abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28087291
BMW M3 CSL












pimpy pimpy!

vorige topic : [centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46]


-edit-

met dank aan Johnny_Footballhero

-edit2-

aantal foto's overleden, nieuwe foto's geplaatst

[ Bericht 14% gewijzigd door Youp op 20-06-2005 13:44:36 ]
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 20 juni 2005 @ 13:28:56 #2
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_28087332
Heb je nog bloed onder je nagels?
pi_28087420
ik heb trouwens weer aan de 2000 gewerkt van het weekend een aantal lijsten enzo er op gezet... dat was een teringwerk zeg... en nog niet alles zit er op
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28087600
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:27 schreef Youp het volgende:
BMW M3 CSL

Iets klopt er niet.. Check het verschil tussen de voor en achter velg... De ene komt naar buiten, en de andere naar binnen... Of ben ik GEK
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
pi_28087682
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:36 schreef nicket84 het volgende:

[..]

Iets klopt er niet.. Check het verschil tussen de voor en achter velg... De ene komt naar buiten, en de andere naar binnen... Of ben ik GEK
dat klopt... die achter is een aantal cm's breder hebben wij thuis ook
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28087735
leuk topic

heb zelf een 318IS
deze : http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=709
pi_28087765
kut de foto's in de OP zijn overleden ff editten
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28094040
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:39 schreef Youp het volgende:

[..]

dat klopt... die achter is een aantal cm's breder hebben wij thuis ook
Dit is ook de enige foto waar hij op gewone M3 velgen staat, die hebben dat. De CSL velgen niet.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_28094413
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:59 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

Dit is ook de enige foto waar hij op gewone M3 velgen staat, die hebben dat. De CSL velgen niet.
jawel hoor valt alleen minder op... bij de ene velg zie je het heel goed en bij de andere niet zo... ed banden zijn niet alleen naar binnen toe breder ook naar buiten..
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28100198


pi_28100223
En deze is van afgelopen donderdag op Zandvoort

  maandag 20 juni 2005 @ 21:35:09 #12
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_28101634
ik ga mijne morgen weer ophalen hijs apk gekeurd... nu kan ik gaan blazen. als ik mijn rijbewijs heb dat wel dan natuurlijk
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_28102410
Ik zal een dezer dagen toch echt eindelijk even wat foto's van mijn zilveren 320ci plaatsen. (johnny_footballhero).
Zit erover te denken om 'm te verruilen voor een originele e34 530i V8. Houd ik ook nog wat spaarcentjes over.
pi_28170115
Deze ook gemaakt op Zandvoort

pi_28172356
Zoals een tijdje beloofd hier nieuwe foto's van mijn BMW 320ci uit 6-'93.











Verkeerd in absolute nieuwstaat. Ik ben me momenteel aan 't orienteren op een nieuwe auto. Kilometerstand betreft +/- 155.000 (NAP). Auto heeft pas een grote beurt gehad en vorige week APK-gekeurd. Onderhoudshistorie volledig bekend. Staat nergens officieel te koop nog, maar dat gaat snel als ik een leuke opvolger gevonden heb.
Zitten wat leuke extra's op zoals een vrij dure Becker Mexico radio/cd-speler (incl. aankoopbewijs), alarm + afstandsbediening. De rest van de extra's is goed zichtbaar op de foto's.
Als ik 't niet vergeet zal ik morgen foto's nemen van de auto in beter zonlicht, zodat de staat van de lak beter zichtbaar wordt.

mailen naar arjenlw@hotmail.com voor evt. vragen + prijs.

Nb; verwacht geen handelsprijs oid. Dit is een liefhebbers-exemplaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Johnny_Footballhero op 23-06-2005 21:38:09 ]
The gum you like, is coming back in style.
pi_28180313
Youssef, Abdel en Erkan. Niet meer mailen aub. Inbox full.
The gum you like, is coming back in style.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:12:41 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28183696
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 00:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Youssef, Abdel en Erkan. Niet meer mailen aub. Inbox full.
Toch ook niet echt gratizz ofzo?
Maar hoe gaat dat nu; geen airco, zwart leer en 30 graden buiten?
Mooie otoo trouwens, maar ik heb er al een..
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28187617
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Toch ook niet echt gratizz ofzo?
Maar hoe gaat dat nu; geen airco, zwart leer en 30 graden buiten?
Mooie otoo trouwens, maar ik heb er al een..
Mwoah, valt wel mee.
The gum you like, is coming back in style.
pi_28233533
Ik zag vandaag trouwens een E46 M3 Zo op het blote oog leek het wel een orginele (ondanks er een murk inzat )

5 minuten later op hetzelfde stoplicht een "///M320" (nep dus, lelijke dof-rode e39 cabrio)
pi_28235471
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 20:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zoals een tijdje beloofd hier nieuwe foto's van mijn BMW 320ci uit 6-'93.

[[url=http://img254.echo.cx/img254/3672/dscn25096gt.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/8519/dscn25043lh.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/8029/dscn25071ov.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/8346/dscn25087cd.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/3429/dscn25066xc.th.jpg]afbeelding][/URL]

Verkeerd in absolute nieuwstaat. Ik ben me momenteel aan 't orienteren op een nieuwe auto. Kilometerstand betreft +/- 155.000 (NAP). Auto heeft pas een grote beurt gehad en vorige week APK-gekeurd. Onderhoudshistorie volledig bekend. Staat nergens officieel te koop nog, maar dat gaat snel als ik een leuke opvolger gevonden heb.
Zitten wat leuke extra's op zoals een vrij dure Becker Mexico radio/cd-speler (incl. aankoopbewijs), alarm + afstandsbediening. De rest van de extra's is goed zichtbaar op de foto's.
Als ik 't niet vergeet zal ik morgen foto's nemen van de auto in beter zonlicht, zodat de staat van de lak beter zichtbaar wordt.

mailen naar arjenlw@hotmail.com voor evt. vragen + prijs.

Nb; verwacht geen handelsprijs oid. Dit is een liefhebbers-exemplaar.
mooi, vooral dat interieur
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28235485
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:56 schreef Virus.NL het volgende:
Deze ook gemaakt op Zandvoort

[afbeelding]
E30 circuit auto zoiets moet ik ook nog altijd een keer maken
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 26 juni 2005 @ 10:11:11 #22
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_28243520
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:16 schreef Geqxon het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een E46 M3 Zo op het blote oog leek het wel een orginele (ondanks er een murk inzat )

5 minuten later op hetzelfde stoplicht een "///M320" (nep dus, lelijke dof-rode e39 cabrio)
een e39 cabrio heb je geen foto gemaakt
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_28272511
Pharell.

Test het zo:

Ga in zijn 1 normaal rijden, ga naar 2, kijk of ie gewoon in een keer naar de toerenbegrenzer gaat...

Een ingelopen nokkenas zou betekenen dat hoge toeren heel moeizaam gaan (tot 5500 rpm goed, daarna heeeeel langzaam opeens).

Verder is daardoor je topsnelheid ook opeens begrenst...
pi_28273019
ik zal het eens testen... maar wat ik weet is dat ie gewoon 'normaal' (inhoeverre je van normaal kan spreken) door trekt naar het rode gebiedt.....

stel nou dat hij gewoon ook boven de 5500 toeren door trekt.. wat kan het dan zijn?
de bmw dealer had een paar verrotte slangen gevonden en vervangen wat ook met de injectie te maken had.... (wegens geldgebrek mochten ze niet verder kijken van me )
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_28273806
Ja dat is voor mij ook een raadsel...

Post je probleem is bij www.problemcar.nl daar zitten de mensen die er echt verstand van hebben...
pi_28273922
quote:
Gaat het hier om een M40 blok? En wat is de KM stand? M40 blokjes hebben ALLEMAAL last van een ingesleten nokkenas, tuimelaars en klepstoters. Dat uit zich dmv. inhouden rond 4000 toeren / lopen op 3 poten. Bij stadsverkeer hoor je de kleppen licht tikken en op de snelweg als een helikopter in de verte...
Ik hoor het wel, heb namelijk laatst drie M40 blokjes gehad waarbij het probleem - na plaatsen van een nieuwe nokkenaskit - geheel verdwenen was....
quote:
en nu zag ik laatst dat ik er op lette ook dat ik een vrij hoog verbruik heb van ong 1 op 8 op de snelweg met 120km/h
ook heb ik een co percentage van 2% ongeveer.
http://www.problemcar.nl/index.php?topic=29278

Denk dat je dus een nokkenaskit nodig hebt...
pi_28280188
ook na de 5500 toeren trekt ie door....
maar idd ik denk dat miss dat de oplossing is... dan maar sparen ofzo
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_28280466
Kijk in het geval als je zelf kan sleutelen, dan is het niet zo erg. Maar moet je het laten doen, dan heb je een probleem want ik denk niet dat dit goedkoop gaat worden... Ik denk dat alleen de kosten voor het inbouwen van de zooi boven de 200 euro gaat kosten...

Nokkenas moet eraf en dan moet je ook je riem vervangen... Riem kost 30 euro ofzo... En als je geluk hebt is je nokkenas intact hoef je alleen maar je klepstoters te vervangen...

Tip voor jou: maak je kleppendeksel open, en kijk effe of je nokkenas is ingelopen, dit is zeer simpel te zien: hieronder een duidelijk versleten nokkenas, je ziet dat de middenkant van een nok is "ingelopen"



http://www.schwarzone.de/e30/fotost/f00509/f00509.htm (duitse kooptips E30)

Klein technisch uitleg over nokkenas en klepstoters:

Als je nokkenas is ingelopen, kunnen je klepstoters de klepspeling niet meer corrigeren, vandaar een tikkend geluid (permanent geluid gaat mee met de toeren)

De klepstoters sterven doordat er verkeerd olie is gebruikt of omdat de olie veelste lang in het blok heeft gelegen. De klepstoters raken vervuild/verstopt... Gebruik volsynthethische 5w40 olie voor een M40 blok (1800 8v 113 pk).

Ik heb ook gehoord over ATF olie in je gewone olie pleuren (kwart liter) of MOTORflush maar ik doe dat liever niet volgens mij is daat niet echt goed voor je blokje...

[ Bericht 6% gewijzigd door yup op 27-06-2005 18:55:09 ]
pi_28291700
Ik weet niet of het helemaal thuis hoort in dit topic aangezien ik er niet de eigenaar van ben maar goed laatst in de bmw 318 ci (executive edition) uit 2003 gereden van me buurman, en wat een heerlijke bak zeg, snel, stabiel, en de luxe
Heb er 2x in gereden en wil eigenlijk niks anders meer ben verliefd denk ik
Hopen dat ze volgende auto ook weer een bmw wordt, aangezien ie binnenkort een nieuwe mag uitkiezen.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
  dinsdag 28 juni 2005 @ 08:42:59 #30
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_28293031
Heeft er iemand ooit als eens grotere speakers in de hoedenplank ingebouwd? Of kent iemand een site met pics? Ik heb op dit moment geen speakers achterin maar om nou de standaard 'gaatjes' in te vullen met speakers zie ik ook niet zitten. d'r moet wel een beetje meer geweld in


oh. 't is een E36

[ Bericht 6% gewijzigd door Juggernaut op 28-06-2005 09:12:56 ]
Heb je nog bloed onder je nagels?
pi_28293507
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:47 schreef yup het volgende:
Kijk in het geval als je zelf kan sleutelen, dan is het niet zo erg. Maar moet je het laten doen, dan heb je een probleem want ik denk niet dat dit goedkoop gaat worden... Ik denk dat alleen de kosten voor het inbouwen van de zooi boven de 200 euro gaat kosten...

Nokkenas moet eraf en dan moet je ook je riem vervangen... Riem kost 30 euro ofzo... En als je geluk hebt is je nokkenas intact hoef je alleen maar je klepstoters te vervangen...

Tip voor jou: maak je kleppendeksel open, en kijk effe of je nokkenas is ingelopen, dit is zeer simpel te zien: hieronder een duidelijk versleten nokkenas, je ziet dat de middenkant van een nok is "ingelopen"

[afbeelding]

http://www.schwarzone.de/e30/fotost/f00509/f00509.htm (duitse kooptips E30)

Klein technisch uitleg over nokkenas en klepstoters:

Als je nokkenas is ingelopen, kunnen je klepstoters de klepspeling niet meer corrigeren, vandaar een tikkend geluid (permanent geluid gaat mee met de toeren)

De klepstoters sterven doordat er verkeerd olie is gebruikt of omdat de olie veelste lang in het blok heeft gelegen. De klepstoters raken vervuild/verstopt... Gebruik volsynthethische 5w40 olie voor een M40 blok (1800 8v 113 pk).

Ik heb ook gehoord over ATF olie in je gewone olie pleuren (kwart liter) of MOTORflush maar ik doe dat liever niet volgens mij is daat niet echt goed voor je blokje...
hebben E30's een distributieriem??

ik wist dat er een 3 serie lijn was met d-riem maar niet dat het de E30 was...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28295238
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 08:42 schreef Juggernaut het volgende:
Heeft er iemand ooit als eens grotere speakers in de hoedenplank ingebouwd? Of kent iemand een site met pics? Ik heb op dit moment geen speakers achterin maar om nou de standaard 'gaatjes' in te vullen met speakers zie ik ook niet zitten. d'r moet wel een beetje meer geweld in


oh. 't is een E36
Een vriend van me had in zijn E36 een composet van Polk audio zitten, die pasten geloof ik op de standaard plaatsen en daar kwam heftig geluid uit.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_28304093
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:12 schreef Youp het volgende:

[..]

hebben E30's een distributieriem??

ik wist dat er een 3 serie lijn was met d-riem maar niet dat het de E30 was...
Wat ik weet:

Ketting
Alle M blokken (2.3-2.5 4 cyl).
318iS M42 blokje: M40 blok maar dan met DOHC 16-valve en ketting.
En ik dacht zelfs bij de M10 (316i/318i (van vroege bouwjaren, later werd 318i M40)

Riem:
M40 318i
M20 320i en 325i

Zo zit het dacht ik... Er zijn meer blokken maar daar weet ik niet van of het riem of ketting is.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 18:46:14 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28311105
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 08:42 schreef Juggernaut het volgende:
Heeft er iemand ooit als eens grotere speakers in de hoedenplank ingebouwd? Of kent iemand een site met pics? Ik heb op dit moment geen speakers achterin maar om nou de standaard 'gaatjes' in te vullen met speakers zie ik ook niet zitten. d'r moet wel een beetje meer geweld in


oh. 't is een E36
Je kan bv. op Ebay van die verloopstukken kopen, dan kan je 6x9 speakers onder de originele roosters plaatsen, zijn wat van 12-18 EUR. Vast ook wel ergens anders verkrijgbaar.
Heb ik zelf ook gedaan, wel een beetje pielen maar met een uurtje (of twee als je het heel netjes wilt doen) ben je klaar. En het stikt van de redelijk goede en betaalbare 6*9 speakers.

LINK
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 29 juni 2005 @ 08:43:56 #35
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_28327661
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 18:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je kan bv. op Ebay van die verloopstukken kopen, dan kan je 6x9 speakers onder de originele roosters plaatsen, zijn wat van 12-18 EUR. Vast ook wel ergens anders verkrijgbaar.
Heb ik zelf ook gedaan, wel een beetje pielen maar met een uurtje (of twee als je het heel netjes wilt doen) ben je klaar. En het stikt van de redelijk goede en betaalbare 6*9 speakers.

LINK
hmm.. die dingen lijken me inderdaad wel handig. Bij m'n locale tuneshop maar eens navragen. via ebay die dingen kopen ben ik niet zo gek van.
Heb je nog bloed onder je nagels?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:09:16 #36
13932 Sunrise
BMW Addicted
pi_28383683
Ik heb mezelf een paar dage geleden deze 316i uit '91 aangeschaft:



Een vriend van mij was aan het sleutelen aan z'n eigen auto terwijl ik rustig voorbij hem reed... even later zei ie dat ie een getik uit de motor hoorde als ik langzaam voorbij reed... hij zei dat dit ook iets met me kleppen te maken had

Ik heb totaal geen problemen met deze auto.. koppeling, schakelen, wegrijden, gaat allemaal zeer lekker.. Maar ik ben wel heel erg bang dat er iets verrot gaat binnen nu en een maand, maar dat weet je nooit met een auto van 14 jaar oud
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:42:03 #37
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_28386838
mijn 316i uit 93 tikte ook. volgens de monteur kon dit niet veel kwaad. kwam omdat er hard gereden was met een koude motor ofzo.
Heb je nog bloed onder je nagels?
pi_28451763
Voor hyperdude:

Mijn E30 318i uit 1991 doet met een volle tank meer dan 550 kilometer... Bij 560 had ik getankt maar de lampje van de tank brandde niet (deze lamp doet het wel, vorige keer brandde hij wel iig)... En als die lampje brand heb je 6 liter in je tank nog ongeveer... Laat staan als de lampje niet brand...

En dit was met paar keer flink redlinen... Stad/snelweg gemengd... Soms op de snelweg meer dan 160 km/u...

Dus jou volle tank bereik van 400 km/u is echt belachelijk weinig... Kan je beter fucking 325i ofzo rijden, die doet het nog beter zelfs man!
pi_28451860
Met mijn 316i uit '98 rij ik meestal wel iets meer dan 600 km op 3 kwart tank. Dus 800+ km op een volle tank is wel te doen als ik iets rustiger zou rijden
pi_28452855
Alleen heeft jou tank 65 liter in plaats van 55 liter van een E30...

Ik kreeg er 50 liter in met moeite, blijkbaar zat er 5 liter ofzo nog in toen de oranje lampje ging branden...
  zondag 3 juli 2005 @ 21:36:38 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28456301
quote:
Op zondag 3 juli 2005 19:14 schreef yup het volgende:
Voor hyperdude:

Dus jou volle tank bereik van 400 km/u is echt belachelijk weinig... Kan je beter fucking 325i ofzo rijden, die doet het nog beter zelfs man!
@ Yup

Ik heb een fucking 325i.
Maar wat bedoel je nou, kan mijn oorspronkelijke opmerking niet meer herinneren/terugvinden!?

Ik tank gewoon om de 600 km.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 03-07-2005 21:41:42 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28456425
wij komen met 70 liter in de tank ook niet aan de 400km
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28456449
Ik rijd +/- 650 km met een volle tank (320i '93).
The gum you like, is coming back in style.
pi_28457087
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

@ Yup

Ik heb een fucking 325i.
Maar wat bedoel je nou, kan mijn oorspronkelijke opmerking niet meer herinneren/terugvinden!?

Ik tank gewoon om de 600 km.
DIT VERDIENT EEN MEGALOL

LOL

Het was pharell en niet hyperdude...

pharell heeft een E30 318i m40 met brandstof verbruik problemen meeeen Niet jij

Idiot yup * yup slaat zichzelf
  zondag 3 juli 2005 @ 22:03:08 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28457207
Cool, me 325 verbruikt minder dan een E30 318

idd MEGALOL
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28457283
Ik wil ook een E30 325i.

Me volgende wagen moet een 325i E30 worden, of een Astra GSi 16v. En voordat iemand ook maar iets kan zeggen, dat ding kan dus een 325i met alle gemak bijhouden, en als je niet oplet voorbij gaan ook! Alleen op top/boven 200 per uur is een E30 325i sneller...
pi_28457356
Een BMW met een slopel vergelijken en dan ook nog twijfelen.. Sorry yup, maar dat gaat me eventjes te ver..
The gum you like, is coming back in style.
pi_28457698
mijn volgende wagen wordt een BMW 325i oid. of een Lexus IS200
pi_28458009
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Een BMW met een slopel vergelijken en dan ook nog twijfelen.. Sorry yup, maar dat gaat me eventjes te ver..
Goeie 325i is zeldzamer dan een goeie GSi 16v

vandaar de twijfel.

Indien beide in goeie staat 325i all the way !
pi_28458115
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:22 schreef yup het volgende:

[..]

Goeie 325i is zeldzamer dan een goeie GSi 16v

vandaar de twijfel.

Indien beide in goeie staat 325i all the way !
Hoe kom je in Godsnaam aan een opel. Op het vermogen na, is er geen enkele reden om voor een opel astra te gaan. Elke BMW is volledig superieur aan een astra, ongeacht de uitvoering. Zo'n beetje alles is slecht aan opels uit die tijd. Om dan over het imago en de estetiek maar te zwijgen.
The gum you like, is coming back in style.
pi_28458416
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Hoe kom je in Godsnaam aan een opel. Op het vermogen na, is er geen enkele reden om voor een opel astra te gaan. Elke BMW is volledig superieur aan een astra, ongeacht de uitvoering. Zo'n beetje alles is slecht aan opels uit die tijd. Om dan over het imago en de estetiek maar te zwijgen.
precies...

en FWD gaat je toch enorm tegenvallen wanneer je wel voor een slopel zou gaan
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28458947
Die GSi's hebben serieus goede wegligging hoor...

Zijn MEGA neutraal tot hoogst debiele snelheden...

Kadett is zelfs overstuurt... Ja plankgas bocht inknallen tuurlijk krijg je onderstuur, maar lift off enzo dat is echt leuk met deze wagens.

Maarja ik denk dat het gewoon een 325i gaat worden. Maar dat is dan wel over een heel lange tijd...
pi_28459102
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:43 schreef yup het volgende:
Die GSi's hebben serieus goede wegligging hoor...

Zijn MEGA neutraal tot hoogst debiele snelheden...

Kadett is zelfs overstuurt... Ja plankgas bocht inknallen tuurlijk krijg je onderstuur, maar lift off enzo dat is echt leuk met deze wagens.

Maarja ik denk dat het gewoon een 325i gaat worden. Maar dat is dan wel over een heel lange tijd...
ja maar het gevoel dat je hebt bij een rwd auto heb je gewoon niet bij fwd.. daarbij heb je altijd het gevoel dat de achterkant er maar wat achteraan hobbelt... ik heb een tijd in de VTS van mn moeder gereden en die had wel degelijk nog een veel betere wegligging dan een astra maar t kan gewoon niet tippen qua gevoel aan rwd
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28459193
Ik weet niet of jij een Astra GSi 16v hebt gereden maar dat is een van de beste 2dehands FWD wagens die je kan kopen qua wegligging... Laat weinig over van zo een VTS qua snelheid en qua handling... Ik ben iig zwaar onder de indruk van die wagen, wegligging is VEEEL beter dan mijn E30 iig...

En voor de rest heb je gewoon gelijk... Ik merk het weldegelijk op zeer scherpe klaverbladen e.d. dat RWD fijner is... Behalve in regen want als je teveel gas geeft parkeer je hem in de vangrailing, droog weer lukt je dat echt niet zomaar...
pi_28459337
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:49 schreef yup het volgende:
Ik weet niet of jij een Astra GSi 16v hebt gereden maar dat is een van de beste 2dehands FWD wagens die je kan kopen qua wegligging... Laat weinig over van zo een VTS qua snelheid en qua handling... Ik ben iig zwaar onder de indruk van die wagen, wegligging is VEEEL beter dan mijn E30 iig...

En voor de rest heb je gewoon gelijk... Ik merk het weldegelijk op zeer scherpe klaverbladen e.d. dat RWD fijner is... Behalve in regen want als je teveel gas geeft parkeer je hem in de vangrailing, droog weer lukt je dat echt niet zomaar...
2 klasgenoten van me hebben astra's... en met gele koni veren en schokdempers en veerpootbruggen en de hele shit.. en ik ben echt niet onder de indruk van de wegligging hoor.. daarbij doet een VTS 16v met zn 850kg 0-100 in 7,8 sec en is standaard stugger geveerd dan de astra van mn klasgenoot met koni's en alles
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28461168
850 kilo is echt 3x niks man, dat zeker...

Heb ook een test gezien van een Astra GSi 16v die 0-100 onder 7.5 seconden deed... Die dingen zijn verbazingwekkend snel... Komt door de motor. Is niet van (sl)opel maar is 2.0i 8v blok, getuned door cosworth/lotus als het goed is...
pi_28463701
leuk topic, heb zelf een E30 325i met automaat (met sport/sneeuw stand en all). Zeldzaam omdat die combinatie niet te koop was in NL. Had zelf liever een handgeschakelde gewild, maar het was de auto van mijn opa dus dan ga je niet moeilijk doen over zulke dingen.

Ga zelf nooit naar FWD denk ik, gewoon omdat ik weet hoeveel plezier je kan hebben met RWD. overstuur!!!
pi_28464408
Interessante mobiel Chillmeister, heb je ook foto's?
The gum you like, is coming back in style.
pi_28464720
quote:
Op maandag 4 juli 2005 01:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Interessante mobiel Chillmeister, heb je ook foto's?
http://home.planet.nl/~will1616/325.jpg
http://home.planet.nl/~will1616/325binnen.jpg

Hoop alleen in de toekomst originele honingspaak wielen te hebben (15 inch uiteraard). Ik wil hem zo origineel mogelijk houden en de huidige velgen zijn dat dus niet.

Heb van de winter een slipcursus gedaan bij rijschoolslotemakers in Zandvoort. Op het eind mocht je het proberen met je eigen auto!! super veel lol gehad en nog handig ook
pi_28467920
Prachtig apparaat! Inderdaad even wat originele velgen scoren.

The gum you like, is coming back in style.
pi_28469309
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 20:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zoals een tijdje beloofd hier nieuwe foto's van mijn BMW 320ci uit 6-'93.

[[url=http://img254.echo.cx/img254/3672/dscn25096gt.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/8519/dscn25043lh.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/8029/dscn25071ov.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/8346/dscn25087cd.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img254.echo.cx/img254/3429/dscn25066xc.th.jpg]afbeelding][/URL]

Verkeerd in absolute nieuwstaat. Ik ben me momenteel aan 't orienteren op een nieuwe auto. Kilometerstand betreft +/- 155.000 (NAP). Auto heeft pas een grote beurt gehad en vorige week APK-gekeurd. Onderhoudshistorie volledig bekend. Staat nergens officieel te koop nog, maar dat gaat snel als ik een leuke opvolger gevonden heb.
Zitten wat leuke extra's op zoals een vrij dure Becker Mexico radio/cd-speler (incl. aankoopbewijs), alarm + afstandsbediening. De rest van de extra's is goed zichtbaar op de foto's.
Als ik 't niet vergeet zal ik morgen foto's nemen van de auto in beter zonlicht, zodat de staat van de lak beter zichtbaar wordt.


Ik moet een prijs verzinnen, wat zou dit opleveren? Met een beetje geduld uiteraard, hoeft niet direct verkocht te worden. Ga 'm op marktplaats zetten deze week.
The gum you like, is coming back in style.
pi_28469698
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Prachtig apparaat! Inderdaad even wat originele velgen scoren.

bedankt!

Ik zou geen idee hebben wat jouw auto zou opleveren, maar hij verkeerd in goede staat zo te zien
  maandag 4 juli 2005 @ 18:50:12 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28485169
quote:
Op maandag 4 juli 2005 01:51 schreef Chillmeister het volgende:

...

Hoop alleen in de toekomst originele honingspaak wielen te hebben (15 inch uiteraard).
Toch niet deze velgen?




E30 325 is trouwens behoorlijk tof, deze ouwe hobbybak van mij heeft er al 3 ton opzitten
en dat met een verbruik van 1 op 7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28485273
300.000 kilometers, een verbruik van 1 op 7 = 42857 liter benzine verbruikt

Das met een tarief van 1.40 exact 60.000 euro aan benzine
  maandag 4 juli 2005 @ 19:09:52 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28485775
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:53 schreef Geqxon het volgende:
300.000 kilometers, een verbruik van 1 op 7 = 42857 liter benzine verbruikt

Das met een tarief van 1.40 exact 60.000 euro aan benzine
Shiit; das 30x zoveel als dat ik er voor heb betaald!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28491458
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Toch niet deze velgen?

[[url=http://img93.imageshack.us/img93/274/1030372noplates1su.th.jpg]afbeelding][/URL]


E30 325 is trouwens behoorlijk tof, deze ouwe hobbybak van mij heeft er al 3 ton opzitten
en dat met een verbruik van 1 op 7
idd, zulke velgen. Die van mij heeft maar 177.000 op zittten, dus kan nog lang mee gaan. de vierwiel aangedreven 'x' versie zie je trouwens ook niet vaak in NL
  maandag 4 juli 2005 @ 22:26:09 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28493217
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:41 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

idd, zulke velgen. Die van mij heeft maar 177.000 op zittten, dus kan nog lang mee gaan. de vierwiel aangedreven 'x' versie zie je trouwens ook niet vaak in NL
Van de 1990 325iX Touring zijn er dat jaar 12 stuks verkocht!!!

Bij D-parts in Groningen hebben ze trouwens echt een pakhuis vol wielen.
Heb daar 2 jaar terug stalen velgen voor winterbanden gehaald, ben daar toen in de diepe krochten geweest, stikt van de wielen daaro. Goedkoop zijn ze niet direct maar een belletje is zo gepleegd.
Duitse Ebay wil ook wel eens wat opleveren, maar is wel een gedoe qua vervoer met dit soort dingen.
Let er wel op dat je velgen met de juiste ET waarde neemt, anders heb je er niet zo veel aan.


D-parts

Overzicht originele BMW-velgen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28493985
he hyper... heb jij zo'n vin achterop staan?

WEG MET DAT DING!!
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 4 juli 2005 @ 22:57:17 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28494487
Sorry hoor.
Heeft vorige eigenaar gedaan; en nu zit er een gat in het dak
Laat ik dus voorlopig maar ff zitten.

original BMW GSM antenne 84506916133 DFl. 114, 92 ex (2001 was toch nog guldens hoop ik?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28507947
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:57 schreef Hyperdude het volgende:
Sorry hoor.
Heeft vorige eigenaar gedaan; en nu zit er een gat in het dak
Laat ik dus voorlopig maar ff zitten.

original BMW GSM antenne 84506916133 DFl. 114, 92 ex (2001 was toch nog guldens hoop ik?
oh, dus hij vertrekt wel?

ik vind dat de meest foute BMW assecoire ooit ook op die E46 Coupe's... bah wat ziet dat slecht uit zeg en daarnaast heeft iedere sjonnie het op zn golfje/astra/oid
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28531770
Wij thuis rijden inmiddels ook al weer een jaartje of 6 BMW. Eerst een zwarte E36 (316 meen ik) Daarna een rode E46 (3.18) en nu een zwarte E46 (3.18i). Deze hebben we ook een beetje aangepast. Hieronder is een foto te zien.

Foto

We zijn hier nu een maandje of 4/5 aan bezig en het schiet al een beetje op

[ Bericht 9% gewijzigd door Twista101 op 05-07-2005 23:33:24 ]
pi_28532009
sorry maar ik persoonlijk vind het een beetje...


fout
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28532078
ik zie niks. Don't Hotlink.... enz.

/edit, nu zie ik het wel

Witte knippers zijn oké
Velgen gaan wel
Chroom lijsten zijn niet echt mijn ding
Chromen handvatten vind ik echt niks.
pi_28532150
Link kopieren.

Nieuw internet explorer venster openen (ctrl+n).

Link plakken in adresbalk. Enter drukken.

Voila. Plaatje.

Zo simpel is het
pi_28532199
Link aangepast
pi_28532458
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:31 schreef Virus.NL het volgende:
ik zie niks. Don't Hotlink.... enz.

/edit, nu zie ik het wel

Witte knippers zijn oké
Velgen gaan wel
Chroom lijsten zijn niet echt mijn ding
Chromen handvatten vind ik echt niks.
kortom ff doorsparen en een E46 3er coupe kopen in een iets luxere uitvoering..

RVS strips langs de raamstijlen >> check
deurgrepen in carroseriekleur >> check
witte knippers >> check
mooie velgen >> optioneel

originaliteit >> 100%
foutheid >> 0%
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28532629
trouwens dit was onze E46 320Ci exe





uit eind 1999 maar wel al met de 170pk 2,2 liter ipv de 150pk 2 liter en idd nog van voor de tijd van de witte knippers en/of de facelift
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28532736
Moet eerlijk zeggen dat ik de chromen handvaten ook niet echt mooi vind..(Doen me steeds aan die Rovers denken ) Maarja, het is niet mijn auto dus veel heb ik er niet over te zeggen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:17:36 #79
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28623149
Kleine update:



Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce

Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28624088
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:17 schreef Five_Aces het volgende:
Kleine update:

[afbeelding]

Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce

Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden
knalleeuh
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28625368
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:17 schreef Five_Aces het volgende:
Kleine update:

[afbeelding]

Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce

Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden
Blijft dat wel heel vraag ik me af ?

Dat blokkie is al tot een behoorlijk niveau getuned, en daarna doe jij een schepje erbovenop... Vandaar
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:19:28 #82
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28625527
blokken zijn goed voor 9000 RPM+ 8250 is nog en redelijk veilige waarde.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28625542
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:15 schreef yup het volgende:

[..]

Blijft dat wel heel vraag ik me af ?

Dat blokkie is al tot een behoorlijk niveau getuned, en daarna doe jij een schepje erbovenop... Vandaar
mwah.. hij si zn eigen CSL versie aan het kweken bij de E46 koop je die zo in de winkel
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:24:55 #84
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28625741
E46 M3 rijd met ongeveer hetzelfde: ook 8200 RPM en 3.62 gears. Die moeten we dus wel kunnen kloppen als het klaar is
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28626982
Ik heb me E30 maar te koop gezet @ v&a

Ik wil toch maar liever een 325i (al dan niet cabrio) of een Astra GSi 16v...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:40:27 #86
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28628376
318 gaat niet hard genoeg?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28631480
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:57 schreef yup het volgende:
Ik heb me E30 maar te koop gezet @ v&a

Ik wil toch maar liever een 325i (al dan niet cabrio) of een Astra GSi 16v...
325!

eupfel
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28631489
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:40 schreef Five_Aces het volgende:
318 gaat niet hard genoeg?
100pk op 1200kg
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:23:37 #89
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28631556
kon ie van te voren ook wel verzinnen
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28631626
tsjah... maar t is niet duur enzo natuurlijk een 325 is meteen duurder in verzekering en verbruik.... E30 318 is zeker geen slechte beginnersoto denk ik
Hopeloos benzine verslaafd
pi_28638158
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:19 schreef Youp het volgende:

[..]

100pk op 1200kg
113 op 1050

Hij is snel zat maar ik wil 6 cylinder power.



E30 is leuke wagen. Maar ik vraag me af of ik ooit een 325i in goeie staat kan vinden...

Die dingen worden opgekocht door wannabe drifters en circuit maniakken e.d.

Ik denk dat een 325i echt moeilijk gaat worden... Hopelijk kan ik een mooie vinden...

En als ik die niet kan vinden word het een Astra GSi 16v... Aanbod genoeg van die... Ook genoeg normale zonder no fear stickers spoilers lelijke velgen e.d.

[ Bericht 29% gewijzigd door yup op 08-07-2005 22:27:32 ]
  zaterdag 9 juli 2005 @ 15:23:09 #92
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28653807
worden ze inderdaad veel voor gebruikt, maar er zijn ook nog zat goeie hoor
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_28676654
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:08 schreef yup het volgende:

[..]

113 op 1050

Hij is snel zat maar ik wil 6 cylinder power.



E30 is leuke wagen. Maar ik vraag me af of ik ooit een 325i in goeie staat kan vinden...

Die dingen worden opgekocht door wannabe drifters en circuit maniakken e.d.
gewoon blijven zoeken, die van mij is bijv in top condititie, maar helaas voor jou is ie niet te koop
pi_28677421
Jij had toch een E36

Dan niet zo helaas. Want die zijn nog way to expensive...

E30 325i wil ik
pi_28678558
nee, heb zelf een E30 325i met 170.000km op de klok. Dus die kan nog een lang tijdje mee
pi_28730316
hier in de straat op men werk staat soms een heeeele oude 3.0 CSI , een 3 serie geloof ik ook.
Ding is gewoon in perfecte staat.
spijtig dat ik geen cam heb
pi_28755669
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:48 schreef errorken het volgende:
hier in de straat op men werk staat soms een heeeele oude 3.0 CSI , een 3 serie geloof ik ook.
Ding is gewoon in perfecte staat.
spijtig dat ik geen cam heb
geen 3 serie, gewoon 3.0 CSI. prachtig dingen, mijn opa had er vroeger een
  woensdag 13 juli 2005 @ 04:57:58 #98
46960 StefanP
polemicist
pi_28759456
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:17 schreef Five_Aces het volgende:
Kleine update:

[afbeelding]

Mods:
Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system
10 MM trackspacers front
Powerflex polyurethane trailing arm bushings
E46+Z3 rear shock mounts
3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup
ECU remap
Vmax release
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing, 350 kg downforce

Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden
350kg downforce? Jezus, hoe krijgen ze dat voor elkaar? Die mega supra vleugel levert maar 60-70 kilo bij 100km/u.

En moet je geen andere valvetrain om zoveel toeren te draaien? Andere valves, valve springs e.d.?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28761574
Bij welke snelheid is zo'n downforce van 350kg gemeten dan?
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:42:40 #100
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28778404
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 04:57 schreef StefanP het volgende:

[..]

350kg downforce? Jezus, hoe krijgen ze dat voor elkaar? Die mega supra vleugel levert maar 60-70 kilo bij 100km/u.

En moet je geen andere valvetrain om zoveel toeren te draaien? Andere valves, valve springs e.d.?
Dat staat er niet bij, die 350 KG is bij 200+ km/u. Het is niet zozeer de vleugel die groot is, maar die opstaande rand staat ongeveer 70~75 graden omhoog , hele grote hoek dus. Effect is ook goed merkbaar als je ver boven de 200 rijd. 350 KG is trouwens de specificatie van Hartge, die het in een windtunnel getest hebben. Of je ook daadwerkelijk 350 KG haalt weet je nooit natuurlijk.

De valvetrain in een M3 is er goed genoeg voor, mits de klepspeling eens in de zoveel tijd gecontroleerd word. Bij de meeste auto's worden hydraulische lifters gebruikt die zichzelf stellen, maar juist vanwege het hoge toerental worden in de M3 motoren solid lifters gebruikt. In de racerij worden dezelfde koppen gebruikt, en die gaan naar 9800 RPM.

Kritieker zijn de krukassen bij die toerentallen. Je moet bij een M3 dan ook zorgen dat er de goede olie in zit, dat is Castrol TWS 10W60.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:59:37 #101
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28779012


Porsche (965) turbo vleugel levert ongeveer 200 KG downforce/neg.lift bij 250 km/u.
Dan lijkt mij die (kleine) BMW vleugel relatief wel erg veel kracht leveren.
Maar de aerodynamica is in 10 jaar natuurlijk ook behoorlijk ontwilkkeld.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28779330
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:42 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Dat staat er niet bij, die 350 KG is bij 200+ km/u. Het is niet zozeer de vleugel die groot is, maar die opstaande rand staat ongeveer 70~75 graden omhoog , hele grote hoek dus. Effect is ook goed merkbaar als je ver boven de 200 rijd. 350 KG is trouwens de specificatie van Hartge, die het in een windtunnel getest hebben. Of je ook daadwerkelijk 350 KG haalt weet je nooit natuurlijk.

De valvetrain in een M3 is er goed genoeg voor, mits de klepspeling eens in de zoveel tijd gecontroleerd word. Bij de meeste auto's worden hydraulische lifters gebruikt die zichzelf stellen, maar juist vanwege het hoge toerental worden in de M3 motoren solid lifters gebruikt. In de racerij worden dezelfde koppen gebruikt, en die gaan naar 9800 RPM.

Kritieker zijn de krukassen bij die toerentallen. Je moet bij een M3 dan ook zorgen dat er de goede olie in zit, dat is Castrol TWS 10W60.
Over dat vleugel shit geloof ik direct...

Bij de Nascar hebben ze ook zo een soort vleugeltje (iets groter dan) en die veroorzaken ook immens hoge downforce... In ieder geval hoger dan 350 kg dacht ik...
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:11:12 #103
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28779351
vorm enz maakt ook uit he. Het is bij die Porche ook alleen maar de tip aan de achterkant die het werk doet, al lijkt die wing onwijs groot. Zelfde reden waarom een biggass ricerwing vaak niks doet, doordat het verschil in de hoek van aanstroom & wegstroom anders is. (ze veroorzaken wel luchtweerstand, maar genereren geen downfore.)
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  donderdag 14 juli 2005 @ 04:23:22 #104
46960 StefanP
polemicist
pi_28790734
Heb je ook een eigen topic five aces? Kan het me niet herinneren, zou wel cool zijn
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:24:01 #105
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28791897
Nee nooit een eigen topic aangemaakt.... Zijn ok eigenlijk alleen de technische dingen die aan de M3 veranderd worden, dingen als ICE en bodykits enz interresseer ik me verder niet echt voor.

24e staat een trip naar de ring geplanned, even kijken na afloop wat er nog bijgesteld/veranderd moet worden. Alleen is de DME nog niet klaar voor die tijd, omdat er ook gesleuteld moet worden aan de software van de versnellingsbak, en dat is wat lastiger. wat ik sowieso nog wil is de steering ratio veranderen naar 12:0 of 13:0, om het sturen wat directer te maken. vervelende is alleen dat een steeringrack niet iets is wat ze bij de eerste de beste zaak hebben.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 15 juli 2005 @ 05:20:02 #106
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_28821215
woei Ik heb mijn pa overtuigd en onze gezamelijke auto (Fiat uno 1.0 ie.S) wordt vervangen door een dreier
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_28838926
Yo, mede BMWérs, heb een 316i '93, vermoedelijk moet er een nieuwe nokkenaskit in. Weet iemand nog een goede site met prijzen van autoonderdelen of weet iemand toevallig wat zoiets kost?
pi_28845782
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:17 schreef Wojworshebn het volgende:
Yo, mede BMWérs, heb een 316i '93, vermoedelijk moet er een nieuwe nokkenaskit in. Weet iemand nog een goede site met prijzen van autoonderdelen of weet iemand toevallig wat zoiets kost?
Nokkenaskit zelf (klepstoters + nokkenas + klepgeleiders en de hele meut) kost in Duitsland 168 euro (exclusief verzendkosten)...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61357&item=7987244601&tc=photo
pi_28857983
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:13 schreef yup het volgende:

[..]

Nokkenaskit zelf (klepstoters + nokkenas + klepgeleiders en de hele meut) kost in Duitsland 168 euro (exclusief verzendkosten)...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61357&item=7987244601&tc=photo
Heej das niet veel geld, dank U
pi_28867028
Mijn 3 serietje, een 320D.

pi_28884531
Weet iemand mss waar de merktekens staan voor een M40 motor, om de nokkenas op tijd te zetten?
pi_28885186
Ik scan ze effe voor je in
pi_28885267
Ik heb het helaas niet kunnen vinden maar volgens mij staan die merktekens op het blok en op de tandwielen...

Niet zo moeilijk volgens mij...
  zondag 17 juli 2005 @ 17:03:45 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28885381
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:20 schreef Wojworshebn het volgende:
Weet iemand mss waar de merktekens staan voor een M40 motor, om de nokkenas op tijd te zetten?
Heb je hier wat aan?

http://www.motorrevision.homepage.t-online.de/nocke.htm

http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00625/f00625.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28885610
Ik heb de Haynes BMW E30 manual in digitaal PDF vorm...

Kan ook screenshots nemen van de timingbelt and sprockets, refittal + change sectie...
pi_28892592
quote:
Daar staan idd de plaatjes in die ik nodig heb, de merktekens zijn zoals die site zegt nogal vaag en ze gebruiken een speciaal stuk gereedschap om de nokkenas te fixeren..dat kan ik wel namaken

Dank voor de info, maar goed dat er Inet is..
pi_29067915


3-serie familie
  zondag 24 juli 2005 @ 00:22:02 #118
46960 StefanP
polemicist
pi_29074627
Coole foto
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 24 juli 2005 @ 07:47:25 #119
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29078840
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:50 schreef yup het volgende:
[afbeelding]

3-serie familie
Wordt FC Bayern nu ook al door ABN-AMRO gesponsord
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29083211
heb ook nog wat leuk spul gevonden...

van CSL tot CSL


de eigenlijke 6 serie familie ookal hebben ze hier en daar andere namen (8 serie of 3.0CS bijv)


van 507 tot Z8


tering fransen, tering porsche
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29083275
oh en nog wat stereotype bmw humor















Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 25 juli 2005 @ 01:06:40 #122
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29101767


Hier zit ik in als bijrijder, afgelopen vrijdag op de BMW Race dag op Spa.

Sodemieters wat ging dat hard in de bocht zeg. E30 zat een Hartge H35 blok in (286 PK) en reed op slicks. Ging E46 M3's enz voorbij op het circuit.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29102349
E30 roeleert serieus, die dingen zijn echt leuke circuit dingen...

Als ik het geld had stond er echt een daily driver E36 en een 325i E30 als ring auto

Alfa 75 is ook leuk, maar dat vermelden in dit topic is een nekschot krijgen.

Alleen jammer dat je om de haverklap zal stilstaan

Verder denk ik dat je die Alfa in een urn kan stoppen na 5 jaar dat speelt ook een beetje mee
  maandag 25 juli 2005 @ 08:01:48 #124
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29103956
Ja het leek wel of die dingen niet stuk konden, koelwater & olie dik in het rooie gebied, maar gewoon door gaan.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29108515
Serieus als je kijkt naar Zandvoort enzo zie je dat de meeste amateur racers/drifters E30'jes rijden... Want die dingen blijven maar rijden hoe hardhandig je ze ook afstraft...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 17:42:16 #126
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29241028
Back to holy ground:





RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29241211
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 17:42 schreef Five_Aces het volgende:
Back to holy ground:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
.
pi_29241346
Die holy ground wil ik binnenkort wel een keertje bezoeken
pi_29243566
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 17:57 schreef yup het volgende:
Die holy ground wil ik binnenkort wel een keertje bezoeken
Ik ook wel, maar dan wel met een andere auto dan dat ik nu heb .
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:24:15 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29243666
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:21 schreef pAin het volgende:

[..]

Ik ook wel, maar dan wel met een andere auto dan dat ik nu heb .
Alle BMW's zijn "Nürburgring proof" dus wat let je!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29243698
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Alle BMW's zijn "Nürburgring proof" dus wat let je!?
ik heb geen BMW
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:30:51 #132
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29243912
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:24 schreef pAin het volgende:

[..]

ik heb geen BMW
Mag je dan überhaupt posten in dit topic!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29243973
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mag je dan überhaupt posten in dit topic!?
Ja, want ik ben wel BMW (3-serie) fan, er staat nergens dat je er eentje moet bezitten .

En daarbij; er kom er heus nog wel een keertje eentje, maar dan wel een Ci, aangezien ik de rest niet echt mooi vind .
pi_29244041
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden...

Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:34:18 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29244048
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:32 schreef pAin het volgende:

[..]

Ja, want ik ben wel BMW (3-serie) fan, er staat nergens dat je er eentje moet bezitten .

En daarbij; er kom er heus nog wel een keertje eentje, maar dan wel een Ci, aangezien ik de rest niet echt mooi vind .
Dan is het goed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29244393
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:34 schreef yup het volgende:
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden...

Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)...
323 Baur . Lekker uniek. Maar goed, je wilt waarschijnlijk geen cabrio .

Ik vind zowiezo de E30 niet echt mooi ofzo, doe mij maar E36 of een E34 (welliswaar geen 3 serie, maar toch )
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:44:35 #137
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29244441
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:34 schreef yup het volgende:
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden...

Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)...
nog meer kleuren:
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f01211/f01211.htm

http://wp1016621.wp027.we(...)st/f01221/f01221.htm

beide afkomstig van www.e30.de
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29244562


!!!!!!!!!!!!! Mooi blauw is niet lelijk, samen Grand Bleu Pavois .
pi_29244563
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:34 schreef yup het volgende:
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden...

Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)...
daar zit ik ook over na te denken (en ja ik was die met dezelfde 318i )
alleen rood vind ik nog fouter bij de e30

maar aangezien er niet zoveel mooie 325's te vinden zijn.. ben ik opzoek naar een e21 323i
die dubbele uitlaat is zo mega geil
(en ja die is ook moeilijk te vinden )
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:53:38 #140
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29244771
Of Malachitgrün

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29244840
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
Of Malachitgrün

[afbeelding]
Die luchtbelletjes bij de spiegeladapterplaat zien er wel erg eng uit .
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:58:48 #142
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29244946
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:55 schreef pAin het volgende:

[..]

Die luchtbelletjes bij de spiegeladapterplaat zien er wel erg eng uit .
Dat is van dat aluminiumspuitgietspul, bubbelen doen ze allemaal (uiteindelijk)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29245093
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Alle BMW's zijn "Nürburgring proof" dus wat let je!?
Nou met die 316i van mij rij ik toch alleen maar iedereen in de weg

pi_29245139
ik wil met mn touring naar nurnburg
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:06:37 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29245220
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:04 schreef Youp het volgende:
ik wil met mn touring naar nurnburg
Ik zeg maar niks
Ga d'r nou eerst maar ff als een ouwelul mee rijden.
Hoe vordert je project eigenlijk!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29245338
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik zeg maar niks
Ga d'r nou eerst maar ff als een ouwelul mee rijden.
Hoe vordert je project eigenlijk!?
traag traag... kan zijn dat ik het komende half jaar zonder inkomsten zit terwijl ik toch full-time werk of nouja 100 euro per maand (en daar moet ik van stappen, kleren kopen en benzine betalen )

maar je kan ook als een ouwe lul over de ring rijden hoor lekker met een gangetje van 150 rechts blijven plakken
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:13:48 #147
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29245427
Geduld is een schoone saeck; vooral bij het opknappen van oude otoos.
Maar jammer dat het zo lang duurt; leek al aardig (bijna) klaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29245538
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
Geduld is een schoone saeck; vooral bij het opknappen van oude otoos.
Maar jammer dat het zo lang duurt; leek al aardig (bijna) klaar.
jep, mjah ff kijken hoe het zit met de financien, dan een nieuwe radiateur op laten bouwen en dan de koplampen er in >> rijdend

dan er mee naar de garage waar ik zo af en toe werk en hem een beetje afmaken hier thuis heb ik een serieus gebrek aan boutjes en moertjes enzo
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29245820
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:48 schreef pAin het volgende:
[afbeelding]

!!!!!!!!!!!!! Mooi blauw is niet lelijk, samen Grand Bleu Pavois .
wow superkleurtje...

Ik heb zelf sterlingsilber metallic btw...
pi_29246346
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is van dat aluminiumspuitgietspul, bubbelen doen ze allemaal (uiteindelijk)
niet ijlen, dat is gewoon loei heet geworden en gaan bubbelen toen je bijna door de geluidsbarrière ging man
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29249490
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is van dat aluminiumspuitgietspul, bubbelen doen ze allemaal (uiteindelijk)
Toch ziet het er eng uit .

@Youp; volgens mij loop jij echt ontzettend leeg op die oldtimer van je .
pi_29249957
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:14 schreef pAin het volgende:

[..]

Toch ziet het er eng uit .

@Youp; volgens mij loop jij echt ontzettend leeg op die oldtimer van je .
neuh, dat valt nu reuze mee...

ik ben al leeggelopen nl. stront ongeluk
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:57:36 #153
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29251192
pi_29261395
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:26 schreef Youp het volgende:

[..]

neuh, dat valt nu reuze mee...

ik ben al leeggelopen nl. stront ongeluk
.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:18:58 #155
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_29270646
Ik ben de blije en trotse bezitter van een E36 Compact en ik heb uiteraard wat plaatjes





Ik hou van de compacts en kan er niets aan doen! Aangestoken door mijn vader en ik heb er in oktober vorig jaar ook 1 gekocht. Bwjaar 1998 en 79.000km op de teller, zijn wat kleine dingen die ik nog wil veranderen

Andere achterbumper(zit nu lelijke trekhaak onder)
Angel eyes
Andere velgen (weet nog niet pcies wat maar vindt alpina's erg mooi en erg duur )

Mistlampen zaten er bij aanschaf niet in en deze heb ik er later zelf ingezet.
XBOX360 Gamertag: Phuctivity
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:01:07 #156
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29271831
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:18 schreef Miiso het volgende:
Ik ben de blije en trotse bezitter van een E36 Compact en ik heb uiteraard wat plaatjes

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik hou van de compacts en kan er niets aan doen! Aangestoken door mijn vader en ik heb er in oktober vorig jaar ook 1 gekocht. Bwjaar 1998 en 79.000km op de teller, zijn wat kleine dingen die ik nog wil veranderen

Andere achterbumper(zit nu lelijke trekhaak onder)
Angel eyes
Andere velgen (weet nog niet pcies wat maar vindt alpina's erg mooi en erg duur )

Mistlampen zaten er bij aanschaf niet in en deze heb ik er later zelf ingezet.
Angels eyes op een compact
Alpina's kosten 5000 EUR, dus meer dan je auto zelf
pi_29273117
Dan haal je maar kopie Alpina velgjes
pi_29274002
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:01 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

Angels eyes op een compact
Alpina's kosten 5000 EUR, dus meer dan je auto zelf
mwah.. je hebt al alpina's voor 650 dollar per stuk... hangt er maar net vanaf wat voor maat en welke uitvoering je wilt enzo

en idd aftermarket angel's eyes zijn fout.. t is geen golf

trouwens! gister in enkuizen geweest en daar nog 2 super knappe dames van 18/19 gespot in een paarse E36 M3 (en ja een echte M3 zo te zien) en nee het waren geen annies
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29280933
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz
Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon?
En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding?
pi_29281259
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:54 schreef Repeat het volgende:
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz
Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon?
En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding?
Ja er zitten nadelen aan.

De eerste E36's hadden last van windgeruis.

Piepjes en kraakjes e.d.

Of je dit erg vind of niet, dat hangt vanjezelf af...

2.5i 24v blok is gewoon een super betrouwbaar blok, de ketting is een punt waar je naar moet kijken, mag niet rammelen enzo (alhoewel dat rammelen ook door een kettinggeleider veroorzaakt kan worden)...

Ik heb genoeg 325i's gezien met meer dan 3 ton op de teller, dus over de betrouwbaarheid zegt het wel wat...
pi_29281318
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:54 schreef Repeat het volgende:
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz
Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon?
En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding?
bij "normaal" weggedrag een 1:10 overigens zal je een 325 niet met wieldoppen vinden.... en baracuda is je voor gegaan.. die heeft ook enorm lang gezocht maar helaas niet gevonden.... maar als je de tijd hebt vind je zeker wel een goede

-edit-

en zoals yup zegt een distri ketting.. dus nooooit een distributieriem vervangen
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 31 juli 2005 @ 00:29:57 #162
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29282155
Ik heb sinds een paar dagen een E38. Ik heb deze auto gekocht omdat ik hem nog altijd gruwelijk mooi vind en wil hem dan ook wat aanpassenn naar mijn wensen zonder dat het een sjonnie/pimpbak wordt. Deze auto wil ik allereerst ombouwen naar het model van 2001. De belangrijkste veranderingen zijn de witte knipperlichten en de lichten achteraan + chromé strook achteraan boven de nummerplaat.

Heeft iemand hier ervaring mee op het forum? Of zijn er soms andere BMW fanatici die mij wat tips kunnen geven dan hoor ik het graag.

Dit is bijvoorbeeld het verschil in lichten voor en na de facelift
pi_29282306
valt niet veel over te zeggen.. dat spul is allemaal "plug&play"
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 31 juli 2005 @ 00:41:22 #164
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29282522
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:34 schreef Youp het volgende:
valt niet veel over te zeggen.. dat spul is allemaal "plug&play"
maar laat ik dat best doen in een garage of kan je het allemaal gemakkelijk zelf? en wat zou het zo ongeveer kosten?

P.S. Ik ken niks van auto's toch niet van onderdelen vervangen en zo
pi_29282591
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:41 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

maar laat ik dat best doen in een garage of kan je het allemaal gemakkelijk zelf? en wat zou het zo ongeveer kosten?

P.S. Ik ken niks van auto's toch niet van onderdelen vervangen en zo
trek je kofferbak open, en trek de eventuele bekleding weg bij de achterlichten.. (meestal zitten er een soort van luikjes) dan zie je een stuk of 2 (meestal) plastic moeren die je met de hand los kan draaien.. dan kan je de lichtunit zo er uit trekken of klikken.. hij zit dan alleen nog vast met een stekker.... *klik* los

stelt echt helemaal niks voor...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 31 juli 2005 @ 00:52:00 #166
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29282814
ok, weet je toevallig ook of een stuurwiel gemakkelijk te vervangen is (airbag en zo) omdat hetgene er nu opzit nogal groot en dun en nogal versleten is
pi_29283172
meestal moet je het kapje er af pakken (volgensmij bij jouw auto tevens te toeter) dit gaat wel met een schroevendraaier.. en dan moet er in het midden een grote moer zitten.. draai die los en je kan het stuur er zo vanaf pakken.. dan heb je nog ergens een stekkertje hangen voor de airbag, los trekken en klaar...

ik weet alleen niet of jouw auto gaat mekkeren wanneer die airbag niet aangesloten is....
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 31 juli 2005 @ 08:04:27 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29286822
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:41 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

P.S. Ik ken niks van auto's toch niet van onderdelen vervangen en zo
Dan zou ik voor stuurwiel en chroomstrip (netjes strak) aanbrengen de garage maar vragen.:P

Achterlichten vervangen in principe simpel, wel zorgen dat je de goeie versie hebt, heb verder geen verstand van de E38 maar bv. bij de E36 zijn er nogal eens veranderingen in het systeem wat aangeeft of lampjes stuk zijn enzo en als je dan de verkeerde achterlichten hebt werkt het gewoon niet.
Dat zal bij de E38 wel niet het geval zijn, maar wel ff goed opletten

E38 is wel erg tof; welke motor heb je!?

Met een airbag moet je echt wel weten wat je doet; uitkijken!

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 31-07-2005 08:44:40 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 31 juli 2005 @ 08:05:52 #169
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29286823
dubbel

[ Bericht 91% gewijzigd door Hyperdude op 31-07-2005 08:43:23 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 31 juli 2005 @ 09:17:27 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29287005
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:54 schreef Repeat het volgende:
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz
Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon?
En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding?
idd prima bak en idd Baracuda is je (onsuccesvol!?) voorgegaan.

Ik heb zelf sinds 3 jaar een '92 325 coupé, 210K op de teller
Laatste 2 jaar gedaan:
-accu
-airco condensor
-radiator en waterpomp
-koppeling
-schijven voor (2x) en schijven achter
-div. rubbers in wielophanging+ fusee's
-achterdemper (sinds 2 dagen, original BMW }
-setje winterbanden

Dan weet je vast wat eraan komt bij achterstallig onderhoud

En idd probleem is een goede te vinden, de meeste zijn vage Duitse bakken met vage Km standen.

Uitkijken geblazen dus. Staat verder redelijk wat info in het 1e 3-serie topic en in Youp's 2002tii beslommeringen topic.

[centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46]

Youp's 2000 Tii topic [Deel 2, de wederopbouw]

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 31-07-2005 09:24:51 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 31 juli 2005 @ 10:09:10 #171
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29287286
quote:
Op zondag 31 juli 2005 08:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

E38 is wel erg tof; welke motor heb je!?
Het is een 725 tds, niet retesnel maar lekkere cruiseauto
  zondag 31 juli 2005 @ 10:11:41 #172
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29287312
quote:
Op zondag 31 juli 2005 01:05 schreef Youp het volgende:

ik weet alleen niet of jouw auto gaat mekkeren wanneer die airbag niet aangesloten is....
bedoel je dat de airbag het niet meer doet nadat stuur vervangen is?
domme vraag: heb je bij nieuw stuur nieuwe airbag nodig of kan je bestaande blijven gebruiken? want ik weet dat die krengen duur zijn
pi_29289732
quote:
Op zondag 31 juli 2005 09:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

idd prima bak en idd Baracuda is je (onsuccesvol!?) voorgegaan.

Ik heb zelf sinds 3 jaar een '92 325 coupé, 210K op de teller
Laatste 2 jaar gedaan:
-accu
-airco condensor
-radiator en waterpomp
-koppeling
-schijven voor (2x) en schijven achter
-div. rubbers in wielophanging+ fusee's
-achterdemper (sinds 2 dagen, original BMW }
-setje winterbanden

Dan weet je vast wat eraan komt bij achterstallig onderhoud

En idd probleem is een goede te vinden, de meeste zijn vage Duitse bakken met vage Km standen.

Uitkijken geblazen dus. Staat verder redelijk wat info in het 1e 3-serie topic en in Youp's 2002tii beslommeringen topic.

[centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46]

Youp's 2000 Tii topic [Deel 2, de wederopbouw]
Baracuda rijdt nu een Volvo 850 T5...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29289967
850 T5 is ook heel gaaf idd, maarja zit weer met die FWD

En ik hoef er ook niet speciaal nog wieldoppen op, gaat er maar niet om dat het zo'n ding is geworden

pi_29290073
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:53 schreef Repeat het volgende:
850 T5 is ook heel gaaf idd, maarja zit weer met die FWD

En ik hoef er ook niet speciaal nog wieldoppen op, gaat er maar niet om dat het zo'n ding is geworden

[afbeelding]
jep... daarbij kan ik alleen zeggen : gedult is een schone zaak...

trouwens als je er een ziet staan met M bumpers enzo.. hoeft dit niet persee het werk te zijn van een sjonnie he.. kan ook de originele sportuitvoering zijn

-edit-




en dat is zeker wel mooi

-edit2-

ik zie nou dat die bovenste wel verneukte koplampen heeft
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29290781
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:58 schreef Youp het volgende:

[..]

jep... daarbij kan ik alleen zeggen : gedult is een schone zaak...

trouwens als je er een ziet staan met M bumpers enzo.. hoeft dit niet persee het werk te zijn van een sjonnie he.. kan ook de originele sportuitvoering zijn

-edit-

[afbeelding]
[afbeelding]

en dat is zeker wel mooi

-edit2-

ik zie nou dat die bovenste wel verneukte koplampen heeft
Mja, een niet sjonnie kan dat ook mooi vinden hoor . Ik vind het bijvoorbeeld niet misstaan [sub]maar of dat iets over mij zegt weet ik niet [/su].
pi_29295486
tvp
pi_29295623
quote:
Op zondag 31 juli 2005 13:24 schreef pAin het volgende:

[..]

Mja, een niet sjonnie kan dat ook mooi vinden hoor . Ik vind het bijvoorbeeld niet misstaan [sub]maar of dat iets over mij zegt weet ik niet [/su].
jazeker vind de sjonnie dat mooi.. maar je hoeft er niet meteen bang voor te zijn dat die bumpers er door een sjonnie op gezet zijn.. het is gewoon het standaard sport (M) pakket
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29296767
Vind het zo jammer dat vooral de drie-serie bekend staat als turken-bak, word nu ook al Achmet genoemd soms Terwijl ik een originale dreier heb, zou toch eigenlijk een nazi-bak moeten zijn
pi_29297101
Ik koop het liefste zo'n 325 (wil trouwens de 4 deurs) van een bejaarde ofzo, dan weet je iig dat hij niet (opzettelijk) is afgetrapt Want als je die bejaarden wel eens ziet parkeren heb ik ook het idee dat die iedere maand wel een nieuwe koppeling nodig hebben.
pi_29297311
Had weleens een bejaarde in een E30 325i gezien.

Lekker origineel kroonkurkvelgen + bruinmetallic kleurtje, 2 deurs ding. Helaas zag dat apparaat er niet meer zo "fris" uit...
pi_29305754
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:59 schreef Youp het volgende:

[..]

jazeker vind de sjonnie dat mooi.. maar je hoeft er niet meteen bang voor te zijn dat die bumpers er door een sjonnie op gezet zijn.. het is gewoon het standaard sport (M) pakket
Lees nog eens .
pi_29305861
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:45 schreef pAin het volgende:

[..]

Lees nog eens .
oeps

mjah ik ben een niet-sjonnie (al zeg ik het zelf ) die dat dus enorm mooi vind uitzien
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29391411
klikje
nog maals een klikje
en nog een keer klikje

onze nieuwe auto

Vraag me niet wat er onder de motorkap ligt, want daar heb ik geen verstand van
pi_29391476


Meer kan ik niet zeggen (naast dat ik de oude kont mooier vond ). Ik gok overigens dat er onder de motorkap een 1.8 ligt, of zijn witte knipperlichten standaard?
pi_29391582
volgens mij wel, ik zag het in ieder geval wel bij de andere 3 series. de knipperlichten dan

En de kont vond ik inderdaad wat mooier bij de oude model maarja het blijft een mooie auto
pi_29391743
Die enorm mooie voorkant compenseert de achterkant lang en breed

Ennuh, wel goed poetsen he
pi_29391814
Mijn stiefpa gaat die auto behandelen als het zijn kindje is, dus dat zit wel goed
pi_29391884
Dat is al een heel stuk beter dan de gemiddelde lease-rijder

Alhoewel, hoe behandelt hij jou dan eigenlijk?
pi_29392250
goed hoor, in tegenstelling tot mijn biologische vader

Onze oude bmw ( 7.45i) van 10 jaar uit, ziet er ook nog uit alsof de auto 4 jaar oud is
  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:56:06 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29392475
Woon je in Duitsland , of loont het om je BMW nieuw uit Duitsland te halen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29392571
Het zijn denk ik google pics
pi_29397192
wij wonen in Duitsland ja al 5 jaar. Maar als je niet gelooft, zal ik over een weekje een filmpje maken. Wij moeten alleen nog wachten op ons BFG kenteken..

Klik voor natokenteken
  woensdag 3 augustus 2005 @ 17:14:38 #194
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29397463
Ik geloof je wel hoor; viel me alleen maar op.
Als er geen bier, borsten en braadworsten in dat filmpie komen hoeft het van mij niet hoor
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29397765
Dat bier en braadworsen kan ik misschien wel regelen, maar de borsten worden wat minder
pi_29400231
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:21 schreef Koenz0r het volgende:
klikje
nog maals een klikje
en nog een keer klikje

onze nieuwe auto

Vraag me niet wat er onder de motorkap ligt, want daar heb ik geen verstand van
ook geen idee wat voor model het is? >> 3**i ...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29400289
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:23 schreef Geqxon het volgende:


Meer kan ik niet zeggen (naast dat ik de oude kont mooier vond ). Ik gok overigens dat er onder de motorkap een 1.8 ligt, of zijn witte knipperlichten standaard?
witte knippers zijn standaard...

overigens kan je geen 1.8 krijgen in deze auto.. de 2 liter 4 cilinder is het lichtste...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29405693
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:56 schreef Hyperdude het volgende:
Woon je in Duitsland , of loont het om je BMW nieuw uit Duitsland te halen?
importeren uit denemarken is het gunstigst. Stond gister ofzo in de krant, duitsland het ongunstigst.
pi_29406708
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:56 schreef Youp het volgende:

[..]

witte knippers zijn standaard...

overigens kan je geen 1.8 krijgen in deze auto.. de 2 liter 4 cilinder is het lichtste...
Ah ok Bij de E46 waren witte (zij)knipperlichten alleen standaard op de black and silverline, die weer alleen leverbaar was met een 1.8 (316) en 1.8i (318) motor
pi_29432255
De BMW 325i cabrio van een jaartje of 10 oud (exacte type weet ik niet, E46 denk ik?) vind ik helemaal

Ik ga er me waarschijnlijk eentje kopen tegen volgend jaar. Hopelijk kan ik een 325i overkopen van iemand uit de familie. Die heeft die auto al een paar jaar en hij ziet er nog erg goed uit. En hij rijd ook erg lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')