abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25315057
Dat is inderdaad wel erg interessant ja! Binnenkort zijn we vast wel weer te vinden in Snowworld, nog meer verslaafden maken en vrijkaartjes opmaken.

Ik heb 2e hands ook een Burton Canyon gezien, Wide en precies mijn lengte (163cm), helaas kan ik die op dit moment nog even niet betalen. Lijkt me trouwens zeker geen misselijk koop als ik zo eens de reviews lees
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:16:11 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25315189
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 14:43 schreef beerke het volgende:

[..]

Gaan we generaliseren? Ik probeer me bewust buiten deze discussie te houden. En ja hoor, word ik er toch weer bij betrokken...
Dit was aanwijzen, geen generaliseren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:43:24 #53
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25316414
Nee, je kunt Flow -nooit- zo strak aantrekken als straps. Dan krijg je je schoen namelijk niet meer in je binding; als ik instrap zie je de schoen echt ingedrukt worden. Met name aan het eind van de dag vind ik dat prettig, dan krijg je stiekem in je schoen speling van het vele bewegen. Veters strikken werkt dan ook maar tot op een bepaald punt, en de straps dragen dan toch weer een beetje bij aan een direct gevoel zonder al teveel speling. Aan het eind van de dag kom ik ook altijd een paar 'tandjes' verder als ik instrap.

Van het probleem met speling tussen highback en schoen met straps heb ik nog nooit gehoord en heb het ook nooit ervaren; terwijl ik toch enkele jaren op hoog niveau met goedkope strapbindingen heb geboard. Ik geef toe, die waren niet van het merk Crazy Creek (hebben die uberhaubt wel bindingen?).

Ik zeg dus niet dat Flow slecht is, maar deze verschillen heb ik wel degelijk ervaren. Voor comfort en snel in-en uitstappen kies je Flow, voor superdirecte interactie met je plank en een lichter gewicht voor het betere freestylewerk koop je een strapbinding in de Flow-prijsklasse.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:52:54 #54
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25316557
Ik heb het vorige week even geprobeerd maar respect hoor. Alhoewel ik op skies aardig uit de voeten kan, bak ik er op een snowboard helemaal niets van.

[ Bericht 3% gewijzigd door ondeugend op 01-03-2005 18:59:50 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:54:09 #55
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25316577
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 18:43 schreef 360sjors het volgende:
...
mbt flow:
Je drukt je schoenen pas dicht tegen de sok aan op het moment dat je de achterkant dichtklapt. Dat doe je met eenzelfde hefboomeffect als waar jij je straps mee dicht clipt... Bij het dichtklappen van de hi-back schuift je schoen steviger in de sok. Steviger ook dan je hem daar zelf in kan stoppen.

mbt goedkope straps:
Speling tussen hi-back en schoen bedoelde ik ook niet. Je schoen zit wel vast, maar niet tegen de hi-back aan... Dat is volgens mij ook het idee van die neusstrap, daarmee strap je je schoen vanzelf naar achter in je binding.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 2 maart 2005 @ 01:34:37 #56
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25324520
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 18:54 schreef XL het volgende:

[..]
[blaat]
Ik weet hoe flow werkt....
quote:
Steviger ook dan je hem daar zelf in kan stoppen.
.. en ik weet ook dat je ze niet zo strak aan kan trekken als straps. Ik had beloofd hier geen discussiepunt van te maken dus zal het hierbij laten; ik heb er geen zin in. Iets toegeven doe je toch nooit in een discussie; het is zodoende niet echt aantrekkelijk om met je in polemiek te blijven treden...
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:51:43 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25326891
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 01:34 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik weet hoe flow werkt....
[..]

.. en ik weet ook dat je ze niet zo strak aan kan trekken als straps. Ik had beloofd hier geen discussiepunt van te maken dus zal het hierbij laten; ik heb er geen zin in. Iets toegeven doe je toch nooit in een discussie; het is zodoende niet echt aantrekkelijk om met je in polemiek te blijven treden...
Mooi woord, Polemiek, ik kende het nog niet...
We zullen er inderdaad nooit uitkomen, ik kan mijn flows strakker doen dan straps dus we zouden kunnen gaan ja/nee-en. Lijkt me zinloos...
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:29:28 #58
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25328400
Dan is de strijdbijl bij deze begraven

Overigens Chris, was jij hier toevallig bij? Omdat je vrij regelmatig in Peer rondhangt
quote:
uitslagen metal battle peer

Gisteren vond in Snowvalley te Peer de allereerste editie van de Metal Battle plaats. Twee Belgische pro riders (Pieter Simons en Rob Cornelissen) hebben daar eigenhanding het freestyle park uitdagend verbouwd : ze bouwden er nieuwe rails (down box, down rail, kink box, daredevil box,...) en een Big Air met een table van maar liefst 12,5 meter! Omdat je voor zo'n lange table flink wat snelheid moet hebben, bouwden ze bovenaan de freestylepiste een toren van 4 meter hoog om sneller naar beneden te kunnen vlammen. Dat de formule werkt, bewees het grote aantal deelnemers, net geen 100 man, 99 om precies te zijn.

De Metal Battle bestond uit 2 verschillende onderdelen : enerzijds de Big Air competitie en anderzijds het battelen op de rails. Bij Big Air is het de bedoeling dat de deelnemer een zo spectaculair mogelijke sprong maakt. Bij de beoordeling wordt er rekening gehouden met de moeilijkheidsgraad, de technische uitvoering, de hoogte en niet onbelangrijk de stijl waarmee de sprong werd uitgevoerd.

Pieter Simons en Rob Cornelissen behoren beiden tot de Belgische snowboard top: Rob is Belgisch Kampioen Big Air 2004 en Internationale Teamrider van Apocalypse Snowboards. Pieter was derde op het Belgisch Kampioenschap Big Air 2004 en traint o.a. het Belgische freestyle team. Riders uit dit team, zijn de laatste jaren steeds meer in de top 10 en top 5 van belangrijke internationale wedstrijden terug te vinden is.
Leuk detail is overigens dat ze bij de uitslagen spreken van de categorie 'senioren'
http://www.ultimate-snowboarding.com/posts.php?topicID=5839 Opmerkelijke advertentie
pi_25332078
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:29 schreef 360sjors het volgende:
Dan is de strijdbijl bij deze begraven

Overigens Chris, was jij hier toevallig bij? Omdat je vrij regelmatig in Peer rondhangt
[..]

Leuk detail is overigens dat ze bij de uitslagen spreken van de categorie 'senioren'
http://www.ultimate-snowboarding.com/posts.php?topicID=5839 Opmerkelijke advertentie
Die avond zou ik er eerst wel heen gegaan zijn maar der niet meer geraakt, dag ervoor was ik er wel.
Zag er goed uit! Waren leuke rails + boxes.
Niet te profi ofzo, maar alles stond gewoon goed opgesteld en stairs waren leuk gedaan enzo.
Er waren hiervoor nooit boxes in Peer.

Btw wanneer ga je eens mee sjors?
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:17:37 #60
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25332660
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:15 schreef Thermo het volgende:

Btw wanneer ga je eens mee sjors?
Maart is een drukke maand, het zal dus wel april worden.. Ik heb nog een Atomic die getest moet worden, je hoort het als ik tijd heb
pi_25346313
Nu het seizoen op het einde loopt gaan of gaan binnenkort veel winkels een uitverkoop houden. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe bril. Ik ben net verhuist naar Duitsland om de hoek bij Nijmgen en ben (nog) niet zo op de hoogte van wintersportwinkels. Iemand een suggestie waar ze een uitgebreide brillencollectie hebben?

Volgens mij is het spul hier in Duitslands exact even duur als in Nederland. Worden die prijzen soms voor heel Europa gelijk gehouden?
pi_25346674
Goed ik ben wel weer wat verder gekomen en ook al ben ik heel erg gecharmeerd van de Burton Canyon, ik denk niet dat ik daar nu al het geld in wil steken. Ik zat nu dus even wat verder rond te kijken op de Duijvestein site en ik zag een paar leuke boardjes staan voor een aantrekkelijkere prijs dan de Canyon.

Het gaat om deze nieuwe snowboards:
Atomic Exeter
Burton Bullet (zwaarder, minder responsive)
K2 Illusion Wide
Rossignol Discrict +
Rossignol Scope + (beginnersboard waar men snel uit zou groeien)

Zijn er nou eigenlijk boards of merken die eigenlijk niet zo veel voorstellen ? Als ik de reviews van de boards lees zie ik eigenlijk voornamelijk dat men helemaal lyrisch is over het board, het is het perfect board etc etc maar daar kom ik dus niet verder mee. Ik heb van 2 boards twee kleine minpunten kunnen vinden. That's it. Zo wordt het wel erg moeilijk om een gedegen beslissing te nemen. Iemand die hier nog iets meer licht op kan laten schijnen ?
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:37:05 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25347057
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:06 schreef UnleashMitch het volgende:
Goed ik ben wel weer wat verder gekomen en ook al ben ik heel erg gecharmeerd van de Burton Canyon, ik denk niet dat ik daar nu al het geld in wil steken. Ik zat nu dus even wat verder rond te kijken op de Duijvestein site en ik zag een paar leuke boardjes staan voor een aantrekkelijkere prijs dan de Canyon.

Het gaat om deze nieuwe snowboards:
Atomic Exeter
Burton Bullet (zwaarder, minder responsive)
K2 Illusion Wide
Rossignol Discrict +
Rossignol Scope + (beginnersboard waar men snel uit zou groeien)

Zijn er nou eigenlijk boards of merken die eigenlijk niet zo veel voorstellen ? Als ik de reviews van de boards lees zie ik eigenlijk voornamelijk dat men helemaal lyrisch is over het board, het is het perfect board etc etc maar daar kom ik dus niet verder mee. Ik heb van 2 boards twee kleine minpunten kunnen vinden. That's it. Zo wordt het wel erg moeilijk om een gedegen beslissing te nemen. Iemand die hier nog iets meer licht op kan laten schijnen ?
Vrijwel alle reviews die je op internet vindt zijn natuurlijk subjectief en vaak geschreven door de eigenaar zelf. Die vindt zijn eigen materiaal natuurlijk geweldig, zie daarvoor ook de periodieke flow-strap-discussies in dit topic....

Mijn expertise leidt tot de volgende subjectiviteit:
Atomic is goed spul, dat moet ook wel als zo'n bekend skimerk een snowboardaandeel wil veroveren. Faciliteiten en ervaring vanuit de skiwereld zijn enorm.
Burton is overpriced goed spul
K2 ken ik weinig van
Rossignol maakt heel goede boards (voor vaak wat lichtere rijders)
pi_25347381
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:37 schreef XL het volgende:
Atomic is goed spul, dat moet ook wel als zo'n bekend skimerk een snowboardaandeel wil veroveren.
Ik was zelf in eerste instantie t meest gecharmeerd van deze, zeker in combinatie met de prijs.
quote:
Burton is overpriced goed spul
Dat idee kreeg ik idd ook al.
quote:
Rossignol maakt heel goede boards (voor vaak wat lichtere rijders)
de reviews spreken hier erg positief over, nog meer positief dan over de anderen

Ik twijfel dan in principe alleen nog tussen de Atomic Exeter en de Rossignol Scope+

Een lichte voorkeur voor de Rossignol. Vanwege de kleur (ook in felrood ) maar ook omdat de lengte op 162 zit ipv de 160 of de 165. Ik weet dat die paar cm het grote verschil niet zullen maken maar toch en de meeste reviews spreken toch over een high-performance board.

Nu zag ik op een duitse website dat men deze samen met een Rossignol Unit Pack Softbindung verkocht voor een prijs van in totaal 330,-. Is deze binding voor die prijs (100/110,-) aan te raden of is het aan te raden om voor dat geld andere bindingen te kopen ?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:03:50 #65
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25370347
Respect voor deze gast:

Was gisteren bij het nieuws ook een fragment te zien van een kerel die aan het kite-snowboarden was
pi_25377388
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:03 schreef 360sjors het volgende:
Respect voor deze gast:

Was gisteren bij het nieuws ook een fragment te zien van een kerel die aan het kite-snowboarden was
Dat ziet er idd erg gaaf uit, veel foto's van snowkiten staan ook op het vliegerforum. Vandaag is er ook een groep mensen die een poging gaan wagen om te ijsbuggyen op het schildmeer in het puntje van Groningen, daar worden ook vandaag beelden geschoten door iemand met een erg goede camera dus ben erg benieuwd

Heb het zelf ook geprobeerd op vakantie maar dat ging erg slecht, helaas

[ Bericht 10% gewijzigd door UnleashMitch op 05-03-2005 10:56:15 ]
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:37:42 #67
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25382880
Ik wil dus een kantenslijper gaan scoren.. iemand een idee wat voor en waat ik op moet gaan letten enzo?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:51:14 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25383053
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:03 schreef 360sjors het volgende:
Respect voor deze gast:

[afbeelding]

Zou dit een nieuw project van die 'Trainspotter' zijn?
Of hoe heette die gast met die ruige foto van hem en zijn vader ook alweer?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:00:36 #69
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_25383206
Iemand ervaring met Allian snowboards? Ik heb net een Allian Freestyle 155 besteld bij de Downtown online shop
vijfhonderd stuks
pi_25393277
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:50 schreef DaMadKow het volgende:
Nadat ik afgelopen najaar al een eigen snowboarduitrusting wilde kopen, maar dat uiteindelijk niet doorging omdat ik een andere auto moest kopen is het er nu uiteindelijk toch van gekomen:

[afbeelding]

Een burton bullet 162, met burton freestyle bindingen en northwave freedom boots
Morgen de boel maar eens uitproberen in landgraaf
Ik heb hetzelfde board, ben er erg tevreden over; vrijwel nooit meer toe/heeldrag, in de poeder rijdt hij echt meesterlijk gewoon . Ook de pop is wel goed te doen, je voelt hem gewoon wegspringen .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_25393516
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 15:23 schreef UnleashMitch het volgende:
Maar iig als ik zo eens lees en zo eens rondkijk dan is een bedrag van rond de 400,- eigenlijk een slag te weinig om echt op een beetje normaal niveau in te stromen ? Ik probeer vaak m'n budget laag te houden maar ik accepteer geen (half)slechte spullen, dan steek ik er liever 200,- bij en koop ik goed spul. Budget is geen spijkerharde restrictie, zoals ik het nu zie kan ik er beter geld bijstoppen omdat ik anders allemaal met net-niet materiaal uit ga komen.
Ik denk dat je aan 400,- voor een complete set inderdaad net te weinig hebt. Ik heb november nog een compleet nieuwe set gekocht, totaal voor 575,-; de Bullet, Burton Custom bindingen en Salomon boots. Ben over alles erg tevreden, hoewel ik niet echt een goed referentiekader heb, kan ik toch wel zeggen dat alles het goed uithoudt. M'n board heeft me al een paar keer verbaasd hoe sterk het wel niet was (tegen blokken ijs geklapt/ tree runs), en m'n bindingen doen het so far ook prima, al is het wel jammer dat je de high back van de nieuwe Customs niet meer vast kunt maken.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_25394115
quote:
Op zondag 6 maart 2005 11:35 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik denk dat je aan 400,- voor een complete set inderdaad net te weinig hebt. Ik heb november nog een compleet nieuwe set gekocht, totaal voor 575,-; de Bullet, Burton Custom bindingen en Salomon boots.
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.
pi_25394537
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:17 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.
Ik zou voor boots toch echt minimaal 150 euro rekenen, en ik denk dat je dan nog vrij laag zit. Maar je hebt wel een punt, het is het einde van het seizoen, en dus zijn er vaak enorme kortingen te vinden. Nadeel van het einde van het seizoen is wel weer dat er minder keus is.

Anyway, kijk goed rond, en succes .l
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 7 maart 2005 @ 17:16:31 #74
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25413799
ik heb nidecker radius voor 110.. meesterlijke schoen vindt ik anders..
  maandag 7 maart 2005 @ 17:37:43 #75
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25414060
Zo lang geleden dat ik hier heb gekeken (Fokforum ligt er nog al vaak uit geloof ik...)

Om even een reactie te geven op de scheurende carbon highbacks, is eigenlijk erg logisch.. carbon is namelijk totaal niet geschikt om impact-schade te verduren juist omdat het zo verschrikkelijk stijf is. Ik weer wel een manier om het op te lossen, namelijk door het carbon nog te voorzien van een laag glasvezel, dat wél bestand is tegen impactschade en zo het carbon beschermt.. maar of er iemand z'n bindingen zo wilt modden?

Eigenlijk wel erg dat daar niet bij nagedacht is bij burton... die één of twee laagjes maken kwa gewicht nou niet zo'n extreem verschil en het voorkomt een hoop problemen. Ze hebben duidelijk niemand die Luchtvaarttech. gestudeerd heeft, anders zouden ze het wel geweten hebben Owja, Kevlar zou ook nog kunnen, maar dat spul heeft het niet zo op zonlicht...
Life's like music, get the rhythm..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')