Omdat alles waar de Islam en/of Lonsdale bij betrokken is een beladen onderwerp is. Maar dat had je zelf ook kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:50 schreef AvispaCS het volgende:
Ik kan me herinneren dat er een tijdje geleden ook een 'normale' basisschool in de fik is gestoken. Hier heb ik een klein berichtje in een regionale krant op pagina 7 of 8 over gelezen. Hoezo wordt er hier in Nederland met twee maten gemeten?
Zeer scherp opgemerkt. Etnische radicalisering komt natuurlijk niet slechts van een kant. Enerzijds is het de overwegend autoctone plattelandsjeugd (klinkt m.i. iets meer ter zake doende, dan het sigmatiserende etiketje "Longsdale jongere") terwijl in de grotere steden deze etnische radicalisering zich omgekeerd bij overwegend allochtone jongeren voordoet.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:50 schreef AvispaCS het volgende:
Ik kan me herinneren dat er een tijdje geleden ook een 'normale' basisschool in de fik is gestoken. Hier heb ik een klein berichtje in een regionale krant op pagina 7 of 8 over gelezen. Hoezo wordt er hier in Nederland met twee maten gemeten?
Eindhoven is geen platteland, en als je het daar over 'Lonsdalejongere' hebt weet iedereen gelijk wat je bedoelt. Dat kan je stigmatiserend vinden, maar het is wel waar.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:49 schreef lucida het volgende:
[..]
Zeer scherp opgemerkt. Etnische radicalisering komt natuurlijk niet slechts van een kant. Enerzijds is het de overwegend autoctone plattelandsjeugd (klinkt m.i. iets meer ter zake doende, dan het sigmatiserende etiketje "Longsdale jongere") terwijl in de grotere steden deze etnische radicalisering zich omgekeerd bij overwegend allochtone jongeren voordoet.
Heel bijzonder hoe deze drogredenering altijd weer van stal wordt gehaald. Nogmaals: je kan nooit aantonen dat de ene groep ('Lonsdalejongeren') 'goed' is door voorbeelden aan te halen waaruit moet blijken dat de andere groep ( 'allochtonen') 'fout' is.quote:Probeer maar eens wat te zeggen van de overlast die veel hangjongeren in de stadswijken veroorzaken, geheid dat je uit je woning en buurt wordt weggetreiterd. We denken maar eens aan de Diamantbuurt. Als je dan een overheid of gemeentebestuur hebt die hier niet adequaat op ingrijpt - denk aan het beleid van pappen en nathouden dat Cohen voorstaat.
quote:Denk ook aan 'de cultuur van het cohennen' wat zoveel wil zeggen dat je de daders voor hun etterig intimiderend gedrag beloondt, en de slachtoffers met een vieze sneer na in hun hemdje laat staan, en je kunt op je vingers natellen dat sommigen het recht in eigen handen gaan nemen. Met alle radicalisering, segregatie en etnisch geweld als gevolg.
Hint voor de plattelander: De kleren maken de man, maar de drager bepaalt de dracht.![]()
Ik moet zeggen een bijzonder puik weerwoord?!... Waar haalde jij opeens die inspiratie vandaan? De onderbuik soms?. Het meest indrukwekkende van jouw reactie vond ik de plotselinge stilte die jij daarin liet vallen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Eindhoven is geen platteland, en als je het daar over 'Lonsdalejongere' hebt weet iedereen gelijk wat je bedoelt. Dat kan je stigmatiserend vinden, maar het is wel waar.
Heel bijzonder hoe deze drogredenering altijd weer van stal wordt gehaald. Nogmaals: je kan nooit aantonen dat de ene groep ('Lonsdalejongeren') 'goed' is door voorbeelden aan te halen waaruit moet blijken dat de andere groep ( 'allochtonen') 'fout' is.
[..]
Prem gaat zelfs niet meer in op deze kwestie, dat zegt genoeg!! Een waar non-issue dus.quote:Vanavond in Premtime: Illegale wiettelers huren steeds vaker huizen in welgestelde buurten om hun plantages in te richten; de groeiende groep meiden die tegen de wil van de ouders een hoofddoek gaat dragen en een woningbouwvereniging die huurders verplicht pantoffels te dragen vanwege geluidsoverlast. Presentatie: Prem Radhakishun.
Er is nog niemand schuldig verklaard door de rechter, dus daar kan je nog niks over zeggen.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:22 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Net zoals de vorige keer kan het niet missen natuurlijk
Dus omdat het een beladen onderwerp is mag de media met twee maten meten door de term "Lonsdale-jongeren" te lanceren, deze groep compleet zwart te maken en hun daden op de voorpagina te printen en voluit te bespreken. En een gelijkwaardige actie van moslims/allochtonen wordt niet genoemd, of in een hoekje op de 7e pagina weggemoffeld.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Omdat alles waar de Islam en/of Lonsdale bij betrokken is een beladen onderwerp is. Maar dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Geen woord meer aan toe te voegen. Hulde!quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:47 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Dus omdat het een beladen onderwerp is mag de media met twee maten meten door de term "Lonsdale-jongeren" te lanceren, deze groep compleet zwart te maken en hun daden op de voorpagina te printen en voluit te bespreken. En een gelijkwaardige actie van moslims/allochtonen wordt niet genoemd, of in een hoekje op de 7e pagina weggemoffeld.
Om een nog extremer voorbeeld te noemen: De man die in Amsterdam is overleden omdat zijn huis in de fik was gezet (hij lag er op dat moment in te slapen) door allochtonen die hij eerder op hun asociale gedrag had aangesproken is blijkbaar niet belangrijk genoeg voor het nieuws, en ook niet voor politici want niemand heeft het over hem gehad. De twee stoelen die in Uden zijn afgefikt komen wel op de voorpagina, de burgemeester zegt Lonsdale-jongeren aan te pakken en het merk misschien zelfs te verbieden. Balkenende belt de directeur van de school om te melden dat hij helaas niet kan komen, maar toch wel zijn medeleven wil betuigen.
Hier kan ik maar één simpele conclusie uit trekken: Twee stoeltjes in een moslimschool zijn voor de media en de politici belangrijker dan het leven van een autochtone man.
Het zou een drogredenering zijn als er beweerd wordt dat Lonsdale jongeren "beter" zijn dan bepaalde groepen allochtonen. Wat er echter door Lucida wordt beweerd is dat de reactie op wandaden van partijen verschillend door de autoriteiten wordt beoordeeld.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder hoe deze drogredenering altijd weer van stal wordt gehaald. Nogmaals: je kan nooit aantonen dat de ene groep ('Lonsdalejongeren') 'goed' is door voorbeelden aan te halen waaruit moet blijken dat de andere groep ( 'allochtonen') 'fout' is.
I hate hypocrites who try to "correct" you. Maar goed, neem de zin waar je op doelt er nog eens bij en lees wat er staat.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
nog even wat taalkundig gezeik: als je 'enerzijds' gebruikt moet je ook 'anderzijds' gebruiken.
Misschien dat je nog eens wilt proberen aan te geven wat je nu precies in deze context onder 'taalkundig gezeik' verstaat?!...quote:Etnische radicalisering komt natuurlijk niet slechts van een kant. Enerzijds is het de overwegend autoctone plattelandsjeugd (klinkt m.i. iets meer ter zake doende, dan het sigmatiserende etiketje "Longsdale jongere") terwijl in de grotere steden deze etnische radicalisering zich omgekeerd - Lees: anderzijds - bij overwegend allochtone jongeren voordoet.
De media maakt ze niet zwart hoor. Het zijn niet de media die ruiten van een moskee ingooien. Het zijn niet de media die met allochtonen op de vuist gaan. Het zijn niet de media die met een hakenkruis op hun arm op tv verschijnen (gisteravond gekeken ?).quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:47 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Dus omdat het een beladen onderwerp is mag de media met twee maten meten door de term "Lonsdale-jongeren" te lanceren, deze groep compleet zwart te maken en hun daden op de voorpagina te printen en voluit te bespreken.
Dat is niet waar. Pak je Telegraafs van de afgelopen maanden er maar bij.quote:En een gelijkwaardige actie van moslims/allochtonen wordt niet genoemd, of in een hoekje op de 7e pagina weggemoffeld.
Flauwekul. Dat is prominent in het nieuws geweest. Zeer prominent zelfs.quote:Om een nog extremer voorbeeld te noemen: De man die in Amsterdam is overleden omdat zijn huis in de fik was gezet (hij lag er op dat moment in te slapen) door allochtonen die hij eerder op hun asociale gedrag had aangesproken is blijkbaar niet belangrijk genoeg voor het nieuws, en ook niet voor politici want niemand heeft het over hem gehad.
Stoelen?quote:De twee stoelen die in Uden zijn afgefikt komen wel op de voorpagina,
Je kan niet lezen? De burgemeester van Uden heeft al helemaal niet zoiets gesuggereerd. Zijn collega van Venray wel, maar die heeft wel duidelijk gemaakt dat het hem niet gaat om het kledingmerk, maar om activiteiten (in de horeca) die een risico vormen voor de veiligheid in zijn gemeente. Uit het recente verleden is gebleken dat bij de problemen in Venray voornamelijk allochtonen en de zogenoemde 'Lonsdalejongeren' keer op keer betrokken zijn. Lijkt me legitiem als je daar iets tegen wil doen. Net als tegen bijvoorbeeld voetbalsupporters die keer op keer de orde verstoren.quote:de burgemeester zegt Lonsdale-jongeren aan te pakken en het merk misschien zelfs te verbieden. Balkenende belt de directeur van de school om te melden dat hij helaas niet kan komen, maar toch wel zijn medeleven wil betuigen.
Grappig dat bagatelliseren. Omdat de brandweer er snel bij was is de schade beperkt gebleven. Maar jij vindt poging tot moord ook een kwajongensstreek omdat er uiteindelijk niemand vermoord is?quote:Hier kan ik maar één simpele conclusie uit trekken: Twee stoeltjes in een moslimschool zijn voor de media en de politici belangrijker dan het leven van een autochtone man.
Die vraag over "enerzijds ... anderzijds" ? Die is volkomen offtopic en daar reageer ik dus ook niet op. Ik had ook liever gezien dat je in je reactie op de inhoud in ging, en niet louter en alleen op de vorm.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:10 schreef lucida het volgende:
@ ..-._---_-.- - ,
Had je al een antwoord op mijn vraag 'gecomponeerd'?
Je wilt mensen 'verbeteren', maar zodra ze met een weerwoord komen ga je het maar offtopic noemen. Erg sterk.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die vraag over "enerzijds ... anderzijds" ? Die is volkomen offtopic en daar reageer ik dus ook niet op. Ik had ook liever gezien dat je in je reactie op de inhoud in ging, en niet louter en alleen op de vorm.
Mee eensch....quote:Op woensdag 6 april 2005 09:41 schreef SCH het volgende:
Nou even een week alle media uit Uden en Venray opzouten.
je leert meer over hem in fb nieuws. echt té triestquote:Op woensdag 6 april 2005 11:15 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Je wilt mensen 'verbeteren', maar zodra ze met een weerwoord komen ga je het maar offtopic noemen. Erg sterk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |