En ook mijn 2CV-tje mag sinds vandaag weer een jaartje legaal de weg op!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:25 schreef Syb-Sosef het volgende:
Jeeeeeej! heb weer een jaartje APK!!!
moest het even kwijt, sorry![]()
quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:39 schreef patje74 het volgende:
En ook mijn 2CV-tje mag sinds vandaag weer een jaartje legaal de weg op!![]()
![]()
![]()
Bouwjaar: 1993, augustusquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:09 schreef Tr0ublegum het volgende:
Potverdomme Metro, heb je nog meer foto's en specs (bouwjaar, kilometerstand enz.)? Gefeliciteerd met je aanwinst!
Vreemd. Hoort niet. waarschijnljk oude LHM en zijn de remmen en remservo lang niet meer doorgespoeld.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:06 schreef One_conundrum het volgende:
Feli met je BX leuke auto's
Ik zag laatst een CX GTI rijden maar die moest van 30 kmh naar 0 voor een rotonde en hij remde aardig hard. Stuitert dat ding eerst 30 cm omhoog en vervolgens weer 50 naar beneden. Daar schrok ik wel even van, dat doet onze XM nou nooit.
Maar is dat normaal dat zo'n CX zo'n end omhoog en naar beneden stuitert?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:22 schreef patje74 het volgende:
Vandaag ben ik naar België geweest om daar een compleet GS-motorblok + C-matic-bak op te halen. Vooraf wist ik niet waar ik terecht zou komen, later bleek het een zeer oude Citroën garage te zijn!
De garage werd gerunt door 2 broers wiens vader de zaak was begonnen in 1943. Naast een zeer karakteristieke garage hadden ze nog een zeer rommelige hal met daarin diverse DS-en, Pannards enz... Verder zijn er diverse aan elkaar verbonden panden welke volledig vol met onderdelen liggen! Je kan het zo gek niet verzinnen of het ligt er!!!![]()
Toen ik mijn enthousiastme toonde kreeg ik direct een uitgebreide tour door alle kamertjes, hallen, loodsen enz., allen vol met onderdelen gerangschikt op type. Geweldig!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze specialisten, waarvan ik overigens ook fantastisch restauratie-werk van heb gezien, zijn hier te bereiken;
Nieuwe Beggaardenstraat 10
2800 Mechelen
Tel 015204210
Die gele met zwarte strepen is een Polyester body op een verkort chassis van een Panhard PL17. Motor is ook Panhard en heeft twee dubbele webers. Van deze auto is er maar eentje gebouwd en is van belgische makelij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:27 schreef One_conundrum het volgende:
Wat is dat voor gele auto ziet er goed uit!
quote:Op zondag 23 oktober 2005 18:37 schreef 2cv het volgende:
......... Dat gebeurt nu al bij de type 1 ...
Ik heb er wel twee gehad een 1.4 reflex. Super fijne auto. Heerlijk basic maar zeer flot voor een 1.4 en heb er echt nooit wat aan gehad. Heb er zelf 60.000 mee gereden zonder dat het ding ooit naar de garage is geweest voor een beurt. Wel zijn de voorste remschijven een keer vervangen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 21:03 schreef tim2308 het volgende:
Zijn er nog ZX-ers hier? Sinds kort heb ik een ZX 1.8i Avantage uit 1994....
In België ergensquote:Op woensdag 9 november 2005 22:45 schreef eer-ik het volgende:
Waar waren die foto's in die garage dan?
Ik zag dat die eend te koop was. Weet iemand hoeveel dat ding zou moeten kosten?
Men moeder wil echt al jaren een eend, maar dan moet eerst de picasso de deur uit :p
Maar als ze daar een koper voor heeft (moet ze wel eerst dat ding te koop aanbieden - 't is een 2.0 HDI met 360.000 km op de teller trouwens:P), gaat ze sowieso eend rijden
BX is "in" bij de geitwollensokken burgers.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:50 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
In België ergens![]()
En die Picasso raak je wel kwijt.. kreeg voor mijn BX met 428.000 op de teller zelfs nog een paar honderd euro![]()
Misschien dat Patje nog kan zeggen waar die garage was in België
Ik zag je naam staan als laatste poster en ik kon haast niet anders verwachten dan een soortgelijke postquote:Op woensdag 9 november 2005 23:01 schreef yup het volgende:
[..]
BX is "in" bij de geitwollensokken burgers.
Laat nou Nederland vol zitten met zulke figuren, geen wonder dat je het ding gelijk kwijt was![]()
Sorry ik zal nooit meer tegen de schenen van Citroen fappers trappenquote:Op woensdag 9 november 2005 23:07 schreef pAin het volgende:
[..]
Ik zag je naam staan als laatste poster en ik kon haast niet anders verwachten dan een soortgelijke post.
Das precies hetzelfde als zeggen dat alle BMW rijders nazi sympathisanten zijn.
Zijn het toch ook?quote:Op woensdag 9 november 2005 23:07 schreef pAin het volgende:
[..]
Das precies hetzelfde als zeggen dat alle BMW rijders nazi sympathisanten zijn.
Hier;quote:Op woensdag 9 november 2005 22:45 schreef eer-ik het volgende:
Waar waren die foto's in die garage dan?
Ik zag dat die eend te koop was. Weet iemand hoeveel dat ding zou moeten kosten?
Ja. DS en CX zijn soft geveerd (comfortabel noemen we dat). DS zelf gereden, CX alleen meegereden. Maffe is dat je der eigenlijk binnenin niet zoveel van merkt ergens. Maffe is ook dat bv een DS vrij radicaal om een bocht kan (wel wat later insturen dan gewone auto), je deint vierkant om, maar echt er wat om geven doettie niet. Komt door smallere achteras.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:06 schreef One_conundrum het volgende:
Ik zag laatst een CX GTI rijden maar die moest van 30 kmh naar 0 voor een rotonde en hij remde aardig hard. Stuitert dat ding eerst 30 cm omhoog en vervolgens weer 50 naar beneden.
Maar is dat normaal dat zo'n CX zo'n end omhoog en naar beneden stuitert?
Handigquote:Op donderdag 10 november 2005 02:52 schreef PNG het volgende:
Kortom. Garage in, morgen weer een dag. Ik zelf had 3 parkeerbonnen van 47 euro 50, kortom. tGing allemaal weer fijn vandaag.
Het kwam gewoon een beetje respectloos over en als je echt zegt dat je er verstand van hebt, weet je ook dat Citroen prima auto's maakt (net als BMW trouwens)quote:Op woensdag 9 november 2005 23:40 schreef yup het volgende:
[..]
Sorry ik zal nooit meer tegen de schenen van Citroen fappers trappen![]()
Wat die Eend mag kosten is totaal afhankelijk van de staat waarin die verkeert.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:45 schreef eer-ik het volgende:
Waar waren die foto's in die garage dan?
Ik zag dat die eend te koop was. Weet iemand hoeveel dat ding zou moeten kosten?
Men moeder wil echt al jaren een eend, maar dan moet eerst de picasso de deur uit :p
Maar als ze daar een koper voor heeft (moet ze wel eerst dat ding te koop aanbieden - 't is een 2.0 HDI met 360.000 km op de teller trouwens:P), gaat ze sowieso eend rijden
of er nog zx'ers zijn ik momenteel niet maar check eens de ZX Club op www.zx16v.netquote:Op zondag 23 oktober 2005 21:03 schreef tim2308 het volgende:
Zijn er nog ZX-ers hier? Sinds kort heb ik een ZX 1.8i Avantage uit 1994....
Ja, ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze dat goed gaan opknappen. Ze zijn in ieder geval scherp geprijsd met klusjes die bij andere garages zo 50 tot 100 euro meer kosten.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:08 schreef patje74 het volgende:
Persoonlijk ken ik Hegru niet, maar ik heb er op www.citroen-forum.nl goede verhalen over gelezen.
Heb je je BX zelf weer opgeknapt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |