De doelstelling voor Heereveen dit seizoen.quote:Football Manager 2005 is het nieuwe voetbalmanagementspel van Sports Interactive. De al langer bestaande en bekroonde engine van Sports Interactive is geperfectioneerd en daarbij heeft men goed rekening gehouden met het commentaar van fans van de vorige spellen..
Kenmerken:
* Inclusief de officiele Nederlandse Eredivisie en alle andere belangrijke competities in Europa en de rest van de wereld.
* Meer dan 140 speelbare eredivisies en meer dan 100 speelbare cupcompetities
* Meer dan 235.00 spelers in de database en meer dan 14.000 clubs om te managen !
* Data verzameld door een netwerk van meer dan 2.500 onderzoekers, verspreid over de hele wereld
* Verbeterde 2D Top Down wedstrijdengine
Dat dacht ik dus. In de halve finale werd eerst verloren met 1-0 van Aston Villa (een geblokt schot van Gravesen, terwijl ik écht de overheersende ploeg was). Ik dacht dat ik uitgeschakeld was, maar nee, er kwam nog een terugwedstrijd!quote:Op zondag 5 juni 2005 21:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ook werd de halve finale van de League cup gehaald.
Sturrus, Van der Waal, Redjoseitiko, van Kleef en Scheppink.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:46 schreef methodmich het volgende:
Ben ook met Dordt begonnen. Heb alle Nederlandse spelers ingeladen en database op heel groot, zodat ik ook amateurs kon halen.
Na 3 duels heb ik 5 punten en sta ik 4e.
Mijn team:
[[url=http://img45.echo.cx/img45/6501/dordtselectie5kq.th.jpg]afbeelding][/URL]
Meeste van de spelers die je noemt zijn net iets te duur. Alleen Soma is wel te halen, dus die komt waarschijnlijk. Verder moet ik nog een goede AML, maar daar ga ik waarschijnlijk Junior Khanye voor halen.quote:
ben je heerenveen? bruggink wegdoen is een schande, hij is bij mij bij heerenveen na 1 seizoen weggegaan voor 11 miljoen ofzoquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:32 schreef tha_dark het volgende:
Ik heb Bruggink inderdaad op transferlijst staan. Nu hoop ik maar dat hij snel wordt verkocht want anders kan ik een aantal gewenste spelers niet kopen. Mijn eerste aankoop is binnen: Freddy Adu voor 550K.
Bruggink is inderdaad een van de beste spelers maar ik zit krap met mij transferbudget en om spelers van 100K te verkopen schiet ook niet op. Daarom heb ik Bruggink en Samaras in de verkoop staan. Als een van de twee wordt verkocht gaat de andere van de transferlijst afquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:43 schreef mordradead het volgende:
overigens speelde ik met Huntelaar en Yildirim in de spits, Yildirim was de koning... 20 goals en 30 assists ofzo in 1 seizoen (Kone stond er ook nog bij) en altijd een hoog cijferverder op de amc posities had ik Hersi (prima speler) en Bruggink staan die het gewoon heel goed deden.... aanvallend hoef je dus imho niet veel te investeren
Misschien heb je met Yildirim geluk gehad, want bij mijn games is hij altijd heel matig. Dan verkoop ik hem liever. De kwaliteiten van Huntelaar verschillen ook nogal eens is mij opgevallen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:43 schreef mordradead het volgende:
overigens speelde ik met Huntelaar en Yildirim in de spits, Yildirim was de koning... 20 goals en 30 assists ofzo in 1 seizoen (Kone stond er ook nog bij) en altijd een hoog cijferverder op de amc posities had ik Hersi (prima speler) en Bruggink staan die het gewoon heel goed deden.... aanvallend hoef je dus imho niet veel te investeren
Dat denk ik ook ja, nadat ik hem weer terug had gehaald (15 jaar naar ajax, seizoen later voor 6 miljoen terug) haalde hij zijn niveau ook niet meerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:54 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Misschien heb je met Yildirim geluk gehad, want bij mijn games is hij altijd heel matig. Dan verkoop ik hem liever. De kwaliteiten van Huntelaar verschillen ook nogal eens is mij opgevallen.
Gaat ie Bartje weg doen.... Heel Zwijndrecht in tranen, scheelt je weer minstens 200 supporters.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:10 schreef Cart_man het volgende:
Kutspeler die Muyen...zie nu ook pas dat hij voor ajax is. Oprotten dus.
ik zal nog ff wat screenshots uploaden:quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:01 schreef -Vaduz- het volgende:
Goed werk Halleekes! Met hoeveel punten verschil op de concurrentie ben je in B kampioen geworden?
En hoe heb je dit gedaan, veel transfervrije spelers aangetrokken? En welk systeem?
cooper (ohjah, ex wolvesquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
Cooper.. Was ie goed bij jou? Bij mij goed genoeg voor Championship, maar verder niet..![]()
En Fabrice Fernandes heb ik ook, nu nog. Speelt regelmatig, doet het erg goed.
Heb met de Wolves de League Cup gewonnen. Na de 'slordige' halve finale tegen Aston Villa werd Chelsea in de finale verslagen door een benutte penalty van Claudio Lopez in de 12e minuut. Vervolgens de tweede helft gecountervoetbalt (waarom niet, heb snelle spitsen) en uiteindelijk heb ik het gehouden. Het laatste kwartier speelde ik met 10 man door een blessure van Boumsong.
Maar ik heb gewonnen, en dat is natuurlijk het enige wat telt.![]()
Ik droomde niet.quote:Op woensdag 8 juni 2005 08:55 schreef BobRooney het volgende:
Ik droom nu over Telstar![]()
Ik droomde dat ik kampioen werd...![]()
Ach, men is nog steeds delighted met me.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Gaat ie Bartje weg doen.... Heel Zwijndrecht in tranen, scheelt je weer minstens 200 supporters.
Euh nee. Kan je zo vrij zijn om deze even te posten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
Okee. Ik speel nu ook met Dordt, zag je mijn elftal nog een paar pagina's terug?
heb ik ook regelmatig, of met geldbedragen...zal wel een foute verwijzing zijn in de database.quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:26 schreef MrMoon het volgende:
ik heb regelmatig dat tijdens een wedstrijd enkele namen van de tegenstander verdwijnen en dan komt in het wedstrijd verslag te staan <%#person1#%> ipv de naam. Weet iemand hoe dit kan?
piazza.....speler uit de jeugd van milan, echt waar, een sensatie!quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:07 schreef numero_uno het volgende:
hehe stoppen op je hoogtepunt
Zit nu met Atalanta met een klein probleem, een gebrek aan doorstromend talent dat het hoge niveau niet aankaniemand suggesties?
Ik stel ze niet elke keer op maar toch wel in de wedstrijden tegen mindere tegenstanders
gefeliquote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:11 schreef halleekes het volgende:
en het is zo ver ! kampioenen!
[[url=http://img209.echo.cx/img209/3686/kampioenen1rr.th.jpg]afbeelding][/URL]
dit is trouwens mijn basiselftal:
[[url=http://img100.echo.cx/img100/1206/tactieknapoli29lx.th.jpg]afbeelding][/URL]
Je speelt gewoon een standaard 4-4-2 of met aangepaste instructies? Ik speel met Morton namelijk gewoon standaard 4-4-2 met enkele aanpassingen omdat sommige spelers nogal beperkt zijn qua capaciteiten. Het gaat wel goed tot nog toe, maar kom vaak in de problemen in de laatste 10 minuten. Dan sta ik 2-0 voor en wordt het nog ineens 2-1 en soms nog 2-2.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:11 schreef halleekes het volgende:
en het is zo ver ! kampioenen!
[[url=http://img209.echo.cx/img209/3686/kampioenen1rr.th.jpg]afbeelding][/URL]
dit is trouwens mijn basiselftal:
[[url=http://img100.echo.cx/img100/1206/tactieknapoli29lx.th.jpg]afbeelding][/URL]
dank je, ik heb gezegd dat ik zou stoppen als ik kampioen zou worden in seizoen 3. Maargoed er is ook nog een championsleaguequote:
En niet te vergeten dat je met clubs als Napoli, NEC, Telstar en weet ik veel welke andere B-club, je toch vrij eenvoudig na één of twee jaar met de top mee kan draaien...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:51 schreef halleekes het volgende:
[..]
dank je, ik heb gezegd dat ik zou stoppen als ik kampioen zou worden in seizoen 3. Maargoed er is ook nog een championsleague.......
ff een discussietje starten
Mijn stelling: FM is door alle vrije transfers minder leuk/uitdagend dan zonder al die vrije transfers.....persoonlijk zou ik liever zien dat spelers wat harder to get zouden zijn. Klein voorbeeldje....ik heb in seizoen 3 cassano en Gilardino vast kunnen leggen.....GRATIS!.
Aan de andere kant, Torres zijn contrat liep bijna af.....en hij koste iets van 52 mln.....en dan biedt mila 60 mln op hem, dat vind ik dan ook weer onrealistisch. Het is vaak OF gratis of echt voor lomp veel geld, er is nooit een tussenweg.
tuurlijk is het een spel....maar ik zou graag willen zien dat als ik 20 mln op torres bied, wat veel is voor een speler wiens contract afloopt in 7 maanden, dat ze dat accepteren, maar dat doen ze nooit, ze laten liever het contract aflopen om hem gratis weg te laten gaan....quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:56 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
En niet te vergeten dat je met clubs als Napoli, NEC, Telstar en weet ik veel welke andere B-club, je toch vrij eenvoudig na één of twee jaar met de top mee kan draaien...
Het is een spel, dus zulke problemen zijn moelijk te voorkomen denk ik.
Ik krijg relatief weinig counters tegen omdat mijn verdedigers altijd heel goed kunnen koppen en tackelen, er valt zelden een bal achter mijn verdediging.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:48 schreef PirE het volgende:
[..]
Je speelt gewoon een standaard 4-4-2 of met aangepaste instructies? Ik speel met Morton namelijk gewoon standaard 4-4-2 met enkele aanpassingen omdat sommige spelers nogal beperkt zijn qua capaciteiten. Het gaat wel goed tot nog toe, maar kom vaak in de problemen in de laatste 10 minuten. Dan sta ik 2-0 voor en wordt het nog ineens 2-1 en soms nog 2-2.
Ik speel met Morton in het tweede seizoen (SD1 nu) en ik kan echt geen enkele europese speler aantrekken. Ik moet het doen met spelers uit UK & Ireland. Wat wel realistisch is, wie wil er nou in Schotland gaan voetballenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:56 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
En niet te vergeten dat je met clubs als Napoli, NEC, Telstar en weet ik veel welke andere B-club, je toch vrij eenvoudig na één of twee jaar met de top mee kan draaien...
Het is een spel, dus zulke problemen zijn moelijk te voorkomen denk ik.
Koppen kunnen die Schotten wel en tackelen ook, maar de voor rest is het bedroevend slecht. Dribbling, passing, flair en pace allemaal laagquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:22 schreef halleekes het volgende:
[..]
Ik krijg relatief weinig counters tegen omdat mijn verdedigers altijd heel goed kunnen koppen en tackelen, er valt zelden een bal achter mijn verdediging.
ik heb nog een savegame waar ik de CL won met atletico madrid en waar hansson regelmatig meebaldequote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:52 schreef tha_dark het volgende:
Ben met Heerenveen dus begonnen en na 7 wedstrijde sta ik 3e
Mijn aanval functioneert erg goed maar achterin is het droevig gesteld, Hansson is bij mij bijvoorbeeld erg slecht.
ja, zitten idd nog wat vage dingen in. Ik heb nu dat van der Vaart geen contractverlenging wilde en dus op het einde van het seizoen transfervrij weg mag, toen heb ik hem voor 8(?) mljn aan sociedad varkocht met als transferdatum over 1 jaar. Zo krijg ik toch nog geldquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:04 schreef halleekes het volgende:
[..]
tuurlijk is het een spel....maar ik zou graag willen zien dat als ik 20 mln op torres bied, wat veel is voor een speler wiens contract afloopt in 7 maanden, dat ze dat accepteren, maar dat doen ze nooit, ze laten liever het contract aflopen om hem gratis weg te laten gaan....
Verder zouden ze naar mijn mening best een soort van moeilijkheidsgraad erin mogen bouwen, bij praktiisch elk spel kun je een spelniveau selecteren, bij FM niet.
Dat was bij mij in het begin de enige goede verdediger.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:52 schreef tha_dark het volgende:
Ben met Heerenveen dus begonnen en na 7 wedstrijde sta ik 3e
Mijn aanval functioneert erg goed maar achterin is het droevig gesteld, Hansson is bij mij bijvoorbeeld erg slecht.
Daarom moet je ook de nieuwste patch installeren. Deze problemen zijn al lang verholpen door SiGames. Niet meer tientallen tranfervrije topspelers elk seizoen, minder geld en het spel op zich wordt ook moeilijker. Probeer dan nog eens kampioen van de Serie A te worden met Napoli in drie seizoenen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:51 schreef halleekes het volgende:
[..]
dank je, ik heb gezegd dat ik zou stoppen als ik kampioen zou worden in seizoen 3. Maargoed er is ook nog een championsleague.......
ff een discussietje starten
Mijn stelling: FM is door alle vrije transfers minder leuk/uitdagend dan zonder al die vrije transfers.....persoonlijk zou ik liever zien dat spelers wat harder to get zouden zijn. Klein voorbeeldje....ik heb in seizoen 3 cassano en Gilardino vast kunnen leggen.....GRATIS!.
Aan de andere kant, Torres zijn contrat liep bijna af.....en hij koste iets van 52 mln.....en dan biedt mila 60 mln op hem, dat vind ik dan ook weer onrealistisch. Het is vaak OF gratis of echt voor lomp veel geld, er is nooit een tussenweg.
Hmm, die Mosquera ziet er wel nice uit, eens kijken of ie naar mijn Ajax wil komenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
Jhon Jairo Mosquera:
[[url=http://img259.echo.cx/img259/6084/mosquera9hh.th.png]afbeelding][/URL]
Vooral een invaller, maar een gigantisch talent. 19 jaar, 15 interlands, 20 Finishing, 17 Heading en 16 Dribbling. Een schitterende robijn voor de toekomst.
Marcel Majoros:
[[url=http://img259.echo.cx/img259/4902/majoros8dw.th.png]afbeelding][/URL]
Voor 70K weggeplukt uit het 2e van PSV en de afgelopen 3 seizoenen eigenlijk niet meer weg te denken uit het eerste. Multi-inzetbaar, en dat maakt het nog eens dubbel zo functioneel.
Speel je met Update 5.0.5? Ik zag namelijk in mijn Morton game dat van Bommel echt weg wilde en weigerde bij te tekenen bij PSV.quote:Op zondag 12 juni 2005 20:33 schreef johannes1986 het volgende:
Gomes ( Diego / Muyters )
Alessandro ( Ooijer / Lamey )
Caçapa ( Alex )
Bouma ( Naldo / Neretljak )
Filipe ( Lee / Filipe )
Park ( Santana / Farfán )
Van Bommel ( Kluge / Bystron )
Vogel ( Cocu )
Beasley ( Coulibaly / De Jong )
Ortega ( Vennegoor / Voronin )
Tevez ( S. Inzaghi / Vonlanthen )
Wat denken jullie ervan? Dit is toch een hartstikke bruut team voor de eredivisie in het 2e seizoen? In het 1e seizoen haalde ik al 80 punten, normaal gesproken genoeg voor het kampioenschap, maar door het extreem goeie seizoen van Feyenoord ( maarliefst 87 punten!!! ) werd ik 2e. Ik haalde eveneens de 1/8e Finale van de champions league ( eruit tegen Bayern München ) en won de Amstel Cup. Het móet toch beter gaan nu?
Dankje!quote:Op maandag 13 juni 2005 15:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Hey Noca!
op de site van de makers: http://www.sigames.com
Bij welke club ga je beginnen, DE FC?
Ik zoek me een ongeluk...maar hoe kan ik van tacktiek wisselen? Bijv 3-5-2 ipv 4-4-2..quote:Op maandag 13 juni 2005 15:15 schreef VoreG het volgende:
[..]
Geweldige club om mee te spelen
sowieso met Tuyp in de spits spelen, goalgetter
Het wordt er inderdaad langzamer van, maar als je gaat beginnen. Doe dan alleen even de Nederlandse competitie. Eerst even langzaam wennen aan het spelquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:57 schreef Noca het volgende:
Welke competities selecteren jullie allemaal bij het begin van het spel? Maakt dat wat uit of wordt het daar veel slomer van...mijn eerste seizoen was niet bepaald een succes
Dat ligt aan de competities die speel. Ik speel wel met de grootst mogelijke database omdat er dan ook amateurs in het spel zitten. Dan heb je meer optie's als je een kleine club kiest.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:57 schreef Noca het volgende:
Welke competities selecteren jullie allemaal bij het begin van het spel? Maakt dat wat uit of wordt het daar veel slomer van...mijn eerste seizoen was niet bepaald een succes
Tja...ach...ik had gewoon op meer gehooptquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:55 schreef -Vaduz- het volgende:
Het transferbudget is niet eens zo verkeerd, acceptabele spelers vinden die willen komen is lastiger.
Ja, zit nu ook ruim onder het budget qua salarissen. Dus dat gaat goed. Alleen Moose, en Motta verdienen "veel" , Moose 4000 per maand, en Motta 10.500. Daarna komen wat spelers met 1000, 2000 per maand. Rest van de selectie zit op 850 per maand. Financieel gaat het wel de goeie kant op. Nu sportief nogquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:30 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Die ¤55.000,- is kassa. Heb je je salarissen voor een jaar er ook weer uit,
Een startbudget van ¤275.000 voor transfers is een budget waar ik alleen maar van droom als ik weer eens begin met een lower league team. En die salarissen, damn wat veelquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:44 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Ja, zit nu ook ruim onder het budget qua salarissen. Dus dat gaat goed. Alleen Moose, en Motta verdienen "veel" , Moose 4000 per maand, en Motta 10.500. Daarna komen wat spelers met 1000, 2000 per maand. Rest van de selectie zit op 850 per maand. Financieel gaat het wel de goeie kant op. Nu sportief nog![]()
6500 per weekquote:Op donderdag 16 juni 2005 13:09 schreef PirE het volgende:
[..]
Een startbudget van ¤275.000 voor transfers is een budget waar ik alleen maar van droom als ik weer eens begin met een lower league team. En die salarissen, damn wat veel.
Ik heb nu (2e seizoen) door een "grote" transfer (¤750.000 voor mijn spits) een budget van ongeveer ¤600.000, dit was (¤125.000 voor de verkoop). Mijn totale wagebudget is ¤6500 per week :\. Mijn totale begroting is ¤1.2 miljoen op jaarbasis
. En ik kom structureel ¤450.000 te kort op jaarbasis (wat ik dus moet aanvullen met transferinkomsten)
Voor scouting zou ik vooral kijken naar de jeugdspelers van de grote clubs. En kijken wat er aan vrije transfers rondloopt. Daar zitten vaak wat redelijke spelers bij. Maar bij een kleine club kost het zoeken naar die goede middelmatige spits gewoon meer tijd als bij een grote club. Het is daarnaast nog een uitdaging om je elftal een beetje bij elkaar te houden na een goed seizoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Bij Ravenna kan ik maar 2400 bieden, transfergeld is er helemaal niet. Toch gaat het wel goed, tactiek en scouting zijn de belangrijkste dingen om de concurrentie af te troeven.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:26 schreef BobRooney het volgende:
[..]
6500 per week. Dan heb ik het toch iets ruimer
![]()
Ik struin trouwens ook de grotere clubs af, op zoek naar jeugdspelers die weggestuurd zijn. Zit soms wat leuks tussen. Timon van Leeuwen heeft net getekend. Das best een aardige speler.
Ik scout zowieso alleen spelers die de taal van het land machtig zijn. Daarnaast scout ik in logische competitie's. Dus de eigen league en de league erboven (voor goedkope bargains). En de divisie's van gelijke sterkte in de buurlanden.quote:Op zondag 19 juni 2005 15:52 schreef Onderbroek het volgende:
hoe scouten jullie eigenlijk? Altijd op streek..of alleen op een (groot) voetbal land? Of filteren jullie de 'normale' spelerslijst die op je op kan vragen en laten dan een speler scouten?
Op streek en voetballand, meestal heb je wel succes bij de buurlanden.quote:Op zondag 19 juni 2005 15:52 schreef Onderbroek het volgende:
hoe scouten jullie eigenlijk? Altijd op streek..of alleen op een (groot) voetbal land? Of filteren jullie de 'normale' spelerslijst die op je op kan vragen en laten dan een speler scouten?
het liep telkens op..dus ik maar accepterenquote:Op maandag 20 juni 2005 21:27 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Op streek en voetballand, meestal heb je wel succes bij de buurlanden.
8 miljoen voor Van Bommel Onderbroek? Dat is wel erg weinig.
Boca is leuk om te coachenquote:
Ben tot nu toe zeer succesvol met Boca, jammer dat River geen spelers wil verkopen aan mijquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:17 schreef PirE het volgende:
[..]
Boca is leuk om te coachen. Wel van River winnen :p Of voor de grap proberen een River speler te kopen, heb je gelijk een probleem
Na 12 wedstrijden op kopquote:Op donderdag 16 juni 2005 21:43 schreef Noca het volgende:
Ben nu overgestapt naar Cambridge United in League 2. Vrijwel geen transfer budget en de loonkosten zijn al te hoog. Het bestuur gaf al aan dat het erom ging om niet te degraderen.
Doe het nu best goed, sta 2e na 5 wedstrijden en er wordt goed gevoetbald
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Hey, das een goed idee!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:21 schreef PirE het volgende:
FM op de laptop in de achtertuin is geweldig
Ik save standaard iedere week. en na een sessie sla ik hem nog een keer op onder een andere naam. Ik Heb op die manier al eerder een corrupted savegame kunnen redden van de ondergang door een back-up terug te zetten, was maar 1 maand kwijt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:24 schreef Ajaxfan het volgende:
Misschien een tip voor mensen die soms problemen heb dat de game er uit klapt. Save na elke wedstrijd die gespeeld is van jezelf.
Ja, we zijn net met een aantal vrienden een internetgame tegen elkaar begonnen (doen nu 9 man mee geloof ik).quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:12 schreef Silverado het volgende:
Iemand enig idee hoe je via het internet tegen elkaar kan spelen?
Wordt ook lastig zonder een of andere patch lijkt me.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:38 schreef methodmich het volgende:
Ben momenteel vooral bezig met de editor, transfers doen, competities updaten enzovoort. Heb nu Sparta en Heracles in de eredivisie, Omniworld toevoegen aan de GGD lukt voorlopig niet.
Ach, de anderen kan ik wel doen. Dan maar zonder Omniworld.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:10 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Wordt ook lastig zonder een of andere patch lijkt me.
En kampioen gewordenquote:Op zondag 26 juni 2005 21:54 schreef Noca het volgende:
Ben 5 wedstrijden voor het einde al gepromoveerd in mijn eerste jaar bij Cambridge in League 2. Het bestuur hoopte aan het begin dat ik ze in de competitie kon houden, dus dan is dit wel lekker
Precies, clubs willen wel meewerken als ik genoeg biedt, maar spelers weigeren te komen... Zelfs als ik Adu ¤3400 aan weeksalaris biedt, vindt hij dat het een te laag salaris is. Terwijl, toen ik met NEC speelde, hij genoegen nam met ¤650. Ik heb nu ook al een probleem. Al mijn keepers zijn tranfervrij vertrokken en geen enkele keeper wil naar mij komenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:12 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat lijkt me ook helemaal niks, weinig uitdaging en het is enorm lastig om spelers te halen.
FM 05 is de Europese Patch dacht ik. De WWSM is de amerikaanse versie van het spel. Ik heb gewoon deze gepakt en dat werkt FM 5.0.5 (inclusief data update)quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:01 schreef BJB het volgende:
Kan iemand me het verschil tussen deze en deze patch vertellen? En is er al een nieuwere update of is dit momenteel het beste wat er te krijgen is?
Misschien helpt dit.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:00 schreef Freezor het volgende:
Vraagje: Hoe kan je zien aan spelers of ze goed zijn voor de 'harmony' bij je club. Soms koop ik een speler die dan vet goed is in mijn ogen, en dan beginnen de supporters te zeiken dat ie misschien de harmony verstoort. Erg vervelend altijd
Is dat nou leuk een game starten in Oost-Europa? En wat zijn de mogelijkheden qua salaris enzo?. Ik wil er ooit nog eens aan beginnen (zal wel met FM2006 zijn)quote:Op zondag 3 juli 2005 12:44 schreef MMUFC het volgende:
Naast mijn Santos game heb ik nu ook een Dinamo Minsk game.
Afentoe wel frustrerend.. win je met 8-0(de held Maxim Tsigalko scoorde 4x) van de nummer 6 en het competitie duel erna verlies je met 1-0 van de nummer 14 :Squote:Op zondag 3 juli 2005 13:11 schreef PirE het volgende:
[..]
Is dat nou leuk een game starten in Oost-Europa? En wat zijn de mogelijkheden qua salaris enzo?. Ik wil er ooit nog eens aan beginnen (zal wel met FM2006 zijn)
Ik had hetzelfde bij het Europese debuut van Morton. Ik moest in de 1e ronde van de Uefa Cup tegen Stuttgart. 2de voorronde gewonnen van het hongaarse Ujpest. Ik begon fabelachtig goed thuis en stond bij rust met 2-0 voor. Maar duitsers zijn helaas ook in FM duitsers. Dus 2 late tegengoals en het stond 2-2 met een trip naar Duitsland voor de boeg. Daar werd mijn europese droom kapotgeschoten door een 6-0 nederlaag (4x Kuranyi & 2x Pizarro). Heerlijke moraalboost voor mijn selectie, ik heb dan ook 1 punt gehaald uit de laatste 7 wedstrijden.quote:Op maandag 4 juli 2005 07:47 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Afentoe wel frustrerend.. win je met 8-0(de held Maxim Tsigalko scoorde 4x) van de nummer 6 en het competitie duel erna verlies je met 1-0 van de nummer 14 :S
Heb maar 100k transfer geld en mag hoogstens 50k per jaar salaris bieden...
maar vraag me af hoelang ik het nog in Wit-Rusland vol ga houden.. zeker nu ik geen europees meer speel. 1e duel uit tegen RC Genk 2-2(na een 0-2 voorsprong voor mij) en 2e duel schoon kunnen houden totdat Milevskey in de 69e minuut een penalty veroorzaakte en rood kreeg. 0-1
Zal je toch moeten wachten tot November gok ik. Alle databases moeten nog bijgewerkt worden. Sterkte van clubs moet nog ingeschat worden etc.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:01 schreef numero_uno het volgende:
heb het nu eigenlijk alweer gehad met fmzit nu alweer op de nieuwe te wachten
Zul je denk ik nog even moeten wachten. Het transferseizoen is nog volop bezig en een dataupdate van vandaag kan morgen alweer achterhaald zijn als bijvoorbeeld Gilardino weggaat bij Parmaquote:Op maandag 4 juli 2005 23:00 schreef Afunados het volgende:
Kan iemand me helpen aan een link naar een goede, up-to-date, data-update(vooral Italiaanse competitie..)? Thnx!
Ik gebruik zelf sexual_chocolate voor. En natuurlijk een ander schema voor de keepersquote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:47 schreef Moreno het volgende:
Wie weet waar ik goede trainingen kan downloaden?
Dit zijn ze dan:quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:47 schreef Moreno het volgende:
Wie weet waar ik goede trainingen kan downloaden?
Binnen Engeland onder de PL kan je toch gewoon altijd transfereren, of heb ik het mis? :xquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:23 schreef PirE het volgende:
Korte update maar weer:
Ik ben per 2 februari 2007 de nieuwe manager van het illustere Hull City uitkomend in de Engelse League One. Ik had met Morton de top wel bereikt na het winnen van de Scottish Cup. De competitie verliep wisselvallig en spelers halen was zo goed als onmogelijk dankzij de Chairman.
Financieel ziet het er bij Hull City fantastisch uit. Ik heb een transferbudget van 8.000.000 Pond en een ongelooflijk hoog wage budget dankzij een big-spending Chairman. Het probleem zit hem alleen in de ongetalenteerde spelersgroep vol met zakkenvullers met een langlopend contract en de transfermarkt gaat pas op 1 juli 2007 weer open, ik moet dus het seizoen afmaken met deze groep. Ik heb al wel 8 van de 16 First team spelers op de transferlist gegooid. Het is misschien wel slecht voor het moraal maar dat moet dan maar. Ik sta nu 16e van de 24 teams met 9 punten achterstand op een plaats die recht geeft op de Play-offs (te hoog gegrepen met deze groep). Het degradatiespook ligt ook nog op de loer aangezien Hull maar 6 punten boven de streep staat.
Ik ga voor een plaats in de middenmoot en de Chairman is het daar gelukkig mee eens.
Dat is alleen voor binnenlandse transfers. Ik wil 3 spelers van Morton meenemen naar Hull, maar die mogen pas per 1 Juli overstappen. Ik kan wel shoppen binnen de league's onder de PL. Ben ook aan het scouten of daar wat zit.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Binnen Engeland onder de PL kan je toch gewoon altijd transfereren, of heb ik het mis? :x
Dat ben ik onderhand al wel gewend. Ik zoek eigenlijk nooit naar non-EU players zolang ik nog niet in de PL zit en dat duurt meestal een aantal seizoenen omdat ik bijna altijd bij een Lower League team start.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:55 schreef mordradead het volgende:
in championship zit je in ieder geval wel met werkvergunningen want bij een aantal spelers heb ik gezeur gehad
Kenny Deuchar is een goal machinequote:Op woensdag 6 juli 2005 22:08 schreef MMUFC het volgende:
Ben in de Schotse Third Division begonnen bij Gretna. Wilde wel eens lagere divisie spelen met veel geld
Kreeg 8 miljoen voor transfers en heb meteen geboden op Ederson en Naldo, die nog willen ook. Ederson komt in juli 2005 en Naldo moet nog wachten op een werkvergunning(Ederson is half Italiaan)
Het bestuur wilde een ster speler. De 22 jarige Allan McGregor(wie?), doelman, Rangers en op de transferlijst was ster volgens mijn chairmanMijn ambitie ging ook meteen met 2 omhoog naar 12
Zit nog in de voorbereiding maar heb ook al mn 1e officiele duel gespeeld. In de 1e ronde Challenge Cup werd met 5-1!! van Ross County(First Division) gewonnen. Kenny Deuchar, vooraf door mij bestempeld als speler waarvan ik verwacht dat hij het gaat maken) scoorde 3x.
Ben benieuwd wat het gaat worden dit seizoen..
Dat probleem heb ik ook weleens. Ik denk dat het vooral door vermoeidheid komt. Het is daarom belangrijk dat je een brede selectie hebt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:44 schreef Moreno het volgende:
Weten jullie hoe dit komt. In het begin van de competitie draaid alles erg goed bij mijn club. Ongeveer op de helft gaat het steeds minder lopen terwijl de tactiek hetzelfde is en ik niks aan mijn trainingsschema's heb veranderd. In het begin werd iedereen ook beter van mijn trainingschema's maar nu zakt alles bij iedereen af. Wie weet hoe dat komt?
Die heeft zich niet zo goed ontwikkeld in het spel, helaas. Ik had in hetzelfde systeem met Roncatto ook veel succes bij Heerenveen in een ander spel.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:41 schreef VoreG het volgende:
Vaduz probeer eens Roncatto te halen, ik denk dat die wel in je systeem past
No offense, maar iedereen kan een paar keer op rij kampioen worden met Ajax in FM. De echte uitdaging is om in een lage divisie te beginnen en je dan opwerken naar de top. Eventueel met je begin club of door overstappen naar een betere club als je de baan aangeboden krijgt door je prestatie's met een lower league team.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:24 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ben nu de beste Nederlandse manager volgens het spel. 4x op rij kampioen geworden met Ajax en een aantal keer de beker gewonnen. Aan het einde van het 4e seizoen (nadat ik al ik kampioen geworden was) naar Inter gegaan. Deze met nog 4 wedstrijden te gaan van een 8e naar een 5e plek gekregen.
Aan het eind van dat seizoen heb ik tijdens het EK (2008) Nederland ook nog kampioen gemaakt. Sta nu aan het begin van mijn 5e seizoen. Net in de voorbereiding Ajax met 5-1 verslagen
Ik heb ongeveer t zelfde. Wat transfers ingevoerd, maar nu kan ik geen nieuwe game meer starten.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:22 schreef methodmich het volgende:
Hmm, een kleine ramp hier.
Gisteren wilde ik de editor saven, had 2 kleine dingen gedaan, namelijk Stinga trainer gemaakt en Zola op niet-speler gezet.... Kreeg ik een foutmelding. Blijkt bij het oproepen vandaag dat de database niet meer kan laden. Dus heb ik die winterstoppatch moeten downloaden en ben ik al mijn wijzigingen in de editor (lees alle zomertransfers tot nu toe van Duitsland, Portugal en Nederland, plus de grote transfers in andere competities) kwijt.....
Als je dit jaar promoveerd komen er volgend jaar toch wel rond de 800 naar je stadion toequote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:35 schreef MMUFC het volgende:
YES heb me geplaatst voor de Finale van de Challenge Cup.
Tegen First Division club Partick kwam ik in de 5e minuut op achterstand door een eigen doelpunt van mijn keeper. Het duurde tot de 59e minuut toen schoot Deuchar de 1-1 binnen. In de 85e minuut scoorde Tosh de 1-2.(ik speelde uit dus 2-1 voor mij). Vervolgens kreeg Partick in de 89e minuut een penalty, die scoorden ze. Maar in de blessure tijd scoorde Bingham door een vrije trap binnen te schieten!
In de finale(over 1,5 maand) mag ik tegen Stanrear uit de Second Division.
Mijn team heeft overigens totaal geen aanzien.. Mijn stadion is groot genoeg voor 2200 toeschouwers. Gemiddeld zit er tot nu toe 223 man per wedstrijd in
Dat vraagt het spel toch altijd voordat je het bestand in de editor opent. Althans, dat doet ie bij mij...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:53 schreef methodmich het volgende:
Hmm, hoe kan je een makkelijke backup maken dan, want hij installeert toch altijd server_db?
Altijdquote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:05 schreef TimoBasso het volgende:
Hebben jullie dat ook soms?,ik wil met FM beginnen.. maar ik weet echt niet met welke club ik zou beginnen.half jaar geleden me helemaal kapot gespeeld met Leeds,maar sindsdien effe een FM dipje
Nee, bij mij niet geloof ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:27 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Dat vraagt het spel toch altijd voordat je het bestand in de editor opent. Althans, dat doet ie bij mij...![]()
Altijd een uitkomst:quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:05 schreef TimoBasso het volgende:
Hebben jullie dat ook soms?,ik wil met FM beginnen.. maar ik weet echt niet met welke club ik zou beginnen.half jaar geleden me helemaal kapot gespeeld met Leeds,maar sindsdien effe een FM dipje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |