quote:109 Teletekst zo 27 mrt
Weer brand in moslimschool in Uden
UDEN Er is opnieuw brand gesticht in de
islamitische basisschool in Uden.In het
noodgebouw waar de school nu gevestigd
is,werd vanavond een brandend voorwerp
naar binnen gegooid.Doordat het gebouw
naast een brandweerkazerne ligt,kon het
vuur snel worden geblust.
De schade in het stenen noodgebouw is
beperkt gebleven.De school verhuisde
naar het pand nadat haar vorige gebouw
in november door brand was verwoest.
Het pand werd in brand gestoken na de
moord op Theo van Gogh.Drie jongens,die
nu weer op vrije voeten zijn,worden van
die brandstichting verdacht.Volgens de
politie was het een kwajongensstreek.
Jij moet bij de politie gaan werkenquote:Het is wel duidelijk wie hier achter zitten: Lonsdale jongeren.
Net zoals de vorige keer kan het niet missen natuurlijkquote:Op zondag 27 maart 2005 23:18 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Jij moet bij de politie gaan werken![]()
Vreemd.quote:werd vanavond een brandend voorwerp
naar binnen gegooid
Dronken iddquote:Op zondag 27 maart 2005 23:20 schreef De.dronken.pinguin het volgende:
steek mijn school ook maar in de fik![]()
hahaha wat grappigquote:Op zondag 27 maart 2005 23:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Of Marokkanen met Londsale-jongeren-carnavalspakken aan.
wat een onzin, jij kunt aanwijzen wie die zooi in de fik steekt doe dat dan.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:01 schreef BabeWatcher het volgende:
bron: NOS-teletekst (109)
[..]kwajongensstreek, tuurlijk, dat deed ik ook toen ik klein was
NOT
Wat heeft dit gvd voor nut? Wat kunnen die kinderen in Uden er nou aan doen dat zo'n idioot met een baard in Amsterdam iemand vermoord.
Het is wel duidelijk wie hier achter zitten: Lonsdale jongeren.
En dat is het! Er mag niet worden uitgesloten dat moslimsfundamentalisten dit doen.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
hahaha wat grappig
dit is geen kwa jongensstreek maar een aanslag
Protestanten worden gespaard?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:28 schreef BabeWatcher het volgende:
Actie geeft reactie, er zal vannacht wel een katholieke school in vlammen opgaan.
wat een reactie , erg grappig he een aanslag hequote:Op zondag 27 maart 2005 23:30 schreef matboy het volgende:
Damn en die wouten zijn daar al niet te genieten....... zaler vast beter op worden
kan niet meki.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
Iedereen zegt maar Londsdalers maar in feite zijn het echt Nederlanderse Terroristen
Of mischien wel Gsus Nichten? clubkut..quote:[b]Op zondag 27 maart 2005 23:01
Het is wel duidelijk wie hier achter zitten: Lonsdale jongeren.
je bent wel erg eager om het een aanslag te noemen. Heb je ergens een weddenschap lopen?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:32 schreef Meki het volgende:
[..]
wat een reactie , erg grappig he een aanslag he![]()
echt Nederlanderse Terroristen, opgeleid in Duitsenland? grapjas......quote:Op zondag 27 maart 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
Iedereen zegt maar Londsdalers maar in feite zijn het echt Nederlanderse Terroristen
Dus omdat het zo'n moslimschool is is het een aanslag?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
hahaha wat grappig
dit is geen kwa jongensstreek maar een aanslag
Nee, omdat er een brandend voorwerp naar binnen is gegooid maakt het een aanslag.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:38 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Dus omdat het zo'n moslimschool is is het een aanslag?
stel dat het in de normale schooldag was gebeurd ??quote:Op zondag 27 maart 2005 23:38 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Dus omdat het zo'n moslimschool is is het een aanslag?
Stel je voor dat iemand daar een atoombom had gegooid?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:43 schreef Meki het volgende:
[..]
stel dat het in de normale schooldag was gebeurd ??
was dat nog steeds een brandstichting![]()
Tahz dat zau egt werie sein weet juh!?!quote:Op zondag 27 maart 2005 23:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Stel je voor dat iemand daar een atoombom had gegooid?
Precies. En achter die brandende kerk gisteren in Delft zitten moslims.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:01 schreef BabeWatcher het volgende:
bron: NOS-teletekst (109)
Lonsdale jongeren.
da hedde eg wel pupkes aant danse he!quote:Op zondag 27 maart 2005 23:45 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Tahz dat zau egt werie sein weet juh!?!![]()
Precies, angst voor het vreemde!quote:Op maandag 28 maart 2005 11:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Bijkomende effekten van het opdringen van de multicultiflauwekul aan kleine hechte gemeentes.
En dan krijg je dus deze effekten. Slim bedacht van al die linkse kutpartijen.quote:
Marokko is echt evilquote:Op maandag 28 maart 2005 11:38 schreef SCH het volgende:
Uden is echt evil
Heeft er iets gebrand dan? Heb je daar bewijzen voor?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gegooid, brandend. Waar zijn de bewijzen hiervoor.
Er heeft iets gebrand, dat is een feit.
quote:Politie vindt fles in islamitische school Uden
UDEN - De politie heeft in de islamitische basisschool in Uden waar zondagavond brand werd gesticht, een fles aangetroffen. De politie gaat uit van brandstichting. De fles is vermoedelijk door een kapotte ruit naar binnen gegooid.
In de school woedde kort brand. De schade bleef beperkt tot twee stoelen en een brandvlek, aldus een woordvoerder maandag. De politie heeft nog geen verdachten aangehouden. Wel moest zondagavond een jongen mee naar het bureau omdat hij zich luidruchtig gedroeg.
ja, slimpie, die informatie was er gisterenavond nog niet. Heb je bewijzen dat de ruit al kapot was?quote:Op maandag 28 maart 2005 12:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Heeft er iets gebrand dan? Heb je daar bewijzen voor?
...
[..]
Die informatie was er al: In het noodgebouw waar de school nu gevestigd is,werd vanavond een brandend voorwerp naar binnen gegooid.quote:Op maandag 28 maart 2005 12:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
ja, slimpie, die informatie was er gisterenavond nog niet. Heb je bewijzen dat de ruit al kapot was?![]()
Hoe kan iemand beoordelen of iets brandend naar binnen werd "gegooid"?quote:Op maandag 28 maart 2005 12:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Die informatie was er al: In het noodgebouw waar de school nu gevestigd is,werd vanavond een brandend voorwerp naar binnen gegooid.
Waarom trek je die informatie wel in twijfel, maar de feitelijke brand zelf niet?
Waar rook is, is vuur!...quote:Op zondag 27 maart 2005 23:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vreemd.
Hoe weet de schrijver dat het voorwerp al brandend naar binnen kwam? Hoe weet de schrijver dat het voorwerp gegooid werd?
Het is de schrijver!!
Het blijft as met water blussen!...quote:Op maandag 28 maart 2005 11:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Bijkomende effekten van het opdringen van de multicultiflauwekul aan kleine hechte gemeentes.
Willicht om jou in de discussie het vuur wat nader aan de schenen te leggen?quote:Op maandag 28 maart 2005 12:26 schreef Sidekick het volgende:
Waarom trek je die informatie wel in twijfel, maar de feitelijke brand zelf niet?
De direkteur van Ferrari noemt dit benzine-misbruik.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:09 schreef Meki het volgende:
de direkteur van Bedir school noemt dit een aanslag
De feiten die ik je gaf waren juist het werk van rechercewerk, en de conclusie dat het om een aangestoken brand gaat is dus ook al op basis van de feiten. Stoelen vliegen niet zomaar in brand.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Typisch dat mensen gelijk de conclusies trekken in plaats van eerst alle feiten te sorteren.
Scheelt wel recherchewerk en de zondebok moet toch gewoon hangen, nietwaar?
Met het laatste ben ik het zeer eens, je eerste opmerking gaat voorbij aan de opmerkingen die ik je gaf. Een stoel gaat niet alleen branden als het voorwerp dat voor verbranding zorgt al brandend door het kapotte raam wordt gegooid. Dat zijn "feiten" van de schrijver.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De feiten die ik je gaf waren juist het werk van rechercewerk, en de conclusie dat het om een aangestoken brand gaat is dus ook al op basis van de feiten. Stoelen vliegen niet zomaar in brand.
De zondebok zoals die hier in het topic wordt aangewezen is idd nog te vroeg. De meest voor de hand liggende optie is dat het gaat om wat vandaaltjes die zich vervelen en via dit soort stoerdoenerij wat media-aandacht willen creeeren. Daarnaast kan het om jongeren zijn met een racistisch motief, of kinderen die niet meer naar school willen, of moslims die zo een slachtofferrol willen versterken. We wachten af.
Nee in amsterdam wonen lekkere mensen....quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:10 schreef speedfreakssj het volgende:
uden.....
als je daar gaat wonen moet je volgens mij alle hersencellen afstaan.
mijn oude buuf woont daar,,,,,,, dat mens is rijp voor de psych... net die kut bove n mij nu. die hebben woninruil geaan. uitkeringtrekkertje hier en dat ding daar.
NorthernStar, hoezo dubbel? Deze topic gaat over een brand door een brandbom in een moslimschool in Uden, die andere topic gaat over iemand die met z'n fiets in een groepje leerlingen van de moslimschool in Uden reed wat vervolgens door NOS Teletekst direct en zonder enige aanleiding wordt gerelateerd aan het incident met de brandbom.quote:
Je hebt gelijk, ik was iets te snel. Dat topic heeft een andere insteek.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:37 schreef Hallulama het volgende:
Betreffende Weer incident bij moslimschool Uden:
[..]
NorthernStar, hoezo dubbel? Deze topic gaat over een brand door een brandbom in een moslimschool in Uden, die andere topic gaat over iemand die met z'n fiets in een groepje leerlingen van de moslimschool in Uden reed wat vervolgens door NOS Teletekst direct en zonder enige aanleiding wordt gerelateerd aan het incident met de brandbom.
Je kunt niet zomaar vanzelfsprekend en van te voren alles wat op elkaar lijkt in hetzelfde potje stoppen, ook al zouden we dat wel willen omdat we denken dat dat het leven overzichtelijker maakt.
Ja dat heb ik gezien ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:51 schreef tong80 het volgende:
Iemand de Lonsdale-jongeren in het journaal gezien ? Bier drinkend, boerend in de camera. Er was er één bij die twee zinnen achter elkaar kon uitspreken.
Ik ben trots dat ze hier in de buurt wonen.
Waar ik bang voor ben is dat de vlam straks echt in de pan slaat en de Turkse jongeren een tegenoffensief beginnen. Neem het ze eens kwalijk. Die hebben zich tot nu toe kalm en waardig gedragen maar het houdt een keer op, ben ik bang.quote:
Nou had bovenstaande zin ook beter gekund.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:57 schreef NorthernStar het volgende:
Die met het biertje had erg veel moeite iets van een coherente zin te vormen viel me op.
Je bedoelt Ertan?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar ik bang voor ben is dat de vlam straks echt in de pan slaat en de Turkse jongeren een tegenoffensief beginnen. Neem het ze eens kwalijk. Die hebben zich tot nu toe kalm en waardig gedragen maar het houdt een keer op, ben ik bang.
En hoe kom je zo bij die groep en waarom zouden ze niet waardig blijven?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik bedoel de Turkse jongeren in Uden. Zoals ik schreef.
Omdat ik enkele van hun vertegenwoordigers en een Turks gemeenteraadslid uit Uden er over heb horen praten. Het is niet zo moeilijk te voorspellen dat die jongeren een keer (na een zoveelste incident) het heft in eigen hand nemen, hoe verkeerd dat is.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En hoe kom je zo bij die groep en waarom zouden ze niet waardig blijven?
Moeten ze vooral doen. Go ahead, make my day, punk!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ik enkele van hun vertegenwoordigers en een Turks gemeenteraadslid uit Uden er over heb horen praten. Het is niet zo moeilijk te voorspellen dat die jongeren een keer (na een zoveelste incident) het heft in eigen hand nemen, hoe verkeerd dat is.
Er waren eerder regelmatig knokpartijen in Uden tussen Turken en blanke jongeren.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ik enkele van hun vertegenwoordigers en een Turks gemeenteraadslid uit Uden er over heb horen praten. Het is niet zo moeilijk te voorspellen dat die jongeren een keer (na een zoveelste incident) het heft in eigen hand nemen, hoe verkeerd dat is.
Hoe reageer jij als je huis in brand wordt gestoken en je weet wie het gedaan heeft?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het feit dat ze menen dat soort "bedreigingen" te moeten uiten, geeft al aan waar we mee van doen hebben. Geen haar beter dan die zogenaamde Lonsdale-jeugd.
Dan stap ik naar de politie.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe reageer jij als je huis in brand wordt gestoken en je weet wie het gedaan heeft?
Dat vind je erger dan mensen die verschillende malen een school in de hens proberen te steken etc?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik word een beetje moe van dat domme volk dat alles zelf wil regelen en voor eigen rechter gaat spelen.
Ik heb al gezegd dat ik een beetje moe word van domme mensen die voor eigen rechter gaan spelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind je erger dan mensen die verschillende malen een school in de hens proberen te steken etc?
Daar ben je serieus bang voor? Is dat omdat het een Turkse school is die de fik in is gegaan of omdat de Turken in Uden slecht tegen onrecht kunnen? Ik vind het nogal vreemd eigenlijk, nu verwacht je een reactie van de Turken maar ej het onbegrijpelijk vindt dat een actiegroep Hoog Catherijne in Utrecht schoon zou willen vegen..quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar ik bang voor ben is dat de vlam straks echt in de pan slaat en de Turkse jongeren een tegenoffensief beginnen. Neem het ze eens kwalijk. Die hebben zich tot nu toe kalm en waardig gedragen maar het houdt een keer op, ben ik bang.
Nee, inderdaad niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:05 schreef SCH het volgende:
Het is niet zo moeilijk te voorspellen dat die jongeren een keer (na een zoveelste incident) het heft in eigen hand nemen
De makelaar?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:26 schreef machteld het volgende:
Wie heeft die moSCHlims eigenlijk gevraagd om in Uden te komen wonen?
Net als die Nederlandse jongen die Van Gogh afslachtte? Toch, meki de Alwijze?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:00 schreef Meki het volgende:
londsdale bestaat niet
het moet zijn Nederlandse jongeren
Dat durven ze niet te zeggen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:00 schreef Meki het volgende:
londsdale bestaat niet
het moet zijn Nederlandse jongeren
inderdaad. komkommertijd, nu al.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:50 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik vind de media-aandacht een beetje té trouwens.
Het is een feit dat het een autochtone was, dat was gister nog op diverse kanalen te horen geweest. Daar hoef je geen Alwijze voor te zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Net als die Nederlandse jongen die Van Gogh afslachtte? Toch, meki de Alwijze?![]()
Er is een schreeuwend jochie opgepakt, er zijn tot dusver geen bewijzen dat hij ook de dader was. Dat de media roepen dat het om Lonsdale-jongeren gaat is kuddegedrag en niet gebaseerd op forensisch onderzoek.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een feit dat het een autochtone was, dat was gister nog op diverse kanalen te horen geweest. Daar hoef je geen Alwijze voor te zijn.
Het was waarschijnlijk een bejaarde lesbische koe?quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Er is een schreeuwend jochie opgepakt, er zijn tot dusver geen bewijzen dat hij ook de dader was. Dat de media roepen dat het om Lonsdale-jongeren gaat is kuddegedrag en niet gebaseerd op forensisch onderzoek.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Het was waarschijnlijk een bejaarde lesbische koe?
Lekker gemakkelijk: Ach het zijn de Kaalkopjes weer, nou dan pakken we die toch op.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:23 schreef SCH het volgende:
Waarom meteen een karikatuur maken?
Schreeuwend en dansend jochie, die vervolgens riep dat na deze school, de moskee de volgende zou zijn. De media roept overigens niet zomaar dat het gaat om "Lonsdale jongeren", Zembla heeft zelf ook echt onderzoek gedaan naar de spanningen tussen jongeren, en daarbij ook nog eens de daders van de vorige brandstichting geinterviewed. Ook al geloof je de media dan niet, dan heeft de gemeente zelf het ook over Lonsdale jongeren, dus alsjeblieft doe je oogkleppen af. Soms lijk je net zo'n verderfelijke "linkse" "politiek correcte" Pvda-er.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Er is een schreeuwend jochie opgepakt, er zijn tot dusver geen bewijzen dat hij ook de dader was. Dat de media roepen dat het om Lonsdale-jongeren gaat is kuddegedrag en niet gebaseerd op forensisch onderzoek.
Jij hebt liever dat de dader niet gepakt wordt?quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lekker gemakkelijk: Ach het zijn de Kaalkopjes weer, nou dan pakken we die toch op.
Wat denk je? Zelfs de politie durfde die kampers niet te benaderen. Laat staan dat journalisten dat willen doen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:26 schreef Frank-NL het volgende:
Wat ik mij nou afvraag, waarom schoppen de ouders van die kids die je gister voor de camera zag zuipen hun kroost niet helemaal de tyfus in? Ik bedoel, keuren ze dat gedrag goed ofzo? Waarom hoor je echt NOOIT iets van / over de ouders van dit volk.
Die drie 12 jarige ventjes die gratis zendtijd kregen?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:37 schreef machteld het volgende:
Dit is nog allemaal het gevolg van die dansende jongeren in Ede (en bij mij in de buurt, A'dam, vlakbij de Youssef de racist) die zo blij waren dat de twintowers naar beneden kwamen.
actie=reactie
Ik denk dat machteld probeert te zeggen dat het de schuld is van Israël en daar heeft ze natuurlijk gelijk in.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Die drie 12 jarige ventjes die gratis zendtijd kregen?
En wat is dan de actie geweest die de betreffende reactie van deze jongeren heeft getriggerd? Immers, actie=reactie.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:37 schreef machteld het volgende:
Dit is nog allemaal het gevolg van die dansende jongeren in Ede (en bij mij in de buurt, A'dam, vlakbij de Youssef de racist) die zo blij waren dat de twintowers naar beneden kwamen.
actie=reactie
Blij zijn, dansen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:39 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
En wat is dan de actie geweest die de betreffende reactie van deze jongeren heeft getriggerd? Immers, actie=reactie.
Volgens mij begrijp jij zijn punt niet, wie weet was het dansen ook een reactie op een actie. Hoogstwaarschijnlijk wel. Het is een negatieve spiraal als iedereen denkt zoals jij dat doet. Actie= Reactie stamt uit de oertijd en alleen achterlijke mensen gebruiken deze methode om hun daden goed te keuren. Het is een soort van circelredenering, op die manier zou je namelijk zelfs het doden van Joden als een "reactie op een actie" kunnen beschouwen als je steeds dieper en dieper graaft.quote:
Beetje trieste reactie als je vanwege een paar dansende klootzakjes in Ede een school in Uden in de fik steekt. Een erg primitieve reactie ook.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:37 schreef machteld het volgende:
actie=reactie
Zelfs meneer de moderator lukt het niet om ergens 'Joden' uit een topic weg te houden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij zijn punt niet, wie weet was het dansen ook een reactie op een actie. Hoogstwaarschijnlijk wel. Het is een negatieve spiraal als iedereen denkt zoals jij dat doet. Actie= Reactie stamt uit de oertijd en alleen achterlijke mensen gebruiken deze methode om hun daden goed te keuren. Het is een soort van circelredenering, op die manier zou je namelijk zelfs het doden van Joden als een "reactie op een actie" kunnen beschouwen als je steeds dieper en dieper graaft.
Laag, erg laag. En vooral heel erg op de persoon. Krik je niveau eens wat op en huichel wat minder.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:55 schreef machteld het volgende:
[..]
Zelfs meneer de moderator lukt het niet om ergens 'Joden' uit een topic weg te houden.
Dat is kennelijk eigen aan een bepaalde bevolkingsgroep.
Ik hoop dan ook dat je heel erg snel moderator af bent.
Joden zijn een bevolkingsgroep, net zoals allerlei andere soorten mensen dat zijn, Moslims of Christenen. Maar uit deze reactie blijkt maar weer dat je door je argumenten heen bent, en daarom maar snel mijn achtergrond erbij gaat halen. "Dit is kennelijk eigen aan een bepaalde groep mensen"quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:55 schreef machteld het volgende:
[..]
Zelfs meneer de moderator lukt het niet om ergens 'Joden' uit een topic weg te houden.
Dat is kennelijk eigen aan een bepaalde bevolkingsgroep.
Ik hoop dan ook dat je heel erg snel moderator af bent.
Van de Moslims die daar naar school gaan woont 90% nog niet eens in Uden.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:26 schreef machteld het volgende:
Wie heeft die moSCHlims eigenlijk gevraagd om in Uden te komen wonen?
Och, zolang moslims nog het alleenrecht op brute moorden hebben in NL mogen die niet zeuren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij zijn punt niet, wie weet was het dansen ook een reactie op een actie. Hoogstwaarschijnlijk wel. Het is een negatieve spiraal als iedereen denkt zoals jij dat doet. Actie= Reactie stamt uit de oertijd en alleen achterlijke mensen gebruiken deze methode om hun daden goed te keuren. Het is een soort van circelredenering, op die manier zou je namelijk zelfs het doden van Joden als een "reactie op een actie" kunnen beschouwen als je steeds dieper en dieper graaft.
Ah Volkert van der G, een autochtone hollander, is snel vergetenquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:03 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Och, zolang moslims nog het alleenrecht op brute moorden hebben in NL mogen die niet zeuren.
Eh, volgens mij is NL niet de oorlog verklaard door Van der G. hoor, noch zat er een club achter, noch buitenlandse financierders en terroristen, noch een link naar Madrid en New York aanslagen and so on.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah Volkert van der G, een autochtone hollander, is snel vergeten![]()
Wat te denken van Balthasar Gerards? Ad Melkert?quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
Ah Volkert van der G, een autochtone hollander, is snel vergeten![]()
Oh, dan is het ineens een minder brute moord. Maar natuurlijk, nu begrijp ik je manier van redeneren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:07 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Eh, volgens mij is NL niet de oorlog verklaard door Van der G. hoor, noch zat er een club achter, noch buitenlandse financierders en terroristen, noch een link naar Madrid en New York aanslagen and so on.
Een primitieve reactie is het zeker, getuige de beelden die beschikbaar waren uit Uden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Beetje trieste reactie als je vanwege een paar dansende klootzakjes in Ede een school in Uden in de fik steekt. Een erg primitieve reactie ook.
Je zei:quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:07 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Eh, volgens mij is NL niet de oorlog verklaard door Van der G. hoor, noch zat er een club achter, noch buitenlandse financierders en terroristen, noch een link naar Madrid en New York aanslagen and so on.
Dus nu niet nog even snel recht gaan praten wat krom is dame. Of hebben de moslims Fortuyn omgelegd, "onze" Limburgse Hells Angels afgeslacht ? Of wat te denken van de liquidatie"cultuur" in Nederland ? (Sam Klepper, Klaas Bruinsma, Cor van Hout, Martin Hoogland, Willem Endstra, Gijs van Dam jr.)quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:03 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Och, zolang moslims nog het alleenrecht op brute moorden hebben in NL mogen die niet zeuren.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een feit dat het een autochtone was, dat was gister nog op diverse kanalen te horen geweest. Daar hoef je geen Alwijze voor te zijn.
Kennelijk is Uden een erg homogene gemeente, waar de 'eigen jeugd' de toekomst heeft .quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:03 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Van de Moslims die daar naar school gaan woont 90% nog niet eens in Uden.
Heb je mijn reactie wel gelezen eigenlijk?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:37 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Wat denk je? Zelfs de politie durfde die kampers niet te benaderen. Laat staan dat journalisten dat willen doen.
" Neem ze het eens kwalijk'quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:58 schreef SCH het volgende:
[..]
op mijn middelbare school is meermaals brand gesticht, met als gevolg dat ik een dikke week vrij ben geweest, aangezien twee bijgebouwen in rook zijn opgegaan.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:00 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb gister een reportage gezien bij NOVA over de "brandstichting" in Uden. Puur overtrokken het waren niet meer dan een paar schroeiplekken op de grond. Waar ik woon worden ook weleens ruiten ingegooid en brand gesticht bij scholen. Dat haalt toch ook de landelijke pers niet. Of zou dat komen omdat het geen islamitische scholen zijn.
Het is alleen maar weer een bewijs van hoe hypocriet er in Nederland wordt omgegaan met verschillende fenomenen.
Maar het past wel perfect bij de eenzijdige belichting en het slachtofferschap van bepaalde groepen.
Ik ben het wel met je eens. Maar (ik) neem het NOVA niet kwalijk. NOVA doet gewoon haar werk.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:00 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb gister een reportage gezien bij NOVA over de "brandstichting" in Uden. Puur overtrokken het waren niet meer dan een paar schroeiplekken op de grond. Waar ik woon worden ook weleens ruiten ingegooid en brand gesticht bij scholen. Dat haalt toch ook de landelijke pers niet. Of zou dat komen omdat het geen islamitische scholen zijn.
Het is alleen maar weer een bewijs van hoe hypocriet er in Nederland wordt omgegaan met verschillende fenomenen.
Maar het past wel perfect bij de eenzijdige belichting en het slachtofferschap van bepaalde groepen.
Het zou NOVA sieren om eens een andere invalshoek te kiezen, maar daarvoor zal eerst een ander team moeten komen vrees ik, dit scoort namelijk zo goed.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:10 schreef machteld het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens. Maar (ik) neem het NOVA niet kwalijk. NOVA doet gewoon haar werk.
Ja idd. Dat gebeurt toch zo vaak dat er vandalen bezig zijn in en rond scholen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:08 schreef Elgigante het volgende:
op mijn middelbare school is meermaals brand gesticht, met als gevolg dat ik een dikke week vrij ben geweest, aangezien twee bijgebouwen in rook zijn opgegaan.
Verder dan een klein krantenberichtje in een lokaal dagblad kwam het geenszins, men was op zoek naar een pyromaan, meer niet.
Mee eens. Deze vandaal heeft gewoon een flinke pak slaag nodig. Door deze stemmingmakerij van de media geef je dit ventje meer eer dan hij verdient.quote:Ook toen deze gearresteerd werd kwam er geen vragen naar boven of hij een hekel had aan leraren, bijgebouwen en of hij zijn eigen school als superieuer beschouwde....
Ik zie deze brandstischting dan ook niet als racistische daad, dat zou teveel eer zijn voor deze knaapjes die amper haar op hun *** hebben.
Zij puberen momenteel en in hun op hol gedraaide hoofd spelen van allerlei zaken die blijkbaar extreme vormen aannemen met als middelpunt Stoerdoenerij.
Zij wisten dat ze door deze daad het nieuws zouden halen (daar gaat het om) en misschien hebben ze een hekel aan buitenlanders vanwege : 'het horen zeggen'.
Als er een schaap over de dam is volgen er meer. Vandalisme blijft verwerpelijk maar de manier waarop de media in dit geval NOVA de boel opblaast vind ik ook verwerpelijk.quote:Nu er meer aandacht wordt besteed aan het stoeptegel smijten vanaf viaducten zien ook steeds meer jongeren in dat een dergelijke daad, jou 15 minutes of fame op kan leveren, zo zie ik deze brandstichting ook, hoe verwerpelijk deze ook is.
Waar sta ik precies achter? Ik constateer gewoon.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
" Neem ze het eens kwalijk'
Gevaarlijke uitspraken SCH als je ze in een breder kader zet, benieuwd of je er dan ook achter staat.
Nou ja, je stelt dat je het begrijpelijk vindt dat er een tegenrectie zou volgen en dat zelfs niet eens erg te vinden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar sta ik precies achter? Ik constateer gewoon.
"Neem ze het eens kwalijk" is minder sterk uitgedrukt dan ergens achter staan, maar het is toch zeker meer dan gewoon constateren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar sta ik precies achter? Ik constateer gewoon.
Waar zeg ik dat ik het niet erg vind? Ik zeg juist het tegendeel.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nou ja, je stelt dat je het begrijpelijk vindt dat er een tegenrectie zou volgen en dat zelfs niet eens erg te vinden.
Ik snap niet wat je bedoelt.quote:In eenzelfde situatie zouden heel wat marokkaanse buurthuftertjes moeten vrezen voor hun leven in NL, is dat wat je voor ogen had?
Ik vind het sowieso dom, wat heeft een moslimschool ermee te maken?quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:55 schreef attila het volgende:
Het in de fik steken van zo een school is het domste wat ze hebben kunnen doen. Nu is er weer voer voor de slachtofferrol waar moslims zich zo graag in vertonen. Bah.
Dan heb ik je misschien verkeerd begrepen, aangezien ik je post had opgevat als een steun voor diegenen die vinden het recht in eigen hand te nemen na de bejegeningen die hen ten deel vielen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het niet erg vind? Ik zeg juist het tegendeel.
Ik zeg alleen dat je het jongens van die leeftijd nauwelijks kwalijjk kunt nemen dat hun grens een keer overschreden wordt.
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt.
Ik schets de situatie daar zoals ik die heb vernomen en denk dat mijn zorg over escalatie zeer realistisch is.
Uit mijn postgeschiedenis mag je concluderen dat ik erg tegen eigenrichting gekant ben.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan heb ik je misschien verkeerd begrepen, aangezien ik je post had opgevat als een steun voor diegenen die vinden het recht in eigen hand te nemen na de bejegeningen die hen ten deel vielen.
Dat bedoelde ik.quote:Maar ik denk dat de leeftijd in deze zaak wel een beslissende rol speelt inderdaad. Ook ik heb in mijn puberjaren streken uitgehaald die ik nu verwerpelijk vind en verwerpelijk zijn, terwijl ik er destijds met mijn volle verstand (dacht ik toen) mee bezig was.
Nee, niemand.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het ligt er zo duimendik bovenop. Als een paar Marokkaantjes staan te dansen na 9/11 heet het moslimextremisme, maar als een kale Lonsdaledrager probeert een islamitische school in brand te steken heet het kwajongensgedrag. Iemand die de twee maten ziet waarmee gemeten wordt?
De journaillejournalistiek van Nova gaat - onder een bepaald, dommer smaldeel van de bevolking - vaker als een lopend vuurtje rond. Daar is het platpopulistische effectbejag van hun programma's uiteindelijk ook volledig op gebaseerd. Het is gewoon een ordinaire spreekbuis van de linkse kerk en haar politieke religie van het multiculturele conformisme.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:00 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb gister een reportage gezien bij NOVA over de "brandstichting" in Uden. Puur overtrokken het waren niet meer dan een paar schroeiplekken op de grond.
Ik voel mij zeer vereerd.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Jouw mening is niet echt belangrijk machteld.
Volgens mij is het beide kwajongensgedrag en is het beide verwerpelijk en dient het beide snoeihard te worden aangepakt zonder af te wachten.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het ligt er zo duimendik bovenop. Als een paar Marokkaantjes staan te dansen na 9/11 heet het moslimextremisme, maar als een kale Lonsdaledrager probeert een islamitische school in brand te steken heet het kwajongensgedrag. Iemand die de twee maten ziet waarmee gemeten wordt?
minder belangrijk dan die van jou?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Jouw mening is niet echt belangrijk machteld.
Afgelopen zondag Buitenhof Wouter Bos, Felix Rottenberg en Volkskrant journaillejournalist de Schoo.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Die drie ventjes die gratis zendtijd kregen?
Zie hierboven. Als Marokkaantjes staan te dansen schreeuw je moord en brand, maar iemand die een moslimschool in de hens probeert te steken? Dat moet toch vooral heel erg gebagatelliseerd worden. Iedere moslims is een potentiele terrorist, maar een kale Lonsdalejongere met een stijve rechterarm is een opgeschoten pubertje die in een wat lastige fase zit. Mag ik het soort taal dat jij uitslaat (en machteld en nog een paar anderen) samenvatten onder de noemer cryptoracisme ?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:30 schreef lucida het volgende:
[..]
De journaillejournalistiek van Nova gaat - onder een bepaald, dommer smaldeel van de bevolking - vaker als een lopend vuurtje rond. Daar is het platpopulistische effectbejag van hun programma's uiteindelijk ook volledig op gebaseerd. Het is gewoon een ordinaire spreekbuis van de linkse kerk en haar politieke religie van het multiculturele conformisme.
Het is goed dat er in het passakkoord ook plannen staan om het publieke omroepbestel en zijn behoudzuchtige verzuiling stevig op de schop te nemen. Laat die linkse rakkers en wereldverbeteraars maar zelf betalen voor hun propagandakanalen, dan mogen ze wat mij betreft op eigen kosten moord en brand schreeuwen tegen alles wat in hun ogen rechts is...![]()
Zo kom je nooit los van de slachtofferrol.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Doe je huiswerk. Schoo is oud-hoofredacteur van de Elsevier, hij is een liberaal, een VVD-er. De Volkskrant ruimt ook plek in voor mensen die niet meteen voor eigen parochie preken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:35 schreef lucida het volgende:
Volkskrant journaillejournalist de Schoo.
Niks slachtofferrol. Ik bemerk wel dat geweld door moslims door jou en enkele anderen buitengewoon serieus wordt genomen en leidt tot pleidooien voor keiharde maatregelen, maar dat geweld tegen moslims eigenlijk altijd wordt afgedaan als kwajongensstreek. Vrijwel zonder uitzondering. Dat is krom, hypocriet en eigenlijk ook wel een beetje sneu.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:37 schreef lucida het volgende:
[..]
Zo kom je nooit los van de slachtofferrol.![]()
Jij mag alles.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zie hierboven. Als Marokkaantjes staan te dansen schreeuw je moord en brand, maar iemand die een moslimschool in de hens probeert te steken? Dat moet toch vooral heel erg gebagatelliseerd worden. Iedere moslims is een potentiele terrorist, maar een kale Lonsdalejongere met een stijve rechterarm is een opgeschoten pubertje die in een wat lastige fase zit. Mag ik het soort taal dat jij uitslaat (en machteld en nog een paar anderen) samenvatten onder de noemer cryptoracisme ?
niet lullig bedoeld, maar het is de vraag of deze actie tegen moslims in algemene zin is bedoeld.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Niks slachtofferrol. Ik bemerk wel dat geweld door moslims door jou en enkele anderen buitengewoon serieus wordt genomen en leidt tot pleidooien voor keiharde maatregelen, maar dat geweld tegen moslims eigenlijk altijd wordt afgedaan als kwajongensstreek. Vrijwel zonder uitzondering. Dat is krom, hypocriet en eigenlijk ook wel een beetje sneu.
He toe nouquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
niet lullig bedoeld, maar het is de vraag of deze actie tegen moslims in algemene zin is bedoeld.
Niet iedere boerderijfik wordt veroorzaakt door milieudefensie namelijk.
Feit is dat de kale Lonsdale-kneusjes uitzonderingen zijn die nog niets gepresteerd hebben. Dit in tegenstelling tot moslimterroristen die in Europa al honderden doden hebben veroorzaakt, in NL Van Gogh vermoord hebben, handgranaten gooien in het Laakkwartier, NL de oorlog verklaren, door het buitenland gefinancieerd worden en op talloze plekken in de wereld oorlog zoeken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zie hierboven. Als Marokkaantjes staan te dansen schreeuw je moord en brand, maar iemand die een moslimschool in de hens probeert te steken? Dat moet toch vooral heel erg gebagatelliseerd worden. Iedere moslims is een potentiele terrorist, maar een kale Lonsdalejongere met een stijve rechterarm is een opgeschoten pubertje die in een wat lastige fase zit. Mag ik het soort taal dat jij uitslaat (en machteld en nog een paar anderen) samenvatten onder de noemer cryptoracisme ?
Ik snap je boosheid maar denk dat die - naar mij en anderen toe - toch wat oververhit is. Het is natuurlijk niet goed te praten dat er een poging tot brandstichting van een (islamitische) school heeft plaatsgevonden. Daar zijn we het over eens.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik sta er op dat jij gelijk hebt. De term Volkskrant is volstrekt overbodig. Journaillejournalist volstaat ook al.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe je huiswerk. Schoo is oud-hoofredacteur van de Elsevier, hij is een liberaal, een VVD-er. De Volkskrant ruimt ook plek in voor mensen die niet meteen voor eigen parochie preken.
Mensen die almaar achterom kijken loop ik het liefst tegen het lijf.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als je overigens echt meent wat je hierboven schrijft heb je jezelf alweer aardig genuanceerd.
Maar ik blijf op mijn hoede. Ik ben van nature wat achterdochtig als mensen menen gewichtige taal nodig te hebben om hun standpunten te verdedigen. Ik ben altijd bang voor gebrek aan inhoud als de vorm kennelijk erg belangrijk wordt.
De meeste usertjes hier hebben de pest aan lezen, als de tekst niet meer op het schempje past haken de meesten al af. Ook is het niet eenieder gegeven Nederlands te lezen, laat staan te schrijven, maar als je moeilijke woorden tegenkomt kun je ze altijd nog even opzoeken in het woordenboek (zo krijgt het fokken nog educatieve waarde ook)quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nou Lucida, ik ben niet boos, maar ik constateer iets. En ik heb geen omslachtig taalgebruik nodig om de vinger op de zere plek te leggen. Als je overigens echt meent wat je hierboven schrijft heb je jezelf alweer aardig genuanceerd.
Ik heb het over het algemeen liever dat iemand wat werk aan zijn posts besteedt, dan een snelle one-liner. Soms is het nodig om een standpunt genuanceerd uit een te zetten en dan zijn er nu eenmaal meer woorden nodig. Zelf vind ik ook dat als iets kort en duidelijk gezegd kan worden, dat dit de voorkeur heeft. Maar ieder vogeltje zingt nu eenmaal zoals het gebekt is.quote:Maar ik blijf op mijn hoede. Ik ben van nature wat achterdochtig als mensen menen gewichtige taal nodig te hebben om hun standpunten te verdedigen. Ik ben altijd bang voor gebrek aan inhoud als de vorm kennelijk erg belangrijk wordt.
Jalouzie? Als schrijven de kunst van het weglaten is hoef ik op Lucida niet jaloers te zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:46 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De meeste usertjes hier hebben de pest aan lezen, als de tekst niet meer op het schempje past haken de meesten al af. Ook is het niet eenieder gegeven Nederlands te lezen, laat staan te schrijven, maar als je moeilijke woorden tegenkomt kun je ze altijd nog even opzoeken in het woordenboek (zo krijgt het fokken nog educatieve waarde ook)
Misschien dat enige jalouzie jou geleid heeft tot je argumentatie?
[..]
Het gebrek aan inhoud verdoezelen door een indrukwekkende vorm te kiezen is inderdaad net zo fout als het schrijven in uit hun context gerukte oneliners. Overigens had ik voor de oplettende lezers onder ons het station van feiten en argumenten een paar posts geleden al aangedaan.quote:Ik heb het over het algemeen liever dat iemand wat werk aan zijn posts besteedt, dan een snelle one-liner. Soms is het nodig om een standpunt genuanceerd uit een te zetten en dan zijn er nu eenmaal meer woorden nodig. Zelf vind ik ook dat als iets kort en duidelijk gezegd kan worden, dat dit de voorkeur heeft. Maar ieder vogeltje zingt nu eenmaal zoals het gebekt is.
Dus leg de vinger op de zere plek van de feiten of argumenten maar niet op de vorm![]()
Tweede brand in openbare basisschool op islamitische grondslag in Uden om precies te zijnquote:
Dus omdat de gemeente het zegt, is het geloofwaardig???quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ook al geloof je de media dan niet, dan heeft de gemeente zelf het ook over Lonsdale jongeren, dus alsjeblieft doe je oogkleppen af.
Bouw je al deze mitsen en maren voortaan ook in als het om mogelijk allochtone daders gaat?quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dus omdat de gemeente het zegt, is het geloofwaardig???![]()
Ik sluit niets uit, maar wacht fijn een forensisch onderzoek af, of is dat al geannuleerd omdat men zo heilig overtuigd is van de dader??
Oh, daar is het jou om te doen? Prima hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Bouw je al deze mitsen en maren voortaan ook in als het om mogelijk allochtone daders gaat?
quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh, daar is het jou om te doen? Prima hoor.
soms kan je beter afentoe hypocriet zijn dan 24-7 met een gigantisch blok voor je kop te lopen.quote:
Pardon, bepaalde postings plaats ik niet als moderator, maar als user. Als ik meediscussier doe ik dat als user en niet als moderator. Indien ik schreeuw dat mensen ontopic moeten blijven, dan doe ik dat wel als moderator. Ook het weghalen van trollerige post doe ik als moderator. Het zijn twee verschillende soorten zaken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:35 schreef lucida het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij nog groeien in jouw rol van modje.
![]()
dus het is geen 1 april grap jij en verbal?quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon, bepaalde postings plaats ik niet als moderator, maar als user. Als ik meediscussier doe ik dat als user en niet als moderator. Indien ik schreeuw dat mensen ontopic moeten blijven, dan doe ik dat wel als moderator. Ook het weghalen van trollerige post doe ik als moderator. Het zijn twee verschillende soorten zaken.
Je doet het goed hoor. lucida moet gewoon nog even wennen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon, bepaalde postings plaats ik niet als moderator, maar als user. Als ik meediscussier doe ik dat als user en niet als moderator. Indien ik schreeuw dat mensen ontopic moeten blijven, dan doe ik dat wel als moderator. Ook het weghalen van trollerige post doe ik als moderator. Het zijn twee verschillende soorten zaken.
Inderdaad, dat ben je als je zoiets vraagt als voorwaarde.quote:
De feiten wijzen overduidelijk een bepaalde richting op, waarom zouden we daar niet over mogen speculeren? Dat doen we net zo hard bij bepaalde andere zaken, naja...., met "we" bedoel ik bepaalde rechtse users natuurlijk. Het is zoals SCH zegt, inderdaad hypocriet of inconsequent om dat hier niet te doen natuurlijk (terwijl hier de feiten voor het rapen liggen)quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh, daar is het jou om te doen? Prima hoor.
Je geeft in ieder geval aan dat je dus ook liever eerst de feiten afwacht.![]()
Krijgen we dat weer. Dude, zorg ervoor dat je niet een Sidekick wordt, dat maakt je totaal ongeloofwaardig. Verder vind ik het prima dat je modereert hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon, bepaalde postings plaats ik niet als moderator, maar als user.
Gebruik jij de juiste kalender?quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus het is geen 1 april grap jij en verbal?
Mijn stelling is dat dit door moslims gedaan wordt en dat kaalkopjes te dom zijn om dit te pareren met tegenbewijzen. Mijn stelling he! Ik heb meer mensen dit horen zeggen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De feiten wijzen overduidelijk een bepaalde richting op, waarom zouden we daar niet over mogen speculeren? Dat doen we net zo hard bij bepaalde andere zaken, naja...., met "we" bedoel ik bepaalde rechtse users natuurlijk. Het is zoals SCH zegt, inderdaad hypocriet of inconsequent om dat hier niet te doen natuurlijk (terwijl hier de feiten voor het rapen liggen)
hoe dan ook het blijft griezelig.quote:
Horen zeggen, ik baseer mijn stelling echter niet op horen zeggen. Ik baseer mijn stelling op bepaalde feiten.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mijn stelling is dat dit door moslims gedaan wordt en dat kaalkopjes te dom zijn om dit te pareren met tegenbewijzen. Mijn stelling he! Ik heb meer mensen dit horen zeggen.![]()
![]()
Slangen zijn ook griezelig, leer er maar mee leven. Ontopic plz.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe dan ook het blijft griezelig.
Er is iemand aangehouden, dat is je ontgaan?quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Inderdaad, dat ben je als je zoiets vraagt als voorwaarde.
Ik kan natuurlijk een campagne gaan voeren dat het Turkse grijze wolfjes zijn die dit zo bedacht hebben, maar ik hou me waardig.
Probleem is dat kaalkopjes te dom zijn om zich dit niet te laten gebeuren.
Is al onomstotelijk bewezen dat het gearresteerde ventje de brand heeft veroorzaakt?quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Horen zeggen, ik baseer mijn stelling echter niet op horen zeggen. Ik baseer mijn stelling op bepaalde feiten.
Nee, maar dan kan je nog wel een bepaalde stelling baseren op een bepaald aantal feiten. Bij Mohammed B is ook nog niet "onomstotelijk" bewezen dat hij Theo heeft vermoord. Hetzelfde geldt voor allerlei andere zaken. "onomstotelijk" bewijzen is erg moeilijk, maar dat betekent niet dat speculeren niet mag. Echter, wel "realistisch" speculeren...dus niet van "het zouden de kerstmannetjes kunnen zijn geweest"quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Is al onomstotelijk bewezen dat het gearresteerde ventje de brand heeft veroorzaakt?
Hij heeft bekend en is door vele getuigen aangewezen, maar goed, geloof jij lekker in marsmannetjes.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
Bij Mohammed B is ook nog niet "onomstotelijk" bewezen dat hij Theo heeft vermoord.
Het is net zo goed hypocriet van SCH dat hij als het 'medelanders' zou kunnen betreffen voorzichtiger is dan in dit geval waar het om autochtonen gaat. Hij zegt zelfs over mogelijk tegenacties "Neem het ze eens kwalijk", terwijl hij normaal al bij een iets minder genuanceerde rechts getinte post op de kast zit. Laat staan hoe hij zou reageren op een 'rechtse' actie.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De feiten wijzen overduidelijk een bepaalde richting op, waarom zouden we daar niet over mogen speculeren? Dat doen we net zo hard bij bepaalde andere zaken, naja...., met "we" bedoel ik bepaalde rechtse users natuurlijk. Het is zoals SCH zegt, inderdaad hypocriet of inconsequent om dat hier niet te doen natuurlijk (terwijl hier de feiten voor het rapen liggen)
waar heb jij het in herasmus naam over? eerst met het voorbeeld van die mohamed b komen en dan later niet de vergelijking met kerstmannetjes mogen maken. eng ben je, mij iets te extremistisch.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar dan kan je nog wel een bepaalde stelling baseren op een bepaald aantal feiten. Bij Mohammed B is ook nog niet "onomstotelijk" bewezen dat hij Theo heeft vermoord. Hetzelfde geldt voor allerlei andere zaken. "onomstotelijk" bewijzen is erg moeilijk, maar dat betekent niet dat speculeren niet mag. Echter, wel "realistisch" speculeren...dus niet van "het zouden de kerstmannetjes kunnen zijn geweest"
Inderdaad, dat is het ook, en daar mag je dan best op wijzen. Maar op dit moment is het net andersom het geval.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:09 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Het is net zo goed hypocriet van SCH dat hij als het 'medelanders' zou kunnen betreffen voorzichtiger is dan in dit geval waar het om autochtonen gaat. Hij zegt zelfs over mogelijk tegenacties "Neem het ze eens kwalijk", terwijl hij normaal al bij een iets minder genuanceerde rechts getinte post op de kast zit. Laat staan hoe hij zou reageren op een 'rechtse' actie.
Zo vond hij de aanvallen op Verdonk geheel niet erg, maar ja, het is dweilen met de kraan open hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:09 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Het is net zo goed hypocriet van SCH dat hij als het 'medelanders' zou kunnen betreffen voorzichtiger is dan in dit geval waar het om autochtonen gaat. Hij zegt zelfs over mogelijk tegenacties "Neem het ze eens kwalijk", terwijl hij normaal al bij een iets minder genuanceerde rechts getinte post op de kast zit. Laat staan hoe hij zou reageren op een 'rechtse' actie.
Ja, ik ben eng. Maar zoals al uit eerdere reacties van je blijkt, ben je bang voor alles dat een andere mening heeft of zich net iets anders gedraagd. Misschien moet je eens lezen wat ik daadwerkelijk schrijf.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar heb jij het in herasmus naam over? eerst met het voorbeeld van die mohamed b komen en dan later niet de vergelijking met kerstmannetjes mogen maken. eng ben je, mij iets te extremistisch.
kan je nog wat uit zijn verband gerukte quotes halen waarmee je je gelijk kan staven? misschien lees ik juist alles wat jij schrijft en ben ik daarom tot mijn mening gekomen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, ik ben eng. Maar zoals al uit eerdere reacties van je blijkt, ben je bang voor alles dat een andere mening heeft of zich net iets anders gedraagd. Misschien moet je eens lezen wat ik daadwerkelijk schrijf.
Mij eerst zonder reden (of quotes) extremistisch noemen, en dan als het over zichzelf gaat, vragen waar de "uit zijn verband gerukte quotes zijn". Doe mij een lol en ga gewoon ontopic.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je nog wat uit zijn verband gerukte quotes halen waarmee je je gelijk kan staven? misschien lees ik juist alles wat jij schrijft en ben ik daarom tot mijn mening gekomen.
kan jij dan wat minder selectief quoten, daarmee offtopic reacties uitlokkend, door de rest van mijn vraag te beantwoorden en te zeggen waarom jij wel vraagtekens bij de dader van van gogh zou kunnen zetten, maar andere zaken afdoet als kerstmannetjes-gelul?quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mij eerst zonder reden (of quotes) extremistisch noemen, en dan als het over zichzelf gaat, vragen waar de "uit zijn verband gerukte quotes zijn". Doe mij een lol en ga gewoon ontopic.
Ik quote gehele reacties, en nooit delen van. Daarnaast vraag ik mij af waar ik "vraagtekens" bij de dader van Van Gogh zou hebben gezegd. Ik stelde slechts dat op dit moment niet "onomstotelijk" bewezen kon worden dat hij dat zou hebben gedaan. Echter, alle feiten wijzen in zijn richting. Onomstotelijk bewijs is er bijna NOOIT, tenzij je DNA e.d. hebt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan jij dan wat minder selectief quoten, daarmee offtopic reacties uitlokkend, door de rest van mijn vraag te beantwoorden en te zeggen waarom jij wel vraagtekens bij de dader van van gogh zou kunnen zetten, maar andere zaken afdoet als kerstmannetjes-gelul?
En als zelfs dat niet bewezen kan worden volgens jou, dan al geheel niet voor het schreeuwende pubertje.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik quote gehele reacties, en nooit delen van. Daarnaast vraag ik mij af waar ik "vraagtekens" bij de dader van Van Gogh zou hebben gezegd. Ik stelde slechts dat op dit moment niet "onomstotelijk" bewezen kon worden dat hij dat zou hebben gedaan. Echter, alle feiten wijzen in zijn richting. Onomstotelijk bewijs is er bijna NOOIT, tenzij je DNA e.d. hebt.
Ah, ze hebben alle partijen uitgenodigd zie ik. Zo, het nieuws op RTL4 maar eens kijken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:21 schreef machteld het volgende:
19.20-19.50 uur B&W
Het gesprek van de dag als onderwerp
van de avond.Live vanuit het B&W-café.
Presentatie:Hanneke Groenteman.
Wat is er aan de hand in Uden? Na de
moord op Van Gogh werd de islamitische
Bedir-school in brand gestoken.Dit
weekeinde was de school weer doelwit
van brandstichting.Vlak daarna reed een
jongen met zijn fiets in op leerlingen
van die school.Wat is er aan te doen?
En is het baldadigheid of racisme?
In B&W jongeren uit Uden,PvdA-raadslid
Günal,wethouder Bakermans en Borrèl.
Niet onomstotelijk nee, dat klopt. Maar net als bij Mohammed B, kan je je stelling wel op feiten baseren. Jij begrijpt me wel!quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En als zelfs dat niet bewezen kan worden volgens jou, dan al geheel niet voor het schreeuwende pubertje.![]()
![]()
Dude, Mo B met dat jochie vergelijken is wel erg dom.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet onomstotelijk nee, dat klopt. Maar net als bij Mohammed B, kan je je stelling wel op feiten baseren. Jij begrijpt me wel!![]()
Ze hebben idd alle partijen uitgenodigd.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ah, ze hebben alle partijen uitgenodigd zie ik. Zo, het nieuws op RTL4 maar eens kijken.![]()
quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze hebben idd alle partijen uitgenodigd.
Nee, het is geen echte vergelijk natuurlijk, het ging mij puur om de redenatie. Ik weet ook heus wel dat het een veel erger is dan het ander.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dude, Mo B met dat jochie vergelijken is wel erg dom.![]()
geef dan volgende keer een iets minder 'gekleurde' vergelijking. eentje waarmee je jezelf trots zult doen, eentje waar je wat langer over na hebt gedacht en die klopt. dat maakt het leven allemaal een stuk eenvoudiger dan kromme insinuerende vergelijkingen. en nu weer ontopic.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het is geen echte vergelijk natuurlijk, het ging mij puur om de redenatie. Ik weet ook heus wel dat het een veel erger is dan het ander.
Totaal geen "kromme insinuerende vergelijking". De zaken zijn weliswaar verschillend, maar de manier van redeneren niet. Je geeft nu totaal geen argumenten tegen en schopt alleen tegen de vorm waarin ik het gegoten hebt. Een teken van zwakte noem ik dat.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geef dan volgende keer een iets minder 'gekleurde' vergelijking. eentje waarmee je jezelf trots zult doen, eentje waar je wat langer over na hebt gedacht en die klopt. dat maakt het leven allemaal een stuk eenvoudiger dan kromme insinuerende vergelijkingen. en nu weer ontopic.
hey ik moet zo voetbal kijken. het zijn de finesses en de nuances die het hem doen en daar heb ik bij jou inderdaad nogal eens wat problemen mee, als user2user. bovendien denk en ik dat ik al genoeg offtopic ben geweest, maar gebruik je modheid waardig en vooral objectief.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Totaal geen "kromme insinuerende vergelijking". De zaken zijn weliswaar verschillend, maar de manier van redeneren niet. Je geeft nu totaal geen argumenten tegen en schopt alleen tegen de vorm waarin ik het gegoten hebt. Een teken van zwakte noem ik dat.
De nuance ontbreekt niet, immers stelde ik zelf dat het een heus wel erger was dan het ander. Je moet wel alle post als een geheel zien natuurlijk. Maar, kijk ze.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey ik moet zo voetbal kijken. het zijn de finesses en de nuances die het hem doen en daar heb ik bij jou inderdaad nogal eens wat problemen mee, als user2user. bovendien denk en ik dat ik al genoeg offtopic ben geweest, maar gebruik je modheid waardig en vooral objectief.
bepaalde bevolkingsgroepen zouden ons schuldgevoel eens moeten overnemen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:44 schreef DaveHarris het volgende:
Echt bizar dat ze hier zoveel aandacht aan schenken, ze zitten er in B&W bij alsof er een moord gepleegd is.
Jeemig.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:44 schreef DaveHarris het volgende:
Echt bizar dat ze hier zoveel aandacht aan schenken, ze zitten er in B&W bij alsof er een moord gepleegd is.
Dit is (main stream?) Nederland, of je het nu leuk vind of niet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:44 schreef DaveHarris het volgende:
Hee, dat was een racist hoor, moge die branden in de hel!quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:50 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou nu wel een docu willen zien of een b&w over een man die in zijn huis verbrand is.
Ach de "objectiviteit" van Nova valt bij dit soort onderwerpen met een speldenprik te doorbreken en dan komt het dogmatische karakter van Nova naar voren. Een spreekbuis voor de mensen die een heilig vertrouwen hebben in een multiculturele utopie. Een verlengstuk van de PvdA via de Vara richting de onwetende kijkertjes.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:30 schreef lucida het volgende:
De journaillejournalistiek van Nova gaat - onder een bepaald, dommer smaldeel van de bevolking - vaker als een lopend vuurtje rond. Daar is het platpopulistische effectbejag van hun programma's uiteindelijk ook volledig op gebaseerd. Het is gewoon een ordinaire spreekbuis van de linkse kerk en haar politieke religie van het multiculturele conformisme.
Ach de publieke omroep is toch een zinkend schip, wat ze verkondigen in een programma als Nova trek ik me weinig van aan. Ik vorm mijn eigen mening. Helaas zijn er genoeg domme mensen in Nederland die de Nova zien als een objectief en gerenommeerd programma maar dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die met hun hoofd in een illusionaire wolk leven.quote:Het is goed dat er in het passakkoord ook plannen staan om het publieke omroepbestel en zijn behoudzuchtige verzuiling stevig op de schop te nemen. Laat die linkse rakkers en wereldverbeteraars maar zelf betalen voor hun propagandakanalen, dan mogen ze wat mij betreft op eigen kosten moord en brand schreeuwen tegen alles wat in hun ogen rechts is...![]()
Het is inderdaad een goede zaak als de media - en dan met name radio en tv - een meer herkenbare afspiegeling te zien geven van dat wat er in de samenleving leeft.quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach de "objectiviteit" van Nova valt bij dit soort onderwerpen met een speldenprik te doorbreken en dan komt het dogmatische karakter van Nova naar voren. Een spreekbuis voor de mensen die een heilig vertrouwen hebben in een multiculturele utopie. Een verlengstuk van de PvdA via de Vara richting de onwetende kijkertjes.
[..]
Ach de publieke omroep is toch een zinkend schip, wat ze verkondigen in een programma als Nova trek ik me weinig van aan. Ik vorm mijn eigen mening. Helaas zijn er genoeg domme mensen in Nederland die de Nova zien als een objectief en gerenommeerd programma maar dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die met hun hoofd in een illusionaire wolk leven.
Inderdaad. Normaalgesproken krijgen dit soort mislukte pogingen tot brandstichting nauwelijks aandacht, nu schreeuwt het halve land ineens moord en brand.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:44 schreef DaveHarris het volgende:
Tsja ik neem niet eens meer de moeite om naar dat soort programma's te kijken. De hele Vara is een groot verlengstuk van de PvdA. Gevuld met salonsocialisten van de bovenste plank. Mensen als van Dam, Spijkerman, Groenteman, Barend en Witteman getuigen toch alleen maar van het gelijk als je zegt dat objectiviteit icm de vara een grote contradictie is. Ik heb het altijd gezien als een verlengstuk van het politiek correct denken en dat zal ik ook altijd doen, daarom stoor ik me niet aan het demagogische geblaat wat ze daar blijven prediken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:34 schreef lucida het volgende:
Het is inderdaad een goede zaak als de media - en dan met name radio en tv - een meer herkenbare afspiegeling te zien geven van dat wat er in de samenleving leeft.
De overdaad aan linkse praat- en propaganda programma's is inderdaad te veel van het goede. Je kunt programma's van Nova t/m B&W allemaal moeiteloos onder een noemer brengen. Een uurtje per week (kritisch) socialistisch denken dunkt mij meer dan afdoende.
Mochten deze linkse programmamakers meer zendtijd willen dan moeten ze maar een door de eigen leden betaalde commerciële omroep worden. Zo'n Buitenhof hoe het zich als een verlengstuk van de sociaal democratie opdringt. En altijd weer diezelfde socialistische kopstukken en brillenmannen, daar raak je als kritisch kijker snel op uitgekeken.
Bij de Vara zijn het ook geen programmamakers of presentatoren meer maar gewoonweg opiniemakers die niet meer malen om onafhankelijke journalistiek en TV.
Maar wat je bij de publieke omroepbonzen vooral ziet is diezelfde regenteske bevoogding die vooral ook zo zichtbaar is bij de sociaaldemocratische apparatsjiks. De verzuiling in omroepland moet ook maar eens op de schop. Willen ze door de overheid worden gesubsidieerd, dan moeten ze ook maar eens zorgen voor kwaliteit en niet zoals de Vara nu doet voor benepen propaganda en “volkse verdomming”.
Kijken we naar de lokale omroep in Amsterdam (AT5) dan zien wat er op nationaal vlak zal gebeuren als een en ander niet door de overheid wordt gereguleerd - "staats-partij-televisie"... Kijk, en daar betaal ik geen belasting of gemeentelijke heffingen voor. Ik heb ook idealen maar ik laat anderen daar niet voor opdraaien. De linkse wereldverbeteraars willen wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar als het op betalen aankomt wijzen ze verongelijkt naar rechts - het wordt tijd dat er alles aan wordt gedaan om die (s)linkse zieligheidspolitiek (in de rol van het slachtoffer kruipen) te doorbreken.
Veel succes dan. Inmiddels zijn het er 4.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:59 schreef NorthernStar het volgende:
Nu feedback in feedback en wie doorgaat met commentaar op andere users meld ik aan voor een ban.
Ah, dus dit is wat Geert Mak bedoelde? Nu snap ik hemquote:Op dinsdag 5 april 2005 15:19 schreef lucida het volgende:
Het is slechts een incidentje, veroorzaakt door een groepje baldadige jongeren. De hele heisa die links er vervolgens van maakt - als zou het de opkomst zijn van rechtsextremisme - is overdreven en neigt naar het zaaien van angst.
Een kwestie van het bestrijden met gelijke wapens.quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ah, dus dit is wat Geert Mak bedoelde? Nu snap ik hem.
Het lijkt er op dat deze ressentimenten inderdaad een rol spelen bij het 'brandje' in Uden. Volgens Donner ligt het allemaal niet zo zwart wit en wil hij de mogelijke toedracht in het midden laten.quote:Tja, als de rechter ook nog had geoordeeld dat Submission 2 niet zou mogen vertoont, dan hadden de zaken er m.b.t. vrijheid van meningsuiting anders voor gestaan. De rechtbank heeft haar vingers daar wijselijk niet aan willen branden. Want ook onder de niet-allochtone bevolking leven sterke ressentimenten die in extremis evenzeer bijzonder licht ontvlambaar zijn.
Omdat alles waar de Islam en/of Lonsdale bij betrokken is een beladen onderwerp is. Maar dat had je zelf ook kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:50 schreef AvispaCS het volgende:
Ik kan me herinneren dat er een tijdje geleden ook een 'normale' basisschool in de fik is gestoken. Hier heb ik een klein berichtje in een regionale krant op pagina 7 of 8 over gelezen. Hoezo wordt er hier in Nederland met twee maten gemeten?
Zeer scherp opgemerkt. Etnische radicalisering komt natuurlijk niet slechts van een kant. Enerzijds is het de overwegend autoctone plattelandsjeugd (klinkt m.i. iets meer ter zake doende, dan het sigmatiserende etiketje "Longsdale jongere") terwijl in de grotere steden deze etnische radicalisering zich omgekeerd bij overwegend allochtone jongeren voordoet.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:50 schreef AvispaCS het volgende:
Ik kan me herinneren dat er een tijdje geleden ook een 'normale' basisschool in de fik is gestoken. Hier heb ik een klein berichtje in een regionale krant op pagina 7 of 8 over gelezen. Hoezo wordt er hier in Nederland met twee maten gemeten?
Eindhoven is geen platteland, en als je het daar over 'Lonsdalejongere' hebt weet iedereen gelijk wat je bedoelt. Dat kan je stigmatiserend vinden, maar het is wel waar.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:49 schreef lucida het volgende:
[..]
Zeer scherp opgemerkt. Etnische radicalisering komt natuurlijk niet slechts van een kant. Enerzijds is het de overwegend autoctone plattelandsjeugd (klinkt m.i. iets meer ter zake doende, dan het sigmatiserende etiketje "Longsdale jongere") terwijl in de grotere steden deze etnische radicalisering zich omgekeerd bij overwegend allochtone jongeren voordoet.
Heel bijzonder hoe deze drogredenering altijd weer van stal wordt gehaald. Nogmaals: je kan nooit aantonen dat de ene groep ('Lonsdalejongeren') 'goed' is door voorbeelden aan te halen waaruit moet blijken dat de andere groep ( 'allochtonen') 'fout' is.quote:Probeer maar eens wat te zeggen van de overlast die veel hangjongeren in de stadswijken veroorzaken, geheid dat je uit je woning en buurt wordt weggetreiterd. We denken maar eens aan de Diamantbuurt. Als je dan een overheid of gemeentebestuur hebt die hier niet adequaat op ingrijpt - denk aan het beleid van pappen en nathouden dat Cohen voorstaat.
quote:Denk ook aan 'de cultuur van het cohennen' wat zoveel wil zeggen dat je de daders voor hun etterig intimiderend gedrag beloondt, en de slachtoffers met een vieze sneer na in hun hemdje laat staan, en je kunt op je vingers natellen dat sommigen het recht in eigen handen gaan nemen. Met alle radicalisering, segregatie en etnisch geweld als gevolg.
Hint voor de plattelander: De kleren maken de man, maar de drager bepaalt de dracht.![]()
Ik moet zeggen een bijzonder puik weerwoord?!... Waar haalde jij opeens die inspiratie vandaan? De onderbuik soms?. Het meest indrukwekkende van jouw reactie vond ik de plotselinge stilte die jij daarin liet vallen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Eindhoven is geen platteland, en als je het daar over 'Lonsdalejongere' hebt weet iedereen gelijk wat je bedoelt. Dat kan je stigmatiserend vinden, maar het is wel waar.
Heel bijzonder hoe deze drogredenering altijd weer van stal wordt gehaald. Nogmaals: je kan nooit aantonen dat de ene groep ('Lonsdalejongeren') 'goed' is door voorbeelden aan te halen waaruit moet blijken dat de andere groep ( 'allochtonen') 'fout' is.
[..]
Prem gaat zelfs niet meer in op deze kwestie, dat zegt genoeg!! Een waar non-issue dus.quote:Vanavond in Premtime: Illegale wiettelers huren steeds vaker huizen in welgestelde buurten om hun plantages in te richten; de groeiende groep meiden die tegen de wil van de ouders een hoofddoek gaat dragen en een woningbouwvereniging die huurders verplicht pantoffels te dragen vanwege geluidsoverlast. Presentatie: Prem Radhakishun.
Er is nog niemand schuldig verklaard door de rechter, dus daar kan je nog niks over zeggen.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:22 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Net zoals de vorige keer kan het niet missen natuurlijk
Dus omdat het een beladen onderwerp is mag de media met twee maten meten door de term "Lonsdale-jongeren" te lanceren, deze groep compleet zwart te maken en hun daden op de voorpagina te printen en voluit te bespreken. En een gelijkwaardige actie van moslims/allochtonen wordt niet genoemd, of in een hoekje op de 7e pagina weggemoffeld.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Omdat alles waar de Islam en/of Lonsdale bij betrokken is een beladen onderwerp is. Maar dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Geen woord meer aan toe te voegen. Hulde!quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:47 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Dus omdat het een beladen onderwerp is mag de media met twee maten meten door de term "Lonsdale-jongeren" te lanceren, deze groep compleet zwart te maken en hun daden op de voorpagina te printen en voluit te bespreken. En een gelijkwaardige actie van moslims/allochtonen wordt niet genoemd, of in een hoekje op de 7e pagina weggemoffeld.
Om een nog extremer voorbeeld te noemen: De man die in Amsterdam is overleden omdat zijn huis in de fik was gezet (hij lag er op dat moment in te slapen) door allochtonen die hij eerder op hun asociale gedrag had aangesproken is blijkbaar niet belangrijk genoeg voor het nieuws, en ook niet voor politici want niemand heeft het over hem gehad. De twee stoelen die in Uden zijn afgefikt komen wel op de voorpagina, de burgemeester zegt Lonsdale-jongeren aan te pakken en het merk misschien zelfs te verbieden. Balkenende belt de directeur van de school om te melden dat hij helaas niet kan komen, maar toch wel zijn medeleven wil betuigen.
Hier kan ik maar één simpele conclusie uit trekken: Twee stoeltjes in een moslimschool zijn voor de media en de politici belangrijker dan het leven van een autochtone man.
Het zou een drogredenering zijn als er beweerd wordt dat Lonsdale jongeren "beter" zijn dan bepaalde groepen allochtonen. Wat er echter door Lucida wordt beweerd is dat de reactie op wandaden van partijen verschillend door de autoriteiten wordt beoordeeld.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder hoe deze drogredenering altijd weer van stal wordt gehaald. Nogmaals: je kan nooit aantonen dat de ene groep ('Lonsdalejongeren') 'goed' is door voorbeelden aan te halen waaruit moet blijken dat de andere groep ( 'allochtonen') 'fout' is.
I hate hypocrites who try to "correct" you. Maar goed, neem de zin waar je op doelt er nog eens bij en lees wat er staat.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
nog even wat taalkundig gezeik: als je 'enerzijds' gebruikt moet je ook 'anderzijds' gebruiken.
Misschien dat je nog eens wilt proberen aan te geven wat je nu precies in deze context onder 'taalkundig gezeik' verstaat?!...quote:Etnische radicalisering komt natuurlijk niet slechts van een kant. Enerzijds is het de overwegend autoctone plattelandsjeugd (klinkt m.i. iets meer ter zake doende, dan het sigmatiserende etiketje "Longsdale jongere") terwijl in de grotere steden deze etnische radicalisering zich omgekeerd - Lees: anderzijds - bij overwegend allochtone jongeren voordoet.
De media maakt ze niet zwart hoor. Het zijn niet de media die ruiten van een moskee ingooien. Het zijn niet de media die met allochtonen op de vuist gaan. Het zijn niet de media die met een hakenkruis op hun arm op tv verschijnen (gisteravond gekeken ?).quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:47 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Dus omdat het een beladen onderwerp is mag de media met twee maten meten door de term "Lonsdale-jongeren" te lanceren, deze groep compleet zwart te maken en hun daden op de voorpagina te printen en voluit te bespreken.
Dat is niet waar. Pak je Telegraafs van de afgelopen maanden er maar bij.quote:En een gelijkwaardige actie van moslims/allochtonen wordt niet genoemd, of in een hoekje op de 7e pagina weggemoffeld.
Flauwekul. Dat is prominent in het nieuws geweest. Zeer prominent zelfs.quote:Om een nog extremer voorbeeld te noemen: De man die in Amsterdam is overleden omdat zijn huis in de fik was gezet (hij lag er op dat moment in te slapen) door allochtonen die hij eerder op hun asociale gedrag had aangesproken is blijkbaar niet belangrijk genoeg voor het nieuws, en ook niet voor politici want niemand heeft het over hem gehad.
Stoelen?quote:De twee stoelen die in Uden zijn afgefikt komen wel op de voorpagina,
Je kan niet lezen? De burgemeester van Uden heeft al helemaal niet zoiets gesuggereerd. Zijn collega van Venray wel, maar die heeft wel duidelijk gemaakt dat het hem niet gaat om het kledingmerk, maar om activiteiten (in de horeca) die een risico vormen voor de veiligheid in zijn gemeente. Uit het recente verleden is gebleken dat bij de problemen in Venray voornamelijk allochtonen en de zogenoemde 'Lonsdalejongeren' keer op keer betrokken zijn. Lijkt me legitiem als je daar iets tegen wil doen. Net als tegen bijvoorbeeld voetbalsupporters die keer op keer de orde verstoren.quote:de burgemeester zegt Lonsdale-jongeren aan te pakken en het merk misschien zelfs te verbieden. Balkenende belt de directeur van de school om te melden dat hij helaas niet kan komen, maar toch wel zijn medeleven wil betuigen.
Grappig dat bagatelliseren. Omdat de brandweer er snel bij was is de schade beperkt gebleven. Maar jij vindt poging tot moord ook een kwajongensstreek omdat er uiteindelijk niemand vermoord is?quote:Hier kan ik maar één simpele conclusie uit trekken: Twee stoeltjes in een moslimschool zijn voor de media en de politici belangrijker dan het leven van een autochtone man.
Die vraag over "enerzijds ... anderzijds" ? Die is volkomen offtopic en daar reageer ik dus ook niet op. Ik had ook liever gezien dat je in je reactie op de inhoud in ging, en niet louter en alleen op de vorm.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:10 schreef lucida het volgende:
@ ..-._---_-.- - ,
Had je al een antwoord op mijn vraag 'gecomponeerd'?
Je wilt mensen 'verbeteren', maar zodra ze met een weerwoord komen ga je het maar offtopic noemen. Erg sterk.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die vraag over "enerzijds ... anderzijds" ? Die is volkomen offtopic en daar reageer ik dus ook niet op. Ik had ook liever gezien dat je in je reactie op de inhoud in ging, en niet louter en alleen op de vorm.
Mee eensch....quote:Op woensdag 6 april 2005 09:41 schreef SCH het volgende:
Nou even een week alle media uit Uden en Venray opzouten.
je leert meer over hem in fb nieuws. echt té triestquote:Op woensdag 6 april 2005 11:15 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Je wilt mensen 'verbeteren', maar zodra ze met een weerwoord komen ga je het maar offtopic noemen. Erg sterk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |