Edit: Dit was ReadMe bij een maatquote:Digi23:
Was het maar waar.. dit ben ik niet zelf.
Deze:quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:30 schreef Puckzzz het volgende:
post de foto dan ook ff waar het om gaat, die is de moeite waard om nog een keer hier gepost te worden
Dat is geen gewoon meisje, dat is een prinsesjequote:Op woensdag 25 mei 2005 22:25 schreef Halinalle het volgende:
Portretje van mijn nichtjeook een meisje
[afbeelding]
quote:Op maandag 30 mei 2005 13:20 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat is geen gewoon meisje, dat is een prinsesje![]()
quote:Op maandag 30 mei 2005 13:37 schreef Halinalle het volgende:
[..]Je hebt er een driejarig vriendinnetje bij.
Dat je er al een paar keer naar kijkt is voor mij al goedquote:Op maandag 30 mei 2005 21:01 schreef pea4fun het volgende:
[..]![]()
Ymke, je foto is iig apart. Ik weet nog niet of ik hem mooi vind...Heb er nu al een paar keer naar gekeken.
En dit is fotografie zoals het behoort te zijn , zeer zeer mooi .quote:Op maandag 30 mei 2005 23:39 schreef Olio het volgende:
[..]
![]()
Ook nog maar eens een portret:
[afbeelding]
Ha Olioquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:03 schreef Olio het volgende:
He Ymke, dit is bestaand licht.
De poses bepaal ik zelf in de meeste gevallen, en iedereen die in de buurt van mijn camera komt is een model.
Goed licht meten is het halve werk, als dat eenmaal goed zit kun je je op andere zaken richten.
Als je meer wilt weten stuur me maar een pb-tje
Ik weet wat hij bedoelt Iciclequote:
quote:Op maandag 30 mei 2005 23:39 schreef Olio het volgende:
[..]
![]()
Ook nog maar eens een portret:
[afbeelding]
Mooi gedaan!quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:12 schreef Astridj0h het volgende:
Kickje met behulp van sofie:
[afbeelding]
[afbeelding]
idd. de ellebogen iets meer naar buiten toe was beter geweest, ik denk dat je op dat moment die dingen niet ziet omdat je zo met je foto bezig bent. Ik zal zeker de 18e proberen om op dat soort dingetjes te letten, maar of dat lukt weet ik nietquote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:50 schreef fr.oosje het volgende:
De tweede foto is wat raar met de armen zo. Rechterarm lijkt wel een stompje zo en van de linkerarm zie je alleen een heel klein stukje hand. Dat is wel storend
Les voor de volgende keer: zweep mee!!!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:39 schreef Astridj0h het volgende:
@ Ivo wel overal, niet door iedereenhoop gewoon op veel feedback op deze manier
@ puckzzz ja lachen had wel gemogen, overigens had ze wel beetje mysterieuze glimlach op der mond liggen, maar door het rare resizen is het beetje weg gevaagd lijkt wel...
@fr.oosje Zag het inderdaad later, maar het leek me nog raarder dat er nu nog af te croppen. Overigens ziet Sofie er zo rustig uit, maar ze was nogal bewegelijk (lees zat geen seconde stil) en ik had dus al de grootste moeite haar op een beetje normale manier neer te zetten. Ze keek ook telkens weg of begon te praten terwijl ik net schoot. Ik had dus niet zo heel veel tijd om de juiste compositie in de zoeker te bepalen. Neem me wel iedere keer voor er beter op te letten, zo ook nu
Misschien is het bij zo'n donkere foto's met een spot best om eerst je witbalans handmatig in te stellen. Als deze op automatisch staat kan je in donkere omstandigheden een foute berekening krijgen en bijgevolg is wit geen wit meer.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:55 schreef Puckzzz het volgende:
Het is best lastig om het model over te halen de foto's op inet te plaatsen hoor
Wat ik zelf gewoon erg goed gelukt vind aan de foto's is de compleet zwarte omgeving en alleen een spotlichtje op het gezicht. Dat is ook wat ik probeerde te bewerkstelligen. Ik vind het jammer dat de foto's nog erg rood zijn geworden. Ik heb bij de eerste iets teveel rood verwijderd vind ik, maar het origineel is nog roder. Hoe kan dat? Ik had een spotlight van 40 watt gebruikt, en dan nog zo'n rood licht?Mijn haar is normaal gesproken echt blond en nu lijkt het gewoon rood..
we worden allemaal een jaartje ouderquote:Op zondag 5 juni 2005 21:39 schreef Astridj0h het volgende:
Ik vind de tweede foto in z/w niet zo goed gelukt, je hebt nu wel een erg uitgebeten lip/wang. Ik vind de foto's wel ok (het idee met spot/ donkere achtergrond staat mij wel aan) maar ik heb wel eens mooiere foto's gezien met jou als model![]()
Nummer één vind ik dan inderdaad het beste.
quote:
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:02 schreef Re het volgende:
puckzzz je gaat al aardig goed richting de low-keyen moeten we dat zweverige letterlijk of figuurlijk nemen
Persoonlijk vind ik bij low key ook wat ruis (hoge ASA) horen, maar ik weet dat niet iedereen er zo over denkt, so don't shoot me.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:07 schreef Puckzzz het volgende:
[..]hangt van de ingenomen mate alcohol af
is het nou echt low-key of mist er nog iets?
low key accentueert nog iets meer de lijnen (dus nog iets minder licht [of meer gebundeld licht] gericht op een zijkant van het gezicht, maar jammer dat hij dus ietjes onscherp is)quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:07 schreef Puckzzz het volgende:
[..]hangt van de ingenomen mate alcohol af
is het nou echt low-key of mist er nog iets?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:10 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik bij low key ook wat ruis (hoge ASA) horen, maar ik weet dat niet iedereen er zo over denkt, so don't shoot me.
Noise Ninja is een programma om ruis te onderdrukken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:08 schreef Puckzzz het volgende:
plastic? wat? kun je wat duidelijker zijn?
Dat heb ik helemaal niet gebruikt. Alleen een beetje Noisefiltertje in PSquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Noise Ninja is een programma om ruis te onderdrukken.
Dit is een andere als in dat andere topic hoorquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:16 schreef Puckzzz het volgende:
Hij blijft mooi Pea, maar op je site staat er 1tje die ik eigenlijk ook heel erg mooi vind
mooi, ook heel geschikt voor de wedstrijd deze maandquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:23 schreef dontcare het volgende:
Kennis uit het café diep in gedachte:
[[url=http://www.dontcare.net/portret/IMG_0550k.jpg]afbeelding][/url]
Da's ongeveer hetzelfde principe. Ruisonderdrukking levert vaak 'plastic-achtige' gezichten op. Je kunt de ruis beter gewoon laten voor wat het is. Ruis is niet per definitie iets slechts.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:06 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gebruikt. Alleen een beetje Noisefiltertje in PS
Ik eigenlijk ook , maar ja , belichting blijft lastig als je juist ze ongezien probeerde te schietenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:50 schreef Astridj0h het volgende:
@dontcare vind de donker balk over zijn voorhoofd best wel storend. verder heb je hem wel mooi op een onbewaakt ogenblik weten te schieten!
zou ik niet doen, ik denk niet dat je het goed weg zal krijgen. maarja dat is mijn mening alleen maarquote:Op zondag 12 juni 2005 00:01 schreef dontcare het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook , maar ja , belichting blijft lastig als je juist ze ongezien probeerde te schieten
Moet mischien nog even kijken of het een beetje te bewerken is in photoshop .....
Klopt.. is nu ook 'mijn' dame.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:59 schreef Astridj0h het volgende:
En na je sabbatical ben je gelijk maar vergeten wat de maximale breedte hier is
Ik heb hem al ergens anders langs zien komen, mooie plaat hoor! (blijft een leuk model ook, dit is toch ook de dame van het portret met die muts op?)
neuh, alles manueel D100 50mm f/1.4quote:Op zondag 12 juni 2005 10:40 schreef American_Nightmare het volgende:
Je zegt het zelf al. Wat voor toestel gebruikt je? Op de halfautomaat krijg je toch niet dit soort platen?
TIjd om die halfautomaat te gaan gebruiken als dit je beste platen zijn dan. Ik snap sowieso niet waarom mensen maar altijd voor de M-stand willen gaan. In sommige situaties kan ik het me voorstellen, maar bij een modelshoot met niet contnu veranderende lichtomstandigheden niet.quote:
Omdat het soms voor de sfeer handig kan zijn om een halve of meerdere stops over of onderbelichting toe te passen. Ja, je kan een sfeer echt al op foto vastlegge, dat hoeft niet altijd naderhand met photoshop te gebeuren.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:41 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
TIjd om die halfautomaat te gaan gebruiken als dit je beste platen zijn dan. Ik snap sowieso niet waarom mensen maar altijd voor de M-stand willen gaan. In sommige situaties kan ik het me voorstellen, maar bij een modelshoot met niet contnu veranderende lichtomstandigheden niet.
Ik vind'm wel leuk als lowkey. Ik was er een paar dagen geleden ook mee aan het experimenteren.quote:
ik denk dat het meer is dat jij mijn visie niet begrijpt maar dat mag ook hoorquote:Op zondag 12 juni 2005 12:41 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
TIjd om die halfautomaat te gaan gebruiken als dit je beste platen zijn dan. Ik snap sowieso niet waarom mensen maar altijd voor de M-stand willen gaan. In sommige situaties kan ik het me voorstellen, maar bij een modelshoot met niet contnu veranderende lichtomstandigheden niet.
Ik vind m wel wat hebben zo. Misschien dat je het nog een pietsie kunt oplichten, maar niet te veel. En anders iets meer licht in het gezicht gebruiken met een spotje of zo?quote:
het zijn niet erg toeschietelijke mensen helaas, ik had er ook wel wat meer willen fotograferen, maar ze vonden het niet zo leukquote:Op maandag 13 juni 2005 10:20 schreef Astridj0h het volgende:
Nr. 2
Bij de rest vind ik het jammer dat ze allemaal heel erg en profile zijn, had wel wat meer van de gezichten willen zien?
zonnebril...
Zo was ik overlaatst op een evenement (jaarlijkse feestdag open asielcentrum) en had toevallig m'n camera mee. Er waren mensen in hun traditionele kledij en een paar prachtige rasta's. Jammer (maar begrijpelijk) dat de meeste mensen niet op de foto wilden.quote:Op maandag 13 juni 2005 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
het zijn niet erg toeschietelijke mensen helaas, ik had er ook wel wat meer willen fotograferen, maar ze vonden het niet zo leuk
Ja inderdaad. Lijkt me ook niet relaxed om te fotograferen terwijl je beseft dat als je de verkeerde vastlegd je een nieuwe camera kunt kopen waarschijnlijk.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:06 schreef Olio het volgende:[..] Pucks ik vind ze niet zo. Dapper, maar de achtergrond doet teveel mee en ze zien er een beetje flets uit. Lijkt me ook niet makkelijk om ze goed te krijgen als ze niet mee willen werken.
En 'm uit een vrij ongemakkelijke plek te kunnen pulken ook nog eens denk ikquote:Op maandag 13 juni 2005 15:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Lijkt me ook niet relaxed om te fotograferen terwijl je beseft dat als je de verkeerde vastlegd je een nieuwe camera kunt kopen waarschijnlijk.
Ze zijn idd wel aardig, maar lijken allemaal net niet scherp. Die liggende met die tafelpoot zou wel eens heel leuk kunnen zijn als je hem cropt...ga ik ff proberen.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:34 schreef Esto het volgende:
Gister wat uitgeprobeerd... Ik vond zelf dat er wel een paar leuke tussen zaten:
1.
[afbeelding]
2. Wel jammer dat je net nog die stoelpoot ziet![]()
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Heel knap dat je ongezien toch nog zulke plaatjes hebt kunnen maken. Iets meer onscherpe achtergrond had ze wel mooier gemaakt denk ik (maar dat kan je ook met PS achteraf doen als dat ter plekke niet mogelijk isquote:Op maandag 13 juni 2005 08:04 schreef Puckzzz het volgende:
Gisteren naar een Harley dag geweest. Afegzien van het feit dat ik drie keer mijn kwijlbakje heb kunnen legen vanwege de mooie Harley's kon je daar ook de meest uiteenlopende figuren tegen
Hoe herken je een Harley rijder? Juist! Aan de zonnebril op zijn hoofd
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
Kijk zoiets? Bewerken op zo'n klein plaatje is natuurlijk niet zo mooi als op een groter, maar die heb jij, dus probeer het eens.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:34 schreef Esto het volgende:
Gister wat uitgeprobeerd... Ik vond zelf dat er wel een paar leuke tussen zaten:
1.
[afbeelding]
2. Wel jammer dat je net nog die stoelpoot ziet![]()
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
quote:Op maandag 13 juni 2005 15:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
En 'm uit een vrij ongemakkelijke plek te kunnen pulken ook nog eens denk ik
Ik zat me dat ook al af te vragen. Wat bedoel je, olio?quote:@olio: ik vind ze niet echt flets hoor, dat je ze niet mooi vind kan ik niets aan doen, maar flets?
Oh wauw!quote:Op maandag 13 juni 2005 16:35 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Kijk zoiets? Bewerken op zo'n klein plaatje is natuurlijk niet zo mooi als op een groter, maar die heb jij, dus probeer het eens.
[afbeelding]
Ik drukte me weer eens ongemakkelijk uit denk ik, maar de foto's kunnen wel wat meer pit gebruiken. De kleuren van de koppen en de achtergrond lopen een beetje in elkaar over, misschien dat een contrastrijke z/w bewerking er nog wat moois van kan maken. En het ging me er niet om of ik ze nou mooi vind, meer of ze fototechnisch geslaagd zijn. (zo beter?)quote:Op maandag 13 juni 2005 15:40 schreef Puckzzz het volgende:
@olio: ik vind ze niet echt flets hoor, dat je ze niet mooi vind kan ik niets aan doen, maar flets?
Levels, contrast en verscherptquote:Op maandag 13 juni 2005 17:55 schreef Esto het volgende:
[..]
Oh wauw!![]()
Ik vind em nu eigenlijk veel mooierZo te zien heb je er ook nog contrast bij gedaan of niet?
In ieder geval bedankt, voor de tips ook!
Wat denk jij? eens even niet van die lieve lachende kindertjesquote:Op maandag 13 juni 2005 19:16 schreef Ymke het volgende:
Wat portretjes tussendoor
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
4)
[afbeelding]
5)
[afbeelding]
Ik snap dat je ze op de foto hebt gezet terwijl ze bezig waren. Iedereen trekt dan wel eens een raar gezicht, maar zo 'ben' je dan toch niet. Om zulke foto's grinnikt iedereen een keer, maar er zijn maar weinig mensen die ze op die manier inlijsten. De laatste vind ik dan nog wel leuk trouwens, daar straalt het plezier vanaf.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:23 schreef Ymke het volgende:
Nou , nee , ik heb ze gewoon geschoten zoals ze zijn
Ik snap wat je bedoelt, maar behalve bij die laatste dus zie ik het gevoel erachter niet zo. Maar anderen misschien wel.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:40 schreef Ymke het volgende:
Het gaat mij er ook niet zoveel om wat de meeste mensen doen of inlijsten , daar denk ik niet eens aan als ik een foto neem. Het gaat mij meer om iets van de persoon zelf neer te zetten en als dat een jongen is die het koud heeft van de regen of een kind dat schaterd in een zwembad dan heb ik het voor mezelf goed gedaan (technisch daar gelaten)
Maar goed daar denken we dus beide heel anders over
Ik begrijp wel wat je bedoelt, met zulke karakteristieke koppen is natuurlijk veel meer te doen, als die mannen nou eens een beetje mee hadden willen werken was dat wellicht nog te doen geweest. Die met die dikke kop zette nog geen seconde later zijn helm op (helemaal in camouflagekleuren gespotenquote:Op maandag 13 juni 2005 19:08 schreef Olio het volgende:
[..]
Ik drukte me weer eens ongemakkelijk uit denk ik, maar de foto's kunnen wel wat meer pit gebruiken. De kleuren van de koppen en de achtergrond lopen een beetje in elkaar over, misschien dat een contrastrijke z/w bewerking er nog wat moois van kan maken. En het ging me er niet om of ik ze nou mooi vind, meer of ze fototechnisch geslaagd zijn. (zo beter?)
heerlijke expressie hoorquote:
Ey dat ben ikquote:Op maandag 13 juni 2005 16:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Een bekende voor een aantal:
[afbeelding]
[afbeelding]
Qua pose vind ik 3 de sterkste. Maar ik vind de foto's een beetje hard. Alsof ze onder TL verlichting zijn gemaakt. Ze doen het model geen recht imho, want dat is best een mooie vrouw.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:11 schreef Vliegvrager het volgende:
Eens wat ge-experimenteerd met een minimal studio opstelling. Commentaar is welkom natuurlijk
1.
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Wat is dat nou voor achterlijke opmerking? Alsof hier iedereen maar een beetje uit zijn nek staat te lullen ofzo. Ga toch spelen in DPZ als je het niveau hier te laag vind A_Nquote:Op woensdag 15 juni 2005 11:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Zie verder DPZ voor zinvolle kritieken.
Be my guest...quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat voor camera heb je gebruikt, want dit kan ook met een hemawegwerpcam met in gebouwde flits.
Ik heb idd al afgesproken om met dit model buiten opnamen te maken, en je kunt er op rekenen dat die anders zullen zijn dan deze. Of ze bij jou in de smaak vallen, is een vervolgvraag.quote:Neem dit model mee naar buiten en binnen 5 minuten heb je waarschijnlijk al shots waarbij je deze doet verbleken.
tja, jammer dat je er zo over denkt. Nog jammerder dat je het zo verwoordt. Maar geen punt verder. Ik vraag om reacties op een serie waarvan ik weet dat ie niet aan het standaardbeeld voldoet. Dan krijg ik die reacties natuurlijk ook en moet ik niet zeuren als de kritiek stevig is.quote:Sorry, maar ik kan geen enkel positief punt noemen bij deze foto's. Hele slechte belichting, enorme ruis, saaie composities, een uitdrukkingsloos model.
hmmmz, dat begrijp ik niet helemaal. Ik dump mijn foto's zeker niet overal, alleen hier en op DPZ. Dat ik geen reactie geef op vragen, is ook wat overdreven. Ik heb de foto's in beide fora gisterenavond geplaatst Wat vind je een redelijke reactie tijd voor iemand met een full-time baan? Ik heb inmiddels in DPZ gereageerd. Overigens vond ik de kritieken daar sterk vergelijkbaar met de op Fok! naar voren gebrachte punten.quote:Ik snap je bedoeling niet overigens. Je dump overal je foto's, en geeft vervolgens geen reactie op vragen. Zie verder DPZ voor zinvolle kritieken.
Daar wordt het waarschijnlijk wat technischer gebracht waardoor je er meer waarde aan moet hechten. Hier zijn het maar een paar n00bs die iets roepen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:53 schreef Vliegvrager het volgende:
hmmmz, dat begrijp ik niet helemaal. Ik dump mijn foto's zeker niet overal, alleen hier en op DPZ. Dat ik geen reactie geef op vragen, is ook wat overdreven. Ik heb de foto's in beide fora gisterenavond geplaatst Wat vind je een redelijke reactie tijd voor iemand met een full-time baan? Ik heb inmiddels in DPZ gereageerd. Overigens vond ik de kritieken daar sterk vergelijkbaar met de op Fok! naar voren gebrachte punten.
De reacties zijn wel als verwacht, hoewel ik natuurlijk de stille hoop had dat er ook 1 of 2 mensen zouden zijn die het juist heel mooi vinden.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:44 schreef Puckzzz het volgende:
Hier ook niet, misschien vallen de reacties tegen.
Ga voor de grap eens een kijkje in het betreffende topic op DPZ (/mensen/Belinda) nemen en vergelijk de reacties daar met die van jou en RonaldV. Vertel me dan nog eens of ik daar meer waarde aan moet hechten.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Daar wordt het waarschijnlijk wat technischer gebracht waardoor je er meer waarde aan moet hechten. Hier zijn het maar een paar n00bs die iets roepen.
GeVEELiciteerd!quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:15 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ben erg blij met de waardering voor het model. ik waardeer haar ook enorm, en niet alleen als modelEen buitenreeks (weer portretten) zit er aan te komen, net als een zwangerschapsreeks.
![]()
Nouja ik houd niet van nathoudenpapbeleid. Ik kan bij deze foto's ook geen punten ter verbetering aandragen, want ik vind ze gewoon compleet niks. Zeker aangezien hij zegt dat hij de aspecten waarop ik kritiek heb allemaal zo bedoeld heeft. Sja. Digitale ruis is gewoon meestal lelijk in kleur. En hier is dat het geval.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:17 schreef RonaldV het volgende:
A_N, ik denk dat je het wel goed bedoelt, maar je formulering komt een beetje hard en koud over. Daar kom je op DPZ misschien mee weg (ik kom er nooit, dus ik ken de mores daar niet), maar hier werkt dat niet zo. Fok!/FOT heeft altijd als gewoonte gehad om kritiek opbouwend te maken, meer in de vorm van suggesties. Jouw post wijst alleen maar op de tekortkomingen, en geeft niet aan wat beter zou kunnen. Er lopen hierveel totale beginners rond, en door alleen maar op tekortkomingen te wijzen verliezen die wellicht hun enthousiasme.
Een nuance verchil, maar hier wel degelijk belangrijk.
Alsof het niveau op DPZ zo hoog isquote:Op woensdag 15 juni 2005 11:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor achterlijke opmerking? Alsof hier iedereen maar een beetje uit zijn nek staat te lullen ofzo. Ga toch spelen in DPZ als je het niveau hier te laag vind A_N![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:01 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Alsof het niveau op DPZ zo hoog isDaar zitten maar bar weinig echt goede fotografen, de rest lult maar wat. 'Goede plaat!'
Oh ik verdedig FOT ook niet ofzo hoor, ik kom hier niet eens zo vaak.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:05 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]..zegt iemand op Fok. Elke wedstrijd (dus het HOOGSTE niveau van Fok) zitten er slechts een paar platen tussen die ik op DPZ uberhaupt zou durven laten zien in een showcase. En bovendien zit elke goede fotograaf van Fot ook op DPZ.
Misschien een beetje cru gezegd door A_N (voor FOT begrippen), maar ik deel zijn mening wel (buiten dat "dumpen op DPZ").quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat voor camera heb je gebruikt, want dit kan ook met een hemawegwerpcam met in gebouwde flits.
Neem dit model mee naar buiten en binnen 5 minuten heb je waarschijnlijk al shots waarbij je deze doet verbleken. Sorry, maar ik kan geen enkel positief punt noemen bij deze foto's. Hele slechte belichting, enorme ruis, saaie composities, een uitdrukkingsloos model.
En da's dood en dood zonde....quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:08 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Oh ik verdedig FOT ook niet ofzo hoor, ik kom hier niet eens zo vaak.
Hoezo, ik ben geen fotograafquote:
Maar U zijt wel één van de schoonste modellen die dit forum te bieden heeftquote:
Dat heeft ze nog niet genoeg gehoord.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Maar U zijt wel één van de schoonste modellen die dit forum te bieden heeft![]()
Dankjewelquote:Op woensdag 15 juni 2005 18:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Maar U zijt wel één van de schoonste modellen die dit forum te bieden heeft![]()
Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel II )quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:27 schreef Scandalous het volgende:
[..]
DankjewelAl kan ik weinig toevoegen aan dit topic/forum, dus ik smeer m weer
![]()
Ik ben niet geinteresseerd in model zijn eigenlijkquote:Op woensdag 15 juni 2005 20:31 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel II )
Je naam/regio opgeven en je kan wel veel toevoegen aan dit topic
En ik kan het niet vaak genoeg herhalenquote:
quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:22 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Misschien een beetje cru gezegd door A_N (voor FOT begrippen), maar ik deel zijn mening wel (buiten dat "dumpen op DPZ").
Het eerste wat ik dacht was, zonde van het mooie model, en als ik dan verder lees dat het de bedoeling was, dan kan ik ook niets meer toevoegen, Ik ben wel benieuwd naar je camera.
De interesse in de camera is symptomatisch voor de focus op de technische kant van het verhaal, terwijl je deze korrel met ieder toestel kunt behalen waar je zelf de ISO op kunt instellen. Als ik het nu zeg (waar ik geen problemen mee heb overigens, een Dimage Z2) zullen er ongetwijfeld weer mensen zijn die hun onbegrip graag etaleren door te roepen dat je met zo'n toestel wel scherpe foto's kunt maken. Voor die mensen: weet ik, been there, done that, en nu even niet.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:32 schreef Olio het volgende:
En eindelijk kan ik de foto's van Vligenvanger zien. Ze zijn te groot.
Veel rood en de scherpte lijkt niet helemaal lekker. De laatste en #3 in mindere mate vind ik wel iets hebben. Met een fotobewerkingsprogramma moet er meer uit te halen zijn.
Welke camera is er hier gebruikt?
Voor de mensen die niet op DPZ komen geef ik hier, zonder enig waarde-oordeel van mijn kant, de letterlijke tekst van A_N op DPZ van gisterenavond.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik vind mijn kritiek dus ook puur opbouwend.
Nou ja, een klein waarde-oordeeltje van mijn kant dan: 'kijken alsof je kat net voor je ogen is doodgereden' vind ik leuk gevonden.quote:Dit lijkt wel ISO3200 op een 300D. Mijn Nokia maakt betere foto's serieus. Je model heeft er ook niet echt zin in. Je hebt lachen, je hebt niet lachen en je hebt kijken alsof je kat net voor je ogen is doodgereden. En de belichting is ook absoluut niks. Ga gewoon naar buiten, want deze studio is het niet.
Rest de vraag of we hier met een kattenliefhebber, of met een kattenhater te maken hebben.quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:36 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Nou ja, een klein waarde-oordeeltje van mijn kant dan: 'kijken alsof je kat net voor je ogen is doodgereden' vind ik leuk gevonden.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:01 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Alsof het niveau op DPZ zo hoog isDaar zitten maar bar weinig echt goede fotografen, de rest lult maar wat. 'Goede plaat!'
Kloptquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:08 schreef Icicle het volgende:
[..]
Alleen als jij tot de goede fotografen van DPZ behoort.
Maar dat zal wel niet
Prettig dat je de rest van de opmerkingen laat voor wat ze zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:31 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
[..]
De interesse in de camera is symptomatisch voor de focus op de technische kant van het verhaal, terwijl je deze korrel met ieder toestel kunt behalen waar je zelf de ISO op kunt instellen.
Hij is nogal grof bewerkt, maar daar hou'k wel van. Ik vind'm wel knap, hoewel het echt lichte deel van haar gezicht m'n aandacht iets teveel afleidt.quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:22 schreef Olio het volgende:
Lekker topic wordt dit. Blijf je meelezen Icicle?
[..]
Prettig dat je de rest van de opmerkingen laat voor wat ze zijn.![]()
Wilde even weten of je digireflex had, dat was alles. Maar je hebt teveel gemekker op je foto's gehad, en springt daarom steeds in de verdediging.
Maar goed, portretfoto's. Deze jonge vrouw zei dat ze niet zou plakken.
Ik zei van wel.
[afbeelding]
Hier plakt ze prima! Mooie dame, en mooie foto, ondanks de bewerking (die niet mijn smaak is). Ik vind haar gezicht wel een beetje erg licht gemaakt, of was dat in het origineel ook al zo?quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:22 schreef Olio het volgende:
[..]
Wilde even weten of je digireflex had, dat was alles. Maar je hebt teveel gemekker op je foto's gehad, en springt daarom steeds in de verdediging.
Ik zei van wel.
[afbeelding]
Omdat je het ze aardig vraagtquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:22 schreef Olio het volgende:
[..]
Je had gelijk!quote:Maar goed, portretfoto's. Deze jonge vrouw zei dat ze niet zou plakken.
Ik zei van wel.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:31 schreef HMaster-II het volgende:
Best een mooie jonge vrouw.
Hooikoorts, en de oogdruppels verklaren de waterige ogen.quote:
Oei ik zie nu dat de rand onder de neus wat te rood is. Lijkt wel of ze aan de coke is geweest
*bukt nu om geen klappen te krijgen*
lekkere lome uitdrukkingquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:22 schreef Olio het volgende:
[..]
Ik zei van wel.
[afbeelding]
Je kan altijd op jezelf gaan testenquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:42 schreef HMaster-II het volgende:
Oh dat van de hooikoorts heb ik niet meegekregen. Ik lette echt alleen op de foto zelf. Ieder begin is moeilijk. Ik heb zelf geen model in de buurt, om te vragen voor een paar shoots. Ervsring heb ik dus ook niet.
Neem er foto van en plaats'm zodat je gewoon OT gaatquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:59 schreef Icicle het volgende:
Het spookt hier.
Je kunt het ook normaal vragen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:01 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Neem er foto van en plaats'm zodat je gewoon OT gaat![]()
ja, op een niet nader te noemen site die met een D begint en op PZ eindigt spookt het nooitquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:59 schreef Icicle het volgende:
Het spookt hier.
Kloptquote:Op woensdag 15 juni 2005 23:07 schreef Icicle het volgende:
Jij bent geen echte fotograaf, dus dat kun je niet weten Alfisti.
Misschien las je erover omdat ik het normaal vroeg ?quote:
Blijkbaar was ik niet de enige!quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:11 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Misschien las je erover omdat ik het normaal vroeg ?
nou, dat zullen we dan maar even doen hoorquote:
Ik vind het nogal afstandelijk overkomen dat ze niet in de richting van de camera kijkt , beetje loze blik zo , heb je er nog meer uit die serie?quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:42 schreef blackbully het volgende:
zo, even een ontopic foto van mij.
(is een foto uit de eerste portret serie die ik heb gedaan, natuurlijk wel vaker wat portretten geschoten maar nooit de tijd voor genomen)
foto is redelijk geslaagd naar mijn mening maar mis wat licht aan de boven zeide van het hoofd jammer genoeg.
beoordeeld u zelf maar
[afbeelding]
jawel maar staat allemaal in raw. dus kan niet zo snel eff zoeken.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:59 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik vind het nogal afstandelijk overkomen dat ze niet in de richting van de camera kijkt , beetje loze blik zo , heb je er nog meer uit die serie?
wat is er mis met een loze blik?, ik vind dat kjuist altijd wel wat hebben die leegtequote:Op woensdag 15 juni 2005 23:59 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik vind het nogal afstandelijk overkomen dat ze niet in de richting van de camera kijkt , beetje loze blik zo , heb je er nog meer uit die serie?
Als het een blik is waarvan ik denk dat het model ergens over mijmert vind ik het wel mooi , Als ik het idee heb dat er niks in dat hoofd omgaat boeit het me niet.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:08 schreef Re het volgende:
[..]
wat is er mis met een loze blik?, ik vind dat kjuist altijd wel wat hebben die leegte
Ik snap wat je bedoelt Ymke. Maar voor mij (bovenstaand model ) is het moeilijk om zo op de foto te staan. Ik ben niet gewend en vind het ook niet makkelijk om met mijn gezicht op de foto te komen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:14 schreef Ymke het volgende:
[..]
Als het een blik is waarvan ik denk dat het model ergens over mijmert vind ik het wel mooi , Als ik het idee heb dat er niks in dat hoofd omgaat boeit het me niet.
En nu ben ik weg , ajuus
Ik denk dat de uitdrukking er al iets anders uit zou zien mocht je niet zo in profiel staan. Als je gezicht al iets naar de camera was gericht ben je een ander beeld.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:19 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt Ymke. Maar voor mij (bovenstaand model ) is het moeilijk om zo op de foto te staan. Ik ben niet gewend en vind het ook niet makkelijk om met mijn gezicht op de foto te komen.
Je kan pas van mijn portret leuke fotos maken als ik het niet in de gaten heb dat er iemand een foto van me neemt.
Zodra dat RonaldV op bezoek is geweest dan zullen we misschien resultaat zien.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:27 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik denk dat de uitdrukking er al iets anders uit zou zien mocht je niet zo in profiel staan. Als je gezicht al iets naar de camera was gericht ben je een ander beeld.
Ik vind de kleur en de warmte wel erg mooi op de foto.
ideequote:Op donderdag 16 juni 2005 00:19 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt Ymke. Maar voor mij (bovenstaand model ) is het moeilijk om zo op de foto te staan. Ik ben niet gewend en vind het ook niet makkelijk om met mijn gezicht op de foto te komen.
Je kan pas van mijn portret leuke fotos maken als ik het niet in de gaten heb dat er iemand een foto van me neemt.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:06 schreef blackbully het volgende:
[..]
jawel maar staat allemaal in raw. dus kan niet zo snel eff zoeken.
hier nog 1 waar ik mee heb zitten klooien in PS (of ander programma. )
[afbeelding]
nu niet allemaal de ontbrekende stukken bij de voorgaande foto's er bij gaan soepen hequote:
Thnxquote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:43 schreef Vliegvrager het volgende:
goeie schop, goeie kop, mooie foto.ik zou hem marginaal anders gecropt hebben en in kleur
afgedrukt hebben
KOM OP MEID!! ff de lange tenen intrekken.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Daar wordt het waarschijnlijk wat technischer gebracht waardoor je er meer waarde aan moet hechten. Hier zijn het maar een paar n00bs die iets roepen.
pms?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:21 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
KOM OP MEID!! ff de lange tenen intrekken.Nooit van sacasme gehoord? Je ken AN toch ook al langer dan vandaag, bovendien denk je dat hij iets impliceert tewijl hij dat ontkent. Waarom dan zo'n reactie van jouw kant?
Helemaal mee eens.. naar het wedstrijdtopic ermee. Deze foto doet de overige (snapshots imo) verbleken. Lekkere compositie en toning!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:08 schreef Puckzzz het volgende:
Heeeeeeeeeeeerlijke foto's, vooral die van de kindjes, uitschieter voor mij dat jongetje op het hek (wedstrijdinzending Ymke?)
kindje!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:09 schreef Ymke het volgende:
oeeeeeeeeeeeeee nu ga ik twijfelen . Jullie maken het me wel erg moeilijk
volgens mij is ze net 13 of 14 ofzo, zou ze er wel een beetje vroeg bij zijn niet?quote:Op zondag 3 juli 2005 13:05 schreef Ymke het volgende:
Ha Pea
Let een beetje op dat er geen halve armen en schouders enzo opstaan. Licht is ook een beetje flets volgens mij . nummer 4 vind ik het prettigst om naar te kijken. Verder kijkt ze een beetje alsof ze stoned is
Halve armen en schouders heb ik een beetje expres gedaan om wat van het volume van het meisje af te halen, misschien niet genoeg als het nu storend overkomt. Flets hm...was me zelf niet zo opgevallen, maar ik kan er natuurlijk even mee spelen in PS om te kijken of het nog sprekender kan. En ja...zo kijkt ze idd hahaha...maar ze is het niet hoor.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:05 schreef Ymke het volgende:
Ha Pea
Let een beetje op dat er geen halve armen en schouders enzo opstaan. Licht is ook een beetje flets volgens mij . nummer 4 vind ik het prettigst om naar te kijken. Verder kijkt ze een beetje alsof ze stoned is
Ze is idd 14quote:Op zondag 3 juli 2005 19:44 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
volgens mij is ze net 13 of 14 ofzo, zou ze er wel een beetje vroeg bij zijn niet?maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb niet op deze foto's gereageerd omdat ik eerlijk gezegd het modelletje niet uhm.......nouja, niet.....ach..nouja...de foto's zijn kwalitatief wel goed, maar ik weet dat Pea met een ander model veeeeel beter uit de voeten zou kunnen
![]()
Ik heb ietsje gelevelled, ik vind em er hier niet echt flets uitzien, misschien heb ik mijn beeldscherm instellingen niet zo best staan. In verhouding tot de foto's uit de minolta zijn deze al veel kleurrijker eigenlijk... Die ogen ja...daar heb ik nog meer lekkere sprekende foto's van proberen te maken. Is dit beter qua fletsheid?quote:Op maandag 4 juli 2005 00:03 schreef Puckzzz het volgende:
Kvind 'm een beetje flets Pea, heb je al iets gelevelled of komt ie zo uit de camera?
Mooie ogen
en ja! je modelletje van de vorige serie heeft zeker een leuk snoetje, zonder meer, ze zou alleen haar ogen ietsje verder open moet houdenmaar ze is nog maar 14, dat komt nog wel
lief jah!, mooi meisje, mooie fotoquote:
Leuke foto. Goed beeldvullend, waardoor ze lekker van het scherm spat. Lekker spontaan ook. Maar waarom ZW? Volgens mij heeft ze hele mooie ogen die in kleur veel beter tot hun recht komen.quote:
neehe? niet weer!!!!!quote:Op maandag 4 juli 2005 11:32 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Leuke foto. Goed beeldvullend, waardoor ze lekker van het scherm spat. Lekker spontaan ook. Maar waarom ZW? Volgens mij heeft ze hele mooie ogen die in kleur veel beter tot hun recht komen.
Ik heb 'm ook in kleur!quote:Op maandag 4 juli 2005 11:32 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Leuke foto. Goed beeldvullend, waardoor ze lekker van het scherm spat. Lekker spontaan ook. Maar waarom ZW? Volgens mij heeft ze hele mooie ogen die in kleur veel beter tot hun recht komen.
Hang die er eens bij ter vergelijking?quote:
Dat vond ik dus ook. Ondanks dat ze helderblauwe ogen heeft, leidt die trui te veel af.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:07 schreef Shark.Bait het volgende:
zw/w is mooier, de kleuren leiden af...
save for the web?quote:Op maandag 4 juli 2005 13:15 schreef Lisariya het volgende:
Jammer, ik had net in Photoshop de foto veranderd met een duotoon, maar helaas is de foto erna niet meer op te slaan als jpeg. Kan ik dat op een andere manier toch doen? Dus sepia maken en toch jpeg behouden?
quote:Op maandag 4 juli 2005 13:36 schreef Lisariya het volgende:
Inderdaad Shark Bait! Save for the web. Weer wat geleerd, thanks
Wat vinden jullie van deze in vergelijking met de ZW?
[afbeelding]
Wat is USM? Unsharp Mask? Heb ik al lichtjes toegepast. Nouja, dat andere kan misschien liggen aan mijn filter: Gaussiaans VERVAGENquote:Op maandag 4 juli 2005 13:40 schreef Ymke het volgende:
Probeer eens een klein beetje USM te gebrtuiken.
Foto lijkt niet helemaal scherp maar dat kan ook aan mn monitor hier liggen
Ik vind deze eigenlijk veel beter dan de oorspronkelijke...quote:
ywquote:Op maandag 4 juli 2005 13:36 schreef Lisariya het volgende:
Inderdaad Shark Bait! Save for the web. Weer wat geleerd, thanks
jaaaa.. deze 14.gifquote:
Schattig idd, maar volgens mij niet scherp helaas....quote:
ogen scherp, de rest lijkt het niet te zijn.. toppiequote:Op maandag 4 juli 2005 14:07 schreef Lisariya het volgende:
Voorlopig even de laatste van de serie.
[afbeelding]
Dank je voor je commentaar. Ik geloof dat ik nu ook snap wat ymke heeft bedoeld met slechte uitsnedes. Ik ga daar een volgende keer op proberen te letten.quote:Op maandag 4 juli 2005 09:17 schreef Vliegvrager het volgende:
@pea: dat meisje van 14 heeft nogal een breed gezicht. Op zich geen punt natuurlijk maar die eerste foto benadrukt dat nogal (ik dacht in eerste instantie dat het resizen mislukt was) Die foto doet het model dus geen recht. Ik kan er niet precies de vinger achter krijgen waarom.
Over het geheel is dit een leuke serie: model, kleding en achtergrond netjes in balans, technisch netjes in orde. Het is allemaal niet zo spannend, maar ik geloof ook niet dat het spannend bedoeld was, dus dat is ook prima. Een paar kleine puntjes:
2: leuke plaat, jammer van de gecropte arm
3: lekker dromerig, past prima bij een meisje van 14
4: leuke pose, maar pas op met wat vollere modellen die naar beneden kijken: er vormen zich al heel snel plooien in de hals, en dat benadrukt het volume (hoeft geen punt zijn btw)
5: vind ik wat minder: de kleur van de kleding klopt niet met model en achtergrond en weer plooien. Te veel schaduw bij de ogen
6: komt heel natuurlijk over: caught her by surprise? De crop verpest het een beetje. Links nog te verhelpen door meer te croppen, maar rechts wordt het lastig met die hand in de nek Jammer, want dit is een leuke plaat.
7: is ook weer een leuke foto, maar ze kijkt net ff raar
Als ik jou was, zou ik 1 en 5 niet selecteren, als ik haar was, zou ik 3 (voor papa en mama) en 4 (voor zichzelf) inlijsten, of misschien toch 2.
ps: nummer ze ff, dat praat wat makkelijker.
quote:Op maandag 4 juli 2005 00:21 schreef Puckzzz het volgende:
zeg dat soort dingen nou niet pea....gaat ie van naast zijn schoenen lopen
Ja, dat het een bekend gezicht is maakt het niet makkelijker...Ik vind het ook lastig om foto's uit te zoeken nu die ik kan laten zien, maar deze is door de selectie heen gekomen.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:27 schreef Offy het volgende:
Hey Pea, bekend gezicht daar
Die 2e foto is inderdaad al wat minder fletsBen benieuwd naar de rest van de serie!
Mooie foto Peaquote:Op maandag 4 juli 2005 20:19 schreef pea4fun het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat het een bekend gezicht is maakt het niet makkelijker...Ik vind het ook lastig om foto's uit te zoeken nu die ik kan laten zien, maar deze is door de selectie heen gekomen.
[afbeelding]
op groot formaat is ie mooier
http://erwtjedenkt.alsikmaarinbeeld.com/a/26Re.jpg
die is ook minder mooi, het haar zit niet echt mooi (vreemd plukje op voorhoofd) en hij kijkt een beetje zuurquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:06 schreef pea4fun het volgende:
Dank je puckzzz
@ offy, ik heb hem ook met dat randje arm, maar daar vond ik de blik net weer ietsie minder. En dt knoopje...nah, dat wordt zo quasi sexy...ff die andere foto zoeken, edit hem hier wel bij zometeen.
Edit: Deze dus, die vond ik minder.
[afbeelding]
Ik vind zelf die laatste ook het best, ik moet nog wel een betere hebben met pak als die ik hierboven heb staan, ik zal kijken voor minder ruimte boven het hoofdquote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Die laatste vind'k het best Pea. Op de eerdere vind'k tevel ruimte boven z'n hoofd (en dat is nog een trauma dat ik aan het vak fotografie heb ovegehouden)
Hele leuk spontane foto! Lekker grove korrel.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:55 schreef misterP het volgende:
laat ik er ook maar eens een posten:
[afbeelding]
wat vinden jullie er van?
whzquote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:17 schreef RonaldV het volgende:
Ik vind die parasol juist wel een aardige toevoeging aan de onderste helft van de foto.
staartjequote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
whz
En @Pea... ik vraag me af of een staart beter zou staan bij een man in pak.Maar iig de knoopjes van het jasje dicht als je staat, of hand in broekzak. Maar da's een detail.
lang haarquote:
niks -tjequote:
Mee eens, dat maakt de foto net wat meer af. Minder vind ik het afgecropte haar. Bij close-ups vind ik dat wel leuk, maar bij deze foto past het imho niet zo. Verder is het een leuke plaat. Kleuren kloppen met elkaar, leuke compositie (afgezien van die crop dus), leuk model en technisch netjes uitgevoerd.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:17 schreef RonaldV het volgende:
Ik vind die parasol juist wel een aardige toevoeging aan de onderste helft van de foto.
Nou nog ff gespeeld met die foto. Omgezet naar zw-w en een deel meer vervaagd, omdat ik hem eigenlijk te druk vond voor zw-w.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:34 schreef Puckzzz het volgende:
de 2emaar dan komt mijn ZW verslaving weer naar boven
heb je 'm ook in ZW Pea?
Die 2e vind ik leuk, alleen jammer dat zijn bier dood isquote:
Hele mooie foto's.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:35 schreef Lisariya het volgende:
Twee foto's van een shoot die ik vandaag heb gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij de eerste foto vind'k dit net goed passen bij het geheel, bij de 2de is dat mss iets minder het geval.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:41 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Hele mooie foto's.![]()
Alleen ben ik niet zo gecharmeerd van die Edding3000 stift strepen rond de ogen.Dat doet voor mij afbreuk aan het elegante van deze dame.
Bij de bovenste dan iets meer egaler uitgewerkt. Ik ben gewoon geen fan van dat soort strepen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:44 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Bij de eerste foto vind'k dit net goed passen bij het geheel, bij de 2de is dat mss iets minder het geval.
Die streep onder het oog bedoel je? Die is niet bijgewerkt tussen de foto's. Is precies dezelfde make-up! Maar bedankt voor de tips over het truitje!quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:46 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Bij de bovenste dan iets meer egaler uitgewerkt. Ik ben gewoon geen fan van dat soort strepen.![]()
ik bedoelde dat op de bovenste foto het mooier zou zijn als die streep iets egaler aangebracht zou zijn. Het is nu wat te hard afstekend.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:57 schreef Lisariya het volgende:
[..]
Die streep onder het oog bedoel je? Die is niet bijgewerkt tussen de foto's. Is precies dezelfde make-up! Maar bedankt voor de tips over het truitje!
Ik denk dat het zo leek doordat, op het de makeup, de lichtinval (op de 2de) sterker is, en daardoor meer op de voorgrond komt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:57 schreef Lisariya het volgende:
[..]
Die streep onder het oog bedoel je? Die is niet bijgewerkt tussen de foto's. Is precies dezelfde make-up! Maar bedankt voor de tips over het truitje!
de eerste vind ik heel erg mooi! als ik al zou willen mierenneuken dan is het misschien de plukjes haar, maar dat is echt mierenneukerijquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:35 schreef Lisariya het volgende:
Twee foto's van een shoot die ik vandaag heb gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou ik heb juist de plukjes eruit getrokken voor wat nonchalantie. Anders werd het misschien te stijf!quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
de eerste vind ik heel erg mooi! als ik al zou willen mierenneuken dan is het misschien de plukjes haar, maar dat is echt mierenneukerijde sfeer, de blik, de make up, gewoon af
ikke niet begrijp.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:59 schreef pea4fun het volgende:
Nou nog ff gespeeld met die foto. Omgezet naar zw-w en een deel meer vervaagd, omdat ik hem eigenlijk te druk vond voor zw-w.
Ik zag in je fotoboek een prima foto-idee voor de wedstrijdquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:07 schreef Lisariya het volgende:
[..]
Nou ik heb juist de plukjes eruit getrokken voor wat nonchalantie. Anders werd het misschien te stijf!
Andere foto's van haar kan je zien in mijn FOK!fotoboekje
Excuses voor het schaamteloos foto's pikken uit je fotoboekje hoor.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:07 schreef Lisariya het volgende:
[..]
Nou ik heb juist de plukjes eruit getrokken voor wat nonchalantie. Anders werd het misschien te stijf!
Andere foto's van haar kan je zien in mijn FOK!fotoboekje
WELKE WEDSTRIJD?!?! EN WAT KAN IK WINNEN?!quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:10 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik zag in je fotoboek een prima foto-idee voor de wedstrijd![]()
Maar ik zeg niet welke![]()
ja precies. jammer.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:41 schreef HMaster-II het volgende:
Hele mooie foto's.![]()
Alleen ben ik niet zo gecharmeerd van die Edding3000 stift strepen rond de ogen.Dat doet voor mij afbreuk aan het elegante van deze dame.
je kan alleen de eer van het winnen ehm winnen...quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:13 schreef Lisariya het volgende:
WELKE WEDSTRIJD?!?! EN WAT KAN IK WINNEN?!
Sorry, in dit topic ben ik een newbie.
1. Fotowedstrijd Juli 2005 - Centraal topicquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:13 schreef Lisariya het volgende:
[..]
WELKE WEDSTRIJD?!?! EN WAT KAN IK WINNEN?!
Sorry, in dit topic ben ik een newbie.
Bedoel je die twee meiden? Dat die bij elkaar horen?quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:15 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
1. Fotowedstrijd Juli 2005 - Centraal topic
2. Prestige en eeuwige roem
Tweelingenquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:18 schreef Lisariya het volgende:
[..]
Bedoel je die twee meiden? Dat die bij elkaar horen?
Of de Edding3000 bij haar ogen?!
Je bent niet de enigequote:
Hey ... sst... zal ik jullie zeggen dat het helemaal geen zusjes o.i.d. zijn!quote:
Zeg, ik zit hier uit alle macht mijn tweeling idee voor me te houden ja?quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:10 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik zag in je fotoboek een prima foto-idee voor de wedstrijd![]()
Maar ik zeg niet welke![]()
Ik had het niet over jou of over HGTquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:27 schreef Lisariya het volgende:
Hey ... sst... zal ik jullie zeggen dat het helemaal geen zusjes o.i.d. zijn!
Dacht ik eerst wel! Het zijn gewoon vriendinnen!
Maar dát zeg ik dan niet
DAT zag ik ook al ergens staan ....quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:31 schreef Shark.Bait het volgende:
.....
Mooie foto's in je FB, Lisariya,, maar ik zou wel eens jouw portret willen schieten zoals ik al zei. gratis, want ik ben een arme pauper.
Hahaha, ik verbleek helemaal bij dit soort mooie meiden. Toch bedankt, wie weet!quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:31 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Mooie foto's in je FB, Lisariya,, maar ik zou wel eens jouw portret willen schieten zoals ik al zei. gratis, want ik ben een arme pauper.
Ja die eerste is ook echt mijn favoriet! Dat meisje is sowieso al erg mooi he?Ja ik weet wel ik uitnodig!quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:56 schreef ElsCapone het volgende:
Lisariya, ik vind jouw foto's echt prachtig. Heel mooi, stuk voor stuk. Denk wel dat ik die eerste het allermooiste vindt, met die doek. Het oog van het model staat er zo mooi op (nu heb je ook wel een erg mooi model, trouwens).
Hoe heb je de belichting gedaan? en heb je ze in een studio gemaakt?
Ik denk dat je gelijk hebt. De studio zelf is niet zo belangrijk. Als je maar goede lampen hebt en weet hoe je ze neer moet zetten. Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga beginnen met een bouwlamp van de zolder en een reflectiescherm..quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:38 schreef Lisariya het volgende:
[..]
Ja die eerste is ook echt mijn favoriet! Dat meisje is sowieso al erg mooi he?Ja ik weet wel ik uitnodig!
Ik hebhet gewoon in een donkere garage gemaakt met een softbox en een andere flitser.
Op die 2e foto staat op de achtergrond gewoon een HARK!!
Ach ja, je hebt echt geen studio nodig ... gewoon wat huis-tuin- en keukenstuff!
Foto 1 en 3 hebben het nadeel dat je de bovenkant hebt weggesneden. Foto 2 is wel geslaagd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:49 schreef dane het volgende:
Papa:
[afbeelding]
Zusje:
[afbeelding]
Buurman:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |