quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:02 schreef Re het volgende:
puckzzz je gaat al aardig goed richting de low-keyen moeten we dat zweverige letterlijk of figuurlijk nemen
Persoonlijk vind ik bij low key ook wat ruis (hoge ASA) horen, maar ik weet dat niet iedereen er zo over denkt, so don't shoot me.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:07 schreef Puckzzz het volgende:
[..]hangt van de ingenomen mate alcohol af
is het nou echt low-key of mist er nog iets?
low key accentueert nog iets meer de lijnen (dus nog iets minder licht [of meer gebundeld licht] gericht op een zijkant van het gezicht, maar jammer dat hij dus ietjes onscherp is)quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:07 schreef Puckzzz het volgende:
[..]hangt van de ingenomen mate alcohol af
is het nou echt low-key of mist er nog iets?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:10 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik bij low key ook wat ruis (hoge ASA) horen, maar ik weet dat niet iedereen er zo over denkt, so don't shoot me.
Noise Ninja is een programma om ruis te onderdrukken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:08 schreef Puckzzz het volgende:
plastic? wat? kun je wat duidelijker zijn?
Dat heb ik helemaal niet gebruikt. Alleen een beetje Noisefiltertje in PSquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Noise Ninja is een programma om ruis te onderdrukken.
Dit is een andere als in dat andere topic hoorquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:16 schreef Puckzzz het volgende:
Hij blijft mooi Pea, maar op je site staat er 1tje die ik eigenlijk ook heel erg mooi vind
mooi, ook heel geschikt voor de wedstrijd deze maandquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:23 schreef dontcare het volgende:
Kennis uit het café diep in gedachte:
[[url=http://www.dontcare.net/portret/IMG_0550k.jpg]afbeelding][/url]
Da's ongeveer hetzelfde principe. Ruisonderdrukking levert vaak 'plastic-achtige' gezichten op. Je kunt de ruis beter gewoon laten voor wat het is. Ruis is niet per definitie iets slechts.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:06 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gebruikt. Alleen een beetje Noisefiltertje in PS
Ik eigenlijk ook , maar ja , belichting blijft lastig als je juist ze ongezien probeerde te schietenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:50 schreef Astridj0h het volgende:
@dontcare vind de donker balk over zijn voorhoofd best wel storend. verder heb je hem wel mooi op een onbewaakt ogenblik weten te schieten!
zou ik niet doen, ik denk niet dat je het goed weg zal krijgen. maarja dat is mijn mening alleen maarquote:Op zondag 12 juni 2005 00:01 schreef dontcare het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook , maar ja , belichting blijft lastig als je juist ze ongezien probeerde te schieten
Moet mischien nog even kijken of het een beetje te bewerken is in photoshop .....
Klopt.. is nu ook 'mijn' dame.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:59 schreef Astridj0h het volgende:
En na je sabbatical ben je gelijk maar vergeten wat de maximale breedte hier is
Ik heb hem al ergens anders langs zien komen, mooie plaat hoor! (blijft een leuk model ook, dit is toch ook de dame van het portret met die muts op?)
neuh, alles manueel D100 50mm f/1.4quote:Op zondag 12 juni 2005 10:40 schreef American_Nightmare het volgende:
Je zegt het zelf al. Wat voor toestel gebruikt je? Op de halfautomaat krijg je toch niet dit soort platen?
TIjd om die halfautomaat te gaan gebruiken als dit je beste platen zijn dan. Ik snap sowieso niet waarom mensen maar altijd voor de M-stand willen gaan. In sommige situaties kan ik het me voorstellen, maar bij een modelshoot met niet contnu veranderende lichtomstandigheden niet.quote:
Omdat het soms voor de sfeer handig kan zijn om een halve of meerdere stops over of onderbelichting toe te passen. Ja, je kan een sfeer echt al op foto vastlegge, dat hoeft niet altijd naderhand met photoshop te gebeuren.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:41 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
TIjd om die halfautomaat te gaan gebruiken als dit je beste platen zijn dan. Ik snap sowieso niet waarom mensen maar altijd voor de M-stand willen gaan. In sommige situaties kan ik het me voorstellen, maar bij een modelshoot met niet contnu veranderende lichtomstandigheden niet.
Ik vind'm wel leuk als lowkey. Ik was er een paar dagen geleden ook mee aan het experimenteren.quote:
ik denk dat het meer is dat jij mijn visie niet begrijpt maar dat mag ook hoorquote:Op zondag 12 juni 2005 12:41 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
TIjd om die halfautomaat te gaan gebruiken als dit je beste platen zijn dan. Ik snap sowieso niet waarom mensen maar altijd voor de M-stand willen gaan. In sommige situaties kan ik het me voorstellen, maar bij een modelshoot met niet contnu veranderende lichtomstandigheden niet.
Ik vind m wel wat hebben zo. Misschien dat je het nog een pietsie kunt oplichten, maar niet te veel. En anders iets meer licht in het gezicht gebruiken met een spotje of zo?quote:
het zijn niet erg toeschietelijke mensen helaas, ik had er ook wel wat meer willen fotograferen, maar ze vonden het niet zo leukquote:Op maandag 13 juni 2005 10:20 schreef Astridj0h het volgende:
Nr. 2
Bij de rest vind ik het jammer dat ze allemaal heel erg en profile zijn, had wel wat meer van de gezichten willen zien?
zonnebril...
Zo was ik overlaatst op een evenement (jaarlijkse feestdag open asielcentrum) en had toevallig m'n camera mee. Er waren mensen in hun traditionele kledij en een paar prachtige rasta's. Jammer (maar begrijpelijk) dat de meeste mensen niet op de foto wilden.quote:Op maandag 13 juni 2005 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
het zijn niet erg toeschietelijke mensen helaas, ik had er ook wel wat meer willen fotograferen, maar ze vonden het niet zo leuk
Ja inderdaad. Lijkt me ook niet relaxed om te fotograferen terwijl je beseft dat als je de verkeerde vastlegd je een nieuwe camera kunt kopen waarschijnlijk.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:06 schreef Olio het volgende:[..] Pucks ik vind ze niet zo. Dapper, maar de achtergrond doet teveel mee en ze zien er een beetje flets uit. Lijkt me ook niet makkelijk om ze goed te krijgen als ze niet mee willen werken.
En 'm uit een vrij ongemakkelijke plek te kunnen pulken ook nog eens denk ikquote:Op maandag 13 juni 2005 15:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Lijkt me ook niet relaxed om te fotograferen terwijl je beseft dat als je de verkeerde vastlegd je een nieuwe camera kunt kopen waarschijnlijk.
Ze zijn idd wel aardig, maar lijken allemaal net niet scherp. Die liggende met die tafelpoot zou wel eens heel leuk kunnen zijn als je hem cropt...ga ik ff proberen.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:34 schreef Esto het volgende:
Gister wat uitgeprobeerd... Ik vond zelf dat er wel een paar leuke tussen zaten:
1.
[afbeelding]
2. Wel jammer dat je net nog die stoelpoot ziet![]()
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Heel knap dat je ongezien toch nog zulke plaatjes hebt kunnen maken. Iets meer onscherpe achtergrond had ze wel mooier gemaakt denk ik (maar dat kan je ook met PS achteraf doen als dat ter plekke niet mogelijk isquote:Op maandag 13 juni 2005 08:04 schreef Puckzzz het volgende:
Gisteren naar een Harley dag geweest. Afegzien van het feit dat ik drie keer mijn kwijlbakje heb kunnen legen vanwege de mooie Harley's kon je daar ook de meest uiteenlopende figuren tegen
Hoe herken je een Harley rijder? Juist! Aan de zonnebril op zijn hoofd
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
Kijk zoiets? Bewerken op zo'n klein plaatje is natuurlijk niet zo mooi als op een groter, maar die heb jij, dus probeer het eens.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:34 schreef Esto het volgende:
Gister wat uitgeprobeerd... Ik vond zelf dat er wel een paar leuke tussen zaten:
1.
[afbeelding]
2. Wel jammer dat je net nog die stoelpoot ziet![]()
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
quote:Op maandag 13 juni 2005 15:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
En 'm uit een vrij ongemakkelijke plek te kunnen pulken ook nog eens denk ik
Ik zat me dat ook al af te vragen. Wat bedoel je, olio?quote:@olio: ik vind ze niet echt flets hoor, dat je ze niet mooi vind kan ik niets aan doen, maar flets?
Oh wauw!quote:Op maandag 13 juni 2005 16:35 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Kijk zoiets? Bewerken op zo'n klein plaatje is natuurlijk niet zo mooi als op een groter, maar die heb jij, dus probeer het eens.
[afbeelding]
Ik drukte me weer eens ongemakkelijk uit denk ik, maar de foto's kunnen wel wat meer pit gebruiken. De kleuren van de koppen en de achtergrond lopen een beetje in elkaar over, misschien dat een contrastrijke z/w bewerking er nog wat moois van kan maken. En het ging me er niet om of ik ze nou mooi vind, meer of ze fototechnisch geslaagd zijn. (zo beter?)quote:Op maandag 13 juni 2005 15:40 schreef Puckzzz het volgende:
@olio: ik vind ze niet echt flets hoor, dat je ze niet mooi vind kan ik niets aan doen, maar flets?
Levels, contrast en verscherptquote:Op maandag 13 juni 2005 17:55 schreef Esto het volgende:
[..]
Oh wauw!![]()
Ik vind em nu eigenlijk veel mooierZo te zien heb je er ook nog contrast bij gedaan of niet?
In ieder geval bedankt, voor de tips ook!
Wat denk jij? eens even niet van die lieve lachende kindertjesquote:Op maandag 13 juni 2005 19:16 schreef Ymke het volgende:
Wat portretjes tussendoor
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
4)
[afbeelding]
5)
[afbeelding]
Forum Opties | |