Ik zou het niet doen als je toch naar de sportschool gaat, dan zijn koolhydraten juist de beste brandstof.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:52 schreef Rhanna het volgende:
Ik ben sinds ik in de examens heb gezeten onzettend aangekomen, zeker zo'n 5 kilo. Ik heb nu een abonnement op de sportschool, maar ik wil gewoon graag 10 kilo eraf, er nredelijk snel. Ik weeg nu 76 kilo bij een lengte van 1.75..
Voel me ontzettend dik.
Raden jullie mij aan om te beginnen met het dieet?
Tja.. en hier komt toch m'n atkins weer boven Spyder..quote:Op maandag 18 juli 2005 12:43 schreef Spyder het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen als je toch naar de sportschool gaat, dan zijn koolhydraten juist de beste brandstof.
soort zoete roomkaas gemixt met slagroom.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:06 schreef jessie het volgende:
Ja in mijn boek staan ook receptjes van die toetjes maar wat ricotta als toetje is ik heb geen idee waar smaakt dat naar?
Ik heb het bij de AH gekocht bij de mascarpone staat het.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:45 schreef jessie het volgende:
Staat ricotto ook gewoon bij de toetjes dus zuivel in t schap?
Kijk even op www.southbeachforum.netquote:Op woensdag 20 juli 2005 19:44 schreef jessie het volgende:
Toch he van die eieren. Dan kan je dus zo'n 14 eieren per week eten?
Hebben jullie dat nog ergens nagevraagd of dat inderdaad geen kwaad kan? Of nemen jullie dat gewoon aan? Ik eigenlijk niet. Hij heeft het dan over goede en slechte cholesterol en dat het elkaar in balans brengt. Maar als je goede en slechte vetten eet bijvoorbeeld, blijven de slechte toch ook slecht ondanks dat je er goede bij eet? Snap je. Ik weet niet, dat van die eieeren zint me nog niet zo.
Wie heeft daar iets over nagevraagd bij huisarts of wat dan ook, of kan me er meer over vertellen?
En deze muts is niet into South Beach, maar heeft wel een antwoordquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:23 schreef jessie het volgende:
Ja maar ja maar ja maar. Deze muts wil het dan jusit weten van mensen die niet into the soutbeach zijn.
Voor wie geen zin heeft om het Engels te lezen: eet gerust zoveel eieren als je wilt.quote:Uit Harvard Health Letter; Apr2005, Vol. 30 Issue 6, p8
Question
Ever since the 1960s, I haven’t eaten more than one egg a week because egg yolks have a
lot of cholesterol. Now my wife says she heard on the news that it’s okay to eat eggs every day. What do you think?
Answer
Listen to your wife. Here’s why she’s right: In the 1960s, doctors had solid evidence linking
heart attacks and strokes to higher levels of cholesterol in the blood. So it just seemed like
common sense to avoid foods rich in cholesterol, including eggs.
But in this case, common sense was wrong. In 1999, a large Harvard study found that people who
ate one egg a day were no more likely to have heart disease or strokes than those who ate eggs
less oft en than once a week. It turns out that much of the cholesterol in your blood is made by your liver, not absorbed from the food you eat. In other words, the cholesterol in food doesn’t affect the levels in your blood all that much.
In fact, saturated fats (found primarily in meat and dairy products) and trans fats (from the
partially hydrogenated oils used in commercial baked goods, stick margarine, and French fries)
do much more to increase blood cholesterol levels because they stimulate your liver to make more
cholesterol. Th e cholesterol in food isn’t completely harmless, and eggs do have a lot of it. But they also have a great many healthful nutrients, including B vitamins, folic acid, protein, and “good” polyunsaturated fats.
So here’s my advice: If you enjoy eggs, feel free to have an egg a day. I’d also look for eggs that are high in omega-3 fats. Some chickens are raised on diets high in these fats, which do get into their eggs.
Like you, I avoided eating eggs for decades. Now, my wife and I have eggs several times a
week — guilt free! But check the Nutrition Facts label on other foods that you buy. It will tell you
if the food is high in saturated fats and (oft en) trans fats. One caveat: If you have diabetes, there
is some evidence that an egg a day may not be a very good idea.
Kort maar krachtigquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:37 schreef Babbelzz het volgende:
haha mooie samenvatting Isa!
En hoe meet jij je vetpercentage precies?quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:41 schreef GWD het volgende:
ik betuig een ontzettend respect aan de mensen die hun dieeten zo lang volhuiden. Ik ben na een maand of 2 niet trainen terug "geschoten" naar 10,3% vet en wil weer naar 6% toe... ben nu 4 dagen bezig met gezond eten (dus niet meer 3x per dag pizza enzo) en ik wordt nu al helemaal gek.
Zeer veel respect voor mensen die dit lang volhouden
veel sportenquote:Op maandag 25 juli 2005 18:19 schreef jessie het volgende:
Maar pfff wat moet je meer dan als je geen fruit brood pasta of lekkers mag?
Zijn tussendoortjes nou echt belangrijk? Ik neem als ik aan het werk ben geen tussendoortjes (4 dagen in de week) en ik mis het nietquote:Op woensdag 27 juli 2005 10:02 schreef Babbelzz het volgende:
jessie menu klinkt stuk beter, maar vergeet idd je tussendoortje niet!
jah dat weet ik wel. Maar ik heb er niet echt trek in, en als ik op me werk zit vergeet ik het meestal ook..... hmmmm...quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:13 schreef Babbelzz het volgende:
* mompelt iets over verbrandingsmotortje
Banne, je bent heus niet aan het jojo'en. Je verliest met het SB dieet gewoon absurd veel vocht en na een stevige maaltijd hou je weer extra vocht vast en dat zijn je kilo's. Vocht dus, geen vet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:11 schreef Banne het volgende:
Normaal gesproken ben ik -7 kilo na twee weken fase 1 (en da's allemaal weer terug na die vakanties)
Nu moet ik het alleen even écht volhouden, want dat gejojo slaat natuurlijk helemaal nergens op.
En ik wil voor kerst mn rol kwijt![]()
Het kan inderdaad wel een paar dagen duren voor je hersenen voldoende enzymen hebben om ketonen ipv glucose als brandstof te gebruiken.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hebben jullie nou ook last van ontwennings/ongiftings verschijnselen, zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijk, etc?
soms, veel water drinken, schoonspoelen!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hebben jullie nou ook last van ontwennings/ongiftings verschijnselen, zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijk, etc?
Lol, wat voor gifstoffen komen er bij jou dan vrij? Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:21 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
soms, veel water drinken, schoonspoelen!!!!!!!!!!!!!!
Mens, hou op! Alsof ik bier had gedronken!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:33 schreef jessie het volgende:
(...)
Ik moet ook veel meer plassen. Hadden jullie dat ook?
Ik kom niks tekort en drinken gaat ook, ik drink normaliter al 2-3 liter per dag.quote:Op zondag 7 augustus 2005 10:42 schreef mrien het volgende:
Goed dat je begonnen bent, lukt het een beetje ?
Zorg er voor dat je voldoende eet en drinkt en dan komt het vast helemaal goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |