quote:Op zondag 20 februari 2005 19:05 schreef WaSTeiL het volgende:
Even een schaamteloze TVP plaatsen.
Zit ik gewoon op mijn kamertje te niksen.... kijk ik ineens naar buiten.... is het gewoon witquote:
Tja, áls je het dan doet, doe het dan goedquote:Op dinsdag 22 februari 2005 09:19 schreef UNDERTAKER het volgende:
ik ben al geweest
heb een nieuw bord nodig, de mijne kapot geboard tegen een boom![]()
Iemand nog tips over een goede boardwinkel met goede prijs / kwaliteit verhoudingen eventueel online
http://snow.plus.ru/collection/quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Wat was het adres ook alweer van die japansachtige site waar je snowboardfilms kon downloaden? Hij is in de snowboard-topicreeks ook al een paar keer langsgeweest, maar ik weet 'em niet meer... iemand?
[training voor zaterdag tijdstip]quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:03 schreef beerke het volgende:
Gisteren mijn Carbon P1's terug gebracht omdat er een aantal beschadigingen aan zaten. En, na achteraf bleek, ook nog een flinke verborgen. Werd ik vandaag gebeld door Duijvestein dat ze bij Burton momenteel geen spare-parts meer hebben liggen. Die worden pas weer eind dit seizoen verwacht. Alles, maar dan ook echt alles van alle bindingen is pleiten. Ik wist dat alles snel ging, maar dat in Februari alles weg zou zijn had ik echt niet verwacht.
Wat je krijgt zijn waarschijnlijk 'nieuwe' onderdelen van andere kapotte bindingen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:52 schreef beerke het volgende:
Och, als ik iedere keer een paar nieuwe bindingen krijg vind ik het best dat ze maar twee weken mee gaan. Niet dat ik er blij mee ben, want het liefst heb ik gewoon dat alles heel blijft. Maar op de een of andere manier gaan dingen bij mij altijd kapot. En ik heb een Asus-moederbordje in m'n PC hangen.
mietje, je hebt training nodig
Zo doen ze dat blij Flow altijd, standaardonderdeel van de bedrijfsvoering gezien het hoge aantal retourzendingenquote:Op donderdag 24 februari 2005 12:41 schreef XL het volgende:
[..]
Wat je krijgt zijn waarschijnlijk 'nieuwe' onderdelen van andere kapotte bindingen.
De economische naam binnen bedrijven hiervoor is RMA. Je merkt het vaak niet eens. Flow zal het ook wel doen.... en alle andere binding-merken. Als je plaat gebroken is, maar de straps zien er goed uit... dan schroef je de straps toch op een binding waarvan de straps gebroken waren en hopsa... daar is je nieuwe binding.quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:58 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Zo doen ze dat blij Flow altijd, standaardonderdeel van de bedrijfsvoering gezien het hoge aantal retourzendingen
Ik weet zeker dat er nog een stuk of 30 termen bestaan die allemaal hetzelfde betekenen. Ik vind het overigens ook volledig verantwoord, zolang de kwaliteit er maar niet onder lijdt. Scheelt hun en uiteindelijk dus de consument in kosten.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:06 schreef XL het volgende:
[..]
De economische naam binnen bedrijven hiervoor is RMA.
Toch is mijn ervaring met computer-hardware op het gebied van RMA (voor snowboard-onderdelen handel ik helaas geen rma's af) dat RMA producten een hoger percentage uitval hebben dan volledig nieuwe producten. Dit heb ik echter niet significant onderzocht en berust op een aantal subjectieve ervaringen. Er zijn zelfs aannemelijke verklaringen voor te bedenken ;-)quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:38 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er nog een stuk of 30 termen bestaan die allemaal hetzelfde betekenen. Ik vind het overigens ook volledig verantwoord, zolang de kwaliteit er maar niet onder lijdt. Scheelt hun en uiteindelijk dus de consument in kosten.
Ik wil je niet laten schrikken enzo... en die atomic is btw geweldig plankje, maar ook wel ander type boardje he. Maar die Devun Walsh is gewoon GEWELDIGquote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:20 schreef 360sjors het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar je creatie Lars, een dezer weken een avondje Tilburg?
Ik heb net een nieuw board besteld, nu de Santa Cruz helaas zijn beste tijd heeft gehad... Die gebruik ik voortaan als ragplank.
Meet the Atomic Rapture:
[afbeelding]
De laatste die nog aanwezig was blij Blue Tomato (lengte 156 )
Ik zat te twijfelen tussen deze plank en de Devun Walsh (50 euro goedkoper) van dit seizoen.. Het is toch deze geworden, ondanks de mooie dingen die ik van Chris heb gehoord over zijn plankje
Samen met de Firestarter het vlaggenschip van Atomic dit seizoen, de specs zijn in ieder geval veelbelovend:
"The perfect freestyle deck for all conditions? Maybe. With it's new Spoontech construction the board offers optimal edge hold at speed and in icy conditions but when put on the flat or on a rail the edges rise to make it forgiving and playable.
All the best and newest Atomic technology squeezed into a shit hot looking board. The titanium sprocket power boosters give the board the bang boom bang it needs for aggressive riding, team this with the Spoontech and there are no limits, just the size of your balls!
The Sintered 7600 base makes sure the board is damn fast, while the Truth 3 CNC woodcore ensure a low weight and therefore a highly maneuverable deck.
Go big... if you don't we will come and get the board back off you as it will be a crime not to rock on this deck!"
Ik ben benieuwd naar het 'Spoontech' idee; het komt op mij over als een lichte variant van wat Bataleon met haar boards doet (geen 3d-base, maar wel trucage met de kanten/contactpunten). En met een Sintered 7600 base moet hij in ieder geval glijden als een raket![]()
Het gaat om de pimpin' toplaag op die Atomic... Als Forum dat nou ook zou hebbenquote:Op zondag 27 februari 2005 16:08 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik wil je niet laten schrikken enzo... en die atomic is btw geweldig plankje, maar ook wel ander type boardje he. Maar die Devun Walsh is gewoon GEWELDIG
Nah zonder gein, heb nu de 2004 EN de 2005 waar jij over twijfelde, met inserts ipv sliders, de 2005 net gekocht voor het mooie bedrag van 180 euro NIEUW , en ik kon er ook 2 kopen als je het eff had gezegd dat je intresse had.
( dit naast mijn nieuwe Burton Dominant 159 waar ik werkelijk waar zo blij mee ben dat dat een mid-wide is )
Maar keuze tussen die atomic of een FORUM pro DEVUN WALSH ride-machine... voor 180 euro..
Makkelijke keuze dacht ik zo
Ik ga volgende jaar gewoon over op Rome bindingen, en geen carbon meer.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:54 schreef beerke het volgende:
Nou, als je nog eens een opgelapte zwarte Asus-brander hebt liggen, die voor een zacht prijsje de deur uit mag...
Maar eerlijk gezegd maakt het mij niet zo veel uit hoe ze mijn CP1's oplappen. Als het maar fatsoenlijk wordt gedaan. Want als na 2 weken boarden de foamlaag op de highback en de anklestraps weer afscheuren, dan krijgen ze die gewoon terug. Maar ik heb niet echt het idee dat ze moeilijk gaan doen.
d'r zit ook een barst in m'n highback...
Joh, mijn witte DW nog niet zien pimpen met witte bindingen er op etc zekerquote:Op zondag 27 februari 2005 16:11 schreef XL het volgende:
[..]
Het gaat om de pimpin' toplaag op die Atomic... Als Forum dat nou ook zou hebben![]()
Is al wit... en dan blijft de sneeuw er nog op plakken ook ;-)quote:Op zondag 27 februari 2005 16:15 schreef Thermo het volgende:
[..]
Joh, mijn witte DW nog niet zien pimpen met witte bindingen er op etc zeker![]()
Hierbij moet ik je even aanvullen; destijds had ik de indruk dat dit (sneeuwvrije toplaag) bij alle Atomic-boards zo was. Dit is niet zo. Het betreft volgens mij alleen het model Alibi.quote:Op zondag 27 februari 2005 20:01 schreef XL het volgende:
[..]
Is al wit... en dan blijft de sneeuw er nog op plakken ook ;-)
Atomic boardjes zijn geil omdat de sneeuw er niet op blijft liggen....
Ik kom eigenlijk niet op andere snowboardsites dan dit topic. Volgens las ik vroeger wel eens op ultimate-snowboardiing.nl of .com. Dat was een Nederlandstalige site met het een en ander aan informatie.quote:Op maandag 28 februari 2005 08:58 schreef UnleashMitch het volgende:
Dus als eerste, zijn er goede (liefst Nederlands-talige) sites die veel uitleg en informatie bieden over welke soort boards waarvoor gebruikt worden, welke lengte, welke bindingen waarvoor handig zijn, welke schoenen waarvoor gebruikt worden etc etc.
Heel zwart wit kun je stellen dat je voor freestyle een flexibel board nodig hebt en voor snelheden van 60 km/h en hoger een heel stijf board. Ik krijg zelf de indruk dat echte beginnersboardjes stukken beter zijn dan beginnersboardjes in mijn beginnerstijd. Die planken begonnen bij 20 km/h al te wapperen/klapperen. Een voorrecht dat volgens mij tegenwoordig alleen nog bij CrazyCreek is te vinden. Sommige boards voor gevorderde rijders stellen zware eisen aan de berijder, zeer aggresief rijden bijvoorbeeld. Misschien is dit vloeken voor de freestylers, maar ik denk dat freestyle boardjes over het algemeen het makkelijkste zijn om op te leren rijden. Een goede freestyleplank zou voor een beginner goed moeten zijn en ook buiten het freestyle-genre kun je er denk ik lang op blijven rijden.quote:Daarnaast ben ik dus op zoek naar nieuw (of 2e hands) materiaal waarmee ik lekker kan snowboarden. Ik ben op zoek naar spullen die tussen freeride en freestyle in liggen. Als ik het goed heb dus een board waarmee ik lekker kan boarden, bochtjes maken etc etc en in een later stadium ook wat mee kan springen en funparks meepikken. Het board dient ook stabiel te zijn, zeker op hogere snelheden (60km+) en veel grip hebben als ik een bocht maak.
