Ja inderdaad.. liever de Turbo Mark I, maar deze met het leer vond ik ook heel erg fraaiquote:Op maandag 28 maart 2005 12:04 schreef patje74 het volgende:
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de CX van de 1e serie, maar al dat leer is wel erg mooi!
Citroën SM. Johan Cruijf reed er ook in eentje in de jaren '80 geloof ikquote:Op maandag 28 maart 2005 19:10 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En deze zag ik net op MP, heb ik nog nooit eerder gezien. Maar het is een heel bijzonder model.
http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D
[afbeelding]
Nummerplaat zelfs achter glas![]()
Eendjes zijn inderdaad heel erg zuinig. Maar ja, wat wil je met een motor van 400 en 600 cc? Zijn hele simpele motorenquote:Op maandag 28 maart 2005 19:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Misschien weet iemand het hier.
Ik keek laatst naar discovery waar een top 10 bijzondere auto's ofzo in voor kwamen. Het was een slecht programma, maar ze zeiden over de 2CV dat deze 1:35 reed, is dat echt zo? Want dat is namelijk wel heel zuinig, vooral als je het vergelijkt met de tegenhanger, de VW Kever, die al snel onder 1:10 zit.
Die zijn best zeldzaam ja. Je hebt ze in 2 versies, 109 en 122 pk. Ik geloof dat de Nederlandse 4x4 het GTI blok van 122 pk had? Maar dat weet ik niet zeker. Zijn leuke dingen in en goede staat kunnen ze ook best wat opleverenquote:Op maandag 28 maart 2005 19:58 schreef yup het volgende:
Ik zag vandaag een witte BX break met 4x4... Weet niet wat voor motor enzo maar was een echte 4x4 had de onderkant bekeken. Zijn deze dingen zeldzaam/duur? Ding word heel soms gebruikt, word wel beetje verwaarloosd denk ik...
Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.quote:Op maandag 28 maart 2005 19:41 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Citroën SM. Johan Cruijf reed er ook in eentje in de jaren '80 geloof ik![]()
Ik vind de 4x4 vooral leuk omdat het potentieel de enige achterwielaangedreven citroen is van de afgelopen 75 jaar.quote:Op maandag 28 maart 2005 20:22 schreef yup het volgende:
Hmm BX 4wd is dus een fapwaardig model...
Motor weet ik echt serieus niet, er staat niks op de achterkant van de wagen over de motor enz...
Maar de auto ziet er wel een beetje standaard uit, alsof ie nooit word gewassen/verzorgd... Sterker nog, ik dacht dat dat ding een tijdje geleden (lees = meer dan een jaar) te koop was, maar nu wss niet kunnen verkopen en nu staat ie er nog, maar dan niet te koop...
oh dat zal best, ik kon gokken op jaren '70 of '80 en heb blijkbaar verkeerd gegoktquote:Op maandag 28 maart 2005 22:46 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.
Volgens mij heeft ie geen fulltime 4x4 en dus is hem naar RWD toveren een beetje onmogelijk...quote:Op maandag 28 maart 2005 22:50 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik vind de 4x4 vooral leuk omdat het potentieel de enige achterwielaangedreven citroen is van de afgelopen 75 jaar.
En omdat het een XU blok is, en je dus ook een flink opgevoerde 16V blok of Turbo CT blok er in kan lepelen.
4x4 vind ik onzin in NL.
Maar ik zou best wel een hydropneumatisch geveerde RWD willen hebben.
Ik denk dat de 4x4 een afgeleide heeft van de DKZ, dus een 1905 cc 8V met Bosch mutipoint injectie en 122 PK/ 160 NM bij 3000 rpm.
Maar is 1:35 niet wat erg optimistisch?quote:Op maandag 28 maart 2005 20:09 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Eendjes zijn inderdaad heel erg zuinig. Maar ja, wat wil je met een motor van 400 en 600 cc? Zijn hele simpele motoren
Over de Citroën SM nog: zijn super mooie auto's, heel apart. Origineel hadden ze een Maserati motor onder de kap
[..]
Die zijn best zeldzaam ja. Je hebt ze in 2 versies, 109 en 122 pk. Ik geloof dat de Nederlandse 4x4 het GTI blok van 122 pk had? Maar dat weet ik niet zeker. Zijn leuke dingen in en goede staat kunnen ze ook best wat opleveren
Er waren toch ook oudere eendjes met 400cc?quote:Op maandag 28 maart 2005 23:55 schreef yup het volgende:
1:33 lupo diesel motor is ook een heel slag groter.
Eend is 2 cylinder en 600 cc...
Tegen 3 cylinder en 1200 cc...
2x zo groot cylinderinhoud, en 1 cylinder meer. Duhh dan is die Lupo toch echt onzuiniger he...
Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...quote:Op maandag 28 maart 2005 23:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Maar is 1:35 niet wat erg optimistisch?
Dat is dus zuiniger dan die 1:33 lupo diesel!
meen je dat nou? en dat 'deugt'?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:04 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...
Geen idee. Hij klonk als een Tukker. Maar hij zou me een scan van het artikel mailen...quote:Op maandag 28 maart 2005 22:26 schreef patje74 het volgende:
De vraag is, van welke krant/tijdschrift was hij?
En hij heeft hem nog.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:46 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.
Verbruik heeft niet altijd te maken met de cilinderinhoud, het kan ook juist andersom.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:09 schreef yup het volgende:
1:11...
What the fuck
Dat is gewoon niet normaal... Onze space ding, als ik normaal rijdt, doet ook 1:11/1:12... En dat is een 1450 kilo wegende auto met 4 cylinder 2000 16v motor...
Ja hoor! Je moet niet vergeten dat die 2-pittertjes behoorlijk op toeren draaien als je 100 Km/u rijd. Nu is het een boxermotor, dus hoge toeren zijn geen probleem. Maar ze zijn voor hedendaagse begrippen niet echt effiecient te noemen.quote:
Record: 1:19,25quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:04 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...
Je weet het hé, ik heb nog een 1-traps-carb liggen, daar kan je je doel mee halen!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Record: 1:19,25
Doel: 1:22
Maar 1:35 ? Misschien met de eerste motoren ...
Dat meen je niet! Gooi er toch LPG in, ik weet wel een adres voor je. Ik rijd nu voor ¤0,04 per kilometer in mijn GS.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:35 schreef Alcyone het volgende:
Bleh... als ik denk aan mijn GSsen dan denk ik ook altijd aan het flitsende verbruik...
Mijn GS hobby is toch een beetje ten einde eigenlijk.... Ze gaan weg, dat is zeker.
WEG?! nee man, inderdaad LPG tankje ingooien! Dan rijd je echt goedkoop...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:35 schreef Alcyone het volgende:
Bleh... als ik denk aan mijn GSsen dan denk ik ook altijd aan het flitsende verbruik...
Mijn GS hobby is toch een beetje ten einde eigenlijk.... Ze gaan weg, dat is zeker.
Ja maar...... Kan je niet wat regelen bij een boer ofzo? Ik zou ze stallen tot je weer geld hebt om er mee bezig te gaan. Bedenk wel dat een GS over een aantal jaren niet meer te betalen zal zijn! Ze zijn nu al redelijk uniek, al komen er steeds meer vanuit Frankrijk ons land binnen. (en da's positief natuurlijk!)quote:Op woensdag 30 maart 2005 07:12 schreef Alcyone het volgende:
....... Ik verdien niet genoeg om drie of zelfs maar twee auto's te kunnen hebben, ook al zijn de GSsen allebei oldtimer.
DAn zet je de goede motor toch in de GS met goede bodem ? En dan kan je de GS met rotte bodem en kapotte motor weg doen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 07:12 schreef Alcyone het volgende:
Ander probleem is dat ik ze eerst moet opknappen. De een heeft een kapotte motor, de ander een rotte bodem. Ze staan gestald en kosten 16 euro per auto, per maand. Ik verdien niet genoeg om drie of zelfs maar twee auto's te kunnen hebben, ook al zijn de GSsen allebei oldtimer.
Hey leuk man, gefeliciteerdquote:
tis een 2.0i SX dus met electrische ramen, Centrale vergrendeling met afstandsbediening en hydractief II systeem.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:43 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Hey leuk man, gefeliciteerd![]()
Vreemd kleurtje trouwens, heb ik niet vaak gezien
Wat voor type is het?
nicequote:Op dinsdag 5 april 2005 16:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
tis een 2.0i SX dus met electrische ramen, Centrale vergrendeling met afstandsbediening en hydractief II systeem.
bouwjaar 1996
kmstand: 79000km
en over die kleur: dat was liefde op het eerste gezicht toen ik hem zag![]()
ietsje stugger maar valt me alles mee. Het echte citroen zweefcomfort is nog altijd aanwezigquote:Op dinsdag 5 april 2005 18:20 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
nice![]()
hoe veert dat Hydroactive systeem vergeleken met een BX?
Ik wil ook in een DS rijdenquote:Op woensdag 6 april 2005 11:20 schreef Geqxon het volgende:
Haha, toen ik eens in een DS reed, vroeg ik of ze de drempels hadden weggehaaldDat ding veerde zo lekker dat ik de drempels niet eens voelde
als je de tijd die je er aan kwijt bent om hem op de weg te houden mee rekent is lopen sneller denk ik.quote:Ik wil ook in een DS rijden
Hier spreekt een ervaringsdeskunige? Daarbij komt dat de meeste DS-rijders niet als doelstelling hebben om sneller, goedkoper of praktischer te rijden dan een modernere auto. Een DS rijden is een belevenis op zich, net zo als een GS, CX, 2cv, SM, enz...enz..quote:Op woensdag 6 april 2005 22:55 schreef mrBrown het volgende:
[..]
als je de tijd die je er aan kwijt bent om hem op de weg te houden mee rekent is lopen sneller denk ik.
Och het moderne spul vind ik ook niets op de C4 na maar dat is geen hydropneumaat dus die moet ik niet.quote:Op donderdag 7 april 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:
Hmm ik vind Citroën een van de fabrikanten die de lelijkste auto's maakt, sorry
Zowel de oude als de nieuwe modellen kunnen me niet bekoren. Ik heb een weekend noodgwongen in de nieuwe C2 gereden, maar de stoelen waren ellendig, de stof was irritant (continu ZAP als ik uitstap en het frame aanraak), de semi-automaatbak was triest en de motor wou ook voor geen meter. Oh hij was ook lelijk van buiten
Het hele design-idee van de recentere modellen is gewoon niet mijn smaak waarschijnlijk.
black beautyquote:Op zaterdag 9 april 2005 18:41 schreef Tr0ublegum het volgende:
[afbeelding]
@fulcrum : in deze ga ik binnenkort weer rondtuffen![]()
bouncen?quote:Op zondag 10 april 2005 22:50 schreef Geqxon het volgende:
Kun je zo een CX ombouwen zodat hij helemaal gaat bouncen ipv. een beejte oplift?
En deze black beauty roeleert ook:
[afbeelding]
Ik zat maar te grappen, ik duide een beetje op deze negerbakken:quote:Op maandag 11 april 2005 22:00 schreef Alcyone het volgende:
[..]
bouncen?
Ik weet dat als je met een BX in de hoogste stand over een drempel heen raust, het ding gaat vliege
quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:41 schreef Tr0ublegum het volgende:
[afbeelding]
@fulcrum : in deze ga ik binnenkort weer rondtuffen![]()
Ik snap je even niet. Heb je het nu over een Citroën? In de hoogste stand heeft die namelijk alleen vering van de banden, de rest geeft niets mee.quote:Op zondag 17 april 2005 00:48 schreef 2cv het volgende:
Lijkt me op zich wel grappig ja. Het probleem os alleen dat de vering op zich vrij zacht is waardor je meer de vering indrukt dan je auto lanceert. En ik vraag me af hoe snel en waar het eerste metaal gaat scheuren of verbuigt tot een wokkel ...
Bijzondere is niet echt de 4wielaandrijving, maar des te meer het model: 4TCquote:Op zondag 17 april 2005 22:00 schreef zerotolerance het volgende:
De BX 4x4:
http://www.marktplaza.nl/(...)x4-200-PK-897762.php
Vreemd. Van de Xantia vond ik het logisch vanwege de hydropneumatische vering. De C4 heeft van die vervloekte schroefveren.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:08 schreef minkuukel het volgende:
Belangrijk nieuws.![]()
De Citroen C4 is door de ANWB uitgeroepen tot trekauto van het jaar 2005.![]()
In de hoogste stand jaquote:Op zondag 17 april 2005 21:19 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik snap je even niet. Heb je het nu over een Citroën? In de hoogste stand heeft die namelijk alleen vering van de banden, de rest geeft niets mee.
Niet echt. In de laagste stand rij je alleen maar je subframe en je bodem aan gort. Lijkt me een rottig einde.quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:38 schreef 2cv het volgende:
[..]
In de hoogste stand jaJe zal, om te 'lanceren' eerst naar de laagste stand moeten.
Een Cit in de hoogste stand heeft nog bar weinig aan z'n veerbollen, dat komt door de hoek die de draagarmen maken ten opzichte van de scharnierpunten. Druk maar eens met je onderarm horizontaal je vingertoppen op de rand van de tafel omlaag. Doe nu hetzelfde met maar dan met je onderarm omhoog, onder een hoek van 60 graden. Gaat niet echt makkelijk meer zoals je merkt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:05 schreef 2cv het volgende:
Okee, misschien niet de laagste stand, mar als je vanuit de rij-stand omhoog schiet (heb je een flinke pomp voor nodig!) om je Cit met de voetjes van de vloer te lanceren, drukt het gas in de veerbollen samen. Pas daarna gaat ja Cit omhoog, maar dan is alle energie al gebruikt om het gas samen te persen (bolletjes zullen lekker warm worden).
Dat zeg ik, iemand heeft het gedaan met een BX.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:20 schreef 2cv het volgende:
Hmz ... Desondanks zie ik nog niet zo snel een springende Cit. Anders zou het vast al eens gedaan zijn.
Ik denk dat ze niet naar de onbekende auto's hebben gekeken. Ik zag vanmiddag in de Veronica-gids een gedrocht ...quote:Op zondag 24 april 2005 19:28 schreef patje74 het volgende:
Dat zelfde dagblad heeft ook een zgn lelijkste auto verkiezing op zijn site staan.
klik hier
In de cat. <1980 staat NB de Ami 6 op nr 4! Ook komen de BMW Isetta, de Trabi, Reno 4 en de 2cv in de lijst voor.
in de cat 1980>1990 staat de Axel op 1, gevolgd door de Lada Niva (de mooiste Lada ooit! imo)
Dit zijn allemaal auto's die ik toch behoorlijk kan waarderen, ik kan in ieder geval veel lelijkere modellen bedenken.
Heeft Eindhoven geen smaak???
Pics ? Info ?quote:Op zondag 24 april 2005 23:09 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Dat zeg ik, iemand heeft het gedaan met een BX.
Tip! Haal een ander merkquote:Op zondag 17 april 2005 09:51 schreef pAin het volgende:
[..]!!!!!
Helaas staat mijn Citroen een beetje stil, omdat ik nu een auto van de zaak heb, helaas geen citroen. Ik ben woensdag wel naar de C4 wezen kijken (aangezien ik binnenkort een nieuwe auto mag uitzoeken) en die vind ik dus echt geweldig. Zal waarschijnlijk de Berline VTR+ (met Navidrive systeem) of de Berline Exclusive worden (met meedraaiende Xenon verlichting
). Helaas mag de Coupé niet
.
Tip: post hier niet.quote:
Neejquote:
De hydropneumatische veringquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:29 schreef pAin het volgende:
[..]
Neej.
Citroen
. Vandaag toch maar weer eventjes mn Saxotje gestapt...... Dat bochtenwerk
, dat naaimachinegeluid bij hoge toeren
, elke keer als je er naar kijkt hem nog mooier vinden
, de harde stoelen waarvan je rugpijn hebt na een ritje van 120 kilometer
, de geluidsinstallie die er in zit
.
Oftewel:!
Alsof wij ermee zitten dat jij VW goed vindtquote:Op woensdag 4 mei 2005 09:11 schreef TGT het volgende:
[..]
Doe t lekker toch.. Enne om nog ff wat mooie reacties uit te lokken: VW![]()
Dammit man zo'n reactie zoek ik nietquote:Op woensdag 4 mei 2005 09:39 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Alsof wij ermee zitten dat jij VW goed vindt![]()
Zet een BX in de hoogste stand en raus met 50 over een drempel. Hoe moeilijk kan dat zijn? Ik ga het met mijn Digit niet voordoen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:08 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet naar de onbekende auto's hebben gekeken. Ik zag vanmiddag in de Veronica-gids een gedrocht ...
[..]
Pics ? Info ?
Ik heb er zelf eentjequote:Op woensdag 4 mei 2005 22:28 schreef dadra het volgende:
Rijdt er iemand saxo 1.4i vts?
Ben namelijk benieuwd naar de rij-eigenschappen ivm eventuele aankoop
Cool, dus ook eentje van het laadste modelquote:Op donderdag 5 mei 2005 13:38 schreef dadra het volgende:
Ik ga morgen proefrijden in een 2001 model (met airco)
Ben benieuwd. Ik heb eigenlijk gekozen voor deze auto vanwegen de zuinigheid(benzine), lage wegenbelasting en goedkope verzekering...........en vanwege (wat ik gelezen en gehoord heb) de prima wegligging.
Ben nu sinds een paar uurtjes de trotse eigenaar van een zwart saxo VTR 1.4i (met airco) uit juni 2001.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:58 schreef pAin het volgende:
[..]
Cool, dus ook eentje van het laadste model. Vind ik zelf mooier dan de 1ste gen. Wegenbalsting is idd laag, ik betaal 46 euro per kwartaal wegenbelasting. Verzekering is niet direct goedkoop, ligt aan je schadevrije jaren enzo. Ik koch mn Saxo toen ik 19 was, betaal nu nog steeds hetzelfde; 110 euro per maand (all-risk bij Aegon). Het bezineverbuik is ok, maar ik vond het zelf net aan de hoge kant, maar dat zal wel zijn omdat ik hem altijd ietsje verder doortrapte dan nodig was
.
1.4i-tjes met airco zijn trouwens vrij zeldzaam, waarvan ik er 1tje heb.
Nee toen reed ik in de GS X3 die ik net verkocht had in de buurt van Andel of Leerdamquote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:45 schreef Fulcrum_X het volgende:
Have fun Metro
Hey Alcyone, volgens mij heb ik je gespot vanmiddag. Je reed in je appelgroene GS door Hardegarijp, om 13:13 uur?
Volgens mij werd er bedoeld dat die auto zonder te rijden omhoog moet springen ...quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:30 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Zet een BX in de hoogste stand en raus met 50 over een drempel. Hoe moeilijk kan dat zijn? Ik ga het met mijn Digit niet voordoen.
Ik dacht dat je als je GS'en weg deed?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:44 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Nee toen reed ik in de GS X3 die ik net verkocht had in de buurt van Andel of Leerdam
De nieuwe eigenaar is een goed baasje, ik heb hoop dat ze goed opgeknapt wordt. Ik ga lekker verder met mijn oranje GS Special 1975.
Appelgroen vind ik een leuke kleur voor een auto maar helaas ik heb dus niet zo'n GS.
dat heb ik me inderdaad vergist in de eigenaar van de groene GS, misschien dat het patje was jaquote:Op zaterdag 7 mei 2005 07:55 schreef 2cv het volgende:
Misschien was het Patje74 ?
Ik ben toen wel door Hardegarijp gereden met mijn GS, maar die is niet appeltjes groen hoor! Hij is groen metalic.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:45 schreef Fulcrum_X het volgende:
Have fun Metro
Hey Alcyone, volgens mij heb ik je gespot vanmiddag. Je reed in je appelgroene GS door Hardegarijp, om 13:13 uur?
Ja! 'Tuurlijk, het was gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:32 schreef 2cv het volgende:
Vandaag met Patje 74 + vrouw + kiddo op Citrompbiel geweest. Was leuk ! Volgend jaar weer doen met z'n 4-en ?
Hmm ok maar dan was jij dat wel dusquote:Op zondag 8 mei 2005 21:53 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ik ben toen wel door Hardegarijp gereden met mijn GS, maar die is niet appeltjes groen hoor! Hij is groen metalic.
Zaterdag ben ik overigens ook bij Alcyone langs geweest.
Ik heb ook nog een paar MB aan foto's. Maak je mailbox maar vast leegquote:Op zondag 8 mei 2005 21:53 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ik ben toen wel door Hardegarijp gereden met mijn GS, maar die is niet appeltjes groen hoor! Hij is groen metalic.
Zaterdag ben ik overigens ook bij Alcyone langs geweest.
@ Alcyone; bedankt voor de trekhaak!!!!![]()
In deze wagens ben ik te spotten.
[afbeelding]
[..]
Ja! 'Tuurlijk, het was gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.
Even een paar pics van Citromobile...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dan de M35, een wagen die ik persoonlijk erg interresant vind. Het is een HP geveerde wagen op Ami basis met een wankelmotor er in.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wist je dat je foto's ook kleiner kunt maken???quote:Op maandag 9 mei 2005 20:05 schreef 2cv het volgende:
Ik heb ook nog een paar MB aan foto's. Maak je mailbox maar vast leeg
inderdaad. En dan vooral posten in dit topic!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:44 schreef patje74 het volgende:
[..]
Wist je dat je foto's ook kleiner kunt maken???
Maar stuur maar door hoor!
Saxo's zijn gewoon fantastische auto'tjes (alleen de botsproeven scoort ie niet zo hoog in)quote:Op zondag 22 mei 2005 22:09 schreef murp het volgende:
ik heb zelf een saxo 1.4i vts en dan helemaal metallic en goudkleurig
(auto is wel geinporteerd uit duitsland..) dus ik heb een neuw kenteken voor een auto die al 5 jaar ouid is.... en hij rijdt veel beter dan mijn oude vwgolf2.
Maar dat is dan ook geen eerlijke vergelijking!quote:Op zondag 22 mei 2005 22:09 schreef murp het volgende:
......en hij rijdt veel beter dan mijn oude vwgolf2.
Gefeliciflapstaart, fijn wagentje.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:23 schreef One_conundrum het volgende:Dinsdag krijgen we een XM 2,5TD en gaat de XM D12 weg
Eh ja helaas wel, tenminste, als ik er genoeg voor kan vangen.. ik wacht het eerst nog even afquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:14 schreef Tr0ublegum het volgende:
Fulcrum_X, doe je je bx weg?![]()
Damn, zonde man.. het is dat ik zelf écht geen geld heb anders had ik 'm je misschien naar de 5 ton willen rijden![]()
nicequote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:42 schreef elcastel het volgende:
Vandaag begonnen met mijn nieuwe project, een uit elkaar gesleutelde XM 2.0 turbo. Ik heb nu een 2.0 gewoon en heb dus jeuk gekregen aan iets snellers, uiteraard Citroën. Het wordt nog een hele klus, voorlopig denk ik dat de 12 liter koelvloeistof morgen over de garagevloer ligt, maar los van de koppijn ben ik zo blij als een klein kind .....
[afbeelding].
Vriend.quote:
tsss... Je krijgt ze inderdaad voor een krat bier of minder, XM's... alleen begint dan het gelazer pas... Van mijn geld kan ik ze niet rijden of het moet zonder onderhoud.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Vriend..
Het project lijkt enorm mee te zitten. Ik krijg het lek niet uit de kachel (kachel is zelf lek) en de waterpomp lijkt de enige schade van bijna twee jaar stilstand. Morgen haal ik alle onderdelen en ik laat ze er onder zetten (waterpomp is 4 tientjes en ik wou de distributie toch al doen). De kachel is een tegenvallertje, maar wie zeurt er nou bij een gratis auto ?
Het idee van een CT (=Constant Torque) is dat ie een lage druk turbo heeft zodat ie bij lage toerentallen al begint te leveren. Tis geen hardloper dus, meer een auto die je lui kan rijden.quote:De banden zijn nog APK waardig en de veerbollen lijken nog prima op druk. Uiteindelijk zal ik ze allemaal wel vervangen, maar voor het begin is het lekker, dan kan ik eerst eens kijken wat er allemaal mee is en wat niet. Dus als alles meezit heb ik de auto eind deze week rijdend. Oh ja en ik ontdekte een boardcomputer, dat wist ik nog niet, ziet er leuk uit. Verder vind ik het stuur vreselijk lelijk, dus misschien duw ik er weer een 1-spaak in.
Iemand bekend met de turbo blokjes ? Ik heb hem nog niet in kunnen trappen, vanwege de lekkage's enzo, maar het schijnt dat er bij de 4000 toeren een heerlijk blok vermogen komt ?.
Deels waar, ze zijn inderdaad gruwelijk afgeschreven, je hebt ze voor praktisch niks. Als je alle reparatie's moet laten doen is het een schip van bijleggen, maar de handige handigerd kan de meeste dingen zelf. Maar je hebt gelijk, het is niet de goedkoopste auto, maar met normaal gebruik en een goeie basis (=opletten bij aanschaf) kun je prima voort.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:40 schreef Alcyone het volgende:
tsss... Je krijgt ze inderdaad voor een krat bier of minder, XM's... alleen begint dan het gelazer pas... Van mijn geld kan ik ze niet rijden of het moet zonder onderhoud.
Ik had begrepen dat deze turbo er pas bij de 4000 toeren inkwam en flink ook, is het dan misschien geen C.T. ?? Lijkt me sterk, want ik lees niets anders dan C.T.'s ...quote:Het idee van een CT (=Constant Torque) is dat ie een lage druk turbo heeft zodat ie bij lage toerentallen al begint te leveren. Tis geen hardloper dus, meer een auto die je lui kan rijden.
Vind ik ook, ik twijfel al zo goed als niet meer.quote:Zeker een enkel spaaks monteren, zeker doen![]()
De ax nu :quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:48 schreef _Drake_ het volgende:
Ik heb sinds 2 weken een Citroen Ax Volcane uit 1994 met 100k op de klok,
foto's toen ik hem kocht(heeft 1.5 jaar stilgestaan, was ook een opknappertje, maar hij rijd super):
[afbeelding]
ZIjn er dingen die jij niet herkend? Maar idd, een X3 interieur. De beste man had deze set liggen voor zijn eigen X3 waar hij al 5 jaren op aan het klussen is. Toen hij alle kleine dingen aangepakt had (deuren, motorkap, enz...) Was het tijd voor de auto zelf. Toen bleek dat de spijlen waar de afwateringsslangen van het schuifdak in zitten, volledig van binnen uit verrot waren. De spijlen hebben tijden vol met water gestaan. Nu heeft hij al de onderdelen in de losse verkoop.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:33 schreef Alcyone het volgende:
Kolere! GS X3 interieur!!!
Vergeet die lashelm niet aan te zetten voor je gaat lassen. Collega kwam aan het eind van de dag er achter dat er een aan/uit schakelaar op moest toen hij voor het eerst zo'n zelfdimmer gebruikte ...quote:Op maandag 4 juli 2005 22:48 schreef Alcyone het volgende:
Ja het was even slikken want mijn eerste auto was ook een GS X3. Die heb ik verkocht want vierkante meters bodem ontbraken. Een maand later had ie APK... Zal me niet meer gebeuren... Vanavond nog een MIG lasapparaat gekocht samen met een automatisch dimmende lashelm.
En ook mijn 2CV-tje mag sinds vandaag weer een jaartje legaal de weg op!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:25 schreef Syb-Sosef het volgende:
Jeeeeeej! heb weer een jaartje APK!!!
moest het even kwijt, sorry![]()
quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:39 schreef patje74 het volgende:
En ook mijn 2CV-tje mag sinds vandaag weer een jaartje legaal de weg op!![]()
![]()
![]()
Bouwjaar: 1993, augustusquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:09 schreef Tr0ublegum het volgende:
Potverdomme Metro, heb je nog meer foto's en specs (bouwjaar, kilometerstand enz.)? Gefeliciteerd met je aanwinst!
Vreemd. Hoort niet. waarschijnljk oude LHM en zijn de remmen en remservo lang niet meer doorgespoeld.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:06 schreef One_conundrum het volgende:
Feli met je BX leuke auto's
Ik zag laatst een CX GTI rijden maar die moest van 30 kmh naar 0 voor een rotonde en hij remde aardig hard. Stuitert dat ding eerst 30 cm omhoog en vervolgens weer 50 naar beneden. Daar schrok ik wel even van, dat doet onze XM nou nooit.
Maar is dat normaal dat zo'n CX zo'n end omhoog en naar beneden stuitert?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:22 schreef patje74 het volgende:
Vandaag ben ik naar België geweest om daar een compleet GS-motorblok + C-matic-bak op te halen. Vooraf wist ik niet waar ik terecht zou komen, later bleek het een zeer oude Citroën garage te zijn!
De garage werd gerunt door 2 broers wiens vader de zaak was begonnen in 1943. Naast een zeer karakteristieke garage hadden ze nog een zeer rommelige hal met daarin diverse DS-en, Pannards enz... Verder zijn er diverse aan elkaar verbonden panden welke volledig vol met onderdelen liggen! Je kan het zo gek niet verzinnen of het ligt er!!!![]()
Toen ik mijn enthousiastme toonde kreeg ik direct een uitgebreide tour door alle kamertjes, hallen, loodsen enz., allen vol met onderdelen gerangschikt op type. Geweldig!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze specialisten, waarvan ik overigens ook fantastisch restauratie-werk van heb gezien, zijn hier te bereiken;
Nieuwe Beggaardenstraat 10
2800 Mechelen
Tel 015204210
Die gele met zwarte strepen is een Polyester body op een verkort chassis van een Panhard PL17. Motor is ook Panhard en heeft twee dubbele webers. Van deze auto is er maar eentje gebouwd en is van belgische makelij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:27 schreef One_conundrum het volgende:
Wat is dat voor gele auto ziet er goed uit!
quote:Op zondag 23 oktober 2005 18:37 schreef 2cv het volgende:
......... Dat gebeurt nu al bij de type 1 ...
Ik heb er wel twee gehad een 1.4 reflex. Super fijne auto. Heerlijk basic maar zeer flot voor een 1.4 en heb er echt nooit wat aan gehad. Heb er zelf 60.000 mee gereden zonder dat het ding ooit naar de garage is geweest voor een beurt. Wel zijn de voorste remschijven een keer vervangen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 21:03 schreef tim2308 het volgende:
Zijn er nog ZX-ers hier? Sinds kort heb ik een ZX 1.8i Avantage uit 1994....
In België ergensquote:Op woensdag 9 november 2005 22:45 schreef eer-ik het volgende:
Waar waren die foto's in die garage dan?
Ik zag dat die eend te koop was. Weet iemand hoeveel dat ding zou moeten kosten?
Men moeder wil echt al jaren een eend, maar dan moet eerst de picasso de deur uit :p
Maar als ze daar een koper voor heeft (moet ze wel eerst dat ding te koop aanbieden - 't is een 2.0 HDI met 360.000 km op de teller trouwens:P), gaat ze sowieso eend rijden
BX is "in" bij de geitwollensokken burgers.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:50 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
In België ergens![]()
En die Picasso raak je wel kwijt.. kreeg voor mijn BX met 428.000 op de teller zelfs nog een paar honderd euro![]()
Misschien dat Patje nog kan zeggen waar die garage was in België
Ik zag je naam staan als laatste poster en ik kon haast niet anders verwachten dan een soortgelijke postquote:Op woensdag 9 november 2005 23:01 schreef yup het volgende:
[..]
BX is "in" bij de geitwollensokken burgers.
Laat nou Nederland vol zitten met zulke figuren, geen wonder dat je het ding gelijk kwijt was![]()
Sorry ik zal nooit meer tegen de schenen van Citroen fappers trappenquote:Op woensdag 9 november 2005 23:07 schreef pAin het volgende:
[..]
Ik zag je naam staan als laatste poster en ik kon haast niet anders verwachten dan een soortgelijke post.
Das precies hetzelfde als zeggen dat alle BMW rijders nazi sympathisanten zijn.
Zijn het toch ook?quote:Op woensdag 9 november 2005 23:07 schreef pAin het volgende:
[..]
Das precies hetzelfde als zeggen dat alle BMW rijders nazi sympathisanten zijn.
Hier;quote:Op woensdag 9 november 2005 22:45 schreef eer-ik het volgende:
Waar waren die foto's in die garage dan?
Ik zag dat die eend te koop was. Weet iemand hoeveel dat ding zou moeten kosten?
Ja. DS en CX zijn soft geveerd (comfortabel noemen we dat). DS zelf gereden, CX alleen meegereden. Maffe is dat je der eigenlijk binnenin niet zoveel van merkt ergens. Maffe is ook dat bv een DS vrij radicaal om een bocht kan (wel wat later insturen dan gewone auto), je deint vierkant om, maar echt er wat om geven doettie niet. Komt door smallere achteras.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:06 schreef One_conundrum het volgende:
Ik zag laatst een CX GTI rijden maar die moest van 30 kmh naar 0 voor een rotonde en hij remde aardig hard. Stuitert dat ding eerst 30 cm omhoog en vervolgens weer 50 naar beneden.
Maar is dat normaal dat zo'n CX zo'n end omhoog en naar beneden stuitert?
Handigquote:Op donderdag 10 november 2005 02:52 schreef PNG het volgende:
Kortom. Garage in, morgen weer een dag. Ik zelf had 3 parkeerbonnen van 47 euro 50, kortom. tGing allemaal weer fijn vandaag.
Het kwam gewoon een beetje respectloos over en als je echt zegt dat je er verstand van hebt, weet je ook dat Citroen prima auto's maakt (net als BMW trouwens)quote:Op woensdag 9 november 2005 23:40 schreef yup het volgende:
[..]
Sorry ik zal nooit meer tegen de schenen van Citroen fappers trappen![]()
Wat die Eend mag kosten is totaal afhankelijk van de staat waarin die verkeert.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:45 schreef eer-ik het volgende:
Waar waren die foto's in die garage dan?
Ik zag dat die eend te koop was. Weet iemand hoeveel dat ding zou moeten kosten?
Men moeder wil echt al jaren een eend, maar dan moet eerst de picasso de deur uit :p
Maar als ze daar een koper voor heeft (moet ze wel eerst dat ding te koop aanbieden - 't is een 2.0 HDI met 360.000 km op de teller trouwens:P), gaat ze sowieso eend rijden
of er nog zx'ers zijn ik momenteel niet maar check eens de ZX Club op www.zx16v.netquote:Op zondag 23 oktober 2005 21:03 schreef tim2308 het volgende:
Zijn er nog ZX-ers hier? Sinds kort heb ik een ZX 1.8i Avantage uit 1994....
Ja, ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze dat goed gaan opknappen. Ze zijn in ieder geval scherp geprijsd met klusjes die bij andere garages zo 50 tot 100 euro meer kosten.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:08 schreef patje74 het volgende:
Persoonlijk ken ik Hegru niet, maar ik heb er op www.citroen-forum.nl goede verhalen over gelezen.
Heb je je BX zelf weer opgeknapt?
*proest*quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
(...) Alles wat verbogen was (stalen balk achter de bumper) rechtgetrokken door een stalen kabel om een boom te hangen en stevig achteruit te rijden. Niet subtiel, werkt prima!![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:12 schreef joosd het volgende:
[..]
of er nog zx'ers zijn ik momenteel niet maar check eens de ZX Club op www.zx16v.net
Zoals jullie wellicht meegekregen hebben, is hij (inmiddels al een week) binnenquote:Op zondag 13 november 2005 21:25 schreef patje74 het volgende:
Ik kan dat natuurlijk niet beoordelen, wel kan ik mij voorstellen dat specifieke 2CV-kennis absoluut gewenst is.
Rotte bodemplaatjes zal mij persoonlijk totaal geen moer kunnen schelen. Nieuw kosten ze slechts ¤35,- /stuk (geloof ik).
Maar een niet goed sluitende motorkap t.o.v. de koplampsteun, driehoekjes tussen motorkap/ spatbord onder spanning/ versn.pook niet in de juiste positie in zijn vrij/ beetje zwaar sturen enz. kan betekenen dat het chassis aan het knikken is. Maar dit valt veel minder op dan rotte bodemplaatjes, terwijl dit vele malen ernstiger is!
jups.....quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is valsspelen als ik ga raden he?
Jep, gister zien rijden op de A13.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:49 schreef De_Hertog het volgende:
Even een heel wat moderner vraagje, maar heeft iemand hier de C6 al eens 'live' gezien? Ik ben dat ding werkelijk nog nooit tegen gekomen, zelfs niet bij de garage...
Er zijn tot nu toe zo'n dertig C6'en op Nederlands kenteken gezet. De productie komt traag op gang en Citroën Nederland heeft bij de fabrikant niet de allerhoogste prioriteit. De importeur levert daarom alle modellen die binnenkomen direct aan de klant (bestellingen zijn in 2005 al geplaatst). Dealers krijgen voorlopig geen showroommodellen en de landelijke autopers krijgt nauwelijks de gelegenheid om de C6 te testen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:49 schreef De_Hertog het volgende:
Even een heel wat moderner vraagje, maar heeft iemand hier de C6 al eens 'live' gezien? Ik ben dat ding werkelijk nog nooit tegen gekomen, zelfs niet bij de garage...
Graag! Maar volgens mij is de auto bezit van de CDA-fractie en heeft Maxime de mazzel erin vervoerd te worden, dus ik betwijfel of je 'm meekrijgt...quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:53 schreef eer-ik het volgende:
Bij maxime?
Dan moet ik hem effe vragen of ik effe een stukje mag karren in die bak...
En ja, ik ken hem persoonlijk
Mocht het lukken, zal ik effe wat foto's etc plaatsen..
Kwam dat niet vooral doordat er nog wat kinderziektes in zaten die Citroën liever niet direct aan iedereen wil laten merken? Die geruchten heb ik althans gehoord...quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:56 schreef ve4443 het volgende:
[..]
...en de landelijke autopers krijgt nauwelijks de gelegenheid om de C6 te testen.
Die geruchten waren vooral bedenksels van het top-blad Autoweek. Maar er zal inderdaad wel iets aan de hand zijn, maar daar weet Autoweek net zoveel van als jij en ik.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kwam dat niet vooral doordat er nog wat kinderziektes in zaten die Citroën liever niet direct aan iedereen wil laten merken? Die geruchten heb ik althans gehoord...
Ai. Ik had laatst een grote beurt van ¤375,-.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:37 schreef Metro2005 het volgende:
Binnenkort mijn bix maar eens vertroetelen en dat doet PIJN aan de portomonee.
Grote beurt, distributieriem, klepseals, versnellingsbakolie en nieuwe apk![]()
Dat is dan niet echt duur lijkt mequote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ai. Ik had laatst een grote beurt van ¤375,-.
Wel incl. andere voorbanden.
Praat eens met "wupke" van het Cit-fo. Bakolie en een beurtje doe je toch zelf even!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:37 schreef Metro2005 het volgende:
Binnenkort mijn bix maar eens vertroetelen en dat doet PIJN aan de portomonee.
Grote beurt, distributieriem, klepseals, versnellingsbakolie en nieuwe apk![]()
Ja maarja, als ie er toch staat hou ik liever mijn handen schoonquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:26 schreef patje74 het volgende:
[..]
Praat eens met "wupke" van het Cit-fo. Bakolie en een beurtje doe je toch zelf even!![]()
Om te beginnen moet ik erg veel aan het uiterlijk doen. Ik ben dus veel aan het verf afbranden, plamuren, schuren, in de primer zetten, enz....quote:Op zondag 16 april 2006 20:30 schreef eer-ik het volgende:
Ohja, hoe is het met dat projectje?
Mooie bak is dat ook
Er rijdt hier in Ter Aar ook zo'n ding rond, met allemaal verschillende kleuren
Geweldige dingen zijn dat. Maar wat moet je er nu nog allemaal aan doen?
Mijn eerste Citroën was inderdaad een 2CV, die heb ik nu 6 jaar in bezit en was tevens mijn trouwauto. Binnenkort wordt ze 25!quote:Op maandag 17 april 2006 09:07 schreef eer-ik het volgende:
Ok, cool
Je hebt nogal wat citroens staan zo bij elkaar dan zeker?
2CV, GS, HY...
mooie hobby!
Helaas ben ik gezegend met een garage noch rechterhanden, dus knutselen aan oude Citroëns is er voor mij niet echt bij. Al vind ik zo'n GS/A echt prachtig, net als de CX trouwens...quote:Op maandag 17 april 2006 20:50 schreef patje74 het volgende:
@Jalu
Nette Xant! (alleen voor mij een beetje te nieuw)
[..]
Mijn eerste Citroën was inderdaad een 2CV, die heb ik nu 6 jaar in bezit en was tevens mijn trouwauto. Binnenkort wordt ze 25!Voor dagelijks gebruik heb ik een GS ('78), deze loopt inmiddels op LPG. Als 2e auto heb ik een 1e type BX (16TRS) ('85) en nu dus nog een HY('71).
Ik ben nu dus ook serieus op zoek naar een geschikte stalling in de buurt. Ik wil daar in de zomer mijn HY + BX stallen en in de winter de HY + 2CV. Zo blijft mijn garage tenminsten ook een beetje leeg.
Ik zeg; contactpuntjes! Of natuurlijk 123-ontsteking plaatsen.quote:Op maandag 17 april 2006 21:33 schreef eer-ik het volgende:
Dan duurt het echt een paar minuten voordat ik em weer kan starten, terwijl als ik 'm koud start, doet ie dat in 1 keer
Hij (zij?) is van 1998, het is een 2.0 HDi met nu 172000 km op de teller.quote:Op maandag 17 april 2006 21:33 schreef eer-ik het volgende:
Al doende leer je he?
Ik heb wel vaak last met men eend, dat als ik een stuk gereden heb, en stil moet staan voor een stoplicht ofzo, dat men motor dan uitvalt.
Al trek ik men choke uit, gaat het soms net goed. Maar ook als ik hem zelf uitzet, effe ga chillen ergens en dan weer wil starten, doet ie het niet. Dan duurt het echt een paar minuten voordat ik em weer kan starten, terwijl als ik 'm koud start, doet ie dat in 1 keer
@ Jalu: hoeveel km heeft je Xantia gereden en van welk jaar is ie?
Verder nette bak
Gisteren liep ik 'toevallig' de Citroën dealer op het Stadionplein in Amsterdam binnen, en daar stond er eentje als showroommodel. Mooie bak, wel een beetje buiten mijn prijscategoriequote:Op donderdag 23 maart 2006 11:49 schreef De_Hertog het volgende:
Even een heel wat moderner vraagje, maar heeft iemand hier de C6 al eens 'live' gezien? Ik ben dat ding werkelijk nog nooit tegen gekomen, zelfs niet bij de garage...
Staat erg goedquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:34 schreef Metro2005 het volgende:
Ook weer even creabea bezig geweest en het bumperlippie van mijn bix in kleur meegespoten:
[afbeelding]
[afbeelding]
VTS of 1.1??quote:
VTS 1.4quote:Op woensdag 19 april 2006 13:04 schreef pAin het volgende:
[..]
VTS of 1.1??
Mijne krijgt deze week nieuwe velgjes en banden, zal wel foto's van het resultaat posten.
Ah, ziet er goed uit! Volgens mij heb ik laatst in Rotterdam nog een geheel wit gespoten BiX zien staan, dus ook alle beschermingsstrips, handvaten enz enz. Zag er supergoed uit!quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:34 schreef Metro2005 het volgende:
Ook weer even creabea bezig geweest en het bumperlippie van mijn bix in kleur meegespoten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Loshalen en spuiten?quote:Op woensdag 19 april 2006 21:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, ziet er goed uit! Volgens mij heb ik laatst in Rotterdam nog een geheel wit gespoten BiX zien staan, dus ook alle beschermingsstrips, handvaten enz enz. Zag er supergoed uit!
Daarover gesproken, de zwarte coating op de sierstrip van de voorbumper van mijn BiX is ernstig aan het afbladderen. Heb je daar toevallig nog tips voor?
Natuurlijk!quote:Op woensdag 26 april 2006 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Gaan er nog meer fokkers naar Citromobile volgende week trouwens?
Ja, die heb ik. De auto is geleverd door Auto Poiesz in Sneekquote:Op woensdag 26 april 2006 20:38 schreef One_conundrum het volgende:
Heb je die ook Hi-res? kun je zien wel bedrijf op het nummerbord staat?
Van jou had ik nisk anders verwacht, ik denk dat ik je daar nog wel spreek, aangezien ik in goed gezelschap verkeer, en dat gezelschap kent jouquote:Op donderdag 27 april 2006 13:32 schreef patje74 het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Ik hoop daar nog een band voor mijn HY te kunnen scoren. Ze worden namelijk momenteel niet meer gemaakt door Michelin. Ze zetten de productielijn pas weer in werking als er grote wachtlijsten zijn ontstaan...
Er is echter een alternatief, firestone maakt ze ook, ,maar die zijn duurder (¤200,-/stuk) dan micheling (¤180,-/stuk) en van een bagger kwaliteit. Dat wil ik er dus niet onder hebben.
Ik heb trouwens al 3 Michelins geregeld!
*proest* ik maak je wel wakker als we op het goede station zijn dusquote:Op donderdag 27 april 2006 14:16 schreef 2cv het volgende:
Ik ken die dag niemend vrees ik, ik moet de nacht ervoor tot 07:00 uur werken. Ik zal blij zijn als ik m'n ogen open kan houden. Gelukkig heb ik een goede reisbegeleider, he Alex ?
Ik ben op de citromobile aanwezig jaquote:Op woensdag 26 april 2006 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag eindelijk een C6 gespot
Wat een prachtbak
Gaan er nog meer fokkers naar Citromobile volgende week trouwens?
quote:Op donderdag 27 april 2006 22:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nee, inhalen is passeren. En met 15 Cits bij een tankstation staan is samen- danwel bijeenkomen
Maar niet tegenkomen.
Ik heb er al mee gereden.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag eindelijk een C6 gespot
Wat een prachtbak
Gaan er nog meer fokkers naar Citromobile volgende week trouwens?
Ah, dan kan ik mn waterpistool thuis laten dusquote:Op zaterdag 29 april 2006 17:55 schreef 2cv het volgende:
Collega wou ruilen van werktijden, dus ik kan Citromobiel wakker bezoeken![]()
Daffodil: wat is er mis met de XM ? Edit: heb ik reeds op het Citroën-forum gelezen.
Citroën heeft het imago niet degelijk te zijn. Dat dit imago niet gebaseerd is op het aantal nog rijdende oude Citroëns moge duidelijk zijn. Ze hebben het dus ergens anders aan te danken... Wat de reden daarvan wel is, kan je het beste vragen aan een Golf-rijder ofzo, die weten het vaak beter.quote:Op zondag 30 april 2006 19:55 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Hey fokkers en citroën fans. Zelf rijden mijn ouders ook al heel lang citroën, maar ik hoor van vrienden dat een citroën vaker dan een ander merk naar de garage moet. In hoeverre klopt dit eigenlijk ? En hoe kan je eigenlijk bepalen welke auto het beste bij je past ? BVD !
Als we snel zijn kunnen we vandaag nog een par uurtjes meepakken !quote:Op zondag 7 mei 2006 13:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh heb je een nieuw chassis gekocht?wat een verrassing
Wat is de nickname van mn naamgenoot die ook op Fok zat ook alweer? Dan weet ik wie ik een handje heb gegeven
Ik heb een erg dikke 250 foto's gemaakt, erg gaaf dusIk zet de foto's zo online, link volgt uiteraard in dit topic.
Volgend jaar weer
nee, geen tijd, ik ben nu mn foto's aan het uploadenquote:Op zondag 7 mei 2006 13:49 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als we snel zijn kunnen we vandaag nog een par uurtjes meepakken !![]()
Van de Xantia terug naar een BX??? Nee nooit. Bx was een fijne auto voor zijn geld maar ik vind de Xantia toch echt comfortabeler. Veel minder herrie in de Xantia. Schakelt veel beter en het veercomfort is beter in balans met de rijeigenschappen. De overstap naar de C5 vind ik wel moeilijk omdat ik zo om me heen hoor dat die lang niet zo veert als de Xantia en nogal zijwind gevoelig is.quote:Op zondag 30 april 2006 23:26 schreef patje74 het volgende:
En welke auto past bij jou? Tja, wat zijn je eisen? Je kan dit het beste zelf beoordelen. Wil je een rijdend spaarpotje, koop dan een leuke AX, wil je comfort en ruimte dan ga je voor een BX en bij een groter budget een Xantia. Al zijn er een hoop Xantianen die uiteindelijk weer BX gaan rijden.
je hebt m in je mailboxquote:Op zondag 7 mei 2006 15:39 schreef eer-ik het volgende:
2cv en alexxxxx, puike fototjes![]()
![]()
edit: Alexxxxx, heb je deze misschien hi-res voor me?
edit2: vergeten om het plaatje in te voegen
deze dus: [afbeelding]
Geloof mij, een goede BX met goede adals en prima bollen + een schoon hydraulisch systeem veert vele malen comfortabeler dan die van een Xantia. En als je de juiste bak hebt, dan schakeld hij net zo lekker. Dat van die herrie is zonder meer waar. Maar als je uit gaat van gezonde exemplaren, dan kan je stellen dat hoe ouder de modellen zijn, hoe lekkerder ze veren.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:36 schreef marky het volgende:
Van de Xantia terug naar een BX??? Nee nooit. Bx was een fijne auto voor zijn geld maar ik vind de Xantia toch echt comfortabeler. Veel minder herrie in de Xantia. Schakelt veel beter en het veercomfort is beter in balans met de rijeigenschappen. De overstap naar de C5 vind ik wel moeilijk omdat ik zo om me heen hoor dat die lang niet zo veert als de Xantia en nogal zijwind gevoelig is.
Puik planquote:Op zondag 7 mei 2006 22:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als we nou eventjes door-slow-chatten kan dit topic dicht en kun jij laten zien dat je in staat bent een nieuwe te openen. Met leuke subtitel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |