abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25147527

"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"

"Die letzten zwölf Stunden hatte ich die besten zwei sachen in der Welt: Sex & Powdêr!

"A good snowboarder is a good drinker!"

"Wie Steiler, wie Geiler"

[centraal] snowboard topic deel 16
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 19 februari 2005 @ 11:58:37 #2
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25159399
aaait bijna naar Valfrejus heerlijk
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:33:46 #3
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25160719

zondag 20 februari 2005 @ 19:05:06 #4
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25182984
Even een schaamteloze TVP plaatsen.
Vandaag mijn Burton Toaster Gloves geruild voor Gore Gloves / Gore Under Gloves.
Nu heb ik ook eindelijk handschoenen met losse binnen hanschoenen. Jesus wat zijn die dingen warm.

@360sjors: super foto's! Flink vermaakt zo te zien!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  maandag 21 februari 2005 @ 00:24:10 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25187701
quote:
Op zondag 20 februari 2005 19:05 schreef WaSTeiL het volgende:
Even een schaamteloze TVP plaatsen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 21 februari 2005 @ 10:01:09 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25190817
quote:
Op maandag 21 februari 2005 00:24 schreef XL het volgende:

[..]
Zit ik gewoon op mijn kamertje te niksen.... kijk ik ineens naar buiten.... is het gewoon wit
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_25196438
volgende week vrijdag
  maandag 21 februari 2005 @ 23:05:46 #8
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25197040
quote:
Op maandag 21 februari 2005 22:29 schreef Kentaro het volgende:
aanstaande zaterdag
pi_25201255
ik ben al geweest
heb een nieuw bord nodig, de mijne kapot geboard tegen een boom

Iemand nog tips over een goede boardwinkel met goede prijs / kwaliteit verhoudingen eventueel online
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel.
----
Berry van Aerle.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:27:33 #10
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25201992
tjah bleu-tomato ey..
pi_25205384
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 09:19 schreef UNDERTAKER het volgende:
ik ben al geweest
heb een nieuw bord nodig, de mijne kapot geboard tegen een boom

Iemand nog tips over een goede boardwinkel met goede prijs / kwaliteit verhoudingen eventueel online
Tja, áls je het dan doet, doe het dan goed .

Anyway, aan het einde van het seizoen zijn natuurlijk vaak wat mooie kortingen te vinden bij de boardshops, ga eens langs en knoop een praatje aan met de verkopers zou ik zeggen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 23 februari 2005 @ 02:48:39 #12
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25209239
Alvast veel plezier Kentaro & fs180

.. nog een maand of 11 en ik kan weer
  woensdag 23 februari 2005 @ 09:19:40 #13
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25210694
Heeft iemand nog goede tips voor snowboard verhuur in Winterberg voor 1 dag. Vorige keer hebben ik een board gehuurd naast skischool de Brabander, maar dat was echt rukspul. Speling tussen board en binding en dan heb ik het niet eens over de algemene kwaliteit van het board zelf.

Nu kan ik in Nederland wel een board huren, maar gezien de tijd dat ik het nodig heb ben ik daar meteen een stuk meer kwijt voor. Iemand tips?
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_25212699
Wat was het adres ook alweer van die japansachtige site waar je snowboardfilms kon downloaden? Hij is in de snowboard-topicreeks ook al een paar keer langsgeweest, maar ik weet 'em niet meer... iemand?
pi_25213263
Dat ziet er erg netjes uit Sjors...

Ik wil ook weer naar de sneeuw...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:19:40 #16
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25215486
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 11:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
... iemand?
Zoekt en gij zult vinden
pi_25215752
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 11:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Wat was het adres ook alweer van die japansachtige site waar je snowboardfilms kon downloaden? Hij is in de snowboard-topicreeks ook al een paar keer langsgeweest, maar ik weet 'em niet meer... iemand?
http://snow.plus.ru/collection/

Russisch, maar volgens mij doet die site het niet meer.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_25216842
Gisteren mijn Carbon P1's terug gebracht omdat er een aantal beschadigingen aan zaten. En, na achteraf bleek, ook nog een flinke verborgen. Werd ik vandaag gebeld door Duijvestein dat ze bij Burton momenteel geen spare-parts meer hebben liggen. Die worden pas weer eind dit seizoen verwacht. Alles, maar dan ook echt alles van alle bindingen is pleiten. Ik wist dat alles snel ging, maar dat in Februari alles weg zou zijn had ik echt niet verwacht.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  donderdag 24 februari 2005 @ 02:49:14 #19
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25226782
De beste materialen zijn niet bestand tegen het oergeweld dat we er op loslaten, Beer

Om het af te leren

En, omdat er geen trampoline beschikbaar was, maar ik wel wilde oefenen:
  donderdag 24 februari 2005 @ 03:09:33 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25226939
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:03 schreef beerke het volgende:
Gisteren mijn Carbon P1's terug gebracht omdat er een aantal beschadigingen aan zaten. En, na achteraf bleek, ook nog een flinke verborgen. Werd ik vandaag gebeld door Duijvestein dat ze bij Burton momenteel geen spare-parts meer hebben liggen. Die worden pas weer eind dit seizoen verwacht. Alles, maar dan ook echt alles van alle bindingen is pleiten. Ik wist dat alles snel ging, maar dat in Februari alles weg zou zijn had ik echt niet verwacht.
[training voor zaterdag tijdstip]

Burton..... meuk

Zelfs Asus maakt meuk heb ik deze week ontdekt ;-)

[/training voor zaterdag tijdstip]
pi_25229459
Site doet et dus inderdaad niet meer. jammer...

maarja.. over 2 dagen naar Les Gets, Avoriaz, Frankrijk!!!
zin in
pi_25229549
Och, als ik iedere keer een paar nieuwe bindingen krijg vind ik het best dat ze maar twee weken mee gaan. Niet dat ik er blij mee ben, want het liefst heb ik gewoon dat alles heel blijft. Maar op de een of andere manier gaan dingen bij mij altijd kapot. En ik heb een Asus-moederbordje in m'n PC hangen.

mietje, je hebt training nodig
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:41:48 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25231193
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 10:52 schreef beerke het volgende:
Och, als ik iedere keer een paar nieuwe bindingen krijg vind ik het best dat ze maar twee weken mee gaan. Niet dat ik er blij mee ben, want het liefst heb ik gewoon dat alles heel blijft. Maar op de een of andere manier gaan dingen bij mij altijd kapot. En ik heb een Asus-moederbordje in m'n PC hangen.

mietje, je hebt training nodig
Wat je krijgt zijn waarschijnlijk 'nieuwe' onderdelen van andere kapotte bindingen.
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:58:36 #24
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25231421
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:41 schreef XL het volgende:

[..]

Wat je krijgt zijn waarschijnlijk 'nieuwe' onderdelen van andere kapotte bindingen.
Zo doen ze dat blij Flow altijd, standaardonderdeel van de bedrijfsvoering gezien het hoge aantal retourzendingen
  donderdag 24 februari 2005 @ 13:06:52 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25231545
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:58 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Zo doen ze dat blij Flow altijd, standaardonderdeel van de bedrijfsvoering gezien het hoge aantal retourzendingen
De economische naam binnen bedrijven hiervoor is RMA. Je merkt het vaak niet eens. Flow zal het ook wel doen.... en alle andere binding-merken. Als je plaat gebroken is, maar de straps zien er goed uit... dan schroef je de straps toch op een binding waarvan de straps gebroken waren en hopsa... daar is je nieuwe binding.
  donderdag 24 februari 2005 @ 13:38:14 #26
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25232027
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 13:06 schreef XL het volgende:

[..]

De economische naam binnen bedrijven hiervoor is RMA.
Ik weet zeker dat er nog een stuk of 30 termen bestaan die allemaal hetzelfde betekenen. Ik vind het overigens ook volledig verantwoord, zolang de kwaliteit er maar niet onder lijdt. Scheelt hun en uiteindelijk dus de consument in kosten.
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:03:47 #27
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25232435
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 13:38 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat er nog een stuk of 30 termen bestaan die allemaal hetzelfde betekenen. Ik vind het overigens ook volledig verantwoord, zolang de kwaliteit er maar niet onder lijdt. Scheelt hun en uiteindelijk dus de consument in kosten.
Toch is mijn ervaring met computer-hardware op het gebied van RMA (voor snowboard-onderdelen handel ik helaas geen rma's af) dat RMA producten een hoger percentage uitval hebben dan volledig nieuwe producten. Dit heb ik echter niet significant onderzocht en berust op een aantal subjectieve ervaringen. Er zijn zelfs aannemelijke verklaringen voor te bedenken ;-)
pi_25233247
Nou, als je nog eens een opgelapte zwarte Asus-brander hebt liggen, die voor een zacht prijsje de deur uit mag...

Maar eerlijk gezegd maakt het mij niet zo veel uit hoe ze mijn CP1's oplappen. Als het maar fatsoenlijk wordt gedaan. Want als na 2 weken boarden de foamlaag op de highback en de anklestraps weer afscheuren, dan krijgen ze die gewoon terug. Maar ik heb niet echt het idee dat ze moeilijk gaan doen.

d'r zit ook een barst in m'n highback...
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:53:27 #29
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25241769
Zo.... de vakantievideo is bewerkt... 8 dagen La Plagne in 17 minuten.... (of in 3,7 gb....)

Ik zal wel eens kijken of ik nog het een en ander kan vinden om geschikt te maken voor dit forum.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:20:10 #30
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25248275
Ik ben erg benieuwd naar je creatie Lars, een dezer weken een avondje Tilburg?

Ik heb net een nieuw board besteld, nu de Santa Cruz helaas zijn beste tijd heeft gehad... Die gebruik ik voortaan als ragplank.

Meet the Atomic Rapture:

De laatste die nog aanwezig was blij Blue Tomato (lengte 156 )

Ik zat te twijfelen tussen deze plank en de Devun Walsh (50 euro goedkoper) van dit seizoen.. Het is toch deze geworden, ondanks de mooie dingen die ik van Chris heb gehoord over zijn plankje

Samen met de Firestarter het vlaggenschip van Atomic dit seizoen, de specs zijn in ieder geval veelbelovend:

"The perfect freestyle deck for all conditions? Maybe. With it's new Spoontech construction the board offers optimal edge hold at speed and in icy conditions but when put on the flat or on a rail the edges rise to make it forgiving and playable.
All the best and newest Atomic technology squeezed into a shit hot looking board. The titanium sprocket power boosters give the board the bang boom bang it needs for aggressive riding, team this with the Spoontech and there are no limits, just the size of your balls!
The Sintered 7600 base makes sure the board is damn fast, while the Truth 3 CNC woodcore ensure a low weight and therefore a highly maneuverable deck.
Go big... if you don't we will come and get the board back off you as it will be a crime not to rock on this deck!"

Ik ben benieuwd naar het 'Spoontech' idee; het komt op mij over als een lichte variant van wat Bataleon met haar boards doet (geen 3d-base, maar wel trucage met de kanten/contactpunten). En met een Sintered 7600 base moet hij in ieder geval glijden als een raket
pi_25269686
Nadat ik afgelopen najaar al een eigen snowboarduitrusting wilde kopen, maar dat uiteindelijk niet doorging omdat ik een andere auto moest kopen is het er nu uiteindelijk toch van gekomen:

Een burton bullet 162, met burton freestyle bindingen en northwave freedom boots
Morgen de boel maar eens uitproberen in landgraaf
Signature?
pi_25282916
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 12:20 schreef 360sjors het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar je creatie Lars, een dezer weken een avondje Tilburg?

Ik heb net een nieuw board besteld, nu de Santa Cruz helaas zijn beste tijd heeft gehad... Die gebruik ik voortaan als ragplank.

Meet the Atomic Rapture:

[afbeelding]
De laatste die nog aanwezig was blij Blue Tomato (lengte 156 )

Ik zat te twijfelen tussen deze plank en de Devun Walsh (50 euro goedkoper) van dit seizoen.. Het is toch deze geworden, ondanks de mooie dingen die ik van Chris heb gehoord over zijn plankje

Samen met de Firestarter het vlaggenschip van Atomic dit seizoen, de specs zijn in ieder geval veelbelovend:

"The perfect freestyle deck for all conditions? Maybe. With it's new Spoontech construction the board offers optimal edge hold at speed and in icy conditions but when put on the flat or on a rail the edges rise to make it forgiving and playable.
All the best and newest Atomic technology squeezed into a shit hot looking board. The titanium sprocket power boosters give the board the bang boom bang it needs for aggressive riding, team this with the Spoontech and there are no limits, just the size of your balls!
The Sintered 7600 base makes sure the board is damn fast, while the Truth 3 CNC woodcore ensure a low weight and therefore a highly maneuverable deck.
Go big... if you don't we will come and get the board back off you as it will be a crime not to rock on this deck!"

Ik ben benieuwd naar het 'Spoontech' idee; het komt op mij over als een lichte variant van wat Bataleon met haar boards doet (geen 3d-base, maar wel trucage met de kanten/contactpunten). En met een Sintered 7600 base moet hij in ieder geval glijden als een raket
Ik wil je niet laten schrikken enzo... en die atomic is btw geweldig plankje, maar ook wel ander type boardje he. Maar die Devun Walsh is gewoon GEWELDIG
Nah zonder gein, heb nu de 2004 EN de 2005 waar jij over twijfelde, met inserts ipv sliders, de 2005 net gekocht voor het mooie bedrag van 180 euro NIEUW , en ik kon er ook 2 kopen als je het eff had gezegd dat je intresse had.

( dit naast mijn nieuwe Burton Dominant 159 waar ik werkelijk waar zo blij mee ben dat dat een mid-wide is )

Maar keuze tussen die atomic of een FORUM pro DEVUN WALSH ride-machine... voor 180 euro..
Makkelijke keuze dacht ik zo

EDIT

Owja sjors, is je bestelling al verzonden? Zou je anders kunnen proberen om van Bakoda wat board hangers mee te laten sturen? 2 sets liefst ( @ blue-tomato )

[ Bericht 3% gewijzigd door Thermo op 27-02-2005 16:45:30 ]
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  zondag 27 februari 2005 @ 16:11:50 #33
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25282981
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:08 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik wil je niet laten schrikken enzo... en die atomic is btw geweldig plankje, maar ook wel ander type boardje he. Maar die Devun Walsh is gewoon GEWELDIG
Nah zonder gein, heb nu de 2004 EN de 2005 waar jij over twijfelde, met inserts ipv sliders, de 2005 net gekocht voor het mooie bedrag van 180 euro NIEUW , en ik kon er ook 2 kopen als je het eff had gezegd dat je intresse had.

( dit naast mijn nieuwe Burton Dominant 159 waar ik werkelijk waar zo blij mee ben dat dat een mid-wide is )

Maar keuze tussen die atomic of een FORUM pro DEVUN WALSH ride-machine... voor 180 euro..
Makkelijke keuze dacht ik zo
Het gaat om de pimpin' toplaag op die Atomic... Als Forum dat nou ook zou hebben
pi_25283016
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 14:54 schreef beerke het volgende:
Nou, als je nog eens een opgelapte zwarte Asus-brander hebt liggen, die voor een zacht prijsje de deur uit mag...

Maar eerlijk gezegd maakt het mij niet zo veel uit hoe ze mijn CP1's oplappen. Als het maar fatsoenlijk wordt gedaan. Want als na 2 weken boarden de foamlaag op de highback en de anklestraps weer afscheuren, dan krijgen ze die gewoon terug. Maar ik heb niet echt het idee dat ze moeilijk gaan doen.

d'r zit ook een barst in m'n highback...
Ik ga volgende jaar gewoon over op Rome bindingen, en geen carbon meer.
Dat carbon grapje heb ik nu al te vaak kapot gekregen, scheuren in je highbacks, foam dat ook los laat op mijn C16's en de highback kan niet eens tegen grote impacts want dan krijg je een scheurlijn onder de forward lean blokje. Ook vervoer is een ramp want die dingen snappen makkelijk.
pi_25283040
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:11 schreef XL het volgende:

[..]

Het gaat om de pimpin' toplaag op die Atomic... Als Forum dat nou ook zou hebben
Joh, mijn witte DW nog niet zien pimpen met witte bindingen er op etc zeker
  zondag 27 februari 2005 @ 20:01:23 #36
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25286079
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:15 schreef Thermo het volgende:

[..]

Joh, mijn witte DW nog niet zien pimpen met witte bindingen er op etc zeker
Is al wit... en dan blijft de sneeuw er nog op plakken ook ;-)

Atomic boardjes zijn geil omdat de sneeuw er niet op blijft liggen....
  zondag 27 februari 2005 @ 21:31:12 #37
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25287358
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:01 schreef XL het volgende:

[..]

Is al wit... en dan blijft de sneeuw er nog op plakken ook ;-)

Atomic boardjes zijn geil omdat de sneeuw er niet op blijft liggen....
Hierbij moet ik je even aanvullen; destijds had ik de indruk dat dit (sneeuwvrije toplaag) bij alle Atomic-boards zo was. Dit is niet zo. Het betreft volgens mij alleen het model Alibi.

Bestelling is al verzonden ja, als ik het eerder had geweten kon dat er ook wel ff bij. 180 euro is trouwens gruwelijk goedkoop!
pi_25289202
hm dan ga ik eens mailen of ze voor setje van die kleine dingen ook zo veel verzendkosten vragen. Beetje nutteloos om meer verzendkosten te betalen dan de kosten van het product zelf.
pi_25294722
Na de eerste echte week snowboarden (slechts indoor geleerd) en het aanschouwen van huurmateriaal waar zoveel krassen en deuken in zaten dat ik m'n tuin er mee aan kon harken ga ik toch voorzichtig op zoek naar eigen materiaal. Ik heb echter op dit moment 0,0 verstand van welk materiaal wat doet.

Dus als eerste, zijn er goede (liefst Nederlands-talige) sites die veel uitleg en informatie bieden over welke soort boards waarvoor gebruikt worden, welke lengte, welke bindingen waarvoor handig zijn, welke schoenen waarvoor gebruikt worden etc etc.

Daarnaast ben ik dus op zoek naar nieuw (of 2e hands) materiaal waarmee ik lekker kan snowboarden. Ik ben op zoek naar spullen die tussen freeride en freestyle in liggen. Als ik het goed heb dus een board waarmee ik lekker kan boarden, bochtjes maken etc etc en in een later stadium ook wat mee kan springen en funparks meepikken. Het board dient ook stabiel te zijn, zeker op hogere snelheden (60km+) en veel grip hebben als ik een bocht maak.

De schoenen zullen wel softboots worden en ik was qua bindingen eigenlijk erg gecharmeerd van de bindingen die over heel je schoen liggen en die je met een scharnier aan de achterkant vast trekt. Erg belangrijk vind ik namelijk dat ik nergens speling heb als ik m'n board wil draaien, ik wil zo direct mogelijk contact met m'n board.

Ik ben ook nadrukkelijk op zoek naar een intermediate board. Ik heb in die week vakantie toch aardig leren snowboarden en ik weet nu al dat ik op een beginners board binnen no time uitgekeken ben.

Zoals ik al zei heb ik op dit moment 0,0 verstand van materiaal dus het zou zomaar kunnen zijn dat ik eisen stel die niet met elkaar verenigbaar zijn. Zo kan ik me voorstellen dat bv stabiliteit op hoge snelheden niet te bereiken is met een board waarmee je het funpark in wil.

Ik heb op de vakantie geboard op een board met een witte/creme onderkant, bruine bovenkant met aan beide kanten een zwarte golvende baan strook erop. Ik ben het merk vergeten maar er stond ook nog Rally 6 op. Ik vond persoonlijk dat ik niet echt veel grip had toen ik van een wat hardere en steilere piste afkwam, de stabiliteit op snelheid was wel aardig maar voor tricks leek ie wat te groot maar ja ik heb geen lengtemaat opgemeten dus daar kunnen jullie niets mee

iig bedankt voor de tips na het lezen van m'n lange verhaal
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:47:50 #40
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25309528
quote:
Op maandag 28 februari 2005 08:58 schreef UnleashMitch het volgende:
Dus als eerste, zijn er goede (liefst Nederlands-talige) sites die veel uitleg en informatie bieden over welke soort boards waarvoor gebruikt worden, welke lengte, welke bindingen waarvoor handig zijn, welke schoenen waarvoor gebruikt worden etc etc.
Ik kom eigenlijk niet op andere snowboardsites dan dit topic. Volgens las ik vroeger wel eens op ultimate-snowboardiing.nl of .com. Dat was een Nederlandstalige site met het een en ander aan informatie.
quote:
Daarnaast ben ik dus op zoek naar nieuw (of 2e hands) materiaal waarmee ik lekker kan snowboarden. Ik ben op zoek naar spullen die tussen freeride en freestyle in liggen. Als ik het goed heb dus een board waarmee ik lekker kan boarden, bochtjes maken etc etc en in een later stadium ook wat mee kan springen en funparks meepikken. Het board dient ook stabiel te zijn, zeker op hogere snelheden (60km+) en veel grip hebben als ik een bocht maak.
Heel zwart wit kun je stellen dat je voor freestyle een flexibel board nodig hebt en voor snelheden van 60 km/h en hoger een heel stijf board. Ik krijg zelf de indruk dat echte beginnersboardjes stukken beter zijn dan beginnersboardjes in mijn beginnerstijd. Die planken begonnen bij 20 km/h al te wapperen/klapperen. Een voorrecht dat volgens mij tegenwoordig alleen nog bij CrazyCreek is te vinden. Sommige boards voor gevorderde rijders stellen zware eisen aan de berijder, zeer aggresief rijden bijvoorbeeld. Misschien is dit vloeken voor de freestylers, maar ik denk dat freestyle boardjes over het algemeen het makkelijkste zijn om op te leren rijden. Een goede freestyleplank zou voor een beginner goed moeten zijn en ook buiten het freestyle-genre kun je er denk ik lang op blijven rijden.
quote:
De schoenen zullen wel softboots worden en ik was qua bindingen eigenlijk erg gecharmeerd van de bindingen die over heel je schoen liggen en die je met een scharnier aan de achterkant vast trekt. Erg belangrijk vind ik namelijk dat ik nergens speling heb als ik m'n board wil draaien, ik wil zo direct mogelijk contact met m'n board.
Dat systeem heet Flow. Het is een stuk zwaarder dan overige bindingen en dat is het enige nadeel. Zeker bij freestyle is dat belangrijk. Voor de rest is het systeem in alle opzichten superieur aan andere bindingsystemen

Ik board er zelf mee en vind het fantastisch.
quote:
Ik ben ook nadrukkelijk op zoek naar een intermediate board. Ik heb in die week vakantie toch aardig leren snowboarden en ik weet nu al dat ik op een beginners board binnen no time uitgekeken ben.
Een goede freestyler ben ik dus geneigd te zeggen
quote:
Zoals ik al zei heb ik op dit moment 0,0 verstand van materiaal dus het zou zomaar kunnen zijn dat ik eisen stel die niet met elkaar verenigbaar zijn. Zo kan ik me voorstellen dat bv stabiliteit op hoge snelheden niet te bereiken is met een board waarmee je het funpark in wil.
Gewicht en schoenmaat zijn nog van belang met het oog op de lengte en de breedte van ja plank.
quote:
Ik heb op de vakantie geboard op een board met een witte/creme onderkant, bruine bovenkant met aan beide kanten een zwarte golvende baan strook erop. Ik ben het merk vergeten maar er stond ook nog Rally 6 op. Ik vond persoonlijk dat ik niet echt veel grip had toen ik van een wat hardere en steilere piste afkwam, de stabiliteit op snelheid was wel aardig maar voor tricks leek ie wat te groot maar ja ik heb geen lengtemaat opgemeten dus daar kunnen jullie niets mee

iig bedankt voor de tips na het lezen van m'n lange verhaal
Huurboards zijn meestal amper geslepen en dus heb je vaak minder grip dat het board eigenlijk zou bieden. Ik ken de rally 6 niet
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:32:21 #41
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25310224
quote:
Ik kom eigenlijk niet op andere snowboardsites dan dit topic. Volgens las ik vroeger wel eens op ultimate-snowboardiing.nl of .com. Dat was een Nederlandstalige site met het een en ander aan informatie.
Even zoeken op internet levert wel wat op, onder andere op de site die XL net noemde. Maar in principe kun je in de voorgaande delen inderdaad alles vinden wat je nodig denkt te hebben
quote:
Dat systeem heet Flow. Het is een stuk zwaarder dan overige bindingen en dat is het enige nadeel. Zeker bij freestyle is dat belangrijk. Voor de rest is het systeem in alle opzichten superieur aan andere bindingsystemen
Hier wil ik nog even wat nuances in aanbrengen, zonder de aloude strijd Strap vs Flow weer te ontketenen. Nog 2 nadelen van Flow zijn vrij vrij hoge prijs (hoewel er uiteraard evengoed extreem dure strapbindingen te vinden zijn) en de iets minder directe controle die je hebt. Een paar weken gelden heb ik een uurtje op Flow geboard en het verschil was goed merkbaar, op een of andere manier voelde het allemaal iets logger aan. Je kunt Flow op een of andere manier nooit zo strak aantrekken als straps, en persoonlijk hou ik van extreem strak aangetrokken bindingen (zelf heb ik straps). Flow is daarentegen wat comfortabeler en sneller aan te trekken.
pi_25310765

Rome...... nice!

dit is beetje vreemde shit btw.
Nieuwe drake binding, flow style maar dan beter gok ik

dinsdag 1 maart 2005 @ 12:21:17 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25310969
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:32 schreef 360sjors het volgende:
Hier wil ik nog even wat nuances in aanbrengen, zonder de aloude strijd Strap vs Flow weer te ontketenen. Nog 2 nadelen van Flow zijn vrij vrij hoge prijs (hoewel er uiteraard evengoed extreem dure strapbindingen te vinden zijn) en de iets minder directe controle die je hebt. Een paar weken gelden heb ik een uurtje op Flow geboard en het verschil was goed merkbaar, op een of andere manier voelde het allemaal iets logger aan. Je kunt Flow op een of andere manier nooit zo strak aantrekken als straps, en persoonlijk hou ik van extreem strak aangetrokken bindingen (zelf heb ik straps). Flow is daarentegen wat comfortabeler en sneller aan te trekken.
Met de prijs ben ik het niet meer eens. Strapbindingen zijn afgelopen jaren flink duurder geworden terwijl flow ongeveer dezelfde prijzen hanteert. Misschien dat een instapmodel bij flow ontbreekt, goede strapbindingen kosten echter al snel 200 euro en dat kosten goede flowbindingen ook.

Het tweede punt ben ik het ook niet mee eens, Je hebt dezelfde drukpunten die je even strak kunt aantrekken. Onder de flow-sokken lopen gewoon straps. Kwestie van goed afstellen en elke paar dagen opnieuw vastzetten. Als ik zie hoeveel goedkope strapbindingen ruimte laten tussen de hi-back en de hiel. Dan kun je beter flowbindingen hebben... Die 'neusstraps' (8-)) van jullie lossen dat probleem pas op, maar voor beginners is dat materiaal niet te huren/betalen.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:24:34 #44
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25311015
Hele lompe schoenen zijn dan weer wel ongeschikt voor flow trouwens...
Maar dat de sok precies de pasvorm van de schoen moet hebben is ook onzin.

De drukpunten zijn er slechts bij de straps... de stijfheid zit hem verder niet zozeer in de schoen maar in de sok zelf.
pi_25311668
Goed ondertussen ben ik al wat verder gekomen in mn zoektocht en kom ik uit op een allround board gericht op freestyle met een lengte van 1.60/1.65. Dit vanwege mijn voorliefde voor poedersneeuw

Maar wat zijn dan boards/merken die volgens jullie een goed board afleveren voor een leuke prijs ? Ik denk dat ik uiteindelijk totaal op de 400,- wil blijven steken. Dat is weinig dat weet ik maar dit is naast een beginnende hobby ook nog eens m'n tweede dure hobby dus vandaar

Zijn er bv merken boards die veel op 2e hands markten verschijnen maar die kwalitatief toch erg goed zijn ?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:24:13 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25311870
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:28:20 #47
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25313064
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:21 schreef XL het volgende:

[..]

Het tweede punt ben ik het ook niet mee eens, -- blaat --. Als ik zie hoeveel goedkope strapbindingen ruimte laten tussen de hi-back en de hiel. Dan kun je beter flowbindingen hebben... Die 'capstraps' (8-)) van jullie lossen dat probleem pas op, maar voor beginners is dat materiaal niet te huren/betalen.
Gaan we generaliseren... sorry, aanwijzen? Ik probeer me bewust buiten deze discussie te houden. En ja hoor, word ik er toch weer bij betrokken...

[ Bericht 2% gewijzigd door beerke op 01-03-2005 17:21:20 ]
pi_25313720
Maar iig als ik zo eens lees en zo eens rondkijk dan is een bedrag van rond de 400,- eigenlijk een slag te weinig om echt op een beetje normaal niveau in te stromen ? Ik probeer vaak m'n budget laag te houden maar ik accepteer geen (half)slechte spullen, dan steek ik er liever 200,- bij en koop ik goed spul. Budget is geen spijkerharde restrictie, zoals ik het nu zie kan ik er beter geld bijstoppen omdat ik anders allemaal met net-niet materiaal uit ga komen.
pi_25314908
Bij Duijvenstein kun je de Rossignol Scope inclusief Burton Custom-binding krijgen voor 370 euro. Dan heb je zeker geen misselijke set te pakken voor iemand die net zijn eerste schreden heeft gezet binnen de wereld die snowboarden heet.
De Custom is een leuke binding waar je alle kanten mee opkunt. En datzelfde geld voor de Rossignol. Ook een allround board waar je alle ontwikkelingsvrijheid in hebt. Zonder de bindingen betaal je overigens 220 voor die plank. Dan zou je er nog Flow-bindingen bij kunnen kopen.
En zo staan er nog meer op de site van duijvenstein. Neem daar eens een kijkje. Of ga naar de locale boardstore. Daar lopen mensen rond met verstand van zake. Die kunnen jou voor de juiste prijs het juiste board verkopen...
pi_25315057
Dat is inderdaad wel erg interessant ja! Binnenkort zijn we vast wel weer te vinden in Snowworld, nog meer verslaafden maken en vrijkaartjes opmaken.

Ik heb 2e hands ook een Burton Canyon gezien, Wide en precies mijn lengte (163cm), helaas kan ik die op dit moment nog even niet betalen. Lijkt me trouwens zeker geen misselijk koop als ik zo eens de reviews lees
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:16:11 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25315189
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 14:43 schreef beerke het volgende:

[..]

Gaan we generaliseren? Ik probeer me bewust buiten deze discussie te houden. En ja hoor, word ik er toch weer bij betrokken...
Dit was aanwijzen, geen generaliseren.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:43:24 #53
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25316414
Nee, je kunt Flow -nooit- zo strak aantrekken als straps. Dan krijg je je schoen namelijk niet meer in je binding; als ik instrap zie je de schoen echt ingedrukt worden. Met name aan het eind van de dag vind ik dat prettig, dan krijg je stiekem in je schoen speling van het vele bewegen. Veters strikken werkt dan ook maar tot op een bepaald punt, en de straps dragen dan toch weer een beetje bij aan een direct gevoel zonder al teveel speling. Aan het eind van de dag kom ik ook altijd een paar 'tandjes' verder als ik instrap.

Van het probleem met speling tussen highback en schoen met straps heb ik nog nooit gehoord en heb het ook nooit ervaren; terwijl ik toch enkele jaren op hoog niveau met goedkope strapbindingen heb geboard. Ik geef toe, die waren niet van het merk Crazy Creek (hebben die uberhaubt wel bindingen?).

Ik zeg dus niet dat Flow slecht is, maar deze verschillen heb ik wel degelijk ervaren. Voor comfort en snel in-en uitstappen kies je Flow, voor superdirecte interactie met je plank en een lichter gewicht voor het betere freestylewerk koop je een strapbinding in de Flow-prijsklasse.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:52:54 #54
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25316557
Ik heb het vorige week even geprobeerd maar respect hoor. Alhoewel ik op skies aardig uit de voeten kan, bak ik er op een snowboard helemaal niets van.

[ Bericht 3% gewijzigd door ondeugend op 01-03-2005 18:59:50 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:54:09 #55
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25316577
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 18:43 schreef 360sjors het volgende:
...
mbt flow:
Je drukt je schoenen pas dicht tegen de sok aan op het moment dat je de achterkant dichtklapt. Dat doe je met eenzelfde hefboomeffect als waar jij je straps mee dicht clipt... Bij het dichtklappen van de hi-back schuift je schoen steviger in de sok. Steviger ook dan je hem daar zelf in kan stoppen.

mbt goedkope straps:
Speling tussen hi-back en schoen bedoelde ik ook niet. Je schoen zit wel vast, maar niet tegen de hi-back aan... Dat is volgens mij ook het idee van die neusstrap, daarmee strap je je schoen vanzelf naar achter in je binding.
  woensdag 2 maart 2005 @ 01:34:37 #56
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25324520
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 18:54 schreef XL het volgende:

[..]
[blaat]
Ik weet hoe flow werkt....
quote:
Steviger ook dan je hem daar zelf in kan stoppen.
.. en ik weet ook dat je ze niet zo strak aan kan trekken als straps. Ik had beloofd hier geen discussiepunt van te maken dus zal het hierbij laten; ik heb er geen zin in. Iets toegeven doe je toch nooit in een discussie; het is zodoende niet echt aantrekkelijk om met je in polemiek te blijven treden...
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:51:43 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25326891
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 01:34 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik weet hoe flow werkt....
[..]

.. en ik weet ook dat je ze niet zo strak aan kan trekken als straps. Ik had beloofd hier geen discussiepunt van te maken dus zal het hierbij laten; ik heb er geen zin in. Iets toegeven doe je toch nooit in een discussie; het is zodoende niet echt aantrekkelijk om met je in polemiek te blijven treden...
Mooi woord, Polemiek, ik kende het nog niet...
We zullen er inderdaad nooit uitkomen, ik kan mijn flows strakker doen dan straps dus we zouden kunnen gaan ja/nee-en. Lijkt me zinloos...
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:29:28 #58
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25328400
Dan is de strijdbijl bij deze begraven

Overigens Chris, was jij hier toevallig bij? Omdat je vrij regelmatig in Peer rondhangt
quote:
uitslagen metal battle peer

Gisteren vond in Snowvalley te Peer de allereerste editie van de Metal Battle plaats. Twee Belgische pro riders (Pieter Simons en Rob Cornelissen) hebben daar eigenhanding het freestyle park uitdagend verbouwd : ze bouwden er nieuwe rails (down box, down rail, kink box, daredevil box,...) en een Big Air met een table van maar liefst 12,5 meter! Omdat je voor zo'n lange table flink wat snelheid moet hebben, bouwden ze bovenaan de freestylepiste een toren van 4 meter hoog om sneller naar beneden te kunnen vlammen. Dat de formule werkt, bewees het grote aantal deelnemers, net geen 100 man, 99 om precies te zijn.

De Metal Battle bestond uit 2 verschillende onderdelen : enerzijds de Big Air competitie en anderzijds het battelen op de rails. Bij Big Air is het de bedoeling dat de deelnemer een zo spectaculair mogelijke sprong maakt. Bij de beoordeling wordt er rekening gehouden met de moeilijkheidsgraad, de technische uitvoering, de hoogte en niet onbelangrijk de stijl waarmee de sprong werd uitgevoerd.

Pieter Simons en Rob Cornelissen behoren beiden tot de Belgische snowboard top: Rob is Belgisch Kampioen Big Air 2004 en Internationale Teamrider van Apocalypse Snowboards. Pieter was derde op het Belgisch Kampioenschap Big Air 2004 en traint o.a. het Belgische freestyle team. Riders uit dit team, zijn de laatste jaren steeds meer in de top 10 en top 5 van belangrijke internationale wedstrijden terug te vinden is.
Leuk detail is overigens dat ze bij de uitslagen spreken van de categorie 'senioren'
http://www.ultimate-snowboarding.com/posts.php?topicID=5839 Opmerkelijke advertentie
pi_25332078
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:29 schreef 360sjors het volgende:
Dan is de strijdbijl bij deze begraven

Overigens Chris, was jij hier toevallig bij? Omdat je vrij regelmatig in Peer rondhangt
[..]

Leuk detail is overigens dat ze bij de uitslagen spreken van de categorie 'senioren'
http://www.ultimate-snowboarding.com/posts.php?topicID=5839 Opmerkelijke advertentie
Die avond zou ik er eerst wel heen gegaan zijn maar der niet meer geraakt, dag ervoor was ik er wel.
Zag er goed uit! Waren leuke rails + boxes.
Niet te profi ofzo, maar alles stond gewoon goed opgesteld en stairs waren leuk gedaan enzo.
Er waren hiervoor nooit boxes in Peer.

Btw wanneer ga je eens mee sjors?
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:17:37 #60
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25332660
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:15 schreef Thermo het volgende:

Btw wanneer ga je eens mee sjors?
Maart is een drukke maand, het zal dus wel april worden.. Ik heb nog een Atomic die getest moet worden, je hoort het als ik tijd heb
pi_25346313
Nu het seizoen op het einde loopt gaan of gaan binnenkort veel winkels een uitverkoop houden. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe bril. Ik ben net verhuist naar Duitsland om de hoek bij Nijmgen en ben (nog) niet zo op de hoogte van wintersportwinkels. Iemand een suggestie waar ze een uitgebreide brillencollectie hebben?

Volgens mij is het spul hier in Duitslands exact even duur als in Nederland. Worden die prijzen soms voor heel Europa gelijk gehouden?
pi_25346674
Goed ik ben wel weer wat verder gekomen en ook al ben ik heel erg gecharmeerd van de Burton Canyon, ik denk niet dat ik daar nu al het geld in wil steken. Ik zat nu dus even wat verder rond te kijken op de Duijvestein site en ik zag een paar leuke boardjes staan voor een aantrekkelijkere prijs dan de Canyon.

Het gaat om deze nieuwe snowboards:
Atomic Exeter
Burton Bullet (zwaarder, minder responsive)
K2 Illusion Wide
Rossignol Discrict +
Rossignol Scope + (beginnersboard waar men snel uit zou groeien)

Zijn er nou eigenlijk boards of merken die eigenlijk niet zo veel voorstellen ? Als ik de reviews van de boards lees zie ik eigenlijk voornamelijk dat men helemaal lyrisch is over het board, het is het perfect board etc etc maar daar kom ik dus niet verder mee. Ik heb van 2 boards twee kleine minpunten kunnen vinden. That's it. Zo wordt het wel erg moeilijk om een gedegen beslissing te nemen. Iemand die hier nog iets meer licht op kan laten schijnen ?
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:37:05 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25347057
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:06 schreef UnleashMitch het volgende:
Goed ik ben wel weer wat verder gekomen en ook al ben ik heel erg gecharmeerd van de Burton Canyon, ik denk niet dat ik daar nu al het geld in wil steken. Ik zat nu dus even wat verder rond te kijken op de Duijvestein site en ik zag een paar leuke boardjes staan voor een aantrekkelijkere prijs dan de Canyon.

Het gaat om deze nieuwe snowboards:
Atomic Exeter
Burton Bullet (zwaarder, minder responsive)
K2 Illusion Wide
Rossignol Discrict +
Rossignol Scope + (beginnersboard waar men snel uit zou groeien)

Zijn er nou eigenlijk boards of merken die eigenlijk niet zo veel voorstellen ? Als ik de reviews van de boards lees zie ik eigenlijk voornamelijk dat men helemaal lyrisch is over het board, het is het perfect board etc etc maar daar kom ik dus niet verder mee. Ik heb van 2 boards twee kleine minpunten kunnen vinden. That's it. Zo wordt het wel erg moeilijk om een gedegen beslissing te nemen. Iemand die hier nog iets meer licht op kan laten schijnen ?
Vrijwel alle reviews die je op internet vindt zijn natuurlijk subjectief en vaak geschreven door de eigenaar zelf. Die vindt zijn eigen materiaal natuurlijk geweldig, zie daarvoor ook de periodieke flow-strap-discussies in dit topic....

Mijn expertise leidt tot de volgende subjectiviteit:
Atomic is goed spul, dat moet ook wel als zo'n bekend skimerk een snowboardaandeel wil veroveren. Faciliteiten en ervaring vanuit de skiwereld zijn enorm.
Burton is overpriced goed spul
K2 ken ik weinig van
Rossignol maakt heel goede boards (voor vaak wat lichtere rijders)
pi_25347381
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:37 schreef XL het volgende:
Atomic is goed spul, dat moet ook wel als zo'n bekend skimerk een snowboardaandeel wil veroveren.
Ik was zelf in eerste instantie t meest gecharmeerd van deze, zeker in combinatie met de prijs.
quote:
Burton is overpriced goed spul
Dat idee kreeg ik idd ook al.
quote:
Rossignol maakt heel goede boards (voor vaak wat lichtere rijders)
de reviews spreken hier erg positief over, nog meer positief dan over de anderen

Ik twijfel dan in principe alleen nog tussen de Atomic Exeter en de Rossignol Scope+

Een lichte voorkeur voor de Rossignol. Vanwege de kleur (ook in felrood ) maar ook omdat de lengte op 162 zit ipv de 160 of de 165. Ik weet dat die paar cm het grote verschil niet zullen maken maar toch en de meeste reviews spreken toch over een high-performance board.

Nu zag ik op een duitse website dat men deze samen met een Rossignol Unit Pack Softbindung verkocht voor een prijs van in totaal 330,-. Is deze binding voor die prijs (100/110,-) aan te raden of is het aan te raden om voor dat geld andere bindingen te kopen ?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:03:50 #65
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25370347
Respect voor deze gast:

Was gisteren bij het nieuws ook een fragment te zien van een kerel die aan het kite-snowboarden was
pi_25377388
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:03 schreef 360sjors het volgende:
Respect voor deze gast:

Was gisteren bij het nieuws ook een fragment te zien van een kerel die aan het kite-snowboarden was
Dat ziet er idd erg gaaf uit, veel foto's van snowkiten staan ook op het vliegerforum. Vandaag is er ook een groep mensen die een poging gaan wagen om te ijsbuggyen op het schildmeer in het puntje van Groningen, daar worden ook vandaag beelden geschoten door iemand met een erg goede camera dus ben erg benieuwd

Heb het zelf ook geprobeerd op vakantie maar dat ging erg slecht, helaas

[ Bericht 10% gewijzigd door UnleashMitch op 05-03-2005 10:56:15 ]
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:37:42 #67
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25382880
Ik wil dus een kantenslijper gaan scoren.. iemand een idee wat voor en waat ik op moet gaan letten enzo?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:51:14 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25383053
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:03 schreef 360sjors het volgende:
Respect voor deze gast:

[afbeelding]

Zou dit een nieuw project van die 'Trainspotter' zijn?
Of hoe heette die gast met die ruige foto van hem en zijn vader ook alweer?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:00:36 #69
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_25383206
Iemand ervaring met Allian snowboards? Ik heb net een Allian Freestyle 155 besteld bij de Downtown online shop
vijfhonderd stuks
pi_25393277
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:50 schreef DaMadKow het volgende:
Nadat ik afgelopen najaar al een eigen snowboarduitrusting wilde kopen, maar dat uiteindelijk niet doorging omdat ik een andere auto moest kopen is het er nu uiteindelijk toch van gekomen:

[afbeelding]

Een burton bullet 162, met burton freestyle bindingen en northwave freedom boots
Morgen de boel maar eens uitproberen in landgraaf
Ik heb hetzelfde board, ben er erg tevreden over; vrijwel nooit meer toe/heeldrag, in de poeder rijdt hij echt meesterlijk gewoon . Ook de pop is wel goed te doen, je voelt hem gewoon wegspringen .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_25393516
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 15:23 schreef UnleashMitch het volgende:
Maar iig als ik zo eens lees en zo eens rondkijk dan is een bedrag van rond de 400,- eigenlijk een slag te weinig om echt op een beetje normaal niveau in te stromen ? Ik probeer vaak m'n budget laag te houden maar ik accepteer geen (half)slechte spullen, dan steek ik er liever 200,- bij en koop ik goed spul. Budget is geen spijkerharde restrictie, zoals ik het nu zie kan ik er beter geld bijstoppen omdat ik anders allemaal met net-niet materiaal uit ga komen.
Ik denk dat je aan 400,- voor een complete set inderdaad net te weinig hebt. Ik heb november nog een compleet nieuwe set gekocht, totaal voor 575,-; de Bullet, Burton Custom bindingen en Salomon boots. Ben over alles erg tevreden, hoewel ik niet echt een goed referentiekader heb, kan ik toch wel zeggen dat alles het goed uithoudt. M'n board heeft me al een paar keer verbaasd hoe sterk het wel niet was (tegen blokken ijs geklapt/ tree runs), en m'n bindingen doen het so far ook prima, al is het wel jammer dat je de high back van de nieuwe Customs niet meer vast kunt maken.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_25394115
quote:
Op zondag 6 maart 2005 11:35 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik denk dat je aan 400,- voor een complete set inderdaad net te weinig hebt. Ik heb november nog een compleet nieuwe set gekocht, totaal voor 575,-; de Bullet, Burton Custom bindingen en Salomon boots.
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.
pi_25394537
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:17 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.
Ik zou voor boots toch echt minimaal 150 euro rekenen, en ik denk dat je dan nog vrij laag zit. Maar je hebt wel een punt, het is het einde van het seizoen, en dus zijn er vaak enorme kortingen te vinden. Nadeel van het einde van het seizoen is wel weer dat er minder keus is.

Anyway, kijk goed rond, en succes .l
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 7 maart 2005 @ 17:16:31 #74
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25413799
ik heb nidecker radius voor 110.. meesterlijke schoen vindt ik anders..
  maandag 7 maart 2005 @ 17:37:43 #75
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25414060
Zo lang geleden dat ik hier heb gekeken (Fokforum ligt er nog al vaak uit geloof ik...)

Om even een reactie te geven op de scheurende carbon highbacks, is eigenlijk erg logisch.. carbon is namelijk totaal niet geschikt om impact-schade te verduren juist omdat het zo verschrikkelijk stijf is. Ik weer wel een manier om het op te lossen, namelijk door het carbon nog te voorzien van een laag glasvezel, dat wél bestand is tegen impactschade en zo het carbon beschermt.. maar of er iemand z'n bindingen zo wilt modden?

Eigenlijk wel erg dat daar niet bij nagedacht is bij burton... die één of twee laagjes maken kwa gewicht nou niet zo'n extreem verschil en het voorkomt een hoop problemen. Ze hebben duidelijk niemand die Luchtvaarttech. gestudeerd heeft, anders zouden ze het wel geweten hebben Owja, Kevlar zou ook nog kunnen, maar dat spul heeft het niet zo op zonlicht...
Life's like music, get the rhythm..
pi_25417912

Ik ben verliefd.. wat een box
pi_25418044
mooie foto-s
pi_25420384
Enfin, mijn CP1's hebben wel degelijk een beschermlaag over het carbon heen zitten. En juist in die laag is een barst gekomen. Maar goed, die gasten bij Burton lossen het allemaal netjes op zoals het er nu naar uit ziet.
pi_25420555
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 01:02 schreef beerke het volgende:
Enfin, mijn CP1's hebben wel degelijk een beschermlaag over het carbon heen zitten. En juist in die laag is een barst gekomen. Maar goed, die gasten bij Burton lossen het allemaal netjes op zoals het er nu naar uit ziet.

Dit is 2de keer dat ze scheuren dus.
pi_25424927
Dat zijn geen leuke berichten over die scheurende carbon highbacks Ik heb net een setje Burton P1 Carbon aangeschaft omdat ik directere controle over mijn board wil. Nou ja, ik merk het wel als ik over 2 weken in de sneeuw zit!
pi_25427787
Hmmmmmm, dat ziet er inderdaad erg lelijk uit. Mijn bindingen liggen bij de shop, dus ik kan er momenteel geen foto van maken. Maar bij mij betreft het de rechterbinding. Daarvan is ook de foamlaag grotendeels is afgescheurd. Boven de "adjustable forwardlean" zit 'n barst die naar rechts loopt. Ik ben overigens geneigd buschaffeur Raamon de schuld ervan te geven. Dit aangezien ik de laatste avond mijn bindingen nog had bekeken en ik op de laatste dag boarden niks had gemerkt van een minder reagerende binding. En dat lijkt me toch wel een vereiste van een gebroken highback.
Waar heb jij overigens je "breuken" opgelopen? Tijdens het freestylen in het park of tijdens een run op of buiten de pistes. Want daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Ik snap overigens wel dat je na twee keer breken over gaat stappen op een andere binding. Ik geef ze voorlopig toch nog het voordeel van de twijfel. Dit omdat ik absoluut het geld niet heb om een nieuw paar te kopen. En voor het geld dat die CP1's mij hebben gekost mag dit na twee weken boarden absoluut niet gebeuren. Maar ik neem aan dat jij daar hetzelfde over denkt en je bindingen ook al lang en breed weer terug hebt liggen bij de shop...
  dinsdag 8 maart 2005 @ 17:59:25 #82
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25428260
Hmm, wel minder dat ze zo snel stuk gaan.. je zou toch verwachten dat ze even nadenken voor ze zoiets produceren. Dit was trouwnes het eerste jaar dat er bindingen met carbon Highbacks waren toch, zo ja dan denk ik dat ze volgend jaar wel verbeterde modellen uitbrengen. Lijkt me in ieder geval vrij logisch als ze zowat alle carbon highbacks terug krijgen
pi_25428355
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 17:59 schreef NoComment het volgende:
Hmm, wel minder dat ze zo snel stuk gaan.. je zou toch verwachten dat ze even nadenken voor ze zoiets produceren. Dit was trouwnes het eerste jaar dat er bindingen met carbon Highbacks waren toch, zo ja dan denk ik dat ze volgend jaar wel verbeterde modellen uitbrengen. Lijkt me in ieder geval vrij logisch als ze zowat alle carbon highbacks terug krijgen
nah, 2002/2003 had je de C14 al met carbon, eerste revisie snapte door te dunne versteviging, 2de door te stijf bij de bevestigingspunten, C16 is van afgelopen jaar en is beter, lichter, stijver.
Alleen dat stijve is soms nogal een probleem.
P1 had je vorig jaar al in carbon en dit jaar weer, verder doet Ride ook al jaren wat met Carbon maar dan meer in vlokken om niet echt de super stijfheid te krijgen maar wel gewichtsbesparingen etc.
En ook een paar met een kruis van carbon voor stijfheid etc.

Het is gebeurd bij het freestylen... maargoed moet gewoon heel blijven dat ding.
pi_25429721
Yup, de P1 was vorig jaar ook al met carbon-highback verkrijgbaar. Echter, het kwam geregeld voor dat mensen bij het instappen van de lift hun highback versplinterden. Vandaar dat er dit jaar een beveiliging op de P1 is gekomen om dit te voorkomen. Bij een harde tik tegen de highback klapt deze naar binnen.
Overigens ben ik het helemaal met je eens hoor. Die highback moet gewoon heel blijven. Ongeacht wat voor vorm van snowboarden je beoefent. Zeker die C16 moet zich goed blijven houden bij freestylen. Die CP1 is nou niet de meest ideale binding om mee over een schans of rail te knallen.
Ik dacht overigens dat jij de C60 had, maar het is toch de versie van vorig jaar begrijp ik.
pi_25431101
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:13 schreef beerke het volgende:
Yup, de P1 was vorig jaar ook al met carbon-highback verkrijgbaar. Echter, het kwam geregeld voor dat mensen bij het instappen van de lift hun highback versplinterden. Vandaar dat er dit jaar een beveiliging op de P1 is gekomen om dit te voorkomen. Bij een harde tik tegen de highback klapt deze naar binnen.
Overigens ben ik het helemaal met je eens hoor. Die highback moet gewoon heel blijven. Ongeacht wat voor vorm van snowboarden je beoefent. Zeker die C16 moet zich goed blijven houden bij freestylen. Die CP1 is nou niet de meest ideale binding om mee over een schans of rail te knallen.
Ik dacht overigens dat jij de C60 had, maar het is toch de versie van vorig jaar begrijp ik.
Ik heb de C16's sinds vorig jaar april ofzo, voor 200 euro toen geen slechte deal.
C16's zijn trouwens matig geschikt voor freestyle. Kicker rijden is niet zo'n probleem maar lekkere rotatie inzetten is toch wat lastiger met zo'n stijve binding heb ik gemerkt ( ook een cartel aangehad dit seizoen ) en rails gaan ook veel fijner met een soepelere binding. Maargoed.
Nieuwe P1 is trouwens wel een veel betere binding geworden dan vorig jaar zeg, vorig jaar waren ze toch echt te zwaar.
pi_25437603
Heeft er iemand ervaring met een Burton Triumph? Ik heb laatst op E-bay een 160 aangeschaft en ga hem over 10 dagen een weekje proberen in Frankrijk.
pi_25471269

pi_25474313
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:17 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik wil je hoop op nog goedkoper spul niet verpesten maar de uitverkoop is op dit moment in volle gang en het wordt nu echt niet meer goedkoper... de laatste vier weken zijn de prijzen spectaculair gedaald en nu is het gewoon heel snel je slag slaan voordat het echt op is. Kans op nog lagere prijzen heb je denk ik niet meer. Ik zou iig zeker ff bij Duijvestein gaan kijken die hebben veel materiaal afgeprijsd nu. Schoenen zou ik nu voor rond de ¤150-160 kopen, dat zijn nu de modellen die normaal rond de ¤200 kosten en dat zijn prima schoenen. Maarreh... wat is je schoenmaat, je gewicht en je lengte? Dat speelt namelijk een héél belangrijke rol bij het kiezen van een board & binding en daar heb ik je nog niet over gehoord geloof ik .

Ik zou iig ook nog zeker geen te duur board nemen meteen de eerste 4-5 weken loop je toch nog vrij veel kans op beschadigingen die je later niet meer oploopt, om het even diplomatiek te zeggen . Je kan dus beter een leuk aftrapboardje kopen, desnoods 2e hands.

[ Bericht 11% gewijzigd door onanymous op 11-03-2005 15:22:52 ]
  vrijdag 11 maart 2005 @ 17:36:25 #89
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25475949
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 15:13 schreef onanymous het volgende:
[...]

de eerste 4-5 weken loop je toch nog vrij veel kans op beschadigingen die je later niet meer oploopt
hm, ik zou eerder denken dat het andersom was, afgaande op mijn eigen ervaringen

maar wel gewoon een cheap plankje zoeken om mee te beginnen natuurlijk
pi_25486017
Gewicht is 80/90kg, lengte is 196. Ik had zelf deze al wat ingerekend in het lengte van het board.

Ik heb sowieso een wide model nodig met m'n maat 46/46.5. Lengte van het board zit ik te denken aan een cm of 165. Op dit moment heb ik helaas geen tijd om goed te kijken maar wellicht dat ik begin april even een tripje naar Duijvestein ga wagen
pi_25487931
Iedereen heeft vanochtend natuurlijk in de krant gelezen...dat er een 21 jarige nederlander is overleden in oostenrijk. Mensen hebben direct vooroordelen over het wel of niet bekwaam zijn van mensen offpiste, zeker na het gedoe met die 4 aussies + die nederlander die vast zaten.

Ik vond de foto in de telegraaf vanochtend redelijk confronterend.

DIt is het bericht wat vanochtend op US stond over Walter
quote:
walter kouw

Zojuist bereikte ons het vreselijke bericht dat Walter Kouw (psaiko), onze zeer toegewijde US collega is omgekomen bij een lawine in Mayrhofen (Oostenrijk). Walter werkte daar als reisleider.

Wij zijn totaal geschokt en kunnen op dit moment niets anders dan aan zijn familie en vrienden denken.

rust in vrede walt
Snowboardleraar + reisleider, seizoener in de sneeuw en waarschijnlijk al veel meer weken poeder gezien dan wij bij elkaar.

De natuur blijft gewoon altijd de baas over ons, never forget that.

R.I.P
  zaterdag 12 maart 2005 @ 13:02:26 #92
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25488235
psaiko dood?
fuck men.. komt het toch wel iet wat dichtbij allemaal...
pi_25492470
zo ook weer terug, echt lekker geboard. heel veel bijgeleerd - oa dat uit een heli springen op 3600 meter best wel scary is Wel heel veel off piste kilometers gemaakt. Een paar hele mooie couloirs genomen. Zelf ook nog een tricky situatie gemaakt op een extreem steile helling waar alles begon te schuiven. Gelukkig was het in een bos waardoor het niet zo heel breed afbreekt maar al met al blij dat alles goed is gegaan. Zeker als je thuis komt en je hoort wat er allemaal weer mis is gegaan met Nederlandse boarders. Gelukkig waren wij met supergoede Franse gidsen. Dat is uiteraard geen garantie maar die jongens waren echt heel voorzichtig en proffessioneel. Door echt steile couloirs werd iedereen met de walkie talkie begeleidt. Die walkie talkies zijn echt super wanneer je off piste bent.
  zondag 13 maart 2005 @ 11:06:40 #94
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25503529
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 13:02 schreef fs180 het volgende:
psaiko dood?
fuck men.. komt het toch wel iet wat dichtbij allemaal...
Ken je hem dan??? Wel minder...

Never underestimate the force of nature...
  zondag 13 maart 2005 @ 12:26:36 #95
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25505052
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:06 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ken je hem dan??? Wel minder...

Never underestimate the force of nature...
neh dat weer niet, maar tis toch stuk anders dan dat je ergens hoort dat iemand ooit is doodgegaan door een lawine
  zondag 13 maart 2005 @ 13:38:03 #96
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25506887
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 18:48 schreef Kentaro het volgende:
zo ook weer terug, echt lekker geboard. heel veel bijgeleerd - oa dat uit een heli springen op 3600 meter best wel scary is Wel heel veel off piste kilometers gemaakt. Een paar hele mooie couloirs genomen. Zelf ook nog een tricky situatie gemaakt op een extreem steile helling waar alles begon te schuiven. Gelukkig was het in een bos waardoor het niet zo heel breed afbreekt maar al met al blij dat alles goed is gegaan. Zeker als je thuis komt en je hoort wat er allemaal weer mis is gegaan met Nederlandse boarders. Gelukkig waren wij met supergoede Franse gidsen. Dat is uiteraard geen garantie maar die jongens waren echt heel voorzichtig en proffessioneel. Door echt steile couloirs werd iedereen met de walkie talkie begeleidt. Die walkie talkies zijn echt super wanneer je off piste bent.
Klinkt echt prachtig dude, heb je wat mooie plaatjes?? Deze paar regeltjes van je doen me weer in La Plagne wanen

tot ik me realiseer dat het hier zo koud is omdat de fucking verwarming weer eens naar de klote is.
  zondag 13 maart 2005 @ 13:39:55 #97
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25506960
quote:
Op zondag 13 maart 2005 13:38 schreef 360sjors het volgende:

[..]

tot ik me realiseer dat het hier zo koud is omdat de fucking verwarming weer eens naar de klote is.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 09:53:28 #98
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25517930
mensen, ik heb even jullie mening nodig.
ik zit te denken om een Burton Air met Flow bindingen aan te schaffen en ik wil graag jullie mening hierover horen. even over mijn ervaringen op het gebied snowboarden. ik ben 2 keer op wintersport geweest in Frankrijk. daarvoor ben ik al een aantal keren indoor geweest in Zoetermeer, daar had ik het ook voor het eerst gedaan en geleerd. de eerste keer op wintersport was het niet helemaal een suc6, want ik had toen maar 3 dagen kunnen snowboarden omdat ik mijn elleboog toen had gekneusd. ik had toen overigens wel les gehad. de 2e keer (nog maar 1 week geleden teruggekomen) had ik wel de volle 6 dagen kunnen boarden en het ging echt super lekker voor mijn gevoel. bochtjes draaien gaat al allemaal lekker vanzelf en ik heb ook het gevoel dat ik mijn boarden goed onder controle had. ik had op mijn laatste vakantie een board van rossignol 160 cm. ik zit te denken om een 161 cm lange board te nemen aangezien het anders 157 wordt en dat vind ik toch een fractie te kort. voor mij is het voornamelijk gewoon op de piste te boarden en nog niet echt in de funpark te gaan stunten. dus gewoon lekker de piste afgaan. dit was het volgens mij wel een beetje, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. alvast bedankt
  dinsdag 15 maart 2005 @ 10:18:19 #99
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25518294
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 09:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
verhaal
Wat zijn je schoenmaat en je gewicht?
  dinsdag 15 maart 2005 @ 10:57:35 #100
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25518564
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 10:18 schreef XL het volgende:

[..]

Wat zijn je schoenmaat en je gewicht?
met me gear aan ongeveer 85 kilo, lengte ongeveer 173 cm en schoenmaat 44/45
pi_25520424
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 10:57 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
met me gear aan ongeveer 85 kilo, lengte ongeveer 173 cm en schoenmaat 44/45
Hm je bent vrij zwaar voor je lengte maar ik zou als jij 173 bent zéker geen 161 nemen die wordt wel erg lang dan. Ik denk dat je het best kan kiezen voor een wide board en dan een tandje kleiner; de maatstaf is over het algemeen 15 tot 20 centimeter kleiner dan je lichaamslengte wat in jouw geval neerkomt op een 153 tot 159 maximaal. Je schoenmaat is echter wel weer wat groter dus ik zou in jouw geval sowieso voor een wide board gaan. Een soortgelijk board als de air uit de stal van burton is dan de Canyon en ik zou dan de 156 centimeter nemen. Misschien vind je een kleiner board niet stoer ofzo maar je leert er echt veel beter op boarden en bovendien rijdt iedereen op een board van 15-20 cm onder zijn eigen lengte. Bochten gaan veel makkelijker dan.

[ Bericht 5% gewijzigd door onanymous op 15-03-2005 16:49:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')