abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26033170
Er komt zaterdag iemand kijken voor m'n GS X3, Er zijn meerdere gegadigden. Mijn besluit staat vast, weg ermee!

Ik doe tenminste nog m'n best om 'm te verkopen met full options want boy oh boy wat zou ik de spoiler, zwarte bumpers en het sjonnenscherm graag zelf houden.

Een BX is goed genoeg.
pi_26033509
En toch blijft het jammer.... Maar ja, als het financieel niet verantwoord is om hem te houden, dan moet ie weg.

Als je hem maar niet verkoopt aan iemand die slechts het blok voor een kit-car project gaat gebruiken! (al kan ik van zo'n figuur wel wat leuk plaatwerk overkopen trouwens... dat GS-blok komt in een pick-up-2cv te liggen)
pi_26035601
quote:
Ik wil ook in een DS rijden
als je de tijd die je er aan kwijt bent om hem op de weg te houden mee rekent is lopen sneller denk ik.
  woensdag 6 april 2005 @ 22:57:04 #54
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26035640
k_i_m, heb jij al in deze reeks gepost, lekkere drol ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26039210
Hmm ik vind Citroën een van de fabrikanten die de lelijkste auto's maakt, sorry

Zowel de oude als de nieuwe modellen kunnen me niet bekoren. Ik heb een weekend noodgwongen in de nieuwe C2 gereden, maar de stoelen waren ellendig, de stof was irritant (continu ZAP als ik uitstap en het frame aanraak), de semi-automaatbak was triest en de motor wou ook voor geen meter. Oh hij was ook lelijk van buiten

Het hele design-idee van de recentere modellen is gewoon niet mijn smaak waarschijnlijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_26039514
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:55 schreef mrBrown het volgende:

[..]

als je de tijd die je er aan kwijt bent om hem op de weg te houden mee rekent is lopen sneller denk ik.
Hier spreekt een ervaringsdeskunige? Daarbij komt dat de meeste DS-rijders niet als doelstelling hebben om sneller, goedkoper of praktischer te rijden dan een modernere auto. Een DS rijden is een belevenis op zich, net zo als een GS, CX, 2cv, SM, enz...enz..
En de ware Citrofiel neemt alle ongemakken op de koop toe, dus probeer een Citroënliefhebber nou niet te overtuigen dat hij beter een andere wagen kan rijden, dat weet hij wel, maar dat is minder leuk.
pi_26083228
quote:
Op donderdag 7 april 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:
Hmm ik vind Citroën een van de fabrikanten die de lelijkste auto's maakt, sorry

Zowel de oude als de nieuwe modellen kunnen me niet bekoren. Ik heb een weekend noodgwongen in de nieuwe C2 gereden, maar de stoelen waren ellendig, de stof was irritant (continu ZAP als ik uitstap en het frame aanraak), de semi-automaatbak was triest en de motor wou ook voor geen meter. Oh hij was ook lelijk van buiten

Het hele design-idee van de recentere modellen is gewoon niet mijn smaak waarschijnlijk.
Och het moderne spul vind ik ook niets op de C4 na maar dat is geen hydropneumaat dus die moet ik niet.

Maar kom, ook aan een C2 zitten dingen die wel goed zijn. Je hebt ze alleen niet opgenoemd
pi_26103183


@fulcrum : in deze ga ik binnenkort weer rondtuffen
watch like nobody's dancing
pi_26105486
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:41 schreef Tr0ublegum het volgende:
[afbeelding]

@fulcrum : in deze ga ik binnenkort weer rondtuffen
black beauty

Tuf je toevallig door Friesland?
  zondag 10 april 2005 @ 22:36:53 #60
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_26134599
weet iemand ergens nog een XM 2,5 TD te koop staan?

In omgeving Friesland?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_26135037
Kun je zo een CX ombouwen zodat hij helemaal gaat bouncen ipv. een beejte oplift?

En deze black beauty roeleert ook:


[ Bericht 43% gewijzigd door Geqxon op 10-04-2005 23:13:12 ]
pi_26158033
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:50 schreef Geqxon het volgende:
Kun je zo een CX ombouwen zodat hij helemaal gaat bouncen ipv. een beejte oplift?

En deze black beauty roeleert ook:
[afbeelding]
bouncen?

Ik weet dat als je met een BX in de hoogste stand over een drempel heen raust, het ding gaat vliege
pi_26158245
Update: hier wat foto's van mijn oranje GSpecial uit 1975, die WEL hard is. Ik denk dat ik dat gekke ding houd, want ik heb 'm voor 99 gekocht, met alleen een kapotte motor (heb die motor op 2 cilinders aan 't lopen door een truuk ) maar anyway, tis gewoon een leuke basis, en ik vind een type 1 zowiezo mooier dan een type 2 of een GSA.







De GS X3 is nog steeds te koop, voor 300. Voor de echte restaurateur.
pi_26158953
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:00 schreef Alcyone het volgende:

[..]

bouncen?

Ik weet dat als je met een BX in de hoogste stand over een drempel heen raust, het ding gaat vliege
Ik zat maar te grappen, ik duide een beetje op deze negerbakken:


  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 00:48:46 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26286743
Lijkt me op zich wel grappig ja. Het probleem os alleen dat de vering op zich vrij zacht is waardor je meer de vering indrukt dan je auto lanceert. En ik vraag me af hoe snel en waar het eerste metaal gaat scheuren of verbuigt tot een wokkel ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_26290174
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:41 schreef Tr0ublegum het volgende:
[afbeelding]

@fulcrum : in deze ga ik binnenkort weer rondtuffen
!!!!!

Helaas staat mijn Citroen een beetje stil, omdat ik nu een auto van de zaak heb, helaas geen citroen . Ik ben woensdag wel naar de C4 wezen kijken (aangezien ik binnenkort een nieuwe auto mag uitzoeken) en die vind ik dus echt geweldig. Zal waarschijnlijk de Berline VTR+ (met Navidrive systeem) of de Berline Exclusive worden (met meedraaiende Xenon verlichting ). Helaas mag de Coupé niet .
pi_26307064
quote:
Op zondag 17 april 2005 00:48 schreef 2cv het volgende:
Lijkt me op zich wel grappig ja. Het probleem os alleen dat de vering op zich vrij zacht is waardor je meer de vering indrukt dan je auto lanceert. En ik vraag me af hoe snel en waar het eerste metaal gaat scheuren of verbuigt tot een wokkel ...
Ik snap je even niet. Heb je het nu over een Citroën? In de hoogste stand heeft die namelijk alleen vering van de banden, de rest geeft niets mee.
pi_26308213
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_26312339
quote:
Bijzondere is niet echt de 4wielaandrijving, maar des te meer het model: 4TC
Zijn maar 200 van geproduceerd, erg zeldzaam dus. En met 200pk ook best vooruit te branden



Aan één kant zonde als je met zoiets gaat rijden... toch zou ik heel graag eens in eentje willen blazen
pi_26317587
Jep, die zou ik ook wel ens op z'n staart willen trappen hoor! Dat moet toch al een belevenis op zich zijn! Jammer van 't prijskaartje
watch like nobody's dancing
  maandag 18 april 2005 @ 13:41:34 #71
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_26321511
http://www.blikwerk.nl/

Dit is een site van een garage die zich specialiseert in de restauratie van DS'en en dergelijke. Kijk vooral even bij het kopje "Projecten" . Mooi foto's van enkele restauratie projecten
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:08:33 #72
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_26347638
Belangrijk nieuws.
De Citroen C4 is door de ANWB uitgeroepen tot trekauto van het jaar 2005.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_26353197
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:08 schreef minkuukel het volgende:
Belangrijk nieuws.
De Citroen C4 is door de ANWB uitgeroepen tot trekauto van het jaar 2005.
Vreemd. Van de Xantia vond ik het logisch vanwege de hydropneumatische vering. De C4 heeft van die vervloekte schroefveren.
pi_26354182
Mijn trekauto van het jaar! :-)



Ik heb dit caravanetje gekocht om achter mijn GS te hangen trouwens, maar die heeft nog geen haak dus heb ik haar maar met de 2cv opgehaald. (trok veel bekijks!)
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2005 @ 20:38:08 #75
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26357460
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:19 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Ik snap je even niet. Heb je het nu over een Citroën? In de hoogste stand heeft die namelijk alleen vering van de banden, de rest geeft niets mee.
In de hoogste stand ja Je zal, om te 'lanceren' eerst naar de laagste stand moeten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')