 laps today, with a best time of 1’21”502. Hoewel ik nu zie dat deze tijden ook niet overeen komen, maar ook weer niet met F1 Racing.nl..... | |
HPoi | donderdag 25 augustus 2005 @ 22:06 |
Monza - 25/08/05 (Timing results courtesy of McLaren) 1. J.P. Montoya - McLaren Mercedes - 1'19"814 (+0"000) - 120 laps 2. K. Raikkonen - McLaren Mercedes - 1'20"074 (+0"260) - 72 laps 3. G. Fisichella - Renault - 1'20"762 (+0"948) - 147 laps 4. M. Webber - BMW Williams - 1'20"947 (+1"133) - 120 laps 5. M. Schumacher - Ferrari - 1'21"070 (+1"256) - 96 laps 6. F. Alonso - Renault - 1'21"095 (+1"281) - 131 laps 7. J. Button - BAR Honda - 1'21"235 (+1"421) - 119 laps 8. T. Sato - BAR Honda - 1'21"440 (+1"626) - 96 laps 9. L. Badoer - Ferrari - 1'21"501 (+1"687) - 78 laps 10. D. Coulthard - Red Bull Cosworth - 1'21"714 (+1"900) - 88 laps 11. N. Heidfeld - BMW Williams - 1'21"821 (+2"007) - 61 laps 12. C. Klien - Red Bull Cosworth - 1'21"901 (+2"087) - 91 laps 13. J. Villeneuve - Sauber Petronas - 1'21"915 (+2"101) - 120 laps 14. R. Schumacher - Toyota - 1'22"148 (+2"334) - 108 laps 15. R. Doornbos - Minardi Cosworth - 1'22"258 (+2"444) - 80 laps 16. T. Monteiro - Jordan Toyota - 1'23"385 (+3"571) - 51 laps 17. N. Kiesa - Jordan Toyota - 1'24"802 (+4"988) - 58 laps 18. A. Carroll - BAR Honda - 1'25"084 (+5"270) - 37 laps 19. O. Panis - Toyota V8 - 1'30"079 (+10"265) - 30 laps McLaren geeft dezelfde als de eerste die van F1World.be kwam. | |
ElmarO | donderdag 25 augustus 2005 @ 22:11 |
quote:Dan zullen die wel kloppen. quote:Bron | |
JPM01 | vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:24 |
wow wat een tijd verschil met panis die met een V8 reed ![]() | |
JPM01 | vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:29 |
quote:tering joop ![]() ![]() ![]() | |
MrX1982 | vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:32 |
Gaat lekker met die V8. Als dat de toekomst gaat worden Formule 1 moet dé koningsklasse zijn niet een of andere veredelde zeepkisten klasse. | |
Giem | vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:36 |
quote:Ja lijken wel brom mobielen... pff schiet toch niet op zo.. ik mis wel de tijd dat we nog V10 motoren hadden die 1 race mee gingen.. en kwali motoren.. dat was mooi.. En toen gingen er ook nog veel meer motoren tijdens de race stuk.. soms kwam gewoon minder dan de helft over de finisch.. nu soms iedereen.. saai.. | |
MrX1982 | vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:07 |
quote:Ja goede ouwe tijd. Slicks, brede auto's en dikke motoren. Zo moet de F1 zijn en niet een of andere mietjes klasse ![]() | |
HPoi | vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:59 |
quote:tsja, echt vrolijk wordt je er niet van als je ziet dat die 10 sec. lanzamer is dan JPM. Maar denk wel dat dat ding wel snelller wordt naarmate de testen vorderen, mag ik toch wel hopen.. | |
HPoi | vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:11 |
Panis geen fan van V8 Toyota is druk bezig met de ontwikkeling van de V8-motor. Volgend jaar zullen alle teams een V8, of een gelimiteerde V10 moeten gebruiken. In Monza testte Toyota voor de tweede keer de nieuwe motor. Olivier Panis reed twee dagen en was redelijk te spreken over het project, al is hij niet erg te spreken over de nieuwe regel. "Het gaat goed," vertelde hij aan F1Racing.nl. "Dit is een moeilijk circuit voor de motor, je gaat hier ongeveer 70% van de ronde volgas. Het rijden is anders dan we gewend zijn. Het voelt nog wel als een F1-motor, maar we zijn natuurlijk veel langzamer. Ik ben geen fan van de nieuwe regel, maar het is nou eenmaal zo. We kunnen er beter het beste van maken en dat proberen we dan ook." De meeste teams zijn nog niet begonnen met het testen van de V8, maar Toyota is er al een tijdje mee bezig. "Dat is een voordeel. We hebben in Monza veel gereden en het ging goed, al had ik wel een probleem op de eerste dag. Maar dat was pas na 80 ronden." Panis voegde ook nog toe tevreden te zijn met zijn rol als testrijder bij het team. Bron | |
ElmarO | vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:15 |
Monza* - 26/08/2005 1 . F. Alonso - Renault R25 - 1:20.432 (+ 0.000 ) - 92 laps 2 . G. Fisichella - Renault R25 - 1:21.183 (+ 0.751 ) - 68 laps 3 . A. Davidson - BAR Honda 007 - 1:21.284 (+ 0.852 ) - 103 laps 4 . J. Trulli - Toyota TF105 - 1:21.355 (+ 0.923 ) - 114 laps 5 . T. Sato - BAR Honda 007 - 1:21.415 (+ 0.983 ) - 92 laps 6 . M. Schumacher - Ferrari F2005 - 1:21.418 (+ 0.986 ) - 79 laps 7 . D. Coulthard - Red Bull Racing RB1 - 1:21.608 (+ 1.176 ) - 131 laps 8 . N. Heidfeld - BMW Williams FW27 - 1:21.644 (+ 1.212 ) - 54 laps 9 . C. Klien - Red Bull Racing RB1 - 1:21.669 (+ 1.237 ) - 73 laps 10 . A. Carroll - BAR Honda 007 - 1:21.748 (+ 1.316 ) - 87 laps 11 . F. Massa - Sauber Petronas C24 - 1:22.094 (+ 1.662 ) - 88 laps 12 . L. Badoer - Ferrari F2005 - 1:22.189 (+ 1.757 ) - 81 laps 13 . N. Rosberg - BMW Williams FW27 - 1:22.327 (+ 1.895 ) - 48 laps 14 . N. Karthikeyan - Jordan Toyota EJ15 - 1:22.662 (+ 2.230 ) - 76 laps 15 . C. Albers - Minardi Cosworth PS05 - 1:24.011 (+ 3.579 ) - 96 laps. *Times courtesy of Sauber Petronas. | |
MrX1982 | vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:52 |
quote:Ik hoop het ook anders is de Formule 1 binnenkort het lachertje in de autosport. De V8 regel is echt de meest stomme die ze ooit hebben bedacht ![]() | |
HPoi | vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:57 |
quote:Als Schumi nu weer de tijd van test 3 zou hebben gereden zou hij hier op P2 staan. ![]() | |
Giem | zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:24 |
quote:Zelfs de coureurs vinden het al een belachelijke regel... slaat toch echt werkelijk nergens op.... | |
ElmarO | zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:29 |
quote:Slaat inderdaad nergens op. En kosten besparen doet het ook niet. Aangezien al de fabrikanten er veel geld tegenaan gooien om een zo snel en betrouwbaar mogelijke V8 te krijgen. | |
Giem | zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:56 |
quote:Ja en dat ding moet natuurlijk ook nog enige pk's hebben.. ik geloof dat panis het was die het had gezegt na die test van toyota.. zo van dit is een formule een meer.. die auto trek niet meer.. je kunt er niet meer meer spelen... het hele karakter is weg van zo'n f1 auto | |
dazzle123 | zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:33 |
quote:Beetje onzin verhaal. Alsof een V8 opzich zo raar is. Bij mijn weten reed Schumcher in 94 nog met een V8. Alleen gaan ze terug naar 2,5 liter maar of dat nou zo erg is. Het gaat toch om de pk's en geloof me die motoren zullen echt wel snel zijn. Niet vergelijkbaar met wat voor andere klasse dan ook. | |
HPoi | zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:20 |
Albers in bespreking met Hakkinen omtrend Albers naar McLaren in 2006!![]() | |
sooty | zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:23 |
quote: ![]() Norbert Haug ziet 'm (Albers) aankomen. ![]() | |
HPoi | zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:31 |
quote:Zou toch mooi zijn, Albers naar McLaren. ![]() ![]() | |
sooty | zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:09 |
quote:Dream on. Albers ligt niet goed; zeker niet (meer) bij McLaren/Haug. Overigens hebben Nederlanders er wel een handje van om eigen glazen in te gooien. Verstappen was wel de grootste klootzak op dit gebied. (Briatore als vijand is een gelopen race.). Ik denk dat Doornbos precies daar tussendoor fietst. Daar gaan we meer van horen. ![]() | |
Klonk | zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:42 |
Mercedes zal Albers niet zo snel een stoeltje aanbieden, zeker niet zolang Haug daar de baas is. | |
Klonk | zondag 28 augustus 2005 @ 13:01 |
wft moeten we hier van denken ![]() quote:bron:newsnowF1 | |
MrX1982 | zondag 28 augustus 2005 @ 15:10 |
![]() Zolang Verstappen maar niet weer van stal wordt gehaald ![]() Voor de rest eerst zien dan geloven. | |
JPM01 | zondag 28 augustus 2005 @ 22:47 |
quote:verstappen rijdt A1GP ![]() maar ik kan geen voorbeschouwing Italie maken, kan iemand dat ff doen dank u wel. Ik heb ff een paar dagen vakantie als jullie het niet erg vinden ![]() | |
rubbereend | zondag 28 augustus 2005 @ 23:48 |
quote:Michiel Mol zou er toch ook bij betrokken zijn. Dat stond tenminste al in de Formule1 | |
MrX1982 | maandag 29 augustus 2005 @ 00:45 |
quote:Ja weet ik maar Verstappen wil nog weleens vreemde dingen doen ![]() | |
Vitalogy | maandag 29 augustus 2005 @ 01:07 |
Man houd toch je zeik klep dicht over Verstappen. | |
Walter_Sobchak | maandag 29 augustus 2005 @ 09:47 |
quote:GHunter maakte toch ook altijd OPs voor de GPs? Hoop dat hij het dan weer doet ![]() | |
ElmarO | maandag 29 augustus 2005 @ 14:27 |
quote:Ze lijken het volgens dit artikel toch wel te hebben bijgelegd. quote:Bron | |
TheGHunter | maandag 29 augustus 2005 @ 21:06 |
quote:Italië/Monza is in ieder geval genoeg stof voor een mooie OP ![]() Ik ga er morgen ns aan beginnen. | |
rubbereend | maandag 29 augustus 2005 @ 21:16 |
quote:idd, geen circuit waar mee GP's zijn gereden ![]() | |
Walter_Sobchak | maandag 29 augustus 2005 @ 22:49 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
JPM01 | dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:07 |
quote:normaal doe ik dat toch ![]() | |
-Hans- | dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:23 |
quote:idd! ![]() | |
ElmarO | donderdag 1 september 2005 @ 10:34 |
quote:Bron | |
Walter_Sobchak | donderdag 1 september 2005 @ 12:04 |
Tja..dat was al wel heel duidelijk natuurlijk. Saillant detail is dan wel dat Ferrari hun enige overwinning dit seizoen juist aan die Bridgestones te danken heeft ![]() | |
ElmarO | donderdag 1 september 2005 @ 12:14 |
quote:Dat is waar, maar dat lag natuurlijk ook voor een gedeelte aan het falen van Michelin. Anders zouden ze daar denk ik niet hebben gewonnen. | |
rubbereend | donderdag 1 september 2005 @ 13:05 |
quote:ja als als als dat telt natuurlijk niet | |
Googolplexian | donderdag 1 september 2005 @ 16:32 |
quote:bron: http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=4231 ![]() | |
JPM01 | donderdag 1 september 2005 @ 18:08 |
quote:en ook dankzij de michelin's die niet reden ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 2 september 2005 @ 10:34 |
quote:Zou dat er zo uit gaan zien? ![]() ![]() Ik had het graag gehad over z'n rijderskwaliteiten maar dit is nu eenmaal het recente nieuws over het ventje ![]() | |
Walter_Sobchak | vrijdag 2 september 2005 @ 10:36 |
quote:En dat was dus mijn punt ![]() | |
American_Nightmare | vrijdag 2 september 2005 @ 11:02 |
Hebben we geen monzatopic? ![]() | |
Joene | vrijdag 2 september 2005 @ 11:11 |
quote:ik kon het ook al niet vinden | |
JPM01 | vrijdag 2 september 2005 @ 11:28 |
nee door vakantie en prive omstandigheden geen tijd gehad om het te maken. | |
pfaf | vrijdag 2 september 2005 @ 15:09 |
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=96791quote:Ik weet niet of ik hier wel zo blij mee moet zijn.... Voorzover er überhaupt wat van komt natuurlijk. | |
Klonk | vrijdag 2 september 2005 @ 15:14 |
Minardi gaat verkocht worden das duidelijk, eerder deze week al de geruchten rond abn amro nu dit. | |
Googolplexian | vrijdag 2 september 2005 @ 15:17 |
quote:De afgelopen 2 jaar (en langer zelfs) al dit soort geruchten. Persoonlijk geloof ik er niet zoveel van. Maar het is wel een goede manier van Minardi om toch weer elke keer in de pers te komen. | |
kevin6188 | vrijdag 2 september 2005 @ 19:53 |
Stoddart heeft de geruchten ontkend | |
ElmarO | vrijdag 2 september 2005 @ 23:27 |
quote:Bron | |
Googolplexian | vrijdag 2 september 2005 @ 23:30 |
gelukkig | |
ElmarO | maandag 5 september 2005 @ 15:53 |
quote:Bron | |
Walter_Sobchak | maandag 5 september 2005 @ 16:58 |
En Klien mag ook in Belgie plaatsnemen in de Red Bull | |
HPoi | maandag 5 september 2005 @ 17:28 |
Liefde bekoeld tussen Doornbos en Midland MONZA Ruzie over een afkoopsom is er de oorzaak van dat Robert Doornbos niet langer in beeld is bij Midland en het team zelfs een aanbieding voor 2006 heeft ingetrokken. Door het betalingsgeschil flirt het nieuwe team – de erfopvolger van Jordan – openlijk met Christijan Albers als nieuwe rijder voor het komende seizoen. Colin Kolles, die tijdens de Grand Prix in Barcelona Doornbos een aanbieding deed, oordeelt nu dat Albers de snellere van de twee Nederlanders is. Hij ziet in jonge, maar ervaren rijders als Albers en Davidson zijn ideale rijderskoppel voor volgend jaar. Het team van Alex Shnaider stelt dat Doornbos in gebreke is gebleven bij de betaling van een afkoopsom van 150.000 euro bij zijn overgang naar Minardi. ,,Zo lang meneer Shnaider de eigenaar is van Midland, zal Doornbos nooit voor dit team rijden”, zegt teambaas Kolles. Hij heeft juridische stappen aangekondigd om de afkoopsom te innen. ,,Al gaat het maar om vijf euro, wat je verschuldigd bent, moet je betalen.” De manager van Doornbos, Marco Zecchi, is echter even stellig in zijn commentaar op de kwestie: ,,Zo lang Kolles de baas is bij Midland, zal en wil Robert niet bij dat team rijden. Hij gooit ten onrechte een hoop stront over Robert heen. Wij zijn hem geen cent verschuldigd.’’ Volgens de Italiaanse zaakwaarnemer van Doornbos verkondigt Kolles onwaarheden en heeft hij in strijd met de afspraken vertrouwelijke correspondentie geopenbaard. Het AD en het autosportmagazine Formule 1 kregen dit weekeinde van Kolles een brief ter inzage, waarin het in Monaco gevestigde Eagle Corporate SA namens Doornbos belooft vóór 21 juli 2005 de afkoopsom te betalen. De brief is ondertekend door Kolles en door Marcus T. Mussa, vertegenwoordiger van Eagle Corporate SA. De echtheid van de brief wordt door Doornbos’ manager Zecchi niet betwist. Volgens hem is de vertrouwelijkheid van het document echter opzettelijk door Kolles geschonden, hetgeen tegen de afspraken zou zijn. Bovendien beroept hij zich op het eerdere contract met Jordan Grand Prix, waarin zou zijn vastgelegd dat de Rotterdammer onmiddellijk van zijn verplichtingen als test- en reserverijder zou worden ontheven, indien hij elders een contract als coureur zou krijgen. Die situatie deed zich voor in juli, toen hij bij Minardi Patrick Friesacher kon vervangen. Kolles hield vast aan een opzegtermijn van 14 dagen. Bovendien had hij Doornbos naar eigen zeggen op Paul Ricard in de EJ15/B laten testen, ofschoon er toen al geruchten rondgingen dat de 23-jarige coureur naar de concurrent zou overstappen. Uit concurrentie-overwegingen wilde hij de twee weken opzegtermijn handhaven, zodat Doornbos niet op Hockenheim en in Boedapest zou kunnen rijden met de bedrijfsgeheimen van Jordan in zijn achterhoofd. Uiteindelijk werd een afkoopsom overeengekomen. Zecchi zegt nu dat dat de enige manier was om Doornbos onmiddellijk los te weken bij Jordan en te kunnen laten rijden bij Minardi. ,,We stonden met onze rug tegen de muur, Robert had het recht om onmiddellijk te gaan rijden.” Om praktische redenen zou echter zijn ingestemd met de afkoopsom. ,,Maar Kolles heeft er helemaal geen recht op. Dat zullen we eventueel in de rechtszaal duidelijk maken. En wanneer de rechter ons tot betaling dwingt, dan zullen we betalen.” Bron | |
ElmarO | dinsdag 6 september 2005 @ 16:29 |
quote:Bron | |
ElmarO | donderdag 8 september 2005 @ 12:13 |
quote:Bron & Bron | |
HPoi | zaterdag 10 september 2005 @ 11:09 |
Minardi verkocht aan Red Bull Door Roel (jozef444) op zaterdag 10 september 2005 11:06 Bron: F1racing.net Volgens geruchten in het paddock gaat teambaas van Minardi, Paul Stoddart, morgen bekend maken dat hij zijn team heeft verkocht aan Red Bull. Gisteren zouden de onderhandelingen tot een succesvol einde zijn gebracht. Verder is er de verwachting dat Mateschitz en zijn rechterhand, Dany Bahar, vanavond in Spa aan zullen komen. De twee zijn normaal gesproken niet bij F1 races aanwezig, dus mogelijk dat ze er zijn om morgen iets bekend te maken. Stoddart geeft wel toe dat er een mogelijkheid is dat er dit weekend een aankondiging plaats kan vinden. "Maar mijn gevoel zegt me dat dat waarschijnlijk toch pas in Brazilië zal zijn. Ik zou de Formule 1 echt ongelooflijk gaan missen. Maar het belang van het team gaat boven alles dus ook mijn individuele belang." aldus de sympathieke Australische teambaas. | |
Klonk | zaterdag 10 september 2005 @ 11:13 |
Red Bull racing team 2 dus....... nieuwe trend aan het worden. | |
Googolplexian | zaterdag 10 september 2005 @ 11:18 |
Ik weet niet of Stoddart's grijze haren het geld waard zijn dat RBR gaat neerleggen. Ik zou het zelf heel zonde vinden iig. Maar het heeft ook één plus-puntje; De Midlands worden zeker de rode-lantaarn-rijders en dat is waar Albers gaat rijden ![]() | |
ElmarO | zaterdag 10 september 2005 @ 11:25 |
quote:Ik zou het ook wel zonde vinden. Hoop wel dat Doornbos een kans maakt om daar te rijden. | |
Googolplexian | zaterdag 10 september 2005 @ 11:29 |
quote:Helaas... RBR gaat waarschijnlijk van de mogelijk gebruik maken om 2 Amerikanen in de F1 te brengen waar ik persoonlijk een beetje op tegen ben. Voetbal en Football, F1 en Cart Series, de Amerikanen vinden alles van zichzelf zo'n beetje beter. Lekker gescheiden houden, die zooi. Ach ... A1GP wordt toch leuker, vrees ik. ![]() | |
ElmarO | zaterdag 10 september 2005 @ 11:31 |
quote:Dat is ook gelijk de reden dat ik nou niet echt blij ben dat Red Bull Minardi gaat overnemen ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 10 september 2005 @ 11:37 |
quote:Som ze maar eens op, die nieuwsberichten over Amerikanen in de F1. EN ZE WILLEN HELEMAAL NIET! Omdat ze Cart beter vinden zijn ze bijna niet in de F1 te schoppen. (F1 is gewoon beter maar ik kan me inmiddels voorstellen dat de sfeer in de Cart beter is). Zoals Danica zei:" De enige reden dat ik zou mogen testen voor BAR is omdat ik een Amerikaanse vrouw ben. Ik weiger om een reclamepaal te worden voor m'n sexe of m'n land. Als ik rijd is het omdat ik goede coureur ben. " Slimme vrouw. [ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 10-09-2005 12:00:46 ] | |
Chepke | zaterdag 10 september 2005 @ 12:47 |
RBR gaat rijden met Coulthard, Kiesa, Liuzzi en Scott Speed. Dus maar één Amerikaan... | |
_Administr8or_ | zaterdag 10 september 2005 @ 18:00 |
quote:bron: RaceFreaks.nl het is nu dus zeker.. | |
Atreidez | zaterdag 10 september 2005 @ 18:43 |
Waar halen ze bij RedBull toch al dat geld vandaan.. Ok, het is een trendy en prijzig drankje, maar dat ze er zoveel op verdienen dat ze 2 F1 teams kunnen kopen en een air race kunnen sponsoren en nog veel meer, dat is gewoon diefstal van de consument ![]() | |
McGreen | zaterdag 10 september 2005 @ 19:41 |
Op zich, denk ik dat het beter is voor minardoi dat het is opgekochtr door red bull, maar ik weet bijna 100% zeker, dat de nederlanders een nieuw baasje moeten zoeken | |
Atreidez | zaterdag 10 september 2005 @ 19:42 |
Deze is vol, nieuw topic : [F1] 2005 Nieuwtjes e.d. [deel 8] |