Dood door schuld is het zoiezo niet en noodweer is nog maar zeer de vraag. Het is eerder doodslag.quote:Op maandag 28 maart 2005 23:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een rechter zal moeten kijken naar de feiten, wanneer ze beoordelen of het noodweer was, of dood door schuld. Dat is niet afhankelijk van het latere melden, lijkt me.
Dat zijn heel veel 'als' die je gebruikt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:25 schreef Refragmental het volgende:
Blijkbaar is het inlevingsvermogen van sommigen hier echt triest laag of zelfs afwezig.
Als er 2 mensen mij klem rijden en al scheldend m'n auto in puin trappen en met me willen "praten" dan vlucht ik. Als er dan toevallig 1 van die 2 voor m'n auto staat jammer dan, ik rijd door, uiteraard niet vol gas, maar als die persoon dan nog niet schuift en sjonnie staat dreigend naast m'n raam en wil steeds dringender met me "praten" gaat het gaspedal wat verder naar de vloer. En het laatste waar ik dan aan denk is de persoon voor m'n auto. Het belangrijkste op dat moment is je eigen veiligheid.
* mrcool is het hier 100% mee eens.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je hebt vooralsnog slechts begrip voor een scenario dat je grotendeels zelf hebt bedacht.
En nu is het maar afwachten................quote:Binnenland
di 29 mrt 2005, 16:06
Verdachte van doodrijden vrouw meldt zich
DEN HAAG - Een 19-jarige Hagenaar die vermoedelijk zondagmiddag in de Zuid-Hollandse plaats Honselersdijk een vrouw heeft doodgereden en daarna wegreed, heeft zichzelf aangegeven. Dat meldde de politie dinsdag.
Op eerste paasdag overleed een 20-jarige vrouw uit Wateringen, nadat zij op de Middel Broekweg in Honselersdijk was overreden. Het slachtoffer zat bij haar vriend in de auto en zij ergerden zich aan het rijgedrag van de automobilist voor hen, meldde de politie. Zij reden deze bestuurder klem om hem aan te spreken op dat gedrag. Wat er precies is gebeurd, zoekt de politie nog uit, maar de woordenwisseling leidde er uiteindelijk toe dat de aangesproken bestuurder wegging en daarbij de vrouw overreed
En vind je het dan onredelijk als je voor de rechter zou moeten verschijnen?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:53 schreef Gia het volgende:
En als iemand mij dan op die manier gaat bedreigen en me wil beletten dat ik wegrijd, dan is dat ook vette pech, maar ik rijd aan.
Nee, natuurlijk moet je daar verantwoording voor afleggen. Het is echter al duidelijk dat deze jongen bedreigd werd en ik vermoed dat hij geen kant op kon. Aan de ene kant stond de auto die hem klemreed en aan de andere kant de vrouw. Terwijl de man wellicht aanstalten maakte om het portier open te trekken om die jongen 'rijles' te geven.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:03 schreef SCH het volgende:
[..]
En vind je het dan onredelijk als je voor de rechter zou moeten verschijnen?
Zelf bedacht?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je hebt vooralsnog slechts begrip voor een scenario dat je grotendeels zelf hebt bedacht.
Dat is te begrijpen. Met twee van die dolgedraaide Westlanders een discussie aangaan is onbegonnen werk, ook na het omrijden van die vent in discussie te gaan...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:50 schreef SCH het volgende:
Op de radio hoorde ik de politie vertellen dat de man heeft verklaard erg bang geweest te zijn toen de twee uit de auto kwamen. Hij schijnt ook nu nog erg overstuur te zijn. Hij is in paniek weggereden, verklaart hij.
ik kan jullie verzekeren dat wij Westlanders heus niet zulke enge mensen zijn hoorquote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is te begrijpen. Met twee van die dolgedraaide Westlanders een discussie aangaan is onbegonnen werk, ook na het omrijden van die vent in discussie te gaan...
Denk dat al dat zinloos geweld maar bar weinig te maken heeft met 'pre-emptive strikes'.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:57 schreef NgInE het volgende:
het is meer de totale 'verharding' van de samenleving die er voor zorgt dat klootzakken nog brutaler worden. iedereen wordt van alle kanten bang gemaakt, we vertrouwen elkaar niet meer en dus lijkt het logisch om als eerste toe te slaan voordat de ander dit mogelijk kan doen. dat heet 'angst-cultuur'
Hij heeft zichzelf echter geen goed gedaan door 2 dagen te wachten, dat gaat hem zwaar aangerekend worden door de rechter vermoedelijk. De rechter zal stellen dat 2 dagen te lang is voor paniek en dat lijkt mij een terecht verwijt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Goed dat de man zich heeft gemeld. Nu is het gewoon afhandelen en klaar.
Dat verschilt per persoon.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf echter geen goed gedaan door 2 dagen te wachten, dat gaat hem zwaar aangerekend worden door de rechter vermoedelijk. De rechter zal stellen dat 2 dagen te lang is voor paniek en dat lijkt mij een terecht verwijt.
De tijd die hij wachtte met melden heeft maar weinig te maken met zijn emotionele gesteldheid op het cruciale moment.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
De rechter zal stellen dat 2 dagen te lang is voor paniek en dat lijkt mij een terecht verwijt.
Dat bepaalt de rechter wel. Doorrijden na een ongeluk is nooit een pre, maar het zal ook niet echt heel zwaar meewegen in een rechtzaak, vermoed ik.quote:Op woensdag 30 maart 2005 07:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De tijd die hij wachtte met melden heeft maar weinig te maken met zijn emotionele gesteldheid op het cruciale moment.
En deze 2 dagen mogen dus geen invloed hebben op de juridische afweging of het dood door schuld dan wel noodweer exces was.
Waarom meteen een karikatuur maken? De man had ook direct naar de politie kunnen rijden en zeggen: "ik heb iemand aangereden, ik durf niet terug maar misschien kunnen jullie even gaan kijken".quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Doorrijden na een ongeluk is hier wel erg cru gesteld. Nee, de meneer had moeten blijven staan met de auto en de vriend even een arm om de schouder moeten leggen. Sorry he, maar dat schoppen was ook niet liev!
Yeah right!
Wat denk je? De politie was nog niet op de hoogte gebracht?quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom meteen een karikatuur maken? De man had ook direct naar de politie kunnen rijden en zeggen: "ik heb iemand aangereden, ik durf niet terug maar misschien kunnen jullie even gaan kijken".
De man had zich nog niet gemeld nee.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat denk je? De politie was nog niet op de hoogte gebracht?![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |