abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2005 @ 23:52:35 #76
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_25819856
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die nuchter is (geen drugs gebruikt, niet gedronken heeft) zich niet schuldig voelt als ie net iemand heeft doodgereden (om een auto verdomme, om een verdomd krasje op een auto ). Maar dat ben ik.
Ik betwijfel dat het doodrijden veel met het krasje te maken heeft...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_25819921
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:49 schreef DennisMoore het volgende:
Melden?

Voordelen:
- Je hoeft niet langer met een geheim te leven.

Nadelen:
- Je geeft je over aan het oordeel van iemand die er niet bij was, en op basis van onvoldoende informatie, scheelkijkende getuigen, of leugens van anderen, tot een verkeerd oordeel zou kunnen komen.
- Je zult waarschijnlijk worden opgesloten en allerlei narigheden van het OM te verduren krijgen
- Je wordt het onderwerp van een mediacircus
- Je sleept je familie, en je werk erin mee.
- Je krijgt de kans dat Sjonnie of famile wraak gaat nemen.

Verplaats je maar eens serieus in die man.
Weet je wat ik zou doen? Ik zou me de plomp inrijden denk ik. Ik zou er niet mee kunnen leven, ook al zou ik er de voorkeur hebben om me zelf aan te geven. Best zwak eigenlijk.

Overigens mis ik een ding in deze discussie. De reden waarom hij klemgereden is. Stel dat de Hondabestuurder zo lomp reed, dat hij bijna kinderen van de weg had gereden, dat zou het klemrijden niet meteen gerechtvaardigd hebben, maar het zou wel aangeven wat voor een chauffeur het was. Dan kan ik me op zich voorstellen dat hij zou roekeloos zou vluchten met alle gevolgen van dien en vervolgens zich niet zou melden. Het type dat je in die docu's van SBS ziet zeg maar. De Amerikaanse toestanden.
pi_25819947
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:52 schreef NorthernStar het volgende:

Tuurlijk maakt hij zijn zaak zwakker als hij zich niet komt melden en opgespoort moet worden. Dat is het eerste waar de rechter naar zal gaan vragen.
Een rechter zal moeten kijken naar de feiten, wanneer ze beoordelen of het noodweer was, of dood door schuld. Dat is niet afhankelijk van het latere melden, lijkt me.

Leg de rechter gewoon uit waarom je je niet kwam melden.
quote:
Het OM als de kwaaie genius? Ze doen gewoon hun werk. Als er dooien vallen is het vrij normaal dat het aan een rechter voorgelegd wordt.
De manier waarop he? Zaak Erik O. gevolgd? OM ligt nogal onder vuur wat dat betreft.
Te vaak worden slachtoffers als daders behandeld.
Het OM beslist trouwens welke zaken ze wel en niet voor het gerecht brengen.
quote:
Nee, maar dus wel direct door het gedrag van de verdachte.
Denk 't niet, maar wil 't eens navragen zodra m'n juridische kennis z'n MSN weer eens aanzwengelt. .
pi_25819967
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Weet je wat ik zou doen? Ik zou me de plomp inrijden denk ik. Ik zou er niet mee kunnen leven, ook al zou ik er de voorkeur hebben om me zelf aan te geven. Best zwak eigenlijk.

Overigens mis ik een ding in deze discussie. De reden waarom hij klemgereden is. Stel dat de Hondabestuurder zo lomp reed, dat hij bijna kinderen van de weg had gereden, dat zou het klemrijden niet meteen gerechtvaardigd hebben, maar het zou wel aangeven wat voor een chauffeur het was. Dan kan ik me op zich voorstellen dat hij zou roekeloos zou vluchten met alle gevolgen van dien en vervolgens zich niet zou melden. Het type dat je in die docu's van SBS ziet zeg maar. De Amerikaanse toestanden.
Dan waren er getuigen geweest die hadden gezien dat de 2 auto's al een tijdje lomp bezig waren op de weg....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25819988
quote:
Overigens mis ik een ding in deze discussie. De reden waarom hij klemgereden is.
Je moet ook opletten tijdens de les! Het stel was van mening dat hij te langzaam reed. En nee, dat staat niet op internet, wel in de papieren telegraaf van vanochtend.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_25820013
quote:

Omdat je een mens gedood zou hebben, ook al was het een ongeluk?
Da's weird.
quote:
Overigens mis ik een ding in deze discussie. De reden waarom hij klemgereden is. Stel dat de Hondabestuurder zo lomp reed, dat hij bijna kinderen van de weg had gereden, dat zou het klemrijden niet meteen gerechtvaardigd hebben, maar het zou wel aangeven wat voor een chauffeur het was.
Volgens de klemrijder reedt de Honda niet goed door, en ging hij af en toe irritant remmen.
De klemrijder was dus waarschijnlijk gewoon aan het bumperkleven.
pi_25820069
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:57 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Je moet ook opletten tijdens de les! Het stel was van mening dat hij te langzaam reed. En nee, dat staat niet op internet, wel in de papieren telegraaf van vanochtend.
Nou ja.. ik volg het topic niet van het begin. Maar dat verandert in elk geval het beeld een beetje. Dan is deze zaak nog suffer en debieler dan ik al dacht. Alleen jammer dat waarschijnlijk niemand er een les uit leert. Kan me niet voorstellen dat notoire potentiele doodrijders en klemrijders (volgens mij moet je dat oefenen ) nu zeggen: oei.
pi_25820106
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nou ja.. ik volg het topic niet van het begin. Maar dat verandert in elk geval het beeld een beetje. Dan is deze zaak nog suffer en debieler dan ik al dacht. Alleen jammer dat waarschijnlijk niemand er een les uit leert. Kan me niet voorstellen dat notoire potentiele doodrijders en klemrijders (volgens mij moet je dat oefenen ) nu zeggen: oei.
Als de klemrijder wat om zijn vriendin gaf, dan heeft hij zijn lesje wel geleerd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25820136
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Omdat je een mens gedood zou hebben, ook al was het een ongeluk?
Da's weird.
Na, dat is het nu juist. Als ik zelf van overtuigd was dat het een ongeluk was, dan niet natuurlijk. Maar dat weet je hier nog altijd niet.
[..]
[/quote
Volgens de klemrijder reedt de Honda niet goed door, en ging hij af en toe irritant remmen.
De klemrijder was dus waarschijnlijk gewoon aan het bumperkleven.
[/quote]

Ja, Speedfreak gaf me een lesje. Het is gewoon te gek.
pi_25820149
quote:

[..]

Je mist het waarom, omdat de enige getuige die knul is en we hem ofwel geloven ofwel niet geloven.
Speculeren daarover maakt dit soort topics een reeks.
Er zijn zoveel scenario's mogelijk, de mijne is ms het minst aannemelijk, maar daarom niet minder waar
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25820160
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als de klemrijder wat om zijn vriendin gaf, dan heeft hij zijn lesje wel geleerd.
Ow ja, die knakker misschien wel Misschien, maar wellicht dat ie volgende week alweer een nieuw mokkel heeft gescoord Zo'n typ.
pi_25820212
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:03 schreef milagro het volgende:

[..]

Je mist het waarom, omdat de enige getuige die knul is en we hem ofwel geloven ofwel niet geloven.
Er zijn zoveel scenario's mogelijk, de mijne is ms het minst aannemelijk, maar daarom niet minder waar
Ja precies.. maar zou hij liegen over de reden van het klemrijden? Deze reden is al zielig genoeg.
pi_25820214
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ow ja, die knakker misschien wel Misschien, maar wellicht dat ie volgende week alweer een nieuw mokkel heeft gescoord Zo'n typ.
Wie weet, ben wel benieuwd hoe lang ze al een stel waren. Wellicht wilde hij indruk maken op zijn net gescoorde Anita door een of andere bejaarde klem te rijden.
pi_25820253
Tja..... Je kan zeggen wat je wilt, maar ik denk dat 9 van de 10 mensen in zo'n situatie ook niet was blijven wachten of het conflict misschien met een goed stukje ouderwets debat kon worden opgelost.

Mensen die blijkbaar zo buiten de beschaving staan dat ze menen iedereen die iets doet wat hen niet aanstaat zomaar klem te kunnen rijden en te bedreigen...Kotsmisselijk word ik ervan.

Als dat asociale volk zich normaal had gedragen had dat meisje nu nog geleefd. Die gozer zal er wel niet veel van geleerd hebben, want "leren" vereist een zekere hoeveelheid functioneel hersenweefsel.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 00:07:27 #90
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25820259
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:03 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat we hier over een paar weken toch echt uit zijn.

Anders doe ik hem naar TRU.

Met je losse bumper.
pi_25820289
*grin*
pi_25820332
Hebben ze die gast nou al gepakt die dit gedaan heeft?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_25820504
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja precies.. maar zou hij liegen over de reden van het klemrijden? Deze reden is al zielig genoeg.
het feit dat jij je dit afvraagt en niet waarschijnlijk acht dat-ie liegt omdat de leugen zo knullig is , maakt het juist waarschijnlijker dat-ie liegt, het is een list, hij veinst domheid in de hoop dat jij daar onschuld in leest.

Oh wat een slimme Westlander!! Uniek!!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 00:19:55 #94
117769 BBH-mode
altijd geil
pi_25820600
iedereen gaat er al van uit dat het tokkies waren in die auto (tokkie-wijf dus dood). maar aangezien er niet meer informatie is kan het ook heel anders liggen. gezien het klemrijden en het schoppen tegen de auto is het wel zeer aannemelijk dat het tokkie-volk is geweest maar toch is dat nog niet 100% zeker terwijl iedereen daar wel van uit gaat.

laat het idd een tokkie stel zijn geweest en die gozer in die civic een zeer angstig knulletje die d8 dat hij ff zou worden verbouwd dan nog had hij zich ondertussen moeten aangeven. ik zou er tenminste alle begrip voor hebben voor zijn handelen en misschien ook wel goedkeuren aangezien er veel gevallen van zinloos geweld zijn de laatste tijd.
Van thuiswonende studenten word niemand geil!
pi_25821292
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:09 schreef mrcool het volgende:
Hebben ze die gast nou al gepakt die dit gedaan heeft?
Nee.
pi_25823074
Weet dus ook niet precies waar het gebeurt is,maar die Middelbroekweg is hoogstens zeven kilometer lang.
Vanaf het dorp Kwintsheul tot aan de kruising Burgemeester Elsenweg staan welgeteld zes stoplichten.
De toegelaten maximum snelheid is dacht ik nog steeds zeventig km/pu.
Door middel van alle stoplichten kan je die zeven kilometer afleggen met een gemiddelde snelheid van pakweg 35 kmn/pu,het is zeg maar een en al optrekken,schakelen en weer afremmen.
Dus mijn mening dat de rode Honda te langzaam reed is duidelijk,dat ligt aan de verkeerssituatie.
Een zeer persoonlijke mening,in geval van de Honda bestuurder,ook ik zou me wel op de vlakte houden,gebruik zo lang de auto van mijn vrouw of zoon.
pi_25823087
Is er al een foto van het slachtoffer?
Of hoor je dat niet te vragen...
pi_25823619
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:40 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

ge·we·ten1 (het ~, ~s)
1 innerlijk besef van goed en kwaad waarnaar de mens de zedelijke waarde van eigen handelen beoordeelt

Wanneer je van jezelf weet dat je onschuldig bent, je bij het doodrijden niét moreel kwaad gehandeld hebt, dan is daarmee de rol van je geweten klaar, lijkt me. Dan heb je jezelf niet veroordeeld.

Leven met een geheim is totaal iets anders, heeft niet met het geweten te maken.
Ik heb hier over nagedacht maar ik snap er echt weinig van. Je weet dat door jouw toedoen iemand het leven heeft verloren. Hoe kan je het nou moreel verantwoorden om dat niet te melden aan de mensen om wie het gaat? Waar blijf je dan met je normen en waarden?
pi_25823667
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 07:54 schreef SCH het volgende:

Ik heb hier over nagedacht maar ik snap er echt weinig van. Je weet dat door jouw toedoen iemand het leven heeft verloren. Hoe kan je het nou moreel verantwoorden om dat niet te melden aan de mensen om wie het gaat? Waar blijf je dan met je normen en waarden?
Holle frasen, leeg insinuerend getoeter.

Wat is er moreel aan het melden, en wat is er immoreel aan het niet-melden, concreet.
Wie zijn 'de mensen om wie het gaat', en wat schieten ze ermee op.
pi_25823686
De mensen om wie het gaat, zijn ms de nabestaanden, die het wel prettig zouden vinden als ze weten wat er precies gebeurd is en dat de dader gestraft wordt, in geval van een misdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')