Update op mijn Morton game (seizoen 2005-2006):
Een aantal hoogtepunten:
Speelronde 24 (Had 6 punten voorsprong op ICT).
Inverness CT - Morton. Voorafgaand aan de wedstrijd werd er al behoorlijk gestreden in de media. Beide managers beseften dat dit de sleutelwedstrijd voor promotie naar de SPL was.
De start van Morton was veelbelovend met een goal van McAnespie (ML) binnen 10 minuten.
Daarna gebeurde er vrij weinig totdat ik een penalty kreeg (half uur gespeeld). Mijn playmaker schoot deze zonder problemen binnen 0-2. 2 minuten later zorgde McAnespie voor de 0-3, en weer 1 minuut later stond het 0-4 voor Morton door 1 van mijn spitsen.
Na rust werd het allemaal wat minder. Templeman scoorde zijn 2e goal van de dag en 8 minuten voor tijd maakte ICT dan nog de 1-5 voor de statistieken.
De competitie is nu 25 speelronden oud en Morton wacht nog steeds op de eerste verliespartij dit jaar.
1. Morton 25 - 19 won - 6 draw - 0 lost
2. Inverness CT 15 won - 7 draw - 3 lost
Ik zit nog in de FA Cup en de grote clubs Celtic en Rangers liggen er al (Celtic won van Rangers en ze verloren van Aberdeen). Ik mag nu thuis Aberdeen ontvangen (volle bak dus). Bij winst ligt de weg naar Europa open omdat de oppositie niet meer zo heel sterk is.
Ik krijg volop andere jobs aangeboden van League One & Two clubs. Heb al aanbiedingen van Barnsley en Wycombe afgeslagen.
Mijn grootste uitdaging bij Morton wordt het bij elkaar houden van dit elftal. Mijn hele basiself staat nu in de belangstelling van grote SPL-teams en Engelse Championship teams. De jonge spelers willen wel blijven, maar mijn ervaren krachten (waarvan ik er maar 2 heb) beginnen onrustig te worden.
Ik heb Joe Keenan van Chelsea alvast aangetrokken als versterking op het middenveld. Hij komt deze zomer naar Morton toe voor ¤180.000
![]()
. Zijn stats zien er goed uit en ik verwacht veel van hem. Oud Morton- en Rangers speler Derek McInnes komt zijn carriere in Greenock afsluiten, hij moet voor de nodige ervaring zorgen met zijn 34 jaar.
Nog een tip voor een leuke goedkope spits:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”