abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:03:45 #201
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29432320
Is een E36 dan
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29448800
Ik heb ook even op internetsites rondgekeken van onze oosterburen
Een E36 325 of zelfs 328 is daar goed te vinden en vaak voor minder dan hier Zien er ook goed uit, dus ik denk dat ik er beter eentje kan importeren. Scheelt je toch zo een paar duizen euro.
pi_29450650
DAMN

Wat is een E30 toch heerlijk om mee te kloten.

Net stadslichten vervangen, letterlijk 2 minuten werk (ik heb nog nooit aan een E30 gewerkt, en ik heb ook geen Haynes oid erop nageslagen, gewoon puur intuitie werk)...

Fantastisch hoe simpel deze wagens zijn...

Ik is blij (stadslicht kapoet = apk afkeur )
pi_29490935
Weer een leuke update:

Gaat die klote ding tegen mij zeggen oilservice, oranje lampje flikkert aan:

(die rijtje groene lichten, die gele licht gaat oranje branden, erboven gaat oil service staan)

http://www.beckerelectronics.com/BMW/servicelightreset.html

Gedaan wat hier stond, maar let op met deze plaatje:

Bij mij was dit PRECIES OMGEKEERD... Dit is waarschijnlijk voor de 6 cylinder modellen... Uitkijken dus... En je hebt ook nog eens de oudere modellen (staat ook op de site).

Dit is gewoon een stroomdraadje, uit een kapotte stopcontact gehaald...

Verbind die 2 contacten met elkaar, stap in de auto, draai je sleutel om, et voila je service lampen zijn DIRECT gereset...

Alleen bij mij branden de 4 groene lampen, de 5e niet denk dat je hem langer moet houden om ook die te resetten ofzo, naja in ieder geval tijdens het rijden zie je die irritante oilservice niet meer...

Hier is een Nederlandse link, voor diegenen die allergisch zijn voor Engels

http://www.boltuning.nl/blad5tech.htm
pi_29501067
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:06 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ah ok Bij de E46 waren witte (zij)knipperlichten alleen standaard op de black and silverline, die weer alleen leverbaar was met een 1.8 (316) en 1.8i (318) motor
Mijn E46 320d heeft toch echt witte knipperlichten overal.

Is zover ik weet gewoon een standaard optie op elk E46 model geweest.
pi_29501164
330i had meestal ook witte knippers, heb zelf nog nooit 330i gezien zonder witte... Volgens mij was witte knippers gewoon standaard op een 330i, om maar een voorbeeld te geven...

Ik denk dat Geqxon het over de US versies heeft...
  woensdag 10 augustus 2005 @ 23:23:22 #207
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_29549241

oeps.
ik heb volgens de man van de anwb een nieuwe visco koppeling nodig. Dit was het resultaat van een stukje file rijden en de auto nergens neer kunnen zetten toen ie wel erg heet werd
Heb je nog bloed onder je nagels?
pi_30094027
Dringend bericht voor wojworshebn of YUP

Heb je die nokkenaskit al besteld bij Ebay en zo ja hoe heb je dat gedaan want ik wil zelf ook er 1 bestellen maar staat allemaal in het duits en ik kom er dus echt niet uit hoe je em moet bestellen. Moet er 1 hebben voor een bmw 318i e30 M40. Of Yup weet jij misschien hoe ik em moet bestellen?? Is zeer dringend, want het lijkt nu net een naaimachine die motor en heb alleen nog maar deze week om hem er in te zetten op het gemakje
Alvast vriendelijk bedankt

[..]

Heej das niet veel geld, dank U
[/quote]
pi_30100129
Ik heb het ding niet besteld, zit nu op school en zo een reperatie hakt er aardig in. Misschien komt het later want de motor draait perfect en verbruik zit ook goed bij mij.

Misschien bel eens die hotline van hun (staat in hun advertentie), probeer het in het engels, als dat niet lukt, vraag of er iemand is die een beetje Nederlands kan, of laat iemand die Duits kan praten bestellen voor je.

http://cgi.ebay.de/Nocken(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

Prijs weer verlaagt zie ik nu, kost 150 euro +-. Helemaal goed dit.
pi_30103155
Vriendelijk bedankt he,
heb em gelijk maar bestelt, moet nou nog ffe wachten op bericht van de verkoper.
Hoop dat het goed gaat. Heb nu ook adres van de verkoper dus mocht er iets fout gaan, kan ik er altijd naar toe. Staat bij artikelbeschrijving dat het neu is dus ik wacht af.

Ik heb het ding niet besteld, zit nu op school en zo een reperatie hakt er aardig in. Misschien komt het later want de motor draait perfect en verbruik zit ook goed bij mij.

Misschien bel eens die hotline van hun (staat in hun advertentie), probeer het in het engels, als dat niet lukt, vraag of er iemand is die een beetje Nederlands kan, of laat iemand die Duits kan praten bestellen voor je.

http://cgi.ebay.de/Nocken(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

Prijs weer verlaagt zie ik nu, kost 150 euro +-. Helemaal goed dit.
[/quote]
pi_30103220
mensen, vandaag begonnen bij BMW als stage
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30103923
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 11:32 schreef yup het volgende:
330i had meestal ook witte knippers, heb zelf nog nooit 330i gezien zonder witte... Volgens mij was witte knippers gewoon standaard op een 330i, om maar een voorbeeld te geven...

Ik denk dat Geqxon het over de US versies heeft...
Apart, ik zie zo nu en dan het laatste E46 model rondrijden, en die zie ik vaak met oranje pinkers. Mij is verteld dat de black&silverline speciaal witte pinkers hadden
pi_30104691
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:19 schreef bmwmaniakin het volgende:
Vriendelijk bedankt he,
heb em gelijk maar bestelt, moet nou nog ffe wachten op bericht van de verkoper.
Hoop dat het goed gaat. Heb nu ook adres van de verkoper dus mocht er iets fout gaan, kan ik er altijd naar toe. Staat bij artikelbeschrijving dat het neu is dus ik wacht af.
Dude, je kan helemaal niks met de verkoper

Dit is een bedrijf, en een zeer betrouwbare ook nog (lees de ervaringen maar van ebay klanten). Levert altijd netjes af, ook aan het buitenland.

Zou zoeits zelf nooit van een particulier kopen in het buitenland, in NL wel misschien, maar nooit in het buitenland.
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:47 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Apart, ik zie zo nu en dan het laatste E46 model rondrijden, en die zie ik vaak met oranje pinkers. Mij is verteld dat de black&silverline speciaal witte pinkers hadden
318i e.d. hebben gewoon oranje pinkers. Ook de aller aller nieuwste. Maar een 330i heeft bijv. witte pinkers. En op die 318iandere E46 3-serie modellen kon je zelfs als gratis optie witte pinkers erop pleuren, weet niet zeker meer... Iig vind ik die oranje dingen er niet uitzien dus dat zou bij mij gelijk verandert zijn. E30 (mijne heeft oranje pinkers voor achter) hoort origineel te blijven dus die raak ik niet aan
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:21 schreef Youp het volgende:
Cool gefeli dude, enn uuhhh je kan toch wel goedkoop aan onderdelen komen nu ?
pi_30105080
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:10 schreef yup het volgende:

Cool gefeli dude, enn uuhhh je kan toch wel goedkoop aan onderdelen komen nu ?
geen idee maar ik heb wel al in wat leuke auto's gereden vandaag...

nieuwe 1serie (moest nog afgeleverd worden)
diverse nieuwe 3series, E90 dus (moesten ook nog afgeleverd worden)
diverse 5series van E34 en het vorige model
E46
X5
Z3

en dat op dag 1
pi_30105443
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:20 schreef Youp het volgende:

[..]

geen idee maar ik heb wel al in wat leuke auto's gereden vandaag...

nieuwe 1serie (moest nog afgeleverd worden)
diverse nieuwe 3series, E90 dus (moesten ook nog afgeleverd worden)
diverse 5series van E34 en het vorige model
E46
X5
Z3

en dat op dag 1
Nog niet in een ///M gereden??
pi_30105523
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:28 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Nog niet in een ///M gereden??
haha nee dat nog net niet

ze hadden vandaag wel een E36 M3 staan

-edit-

een paarse cabrio met foute AC Schnitzer velgen en smoked achterlichten en 4 uitlaatpijpen ingeruild op een Z3 Coupe 3.0...
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:48:53 #217
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30106125
verkeerde account
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:49:57 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30106164
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:21 schreef Youp het volgende:
Goeie actie; lekkere receptioniste en luxe WC papier?

Kan je ff berichten als je een E46 met losscheurende/losgescheurde achterasophanging langs ziet komen!?

Ben nl. een beetje in de markt voor een 330i

Voor meer achterassen geleuter, Duits 33 pagina's :

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=50059&highlight=hinterrad
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_30106555
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

quote:
Kan je ff berichten als je een E46 met losscheurende/losgescheurde achterasophanging langs ziet komen!?
vandaag wel een E46 Touring met een gebroken veer achter...
quote:
coupe/cabrio/touring of sedan?
pi_30106791
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Voor meer achterassen geleuter, Duits 33 pagina's :

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=50059&highlight=hinterrad
Is een typische BMW kwaal volgens mij. De E30 had er ook last van zelfs volgens mij, weet het niet meer zeker... Maar 330i = altijd goed

Hier nog een artikel erover volgens mij:

http://www.auto-motor-sport.de/d/52439
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:37:34 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30108031
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:59 schreef Youp het volgende:

[..]

coupe/cabrio/touring of sedan?
Denk touring of coupé, alleen vind ik de E36 coupé mooier/strakker dan de E46, en die heb ik al ; dus zal het wel een touring worden. (misschien zelfs wel een 330D )

Wordt trouwens wel gestoord van die diesel/benzineprijzen; als het me strot uitkomt koop ik wel een gechipte 147 JTD; kosten ook geen kont ( tweedehands natuurlijk)
pi_30108101
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Denk touring of coupé, alleen vind ik de E36 coupé mooier/strakker dan de E46, en die heb ik al ; dus zal het wel een touring worden. (misschien zelfs wel een 330D )

Wordt trouwens wel gestoord van die diesel/benzineprijzen; als het me strot uitkomt koop ik wel een gechipte 147 JTD; kosten ook geen kont ( tweedehands natuurlijk)
Ooit belasting van een daisel gezien? Geloof me dan verlang je DIRECT terug naar een limonade kar
pi_30108813
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

een alfa komop man

en de E36 coupe strakker dan de E46 vooral de E46 Coupe van na de facelift... damn wat mooi... nou vind ik het M pakket idd wat minder dan dat van de E36 (want dat is geil ) maar zonder M pakket is hij al om je vingers bij af te likken
pi_30108834
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:39 schreef yup het volgende:

[..]

Ooit belasting van een daisel gezien? Geloof me dan verlang je DIRECT terug naar een limonade kar
ook dat... en de dieselprijzen reizen ook de pan uit
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:31:23 #225
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30110086
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:57 schreef Youp het volgende:

[..]

ook dat... en de dieselprijzen reizen ook de pan uit
Valt wel mee; echt rustig op de linkerbaan is het voorlopig helaas nog niet
pi_30110610
http://www.bouw-je-eigen-bmw.nl

Schrik niet: schaal 1:10
quote:
Uit hoeveel afleveringen bestaat de serie?
De serie bestaat uit 90 afleveringen met bouwinstructies en onderdelen.
quote:
Iedere aflevering kost ¤ 9,95 of ¤ 9,50 indien u betaalt via automatische incasso. Aflevering 1 kost ¤ 1,95, aflevering 2 ¤ 5,95 inclusief een gratis aflevering.
9,95 * 90 = ¤895,50

Duur wagentje
pi_30111503
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 21:45 schreef Geqxon het volgende:

[..]

[..]

9,95 * 90 = ¤895,50

Duur wagentje
damn ja... en dan is het nog nieteens een echt super merk ofzo voor de helft heb je er een die 10x beter is

ik heb ook zo'n 1:10 autotje gehad met een 2 cc 2taktje op methanol.. dat liep als een tierelier... alleen heb ik voor die van mij destijds +-500 GULDEN nieuw betaald met alles er op en er aan... (inclusief multilader, batterijen, afstandsbediening etc.)
pi_30111604
Jaaaah maar daar zat niet zo cool magazine bij waar alles werd uitgelegd he
pi_30112001
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:09 schreef Geqxon het volgende:
Jaaaah maar daar zat niet zo cool magazine bij waar alles werd uitgelegd he
en waardoor je 2 jaar doet over het opbouwen van je autotje
pi_30122195
Heeft iemand al vermeld dat het een kut bak is?

Bij deze.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_30123678
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 08:31 schreef Ballebek het volgende:
Heeft iemand al vermeld dat het een kut bak is?

Bij deze.
Niet een ballebak?
pi_30137466
nou goed vandaag dus onder andere wel in een M gereden E36 Cabrio de 320pk versie...

bijna 2 zelfs trouwens... we hadden ook nog een E34 Touring (E35?) M5 staan... enorm zeldzaam, alles van leer binnen met optioneel extra leer (deurpanelen etc.) optionele extra speakers ingebouwd (in het dak) en een dak dat over een lengte van +-2 meter open kan en 2-tone lak.. de onderste spoilers voor en achter en de sideskirts waren zilvergrijs terwijl de rest heel donker paars was, ook origineel het enige dat niet origineel aan het ding was was de radio.. mjah goed ik mocht dat ding dus wegzetten maar hij heeft de dynamo kapot dus de accu was leeg en hij wou niet starten.. overstarten slikte ie ook niet, het alarm deed gek.. heeft een andere monteur nog 10 minuten moeten kloten voordat het ding startte en toen heeft ie m 5 meter verderop aan de acculader gezet
  woensdag 31 augustus 2005 @ 17:49:05 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30138174
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:20 schreef Youp het volgende:
nou goed

ik mocht dat ding dus wegzetten maar hij heeft de dynamo kapot dus de accu was leeg en hij wou niet starten.. overstarten slikte ie ook niet, het alarm deed gek.. heeft een andere monteur nog 10 minuten moeten kloten voordat het ding startte en toen heeft ie m 5 meter verderop aan de acculader gezet
Kunnen ze bij de BMW dealert niet meer oud-hollands duwen?
Gaat nog sneller ook
pi_30138200
Cool dude ik wil ook wel zo een stage plek, alleen maar coole wagens rondrijden
pi_30138324
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kunnen ze bij de BMW dealert niet meer oud-hollands duwen?
Gaat nog sneller ook
nee alles moet daar zo makkelijk mogelijk

auto's uitlezen >> draadloos
olie verversen >> wat carterplug dr uit? slang door de peilstok en opslurpen die handel, 1 minuut later kan je er verse olie in flikkeren

heb ik met de servicewagen rondgereden (E34 525TD Touring, damn dat loopt ook goed ) om iets op te halen dat in de werkplaats moet zijn.. zet ik hem weer op de parkeerplaats neer (10 meter van de werkplaats) oh nee youri, rij hem maar de garage in, kan je hem dan uitladen (3 wieltjes )
pi_30138367
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:49 schreef yup het volgende:
Cool dude ik wil ook wel zo een stage plek, alleen maar coole wagens rondrijden

dit had ik nooooit verwacht... vandaag de verlagingskit onder een Z3 Coupe 3.0 (of 3,2? ) afgesteld... natuurlijk moet ik daar ook mee de brug op en af enzo.. laten ze me gewoon doen staat in zo'n geval wel iemand even te kijken of ik het haal... (zo'n kreng dat 5cm verlaagd is wil nogal graag met de bumpertjes en spoilertjes aan de grond komen)
  woensdag 31 augustus 2005 @ 18:01:35 #237
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30138504
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:54 schreef Youp het volgende:

[..]

nee alles moet daar zo makkelijk mogelijk

olie verversen >> wat carterplug dr uit? slang door de peilstok en opslurpen die handel, 1 minuut later kan je er verse olie in flikkeren
Daarom ga ik niet naar de dealer

Als de olie koud is dan blijft er veel te veel troep onderin liggen, en mijn magnetische olieplug maakt ook niemand schoon.
Warme olie eruit laten lopen op een brug; zo hoort het en niet anders,dat kan ook best voor de dealer tarieven!
Wat reken ze bij jullie 75 EX per uur?

Wel geinige stage natuurlijk; goed netwerken daaro
pi_30138544
iemand intresse in een e30 318i?

500 euro... (motor loopt niet helemaal top... kleppenstoters kaduuk en verbruik is hoog)

mail me maar
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_30138683
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 18:01 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Daarom ga ik niet naar de dealer

Als de olie koud is dan blijft er veel te veel troep onderin liggen, en mijn magnetische olieplug maakt ook niemand schoon.
Warme olie eruit laten lopen op een brug; zo hoort het en niet anders,dat kan ook best voor de dealer tarieven!
Wat reken ze bij jullie 75 EX per uur?
ehm er zijn idd auto's met een magnetische carterplug en die laten we dan ook normaal af.. maar er zijn maar bar weinig auto's die dat hebben.. ben er nl. nog nooit een tegen gekomen daarbij komt alle troep op de bodem van jouw carter in je oliefilter terecht er ligt geen berg slijk op de bodem van je carter, dat wordt constant rondgecirculeerd daarbij krijg je een carter met de plug ook nooit helemaal leeg, meestal zit de plug in een opstaand randje zodat er op de hele bodem van je carter nog minimaal 5mm olie staat

en ze zullen idd wel zoiets rekenen.. maarja de meeste mensen die bij ons komen hebben toch de centen wel... dat zie je aan de auto's
quote:
Wel geinige stage natuurlijk; goed netwerken daaro
ik ben er terecht gekomen dankzij netwerken
pi_30141642
Over netwerken gesproken; mn vriendin heeft ooit via een kennis (een gepensioneerde man die vroeger in de BMW fabrieken heeft gewerkt) een rondleiding gehad in de BMW fabriek in München, waar ze van A tot Z heeft gezien hoe men een 3 serie in mekaar zet .

Helaas heeft ze geen contact meer met diegene . Anders was het weer voor de volgende keer in München een kijkje nemen .
  woensdag 31 augustus 2005 @ 20:04:27 #241
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30142270
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 18:09 schreef Youp het volgende:
lang verhaal
Zal idd ook wel niet veel uitmaken. Maar dan nog wil ik dat de olie er warm uitgaat, en dat zie ik bij de dealer ook niet direct gebeuren.

Overigens magnetische pluggen vindt je nog veel bij achterassen/differentielen en echte otoos zoals Porsche en Alfa, en zelfs wel eens bij BMW.
pi_30142773
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 20:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zal idd ook wel niet veel uitmaken. Maar dan nog wil ik dat de olie er warm uitgaat, en dat zie ik bij de dealer ook niet direct gebeuren.

Overigens magnetische pluggen vindt je nog veel bij achterassen/differentielen en echte otoos zoals Porsche en Alfa, en zelfs wel eens bij BMW.
jep maar die zijn "voor het leven" gesmeerd... daar hoef je nooit de olie van af te laten tenzij ze stuk zijn en je iets gaat repareren en versnellingsbakken hebben meestal ook een magnetische plug.. en trouwens het verschil van olie er warm of koud uit halen maakt ook niks uit... al gebeurt het bij ons toch altijd warm geloof ik
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:08:50 #243
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30144529
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 20:19 schreef Youp het volgende:

[..]

jep maar die zijn "voor het leven" gesmeerd... daar hoef je nooit de olie van af te laten tenzij ze stuk zijn en je iets gaat repareren en versnellingsbakken hebben meestal ook een magnetische plug.. en trouwens het verschil van olie er warm of koud uit halen maakt ook niks uit... al gebeurt het bij ons toch altijd warm geloof ik
Ik heb hier 2 van die Beierse hoerensloepen staan met samen 5,5 ton op de teller.
Daar zit dus echt wel nwe. olie in de bakken en diffs. En in de stuurbekrachtiging netjes nwe ATF.

En je wilt niet weten hoe dat eruit ziet na anderhalve ton of meer. Dus BMW kan wel zeggen dat het niet hoeft maar bij 100000 km kan je best eens die zooi vervangen, ook niet echt duur, behalve bij de iX

Maar genoeg oliegeneuzel van mij,

Heb je de Z8 al aan de tand gevoeld?
Zag er hier vanmiddag nog eentje rondscheuren.
pi_30145630
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 21:45 schreef Geqxon het volgende:

[..]

[..]

9,95 * 90 = ¤895,50

Duur wagentje
Jah ik heb eens wat sites afgestruind en een BMW M3 GTR kost rond de 350 euro!
Bedenk ook dat er nog geen zender bij zit en de goedkoopste die ik kan vinden kost 150 euro!
dus voor dat pakket ben je zeker 1000 euro kwijt! en je moet idd 2 jaar wachten!

Je kan ook in de winkel bouwpakketten kopen en dan hebje dat ding in 1 dag gebouwd

Kheb hun ook eens gemaild waarom het zo duur is, eens kijken wat ze te zeggen hebben
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_30145760
Ik ben ook zelf aan het sparen voor een BMW e30 ( liefst 325i ) maar mn vader wil er ook weer een, dus dan rij ik daar gewoon in, want ik rij nu ook al 1,5 jaar in mn ouders auto omdat mn vader altijd met zn werkbusje overal naartoe rijdt dus mag ik de andere ( ford escort blergh ) gebruiken.

We hadden daarvoor een 316i bwj 1990, maar die was helaas afgekeurd en toen heeft mn vader hem weggedaan. Ik ben door die auto helemaal gek geworden van BMW's!
Ben ook meteen gaan sparen voor een eigen BMW, maar mn vader wil gelukkig nu zelf ook 1 dus kan ik mijn geld gebruiken om de auto wat te tunen
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_30146053
Hey dudez. Vooral de kenners

Vraagje. Me hele fucking diff zit onder de olie, echt serieus helemaal onderkant nat van de olie, toch heb ik heel lang normaal ermee kunnen rijden zonder bijgeluiden, is dit normaal

Zou het kunnen dat ze TEVEEL olie hebben erin gepleurd dat dat allemaal eruit is gelopen ? Bij de weg, achterkant, zijkanten onderkant van de diff helemaal nat van de olie...

Wat voor bakolie kan ik het best in me E30 pleuren Wil de diff/bak/motorolie effe verversen namelijk
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:58:13 #247
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30146500
he Yup

Als het goed zit je diff gewoon dicht, met veel of weinig olie.

Anyway, 1 ding onthouden: eerst de bovenste schroef loshalen, dan pas de onderste.
Anders sta je zonder olie als de vulschroef muurvast zit

Olieniveau is gewoon tot aan vul gat (ff je vinger erin )

Oliesoorten ga ik ff voor je opzoeken, ben zo terug
pi_30146693
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:58 schreef Hyperdude het volgende:
he Yup

Als het goed zit je diff gewoon dicht, met veel of weinig olie.

Anyway, 1 ding onthouden: eerst de bovenste schroef loshalen, dan pas de onderste.
Anders sta je zonder olie als de vulschroef muurvast zit

Olieniveau is gewoon tot aan vul gat (ff je vinger erin )

Oliesoorten ga ik ff voor je opzoeken, ben zo terug
OMFG

In ieder geval thx dude
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:03:22 #249
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_30146729
Verveel me dus ik dacht laat ik mijn vader's speeltje eens zien

4.4 Sportversie, en in niet minder dan een half jaartje ook beschikbaar voor mij
pi_30146760
Kruisje, vraagt om paswoord.

Hyperdude, als je ook nog een schema hebt hoe je de distributie op een 318i (113 pk) M40 katalysator van 1991 te doen, graag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')