Dat systeem heet Flow. Het is een stuk zwaarder dan overige bindingen en dat is het enige nadeel. Zeker bij freestyle is dat belangrijk. Voor de rest is het systeem in alle opzichten superieur aan andere bindingsystemenquote:De schoenen zullen wel softboots worden en ik was qua bindingen eigenlijk erg gecharmeerd van de bindingen die over heel je schoen liggen en die je met een scharnier aan de achterkant vast trekt. Erg belangrijk vind ik namelijk dat ik nergens speling heb als ik m'n board wil draaien, ik wil zo direct mogelijk contact met m'n board.
Een goede freestyler ben ik dus geneigd te zeggenquote:Ik ben ook nadrukkelijk op zoek naar een intermediate board. Ik heb in die week vakantie toch aardig leren snowboarden en ik weet nu al dat ik op een beginners board binnen no time uitgekeken ben.
Gewicht en schoenmaat zijn nog van belang met het oog op de lengte en de breedte van ja plank.quote:Zoals ik al zei heb ik op dit moment 0,0 verstand van materiaal dus het zou zomaar kunnen zijn dat ik eisen stel die niet met elkaar verenigbaar zijn. Zo kan ik me voorstellen dat bv stabiliteit op hoge snelheden niet te bereiken is met een board waarmee je het funpark in wil.
Huurboards zijn meestal amper geslepen en dus heb je vaak minder grip dat het board eigenlijk zou bieden. Ik ken de rally 6 nietquote:Ik heb op de vakantie geboard op een board met een witte/creme onderkant, bruine bovenkant met aan beide kanten een zwarte golvende baan strook erop. Ik ben het merk vergeten maar er stond ook nog Rally 6 op. Ik vond persoonlijk dat ik niet echt veel grip had toen ik van een wat hardere en steilere piste afkwam, de stabiliteit op snelheid was wel aardig maar voor tricks leek ie wat te groot maar ja ik heb geen lengtemaat opgemeten dus daar kunnen jullie niets mee
iig bedankt voor de tips na het lezen van m'n lange verhaal
Even zoeken op internet levert wel wat op, onder andere op de site die XL net noemde. Maar in principe kun je in de voorgaande delen inderdaad alles vinden wat je nodig denkt te hebbenquote:Ik kom eigenlijk niet op andere snowboardsites dan dit topic. Volgens las ik vroeger wel eens op ultimate-snowboardiing.nl of .com. Dat was een Nederlandstalige site met het een en ander aan informatie.
Hier wil ik nog even wat nuances in aanbrengen, zonder de aloude strijd Strap vs Flow weer te ontketenen. Nog 2 nadelen van Flow zijn vrij vrij hoge prijs (hoewel er uiteraard evengoed extreem dure strapbindingen te vinden zijn) en de iets minder directe controle die je hebt. Een paar weken gelden heb ik een uurtje op Flow geboard en het verschil was goed merkbaar, op een of andere manier voelde het allemaal iets logger aan. Je kunt Flow op een of andere manier nooit zo strak aantrekken als straps, en persoonlijk hou ik van extreem strak aangetrokken bindingen (zelf heb ik straps). Flow is daarentegen wat comfortabeler en sneller aan te trekken.quote:Dat systeem heet Flow. Het is een stuk zwaarder dan overige bindingen en dat is het enige nadeel. Zeker bij freestyle is dat belangrijk. Voor de rest is het systeem in alle opzichten superieur aan andere bindingsystemen
Met de prijs ben ik het niet meer eens. Strapbindingen zijn afgelopen jaren flink duurder geworden terwijl flow ongeveer dezelfde prijzen hanteert. Misschien dat een instapmodel bij flow ontbreekt, goede strapbindingen kosten echter al snel 200 euro en dat kosten goede flowbindingen ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:32 schreef 360sjors het volgende:
Hier wil ik nog even wat nuances in aanbrengen, zonder de aloude strijd Strap vs Flow weer te ontketenen. Nog 2 nadelen van Flow zijn vrij vrij hoge prijs (hoewel er uiteraard evengoed extreem dure strapbindingen te vinden zijn) en de iets minder directe controle die je hebt. Een paar weken gelden heb ik een uurtje op Flow geboard en het verschil was goed merkbaar, op een of andere manier voelde het allemaal iets logger aan. Je kunt Flow op een of andere manier nooit zo strak aantrekken als straps, en persoonlijk hou ik van extreem strak aangetrokken bindingen (zelf heb ik straps). Flow is daarentegen wat comfortabeler en sneller aan te trekken.
http://www.blue-tomato.at/shop/ProductDetail.asp?CategoryID=9248&CategoryLink=197&TopCategoryID=80&PPP=5&isLast=0&NextPage=%2Fshop%2FProductDetail%2Easp%3FCategoryID%3D9248%26NextPage%3D%252Fshop%252FProductDetail%252Easp%253FCategoryID%253D7719%2526NextPage%253Dquote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:09 schreef UnleashMitch het volgende:
Maar wat zijn dan boards/merken die volgens jullie een goed board afleveren voor een leuke prijs ? Ik denk dat ik uiteindelijk totaal op de 400,- wil blijven steken. Dat is weinig dat weet ik maar dit is naast een beginnende hobby ook nog eens m'n tweede dure hobby dus vandaar![]()
Gaan we generaliseren... sorry, aanwijzen? Ik probeer me bewust buiten deze discussie te houden. En ja hoor, word ik er toch weer bij betrokken...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:21 schreef XL het volgende:
[..]
Het tweede punt ben ik het ook niet mee eens, -- blaat --. Als ik zie hoeveel goedkope strapbindingen ruimte laten tussen de hi-back en de hiel. Dan kun je beter flowbindingen hebben... Die 'capstraps' (8-)) van jullie lossen dat probleem pas op, maar voor beginners is dat materiaal niet te huren/betalen.
Dit was aanwijzen, geen generaliseren.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
[..]
Gaan we generaliseren? Ik probeer me bewust buiten deze discussie te houden. En ja hoor, word ik er toch weer bij betrokken...
mbt flow:quote:Op dinsdag 1 maart 2005 18:43 schreef 360sjors het volgende:
...
Ik weet hoe flow werkt....quote:
.. en ik weet ook dat je ze niet zo strak aan kan trekken als straps. Ik had beloofd hier geen discussiepunt van te maken dus zal het hierbij laten; ik heb er geen zin in. Iets toegeven doe je toch nooit in een discussie; het is zodoende niet echt aantrekkelijk om met je in polemiek te blijven treden...quote:Steviger ook dan je hem daar zelf in kan stoppen.
Mooi woord, Polemiek, ik kende het nog niet...quote:Op woensdag 2 maart 2005 01:34 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik weet hoe flow werkt....
[..]
.. en ik weet ook dat je ze niet zo strak aan kan trekken als straps. Ik had beloofd hier geen discussiepunt van te maken dus zal het hierbij laten; ik heb er geen zin in. Iets toegeven doe je toch nooit in een discussie; het is zodoende niet echt aantrekkelijk om met je in polemiek te blijven treden...
Leuk detail is overigens dat ze bij de uitslagen spreken van de categorie 'senioren'quote:uitslagen metal battle peer
Gisteren vond in Snowvalley te Peer de allereerste editie van de Metal Battle plaats. Twee Belgische pro riders (Pieter Simons en Rob Cornelissen) hebben daar eigenhanding het freestyle park uitdagend verbouwd : ze bouwden er nieuwe rails (down box, down rail, kink box, daredevil box,...) en een Big Air met een table van maar liefst 12,5 meter! Omdat je voor zo'n lange table flink wat snelheid moet hebben, bouwden ze bovenaan de freestylepiste een toren van 4 meter hoog om sneller naar beneden te kunnen vlammen. Dat de formule werkt, bewees het grote aantal deelnemers, net geen 100 man, 99 om precies te zijn.
De Metal Battle bestond uit 2 verschillende onderdelen : enerzijds de Big Air competitie en anderzijds het battelen op de rails. Bij Big Air is het de bedoeling dat de deelnemer een zo spectaculair mogelijke sprong maakt. Bij de beoordeling wordt er rekening gehouden met de moeilijkheidsgraad, de technische uitvoering, de hoogte en niet onbelangrijk de stijl waarmee de sprong werd uitgevoerd.
Pieter Simons en Rob Cornelissen behoren beiden tot de Belgische snowboard top: Rob is Belgisch Kampioen Big Air 2004 en Internationale Teamrider van Apocalypse Snowboards. Pieter was derde op het Belgisch Kampioenschap Big Air 2004 en traint o.a. het Belgische freestyle team. Riders uit dit team, zijn de laatste jaren steeds meer in de top 10 en top 5 van belangrijke internationale wedstrijden terug te vinden is.
Die avond zou ik er eerst wel heen gegaan zijn maar der niet meer geraakt, dag ervoor was ik er wel.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:29 schreef 360sjors het volgende:
Dan is de strijdbijl bij deze begraven
Overigens Chris, was jij hier toevallig bij? Omdat je vrij regelmatig in Peer rondhangt
[..]
Leuk detail is overigens dat ze bij de uitslagen spreken van de categorie 'senioren'
http://www.ultimate-snowboarding.com/posts.php?topicID=5839 Opmerkelijke advertentie
Maart is een drukke maand, het zal dus wel april worden.. Ik heb nog een Atomic die getest moet worden, je hoort het als ik tijd hebquote:
Vrijwel alle reviews die je op internet vindt zijn natuurlijk subjectief en vaak geschreven door de eigenaar zelf. Die vindt zijn eigen materiaal natuurlijk geweldig, zie daarvoor ook de periodieke flow-strap-discussies in dit topic....quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:06 schreef UnleashMitch het volgende:
Goed ik ben wel weer wat verder gekomen en ook al ben ik heel erg gecharmeerd van de Burton Canyon, ik denk niet dat ik daar nu al het geld in wil steken. Ik zat nu dus even wat verder rond te kijken op de Duijvestein site en ik zag een paar leuke boardjes staan voor een aantrekkelijkere prijs dan de Canyon.
Het gaat om deze nieuwe snowboards:
Atomic Exeter
Burton Bullet (zwaarder, minder responsive)
K2 Illusion Wide
Rossignol Discrict +
Rossignol Scope + (beginnersboard waar men snel uit zou groeien)
Zijn er nou eigenlijk boards of merken die eigenlijk niet zo veel voorstellen ? Als ik de reviews van de boards lees zie ik eigenlijk voornamelijk dat men helemaal lyrisch is over het board, het is het perfect board etc etc maar daar kom ik dus niet verder mee. Ik heb van 2 boards twee kleine minpunten kunnen vinden. That's it. Zo wordt het wel erg moeilijk om een gedegen beslissing te nemen. Iemand die hier nog iets meer licht op kan laten schijnen ?
Ik was zelf in eerste instantie t meest gecharmeerd van deze, zeker in combinatie met de prijs.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:37 schreef XL het volgende:
Atomic is goed spul, dat moet ook wel als zo'n bekend skimerk een snowboardaandeel wil veroveren.
Dat idee kreeg ik idd ook al.quote:Burton is overpriced goed spul
de reviews spreken hier erg positief over, nog meer positief dan over de anderenquote:Rossignol maakt heel goede boards (voor vaak wat lichtere rijders)
Dat ziet er idd erg gaaf uit, veel foto's van snowkiten staan ook op het vliegerforum. Vandaag is er ook een groep mensen die een poging gaan wagen om te ijsbuggyen op het schildmeer in het puntje van Groningen, daar worden ook vandaag beelden geschoten door iemand met een erg goede camera dus ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:03 schreef 360sjors het volgende:
Respect voor deze gast:
Was gisteren bij het nieuws ook een fragment te zien van een kerel die aan het kite-snowboarden was
Zou dit een nieuw project van die 'Trainspotter' zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:03 schreef 360sjors het volgende:
Respect voor deze gast:
[afbeelding]
Was gisteren bij het nieuws ook een fragment te zien van een kerel die aan het kite-snowboarden was
Ik heb hetzelfde board, ben er erg tevreden over; vrijwel nooit meer toe/heeldrag, in de poeder rijdt hij echt meesterlijk gewoonquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:50 schreef DaMadKow het volgende:
Nadat ik afgelopen najaar al een eigen snowboarduitrusting wilde kopen, maar dat uiteindelijk niet doorging omdat ik een andere auto moest kopenis het er nu uiteindelijk toch van gekomen:
[afbeelding]
Een burton bullet 162, met burton freestyle bindingen en northwave freedom boots
Morgen de boel maar eens uitproberen in landgraaf![]()
Ik denk dat je aan 400,- voor een complete set inderdaad net te weinig hebt. Ik heb november nog een compleet nieuwe set gekocht, totaal voor 575,-; de Bullet, Burton Custom bindingen en Salomon boots. Ben over alles erg tevreden, hoewel ik niet echt een goed referentiekader heb, kan ik toch wel zeggen dat alles het goed uithoudt. M'n board heeft me al een paar keer verbaasd hoe sterk het wel niet was (tegen blokken ijs geklapt/ tree runs), en m'n bindingen doen het so far ook prima, al is het wel jammer dat je de high back van de nieuwe Customs niet meer vast kunt maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 15:23 schreef UnleashMitch het volgende:
Maar iig als ik zo eens lees en zo eens rondkijk dan is een bedrag van rond de 400,- eigenlijk een slag te weinig om echt op een beetje normaal niveau in te stromen ? Ik probeer vaak m'n budget laag te houden maar ik accepteer geen (half)slechte spullen, dan steek ik er liever 200,- bij en koop ik goed spul. Budget is geen spijkerharde restrictie, zoals ik het nu zie kan ik er beter geld bijstoppen omdat ik anders allemaal met net-niet materiaal uit ga komen.
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.quote:Op zondag 6 maart 2005 11:35 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik denk dat je aan 400,- voor een complete set inderdaad net te weinig hebt. Ik heb november nog een compleet nieuwe set gekocht, totaal voor 575,-; de Bullet, Burton Custom bindingen en Salomon boots.
Ik zou voor boots toch echt minimaal 150 euro rekenen, en ik denk dat je dan nog vrij laag zit. Maar je hebt wel een punt, het is het einde van het seizoen, en dus zijn er vaak enorme kortingen te vinden. Nadeel van het einde van het seizoen is wel weer dat er minder keus is.quote:Op zondag 6 maart 2005 12:17 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 01:02 schreef beerke het volgende:
Enfin, mijn CP1's hebben wel degelijk een beschermlaag over het carbon heen zitten. En juist in die laag is een barst gekomen. Maar goed, die gasten bij Burton lossen het allemaal netjes op zoals het er nu naar uit ziet.
nah, 2002/2003 had je de C14 al met carbon, eerste revisie snapte door te dunne versteviging, 2de door te stijf bij de bevestigingspunten, C16 is van afgelopen jaar en is beter, lichter, stijver.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 17:59 schreef NoComment het volgende:
Hmm, wel minder dat ze zo snel stuk gaan.. je zou toch verwachten dat ze even nadenken voor ze zoiets produceren. Dit was trouwnes het eerste jaar dat er bindingen met carbon Highbacks waren toch, zo ja dan denk ik dat ze volgend jaar wel verbeterde modellen uitbrengen. Lijkt me in ieder geval vrij logisch als ze zowat alle carbon highbacks terug krijgen
Ik heb de C16's sinds vorig jaar april ofzo, voor 200 euro toen geen slechte deal.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:13 schreef beerke het volgende:
Yup, de P1 was vorig jaar ook al met carbon-highback verkrijgbaar. Echter, het kwam geregeld voor dat mensen bij het instappen van de lift hun highback versplinterden. Vandaar dat er dit jaar een beveiliging op de P1 is gekomen om dit te voorkomen. Bij een harde tik tegen de highback klapt deze naar binnen.
Overigens ben ik het helemaal met je eens hoor. Die highback moet gewoon heel blijven. Ongeacht wat voor vorm van snowboarden je beoefent. Zeker die C16 moet zich goed blijven houden bij freestylen. Die CP1 is nou niet de meest ideale binding om mee over een schans of rail te knallen.
Ik dacht overigens dat jij de C60 had, maar het is toch de versie van vorig jaar begrijp ik.
Ik wil je hoop op nog goedkoper spul niet verpesten maar de uitverkoop is op dit moment in volle gang en het wordt nu echt niet meer goedkoper... de laatste vier weken zijn de prijzen spectaculair gedaald en nu is het gewoon heel snel je slag slaan voordat het echt op is. Kans op nog lagere prijzen heb je denk ik niet meer. Ik zou iig zeker ff bij Duijvestein gaan kijken die hebben veel materiaal afgeprijsd nu. Schoenen zou ik nu voor rond de ¤150-160 kopen, dat zijn nu de modellen die normaal rond de ¤200 kosten en dat zijn prima schoenen. Maarreh... wat is je schoenmaat, je gewicht en je lengte? Dat speelt namelijk een héél belangrijke rol bij het kiezen van een board & binding en daar heb ik je nog niet over gehoord geloof ikquote:Op zondag 6 maart 2005 12:17 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.
hm, ik zou eerder denken dat het andersom was, afgaande op mijn eigen ervaringenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:13 schreef onanymous het volgende:
[...]
de eerste 4-5 weken loop je toch nog vrij veel kans op beschadigingen die je later niet meer oploopt
Snowboardleraar + reisleider, seizoener in de sneeuw en waarschijnlijk al veel meer weken poeder gezien dan wij bij elkaar.quote:walter kouw
Zojuist bereikte ons het vreselijke bericht dat Walter Kouw (psaiko), onze zeer toegewijde US collega is omgekomen bij een lawine in Mayrhofen (Oostenrijk). Walter werkte daar als reisleider.
Wij zijn totaal geschokt en kunnen op dit moment niets anders dan aan zijn familie en vrienden denken.
rust in vrede walt
Ken je hem dan??? Wel minder...quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:02 schreef fs180 het volgende:
psaiko dood?![]()
![]()
fuck men.. komt het toch wel iet wat dichtbij allemaal...![]()
neh dat weer niet, maar tis toch stuk anders dan dat je ergens hoort dat iemand ooit is doodgegaan door een lawinequote:Op zondag 13 maart 2005 11:06 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ken je hem dan??? Wel minder...![]()
Never underestimate the force of nature...
Klinkt echt prachtig dude, heb je wat mooie plaatjes?? Deze paar regeltjes van je doen me weer in La Plagne wanenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 18:48 schreef Kentaro het volgende:
zo ook weer terug, echt lekker geboard. heel veel bijgeleerd - oa dat uit een heli springen op 3600 meter best wel scary isWel heel veel off piste kilometers gemaakt. Een paar hele mooie couloirs genomen. Zelf ook nog een tricky situatie gemaakt op een extreem steile helling waar alles begon te schuiven. Gelukkig was het in een bos waardoor het niet zo heel breed afbreekt maar al met al blij dat alles goed is gegaan. Zeker als je thuis komt en je hoort wat er allemaal weer mis is gegaan met Nederlandse boarders. Gelukkig waren wij met supergoede Franse gidsen. Dat is uiteraard geen garantie maar die jongens waren echt heel voorzichtig en proffessioneel. Door echt steile couloirs werd iedereen met de walkie talkie begeleidt. Die walkie talkies zijn echt super wanneer je off piste bent.
quote:Op zondag 13 maart 2005 13:38 schreef 360sjors het volgende:
[..]
tot ik me realiseer dat het hier zo koud is omdat de fucking verwarming weer eens naar de klote is.
Wat zijn je schoenmaat en je gewicht?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
verhaal
Hm je bent vrij zwaar voor je lengte maar ik zou als jij 173 bent zéker geen 161 nemen die wordt wel erg lang dan. Ik denk dat je het best kan kiezen voor een wide board en dan een tandje kleiner; de maatstaf is over het algemeen 15 tot 20 centimeter kleiner dan je lichaamslengte wat in jouw geval neerkomt op een 153 tot 159 maximaal. Je schoenmaat is echter wel weer wat groter dus ik zou in jouw geval sowieso voor een wide board gaan. Een soortgelijk board als de air uit de stal van burton is dan de Canyon en ik zou dan de 156 centimeter nemen. Misschien vind je een kleiner board niet stoer ofzo maar je leert er echt veel beter op boarden en bovendien rijdt iedereen op een board van 15-20 cm onder zijn eigen lengte. Bochten gaan veel makkelijker dan.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:57 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
met me gear aan ongeveer 85 kilo, lengte ongeveer 173 cm en schoenmaat 44/45
ik heb helemaal geen foto's gemaakt maar ik krijg nog wel de foto's van mijn medecampers als het de moeite is dan post ik ze nog.quote:Op zondag 13 maart 2005 13:38 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Klinkt echt prachtig dude, heb je wat mooie plaatjes?? Deze paar regeltjes van je doen me weer in La Plagne wanen![]()
ik had tijdens mijn vakantie ook een board van 160 en dat was echt een super lekker board en het ging ook super lekker dus ik snap eigenlijk niet goed waarom ik er dan met een air(of een andere board) er zoveel onder moet gaan zitten. mij was altijd vertelt dat de lengte van je board goed is als hij ongeveer op neus hoogte zit(of was het nou mond, weet het niet meer precies). zo groot hoofd heb ik nou ook niet dus zou je toch denken dat een board rond de 160 goed is. tevens zoek ik ook een board waar ik een aantal jaren mee kan en waar ik er nog mee kan groeien en volgens de kenmerken van de air is dat een uitstekend board ervoor en bovendien vind ik het design van de air super gaaf.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 14:29 schreef onanymous het volgende:
[..]
Hm je bent vrij zwaar voor je lengte maar ik zou als jij 173 bent zéker geen 161 nemen die wordt wel erg lang dan. Ik denk dat je het best kan kiezen voor een wide board en dan een tandje kleiner; de maatstaf is over het algemeen 15 tot 20 centimeter kleiner dan je lichaamslengte wat in jouw geval neerkomt op een 153 tot 159 maximaal. Je schoenmaat is echter wel weer wat groter dus ik zou in jouw geval sowieso voor een wide board gaan. Een soortgelijk board als de air uit de stal van burton is dan de Canyon en ik zou dan de 156 centimeter nemen. Misschien vind je een kleiner board niet stoer ofzo maar je leert er echt veel beter op boarden en bovendien rijdt iedereen op een board van 15-20 cm onder zijn eigen lengte. Bochten gaan veel makkelijker dan.
Weet je ook welke plank je had. Een hoop planken van Rossignol geven het gevoel korter te zijn dan ze in werkelijkheid zijn (bijv. de RS). 160 is een goede maat bij 85 kilo, wide kan voordelen bieden als je er mee gaat poederen. Wide heeft (meen ik) ook rijeigenschappen die meer overeenkomen met langere planken. Een wideplank van 160 kan dus misschien faken dat hij 163 is. Een wideplankje van 160 moet kunnenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:47 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
nieuw verhaal
het was idd een Rossignol RS 160 plankquote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:17 schreef XL het volgende:
[..]
Weet je ook welke plank je had. Een hoop planken van Rossignol geven het gevoel korter te zijn dan ze in werkelijkheid zijn (bijv. de RS). 160 is een goede maat bij 85 kilo, wide kan voordelen bieden als je er mee gaat poederen. Wide heeft (meen ik) ook rijeigenschappen die meer overeenkomen met langere planken. Een wideplank van 160 kan dus misschien faken dat hij 163 is. Een wideplankje van 160 moet kunnen
Wide is vooral bedoeld met mensen van schoenmaat 44 en hoger om te voorkomen dat hun tenen of hielen de sneeuw raken tijdens het draaien met valpartijen als gevolg.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:17 schreef XL het volgende:
wide kan voordelen bieden als je er mee gaat poederen. Wide heeft (meen ik) ook rijeigenschappen die meer overeenkomen met langere planken.
Heb je helemaal gelijk in. Maar het is zeker geen must, want de ene plank is breder dan de ander. En dan hoeft het echt geen wide-plank te zijn. Ik kan op mijn niet-wide plank prima uit de voeten met m'n maat 45. En m'n CP1's zitten er op alsof ze ervoor gemaakt zijn. Uiteraard maat L...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 23:57 schreef onanymous het volgende:
[..]
Wide is vooral bedoeld met mensen van schoenmaat 44 en hoger om te voorkomen dat hun tenen of hielen de sneeuw raken tijdens het draaien met valpartijen als gevolg.
Je hebt blijkbaar niet alleen een hoge dunk van jezelf op het gebied van muziek, maar ook op dat van snowboarden. Dat gaat vast en zeker weer leuke discussies opleveren...quote:Maja als je m'n advies in de wind wil slaan moet je dat vooral doen, ik zou iig ff langs een boardshop gaan en daar vragen wat ze ervan vinden. Ik denk sowieso dat je aan een wide board MOET met maat 44-45 en dus bindingmaat L, als je dat niet doet steekt je voet gewoon te ver uit je board en ga je valpartijen creëren. De air zou ik dus uit mijn hoofd zetten als ik jou was...
Heb je al gezien hoeveel avatars er hier op elkaar lijken?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 @ 16:23 schreef onanymous het volgende:
Ben jij nou de *censuur* van XL of ben je gewoon een kloon van hem. Je bent het elke keer roerend met hem eens in zijn kromme redeneringen in dit topic. Beiden dezelfde avatar maakt het geheel niet geloofwaardiger
Inderdaad zeg, wat een aap die XL...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 23:57 schreef onanymous het volgende:
[..]
Wide is vooral bedoeld met mensen van schoenmaat 44 en hoger om te voorkomen dat hun tenen of hielen de sneeuw raken tijdens het draaien met valpartijen als gevolg.
Dat was een hele mooie plank voor een verhuur!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:33 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
het was idd een Rossignol RS 160 plank
ik heb sinds 4 weken een canyon... geniale plank... uberstabiel op snelheid en carved ook lekker weg...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:04 schreef UnleashMitch het volgende:
Dat is inderdaad wel erg interessant ja! Binnenkort zijn we vast wel weer te vinden in Snowworld, nog meer verslaafden makenen vrijkaartjes opmaken.
Ik heb 2e hands ook een Burton Canyon gezien, Wide en precies mijn lengte (163cm), helaas kan ik die op dit moment nog even niet betalen. Lijkt me trouwens zeker geen misselijk koop als ik zo eens de reviews lees
Dat zeg ik dus ook niet... dat hangt van het board af en in dit geval is dat zo.quote:Op woensdag 16 maart 2005 02:21 schreef Thermo het volgende:
En iemand die lomp beweerd dat je met 44 altijd uitsteekt en je daarmee ook nog eens valpartijen creërt, wordt echt neit serieus genomen in dit topic.
Als je nou in plaats van op de man te spelen eens met argumenten kwam...quote:Op woensdag 16 maart 2005 02:07 schreef beerke het volgende:
Je hebt blijkbaar niet alleen een hoge dunk van jezelf op het gebied van muziek, maar ook op dat van snowboarden. Dat gaat vast en zeker weer leuke discussies opleveren...![]()
Ik sta met large Flow-bindingen op een board dat 2,5 cm smaller is.quote:Op woensdag 16 maart 2005 15:04 schreef onanymous het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook niet... dat hangt van het board af en in dit geval is dat zo.
[..]
Als je nou in plaats van op de man te spelen eens met argumenten kwam...
Een simpel bezoek aan burton.com leert dat een Air in maat 157 gewoon niet geschikt is voor maat L bindingen, en dus niet voor schoenmaten van 43.5 en hoger. Ik kan het weten ook, want toevallig héb ik de Air 157 icm Burton P1 maat M, en dat is al krap (ivm gaspedaal). En zoals ik al zei is een groter board kiezen voor hem denk ik niet slim omdat ie niet zo heel lang is. En dan ga je dus naar een wide board kijken... die zijn er ook niet voor niets.
bron: http://www.burton.com/burton/gear/boardSpecs.asp?productID=19
ik ben met je eens dat de Air te smal is maar waarom hij geen langer board zou kunnen kiezen vanwege zijn lengte ontgaat me. Een board reageerd op je gewicht niet op je lengte. Ook wbt de stance maakt het practisch niet uit of een board iets langer is. Als je met 85 kg een allround board zoekt moet je echt niet onder de 160 gaan, ik zou eerder richting de 162, 163 gaan. Anders vouwt zo'n plank helemaal op op snelheid.quote:Op woensdag 16 maart 2005 15:04 schreef onanymous het volgende:
Een simpel bezoek aan burton.com leert dat een Air in maat 157 gewoon niet geschikt is voor maat L bindingen, en dus niet voor schoenmaten van 43.5 en hoger. Ik kan het weten ook, want toevallig héb ik de Air 157 icm Burton P1 maat M, en dat is al krap (ivm gaspedaal). En zoals ik al zei is een groter board kiezen voor hem denk ik niet slim omdat ie niet zo heel lang is. En dan ga je dus naar een wide board kijken... die zijn er ook niet voor niets.
bron: http://www.burton.com/burton/gear/boardSpecs.asp?productID=19
Ik geef toe, zo'n gaspedaal maakt de binding langer, maar t gaat natuurlijk voornamelijk om de schoen. Daarnaast zet Burton niet voor niets op hun site dat het niet de bedoeling is. Mijn stance is 15/-9 goofy en dan zit de binding net over de rand vh board bij de teen en hij staat nog een stuk naar beneden (in de breedte) op het board geschroefd. Welk board heb jij btw dan in godsnaam met een waist van 223mm (en welke lengte)??quote:Op woensdag 16 maart 2005 16:36 schreef XL het volgende:
Ik sta met large Flow-bindingen op een board dat 2,5 cm smaller is.
Stance is 9/-9
Past makkelijk!
quote:Taste Magazine #1 2004:
Heb je maatje 44-45 ()... dan zijn de Elevators iets voor jou. Je komt twaalf millimeter hoger op je board te staan waardoor je voeten verder bij de sneeuw wegblijven bij stevig gesneden bochten.
Flauwekul, je hebt net zoveel gewicht te verdelen. Kleinere mensen hebben juist het voordeel dat hun zwaartepunt lager ligt. Het is geen toeval dat bijna alle pro's van die korte mannetjes zijn. En makkelijk sturen met een korter board dat gaat ook alleen op in korte bochten. Als je met 85 kg op een 155 op snelheid (laat staan in de poeder) mooie wijde bochten wil draaien dan breekt zo'n board aan alle kanten uit.quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:14 schreef onanymous het volgende:
En oja wat betreft de lengte (fok is nu te traag om meer te gaan quoten): hoe langer je bent, hoe meer je je gewicht kan verdelen en dus hoe makkelijker je kan sturen, is de theorie die ik ooit eens hoorde (ik geloof dr wel in).
Kijk ff voor de specificaties van alle Burton Air boards op http://www.burton.com/burton/gear/boardSpecs.asp?productID=19quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:20 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ik zal zeker niet voor een board kiezen die onder de 160 is. wat betreft het beter is om te leren en bochtjes op een kleiner board, ben ik het wel met jou eens, maar echt "leren boarden" hoef ik niet meer want die fase ben ik al voorbij, niet opschepperig bedoelt. het is een beetje lastig te beoordelen voor jullie, maar ik ben niet iemand meer die nog moet leren boarden. ik zoek idd, wat kentaro al zei, een allround board waar ik zeker een aantal jaren mee vooruit kan. volgens mij is de 161 burton air een goed board voor. het enige probleem zou dus of de board niet te klein is voor mijn voeten. ik snap ook wel dat hij niet te groot of te klein moet zijn, maar daarvoor kan ik het beste naar mijn lokale boardshop gaan. de meningen zijn hier nog al verdeelt zie ik.
wat bedoel je? alles bij elkaar of de bindingen?quote:Hoeveel wil je daar ongeveer aan uitgeven?
dat zaakje bij snowworld in zoetermeer is toch ook een duijvestein? binnenkort toch maar weer eens een bezoekje brengen daarquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/670905/3/50#25533599]woensdag 16 maart 2005 23:19
BTW Boots zou ik in de winkel hier gewoon kopen; dat moet je echt goed voelen anders doe je een miskoop. Daarnaast is een shop als Duijvestein niet veel duurder dan internet wat dat betreft.
Die ja. De Air 161 hebben ze daar niet meer weet ik iig, maar voor boots zou ik daar ff kijken en hun basistas is ook goed geprijsd (¤37 voor een tas waarin je board + binding + schoenen past met een verstevigde onderkant). Spaart toch weer gauw ¤20 uit en de tas is prima kwaliteit. Hun boardassortiment is iig heel groot daar en ze zijn nu ook in de aanbieding allemaal. Zeker langsgaan!quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:39 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
dat zaakje bij snowworld in zoetermeer is toch ook een duijvestein? binnenkort toch maar weer eens een bezoekje brengen daar
Tja, er zijn weinig topics waarin ik actief ben op dit forum. En jouw reactie vond ik zo buitensporig destijds, dat bij het zien van je avatar en nick het mij direct weer te binnen schoot. En uiteraard versterkte jouw reactie "Maja als je m'n advies in de wind wil slaan moet je dat vooral doen." het beeld dat ik al van je had gekregen.quote:Op woensdag 16 maart 2005 15:04 schreef onanymous het volgende:
Als je nou in plaats van op de man te spelen eens met argumenten kwam...
Speaking of avatar's, moeten jullie ze niet even updaten naar 2005? Of alvast 2006?quote:
Die zijn niet te koop gangster, pricelessquote:Op donderdag 17 maart 2005 15:42 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Speaking of avatar's, moeten jullie ze niet even updaten naar 2005? Of alvast 2006?
En wie moet je pijpen om zo'n avatar te krijgen?.
dude!quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:42 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Speaking of avatar's, moeten jullie ze niet even updaten naar 2005? Of alvast 2006?
En wie moet je pijpen om zo'n avatar te krijgen?.
True, deze hou ik nog wel een tijdje hoor,quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:04 schreef Thermo het volgende:
[..]
dude!
You've got the bling @ avatar.
Keep them rollin'![]()
Die zijn er zeker... Ik hou je op de hoogtequote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:49 schreef NoComment het volgende:
zijn er al plannen voor een True Life Summercamp part III trouwens??
Mja ik vroeg of er plannen zijn.. maar ik vrees dat meegaan moeilijker wordtquote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:20 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Die zijn er zeker... Ik hou je op de hoogte
Weet ik, maar ik moest ff een inleiding hebben voor mijn foto'squote:Op zondag 20 maart 2005 23:19 schreef Thermo het volgende:
Hele mooie plaatjes, direct weer zin om de bergen in te gaan
over magazine pics.. is meer inspiratie gozer
Sinds mijn digitale camera het voor gezien hield voor de wintersport en als je terug bent je toch graag nog wat moois ziet.. ga je dan op zoek hé ....
Erg mooie foto's, vooral die twee in de poederquote:
Soort van hele hoge Tailwheely (of manual) in de poeder.quote:Op maandag 21 maart 2005 12:17 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Erg mooie foto's, vooral die twee in de poeder.
Wat was die 'leuke trick' waarbij je bent blijven staan btw, een nose manual?
Dat is meer noodzaak dan eigen keuze.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:03 schreef Kentaro het volgende:
mooie foto's komakie, ziet er goed uit daar in Gerlos. Zie ik het nou goed dat je op een Burton Triumph rijdt, ben je eindelijk verstandig geworden
ohw dat doe ik zekerquote:Op maandag 21 maart 2005 17:40 schreef Kentaro het volgende:
voor de poeder is het heerlijk, zeker met 169 maar ik begrijp wat je bedoelt met die stijfheid. Op de piste wil je gewoon een plank waar mee je harder kan. Daarom heb ik een Gian Simmen van SC gekocht. Burton heeft gewoon geen plank meer zoals bv de Johan, een harde all mountain plank.
Je zou naar een SC Duo Shield kunnen kijken of (als je het er voor over hebt) een Duo GLX. Wat ook een super knalbak is, de Atomic Firestarter. Maar dit zijn allemaal planken met een waist van 25 cm. een Nitro Shogun is mischien nog beter, die is iets breder. Anyway het wordt nu zomer, dus ik zou lekker wachten op wat het volgende modeljaar allemaal weer voor moois brengt.
Ik ga misschienquote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:58 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Hallo, ik ben een beetje nieuw hier.
Dit ene topic op dit forum loopt gewoon sneller dan al die andere forums (dutchsnow, US, BoardStyle) op het internet.
Magoed mijn vraag: wie gaat er hier nog meer naar de Dutch Closure (sluitweek) Val Thorens? Ik ga dit jaar voor 't eerst en ben best benieuwd naar hoe de sneeuw er is want het is de afgelopen dagen alleen maar aan 't dooien... en we moeten nog een ruime maand
quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:19 schreef 360sjors het volgende:
he Kentaro, ik heb een filmpje gevonden van een van je backcountry afdalingen:
http://media.skoopy.com/vids/vid_00511.wmv
1 van zijn bindingen schiet gewoon uit...quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:19 schreef 360sjors het volgende:
he Kentaro, ik heb een filmpje gevonden van een van je backcountry afdalingen:
http://media.skoopy.com/vids/vid_00511.wmv
Hoe kan een snowboardbinding uberhaupt uitvallen? Het zijn toch geen skies?quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
1 van zijn bindingen schiet gewoon uit...
Hoe zwaar kun je ten val komen
straps kunnen breken.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:31 schreef RichardX het volgende:
[..]
Hoe kan een snowboardbinding uberhaupt uitvallen? Het zijn toch geen skies?![]()
Denk niet dat ie daar zonder botbreuken vanaf is gekomen...quote:
Mijn plates waren een keer versleten, daardoor schoot binding 30 graden verder ofzo, was ook niet echt fijnquote:Op donderdag 24 maart 2005 12:37 schreef Komakie het volgende:
Ik denk het ook niet
Schroeven kunnen trouwens ook los schieten
Heb ik een keer gezien maar was wel bij een mickey-mouse-merk geloof ik...
Maar dat was niet het geval hier volgens mij
Vergeten je bindingen los te maken voordat je een stoeltjeslift in gaat is ook niet echt aan te bevelen... wat ik op dat moment dacht, geen idee, denk dat ik een beetje gaar was ofzoquote:Op donderdag 24 maart 2005 12:45 schreef Thermo het volgende:
[..]
Mijn plates waren een keer versleten, daardoor schoot binding 30 graden verder ofzo, was ook niet echt fijn
? ..omdat?quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:19 schreef NoComment het volgende:
[..]
Vergeten je bindingen los te maken voordat je een stoeltjeslift in gaat is ook niet echt aan te bevelen...
Idd, je moet alleen zorgen dat je frontside kant niet in de sneeuw hapt, verder is er niets mis mee. Aangezien ik 99% van de keren toch alleen in die stoeltjeslift zit (quote:
juistquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:22 schreef Komakie het volgende:
Je behoort je achterste binding los te hebben in een lift.
Met 2 voeten vast kun je bijvoorbeeld niet corrigeren en meestal is het voor de mensen die bij je in de lift zitten ook nog eens irritant.
Bij mensen die dat doen heb ik altijd het idee dat ze niet met 1 binding los kunnen boarden....
Als je een beetje fatsoenlijk kunt boarden dan heb je gewoon 1 binding los in de lift.
Als ik met meerdere mensen in een lift zit dan doe ik ook altijd m'n achterste binding los. Met 1 binding los boarden is, zolang de helling maar niet te stijl is, ook helemaal geen probleem. Maar wanneer je toch alleen in die lift zit, waarom zou je dan helemaal de moeite nemen je binding onder los, en boven weer vast te maken?quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:22 schreef Komakie het volgende:
Je behoort je achterste binding los te hebben in een lift.
Met 2 voeten vast kun je bijvoorbeeld niet corrigeren en meestal is het voor de mensen die bij je in de lift zitten ook nog eens irritant.
Bij mensen die dat doen heb ik altijd het idee dat ze niet met 1 binding los kunnen boarden....
Als je een beetje fatsoenlijk kunt boarden dan heb je gewoon 1 binding los in de lift.
Dat is niks bijzonders, op 1 of andere manier willen kliekjes nooit bij andere mensen zitten ofzo.quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:56 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat viel me van het voorjaar echt op, heel vaak stond ik wel met 3 of 4 andere skiërs (bij een 6 persoons stoeltjeslift) voor de poortjes, maar was ik de enige die dan doorging. Dan ging ik uit verveling, aangezien tegen jezelf praten ook zo eentonig is, m'n binding maar alvast in de lift vastmaken. Ging altijd prima.
Ah, gelukkig. Ik dacht al, stink ik ofzo? Of zie ik er zo eng uit?quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:57 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat is niks bijzonders, op 1 of andere manier willen kliekjes nooit bij andere mensen zitten ofzo.
Ski kliekjes dan toch, snowboarders komen er altijd gezellig bij zitten![]()
Nou dat is het eigenlijk maar we wilden het beschaafd houden...quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:25 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ah, gelukkig. Ik dacht al, stink ik ofzo? Of zie ik er zo eng uit?
niet dusquote:Maar het blijkt dus heel normaal te zijn, mooi, dan weet ik dat ook weer..
Ipod op in de lift altijdquote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:09 schreef Komakie het volgende:
Zouden stoeltjesliften dan een ramp zijn
Ik vind alleen dat we wel gediscrimineerd worden want de stangen om je board/skies op te zetten in stoeltjesliften, zijn eigenlijk gemaakt voor skies....
Anyway, Met je minidisc op in de lift is ook heerlijk rustgevend
Terneuzen kan wel een opkikkertje gebruiken, en als dit doorgaat kunnen ze zichzelf eindelijk eens een mooi imago aanmeten.. Nu is het gewoon een saaie stad die zich nergens in onderscheidt. Als die hal er daadwerkelijk komt ga ik zonder meer vaker heen en weer forenzen...quote:concrete plannnen indoorpiste terneuzen!
Als alles gaat zoals de ontwikkelaar wil openen we in september 2006 Skidôme Terneuzen, een sneeuwcentrum 10.000 m2 groot met 2 pistes naast elkaar 180 mtr effectieve lengte en 100 mtr lengte voorzien van 4 sleepliften en de nodige lopende banden.
De intentie overeenkomst tussen Skidôme en de ontwikkelaar is getekend. De vergunning aanvraag naar de gemeente is weg cq gaat weg (zie de internet site van de gemeente Terneuzen, alles staat erop).
Nu maar hopen dat alles doorgaat !
Skidôme Rucphen gaat ervoor.
gr nicky broos.
Ontwikkeling Leisurecenter Terneuzen
Aan de zuidzijde van Terneuzen, in de Koegorspolder, worden plannen ontwikkeld voor de realisatie van een groot vrijetijdscentrum (leisurecenter). Het plan omvat onder andere een skipiste, een tuincentrum, een discotheek, een wokrestaurant, een pool- en bowlinghal en een health & wellnesscenter. Alle functies worden samengebracht in één gebouw met een bruto vloeroppervlakte van ruim 28.000 vierkante meter. Het leisurecenter krijgt een eigen parkeerterrein met ruim 450 plaatsen, een bushalte en plaatsen voor de fiets. De verwachting is dat het leisurecenter 450.000 bezoekers per jaar zal trekken en een werkgelegenheid van 210 arbeidsplaatsen voor de regio zal opleveren.
meer info: http://www.terneuzen.nl/actueel/plannen/leisure
ziet er goed uit, ik weet al wat ik voor mijn verjaardag ga vragenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:03 schreef Kentaro het volgende:
Ik zat ook al een beetje te surfen en ik heb mijn schoenen voor volgend jaar al gevonden. 32 305's maar dan wel de zwarte
[afbeelding]
32quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:03 schreef Kentaro het volgende:
Ik zat ook al een beetje te surfen en ik heb mijn schoenen voor volgend jaar al gevonden. 32 305's maar dan wel de zwarte
[afbeelding]
tja, als je er in de buurt woont is het natuurlijk goed nieuws. maar 180m. daar kun je toch eigenlijk niet meer mee aankomen. SWZ is al 250 en SWL 500. dus 180 en 100m. zijn echt van die lesgeef baantjes.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:12 schreef 360sjors het volgende:
.. en voor een aantal mensen, waaronder mijzelf, is dit erg interessant nieuws... Ik dacht dat de plannen waren doodgebloed, maar kennelijk is men er toch erg serieus mee bezig:
[..]
Terneuzen kan wel een opkikkertje gebruiken, en als dit doorgaat kunnen ze zichzelf eindelijk eens een mooi imago aanmeten.. Nu is het gewoon een saaie stad die zich nergens in onderscheidt. Als die hal er daadwerkelijk komt ga ik zonder meer vaker heen en weer forenzen...
Dat klopt, maar zolang er wat rails/kickers zijn is het voor mij ok. Voor lange afdalingen ga je toch niet naar een binnenbaan..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:54 schreef Kentaro het volgende:
[..]
tja, als je er in de buurt woont is het natuurlijk goed nieuws. maar 180m. daar kun je toch eigenlijk niet meer mee aankomen. SWZ is al 250 en SWL 500. dus 180 en 100m. zijn echt van die lesgeef baantjes.
Ook daar zit wat in....quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:58 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zolang er wat rails/kickers zijn is het voor mij ok. Voor lange afdalingen ga je toch niet naar een binnenbaan..
Ik heb al een paar 32's, de lashedquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:59 schreef Thermo het volgende:
[..]
32![]()
![]()
![]()
* Thermo 32 fanboy is
Iemand nog een paar kopen jongens?![]()
Lijkt mij ook erg handig... totdat het kapot gaat of niet werkt. Bij ouderwetse veters kan je het dan gewoon zelf oplossen, bij zo'n systeem gaat dat niet meer zo eenvoudig..quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:43 schreef NoComment het volgende:
Misschien dat m'n volgende paar schoenen uitgerust zullen zijn met een boa systeem, lijkt me wel handig..
Zo fijn omdat het rustgevend is?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:23 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ipod op in de lift altijdHeerlijk.. ook als ik aan het boarden ben zo fijn.
Boarden met muziek op vind ik in de meeste gevallen ook niet echt chill nee, ik hoor liever wat er allemaal om me heen gebeurd. Meestal doe ik gewoon m'n mp3 speler vol aan, dan hoor je de beats nog wat, en als je dan in de lift zit kun je hem zo weer opdoenquote:Op zondag 27 maart 2005 20:34 schreef RichardX het volgende:
[..]
Zo fijn omdat het rustgevend is?
In de lift is het nog daar aan toe, maar op de pistes board ik liever zonder muziek. Zeker als het wat drukker is, vind ik het toch wel prettig om alle geluiden om me heen te horen. Ook wel veiliger toch?![]()
quote:Op zondag 27 maart 2005 20:41 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Vind het wel zo verantwoord dat je hoort wanneer er een duitser weer scheisse aan het schelden is omdat je hem perongeluk ondergesprayed hebt.
Goh, hier nog eenquote:Op zondag 27 maart 2005 21:13 schreef fs180 het volgende:
[..]!
damn.. ik moet weer ff paar uurtjes indoor boarden.. begint langzaam te knagan
Nee hoor,quote:Op zondag 27 maart 2005 20:34 schreef RichardX het volgende:
[..]
Zo fijn omdat het rustgevend is?
In de lift is het nog daar aan toe, maar op de pistes board ik liever zonder muziek. Zeker als het wat drukker is, vind ik het toch wel prettig om alle geluiden om me heen te horen. Ook wel veiliger toch?![]()
Zeker weten!quote:Op maandag 28 maart 2005 02:13 schreef Thermo het volgende:
[..]
Nee hoor,
Niet alleen rustgevend. Het geeft mij juist energie. Ik hoef geen omgevings geluid te horen om te anticiperen op de mensen rond miij. Kan heel erg goed mijn omgeving inschatten en het geluid staat altijd zacht genoeg om echte noodkreten heus wel te horen. Het is gewoon een vorm van stimulans om tricks beter uit te voeren en stijl beter uit te werken
Ok, ja bij muziek opzetten denk ik meteen aan die gasten die in de trein naast je zitten en waarbij ik zelf kan mee'genieten' en me afvraag hoe doof die persoon zelf wel niet is als het op zo'n luid volume moet staan.quote:Op maandag 28 maart 2005 02:13 schreef Thermo het volgende:
[..]
Nee hoor,
Niet alleen rustgevend. Het geeft mij juist energie. Ik hoef geen omgevings geluid te horen om te anticiperen op de mensen rond miij. Kan heel erg goed mijn omgeving inschatten en het geluid staat altijd zacht genoeg om echte noodkreten heus wel te horen. Het is gewoon een vorm van stimulans om tricks beter uit te voeren en stijl beter uit te werken
Verder springen, dus of sneller aankomen, of hoger ollien, zodat je verder komt en wel helemaal op de landing land. Dan nog veel verder naar voren leunen en pas remmen wanneer je van de landing afbent.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:21 schreef DaMadKow het volgende:
DaMadKow in actie in landgraaf vandaag
http://downloads.madkow.nl/video-0001.avi
Vandaag voor het eerst over die schans heen geweest
Ook nog wel paar keer wél goed geland, maar wat is nou eigenlijk de truc voor een goeie landing??
Je board moet onder zittenquote:Op maandag 28 maart 2005 22:21 schreef DaMadKow het volgende:
Ook nog wel paar keer wél goed geland, maar wat is nou eigenlijk de truc voor een goeie landing??
Niet zo'n mietje zijn en gaan liggen omdat je bang bent dat je anders ongecontroleerd valtquote:Op maandag 28 maart 2005 22:21 schreef DaMadKow het volgende:
DaMadKow in actie in landgraaf vandaag
maar wat is nou eigenlijk de truc voor een goeie landing??
amen, dat zou mij VEEL pijn hebben gescheeld... met puntje van m'n board de off-ramp schampen is geen goed idee, als in 'head first op de grond klappen'quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:17 schreef fs180 het volgende:
en liever wat meer achterover leunen dan voorover![]()
Dus jij landt liever vol op je tail, waardoor je zo hard tegen de grond klapt dat je never nooit blijft staan?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:21 schreef NoComment het volgende:
[..]
amen, dat zou mij VEEL pijn hebben gescheeld... met puntje van m'n board de off-ramp schampen is geen goed idee, als in 'head first op de grond klappen'
Ach, eerste keer dat ik het probeerde ging het prima, de tweede poging was meteen ook einde oefening wat betreft springen... heb na die dag nog 3 weken last gehad van m'n nek, en nog zeker een week langer van m'n rugquote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:24 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dus jij landt liever vol op je tail, waardoor je zo hard tegen de grond klapt dat je never nooit blijft staan?
Toegegeven, je valt niet op je hoofd, maar mij lijkt gewoon voorover leunen zodat je board parralel is met de landing het beste
.
Gewoon heel goed droogmaken en droog opslaan idd.quote:Op maandag 28 maart 2005 12:31 schreef -Mzraki- het volgende:
Zeg, kun je je staalkanten ook in de olie zetten ofzo om het roesten tegen te gaan?
Ik bedoel, wat nu de bling bling is, moet dat volgend jaar ook nog zijn, wat doen jullie?
met wat meer snelheid over de schans en bij de landing licht op tenenkant landen, dan kun je netter door je knieen en dat voorkomt dat je zoals nu op de reet naar beneden reest.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:21 schreef DaMadKow het volgende:
DaMadKow in actie in landgraaf vandaag
http://downloads.madkow.nl/video-0001.avi
Vandaag voor het eerst over die schans heen geweest
Ook nog wel paar keer wél goed geland, maar wat is nou eigenlijk de truc voor een goeie landing??
liever vol op mn tail dan op mn nosequote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:24 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dus jij landt liever vol op je tail, waardoor je zo hard tegen de grond klapt dat je never nooit blijft staan?
Toegegeven, je valt niet op je hoofd, maar mij lijkt gewoon voorover leunen zodat je board parralel is met de landing het beste
.
Je moet het ook wel erg bont maken wil je helemaal op je nose landen. Mij iig nog nooit gebeurd. Ik heb het idee dat je, wanneer je nog nooit/niet zo vaak gesprongen hebt, je de neiging hebt je board horizontaal te houden. En van daaruit gezien zul je dus meer naar voren moeten leunen, wil je hem mooi landen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:25 schreef fs180 het volgende:
[..]
liever vol op mn tail dan op mn nose
leverd lelijke wonden op je kaak op.. en je kaak doet ook nog hoere pijn
Op wat voor tijd zit jij? zomer-zomer-tijd?quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:57 schreef NoComment het volgende:
Damn, eerste keer dat ik internet heb hier in Haarlem... tis wel te merken ook, tis potver bijna 2 uur
Strax maar weer dromen van witte poedervelden en keihard geprepareerde pistes...![]()
Hij was gewoon iets wat ver vooruitquote:Op woensdag 30 maart 2005 01:18 schreef Thermo het volgende:
[..]
Op wat voor tijd zit jij? zomer-zomer-tijd?![]()
LOLquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hij was gewoon iets wat ver vooruit
zijn tijd zat dichter bij dan 5h...
ofzo... fuck hoe nutteloos kun je erover nadenken hahahaha...
dat bedoel ikquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:35 schreef Thermo het volgende:
[..]
LOL
Nee idd, we zitten nu dichter bij 8 uur dan bij 10 uur.. of wacht , als je het nou bekijk naar 10:00 ipv 22:00 dan zitten we dichter bij 10... maar 20:00... dan 22:00.. dan.. uhh
Yep, net besloten om in juli naar 2Alpes te gaanquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:56 schreef WarPuppy het volgende:
Nog gekken die hier van de zomer een gletsjer op knallen?
Ik was daar 2 jaar geleden. Niet snowboardend helaas. Met m'n vader zo'n 1,5 kilometer geklommen naar de gletscher, en dan met de gondel omlaag. Sta je daar, bezweet en al met bergschoenen tussen de snowboarders en skiërs bij 25/30 gradenquote:Op woensdag 30 maart 2005 17:05 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Yep, net besloten om in juli naar 2Alpes te gaan
Lachen, werd je niet voor je sokken gereden door de mountainbikers?quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:08 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik was daar 2 jaar geleden. Niet snowboardend helaas. Met m'n vader zo'n 1,5 kilometer geklommen naar de gletscher, en dan met de gondel omlaag. Sta je daar, bezweet en al met bergschoenen tussen de snowboarders en skiërs bij 25/30 graden.
Beter... vorig jaar ben ik in de zomer ook in les 2 alpes geweest, was best lekker weer daar maar toch wel fris in een t-shirt en korte broekquote:Op woensdag 30 maart 2005 17:05 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Yep, net besloten om in juli naar 2Alpes te gaan
Nee, we klommen omhoog via de ruige kant, iedere mountainbiker die daar langs zou gaan zou stijlloos naar beneden stuiteren. Stonden ook allemaal van die borden dat je er niet kon en mocht fietsen enzoquote:Op woensdag 30 maart 2005 17:31 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Lachen, werd je niet voor je sokken gereden door de mountainbikers?
Ben 2 jaar geleden in Hintertux geweest om te boarden. Die zomer dat het zo mega warm was.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:06 schreef NoComment het volgende:
[..]
Beter... vorig jaar ben ik in de zomer ook in les 2 alpes geweest, was best lekker weer daar maar toch wel fris in een t-shirt en korte broekIn de zomer de gletcher op lijkt me echt vet!
quote:Op maandag 4 april 2005 16:25 schreef 360sjors het volgende:
http://poststuff.entensity.net/040405/media.php?media=skifall.wmv
Wilde het topic al een hele tijd omhoog trappen met een opmerking in de zin van 'lekker weer heh!?' maar ik was m'n password vergetenquote:Op maandag 4 april 2005 23:45 schreef Komakie het volgende:
hahaha
Eindelijk weer reacties in dit toch geweldige topic
Wel lachen om te zien dat hier toch een vaste groep een beetje rond hangt
Mindere dingen zijn dat....quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:06 schreef NoComment het volgende:
[..]
Wilde het topic al een hele tijd omhoog trappen met een opmerking in de zin van 'lekker weer heh!?' maar ik was m'n password vergeten
of eigenlijk, m'n koekje was weg
En ook nog elke week indoor bezigquote:Op maandag 4 april 2005 23:45 schreef Komakie het volgende:
hahaha
Eindelijk weer reacties in dit toch geweldige topic
Wel lachen om te zien dat hier toch een vaste groep een beetje rond hangt
Hoe wilde je dat anders gaan doen? Je knie naar binnen drukken lijkt me niet echt chill boarden en ook niet echt goed voor je gewrichtquote:Op dinsdag 5 april 2005 13:36 schreef XL het volgende:
Had ik trouwens al opgebiecht dat ik het nieuwe rijden aan het proberen ben![]()
Dat ik, XL, al enkele dagen duck-ervaring heb en het waarschijnlijk ga doorzetten....
Wat ik me afvraag, staan native-duckrijders, standaard de hele tijd met de achterste knie naar buiten en wennen de overstappers zich datzelf ook aan....
Ik sta duck als ik aan het freestylen ben met knie naar buiten, ben ik aan het raggen draai ik hem automatisch naar binnen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 13:36 schreef XL het volgende:
Had ik trouwens al opgebiecht dat ik het nieuwe rijden aan het proberen ben![]()
Dat ik, XL, al enkele dagen duck-ervaring heb en het waarschijnlijk ga doorzetten....
Wat ik me afvraag, staan native-duckrijders, standaard de hele tijd met de achterste knie naar buiten en wennen de overstappers zich datzelf ook aan....
So true...quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mindere dingen zijn dat....
Ik vind het trouwens helemaal geen lekker weer.
Ik bedoel, dat zonnetje is best grappig hoor, maar doe mij maar lekker de winter met een zonnetje
Ik persoonlijk zou niet naar Landgraaf gaan vanuit het noorden van het land. Welliswaar een grotere baan, maar om daar nou zo'n eind voor te gaan rondcrossen.. De toegevoegde waarde t.o.v. andere binnenbanen vind ik persoonlijk maar minimaal, omdat je ook daar toch zo beneden bent..quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:25 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Of, misschien de gulden middenweg, is er ergens een decent sized indoor baan wat ook enigszins in de buurt van Noord-Holland ligt?.
Dominator scoren voor freestyle dudequote:Op dinsdag 5 april 2005 16:10 schreef 360sjors het volgende:
Ik denk dat ik ook maar een cheap ass deck ga regelen om het gevoel te behouden![]()
Indraaien is wel datgene wat ik al meer dan 10 jaar doe...quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:25 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Hoe wilde je dat anders gaan doen? Je knie naar binnen drukken lijkt me niet echt chill boarden en ook niet echt goed voor je gewricht.
Mja, ik ben nog nooit op een indoor baan geweest, dus ik heb niet echt een idee wat ik me bij 200 of 500 meter voor moet stellen. Denk dat het dus maar een wat kleinere baan wordt dat wel op een redelijke afstand ligtquote:Op dinsdag 5 april 2005 16:23 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou niet naar Landgraaf gaan vanuit het noorden van het land. Welliswaar een grotere baan, maar om daar nou zo'n eind voor te gaan rondcrossen.. De toegevoegde waarde t.o.v. andere binnenbanen vind ik persoonlijk maar minimaal, omdat je ook daar toch zo beneden bent..
Hoe lang duurt het nog voordat je hier meld dat je overgestapt bent op straps? ik gok binnen een jaarquote:Op dinsdag 5 april 2005 13:36 schreef XL het volgende:
Had ik trouwens al opgebiecht dat ik het nieuwe rijden aan het proberen ben![]()
Dat ik, XL, al enkele dagen duck-ervaring heb en het waarschijnlijk ga doorzetten....
Wat ik me afvraag, staan native-duckrijders, standaard de hele tijd met de achterste knie naar buiten en wennen de overstappers zich datzelf ook aan....
Ok, bij lange bochten sta je met je lichaam bijna recht boven je board en armen iets van je lichaam af. Je staat wel een heel klein beetje ingedraaid maar niet te ver. Das de zogenaamde rij-positie.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:21 schreef XL het volgende:
[..]
Indraaien is wel datgene wat ik al meer dan 10 jaar doe...
De hoek is vanaf duck alleen wat groter. Ik board pijnvrij en zorg dat het pijnvrij blijft. Ik bemerk alleen dat ik soepeler glijd als ik 'native-duck' sta dan wanneer ik ingedraaid sta. Indraaien doe ik echter op basis van gewenning (die 10 jaar) automatisch.... ik denk dat ik daar wel vanaf wil, maar dat zal niet meevallen. Het eruit groeien van indraaien op lange termijn moet echter haalbaar zijn... ik zal me er sowieso verder op moeten orienteren...
fuck hey!quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:33 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Hoe lang duurt het nog voordat je hier meld dat je overgestapt bent op straps? ik gok binnen een jaar
Als dat gebeurd ga ik de krant bellenquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:52 schreef fs180 het volgende:
en op burton
Eerder op Burton dan op straps....quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:33 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Hoe lang duurt het nog voordat je hier meld dat je overgestapt bent op straps? ik gok binnen een jaar
Ik ben op zoek naar specifieke duck-ervaringen... Ik weet niet zeker of je daar nu over verhaalt. Zou net zo goed algemeen kunnen zijn. Dat het met name in korte bochten moeilijk is om volledig duck te blijven met je knieen, dat is zeker....quote:
Het is op zich niet moeilijker maar het ziet er minder agressief uit en je zult ook beduidend langzamer naar beneden gaan dan wanneer je iets meer indraait. Het is niet echt mogelijk om agressief naar beneden te gaan zonder dat je indraait omdat dan je zwaarte punt iets verlegd wordt en je drukverdeling.quote:Op woensdag 6 april 2005 00:54 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar specifieke duck-ervaringen... Ik weet niet zeker of je daar nu over verhaalt. Zou net zo goed algemeen kunnen zijn. Dat het met name in korte bochten moeilijk is om volledig duck te blijven met je knieen, dat is zeker....
Nu je over het onderwerp begint, ik heb van de winter (en daarvoor al eens in de hal) duck op m'n board gestaan. Voor graad of 15, achter iets van 5.. Ik kan van mezelf niet zeggen of ik nu meer indraai of niet, ik weet wel dat het op wintersport echt lekker ging ook bij het carven. Heb wel geleerd dat bochtenwerk puur in de benen zit, zolang daar geen beweging in zit is het hopeloos...quote:Op woensdag 6 april 2005 00:54 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar specifieke duck-ervaringen... Ik weet niet zeker of je daar nu over verhaalt. Zou net zo goed algemeen kunnen zijn. Dat het met name in korte bochten moeilijk is om volledig duck te blijven met je knieen, dat is zeker....
capstraps kun je toch moeilijk middeleeuws noemenquote:Op woensdag 6 april 2005 00:51 schreef XL het volgende:
[..]
Eerder op Burton dan op straps....
Ik kom hier uit voor het nieuwe rijden, dan ga je toch niet terug naar die Middeleeuwse straps...
Niet gek dat je bijna viel... als je straps gewend bent geeft een flowbinding veel directere controle. Foutjes worden dan een stuk sneller afgestraft. ;-)quote:Op woensdag 6 april 2005 08:48 schreef Kentaro het volgende:
[..]
capstraps kun je toch moeilijk middeleeuws noemenHet kan geen kwaad om om dat eens te proberen. Ik heb zelf ook een keer op Flows gestaan. Dat was per ongeluk hoor er lag een board op de grond en ik liep met mijn board naar de lift en ik stapte er zo op. Ik ging bijna onderuit.
wtf?!quote:Op woensdag 6 april 2005 09:33 schreef XL het volgende:
[..]
als je straps gewend bent geeft een flowbinding veel directere controle.
Geen flauwe grapjes maken XL!!quote:Op woensdag 6 april 2005 09:33 schreef XL het volgende:
[..]
Niet gek dat je bijna viel... als je straps gewend bent geeft een flowbinding veel directere controle. Foutjes worden dan een stuk sneller afgestraft. ;-)
your welcomequote:Komakie, je verhaal gaat dus ook zeer nadrukkelijk op voor duck. Dat was me niet helemaal duidelijk, maar dan is je verhaal wel precies wat ik bedoel. Dankjewel...
Zeg taalkunstenaars.... Kentaro zat te spotten en ik deed meequote:Op woensdag 6 april 2005 10:35 schreef fs180 het volgende:
mwah ik vndt wel lekkerteminste niet voor freestyle,. daar vondt ik zelfs een redelijke freestyle flow binding toch een te directe controle geven.. of misschien was dat ook ff wennen.. wie weet/
Great minds think alike!quote:
bwahahahahaa hij is wel vet :pquote:Op woensdag 6 april 2005 12:29 schreef 360sjors het volgende:
*plaatje bwhahahahaa jezus*
ok nu stop ik met flauwe plaatjes
*wacht geduldig*quote:Op woensdag 6 april 2005 12:23 schreef XL het volgende:
[..]
Zeg taalkunstenaars.... Kentaro zat te spotten en ik deed mee
Er is geen animo voor een nieuwe flow-strap-discussie.... volgend seizoen weer
Straps, waarom flow nemen, straps zijn toch veel en veel beterquote:
mmh. betoog.. duister woord man! .. 'met de kraag omhoog doe ik mijn betoog' (kwam in me op)quote:Op woensdag 6 april 2005 21:37 schreef XL het volgende:
een beetje vent typt zijn betoog tenminste in 25 regels, prutsers
Het antwoord op die vraag is vrij simpel.quote:Op donderdag 7 april 2005 00:28 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Waarom ontstaan dit soort discussies nou altijd... straps vs Flow. Ieder heeft z'n eigen keus en je kan de ander toch niet overhalen.. laat iedereen lekker boarden met wat ie het lekkerst vindt denk..
natuurlijk zijn straps wel beter
ik laat me verleiden tot een reactie:quote:Op woensdag 6 april 2005 21:37 schreef XL het volgende:
een beetje vent typt zijn betoog tenminste in 25 regels, prutsers
Echte venten posten ook op woensdag na 3:00, los van hun betoog...quote:
Het doet me deugd te mogen constateren dat echte kerels ook na het zuipen nog ff Het Snowboardtopic bekijkenquote:Op donderdag 7 april 2005 03:55 schreef XL het volgende:
[..]
Echte venten posten ook op woensdag na 3:00, los van hun betoog...
Ik moet wel zeggen, met die Cartels wordt het allemaal wel weer iets makkelijker.quote:Op donderdag 7 april 2005 02:01 schreef Dirrrrk het volgende:
Sja het lijkt mij nou eenmaal vervelend om zittend, of als je vastzit in de poeder, flow's open/dicht te doen, dus heb ik maar van die übergeile Burton's met capstraps gekocht
ik wel hoorquote:Op donderdag 7 april 2005 00:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het antwoord op die vraag is vrij simpel.
Iemand die straps gaat natuurlijk niet zeggen "Flow is echt vet, maar ik heb straps"
en als het er van de toeside in komt dan?quote:Op donderdag 7 april 2005 11:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen, met die Cartels wordt het allemaal wel weer iets makkelijker.
Het gedeelte van de heelcup naar de baseplate is opgevuld met een stukje stof. Dus als jij je board in de sneeuw zet, komt er niet meer zomaar sneeuw in/op je binding waardoor je niet meer je voet weer uit je binding moet halen omdat er sneeuw in je binding zit, wat er aan de achterkant is ingeschoven.
Toch weer een kleine maar slimme uitvinding van Burton.
Hoe doe jij je bindingen dan wel niet aanquote:Op donderdag 7 april 2005 15:44 schreef fs180 het volgende:
en als het er van de toeside in komt dan?
Zo zie je maar weer, uitzonderingen bevestigen de regelquote:
hmmhmmmmquote:en als het er van de toeside in komt dan?
Waar heb je die vandaan gehaald dan? Heb zelf de Ronin Cargopant.. Zonder binnenbroek dus, maar is ook niet echt nodig. Hij is winddicht dus heb je al niet echt last van kouwe luchtquote:Op zaterdag 9 april 2005 14:46 schreef Rnej het volgende:
zooow, net een nieuwe pant gekocht... Ronin Flightpant van vorig jaar..zwart, binnenbroek, vet veel zakkies en shizzle voor 130 euries
tjah ik beodle meer zo van, bijvoorbeeld er blijft sneeuw aan je schoen palkken... en die valt dus in fiete in je binding,.. aan de achterkant kan het er niet uit, dus tjah op een gegeven moment heb je je binding vol sneew/ijs liggen niet? tjah als ik het goed uit wil leggen gaat dat heel vbeel tekst kosten.. (=geen zin)quote:Op donderdag 7 april 2005 16:45 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Hoe doe jij je bindingen dan wel niet aan![]()
Ieder voordeel heb zn nadeel.. Groot voordeel klein nadeel me dunkt. tjah als ik het goed uit wil leggen gaat dat heel vbeel tekst kosten.. (=geen zin)quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:00 schreef fs180 het volgende:
[..]
tjah ik beodle meer zo van, bijvoorbeeld er blijft sneeuw aan je schoen palkken... en die valt dus in fiete in je binding,.. aan de achterkant kan het er niet uit, dus tjah op een gegeven moment heb je je binding vol sneew/ijs liggen niet? tjah als ik het goed uit wil leggen gaat dat heel vbeel tekst kosten.. (=geen zin)
Bij mij blijft de sneeuw eigenlijk nooit onder me schoenen zitten.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:00 schreef fs180 het volgende:
[..]
tjah ik beodle meer zo van, bijvoorbeeld er blijft sneeuw aan je schoen palkken... en die valt dus in fiete in je binding,.. aan de achterkant kan het er niet uit, dus tjah op een gegeven moment heb je je binding vol sneew/ijs liggen niet? tjah als ik het goed uit wil leggen gaat dat heel vbeel tekst kosten.. (=geen zin)
kut zeg, er was wat te veel sneeuw om in de bergen te komenquote:Op zondag 10 april 2005 05:21 schreef -Pepe- het volgende:
Zo morgen maar weer even een bergje opzoeken. :p
Ik denk dan ook te gaanquote:Op zondag 17 april 2005 12:20 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Nog 12 daagjes en deze jongen zit in de bus naar Valtho![]()
Zijn er hier nog meer laatseizoeners...?
same herequote:Op zondag 17 april 2005 12:20 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Nog 12 daagjes en deze jongen zit in de bus naar Valtho![]()
Zijn er hier nog meer laatseizoeners...?
Ik ga via dutchsnow.nl die via de ski& surf company een bus geregeld heeft, maar wel een stukje goedkoper is dan ski/surfquote:Op maandag 18 april 2005 00:15 schreef Komakie het volgende:
same here
btw ga jij toevallig ook met ehm.... fuck ik ben ff vergeten hoe die organisatie van ons heet..... Iemand anders heeft het geregeld voor me dus ik weet het ff niet meer.
Maar ehm, ik ga zeker![]()
Ik weet niet wat jij betaalt hebt maar ik ben precies ¤342,13 kwijt voor 10 daagse royal classreis, appartement, 8 dagen skipas, reisverzekering, annuleringsverzekering.quote:Op maandag 18 april 2005 14:38 schreef RichardX het volgende:
Denk dat mensen die nu in de afsluitingsweek komen wel prima condities hebben. Maar wat betreft de prijzen, zal er zeker wel het dubbele moeten worden betaald vergeleken met nu.
jep die hebben wij ookquote:Op maandag 18 april 2005 12:49 schreef LordOfTheBoard het volgende:
[..]
Ik ga via dutchsnow.nl die via de ski& surf company een bus geregeld heeft, maar wel een stukje goedkoper is dan ski/surf![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |