Iets klopt er niet.. Check het verschil tussen de voor en achter velg... De ene komt naar buiten, en de andere naar binnen... Of ben ik GEKquote:
dat klopt... die achter is een aantal cm's brederquote:Op maandag 20 juni 2005 13:36 schreef nicket84 het volgende:
[..]
Iets klopt er niet.. Check het verschil tussen de voor en achter velg... De ene komt naar buiten, en de andere naar binnen... Of ben ik GEK![]()
Dit is ook de enige foto waar hij op gewone M3 velgen staat, die hebben dat. De CSL velgen niet.quote:Op maandag 20 juni 2005 13:39 schreef Youp het volgende:
[..]
dat klopt... die achter is een aantal cm's brederhebben wij thuis ook
jawel hoorquote:Op maandag 20 juni 2005 16:59 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Dit is ook de enige foto waar hij op gewone M3 velgen staat, die hebben dat. De CSL velgen niet.
Toch ook niet echt gratizz ofzo?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Youssef, Abdel en Erkan. Niet meer mailen aub. Inbox full.
Mwoah, valt wel mee.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toch ook niet echt gratizz ofzo?![]()
Maar hoe gaat dat nu; geen airco, zwart leer en 30 graden buiten?
Mooie otoo trouwens, maar ik heb er al een..
mooi, vooral dat interieurquote:Op donderdag 23 juni 2005 20:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zoals een tijdje beloofd hier nieuwe foto's van mijn BMW 320ci uit 6-'93.
[[url=http://img254.echo.cx/img254/3672/dscn25096gt.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img254.echo.cx/img254/8519/dscn25043lh.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img254.echo.cx/img254/8029/dscn25071ov.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img254.echo.cx/img254/8346/dscn25087cd.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img254.echo.cx/img254/3429/dscn25066xc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Verkeerd in absolute nieuwstaat. Ik ben me momenteel aan 't orienteren op een nieuwe auto. Kilometerstand betreft +/- 155.000 (NAP). Auto heeft pas een grote beurt gehad en vorige week APK-gekeurd. Onderhoudshistorie volledig bekend. Staat nergens officieel te koop nog, maar dat gaat snel als ik een leuke opvolger gevonden heb.
Zitten wat leuke extra's op zoals een vrij dure Becker Mexico radio/cd-speler (incl. aankoopbewijs), alarm + afstandsbediening. De rest van de extra's is goed zichtbaar op de foto's.
Als ik 't niet vergeet zal ik morgen foto's nemen van de auto in beter zonlicht, zodat de staat van de lak beter zichtbaar wordt.
mailen naar arjenlw@hotmail.com voor evt. vragen + prijs.
Nb; verwacht geen handelsprijs oid. Dit is een liefhebbers-exemplaar.
E30 circuit autoquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:56 schreef Virus.NL het volgende:
Deze ook gemaakt op Zandvoort
[afbeelding]
een e39 cabrioquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:16 schreef Geqxon het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een E46 M3Zo op het blote oog leek het wel een orginele (ondanks er een murk inzat
)
5 minuten later op hetzelfde stoplicht een "///M320"(nep dus, lelijke dof-rode e39 cabrio)
quote:Gaat het hier om een M40 blok? En wat is de KM stand? M40 blokjes hebben ALLEMAAL last van een ingesleten nokkenas, tuimelaars en klepstoters. Dat uit zich dmv. inhouden rond 4000 toeren / lopen op 3 poten. Bij stadsverkeer hoor je de kleppen licht tikken en op de snelweg als een helikopter in de verte...
Ik hoor het wel, heb namelijk laatst drie M40 blokjes gehad waarbij het probleem - na plaatsen van een nieuwe nokkenaskit - geheel verdwenen was....
http://www.problemcar.nl/index.php?topic=29278quote:en nu zag ik laatst dat ik er op lette ook dat ik een vrij hoog verbruik heb van ong 1 op 8 op de snelweg met 120km/h
ook heb ik een co percentage van 2% ongeveer.
hebben E30's een distributieriem??quote:Op maandag 27 juni 2005 18:47 schreef yup het volgende:
Kijk in het geval als je zelf kan sleutelen, dan is het niet zo erg. Maar moet je het laten doen, dan heb je een probleem want ik denk niet dat dit goedkoop gaat worden... Ik denk dat alleen de kosten voor het inbouwen van de zooi boven de 200 euro gaat kosten...
Nokkenas moet eraf en dan moet je ook je riem vervangen... Riem kost 30 euro ofzo... En als je geluk hebt is je nokkenas intact hoef je alleen maar je klepstoters te vervangen...
Tip voor jou: maak je kleppendeksel open, en kijk effe of je nokkenas is ingelopen, dit is zeer simpel te zien: hieronder een duidelijk versleten nokkenas, je ziet dat de middenkant van een nok is "ingelopen"
[afbeelding]
http://www.schwarzone.de/e30/fotost/f00509/f00509.htm (duitse kooptips E30)
Klein technisch uitleg over nokkenas en klepstoters:
Als je nokkenas is ingelopen, kunnen je klepstoters de klepspeling niet meer corrigeren, vandaar een tikkend geluid (permanent geluid gaat mee met de toeren)
De klepstoters sterven doordat er verkeerd olie is gebruikt of omdat de olie veelste lang in het blok heeft gelegen. De klepstoters raken vervuild/verstopt... Gebruik volsynthethische 5w40 olie voor een M40 blok (1800 8v 113 pk).
Ik heb ook gehoord over ATF olie in je gewone olie pleuren (kwart liter) of MOTORflush maar ik doe dat liever niet volgens mij is daat niet echt goed voor je blokje...
Een vriend van me had in zijn E36 een composet van Polk audio zitten, die pasten geloof ik op de standaard plaatsen en daar kwam heftig geluid uit.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:42 schreef Juggernaut het volgende:
Heeft er iemand ooit als eens grotere speakers in de hoedenplank ingebouwd? Of kent iemand een site met pics? Ik heb op dit moment geen speakers achterin maar om nou de standaard 'gaatjes' in te vullen met speakers zie ik ook niet zitten. d'r moet wel een beetje meer geweld in
oh. 't is een E36
Wat ik weet:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:12 schreef Youp het volgende:
[..]
hebben E30's een distributieriem??
ik wist dat er een 3 serie lijn was met d-riem maar niet dat het de E30 was...
Je kan bv. op Ebay van die verloopstukken kopen, dan kan je 6x9 speakers onder de originele roosters plaatsen, zijn wat van 12-18 EUR. Vast ook wel ergens anders verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:42 schreef Juggernaut het volgende:
Heeft er iemand ooit als eens grotere speakers in de hoedenplank ingebouwd? Of kent iemand een site met pics? Ik heb op dit moment geen speakers achterin maar om nou de standaard 'gaatjes' in te vullen met speakers zie ik ook niet zitten. d'r moet wel een beetje meer geweld in
oh. 't is een E36
hmm.. die dingen lijken me inderdaad wel handig. Bij m'n locale tuneshop maar eens navragen. via ebay die dingen kopen ben ik niet zo gek van.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je kan bv. op Ebay van die verloopstukken kopen, dan kan je 6x9 speakers onder de originele roosters plaatsen, zijn wat van 12-18 EUR. Vast ook wel ergens anders verkrijgbaar.
Heb ik zelf ook gedaan, wel een beetje pielen maar met een uurtje (of twee als je het heel netjes wilt doen) ben je klaar. En het stikt van de redelijk goede en betaalbare 6*9 speakers.
LINK
@ Yupquote:Op zondag 3 juli 2005 19:14 schreef yup het volgende:
Voor hyperdude:
Dus jou volle tank bereik van 400 km/u is echt belachelijk weinig... Kan je beter fucking 325i ofzo rijden, die doet het nog beter zelfs man!
DIT VERDIENT EEN MEGALOLquote:Op zondag 3 juli 2005 21:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
@ Yup
Ik heb een fucking 325i.![]()
Maar wat bedoel je nou, kan mijn oorspronkelijke opmerking niet meer herinneren/terugvinden!?
Ik tank gewoon om de 600 km.
Goeie 325i is zeldzamer dan een goeie GSi 16vquote:Op zondag 3 juli 2005 22:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Een BMW met een slopel vergelijken en dan ook nog twijfelen.. Sorry yup, maar dat gaat me eventjes te ver..
Hoe kom je in Godsnaam aan een opel. Op het vermogen na, is er geen enkele reden om voor een opel astra te gaan. Elke BMW is volledig superieur aan een astra, ongeacht de uitvoering. Zo'n beetje alles is slecht aan opels uit die tijd. Om dan over het imago en de estetiek maar te zwijgen.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:22 schreef yup het volgende:
[..]
Goeie 325i is zeldzamer dan een goeie GSi 16v
vandaar de twijfel.
Indien beide in goeie staat 325i all the way !
precies...quote:Op zondag 3 juli 2005 22:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hoe kom je in Godsnaam aan een opel. Op het vermogen na, is er geen enkele reden om voor een opel astra te gaan. Elke BMW is volledig superieur aan een astra, ongeacht de uitvoering. Zo'n beetje alles is slecht aan opels uit die tijd. Om dan over het imago en de estetiek maar te zwijgen.
ja maar het gevoel dat je hebt bij een rwd auto heb je gewoon niet bij fwd.. daarbij heb je altijd het gevoel dat de achterkant er maar wat achteraan hobbelt... ik heb een tijd in de VTS van mn moeder gereden en die had wel degelijk nog een veel betere wegligging dan een astra maar t kan gewoon niet tippen qua gevoel aan rwdquote:Op zondag 3 juli 2005 22:43 schreef yup het volgende:
Die GSi's hebben serieus goede wegligging hoor...
Zijn MEGA neutraal tot hoogst debiele snelheden...
Kadett is zelfs overstuurt... Ja plankgas bocht inknallen tuurlijk krijg je onderstuur, maar lift off enzo dat is echt leuk met deze wagens.
Maarja ik denk dat het gewoon een 325i gaat worden. Maar dat is dan wel over een heel lange tijd...
2 klasgenoten van me hebben astra's... en met gele koni veren en schokdempers en veerpootbruggen en de hele shit.. en ik ben echt niet onder de indruk van de wegligging hoor.. daarbij doet een VTS 16v met zn 850kg 0-100 in 7,8 secquote:Op zondag 3 juli 2005 22:49 schreef yup het volgende:
Ik weet niet of jij een Astra GSi 16v hebt gereden maar dat is een van de beste 2dehands FWD wagens die je kan kopen qua wegligging... Laat weinig over van zo een VTS qua snelheid en qua handling... Ik ben iig zwaar onder de indruk van die wagen, wegligging is VEEEL beter dan mijn E30 iig...
En voor de rest heb je gewoon gelijk... Ik merk het weldegelijk op zeer scherpe klaverbladen e.d. dat RWD fijner is... Behalve in regen want als je teveel gas geeft parkeer je hem in de vangrailing, droog weer lukt je dat echt niet zomaar...
http://home.planet.nl/~will1616/325.jpgquote:Op maandag 4 juli 2005 01:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Interessante mobiel Chillmeister, heb je ook foto's?
quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zoals een tijdje beloofd hier nieuwe foto's van mijn BMW 320ci uit 6-'93.
[[url=http://img254.echo.cx/img254/3672/dscn25096gt.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img254.echo.cx/img254/8519/dscn25043lh.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img254.echo.cx/img254/8029/dscn25071ov.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img254.echo.cx/img254/8346/dscn25087cd.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img254.echo.cx/img254/3429/dscn25066xc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Verkeerd in absolute nieuwstaat. Ik ben me momenteel aan 't orienteren op een nieuwe auto. Kilometerstand betreft +/- 155.000 (NAP). Auto heeft pas een grote beurt gehad en vorige week APK-gekeurd. Onderhoudshistorie volledig bekend. Staat nergens officieel te koop nog, maar dat gaat snel als ik een leuke opvolger gevonden heb.
Zitten wat leuke extra's op zoals een vrij dure Becker Mexico radio/cd-speler (incl. aankoopbewijs), alarm + afstandsbediening. De rest van de extra's is goed zichtbaar op de foto's.
Als ik 't niet vergeet zal ik morgen foto's nemen van de auto in beter zonlicht, zodat de staat van de lak beter zichtbaar wordt.
bedankt!quote:Op maandag 4 juli 2005 10:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Prachtig apparaat! Inderdaad even wat originele velgen scoren.
![]()
Toch niet deze velgen?quote:Op maandag 4 juli 2005 01:51 schreef Chillmeister het volgende:
...
Hoop alleen in de toekomst originele honingspaak wielen te hebben (15 inch uiteraard).
Shiit; das 30x zoveel als dat ik er voor heb betaald!quote:Op maandag 4 juli 2005 18:53 schreef Geqxon het volgende:
300.000 kilometers, een verbruik van 1 op 7 = 42857 liter benzine verbruikt
Das met een tarief van 1.40 exact 60.000 euro aan benzine
idd, zulke velgen. Die van mij heeft maar 177.000 op zittten, dus kan nog lang mee gaan. de vierwiel aangedreven 'x' versie zie je trouwens ook niet vaak in NLquote:Op maandag 4 juli 2005 18:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toch niet deze velgen?
[[url=http://img93.imageshack.us/img93/274/1030372noplates1su.th.jpg]afbeelding][/URL]
E30 325 is trouwens behoorlijk tof, deze ouwe hobbybak van mij heeft er al 3 ton opzitten
en dat met een verbruik van 1 op 7![]()
Van de 1990 325iX Touring zijn er dat jaar 12 stuks verkocht!!!quote:Op maandag 4 juli 2005 21:41 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
idd, zulke velgen. Die van mij heeft maar 177.000 op zittten, dus kan nog lang mee gaan. de vierwiel aangedreven 'x' versie zie je trouwens ook niet vaak in NL
oh, dus hij vertrekt wel?quote:Op maandag 4 juli 2005 22:57 schreef Hyperdude het volgende:
Sorry hoor.
Heeft vorige eigenaar gedaan; en nu zit er een gat in het dak![]()
Laat ik dus voorlopig maar ff zitten.
original BMW GSM antenne 84506916133 DFl. 114, 92 ex (2001 was toch nog guldens hoop ik?
kortom ff doorsparen en een E46 3er coupe kopen in een iets luxere uitvoering..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:31 schreef Virus.NL het volgende:
ik zie niks. Don't Hotlink.... enz.![]()
/edit, nu zie ik het wel
Witte knippers zijn oké
Velgen gaan wel
Chroom lijsten zijn niet echt mijn ding
Chromen handvatten vind ik echt niks.
knalleeuhquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:17 schreef Five_Aces het volgende:
Kleine update:
[afbeelding]
Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce
Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden![]()
Blijft dat wel heel vraag ik me af ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:17 schreef Five_Aces het volgende:
Kleine update:
[afbeelding]
Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce
Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden![]()
mwah.. hij si zn eigen CSL versie aan het kwekenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:15 schreef yup het volgende:
[..]
Blijft dat wel heel vraag ik me af ?
Dat blokkie is al tot een behoorlijk niveau getuned, en daarna doe jij een schepje erbovenop... Vandaar
325!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:57 schreef yup het volgende:
Ik heb me E30 maar te koop gezet @ v&a
Ik wil toch maar liever een 325i (al dan niet cabrio) of een Astra GSi 16v...
100pk op 1200kgquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:40 schreef Five_Aces het volgende:
318 gaat niet hard genoeg?
113 op 1050quote:
gewoon blijven zoeken, die van mij is bijv in top condititie, maar helaas voor jou is ie niet te koopquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:08 schreef yup het volgende:
[..]
113 op 1050
Hij is snel zat maar ik wil 6 cylinder power.
E30 is leuke wagen. Maar ik vraag me af of ik ooit een 325i in goeie staat kan vinden...
Die dingen worden opgekocht door wannabe drifters en circuit maniakken e.d.
geen 3 serie, gewoon 3.0 CSI. prachtig dingen, mijn opa had er vroeger eenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:48 schreef errorken het volgende:
hier in de straat op men werk staat soms een heeeele oude 3.0 CSI , een 3 serie geloof ik ook.
Ding is gewoon in perfecte staat.
spijtig dat ik geen cam heb
350kg downforce? Jezus, hoe krijgen ze dat voor elkaar? Die mega supra vleugel levert maar 60-70 kilo bij 100km/u.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:17 schreef Five_Aces het volgende:
Kleine update:
[afbeelding]
Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce
Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden![]()
Dat staat er niet bij, die 350 KG is bij 200+ km/u. Het is niet zozeer de vleugel die groot is, maar die opstaande rand staat ongeveer 70~75 graden omhoog , hele grote hoek dus. Effect is ook goed merkbaar als je ver boven de 200 rijd. 350 KG is trouwens de specificatie van Hartge, die het in een windtunnel getest hebben. Of je ook daadwerkelijk 350 KG haalt weet je nooit natuurlijk.quote:Op woensdag 13 juli 2005 04:57 schreef StefanP het volgende:
[..]
350kg downforce? Jezus, hoe krijgen ze dat voor elkaar? Die mega supra vleugel levert maar 60-70 kilo bij 100km/u.
En moet je geen andere valvetrain om zoveel toeren te draaien? Andere valves, valve springs e.d.?
Over dat vleugel shit geloof ik direct...quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:42 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Dat staat er niet bij, die 350 KG is bij 200+ km/u. Het is niet zozeer de vleugel die groot is, maar die opstaande rand staat ongeveer 70~75 graden omhoog , hele grote hoek dus. Effect is ook goed merkbaar als je ver boven de 200 rijd. 350 KG is trouwens de specificatie van Hartge, die het in een windtunnel getest hebben. Of je ook daadwerkelijk 350 KG haalt weet je nooit natuurlijk.
De valvetrain in een M3 is er goed genoeg voor, mits de klepspeling eens in de zoveel tijd gecontroleerd word. Bij de meeste auto's worden hydraulische lifters gebruikt die zichzelf stellen, maar juist vanwege het hoge toerental worden in de M3 motoren solid lifters gebruikt. In de racerij worden dezelfde koppen gebruikt, en die gaan naar 9800 RPM.
Kritieker zijn de krukassen bij die toerentallen. Je moet bij een M3 dan ook zorgen dat er de goede olie in zit, dat is Castrol TWS 10W60.
Nokkenaskit zelf (klepstoters + nokkenas + klepgeleiders en de hele meut) kost in Duitsland 168 euro (exclusief verzendkosten)...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:17 schreef Wojworshebn het volgende:
Yo, mede BMWérs, heb een 316i '93, vermoedelijk moet er een nieuwe nokkenaskit in. Weet iemand nog een goede site met prijzen van autoonderdelen of weet iemand toevallig wat zoiets kost?
Heej das niet veel geld, dank Uquote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:13 schreef yup het volgende:
[..]
Nokkenaskit zelf (klepstoters + nokkenas + klepgeleiders en de hele meut) kost in Duitsland 168 euro (exclusief verzendkosten)...
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61357&item=7987244601&tc=photo
Heb je hier wat aan?quote:Op zondag 17 juli 2005 16:20 schreef Wojworshebn het volgende:
Weet iemand mss waar de merktekens staan voor een M40 motor, om de nokkenas op tijd te zetten?
Daar staan idd de plaatjes in die ik nodig heb, de merktekens zijn zoals die site zegt nogal vaag en ze gebruiken een speciaal stuk gereedschap om de nokkenas te fixeren..dat kan ik wel namakenquote:Op zondag 17 juli 2005 17:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je hier wat aan?
http://www.motorrevision.homepage.t-online.de/nocke.htm
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00625/f00625.htm
Wordt FC Bayern nu ook al door ABN-AMRO gesponsordquote:
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:42 schreef Five_Aces het volgende:
Back to holy ground:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ook wel, maar dan wel met een andere auto dan dat ik nu hebquote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:57 schreef yup het volgende:
Die holy ground wil ik binnenkort wel een keertje bezoeken
Alle BMW's zijn "Nürburgring proof" dus wat let je!?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:21 schreef pAin het volgende:
[..]
Ik ook wel, maar dan wel met een andere auto dan dat ik nu heb.
ik heb geen BMWquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alle BMW's zijn "Nürburgring proof" dus wat let je!?![]()
Mag je dan überhaupt posten in dit topic!?quote:
Ja, want ik ben wel BMW (3-serie) fan, er staat nergens dat je er eentje moet bezittenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mag je dan überhaupt posten in dit topic!?![]()
Dan is het goed.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:32 schreef pAin het volgende:
[..]
Ja, want ik ben wel BMW (3-serie) fan, er staat nergens dat je er eentje moet bezitten.
En daarbij; er kom er heus nog wel een keertje eentje, maar dan wel een Ci, aangezien ik de rest niet echt mooi vind.
323 Baurquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:34 schreef yup het volgende:
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden...
Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)...
nog meer kleuren:quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:34 schreef yup het volgende:
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden...
Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)...
daar zit ik ook over na te denken (en ja ik was die met dezelfde 318iquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:34 schreef yup het volgende:
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden...
Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)...
Dat is van dat aluminiumspuitgietspul, bubbelen doen ze allemaal (uiteindelijk)quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:55 schreef pAin het volgende:
[..]
Die luchtbelletjes bij de spiegeladapterplaat zien er wel erg eng uit.
Nou met die 316i van mij rij ik toch alleen maar iedereen in de wegquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alle BMW's zijn "Nürburgring proof" dus wat let je!?![]()
Ik zeg maar niksquote:
traag traag... kan zijn dat ik het komende half jaar zonder inkomsten zit terwijl ik toch full-time werkquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zeg maar niks![]()
Ga d'r nou eerst maar ff als een ouwelul mee rijden.
Hoe vordert je project eigenlijk!?
jep, mjah ff kijken hoe het zit met de financien, dan een nieuwe radiateur op laten bouwen en dan de koplampen er in >> rijdendquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
Geduld is een schoone saeck; vooral bij het opknappen van oude otoos.![]()
Maar jammer dat het zo lang duurt; leek al aardig (bijna) klaar.
wowquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:48 schreef pAin het volgende:
[afbeelding]!!!!!!!!!!!!! Mooi blauw is niet lelijk, samen Grand Bleu Pavois
.
niet ijlen, dat is gewoon loei heet geworden en gaan bubbelen toen je bijna door de geluidsbarričre ging manquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is van dat aluminiumspuitgietspul, bubbelen doen ze allemaal (uiteindelijk)
Toch ziet het er eng uitquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is van dat aluminiumspuitgietspul, bubbelen doen ze allemaal (uiteindelijk)
neuh, dat valt nu reuze mee...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:14 schreef pAin het volgende:
[..]
Toch ziet het er eng uit.
@Youp; volgens mij loop jij echt ontzettend leeg op die oldtimer van je.
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:26 schreef Youp het volgende:
[..]
neuh, dat valt nu reuze mee...![]()
ik ben al leeggelopen nl.stront ongeluk
Angels eyes op een compactquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:18 schreef Miiso het volgende:
Ik ben de blije en trotse bezitter van een E36 Compacten ik heb uiteraard wat plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hou van de compacts en kan er niets aan doen! Aangestoken door mijn vader en ik heb er in oktober vorig jaar ook 1 gekocht. Bwjaar 1998 en 79.000km op de teller, zijn wat kleine dingen die ik nog wil veranderen
Andere achterbumper(zit nu lelijke trekhaak onder)
Angel eyes
Andere velgen (weet nog niet pcies wat maar vindt alpina's erg mooi en erg duur)
Mistlampen zaten er bij aanschaf niet in en deze heb ik er later zelf ingezet.
mwah.. je hebt al alpina's voor 650 dollar per stuk... hangt er maar net vanaf wat voor maat en welke uitvoering je wilt enzoquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:01 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Angels eyes op een compact![]()
Alpina's kosten 5000 EUR, dus meer dan je auto zelf![]()
Ja er zitten nadelen aan.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:54 schreef Repeat het volgende:
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz![]()
Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon?
En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding?
bij "normaal" weggedrag een 1:10 overigens zal je een 325 niet met wieldoppen vinden.... en baracuda is je voor gegaan.. die heeft ook enorm lang gezocht maar helaas niet gevonden.... maar als je de tijd hebt vind je zeker wel een goedequote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:54 schreef Repeat het volgende:
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz![]()
Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon?
En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding?
maar laat ik dat best doen in een garage of kan je het allemaal gemakkelijk zelf? en wat zou het zo ongeveer kosten?quote:Op zondag 31 juli 2005 00:34 schreef Youp het volgende:
valt niet veel over te zeggen.. dat spul is allemaal "plug&play"
trek je kofferbak open, en trek de eventuele bekleding weg bij de achterlichten.. (meestal zitten er een soort van luikjes) dan zie je een stuk of 2 (meestal) plastic moeren die je met de hand los kan draaien.. dan kan je de lichtunit zo er uit trekken of klikken.. hij zit dan alleen nog vast met een stekker.... *klik* losquote:Op zondag 31 juli 2005 00:41 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
maar laat ik dat best doen in een garage of kan je het allemaal gemakkelijk zelf? en wat zou het zo ongeveer kosten?
P.S. Ik ken niks van auto'stoch niet van onderdelen vervangen en zo
Dan zou ik voor stuurwiel en chroomstrip (netjes strak) aanbrengen de garage maar vragen.:Pquote:Op zondag 31 juli 2005 00:41 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
P.S. Ik ken niks van auto'stoch niet van onderdelen vervangen en zo
idd prima bak en idd Baracuda is je (onsuccesvol!?) voorgegaan.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:54 schreef Repeat het volgende:
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz![]()
Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon?
En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding?
Het is een 725 tds, niet retesnel maar lekkere cruiseautoquote:Op zondag 31 juli 2005 08:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
E38 is wel erg tof; welke motor heb je!?
bedoel je dat de airbag het niet meer doet nadat stuur vervangen is?quote:Op zondag 31 juli 2005 01:05 schreef Youp het volgende:
ik weet alleen niet of jouw auto gaat mekkeren wanneer die airbag niet aangesloten is....
Baracuda rijdt nu een Volvo 850 T5...quote:Op zondag 31 juli 2005 09:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
idd prima bak en idd Baracuda is je (onsuccesvol!?) voorgegaan.
Ik heb zelf sinds 3 jaar een '92 325 coupé, 210K op de teller
Laatste 2 jaar gedaan:
-accu
-airco condensor
-radiator en waterpomp
-koppeling
-schijven voor (2x) en schijven achter
-div. rubbers in wielophanging+ fusee's
-achterdemper (sinds 2 dagen, original BMW}
-setje winterbanden
Dan weet je vast wat eraan komt bij achterstallig onderhoud![]()
En idd probleem is een goede te vinden, de meeste zijn vage Duitse bakken met vage Km standen.
Uitkijken geblazen dus. Staat verder redelijk wat info in het 1e 3-serie topic en in Youp's 2002tii beslommeringen topic.
[centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46]
Youp's 2000 Tii topic [Deel 2, de wederopbouw]
jep... daarbij kan ik alleen zeggen : gedult is een schone zaak...quote:Op zondag 31 juli 2005 12:53 schreef Repeat het volgende:
850 T5 is ook heel gaaf idd, maarja zit weer met die FWD
En ik hoef er ook niet speciaal nog wieldoppen op, gaat er maar niet om dat het zo'n ding is geworden
[afbeelding]
Mja, een niet sjonnie kan dat ook mooi vinden hoorquote:Op zondag 31 juli 2005 12:58 schreef Youp het volgende:
[..]
jep... daarbij kan ik alleen zeggen : gedult is een schone zaak...
trouwens als je er een ziet staan met M bumpers enzo.. hoeft dit niet persee het werk te zijn van een sjonnie he.. kan ook de originele sportuitvoering zijn
-edit-
[afbeelding]
[afbeelding]
en dat is zeker wel mooi
-edit2-
ik zie nou dat die bovenste wel verneukte koplampen heeft
jazeker vind de sjonnie dat mooi.. maar je hoeft er niet meteen bang voor te zijn dat die bumpers er door een sjonnie op gezet zijn.. het is gewoon het standaard sport (M) pakketquote:Op zondag 31 juli 2005 13:24 schreef pAin het volgende:
[..]
Mja, een niet sjonnie kan dat ook mooi vinden hoor. Ik vind het bijvoorbeeld niet misstaan [sub]maar of dat iets over mij zegt weet ik niet
[/su].
Lees nog eensquote:Op zondag 31 juli 2005 15:59 schreef Youp het volgende:
[..]
jazeker vind de sjonnie dat mooi.. maar je hoeft er niet meteen bang voor te zijn dat die bumpers er door een sjonnie op gezet zijn.. het is gewoon het standaard sport (M) pakket
oepsquote:
ook geen idee wat voor model het is? >> 3**i ...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:21 schreef Koenz0r het volgende:
klikje
nog maals een klikje
en nog een keer klikje
onze nieuwe auto
Vraag me niet wat er onder de motorkap ligt, want daar heb ik geen verstand van
witte knippers zijn standaard...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:23 schreef Geqxon het volgende:
Meer kan ik niet zeggen(naast dat ik de oude kont mooier vond
). Ik gok overigens dat er onder de motorkap een 1.8 ligt, of zijn witte knipperlichten standaard?
importeren uit denemarken is het gunstigst. Stond gister ofzo in de krant, duitsland het ongunstigst.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:56 schreef Hyperdude het volgende:
Woon je in Duitsland , of loont het om je BMW nieuw uit Duitsland te halen?
Ah okquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:56 schreef Youp het volgende:
[..]
witte knippers zijn standaard...
overigens kan je geen 1.8 krijgen in deze auto.. de 2 liter 4 cilinder is het lichtste...
Mijn E46 320d heeft toch echt witte knipperlichten overal.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ah okBij de E46 waren witte (zij)knipperlichten alleen standaard op de black and silverline, die weer alleen leverbaar was met een 1.8 (316) en 1.8i (318) motor
Apart, ik zie zo nu en dan het laatste E46 model rondrijden, en die zie ik vaak met oranje pinkers. Mij is verteld dat de black&silverline speciaal witte pinkers haddenquote:Op maandag 8 augustus 2005 11:32 schreef yup het volgende:
330i had meestal ook witte knippers, heb zelf nog nooit 330i gezien zonder witte... Volgens mij was witte knippers gewoon standaard op een 330i, om maar een voorbeeld te geven...
Ik denk dat Geqxon het over de US versies heeft...
Dude, je kan helemaal niks met de verkoperquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:19 schreef bmwmaniakin het volgende:
Vriendelijk bedankt he,
heb em gelijk maar bestelt, moet nou nog ffe wachten op bericht van de verkoper.
Hoop dat het goed gaat. Heb nu ook adres van de verkoper dus mocht er iets fout gaan, kan ik er altijd naar toe. Staat bij artikelbeschrijving dat het neu is dus ik wacht af.
318i e.d. hebben gewoon oranje pinkers. Ook de aller aller nieuwste. Maar een 330i heeft bijv. witte pinkers. En op die 318iandere E46 3-serie modellen kon je zelfs als gratis optie witte pinkers erop pleuren, weet niet zeker meer... Iig vind ik die oranje dingen er niet uitzien dus dat zou bij mij gelijk verandert zijn. E30 (mijne heeft oranje pinkers voor achter) hoort origineel te blijven dus die raak ik niet aanquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Apart, ik zie zo nu en dan het laatste E46 model rondrijden, en die zie ik vaak met oranje pinkers. Mij is verteld dat de black&silverline speciaal witte pinkers hadden
Cool gefeli dude, enn uuhhh je kan toch wel goedkoop aan onderdelen komen nu ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:21 schreef Youp het volgende:
mensen, vandaag begonnen bij BMW als stage
geen ideequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:10 schreef yup het volgende:
Cool gefeli dude, enn uuhhh je kan toch wel goedkoop aan onderdelen komen nu ?![]()
Nog niet in een ///M gereden??quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:20 schreef Youp het volgende:
[..]
geen ideemaar ik heb wel al in wat leuke auto's gereden vandaag...
nieuwe 1serie (moest nog afgeleverd worden)
diverse nieuwe 3series, E90 dus (moesten ook nog afgeleverd worden)
diverse 5series van E34 en het vorige model
E46
X5
Z3en dat op dag 1
haha nee dat nog net nietquote:
Goeie actie; lekkere receptioniste en luxe WC papier?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:21 schreef Youp het volgende:
mensen, vandaag begonnen bij BMW als stage
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goeie actie; lekkere receptioniste en luxe WC papier?
vandaag wel een E46 Touring met een gebroken veer achter...quote:Kan je ff berichten als je een E46 met losscheurende/losgescheurde achterasophanging langs ziet komen!?
coupe/cabrio/touring of sedan?quote:Ben nl. een beetje in de markt voor een 330i![]()
Is een typische BMW kwaal volgens mij. De E30 had er ook last van zelfs volgens mij, weet het niet meer zeker... Maar 330i = altijd goedquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goeie actie; lekkere receptioniste en luxe WC papier?
Kan je ff berichten als je een E46 met losscheurende/losgescheurde achterasophanging langs ziet komen!?
Ben nl. een beetje in de markt voor een 330i![]()
Voor meer achterassen geleuter, Duits 33 pagina's:
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=50059&highlight=hinterrad
Denk touring of coupé, alleen vind ik de E36 coupé mooier/strakker dan de E46, en die heb ik alquote:
Ooit belasting van een daisel gezien? Geloof me dan verlang je DIRECT terug naar een limonade karquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Denk touring of coupé, alleen vind ik de E36 coupé mooier/strakker dan de E46, en die heb ik al; dus zal het wel een touring worden. (misschien zelfs wel een 330D
)
Wordt trouwens wel gestoord van die diesel/benzineprijzen; als het me strot uitkomt koop ik wel een gechipte 147 JTD; kosten ook geen kont ( tweedehands natuurlijk)
een alfaquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Denk touring of coupé, alleen vind ik de E36 coupé mooier/strakker dan de E46, en die heb ik al; dus zal het wel een touring worden. (misschien zelfs wel een 330D
)
Wordt trouwens wel gestoord van die diesel/benzineprijzen; als het me strot uitkomt koop ik wel een gechipte 147 JTD; kosten ook geen kont ( tweedehands natuurlijk)
ook dat... en de dieselprijzen reizen ook de pan uitquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:39 schreef yup het volgende:
[..]
Ooit belasting van een daisel gezien? Geloof me dan verlang je DIRECT terug naar een limonade kar
Valt wel mee; echt rustig op de linkerbaan is het voorlopig helaas nog nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:57 schreef Youp het volgende:
[..]
ook dat... en de dieselprijzen reizen ook de pan uit
quote:Uit hoeveel afleveringen bestaat de serie?
De serie bestaat uit 90 afleveringen met bouwinstructies en onderdelen.
9,95 * 90 = ¤895,50quote:Iedere aflevering kost ¤ 9,95 of ¤ 9,50 indien u betaalt via automatische incasso. Aflevering 1 kost ¤ 1,95, aflevering 2 ¤ 5,95 inclusief een gratis aflevering.
damn ja... en dan is het nog nieteens een echt super merk ofzoquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:45 schreef Geqxon het volgende:
http://www.bouw-je-eigen-bmw.nl
Schrik niet: schaal 1:10
[..]
[..]
9,95 * 90 = ¤895,50
Duur wagentje
en waardoor je 2 jaar doet over het opbouwen van je autotjequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:09 schreef Geqxon het volgende:
Jaaaah maar daar zat niet zo cool magazine bij waar alles werd uitgelegd he
Niet een ballebak?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 08:31 schreef Ballebek het volgende:
Heeft iemand al vermeld dat het een kut bak is?
Bij deze.
Kunnen ze bij de BMW dealert niet meer oud-hollands duwen?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:20 schreef Youp het volgende:
nou goed
ik mocht dat ding dus wegzetten maar hij heeft de dynamo kapot dus de accu was leeg en hij wou niet starten.. overstarten slikte ie ook niet, het alarm deed gek.. heeft een andere monteur nog 10 minuten moeten kloten voordat het ding startte en toen heeft ie m 5 meter verderop aan de acculader gezet
neequote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kunnen ze bij de BMW dealert niet meer oud-hollands duwen?
Gaat nog sneller ook![]()
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:49 schreef yup het volgende:
Cool dude ik wil ook wel zo een stage plek, alleen maar coole wagens rondrijden
Daarom ga ik niet naar de dealerquote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:54 schreef Youp het volgende:
[..]
neealles moet daar zo makkelijk mogelijk
olie verversen >> wat carterplug dr uit? slang door de peilstok en opslurpen die handel, 1 minuut later kan je er verse olie in flikkeren
ehm er zijn idd auto's met een magnetische carterplug en die laten we dan ook normaal af.. maar er zijn maar bar weinig auto's die dat hebben.. ben er nl. nog nooit een tegen gekomenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom ga ik niet naar de dealer![]()
Als de olie koud is dan blijft er veel te veel troep onderin liggen, en mijn magnetische olieplug maakt ook niemand schoon.![]()
Warme olie eruit laten lopen op een brug; zo hoort het en niet anders,dat kan ook best voor de dealer tarieven!
Wat reken ze bij jullie 75 EX per uur?
ik ben er terecht gekomen dankzij netwerkenquote:Wel geinige stage natuurlijk; goed netwerken daaro![]()
Zal idd ook wel niet veel uitmaken. Maar dan nog wil ik dat de olie er warm uitgaat, en dat zie ik bij de dealer ook niet direct gebeuren.quote:
jep maar die zijn "voor het leven" gesmeerd... daar hoef je nooit de olie van af te laten tenzij ze stuk zijn en je iets gaat reparerenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zal idd ook wel niet veel uitmaken. Maar dan nog wil ik dat de olie er warm uitgaat, en dat zie ik bij de dealer ook niet direct gebeuren.
Overigens magnetische pluggen vindt je nog veel bij achterassen/differentielen en echte otoos zoals Porsche en Alfa, en zelfs wel eens bij BMW.![]()
Ik heb hier 2 van die Beierse hoerensloepen staan met samen 5,5 ton op de teller.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:19 schreef Youp het volgende:
[..]
jep maar die zijn "voor het leven" gesmeerd... daar hoef je nooit de olie van af te laten tenzij ze stuk zijn en je iets gaat reparerenen versnellingsbakken hebben meestal ook een magnetische plug.. en trouwens het verschil van olie er warm of koud uit halen maakt ook niks uit... al gebeurt het bij ons toch altijd warm geloof ik
Jah ik heb eens wat sites afgestruind en een BMW M3 GTR kost rond de 350 euro!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:45 schreef Geqxon het volgende:
http://www.bouw-je-eigen-bmw.nl
Schrik niet: schaal 1:10
[..]
[..]
9,95 * 90 = ¤895,50
Duur wagentje
OMFGquote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:58 schreef Hyperdude het volgende:
he Yup
Als het goed zit je diff gewoon dicht, met veel of weinig olie.
Anyway, 1 ding onthouden: eerst de bovenste schroef loshalen, dan pas de onderste.
Anders sta je zonder olie als de vulschroef muurvast zit![]()
Olieniveau is gewoon tot aan vul gat (ff je vinger erin)
Oliesoorten ga ik ff voor je opzoeken, ben zo terug
Je onderschrift is toepasselijk bij mij. Ik heb gewoon de originele handleiding in het Nederlandsquote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:20 schreef Hyperdude het volgende:
Hiero ff instructie boekje voor E30 downen:
http://downloads.gmstech.de/downloads/Handbuch_E30.pdf
p. 70 en p 126.
diff volgens mij 75w-90, maar dat kan ik ff nergens vinden
Distributie:
http://forum.fok.nl/topic/717003/3/50#28885381
wel ff Duits leren
jep maar in de praktijk gebeurt het niet zonder dat je er om vraagt (weet niet wat BMW voorschrijft btw)... en er zijn zat auto's met 300k+ op de teller die nooit nieuwe bakolie of diff olie gezien hebben...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb hier 2 van die Beierse hoerensloepen staan met samen 5,5 ton op de teller.
Daar zit dus echt wel nwe. olie in de bakken en diffs. En in de stuurbekrachtiging netjes nwe ATF.
En je wilt niet weten hoe dat eruit ziet na anderhalve ton of meer. Dus BMW kan wel zeggen dat het niet hoeft maar bij 100000 km kan je best eens die zooi vervangen, ook niet echt duur, behalve bij de iX![]()
Maar genoeg oliegeneuzel van mij,
Heb je de Z8 al aan de tand gevoeld?
Zag er hier vanmiddag nog eentje rondscheuren.
ik weet even niet of je de assen zo los kan maken, ik kan het morgen even navragen natuurlijkquote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:16 schreef yup het volgende:
Uhh hoe zie ik dat![]()
Dat de keerringen lek zijn ? Is wel een zwak punt volgens mij. Hoe te repareren ?
wacht met je diff maar even totdat je weet hoe je de keerringen vervangen moetquote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:26 schreef yup het volgende:
In ieder geval bedankt, zal er zeker nog naar kijken. Als ik tijd heb ga ik zowiezo de diff olie vervangen + bakolie ook als het kan.
hey yup, ik heb even nagevraagd wat te doen met jouw diff achter.. nou als het de uitgaande keerringen zijn (de buitenste) dan zijn ze enorm simpel te vervangen.. je schroeft de assen los van de diff met die 6 boutjes (of hoeveel zijn het er?) en dan kan je m er af trekken... dat wat nog in de diff zit ruk je er uit en voila daar ziet u een keerring zittenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:33 schreef yup het volgende:
In ieder geval heb ik op snelheid geen last van een "zingende" diff. Dus de diff is goed en diff olie bijvullen lijkt me rete strak plan als ik dat ding nog heel wil houden.
quote:Re: anyone heard of an e34 M5 touring? (m) (241 views)
Message: Yes they do exist. As far as '95's, there were 119 built, all for the European market. There were 891 built in all between late 92 and 95. Below are a coupl of pics of mine, a late 95 build.
Hope that is the info you were looking for.
Thanks,
Greg
heeeel zeldzaamquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:33 schreef Pharell het volgende:
euhm sinds wanneer is er een m5 touring?
zover ik weet is het een 5 serie met M-spioler pakket...
correct me if im wrong
en nee youp ik twijvel niet aan je jonge
en wat foto'squote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:20 schreef Youp het volgende:
nou goed vandaag dus onder andere wel in een M geredenE36 Cabrio de 320pk versie...
![]()
bijna 2 zelfs trouwens... we hadden ook nog een E34 Touring (E35?) M5 staan... enorm zeldzaam, alles van leer binnen met optioneel extra leer (deurpanelen etc.) optionele extra speakers ingebouwd (in het dak) en een dak dat over een lengte van +-2 meter open kanen 2-tone lak.. de onderste spoilers voor en achter en de sideskirts waren zilvergrijs terwijl de rest heel donker paars was, ook origineel
het enige dat niet origineel aan het ding was was de radio.. mjah goed ik mocht dat ding dus wegzetten maar hij heeft de dynamo kapot dus de accu was leeg en hij wou niet starten.. overstarten slikte ie ook niet, het alarm deed gek.. heeft een andere monteur nog 10 minuten moeten kloten voordat het ding startte en toen heeft ie m 5 meter verderop aan de acculader gezet
voor een bijna 8000 toeren draaiende DIKKE 6 cilinder?quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:37 schreef Repeat het volgende:
251k is toch niet zoveel? Voor zo'n oude bak helemaal niet, dat rij je nog wel bij elkaar in 5 jaar ofzo....
Begin maar met een cirkel 250 km rond zuid-Limburg anders vindt je er niet echt veel.quote:Op maandag 5 september 2005 00:23 schreef metallicattim het volgende:
Ik zoek een BMW e30 325i of 320i.
Moet in goede staat zijn
liefst:
- kleur zwart. Andere kleuren MAG ook.
- 2 deurs.
- omgeving zuid-limburg, maar ben bereid tot in brabant te gaan.
Als iemand eentje heeft of weet te vinden, laat het me maar weten
Tim@destroyerofsenses.com
318i:quote:Op maandag 5 september 2005 12:23 schreef metallicattim het volgende:
Haha jullie weten mn dag wel op te fleuren zeg.... *NOT*
Ik zie toch nog best veel advertenties staan op marktplaats en de vondst!
En gelukkig heb ik een hoofdmonteur ter beschikking die met me meegaat om die auto te controlerenDat scheelt toch al hé?
Ik blijf zoeken totdat ik er 1 gevonden heb! een 318i mag btw ook wel hoor
Maar liever een 2 liter of meer.
Mijn 325iX (4 wieldrive E30) zuipt wel behoorlijk (1 op 7,5quote:Op maandag 5 september 2005 17:30 schreef yup het volgende:
325i = verbruik is echt zwaar ok voor een 6 pitter (moet je niet in de stad wezen), net als 320i moet je de 325i op toeren houden wil je opschieten. 325i is de allerbeste blokkie in de E30. Als je die vind, gaan dervoor. Maar een 318i kost wel heel wat minder dan een 325i. Zeg maar dit: een goeie 325i kost echt minimaal 1500+ euronen
E30 325 lust ook wel een koppakking en een nokkenasje, mijne tikt ook een beetje, maar dat mag wel na 300000 kms, met "maar" 170 PK gaat ie misschien naar de normen van 1990 snel zijn maar "zeer snel"zou ik een E30 325 nou niet direct noemen.quote:325i : betrouwbaar, ZEER snel (doet niet echt super veel onder voor een M3) en verbruik is ok.
hij noemt alleen punten die (eventueel bij gebrek aan onderhoud) verslijtenquote:Op maandag 5 september 2005 18:16 schreef metallicattim het volgende:
Thx voor jullie hulp allemaal
maar 1:8 vind ik niet echt schokkend, met mn ford escort rijd ik al 1:9!
Mjah wat ik dus uit jullie woorden ( vooral die van Yup ) kan opmaken is dat ik beter geen BMW kan kopen want alles is wel kapot...
Altijd gebrek aan onderhoud.quote:Op maandag 5 september 2005 18:28 schreef Youp het volgende:
[..]
hij noemt alleen punten die (eventueel bij gebrek aan onderhoud) verslijten
de achteras van de laatste gen E30 ligt onder de Z3 Coupequote:Op maandag 5 september 2005 18:38 schreef yup het volgende:
[..]
Altijd gebrek aan onderhoud.
Een 318i zou nooit tikkende kleppen hebben indien de olie op tijd word gewisseld, en voor kwaliteits 10/15w40 olie, mineraal of semi syntheet...
ONDERHOUD, that's the key.
Als je budget toereikt zou ik dus mooi voor een goeie 325i gaan.
Doe goeie banden onder een E30 en je hebt een van de best sturende wagens die er ooit zijn gemaakt (voor een redelijke prijs te kopen dus).
Een geduchte concurrent is de Alfa 75. Dat is een van de best sturende Alfa's die er gebouwt zijn (en RWD net als de E30)... Zegt genoeg over de onderstel van de E30.
K*T; 4 jaar geleden mijn 75 TS verkocht voor 500 guldenquote:Op maandag 5 september 2005 18:38 schreef yup het volgende:
...
Een geduchte concurrent is de Alfa 75. Dat is een van de best sturende Alfa's OTOOS die er gebouwt zijn
dat was anders iets van de oude 6seriequote:Op maandag 5 september 2005 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
Chromen wielkastverbreders, dat is iig. behoorlijk nineties.
Of van dat "andere" merk; je weet wel van die taxi's ?quote:Op maandag 5 september 2005 19:50 schreef Youp het volgende:
[..]
dat was anders iets van de oude 6serie
Da's prima; wel ff goed op roest checken onder die dingenquote:
Ik neem aan dat je Mercedes bedoelt, want dat vind ik het taxi merkquote:Op maandag 5 september 2005 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of van dat "andere" merk; je weet wel van die taxi's ?
super fout zeg...quote:
Ik zou dan voor een 325i gaan, want een 318is is net zo snel als een 320i.quote:Op maandag 5 september 2005 19:57 schreef knep het volgende:
Ik wil over een tijdje een E36 320i gaan kopen.
Hebben jullie nog adviezen?
Ik koop em wel van een allochtoonquote:
Waarom moet jij nu pas met deze foto komenquote:Op dinsdag 6 september 2005 00:23 schreef metallicattim het volgende:
Deze 316i hebben we vorig jaar helaas moeten verkopen
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |