Time flies. Het seizoen 2006/2007 zit er al weer op voor Hull City.
Ik begon op plaats 16 bij mijn aantreden en Hull is uiteindelijk nog 7e geworden. Het gat naar de nummer 6 was te groot. De spelersgroep heeft mijn systeem verbazingwekkend snel opgepakt. Ik heb een paar wijzigingen doorgevoerd qua instructies voor een aantal spelers.
De laatste week voordat de binnenlandse transfermarkt dichtging (eind maart) heb ik nog 1 extra verdediger gehaald:
- Wes Morgan (DC) is overgekomen van Nottingham Forrest voor 180k.
Hij is gehaald als vervanging van een andere verdediger die ruzie met mij zocht. Ik heb niet gewacht tot de zomerstop om het middenveld onderhanden te nemen. Ik heb dan ook gelijk mijn complete Morton middenveld naar Hull gehaald:
Op 1-07-2007 komen deze jongens, na 1 jaar Morton Hull versterken:
- Joe Keenan (D/ DM, L/C)
- Robbie Foy (AM, R/L)
- Emil Hallfredsson (AM, L)
Totale waarde van deze transfers is ongeveer 625k.
-Joni Pursiainen (AM, L) komt op 01-11-2007 transfervrij over van HJK Helsinki. Het is een jonge regen die ik gehaald heb voor de toekomst.
Nu nog 2 spitsen erbij en ik ben klaar voor het seizoen 2007/2008.
Ik heb op het moment wel 3 spitsen van een behoorlijk niveau. 1 hele goede zelfs, maar helaas lig ik nogal overhoop met hem. Hij was bij mijn komst geblesseerd en hij wilde toen al weg. Ik heb hem wel een kans gegeven maar ik doe niks goed in zijn ogen. Hij is nu al 4 keer niet komen opdagen voor de training en accepteert zijn straf ook nog eens zonder problemen (1e x waarschuwing, 2e x 1 week fine, 3e+4e x 2 weken fine). Ik heb hem dan ook maar op de transferlijst gezet voor 1.2 miljoen in de hoop hem te verkopen (zijn waarde is 1.9 miljoen).
Een andere spits wil een salarisverhoging van 10k per week. Het is nou niet echt een geweldige spits, hij mag dus ook moven. Zijn kop (fotootje) staat me ook niet aan...
![]()
.
Mijn 3e en ook jongste spits, doet het redelijk, maar het is niet echt een goalmachine met 5 goals uit 17 wedstrijden.
Ik ben dus druk op zoek naar een scorende spits. Moet lukken met 7.5miljoen transferbudget en mogelijk meer door het gedwongen vertrek van een stuk of 5 spelers.
Ik ben nu bezig om Kenny Deuchar naar Engeland te halen. League One en Championship moet hij wel aankunnen. Mijn scouts heb ik voornamelijk gestuurd om jeugdspelers van de grotere clubs te scouten.
Ik heb goede moed voor volgend seizoen na de indrukwekkende eindsprint. Mijn doel is dan ook promotie. Mijn oude club Morton heeft een 5e plaats gehaald in de SPL en ze haalden ook nog de halve finale van de Scottish Cup. Ben benieuwd hoe ze het verlies van hun middenveld opvangen (Morton ster Greacen is ook al naar San Jose vertrokken).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”