abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27020260
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 20:55 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik ga mij maandag weer wegen, dus heb geen idee.

Heb vandaag wel tomatensoep op, met vermicelli en balletjes.... Maar het was me toch lekker

Ook heb ik vanochtend een croissantje op..... Ik hoop dat deze 2 dingen geen schade heeft aangericht
Vanochtend gewogen.... gewoon 400 gram erbij! Voor mij de komende 2 weken, geen tomatensoep en croissantjes..... Ik ga weer superstreng SB-en!

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2005 09:11:50 ]
  zondag 15 mei 2005 @ 09:22:56 #3
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_27020293
Ik ben 2 weken lang hardcore SB diet gedaan (meer dan een jaar geleden) en afgelopen maand ook weer eens. De kilo's vlogen er eigenlijk af.... ik zit niet meer in fase 1 maar in fase 3 en het blijft er nog steeds afgaan... succes met het dieeten en gewoon doorzetten
Free people own guns! Slaves do not!
pi_27020325
quote:
Op zondag 15 mei 2005 09:11 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Vanochtend gewogen.... gewoon 400 gram erbij! Voor mij de komende 2 weken, geen tomatensoep en croissantjes..... Ik ga weer superstreng SB-en!
Wow volgens mij had ik me verkeerd gewogen.... Ben gelukkig nog steeds hetzelfde als afgelopen woensdag. Niks erbij.....

Maar toch.... Ik hoop wel dat ik gewoon 0,5 kilo gaat verliezen hoor per week..... Ik doe du sgewoon 2 weken langer fase 1!
pi_27020445
Ik heb gister ontzettend gezondigd!
Een lekker broodje Mario op in Utrecht (wit brood natuurlijk! ), lekkere kletskoppen op bij Oud Londen (in Zeist, versgebakken enzo), en 's avonds gewoon witte rijst gegeten! En dan laat ik de 2 handjes chips die ik op heb maar even buiten beschouwing!
Ter compensatie heb ik wel 106 km gefietst gister, dus mocht ik van mezelf!

Het goede nieuws is verder dat alle nootjes hier in huis op zijn en dat ik nu weer gewoon een paar dagen heel streng op mn eten ga letten. Geen ongezonde snacks meer en netjes en verantwoord eten. Gaat vast goedkomen. Moet ook wel, want ik blijf maar hangen qua gewicht en ik wil er zo graag nog wat kilo's af hebben!
  zondag 15 mei 2005 @ 10:10:56 #6
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_27020495
Daar gaan je Carbs Liejannuh (heej geen modje meer?)
Free people own guns! Slaves do not!
pi_27020601
quote:
Op zondag 15 mei 2005 10:10 schreef Vampier het volgende:
Daar gaan je Carbs Liejannuh (heej geen modje meer?)
Het was heeeeeeeeeeel slecht, maar ik kreeg daarna geen onwijze snackbehoefte en de zak chips hoefde ook niet leeg van mezelf. Vond het eigenlijk niet eens zo superlekker! De enige reden dat ik chips heb gegeten is omdat ik net 50 km had gefietst en trek had!

ik ben al heel lang geen modje meer! Is geweldig, scheelt best heel veel gezeik en ik lees alleen nog maar de leuke dingen!
  zondag 15 mei 2005 @ 11:25:07 #8
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_27021218
Als je veel beweegt zijn koolhydraten ook helemaal niet slecht...
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_27021421
quote:
Op zondag 15 mei 2005 11:25 schreef Spyder het volgende:
Ik sport ook gewoon, 3 maal in de week..... Maar als wij ons goed voelen bij dit dieet, laat on sdan lekker.....
  zondag 15 mei 2005 @ 11:46:37 #10
76500 Spyder
pi_27021604
quote:
Op zondag 15 mei 2005 11:37 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik sport ook gewoon, 3 maal in de week..... Maar als wij ons goed voelen bij dit dieet, laat on sdan lekker.....
Het is alleen jammer dat low-carb dieten op termijn enorm moelijk vol te houden zijn. Atkins bestaat al 40 jaar geloof ik, je kunt er enorm snel mee afvallen (ik 20kg in 11weken) maar er zijn maar heel weinig mensen geweest die het jarenlang volhouden.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_27023459
quote:
Op zondag 15 mei 2005 10:28 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Het was heeeeeeeeeeel slecht, maar ik kreeg daarna geen onwijze snackbehoefte en de zak chips hoefde ook niet leeg van mezelf. Vond het eigenlijk niet eens zo superlekker! De enige reden dat ik chips heb gegeten is omdat ik net 50 km had gefietst en trek had!

ik ben al heel lang geen modje meer! Is geweldig, scheelt best heel veel gezeik en ik lees alleen nog maar de leuke dingen!
Snackbehoefte nog niet gehad gelukkig, ook nog geen chocobehoefte

Maar wel.... behoefte aan snoep Dus heb 3 snoepjes genomen, die dropsalmiaksnoepjes..
pi_27026544
tvp met nog even een vraagje uit een van de laatste post van het vorige topic;

Kan je het zien aan je lijf wanneer je vocht verliest of zit dat allemaal binnenin? Ik denk dat de 3 verloren kilo's met name vocht zijn, maar heb het idee dat ik het aan de zijkant van mn buik toch al kan zien, illusie of niet?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 15 mei 2005 @ 17:03:18 #13
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27029920
Je kan het aan het verpercentage zien, als je een geavanceerde weegschaal hebt. Als dat afmeent, verlies je vet. Ik was vandaag 0.5 kilo zwaarder dan gisteren (dagen ervoor wel resp .5 en .6 verloren), ik heb me vandaag behoorlijk aan SB gehouden op een glas whisky na. Ik kijk morgen wel weer.

Ik kreeg gisteren wel opmerkingen van mensen die ik een paar weken niet had gezien dat ik afgevallen was.. Altijd leuk om te werken. Net een vriendin op bezoek en geen tijd gehad om boodschappen voor morgen te doen, geen salade dus voor de lunch. eens kijken wat ik bijeen kan krijgen om morgen weer redelijk volgens SB te gaan...

btw, liejannuh, 106 KM? Wow! dat helpt natuurlijk ook weer perfect.
Morgen weer hardlopen denk ik. Vrijdag was grappig, ik ren altijd langs het huis van de premier van Singapore (woont 600 meter verder) en vrijdag kwam hij net thuis toen ik langsrende. Werd dus door een elite agent met een m16 (oid) vriendelijk doch dringend verzocht om 50 meter van de pm zijn huis te stoppen. Na een halve minuut mocht ik weer verder. Ren je wel harder als er 6 agenten met machinegeweren zenuwachtig lopen te doen

Hoe zit het trouwens met soepjes ala opkikker? van die boulliondingen?
pi_27042098
quote:
Op zondag 15 mei 2005 11:25 schreef Spyder het volgende:
T ligt er toch aan wat voor soort kh?

Koolhydraten uit vruchtensuiker is altijd beter dan koolhydraten uit gewone suiker. Die witte suiker (en andere fijngeraffineerde producten) wordt dacht ik NOG sneller omgezet in energie (glucose) dan vruchtesuiker en dat is funest voor je aalvleesklier (die oa je bloedsuikerspiegel regelt)op de lange termijn.

En ik dacht dat SB ook volgens de Glycemische Index werkte en dat je daaraan weer goede hapjes kunt koppelen enzo, maar correct me if I'm wrong.
(:
  maandag 16 mei 2005 @ 03:17:37 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27046062
quote:
Op maandag 16 mei 2005 00:23 schreef nein het volgende:

[..]

T ligt er toch aan wat voor soort kh?

Koolhydraten uit vruchtensuiker is altijd beter dan koolhydraten uit gewone suiker. Die witte suiker (en andere fijngeraffineerde producten) wordt dacht ik NOG sneller omgezet in energie (glucose) dan vruchtesuiker en dat is funest voor je aalvleesklier (die oa je bloedsuikerspiegel regelt)op de lange termijn.

En ik dacht dat SB ook volgens de Glycemische Index werkte en dat je daaraan weer goede hapjes kunt koppelen enzo, maar correct me if I'm wrong.
Klopt helemaal wat je zegt, maar het is ook waar dat je door bewegen koolhydraten kwijtraakt. Daarom is de beste manier van afvallen het letten op wat je eet, in combinatie met veel bewegen
  maandag 16 mei 2005 @ 09:53:39 #16
76500 Spyder
pi_27047179
En als je veel beweegt is het ook veel makkelijker om je streefgewicht te behouden.
  maandag 16 mei 2005 @ 10:12:05 #17
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27047379
quote:
Op maandag 16 mei 2005 09:53 schreef Spyder het volgende:
En als je veel beweegt is het ook veel makkelijker om je streefgewicht te behouden.
Tuurlijk, maar het is dus een balans tussen voedsel en beweging. Als in = uit, dan blijf je op gewicht. Als in > uit, dan kom je aan en als uit > in, dan val je af. Dus minder of (in het geval van southbeach) bewuster eten helpt zeker wel bij afvallen.

Bij mij gaat het trouwens de laatste tijd om vrij grote verschillen, vrijdag en zaterdag -0.5 en -0.6, toen zondag 0.5 erbij (vanwege mijn grote-zonden-dag) en vanmorgen weer -0.5...
pi_27047943
In 2 weken tijf 3,6 kilo afgevallen..... Ik had gehoopt op 4 kilo....

Maar ga gewoon lekker door, ga vanmiddag lekker skaten
  maandag 16 mei 2005 @ 11:05:49 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27048186
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:51 schreef charmed_angel het volgende:

Dan gaan we redelijk gelijk op, ik zit op 3,3 na 2 weken en ben er erg tevreden mee. Hoeveel wil je kwijtraken?
  maandag 16 mei 2005 @ 11:40:05 #20
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_27048864
Ik ga vanaf vandaag weer gewoon netjes SB'en!
Echt teveel slechte dingen gegeten de afgelopen dagen/weken.
Het knopje moet weer even om.

Doel: over 3 weken in mn nieuwe te kleine broek passen!

Charmed_angel en Libris, zo rond de 3 kg afvallen in 2 weken is netjes hoor. Het belangrijkste is dat je zelf het verschil ziet (en als het even kan anderen ook! ) en dat je beter in je vel zit!
pi_27049172
Het valt me toch een beetje tegen van het geen brood eten.
Dus ik heb twee dagen gewoon gegeten .
Na twee weken ben ik er dus ook maar 2.5 kilo af.

Ik heb me wel voorgenomen nu gewoon weer fase 1 opnieuw te doen en dat voor twee weken.
Maar dan zonder nootjes
pi_27049330
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:05 schreef Libris het volgende:

[..]

Dan gaan we redelijk gelijk op, ik zit op 3,3 na 2 weken en ben er erg tevreden mee. Hoeveel wil je kwijtraken?
Ik wil voor 15 augustus nog 7 kilo kwijt..... Moet kunnen.

Maar in totaal wil ik nog 17 kilo afvallen.... dan zit ik op 65 kilo. Vanuit daar kijk ik wel weer verder of ik naar de 60 kilo wil.
pi_27049365
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:40 schreef Liejannuh het volgende:
Charmed_angel en Libris, zo rond de 3 kg afvallen in 2 weken is netjes hoor. Het belangrijkste is dat je zelf het verschil ziet (en als het even kan anderen ook! ) en dat je beter in je vel zit!
Is gewoon heel veel vocht geweest denk ik. En ik ben er ook wel blij mee hoor.... Ik ga vanaf vandaag weer superstreng fase 1 doen. Alleen jammer dat ik zo weinig lust, ontbijt/lunch en tussendoortjes. Avondeten gaat prima!

Hoeveel kilo ben jij nou afgevallen in hoeveel weken?
pi_27049422
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:52 schreef jolene het volgende:
Het valt me toch een beetje tegen van het geen brood eten.
Dus ik heb twee dagen gewoon gegeten .
Na twee weken ben ik er dus ook maar 2.5 kilo af.

Ik heb me wel voorgenomen nu gewoon weer fase 1 opnieuw te doen en dat voor twee weken.
Maar dan zonder nootjes
Ik snakte zaterdag inderdaad naar een croissantje, omdat ik daarvoor altijd croissantjes at..... DUs heb zaterdag ook een croissantje genomen.... eentje maar

En me vriend heeft met de boodschappen nootjes gehaald.... ik zei: dat hoefde niet hoor. Zegt-ie: maar dat is toch wat je mag eten..... Lief he..... maar het nadeel is dat ik teveel pak En de zak is nu open
  maandag 16 mei 2005 @ 12:05:46 #25
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_27049517
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:00 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Is gewoon heel veel vocht geweest denk ik. En ik ben er ook wel blij mee hoor.... Ik ga vanaf vandaag weer superstreng fase 1 doen. Alleen jammer dat ik zo weinig lust, ontbijt/lunch en tussendoortjes. Avondeten gaat prima!

Hoeveel kilo ben jij nou afgevallen in hoeveel weken?
Ik ben nog steeds een kilo of 8 kwijt in 6 weken. Maar ik sta al een paar weken stil (mn eigen schuld, ik weet het! )

Ik ga nu ook weer een paar dagen streng doen. En komend weekend ga ik wandelen in Luxemburg en kamperen, dus dat zal wel wat minder streng worden. Ach, ik zie het wel.
pi_27049590
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:05 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds een kilo of 8 kwijt in 6 weken. Maar ik sta al een paar weken stil (mn eigen schuld, ik weet het! )

Ik ga nu ook weer een paar dagen streng doen. En komend weekend ga ik wandelen in Luxemburg en kamperen, dus dat zal wel wat minder streng worden. Ach, ik zie het wel.
Je bent in ieder geval er al 8 kwijt.

Bij mij gaat vanaf vandaag de erover.
Ik word gewoon moe van mezelf.
pi_27049793
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:05 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ow dat vind ik wel netjes hoor! 8 kilo in 6 weken.... dat motiveert me weer... ik moet van mezelf die 75 kilo halen, nog 7 kilo eraf in 3 maanden
pi_27049809
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:15 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ow dat vind ik wel netjes hoor! 8 kilo in 6 weken.... dat motiveert me weer... ik moet van mezelf die 75 kilo halen, nog 7 kilo eraf in 3 maanden
Owjah het liefst meer.....
pi_27074698
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:51 schreef charmed_angel het volgende:

Vanochtend toch maar even gewogen, omdat ik gisteren superstreng fase 1 heb gedaan....

Bijna 4 kilo afgevallen -3,9 kilo.....

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2005 08:56:18 ]
  dinsdag 17 mei 2005 @ 09:19:56 #30
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27075028
Vanmorgen een kilo (!) erbij...

Of ik het volhoudt of niet, ik ben er in ieder geval wel beter door gaan eten, vooral bewuster...

Hoop dat het morgen toch wat beter is...
pi_27075060
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 09:19 schreef Libris het volgende:
Vanmorgen een kilo (!) erbij...

Of ik het volhoudt of niet, ik ben er in ieder geval wel beter door gaan eten, vooral bewuster...

Hoop dat het morgen toch wat beter is...
Ik ben er ook nog niet over uit.
Eigenlijk staan er hele logische dingen in.

We zullen zien.
Als ik weer aankom tijdens deze week vind ik het goed.
pi_27164287
Gaat goed hier hoor! Vanochtend gewogen.... 81,1 kilo Die 79,9 komt erg dichtbij nu!

Hoe gaat het met de rest? Het is zo stil hierzo....
pi_27165471
Hier was ook weer een pond vanaf!
Nu eens kijken hoe ik het weekend door ga komen, ga nl wandelen en kamperen in Luxemburg.
pi_27239500
Wow ik heb me no gniet gewogen, maar heb wel me hoge laarzen weer gepast! En ze passen|!!!!!!!!!!!!1 Yippie, dalijk dus eindelijk weer eens in een rokje de stad in
pi_27244751
ik heb net het hele nr. 1 topic hiervan doorgelezen. ik vind het heel interessant klinken en beter dan het atkins diet.

heb wel een paar vraagjes:

ik heb begrepen dat je in fase 1 geen brood mag, dit lijkt me ontzettend moeilijk, ook omdat ik vanwege druk werk en minstens 2x per week na werk meteen weg en pas om 10 uur thuis zijn, het makkelijk vind dan een boterhammetje te eten tijdens de lunch en in de trein. dit maakt het denk ik voor mij al heel moeilijk om aan fase 1 te beginnen
fruit, missen jullie dat niet, als je in fase 1 zit?
zuivel mag ook niet in fase 1 heb ik begrepen...maar hoe komen jullie aan je kalk?

nog één vraag: waar gaan de meeste kilo's ervanaf zeg maar? buik, benen, billen, taille?
pi_27245465
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:14 schreef nanana het volgende:
ik heb net het hele nr. 1 topic hiervan doorgelezen. ik vind het heel interessant klinken en beter dan het atkins diet.

heb wel een paar vraagjes:

ik heb begrepen dat je in fase 1 geen brood mag, dit lijkt me ontzettend moeilijk, ook omdat ik vanwege druk werk en minstens 2x per week na werk meteen weg en pas om 10 uur thuis zijn, het makkelijk vind dan een boterhammetje te eten tijdens de lunch en in de trein. dit maakt het denk ik voor mij al heel moeilijk om aan fase 1 te beginnen
fruit, missen jullie dat niet, als je in fase 1 zit?
zuivel mag ook niet in fase 1 heb ik begrepen...maar hoe komen jullie aan je kalk?

nog één vraag: waar gaan de meeste kilo's ervanaf zeg maar? buik, benen, billen, taille?
Hey!

Je kan tijdens de lunch ook een lekkere salade nemen.... dat is ook erg makkelijk toch?
Ik mis het fruit niet, maar ik at erg weinig fruit, dus voor mij is het erg makkelijk. Al snak ik nu na 3 weken soms naar een lekkere meloen.... ik doe 4 weken fase 1, dus over een week mag ik weer meloen

Ik eet elke ochtend magere yoghurt...... en zo kom ik aan me kalk

Ik ben nu 4,5 kilo afgevallen in 2,5 week, morgen weer wegen dus ben benieuwd.....en ik merkte het aan me kuiten en buik. Mijn broertje zag het aan mijn benen..........
pi_27246392
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:40 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Hey!

Je kan tijdens de lunch ook een lekkere salade nemen.... dat is ook erg makkelijk toch?
Ik mis het fruit niet, maar ik at erg weinig fruit, dus voor mij is het erg makkelijk. Al snak ik nu na 3 weken soms naar een lekkere meloen.... ik doe 4 weken fase 1, dus over een week mag ik weer meloen

Ik eet elke ochtend magere yoghurt...... en zo kom ik aan me kalk

Ik ben nu 4,5 kilo afgevallen in 2,5 week, morgen weer wegen dus ben benieuwd.....en ik merkte het aan me kuiten en buik. Mijn broertje zag het aan mijn benen..........
je mag dan dus wel yoghurt eten in fase 1? valt toch ook onder zuivel?

salada kan ik inderdaad eten, maar waar ik een beetje mee zit, is dat ik sommige dagen van 8 's ochtends tot 10 's avonds weg ben en dan ook al mijn sportspullen mee heb....wat al in een grote tas zit....bovendien, die avond kan ik ook niet iets alvast voorbereiden voor de volgende dag ofzo.

hoe zit het met tomaten, want ik hou best wel van tomaten in blokjes met wat ui, knoflook, basilicum, peper, zout en pijnboompitten....en een beetje olijfolie (die was ik vergeten!)

want ik zit te twijfelen of ik dit ga doen of gewoon weer caloriën ga tellen. dat heb ik al gedaan, maar heb het heel snel gestopt....het resultaat was er echter wel van te zien en de reden dat ik stopte was dat het op werk allemaal niet helemaal lekker liep en daardoor ging ik 'emo-eten'.....omdat ik me niet fijn voelde, wilde ik iets waardoor ik me beter zou voelen!

[ Bericht 1% gewijzigd door nanana op 22-05-2005 16:22:46 (iets vergeten) ]
pi_27286082
Vandaag was weer mijn weegdag...... In 3 weken 4,5 kilo eraf..... nog 5,9 kilo te gaan voor 15 augustus 2005!
pi_27329345
Ik blijf gewoon staan op - 9 kg!!!!
Zelfs na mijn weekendje wandelen met veel chocolade (extra puur natuurlijk, want dat is het gezondste!) en lekker pasta eten! En dan heb ik ook nog lekker zitten snacken!
Kortom: ik ben nog steeds blij!

Wat ik overigens doe qua lunch is een tupperware bakje met sla meenemen en dan een los bakje met lekkere dingen door de sla en een bakje of een zakje met voldoende dressing.
Verder eet ik nu veel appels tussendoor, eet ik ook regelmatig kaas (lekker als tussendoor snack halverwege de ochtend) en kom ik aan mn zuivel door yoghurt of kwark te eten.
pi_27330625
Liejannuh dat is zeker lekker! Gewoon een heerlijk relaxed weekend gehad met pasta En gewoon op gewicht gebleven! GOED HOOR!

Ik merk dat als ik iets meer vlees, kip, kalkoen of vis neem 's avonds, dat het dan wat sneller gaat. Heeft met de calorieen te maken denk ik......

Dus ik ga voortaan 200 gram vlees/kip/kalkoen/vis nemen, en een berg sla of groente, dan moet het lukken!

Ik zit nu ook in fase 2 van het South Beach Dieet, ik durf nog niet geheel over te stappen, maar ik ga wel een aantal proukten toevoegen! Zoals fruit! Jezus wat heb ik dat gemist!!!!!! Dalijk NA het SPORTEN lekker aarbeitjes halen en sinaasappel..... yammie....

Ook weer gewogen vanochtend, sta nu op 80,4 kilo, dus 5 kilo eraf.......

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2005 09:52:50 ]
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:59:25 #41
106064 kaleidoscoop
ziet sterretjes
pi_27330809
Mede door de topics over dit dieet ben ik 2,5 weken geleden ook begonnen en er zijn inmiddels 7 kilo's verdwenen. Ik ga nog door met fase 1 tot er 10 kilo af is, en dan op mijn gemakje via fase 2 en 3 zorgen dat er nog eens 5 afgaan. Dan zit ik mooi op mijn streefgewicht van 65 kilo.

En ik moet zeggen, ik heb nog nooit een dieet gehad dat zó makkelijk is vol te houden en waarbij ik géén honger hoef te lijden. Ik voel me veel beter nu, energieker, en ik moet zeggen dat ik zaken als brood, pasta, aardappels en dergelijke totaal niet mis. Ook snoep en koek niet, want dat at ik toch al niet van tevoren.

SBD is geen dieet voor mij, maar gewoon een andere manier van eten waar ik me heel erg goed bij voel.
het leven is een toverbal
pi_27349732
Zo kaleidoscoop, 7 kilo is echt goed! Ik ben ook 2,5 week geleden begonnen met fase 1 en er is inmiddels 4 kilo af, heb ook gezondigd tegen eind week 2 (stom, stom, stom)!

Sinds vandaag doe ik fase 2, daarnet als toetje uitgelekte kwark gegeten met aardbeien en dat met zoetstof in de staafmixer. Zo lekker!!!! Verder al Al Brann, havermout, rijst, appels en finse rondo's gehaald en dat nu langzaam een voor een uitproberen. De aarbeitjes vandaag waren echt helemaal suoer!
pi_27426969
Wat is het hier stil? Is iedereen al heel de week aan het genieten van het mooie weer?

Hoe gaat het met jullie? Houden jullie het SB-en nog een beetje vol?
Met mij gaat het okidoki! 5,3 kilo afgevallen, Maandag is mijn weegdag.... ik hoop zo dat ik de 80 haal! Dat was mijn doel.

Vanavond lekker tomatensoep eten met een piepklein beetje vermicelli......
pi_27429210
Ik heb gister heeeeeeeeeeel veel hele slechte dingen gegeten!
En toen vrienden belden om te vragen of ik een wijntje kwam drinken, ben ik maar op de fiets gegaan. Alleen was het dus wel 25 km fietsen, enkele reis!
Voelde me daarna een stuk minder schuldig over alle slechte dingen.
pi_27451233
Ik doe het morgen 1 week (fase 1)... Heel het gezin doet mee, maar ik vind het maar niets. Ik woog 78 kilo maandagmorgen, vanochtend woog ik 75 kg (bij 1.84 m)... helemaal niet te zwaar (okay er mag wat af), er zijn hier wel paar mensen thuis die mogen afvallen, daarom deed ik maar mee (zij gingen niet op dieet omdat niemand zin had 2 maaltijden te bereiden 's avonds).

Ik heb wel resoluut deze week niks anders gegeten, wel goed van mezelf. Toch blijf ik een hekel aan dit dieet blijven... Ik ben echt verslaafd aan brood.. en mn ouders zitten ook heel de tijd oh dit mag je niet en dit niet ...
.
pi_27454411
Beetje vreemd dat jij mee 'moet' doen, terwijl je dat niet lijkt te willen! Ik zou gewoon 's avonds lekker met de rest mee-eten, maar overdag je eigen plan volgen. Het is al gewoon aardig van je om niet te zeuren over vreemd/anders avondeten en ik vind dat ze je niet kunnen verplichten de rest van de dag ook mee te doen! Zij hebben er toch geen last van als jij wel gewoon een boterham of banaan pakt?
pi_27455828
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:53 schreef Naamah het volgende:
Beetje vreemd dat jij mee 'moet' doen, terwijl je dat niet lijkt te willen! Ik zou gewoon 's avonds lekker met de rest mee-eten, maar overdag je eigen plan volgen. Het is al gewoon aardig van je om niet te zeuren over vreemd/anders avondeten en ik vind dat ze je niet kunnen verplichten de rest van de dag ook mee te doen! Zij hebben er toch geen last van als jij wel gewoon een boterham of banaan pakt?
Ik moet niet, maar ik heb met m'n stomme kop gezegd dat ik ook mee zou doen, omdat de mensen die moeten afvallen het anders niet doen. Oké ik wil wel afvallen en was ik ook mee bezig (ging alleen een stuk langzamer) maar ik at wel wat ik wou, tot op zekere hoogte. Nu voel ik me soms echt dat ik zowat niks meer mag eten omdat je leven ervanaf hangt (en ik ben hier thuis een van de dunste!).

En boterhammen en bananen hebben we niet eens meer in huis . Maar ik denk wel dat ik het vol ga houden, omdat je in Fase 2 een hoop meer mag eten/vrijer bent. Buiten dat vind ik het raar dat ik een constant honger gevoel heb, terwijl de rest dat niet heeft (zelfs m'n ma niet, die is het lichtst per cm). Hebben jullie dat niet?

Achteraf heb ik er denk ik geen spijt van (als ik alles doorlopen hebt). Er zijn er in iedergeval weer 3 kilos af .
.
  Nerd met benen maandag 30 mei 2005 @ 12:01:00 #48
18073 miss_bleu
pi_27477605
review van het kookboek staat op de FP Boek: Het South Beach Dieet Kookboek
pi_27524154
en mensen die over Atkins zeuren. South Beach is de magere versie van Atkins.
In fase 3 en 4 van Atkins eet je eigenlijk gewoon South Beach fase 2 en 3.
Dan mag je ook weer vokoren brood,volkoren pasta, wilde rijst. En ook weer fruit toegevoegen.
Je moet ook op je vet letten,want veel vet en koolhydraten gaat niet samen.
pi_27538634
Effe een update van mij. Waar is de rest gebleven? Behalve Liejannuh, want die zie ik hier ook nog wel regelmatig verschijnen :p

Vanochtend was bijna het moment dat ik keihard kon gillen. Maar helaas de weegschaal bleef steken op 80 kilo

Vraagje... ik lust alleen groente met aardappelen, geprakt laat maar zeggen. Maar ik vind wel dat ik na 4 weken wat groente moet eten ipv sla sla sla sla en nog eens sla!

Weet iemand lekker groente/fruit drankmixen? zodat ik toch mijn portie groente binnenkrijg per dag. Ik heb alle apparatuur om een drankmix te maken dus kom maar op met die recepten!
  zondag 5 juni 2005 @ 14:45:32 #51
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_27644952
Ik pas in mn broek die ik 4 weken geleden heb gekocht en toen nog niet dicht kreeg!
Ok, hij ging niet makkelijk dicht, maar het gaat me lukken, ik weet het zeker!

Overigens maak ik nooit drank-mixen. Ik neem tomatensap of ik drink water (eventueel met wat citroensap erin.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:24:00 #52
80407 glimworm
'The Shining'
pi_27675072
Ik meld me ook hier

Ben vandaag begonnen, heb het boek gelezen en ik ga het maar eens proberen
Glimmen is een keuze
pi_27686586
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:24 schreef glimworm het volgende:
Ik meld me ook hier

Ben vandaag begonnen, heb het boek gelezen en ik ga het maar eens proberen
Heel veel succes!

Ik ben inmiddels 6,1 kilo afgevallen in 5 weken... me is happy!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 08:15:14 #54
80407 glimworm
'The Shining'
pi_27698557
Het is wel even wennen.. was in de supermarkt echt op zoek naar 'vullende'dingen... maar die moest ik natuurlijk allemaal laten staan... Vind het trouwens wel vreemd dat bonen wel zijn toegestaan...
Glimmen is een keuze
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:07:29 #55
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_27699284
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 08:15 schreef glimworm het volgende:
Het is wel even wennen.. was in de supermarkt echt op zoek naar 'vullende'dingen... maar die moest ik natuurlijk allemaal laten staan... Vind het trouwens wel vreemd dat bonen wel zijn toegestaan...
Bonen zijn 'fibrous' carbs. Moeilijk te verteren vezels die je darmfunctie goed op pijl houden. Ga je goed van poepen dus
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:22:22 #56
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_27741244
Weet iemand of er lijsten zijn met producten die hier in Nederland in de supermarkten verkrijgbaar zijn en welke wij ongestraft kunnen gebruiken in het SBD? (ik begin trouwens volgende week aan fase 1 en ben me nu aan het inlezen)
Success is nothing more than taking advantage of an opportunity...
pi_27747874
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:34 schreef charmed_angel het volgende:
Vraagje... ik lust alleen groente met aardappelen, geprakt laat maar zeggen. Maar ik vind wel dat ik na 4 weken wat groente moet eten ipv sla sla sla sla en nog eens sla!
Waarom zou je geen groente mogen?
Wij eten regelmatig roergebakken groente met vlees of vis en dat is conform de list van productie die ook in fase 1 al waren toegestaan.
pi_27748438
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:27 schreef DVDGuy het volgende:

[..]

Waarom zou je geen groente mogen?
Wij eten regelmatig roergebakken groente met vlees of vis en dat is conform de list van productie die ook in fase 1 al waren toegestaan.
Als je de hele alinea heb gelezen staat er dit:

Aardappelen mag niet, en ik lust het alleen met aardappelen (geprakt)
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:20:01 #59
80407 glimworm
'The Shining'
pi_27753372
Nou, hier gaat het goed, met eten in ieder geval, want heb mezelf nog niet gewogen sinds maandag...

Zit nu (pas) aan het avondeten: courgette, champignons, uitje en tomaat geroerbakt, wat mexicaanse kruiden en een blikje tonijn erdoor...

Ik moet zeggen: Het smaakt heerlijk
Glimmen is een keuze
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:17:44 #60
80407 glimworm
'The Shining'
pi_27797933
Nou, ik ga dag 5 in van fase 1.. heb nog niet gesmokkeld, maar zit wel een beetje te smachten naar een lekkere bruine boterham met kaas... maar ik doe het niet...

Heb besloten om me morgen te wegen... ik ben benieuwd..
Glimmen is een keuze
pi_27881809
Yes, ik heb mij vanochtend gewogen! 78,6 KILO!

Dus al 6,8 kilo afgevallen in 5 weken! Echt super! Ik heb er alle vertrouwen in dat ik die 75 kilo ga halen op 8 augustus!
  maandag 13 juni 2005 @ 12:15:28 #62
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_27882418
Waar zitten precies de verschillen tussen Atkins en SB ... met name met betrekking tot de eerste fase en het handhaven?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 13 juni 2005 @ 13:31:38 #63
76500 Spyder
pi_27885110
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:15 schreef avotar het volgende:
Waar zitten precies de verschillen tussen Atkins en SB ... met name met betrekking tot de eerste fase en het handhaven?
Bij Atkins kom je sneller en dieper in ketose (je kickt dus ook eerder van je suikerbehoefte af). De achterliggende theorie is bij beide dieten hetzelfde.
pi_27894381
Ik ben nu 3 weken bezig, 2 weken fase 1 en 1 week fase 2...
Eerst vond ik het maar niets.. omdat iedereen het hier thuis deed, deed ik ook maar mee.
Ik woog 78 op de dag dat ik begon, en vanochtend woog ik 73,5! dus in 3 weken 4,5 kilo kwijt! (en ben 1.86 meter). En ook al lijkt het weinig.. je ziet het zó goed!

En nu vind ik het niet erg meer, weleens eet ik iets wat je eigelijk niet mag en dan is dat maar óf veel te zoet, of ik vind het niet eens lekker meer (ik hoef echt geen patat meer...). Een boterham gaat er wel in, maar een ons of meer aardappelen, echt niet...
.
pi_27896924
avotar

De 1ste fase van south beach en atkins zijn bijna gelijk. Het enigste wat het verschil is dat je bij atkins ook verzadigd vet mag eten. Bij south beach wordt het ontmoedigd.
en moet je meer kiezen voor olieen enzo.
Fase 2 van south beach is eigenlijk fase 3 en 4 van het atkins dieet.
Je mag weer fruit toevoegen,brood,volkoren pasta,zilvervlies rijst.
Net als bij south beach volg je een levenslange wijze.
van zo min mogelijk toegevoegde suiker te eten als het uitbannen van witte meel.
Dus nooit meer een witte boterham.
Bij ATkins moet je in fase 3 en 4 op je vet letten. Want teveel vet en koolhydraten gaan niet samen.
Het is het een of het ander.
pi_27900054
Zo de eerste avond van de vierdaagse zit erop!
Lekker gelopen, 10 km in 1 uur en 3 kwartier!

Morgen is mijn weegdag..... ik hoop natuurlijk onder de 78.6 kilo..... want ik heb vandaag super SB gedaan! En lekker veel gesport! Ik voel me super! Actiever! En ik zit lekker in me velletje!

Kawafiel.... super zeg 4,5 kilo kwijt! Dan doe je het toch ergens voor toch? Zeker als je het gaat zien bij jezelf!

Ik kreeg afgelopen vrijdag ook de eerste opmerkingen.... heerlijk is dat. Ik was zo trots dat ik zaterdag een leuk setje kleding bij elkaar heb geshopt. Een rokje maat 40 (rokje viel groot hoor) en een truitje maat 40 (truitje is van bristol, dus de maten zijn daar altijd raar) Maar ben mega happy! En een spijkerbroek, hewoon me zelfde maat, alleen nu zat hij lekkerder, niet zo strak enzo....
pi_27909472
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:08 schreef charmed_angel het volgende:
Zo de eerste avond van de vierdaagse zit erop!
Lekker gelopen, 10 km in 1 uur en 3 kwartier!

Morgen is mijn weegdag..... ik hoop natuurlijk onder de 78.6 kilo..... want ik heb vandaag super SB gedaan! En lekker veel gesport! Ik voel me super! Actiever! En ik zit lekker in me velletje!

Kawafiel.... super zeg 4,5 kilo kwijt! Dan doe je het toch ergens voor toch? Zeker als je het gaat zien bij jezelf!

Ik kreeg afgelopen vrijdag ook de eerste opmerkingen.... heerlijk is dat. Ik was zo trots dat ik zaterdag een leuk setje kleding bij elkaar heb geshopt. Een rokje maat 40 (rokje viel groot hoor) en een truitje maat 40 (truitje is van bristol, dus de maten zijn daar altijd raar) Maar ben mega happy! En een spijkerbroek, hewoon me zelfde maat, alleen nu zat hij lekkerder, niet zo strak enzo....
Dat ik het ergens voor doe is me nu inderdaad wel duidelijk. Nu wil ik geen eens meer naar dat andere eetpatroon! Vaak zijn dingen zelfs lekkerder dan die je vroeger altijd at.

Echt dat het bij jou ook zo lekker gaat.. Echt sportief ben ik niet, maar ik zal wel moeten .
.
pi_27918440
Ik ben er ook nog, maar voor mezelf heb ik besloten dat ik zo'n beetje gestopt ben met het south beach dieet al eet ik nog wel heel erg volgens het dieet. Ik was namelijk alleen nog maar met eten en niet eten bezig en ik ging situaties mijden waarin gegeten werd (vereniging, familie e.d.) Niet goed dus. Nu heb ik besloten dat ik geen SB meer doe. In de praktijk betekent dat dat ik eigenlijk nog altijd volgens het dieet eet, maar dat ik als ik bij familie of op mijn vereniging eet ik eet wat de pot schaft (wel met een beetje beleid uiteraard). Thuis ik eet ik voornamelijk volgens het dieet, maar laatst lekker samen met mijn vriend broodjes shoarma gegeten, verder eigenlijk altijd volgens het dieet. Mijn gebruikelijke dagmenu ziet er ongeveer zo uit;

Ontbijt;
Havermoutpap van 100 ml water, 300 ml melk, 20 gram havermout, 1 ei en zoetstof en kaneel
Lunch;
Sla met een combi van witte bonen, tomaat, komkommer, spekjes, ui, tonijn, nootjes, elke keer anders dus
Diner;
Roergebakken groenten met kip en cheddar-cheese, bloemkoolpurree met stukje vlees/vis en groenten, maaltijdsalade e.d.
Toetje;
Uitgelekte kwark met aardbeien of ricotta met cacao ofzo

Tussendoortjes die ik verspreid over de dag eet zijn bijvoorbeeld een appel of peer, pistachenootjes, rolletje vleeswaar met kruidenkaas

Soms eet ik ook wel chocola en heb al twee keer een minizakje chips gehad. Maar wat het belangrijkst is; ik voel me goed en ik val af! Ik woog vanmorgen 76,7 kilo, dat is 6 kilo minder dan toen ik begon!!! En zo weer lekker naar de sportschool
pi_28490803
Hey ben ik weer! Ik wil even zeggen dat het hier nog super gaat! Soms eet ik gewoon lekker een bitterkoekje of een klein snoepje en koekje.... Dat gaat best. Het enige wat ik moet vermijden is pure chocolade! Dara ga ik echt van stil staan.

Morgen is mijn weegdag, maar vanochtend even gewogen..... 76,9 kilo, dat betekend dat ik 8,5 kilo ben afgevallen in 2 maanden!

Nog 1,9 kilo tot 9 augustus! Maar liefst meer
  maandag 4 juli 2005 @ 22:10:35 #70
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_28492588
Wat goed Charmed Angel!
Gefeliciteerd!

Vanaf morgen ga ik trouwens weer wat beter opletten, want ik maak er een zooitje van!
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:46:07 #71
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_28765852
Zijn we met z'n allen gestopt?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 13 juli 2005 @ 16:37:46 #72
76500 Spyder
pi_28773470
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:46 schreef avotar het volgende:
Misschien zijn ze gewoon wat minder enthousiast geworden... of is de verleiding van ijs enzo toch te groot geworden
pi_28775414
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:46 schreef avotar het volgende:
Ik ben nog steeds bezig. Ik moet immers nog 12,2 kilo afvallen..... dus ik ga nog vrolijk door!

Ik weeg nu 76,2 kilo. Nog 1,2 kilo te gaan voor 9 augustus.

15 Augustus ga ik 2 weken op vakantie naar Tenerife, waar ik probeer zo veel mogelijk te SB-en!
Als ik nog steeds na mijn vakantie 75 Kilo weeg, wordt mijn nieuwe streef 64 kilo.

Dus gaat nog steeds goed hoor!
pi_28780365
Ha! ik was gestopt!
en t kwam er langzaam, erg langzaam (erg positief dus\0 weer bij omdat ik absoluut verkeerde eetgewoontes er op na hield!

Ik ga vanaf morgen weer beginnen, maar ditmaal zonder haast! Vorige x wilde ik voordat ik naar india zou gaan afgevallen zijn, maar ik ga niet naar India....pas volgend jaar... ik geef mezelf dus een jaar om ca 20 kg af te vallen....

Ook dieten in combi met herstel whiplash heeft niet voor langdurig succes gezorgd. Moet dan op teveel dingen letten en rekening houden. Ik werrk nu weer 8 uur per dag en ben voor 85% hersteld.... dus er is weer ruimte om op een andere wijze met mijn lichaam bezig te zijn...
Ik was iets van 6 kg kwijt, 5 zitten er denk ik weer aan... ik ga iig niet meer op de weegschaal staan, ik ga t vanzelf wel merken aan mijn broeken etc...

Een ieder die t nog doet! succes
pi_28866046
Ik heb t boek besteld!
En wil dus ook gaan beginnen.
Wat eten jullie zo'n beetje sochtends smiddags en savonds in fase 1?
En wat doen jullie eraan om dit vol te houden?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28876201
Hoi jessie,

Ik ontbijt, nu ik weer begonnen ben, afwisselend.... beste bevalt mij bakje yoghurt met wat zoetstof (evt naar wens wat cacaopoeder). Maar ik zit t meeste vol van 2 gekookte eitjes, dan heb ik lang een gevuld gevoel en krijg ik minder trek in tussendoortjes ed. je kunt ook flensjes eten als ontbijt... mij nadeel was dat ik van diedingen kon blijven eten, en al snel weer trek had nadien... maar dat werkt dus bij iedereen anders...\
"
's avonds eet ik gevarieerder dan ik deed, keuze zat....
Ik heb ook dat kookboek, staan leuke ideeen in...

btw het kleine blauwe boekje is ook handig.....
succes!
  zondag 17 juli 2005 @ 08:59:26 #77
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_28876415
Hier ook een herstarter!
Alhoewel er bij mij nog steeds 8 kio's af zijn! Sprak gister een vriendin die ongeveer tegelijk met mij was begonnen met een dieet, alleen zij was bezig met hormooninjecties. Ze is alweer een tijdje gestopt en alle afgevallen kilo's zitten er nog aan. Toen ik vroeg: wat nu, zei ze: Kaken aan elkaar laten naaien??? Mijn voorstel is: eetpatroon veranderen! Uiteindelijk is dat gewoon de sleutel tot succes!

Overigens ontbijt ik meestal gewoon met eieren en spek. Al dan niet voorzien van wat knackerbrod of roggebrood er onder!
pi_28903954
hej lianne!

Leuk je weer te zien|!

Hej ik heb zojuist ontbeten met yoghurt en btje cocosschraapsel erin.... bedenk me net, dat dat laatste niet in fase 1 mag? of toch wel?
pi_28904773
Ik heb het boek bij de ECI besteld, duurt meestal even voordat t komt. En ik wil t eerst gelezen hebben voor ik ga beginnen. Maar ja, nu ik er hier het 1 en ander over gelezen heb kan het me niet snel genoeg gaan.
Het laten staan van fruit en brood lijkt me wel ontzettend moeilijk.

Ik ben gek op cocosnoten, mag dat ook niet?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28905582
Ik ben sinds ik in de examens heb gezeten onzettend aangekomen, zeker zo'n 5 kilo. Ik heb nu een abonnement op de sportschool, maar ik wil gewoon graag 10 kilo eraf, er nredelijk snel. Ik weeg nu 76 kilo bij een lengte van 1.75..
Voel me ontzettend dik.
Raden jullie mij aan om te beginnen met het dieet?
pi_28906051
Kokos staat niet expliciet genoemd in het tabellenboekje Babbelzz, dus ik weet het niet eigenlijk! Geraspte kokos wordt in ieder geval het southbeach forum wel gebruikt in een fase 1 ontbijt recept. Anders kun je het daar natuurlijk altijd vragen, er zitten genoeg fanatiekelingen daar!

En Rhanna, kilo's die er snel aan zijn gekomen, gaan er vaak ook weer heel snel af.
Maar je zult voor jezelf moeten bepalen of South Beach iets is voor je. Als je bijvoorbeeld je boterhammen echt niet wil missen, dan is South Beach misschien niet zo geschikt. Als je bereid bent om je eetpatroon aan te passen, dan is het goed vol te houden!
  maandag 18 juli 2005 @ 12:43:07 #82
76500 Spyder
pi_28906885
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:52 schreef Rhanna het volgende:
Ik ben sinds ik in de examens heb gezeten onzettend aangekomen, zeker zo'n 5 kilo. Ik heb nu een abonnement op de sportschool, maar ik wil gewoon graag 10 kilo eraf, er nredelijk snel. Ik weeg nu 76 kilo bij een lengte van 1.75..
Voel me ontzettend dik.
Raden jullie mij aan om te beginnen met het dieet?
Ik zou het niet doen als je toch naar de sportschool gaat, dan zijn koolhydraten juist de beste brandstof.
  maandag 18 juli 2005 @ 13:45:31 #83
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_28908503
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:43 schreef Spyder het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen als je toch naar de sportschool gaat, dan zijn koolhydraten juist de beste brandstof.
Tja.. en hier komt toch m'n atkins weer boven Spyder..
juist naar de sportschool gaan.. dat is sowieso goed voor je.. ook zonder dieet..
pi_28959451
Nou ik heb t boek binnen. Het leest lekker makkelijk! Maar wat mag je veel eieren. Bij die fase 1 bijna elke ochtend 2. Ik ga deze week eens verzinnen wat ik die weken allemaal ga eten en dan een schema maken ofzo.
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
En dat toetje die riccoso of zoiets weet ff niet meer hoe je t schrijft. Waar kan je dat in hemelsnaam kopen en waar proeft dat naar?
En wat was jullie favo eten in fase 1?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28959599
Riocotta moet je vermijden! Niet te eten!
En eieren zijn ok!
Qua eten moet je vooral niet al te moeilijk doen. Kook gewoon voor je gezin en laat voor jezelf de rijst, pasta of aardappels weg. Of vervang pasta door courgette ofzo.
Ik heb zelf vooral niet met een schema gewerkt. Gewoon tussen de middag een salade, als tussendoortje wat kaas en 's avonds groente met vlees ofzo. Als toetje gewoon wat kwark met zoetstof nemen. Belangrijk is dat je vooral voldoende eet!
pi_28959739
Ok vermijd ik Dat recept leek lekker, behalve dat ik niet wist wat t was.
Hoeveel eieren at jij dan in die 2 weken? En at je dat elk ontbijt?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28959969
Ik eet nog steeds meestal eieren bij mn ontbijt! Over het algemeen gebakken met ontbijtspek of bacon.
Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik wel een goede bodem nodig heb omdat ik 20 km naar mn werk fiets.
pi_28960013
Ricotta is heus wel lekker!
Alleen, je moet t ff in de mixer doen, ff flink loskloppen. Anders is het of je zand aan het happen bent
Er staan heel veel recepten op de linkjes in de eerste post, anders moet je daar even kijken?
ik ken alleen t forum (southbeachforum.net) en daar staan iig heel veel alternatieve ontbijtjes!
Maar ik leef dus wel?
pi_28960373
Ja in mijn boek staan ook receptjes van die toetjes maar wat ricotta als toetje is ik heb geen idee waar smaakt dat naar?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28969356
ricotta is niet te eten! zelfs niet met cacaopoeder of kaneelpoeder of limo siroop en zoetstof.......brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik kan t in ieder geval niet uitleggen waar t naar smaakt....

Ik ontbijt afwisselend met 2 gekookte eitjes of bakje yoghurt, net waar ik zin in heb of tijd voor heb, of ik moet fietsen en werken....

ik was ook van plan schema te maken, maar pff zown gedoe....
zorg dat je altijd voldoende SBartikelen in huis hebt, dan komt t goed, en zal je ook niet snel in verleiidng storten...
Hier gaat t btw erg voorspoedig, en vooral ook makkelijker (vol te houden) dan de vorige keer....ik zit inmiddels weer op -5kg, dus nog 1 kilotje en dan ben ik weer op punt waar ik t vorige keer liet sloffen.... nu ook op m'n werk verteld.... of ik neem zelf eten mee, of er wordt 's avonds apart voor me gekookt (erg lief)....ga zo maar eens wat maken voor vanmiddag/vanavond..... heb berg groente in huis, btje te enthousiast inkopen gedaan....
pi_28969398
over alternatieve ontbijtjes gesproken....
die pannekoekjes zijn echt verrukkelijk.... alleen jammer dat ik er altijd zo'n neptrek aan over houdt... dus dat ga ik deze x niet meer maken :-)
pi_28972138
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:06 schreef jessie het volgende:
Ja in mijn boek staan ook receptjes van die toetjes maar wat ricotta als toetje is ik heb geen idee waar smaakt dat naar?
soort zoete roomkaas gemixt met slagroom.
Maar niet alle soorten zijn lekker, die bij de macro vandaan wel, ik weet niet of je daar kunt komen?
Ik deed ricotta met cacaopoeder en een drupje amandel essence, geserveerd met wat vers geroosterd amandelschaafsel.

Maar zonder m geklopt te hebben met de mixer, vind ik m ook vies.
(ps als je het te taai vind, klein scheutje melk of water doen wonderen!)
Maar ik leef dus wel?
pi_28985118
Toch he van die eieren. Dan kan je dus zo'n 14 eieren per week eten?
Hebben jullie dat nog ergens nagevraagd of dat inderdaad geen kwaad kan? Of nemen jullie dat gewoon aan? Ik eigenlijk niet. Hij heeft het dan over goede en slechte cholesterol en dat het elkaar in balans brengt. Maar als je goede en slechte vetten eet bijvoorbeeld, blijven de slechte toch ook slecht ondanks dat je er goede bij eet? Snap je. Ik weet niet, dat van die eieeren zint me nog niet zo.
Wie heeft daar iets over nagevraagd bij huisarts of wat dan ook, of kan me er meer over vertellen?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28985135
Staat ricotto ook gewoon bij de toetjes dus zuivel in t schap?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28987257
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:45 schreef jessie het volgende:
Staat ricotto ook gewoon bij de toetjes dus zuivel in t schap?
Ik heb het bij de AH gekocht bij de mascarpone staat het.

Maar ricotta is echt bah.... Maar misschien vind jij het lekker....
pi_28989837
Ik ben sinds 16 mei begonnen met South Beach. Het gaat erg goed (na een wat moeizamere start). Inmiddels ben ik sinds 30 mei al ruim 9,3 kg kwijt
Er moet nog veel meer af, maar ik vind het echt heel erg goed vol te houden.
Succes aan de starters hierzo!
pi_28989978
Overigens vind ik Ricotta echt wel lekker
Ik doen zo'n half bakje van de c1000 of makro (allebei lago maggiore) met scheutje cacao, wat zoetstof en dan goed roeren tot de klontjes weg zijn. Ondertussen heb ik de goede verhoudingen wel gevonden en is het erg lekker. In het begin is het nog weleens best mislukt...
pi_28990200
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:44 schreef jessie het volgende:
Toch he van die eieren. Dan kan je dus zo'n 14 eieren per week eten?
Hebben jullie dat nog ergens nagevraagd of dat inderdaad geen kwaad kan? Of nemen jullie dat gewoon aan? Ik eigenlijk niet. Hij heeft het dan over goede en slechte cholesterol en dat het elkaar in balans brengt. Maar als je goede en slechte vetten eet bijvoorbeeld, blijven de slechte toch ook slecht ondanks dat je er goede bij eet? Snap je. Ik weet niet, dat van die eieeren zint me nog niet zo.
Wie heeft daar iets over nagevraagd bij huisarts of wat dan ook, of kan me er meer over vertellen?
Kijk even op www.southbeachforum.net
daar weten ze veel van de eieren en het schijnt geen kwaad te kunnen, het zorgt voor ene kortstondige stijging van het cholesterol, als ik me niet vergis....en dat kan geen kwaad!aldus de mensen die er daar erg bekwaam in zijn...

Mrien! super resultaat!!!!
pi_28990725
Ja maar ja maar ja maar. Deze muts wil het dan jusit weten van mensen die niet into the soutbeach zijn. Snap je. Ik bedoel als je ergens helemaal weg van ben is het soms moeilijk om er nog objectief tegenover te staan.
Ik ga morgen het voedingscentrum eens bellen en kijken vragen hoe hun er tegenaan kijken.

Inderdaad knap mrien
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28990981
op dat southbeach forum, zit espi... die weet onwijs veel van voeding....ivm haar sportverleden etc etc...en tsja, dat ja maar ja maar... ga eens kijken en laat je informeren...daar weten ze meer dan wij hier....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')