abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32446247
Idd
Als je gaat sporten gewoon meer kh eten, dat is heel normaal hoor !
pi_32529299
Ik heb mijn boek gisteren binnen gekregen. Ik ga vandaag dus beginnen!
Wat eten jullie 's morgens eigenlijk? Ik werk in de zorg en als ik dan om 7 uur moet beginnen zie ik me niet die eieren eten. Is er ook een ander alternatief?
pi_32530704
de pannekoekjesssss die eet ik ook en zus ook.... (ook werkzaam in zorg en zuslief ook)
pi_32858809
Ben nu bijna twee weken bezig en 4 kilo afgevallen!!
En dat zonder te sporten!!! Doe nog even een weekje erachter aan en vanaf vanavond begint de voetbaltraining ook weer dus dan zal het misschien nog wel beter gaan
pi_33863099
Hoe is het met de mensen op Fok die aan het SB doen?
Ik ben nog steeds bezig, al gaat het nu wel even minder, snap niet zo goed waarom, maar komt vast weer goed
Inmiddels al 26 kilo kwijt, dus helemaal super
pi_33896299
wow mrien, super!

ik heb in de maand december echt niet SB gegegetn...en ben er wel weer mee begonnen....ik moet t nu maar es gaan volhouden, vind je niet?
pi_33896640
Ik heb south beach opgegeven. Alles wat ik in no-time was afgevallen, zat er weer aan. Daarnaast vind ik een boterham eigenlijk ook wel heel lekker.
Kortom: ik ga het verstandig eten dieet doen. Gewoon opletten met wat ik eet en goed veel bewegen. Gaat vast een stuk langzamer, maar is vast een stuk verantwoorder.
pi_33897582
hej liejannuh

wat jammer dat alles er weer aan zit!

ik ben inmiddels (nog steeds) 5kg kwijt en ga toch verder.... ik hoop dat ik daarna mijn eetpatroon blijven kan veranderen.... maar die aardappelkroketjes zijn zo lekker he....
  zaterdag 21 januari 2006 @ 02:00:38 #209
81237 releaze
best of both worlds
pi_34300550
ff een kick omhoog
vriendlief en ik hebben besloten het southbeach dieet toch maar eens een keer te proberen.. we hebben al een lijstje gemaakt van wat we allemaal kunnen eten in de eerste fase. Probleem: we zijn beide vegetarier! Dus we vinden/vonden het nog relatief moeilijk om maaltijden te verzinnen die we mogen eten. We hebben een dieet met heel veel kaas... en of dit goed gaat uitpakken is nog maar de vraag...
pi_34302772
Waarom zo moeilijk doen als je ook gewoon kan afvallen? Ik heb nets tegen het SB dieet hoor, releaze, maar jullie maken het jezelf wel héél erg moeilijk.

Met het SB dieet val je af omdat je minder kcal binnen krijgt. Dat is een feit. Voedselcombinaties laten je niet afvallen, alleen meer of minder kcal inname/verbruik doet dat. Bij het SB dieet heb je minder honger dan bij een gewoon dieet, maar door alle tekort aan koolhydraten krijg je héél wat minder kcal binnen en je valt af.

Hou je meer van vlees, vis, zuivel, kaas etc dan van brood, aardappelen en pasta dan raad ik het SB dieet rustig aan, maar voor vegetariërs is het bijna absurd om aan het SB dieet te gaan doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 januari 2006 @ 11:10:16 #211
81237 releaze
best of both worlds
pi_34303922
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 09:35 schreef Isabeau het volgende:
Waarom zo moeilijk doen als je ook gewoon kan afvallen? Ik heb nets tegen het SB dieet hoor, releaze, maar jullie maken het jezelf wel héél erg moeilijk.

Met het SB dieet val je af omdat je minder kcal binnen krijgt. Dat is een feit. Voedselcombinaties laten je niet afvallen, alleen meer of minder kcal inname/verbruik doet dat. Bij het SB dieet heb je minder honger dan bij een gewoon dieet, maar door alle tekort aan koolhydraten krijg je héél wat minder kcal binnen en je valt af.

Hou je meer van vlees, vis, zuivel, kaas etc dan van brood, aardappelen en pasta dan raad ik het SB dieet rustig aan, maar voor vegetariërs is het bijna absurd om aan het SB dieet te gaan doen.
we beseffen ons dat het niet makkelijk is, maar we willen het toch proberen we zien het ook een beetje als een uitdaging. we doen het samen en daarmee heb je ook een beetje steun aan elkaar.

ik weet niet of we het ons héél erg moeilijk maken. bij ieder dieet wat we zullen proberen moeten we toch met onze handen van het brood en pasta moeten blijven, souchbeach lijkt mij daar niet anders in. we moeten sowieso minderen met suiker, in thee en drinken, zit hier ook in, dus twee vliegen in een klap.

wat betreft het vegetarische gehalte.. we mogen tofu eten en dat gooien we hier en daar ook door het eten. misschien dat we zelfs valess en dat filetachtige spul bij de maaltijd mogen, dat moeten we nog ff uitzoeken. het is geen probleem

het brood vervangen door salades, dat is al een van de grotere uitdagingen.
en in zn algeheel het ho! zeggen tegen het hongergevoel wat komt.

als het echt niet lukt, dan kappen we ermee. Maar ik denk dat het wel gaat lukken.

maar goed. of dat vele huttekase, mozarella en feta goed in het dieet past, daar zijn we nog niet zo zeker van. het is voor ons de bron van eiwitten, maar ook een bron van niet zulks goede vetten.

ohwell. we zijn nogsteeds research aan het doen plan is om woensdag te beginnen
pi_34318683
ik eet ook vega!
pi_34370546
Er zijn op het SB forum waar ik kom, meerdere mensen die vegetarisch zijn en gewoon aan SB doen.
Schijnt (ben zelf geen vegetarier), gewoon goed te doen zijn hoor!

Hier nog steeds alles goed, eindelijk weer eens wat verlaging op de weegschaal te zien na een tijdje aanklooien (wel lager gewicht maar niet op de momenten dat ik wilde wegen zeg maar).
Zit nu op de 26,9 kg die er af is.
Gewicht momenteel is 77,9 (streef 70)
Overigens is de 70 kilo een ruim streefgewicht, als ik ergens tussen de 70 en 75 uitkom vind ik het ook wel goed..
Momenteel ook een beetje de instelling dat wat er nog van af gaat is mooi, gaat er niet veel meer af is het ook goed

En dan ga ik zometeen lekker m'n zelfgemaakte soort van mueslireep nuttigen
  maandag 23 januari 2006 @ 11:09:30 #214
81237 releaze
best of both worlds
pi_34371624
hoelang ben je dr al mee bezig, mrien?
pi_34397277
Begonnen op 16 mei 2005
Sinds 30 mei 2005 zit ik in de 2e fase
  zondag 29 januari 2006 @ 12:27:02 #216
81237 releaze
best of both worlds
pi_34575697
we zijn nu een weekje bezig en we zijn allebei gigachagrijnig en half gestresst mn vriend vindt het maar niks, die eerste fase, slaat enorm op zn zenuwen. ik vind het wel meevallen, maar ik mis melk en brood verschrikkelijk. magere melk heb ik dus ook weer in huis gehaald, maar nog geen brood op. gisteren wel een klein slokje cola op, jezus wat was dát zoet!

opzich wordt ik totaal niet geteisterd door honger, een dagje ziek geweest en praktisch niks gegeten zonder gerommel in mn maag. maar ik word wel enorm uitgedaagd door al het lekkers "om me heen", op school, bij mn ouders, straks op een verjaardag....tja. tis mss wel even goed, discipilne kweken!
pi_34577768
Je kunt ook broodvarianten maken he, ik heb weleens van lijnzaad, zemelen en sesamzaad, ei en melk een soort van brood gemaakt, smaakte toen best goed
Op het SB forum waar ik veel kom staat ook een recept voor een soort van brood van eieren, huttenkase, kwark, natrena en kaneel

Je mag met Sb ook helemaal geen honger hebben, dat je dat wel in de gaten houdt (omdat je schrijft ik werd niet geteisterd door honger)

Van amandelmeel kun je ook lekkere pannenkoekjes maken, iets van 15 gr amandelmeel, een ei, wat zoetstof en kaneel, dat goed mengen en je hebt kaneelpannenkoekjes, ook erg lekker
pi_35192708
Schopt dit topic een stukje omhoog, hoe is het met de mensen op FOK die aan SB doen ?
Beetje stil geworden hier

Hier nog steeds alles goed, nja, 't is zo'n automatisme ondertussen geworden
pi_35197654
kappen met die dieeten, help geen moer, het gaat toch uiteindelijk om je levenstijl aanpassen.
niet een dieetje

ik at vroeger bijvoorbeeld nooit een onbijt en op school at ik ook heel weinig, en als ik dat thuiskwam moest ik trainen voor de voebal of tennissen en voelde ik me altijd zo slap als een vaatdoek.
's avonds als ik thuis kwam vrat ik dan heel veel.

Dit was natuulijk heel fout, maar ja wist ik veel,

Sinds 3 jaar geleden ben ik begon ik met serieus fitness en hardlopen, hierdoor ben ik mijzelf ook wat meer gaan verdiepen in voeding etc. zodat ik genoeg energie had om te sporten.

Ik was vroeger niet dik maar wel heel slapjes. ech zo'n slappe pannekoek

Nu ben ik juist peziger en voel me sterker, niet alleen door sport, maar zeker daardat ik veel meer be n gaan eten en veel gevarieerder

Dus begin niet met dieten, maar begin met je levenstijl aan te passen. Dan gaat dat vetpercentage ook vanzelf geleidelijk naar beneden.

Goed ontbijten, zeker niet minder dan 1500 kcl eten per dag en regelmatig sporten
Ga zeker niet te veel sporten want dat hou je niet vol, begin op een voor jou comfortabel tempo.

ga ook niet extreem laag in bepaalde voedingswaarden zitten zoals helemaal geen vet of alleen maar brood of geen koolhydraten.

Probeer gewoon de calorieen te verdelen in 50/30/20 ,

dus 50 % koolhydraten
30 % vet
20 % eiwit

let wel 1 gram vet is 9 calorieen en 1 gram koolhydraat if eiwit geeft 4 calorieen

dat wou ik ff kwijt

ciao

rob
pi_35197678
Rob, Southbeach is een levensstijl
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35258942
idd.... heel fijnzzz isabeau
pi_35346687
nou ik heb er nu een week opzitten, zoveelste poging, en het gaat goedddd!
Ik heb een weg gevonden met het ontbijt en de lunch... dus dat scheelt. Ik neem fijn steeds eigen eten mee naar het werk, dus dat gaat ook voorspoedig... alleen die borreltjes (wijntjes) af en toe bij gelegenheden.... tsja... ben dan al trots dat ik t bij wijntje houd en niet naar de nootjes graai of t lekkere donkerbruine brood met tapenades enzo...

ik ga fase 1 doen tot en met 10 mrt
dan wintersport en wel lekker apres skien en er een btje opletten, na de wintersport 2 weken fase 1 en dan door naar fase 2.... ben benieuwd....1 week -3.1kg
pi_35359905
dat is netjes!
in 1 week tijd..
Mja......wijn...is absoluut niet fase1 natuurlijk
pi_35438282
neej ik weet...

weet je wat erg is.. ik heb dat heerlijke recept van broccoli roerbakken, met cashews gerpobeerd! jammmie.... allleen zo'n zakje cashews in huis is dodelijk lekker.... en de verleiidng is te groot geweest :S
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:02:35 #225
81237 releaze
best of both worlds
pi_35438413
ik was ermee begonnen maar ook weer mee opgehouden
of iig, smiddags gewoon brood. salade meenemen is gewoon geen doen.
savonds eet ik meestal wel allleen groenten. melk en andere dranken daar heb ik drastisch mee geminderd. de suikerpot raak ik niet meer aan..
maar toch regelmatig chocola...

dus ik was van 87 ongeveer naar 82 en nu naar 84 ongeveer. wel kut, maar goed.
pi_35445721
Zeg, eten jullie slagroom als ontbijt? Ik sprak iemand die zei SB te doen en at elke ochtend slagroom als ontbijt..
pi_35446235
neeeejjjj dat meen je????

Ik eet gewoon een bakje yoghurt met lijnzaad, paar zonnebloempitjes en btje zoetstof en kokosschraapsel.
Slagroom heb ik nog nooit gehoord!? Er zit bovendien suiker in, dus dan mag het helemaal niet.
SB is er opgericht om zorgvuldig om te gaan met KH en vetten.

Slagroom bij ontbijt heb ik zelfs van Atkins nog nooit gehoord...
pi_35446407
Nee, zonder suiker, hij klopt het zelf. Hij at sowieso heel onverstandig en idioot en zei 'al' 8 kilo kwijt te zijn sinds september. Eigenlijk at hij gewoon geen brood, aardappels, pasta, snoep en fruit meer en héél veel koek, gebak, noten, spek, worst etc.

En nu weet ik het weer: het was zelfs slagroom met lijnzaad als ontbijt.
pi_35447064
koek gebak dan allemaal zonder suiker??? en zonder deeg met KH?
spek en worst eten, ken ik wel van mensen die atkins doen...zelfs mensen die afvallen van frikadellen met mayo (wel zaanse majo zonder kh)
pi_35452570
Ik geloof dat hij het SB danwel Atkins dieet niet zo heeft begrepen Ik vond het al een vaag verhaal.
pi_35458078
ne,e dat denk ik ook niet.

SB is juist pro groente, en gericht op de goede KH en na fase 1 mag ook fruit weer....
pi_35458176
Hij had juist voor SB gekozen omdat hij dan alles wat hij zo lekker vindt nog steeds mag eten. Maar ik denk dat hij de klok heeft horen luiden..
Ik spreek hem vannacht weer, zal ik het laten wezen of zal ik hem...nah, ik laat het maar wezen. Ik wil geen betweter zijn en hij leek heel blij met zijn 'dieet' (hij probeerde me lekker te maken met "En ik neem elke ochtend slagroom met lijnzaaf als ontbijt!" en ik moet daar echt niet aan denken 's morgens )
pi_35458638
Koek kun je zelf maken van amandelmeel, dus dat zou kunnen..
Maar slagroom moet je met SB in ieder geval zoveel mogelijk vermijden (veel te vet en te veel kh)
noten zijn ook aan een tax gebonden, je mag 30 gr noten op een dag..

Wat hij doet lijkt me dan inderdaad niet als Sb klinken...verre van dat eigenlijk...
pi_35469686
slagroom met lijnzaad... pffffffffff
  zaterdag 25 februari 2006 @ 08:45:07 #235
124873 Democratist
Ik denk ook voor jou
pi_35469708
nog even een succes verhaaltje tussendoor,

Nadat mijn vrouw er mee begonnen is is ze 8 kilo kwijtgeraakt.
Ik moest er ook aan geloven en ben er 15 mee kwijtgeraakt.
Een goede vriend zag dit en is er 20 kilo mee kwijtgeraakt dit allemaal in een tijdbestek van een jaar

Wat wel opviel is dat mijn vrouw erg onregelmatig ongesteld van werd als ze fase 1 doet zelfs door haar pil heen.

Ik ontbijt (F3) trouwens met half potje franse magere kwark halve liter water en een appel door de kwark.
Ik geloof in iets anders, ...
Vraag mij naar mijn mening en ik zal je verbazen!?
pi_35469711
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:43 schreef mrien het volgende:
Koek kun je zelf maken van amandelmeel, dus dat zou kunnen..
Maar slagroom moet je met SB in ieder geval zoveel mogelijk vermijden (veel te vet en te veel kh)
In slagroom zonder suiker zit volgens mij nauwelijks koolhydraten.
pi_35469879
heb t ff nagekeken, in slagroom zit 3,0 kh per 100 gr. dus dat is niet zoveel
pi_36680049
Hallo allemaal!

Ik heb een groot deel van het south beach topic doorgelezen. Ik moet zeggen dat ik nu ook wel interesse heb gekregen. Ik probeer via internet het boek te pakken te krijgen, eerst maar eens zelf goed lezen hoe of wat.
Enige tijd geleden ben ik met behulp van een soort speciaal programma vele kilo's kwijtgeraakt, jammer genoeg heb ik het zelf een beetje af laten weten en zijn de kilo's (gelukkig niet allemaal, maar wel te veel) er weer aangekomen. Hopelijk heb ik snel het boek in huis zodat ik met jullie verder kan kletsen over alle ervaringen.

Succes allemaal!!
pi_36716948
Heb zelf ook SB kunnen ervaren. In 2 weken 10 kg eraf, en echt zonder snakken naar "die lekkere dingen". Raar maar waar. Je lichaam en je hoofd schakelt dus om. Tijdens mn stage elke dag een salade mee, was ik de gezondste medewerker van heel het bedrijf haha.

Zelf merk ik het niet aan m'n kleren oid, ohja wel aan mn pak. Aparte gewaarwording . En mensen zeggen dat mn gezicht slanker is. Kijk, das leuk om te horen.

Soms ben je de ei met spek dagen wel zat, dan neem ik roggebrood of gewoon brinta ofzo. Lekker snel klaar zonder teveel spierinspanning.
pi_36804588
Nou ik heb het boek aangeschaft en binnen dit weekend helemaal uitgelezen
Over de recepten moet ik nog wel even nadenken, volgens mij kan je door zelf te combineren lekkerder recepten bedebken!

Als jullie nog goede tips hebben voor lekkere gerechten hoor ik het graag, ik denk vanaf volgende week te gaan starten.
pi_36813725
@mv-lootje, brinta is dus verre van SB proof he..
niet echt verstandig om dat dan te nemen

@m13, veel succes!
Je kunt inderdaad heel veel recepten lekker combineren en zelf maken
Op www.southbeachforum.net staan ook een heleboel lekkere recepten!
pi_36939116
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:01 schreef mrien het volgende:
@mv-lootje, brinta is dus verre van SB proof he..
niet echt verstandig om dat dan te nemen
Sorry, misverstand. Ik bedoel die havermout (HO) van Quaker. Das andere koek.
pi_39686766
Hoi hoi allemaal!

Ik ben ook weer begonnen aan het South Beach Dieet. Vorig jaar met veel succes 10 kilo afgevallen in 3 maanden. Daarna helaas niet meer vol gehouden ivm vakanties enzo.

Afgelopen jaar nog regelmatig verschillende dieten geprobeerd, maar niks hielp. Ik denk dus daarom ook dat SBD MIJN dieet is, en wat bij MIJN lichaam hoort. En MIJN levenstijl. Vandaar dat ik het weer gaat oppakken.

Mei 2005: 86 kilo
Augustus 2005: 76 kilo
10 Juli 2006: 84,8 kilo

Mijn eerste doel is 74,8 kilo op 10 oktober 2006

Het enige verschil met vorig jaar en dit jaar is: Nu sport ik elke dag een uur tot 2 uur alle spiergroepen. Vorig jaar alleen maar 1 uurtje wandelen op een dag.

Alleen nu twijfel ik heel sterk of ik Lessini Light mag? Anders lukt het me niet om 2 liter water per dag te drinken :-)
pi_39698950
Lessini light mag niet, zit te veel kh in
Wel kun je een beetje citroensap in je water doen (eigenlijk niet in fase1) en in fase2 kun je bv siroop van van de burgh nemen, die is light en bevat weinig kh
pi_39702464
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:31 schreef mrien het volgende:
Lessini light mag niet, zit te veel kh in
Wel kun je een beetje citroensap in je water doen (eigenlijk niet in fase1) en in fase2 kun je bv siroop van van de burgh nemen, die is light en bevat weinig kh
hmmzzzz ok jammer, vandaag wel 2 liter water met lessini op, dan geef ik die 1,5 fles wel aan me moeder

Bedankt voor je reactie, ik dacht het eigenlijk wel, maar wist het niet zeker meer
pi_39717505
Zo hehe.... de eerste liter water is binnen, maar shit zeg.... vies zonder lessini light
pi_39721620
ik wil het ook eens proberen maar ik weet nu al dat ik het niet volhoud vriendinnen van me zijn er enorm enthousiast over, vandaar maar je mag zo veel niet eten in die eerste fase, er blijft zo weinig over wat wel mag lijkt het
Tap tap tap
pi_39722800
Je mag heel veel wel eten in de eerste fase, er zijn alleen beperkingen aan wat je mag eten
Ik zou zeggen lees het boek goed en dan kom je er achter wat je wel en niet allemaal mag
Er zijn echt een heleboel lekkere dingen over en je kunt er echt lekkere recepten van maken

Als je nu al weet dat je het niet gaat volhouden zou ik er niet eens aan beginnen....
pi_39726229
ik denk dat ik de meeste moeite ga hebben met fase 1; geen brood en geen aardappelen en geen fruit. ik ben op zich al een moeilijke eter; ik lust niet zoveel. om nou 2 weken lang caesar salads te eten is waarschijnlijk geen goed idee al is het wel lekker
maar ik zal eens wat recepten opzoeken voor ideeën ik zal er gewoon even aan moeten wennen en fase 1 is niet levenslang ofzo.
Tap tap tap
pi_39745859
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:09 schreef CherryLips het volgende:
ik denk dat ik de meeste moeite ga hebben met fase 1; geen brood en geen aardappelen en geen fruit. ik ben op zich al een moeilijke eter; ik lust niet zoveel. om nou 2 weken lang caesar salads te eten is waarschijnlijk geen goed idee al is het wel lekker
maar ik zal eens wat recepten opzoeken voor ideeën ik zal er gewoon even aan moeten wennen en fase 1 is niet levenslang ofzo.
Wat ik doe is gewoon normale eten klaarmaken, alleen dan me aardappelen weglaten en bakken in olijfolie EN sla erbij als extra..... anders is het te weinig.

's ochtends gewoon yoghurt.... naturel.... dus niet de volle en de magere. EN tussen de middag eieren, komkommer, sla.

Tussendoor pinda's, kaas, komkommer

En maak je niet druk om het fruit.... ik kan eigenlijk ook niet zonder fruit, maar die 2 weken zijn zo voorbij joh! En daarna mag je weer lekkere aardbeitjes

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2006 10:17:27 ]
pi_39746889
Pinda's moet je als extra nemen, liever niet als tussendoortje
Goede tussendoortjes zijn dingen die eiwitten bevatten, bv kipfilet, stukje kaas, gekookt eitje met wat mayo, smeerkaas met komkommer, dat soort dingen

's ochtends is yoghurt veel te weinig, je moet zorgen dat je goed ontbijt met bv zelfgemaakte pannenkoekjes of muffins (sb proof) van amandelmeel/huttenkase/ei oid of gebakken eieren met spek/ham/bacon
pi_39749040
mayo??

overdag zou het op zich niet echt een probleem zijn, ik ben alleen geen echte ontbijter omdat ik 's ochtends gewoon snel beroerd word als ik dan te veel eet en bij het avondeten eet ik bijna altijd aardappelen. Ik ben wel een grote fan van sla en salades enzo.
Maar ik denk dat ik het ga proberen als er geen aardbeien meer zijn anders heb ik voor niks die aardbeienplanten gekocht laatst.
Tap tap tap
pi_39752987
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:57 schreef mrien het volgende:
Pinda's moet je als extra nemen, liever niet als tussendoortje
Goede tussendoortjes zijn dingen die eiwitten bevatten, bv kipfilet, stukje kaas, gekookt eitje met wat mayo, smeerkaas met komkommer, dat soort dingen

's ochtends is yoghurt veel te weinig, je moet zorgen dat je goed ontbijt met bv zelfgemaakte pannenkoekjes of muffins (sb proof) van amandelmeel/huttenkase/ei oid of gebakken eieren met spek/ham/bacon
ik vind het al knap dat ik mijn yoghurt wegkrijg 's ochtends..... Ik lust geen spek, ham en bacon... Dus dat is geen optie.....

Maar ga zeker de muffins eens proberen. Ik heb een recept gelezen op het SB forum..... ik ga zo toch nog even naar de winkels.

En de tussendoortjes.... pfff bijna gene tijd voor joh....Ik neem bijna nooit tussendoortjes... vandaar dat ik dan soms 10 pinda's pak

Smeerkaas... welke is SB verantwoord?

Maar wat eet jij op een dag?
pi_39753254
Ow nog een vraagje... right bull light? Toegestaan?

Er staat dat er 0 Koohydraten in zit, geen suikes geen vet
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:12:47 #255
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39753434
neej.. cafeine.. en dat moet je weer zien te voorkomen..

cafeine bevordert je vreetzin vanwege het verlagen van je suiker niveau..
plus dat het mierezoet is.. en je wil juist van het "zoet" afkicken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_39753513
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:12 schreef avotar het volgende:
neej.. cafeine.. en dat moet je weer zien te voorkomen..

cafeine bevordert je vreetzin vanwege het verlagen van je suiker niveau..
plus dat het mierezoet is.. en je wil juist van het "zoet" afkicken.
ok bedankt....... geen redbull meer voor mij....
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:15:16 #257
81237 releaze
best of both worlds
pi_39753521
de meeste kunstmatige zoetstoffen, zoals aspartaam, schijnen dezelfde werking te hebben op je glucosespiegel als gewoon suiker. in het kort schijnt het dus honger op te wekken.
pi_39770900
Tussendoortjes moet je ECHT eten met SB
Je moet er voor zorgen dat je 6 eetmomenten op een dag hebt
ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - avondeten - toetje

Smeerkaas die mag is bv slankie of andere (30+) smeerkaas
Ik neem bv vaak die van Xtralight (dacht tenminste dat die zo heet)
Of Le vache qui'rit light

Wat ik zoal op een dag eet?
Momenteel doe ik wat minder streng aan Sb maar wat ik normaal zo'n beetje eet:

ontbijt: 2 gebakken eieren met bacon of spek evt met beetje kaas
tussendoor: bv gekookt eitje met puntje mayo (wat overigens gewoon mag, wel de tube gouda's glorie of de pot van remia met de zwarte band), stukje kaas, in fase 2 stukje fruit erbij
lunch: in fase 1 deed ik vaak eiersalade maken van 2 gekookte eitjes met wat mayo en dat dan in een paprika ofzo
tussendoor zie daarnet, maar optie is ook vleeswaren, stuk gerookte kip, stukje vis
diner: tja ook wisselend, groente met vlees
toetje: kwark/ricotta
en dan 's avonds pas de noten als extratje
pi_39773992
beetje jammer dat ik geen ei, spek, bacon en vis lust
maar ik sprak vandaag een vriendin die het had gedaan en die was 8 kilo kwijt. ze hield zich alleen niet echt aan fase 3, en als ze weer aankwam ging ze weer met fase 1 beginnen. maar dat gejojo is toch helemaal niet goed? volgens mij werkt dat helemaal niet meer als je eenmaal 30 geweest bent.
Tap tap tap
pi_39780159
Dat gejojo is zeker niet goed met SB
Bedenk wat je wel lust en kijk op de lijst van toegestaande producten voor fase1 wat daar bij zit wat je wel lust
Kijk tevens eens op het SB forum (www.southbeachforum.net) daar zijn wat topics geweest onlangs over mensen die ook geen ei lusten
pi_39780784
3 dagen bezig en 2,8 kilo afgevallen. Veel vocht denk ik.... klopt wel want ik voel me niet zo opgeblazen
pi_39782861
Je mag toch suikervrije kauwgom? Of niet?
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:21:34 #263
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39784460
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:31 schreef charmed_angel het volgende:
Je mag toch suikervrije kauwgom? Of niet?
smintjes wel
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_39784582
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:21 schreef avotar het volgende:

[..]

smintjes wel
Weet je het zeker?

hmmzzz in het boek staat dat je het wel mag volgens mij (dacht ik te lezen)...... maar omdat ik zag dat er best veel KH in zat, begon ik te twijfelen...... Ik ga het straks eerst eens op zoeken.

Maar smintjes..... ook lekker
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:27:23 #265
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39784642
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:25 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Weet je het zeker?

hmmzzz in het boek staat dat je het wel mag volgens mij (dacht ik te lezen)...... maar omdat ik zag dat er best veel KH in zat, begon ik te twijfelen...... Ik ga het straks eerst eens op zoeken.

Maar smintjes..... ook lekker
je geeft je eigen antwoord al he..
zit stiekum nog best wel wat KH in..

je zit nog in de inductie toch...?
gewoon niet doen dan..
pi_39785462
en dit lees ik nu weer op een ander forum

Suikervrije kauwgom is geen probleem. Xylitol is ook erg goed voor de tanden, dus de tandarts is er blij mee (of niet, want minder werk).
pi_39796808
Suikervrije kaugom mag gewoon hoor
Bv die van sportlife (nam ik altijd)
pi_39819805
Ik vraag veel, maar beter veel vragen dangewoon doen.

Leverworst van Stegeman? Een stukje mag dat? Per 100 gram 3,3 koolhydraten.
pi_39872832
Nee leverworst mag niet, zit zetmeel in
pi_39897989
Zo de eerste week zit erop.

Zaterdagavond wel gezondigd..... ik at leverworst..... maar jah dat mocht ik niet en daar kwam ik pas zondag achter.... gevolg.... 200 gram zwaarder Maar zoveel had ik niet op.. 2 plakkies.

Gisteravond..... weer. Mams maakte rijst kip kerrie..... mijn lievelingsgerecht.... ben ik echt megadol op. Dus toch genomen. Gelukkig had ik vanochtend weer het zelfde gewicht als zaterdagochtend 82,3 kilo.

Dus zo erg was het niet die rijst

Ben in 1 week dus 2,5 kilo kwijt, en daar ben ik echt mega tevreden mee.......
pi_39931892
1 Glas crystal Clear per dag mag je toch wel? Geen Koolhydraten, geen suiker en geen vet....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2006 09:55:06 ]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:14:50 #272
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39932319
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:54 schreef charmed_angel het volgende:
1 Glas crystal Clear per dag mag je toch wel? Geen Koolhydraten, geen suiker en geen vet....
zoet zoet zoet....

het is verleidelijk.. maar probeer het niet te veel te doen...

Ik deed in de inductie mezelf aan het eind van de dag een glas cola light cadeau als ik niet zondigde.
pi_39932834
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:14 schreef avotar het volgende:

[..]

zoet zoet zoet....

het is verleidelijk.. maar probeer het niet te veel te doen...

Ik deed in de inductie mezelf aan het eind van de dag een glas cola light cadeau als ik niet zondigde.
whaha van jou mag ik niks En dan krijg ik nog meer reacties en blijkt dat het wel mag. Dus ik wacht nog even af....

cola light lijkt me erger en zoeter dan crystal clear..... ik lust geen cola omdat het te zoet is
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:43:41 #274
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39932913
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:39 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

whaha van jou mag ik niks En dan krijg ik nog meer reacties en blijkt dat het wel mag. Dus ik wacht nog even af....

cola light lijkt me erger en zoeter dan crystal clear..... ik lust geen cola omdat het te zoet is
tja.. is wel zo..
maar goed.... ik heb geen SBD gedaan, maar Atkins.. maar dan nog.. Inductie is afkicken en afleren... dus ik ben ook superstreng voor mezelf geweest toen.. (zeker als je bedenkt dat ik dat anderhalve maand lang gedaan heb, maar ik moest er dan ook 35 kwijt) ... alleen koffie.. dat kreeg ik niet afgeleerd..
pi_39933677
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:43 schreef avotar het volgende:

[..]

tja.. is wel zo..
maar goed.... ik heb geen SBD gedaan, maar Atkins.. maar dan nog.. Inductie is afkicken en afleren... dus ik ben ook superstreng voor mezelf geweest toen.. (zeker als je bedenkt dat ik dat anderhalve maand lang gedaan heb, maar ik moest er dan ook 35 kwijt) ... alleen koffie.. dat kreeg ik niet afgeleerd..
wat is het verschil tussen atkins en SBD?Hoeveel ben je er inmiddels al kwijt en in hoeveel tijd?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2006 11:13:40 ]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:18:46 #276
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39933835
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:13 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

wat is het verschil tussen atkins en SBD?Hoeveel ben je er inmiddels al kwijt en in hoeveel tijd?
Ik ben tussen juni 2004 en februari 2005 precies 38 kilo kwijt geraakt.. en sindsdien heel rustig opgebouwd naar normaal eten.. daarbij weer de ingecalculeerde 5 kilo aangkomen.. en sindsdien eigenlijk constant... + of - een kilo door het weer en vocht en dat soort dingen.

Ik merk vooral dat ik nog steeds van pure suiker een kick krijg

grote verschil is volgens mij dat atkins geen vershcil maakt tussen de verschillende vetten..... en sbd wel.. en dat jullie sneller meer kh's mogen... maar dan in de vorm van meergranen brood ed..
pi_39934199
Zo dat is netjes.... lekker hoor....

Ik ben wel van plan om na het afvallen, langzaam weer op te bouwen... dus gewoon 2 of 3 keer in de week aardappeltjes te eten, of een keer patat..... Lekker brood tussen de middag

Ik moet nu nog 20 kilo.
Ik ga voor de 62 kilo..... is wel een mooi gewicht denk ik.... en ik neem aan dat ik, als ik weer normaal ga eten, dat ik weer 3 kilo ofzo aankom... en dan vind ik 65 kilo een leuk gewicht.

Op zich mis ik het snoep niet.... de chips, de koekjes...... Alleen de chocola..... ow ik snak naar een stukje chocola!

Gelukkig mag ik in fase 2 soms een stukje pure chocolade..... en toevallig de chocola waar ik gek op ben

Dus moet nog even 1,5 week volhouden
pi_40145738
Hallo allemaal,
Ik heb gister het boek besteld, want mijn vriend en ik gaan ook maar eens iets nieuws proberen. De eerste twee weken lijken me erg moeilijk, maar ik heb al veel gelezen op dit forum, dus heb door jullie al veel nieuwe ideeen.
Het enige waar ik mee een beetje zorgen over maak, zijn al die eieren, maar ik geloof dat ik daar wel aan ga wennen, het zal wel even moeten he.

Ik vind het echt super als ik zie hoeveel iedereen hier al is afgevallen, ik hoop dat ik jullie kan nadoen, ik, nou ja we gaan ons best doen.

Kan iemand me vertellen wat in het begin nu echt belangrijk is om te doen, of juist niet????
pi_40148152
Voldoende eten, genoeg drinken, bij je tussendoortjes voldoende eiwitten eten (vleeswaar, ei)
Vermijd light dranken en zoetstof en vooral niet zondigen
  dinsdag 25 juli 2006 @ 08:54:19 #280
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40157554
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:50 schreef mrien het volgende:
Voldoende eten, genoeg drinken, bij je tussendoortjes voldoende eiwitten eten (vleeswaar, ei)
Vermijd light dranken en zoetstof en vooral niet zondigen
Niet bang zijn om te blijven eten is het belangrijkste en niet te veel opzien tegen de eerste 2 weken, want die vallen best mee. De eerste 3 dagen zijn enorm kut en daarna gaat het wel.

Slik de juiste supplementen, want je lichaam heeft ze echt nodig.

Geen zoet...!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:35:02 #281
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40158151
Is er ergens duidelijke informatie te vinden over wat je wel en niet mag eten zodat ik kan kijken of het wat voor me is?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:44:47 #282
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40158337
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:56:52 #283
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40158572
Gaan jullie dit de rest van jullie leven nog zo volhouden? Geen brood
pi_40162572
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:31 schreef charmed_angel het volgende:
Zaterdagavond wel gezondigd..... ik at leverworst..... maar jah dat mocht ik niet en daar kwam ik pas zondag achter.... gevolg.... 200 gram zwaarder Maar zoveel had ik niet op.. 2 plakkies.
lijkt me stug dat je van 2 plakjes leverkaas 200 gram bijkomt. Het is onmogelijk om meer bij te komen dan je eet, het is geen 1:1 situatie, een groot deel van je voedsel verlaat via natuurlijke weg direct weer je lichaam omdat het onverteerbaar is.

Waarschijnlijk is het vocht ?
http://www.dvdkijker.nl - DVD Prijsvergelijk (R2 UK)
  dinsdag 25 juli 2006 @ 12:21:28 #285
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40162798
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:56 schreef Nugget het volgende:
geen brood.. tuurlijk niet... lees eerst het hele boek maar eens door... dan weet je beter..
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:14 schreef Mr_Romano het volgende:

[..]

lijkt me stug dat je van 2 plakjes leverkaas 200 gram bijkomt. Het is onmogelijk om meer bij te komen dan je eet, het is geen 1:1 situatie, een groot deel van je voedsel verlaat via natuurlijke weg direct weer je lichaam omdat het onverteerbaar is.

Waarschijnlijk is het vocht ?
tuurlijk is het voor een deel vocht... extra kh'tjes komen je lijf binnen en die trekken gelijk een beetje vocht met zich mee... plus dat er wat andere zaken ook geactiveerd worden...

maar goed.. op 200 grm keek ik nooit.. ik rekende in halve kilo's....
een keer plassen en die 2 ons ben je ook kwijt..
pi_40173663
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:56 schreef Nugget het volgende:
Op een gegeven moment in fase 2 (eind fase 2) kun je weer brood toevoegen
Het is dus niet zo dat je de rest van je leven geen brood meer eet, wel volkorenbrood overigens
pi_40192223
Mijn boek komt maar niet binnen en ik wil toch eigenlijk wel zondag beginnen, dan komt het allemaal goed uit.
Als ik lees hoe lang sommige van jullie het uithouden, echt geweldig. Moet deze week duidelijk veel eieren in slaan en dingen die ik normaal niet echt koop. Leuk om nu eens andere dingen te halen in de supermarkt.
Heeft er nog iemand een idee wat echt leuk is om te maken in de eerste twee weken???
  woensdag 26 juli 2006 @ 10:22:06 #288
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40193830
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:04 schreef hummerspike het volgende:
Mijn boek komt maar niet binnen en ik wil toch eigenlijk wel zondag beginnen, dan komt het allemaal goed uit.
Als ik lees hoe lang sommige van jullie het uithouden, echt geweldig. Moet deze week duidelijk veel eieren in slaan en dingen die ik normaal niet echt koop. Leuk om nu eens andere dingen te halen in de supermarkt.
Heeft er nog iemand een idee wat echt leuk is om te maken in de eerste twee weken???
.. elke zoveel dagen even op de weegschaal staan...
dat zijn de leuke momenten
pi_40193954
Ja dat geloof ik graag. Ik bedoelde eigenlijk meer met eten, maar die weegschaal gaat zeker gebruikt worden hoor.
Ik heb al veel recepten gezien, maar ja welke zijn wel en welke zijn niet te eten, dat vraag ik me dan af, zijn er aanraders?????
pi_40244840
Je kunt muffins maken als tussendoortje, bv cheesecakemuffins (niet kant en klare muffins dus)
Maar ik zou me de eerste 2 weken een beetje houden aan de richtlijnen van het boek, om het makkelijker te maken
pi_40262947
'dank je ga ik ook zeker doen, dat boek komt als het goed is vandaag binnen, dus kan ik me er eens in verdiepen. Zo meteen alvast mijn eerste sbd boodschappen doen, maar nog niet te veel kan ik maandag de rest halen. Worden twee goedkope weken in de supermarkt!!!!!!
pi_40268073
Dat denk ik niet van die goedkope weken!
Ik was in het begin veel meer kwijt dan normaal aan de boodschappen, juist omdat je andere producten haalt dan je in huis hebt
pi_40269143
nou inderdaad dat was ff schrikken, maar ja ik heb nu ook zoveel in huis gehaald echt niet normaal, wnt ik weet niet wat ik wel en niet lekker vind. Maar ja joh als het echt doet wat het zegt, maakt het allemaal niet uit. Ik had het boek ook besteld bij bol.com maar dat is nu nog steeds niet binnen en al aardig te laat, dus ben ik het maar zelf gaan halen, kon niet meer wachten hoor
We gaan zondag beginnen, dus hopen dat we het vol kunnen houden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')