Ben nu sinds een paar uurtjes de trotse eigenaar van een zwart saxo VTR 1.4i (met airco) uit juni 2001.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:58 schreef pAin het volgende:
[..]
Cool, dus ook eentje van het laadste model. Vind ik zelf mooier dan de 1ste gen. Wegenbalsting is idd laag, ik betaal 46 euro per kwartaal wegenbelasting. Verzekering is niet direct goedkoop, ligt aan je schadevrije jaren enzo. Ik koch mn Saxo toen ik 19 was, betaal nu nog steeds hetzelfde; 110 euro per maand (all-risk bij Aegon). Het bezineverbuik is ok, maar ik vond het zelf net aan de hoge kant, maar dat zal wel zijn omdat ik hem altijd ietsje verder doortrapte dan nodig was
.
1.4i-tjes met airco zijn trouwens vrij zeldzaam, waarvan ik er 1tje heb.
Nee toen reed ik in de GS X3 die ik net verkocht had in de buurt van Andel of Leerdamquote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:45 schreef Fulcrum_X het volgende:
Have fun Metro
Hey Alcyone, volgens mij heb ik je gespot vanmiddag. Je reed in je appelgroene GS door Hardegarijp, om 13:13 uur?
Volgens mij werd er bedoeld dat die auto zonder te rijden omhoog moet springen ...quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:30 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Zet een BX in de hoogste stand en raus met 50 over een drempel. Hoe moeilijk kan dat zijn? Ik ga het met mijn Digit niet voordoen.
Ik dacht dat je als je GS'en weg deed?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:44 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Nee toen reed ik in de GS X3 die ik net verkocht had in de buurt van Andel of Leerdam
De nieuwe eigenaar is een goed baasje, ik heb hoop dat ze goed opgeknapt wordt. Ik ga lekker verder met mijn oranje GS Special 1975.
Appelgroen vind ik een leuke kleur voor een auto maar helaas ik heb dus niet zo'n GS.
dat heb ik me inderdaad vergist in de eigenaar van de groene GS, misschien dat het patje was jaquote:Op zaterdag 7 mei 2005 07:55 schreef 2cv het volgende:
Misschien was het Patje74 ?
Ik ben toen wel door Hardegarijp gereden met mijn GS, maar die is niet appeltjes groen hoor! Hij is groen metalic.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:45 schreef Fulcrum_X het volgende:
Have fun Metro
Hey Alcyone, volgens mij heb ik je gespot vanmiddag. Je reed in je appelgroene GS door Hardegarijp, om 13:13 uur?
Ja! 'Tuurlijk, het was gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:32 schreef 2cv het volgende:
Vandaag met Patje 74 + vrouw + kiddo op Citrompbiel geweest. Was leuk ! Volgend jaar weer doen met z'n 4-en ?
Hmm ok maar dan was jij dat wel dusquote:Op zondag 8 mei 2005 21:53 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ik ben toen wel door Hardegarijp gereden met mijn GS, maar die is niet appeltjes groen hoor! Hij is groen metalic.
Zaterdag ben ik overigens ook bij Alcyone langs geweest.
Ik heb ook nog een paar MB aan foto's. Maak je mailbox maar vast leegquote:Op zondag 8 mei 2005 21:53 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ik ben toen wel door Hardegarijp gereden met mijn GS, maar die is niet appeltjes groen hoor! Hij is groen metalic.
Zaterdag ben ik overigens ook bij Alcyone langs geweest.
@ Alcyone; bedankt voor de trekhaak!!!!![]()
In deze wagens ben ik te spotten.
[afbeelding]
[..]
Ja! 'Tuurlijk, het was gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.
Even een paar pics van Citromobile...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dan de M35, een wagen die ik persoonlijk erg interresant vind. Het is een HP geveerde wagen op Ami basis met een wankelmotor er in.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wist je dat je foto's ook kleiner kunt maken???quote:Op maandag 9 mei 2005 20:05 schreef 2cv het volgende:
Ik heb ook nog een paar MB aan foto's. Maak je mailbox maar vast leeg
inderdaad. En dan vooral posten in dit topic!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:44 schreef patje74 het volgende:
[..]
Wist je dat je foto's ook kleiner kunt maken???
Maar stuur maar door hoor!
Saxo's zijn gewoon fantastische auto'tjes (alleen de botsproeven scoort ie niet zo hoog in)quote:Op zondag 22 mei 2005 22:09 schreef murp het volgende:
ik heb zelf een saxo 1.4i vts en dan helemaal metallic en goudkleurig
(auto is wel geinporteerd uit duitsland..) dus ik heb een neuw kenteken voor een auto die al 5 jaar ouid is.... en hij rijdt veel beter dan mijn oude vwgolf2.
Maar dat is dan ook geen eerlijke vergelijking!quote:Op zondag 22 mei 2005 22:09 schreef murp het volgende:
......en hij rijdt veel beter dan mijn oude vwgolf2.
Gefeliciflapstaart, fijn wagentje.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:23 schreef One_conundrum het volgende:Dinsdag krijgen we een XM 2,5TD en gaat de XM D12 weg
Eh ja helaas wel, tenminste, als ik er genoeg voor kan vangen.. ik wacht het eerst nog even afquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:14 schreef Tr0ublegum het volgende:
Fulcrum_X, doe je je bx weg?![]()
Damn, zonde man.. het is dat ik zelf écht geen geld heb anders had ik 'm je misschien naar de 5 ton willen rijden![]()
nicequote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:42 schreef elcastel het volgende:
Vandaag begonnen met mijn nieuwe project, een uit elkaar gesleutelde XM 2.0 turbo. Ik heb nu een 2.0 gewoon en heb dus jeuk gekregen aan iets snellers, uiteraard Citroën. Het wordt nog een hele klus, voorlopig denk ik dat de 12 liter koelvloeistof morgen over de garagevloer ligt, maar los van de koppijn ben ik zo blij als een klein kind .....
[afbeelding].
Vriend.quote:
tsss... Je krijgt ze inderdaad voor een krat bier of minder, XM's... alleen begint dan het gelazer pas... Van mijn geld kan ik ze niet rijden of het moet zonder onderhoud.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Vriend..
Het project lijkt enorm mee te zitten. Ik krijg het lek niet uit de kachel (kachel is zelf lek) en de waterpomp lijkt de enige schade van bijna twee jaar stilstand. Morgen haal ik alle onderdelen en ik laat ze er onder zetten (waterpomp is 4 tientjes en ik wou de distributie toch al doen). De kachel is een tegenvallertje, maar wie zeurt er nou bij een gratis auto ?
Het idee van een CT (=Constant Torque) is dat ie een lage druk turbo heeft zodat ie bij lage toerentallen al begint te leveren. Tis geen hardloper dus, meer een auto die je lui kan rijden.quote:De banden zijn nog APK waardig en de veerbollen lijken nog prima op druk. Uiteindelijk zal ik ze allemaal wel vervangen, maar voor het begin is het lekker, dan kan ik eerst eens kijken wat er allemaal mee is en wat niet. Dus als alles meezit heb ik de auto eind deze week rijdend. Oh ja en ik ontdekte een boardcomputer, dat wist ik nog niet, ziet er leuk uit. Verder vind ik het stuur vreselijk lelijk, dus misschien duw ik er weer een 1-spaak in.
Iemand bekend met de turbo blokjes ? Ik heb hem nog niet in kunnen trappen, vanwege de lekkage's enzo, maar het schijnt dat er bij de 4000 toeren een heerlijk blok vermogen komt ?.
Deels waar, ze zijn inderdaad gruwelijk afgeschreven, je hebt ze voor praktisch niks. Als je alle reparatie's moet laten doen is het een schip van bijleggen, maar de handige handigerd kan de meeste dingen zelf. Maar je hebt gelijk, het is niet de goedkoopste auto, maar met normaal gebruik en een goeie basis (=opletten bij aanschaf) kun je prima voort.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:40 schreef Alcyone het volgende:
tsss... Je krijgt ze inderdaad voor een krat bier of minder, XM's... alleen begint dan het gelazer pas... Van mijn geld kan ik ze niet rijden of het moet zonder onderhoud.
Ik had begrepen dat deze turbo er pas bij de 4000 toeren inkwam en flink ook, is het dan misschien geen C.T. ?? Lijkt me sterk, want ik lees niets anders dan C.T.'s ...quote:Het idee van een CT (=Constant Torque) is dat ie een lage druk turbo heeft zodat ie bij lage toerentallen al begint te leveren. Tis geen hardloper dus, meer een auto die je lui kan rijden.
Vind ik ook, ik twijfel al zo goed als niet meer.quote:Zeker een enkel spaaks monteren, zeker doen![]()
De ax nu :quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:48 schreef _Drake_ het volgende:
Ik heb sinds 2 weken een Citroen Ax Volcane uit 1994 met 100k op de klok,
foto's toen ik hem kocht(heeft 1.5 jaar stilgestaan, was ook een opknappertje, maar hij rijd super):
[afbeelding]
ZIjn er dingen die jij niet herkend? Maar idd, een X3 interieur. De beste man had deze set liggen voor zijn eigen X3 waar hij al 5 jaren op aan het klussen is. Toen hij alle kleine dingen aangepakt had (deuren, motorkap, enz...) Was het tijd voor de auto zelf. Toen bleek dat de spijlen waar de afwateringsslangen van het schuifdak in zitten, volledig van binnen uit verrot waren. De spijlen hebben tijden vol met water gestaan. Nu heeft hij al de onderdelen in de losse verkoop.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:33 schreef Alcyone het volgende:
Kolere! GS X3 interieur!!!
Vergeet die lashelm niet aan te zetten voor je gaat lassen. Collega kwam aan het eind van de dag er achter dat er een aan/uit schakelaar op moest toen hij voor het eerst zo'n zelfdimmer gebruikte ...quote:Op maandag 4 juli 2005 22:48 schreef Alcyone het volgende:
Ja het was even slikken want mijn eerste auto was ook een GS X3. Die heb ik verkocht want vierkante meters bodem ontbraken. Een maand later had ie APK... Zal me niet meer gebeuren... Vanavond nog een MIG lasapparaat gekocht samen met een automatisch dimmende lashelm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |