Sinds d'r eerste album uitkwam he, duh.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:27 schreef Svensational het volgende:
Ik zie anders nergens staan hoelang ze al op weg is naar dat tweede album
Nee, dat bedoel ik ook niet. Wat was de allereerste geplande releasedatum voor het nieuwe? Het kan ook zijn dat ik in de war ben met singles die uitgesteld werden.quote:
Oh, er is officieel nog geen releasedatum geweest, alleen werd eerst gemeld dat 'ie in het voorjaar zou komen, de laatste tijd steeds vaker net voor de/in de zomer.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:30 schreef Svensational het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik ook niet. Wat was de allereerste geplande releasedatum voor het nieuwe? Het kan ook zijn dat ik in de war ben met singles die uitgesteld werden.
quote:HIND: ‘‘binnenkort komt mijn nieuwe album uit, waarvoor ik voor het eerst een aantal nummers zelf heb geschreven. De cd gaat een beetje de Arabische kant op. Pop met een etnisch tintje. Dat is wie ik ben – half westers, half Arabisch. Mijn vader komt uit Marokko, mijn moeder is Nederlandse. Mijnvader wil graag dat zijn dochters Arabisch kunnen spreken en zijn land kennen. We eten daarom Marokkaans, hebben Marokkaanse lessen gevolgd en gaan elk jaar naar ons tweede thuis, Marokko. Ik draag het beste uit twee culturen met me mee, dat maakt me rijk. Wat me in de Marokkaanse cultuur aanspreekt, is de gastvrijheid. Nederlanders zijn weer lekker nuchter: ‘doe maar normaal, dan doe je gek genoeg.’ Waar ik me over verbaas, is dat mensen altijd zo enthousiast zijn als een buitenlandse het ver schop. Het is toch gewoon toeval dat ik Marokkaanse vader heb?’’
FOTO'S!
Typisch Hollands? „Witlof en stamppot, vooral hutspot en zuurkool.”
Lekker? „Nee, ik vind er weinig smaak aan zitten. Ik eet het liefst couscous met kip, rozijnen en uitjes. Lekker zoet.”
Smerig? „Spruitjes. Net alsof je een plant zit te eten ofzo…”
Hoe vaak? „Toch wel drie keer per week.”
Zelf Hollands koken? „Ik heb weinig kook ervaringen. Mijn ouders koken voortreffelijk voor mij. Wat een luxe eigenlijk! Als ik zelf kook, dan maak ik iets makkelijks waarvoor ik geen uren in de keuken hoef te staan. Maar niet snel Hollands dus.”
Nee hoor.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:16 schreef Svensational het volgende:
Is ze zeg maar een beetje aangekomen?
Ja, je begint nu echt te zien dat ze zwanger is van Lee Towersquote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:16 schreef Svensational het volgende:
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:16 schreef Svensational het volgende:
quote:
Deze kans was gewoon te mooi om hem te laten lopenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 07:35 schreef nipeng het volgende:
[..]
Hehehe, het is in overleg gebeurd hoor.
Volgens mij is dat wel tekenend voor haar fans.quote:Op zondag 19 juni 2005 16:40 schreef BVO het volgende:
Sinds 'ie in MUZ staat is het een beetje een eenmanstopic geworden..
Maar wel een hele grote.quote:Op zondag 19 juni 2005 17:31 schreef Christine het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel tekenend voor haar fans.
Oftewel: ze heeft er maar één.
Heb jij er zoveel aangeschaft danquote:Op zondag 19 juni 2005 17:32 schreef BVO het volgende:
[..]
Maar wel een hele grote..
Oh, nog even happen... toevallig wel meer dan 50.000 platen verkocht.
.
Whehe.quote:Op zondag 19 juni 2005 17:34 schreef Christine het volgende:
[..]
Heb jij er zoveel aangeschaft dan
Ga es wat nuttigers met je geld doen zeg
Nog niet dusquote:Op maandag 8 augustus 2005 15:15 schreef BVO het volgende:
De clip is vanaf komende maandag te zien op zowel MTV, TMF als The Box..
Ik denk het ook dan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:18 schreef Hind. het volgende:
[..]
Nog niet dus. Ik denk ergens later deze week.
Er wordt veel gelukrt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:34 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ze heeft niet veel fans hier..
En wat een lelijke foto op die hoes.
Die heb ik dus welquote:Om de streaming video's te kunnen bekijken heb je minimaal Windows Media Player 9 nodig.
Download de nieuwste versie van Windows Media Player!
Die heb ik dus al.quote:
Dan doe je dus toch iets fout.quote:
Toch heeft ze een vervelend hoofdquote:
Clip sinds vandaag uit, single 29 augustus te koop, nieuwe album 26 september.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Toch heeft ze een vervelend hoofd
Ik hoor btw echt nooit meer iets van haar, tis dat ik toevallig op dit topic stuitte
Jouw posts in dit topic blinken ook nooit uit van enthousiasme.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:14 schreef Christine het volgende:
[..]
Hethoeft
niet
hoor
Ik heb jou echt nog nooit iets "enthousiasts" zien posten.
Ik had het over haar posts in het algemeen, niet alleen in dit topic.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:15 schreef BVO het volgende:
[..]
Jouw posts in dit topic blinken ook nooit uit van enthousiasme..
Heb je hem al gehoord? Kom maar op met de kritieken hoor..
Op TMFsite, op de The Box en hopelijk snel ook op TMF zelf.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:16 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik had het over haar posts in het algemeen, niet alleen in dit topic.
En ik heb 'm nog niet gehoord, maar heb ook nog geen tijd gehad om te luisteren. Maar dat ga ik meteen even doen.
Tja ik ben in tweestrijd..ik vind haar stem in *sommige* nummers wel mooi maar zij als mens op zich zeg maar wekt weerstand bij me opquote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:14 schreef Christine het volgende:
[..]
Hethoeft
niet
hoor
Ik heb jou echt nog nooit iets "enthousiasts" zien posten.
Ik doelde eigenlijk op ál je posts op fok. Heb jou nog nooit ergens zonder een "quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja ik ben in tweestrijd..ik vind haar stem in *sommige* nummers wel mooi maar zij als mens op zich zeg maar wekt weerstand bij me op
*Wijst op signature*quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:23 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op ál je posts op fok. Heb jou nog nooit ergens zonder een "" of andere negatieve/pessimistische insteek zien posten.
Ik ben btw nu mediaplayer 10 aan het downloaden, dus ik zal binnenkort even laten weten wat ik ervan vond.
Die heeft ze niet zelf gemaakt. Die op haar nieuwe album echter wél, een album dat naar eigen zeggen veel meer bij haar past. Probeer die eens dus binnenkort.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:28 schreef mrkanarie het volgende:
ik vind Hind een erg goede zangeres, zeer zeker! Maar ik vind de nummers die ze zelf heeft gemaakt geen fuck aan. Helaas.
Zal ik doen!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:31 schreef BVO het volgende:
[..]
Die heeft ze niet zelf gemaakt. Die op haar nieuwe album echter wél, een album dat naar eigen zeggen veel meer bij haar past. Probeer die eens dus binnenkort..
In welke zin?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:02 schreef happyme28 het volgende:
maar de muziekkeuze vind ik té Arabisch
Ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:49 schreef Christine het volgende:
Hij 's best leuk. Heel anders dan wat we van Hind gehoord hebben tot nu toe.
Juist die Arabische instrumenten. Ik hou gewoon niet van dat geluid. Werkt me op mijn zenuwen, gewoon niet mooi, kan toch? Ben heel benieuwd of het aanslaat, maar ik vind het niets.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:03 schreef BVO het volgende:
[..]
In welke zin?.
Het nummer is juist een mengeling van Arabische en Westerse facetten. Arabische instrumenten, westers arrangement. Mooi juist..
Dat het je smaak niet is kan natuurlijk, had alleen het idee dat je het nummer als slecht kwalificeerde omdat het van die instrumenten in zich heeft.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:31 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Juist die Arabische instrumenten. Ik hou gewoon niet van dat geluid. Werkt me op mijn zenuwen, gewoon niet mooi, kan toch? Ben heel benieuwd of het aanslaat, maar ik vind het niets.
Het zal me niks verbazen als we haar volgend jaar sturen...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:13 schreef BVO het volgende:
Ik krijg er trouwens wel een beetje en songfestivalgevoel bij..
Het refrein bleef bij mij na de eerste keer ook niet helemaal hangen, maar na een paar keer kan je het dromen hoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 03:26 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vind haar nu een stuk volwassener klinken, al zingt ze wel een toontje lager dan dat ik leuk vind
Het nummer is erg gaaf, al had ik graag een duidelijker refrein gehad...
Ook had er een stevigere beat onder gekund..
Maar de clip is wel gaaf....
Ze is echt een artiest geworden
Met dit nummer had ze gewonnen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zal me niks verbazen als we haar volgend jaar sturen...
Ik vind haar nog steeds erg leuk
Op TMF inmiddels ook.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:21 schreef BVO het volgende:
[..]
Het refrein bleef bij mij na de eerste keer ook niet helemaal hangen, maar na een paar keer kan je het dromen hoor..
En de beat is in vergelijking met het vorige album toch al vrij stevig..
De clip is geweldig..
Waarom komt 'ie 20 keer per dag op The Box, maar nog niet op TMF?!.
Ze zijn daar altijd zo traag met nieuwe nummers..
Ik vind de Arabische invloeden in dit nummer en de andere nummers van dit album juist geweldig.quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:54 schreef Airelle het volgende:
Soms vind ik alleen dat ze de 'arabische' invloeden een beetje forceert.
Verder is ze nog steeds de beste gebleken uit Idols.
Mooi dat ze naar me luistert.quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:34 schreef BVO het volgende:
Nou Tom, Hind was het met je eens hoor..
Nieuwe cover is deze:
[afbeelding]
Nu moet ik bekennen dat ik die ook nog wel grappig vond.quote:
Doet ze normaal ook niet al te vaak, zal wel speciaal voor de clip wezen.quote:Sinds wanneer draagt Hind eigenlijk topjes enzo? Ik dacht dat ze dat stom vond..
Mooi.quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:34 schreef BVO het volgende:
Nou Tom, Hind was het met je eens hoor..
Nieuwe cover is deze:
[afbeelding]
quote:DW VW AW ARTIEST TITEL CLIPCODE
01 01 04 Brace ft. Ali B Hartendief 433
02 -- 01 Pussycat Dolls ft. Busta Rhymes Don't Cha 610
03 -- 01 Hind Give Me A Sign 405
04 05 07 Ciara ft. Ludacris Oh 272
05 03 02 The Game Dreams 385
06 06 08 M.V.P. Roc Ya Body 444
07 02 03 Black Eyed Peas Don't Lie 535
08 10 02 Belle Perez Que Viva La Vida 645
09 07 04 Rihanna Pon De Replay 333
10 30 02 Eddy Zoey ft. Yes-R Kan Me Niet Meer Schelen 809
Dat eerste dus.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:51 schreef happyme28 het volgende:
Edit: het is inmiddels van haar site verwijderd. Weet niet of het optreden toch door gaat, of dat ze zelf ook inzien dat de inhoud van het bericht niet echt goed gekozen is.
Niet echt, Kwalbert vertelde alleen wat over haar nieuwe album en ze lieten zo'n 20 sec. van haar clip zien, dat was het.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:44 schreef happyme28 het volgende:
Sorry, had niet eerder tijd om het te plaatsen. Overigens heb ik haar niet gezien in Boulevard, of heb ik wat gemist??
Vanochtend was ze bij radio 2.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:39 schreef BVO het volgende:
Donderdagochtend is ze bij Giel Beelen op 3FM.
Ça ne marche pas.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:44 schreef BVO het volgende:
[..]
Vanochtend was ze bij radio 2.
http://www.hindfan.nl/downloads/gmas.html
De MP3 is op het eind alleen niet zo super, maarja.
quote:AMSTERDAM - "Als mensen mijn nieuwe cd hebben beluisterd, dan leren ze mij kennen", zegt zangeres Hind Laroussi (20) over haar nieuwe cd Halfway Home. De titel van de nieuwe cd slaat op haar culturele achtergrond. "Ik ben in Nederland geboren maar mijn vader komt uit Marokko en daar voel ik me ook helemaal thuis."
Halfway Home is de tweede cd van de zangeres. Haar debuut stamt uit 2003. Deze werd opgenomen korte tijd nadat ze derde werd bij het succesvolle tv-programma Idols. Halfway Home, vanaf 3 oktober in de winkel, ligt veel dichter bij haarzelf, zegt de zangeres. "Ik heb mijn eigen stijl gevonden. De plaat is een mix tussen Westerse en Arabische popmuziek. Het album is meer wie ik zelf ben, ook omdat ik vier nummers zelf heb geschreven."
De zelfgeschreven nummers gaan vooral over onrecht in de wereld. Zo schreef Hind het nummer Ya Wili over haar bezoek aan India en een project wat ze daar bekeek waarin de vrouwen met een klein krediet een eigen zaak konden opbouwen. Ashamed schreef ze samen met Tjeerd Oosterhuis en gaat over uitgeprocedeerde asielzoekers.
Onmenselijke verhalen
"Ik heb zoveel onmenselijke verhalen gehoord over mensen die terug moeten naar hun land terwijl ze al jaren in Nederland wonen." Hind zegt dat ze geen politiek statement wil maken. "Het is meer een gevoel vanuit mezelf, dan dat ik er een duidelijk standpunt mee inneem." Ze noemt het extra speciaal om de nummers te zingen die ze zelf heeft geschreven. "Ze komen recht uit mijn hart, dat doet heel veel met je om dat aan het publiek te laten horen."
Met de nieuwe cd maakt Hind vanaf 2006 een theatertour. De premičre is 6 februari in haar woonplaats Gouda. "De toer is echt een droom die uitkomt, ik wilde altijd al in het theater zingen." Ze heeft het idee dat ze in die toer veel van haarzelf kan leggen. "Ik ben van de details en daarom ben ik erg blij dat ik kan werken met mooie decors, kleding en licht."
Op dit moment is de zangeres druk bezig met te bedenken hoe haar show eruit komt te zien. "Ik ga ook op het podium vertellen hoe ik tot bepaalde nummers ben gekomen. Eigenlijk ben ik niet zo'n prater, maar ik wil de mensen toch wat meegeven, zodat ze aan het eind van de avond denken: we hebben Hind echt leren kennen." Een andere wens van Hind, naast de theatertour, is meer nummers schrijven. "Maar ik moet wel kritisch blijven. Ik kom natuurlijk pas net kijken en het belangrijkste is dat ik blijf groeien als zangeres en artiest."
Idols
Hind werd populair door het programma Idols waar ze derde werd na Jamai en Jim. Ze denkt dat dat programma haar altijd zal blijven achtervolgen, maar vervelend vindt ze het niet. "Ik ben erg dankbaar dat ik mee heb kunnen doen aan Idols. Ik heb daar zoveel geleerd in hele korte tijd, het is nu mijn taak om te laten zien dat ik een volwassen artiest ben geworden."
quote:Hind is helemaal terug! Sinds zaterdag 3 september ligt de eerste single van haar nieuwe album 'Halfway Home' in de winkel. Deze week komt de single met stip binnen op nummer 15 in de Megatop 100.
Toe maarquote:Op vrijdag 9 september 2005 18:20 schreef BVO het volgende:
En nog wat data:
Di. 13-09-2005 06:00 Hind op de radio Yorin FM bij Stenders vroeg.
Do. 15-09-2005 19:00 Optreden en signeersessie in Mediamarkt Den Haag.
Za. 17-09-2005 11:00 Optreden en signeersessie in Mediamarkt Utrecht.
Za. 24-09-2005 21:00 Hind op de tv Ned2 bij TROS TV Show
Ma. 03-10-2005 07:00 Hind op de tv Ned1 bij Goedemorgen Nederland
quote:Zangeres Hind is bevestigd als zevende en laatste act van TMF Smash: het festival waarbij alles draait om LIVE muziek. TMF Smash vindt plaats op zondag 2 oktober in de Melkweg in Amsterdam van 17.00 tot 23.00 uur. Eerder werden al optredens bevestigd van de Sugababes, Lucie Silvas, Racoon, Lange Frans & Baas B, Liset Alea en Brace. De kaartverkoop voor TMF Smash is gestart.
Het is een tijdje stil geweest rondom zangeres en ex-idol Hind maar nu is ze helemaal terug met haar nieuwe single ‘Give Me A Sign’ en haar tweede album Halfway Home. De opvolger van haar debuutalbum Around the World uit 2003 bevat veel Arabische invloeden en is met vier zelfgeschreven nummers de meest persoonlijk plaat van Hind tot nu toe. De single ‘Give Me A Sign’ kwam afgelopen week met stip binnen in de hitlijsten.
TMF Smash, georganiseerd door Mojo Concerts in samenwerking met TMF, beleeft op 2 oktober zijn eerste editie. Het festival zal twee keer per jaar gaan plaatsvinden. Zeven acts geven tijdens TMF Smash een optreden in de twee zalen van de Melkweg, variërend van 45 minuten tot 1 uur, mét live band. Behalve Hind zijn er optredens te zien van de Sugababes, Lucie Silvas, Lange Frans & Baas B, Brace, Racoon en nieuwkomer Liset Alea. TMF Smash wordt gehost door SpaceKees & Terilekst.
Ja, wat is dat voor een dingen van Fame op de Dam? Weet je wie er nog meer zijn?quote:Op donderdag 15 september 2005 16:02 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Hind komt zaterdag 25 september op de Dam optreden bij het 15 jarig jubileum van FAME.
Het is tussen 13 en 17.00 uur...weet niet hoelaat Hind moet
FAME music, ’s lands grootste muziek en entertainment winkel bestaat 15 jaar en dat gaan we vieren. FAME pakt namelijk groot uit met een concert op de Dam. 25 september staat de Dam namelijk vol met Nederlandse top artiesten zoals Pete Philly, Wolter Kroes, Jannes, Alderliefste, Peter Beense, Hind en als hoofdact Acda en de Munnik, en het mooiste komt nog: Het concert is volledig gratis!quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ja, wat is dat voor een dingen van Fame op de Dam? Weet je wie er nog meer zijn?
Bij mij klonk alles goed....quote:Op zondag 18 september 2005 14:58 schreef BVO het volgende:
Ik hoorde alleen van mensen dat het geluid op tv nogal slecht was? Heb het zelf nog niet gezien.
Wolter Kroes? Jannes? Peter Beense?quote:Op zondag 18 september 2005 14:06 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
FAME music, ’s lands grootste muziek en entertainment winkel bestaat 15 jaar en dat gaan we vieren. FAME pakt namelijk groot uit met een concert op de Dam. 25 september staat de Dam namelijk vol met Nederlandse top artiesten zoals Pete Philly, Wolter Kroes, Jannes, Alderliefste, Peter Beense, Hind en als hoofdact Acda en de Munnik, en het mooiste komt nog: Het concert is volledig gratis!
Omdat ze er als laatste ingepast is he.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[afbeelding]
Hind mag maar een half uurtje
Ik had mijne allang gekochtquote:Op woensdag 21 september 2005 20:41 schreef BVO het volgende:
[..]
Omdat ze er als laatste ingepast is he..
Maar goed, ik ben druk bezig met kaartjes winnen..
Ze is wel dik hequote:Op zondag 18 september 2005 15:23 schreef BVO het volgende:
Die 2 bij Hind? Nee man..
Eentje is d'r zus..
[afbeelding]
En vandaag is er weer een herhaling van die uitzending van Play.quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:09 schreef BVO het volgende:
Erg leuk was ze net bij Play..
Morgenavond is ze bij Ivo Niehe in de Tros TV Show, zondagavond is ze bij Life and Cooking.
Hij bevalt uitstekend, ontzettende groei heeft ze gemaakt sinds haar eerste album.quote:
Interessante site omdat je hier stukjes van de demo's kunt beluisteren zoals Hind die kreeg te horen en omdat je aan de weet komt hoe de nummers voor haar zijn aangepast. Het nummer "I'll Go On" heette oorspronkelijk Den Yirnas (Δεν γυρνάς) "Je komt niet terug" waarbij het Griekse refrein naar het Arabisch is vertaald.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:34 schreef BVO het volgende:
Van de productiemaatschappij waar ze vier nummers heeft opgenomen:
Video's: http://www.songemporium.com/video_clips/
Bij het tweede deel van het interview is een stuk te horen van het nummer met Arabisch refrein, vind het persoonlijk erg mooi..!
Bij de opnames ook veel stukjes muziek te horen..
Ook de demo van "Give Me A Sign" klinkt eerder Grieks dan Arabisch. Eigenlijk wordt de Arabische sfeer in de versie van Hind vooral opgeroepen door het intro en de gebruikte instrumenten. Dit nummer is ook opgenomen door ene Maro Lytra (Μάρω Λύτρα) die boven is komen drijven in de Griekse versie van de talentenjacht Fame Academy:quote:Bij http://www.songemporium.com/hear/ zijn demo's te horen, o.a. van Give me a Sign, zoals zij hem te horen kreeg (gezongen dus door een andere zangeres)
Het nummer “Make Me Yours Tonight” is een onverbloemde oproep van de zangeres om sex met haar te hebben en dat was kennelijk toch net iets te pikant voor Hind, vandaar dat dit ene zinnetje is veranderd in het heel wat onschuldiger klinkende “Can’t you see the light of love”. De rest van de tekst is niet veranderd.quote:Volgens die site is Make me yours tonight ook een nummer dat ze opgenomen heeft, hoewel ik er nog nooit van gehoord heb, dus weet niet of dat zo is.
quote:Verslag reis Hind (24-03-2006)
Muziek in een Zuid-Afrikaanse studio
Hind gaat samen met haar band voor Mundial een week naar Zuid-Afrika, Johannesburg. Samen met twee Zuid-Afrikaanse zangeressen gaat ze optreden op uiteenlopende locaties in en rond Johannesburg. Ze treden op in een upperclass restaurant in de sjieke wijk Rosebank, in een opvanghuis voor gehandicapte kinderen, in het theater 'Bassline' en in de hoofdstad Pretoria.
Al in het vliegtuig krijgen Hind en haar band alle aandacht van de stewardessen. Ze beloven zelfs om naar één van de optredens in Johannesburg te komen kijken. Na de lange vliegreis komen we aan op een bijna uitgestorven vliegveld. Een tas is verdwenen, maar blijkt later door een Belgisch stel mee te zijn genomen. Gelukkig komen ze snel terug en kunnen wij vertrekken naar ons hotel. Daar aangekomen lijkt het geen Zuid-Afrika, maar een vijf sterren hotel in Europa. Alleen het hek met stroomdraad dat eromheen staat verraadt dat we in Johannesburg zijn. Een biertje drinken in de stad zit er dan ook niet in, te gevaarlijk. Lekker slapen en morgen Johannesburg eens bij daglicht bekijken.
De volgende ochtend schijnt een zwak zonnetje en is de temperatuur aangenaam. Nu mogen we met z'n allen wel even over straat. Twee straten verderop is het restaurantje, waar we de rest van de groep gaan ontmoeten. Twee zangeressen (Bianca la Grange en Nosisi), waar Hind mee gaat optreden en de band van Nosisi, Kwani Experience. Na het heerlijke ontbijt gaan we naar de studio. Achter een huis, met alweer een hek, is de kamer waar de repetitie plaatsvindt. Er is anderhalve dag uitgetrokken om samen een optreden voor te bereiden.
's Avonds wordt een tafel buitengezet met 'echt' Zuid-Afrikaans eten. Bianca, een van de zangeressen moet eerder weg. Ze belt tien minuten later haar moeder. Onderweg is haar autoruit ingeslagen. Ze hebben haar telefoon afgepakt. Als wij terug naar het hotel rijden, gaan de deuren op slot. Het raampje dat wordt opengedraaid tegen de hitte moet ook snel dicht. Het is pas acht uur als we bij het hotel aankomen, maar toch zijn de meesten doodmoe.
Optreden voor de 'buppen' van Johannesburg
Maart in Zuid-Afrika. In deze tijd van het jaar schijnt er toch meestal wel een lekker zonnetje. Helaas regent het en dat zal het de hele dag ook blijven doen. Vandaag repeteren we nog een halve dag in de studio. Alle nummers worden nog eens doorgenomen en de laatste veranderingen worden aangebracht.
Om drie uur rijden we door de sjieke buurt Rosebank. In het restaurant Divine Lounge vindt het eerste optreden plaats. Hier komen de yuppen van Johannesburg. Er zijn veel regels, waar je aan moet voldoen om naar binnen te kunnen. Zo moet je ouder zijn dan 23. Gelukkig mag Hind gewoon optreden
Om vijf uur is er een soundcheck. Daarna is er nog even tijd om in wat winkels te snuffelen. De prijzen laten duidelijk zien in welke buurt van Johannesburg we zijn. Hind koopt een paar Afrikaanse cd's en ook de band vermaakt zich goed in de muziekzaak.
Na anderhalf uur moeten we echt weer terug naar de Divine Lounge, waar het eten al op ons staat te wachten. Daarna begint Bianca La Grange met een optreden met haar band.
Ondertussen kleedt Hind zich om op het toilet. Hier worden ook wat zangoefeningen gedaan (zanglerares Setske is meegekomen naar Zuid-Afrika). Uit het toilet klinken noten van Setske en Hind zingt tijdens het opmaken de noten na.
Na een half uur optreden van Bianca nemen Hind en haar band het over. Het publiek is erg enthousiast. Vooral wanneer Hind gaat buikdansen. De stewardessen van KLM gaan helemaal uit hun dak.
(Op de heenweg raakten de stewardessen hartstikke enthousiast toen ze Hind zagen. De charmeurs van de band maakte ook nog eens veel indruk, waardoor er al snel publiek voor het eerste optreden was geregeld. Met de hele crew kwamen ze naar de Divine Lounge om Hind te zien optreden.)
Hind en de band spelen eerst een paar nummers alleen en daarna zingen Bianca en Nosisi mee. Ze spelen samen drie nummers van de cd van Hind en een typisch Afrikaans nummer. Het publiek danst op de nummers mee. Er zijn ook twee heel bekende Zuid-Afrikaanse zangeressen op het optreden afgekomen. Thandiswa Mazwai en Lebo Mathosa zijn lovend over Hind.
Ook na het optreden wordt er volop geswingd. De stewardessen willen allemaal op de foto met Hind. We drinken nog wat drankjes. De band besluit langer te blijven als het busje naar het hotel vertrekt. Om 3 uur 's nachts brengt Pumza, van de organisatie, de mannen naar huis. Met z'n zessen stappen ze in de kever en met wat kleine schade aan de auto komen ze veilig aan bij het hotel.
quote:Afgelopen zondag waren we in het Zuidpleintheater in Rotterdam bij de theatershow van Hind Laroussi die in oktober vorig jaar haar tweede album 'Halfway Home' uitbracht. Hans en ik hadden nog geen tijd gehad om ons te verdiepen in deze CD (al kenden we haar eersteling natuurlijk wel) dus we konden ons echt laten verrassen. We hadden om zeven uur afgesproken met Hinds tourmanager omdat er nog een andere reden was voor ons bezoek: Hind was de foto's van de premičre kwijt (camera van de fotograaf was gestolen) en wij hadden aangeboden dat een klein beetje goed te maken voor haar. De soundcheck was nog in volle gang maar er was gelukkig nog wel even tijd om met Hind en haar manager afspraken te maken over de foto's.
Het Zuidpleintheater was goed gevuld met voornamelijk jong publiek dat gewapend met mobieltjes en digitale camera's in de aanslag zat te wachten op wat komen ging. Het doek was half open en op het podium er achter waren in het blauwe licht dansende vrouwenfiguren te ontwaren, tot het doek helemaal open ging en Hind met al haar dansers de show openden. Een geweldige keuze om het programma te verlevendigen met flitsende dansnummers waaraan Hind zelf ook een verdienstelijk steentje bijdraagt. Ik vond zelf de dans met de voiles heel mooi maar ook de spiegelende choreografieën waren prachtig evenals het 'getolkte' dansnummer dat ontstaan is toen Hind een keer optrad voor dove mensen.
In het programma komen vooral de nummers van de nieuwe CD voorbij waarvan Hind er een aantal zelf schreef. Haar zelfgeschreven nummers (waarvan drie samen met Tjeerd van Zanen) gaan vooral over onrecht in de wereld zoals het nummer 'Ya Wili', over haar bezoek aan India, en 'Ashamed', dat ze schreef ze samen met Tjeerd Oosterhuis, over uitgeprocedeerde asielzoekers. Een hele goede zaak trouwens dat jonge mensen die in de spotlights staan, zoals Hind, niet alleen de muziek maar ook hun naam verbinden aan goede doelen die zich richten op onrecht en armoede in de wereld. Hind is sinds haar deelname aan Idols indertijd zeer actief geweest op dat gebied en dat siert haar zeer.
Haar nieuwe album 'Halfway Home' heeft een multiculturele uitstraling en sound, net als Hind zelf trouwens die zich met een Marokkaanse vader en een Nederlandse moeder in beide culturen uitstekend thuis voelt. In veel van de nummers is dan ook een duidelijke Arabische invloed te horen en ook in de choreografieën van Hinds zus, Mouna Laroussi, komt dat thema veelvuldig terug. Tussen de nummers door vertelt Hind op een professionele en ontspannen manier over de nummers die ze zingt. Zo vertelt ze over 'Habbaytek Besaif' dat ze dat vroeger altijd draaiden in de auto als ze naar Marokko gingen. Dit klassieke Arabische nummer van de bekende zangeres Fairuz werd met een eigentijds arrangement in een modern jasje gestoken. Ronduit schitterend vonden wij allebei de twee fadonummers die Hind zong, beide van Dulce Pontes: 'Fado me' en 'Garca Perdida'. Dat ligt niet alleen aan haar stem, die zich uitstekend leent voor fado, maar ze kan het ook doorvoelen waardoor het overtuigt en raakt. Ook de wat meer jazzy nummers zoals 'Sweet Woman-Child' en ballads zoals 'Say a word' passen Hind als een handschoen.
Het is overduidelijk dat het merendeels jonge publiek vooral komt voor de swingende 'Arabpop', zoals ze dat zelf noemt refererend aan het muziekgenre dat in de Arabische wereld snel aan populariteit wint. Zo is er bij voorbeeld het vrolijke 'Summer all over again' of 'In the distance'. In het laatste deel van het programma gaat de hele zaal dan ook uit de stoel en swingt van harte mee, al dan niet met een filmend mobieltje in de boven het hoofd geheven handen. Hind is een hit bij al die jonge mensen en krijgt ook door het hele programma heen reacties uit de zaal waarvan een groot deel in de Arabische taal.
Het is knap hoe deze jonge talentvolle zangeres een avondvullende show van muziek en dans neer weet te zetten die van voor naar achter de aandacht weet vast te houden. Met haar 21 jaar doet ze dat als een echte pro! Ze is van vele markten thuis en dat laat ze horen ook. Bovendien weet ze zich te omringen met een uitstekende band en dito dansers. Ze blijft in haar show heel dicht bij zichzelf en komt daarbij heel naturel over. Ik ben heel benieuwd hoe haar eigen sound zich verder zal gaan ontwikkelen in de loop van de komende jaren. Van mij mag ze best wat meer de kant op die we horen in haar vertolking van de fado.
Ze is met een derde album bezig, is er al een aantal maal voor naar Spanje gereisd.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:29 schreef marky het volgende:
Hoe is het eigenlijk met deze dame?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |