Dit was aanwijzen, geen generaliseren.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
[..]
Gaan we generaliseren? Ik probeer me bewust buiten deze discussie te houden. En ja hoor, word ik er toch weer bij betrokken...
mbt flow:quote:Op dinsdag 1 maart 2005 18:43 schreef 360sjors het volgende:
...
Ik weet hoe flow werkt....quote:
.. en ik weet ook dat je ze niet zo strak aan kan trekken als straps. Ik had beloofd hier geen discussiepunt van te maken dus zal het hierbij laten; ik heb er geen zin in. Iets toegeven doe je toch nooit in een discussie; het is zodoende niet echt aantrekkelijk om met je in polemiek te blijven treden...quote:Steviger ook dan je hem daar zelf in kan stoppen.
Mooi woord, Polemiek, ik kende het nog niet...quote:Op woensdag 2 maart 2005 01:34 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik weet hoe flow werkt....
[..]
.. en ik weet ook dat je ze niet zo strak aan kan trekken als straps. Ik had beloofd hier geen discussiepunt van te maken dus zal het hierbij laten; ik heb er geen zin in. Iets toegeven doe je toch nooit in een discussie; het is zodoende niet echt aantrekkelijk om met je in polemiek te blijven treden...
Leuk detail is overigens dat ze bij de uitslagen spreken van de categorie 'senioren'quote:uitslagen metal battle peer
Gisteren vond in Snowvalley te Peer de allereerste editie van de Metal Battle plaats. Twee Belgische pro riders (Pieter Simons en Rob Cornelissen) hebben daar eigenhanding het freestyle park uitdagend verbouwd : ze bouwden er nieuwe rails (down box, down rail, kink box, daredevil box,...) en een Big Air met een table van maar liefst 12,5 meter! Omdat je voor zo'n lange table flink wat snelheid moet hebben, bouwden ze bovenaan de freestylepiste een toren van 4 meter hoog om sneller naar beneden te kunnen vlammen. Dat de formule werkt, bewees het grote aantal deelnemers, net geen 100 man, 99 om precies te zijn.
De Metal Battle bestond uit 2 verschillende onderdelen : enerzijds de Big Air competitie en anderzijds het battelen op de rails. Bij Big Air is het de bedoeling dat de deelnemer een zo spectaculair mogelijke sprong maakt. Bij de beoordeling wordt er rekening gehouden met de moeilijkheidsgraad, de technische uitvoering, de hoogte en niet onbelangrijk de stijl waarmee de sprong werd uitgevoerd.
Pieter Simons en Rob Cornelissen behoren beiden tot de Belgische snowboard top: Rob is Belgisch Kampioen Big Air 2004 en Internationale Teamrider van Apocalypse Snowboards. Pieter was derde op het Belgisch Kampioenschap Big Air 2004 en traint o.a. het Belgische freestyle team. Riders uit dit team, zijn de laatste jaren steeds meer in de top 10 en top 5 van belangrijke internationale wedstrijden terug te vinden is.
Die avond zou ik er eerst wel heen gegaan zijn maar der niet meer geraakt, dag ervoor was ik er wel.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:29 schreef 360sjors het volgende:
Dan is de strijdbijl bij deze begraven
Overigens Chris, was jij hier toevallig bij? Omdat je vrij regelmatig in Peer rondhangt
[..]
Leuk detail is overigens dat ze bij de uitslagen spreken van de categorie 'senioren'
http://www.ultimate-snowboarding.com/posts.php?topicID=5839 Opmerkelijke advertentie
Maart is een drukke maand, het zal dus wel april worden.. Ik heb nog een Atomic die getest moet worden, je hoort het als ik tijd hebquote:
Vrijwel alle reviews die je op internet vindt zijn natuurlijk subjectief en vaak geschreven door de eigenaar zelf. Die vindt zijn eigen materiaal natuurlijk geweldig, zie daarvoor ook de periodieke flow-strap-discussies in dit topic....quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:06 schreef UnleashMitch het volgende:
Goed ik ben wel weer wat verder gekomen en ook al ben ik heel erg gecharmeerd van de Burton Canyon, ik denk niet dat ik daar nu al het geld in wil steken. Ik zat nu dus even wat verder rond te kijken op de Duijvestein site en ik zag een paar leuke boardjes staan voor een aantrekkelijkere prijs dan de Canyon.
Het gaat om deze nieuwe snowboards:
Atomic Exeter
Burton Bullet (zwaarder, minder responsive)
K2 Illusion Wide
Rossignol Discrict +
Rossignol Scope + (beginnersboard waar men snel uit zou groeien)
Zijn er nou eigenlijk boards of merken die eigenlijk niet zo veel voorstellen ? Als ik de reviews van de boards lees zie ik eigenlijk voornamelijk dat men helemaal lyrisch is over het board, het is het perfect board etc etc maar daar kom ik dus niet verder mee. Ik heb van 2 boards twee kleine minpunten kunnen vinden. That's it. Zo wordt het wel erg moeilijk om een gedegen beslissing te nemen. Iemand die hier nog iets meer licht op kan laten schijnen ?
Ik was zelf in eerste instantie t meest gecharmeerd van deze, zeker in combinatie met de prijs.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:37 schreef XL het volgende:
Atomic is goed spul, dat moet ook wel als zo'n bekend skimerk een snowboardaandeel wil veroveren.
Dat idee kreeg ik idd ook al.quote:Burton is overpriced goed spul
de reviews spreken hier erg positief over, nog meer positief dan over de anderenquote:Rossignol maakt heel goede boards (voor vaak wat lichtere rijders)
Dat ziet er idd erg gaaf uit, veel foto's van snowkiten staan ook op het vliegerforum. Vandaag is er ook een groep mensen die een poging gaan wagen om te ijsbuggyen op het schildmeer in het puntje van Groningen, daar worden ook vandaag beelden geschoten door iemand met een erg goede camera dus ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:03 schreef 360sjors het volgende:
Respect voor deze gast:
Was gisteren bij het nieuws ook een fragment te zien van een kerel die aan het kite-snowboarden was
Zou dit een nieuw project van die 'Trainspotter' zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:03 schreef 360sjors het volgende:
Respect voor deze gast:
[afbeelding]
Was gisteren bij het nieuws ook een fragment te zien van een kerel die aan het kite-snowboarden was
Ik heb hetzelfde board, ben er erg tevreden over; vrijwel nooit meer toe/heeldrag, in de poeder rijdt hij echt meesterlijk gewoonquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:50 schreef DaMadKow het volgende:
Nadat ik afgelopen najaar al een eigen snowboarduitrusting wilde kopen, maar dat uiteindelijk niet doorging omdat ik een andere auto moest kopenis het er nu uiteindelijk toch van gekomen:
[afbeelding]
Een burton bullet 162, met burton freestyle bindingen en northwave freedom boots
Morgen de boel maar eens uitproberen in landgraaf![]()
Ik denk dat je aan 400,- voor een complete set inderdaad net te weinig hebt. Ik heb november nog een compleet nieuwe set gekocht, totaal voor 575,-; de Bullet, Burton Custom bindingen en Salomon boots. Ben over alles erg tevreden, hoewel ik niet echt een goed referentiekader heb, kan ik toch wel zeggen dat alles het goed uithoudt. M'n board heeft me al een paar keer verbaasd hoe sterk het wel niet was (tegen blokken ijs geklapt/ tree runs), en m'n bindingen doen het so far ook prima, al is het wel jammer dat je de high back van de nieuwe Customs niet meer vast kunt maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 15:23 schreef UnleashMitch het volgende:
Maar iig als ik zo eens lees en zo eens rondkijk dan is een bedrag van rond de 400,- eigenlijk een slag te weinig om echt op een beetje normaal niveau in te stromen ? Ik probeer vaak m'n budget laag te houden maar ik accepteer geen (half)slechte spullen, dan steek ik er liever 200,- bij en koop ik goed spul. Budget is geen spijkerharde restrictie, zoals ik het nu zie kan ik er beter geld bijstoppen omdat ik anders allemaal met net-niet materiaal uit ga komen.
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.quote:Op zondag 6 maart 2005 11:35 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik denk dat je aan 400,- voor een complete set inderdaad net te weinig hebt. Ik heb november nog een compleet nieuwe set gekocht, totaal voor 575,-; de Bullet, Burton Custom bindingen en Salomon boots.
Ik zou voor boots toch echt minimaal 150 euro rekenen, en ik denk dat je dan nog vrij laag zit. Maar je hebt wel een punt, het is het einde van het seizoen, en dus zijn er vaak enorme kortingen te vinden. Nadeel van het einde van het seizoen is wel weer dat er minder keus is.quote:Op zondag 6 maart 2005 12:17 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |