Easy rider kan ik me niet meer voor de geest halen, maar Shining en postman, ja vind ik toch dezelfde persoon. Zelfde soort persoon als in Wolf en Witches en Batman en cuckoo. Alleen de ene wordt wat extremer. About Schmidt is inderdaad een goede rol voor Jack. En ik heb nooit gezegd dat hij een slechte acteur is. Ik vind hem wel bij de beste 10 horen (welke plek precies laat ik even in het midden). Ikzelf ben zeker niet van 1980, maar 1969 was ik wel erg jongquote:Ik denk idd dat het aan generatie ligt, en dat de meeste fokkers zo van 1980 en omstreeks zijn. Want Jack heeft beslist geen eenzijdige rollen gespeeld Je noemt zelf al easy rider, wou je dat met de rol in the shining gaan vergelijken? Of met the postman always rings twice? Laat staan de ijzersterke rollen die hij nu speelt en erg ingehouden zijn zoals about schmidt.
Dat je het een ouwe zak vind die zijn tijd heeft gehad is wat anders dan dat het een slechte acteur is natuurlijk
Ik was ook nog niet geboren in 69 hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:22 schreef Omega het volgende:
[..]
Easy rider kan ik me niet meer voor de geest halen, maar Shining en postman, ja vind ik toch dezelfde persoon. Zelfde soort persoon als in Wolf en Witches en Batman en cuckoo. Alleen de ene wordt wat extremer. About Schmidt is inderdaad een goede rol voor Jack. En ik heb nooit gezegd dat hij een slechte acteur is. Ik vind hem wel bij de beste 10 horen (welke plek precies laat ik even in het midden). Ikzelf ben zeker niet van 1980, maar 1969 was ik wel erg jong
Gelukkig kunnen meningen verschillen. Ik begrijp jouw onderbouwde mening wel, ik ben er alleen niet mee eens
Ik heb nog niets geteld, maar het lijkt me vrij duidelijk.quote:
Was meer een verkapte tvpquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb nog niets geteld, maar het lijkt me vrij duidelijk.
ik een tussenstand ik kon niet langer wachten en ben zelf maar aan het turfen gegaanquote:
Nee dat doe ik niet. Dat kan het stemmen beinvloeden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 08:12 schreef Merovingian het volgende:
nou vertel, geen zin om zelf te tellen
heel makkelijkquote:Op woensdag 8 juni 2005 13:42 schreef Sloggi het volgende:
Hoe kan iemand Depp beter vinden dan Nicholson
Jij hebt One Flew, The Shining, A Few Good Men, Batman, The Postman, As Good as It Gets etc. niet gezien?quote:
door films alleen dronken te kijkenquote:Op woensdag 8 juni 2005 13:42 schreef Sloggi het volgende:
Aaah....dat verklaart waarom ik die Depp zo aardig vindquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:59 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
door films alleen dronken te kijken
Vrij belachelijke finale.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
* Finale
Robert De Niro - Johnny Depp
Enkele straatlengten verschil. Dat krijg je als je iemand naar een finale stemt die er gewoon niet thuishoort.
Amen. (dit is dus ook mijn stemquote:Op woensdag 8 juni 2005 18:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
* Finale
Enkele straatlengten verschil. Dat krijg je als je iemand naar een finale stemt die er gewoon niet thuishoort.
Wat een onzin - dat bepaal jij toch niet. Ik heb geen zin om je uit te leggen waarom maar ik stem uiteraard op:quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
* Finale
Wel eens gehoord van een mening?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin - dat bepaal jij toch niet. Ik heb geen zin om je uit te leggen waarom maar ik stem uiteraard op:
Johnny Depp
Johnny met de scharen, Johnny in de kano, Johnny enz.
je loopt je pik weer achterna lieverdquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin - dat bepaal jij toch niet. Ik heb geen zin om je uit te leggen waarom maar ik stem uiteraard op:
Johnny Depp
Ah? Ik heb jouw toelating nodig om Depp finale-onwaardig te vinden?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin - dat bepaal jij toch niet.
Waarom zou er niemand Johnny Depp beter kunnen vinden dan Robert DeNiro?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:03 schreef Hare het volgende:
Als Johnny hier nog 1 enkele stem krijgt neem ik dit toernooi toch echt niet meer serieus.
Ik vind het nogal stompzinnig om zo te reageren in zo'n tournooi. Of is er vals gespeeld?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ah? Ik heb jouw toelating nodig om Depp finale-onwaardig te vinden?
Dan stonden er hele andere acteurs in de finale lieverdquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:16 schreef pascalheister het volgende:
[..]
je loopt je pik weer achterna lieverd
Alles kan en alles mag. Ik vind het erg leuk dat er verrassingen zijn in zo'n tournament. Ik hoopte er zelfs op. Een hedendaagse figuur die van zo'n "monument" wint. Maar ik had dan wel gehoopt op andere namen en niet op Depp, die zeer zeker een goed acteur is, maar nog veel meer een hippe cultfiguur. En dat vind ik jammer. Dat had ik liever anders gezien.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:18 schreef victorinox het volgende:
[..]
Waarom zou er niemand Johnny Depp beter kunnen vinden dan Robert DeNiro?
Wat is er stompzinnig? En hoe diskwalificeer ik mensen?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het nogal stompzinnig om zo te reageren in zo'n tournooi. Of is er vals gespeeld?
Ik zou trouwens niet weten waarom Depp er niet in thuis hoort. Hij heeft erg veel interessante films gemaakt en maakt gedurfde keuzes en is mijn ogen veelzijdiger dan De Niro. Wat mij betreft had Dustin Hoffman de finale mogen halen of Nicolas Cage - maar het zijn De Niro en Depp en als die gekozen zijn is dat terecht. Dat jij de finale wil verkloten om meteen mensen te diskwalificeren die op 1 van de twee stemmen, vind ik jammer.![]()
jij bent dan ook een homoquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Johnny Depp
Laat maar - het is leuker als zo'n tournooi open is ipv dat er waarde-oordelen worden verbonden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat is er stompzinnig? En hoe diskwalificeer ik mensen?
Tuurlijk kan je Johnny wel beter vinden dan deNiro, ik vind zelf alleen dat deNiro veel meer heeft laten zien als Johnnyboy. En qua diversiteit aan rollen en qua acteerprestaties.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:18 schreef victorinox het volgende:
[..]
Waarom zou er niemand Johnny Depp beter kunnen vinden dan Robert DeNiro?
En waarom zal dat afbreuk doen op jullie heilige acteurtjes?
Alleen om de laatste paar rollen van De Niro stem je tegen hem. Je kunt natuurlijk ook verder kijken als de laatste paar jaar. Als je dan ziet in tegenstelling tot depp zie je gewoon betere rollen. Die de Niro gewoon gemaakt heeft tot wat ie nu isquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:30 schreef Morpheus2002 het volgende:
* Finale
Allebei enorm goede films gemaakt. De Niro is de laatste tijd nogal zwak en Depp altijd sterk geweest.
Mede door de meesterlijke goede rol van Johnny Depp in Pirates of the Caribbean gaat mijn stem naar hem. Ook omdat ik denk dat hij uiteindelijk een groter acteur zal worden als De Niro.
De Niro heeft altijd een beetje de instelling gehad van dat acteur zijn gewoon een beroep is, dat zorgt voor het brood op zijn plank, net als alle andere beroepen. Daarom doet die ook zo weinig aan de poespas er om heen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:47 schreef Hare het volgende:
Ik zou trouwens best wel eens willen weten wat deNiro van de rollen vind die hij op dit moment speelt, en waarom hij juist deze rollen kiest. Ik neem aan dat hij ook best wat kieskeuriger kan zijn en best wel rollen krijgt toegeschoven die zijn status wel waardig zijn.
Maar ja, een interview met deNiro is nogal schaars, ik was allang blij hem op de Ragin Bull DVD te zien.
of is ie nu gewoon lekker aan het cashen
Precies, jammer dat Jack niet in de finale staat.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
* Finale
Wat je zegt over zijn karakter en z'n kijk op acteur zijn is me ook wel bekend, maar ik zie daarin geen rede om de films te doen die hij nu doet. Hij zal neem ik aan toch wel iets van eigenwaarde hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De Niro heeft altijd een beetje de instelling gehad van dat acteur zijn gewoon een beroep is, dat zorgt voor het brood op zijn plank, net als alle andere beroepen. Daarom doet die ook zo weinig aan de poespas er om heen.
De man geeft heel weinig interviews, gaat niet naar grote feesten e.d.. Dit zou enigszins ook kunnen verklaren waarom die niet iets betere rollen uit kiest. De man heeft het karakter er dus niet naar om te gaan lopen wachten op toprollen. Al zou het mij toch echt verbazen als hij echt niks beter dan wat dan dit aangeboden krijgt.
Jimmy ookquote:Op donderdag 9 juni 2005 02:00 schreef pascalheister het volgende:
Jack hoort er gvd gewoon in te staan![]()
Ik vind Depp niet aantrekkelijk.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:44 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat mensen die op mannen vallen een voorkeur voor depp hebben
Mmm...ik zou bijna op Robert stemmen, maar nee....ook hetero's kunnen een voorkeur voor de films van Depp hebben. Ieder toernooi is een momentopname...ook dit topic. Vandaar dat er acteurs kunnen winnen die objectief gezien (zover dat mogelijk is) wellicht niet de beste acteurs zijn. Zo vind ik ook gezien het aanbod aan acteurs De Niro niet thuishoren in de finale.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:44 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat mensen die op mannen vallen een voorkeur voor depp hebben
Acteurs claimen vaak dat comedy gewoon leuker is om te doen. Hij hoeft niks meer te bewijzen, dus misschien heeft ie gewoon veel lol met Billy Christal/Ben Stiller op de sets van zijn recente onzin.quote:Op donderdag 9 juni 2005 02:09 schreef Hare het volgende:
[..]
Wat je zegt over zijn karakter en z'n kijk op acteur zijn is me ook wel bekend, maar ik zie daarin geen rede om de films te doen die hij nu doet. Hij zal neem ik aan toch wel iets van eigenwaarde hebben.
En verder zal hij denk ik ook meer voldoening halen uit rollen die wat meer van hem vragen en waar hij zijn hart en ziel in kan leggen.
Kan natuurlijk ook zijn, dat aangezien hij toch wel een method actor is, hij het wel genoeg vind met de moeilijk rollen waar hij zich echt moet gaan inleven in zijn karakter, soms tot en met het aankomen van een kilootje of 30 aan toe. En dat hij nu dus rollen kiest waar hij eigenlijk geen ene drol voor hoeft te doen en dus niet een paar maanden een geheel ander persoon te worden.
Er zijn ook gewoon weinig goede rollen voor acteurs van zijn leeftijd.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:12 schreef FremantleDockers het volgende:
[..]
Acteurs claimen vaak dat comedy gewoon leuker is om te doen. Hij hoeft niks meer te bewijzen, dus misschien heeft ie gewoon veel lol met Billy Christal/Ben Stiller op de sets van zijn recente onzin.
Door leeftijds-geobserdeerd te zijn en alles wat ouder is dan 10 jaar alleen voor je opa geschikt te vindenquote:Op woensdag 8 juni 2005 13:42 schreef Sloggi het volgende:
Maar dan hebben ze deze prachtige films van Depp gemist...quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:24 schreef kamagurka het volgende:
[..]
alles wat ouder is dan 10 jaar alleen voor je opa geschikt te vinden
Ze hebben in ieder geval 90% van het oeuvre van Jack gemistquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:45 schreef victorinox het volgende:
[..]
Maar dan hebben ze deze prachtige films van Depp gemist...
A Nightmare on Elmstreet
Platoon
Edward Scissorhands
What's Eating Gilbert Grape
Ed Wood
Pirates is in mijn ogen 1 van de mindere films van Deppquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:52 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval 90% van het oeuvre van Jack gemist
Maar ze hebben wél pirates of the carribean gezien, en da's immers het belangrijkste...
Je vergeet zijn besten:quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:45 schreef victorinox het volgende:
[..]
Maar dan hebben ze deze prachtige films van Depp gemist...
A Nightmare on Elmstreet
Platoon
Edward Scissorhands
What's Eating Gilbert Grape
Ed Wood
Hide and seek, shark tailquote:
Of je stemt gewoon om de reden waarom het gaat. Dat het een beter acteur is. DeNiro dusquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:42 schreef Gillingham het volgende:
Johnny Depp
Omdat ie jarig is natuurlijk!
Oh nee, omdat ie lang niet zo oud is als opa De Niro.
Oh nee, eigenlijk toch echt omdat het zo'n mooie jongen is.
Toch zouden dat allemaal betere redenen zijn dan op iemand stemmen omdat de tegenstander je lievelingsacteurtje eruit heeft gestemd.
Zeker jammer van Al.
Blijkbaar is m'n punt dus toch nog niet duidelijk.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Of je stemt gewoon om de reden waarom het gaat. Dat het een beter acteur is. DeNiro dus
Robert De Niroquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:54 schreef dolle_hond het volgende:
@SoK: kun je een overzichtje maken van wie de finalisten in de vorige rondes hebben gewonnen?
Norton en Willis makkelijk?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:13 schreef dolle_hond het volgende:
dank je SoK
wel duidelijk dat Depp in de makkelijke helft van t schema zat. alleen de halve finale tegen Jack Nicholson was zwaar.
maar zijn overwinningen waren wel klinkend
Als je het vergelijkt metquote:
Yep, veel makkelijker dan de helft van De Niro.quote:
Norton is beter dan De Niro.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:20 schreef pascalheister het volgende:
[..]
Jeff Bridges is zelfs nog beter dan Depp
Bij de opponenten van Depp zat er maar ééntje die ik een categorie beter vind dan Depp en dat is Nicholson. Bij Norton en Bridges is 't vrij close.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:52 schreef Mike het volgende:
[..]
Yep, veel makkelijker dan de helft van De Niro.
Wat veel woorden om je in te dekken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij de opponenten van Depp zat er maar ééntje die ik een categorie beter vind dan Depp en dat is Nicholson. Bij Norton en Bridges is 't vrij close.
Maar bij de opponenten van De Niro zitten met Pacino, Penn en Spacey maar liefst drie acteurs die ik duidelijk beter vind dan Depp.
Als je ze verwisselt, gok ik op een uitschakeling voor Depp in de tweede ronde tegen Spacey. In dat opzicht is 't wel duidelijk -> de winnaar van de finale mag als beste worden beschouwd (door Fokkers), maar de verliezende finalist niet als tweede beste. Alleen de winnaar telt.
In een tournament niet. Daar kan de nr 2 er al in de eerste ronde uitvliegen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat veel woorden om je in te dekken.
De winnaar is de winnaar en de nummer 2 is de nummer 2![]()
Dan is het niet de nummer 2 natuurlijk. Wel eens iemand op Wimbledon gehuldigd zien worden als nr. 2 die er in de eerste ronde uitvloog?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:31 schreef Mike het volgende:
[..]
In een tournament niet. Daar kan de nr 2 er al in de eerste ronde uitvliegen.
Ok, de virtuele nummer 2 dan.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan is het niet de nummer 2 natuurlijk. Wel eens iemand op Wimbledon gehuldigd zien worden als nr. 2 die er in de eerste ronde uitvloog?![]()
Tuurlijk pik.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:42 schreef Gillingham het volgende:
Johnny Depp
Omdat ie jarig is natuurlijk!
Oh nee, omdat ie lang niet zo oud is als opa De Niro.
Oh nee, eigenlijk toch echt omdat het zo'n mooie jongen is.
Toch zouden dat allemaal betere redenen zijn dan op iemand stemmen omdat de tegenstander je lievelingsacteurtje eruit heeft gestemd.
Indekken waarvoor?quote:
Ik heb uberhaupt nog nooit iemand op Wimbledon zien gehuldigd worden als nr. 2. Alleen als verliezend finalist.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan is het niet de nummer 2 natuurlijk. Wel eens iemand op Wimbledon gehuldigd zien worden als nr. 2 die er in de eerste ronde uitvloog?![]()
Da's gek want de nummer 2 krijgt toch echt een schaal omdat hij tweede is geworden en niet als beloning voor het verliezen van de finale.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb uberhaupt nog nooit iemand op Wimbledon zien gehuldigd worden als nr. 2. Alleen als verliezend finalist.
Kutfilms waar De Niro weer goed, zo niet briljant in speeltquote:
Of een aantal andere, reeds weggestemde, acteurs...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kutfilms waar De Niro weer goed, zo niet briljant in speelt![]()
Je moet niet alleen kijken naar de films en de successen, maar naar de acteerprestaties. Dan kom je al snel bij De Niro uit
Ja, maar ik had het over de finale. Ik ben het met je eens dat beide heren niet finale-waardig zijnquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Of een aantal andere, reeds weggestemde, acteurs...
Ja, men spreekt bij tennissers ook altijd over het aantal 2de plaatsen dat ze behaald hebben. Bij voetbalploegen in bekertoernooien doet men dat ook altijd. Hoor je inderdaad erg vaak.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's gek want de nummer 2 krijgt toch echt een schaal omdat hij tweede is geworden en niet als beloning voor het verliezen van de finale.
Dat vind ik het enige punt waarop Depp beter is dan De Niro. Zet Depp in een matige film met een matig script en een matige regisseur en hij is nog steeds gewoon goed. De Niro past zich gewoon aan en is zelf ook enorm matig (soms zelfs nog matiger dan de anderen). Anderzijds -> zet De Niro in een briljant film met briljante mensen en hij is zelf ook briljant, nog meer dan de anderen. Doe dat met Depp en hij is nog steeds gewoon goed.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kutfilms waar De Niro weer goed, zo niet briljant in speelt![]()
Daar ben ik het helemaal mee eens. Depp is bijna altijd goed en heeft dus genoeg films die beter zijn dan films van De Niro, maar de uitschieters omhoog van De Niro zijn vele malen beter dan Depp's beste.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, men spreekt bij tennissers ook altijd over het aantal 2de plaatsen dat ze behaald hebben. Bij voetbalploegen in bekertoernooien doet men dat ook altijd. Hoor je inderdaad erg vaak.
[..]
Dat vind ik het enige punt waarop Depp beter is dan De Niro. Zet Depp in een matige film met een matig script en een matige regisseur en hij is nog steeds gewoon goed. De Niro past zich gewoon aan en is zelf ook enorm matig (soms zelfs nog matiger dan de anderen). Anderzijds -> zet De Niro in een briljant film met briljante mensen en hij is zelf ook briljant, nog meer dan de anderen. Doe dat met Depp en hij is nog steeds gewoon goed.
Ja tuurlijk. Johnny Depp heeft hele generaties acteurs gestimuleerd. Laat mensen zien dat er meer is dan alleen een mooi hoofd, iedereen weet nog het moment dat ie Johnnie voor het eerst aan het werk zag. Menigeen ging zelf acteren, de zwakte van een man werd door hem op het witte doek neer gezet. Hij stelde zich als eerste in de filmgeschiedenis niet als macho op. Maar was kwetsbaar in alle facetten van zijn mannelijkheid. Johnnie gaat de geschiedenis in als wegbereider voor iedereen die niet aan een stereotype manbeeld kan voldoen. James Dean, Marlon Brando, Jack Nicholson, Harvey Keitel, de Niro, John Hurt, Sir Laurence olivier allen mislukte in de missie die Johnny wel heeft volbracht. Eén ster op de Hollywood walk of fame is een belediging voor deze held. Er moet een ster in het heelal naar hem worden vernoemd, en elke zender op de wereld zou verplicht moeten worden minimaal één keer per dag één van zijn legendarische films te vertonen.quote:
Raging Bull, Heat, Goodfellas, Once upon a time in america. Stuk voor stuk films die Robert de Niro naar een hoger niveau heeft gebracht.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:48 schreef SCH het volgende:
Wat maakt De Niro na en naast The Godfather dan zo bijzonder? Wat is zijn ontwikkeling?
Heat en Goodfellas zijn een soort sequals van The Godfather, al die rollen zijn een variatie op een thema. Ik zie De Niro niet zo'n kwetsbare en goddelijke rol spelen als Depp in Don Juan.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:54 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Raging Bull, Heat, Goodfellas, Once upon a time in america. Stuk voor stuk films die Robert de Niro naar een hoger niveau heeft gebracht.
Ja in Awakenings speelde ie weer de macho.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Heat en Goodfellas zijn een soort sequals van The Godfather, al die rollen zijn een variatie op een thema. Ik zie De Niro niet zo'n kwetsbare en goddelijke rol spelen als Depp in Don Juan.
In Good Fellas was ie juist op z'n kwetsbaarst. Remember de scene dat ie hoort dat Pescie is vermoord, hij huilt en kan z'n woede niet kwijt in de telefooncel.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:10 schreef California het volgende:
De Niro kan ook kwetsbaar spelen. Awakenings, Mad Dog and Glory.
En zijn rollen in Heat en GoodFellas verschillen nogal van die in Godfather II. Allemaal criminelen, maar er zit wel meer in dan dat, anders was hij er niet zo beroemd om geworden.
Maar dat is in Heat net zo, als Trejo hem over de telefoon vertelt dat hij gevolgd wordt en niet mee kan doen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:21 schreef tong80 het volgende:
In Good Fellas was ie juist op z'n kwetsbaarst. Remember de scene dat ie hoort dat Pescie is vermoord, hij huilt en kan z'n woede niet kwijt in de telefooncel.
Wat dacht je van Deer Hunter. Heb je ooit een film gezien waarin iemand zo duidelijk ken baar maakte hoe alles anders voelt als je terug komt uit een oorlog dan dat je naaste omgeving het voelt. Neem die scene dat hij (De Niro) terug komt uit Vietnam, ziet dat er een welkomst party voor hem is en zich dan stiekem stil in zijn huis opsluit. Of de eind scene dat hij zijn vriend Christopher Walken wil ophalen uit Vietnam. Daar zijn De Niro acteerprestaties van een klasse die bijna onovertroffen zijn in de film geschiedenis. Met alle respect voor Depp, die veel meer is dan een pretty face. Maar ik kan geen enkele scene verzinnen van Depp waar die ook maar in de buurt komt van De Niro op zijn best.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:54 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Raging Bull, Heat, Goodfellas, Once upon a time in america. Stuk voor stuk films die Robert de Niro naar een hoger niveau heeft gebracht.
Het verschil is nog steeds erg duidelijk hoor.quote:
Ik heb sterk het gevoel dat er maar 1 iemand mag winnen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het verschil is nog steeds erg duidelijk hoor.
Je enorme gebrek aan filmkennis doet je hier de das om. Het slaat helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:39 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
De enige rollen in goede films waar Johnny Depp in heeft gespeeld, zijn bijrollen (A Nightmare On Elm Street, Platoon) de enige film (die mensen dan zogenaamd goed vinden) waar hij de hoofdrol heeft is Pirates of the Carribean voor de rest heeft hij alleen maar de hoofdrol gehad in B-filmpjes (Nick of Time was tussen haakjes wel goed).
Fear And Loathing In las Vegas, Secret Window, Blow.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:39 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
Wat een belachelijke topic is dit!
Johnny Depp vergelijken met iemand als Robert de Niro.
De enige rollen in goede films waar Johnny Depp in heeft gespeeld, zijn bijrollen (A Nightmare On Elm Street, Platoon) de enige film (die mensen dan zogenaamd goed vinden) waar hij de hoofdrol heeft is Pirates of the Carribean voor de rest heeft hij alleen maar de hoofdrol gehad in B-filmpjes (Nick of Time was tussen haakjes wel goed).
Dan heb je Ed Wood blijkbaar gemist. Daarin vond ik Depp erg goed.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:39 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
Wat een belachelijke topic is dit!
Johnny Depp vergelijken met iemand als Robert de Niro.
..
voor deze twee een 3 en dan voor Cry Baby een 8??? Over smaak valt niet te twisten, maar mocht dat wel zo zijn... dan begin ik bij jouquote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:03 schreef dolle_hond het volgende:
3 for Once Upon a Time in America (1984)
3 for Edward Scissorhands (1990)
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Je enorme gebrek aan filmkennis doet je hier de das om. Het slaat helemaal nergens op.
'Enorm gebrek aan filmkennis' voor iemand die Johnny Depp beter vindt dan Rober de Niro vind ik dat je die zin niet eens mag dromen....quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Je enorme gebrek aan filmkennis doet je hier de das om. Het slaat helemaal nergens op.
Je zet het maar door: je bent blijkbaar niet op de hoogte van het bestaan van films als Dead Man, Gilbert Grape en Don Juan de Marco - geweldige films waarin Depp op zijn best is. En die noem je niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:31 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
'Enorm gebrek aan filmkennis' voor iemand die Johnny Depp beter vindt dan Rober de Niro vind ik dat je die zin niet eens mag dromen....
Daarnaast staat er nergens in mijn tekst dat ik Johnny Depp een slecht acteur vind, Fear and Floathing in Las Vegas heb ik niet gezien en Secret Window ook niet (al gaf Filmvalley die film een hele slechte review). Daarnaast zei ik ook nog eens bij dat ik Depp sterk vond in the Nick of Time, maar dit neemt nog niet weg dat er veel betere acteurs dan Depp zijn en dan Depp niet eens in de schaduw mag staan van een acteur als Robert de Niro.
Ik zeg alleen dat de films waarin Depp zo 'goed' was niet films zijn die goed zijn geworden door Johnny Depp, Platoon van Oliver Stone bijvoorbeeld had Depp een minimale rol en is gewoon goed geworden door de regie van Oliver Stone en het acteerwerk van Charlie Sheen en Willem Dafoe. Hetzelfde geld voor het eerste deel van A Nightmare On Elm Street dat gewoon goed is gemaakt door Wes Craven, mensen hier zien op IMDB staan dat hij daar een 'rol' in heeft gespeeld en stemmen meteen op die gast, onterecht dus, zo'n rol had net zo goed een GTST acteurtje kunnen spelen (zeg nou niet dat ik Depp met een GTST acteur vergelijk).
Daarnaast vergeet je ook nog eens de essentie van mijn bericht en dat is dat mede doordat een acteur als Johnny Depp in een finale 'van een beste acteur topic' komt en in de halve finale ook nog eens een grootheid als Jack Nicholson verslaat, daarom verklaar ik dit tot een maffe topic.
En ga het niet hebben over filmkennis hebben, want voor iemand die Depp beter vind dat De Niro lul je er vierkant uit.
Kijk, je hebt het blijkbaar nog niet door.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zet het maar door: je bent blijkbaar niet op de hoogte van het bestaan van films als Dead Man, Gilbert Grape en Don Juan de Marco - geweldige films waarin Depp op zijn best is. En die noem je niet.
Het is een van mijn persoonlijk all time favourits - mede dankzij Depps geweldige en authentieke spel maar ook het scenario en de vormgeving. Ed Wood is ook super en persoonlijk vind ik Dead Man ook zwaar onderschat.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:53 schreef Mike het volgende:
Don Juan de Marco en Ed Wood zijn overigens wel twee geweldige films. Zeker de eerste vind ik nogal ondergewaardeerd, terwijl het echt een film is om verliefd op te worden.
Nee, maar ik heb dan ook op De Niro gestemd.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:57 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
Of anders, is het acteerwerk van Depp beter dan het acteerwerk van De Niro?
Volgens mij is dit geen filmcompetitie maar gaat het over acteurs. Blijft een kwestie van smaak.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:51 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Kijk, je hebt het blijkbaar nog niet door.
Je kan zoveel films op noemen als je maar wilt, maar je gaat mij niet vertellen dat de films die jij net opnoemt beter zijn dan deze films:
valt me nou van je tegen tong, jij als filmliefhebberquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Johnny Depp heeft hele generaties acteurs gestimuleerd. Laat mensen zien dat er meer is dan alleen een mooi hoofd, iedereen weet nog het moment dat ie Johnnie voor het eerst aan het werk zag. Menigeen ging zelf acteren, de zwakte van een man werd door hem op het witte doek neer gezet. Hij stelde zich als eerste in de filmgeschiedenis niet als macho op. Maar was kwetsbaar in alle facetten van zijn mannelijkheid. Johnnie gaat de geschiedenis in als wegbereider voor iedereen die niet aan een stereotype manbeeld kan voldoen. James Dean, Marlon Brando, Jack Nicholson, Harvey Keitel, de Niro, John Hurt, Sir Laurence olivier allen mislukte in de missie die Johnny wel heeft volbracht. Eén ster op de Hollywood walk of fame is een belediging voor deze held. Er moet een ster in het heelal naar hem worden vernoemd, en elke zender op de wereld zou verplicht moeten worden minimaal één keer per dag één van zijn legendarische films te vertonen.
En daar zeg je het helemaal goedquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij is dit geen filmcompetitie maar gaat het over acteurs. Blijft een kwestie van smaak.
Haha, als je 1 iemand moet noemen die goed in zijn rollen kruipt is het deNiro wel!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Depp. Ik heb DeNiro nooit boeiend gevonden, terwijl ik Depp geweldig vind spelen. Hij kruipt erg goed in élke rol, en zet het gewoon super neer.
Daar hoeft toch niet iedereen het mee eens te zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:46 schreef Hare het volgende:
[..]
Haha, als je 1 iemand moet noemen die goed in zijn rollen kruipt is het deNiro wel!
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
In Good Fellas was ie juist op z'n kwetsbaarst. Remember de scene dat ie hoort dat Pescie is vermoord, hij huilt en kan z'n woede niet kwijt in de telefooncel.
Is dit nou de officiele standquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:17 schreef NoSigar het volgende:
DeNiro dus. Ik heb niks tegen Depp,maar hij hoort niet echt een een finale thuis imho, maar ja, zo gaat dat in zo;n toernament.
Johnny Depp - Jack Nicholson 36 - 24
Wel merkwaardig, zo'n groot verschil.
Nichelson ken ik nietquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:04 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
Zoals ik al zei, er zijn veel betere acteurs dan Johnny Depp.
Jack Nichelson is één van de zoveel, er zijn talloze acteus die beter zijn dan Depp.
Ja.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:57 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
Ja maar is een van die twee beter dan 1 willekeurige film dit lijstje:
- the Godfather Part II
- Taxi Driver
- the Deer Hunter
- Raging Bull
- Once Upon A Time in America
- the Untouchables
Of anders, is het acteerwerk van Depp beter dan het acteerwerk van De Niro?
Mijn mening of Depp beter is dan De Niro in de films die je opnoemt. Dus zoals al vaker gezegd De Niro is op zijn ouderwets beste beter dan Depp, maar een goede Depp is beter dan een matige De Niro.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:51 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Kijk, je hebt het blijkbaar nog niet door.
Je kan zoveel films op noemen als je maar wilt, maar je gaat mij niet vertellen dat de films die jij net opnoemt beter zijn dan deze films:
- Mean Streets
- the Godfather Part II Nee
- Taxi Driver Nee
- 1900
- the Deer Hunter Nee
- Raging Bull Nee
- Once Upon A Time in America Nee
- the Untouchables Ongeveer gelijk
- Cape Fear ongeveer gelijk
- Jackie Brown Ja, Depp is beter op zijn best dan De Niro in deze film
- Ronin Ja, Depp is beter op zijn best dan De Niro in deze film
En als Johnny Depp in de films die jij net op noemt op zijn best is dan ben je snel uitgepraat en al helemaal met het lijstje dat hierboven staat.
Maar dat zal wel gebrek aan filmkennis zijn.....
Haha, grapjas, deNiro is iemand die het in de rol kruipen van z'n karakter het meest serieus neemt van alle acteurs. (of zowat van alle). Het voorbeeld van de method actor.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar hoeft toch niet iedereen het mee eens te zijn.
Onzin? Misschien. Boeit verder niet, want je ziet mij niet zeggen dat DeNiro een slechte acteur is óf niet in z'n rollen kruipt. Ik zei dat ik gewoon niets met die vent heb, en dat Depp goed in zijn rollen kruipt. Zegt verder niets over de prestaties van DeNiroquote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:04 schreef Hare het volgende:
[..]
Haha, grapjas, deNiro is iemand die het in de rol kruipen van z'n karakter het meest serieus neemt van alle acteurs. (of zowat van alle). Het voorbeeld van de method actor.
Of je het hem goed vind doen is een tweede, maar zeggen dat ie niet in de rol van z'n karakter kruipt is de grootste onzin.![]()
Het gaat niet om een mening het gaat om het erkennen van kwaliteit. En als je die films eens goed zou bekijken en daarna een paar films waar De NIro in speelt dan zul je vanzelf erachter komen dat De Niro een veel beter acteur is. Dan het heeft het dus niks meer te maken met mening.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:33 schreef FremantleDockers het volgende:
[..]
Ja.
Mag dat?
Of zijn ze je vergeten te vertellen dat niet iedereen jouw mening hoeft te hebben?
Ga film kijken kijken knul, heb je hard nodig...
De vraag is of je vindt dat ie dat goed doet, niet of ie het probeert.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:04 schreef Hare het volgende:
Of je het hem goed vind doen is een tweede, maar zeggen dat ie niet in de rol van z'n karakter kruipt is de grootste onzin.![]()
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:53 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Het gaat niet om een mening het gaat om het erkennen van kwaliteit. En als je die films eens goed zou bekijken en daarna een paar films waar De NIro in speelt dan zul je vanzelf erachter komen dat De Niro een veel beter acteur is. Dan het heeft het dus niks meer te maken met mening.
Getuige zijn lange staat van dienst en zijn onderscheidingen + het feit dat ie hier ook in de finale staat lijkt me antwoord genoeg op de vraag of ie dat goed doetquote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
De vraag is of je vindt dat ie dat goed doet, niet of ie het probeert.
Maar persoonlijk blijft dat altijd een kwestie van smaak.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:17 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Getuige zijn lange staat van dienst en zijn onderscheidingen + het feit dat ie hier ook in de finale staat lijkt me antwoord genoeg op de vraag of ie dat goed doet
Dat ie een veel beter acteur zou zijn is nou eenmaal niet kwantitatief vast te stellen. De kwaliteiten van een acteur zullen altijd gedeeltelijk subjectief beoordeeld worden, evenals waar je je prioriteiten legt wat betreft waar je allemaal op let. En dit heeft dus alles te maken heeft met een mening.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:53 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Het gaat niet om een mening het gaat om het erkennen van kwaliteit. En als je die films eens goed zou bekijken en daarna een paar films waar De NIro in speelt dan zul je vanzelf erachter komen dat De Niro een veel beter acteur is. Dan het heeft het dus niks meer te maken met mening.
Tuurlijk gaat het om een mening, we hebben het hier over twee goede acteurs, van beide wordt de kwaliteit erkent. Wie beter is, is een kwestie van smaak, oftewel mening.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:53 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan ook volledig mee eens.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:38 schreef Omega het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het om een mening, we hebben het hier over twee goede acteurs, van beide wordt de kwaliteit erkent. Wie beter is, is een kwestie van smaak, oftewel mening.
Ik ben voor Depp gegaan, vooral omdat de laatste jaren De Niro gewoon niet zulke goede rollen speelt. Meet the Parents (fockers) Analyze this and that, Godsend en Showtime zijn films waar ik de Niro niet zo goed in vond, ondanks dat ik van (sommige van) die films best van kon genieten.
En ja Depp heeft gewoon iets speciaals vind ik, speelt zijn rollen dat ik het gevoel heb dat hij ze met plezier speelt.
Jezus man, kan je niet lezen?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
![]()
Het woord smaak is je volledig onbekend
Analyze this/that zijn als film misschien niet goed maar het acteerwerk van Robert De Niro is wel goed.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:42 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan ook volledig mee eens.
Vooral Analyze this/that - voor de laatste heb ik overigens niet de moeite genomen om 'm te bekijken - hebben het voor mij mogelijk gemaakt om een keuze te maken ten nadelen van De Niro.
Wat ik - en anderen met me - duidelijk proberen te maken is dat kwaliteit net zo goed grotendeels op een mening is gebaseerd.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:49 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Jezus man, kan je niet lezen?
Ik zeg nadrukkelijk het gaat niet om smaak het gaat om kwaliteit. Anders kan ik ook wel op the Return of the Texas Chainsaw Massacre gaan stemmen omdat ik Renee Zellweger zo geil vind.
Daar ben ik het niet mee eens. In mijn ogen speelde hij vooral een matige karikatuur van zichzelf, van een karakter die hij inderdaad erg goed onder de knie heeft, maar hij was niet bepaald overtuigend in deze.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:50 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Analyze this/that zijn als film misschien niet goed maar het acteerwerk van Robert De Niro is wel goed.
In Showtime wordt hij weggespeeld door William Shatner. William Shatner godbetert.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:50 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Analyze this/that zijn als film misschien niet goed maar het acteerwerk van Robert De Niro is wel goed.
Gast, je bent echt een stijf kop die niet wil luisteren. Eerst maak je zelf compleet belachelijk door andere gebrek aan filmkennis te verwijten, terwijl je die zelf ook duidelijk onbeert. Daarna maak je nog belachelijker door te laten merken dat je het verschil niet kent tussen objectiviteit en subjectiviteit.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:49 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Jezus man, kan je niet lezen?
Ik zeg nadrukkelijk het gaat niet om smaak het gaat om kwaliteit. Anders kan ik ook wel op the Return of the Texas Chainsaw Massacre gaan stemmen omdat ik Renee Zellweger zo geil vind.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij de laatste 70-80 posts staan nog nauwelijks stemmen. Vanavond kan deze finale wel worden afgesloten.
Ja, die Buscemi-award was echt wel terecht, hoorquote:
Praat ik hier nou met een twaalfjarige? Als iets boven een mening uit wil stijgen dan moet het kwantificeerbaar zijn. Oftewel, je moet het objectief kunnen meten. Alles wat niet objectief te meten valt is daarmee per definitie subjectief, en dus slechts een mening.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:53 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
califo dusquote:Op zondag 12 juni 2005 13:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zit nog op één persoon te wachten.
Is het zo spannend dan, dat één stem nog uitmaakt.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zit nog op één persoon te wachten.
Ik eigenlijk ook. Maar ons geheugen laat ons in de steek.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:38 schreef California het volgende:
Ik had durven zweren dat ik al gestemd had. Vergeef me
.
* Finale
Ten eerste verwijt ik niemand iets, ik weet niet waar jij dat ziet staan en ten tweede gaat het niet om objectiviteit of subjectiviteit.....dus ik weet niet wat jij onder objectiviteit of subjectiviteit verstaat.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Gast, je bent echt een stijf kop die niet wil luisteren. Eerst maak je zelf compleet belachelijk door andere gebrek aan filmkennis te verwijten, terwijl je die zelf ook duidelijk onbeert. Daarna maak je nog belachelijker door te laten merken dat je het verschil niet kent tussen objectiviteit en subjectiviteit.
Ik vind uitspraken alsquote:Op maandag 13 juni 2005 16:01 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Ten eerste verwijt ik niemand iets, ik weet niet waar jij dat ziet staan en ten tweede gaat het niet om objectiviteit of subjectiviteit.....dus ik weet niet wat jij onder objectiviteit of subjectiviteit verstaat.
enquote:'Enorm gebrek aan filmkennis' voor iemand die Johnny Depp beter vindt dan Rober de Niro vind ik dat je die zin niet eens mag dromen.... "
iemand iets verwijten.quote:En ga het niet hebben over filmkennis hebben, want voor iemand die Depp beter vind dat De Niro lul je er vierkant uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |