Ik snap dat je ze op de foto hebt gezet terwijl ze bezig waren. Iedereen trekt dan wel eens een raar gezicht, maar zo 'ben' je dan toch niet. Om zulke foto's grinnikt iedereen een keer, maar er zijn maar weinig mensen die ze op die manier inlijsten. De laatste vind ik dan nog wel leuk trouwens, daar straalt het plezier vanaf.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:23 schreef Ymke het volgende:
Nou , nee , ik heb ze gewoon geschoten zoals ze zijn
Ik snap wat je bedoelt, maar behalve bij die laatste dus zie ik het gevoel erachter niet zo. Maar anderen misschien wel.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:40 schreef Ymke het volgende:
Het gaat mij er ook niet zoveel om wat de meeste mensen doen of inlijsten , daar denk ik niet eens aan als ik een foto neem. Het gaat mij meer om iets van de persoon zelf neer te zetten en als dat een jongen is die het koud heeft van de regen of een kind dat schaterd in een zwembad dan heb ik het voor mezelf goed gedaan (technisch daar gelaten)
Maar goed daar denken we dus beide heel anders over
Ik begrijp wel wat je bedoelt, met zulke karakteristieke koppen is natuurlijk veel meer te doen, als die mannen nou eens een beetje mee hadden willen werken was dat wellicht nog te doen geweest. Die met die dikke kop zette nog geen seconde later zijn helm op (helemaal in camouflagekleuren gespotenquote:Op maandag 13 juni 2005 19:08 schreef Olio het volgende:
[..]
Ik drukte me weer eens ongemakkelijk uit denk ik, maar de foto's kunnen wel wat meer pit gebruiken. De kleuren van de koppen en de achtergrond lopen een beetje in elkaar over, misschien dat een contrastrijke z/w bewerking er nog wat moois van kan maken. En het ging me er niet om of ik ze nou mooi vind, meer of ze fototechnisch geslaagd zijn. (zo beter?)
heerlijke expressie hoorquote:
Ey dat ben ikquote:Op maandag 13 juni 2005 16:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Een bekende voor een aantal:
[afbeelding]
[afbeelding]
Qua pose vind ik 3 de sterkste. Maar ik vind de foto's een beetje hard. Alsof ze onder TL verlichting zijn gemaakt. Ze doen het model geen recht imho, want dat is best een mooie vrouw.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:11 schreef Vliegvrager het volgende:
Eens wat ge-experimenteerd met een minimal studio opstelling. Commentaar is welkom natuurlijk
1.
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Wat is dat nou voor achterlijke opmerking? Alsof hier iedereen maar een beetje uit zijn nek staat te lullen ofzo. Ga toch spelen in DPZ als je het niveau hier te laag vind A_Nquote:Op woensdag 15 juni 2005 11:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Zie verder DPZ voor zinvolle kritieken.
Be my guest...quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat voor camera heb je gebruikt, want dit kan ook met een hemawegwerpcam met in gebouwde flits.
Ik heb idd al afgesproken om met dit model buiten opnamen te maken, en je kunt er op rekenen dat die anders zullen zijn dan deze. Of ze bij jou in de smaak vallen, is een vervolgvraag.quote:Neem dit model mee naar buiten en binnen 5 minuten heb je waarschijnlijk al shots waarbij je deze doet verbleken.
tja, jammer dat je er zo over denkt. Nog jammerder dat je het zo verwoordt. Maar geen punt verder. Ik vraag om reacties op een serie waarvan ik weet dat ie niet aan het standaardbeeld voldoet. Dan krijg ik die reacties natuurlijk ook en moet ik niet zeuren als de kritiek stevig is.quote:Sorry, maar ik kan geen enkel positief punt noemen bij deze foto's. Hele slechte belichting, enorme ruis, saaie composities, een uitdrukkingsloos model.
hmmmz, dat begrijp ik niet helemaal. Ik dump mijn foto's zeker niet overal, alleen hier en op DPZ. Dat ik geen reactie geef op vragen, is ook wat overdreven. Ik heb de foto's in beide fora gisterenavond geplaatst Wat vind je een redelijke reactie tijd voor iemand met een full-time baan? Ik heb inmiddels in DPZ gereageerd. Overigens vond ik de kritieken daar sterk vergelijkbaar met de op Fok! naar voren gebrachte punten.quote:Ik snap je bedoeling niet overigens. Je dump overal je foto's, en geeft vervolgens geen reactie op vragen. Zie verder DPZ voor zinvolle kritieken.
Daar wordt het waarschijnlijk wat technischer gebracht waardoor je er meer waarde aan moet hechten. Hier zijn het maar een paar n00bs die iets roepen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:53 schreef Vliegvrager het volgende:
hmmmz, dat begrijp ik niet helemaal. Ik dump mijn foto's zeker niet overal, alleen hier en op DPZ. Dat ik geen reactie geef op vragen, is ook wat overdreven. Ik heb de foto's in beide fora gisterenavond geplaatst Wat vind je een redelijke reactie tijd voor iemand met een full-time baan? Ik heb inmiddels in DPZ gereageerd. Overigens vond ik de kritieken daar sterk vergelijkbaar met de op Fok! naar voren gebrachte punten.
De reacties zijn wel als verwacht, hoewel ik natuurlijk de stille hoop had dat er ook 1 of 2 mensen zouden zijn die het juist heel mooi vinden.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:44 schreef Puckzzz het volgende:
Hier ook niet, misschien vallen de reacties tegen.
Ga voor de grap eens een kijkje in het betreffende topic op DPZ (/mensen/Belinda) nemen en vergelijk de reacties daar met die van jou en RonaldV. Vertel me dan nog eens of ik daar meer waarde aan moet hechten.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Daar wordt het waarschijnlijk wat technischer gebracht waardoor je er meer waarde aan moet hechten. Hier zijn het maar een paar n00bs die iets roepen.
GeVEELiciteerd!quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:15 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ben erg blij met de waardering voor het model. ik waardeer haar ook enorm, en niet alleen als modelEen buitenreeks (weer portretten) zit er aan te komen, net als een zwangerschapsreeks.
![]()
Nouja ik houd niet van nathoudenpapbeleid. Ik kan bij deze foto's ook geen punten ter verbetering aandragen, want ik vind ze gewoon compleet niks. Zeker aangezien hij zegt dat hij de aspecten waarop ik kritiek heb allemaal zo bedoeld heeft. Sja. Digitale ruis is gewoon meestal lelijk in kleur. En hier is dat het geval.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:17 schreef RonaldV het volgende:
A_N, ik denk dat je het wel goed bedoelt, maar je formulering komt een beetje hard en koud over. Daar kom je op DPZ misschien mee weg (ik kom er nooit, dus ik ken de mores daar niet), maar hier werkt dat niet zo. Fok!/FOT heeft altijd als gewoonte gehad om kritiek opbouwend te maken, meer in de vorm van suggesties. Jouw post wijst alleen maar op de tekortkomingen, en geeft niet aan wat beter zou kunnen. Er lopen hierveel totale beginners rond, en door alleen maar op tekortkomingen te wijzen verliezen die wellicht hun enthousiasme.
Een nuance verchil, maar hier wel degelijk belangrijk.
Alsof het niveau op DPZ zo hoog isquote:Op woensdag 15 juni 2005 11:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor achterlijke opmerking? Alsof hier iedereen maar een beetje uit zijn nek staat te lullen ofzo. Ga toch spelen in DPZ als je het niveau hier te laag vind A_N![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:01 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Alsof het niveau op DPZ zo hoog isDaar zitten maar bar weinig echt goede fotografen, de rest lult maar wat. 'Goede plaat!'
Oh ik verdedig FOT ook niet ofzo hoor, ik kom hier niet eens zo vaak.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:05 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]..zegt iemand op Fok. Elke wedstrijd (dus het HOOGSTE niveau van Fok) zitten er slechts een paar platen tussen die ik op DPZ uberhaupt zou durven laten zien in een showcase. En bovendien zit elke goede fotograaf van Fot ook op DPZ.
Misschien een beetje cru gezegd door A_N (voor FOT begrippen), maar ik deel zijn mening wel (buiten dat "dumpen op DPZ").quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat voor camera heb je gebruikt, want dit kan ook met een hemawegwerpcam met in gebouwde flits.
Neem dit model mee naar buiten en binnen 5 minuten heb je waarschijnlijk al shots waarbij je deze doet verbleken. Sorry, maar ik kan geen enkel positief punt noemen bij deze foto's. Hele slechte belichting, enorme ruis, saaie composities, een uitdrukkingsloos model.
En da's dood en dood zonde....quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:08 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Oh ik verdedig FOT ook niet ofzo hoor, ik kom hier niet eens zo vaak.
Hoezo, ik ben geen fotograafquote:
Maar U zijt wel één van de schoonste modellen die dit forum te bieden heeftquote:
Dat heeft ze nog niet genoeg gehoord.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Maar U zijt wel één van de schoonste modellen die dit forum te bieden heeft![]()
Dankjewelquote:Op woensdag 15 juni 2005 18:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Maar U zijt wel één van de schoonste modellen die dit forum te bieden heeft![]()
Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel II )quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:27 schreef Scandalous het volgende:
[..]
DankjewelAl kan ik weinig toevoegen aan dit topic/forum, dus ik smeer m weer
![]()
Ik ben niet geinteresseerd in model zijn eigenlijkquote:Op woensdag 15 juni 2005 20:31 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel II )
Je naam/regio opgeven en je kan wel veel toevoegen aan dit topic
En ik kan het niet vaak genoeg herhalenquote:
quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:22 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Misschien een beetje cru gezegd door A_N (voor FOT begrippen), maar ik deel zijn mening wel (buiten dat "dumpen op DPZ").
Het eerste wat ik dacht was, zonde van het mooie model, en als ik dan verder lees dat het de bedoeling was, dan kan ik ook niets meer toevoegen, Ik ben wel benieuwd naar je camera.
De interesse in de camera is symptomatisch voor de focus op de technische kant van het verhaal, terwijl je deze korrel met ieder toestel kunt behalen waar je zelf de ISO op kunt instellen. Als ik het nu zeg (waar ik geen problemen mee heb overigens, een Dimage Z2) zullen er ongetwijfeld weer mensen zijn die hun onbegrip graag etaleren door te roepen dat je met zo'n toestel wel scherpe foto's kunt maken. Voor die mensen: weet ik, been there, done that, en nu even niet.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:32 schreef Olio het volgende:
En eindelijk kan ik de foto's van Vligenvanger zien. Ze zijn te groot.
Veel rood en de scherpte lijkt niet helemaal lekker. De laatste en #3 in mindere mate vind ik wel iets hebben. Met een fotobewerkingsprogramma moet er meer uit te halen zijn.
Welke camera is er hier gebruikt?
Voor de mensen die niet op DPZ komen geef ik hier, zonder enig waarde-oordeel van mijn kant, de letterlijke tekst van A_N op DPZ van gisterenavond.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik vind mijn kritiek dus ook puur opbouwend.
Nou ja, een klein waarde-oordeeltje van mijn kant dan: 'kijken alsof je kat net voor je ogen is doodgereden' vind ik leuk gevonden.quote:Dit lijkt wel ISO3200 op een 300D. Mijn Nokia maakt betere foto's serieus. Je model heeft er ook niet echt zin in. Je hebt lachen, je hebt niet lachen en je hebt kijken alsof je kat net voor je ogen is doodgereden. En de belichting is ook absoluut niks. Ga gewoon naar buiten, want deze studio is het niet.
Rest de vraag of we hier met een kattenliefhebber, of met een kattenhater te maken hebben.quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:36 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Nou ja, een klein waarde-oordeeltje van mijn kant dan: 'kijken alsof je kat net voor je ogen is doodgereden' vind ik leuk gevonden.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:01 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Alsof het niveau op DPZ zo hoog isDaar zitten maar bar weinig echt goede fotografen, de rest lult maar wat. 'Goede plaat!'
Kloptquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:08 schreef Icicle het volgende:
[..]
Alleen als jij tot de goede fotografen van DPZ behoort.
Maar dat zal wel niet
Prettig dat je de rest van de opmerkingen laat voor wat ze zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:31 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
[..]
De interesse in de camera is symptomatisch voor de focus op de technische kant van het verhaal, terwijl je deze korrel met ieder toestel kunt behalen waar je zelf de ISO op kunt instellen.
Hij is nogal grof bewerkt, maar daar hou'k wel van. Ik vind'm wel knap, hoewel het echt lichte deel van haar gezicht m'n aandacht iets teveel afleidt.quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:22 schreef Olio het volgende:
Lekker topic wordt dit. Blijf je meelezen Icicle?
[..]
Prettig dat je de rest van de opmerkingen laat voor wat ze zijn.![]()
Wilde even weten of je digireflex had, dat was alles. Maar je hebt teveel gemekker op je foto's gehad, en springt daarom steeds in de verdediging.
Maar goed, portretfoto's. Deze jonge vrouw zei dat ze niet zou plakken.
Ik zei van wel.
[afbeelding]
Hier plakt ze prima! Mooie dame, en mooie foto, ondanks de bewerking (die niet mijn smaak is). Ik vind haar gezicht wel een beetje erg licht gemaakt, of was dat in het origineel ook al zo?quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:22 schreef Olio het volgende:
[..]
Wilde even weten of je digireflex had, dat was alles. Maar je hebt teveel gemekker op je foto's gehad, en springt daarom steeds in de verdediging.
Ik zei van wel.
[afbeelding]
Omdat je het ze aardig vraagtquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:22 schreef Olio het volgende:
[..]
Je had gelijk!quote:Maar goed, portretfoto's. Deze jonge vrouw zei dat ze niet zou plakken.
Ik zei van wel.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:31 schreef HMaster-II het volgende:
Best een mooie jonge vrouw.
Hooikoorts, en de oogdruppels verklaren de waterige ogen.quote:
Oei ik zie nu dat de rand onder de neus wat te rood is. Lijkt wel of ze aan de coke is geweest
*bukt nu om geen klappen te krijgen*
lekkere lome uitdrukkingquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:22 schreef Olio het volgende:
[..]
Ik zei van wel.
[afbeelding]
Je kan altijd op jezelf gaan testenquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:42 schreef HMaster-II het volgende:
Oh dat van de hooikoorts heb ik niet meegekregen. Ik lette echt alleen op de foto zelf. Ieder begin is moeilijk. Ik heb zelf geen model in de buurt, om te vragen voor een paar shoots. Ervsring heb ik dus ook niet.
Neem er foto van en plaats'm zodat je gewoon OT gaatquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:59 schreef Icicle het volgende:
Het spookt hier.
Je kunt het ook normaal vragen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:01 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Neem er foto van en plaats'm zodat je gewoon OT gaat![]()
ja, op een niet nader te noemen site die met een D begint en op PZ eindigt spookt het nooitquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:59 schreef Icicle het volgende:
Het spookt hier.
Kloptquote:Op woensdag 15 juni 2005 23:07 schreef Icicle het volgende:
Jij bent geen echte fotograaf, dus dat kun je niet weten Alfisti.
Misschien las je erover omdat ik het normaal vroeg ?quote:
Blijkbaar was ik niet de enige!quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:11 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Misschien las je erover omdat ik het normaal vroeg ?
nou, dat zullen we dan maar even doen hoorquote:
Ik vind het nogal afstandelijk overkomen dat ze niet in de richting van de camera kijkt , beetje loze blik zo , heb je er nog meer uit die serie?quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:42 schreef blackbully het volgende:
zo, even een ontopic foto van mij.
(is een foto uit de eerste portret serie die ik heb gedaan, natuurlijk wel vaker wat portretten geschoten maar nooit de tijd voor genomen)
foto is redelijk geslaagd naar mijn mening maar mis wat licht aan de boven zeide van het hoofd jammer genoeg.
beoordeeld u zelf maar
[afbeelding]
jawel maar staat allemaal in raw. dus kan niet zo snel eff zoeken.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:59 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik vind het nogal afstandelijk overkomen dat ze niet in de richting van de camera kijkt , beetje loze blik zo , heb je er nog meer uit die serie?
wat is er mis met een loze blik?, ik vind dat kjuist altijd wel wat hebben die leegtequote:Op woensdag 15 juni 2005 23:59 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik vind het nogal afstandelijk overkomen dat ze niet in de richting van de camera kijkt , beetje loze blik zo , heb je er nog meer uit die serie?
Als het een blik is waarvan ik denk dat het model ergens over mijmert vind ik het wel mooi , Als ik het idee heb dat er niks in dat hoofd omgaat boeit het me niet.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:08 schreef Re het volgende:
[..]
wat is er mis met een loze blik?, ik vind dat kjuist altijd wel wat hebben die leegte
Ik snap wat je bedoelt Ymke. Maar voor mij (bovenstaand model ) is het moeilijk om zo op de foto te staan. Ik ben niet gewend en vind het ook niet makkelijk om met mijn gezicht op de foto te komen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:14 schreef Ymke het volgende:
[..]
Als het een blik is waarvan ik denk dat het model ergens over mijmert vind ik het wel mooi , Als ik het idee heb dat er niks in dat hoofd omgaat boeit het me niet.
En nu ben ik weg , ajuus
Ik denk dat de uitdrukking er al iets anders uit zou zien mocht je niet zo in profiel staan. Als je gezicht al iets naar de camera was gericht ben je een ander beeld.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:19 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt Ymke. Maar voor mij (bovenstaand model ) is het moeilijk om zo op de foto te staan. Ik ben niet gewend en vind het ook niet makkelijk om met mijn gezicht op de foto te komen.
Je kan pas van mijn portret leuke fotos maken als ik het niet in de gaten heb dat er iemand een foto van me neemt.
Zodra dat RonaldV op bezoek is geweest dan zullen we misschien resultaat zien.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:27 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik denk dat de uitdrukking er al iets anders uit zou zien mocht je niet zo in profiel staan. Als je gezicht al iets naar de camera was gericht ben je een ander beeld.
Ik vind de kleur en de warmte wel erg mooi op de foto.
ideequote:Op donderdag 16 juni 2005 00:19 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt Ymke. Maar voor mij (bovenstaand model ) is het moeilijk om zo op de foto te staan. Ik ben niet gewend en vind het ook niet makkelijk om met mijn gezicht op de foto te komen.
Je kan pas van mijn portret leuke fotos maken als ik het niet in de gaten heb dat er iemand een foto van me neemt.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:06 schreef blackbully het volgende:
[..]
jawel maar staat allemaal in raw. dus kan niet zo snel eff zoeken.
hier nog 1 waar ik mee heb zitten klooien in PS (of ander programma. )
[afbeelding]
nu niet allemaal de ontbrekende stukken bij de voorgaande foto's er bij gaan soepen hequote:
Thnxquote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:43 schreef Vliegvrager het volgende:
goeie schop, goeie kop, mooie foto.ik zou hem marginaal anders gecropt hebben en in kleur
afgedrukt hebben
KOM OP MEID!! ff de lange tenen intrekken.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Daar wordt het waarschijnlijk wat technischer gebracht waardoor je er meer waarde aan moet hechten. Hier zijn het maar een paar n00bs die iets roepen.
pms?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:21 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
KOM OP MEID!! ff de lange tenen intrekken.Nooit van sacasme gehoord? Je ken AN toch ook al langer dan vandaag, bovendien denk je dat hij iets impliceert tewijl hij dat ontkent. Waarom dan zo'n reactie van jouw kant?
Helemaal mee eens.. naar het wedstrijdtopic ermee. Deze foto doet de overige (snapshots imo) verbleken. Lekkere compositie en toning!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:08 schreef Puckzzz het volgende:
Heeeeeeeeeeeerlijke foto's, vooral die van de kindjes, uitschieter voor mij dat jongetje op het hek (wedstrijdinzending Ymke?)
kindje!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:09 schreef Ymke het volgende:
oeeeeeeeeeeeeee nu ga ik twijfelen . Jullie maken het me wel erg moeilijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |