Vanochtend gewogen.... gewoon 400 gram erbij!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:55 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik ga mij maandag weer wegen, dus heb geen idee.
Heb vandaag wel tomatensoep op, met vermicelli en balletjes....Maar het was me toch lekker
![]()
Ook heb ik vanochtend een croissantje op..... Ik hoop dat deze 2 dingen geen schade heeft aangericht![]()
Wow volgens mij had ik me verkeerd gewogen.... Ben gelukkig nog steeds hetzelfde als afgelopen woensdag. Niks erbij.....quote:Op zondag 15 mei 2005 09:11 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Vanochtend gewogen.... gewoon 400 gram erbij!Voor mij de komende 2 weken, geen tomatensoep en croissantjes.....
Ik ga weer superstreng SB-en!
![]()
Het was heeeeeeeeeeel slecht, maar ik kreeg daarna geen onwijze snackbehoefte en de zak chips hoefde ook niet leeg van mezelf. Vond het eigenlijk niet eens zo superlekker!quote:Op zondag 15 mei 2005 10:10 schreef Vampier het volgende:
Daar gaan je Carbs Liejannuh(heej geen modje meer?)
Ik sport ook gewoon, 3 maal in de week..... Maar als wij ons goed voelen bij dit dieet, laat on sdan lekker.....quote:Op zondag 15 mei 2005 11:25 schreef Spyder het volgende:
Als je veel beweegt zijn koolhydraten ook helemaal niet slecht...
Het is alleen jammer dat low-carb dieten op termijn enorm moelijk vol te houden zijn. Atkins bestaat al 40 jaar geloof ik, je kunt er enorm snel mee afvallen (ik 20kg in 11weken) maar er zijn maar heel weinig mensen geweest die het jarenlang volhouden.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:37 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik sport ook gewoon, 3 maal in de week..... Maar als wij ons goed voelen bij dit dieet, laat on sdan lekker.....![]()
Snackbehoefte nog niet gehad gelukkig, ook nog geen chocobehoeftequote:Op zondag 15 mei 2005 10:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het was heeeeeeeeeeel slecht, maar ik kreeg daarna geen onwijze snackbehoefte en de zak chips hoefde ook niet leeg van mezelf. Vond het eigenlijk niet eens zo superlekker!De enige reden dat ik chips heb gegeten is omdat ik net 50 km had gefietst en trek had!
ik ben al heel lang geen modje meer!Is geweldig, scheelt best heel veel gezeik en ik lees alleen nog maar de leuke dingen!
T ligt er toch aan wat voor soort kh?quote:Op zondag 15 mei 2005 11:25 schreef Spyder het volgende:
Als je veel beweegt zijn koolhydraten ook helemaal niet slecht...
Klopt helemaal wat je zegt, maar het is ook waar dat je door bewegen koolhydraten kwijtraakt. Daarom is de beste manier van afvallen het letten op wat je eet, in combinatie met veel bewegenquote:Op maandag 16 mei 2005 00:23 schreef nein het volgende:
[..]
T ligt er toch aan wat voor soort kh?
Koolhydraten uit vruchtensuiker is altijd beter dan koolhydraten uit gewone suiker. Die witte suiker (en andere fijngeraffineerde producten) wordt dacht ik NOG sneller omgezet in energie (glucose) dan vruchtesuiker en dat is funest voor je aalvleesklier (die oa je bloedsuikerspiegel regelt)op de lange termijn.
En ik dacht dat SB ook volgens de Glycemische Index werkte en dat je daaraan weer goede hapjes kunt koppelen enzo, maar correct me if I'm wrong.
Tuurlijk, maar het is dus een balans tussen voedsel en beweging. Als in = uit, dan blijf je op gewicht. Als in > uit, dan kom je aan en als uit > in, dan val je af. Dus minder of (in het geval van southbeach) bewuster eten helpt zeker wel bij afvallen.quote:Op maandag 16 mei 2005 09:53 schreef Spyder het volgende:
En als je veel beweegt is het ook veel makkelijker om je streefgewicht te behouden.
Dan gaan we redelijk gelijk op, ik zit op 3,3 na 2 weken en ben er erg tevreden mee. Hoeveel wil je kwijtraken?quote:Op maandag 16 mei 2005 10:51 schreef charmed_angel het volgende:
In 2 weken tijf 3,6 kilo afgevallen..... Ik had gehoopt op 4 kilo....
Maar ga gewoon lekker door, ga vanmiddag lekker skaten
Ik wil voor 15 augustus nog 7 kilo kwijt..... Moet kunnen.quote:Op maandag 16 mei 2005 11:05 schreef Libris het volgende:
[..]
Dan gaan we redelijk gelijk op, ik zit op 3,3 na 2 weken en ben er erg tevreden mee. Hoeveel wil je kwijtraken?
Is gewoon heel veel vocht geweest denk ik. En ik ben er ook wel blij mee hoor.... Ik ga vanaf vandaag weer superstreng fase 1 doen. Alleen jammer dat ik zo weinig lust, ontbijt/lunch en tussendoortjes. Avondeten gaat prima!quote:Op maandag 16 mei 2005 11:40 schreef Liejannuh het volgende:
Charmed_angel en Libris, zo rond de 3 kg afvallen in 2 weken is netjes hoor.Het belangrijkste is dat je zelf het verschil ziet (en als het even kan anderen ook!
) en dat je beter in je vel zit!
Ik snakte zaterdag inderdaad naar een croissantje, omdat ik daarvoor altijd croissantjes at..... DUs heb zaterdag ook een croissantje genomen.... eentje maarquote:Op maandag 16 mei 2005 11:52 schreef jolene het volgende:
Het valt me toch een beetje tegen van het geen brood eten.
Dus ik heb twee dagen gewoon gegeten.
Na twee weken ben ik er dus ook maar 2.5 kilo af.
Ik heb me wel voorgenomen nu gewoon weer fase 1 opnieuw te doen en dat voor twee weken.
Maar dan zonder nootjes![]()
Ik ben nog steeds een kilo of 8 kwijt in 6 weken.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:00 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Is gewoon heel veel vocht geweest denk ik. En ik ben er ook wel blij mee hoor.... Ik ga vanaf vandaag weer superstreng fase 1 doen. Alleen jammer dat ik zo weinig lust, ontbijt/lunch en tussendoortjes. Avondeten gaat prima!
Hoeveel kilo ben jij nou afgevallen in hoeveel weken?
Je bent in ieder geval er al 8 kwijt.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds een kilo of 8 kwijt in 6 weken.Maar ik sta al een paar weken stil (mn eigen schuld, ik weet het!
)
Ik ga nu ook weer een paar dagen streng doen. En komend weekend ga ik wandelen in Luxemburg en kamperen, dus dat zal wel wat minder streng worden. Ach, ik zie het wel.
Ow dat vind ik wel netjes hoor! 8 kilo in 6 weken.... dat motiveert me weer... ik moet van mezelf die 75 kilo halen, nog 7 kilo eraf in 3 maandenquote:Op maandag 16 mei 2005 12:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds een kilo of 8 kwijt in 6 weken.Maar ik sta al een paar weken stil (mn eigen schuld, ik weet het!
)
Ik ga nu ook weer een paar dagen streng doen. En komend weekend ga ik wandelen in Luxemburg en kamperen, dus dat zal wel wat minder streng worden. Ach, ik zie het wel.
Owjah het liefst meer.....quote:Op maandag 16 mei 2005 12:15 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ow dat vind ik wel netjes hoor! 8 kilo in 6 weken.... dat motiveert me weer... ik moet van mezelf die 75 kilo halen, nog 7 kilo eraf in 3 maanden![]()
Vanochtend toch maar even gewogen, omdat ik gisteren superstreng fase 1 heb gedaan....quote:Op maandag 16 mei 2005 10:51 schreef charmed_angel het volgende:
In 2 weken tijf 3,6 kilo afgevallen..... Ik had gehoopt op 4 kilo....
Maar ga gewoon lekker door, ga vanmiddag lekker skaten
Ik ben er ook nog niet over uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:19 schreef Libris het volgende:
Vanmorgen een kilo (!) erbij...
Of ik het volhoudt of niet, ik ben er in ieder geval wel beter door gaan eten, vooral bewuster...
Hoop dat het morgen toch wat beter is...
Hey!quote:Op zondag 22 mei 2005 15:14 schreef nanana het volgende:
ik heb net het hele nr. 1 topic hiervan doorgelezen. ik vind het heel interessant klinken en beter dan het atkins diet.
heb wel een paar vraagjes:
ik heb begrepen dat je in fase 1 geen brood mag, dit lijkt me ontzettend moeilijk, ook omdat ik vanwege druk werk en minstens 2x per week na werk meteen weg en pas om 10 uur thuis zijn, het makkelijk vind dan een boterhammetje te eten tijdens de lunch en in de trein. dit maakt het denk ik voor mij al heel moeilijk om aan fase 1 te beginnen
fruit, missen jullie dat niet, als je in fase 1 zit?
zuivel mag ook niet in fase 1 heb ik begrepen...maar hoe komen jullie aan je kalk?
nog één vraag: waar gaan de meeste kilo's ervanaf zeg maar? buik, benen, billen, taille?
je mag dan dus wel yoghurt eten in fase 1? valt toch ook onder zuivel?quote:Op zondag 22 mei 2005 15:40 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Hey!
Je kan tijdens de lunch ook een lekkere salade nemen.... dat is ook erg makkelijk toch?
Ik mis het fruit niet, maar ik at erg weinig fruit, dus voor mij is het erg makkelijk. Al snak ik nu na 3 weken soms naar een lekkere meloen.... ik doe 4 weken fase 1, dus over een week mag ik weer meloen![]()
Ik eet elke ochtend magere yoghurt...... en zo kom ik aan me kalk![]()
Ik ben nu 4,5 kilo afgevallen in 2,5 week, morgen weer wegen dus ben benieuwd.....en ik merkte het aan me kuiten en buik. Mijn broertje zag het aan mijn benen..........
Ik moet niet, maar ik heb met m'n stomme kop gezegd dat ik ook mee zou doen, omdat de mensen die moeten afvallen het anders niet doen. Oké ik wil wel afvallen en was ik ook mee bezig (ging alleen een stuk langzamer) maar ik at wel wat ik wou, tot op zekere hoogte. Nu voel ik me soms echt dat ik zowat niks meer mag eten omdat je leven ervanaf hangt (en ik ben hier thuis een van de dunste!).quote:Op zondag 29 mei 2005 15:53 schreef Naamah het volgende:
Beetje vreemd dat jij mee 'moet' doen, terwijl je dat niet lijkt te willen! Ik zou gewoon 's avonds lekker met de rest mee-eten, maar overdag je eigen plan volgen. Het is al gewoon aardig van je om niet te zeuren over vreemd/anders avondeten en ik vind dat ze je niet kunnen verplichten de rest van de dag ook mee te doen! Zij hebben er toch geen last van als jij wel gewoon een boterham of banaan pakt?
Heel veel succes!quote:Op maandag 6 juni 2005 14:24 schreef glimworm het volgende:
Ik meld me ook hier![]()
Ben vandaag begonnen, heb het boek gelezen en ik ga het maar eens proberen
Bonen zijn 'fibrous' carbs. Moeilijk te verteren vezels die je darmfunctie goed op pijl houden. Ga je goed van poepen dusquote:Op dinsdag 7 juni 2005 08:15 schreef glimworm het volgende:
Het is wel even wennen.. was in de supermarkt echt op zoek naar 'vullende'dingen... maar die moest ik natuurlijk allemaal laten staan... Vind het trouwens wel vreemd dat bonen wel zijn toegestaan...
Waarom zou je geen groente mogen?quote:Op woensdag 1 juni 2005 11:34 schreef charmed_angel het volgende:
Vraagje... ik lust alleen groente met aardappelen, geprakt laat maar zeggen. Maar ik vind wel dat ik na 4 weken wat groente moet eten ipv sla sla sla sla en nog eens sla!
Als je de hele alinea heb gelezen staat er dit:quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:27 schreef DVDGuy het volgende:
[..]
Waarom zou je geen groente mogen?
Wij eten regelmatig roergebakken groente met vlees of vis en dat is conform de list van productie die ook in fase 1 al waren toegestaan.
Bij Atkins kom je sneller en dieper in ketose (je kickt dus ook eerder van je suikerbehoefte af). De achterliggende theorie is bij beide dieten hetzelfde.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:15 schreef avotar het volgende:
Waar zitten precies de verschillen tussen Atkins en SB ... met name met betrekking tot de eerste fase en het handhaven?
Dat ik het ergens voor doe is me nu inderdaad wel duidelijk. Nu wil ik geen eens meer naar dat andere eetpatroon! Vaak zijn dingen zelfs lekkerder dan die je vroeger altijd at.quote:Op maandag 13 juni 2005 21:08 schreef charmed_angel het volgende:
Zo de eerste avond van de vierdaagse zit erop!
Lekker gelopen, 10 km in 1 uur en 3 kwartier!
Morgen is mijn weegdag..... ik hoop natuurlijk onder de 78.6 kilo..... want ik heb vandaag super SB gedaan! En lekker veel gesport! Ik voel me super! Actiever! En ik zit lekker in me velletje!
Kawafiel.... super zeg 4,5 kilo kwijt! Dan doe je het toch ergens voor toch? Zeker als je het gaat zien bij jezelf!
Ik kreeg afgelopen vrijdag ook de eerste opmerkingen.... heerlijk is dat. Ik was zo trots dat ik zaterdag een leuk setje kleding bij elkaar heb geshopt. Een rokje maat 40(rokje viel groot hoor) en een truitje maat 40 (truitje is van bristol, dus de maten zijn daar altijd raar) Maar ben mega happy! En een spijkerbroek, hewoon me zelfde maat, alleen nu zat hij lekkerder, niet zo strak enzo....
Misschien zijn ze gewoon wat minder enthousiast geworden... of is de verleiding van ijs enzo toch te groot gewordenquote:Op woensdag 13 juli 2005 12:46 schreef avotar het volgende:
Zijn we met z'n allen gestopt?
Ik ben nog steeds bezig. Ik moet immers nog 12,2 kilo afvallen..... dus ik ga nog vrolijk door!quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:46 schreef avotar het volgende:
Zijn we met z'n allen gestopt?
Ik zou het niet doen als je toch naar de sportschool gaat, dan zijn koolhydraten juist de beste brandstof.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:52 schreef Rhanna het volgende:
Ik ben sinds ik in de examens heb gezeten onzettend aangekomen, zeker zo'n 5 kilo. Ik heb nu een abonnement op de sportschool, maar ik wil gewoon graag 10 kilo eraf, er nredelijk snel. Ik weeg nu 76 kilo bij een lengte van 1.75..
Voel me ontzettend dik.
Raden jullie mij aan om te beginnen met het dieet?
Tja.. en hier komt toch m'n atkins weer boven Spyder..quote:Op maandag 18 juli 2005 12:43 schreef Spyder het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen als je toch naar de sportschool gaat, dan zijn koolhydraten juist de beste brandstof.
soort zoete roomkaas gemixt met slagroom.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:06 schreef jessie het volgende:
Ja in mijn boek staan ook receptjes van die toetjes maar wat ricotta als toetje is ik heb geen idee waar smaakt dat naar?
Ik heb het bij de AH gekocht bij de mascarpone staat het.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:45 schreef jessie het volgende:
Staat ricotto ook gewoon bij de toetjes dus zuivel in t schap?
Kijk even op www.southbeachforum.netquote:Op woensdag 20 juli 2005 19:44 schreef jessie het volgende:
Toch he van die eieren. Dan kan je dus zo'n 14 eieren per week eten?
Hebben jullie dat nog ergens nagevraagd of dat inderdaad geen kwaad kan? Of nemen jullie dat gewoon aan? Ik eigenlijk niet. Hij heeft het dan over goede en slechte cholesterol en dat het elkaar in balans brengt. Maar als je goede en slechte vetten eet bijvoorbeeld, blijven de slechte toch ook slecht ondanks dat je er goede bij eet? Snap je. Ik weet niet, dat van die eieeren zint me nog niet zo.
Wie heeft daar iets over nagevraagd bij huisarts of wat dan ook, of kan me er meer over vertellen?
En deze muts is niet into South Beach, maar heeft wel een antwoordquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:23 schreef jessie het volgende:
Ja maar ja maar ja maar. Deze muts wil het dan jusit weten van mensen die niet into the soutbeach zijn.
Voor wie geen zin heeft om het Engels te lezen: eet gerust zoveel eieren als je wilt.quote:Uit Harvard Health Letter; Apr2005, Vol. 30 Issue 6, p8
Question
Ever since the 1960s, I haven’t eaten more than one egg a week because egg yolks have a
lot of cholesterol. Now my wife says she heard on the news that it’s okay to eat eggs every day. What do you think?
Answer
Listen to your wife. Here’s why she’s right: In the 1960s, doctors had solid evidence linking
heart attacks and strokes to higher levels of cholesterol in the blood. So it just seemed like
common sense to avoid foods rich in cholesterol, including eggs.
But in this case, common sense was wrong. In 1999, a large Harvard study found that people who
ate one egg a day were no more likely to have heart disease or strokes than those who ate eggs
less oft en than once a week. It turns out that much of the cholesterol in your blood is made by your liver, not absorbed from the food you eat. In other words, the cholesterol in food doesn’t affect the levels in your blood all that much.
In fact, saturated fats (found primarily in meat and dairy products) and trans fats (from the
partially hydrogenated oils used in commercial baked goods, stick margarine, and French fries)
do much more to increase blood cholesterol levels because they stimulate your liver to make more
cholesterol. Th e cholesterol in food isn’t completely harmless, and eggs do have a lot of it. But they also have a great many healthful nutrients, including B vitamins, folic acid, protein, and “good” polyunsaturated fats.
So here’s my advice: If you enjoy eggs, feel free to have an egg a day. I’d also look for eggs that are high in omega-3 fats. Some chickens are raised on diets high in these fats, which do get into their eggs.
Like you, I avoided eating eggs for decades. Now, my wife and I have eggs several times a
week — guilt free! But check the Nutrition Facts label on other foods that you buy. It will tell you
if the food is high in saturated fats and (oft en) trans fats. One caveat: If you have diabetes, there
is some evidence that an egg a day may not be a very good idea.
Kort maar krachtigquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:37 schreef Babbelzz het volgende:
haha mooie samenvatting Isa!
En hoe meet jij je vetpercentage precies?quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:41 schreef GWD het volgende:
ik betuig een ontzettend respect aan de mensen die hun dieeten zo lang volhuiden. Ik ben na een maand of 2 niet trainen terug "geschoten" naar 10,3% vet en wil weer naar 6% toe... ben nu 4 dagen bezig met gezond eten (dus niet meer 3x per dag pizza enzo) en ik wordt nu al helemaal gek.
Zeer veel respect voor mensen die dit lang volhouden
veel sportenquote:Op maandag 25 juli 2005 18:19 schreef jessie het volgende:
Maar pfff wat moet je meer dan als je geen fruit brood pasta of lekkers mag?
Zijn tussendoortjes nou echt belangrijk? Ik neem als ik aan het werk ben geen tussendoortjes (4 dagen in de week) en ik mis het nietquote:Op woensdag 27 juli 2005 10:02 schreef Babbelzz het volgende:
jessie menu klinkt stuk beter, maar vergeet idd je tussendoortje niet!
jah dat weet ik wel. Maar ik heb er niet echt trek in, en als ik op me werk zit vergeet ik het meestal ook..... hmmmm...quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:13 schreef Babbelzz het volgende:
* mompelt iets over verbrandingsmotortje
Banne, je bent heus niet aan het jojo'en. Je verliest met het SB dieet gewoon absurd veel vocht en na een stevige maaltijd hou je weer extra vocht vast en dat zijn je kilo's. Vocht dus, geen vet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:11 schreef Banne het volgende:
Normaal gesproken ben ik -7 kilo na twee weken fase 1 (en da's allemaal weer terug na die vakanties)
Nu moet ik het alleen even écht volhouden, want dat gejojo slaat natuurlijk helemaal nergens op.
En ik wil voor kerst mn rol kwijt![]()
Het kan inderdaad wel een paar dagen duren voor je hersenen voldoende enzymen hebben om ketonen ipv glucose als brandstof te gebruiken.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hebben jullie nou ook last van ontwennings/ongiftings verschijnselen, zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijk, etc?
soms, veel water drinken, schoonspoelen!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hebben jullie nou ook last van ontwennings/ongiftings verschijnselen, zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijk, etc?
Lol, wat voor gifstoffen komen er bij jou dan vrij? Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:21 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
soms, veel water drinken, schoonspoelen!!!!!!!!!!!!!!
Mens, hou op! Alsof ik bier had gedronken!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:33 schreef jessie het volgende:
(...)
Ik moet ook veel meer plassen. Hadden jullie dat ook?
Ik kom niks tekort en drinken gaat ook, ik drink normaliter al 2-3 liter per dag.quote:Op zondag 7 augustus 2005 10:42 schreef mrien het volgende:
Goed dat je begonnen bent, lukt het een beetje ?
Zorg er voor dat je voldoende eet en drinkt en dan komt het vast helemaal goed
Ik woon niet in Nederland, vandaarquote:Op woensdag 9 november 2005 09:28 schreef Babbelzz het volgende:
kwark niet te verkrijgen????????????????????????????????????????????
dat heeft toch elke supermarkt of toko?
Ja, ik ben ook al weer niet zo dom dat ik de kwark niet kan vinden in de supermarktquote:Op donderdag 10 november 2005 09:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht al dat je niet in Nederland woonde toen ik dat las, poohy
we beseffen ons dat het niet makkelijk is, maar we willen het toch proberenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:35 schreef Isabeau het volgende:
Waarom zo moeilijk doen als je ook gewoon kan afvallen? Ik heb nets tegen het SB dieet hoor, releaze, maar jullie maken het jezelf wel héél erg moeilijk.
Met het SB dieet val je af omdat je minder kcal binnen krijgt. Dat is een feit. Voedselcombinaties laten je niet afvallen, alleen meer of minder kcal inname/verbruik doet dat. Bij het SB dieet heb je minder honger dan bij een gewoon dieet, maar door alle tekort aan koolhydraten krijg je héél wat minder kcal binnen en je valt af.
Hou je meer van vlees, vis, zuivel, kaas etc dan van brood, aardappelen en pasta dan raad ik het SB dieet rustig aan, maar voor vegetariërs is het bijna absurd om aan het SB dieet te gaan doen.
In slagroom zonder suiker zit volgens mij nauwelijks koolhydraten.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:43 schreef mrien het volgende:
Koek kun je zelf maken van amandelmeel, dus dat zou kunnen..
Maar slagroom moet je met SB in ieder geval zoveel mogelijk vermijden (veel te vet en te veel kh)
Sorry, misverstand. Ik bedoel die havermout (HO) van Quaker. Das andere koek.quote:Op maandag 10 april 2006 09:01 schreef mrien het volgende:
@mv-lootje, brinta is dus verre van SB proof he..
niet echt verstandig om dat dan te nemen
hmmzzzz ok jammer, vandaag wel 2 liter water met lessini op, dan geef ik die 1,5 fles wel aan me moederquote:Op maandag 10 juli 2006 19:31 schreef mrien het volgende:
Lessini light mag niet, zit te veel kh in
Wel kun je een beetje citroensap in je water doen (eigenlijk niet in fase1) en in fase2 kun je bv siroop van van de burgh nemen, die is light en bevat weinig kh
Wat ik doe is gewoon normale eten klaarmaken, alleen dan me aardappelen weglaten en bakken in olijfoliequote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:09 schreef CherryLips het volgende:
ik denk dat ik de meeste moeite ga hebben met fase 1; geen brood en geen aardappelen en geen fruit. ik ben op zich al een moeilijke eter; ik lust niet zoveel. om nou 2 weken lang caesar salads te eten is waarschijnlijk geen goed ideeal is het wel lekker
maar ik zal eens wat recepten opzoeken voor ideeënik zal er gewoon even aan moeten wennen en fase 1 is niet levenslang ofzo.
ik vind het al knap dat ik mijn yoghurt wegkrijg 's ochtends..... Ik lust geen spek, ham en bacon... Dus dat is geen optie.....quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:57 schreef mrien het volgende:
Pinda's moet je als extra nemen, liever niet als tussendoortje
Goede tussendoortjes zijn dingen die eiwitten bevatten, bv kipfilet, stukje kaas, gekookt eitje met wat mayo, smeerkaas met komkommer, dat soort dingen
's ochtends is yoghurt veel te weinig, je moet zorgen dat je goed ontbijt met bv zelfgemaakte pannenkoekjes of muffins (sb proof) van amandelmeel/huttenkase/ei oid of gebakken eieren met spek/ham/bacon
ok bedankt....... geen redbull meer voor mij....quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:12 schreef avotar het volgende:
neej.. cafeine.. en dat moet je weer zien te voorkomen..
cafeine bevordert je vreetzin vanwege het verlagen van je suiker niveau..
plus dat het mierezoet is.. en je wil juist van het "zoet" afkicken.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:31 schreef charmed_angel het volgende:
Je mag toch suikervrije kauwgom? Of niet?
Weet je het zeker?quote:
je geeft je eigen antwoord al he..quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:25 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
hmmzzz in het boek staat dat je het wel mag volgens mij (dacht ik te lezen)...... maar omdat ik zag dat er best veel KH in zat, begon ik te twijfelen...... Ik ga het straks eerst eens op zoeken.
Maar smintjes..... ook lekker![]()
zoet zoet zoet....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:54 schreef charmed_angel het volgende:
1 Glas crystal Clear per dag mag je toch wel? Geen Koolhydraten, geen suiker en geen vet....
whaha van jou mag ik niksquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:14 schreef avotar het volgende:
[..]
zoet zoet zoet....
het is verleidelijk.. maar probeer het niet te veel te doen...
Ik deed in de inductie mezelf aan het eind van de dag een glas cola light cadeau als ik niet zondigde.
tja.. is wel zo..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:39 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
whaha van jou mag ik niksEn dan krijg ik nog meer reacties en blijkt dat het wel mag. Dus ik wacht nog even af....
cola light lijkt me erger en zoeter dan crystal clear..... ik lust geen cola omdat het te zoet is![]()
wat is het verschil tussen atkins en SBD?Hoeveel ben je er inmiddels al kwijt en in hoeveel tijd?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:43 schreef avotar het volgende:
[..]
tja.. is wel zo..
maar goed.... ik heb geen SBD gedaan, maar Atkins.. maar dan nog.. Inductie is afkicken en afleren... dus ik ben ook superstreng voor mezelf geweest toen.. (zeker als je bedenkt dat ik dat anderhalve maand lang gedaan heb, maar ik moest er dan ook 35 kwijt) ... alleen koffie.. dat kreeg ik niet afgeleerd..
Ik ben tussen juni 2004 en februari 2005 precies 38 kilo kwijt geraakt.. en sindsdien heel rustig opgebouwd naar normaal eten.. daarbij weer de ingecalculeerde 5 kilo aangkomen.. en sindsdien eigenlijk constant... + of - een kilo door het weer en vocht en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
wat is het verschil tussen atkins en SBD?Hoeveel ben je er inmiddels al kwijt en in hoeveel tijd?
Niet bang zijn om te blijven eten is het belangrijkste en niet te veel opzien tegen de eerste 2 weken, want die vallen best mee. De eerste 3 dagen zijn enorm kut en daarna gaat het wel.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:50 schreef mrien het volgende:
Voldoende eten, genoeg drinken, bij je tussendoortjes voldoende eiwitten eten (vleeswaar, ei)
Vermijd light dranken en zoetstof en vooral niet zondigen
lijkt me stug dat je van 2 plakjes leverkaas 200 gram bijkomt. Het is onmogelijk om meer bij te komen dan je eet, het is geen 1:1 situatie, een groot deel van je voedsel verlaat via natuurlijke weg direct weer je lichaam omdat het onverteerbaar is.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:31 schreef charmed_angel het volgende:
Zaterdagavond wel gezondigd..... ik at leverworst..... maar jah dat mocht ik niet en daar kwam ik pas zondag achter.... gevolg.... 200 gram zwaarderMaar zoveel had ik niet op.. 2 plakkies.
geen brood.. tuurlijk niet... lees eerst het hele boek maar eens door... dan weet je beter..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:56 schreef Nugget het volgende:
Gaan jullie dit de rest van jullie leven nog zo volhouden? Geen brood![]()
tuurlijk is het voor een deel vocht... extra kh'tjes komen je lijf binnen en die trekken gelijk een beetje vocht met zich mee... plus dat er wat andere zaken ook geactiveerd worden...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:14 schreef Mr_Romano het volgende:
[..]
lijkt me stug dat je van 2 plakjes leverkaas 200 gram bijkomt. Het is onmogelijk om meer bij te komen dan je eet, het is geen 1:1 situatie, een groot deel van je voedsel verlaat via natuurlijke weg direct weer je lichaam omdat het onverteerbaar is.
Waarschijnlijk is het vocht ?
Op een gegeven moment in fase 2 (eind fase 2) kun je weer brood toevoegenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:56 schreef Nugget het volgende:
Gaan jullie dit de rest van jullie leven nog zo volhouden? Geen brood![]()
quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:04 schreef hummerspike het volgende:
Mijn boek komt maar niet binnen en ik wil toch eigenlijk wel zondag beginnen, dan komt het allemaal goed uit.
Als ik lees hoe lang sommige van jullie het uithouden, echt geweldig. Moet deze week duidelijk veel eieren in slaan en dingen die ik normaal niet echt koop. Leuk om nu eens andere dingen te halen in de supermarkt.
Heeft er nog iemand een idee wat echt leuk is om te maken in de eerste twee weken???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |