*proest*quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
(...) Alles wat verbogen was (stalen balk achter de bumper) rechtgetrokken door een stalen kabel om een boom te hangen en stevig achteruit te rijden. Niet subtiel, werkt prima!![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:12 schreef joosd het volgende:
[..]
of er nog zx'ers zijn ik momenteel niet maar check eens de ZX Club op www.zx16v.net
Zoals jullie wellicht meegekregen hebben, is hij (inmiddels al een week) binnenquote:Op zondag 13 november 2005 21:25 schreef patje74 het volgende:
Ik kan dat natuurlijk niet beoordelen, wel kan ik mij voorstellen dat specifieke 2CV-kennis absoluut gewenst is.
Rotte bodemplaatjes zal mij persoonlijk totaal geen moer kunnen schelen. Nieuw kosten ze slechts ¤35,- /stuk (geloof ik).
Maar een niet goed sluitende motorkap t.o.v. de koplampsteun, driehoekjes tussen motorkap/ spatbord onder spanning/ versn.pook niet in de juiste positie in zijn vrij/ beetje zwaar sturen enz. kan betekenen dat het chassis aan het knikken is. Maar dit valt veel minder op dan rotte bodemplaatjes, terwijl dit vele malen ernstiger is!
jups.....quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is valsspelen als ik ga raden he?
Jep, gister zien rijden op de A13.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:49 schreef De_Hertog het volgende:
Even een heel wat moderner vraagje, maar heeft iemand hier de C6 al eens 'live' gezien? Ik ben dat ding werkelijk nog nooit tegen gekomen, zelfs niet bij de garage...
Er zijn tot nu toe zo'n dertig C6'en op Nederlands kenteken gezet. De productie komt traag op gang en Citroën Nederland heeft bij de fabrikant niet de allerhoogste prioriteit. De importeur levert daarom alle modellen die binnenkomen direct aan de klant (bestellingen zijn in 2005 al geplaatst). Dealers krijgen voorlopig geen showroommodellen en de landelijke autopers krijgt nauwelijks de gelegenheid om de C6 te testen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:49 schreef De_Hertog het volgende:
Even een heel wat moderner vraagje, maar heeft iemand hier de C6 al eens 'live' gezien? Ik ben dat ding werkelijk nog nooit tegen gekomen, zelfs niet bij de garage...
Graag! Maar volgens mij is de auto bezit van de CDA-fractie en heeft Maxime de mazzel erin vervoerd te worden, dus ik betwijfel of je 'm meekrijgt...quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:53 schreef eer-ik het volgende:
Bij maxime?
Dan moet ik hem effe vragen of ik effe een stukje mag karren in die bak...
En ja, ik ken hem persoonlijk
Mocht het lukken, zal ik effe wat foto's etc plaatsen..
Kwam dat niet vooral doordat er nog wat kinderziektes in zaten die Citroën liever niet direct aan iedereen wil laten merken? Die geruchten heb ik althans gehoord...quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:56 schreef ve4443 het volgende:
[..]
...en de landelijke autopers krijgt nauwelijks de gelegenheid om de C6 te testen.
Die geruchten waren vooral bedenksels van het top-blad Autoweek. Maar er zal inderdaad wel iets aan de hand zijn, maar daar weet Autoweek net zoveel van als jij en ik.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kwam dat niet vooral doordat er nog wat kinderziektes in zaten die Citroën liever niet direct aan iedereen wil laten merken? Die geruchten heb ik althans gehoord...
Ai. Ik had laatst een grote beurt van ¤375,-.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:37 schreef Metro2005 het volgende:
Binnenkort mijn bix maar eens vertroetelen en dat doet PIJN aan de portomonee.
Grote beurt, distributieriem, klepseals, versnellingsbakolie en nieuwe apk![]()
Dat is dan niet echt duur lijkt mequote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ai. Ik had laatst een grote beurt van ¤375,-.
Wel incl. andere voorbanden.
Praat eens met "wupke" van het Cit-fo. Bakolie en een beurtje doe je toch zelf even!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:37 schreef Metro2005 het volgende:
Binnenkort mijn bix maar eens vertroetelen en dat doet PIJN aan de portomonee.
Grote beurt, distributieriem, klepseals, versnellingsbakolie en nieuwe apk![]()
Ja maarja, als ie er toch staat hou ik liever mijn handen schoonquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:26 schreef patje74 het volgende:
[..]
Praat eens met "wupke" van het Cit-fo. Bakolie en een beurtje doe je toch zelf even!![]()
Om te beginnen moet ik erg veel aan het uiterlijk doen. Ik ben dus veel aan het verf afbranden, plamuren, schuren, in de primer zetten, enz....quote:Op zondag 16 april 2006 20:30 schreef eer-ik het volgende:
Ohja, hoe is het met dat projectje?
Mooie bak is dat ook
Er rijdt hier in Ter Aar ook zo'n ding rond, met allemaal verschillende kleuren
Geweldige dingen zijn dat. Maar wat moet je er nu nog allemaal aan doen?
Mijn eerste Citroën was inderdaad een 2CV, die heb ik nu 6 jaar in bezit en was tevens mijn trouwauto. Binnenkort wordt ze 25!quote:Op maandag 17 april 2006 09:07 schreef eer-ik het volgende:
Ok, cool
Je hebt nogal wat citroens staan zo bij elkaar dan zeker?
2CV, GS, HY...
mooie hobby!
Helaas ben ik gezegend met een garage noch rechterhanden, dus knutselen aan oude Citroëns is er voor mij niet echt bij. Al vind ik zo'n GS/A echt prachtig, net als de CX trouwens...quote:Op maandag 17 april 2006 20:50 schreef patje74 het volgende:
@Jalu
Nette Xant! (alleen voor mij een beetje te nieuw)
[..]
Mijn eerste Citroën was inderdaad een 2CV, die heb ik nu 6 jaar in bezit en was tevens mijn trouwauto. Binnenkort wordt ze 25!Voor dagelijks gebruik heb ik een GS ('78), deze loopt inmiddels op LPG. Als 2e auto heb ik een 1e type BX (16TRS) ('85) en nu dus nog een HY('71).
Ik ben nu dus ook serieus op zoek naar een geschikte stalling in de buurt. Ik wil daar in de zomer mijn HY + BX stallen en in de winter de HY + 2CV. Zo blijft mijn garage tenminsten ook een beetje leeg.
Ik zeg; contactpuntjes! Of natuurlijk 123-ontsteking plaatsen.quote:Op maandag 17 april 2006 21:33 schreef eer-ik het volgende:
Dan duurt het echt een paar minuten voordat ik em weer kan starten, terwijl als ik 'm koud start, doet ie dat in 1 keer
Hij (zij?) is van 1998, het is een 2.0 HDi met nu 172000 km op de teller.quote:Op maandag 17 april 2006 21:33 schreef eer-ik het volgende:
Al doende leer je he?
Ik heb wel vaak last met men eend, dat als ik een stuk gereden heb, en stil moet staan voor een stoplicht ofzo, dat men motor dan uitvalt.
Al trek ik men choke uit, gaat het soms net goed. Maar ook als ik hem zelf uitzet, effe ga chillen ergens en dan weer wil starten, doet ie het niet. Dan duurt het echt een paar minuten voordat ik em weer kan starten, terwijl als ik 'm koud start, doet ie dat in 1 keer
@ Jalu: hoeveel km heeft je Xantia gereden en van welk jaar is ie?
Verder nette bak
Gisteren liep ik 'toevallig' de Citroën dealer op het Stadionplein in Amsterdam binnen, en daar stond er eentje als showroommodel. Mooie bak, wel een beetje buiten mijn prijscategoriequote:Op donderdag 23 maart 2006 11:49 schreef De_Hertog het volgende:
Even een heel wat moderner vraagje, maar heeft iemand hier de C6 al eens 'live' gezien? Ik ben dat ding werkelijk nog nooit tegen gekomen, zelfs niet bij de garage...
Staat erg goedquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:34 schreef Metro2005 het volgende:
Ook weer even creabea bezig geweest en het bumperlippie van mijn bix in kleur meegespoten:
[afbeelding]
[afbeelding]
VTS of 1.1??quote:
VTS 1.4quote:Op woensdag 19 april 2006 13:04 schreef pAin het volgende:
[..]
VTS of 1.1??
Mijne krijgt deze week nieuwe velgjes en banden, zal wel foto's van het resultaat posten.
Ah, ziet er goed uit! Volgens mij heb ik laatst in Rotterdam nog een geheel wit gespoten BiX zien staan, dus ook alle beschermingsstrips, handvaten enz enz. Zag er supergoed uit!quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:34 schreef Metro2005 het volgende:
Ook weer even creabea bezig geweest en het bumperlippie van mijn bix in kleur meegespoten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |