abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28876201
Hoi jessie,

Ik ontbijt, nu ik weer begonnen ben, afwisselend.... beste bevalt mij bakje yoghurt met wat zoetstof (evt naar wens wat cacaopoeder). Maar ik zit t meeste vol van 2 gekookte eitjes, dan heb ik lang een gevuld gevoel en krijg ik minder trek in tussendoortjes ed. je kunt ook flensjes eten als ontbijt... mij nadeel was dat ik van diedingen kon blijven eten, en al snel weer trek had nadien... maar dat werkt dus bij iedereen anders...\
"
's avonds eet ik gevarieerder dan ik deed, keuze zat....
Ik heb ook dat kookboek, staan leuke ideeen in...

btw het kleine blauwe boekje is ook handig.....
succes!
  zondag 17 juli 2005 @ 08:59:26 #77
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_28876415
Hier ook een herstarter!
Alhoewel er bij mij nog steeds 8 kio's af zijn! Sprak gister een vriendin die ongeveer tegelijk met mij was begonnen met een dieet, alleen zij was bezig met hormooninjecties. Ze is alweer een tijdje gestopt en alle afgevallen kilo's zitten er nog aan. Toen ik vroeg: wat nu, zei ze: Kaken aan elkaar laten naaien??? Mijn voorstel is: eetpatroon veranderen! Uiteindelijk is dat gewoon de sleutel tot succes!

Overigens ontbijt ik meestal gewoon met eieren en spek. Al dan niet voorzien van wat knackerbrod of roggebrood er onder!
pi_28903954
hej lianne!

Leuk je weer te zien|!

Hej ik heb zojuist ontbeten met yoghurt en btje cocosschraapsel erin.... bedenk me net, dat dat laatste niet in fase 1 mag? of toch wel?
pi_28904773
Ik heb het boek bij de ECI besteld, duurt meestal even voordat t komt. En ik wil t eerst gelezen hebben voor ik ga beginnen. Maar ja, nu ik er hier het 1 en ander over gelezen heb kan het me niet snel genoeg gaan.
Het laten staan van fruit en brood lijkt me wel ontzettend moeilijk.

Ik ben gek op cocosnoten, mag dat ook niet?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28905582
Ik ben sinds ik in de examens heb gezeten onzettend aangekomen, zeker zo'n 5 kilo. Ik heb nu een abonnement op de sportschool, maar ik wil gewoon graag 10 kilo eraf, er nredelijk snel. Ik weeg nu 76 kilo bij een lengte van 1.75..
Voel me ontzettend dik.
Raden jullie mij aan om te beginnen met het dieet?
pi_28906051
Kokos staat niet expliciet genoemd in het tabellenboekje Babbelzz, dus ik weet het niet eigenlijk! Geraspte kokos wordt in ieder geval het southbeach forum wel gebruikt in een fase 1 ontbijt recept. Anders kun je het daar natuurlijk altijd vragen, er zitten genoeg fanatiekelingen daar!

En Rhanna, kilo's die er snel aan zijn gekomen, gaan er vaak ook weer heel snel af.
Maar je zult voor jezelf moeten bepalen of South Beach iets is voor je. Als je bijvoorbeeld je boterhammen echt niet wil missen, dan is South Beach misschien niet zo geschikt. Als je bereid bent om je eetpatroon aan te passen, dan is het goed vol te houden!
  maandag 18 juli 2005 @ 12:43:07 #82
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_28906885
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:52 schreef Rhanna het volgende:
Ik ben sinds ik in de examens heb gezeten onzettend aangekomen, zeker zo'n 5 kilo. Ik heb nu een abonnement op de sportschool, maar ik wil gewoon graag 10 kilo eraf, er nredelijk snel. Ik weeg nu 76 kilo bij een lengte van 1.75..
Voel me ontzettend dik.
Raden jullie mij aan om te beginnen met het dieet?
Ik zou het niet doen als je toch naar de sportschool gaat, dan zijn koolhydraten juist de beste brandstof.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  maandag 18 juli 2005 @ 13:45:31 #83
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_28908503
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:43 schreef Spyder het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen als je toch naar de sportschool gaat, dan zijn koolhydraten juist de beste brandstof.
Tja.. en hier komt toch m'n atkins weer boven Spyder..
juist naar de sportschool gaan.. dat is sowieso goed voor je.. ook zonder dieet..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_28959451
Nou ik heb t boek binnen. Het leest lekker makkelijk! Maar wat mag je veel eieren. Bij die fase 1 bijna elke ochtend 2. Ik ga deze week eens verzinnen wat ik die weken allemaal ga eten en dan een schema maken ofzo.
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
En dat toetje die riccoso of zoiets weet ff niet meer hoe je t schrijft. Waar kan je dat in hemelsnaam kopen en waar proeft dat naar?
En wat was jullie favo eten in fase 1?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28959599
Riocotta moet je vermijden! Niet te eten!
En eieren zijn ok!
Qua eten moet je vooral niet al te moeilijk doen. Kook gewoon voor je gezin en laat voor jezelf de rijst, pasta of aardappels weg. Of vervang pasta door courgette ofzo.
Ik heb zelf vooral niet met een schema gewerkt. Gewoon tussen de middag een salade, als tussendoortje wat kaas en 's avonds groente met vlees ofzo. Als toetje gewoon wat kwark met zoetstof nemen. Belangrijk is dat je vooral voldoende eet!
pi_28959739
Ok vermijd ik Dat recept leek lekker, behalve dat ik niet wist wat t was.
Hoeveel eieren at jij dan in die 2 weken? En at je dat elk ontbijt?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28959969
Ik eet nog steeds meestal eieren bij mn ontbijt! Over het algemeen gebakken met ontbijtspek of bacon.
Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik wel een goede bodem nodig heb omdat ik 20 km naar mn werk fiets.
pi_28960013
Ricotta is heus wel lekker!
Alleen, je moet t ff in de mixer doen, ff flink loskloppen. Anders is het of je zand aan het happen bent
Er staan heel veel recepten op de linkjes in de eerste post, anders moet je daar even kijken?
ik ken alleen t forum (southbeachforum.net) en daar staan iig heel veel alternatieve ontbijtjes!
Maar ik leef dus wel?
pi_28960373
Ja in mijn boek staan ook receptjes van die toetjes maar wat ricotta als toetje is ik heb geen idee waar smaakt dat naar?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28969356
ricotta is niet te eten! zelfs niet met cacaopoeder of kaneelpoeder of limo siroop en zoetstof.......brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik kan t in ieder geval niet uitleggen waar t naar smaakt....

Ik ontbijt afwisselend met 2 gekookte eitjes of bakje yoghurt, net waar ik zin in heb of tijd voor heb, of ik moet fietsen en werken....

ik was ook van plan schema te maken, maar pff zown gedoe....
zorg dat je altijd voldoende SBartikelen in huis hebt, dan komt t goed, en zal je ook niet snel in verleiidng storten...
Hier gaat t btw erg voorspoedig, en vooral ook makkelijker (vol te houden) dan de vorige keer....ik zit inmiddels weer op -5kg, dus nog 1 kilotje en dan ben ik weer op punt waar ik t vorige keer liet sloffen.... nu ook op m'n werk verteld.... of ik neem zelf eten mee, of er wordt 's avonds apart voor me gekookt (erg lief)....ga zo maar eens wat maken voor vanmiddag/vanavond..... heb berg groente in huis, btje te enthousiast inkopen gedaan....
pi_28969398
over alternatieve ontbijtjes gesproken....
die pannekoekjes zijn echt verrukkelijk.... alleen jammer dat ik er altijd zo'n neptrek aan over houdt... dus dat ga ik deze x niet meer maken :-)
pi_28972138
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:06 schreef jessie het volgende:
Ja in mijn boek staan ook receptjes van die toetjes maar wat ricotta als toetje is ik heb geen idee waar smaakt dat naar?
soort zoete roomkaas gemixt met slagroom.
Maar niet alle soorten zijn lekker, die bij de macro vandaan wel, ik weet niet of je daar kunt komen?
Ik deed ricotta met cacaopoeder en een drupje amandel essence, geserveerd met wat vers geroosterd amandelschaafsel.

Maar zonder m geklopt te hebben met de mixer, vind ik m ook vies.
(ps als je het te taai vind, klein scheutje melk of water doen wonderen!)
Maar ik leef dus wel?
pi_28985118
Toch he van die eieren. Dan kan je dus zo'n 14 eieren per week eten?
Hebben jullie dat nog ergens nagevraagd of dat inderdaad geen kwaad kan? Of nemen jullie dat gewoon aan? Ik eigenlijk niet. Hij heeft het dan over goede en slechte cholesterol en dat het elkaar in balans brengt. Maar als je goede en slechte vetten eet bijvoorbeeld, blijven de slechte toch ook slecht ondanks dat je er goede bij eet? Snap je. Ik weet niet, dat van die eieeren zint me nog niet zo.
Wie heeft daar iets over nagevraagd bij huisarts of wat dan ook, of kan me er meer over vertellen?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28985135
Staat ricotto ook gewoon bij de toetjes dus zuivel in t schap?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28987257
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:45 schreef jessie het volgende:
Staat ricotto ook gewoon bij de toetjes dus zuivel in t schap?
Ik heb het bij de AH gekocht bij de mascarpone staat het.

Maar ricotta is echt bah.... Maar misschien vind jij het lekker....
pi_28989837
Ik ben sinds 16 mei begonnen met South Beach. Het gaat erg goed (na een wat moeizamere start). Inmiddels ben ik sinds 30 mei al ruim 9,3 kg kwijt
Er moet nog veel meer af, maar ik vind het echt heel erg goed vol te houden.
Succes aan de starters hierzo!
pi_28989978
Overigens vind ik Ricotta echt wel lekker
Ik doen zo'n half bakje van de c1000 of makro (allebei lago maggiore) met scheutje cacao, wat zoetstof en dan goed roeren tot de klontjes weg zijn. Ondertussen heb ik de goede verhoudingen wel gevonden en is het erg lekker. In het begin is het nog weleens best mislukt...
pi_28990200
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:44 schreef jessie het volgende:
Toch he van die eieren. Dan kan je dus zo'n 14 eieren per week eten?
Hebben jullie dat nog ergens nagevraagd of dat inderdaad geen kwaad kan? Of nemen jullie dat gewoon aan? Ik eigenlijk niet. Hij heeft het dan over goede en slechte cholesterol en dat het elkaar in balans brengt. Maar als je goede en slechte vetten eet bijvoorbeeld, blijven de slechte toch ook slecht ondanks dat je er goede bij eet? Snap je. Ik weet niet, dat van die eieeren zint me nog niet zo.
Wie heeft daar iets over nagevraagd bij huisarts of wat dan ook, of kan me er meer over vertellen?
Kijk even op www.southbeachforum.net
daar weten ze veel van de eieren en het schijnt geen kwaad te kunnen, het zorgt voor ene kortstondige stijging van het cholesterol, als ik me niet vergis....en dat kan geen kwaad!aldus de mensen die er daar erg bekwaam in zijn...

Mrien! super resultaat!!!!
pi_28990725
Ja maar ja maar ja maar. Deze muts wil het dan jusit weten van mensen die niet into the soutbeach zijn. Snap je. Ik bedoel als je ergens helemaal weg van ben is het soms moeilijk om er nog objectief tegenover te staan.
Ik ga morgen het voedingscentrum eens bellen en kijken vragen hoe hun er tegenaan kijken.

Inderdaad knap mrien
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28990981
op dat southbeach forum, zit espi... die weet onwijs veel van voeding....ivm haar sportverleden etc etc...en tsja, dat ja maar ja maar... ga eens kijken en laat je informeren...daar weten ze meer dan wij hier....
pi_28991071
Ok Babbelzz ga ik zeker doen. Thx voor je info allemaal!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28991195
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:23 schreef jessie het volgende:
Ja maar ja maar ja maar. Deze muts wil het dan jusit weten van mensen die niet into the soutbeach zijn.
En deze muts is niet into South Beach, maar heeft wel een antwoord
quote:
Uit Harvard Health Letter; Apr2005, Vol. 30 Issue 6, p8

Question
Ever since the 1960s, I haven’t eaten more than one egg a week because egg yolks have a
lot of cholesterol. Now my wife says she heard on the news that it’s okay to eat eggs every day. What do you think?

Answer
Listen to your wife. Here’s why she’s right: In the 1960s, doctors had solid evidence linking
heart attacks and strokes to higher levels of cholesterol in the blood. So it just seemed like
common sense to avoid foods rich in cholesterol, including eggs.
But in this case, common sense was wrong. In 1999, a large Harvard study found that people who
ate one egg a day were no more likely to have heart disease or strokes than those who ate eggs
less oft en than once a week. It turns out that much of the cholesterol in your blood is made by your liver, not absorbed from the food you eat. In other words, the cholesterol in food doesn’t affect the levels in your blood all that much.

In fact, saturated fats (found primarily in meat and dairy products) and trans fats (from the
partially hydrogenated oils used in commercial baked goods, stick margarine, and French fries)
do much more to increase blood cholesterol levels because they stimulate your liver to make more
cholesterol. Th e cholesterol in food isn’t completely harmless, and eggs do have a lot of it. But they also have a great many healthful nutrients, including B vitamins, folic acid, protein, and “good” polyunsaturated fats.

So here’s my advice: If you enjoy eggs, feel free to have an egg a day. I’d also look for eggs that are high in omega-3 fats. Some chickens are raised on diets high in these fats, which do get into their eggs.

Like you, I avoided eating eggs for decades. Now, my wife and I have eggs several times a
week — guilt free! But check the Nutrition Facts label on other foods that you buy. It will tell you
if the food is high in saturated fats and (oft en) trans fats. One caveat: If you have diabetes, there
is some evidence that an egg a day may not be a very good idea.
Voor wie geen zin heeft om het Engels te lezen: eet gerust zoveel eieren als je wilt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28991302
haha mooie samenvatting Isa!
pi_28991506
Ok gelezen thx. Dan zal ik het in me hoofd moeten omschakelen ofzo. Doordat het er zo ingestampt is dat t slecht is vind ik het gewoon eng
Maar goed dat is wel met meer dingen.
Ben er wel blij mee want ik hou wel van een lekker gekookt eitje
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28991516
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:37 schreef Babbelzz het volgende:
haha mooie samenvatting Isa!
Kort maar krachtig

Maar toch altijd weer frappant hoe een theorie uit het verleden die achterhaalt is vastgeroest blijft zitten in het denken van mensen. Probeer maar eens aan mensen om je heen te vragen hoe vaak ze denken eieren te mogen eten in de week en waarom je niet teveel eieren zou mogen hebben. Ik denk dat vrijwel niemand weet dat het achterhaalt is en dat je dus gewoon eieren naar hartelust mag hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28991747
En nog een artikel: A review of scientific research and recommendations regarding eggs.

En nu ga ik naar bed. Veel genot met je eitjes bij het ontbijt
pi_29015301
ze waren weer heerlijk
pi_29017388
Mijne ook
Zeker na mijn weegdag vanmorgen
Sinds 30 mei is er precies 10 kg af
pi_29018350
ik betuig een ontzettend respect aan de mensen die hun dieeten zo lang volhuiden. Ik ben na een maand of 2 niet trainen terug "geschoten" naar 10,3% vet en wil weer naar 6% toe... ben nu 4 dagen bezig met gezond eten (dus niet meer 3x per dag pizza enzo) en ik wordt nu al helemaal gek.

Zeer veel respect voor mensen die dit lang volhouden
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 09:50:51 #110
76500 Spyder
pi_29032395
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 19:41 schreef GWD het volgende:
ik betuig een ontzettend respect aan de mensen die hun dieeten zo lang volhuiden. Ik ben na een maand of 2 niet trainen terug "geschoten" naar 10,3% vet en wil weer naar 6% toe... ben nu 4 dagen bezig met gezond eten (dus niet meer 3x per dag pizza enzo) en ik wordt nu al helemaal gek.

Zeer veel respect voor mensen die dit lang volhouden
En hoe meet jij je vetpercentage precies?
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:07:27 #111
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_29037312
6% vetpercentage?????
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:05:01 #112
76500 Spyder
pi_29042769
ja hij is top athleet denk ik
pi_29056102
vrees ut ook.... vast geen SBér
pi_29057959
En om 6% te kunnen behouden kan je al niet eens echt gezond eten
(geen vet, bijna geen kcal etc). Tenzij je leven op groente gezond vindt.
pi_29079653
tsja... hier een dagje ziek geweest, en dus aan de waterijsjes, festini... mag niet van SB... maar een beschuitje op een onrustige maag lijkt me beter dan een kaascracker, of een ei....
pi_29109870
mag heus wel van SB, als je daarna maar weer braaf terug gaat
(en neem volkoren, maar dat geldt natuurlijk altijd )
Maar ik leef dus wel?
pi_29113098
Vandaag vol goede moed begonnen.
Ik heb als ontbijt 2 gekookte eitjes op.
Daarna een uurtje weze sporten.
Bij terutkomst 15 cashewnoten op.
Als lunch een gestoofd stukje zalmfilet en een koppie verse groente soep.
Straks nog een koppie soep.
Vanavond eten de kids oude pasta salade met tonijn. Ik ook maar dan zonder de pasta
Dan nog wat magere yogurt toe.
Ik moet zeggen, ik mis de suiker, snoep, koekjes, brood als een gek. Ben dan ook niet te genieten
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29116003
je eet ook veel te weinig, als ik t zo zie. Geen wonder dat je snackattacks hebt!
Je moet echt meer eten hoor!
Maar ik leef dus wel?
pi_29116244
ja je lunch is te weinig voedend en je avondeten als t tegen zit ook...
Nou ken ik dat wel, t afkicken van de suikers, maar je mag echt meer eten dan je nu doet! anders ga je t niet volhouden....
pi_29117352
Dan gooi ik er vanavond nog 15 nootjes tegenaan.
Maar pfff wat moet je meer dan als je geen fruit brood pasta of lekkers mag?
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 25 juli 2005 @ 18:29:02 #121
76500 Spyder
pi_29117587
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:19 schreef jessie het volgende:
Maar pfff wat moet je meer dan als je geen fruit brood pasta of lekkers mag?
veel sporten
pi_29119342
ik eet vaak stuk komkommer, met een plakje kaas of bleekselderij
tevens maak ik kaascrackers (kijk voor recept ff op atkinsforum)
of ik maak eiersalade of eet een paar zongedroogde tomaatjes... er zijn zo veel mogelijkheden!!!

als je eens bij de V&D ofzo bent, kijk dan eens voor een klein blauw boekje van het SB, dan zie je heel overzichtelijk wat je allemaal WEL mag!
Misschien heeft liejannuh, of iemand anders nog aanvullingen?

Liannuh en ik eten vega, dus ik weet in ieder geval nog niet eens wat je allemaal voor lekkere tussendoortjes kunt maken met een plakje worst?

Je kunt ook lijnzaadcrackers maken (als je durft haha ) en ik heb ff voor je op t south beach forum gekeken: http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=506

durf te combineren!

succes

ps het wordt echt makkelijker hoor.... ik doe fase 1 nu voor de 2e x en hoef er niet eens meer over na te denken....t gaat vanzelf allemaal.... ook t afvallen
pi_29122025
Maar net als komkommer tomaat enz. Daar zitten geen calorien aan en zit je ook amper vol van. Vind ik dan he.
Maar ik ga deze 2 weken wel volhouden hoor!
Hoever ben jij nu in fase 1?
En hoeveel val je af?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29133617
Het gaat er ook om dat je verbrandingsmotertje blijft branden... maar er zijn echt zoooooveel creatieve tussendoortjes die je kunt bedenken....

ik heb afgelopen weekend niet sb gegeten, uberhaupt niet veel gegeten, omdat ik ziek was, en dan val ik dus niet meer af... nu ik weer sb eet, maar zelfs aan de weinig kant, kom ik zelfs zomaar weer aan...dus moet echt meer eten, om niet in de spaarstand te belanden....
Ik ben nu iets van 1,5 week bezig met SB, 5 kg kwijt, hoewel de eerste 2 echt erg veel vocht waren en die er met 1 dag vanaf waren, dus dat klopt niet helemaal...dus doe maar 3 kg...
verder ben ik niet meer echt bezig in welke fase ik zit, en met t dieet an sich...ik eeet wel volgens fase 1 hoor....maar ik vergeet soms echt genoeg te eten....in drukte op mijn werk ofzo, vergeet ik de tussendoortjes of de lunch.... echt zaak dat ik t meeneem en dus 's morgens al klaar heb gemaakt...dusssss..... nu snel tomaatjes en komkommer snijden en mozarella..... ps die cottage cheese is ook heerlijk als lunch of tussendoortje, in combi met wat kruidenzout en groente...

succes
pi_29133624
ow en vergeet vooral niet veel te drinken, dat heb ik afgelopen dagen ook niet genoeg gedaan....
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:25:00 #126
76500 Spyder
pi_29135380
als je vegetarisch dit dieet doet, hoe kom je dan aan voldoende eiwit? Die zijn juist heel belangrijk bij ketogene (low carb) dieten...
pi_29138614
Blad ijsbergsla, plakje vleeswaar erop, reepje paprika (of drie ) klein beetje mayo, oprollen, alweer een snackje! Hier mag je er makkelijk drie van, lekker bij je middag soepie!
gehaktballetjes, ook lekker. Ipv paneermeel, een handje zemelen doen, niet teveel, ze zijn trager met vocht opnemen dan paneermeel en anders worden je balletjes te droog.
Met knoflooksaus, onweerstaanbaar!
Ik weet niet of je vlees eet? Vis is hele gezond, maar erg licht verteerbaar. Een fikse salade met gegrilde kip, olijven, zongedroogde tomaatjes, komkommer, drie minibolletjes mozarella (aan vlokjes gescheurd) en een eetlepel uitgebakken spekjes en dan een dressing is ook een fijne goed vullende lunch.
Eigenlijk mis ik de groente een beetje in je dagverhaal.

Spyder, vegetariers eten toch wel eieren? Verder, tofu, kaas (evt vega kaas als je streng bent) uitgelekte kwark (t is net slagroom, jummie!) joghurt etc.
Sowieso is kwark een goede bron van eiwit, maar uitgelekt is het nog even geconcentreerder.
Er zijn op southbeachforum.net nog meer vegetariers, dus die kun je om specifiekere hapjes vragen
Maar ik leef dus wel?
pi_29149679
Banne thx voor je stukje. Ik eet ook vlees (jammer genoeg kan ik niet tegen kip) (en mayo mag toch nog niet in de 1e fase?)
Vandaag la vache quiri light gehaald. Runderrookvlees en ham. Dit als tussendoortje gegeten.
Vanavond heb ik een grote vleestomaat opgevuld met rundergehakt courgette en paprika en kaas erover. En nog een paar grote lepels ernaast. Smaaktte erg lekker.
Tussen de middag tonijn met komkommer, tomaat, augurk en zilverui, paprika en wat olijfolie en azijn.
Dat ontbijtje met 2 eieren bevalt me wel.
Toch met boodschappen doen. Riepen de donuts, chips, snoepjes me heel hard. Ik heb me vingers maar in me oren gestopt

Ik moet ook veel meer plassen. Hadden jullie dat ook?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29149874
jawel! mayo mag wel, moet je wel de lowcarb versie zoeken (van remia, zwart etiket, is suikerloos. anders van die zaanse mayo, is low genoeg)
la vache vind ik zelf vies, maar met rookvlees gaat t wel.
Kijk, dat dinertje van vanavond is al stukken beter! je moet echt geen honger hebben hoor!
Mis wel nog een tussendoortje voor smiddags. Of 's ochtends, net waar je die la vache niet hebt gehad Ow, en je avond snackje, die moet je ook niet vergeten.
Veel plassen klopt als het goed is met hoeveel water je drinkt plus dat je natuurlijk overtollig vocht aan het afvoeren bent.
Maar ik leef dus wel?
pi_29150913
Ik zit nu aan de pistasnootjes, jammie

Hoe lang ben jij al bezig?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29155747
ik ben de eeuwige zondaar
7 augustus ga ik weer fase 1 beginnen, ivm vakantie /zakenreis/feestjes even een pauze gehouden.
Gelukkig weet ik dat dit werkt, dat maakt het heel makkelijk volhouden.
Normaal gesproken ben ik -7 kilo na twee weken fase 1 (en da's allemaal weer terug na die vakanties )
Nu moet ik het alleen even écht volhouden, want dat gejojo slaat natuurlijk helemaal nergens op.
En ik wil voor kerst mn rol kwijt
Maar ik leef dus wel?
pi_29156246
Ik doe er ook nog aan, maar dat is puur uit solidariteit voor de andere mensen die er hier aan mee doen. Bij mijzelf heeft het niet echt veel geholpen vind ik zelf, het dieet opzich helpt niet veel, maar de combinatie met sporten is echt dodelijk voor mn gewicht, das wel weer goed, alleen heb ik dan ook periodes dat ik 5 tot 6 keer in de week ga sporten . We zijn nu een tijdje bezig en mn vader is wel al flink af gevallen, ik durf het niet te gokken, maar ik denk zeker een kilo of 10.

Vandaag wel weer eens echt lekker gegeten, alhoewel er weinig echt vies is aan het SB; volkoren spaghetti met echt een uberlekkere saus van tomatensaus, gesneden italiaanse groenten en kalkoengehakt .
pi_29163226
hmmmm gister etentje bij een jongen (heet dat zo? ).... heb artisjok gegeten, maar ook paar stukjes donkerbruin brood en wat heel erg lekker, maar super slecht was: ananas/chocolade ijs....en een glaasje grandmarnier en de witte wijn is ook niet SB proof... naja... t was wel heeeeeel erg gezellig, dus dan maggut he
Ik heb mezelf 10 maanden gegeven om alles af te vallen, dus als het een dagje niet lukt, is dat ook geen ramp...

jessie menu klinkt stuk beter, maar vergeet idd je tussendoortje niet!
pi_29167314
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:02 schreef Babbelzz het volgende:

jessie menu klinkt stuk beter, maar vergeet idd je tussendoortje niet!
Zijn tussendoortjes nou echt belangrijk? Ik neem als ik aan het werk ben geen tussendoortjes (4 dagen in de week) en ik mis het niet
pi_29173227
* mompelt iets over verbrandingsmotortje
pi_29174965
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:13 schreef Babbelzz het volgende:
* mompelt iets over verbrandingsmotortje
jah dat weet ik wel. Maar ik heb er niet echt trek in, en als ik op me werk zit vergeet ik het meestal ook..... hmmmm...
pi_29180348
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:11 schreef Banne het volgende:
Normaal gesproken ben ik -7 kilo na twee weken fase 1 (en da's allemaal weer terug na die vakanties )
Nu moet ik het alleen even écht volhouden, want dat gejojo slaat natuurlijk helemaal nergens op.
En ik wil voor kerst mn rol kwijt
Banne, je bent heus niet aan het jojo'en. Je verliest met het SB dieet gewoon absurd veel vocht en na een stevige maaltijd hou je weer extra vocht vast en dat zijn je kilo's. Vocht dus, geen vet.
pi_29186625
Vandaag ging het al beter als gisteren moet ik zeggen. Toch merk ik echt wel hoe verslaafd ik ben aan suiker, dat mis ik dus heel erg. Om thee zonder suiker te drinken heeft me ook vele pogingen gekost. En het heeft echt wel een paar weken geduurd voordat ik het zonder suiker lekker vond. Zo zal dit ook werken denk ik. Ik moet geduld hebben. En doorzettingsvermogen
(heb op de weegschaal gestaan, niet slim na 2 dagen, maar vanavond na de 3e dag dus geen ons kwijt )
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29215867
Bij mij duurde het ook even voordat m'n lijf doorhad dat die moest afvallen. 't is een hele omschakeling voor je lijf..
Na een paar dagen (langer dan 3) begon het bij mij ook te komen, en nu , bijna 2 maanden later ben ik bijna 10,5 kg kwijt.
Volhouden dus en heb geduld
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:00:39 #140
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_29242952
Hebben jullie nou ook last van ontwennings/ongiftings verschijnselen, zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijk, etc?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:07:14 #141
76500 Spyder
pi_29243141
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hebben jullie nou ook last van ontwennings/ongiftings verschijnselen, zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijk, etc?
Het kan inderdaad wel een paar dagen duren voor je hersenen voldoende enzymen hebben om ketonen ipv glucose als brandstof te gebruiken.
pi_29245660
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
soms, veel water drinken, schoonspoelen!!!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 10:45:59 #143
76500 Spyder
pi_29261136
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:21 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

soms, veel water drinken, schoonspoelen!!!!!!!!!!!!!!
Lol, wat voor gifstoffen komen er bij jou dan vrij? Ben benieuwd!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:58:37 #144
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_29264899
Hoe zit het eigenlijks met magere vruchtenyoghurt die je zo kant en klaar kan kopen, dat mag ook niet vanwege de vruchten die erin zitten?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_29265925
Nee mag ook niet de 1e 2 weken.

Ik ben overgegaan op WW. Van de week weer wezen sporten en ik ging zo wat tegen de vlakte. Ik heb die koolhydraten dan gewoon nodig hoor. Het was kort maar krachtig. Thx voor de info voor die tijd en succes voor diegene die dit wel kunnen doorzetten. Petje af voor jullie.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 23:41:23 #146
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29454652
Ik wil dit topic even hijsen, ben gisteren begonnen...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 00:02:58 #147
66422 dutch-mamma
pi_29455195
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:33 schreef jessie het volgende:
(...)
Ik moet ook veel meer plassen. Hadden jullie dat ook?
Mens, hou op! Alsof ik bier had gedronken!
Ik ben gisteren (donderdag) begonnen en er is al 1,2 kg af... Allemaal vocht.

Ik kan niet zeggen dat ik me er goed bij voel, maar dat heeft te maken met het feit dat een sluimerende griep is doorgebroken...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_29482392
Goed dat je begonnen bent, lukt het een beetje ?
Zorg er voor dat je voldoende eet en drinkt en dan komt het vast helemaal goed
  zondag 7 augustus 2005 @ 21:38:49 #149
66422 dutch-mamma
pi_29492111
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 10:42 schreef mrien het volgende:
Goed dat je begonnen bent, lukt het een beetje ?
Zorg er voor dat je voldoende eet en drinkt en dan komt het vast helemaal goed
Ik kom niks tekort en drinken gaat ook, ik drink normaliter al 2-3 liter per dag.
Ik geloof dat ik al wel wat kwijt ben, ja, maar vandaag voel ik me toch weer voller (broek knelt weer meer) dan gisteren.
We zien wel maar ik hou wel vol, tenzij er gekke dingen gebeuren.
pi_29498887
Herstarter meldt zich!
Ben nog steeds ruim 5 kilo onder mn startgewicht van begin april, maar er moet toch minstens 5 kilo van af en eigenijk nog liever 10 kilo.
Ik ga eens wat eitjes bakken iig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')