Vanochtend was ze bij radio 2.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:39 schreef BVO het volgende:
Donderdagochtend is ze bij Giel Beelen op 3FM.
Ça ne marche pas.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:44 schreef BVO het volgende:
[..]
Vanochtend was ze bij radio 2.
http://www.hindfan.nl/downloads/gmas.html
De MP3 is op het eind alleen niet zo super, maarja.
quote:AMSTERDAM - "Als mensen mijn nieuwe cd hebben beluisterd, dan leren ze mij kennen", zegt zangeres Hind Laroussi (20) over haar nieuwe cd Halfway Home. De titel van de nieuwe cd slaat op haar culturele achtergrond. "Ik ben in Nederland geboren maar mijn vader komt uit Marokko en daar voel ik me ook helemaal thuis."
Halfway Home is de tweede cd van de zangeres. Haar debuut stamt uit 2003. Deze werd opgenomen korte tijd nadat ze derde werd bij het succesvolle tv-programma Idols. Halfway Home, vanaf 3 oktober in de winkel, ligt veel dichter bij haarzelf, zegt de zangeres. "Ik heb mijn eigen stijl gevonden. De plaat is een mix tussen Westerse en Arabische popmuziek. Het album is meer wie ik zelf ben, ook omdat ik vier nummers zelf heb geschreven."
De zelfgeschreven nummers gaan vooral over onrecht in de wereld. Zo schreef Hind het nummer Ya Wili over haar bezoek aan India en een project wat ze daar bekeek waarin de vrouwen met een klein krediet een eigen zaak konden opbouwen. Ashamed schreef ze samen met Tjeerd Oosterhuis en gaat over uitgeprocedeerde asielzoekers.
Onmenselijke verhalen
"Ik heb zoveel onmenselijke verhalen gehoord over mensen die terug moeten naar hun land terwijl ze al jaren in Nederland wonen." Hind zegt dat ze geen politiek statement wil maken. "Het is meer een gevoel vanuit mezelf, dan dat ik er een duidelijk standpunt mee inneem." Ze noemt het extra speciaal om de nummers te zingen die ze zelf heeft geschreven. "Ze komen recht uit mijn hart, dat doet heel veel met je om dat aan het publiek te laten horen."
Met de nieuwe cd maakt Hind vanaf 2006 een theatertour. De premičre is 6 februari in haar woonplaats Gouda. "De toer is echt een droom die uitkomt, ik wilde altijd al in het theater zingen." Ze heeft het idee dat ze in die toer veel van haarzelf kan leggen. "Ik ben van de details en daarom ben ik erg blij dat ik kan werken met mooie decors, kleding en licht."
Op dit moment is de zangeres druk bezig met te bedenken hoe haar show eruit komt te zien. "Ik ga ook op het podium vertellen hoe ik tot bepaalde nummers ben gekomen. Eigenlijk ben ik niet zo'n prater, maar ik wil de mensen toch wat meegeven, zodat ze aan het eind van de avond denken: we hebben Hind echt leren kennen." Een andere wens van Hind, naast de theatertour, is meer nummers schrijven. "Maar ik moet wel kritisch blijven. Ik kom natuurlijk pas net kijken en het belangrijkste is dat ik blijf groeien als zangeres en artiest."
Idols
Hind werd populair door het programma Idols waar ze derde werd na Jamai en Jim. Ze denkt dat dat programma haar altijd zal blijven achtervolgen, maar vervelend vindt ze het niet. "Ik ben erg dankbaar dat ik mee heb kunnen doen aan Idols. Ik heb daar zoveel geleerd in hele korte tijd, het is nu mijn taak om te laten zien dat ik een volwassen artiest ben geworden."
quote:Hind is helemaal terug! Sinds zaterdag 3 september ligt de eerste single van haar nieuwe album 'Halfway Home' in de winkel. Deze week komt de single met stip binnen op nummer 15 in de Megatop 100.
Toe maarquote:Op vrijdag 9 september 2005 18:20 schreef BVO het volgende:
En nog wat data:
Di. 13-09-2005 06:00 Hind op de radio Yorin FM bij Stenders vroeg.
Do. 15-09-2005 19:00 Optreden en signeersessie in Mediamarkt Den Haag.
Za. 17-09-2005 11:00 Optreden en signeersessie in Mediamarkt Utrecht.
Za. 24-09-2005 21:00 Hind op de tv Ned2 bij TROS TV Show
Ma. 03-10-2005 07:00 Hind op de tv Ned1 bij Goedemorgen Nederland
quote:Zangeres Hind is bevestigd als zevende en laatste act van TMF Smash: het festival waarbij alles draait om LIVE muziek. TMF Smash vindt plaats op zondag 2 oktober in de Melkweg in Amsterdam van 17.00 tot 23.00 uur. Eerder werden al optredens bevestigd van de Sugababes, Lucie Silvas, Racoon, Lange Frans & Baas B, Liset Alea en Brace. De kaartverkoop voor TMF Smash is gestart.
Het is een tijdje stil geweest rondom zangeres en ex-idol Hind maar nu is ze helemaal terug met haar nieuwe single ‘Give Me A Sign’ en haar tweede album Halfway Home. De opvolger van haar debuutalbum Around the World uit 2003 bevat veel Arabische invloeden en is met vier zelfgeschreven nummers de meest persoonlijk plaat van Hind tot nu toe. De single ‘Give Me A Sign’ kwam afgelopen week met stip binnen in de hitlijsten.
TMF Smash, georganiseerd door Mojo Concerts in samenwerking met TMF, beleeft op 2 oktober zijn eerste editie. Het festival zal twee keer per jaar gaan plaatsvinden. Zeven acts geven tijdens TMF Smash een optreden in de twee zalen van de Melkweg, variërend van 45 minuten tot 1 uur, mét live band. Behalve Hind zijn er optredens te zien van de Sugababes, Lucie Silvas, Lange Frans & Baas B, Brace, Racoon en nieuwkomer Liset Alea. TMF Smash wordt gehost door SpaceKees & Terilekst.
Ja, wat is dat voor een dingen van Fame op de Dam? Weet je wie er nog meer zijn?quote:Op donderdag 15 september 2005 16:02 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Hind komt zaterdag 25 september op de Dam optreden bij het 15 jarig jubileum van FAME.
Het is tussen 13 en 17.00 uur...weet niet hoelaat Hind moet
FAME music, ’s lands grootste muziek en entertainment winkel bestaat 15 jaar en dat gaan we vieren. FAME pakt namelijk groot uit met een concert op de Dam. 25 september staat de Dam namelijk vol met Nederlandse top artiesten zoals Pete Philly, Wolter Kroes, Jannes, Alderliefste, Peter Beense, Hind en als hoofdact Acda en de Munnik, en het mooiste komt nog: Het concert is volledig gratis!quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ja, wat is dat voor een dingen van Fame op de Dam? Weet je wie er nog meer zijn?
Bij mij klonk alles goed....quote:Op zondag 18 september 2005 14:58 schreef BVO het volgende:
Ik hoorde alleen van mensen dat het geluid op tv nogal slecht was? Heb het zelf nog niet gezien.
Wolter Kroes? Jannes? Peter Beense?quote:Op zondag 18 september 2005 14:06 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
FAME music, ’s lands grootste muziek en entertainment winkel bestaat 15 jaar en dat gaan we vieren. FAME pakt namelijk groot uit met een concert op de Dam. 25 september staat de Dam namelijk vol met Nederlandse top artiesten zoals Pete Philly, Wolter Kroes, Jannes, Alderliefste, Peter Beense, Hind en als hoofdact Acda en de Munnik, en het mooiste komt nog: Het concert is volledig gratis!
Omdat ze er als laatste ingepast is he.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[afbeelding]
Hind mag maar een half uurtje
Ik had mijne allang gekochtquote:Op woensdag 21 september 2005 20:41 schreef BVO het volgende:
[..]
Omdat ze er als laatste ingepast is he..
Maar goed, ik ben druk bezig met kaartjes winnen..
Ze is wel dik hequote:Op zondag 18 september 2005 15:23 schreef BVO het volgende:
Die 2 bij Hind? Nee man..
Eentje is d'r zus..
[afbeelding]
En vandaag is er weer een herhaling van die uitzending van Play.quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:09 schreef BVO het volgende:
Erg leuk was ze net bij Play..
Morgenavond is ze bij Ivo Niehe in de Tros TV Show, zondagavond is ze bij Life and Cooking.
Hij bevalt uitstekend, ontzettende groei heeft ze gemaakt sinds haar eerste album.quote:
Interessante site omdat je hier stukjes van de demo's kunt beluisteren zoals Hind die kreeg te horen en omdat je aan de weet komt hoe de nummers voor haar zijn aangepast. Het nummer "I'll Go On" heette oorspronkelijk Den Yirnas (Δεν γυρνάς) "Je komt niet terug" waarbij het Griekse refrein naar het Arabisch is vertaald.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:34 schreef BVO het volgende:
Van de productiemaatschappij waar ze vier nummers heeft opgenomen:
Video's: http://www.songemporium.com/video_clips/
Bij het tweede deel van het interview is een stuk te horen van het nummer met Arabisch refrein, vind het persoonlijk erg mooi..!
Bij de opnames ook veel stukjes muziek te horen..
Ook de demo van "Give Me A Sign" klinkt eerder Grieks dan Arabisch. Eigenlijk wordt de Arabische sfeer in de versie van Hind vooral opgeroepen door het intro en de gebruikte instrumenten. Dit nummer is ook opgenomen door ene Maro Lytra (Μάρω Λύτρα) die boven is komen drijven in de Griekse versie van de talentenjacht Fame Academy:quote:Bij http://www.songemporium.com/hear/ zijn demo's te horen, o.a. van Give me a Sign, zoals zij hem te horen kreeg (gezongen dus door een andere zangeres)
Het nummer “Make Me Yours Tonight” is een onverbloemde oproep van de zangeres om sex met haar te hebben en dat was kennelijk toch net iets te pikant voor Hind, vandaar dat dit ene zinnetje is veranderd in het heel wat onschuldiger klinkende “Can’t you see the light of love”. De rest van de tekst is niet veranderd.quote:Volgens die site is Make me yours tonight ook een nummer dat ze opgenomen heeft, hoewel ik er nog nooit van gehoord heb, dus weet niet of dat zo is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |