abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:20:57 #251
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30147442
Hiero ff instructie boekje voor E30 downen:

http://downloads.gmstech.de/downloads/Handbuch_E30.pdf

p. 70 en p 126.

diff volgens mij 75w-90, maar dat kan ik ff nergens vinden


Distributie:

http://forum.fok.nl/topic/717003/3/50#28885381


wel ff Duits leren
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_30147970
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:20 schreef Hyperdude het volgende:
Hiero ff instructie boekje voor E30 downen:

http://downloads.gmstech.de/downloads/Handbuch_E30.pdf

p. 70 en p 126.

diff volgens mij 75w-90, maar dat kan ik ff nergens vinden


Distributie:

http://forum.fok.nl/topic/717003/3/50#28885381


wel ff Duits leren
Je onderschrift is toepasselijk bij mij. Ik heb gewoon de originele handleiding in het Nederlands (jaja komt niet vaak voor he )

Toch bedankt dude

Die distributie in het Duits is heel duidelijk, in ieder geval zal het me wel op weg helpen, thx.
pi_30149625
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik heb hier 2 van die Beierse hoerensloepen staan met samen 5,5 ton op de teller.
Daar zit dus echt wel nwe. olie in de bakken en diffs. En in de stuurbekrachtiging netjes nwe ATF.

En je wilt niet weten hoe dat eruit ziet na anderhalve ton of meer. Dus BMW kan wel zeggen dat het niet hoeft maar bij 100000 km kan je best eens die zooi vervangen, ook niet echt duur, behalve bij de iX

Maar genoeg oliegeneuzel van mij,

Heb je de Z8 al aan de tand gevoeld?
Zag er hier vanmiddag nog eentje rondscheuren.
jep maar in de praktijk gebeurt het niet zonder dat je er om vraagt (weet niet wat BMW voorschrijft btw)... en er zijn zat auto's met 300k+ op de teller die nooit nieuwe bakolie of diff olie gezien hebben...

Z8 heb ik trouwens idd nog niet aan de tand gevoeld volgensmij hebben we er ook maar 1 lopen....

btw yup, zijn de keerringen van je aandrijfassen niet lek?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30149716
Uhh hoe zie ik dat

Dat de keerringen lek zijn ? Is wel een zwak punt volgens mij. Hoe te repareren ?
pi_30150039
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:16 schreef yup het volgende:
Uhh hoe zie ik dat

Dat de keerringen lek zijn ? Is wel een zwak punt volgens mij. Hoe te repareren ?
ik weet even niet of je de assen zo los kan maken, ik kan het morgen even navragen natuurlijk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30150120
In ieder geval bedankt, zal er zeker nog naar kijken. Als ik tijd heb ga ik zowiezo de diff olie vervangen + bakolie ook als het kan.
pi_30150164
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:26 schreef yup het volgende:
In ieder geval bedankt, zal er zeker nog naar kijken. Als ik tijd heb ga ik zowiezo de diff olie vervangen + bakolie ook als het kan.
wacht met je diff maar even totdat je weet hoe je de keerringen vervangen moet

-edit-

bijvullen kan wel, is wel aan te raden
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30150387
In ieder geval heb ik op snelheid geen last van een "zingende" diff. Dus de diff is goed en diff olie bijvullen lijkt me rete strak plan als ik dat ding nog heel wil houden.
pi_30164468
Leuk film voor de 3serie freaks:

The Story of an Ultimate Driving Machine : The BMW 3 series

http://www.bmwtransact.co(...)deo/3Series_Icon.zip
Ik ga incognito door het leven..........
pi_30172340
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:33 schreef yup het volgende:
In ieder geval heb ik op snelheid geen last van een "zingende" diff. Dus de diff is goed en diff olie bijvullen lijkt me rete strak plan als ik dat ding nog heel wil houden.
hey yup, ik heb even nagevraagd wat te doen met jouw diff achter.. nou als het de uitgaande keerringen zijn (de buitenste) dan zijn ze enorm simpel te vervangen.. je schroeft de assen los van de diff met die 6 boutjes (of hoeveel zijn het er?) en dan kan je m er af trekken... dat wat nog in de diff zit ruk je er uit en voila daar ziet u een keerring zitten als het de ingaande keerringen zijn word het wat moeilijker.. die zitten nog achter een of andere bus die met een bepaalde ring en een bepaalde kracht aangedraait moet worden anders loopt je diff naar de kloten... maar wanneer je een beetje werkplaatshandleiding hebt zal dit er gerust in staan overigens is het demonteren van de diff (zo gebeurt wanneer de assen er af zijn) een aanrader wanneer het echt een piece of cake moet zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30174572
Thx zal er eens naar kijken als ik tijd heb
pi_30205927
wh00t, vandaag in die E34 M5 Touring gereden een rondje door en om de stad damn wat een gruwelijk monster... oh en wie zei dat M motoren niet betrouwbaar zijn? dat ding heeft 251k gedraaid en loopt nog als een zonnetje ZON
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30205970
euhm sinds wanneer is er een m5 touring?
zover ik weet is het een 5 serie met M-spioler pakket...

correct me if im wrong
en nee youp ik twijvel niet aan je jonge

-edit-

google is dope
quote:
Re: anyone heard of an e34 M5 touring? (m) (241 views)

Message: Yes they do exist. As far as '95's, there were 119 built, all for the European market. There were 891 built in all between late 92 and 95. Below are a coupl of pics of mine, a late 95 build.






Hope that is the info you were looking for.

Thanks,

Greg
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_30206083
251k is toch niet zoveel? Voor zo'n oude bak helemaal niet, dat rij je nog wel bij elkaar in 5 jaar ofzo....
pi_30206234
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:33 schreef Pharell het volgende:
euhm sinds wanneer is er een m5 touring?
zover ik weet is het een 5 serie met M-spioler pakket...

correct me if im wrong
en nee youp ik twijvel niet aan je jonge
heeeel zeldzaam de E34 5serie Touring daar is een M van geweest wist ik zelf voor afgelopen dinsdag ook niet

hier wat meer info
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:20 schreef Youp het volgende:
nou goed vandaag dus onder andere wel in een M gereden E36 Cabrio de 320pk versie...

bijna 2 zelfs trouwens... we hadden ook nog een E34 Touring (E35?) M5 staan... enorm zeldzaam, alles van leer binnen met optioneel extra leer (deurpanelen etc.) optionele extra speakers ingebouwd (in het dak) en een dak dat over een lengte van +-2 meter open kan en 2-tone lak.. de onderste spoilers voor en achter en de sideskirts waren zilvergrijs terwijl de rest heel donker paars was, ook origineel het enige dat niet origineel aan het ding was was de radio.. mjah goed ik mocht dat ding dus wegzetten maar hij heeft de dynamo kapot dus de accu was leeg en hij wou niet starten.. overstarten slikte ie ook niet, het alarm deed gek.. heeft een andere monteur nog 10 minuten moeten kloten voordat het ding startte en toen heeft ie m 5 meter verderop aan de acculader gezet
en wat foto's





en trust me.... ik heb de motorkap open gehad.. daar ligt een dikke 3,5 of 3,8 liter 6cilinder in met 6 aparte gaskleppen en HEEL groot BMW M Power er op en overal zitten M logo's in de deurstijlen van iedere deur, op de tellerplaten, onder de motorkap een aantal keer, op de achterkant, in een nier aan de voorkant, op de schakelpook, overal en hij heeft electronisch instelbare schokbrekers voor sport en comfort dat ding is helemaal loaded
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30206275
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:37 schreef Repeat het volgende:
251k is toch niet zoveel? Voor zo'n oude bak helemaal niet, dat rij je nog wel bij elkaar in 5 jaar ofzo....
voor een bijna 8000 toeren draaiende DIKKE 6 cilinder?

en Pharell, goed gegoogled

-edit-

overigens slurpt dat ding <1:5 en vreet hij banden enzo... dat is geen huis tuin en keuken 20k per jaar auto
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30276111
Ik zoek een BMW e30 325i of 320i.
Moet in goede staat zijn
liefst:
- kleur zwart. Andere kleuren MAG ook.
- 2 deurs.
- omgeving zuid-limburg, maar ben bereid tot in brabant te gaan.
Als iemand eentje heeft of weet te vinden, laat het me maar weten
Tim@destroyerofsenses.com
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
pi_30277160
325i vind je echt niet meer zomaar.

Als je die voor een redelijke prijs vind feliciteer ik je zelfs nu.

Die dingen zijn allemaal gekocht door (wannabe) racers/drifters. Heb zelf ook me te pletter gezocht, maar of die dingen zijn compleet verneukt (nooit onderhouden e.d.) of ze zijn idioot duur.
  maandag 5 september 2005 @ 08:14:16 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30280035
quote:
Op maandag 5 september 2005 00:23 schreef metallicattim het volgende:
Ik zoek een BMW e30 325i of 320i.
Moet in goede staat zijn
liefst:
- kleur zwart. Andere kleuren MAG ook.
- 2 deurs.
- omgeving zuid-limburg, maar ben bereid tot in brabant te gaan.
Als iemand eentje heeft of weet te vinden, laat het me maar weten
Tim@destroyerofsenses.com
Begin maar met een cirkel 250 km rond zuid-Limburg anders vindt je er niet echt veel.

En idd. 325 is the one.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_30284711
Haha jullie weten mn dag wel op te fleuren zeg.... *NOT*

Ik zie toch nog best veel advertenties staan op marktplaats en de vondst!
En gelukkig heb ik een hoofdmonteur ter beschikking die met me meegaat om die auto te controleren Dat scheelt toch al hé?

Ik blijf zoeken totdat ik er 1 gevonden heb! een 318i mag btw ook wel hoor
Maar liever een 2 liter of meer.
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
pi_30284739
Btw, is het een mogelijkheid om er 1 in duitsland te kopen? Of zijn de invoerrechten te hoog? ( of hoe zit dat precies? )
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
pi_30293039
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:23 schreef metallicattim het volgende:
Haha jullie weten mn dag wel op te fleuren zeg.... *NOT*

Ik zie toch nog best veel advertenties staan op marktplaats en de vondst!
En gelukkig heb ik een hoofdmonteur ter beschikking die met me meegaat om die auto te controleren Dat scheelt toch al hé?

Ik blijf zoeken totdat ik er 1 gevonden heb! een 318i mag btw ook wel hoor
Maar liever een 2 liter of meer.
318i:

Als je monteur bereid is de hele interne loopwerk van je kop + distributie te vervangen, dan doen.

IEDERE 318i die er is heeft last van versleten nokkenas/tikkende klepstoters

Mijn wagen tikt behoorlijk, maar ik heb het geluk gehad dat de auto normaal rijd + het verbruik is ook normaal... Echt zwaar geluk gehad dus.

Een 320i = meestal koppakking's problemen na 2 ton, maar dat is niet zo een ramp, MITS je het zelf kan vervangen.

325i = verbruik is echt zwaar ok voor een 6 pitter (moet je niet in de stad wezen), net als 320i moet je de 325i op toeren houden wil je opschieten. 325i is de allerbeste blokkie in de E30. Als je die vind, gaan dervoor. Maar een 318i kost wel heel wat minder dan een 325i. Zeg maar dit: een goeie 325i kost echt minimaal 1500+ euronen. Een goeie 318i kost boven de 800 euro.

Voor dagelijks gebruik is een 318i (al dan niet met stuurbekrachtiging) ideaal. Mijn wagen heb ik zelf gekocht met +-183.000 op de teller, en hij staat nu op +- 191.000 km... Het ding heeft me werkelijk NOG NOOIT in de steek gelaten...

Mijn rijtje van blokken:

325i : betrouwbaar, ZEER snel (doet niet echt super veel onder voor een M3) en verbruik is ok.

318i : problemen met de kop (nokkenas klepstoters) maar als de motor goed is echt superfijn blok met genoeg trekkracht. Meer dan de 320i. 80-120 ben je sneller met een 318i dan met een 320i. Die laatste moet je echt op toeren houden...

320i : toerenbeuker (kan een voordeel zijn of een nadeel, hangt er vanaf of je van scheuren houdt), verbruik kan BIZAR hoog worden in de stad, je moet echt niet opkijken van 1:8 of zelfs slechter... Kop problemen (koppakking e.d.)...
  maandag 5 september 2005 @ 17:39:27 #273
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30293276
van 183K naar 191K je hebt net een blokkie om gereden man
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30293584
Heb het ding 4 maanden dude...

8000/4 kom ik uit op 2000 km per maand.

2000 km per maand is dus iets van 500 per week.

500 km per week met een benzine wagen.

Tering zeg ik ben echt debiel in me kop.
pi_30294341
Thx voor jullie hulp allemaal
maar 1:8 vind ik niet echt schokkend, met mn ford escort rijd ik al 1:9!

Mjah wat ik dus uit jullie woorden ( vooral die van Yup ) kan opmaken is dat ik beter geen BMW kan kopen want alles is wel kapot...
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
  maandag 5 september 2005 @ 18:20:06 #276
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30294425
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:30 schreef yup het volgende:


325i = verbruik is echt zwaar ok voor een 6 pitter (moet je niet in de stad wezen), net als 320i moet je de 325i op toeren houden wil je opschieten. 325i is de allerbeste blokkie in de E30. Als je die vind, gaan dervoor. Maar een 318i kost wel heel wat minder dan een 325i. Zeg maar dit: een goeie 325i kost echt minimaal 1500+ euronen
Mijn 325iX (4 wieldrive E30) zuipt wel behoorlijk (1 op 7,5 ) meer dan de gewone 325, volgens mij ben je een held (of een mietje ) bent als met een 325i verder komt dan 1 op 9.
quote:
325i : betrouwbaar, ZEER snel (doet niet echt super veel onder voor een M3) en verbruik is ok.
E30 325 lust ook wel een koppakking en een nokkenasje, mijne tikt ook een beetje, maar dat mag wel na 300000 kms, met "maar" 170 PK gaat ie misschien naar de normen van 1990 snel zijn maar "zeer snel"zou ik een E30 325 nou niet direct noemen.


De truc lijkt mij een 320 of 325 met een defect blok te kopen, en daar dan een 325/328 blok uit de E36 in te stoppen, 192 PK heb je dan.
Voor ombouwen ( Ben je al aan Duitse lessen begonnen Yup?) lees maar eens op www.e30.de/ onder het hoofdstuk motoren.

Oja, en in Duitsland halen loont denk ik misschien alleen maar voor een M3, de andere modellen doen toch meestal maar max EUR. 3000; dan loont import niet echt meer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_30294669
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:16 schreef metallicattim het volgende:
Thx voor jullie hulp allemaal
maar 1:8 vind ik niet echt schokkend, met mn ford escort rijd ik al 1:9!

Mjah wat ik dus uit jullie woorden ( vooral die van Yup ) kan opmaken is dat ik beter geen BMW kan kopen want alles is wel kapot...
hij noemt alleen punten die (eventueel bij gebrek aan onderhoud) verslijten
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30294924
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:28 schreef Youp het volgende:

[..]

hij noemt alleen punten die (eventueel bij gebrek aan onderhoud) verslijten
Altijd gebrek aan onderhoud.

Een 318i zou nooit tikkende kleppen hebben indien de olie op tijd word gewisseld, en voor kwaliteits 10/15w40 olie, mineraal of semi syntheet...

ONDERHOUD, that's the key.

Als je budget toereikt zou ik dus mooi voor een goeie 325i gaan.

Doe goeie banden onder een E30 en je hebt een van de best sturende wagens die er ooit zijn gemaakt (voor een redelijke prijs te kopen dus).

Een geduchte concurrent is de Alfa 75. Dat is een van de best sturende Alfa's die er gebouwt zijn (en RWD net als de E30)... Zegt genoeg over de onderstel van de E30.
pi_30295093
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:38 schreef yup het volgende:

[..]

Altijd gebrek aan onderhoud.

Een 318i zou nooit tikkende kleppen hebben indien de olie op tijd word gewisseld, en voor kwaliteits 10/15w40 olie, mineraal of semi syntheet...

ONDERHOUD, that's the key.

Als je budget toereikt zou ik dus mooi voor een goeie 325i gaan.

Doe goeie banden onder een E30 en je hebt een van de best sturende wagens die er ooit zijn gemaakt (voor een redelijke prijs te kopen dus).

Een geduchte concurrent is de Alfa 75. Dat is een van de best sturende Alfa's die er gebouwt zijn (en RWD net als de E30)... Zegt genoeg over de onderstel van de E30.
de achteras van de laatste gen E30 ligt onder de Z3 Coupe zegt genoeg lijkt me
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 5 september 2005 @ 18:54:31 #280
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30295393
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:38 schreef yup het volgende:

...

Een geduchte concurrent is de Alfa 75. Dat is een van de best sturende Alfa's OTOOS die er gebouwt zijn
K*T; 4 jaar geleden mijn 75 TS verkocht voor 500 gulden ; had maar 275000 kms gelopen

En betere wegligging dan iedere E30 behalve M3 en iX, en standaard met sperdiff
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_30296949
Begrijp me niet verkeerd, ik stal jullie hulp zeer op prijs hoor! was maar een grapje tonet he

Ik ben tonet nog naar een 318i gaan kijken uit 1989, 207000km, zag er heel mooi uit van buiten en vooral van binnen.
Had wat krasjes en kleine deukjes, maar ik ben toch van plan om hem te laten spuiten ( ooit ) door een vriend van me en een auto van 16 jaar oud heeft nog wel eens een krasje, dus daar kom je niet omheen.
Koppeling en uitlaat leken op 1e oog in goede staat. Morgen ga ik met die monteur er eens grondiger naar kijken en er een stuk mee rijden.
Was ook vorige maand pas gekeurd en hij was ermee naar bosnië gereden ( betrouwbaar?!? )
Hij vroeg zich ook maar 850 euro, zeer schappelijk hé?

Dit is em:





Kwil em hebben
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
  maandag 5 september 2005 @ 19:50:01 #282
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30297089
Chromen wielkastverbreders, dat is iig. behoorlijk nineties.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_30297116
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
Chromen wielkastverbreders, dat is iig. behoorlijk nineties.
dat was anders iets van de oude 6serie
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30297188
Ik vind het mooi
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
  maandag 5 september 2005 @ 19:53:39 #285
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30297192
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:50 schreef Youp het volgende:

[..]

dat was anders iets van de oude 6serie
Of van dat "andere" merk; je weet wel van die taxi's ?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 5 september 2005 @ 19:54:39 #286
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30297216
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:53 schreef metallicattim het volgende:
Ik vind het mooi
Da's prima; wel ff goed op roest checken onder die dingen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_30297285
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:53 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Of van dat "andere" merk; je weet wel van die taxi's ?
Ik neem aan dat je Mercedes bedoelt, want dat vind ik het taxi merk
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
  maandag 5 september 2005 @ 19:57:57 #288
11102 knep
Mountainfreak
pi_30297301
Ik wil over een tijdje een E36 320i gaan kopen.
Schijnt dat ook van deze bak het gebruik buiten de bebouwde kom/stad zeer meevalt.
In deze benzine hausse is dat toch wel belangrijk .
Voordeel is wel dat ik 5 km van DLD, 20 van België en zo'n 100 km van Luxemburg woon (Limburg dus )

Verder ga ik de auto niet gebruiken voor woon werk verkeer (of het moet rampzalig weer zijn ).

Hebben jullie nog adviezen?
pi_30297965
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:53 schreef metallicattim het volgende:
Ik vind het mooi
super fout zeg...

ik heb precies dezelfde gehad maar dan de shadowline versie... (wat chroom is was bij mij zwart)
super auto maar motorisch kut..

let er dan ook op dat je de kleppen niet hoort tikken.. dan zijn de kleppestoters versleten en moet de nokkenas ook meteen vervangen worden... dat zijn dure geintjes en dat was dan ook de rede waarom ik em verkocht..(ook het zeeer hoge brandstof verbruik)

M40 motoren staan er ombekend dat die dingen als eerste kapot gaan bijna elke heeft er last van....

maar iig succes en sloop die lelijke chrome nep extras er meteen af.. dat is echt geen pan en je verneukt de BMW er mee..

of je bent een allochtoon
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_30297981
Ga voor een 325i. Zelfde motor, zelfde betrouwbaarheid, alleen behoorlijk wat krachtiger/sneller + zuiniger.

(voor knet bedoelt deze postje).
pi_30298186
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:57 schreef knep het volgende:
Ik wil over een tijdje een E36 320i gaan kopen.

Hebben jullie nog adviezen?
Ik zou dan voor een 325i gaan, want een 318is is net zo snel als een 320i.
  maandag 5 september 2005 @ 22:46:09 #292
11102 knep
Mountainfreak
pi_30303467
Hm okay, voor de rest geen verschillen afgezien van de prijs?
pi_30303560
325i weegt iets meer dacht ik.... Maja 320i of 325i, ze zullen qua running costs even zijn, alleen is de 325i behoorlijk wat sneller...

Maar kijk ook uit, de 325i word ook vaak door de snelle "boyz" of "sjonny's" gekocht, denk dat de kans op een geragde iets groter is dan bij een 320i... (zelfde ook bij de E30).
  maandag 5 september 2005 @ 22:53:14 #294
11102 knep
Mountainfreak
pi_30303755
Ja, ik was wel van plan dat even grondig te controleren .
Bij de coupé variant is het meestal nog erger .
pi_30307133
Deze 316i hebben we vorig jaar helaas moeten verkopen
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
pi_30307279
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:17 schreef Pharell het volgende:

[..]


of je bent een allochtoon
Ik koop em wel van een allochtoon

Kmoet em wel nog zelf gaan verlagen, dan vind ik een e30 nog vetter uitzien.
All in good time
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
pi_30307452
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:23 schreef metallicattim het volgende:
Deze 316i hebben we vorig jaar helaas moeten verkopen
[afbeelding]
Waarom moet jij nu pas met deze foto komen

Ik heb die velgen gekocht Nu weet ik hoe ze onder een E30 eruit zien, onder een gewone E30 dus
pi_30308041
Hij heeft vorig jaar al op fok gestaan

En ik vind die velgen SUPER voor een E30!!
Niet te en zeker niet te weinig!

Ik heb zo gebaald dat ie wegmoest...


Waar heb je die btw gekocht en voor hoeveel?
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
pi_30308168
25 euro voor 4 velgen. Ze hebben lakschade maar voor de rest zijn ze 100% goed (niet krom ofzo).

Maja ooit ga ik ze wel spuiten e.d. maar niet nu. Geen zin om geld daaraan te gooien. Komt wel een keertje als de huidige banden onder me E30 op zijn. Knap ik deze set op + banden voor kopen.

Velgen: poedercoaten of spuiten ?
pi_30308318
Wow das pas goedkoop!
Maybe hoef ik niet mn halve budget te besteden aan nieuwe velgen
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')