Over dat vleugel shit geloof ik direct...quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:42 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Dat staat er niet bij, die 350 KG is bij 200+ km/u. Het is niet zozeer de vleugel die groot is, maar die opstaande rand staat ongeveer 70~75 graden omhoog , hele grote hoek dus. Effect is ook goed merkbaar als je ver boven de 200 rijd. 350 KG is trouwens de specificatie van Hartge, die het in een windtunnel getest hebben. Of je ook daadwerkelijk 350 KG haalt weet je nooit natuurlijk.
De valvetrain in een M3 is er goed genoeg voor, mits de klepspeling eens in de zoveel tijd gecontroleerd word. Bij de meeste auto's worden hydraulische lifters gebruikt die zichzelf stellen, maar juist vanwege het hoge toerental worden in de M3 motoren solid lifters gebruikt. In de racerij worden dezelfde koppen gebruikt, en die gaan naar 9800 RPM.
Kritieker zijn de krukassen bij die toerentallen. Je moet bij een M3 dan ook zorgen dat er de goede olie in zit, dat is Castrol TWS 10W60.
Nokkenaskit zelf (klepstoters + nokkenas + klepgeleiders en de hele meut) kost in Duitsland 168 euro (exclusief verzendkosten)...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:17 schreef Wojworshebn het volgende:
Yo, mede BMWérs, heb een 316i '93, vermoedelijk moet er een nieuwe nokkenaskit in. Weet iemand nog een goede site met prijzen van autoonderdelen of weet iemand toevallig wat zoiets kost?
Heej das niet veel geld, dank Uquote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:13 schreef yup het volgende:
[..]
Nokkenaskit zelf (klepstoters + nokkenas + klepgeleiders en de hele meut) kost in Duitsland 168 euro (exclusief verzendkosten)...
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61357&item=7987244601&tc=photo
Heb je hier wat aan?quote:Op zondag 17 juli 2005 16:20 schreef Wojworshebn het volgende:
Weet iemand mss waar de merktekens staan voor een M40 motor, om de nokkenas op tijd te zetten?
Daar staan idd de plaatjes in die ik nodig heb, de merktekens zijn zoals die site zegt nogal vaag en ze gebruiken een speciaal stuk gereedschap om de nokkenas te fixeren..dat kan ik wel namakenquote:Op zondag 17 juli 2005 17:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je hier wat aan?
http://www.motorrevision.homepage.t-online.de/nocke.htm
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00625/f00625.htm
Wordt FC Bayern nu ook al door ABN-AMRO gesponsordquote:
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:42 schreef Five_Aces het volgende:
Back to holy ground:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ook wel, maar dan wel met een andere auto dan dat ik nu hebquote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:57 schreef yup het volgende:
Die holy ground wil ik binnenkort wel een keertje bezoeken
Alle BMW's zijn "Nürburgring proof" dus wat let je!?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:21 schreef pAin het volgende:
[..]
Ik ook wel, maar dan wel met een andere auto dan dat ik nu heb.
ik heb geen BMWquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alle BMW's zijn "Nürburgring proof" dus wat let je!?![]()
Mag je dan überhaupt posten in dit topic!?quote:
Ja, want ik ben wel BMW (3-serie) fan, er staat nergens dat je er eentje moet bezittenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mag je dan überhaupt posten in dit topic!?![]()
Dan is het goed.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:32 schreef pAin het volgende:
[..]
Ja, want ik ben wel BMW (3-serie) fan, er staat nergens dat je er eentje moet bezitten.
En daarbij; er kom er heus nog wel een keertje eentje, maar dan wel een Ci, aangezien ik de rest niet echt mooi vind.
323 Baurquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:34 schreef yup het volgende:
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden...
Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)...
nog meer kleuren:quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:34 schreef yup het volgende:
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden...
Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)...
daar zit ik ook over na te denken (en ja ik was die met dezelfde 318iquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:34 schreef yup het volgende:
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden...
Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)...
Dat is van dat aluminiumspuitgietspul, bubbelen doen ze allemaal (uiteindelijk)quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:55 schreef pAin het volgende:
[..]
Die luchtbelletjes bij de spiegeladapterplaat zien er wel erg eng uit.
Nou met die 316i van mij rij ik toch alleen maar iedereen in de wegquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alle BMW's zijn "Nürburgring proof" dus wat let je!?![]()
Ik zeg maar niksquote:
traag traag... kan zijn dat ik het komende half jaar zonder inkomsten zit terwijl ik toch full-time werkquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zeg maar niks![]()
Ga d'r nou eerst maar ff als een ouwelul mee rijden.
Hoe vordert je project eigenlijk!?
jep, mjah ff kijken hoe het zit met de financien, dan een nieuwe radiateur op laten bouwen en dan de koplampen er in >> rijdendquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
Geduld is een schoone saeck; vooral bij het opknappen van oude otoos.![]()
Maar jammer dat het zo lang duurt; leek al aardig (bijna) klaar.
wowquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:48 schreef pAin het volgende:
[afbeelding]!!!!!!!!!!!!! Mooi blauw is niet lelijk, samen Grand Bleu Pavois
.
niet ijlen, dat is gewoon loei heet geworden en gaan bubbelen toen je bijna door de geluidsbarrière ging manquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is van dat aluminiumspuitgietspul, bubbelen doen ze allemaal (uiteindelijk)
Toch ziet het er eng uitquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is van dat aluminiumspuitgietspul, bubbelen doen ze allemaal (uiteindelijk)
neuh, dat valt nu reuze mee...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:14 schreef pAin het volgende:
[..]
Toch ziet het er eng uit.
@Youp; volgens mij loop jij echt ontzettend leeg op die oldtimer van je.
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:26 schreef Youp het volgende:
[..]
neuh, dat valt nu reuze mee...![]()
ik ben al leeggelopen nl.stront ongeluk
Angels eyes op een compactquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:18 schreef Miiso het volgende:
Ik ben de blije en trotse bezitter van een E36 Compacten ik heb uiteraard wat plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hou van de compacts en kan er niets aan doen! Aangestoken door mijn vader en ik heb er in oktober vorig jaar ook 1 gekocht. Bwjaar 1998 en 79.000km op de teller, zijn wat kleine dingen die ik nog wil veranderen
Andere achterbumper(zit nu lelijke trekhaak onder)
Angel eyes
Andere velgen (weet nog niet pcies wat maar vindt alpina's erg mooi en erg duur)
Mistlampen zaten er bij aanschaf niet in en deze heb ik er later zelf ingezet.
mwah.. je hebt al alpina's voor 650 dollar per stuk... hangt er maar net vanaf wat voor maat en welke uitvoering je wilt enzoquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:01 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Angels eyes op een compact![]()
Alpina's kosten 5000 EUR, dus meer dan je auto zelf![]()
Ja er zitten nadelen aan.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:54 schreef Repeat het volgende:
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz![]()
Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon?
En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding?
bij "normaal" weggedrag een 1:10 overigens zal je een 325 niet met wieldoppen vinden.... en baracuda is je voor gegaan.. die heeft ook enorm lang gezocht maar helaas niet gevonden.... maar als je de tijd hebt vind je zeker wel een goedequote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:54 schreef Repeat het volgende:
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz![]()
Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon?
En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding?
maar laat ik dat best doen in een garage of kan je het allemaal gemakkelijk zelf? en wat zou het zo ongeveer kosten?quote:Op zondag 31 juli 2005 00:34 schreef Youp het volgende:
valt niet veel over te zeggen.. dat spul is allemaal "plug&play"
trek je kofferbak open, en trek de eventuele bekleding weg bij de achterlichten.. (meestal zitten er een soort van luikjes) dan zie je een stuk of 2 (meestal) plastic moeren die je met de hand los kan draaien.. dan kan je de lichtunit zo er uit trekken of klikken.. hij zit dan alleen nog vast met een stekker.... *klik* losquote:Op zondag 31 juli 2005 00:41 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
maar laat ik dat best doen in een garage of kan je het allemaal gemakkelijk zelf? en wat zou het zo ongeveer kosten?
P.S. Ik ken niks van auto'stoch niet van onderdelen vervangen en zo
Dan zou ik voor stuurwiel en chroomstrip (netjes strak) aanbrengen de garage maar vragen.:Pquote:Op zondag 31 juli 2005 00:41 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
P.S. Ik ken niks van auto'stoch niet van onderdelen vervangen en zo
idd prima bak en idd Baracuda is je (onsuccesvol!?) voorgegaan.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:54 schreef Repeat het volgende:
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz![]()
Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon?
En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding?
Het is een 725 tds, niet retesnel maar lekkere cruiseautoquote:Op zondag 31 juli 2005 08:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
E38 is wel erg tof; welke motor heb je!?
bedoel je dat de airbag het niet meer doet nadat stuur vervangen is?quote:Op zondag 31 juli 2005 01:05 schreef Youp het volgende:
ik weet alleen niet of jouw auto gaat mekkeren wanneer die airbag niet aangesloten is....
Baracuda rijdt nu een Volvo 850 T5...quote:Op zondag 31 juli 2005 09:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
idd prima bak en idd Baracuda is je (onsuccesvol!?) voorgegaan.
Ik heb zelf sinds 3 jaar een '92 325 coupé, 210K op de teller
Laatste 2 jaar gedaan:
-accu
-airco condensor
-radiator en waterpomp
-koppeling
-schijven voor (2x) en schijven achter
-div. rubbers in wielophanging+ fusee's
-achterdemper (sinds 2 dagen, original BMW}
-setje winterbanden
Dan weet je vast wat eraan komt bij achterstallig onderhoud![]()
En idd probleem is een goede te vinden, de meeste zijn vage Duitse bakken met vage Km standen.
Uitkijken geblazen dus. Staat verder redelijk wat info in het 1e 3-serie topic en in Youp's 2002tii beslommeringen topic.
[centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46]
Youp's 2000 Tii topic [Deel 2, de wederopbouw]
jep... daarbij kan ik alleen zeggen : gedult is een schone zaak...quote:Op zondag 31 juli 2005 12:53 schreef Repeat het volgende:
850 T5 is ook heel gaaf idd, maarja zit weer met die FWD
En ik hoef er ook niet speciaal nog wieldoppen op, gaat er maar niet om dat het zo'n ding is geworden
[afbeelding]
Mja, een niet sjonnie kan dat ook mooi vinden hoorquote:Op zondag 31 juli 2005 12:58 schreef Youp het volgende:
[..]
jep... daarbij kan ik alleen zeggen : gedult is een schone zaak...
trouwens als je er een ziet staan met M bumpers enzo.. hoeft dit niet persee het werk te zijn van een sjonnie he.. kan ook de originele sportuitvoering zijn
-edit-
[afbeelding]
[afbeelding]
en dat is zeker wel mooi
-edit2-
ik zie nou dat die bovenste wel verneukte koplampen heeft
jazeker vind de sjonnie dat mooi.. maar je hoeft er niet meteen bang voor te zijn dat die bumpers er door een sjonnie op gezet zijn.. het is gewoon het standaard sport (M) pakketquote:Op zondag 31 juli 2005 13:24 schreef pAin het volgende:
[..]
Mja, een niet sjonnie kan dat ook mooi vinden hoor. Ik vind het bijvoorbeeld niet misstaan [sub]maar of dat iets over mij zegt weet ik niet
[/su].
Lees nog eensquote:Op zondag 31 juli 2005 15:59 schreef Youp het volgende:
[..]
jazeker vind de sjonnie dat mooi.. maar je hoeft er niet meteen bang voor te zijn dat die bumpers er door een sjonnie op gezet zijn.. het is gewoon het standaard sport (M) pakket
oepsquote:
ook geen idee wat voor model het is? >> 3**i ...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:21 schreef Koenz0r het volgende:
klikje
nog maals een klikje
en nog een keer klikje
onze nieuwe auto
Vraag me niet wat er onder de motorkap ligt, want daar heb ik geen verstand van
witte knippers zijn standaard...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:23 schreef Geqxon het volgende:
Meer kan ik niet zeggen(naast dat ik de oude kont mooier vond
). Ik gok overigens dat er onder de motorkap een 1.8 ligt, of zijn witte knipperlichten standaard?
importeren uit denemarken is het gunstigst. Stond gister ofzo in de krant, duitsland het ongunstigst.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:56 schreef Hyperdude het volgende:
Woon je in Duitsland , of loont het om je BMW nieuw uit Duitsland te halen?
Ah okquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:56 schreef Youp het volgende:
[..]
witte knippers zijn standaard...
overigens kan je geen 1.8 krijgen in deze auto.. de 2 liter 4 cilinder is het lichtste...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |