abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28458416
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Hoe kom je in Godsnaam aan een opel. Op het vermogen na, is er geen enkele reden om voor een opel astra te gaan. Elke BMW is volledig superieur aan een astra, ongeacht de uitvoering. Zo'n beetje alles is slecht aan opels uit die tijd. Om dan over het imago en de estetiek maar te zwijgen.
precies...

en FWD gaat je toch enorm tegenvallen wanneer je wel voor een slopel zou gaan
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28458947
Die GSi's hebben serieus goede wegligging hoor...

Zijn MEGA neutraal tot hoogst debiele snelheden...

Kadett is zelfs overstuurt... Ja plankgas bocht inknallen tuurlijk krijg je onderstuur, maar lift off enzo dat is echt leuk met deze wagens.

Maarja ik denk dat het gewoon een 325i gaat worden. Maar dat is dan wel over een heel lange tijd...
pi_28459102
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:43 schreef yup het volgende:
Die GSi's hebben serieus goede wegligging hoor...

Zijn MEGA neutraal tot hoogst debiele snelheden...

Kadett is zelfs overstuurt... Ja plankgas bocht inknallen tuurlijk krijg je onderstuur, maar lift off enzo dat is echt leuk met deze wagens.

Maarja ik denk dat het gewoon een 325i gaat worden. Maar dat is dan wel over een heel lange tijd...
ja maar het gevoel dat je hebt bij een rwd auto heb je gewoon niet bij fwd.. daarbij heb je altijd het gevoel dat de achterkant er maar wat achteraan hobbelt... ik heb een tijd in de VTS van mn moeder gereden en die had wel degelijk nog een veel betere wegligging dan een astra maar t kan gewoon niet tippen qua gevoel aan rwd
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28459193
Ik weet niet of jij een Astra GSi 16v hebt gereden maar dat is een van de beste 2dehands FWD wagens die je kan kopen qua wegligging... Laat weinig over van zo een VTS qua snelheid en qua handling... Ik ben iig zwaar onder de indruk van die wagen, wegligging is VEEEL beter dan mijn E30 iig...

En voor de rest heb je gewoon gelijk... Ik merk het weldegelijk op zeer scherpe klaverbladen e.d. dat RWD fijner is... Behalve in regen want als je teveel gas geeft parkeer je hem in de vangrailing, droog weer lukt je dat echt niet zomaar...
pi_28459337
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:49 schreef yup het volgende:
Ik weet niet of jij een Astra GSi 16v hebt gereden maar dat is een van de beste 2dehands FWD wagens die je kan kopen qua wegligging... Laat weinig over van zo een VTS qua snelheid en qua handling... Ik ben iig zwaar onder de indruk van die wagen, wegligging is VEEEL beter dan mijn E30 iig...

En voor de rest heb je gewoon gelijk... Ik merk het weldegelijk op zeer scherpe klaverbladen e.d. dat RWD fijner is... Behalve in regen want als je teveel gas geeft parkeer je hem in de vangrailing, droog weer lukt je dat echt niet zomaar...
2 klasgenoten van me hebben astra's... en met gele koni veren en schokdempers en veerpootbruggen en de hele shit.. en ik ben echt niet onder de indruk van de wegligging hoor.. daarbij doet een VTS 16v met zn 850kg 0-100 in 7,8 sec en is standaard stugger geveerd dan de astra van mn klasgenoot met koni's en alles
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28461168
850 kilo is echt 3x niks man, dat zeker...

Heb ook een test gezien van een Astra GSi 16v die 0-100 onder 7.5 seconden deed... Die dingen zijn verbazingwekkend snel... Komt door de motor. Is niet van (sl)opel maar is 2.0i 8v blok, getuned door cosworth/lotus als het goed is...
pi_28463701
leuk topic, heb zelf een E30 325i met automaat (met sport/sneeuw stand en all). Zeldzaam omdat die combinatie niet te koop was in NL. Had zelf liever een handgeschakelde gewild, maar het was de auto van mijn opa dus dan ga je niet moeilijk doen over zulke dingen.

Ga zelf nooit naar FWD denk ik, gewoon omdat ik weet hoeveel plezier je kan hebben met RWD. overstuur!!!
pi_28464408
Interessante mobiel Chillmeister, heb je ook foto's?
The gum you like, is coming back in style.
pi_28464720
quote:
Op maandag 4 juli 2005 01:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Interessante mobiel Chillmeister, heb je ook foto's?
http://home.planet.nl/~will1616/325.jpg
http://home.planet.nl/~will1616/325binnen.jpg

Hoop alleen in de toekomst originele honingspaak wielen te hebben (15 inch uiteraard). Ik wil hem zo origineel mogelijk houden en de huidige velgen zijn dat dus niet.

Heb van de winter een slipcursus gedaan bij rijschoolslotemakers in Zandvoort. Op het eind mocht je het proberen met je eigen auto!! super veel lol gehad en nog handig ook
pi_28467920
Prachtig apparaat! Inderdaad even wat originele velgen scoren.

The gum you like, is coming back in style.
pi_28469309
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 20:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zoals een tijdje beloofd hier nieuwe foto's van mijn BMW 320ci uit 6-'93.

[[url=http://img254.echo.cx/img254/3672/dscn25096gt.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/8519/dscn25043lh.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/8029/dscn25071ov.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/8346/dscn25087cd.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/3429/dscn25066xc.th.jpg]afbeelding][/URL]

Verkeerd in absolute nieuwstaat. Ik ben me momenteel aan 't orienteren op een nieuwe auto. Kilometerstand betreft +/- 155.000 (NAP). Auto heeft pas een grote beurt gehad en vorige week APK-gekeurd. Onderhoudshistorie volledig bekend. Staat nergens officieel te koop nog, maar dat gaat snel als ik een leuke opvolger gevonden heb.
Zitten wat leuke extra's op zoals een vrij dure Becker Mexico radio/cd-speler (incl. aankoopbewijs), alarm + afstandsbediening. De rest van de extra's is goed zichtbaar op de foto's.
Als ik 't niet vergeet zal ik morgen foto's nemen van de auto in beter zonlicht, zodat de staat van de lak beter zichtbaar wordt.


Ik moet een prijs verzinnen, wat zou dit opleveren? Met een beetje geduld uiteraard, hoeft niet direct verkocht te worden. Ga 'm op marktplaats zetten deze week.
The gum you like, is coming back in style.
pi_28469698
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Prachtig apparaat! Inderdaad even wat originele velgen scoren.

bedankt!

Ik zou geen idee hebben wat jouw auto zou opleveren, maar hij verkeerd in goede staat zo te zien
  maandag 4 juli 2005 @ 18:50:12 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28485169
quote:
Op maandag 4 juli 2005 01:51 schreef Chillmeister het volgende:

...

Hoop alleen in de toekomst originele honingspaak wielen te hebben (15 inch uiteraard).
Toch niet deze velgen?




E30 325 is trouwens behoorlijk tof, deze ouwe hobbybak van mij heeft er al 3 ton opzitten
en dat met een verbruik van 1 op 7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28485273
300.000 kilometers, een verbruik van 1 op 7 = 42857 liter benzine verbruikt

Das met een tarief van 1.40 exact 60.000 euro aan benzine
  maandag 4 juli 2005 @ 19:09:52 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28485775
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:53 schreef Geqxon het volgende:
300.000 kilometers, een verbruik van 1 op 7 = 42857 liter benzine verbruikt

Das met een tarief van 1.40 exact 60.000 euro aan benzine
Shiit; das 30x zoveel als dat ik er voor heb betaald!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28491458
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Toch niet deze velgen?

[[url=http://img93.imageshack.us/img93/274/1030372noplates1su.th.jpg]afbeelding][/URL]


E30 325 is trouwens behoorlijk tof, deze ouwe hobbybak van mij heeft er al 3 ton opzitten
en dat met een verbruik van 1 op 7
idd, zulke velgen. Die van mij heeft maar 177.000 op zittten, dus kan nog lang mee gaan. de vierwiel aangedreven 'x' versie zie je trouwens ook niet vaak in NL
  maandag 4 juli 2005 @ 22:26:09 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28493217
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:41 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

idd, zulke velgen. Die van mij heeft maar 177.000 op zittten, dus kan nog lang mee gaan. de vierwiel aangedreven 'x' versie zie je trouwens ook niet vaak in NL
Van de 1990 325iX Touring zijn er dat jaar 12 stuks verkocht!!!

Bij D-parts in Groningen hebben ze trouwens echt een pakhuis vol wielen.
Heb daar 2 jaar terug stalen velgen voor winterbanden gehaald, ben daar toen in de diepe krochten geweest, stikt van de wielen daaro. Goedkoop zijn ze niet direct maar een belletje is zo gepleegd.
Duitse Ebay wil ook wel eens wat opleveren, maar is wel een gedoe qua vervoer met dit soort dingen.
Let er wel op dat je velgen met de juiste ET waarde neemt, anders heb je er niet zo veel aan.


D-parts

Overzicht originele BMW-velgen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28493985
he hyper... heb jij zo'n vin achterop staan?

WEG MET DAT DING!!
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 4 juli 2005 @ 22:57:17 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28494487
Sorry hoor.
Heeft vorige eigenaar gedaan; en nu zit er een gat in het dak
Laat ik dus voorlopig maar ff zitten.

original BMW GSM antenne 84506916133 DFl. 114, 92 ex (2001 was toch nog guldens hoop ik?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28507947
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:57 schreef Hyperdude het volgende:
Sorry hoor.
Heeft vorige eigenaar gedaan; en nu zit er een gat in het dak
Laat ik dus voorlopig maar ff zitten.

original BMW GSM antenne 84506916133 DFl. 114, 92 ex (2001 was toch nog guldens hoop ik?
oh, dus hij vertrekt wel?

ik vind dat de meest foute BMW assecoire ooit ook op die E46 Coupe's... bah wat ziet dat slecht uit zeg en daarnaast heeft iedere sjonnie het op zn golfje/astra/oid
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28531770
Wij thuis rijden inmiddels ook al weer een jaartje of 6 BMW. Eerst een zwarte E36 (316 meen ik) Daarna een rode E46 (3.18) en nu een zwarte E46 (3.18i). Deze hebben we ook een beetje aangepast. Hieronder is een foto te zien.

Foto

We zijn hier nu een maandje of 4/5 aan bezig en het schiet al een beetje op

[ Bericht 9% gewijzigd door Twista101 op 05-07-2005 23:33:24 ]
pi_28532009
sorry maar ik persoonlijk vind het een beetje...


fout
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28532078
ik zie niks. Don't Hotlink.... enz.

/edit, nu zie ik het wel

Witte knippers zijn oké
Velgen gaan wel
Chroom lijsten zijn niet echt mijn ding
Chromen handvatten vind ik echt niks.
pi_28532150
Link kopieren.

Nieuw internet explorer venster openen (ctrl+n).

Link plakken in adresbalk. Enter drukken.

Voila. Plaatje.

Zo simpel is het
pi_28532199
Link aangepast
pi_28532458
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:31 schreef Virus.NL het volgende:
ik zie niks. Don't Hotlink.... enz.

/edit, nu zie ik het wel

Witte knippers zijn oké
Velgen gaan wel
Chroom lijsten zijn niet echt mijn ding
Chromen handvatten vind ik echt niks.
kortom ff doorsparen en een E46 3er coupe kopen in een iets luxere uitvoering..

RVS strips langs de raamstijlen >> check
deurgrepen in carroseriekleur >> check
witte knippers >> check
mooie velgen >> optioneel

originaliteit >> 100%
foutheid >> 0%
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28532629
trouwens dit was onze E46 320Ci exe





uit eind 1999 maar wel al met de 170pk 2,2 liter ipv de 150pk 2 liter en idd nog van voor de tijd van de witte knippers en/of de facelift
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28532736
Moet eerlijk zeggen dat ik de chromen handvaten ook niet echt mooi vind..(Doen me steeds aan die Rovers denken ) Maarja, het is niet mijn auto dus veel heb ik er niet over te zeggen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:17:36 #79
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28623149
Kleine update:



Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce

Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28624088
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:17 schreef Five_Aces het volgende:
Kleine update:

[afbeelding]

Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce

Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden
knalleeuh
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28625368
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:17 schreef Five_Aces het volgende:
Kleine update:

[afbeelding]

Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce

Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden
Blijft dat wel heel vraag ik me af ?

Dat blokkie is al tot een behoorlijk niveau getuned, en daarna doe jij een schepje erbovenop... Vandaar
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:19:28 #82
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28625527
blokken zijn goed voor 9000 RPM+ 8250 is nog en redelijk veilige waarde.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28625542
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:15 schreef yup het volgende:

[..]

Blijft dat wel heel vraag ik me af ?

Dat blokkie is al tot een behoorlijk niveau getuned, en daarna doe jij een schepje erbovenop... Vandaar
mwah.. hij si zn eigen CSL versie aan het kweken bij de E46 koop je die zo in de winkel
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:24:55 #84
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28625741
E46 M3 rijd met ongeveer hetzelfde: ook 8200 RPM en 3.62 gears. Die moeten we dus wel kunnen kloppen als het klaar is
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28626982
Ik heb me E30 maar te koop gezet @ v&a

Ik wil toch maar liever een 325i (al dan niet cabrio) of een Astra GSi 16v...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:40:27 #86
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28628376
318 gaat niet hard genoeg?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28631480
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:57 schreef yup het volgende:
Ik heb me E30 maar te koop gezet @ v&a

Ik wil toch maar liever een 325i (al dan niet cabrio) of een Astra GSi 16v...
325!

eupfel
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28631489
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:40 schreef Five_Aces het volgende:
318 gaat niet hard genoeg?
100pk op 1200kg
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:23:37 #89
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28631556
kon ie van te voren ook wel verzinnen
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28631626
tsjah... maar t is niet duur enzo natuurlijk een 325 is meteen duurder in verzekering en verbruik.... E30 318 is zeker geen slechte beginnersoto denk ik
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28638158
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:19 schreef Youp het volgende:

[..]

100pk op 1200kg
113 op 1050

Hij is snel zat maar ik wil 6 cylinder power.



E30 is leuke wagen. Maar ik vraag me af of ik ooit een 325i in goeie staat kan vinden...

Die dingen worden opgekocht door wannabe drifters en circuit maniakken e.d.

Ik denk dat een 325i echt moeilijk gaat worden... Hopelijk kan ik een mooie vinden...

En als ik die niet kan vinden word het een Astra GSi 16v... Aanbod genoeg van die... Ook genoeg normale zonder no fear stickers spoilers lelijke velgen e.d.

[ Bericht 29% gewijzigd door yup op 08-07-2005 22:27:32 ]
  zaterdag 9 juli 2005 @ 15:23:09 #92
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28653807
worden ze inderdaad veel voor gebruikt, maar er zijn ook nog zat goeie hoor
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28676654
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:08 schreef yup het volgende:

[..]

113 op 1050

Hij is snel zat maar ik wil 6 cylinder power.



E30 is leuke wagen. Maar ik vraag me af of ik ooit een 325i in goeie staat kan vinden...

Die dingen worden opgekocht door wannabe drifters en circuit maniakken e.d.
gewoon blijven zoeken, die van mij is bijv in top condititie, maar helaas voor jou is ie niet te koop
pi_28677421
Jij had toch een E36

Dan niet zo helaas. Want die zijn nog way to expensive...

E30 325i wil ik
pi_28678558
nee, heb zelf een E30 325i met 170.000km op de klok. Dus die kan nog een lang tijdje mee
pi_28730316
hier in de straat op men werk staat soms een heeeele oude 3.0 CSI , een 3 serie geloof ik ook.
Ding is gewoon in perfecte staat.
spijtig dat ik geen cam heb
pi_28755669
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:48 schreef errorken het volgende:
hier in de straat op men werk staat soms een heeeele oude 3.0 CSI , een 3 serie geloof ik ook.
Ding is gewoon in perfecte staat.
spijtig dat ik geen cam heb
geen 3 serie, gewoon 3.0 CSI. prachtig dingen, mijn opa had er vroeger een
  woensdag 13 juli 2005 @ 04:57:58 #98
46960 StefanP
polemicist
pi_28759456
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:17 schreef Five_Aces het volgende:
Kleine update:

[afbeelding]

Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce

Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden
350kg downforce? Jezus, hoe krijgen ze dat voor elkaar? Die mega supra vleugel levert maar 60-70 kilo bij 100km/u.

En moet je geen andere valvetrain om zoveel toeren te draaien? Andere valves, valve springs e.d.?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28761574
Bij welke snelheid is zo'n downforce van 350kg gemeten dan?
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:42:40 #100
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28778404
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 04:57 schreef StefanP het volgende:

[..]

350kg downforce? Jezus, hoe krijgen ze dat voor elkaar? Die mega supra vleugel levert maar 60-70 kilo bij 100km/u.

En moet je geen andere valvetrain om zoveel toeren te draaien? Andere valves, valve springs e.d.?
Dat staat er niet bij, die 350 KG is bij 200+ km/u. Het is niet zozeer de vleugel die groot is, maar die opstaande rand staat ongeveer 70~75 graden omhoog , hele grote hoek dus. Effect is ook goed merkbaar als je ver boven de 200 rijd. 350 KG is trouwens de specificatie van Hartge, die het in een windtunnel getest hebben. Of je ook daadwerkelijk 350 KG haalt weet je nooit natuurlijk.

De valvetrain in een M3 is er goed genoeg voor, mits de klepspeling eens in de zoveel tijd gecontroleerd word. Bij de meeste auto's worden hydraulische lifters gebruikt die zichzelf stellen, maar juist vanwege het hoge toerental worden in de M3 motoren solid lifters gebruikt. In de racerij worden dezelfde koppen gebruikt, en die gaan naar 9800 RPM.

Kritieker zijn de krukassen bij die toerentallen. Je moet bij een M3 dan ook zorgen dat er de goede olie in zit, dat is Castrol TWS 10W60.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')